Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 13:10

SaN

Is dat officieel bevestigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Afgelopen maand bij Telfort 1,5 GB verstookt :+.

Moet wel zeggen dat het internet regelmatig 'klappert'. Bijv bij het nieuws berichten lezen op nu.nl. De flash ads worden niet gedownload op m'n HTC Desire (doet ie wel als ik middels wifi verbonden ben). En eens in de zo veel tijd (met name drukke evenementen zoals Koninginnenach, Koninginnedag in Amsterdam, bevrijdingsfestival, etc) knalt de data verbinding eruit, waarna ik de netwerk functie handmatig uit en weer aan moet zetten om de data verbinding weer terug te krijgen.

Binnenkort maar eens een klacht hierover filen bij Telfort :)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:10

TheVMaster

Moderator WOS
Ach...klachten indienen heeft niet zoveel effect :+ Ik ben zelf bij KPN tot aan de afdeling Klantreacties gegaan, maar helaas zonder resultaat tot nu toe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
SaN schreef op zondag 16 mei 2010 @ 18:44:
Ik heb al sinds maanden geen HSDPA meer op mijn HD2 met een T-mobile abonnement. Vroeger schakelde hij tussen 3G en HSDPA, nu is dat alleen nog 3G. Ik woon in de buurt van Rotterdam.

Ik heb er al een paar oudere posts over gelezen in dit topic, maar is er ondertussen al wat meer duidelijkheid over de oorzaak?
Ik heb precies hetzelfde in Rotterdam, ik word er ook voortdurend afgekicked, Vroeger als ik opbelde naar de klantenservice, stond ik binnen een half uur weer op HSPA. Nu komen ze met een k*t verhaal dat ik het met een andere gsm moet proberen, omdat volgens T-mobile alles goed werkt. Ik ken niemand met een gsm, simlockvrij met hsadpa.
Op een heleboel plaatsen in rotterdam is uberhaupt geen bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-06 22:53
ligt vodafone er nou alweer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Crazyanz schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:41:
ligt vodafone er nou alweer uit?
Ze gingen toch de server vervangen?
Tenminste zoiets las ik ergens.
Wees een tweaker en zoek het op zou ik zeggen. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06 19:56
Heb sinds januari mobiel internet van Vodafone. Snelheid is goed (1 a 3 mbit), bereik is erg goed zowel binnen als buiten. Vreemd genoeg zijn er plekken waar ik zeer slecht telefonisch bereik heb, maar redelijk dataverkeer.

Recentelijk veel storingen, maar waar ik mij heel erg aan kan ergeren is de 15 euro per MB in veel landen zoals de VS. Bij lokale providers betaal je tussen 25 en 50 cent per MB, terwijl Vodafone 15 euro pr MB vraagt! Denk dat hun werkelijke kosten nog geen 10 cent per MB is.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Gonadan schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:36:
[...]

Ze gingen toch de server vervangen?
Tenminste zoiets las ik ergens.
Wees een tweaker en zoek het op zou ik zeggen. ;)
Dat was woensdag ochtend. Vandaag lag de verbinding er gewoon onaangekondigd (en zonder uitleg!) weer uit gedurende de hele ochtend. Twitter staat vol met mensen die geen verbinding hadden.

Vind beetje vervelend worden. Vrijdag avond, zaterdag avond, dinsdag ochtend, woensdag ochtend en nu weer donderdag ochtend. EN vodafone was wel zo vriendelijk om me een sms te sturen dat ik weer een rekening had maar uitleggen waarom ik uren zonder data verbinding zit ho maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Nou, XS4All mobiel ligt er nu ook uit. (Die gebruiken neem ik aan KPN, en niet Voda?)
Mobiele data is nog steeds leuk voor er bij, niet als vervanging van een vaste dataverbinding (bijv. ADSL); daar is het gewoon nog te instabiel voor. (Gelukkig heb ik die mobiele XS4All dan ook alleen omdat ik over 2 weken hun ADSL opgeleverd krijg; tot die tijd mag je gratis een HSDPA dongel van ze gebruiken.)

