Heb hier zelf Vodafone Mobiel Internet Blox. Werkt allemaal prima, alleen vind ik de snelheid niet echt heel snel. Heb het al bijna een jaar, dus moet gewoon op 3.6mbit zijn. Streaming gaat over het algemeen goed, soms wil een youtube filmpje nog wel eens schokken, enkel audio werkt perfect. Heb trouwens nog nooit wat van Vodafone gehoord m.b.t de datalimiet. Gebruik het toch regelmatig om te streamen en te internetten!
Dekking is over het algemeen goed, alleen binnenshuis is er vaak geen UMTS, behalve op zolder. (nieuwbouw huizen) Buiten heb ik vrijwel altijd HSDPA en dus goede snelheid. Doe ik een snelheidstest dan kom ik vaak op ong 120Kbps op HSDPA snelheid.
Anoniem: 196721
120KB/s mag ik toch hopen? 120kbps is echt belachelijk. Kan me ook niet voorstellen dat er dan een H'tje van HSDPA staat.
Ik heb ook Vodafone mobiel internet, en dat is heel redelijk. Gister m'n Nokia N82 aan mijn laptop gehangen, en ik haalde met verschillende snelheidstesten ongeveer 115KB/s download en 40KB/s upload. Pingen naar google.nl was wel vrij langzaam, rond de 150ms. Wel kon ik er prima mee internetten, merkte weinig verschil met mijn WiFi verbinding (6mbit). Dit was in Wijchen (10km van Nijmegen). Opmerkelijk was wel dat er geen '3.5G' kwam te staan op m'n N82 maar enkel '3G'.
[ Voor 21% gewijzigd door Magnolia op 24-11-2008 13:30 ]
Ontspan.
Nu heb ik in de vodafone winkel gevraagt, de HTC touch die ik wil is simlocked en kan ik dus nu wel aanvragen (huidige kortingen zijn zeer interessant) maar dan heb ik hem 3 maanden in de kast liggen zonder dat ik hem kan gebruiken, vind ik persoonlijk erg zonde en over 3 maanden is hij vast al goedkoper.
Nu liep ik de hi store in en die medewerker daar vertelde mij dat hi internet sneller is dan t-mobile en vodafone, ik vroeg hem naar exacte cijfers maar dat was zijn taak niet om te weten, dan moest hij zoveel onthouden. Opzoeken kon hij ook niet, althans hij maakte geen aanstalte om moeite te doen. Op hun site en in de openingspost vind ik gewoon 128kbit, ik neem aan dat dit niet veranderd is en de medewerker dus gewoon uit z'n nek aan het lullen was?
Nu liep ik de hi store in en die medewerker daar vertelde mij dat hi internet sneller is dan t-mobile en vodafone, ik vroeg hem naar exacte cijfers maar dat was zijn taak niet om te weten, dan moest hij zoveel onthouden. Opzoeken kon hij ook niet, althans hij maakte geen aanstalte om moeite te doen. Op hun site en in de openingspost vind ik gewoon 128kbit, ik neem aan dat dit niet veranderd is en de medewerker dus gewoon uit z'n nek aan het lullen was?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
99%. Waar je mischien geen internet hebt is in the middle of nowhere, zegmaar, waar je nog wel GSM-dekking hebt maar waar UMTS afhankelijk van je telefoon mischien net niet komt (dan heb je trouwens nog wel internet met GPRS), en verder natuurlijk in grote betonnen structuren. UMTS komt, vanwege de techniek, niet heel ver in beton waar GSM daar al wat beter in is. Ook KPN is hier niet immuun voor natuurlijk. Vooral in diepe tunnels zonder steunzenders heb je daar nog wel 's last van. In de Schipholtunnel met de trein kom ik niet echt ergens met UMTS, GPRS doet 't nog netaan wel.Tsurany schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:00:
Ja ik zie het, mijn vraag ging eigenlijk voornamelijk over hun dekking. Ik zie op die kaart dat er overal meldingen van slecht bereik zijn, maar hoe is het bereik over het algemeen? Kan ik er vanuit gaan dat ik in 90% van de gevallen internet heb?
Maar zolang je je boven de grond in de bewoonde wereld bevindt gaat 't goed en is 't gewoon hetzelfde niveau als KPN (en verder idem trouwens, alleen zullen de white spots van kpn anders liggen door andere plaatsing van masten.) Overigens: KPN heeft zover mij bekend geen noodstroom voor hun masten, dus als de stroom uitvalt heb je daar niets aan. Vodafone heeft dat afaik wel.
[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 24-11-2008 18:33 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dus ik kan er in principe gewoon op vertrouwen overal internet te hebben, dat is wel fijn.
Neem aan dat ik geen hi telefoon abbo kan afsluiten met vodafone internet he?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Anoniem: 222584
Nee dat gaat helaas nietTsurany schreef op maandag 24 november 2008 @ 18:41:
Dus ik kan er in principe gewoon op vertrouwen overal internet te hebben, dat is wel fijn.
Ik las in de oudere topics van mobiel internet wel eens nare dingen over Vodafone icm een proxy.
Is dit nog steeds van toepassing?
En wat voor ergernissen veroorzaakt dit dan zoal?
Wat voor nare dingen? Alles lijkt te werken via het standaard toegangspunt, incl streaming en FTP bijv.Pirate-Bozz schreef op maandag 24 november 2008 @ 21:18:
Ik las in de oudere topics van mobiel internet wel eens nare dingen over Vodafone icm een proxy.
Daarbij kan je de proxy ook uitzettenPirate-Bozz schreef op maandag 24 november 2008 @ 21:18:
Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website
De proxy kan uit. Ikzelf heb hem zelfs uit moeten zetten, omdat ik anders niet met Exchange kon syncen.Pirate-Bozz schreef op maandag 24 november 2008 @ 21:18:
Nadeel (?) van een uitgeschakelde proxy is dat je de Vodafone Live diensten niet kan gebruiken, hell, de pagina laadt niet eens.
Anoniem: 279074
32.4 KByte/sec
(=259 kbps) Download
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 10.9 KByte/sec
(=87 kbps)
Snelheidstest via speedtest.nl met een SE K810i en vodafone internetblox
Telefoon ligt binnen in de kast aan de computer dus over bereik geen klachten.
Denk er aan om over te stappen naar T-mobile maar weet niet of dit wijsheid is.
(=259 kbps) Download
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 10.9 KByte/sec
(=87 kbps)
Snelheidstest via speedtest.nl met een SE K810i en vodafone internetblox
Telefoon ligt binnen in de kast aan de computer dus over bereik geen klachten.
Denk er aan om over te stappen naar T-mobile maar weet niet of dit wijsheid is.
Ligt eraan waarmee je internet. Kwa doorvoersnelheid is Vodafone een stuk sneller. Maar met KPN internet zijn de reactietijden wel een stuk sneller (een pagina begint sneller met laden).Tsurany schreef op maandag 24 november 2008 @ 18:13:
Op hun site en in de openingspost vind ik gewoon 128kbit, ik neem aan dat dit niet veranderd is en de medewerker dus gewoon uit z'n nek aan het lullen was?