Gevolg is dat ik nu dus weer eens een verbinding over BT naar mijn GSM heb lopen om internet te hebben.
Lisadr schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:50:
waar ik mij heel erg aan kan ergeren is de 15 euro per MB in veel landen zoals de VS. Bij lokale providers betaal je tussen 25 en 50 cent per MB, terwijl Vodafone 15 euro pr MB vraagt! Denk dat hun werkelijke kosten nog geen 10 cent per MB is.
Roaming data is idd nog steeds absurd duur. Zeker gegeven het feit dat Voda in veel landen gewoon een eigen netwerk heeft. Maar het is een leuke cash cow, zelfs al zou het een euro per MB zijn dan zijn de prijzen nog niet van deze tijd. Hun werkelijke kosten zijn ook absoluut geen 10ct per MB, als ze je zonder problemen zo'n beetje een GB voor een tientje kunnen aanbieden ;) Niet specifiek voor Vodafone overigens. Er is gewoon geen betaalbaar internationaal dataabonnement te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
ik weet niet hoe tmobile het nu geregeld heeft maar die hadden een maximum van 5 euro per dag in het buitenland. Dus eerst iets van 2 euro per mb maar maximum was 5 euro en daarno kon je tegen gereduceerde sneheid gewoon door interneten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Crazyanz schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:37:
ik weet niet hoe tmobile het nu geregeld heeft maar die hadden een maximum van 5 euro per dag in het buitenland. Dus eerst iets van 2 euro per mb maar maximum was 5 euro en daarno kon je tegen gereduceerde sneheid gewoon door interneten.
Ik begreep laatst dat er een limiet van 50 euro (ongeveer) was.
Precies weet ik het niet meer, misschien heeft het ook wel te maken met een verblijf in plaats van per dag.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:59:
[...]

Ik begreep laatst dat er een limiet van 50 euro (ongeveer) was.
Precies weet ik het niet meer, misschien heeft het ook wel te maken met een verblijf in plaats van per dag.
Die 50 euro limiet was dan weer om aan het eind van de maand niet voor verrassing te staan.
en de 5 euro is een maximale prijs per dag, maar die is dan weer niet aan roaming gekoppeld

om het allemaal eenvoudiger te houden, zeg maar

en VF lag er afgelopen nacht dus ook weer een aantal uur uit, vanaf 3u meen ik geen verbinding meer te kunnen maken
( vanmorgen ook nog geen ipadres, dus nu weer via wlan in de tuin :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Krijg de indruk dat er geen internetverkeer mogelijk is met Telfort over 3G in Apeldoorn :(

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

FreshMaker schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:23:
Die 50 euro limiet was dan weer om aan het eind van de maand niet voor verrassing te staan.
en de 5 euro is een maximale prijs per dag, maar die is dan weer niet aan roaming gekoppeld

en VF lag er afgelopen nacht dus ook weer een aantal uur uit, vanaf 3u meen ik geen verbinding meer te kunnen maken
( vanmorgen ook nog geen ipadres, dus nu weer via wlan in de tuin :) )
Pff, ik ga binnenkort ook aan een smartphone maar zou hem ook graag in het buitenland gebruiken.
Zo te zien moet je dan geen websites bezoeken en alleen maar simpele dingetjes gebruiken?
Google Maps moet elke keer opnieuw laden heb ik begrepen, dat gaat je dus alsnog MB's kosten.
Iemand bekend met het verbruik van apps zoals zo'n locatievinder (rondkijken zodat je een stip ziet met de dichtstbijzijne pin-automaat bijvoorbeeld)?
Dit kan van invloed zijn op mijn keuze voor provider als ik het zo bekijk. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:35

netblade

Sunrise

ck2000nl schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:42:
Krijg de indruk dat er geen internetverkeer mogelijk is met Telfort over 3G in Apeldoorn :(
Klopt er was een storing met Telfort UMTS, deze moet inmiddels volgens telfort.nl weer opgelost zijn.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ck2000nl schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:42:
Landelijke storing, zou inmiddels weer verholpen moeten zijn. Had ik sinds eind van de morgen last van tot een uur geleden, toen kwam de verbinding weer up. Prettig met die telefoons/applicaties die steeds meer afhankelijk worden van internet...