Twee vrienden van mij hebben net als ik een Nokia E51. Zij hebben Vodafone en ik heb KPN. Als we bijvoorbeeld nu.nl openen en we openen een link, dan is mijn telefoon veel eerder klaar met laden dan die van hun.
Maar als we wat gaan downloaden, dan zijn zij natuurlijk wel veel sneller.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Binnenkort, als in zeer waarschijnlijk morgen vanmiddag, ga ik een T-mobile abotje afsluiten met Web'n'Walk. En ik ben van plan gebruik te gaan maken van streaming-radio en verder wat surfen en email.
Hoor ontzettend wisselende signalen over de dekking van T-mobile, maar de jongen waar ik vandaag mee heb staan praten was er juist positief over. En dat was een lokaal gadget/mobiel persoon, denk dat die wel weet waar hij het over heeft.
Gelukkig voor mij bevind ik me in een redelijk bewoonde tot stedelijke omgeving, dus ik vermoed dat het wel ok zal zijn. GSM heb iig zo goed als niets over te klagen.
Hoop dat ik er aan denk om hier over een weekje mijn bevindingen te posten. Kan alleen nog totaal niet kiezen tussen de Nokia N79 en N85... maar die knoop moet ik morgen vanmiddag maar doorhakken...
Hoor ontzettend wisselende signalen over de dekking van T-mobile, maar de jongen waar ik vandaag mee heb staan praten was er juist positief over. En dat was een lokaal gadget/mobiel persoon, denk dat die wel weet waar hij het over heeft.
Gelukkig voor mij bevind ik me in een redelijk bewoonde tot stedelijke omgeving, dus ik vermoed dat het wel ok zal zijn. GSM heb iig zo goed als niets over te klagen.
Hoop dat ik er aan denk om hier over een weekje mijn bevindingen te posten. Kan alleen nog totaal niet kiezen tussen de Nokia N79 en N85... maar die knoop moet ik morgen vanmiddag maar doorhakken...
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Hoe moeilijk doet Vodafone eigenlijk over het gebruik van je telefoon als modem bij een internetabonnement? Ik wil namelijk graag een Xperia met abonnement halen bij Vodafone, en ik zou het fijn vinden dan af en toe wat te kunnen internetten in de trein via mijn notebook.
Vodafone doet daar niet moeilijk over, een vriend van mij heeft ook een abbo van vodafone, en die gebruikt zijn gsm dagelijks in de trein als modem, en dat doet ie al maanden.
Op korte termijn wil ik ook een mobiel abo (Telfort, T-Mobile of Vodafone), maar ik ben er na wat onderzoek nog niet uit. Het onderdeel UMTS /HSDAP bereik is mij onduidelijk en hoor tegengestelde berichten.
Telfort
+ goedkoop (bellen /sms /internet)
+ vrij goede deal met aanschaf Touch HD
- beperkingen internet (streaming niet toegestaan / geen laptop aansluiten)
- lage internet-snelheid in de praktijk?
- FUP erg strak (max. ± 200Mb)
- belstatus niet ondertussen te checken, pas achteraf op factuur
T-Mobile
+ redelijke tarieven bellen/sms
+ geen beperkingen internet
+ geen datalimiet
- netwerk minder betrouwbaar?
- sneller internet is relatief duur (€14,95)
Vodafone
+ goed netwerk (vooral ook internet)
+ snel internet
+ minder beperkingen internet
- relatief duur met bellen /sms'en
- FUP (maar soepeler dan die van Telfort; max ± 500Mb)
- Is Telfort echt traag en halen ze de 768kbit/sec in de verste verte niet?
- Hoe is het bereik van Telfort, net zo goed als dat van KPN?
- Heeft T-Mobile echt een brak bereik /internetverbinding? (Ik heb nu T-Mobile op een oude nokia, en heb met standaard bellen/sms'en aboluut geen problemen)
Telfort
+ goedkoop (bellen /sms /internet)
+ vrij goede deal met aanschaf Touch HD
- beperkingen internet (streaming niet toegestaan / geen laptop aansluiten)
- FUP erg strak (max. ± 200Mb)
- belstatus niet ondertussen te checken, pas achteraf op factuur
T-Mobile
+ redelijke tarieven bellen/sms
+ geen beperkingen internet
+ geen datalimiet
- netwerk minder betrouwbaar?
- sneller internet is relatief duur (€14,95)
Vodafone
+ goed netwerk (vooral ook internet)
+ snel internet
+ minder beperkingen internet
- relatief duur met bellen /sms'en
- FUP (maar soepeler dan die van Telfort; max ± 500Mb)
Ik ben wel benieuwd wat voor dataverbruik mensen halen die veel mobiel internetten?
Nog altijd roepen mensen dat Vodafone minder aantrekkelijk is, omdat ze vanaf 500 mb theoretisch moeilijk kunnen doen, maar ik kom in de praktijk nog niet op een kwart van die 500 mb. En volgens mijn vrouw zit ik de hele dag te nerden op mijn telefoon...
Nog altijd roepen mensen dat Vodafone minder aantrekkelijk is, omdat ze vanaf 500 mb theoretisch moeilijk kunnen doen, maar ik kom in de praktijk nog niet op een kwart van die 500 mb. En volgens mijn vrouw zit ik de hele dag te nerden op mijn telefoon...
Ik haal zo'n 80MB per maand. Mijn telefoon synchroniseert om het kwartier met Exchange en ik gebruik het om af en toe nieuws te bekijken (nu.nl/m.fok.nl), en soms om de roosters van school te bekijken (intt.nl).
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Ik haal zo'n 350MB per maand.
Ik maak gebruik van T-Mobile W'nWalk Standard (384/64).
Dit dataverbruik wordt gerealiseerd door liedjes downloaden, eBuddy, en gewoon internet.
(Uiteraard ook als het internet er thuis uitligt, dan surft de hele groep hier mee via m'n telefoon die aangesloten kan worden op mijn modem.
)
Ik maak gebruik van T-Mobile W'nWalk Standard (384/64).
Dit dataverbruik wordt gerealiseerd door liedjes downloaden, eBuddy, en gewoon internet.
[ Voor 28% gewijzigd door MensionXL op 30-11-2008 14:58 ]
Ik overweeg op een Vodafone prepaid sim te halen, een modem kopen en dan zorgeloos internet blox aan te zetten. Dan heb ik voor €9,95 mobiel internet op mijn laptop ik hoef alleen eenmalig een modem te kopen. Gaat dit werken of is dit door Vodafone geblokkeerd?
[ Voor 11% gewijzigd door Bartjeee op 03-12-2008 12:01 ]
is het niet tijd om deze topic tesluiten? word wel heel vaak dezelfde vragen gesteld.
Vragen over abo vormen heeft niets te maken met de kwaliteit van mobiel internet.Bartjeee schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:00:
Ik overweeg op een Vodafone prepaid sim te halen, een modem kopen en dan zorgeloos internet blox aan te zetten. Dan heb ik voor €9,95 mobiel internet op mijn laptop ik hoef alleen eenmalig een modem te kopen. Gaat dit werken of is dit door Vodafone geblokkeerd?
Om ook je vraag te beantwoorden: Blox kunnen alleen bij een abo, niet bij prepaid. Dit kan dus niet.
Ik zat ernaast.
Dit kan zeker wel. Ik doe het al maanden.Helsie schreef op donderdag 04 december 2008 @ 08:30:
[...]
... Blox kunnen alleen bij een abo, niet bij prepaid. Dit kan dus niet.
Enige nadeel is dat je goed moet opletten waneer je maandje prepaid internet afloopt. Je krijgt er geen bericht van dus kan je zomaar opeens duurder internetten
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Laatst ben ik voor de eerste keer over de FUP van KPN gegaan, ik kreeg hiervoor een waarschuwings SMSje.
Er stond in dat ik over het 10x gemiddelde was gegaan, dit was ongeveer 200MB. Na 3 waarschuwingen word trouwens je mobiele internet abonnement geannuleerd.
Tethering (telefoon aansluite op laptop om d.m.v. je telefoon's internet te surfe) is niet toegestaan, maar word volgens mij niet gecontroleerd, sinds ik het vrij regelmatig doe. Natuurlijk geen downloads, alleen surfen gaat al zeer traag. Alleen in nood dus.
Er stond in dat ik over het 10x gemiddelde was gegaan, dit was ongeveer 200MB. Na 3 waarschuwingen word trouwens je mobiele internet abonnement geannuleerd.
Tethering (telefoon aansluite op laptop om d.m.v. je telefoon's internet te surfe) is niet toegestaan, maar word volgens mij niet gecontroleerd, sinds ik het vrij regelmatig doe. Natuurlijk geen downloads, alleen surfen gaat al zeer traag. Alleen in nood dus.
Anoniem: 218636
Kan iemand uit praktijkervaring aangeven of de volgende dingen in de praktijk goed werken, of dat het door stabiliteits-en snelheids issues niet werkt of je het om andere reden niet wilt?
- Remote Desktop gebruiken om in plaats van Windows Mobile je eigen desktop van je pc thuis te gebruiken (MSN, Internet Explorer, etc etc.. In schermresolutie 800x480 met grote fonts; ik koop een XPeria)
- Youtube kijken in volledige kwaliteit (ipv de mobiele versie) zonder schokken
- Uitzendinggemist kijken in volledige kwaliteit zonder schokken
- Volledige webpagina's bekijken in plaats van de mobiele versies
- Overige streaming in de auto/trein zonder haperingen.
- Google Maps + GPS gebruiken om te streamen waar je je bevindt in de auto
Als bovenstaande allemaal praktisch niet goed werkt door praktische snelheid/stabiliteitsbeperkingen of andere issues neig ik naar Vodafone omdat ik dan wel onder de 450Mb blijf.
Als bovenstaande wel werkt, dan is dit natuurlijk killing voor het dataverbruik. Dan ben ik toch aangewezen op T-Mobile 1MBit zonder datalimiet..
- Remote Desktop gebruiken om in plaats van Windows Mobile je eigen desktop van je pc thuis te gebruiken (MSN, Internet Explorer, etc etc.. In schermresolutie 800x480 met grote fonts; ik koop een XPeria)
- Youtube kijken in volledige kwaliteit (ipv de mobiele versie) zonder schokken
- Uitzendinggemist kijken in volledige kwaliteit zonder schokken
- Volledige webpagina's bekijken in plaats van de mobiele versies
- Overige streaming in de auto/trein zonder haperingen.
- Google Maps + GPS gebruiken om te streamen waar je je bevindt in de auto
Als bovenstaande allemaal praktisch niet goed werkt door praktische snelheid/stabiliteitsbeperkingen of andere issues neig ik naar Vodafone omdat ik dan wel onder de 450Mb blijf.
Als bovenstaande wel werkt, dan is dit natuurlijk killing voor het dataverbruik. Dan ben ik toch aangewezen op T-Mobile 1MBit zonder datalimiet..
Nieuw toestel dus volop proberen.
Zit nu na 2 dagen op upload : 4,30 MB
download : 112,33 MB
Gaat wel erg hard zo.
Heb vodafone abo
Gaat wel erg hard zo.
Heb vodafone abo
na een weekje krijg je dus al een waarschuwings-smsje?Anoniem: 279074 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 17:10:
Nieuw toestel dus volop proberen.
Gaat wel erg hard zo.
Heb vodafone abo
Of er is ergens een mogelijkheid om je verbruik te checken. Dat lijkt me niet onlogisch.Anoniem: 218636 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 22:22:
[...]
na een weekje krijg je dus al een waarschuwings-smsje?
wifi verbinding thuis nu ook aan de praat dus maak daar ook gebruik van nu.
Op nu.nl staat een special over mobiel internet en hoe het verbruik gaat toenemen.
Dus gaat de FUP ook omhoog.
Ik hou het verbruik nu bij via logboek van de telefoon
Op nu.nl staat een special over mobiel internet en hoe het verbruik gaat toenemen.
Dus gaat de FUP ook omhoog.
Ik hou het verbruik nu bij via logboek van de telefoon
Url?Anoniem: 279074 schreef op zondag 07 december 2008 @ 14:12:
Anoniem: 282429
Ik heb KPN Surf en mail totaal (€9,95 p/m)
de download snelheid is 128 kbps en upload 64 kbps
De webpagina's laden voor mij snel genoeg (hogere snelheid is niet overbodig!), heb overal dekking, binnenshuis, in school, in auto. nog nooit klachten over gehad (alleen over youtube streaming, dat wordt niet ondersteund)
[Weet iemand hoe ik gratis kan streamen met kpn surf & mail totaal?]
de download snelheid is 128 kbps en upload 64 kbps
De webpagina's laden voor mij snel genoeg (hogere snelheid is niet overbodig!), heb overal dekking, binnenshuis, in school, in auto. nog nooit klachten over gehad (alleen over youtube streaming, dat wordt niet ondersteund)
Anoniem: 281779 in "Streaming met KPN/Hi-mobiel internet, gr..." enzoAnoniem: 282429 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:20:
Anoniem: 9449
http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=2804166Twee miljoen Nederlanders maken regelmatig gebruik van mobiel internet. Driekwart surft en mailt via een flat fee abonnement. Bovendien blijkt het aantal mobieltjes met een GPS-antenne afgelopen jaar te zijn gegroeid met een factor zeven.
Wordt wel mooi, straks hoef je geen internet abo meer thuis te hebben maar kan je gewoon op je mobiele abootje werken.