[ Voor 11% gewijzigd door jules op 20-05-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37

PowerFlower

être diable et jouer fleur

FreshMaker schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:23:
[...]

Zó eenvoudig dat ik het nu niet meer begrijp :S
50 euro is max voor data kosten, inc. roaming?
(Zou wel een goede zijn btw, ga voor de grap eens kijken op Amerikaanse forums en mensen die gedachteloos -- want die zijn buitenlands roamen ook helemaal niet gewend -- letterlijk duizenden dollars aan roaming data mogen aftikken bij terugkomst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:53:
[...]

Pff, ik ga binnenkort ook aan een smartphone maar zou hem ook graag in het buitenland gebruiken.
Zo te zien moet je dan geen websites bezoeken en alleen maar simpele dingetjes gebruiken?
Google Maps moet elke keer opnieuw laden heb ik begrepen, dat gaat je dus alsnog MB's kosten.
Iemand bekend met het verbruik van apps zoals zo'n locatievinder (rondkijken zodat je een stip ziet met de dichtstbijzijne pin-automaat bijvoorbeeld)?
Dit kan van invloed zijn op mijn keuze voor provider als ik het zo bekijk. :)
Als je verwacht veel in het buitenland te zijn, is het verstandiger om je te oriënteren op de kosten buitenland, of beter, een (voor daar) lokaal data abo te regelen, evt prepaid
belgie, frankrijk en duitsland hebben die allemaal wel

ik ben 99,5% van mijn tijd in Nederland, dus zit er niet mee, als ik de grens overga zorg ik dat mijn telefoon niet auto-omschakelt naar andere provider EN ik hou er rekening mee dat mijn netwerk-apps geen autoconnect mogen doen.

Vorig jaar op vakantie in Frankrijk had ik een orange prepaid gehaald bij een lokale gsmboer
eerst deed hij moeilijk over het adres ( moet in frankrijk zijn ) maar met 20 euro erbij nam hij 2 prepaid kaartjes, met data voor "zichzelf"
de ene werd direct geactiveerd, bij de ander zat een code om te activeren, men kreeg namelijk de 1e keer 50% korting en geen datatarief de eerste 7 dagen
Na de 2 weken beide kaartjes teruggebracht, met nog een paar euro beltegoed "als dank"
( wireless internet op de camping was 40 euro per week en dramatisch traag - 3G orange was 2 á 3 mbit EN ook buiten het dorp te gebruiken :P en ik had 14 dagen voor bijna 40 euro ipv 80€ op[ de camping)
lekker tetheren naar de laptop en het was god toeven in de zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-06 16:12

DCK

Vodafone adverteert ermee dat hun netwerk zo snel is (3.6 Mbps). Ik lees van andere providers dat het niet veel verder komt dan 1 Mbps of lager, behalve als je T-Mobile + iPhone hebt, dat is dan 2 Mbps. Kun je voor een snel data-abo dan ook het beste naar Vodafone, of klopt er iets niet aan dit verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

DCK schreef op maandag 31 mei 2010 @ 01:25:
Vodafone adverteert ermee dat hun netwerk zo snel is (3.6 Mbps). Ik lees van andere providers dat het niet veel verder komt dan 1 Mbps of lager, behalve als je T-Mobile + iPhone hebt, dat is dan 2 Mbps. Kun je voor een snel data-abo dan ook het beste naar Vodafone, of klopt er iets niet aan dit verhaal?
In principe klopt dat verhaal, Vodafone heeft standaard al de 3,6 Mbps waar anderen standaard 368 Kbps hebben.
Hoewel Vodafone die snelheid vaak niet haalt is het evengoed nog beduidend sneller dan de andere providers.
Daar moet je dan al snel een hoger internetabonnement afsluiten wil je op een redelijke snelheid uitkomen en dan nog zit je onder die van Vodafone.
In mijn ogen is er dus qua snelheid maar een optie. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 13:25
Ik zit er over na te denken om straks de nieuwe iphone in italie/belgie unlocked te kopen en dan een goedkoop vodafone sim only abo te kopen. Dit in combi met internet blox.
Is het echt zo dat voip (skype) over 3g geblocked wordt? Is dit te omzeilen dmv bv 3gUnristrictor (laat je jb iphone denken dat 3g netwerk wifi verbinding is) o.i.d.?
Kortom.. Iemand ervaring met iphone en voip over 3g met vodafone internet blox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-06 16:12