Wat ik me wel afvraag is of de mobiele abo's helemaal open zijn of dat er QoS plaatsvind of poorten geblockt worden, etc.
Anoniem: 279864
Wat is bij Telfort nou echt de max qua dataverkeer bij surf & mail onbeperkt? Zijn er al mensen die echt gebeld zijn of een brief hebben gehad?
Anoniem: 279511
Je hebt in principe alleen een fair-use policy. Dus geen hard datalimiet. Als jij jouw abonnement niet buitensporig gebruikt, alsin dagelijk enorme bestanden downloaden, zul je er nooit wat van horen.
Alleen de oude abonnementen (dus niet surf en mail onbeperkt) hadden een datalimiet van 1GB.
Alleen de oude abonnementen (dus niet surf en mail onbeperkt) hadden een datalimiet van 1GB.
Ik heb nu dus Mobiel Internet van Vodafone, maar de gebruiksmeter waarvan ik gedacht had dat hij er wel zou zijn kan ik niet vinden. Kijk ik verkeerd? Waar zou hij moeten zitten?marcieking schreef op zondag 07 december 2008 @ 00:20:
[...]
Of er is ergens een mogelijkheid om je verbruik te checken. Dat lijkt me niet onlogisch.
Ik heb een brief gehad toen ik op ongeveer 300 MB zat, het gemiddelde lag geloof ik op 47 MB. Meer details en andere ervaringen hierover staan in het Telfort Mobiel Breedband topic.Anoniem: 279864 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 15:52:
Wat is bij Telfort nou echt de max qua dataverkeer bij surf & mail onbeperkt? Zijn er al mensen die echt gebeld zijn of een brief hebben gehad?
Is er niet, enige wat je kunt doen is achteraf het aantal Mb in de sessies zelf gaan optellen als je de maandfactuur krijgt. Of een programma op je telefoon gaan draaien dat het bijhoudt.marcieking schreef op maandag 15 december 2008 @ 09:03:
[...]
Ik heb nu dus Mobiel Internet van Vodafone, maar de gebruiksmeter waarvan ik gedacht had dat hij er wel zou zijn kan ik niet vinden. Kijk ik verkeerd? Waar zou hij moeten zitten?
Is 200 MB het gemiddelde, of was die 200MB jouw downloadscore?Wouttle schreef op donderdag 04 december 2008 @ 17:41:
Laatst ben ik voor de eerste keer over de FUP van KPN gegaan, ik kreeg hiervoor een waarschuwings SMSje.
Over de 200 MB krijg je de waarschuwing geloof ik.Vatt schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:27:
[...]
Is 200 MB het gemiddelde, of was die 200MB jouw downloadscore?
Misschien een idee om in de topicstart "type verbinding" toe te voegen. Bij Web n Walk standard van t-mobile kun je verbinden via GPRS en UMTS. Bij plus kun je GPRS, UMTS, en HSSPA benutten. Dat scheelt behoorlijk in latency.
In de tarieflijst van t-mobile staat overigens dat je bij alle Web n Walk abonnementen via HSDPA kan verbinden, en aangezien ik standard heb, ga ik daar nog achterheen.
In de tarieflijst van t-mobile staat overigens dat je bij alle Web n Walk abonnementen via HSDPA kan verbinden, en aangezien ik standard heb, ga ik daar nog achterheen.
Interessant. Ik heb ook Web'n'Walk Standaard en zie alleen een 3G (UMTS?) verbinding verschijnen en geen 3.5G (HSDPA?).knakworst schreef op maandag 15 december 2008 @ 23:37:
Over dataverbruik. Tot nu toe heb 59.28MB gedownload door middel van internetten, mail ophalen en internetradio. Mijn abo is pas 12 december ingegaan en we zitten nu dus op 17. Dat is 60MB over 5 dagen, als ik zo door ga haal ik per maand de 360MB per maand in januari
Ben benieuwd of ik er dan wat van hoor. Zou eigenlijk niet mogen aangezien T-mobile geen limiet hanteert volgens mij prijslijst.
En welke mobiel gebruik jij? Iphone kan geen HDSPA aan dacht ik toch?
En daarbij nog dat je de 3.5G alleen ziet tijdens data overdracht (@ S60 / Nokia E71). Idle connectie = 3G
Ik vind het erg lastig om een keuze te maken. Eigenlijk blijven voor mij 2 telefoons over en 2 data abonnementen. Qua telefoons de Iphone en de Touch HD. Qua data abonnementen die van T-mobile en die van Vodafone.
Iphone - tmobile combi is een prima, alleen de iphone mist een aantal zeer interessante features die de HD wel heeft.
De touch HD met tmobile is een mindere combi, gezien de snelheid dan een stuk lager ligt 384 / 64 Kb/s en ja je wilt toch wel lekker kunnen youtuben etc. ermee.
De touch HD met vodafone is ook minder, de snelheid is top maar de datalimiet is gecapped op 250MB per maand. Ga je daar 3 maanden overheen krijg je een brief. Zie deze thread. Het vodafone webteam geeft dit zelf aan hier. En 250 mb is echt weinig, zeker met de smartphones die youtube aankunnen. Ik keek net is hoeveel een leuke episode van high stakes poker 45 minuten op youtube is... nou das dus mooi al 100 mb. En ik kijk er heus wel meer dan 5 per maand.. lol.
De touch HD met een iphone verbinding via T-mobile zou het neusje van de zalm zijn. Helaas bieden ze m nog niet officieel aan, en dan is het nog maar afwachten met welke snelheden dit zal worden. Ik ga ze morgen iig even bellen of ze hem aan gaan bieden.
Iphone - tmobile combi is een prima, alleen de iphone mist een aantal zeer interessante features die de HD wel heeft.
De touch HD met tmobile is een mindere combi, gezien de snelheid dan een stuk lager ligt 384 / 64 Kb/s en ja je wilt toch wel lekker kunnen youtuben etc. ermee.
De touch HD met vodafone is ook minder, de snelheid is top maar de datalimiet is gecapped op 250MB per maand. Ga je daar 3 maanden overheen krijg je een brief. Zie deze thread. Het vodafone webteam geeft dit zelf aan hier. En 250 mb is echt weinig, zeker met de smartphones die youtube aankunnen. Ik keek net is hoeveel een leuke episode van high stakes poker 45 minuten op youtube is... nou das dus mooi al 100 mb. En ik kijk er heus wel meer dan 5 per maand.. lol.
De touch HD met een iphone verbinding via T-mobile zou het neusje van de zalm zijn. Helaas bieden ze m nog niet officieel aan, en dan is het nog maar afwachten met welke snelheden dit zal worden. Ik ga ze morgen iig even bellen of ze hem aan gaan bieden.
Nokia N85, die is wel instaat om aan HDSPA te doen voor zover ik weet.Snuurtje schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:34:
En welke mobiel gebruik jij? Iphone kan geen HDSPA aan dacht ik toch?
Klopt, is inderdaad zo. Maar ook bij data-overdracht blijft ik 3G hebben.Helsie schreef op woensdag 17 december 2008 @ 23:57:
En daarbij nog dat je de 3.5G alleen ziet tijdens data overdracht (@ S60 / Nokia E71). Idle connectie = 3G
Niet dat mij dat me het echt uitmaakt, aangezien ik met 3G ook al de maximumsnelheid van WnW Standaard kan halen.
Maar ben wel benieuwd.
YouTube werkt hier zonder problemen met WnW Standaard. Eigenlijk heb ik over de snelheid van het internet zelf geen klachten.Snuurtje schreef op donderdag 18 december 2008 @ 03:56:
Wel is het zo dat je soms binnen de snelheid wat ziet inzakken omdat je verminderd bereik krijgt, maar bij mij thuis op de bank en buiten gaat het wel uitstekend.
Dat was voor mij een van de redenen om toch bij T-mobile te blijven. Ik luister graag naar internetradio. Ik heb dat nu 2 van de 6 dagen dat mijn abo actief is gedaan en ik zit al op 60MB. 250MB zou ik zeker weten overheen gaan. Als jij ook nog atief wilt YouTuben ga je er idd dik overheen.De touch HD met vodafone is ook minder, de snelheid is top maar de datalimiet is gecapped op 250MB per maand.
[ Voor 41% gewijzigd door Ultraman op 18-12-2008 12:11 ]
edit: never mind.
[ Voor 86% gewijzigd door Snuurtje op 18-12-2008 15:30 . Reden: domme vraag :-) ]
WTF? de fups van KPN zijn bij abbo's vanaf 29 euro right? Een fup van 200mb? En f#cking online scheet kost 200mbWouttle schreef op donderdag 04 december 2008 @ 17:41:
Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.
Die FUP geldt voor Surf & Mail Totaal. Voor de Mobiele Internet Kaart/USB Modem-abonnementen waar jij het -volgens mij- over hebt gelden (totaal) andere voorwaaden.jezzer schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 09:34:
WTF? de fups van KPN zijn bij abbo's vanaf 29 euro right? Een fup van 200mb? En f#cking online scheet kost 200mb
Ondanks dat in hun prijslijst staat dat je met HSDPA kan verbinden, krijg ik nul op het rekest bij T-mobile:
Het begrip latency is niet aangekomen bij T-mobile.Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.
U geeft aan dat als u een internetverbinding tot stand brengt u alleen gebruik kunt
maken van UMTS. HSDPA lukt niet. Via UMTS kunt u downloaden tot maximaal 384 kbit
per seconde. Met Web&Walk Standard is dit de maximale snelheid. Dus ook als u
verbinding zou kunnen maken via HSDPA kunt u helaas toch niet sneller internetten.
Indien u gebruik wilt maken van sneller internet adviseren wij u over te stappen
naar web'n'walk Plus:
Toegang tot: internet via GPRS en/of UMTS/HSDPA, t-zones en Mobile TV
Tarief: 14,95 euro per maand
Downloads: maximaal 1 Mbit per seconde
Uploads: maximaal 384 kbit per seconde
De maximale snelheid is overigens ook afhankelijk van technische beperkingen. Heeft
u bijvoorbeeld web'n'walk Plus, maar is uw toestel niet geschikt voor het gebruik
van UMTS, dan zult u de genoemde snelheid niet kunnen halen.
Voor web'n'walk Plus geldt een 'fair use policy' van 2 Gb dataverkeer. Hierna wordt
de maximale snelheid verlaagd naar 384/64 Kbit per seconde. Na het bereiken van de
maximale hoeveelheid gebruikte data kunt u de snelheid voor de resterende maand
eventueel voor 5 euro behandelingskosten weer laten resetten naar de oorspronkelijke
snelheid. Daarvoor kunt u bellen met T-Mobile Klantenservice (0800 - 7111, gratis).
Wij vertrouwen erop u van voldoende informatie te hebben voorzien en wensen u alvast
fijne feestdagen toe.
Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV
Nee inderdaad, kwalijke zaak.knakworst schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 15:23:
Ondanks dat in hun prijslijst staat dat je met HSDPA kan verbinden, krijg ik nul op het rekest bij T-mobile:
[...]
Het begrip latency is niet aangekomen bij T-mobile.
Is het interessant om met een Hi - Eindeloos online (128kb/s max?) een eerste generatie iPhone te vervangen door een iPhone 3G ? Ik weet dat dit abonnement niet een van de snelste mobiele internet aanbieders is, maar heb ik nog enige snelheidswinst met het vervangen van mijn toestel ?
Nauwelijks. GPRS heeft theoretisch een maximale snelheid van 5 à 6 kB/sec en 128 kbps (theoretisch) 16 kB/sec. Wellicht dat mobiele websites wat merkbare winst vertonen, maar normale websites blijft klote bij die snelheid.Kaspers schreef op maandag 05 januari 2009 @ 10:01:
Is het interessant om met een Hi - Eindeloos online (128kb/s max?) een eerste generatie iPhone te vervangen door een iPhone 3G ? Ik weet dat dit abonnement niet een van de snelste mobiele internet aanbieders is, maar heb ik nog enige snelheidswinst met het vervangen van mijn toestel ?
In oktober met T-Mobile Web 'n Walk plus ruim 1,4 GB Upload gehad (Fotoboeken uploaden via laptop) Nooit wat van gehoord. Met de download erbij wel over de 2GB gekomen dacht ik.
Unknown
Het zal denk ik een beetje verschillen. Ik heb inmiddels 4 waarschuwingen mogen ontvangen de afgelopen anderhalf jaar (248,0MB, 237,4 MB, 254,6MB en als laatste 272,9MB) Waarbij ik volgens de teller op m'n telefoon meer dan eens de 300MB over ben gegaan maar destijds juist weer geen waarschuwing heb ontvangen.jelle. schreef op maandag 15 december 2008 @ 17:11:
[...]
Over de 200 MB krijg je de waarschuwing geloof ik.
Heb hier al eens over gebeld en men wist mij toen te vertellen dat wanneer je 3 maal de limiet overschreden hebt (FUP is het mijns inziens niet, simpelweg 10x het gemiddelde verbruik) je dan opgewaardeerd word naar een abbo wat "beter bij je past". Dat staat ook ergens in de voorwaarden. Dat beter bij je passen is dan overigens een abbo waar je per MB gaat aftikken en het liefst zo ver mogelijk van weg wil blijven.
Zelf vermoed ik dat wanneer je 3x op rij excessief gebruikt ze dit pas zullen doen daar ik nog immer geen "upgrade" heb ontvangen.
Snelheid trouwens niks geen 128kbit. Sinds ik het abbo heb is het maximale wat ik eruit gehaald heb is 180Kbyte/sec Over het algemeen klok ik rond de 50/60 Kbyte/sec zolang ik hsdpa doe.