DCK

Scidd0w schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:13:
Ik zit er over na te denken om straks de nieuwe iphone in italie/belgie unlocked te kopen en dan een goedkoop vodafone sim only abo te kopen. Dit in combi met internet blox.
Is het echt zo dat voip (skype) over 3g geblocked wordt? Is dit te omzeilen dmv bv 3gUnristrictor (laat je jb iphone denken dat 3g netwerk wifi verbinding is) o.i.d.?
Kortom.. Iemand ervaring met iphone en voip over 3g met vodafone internet blox?
Op de Vodafone-website staat dit. Dan kun je VoIPen en tetheren zonder je druk te maken of ze je er mee kan afsluiten. Vind het erg vreemd dat je ervoor zou moeten betalen (5eu per maand), maar ze bieden het wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-06 11:08
Ik heb nog steeds internet via vodafone NL en ben er nog steeds erg tevreden over. Heb een HTC desire en met een speedtest haal ik 3,1 Mbit. Toch heel netjes al zeg ik het zelf ;)

Maat van me heeft t mobile en die is toch beduidend langzamer. Iemand anders kpn/hi en die kan niet eens streaming muziek luisteren/youtube gaat ook moeizaam!

Ik adviseer nog steeds vodafone, ook al ligt die er vaker uit dan de andere providers.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 13:25
DCK schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:33:
[...]
Op de Vodafone-website staat dit. Dan kun je VoIPen en tetheren zonder je druk te maken of ze je er mee kan afsluiten. Vind het erg vreemd dat je ervoor zou moeten betalen (5eu per maand), maar ze bieden het wel aan.
Ja, maar de voorwaarden daarvoor zijn al helemaal belachelijk! Bel+Sms+Web Sim Only 620 en hoger.
Dat betekend dat je minimaal 57euro per maand moeten betalen als je wil voipen over 3G met een jaar abo!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik wil VOIP gebruiken icm mijn android telefoon icm KPN Mobiel extra snel. Kunnen ze dit tegenwoordig zien? Of kan ik gewoon ongestoord voipen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
en met de speciale actie van personeels actie vodafone?

[ Voor 75% gewijzigd door saharoen op 02-06-2010 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ewivis schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:42:
Ik heb nog steeds internet via vodafone NL en ben er nog steeds erg tevreden over. Heb een HTC desire en met een speedtest haal ik 3,1 Mbit. Toch heel netjes al zeg ik het zelf ;)

Maat van me heeft t mobile en die is toch beduidend langzamer. Iemand anders kpn/hi en die kan niet eens streaming muziek luisteren/youtube gaat ook moeizaam!

Ik adviseer nog steeds vodafone, ook al ligt die er vaker uit dan de andere providers.
Denk dat iedere provider er wel eens uit ligt. Bij Telfort moet je af en toe ook aan je settings prutsen, maar goed, daar ben je Tweaker voor :P (even netwerk/data verbinding resetten).

Bij op mijn HTC Desire (voorheen ook Diamond) kan ik prima U-Tuben, zelfs high quality! (Ook al mag het niet. Ik doe het daarom ook niet vaak.)