Kaspers schreef op maandag 05 januari 2009 @ 10:01:
Hier wil ik graag even op terug komen.Steven.w schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:18:
Nauwelijks. GPRS heeft theoretisch een maximale snelheid van 5 à 6 kB/sec en 128 kbps (theoretisch) 16 kB/sec. Wellicht dat mobiele websites wat merkbare winst vertonen, maar normale websites blijft klote bij die snelheid.
Steven.w gaf aan dat het nouwelijks een snelheidswinst gaf. Nu heb ik deze situatie in de praktijk getest, oftewel ik heb een iPhone 3G aangeschaft en m'n KPN sim erin gestopt, en ik merk wel degelijk een snelheidswinst! Theoretisch gaf je aan max 5 à 6 KB/sec te halen, ik kon op een gegeven moment 15 KB/s halen.
Weet iemand wat de huidige FUP is van Januari?
edit: van vodafone
edit: van vodafone
[ Voor 19% gewijzigd door noobynater op 14-01-2009 06:33 ]
Wat is op dit moment de goedkoopste methode om prepaid mobiel te internetten?
Tot voor kort gebruikte ik Orange met de WAP methode van Orange World. Omdat ik slechts sporadisch mobiel internet was dit een goedkope manier. Maar het Orange netwerk lijkt nu van de aardbodem verdwenen te zijn, dus zoek ik een alternatief. Ik wil absoluut geen abonnement. Gewoon zo heel af en toe even internetten (via GPRS) voor zo weinig mogelijk euro's.
Tot voor kort gebruikte ik Orange met de WAP methode van Orange World. Omdat ik slechts sporadisch mobiel internet was dit een goedkope manier. Maar het Orange netwerk lijkt nu van de aardbodem verdwenen te zijn, dus zoek ik een alternatief. Ik wil absoluut geen abonnement. Gewoon zo heel af en toe even internetten (via GPRS) voor zo weinig mogelijk euro's.
Op die manier zou ik het ook nog wel willen gebruiken mits ik het goed uit kan zetten op mijn telefoon. Dat ging bij mijn vorige telefoon niet wat me een flinke rekening opleverde omdat die op de achtergrond lekker aan het GPRS'en was, met mijn huidige denk ik dat het wel kan.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Vodafone biedt bij hun prepaid-sims de mogelijkheid aan om voor 9,50 een maand lang onbeperkt te kunnen internetten, net als bij de abonnementen. Dan weet je zeker dat je (zeker als je niet heel vaak internet) niet extra betaalt.hneel schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:16:
Ik wil absoluut geen abonnement. Gewoon zo heel af en toe even internetten (via GPRS) voor zo weinig mogelijk euro's.
Even een (misschien wel stomme) vraag.
Ik heb een telefoon met een abonnement bij KPN (toestel is een HTC S740). Als ik daar boven op een mobiel internet abonnementje wil, ben ik dan verplicht om ook hiervoor KPN te nemen ?
Of werkt bijv. Vodafone BLOX ook (het lijkt namelijk los in te stellen in een/mijn toestel) ?
Edit: even voor de duidelijkheid, ik wil dus niet overstappen van provider en/of mobiel
Ik heb een telefoon met een abonnement bij KPN (toestel is een HTC S740). Als ik daar boven op een mobiel internet abonnementje wil, ben ik dan verplicht om ook hiervoor KPN te nemen ?
Of werkt bijv. Vodafone BLOX ook (het lijkt namelijk los in te stellen in een/mijn toestel) ?
Edit: even voor de duidelijkheid, ik wil dus niet overstappen van provider en/of mobiel
[ Voor 13% gewijzigd door StarWolfer op 14-01-2009 19:30 ]
Anoniem: 252802
Hallo,
Ik heb dit topic niet helemaal door gelezen maar.....
Ik heb een t-mobile flex 25 abo zonder web 'n walk.
Maandag avond online mijn tegoed bekeken en zag ik dat ik gratis één maand web 'n walk kan uitproberen.
Dit aangezet, bewust tot dinsdag gewacht en toen volop mobiel internetten
.
wordt vervolgt....
[edit]
.... gratis lijkt toch gratis.
.
Niet goed gezien.
Sorry voor de onrust.
Ik heb dit topic niet helemaal door gelezen maar.....
Ik heb een t-mobile flex 25 abo zonder web 'n walk.
Maandag avond online mijn tegoed bekeken en zag ik dat ik gratis één maand web 'n walk kan uitproberen.
Dit aangezet, bewust tot dinsdag gewacht en toen volop mobiel internetten
wordt vervolgt....
[edit]
.... gratis lijkt toch gratis.

Niet goed gezien.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 252802 op 14-01-2009 21:00 ]
@StarWolf, dat klopt, je kan maar 1 simkaart in je telefoon stoppen met het KPN tel. abonnement en daarbij kan je KPN mobiel internet nemen. Je zou ook een vodafone prepaid kaart kunnen nemen met zorgeloos internet blox maar dan kan je die niet tegelijkertijd in je telefoon stoppen.
Welk abonnement is het meest geschikt voor videostreaming zoals Youtube? KPN en andere varianten daarvan niet denk ik? Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar Vodafone met Blox en dan icm met een Samsung Omnia.
Vodafone of T-mobile.GodDamage schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:11:
Welk abonnement is het meest geschikt voor videostreaming zoals Youtube? KPN en andere varianten daarvan niet denk ik? Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar Vodafone met Blox en dan icm met een Samsung Omnia.
Inmiddels heeft T-mobile HSDPA weer aangezet

Hopen dat het zo blijft...
Wat is de limiet van Vodafone per maand? Iemand al eens een waarschuwing gekregen voor "onredelijk veel gebruik"?
Anoniem: 178057
Gerucht is dan 250MB tot 400MBGodDamage schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 14:54:
Wat is de limiet van Vodafone per maand? Iemand al eens een waarschuwing gekregen voor "onredelijk veel gebruik"?
ik doe nu tussen de 200 en 400mb per maand op het moment,en ik heb nog niets gehoord tot dusver
en dit komt dan ook vooral door de grote youtube filmpjes
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Viel mij ook op dat ik ineens vaak een 3.5G verbinding heb met mijn telefoon ipv gewoon 3G zodra ik verbind met internet. Qua maximum snelheid heb ik er met mijn WnW standaard geen voordeel aan, aangezien 384kbit volgens mij de top is van conventioneel UMTS. Maar het is met HSDPA natuurlijk wel makkelijker te halenknakworst schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:01:
[...]
Inmiddels heeft T-mobile HSDPA weer aangezet![]()
Hopen dat het zo blijft...
Je kunt niet met 1 simkaart bellen met provider A en internetten met B.StarWolf schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:28:
Even een (misschien wel stomme) vraag.
Of werkt bijv. Vodafone BLOX ook (het lijkt namelijk los in te stellen in een/mijn toestel) ?![]()
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Downloadsnelheid van internet op de mobieltjes bij KPN/Hi wordt per 1 april 2009 verhoogd naar 384 kbps.
Tevens wordt streaming in de Surf & Mail Totaal (KPN) en Eindeloos Online (Hi) bundel opgenomen per 1 februari 2009 (wat nu apart in rekening gebracht wordt).
Snel genoeg dus voor webpagina's en streaming radio. Voor video is het naar mijn mening nog wat te langzaam, maar het is een stap in de goede richting.
Tevens wordt streaming in de Surf & Mail Totaal (KPN) en Eindeloos Online (Hi) bundel opgenomen per 1 februari 2009 (wat nu apart in rekening gebracht wordt).
Snel genoeg dus voor webpagina's en streaming radio. Voor video is het naar mijn mening nog wat te langzaam, maar het is een stap in de goede richting.
PSN ID = Jorco
We zullen zien...DT-PiSanG schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 20:21:
Downloadsnelheid van internet op de mobieltjes bij KPN/Hi wordt per 1 april 2009 verhoogd naar 384 kbps.
Hey mensen,
Ik heb nu gedeeltelijk deze topic zitten lezen, nu is mijn vraag: zouden jullie denken dat de Iphone gebruikers worden voorgetrokken op mobiel internet??
Want ik heb hier argwaan op, omdat als ik op de Iphone van een goede vriend zit te internetten gaat het laden naar mijn gevoel sneller. Zelf heb ik een Sony Xperia
Ik heb nu gedeeltelijk deze topic zitten lezen, nu is mijn vraag: zouden jullie denken dat de Iphone gebruikers worden voorgetrokken op mobiel internet??
Want ik heb hier argwaan op, omdat als ik op de Iphone van een goede vriend zit te internetten gaat het laden naar mijn gevoel sneller. Zelf heb ik een Sony Xperia
dat ligt vooral aan mobile safari, dat is gewoon veel sneller dan mobile IE.DracoDrake schreef op zondag 01 februari 2009 @ 04:45:
Hey mensen,
Aangezien ik in de commerciële sector van het bedrijf werk kan ik dit met zekerheid vertellen.
PSN ID = Jorco
Misschien kun je ons dan ook vertellen waarom het nog twee maanden moet duren voordat het zover is. Als ze het er nu al over eens zijn kunnen zie die knop toch ook wel eerder omzetten? Hoeven we niet te wachten op een 1 april grap.DT-PiSanG schreef op maandag 02 februari 2009 @ 09:42:
[...]
Aangezien ik in de commerciële sector van het bedrijf werk kan ik dit met zekerheid vertellen.
en wat wordt de upload snelheid dan?DT-PiSanG schreef op maandag 02 februari 2009 @ 09:42:
[...]
404 Signature not found
Bron?DT-PiSanG schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 20:21:
Dit is wel erg goed nieuws! De 128kbps is toch echt te weinig. Met 384kbps kom ik wel weg (Streaming radio en heel af en toe een webpagina op de laptop)
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Dat was ook de eerste vraag die bij mij opkwam, maar vanaf vandaag zit streaming ook in de Totaal/Eindeloos bundels dus waarschijnlijk vonden ze dat wat teveel van het goedetroftnom schreef op maandag 02 februari 2009 @ 11:55:
[...]
Misschien kun je ons dan ook vertellen waarom het nog twee maanden moet duren voordat het zover is. Als ze het er nu al over eens zijn kunnen zie die knop toch ook wel eerder omzetten? Hoeven we niet te wachten op een 1 april grap.
Wat de upload-snelheid zal gaan worden stond er niet bij vermeld, ik gok erop dat dat 128 zal worden, maar sta er ook niet van te kijken als daar niks aan verandert.
PSN ID = Jorco
ik ben benieuwd
384/128 zou een mooi zijn
404 Signature not found
Ik sta op het punt een HTC Touch HD
te bestellen. Echter ben ik en nog niet uit of ik voor T-Mobile of Vodafone ga. Graag zou ik antwoord hebben van ervaren gebruikers van Vodafone over de volgende vragen:
Als ik een toestel bestel via Vodafone krijg je dan een Unbranded simlock vrij telefoon?
Op de site staat dat streamen, en internetten via telefoon naar laptop niet is toegestaan met een Zorgeloos internet BloX van Vodafone! Is dit in de praktijk ook zo? En hoe kunnen ze dit controleren?
Als ik een toestel bestel via Vodafone krijg je dan een Unbranded simlock vrij telefoon?
Op de site staat dat streamen, en internetten via telefoon naar laptop niet is toegestaan met een Zorgeloos internet BloX van Vodafone! Is dit in de praktijk ook zo? En hoe kunnen ze dit controleren?
Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.
Plus de latency is een stuk lager. Ook heel prettig dat T-Mobile echt onbeperkt is. Helaas is het bereik niet overal afdoende, hij schakelt nog regelmatig over op GPRS.Ultraman schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 15:14:
[...]
Viel mij ook op dat ik ineens vaak een 3.5G verbinding heb met mijn telefoon ipv gewoon 3G zodra ik verbind met internet. Qua maximum snelheid heb ik er met mijn WnW standaard geen voordeel aan, aangezien 384kbit volgens mij de top is van conventioneel UMTS. Maar het is met HSDPA natuurlijk wel makkelijker te halen
Anoniem: 156423
Beste mensen, ik wil graag mijn ervaring delen met jullie met betrekking tot Vodafone:Livia schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:54:
Ik sta op het punt een HTC Touch HDte bestellen. Echter ben ik en nog niet uit of ik voor T-Mobile of Vodafone ga. Graag zou ik antwoord hebben van ervaren gebruikers van Vodafone over de volgende vragen:
Ik gebruik dagelijks mijn telefoon als modem voor mijn laptop, en doe dit al maanden. Ik heb nog GEEN waarschuwing gehad.
Ik maak al maanden 500 MB+ verkeer, deze maand staat de teller op maarliefst 1022 MB (!) (op mijn factuur), again, ik heb nog GEEN waarschuwing gehad.
Snelheden zijn altijd dik in orde, ik heb nu een abbo, maar als deze straks afloopt overweeg ik SIM-only (heb net een nieuw los toestel, dusja
Even samengevat: ik begon met N95 8GB zonder laptop, toen vond ik het wel oké, maar mischien toch iets te veel van het goede. Inmiddels zit ik op school met een laptop, en een HTC Touch HD, en ik zeg 1 ding: dit wil ik niet meer missen :P:P:P.
Edit voor Livia:
Bedenkt wel dat Vodafone een behoorlijk lange levertijd heeft, ik hoor vage verhalen over weken wachten etc., check het HTC Touch HD levertijden topic ook even.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 156423 op 07-02-2009 16:27 ]
Ik zag dat je tegenwoordig bij een Relax 300 abbo gratis WnW plus kreeg. Ik vroeg me af of dit voor Relax 300 sim-only ook geld?