Download is rond de 1mbit, voor gemiddeld browsen is dit meer dan voldoende op je telefoon. Alleen bij downloaden/streaming zou het wat sneller mogen, maar daar is een mobiel naar mijn idee ook niet helemaal voor ;) (en volgens Telfort ook niet). Als ik Telfort zat zou zijn dan zou Vodafone de eerst volgende provider zijn waar ik naar toe zou gaan. Maar als ik jouw reactie lees dan hoef ik daar voorlopig ook niet warm van te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

jules schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:52:
[...]
Denk dat iedere provider er wel eens uit ligt. Bij Telfort moet je af en toe ook aan je settings prutsen, maar goed, daar ben je Tweaker voor :P (even netwerk/data verbinding resetten).

Bij op mijn HTC Desire (voorheen ook Diamond) kan ik prima U-Tuben, zelfs high quality! (Ook al mag het niet. Ik doe het daarom ook niet vaak.)

Download is rond de 1mbit, voor gemiddeld browsen is dit meer dan voldoende op je telefoon. Alleen bij downloaden/streaming zou het wat sneller mogen, maar daar is een mobiel naar mijn idee ook niet helemaal voor ;) (en volgens Telfort ook niet). Als ik Telfort zat zou zijn dan zou Vodafone de eerst volgende provider zijn waar ik naar toe zou gaan. Maar als ik jouw reactie lees dan hoef ik daar voorlopig ook niet warm van te worden?
Pardon?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Vandaag een half uurtje Youtube geluisterd op m'n Desire en ik ben nu al 100MB verder volgens NetCounter... ? @ KPN Extra snel.. kan dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Imperium schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:46:
Vandaag een half uurtje Youtube geluisterd op m'n Desire en ik ben nu al 100MB verder volgens NetCounter... ? @ KPN Extra snel.. kan dat wel?
Als je alleen luistert zou ik de kwaliteit maar wat verlagen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Waar doel je op? Je hebt downloaden en je hebt downloaden. Als ik een app download voor m'n Android toestel dan vind ik dat Telfort niet moet zeuren. Zo eigenlijk ook met een enkel mp3tje (nagenoeg dezelfde grote). Dit duurt een halve tot hele minuut oid. Heb genoeg geduld om te wachten totdat zo'n applicatie of mp3tje is gedownload.

Als ik een film ga downloaden, dan duurt dit langer en verzet je grof veel data (300 MB - 700 MB, soms zelfs nog meer). Ook het downloaden hiervan duurt navenant veel langer, dat een snellere verbinding wel gewenst zou zijn. Maar goed, wie download er nu een film via een 3G verbinding op z'n mobiel? Dat gaat toch wel wat rapper via je thuisverbinding mag ik hopen :P.

Waarom zou ik dan nog een snelle verbinding voor een aardige meerprijs op m'n mobiel willen als het bij normaal gebruik toch nauwelijks iets uithaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:31
Zojuist voor het eerst verbinding gemaakt via Rabo Mobiel Internet. Zoals al eerder genoemd wordt geadverteerd met een datalimiet van 750MB op GPRS-snelheid. Zoals ook al eerder genoemd werd heb je echter UMTS-snelheden.

Dit betekent in mijn geval op deze locatie 50KB/s waarbij de ontvangst twee van de vijf streepjes is. Gemeten met een Speedtest. Als alternatief voor mensen die tegen de datalimiet aanlopen is dit een leuk alternatief voor Vodafone/T-Mobile/KPN-HI/Telfort. Rabo Mobiel gebruikt trouwens het netwerk van KPN en berekent 10 euro voor 30 dagen.

Mocht je trouwens naar Duitsland gaan met vakantie binnenkort dan heb ik zelf ervaring met de E-Plus (Aldi-simkaart). Deze registreer (in een internetcafe) je op een lokaal zelfgekozen adres ergens en je kunt voor 15 euro 30 dagen onbeperkt internetten. Of 1,99 per dag. Een klein nadeel is dat een groot deel van Duitsland nog GPRS-snelheden heeft, maar het internet werkt er feilloos is mijn ervaring.

Ze verkopen bij de Duitse Aldi ook een dongel bij voor 50 euro. Simlockvrij dus ook hier te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik doel op het vetgedrukte.
Waarom zou je geen YouTube in hoge kwaliteit mogen kijken?
Zolang je het maar niet doet om te tetheren of iets dergelijks.
Het bekijken van YouTube filmpjes met je mobiel is in mijn ogen gewoon onderdeel van het normaal gebruik, ook al wil je hoge kwaliteit zien.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Gonadan schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:24:
[...]

Ik doel op het vetgedrukte.
Waarom zou je geen YouTube in hoge kwaliteit mogen kijken?
Zolang je het maar niet doet om te tetheren of iets dergelijks.
Het bekijken van YouTube filmpjes met je mobiel is in mijn ogen gewoon onderdeel van het normaal gebruik, ook al wil je hoge kwaliteit zien.
Bij Telfort mag je geen streaming media (geluid/video) beluisteren/kijken, tetheren en of downloaden. Of je nu dus YouTube in lage of hoge kwaliteit bekijkt, het mag beiden niet ;). (Maar het kan dus wel ;).)
Volgens de medewerkers van Telfort heet hun mobiel internet niet voor niets Surf & Mail. Het is om te surfen en te mailen, niet voor andere zaken...

Al kan ik met de browser op mijn huidige telefoon (HTC Desire) wel gewoon de desktop versie van YouTube bekijken incl filmpjes afspelen. Bij andere toestellen heb je daar vaker een speciale app voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Lol, ik SURF dan toch naar youtube

vage regelingen daarmee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3671

FreshMaker schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 09:27:
Lol, ik SURF dan toch naar youtube

vage regelingen daarmee
Als je het met mate doet krijg je er denk ik geen problemen mee. Kijk naar je totale data verbruik, als dit beneden de 500 MB per maand ligt kan ik me niet voorstellen dat Telfort gaat klagen over wat je er precies mee uitvoert. Maar heel veel youtube kijken is dat inderdaad niet. Wat zal het zijn 1 uurtje per maand? Die orde van grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145867

Ik weet niet welke de beste is, maar ik heb vodafone op me HTC hero en verbruik ong. 600/700MB per maand(mobiel geen wifi).
Daarnaast zit ik ook nog wel eens een beetje over mijn bundel.
Vraag me echt af wanneer ze gaan zeuren over je data gebruik.
Maar in ieder geval ben ik tevreden over de snelheid en dekking.
Hier bovenin groningen.
Maat van me heeft een iPhone 3GS. Maar mijn websites laden veel sneller + ik kan vaak youtube video's in gebouwen kijken en die van hem geeft geen kick.. Terwijl mijn Hero toch echt een traag toestel is in vergelijking tot de iPhone 3GS. Zo zie ik toch maar weer hoe belangrijk een provider is!!

Leuk dat je safari browser sneller is. Maar ik ben met me HTC Hero sneller in de praktijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-03-2022
Imperium schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:34:
Ik wil VOIP gebruiken icm mijn android telefoon icm KPN Mobiel extra snel. Kunnen ze dit tegenwoordig zien? Of kan ik gewoon ongestoord voipen?
Ik vraag me ook af hoe ze dat kunnen zien dat je VoiP gebruikt, is vast ook wel te verdoezelen als ze moet. Persoonlijk is 275 minuten bellen voor mij genoeg O-)

Ja, maar de voorwaarden daarvoor zijn al helemaal belachelijk! Bel+Sms+Web Sim Only 620 en hoger.
Dat betekend dat je minimaal 57euro per maand moeten betalen als je wil voipen over 3G met een jaar abo!!

Ik lees toch wat anders:
Internet Bellen BloX
Met de Internet Bellen BloX kan je gebruik maken van VoIP en SMSoIP diensten op je telefoon. Alleen voor Bel+Sms+Web 275 abonnement en hoger.

Dit abbo kost je ook nog wel 39,50 per maand ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Gallant op 06-06-2010 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Anoniem: 3671 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 11:20:
[...]