Als ik nu een sim-only 300 abbo afsluit betaal ik 11 euro per maand, doordat ik 6,25 korting zou krijgen. Alleen die korting vervalt zeker als ik WnW erbij krijg? En ik krijg dan zeker ook geen gratis 100 SMS bundel erbij?
Misschien weten jullie hier meer van? Heeft iemand ervaring met t-mobile sim-only en WnW?
Als ik nu een sim-only 300 abbo afsluit betaal ik 11 euro per maand, doordat ik 6,25 korting zou krijgen. Alleen die korting vervalt zeker als ik WnW erbij krijg? En ik krijg dan zeker ook geen gratis 100 SMS bundel erbij?
Misschien weten jullie hier meer van? Heeft iemand ervaring met t-mobile sim-only en WnW?
Ik had een tijdje geleden de prepaid mobiele internet pakket gekocht van vodafone. Je kreeg daar een hdspa modem en een simkaart speciaal voor data. Maar ik besef dat als ik een normale prepaid kaartje met zorgeloos internet gebruik in mn modem, dat het veel goedkoper is. Maar toen ik dit probeerde lukte het me helaas niet mogelijk om verbinding te maken. Kan iemand vertellen hoe ik dit precies moet doen?
Kan je me even vertellen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen?Leutje schreef op donderdag 04 december 2008 @ 08:42:
[...]
Dit kan zeker wel. Ik doe het al maanden.
Enige nadeel is dat je goed moet opletten waneer je maandje prepaid internet afloopt. Je krijgt er geen bericht van dus kan je zomaar opeens duurder internetten
Heb sinds een paar dagen een T-mobile abbonement met Web'nWalk, en toen ik gister wat aan het surfen was kwam ik plots op een pagina van T-mobile uit met de vraag of ik wil dat zij afbeeldingen comprimeren, zodat deze sneller op mijn telefoon zichtbaar zijn.
Betekend dit dat alles wat ik online doe via een proxy van T-mobile gaat? Is iemand bekend met de privacyvoorwaarden omtrent dat ding. Worden bijvoorbeeld wachtwoorden, e-mails en bezochte pagina's door hen gecachet?
Betekend dit dat alles wat ik online doe via een proxy van T-mobile gaat? Is iemand bekend met de privacyvoorwaarden omtrent dat ding. Worden bijvoorbeeld wachtwoorden, e-mails en bezochte pagina's door hen gecachet?
Vriend van me een waarschuwing op 1.5 GB....GodDamage schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 14:54:
Ik zelf regelmatig op 800-900 MB, zonder waarschuwing
edit: de limiet is sowiso dynamisch, namelijk 10x het gemiddelde van alle users en die waarschuwing is alweer van een half jaar geleden
[ Voor 17% gewijzigd door doktervictor op 08-02-2009 09:56 ]
Hoezo, heb je iets te verbergen? Het is inderdaad zo dat als je via http://speed.t-mobile.nl/ de speedmanager gebruikt, je gebruik maakt van een proxy. Als je dat niet wil moet je de speedmanager gewoon uitzetten.frickY schreef op zondag 08 februari 2009 @ 09:50:
Heb sinds een paar dagen een T-mobile abbonement met Web'nWalk, en toen ik gister wat aan het surfen was kwam ik plots op een pagina van T-mobile uit met de vraag of ik wil dat zij afbeeldingen comprimeren, zodat deze sneller op mijn telefoon zichtbaar zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Naafkap op 08-02-2009 12:41 ]
Daar gaan we weer, als je niets te verbergen hebt mogen ze alles opslaan
Ik zou het persoonlijk niet zo fijn vinden als bepaalde dingen worden gechached... Als ik tweakers.net bezoek en inlog, hoeft de volgende gebruiker wat mij betreft de pagina's uit de cache waarop ik ingelogd ben niet te zien. Tweakers.net is niet zo'n goed voorbeeld (volgens mij krijgen alle pagina's (of iig als je ingelogd bent) een header mee dat ze niet gecached mogen worden).
Ook emails enzo niet (zeker als het zakelijk is).
Ik heb overigens ook Vodafone, en er is nog niet geklaagd over het gebruik icm mijn notebook: elke week heen en weer naar huis in de trein gebruik ik hem als modem (waarbij ik wel zware pagina's vermijd).
Van mij wel ja. Wat interesseert mij het nou of T-Mobile ziet op welke sites ik kom als ik niks te verbergen heb? En nog beter: Wat interesseert het T-Mobile op welke sites ik zit? Daarnaast begrijp ik jouw probleem niet. Je provider kan precies zien, als ze willen, waar jij je (ongeveer) bevindt. Daar zou ik mij maar meer druk over maken dan een paar website-tjes die je bezoekt.marcieking schreef op zondag 08 februari 2009 @ 13:01:
[...]
Daar gaan we weer, als je niets te verbergen hebt mogen ze alles opslaan
[quote]DesertShooter schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 17:44:
Ik zag dat je tegenwoordig bij een Relax 300 abbo gratis WnW plus kreeg. Ik vroeg me af of dit voor Relax 300 sim-only ook geld?
Volgensmij niet.
Volgensmij niet.
Waarom laat helemaal niemand iets van informatie los qua de branding van de htc touch hd bij vodafone?
Actie web'n'walk Plus (vanaf Relax 300): Sluit 24 maanden GRATIS web'n'walk Plus af bij je Relax abonnement! (Geldt niet voor Sim Only)janzeeschuimers schreef op zondag 08 februari 2009 @ 15:06:
[quote]DesertShooter schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 17:44:
Volgensmij niet.
Bron: T-Mobile.nl
[ Voor 17% gewijzigd door Naafkap op 08-02-2009 17:35 ]
Erg mooi idd, nu maar hopen dat de snelheidsverhoging ook doorgaatDT-PiSanG schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:15:
[...]
Dat was ook de eerste vraag die bij mij opkwam, maar vanaf vandaag zit streaming ook in de Totaal/Eindeloos bundels dus waarschijnlijk vonden ze dat wat teveel van het goede
Wat de upload-snelheid zal gaan worden stond er niet bij vermeld, ik gok erop dat dat 128 zal worden, maar sta er ook niet van te kijken als daar niks aan verandert.
Streaming
Vanaf 1 februari 2009 is streaming onderdeel van de Eindeloos Online bundel. Dit geldt ook voor alle klanten die op dit moment een Eindeloos Online bundel hebben. Je hoeft dus niet meer extra voor streaming te betalen.
Streaming op je mobiel is geluid of video ophalen terwijl jer naar luistert of kijkt. Bijvoorbeeld radio luisteren via je mobiel (Tunin FM), Youtube of andere videosites. Wanneer je een video of geluidsbestand eerst download en opslaat op je mobiel en daarna afspeelt, is er geen sprake van streaming.
Dit topic is gesloten.