Als je het met mate doet krijg je er denk ik geen problemen mee. Kijk naar je totale data verbruik, als dit beneden de 500 MB per maand ligt kan ik me niet voorstellen dat Telfort gaat klagen over wat je er precies mee uitvoert. Maar heel veel youtube kijken is dat inderdaad niet. Wat zal het zijn 1 uurtje per maand? Die orde van grootte.
Ohh maar ik heb nergens last van hoor
VF controleert het niet, ik ge/ver bruik rond de 900MB p/m zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-06 09:44
Ik wil van t-mobile overstappen.. heb 't helemaal gehad :W .Nu kwam ik dit abonnement van vodafone tegen.

Voor mobiel internet hoef ik hier dus niks extra's voor af te sluiten, en datagebruik gewoon volgens de FUP?

Dan is dat wel erg scherp geprijsd of zie ik nu iets over het hoofd :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Isdatzo schreef op maandag 07 juni 2010 @ 00:08:
Ik wil van t-mobile overstappen.. heb 't helemaal gehad :W .Nu kwam ik dit abonnement van vodafone tegen.

Voor mobiel internet hoef ik hier dus niks extra's voor af te sluiten, en datagebruik gewoon volgens de FUP?

Die actieprijs geldt alleen de eerste zes maanden, daarna betaal je €24,95 per maand. Dezelfde actie geldt bij de normale abonnementen, vergelijkbaar is het Bel+Sms+Web 275-abonnement dat de eerste zes maanden €19,75 kost en daarna €39,50. Je Sim Only-korting is dus ongeveer €130, maar je krijgt geen toestelkorting.

Het is trouwens wel raar dat op de productpagina waarnaar je linkt niet staat dat de korting alleen de eerste zes maanden geldt, op de overzichtspagina staat dat wel.

Nog maar een edit:
Ik wil zelf een Bel+Sms+Web 150 voor twee jaar, dat kost €29,50 per maand maar het eerste jaar €14,75. Een Bel+Sms+Web Sim Only 135 voor twee jaar kost €19,95 / €9,97. Het verschil over twee jaar is dus €171,96. Maar bij het eerste abonnement krijg je een gratis toestel, bijvoorbeeld een HTC Legend of een Nokia N97 Mini, toestellen die veel meer waarde vertegenwoordigen dan dat verschil. Als je dat toestel verkoopt, heb je tijdens je abonnementsperiode nog altijd meer minuten/sms'jes.

[ Voor 31% gewijzigd door Canaria op 07-06-2010 00:57 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-06 09:44
Ah, dát was het dus. Het leek ook te mooi om waar te zijn.

En 25p/m vind ik dan weer wat te veel van het goede. Ideaal zou zoiets van ben zijn, 250 minuten/smsjes + 100 smsjes voor 7 euro en dan mobiel internet voor 10 euro. Alleen dan zit ik weer op 't T-mobile netwerk en daar heb ik dus geen trek in.

Dan heb je nog telfort (netwerk van kpn, toch?). Sim only 200 minuten + 100 (wel aan de lage kant) sms voor 8.95 + 2.95 ( :? )voor 'surf en mail' Eerste 6 maanden 2.95 dus, daarna 10 euro per maand. Uiteindelijk dus ongeveer 18e per maand, dat is goed te doen qua prijs iig.

Enig idee wat de FUP bij telfort is, hoe strikt ze daarop toezien en hoe de snelheid zich verhoudt in vergelijking met bv. vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-03-2022
Isdatzo schreef op maandag 07 juni 2010 @ 00:08:

Op die pagina zie ik dat aansluitkosten 9,50 kijk ik echter hier bij een andere aanbieding zie ik dat de aansluitkosten veel duurder zijn Eenmalige aansluitkosten € 24,50
Ik vind dat heel raar dat aansluitkosten verschillend zijn. Dat kan toch niet? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-06 12:02
Ik vind het internet van HI 10 euro toch vrij tegenvallen :(

Mobiele sites als tweakers.mobi enzo laden allemaal vrij snel, maar streamen gaat echt sloom. Zo is een uitzendinggemist of rtl gemist via 3g onmogelijk om te bekijken. Via Wifi gaat dat wel.

Is dit gebruikelijk van internet via 3g? Ik heb trouwens de desire, dus aan de snelheid van mijn telefoon kan het niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-06 08:25

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica