Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-10 14:16
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:35:
[...]

Beste mensen, ik wil graag mijn ervaring delen met jullie met betrekking tot Vodafone:

Ik gebruik dagelijks mijn telefoon als modem voor mijn laptop, en doe dit al maanden. Ik heb nog GEEN waarschuwing gehad.

Ik maak al maanden 500 MB+ verkeer, deze maand staat de teller op maarliefst 1022 MB (!) (op mijn factuur), again, ik heb nog GEEN waarschuwing gehad.
Ook ik ben hier even benieuwd naar. Ivm geen internet, hang ik tegenwoordig mijn mobiel aan mn pc, en doe zo de dagelijkse routine. In een factuur van afgelopen maand zie ik nu getallen staan van; 407.187,00KB. Oftewel 400mb, toch?

Als ik echter zo mijn factuur nakijk, en het grofweg een beetje bij elkaar optel, kom ik op 2250mb. Het gebruik ging echter pas sky-high vanaf de 20e. Dus zegmaar 2gigh aan data in 14 dagen. Heb in die tijd niet veel gedownload, slechts kleine bestanden. Alleen de 20e zelf per ongeluk een MB of 500~.. Dus 1500mb aan simpel surfen lijkt me wat veel.

Kan dit, of moet ik die getallen door 10 delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het wel kan kloppen, op een pc gebruik je veel meer data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-10 14:16
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 08:38:
Ik denk dat het wel kan kloppen, op een pc gebruik je veel meer data.
Toch enigszins apart dat ik dan nog geen waarschuwing heb gehad. Het voorgenoemde getal van 2250mb was namelijk alleen met de grootste hoeveelheden bij elkaar opgeteld. Wanneer elke 4-5mb daar nog bij komt, zal het waarschijnlijk oplopen tot een 2500mb.. Lijkt me toch een redelijk eindje over de FUP heen te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:16
Phyc schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 09:46:
[...]

Toch enigszins apart dat ik dan nog geen waarschuwing heb gehad. Het voorgenoemde getal van 2250mb was namelijk alleen met de grootste hoeveelheden bij elkaar opgeteld. Wanneer elke 4-5mb daar nog bij komt, zal het waarschijnlijk oplopen tot een 2500mb.. Lijkt me toch een redelijk eindje over de FUP heen te gaan..
Misschien gebeurt het steekproefsgewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:37

Osxy

Holy crap on a cracker

doktervictor schreef op zondag 08 februari 2009 @ 09:53:
[...]

Vriend van me een waarschuwing op 1.5 GB....

Ik zelf regelmatig op 800-900 MB, zonder waarschuwing

edit: de limiet is sowiso dynamisch, namelijk 10x het gemiddelde van alle users en die waarschuwing is alweer van een half jaar geleden :)
Gister werd er toen mijn broertje een nieuw abbonement afsloot bij de Vodafone winkel (Sony X1 Xperia) verteld dat er tegenwoordig geen limiet meer opzit.
Kan best kloppen, ik gebruik ook flink boven de 1gb per maand (gewoon via mobiel gaat het al hard :/) en geen waarschuwing.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Osxy schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 22:33:
[...]

Gister werd er toen mijn broertje een nieuw abbonement afsloot bij de Vodafone winkel (Sony X1 Xperia) verteld dat er tegenwoordig geen limiet meer opzit.
Kan best kloppen, ik gebruik ook flink boven de 1gb per maand (gewoon via mobiel gaat het al hard :/) en geen waarschuwing.
Ik hoop dat je gelijk hebt maar vaak is de kennis van de medewerkers in de shop niet op peil.
Volgens de webpagina van Vodafone is het nog steeds niet meer dan 10X het gemiddelde (zie onderstaande link) , wat het gemiddelde is blijft een groot vraagteken.
Voorheen zei men 400mb maar gezien het feit dat dit gemiddelde natuurlijk stijgt zou het nu al veel hoger moeten zijn.

http://www.vodafone.nl/pr...el/kosten_zorgeloos_blox/

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb een Hi Eindeloos online abbo icm een Hi30.

In december lach ik 2 weken in het ziekenhuis, ik heb toen mn telefoon gekoppeld aan mn notebook. En heb meer dan 5 gig data verstookt.

Ik heb geen rekening of waarschuwing gehad. (Ik heb in december, dus in het ziekenhuis, het abbo afgesloten).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Verwijderd

Ik heb vodafone op mijn unlocked iphone 3g.
als ik speedtest doe haal ik down 270 > 290 kb/s en up 35 kb/s
mag niet klagen nie:) toch sneller dan de gemiddelde adsl lijn van de buren.

hoogste data verbruil wat ik heb gedaan was 830 mb zonder meldingen van hun kant.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2009 10:37 ]

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Livia schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:54:
Ik sta op het punt een HTC Touch HD _/-\o_ te bestellen. Echter ben ik en nog niet uit of ik voor T-Mobile of Vodafone ga. Graag zou ik antwoord hebben van ervaren gebruikers van Vodafone over de volgende vragen:
Als ik een toestel bestel via Vodafone krijg je dan een Unbranded simlock vrij telefoon?
Op de site staat dat streamen, en internetten via telefoon naar laptop niet is toegestaan met een Zorgeloos internet BloX van Vodafone! Is dit in de praktijk ook zo? En hoe kunnen ze dit controleren?
Ik heb via ritel besteld en kreeg een unbranded simlock vrije samsung pixon met vodafone abo.
KWeet niet wat je krijgt als je via Vodafone site besteld.

[ Voor 3% gewijzigd door Thombias op 12-02-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caribman
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-04 20:42
Thombias schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:39:
[...]

Ik heb via ritel besteld en kreeg een unbranded simlock vrije samsung pixon met vodafone abo.
KWeet niet wat je krijgt als je via Vodafone site besteld.
Joh. blijf ff wachten, de touch HD is prima, maar begin v/d week is de HTC Touch PRO 2 gepresenteerd..deze komt over enkele maanden hopelijk uit!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:36:
Ik heb vodafone op mijn unlocked iphone 3g.
als ik speedtest doe haal ik down 270 > 290 kb/s en up 35 kb/s
mag niet klagen nie:) toch sneller dan de gemiddelde adsl lijn van de buren.

hoogste data verbruil wat ik heb gedaan was 830 mb zonder meldingen van hun kant.
offtopic:
Moet je voor de gein is onder of vlak naast een HSDPA mast gaan staan. Het hoogste dat ik ooit heb gemeten is 2300 kbit/s down en 800 kbit/s up.

Ik heb zelf prepaid zorgeloos internet BloX van Vodafone, werkt super _/-\o_ . Ik heb nog nooit een waarschuwing gekregen, terwijl ik toch maandelijks > 2 GB aan dataverkeer door de lucht trek. En de snelheid/prijs verhouding is bij Vodafone ook veel beter dan bij T-Mobile :9 .

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hier ook al ruim een jaar vodafone met een HTC touch cruise.

Bijna elke dag hangt me HTC aan me laptop via USB en download en chat *normaal* en heb er ook nog nooit iets over gehoord. Ik zit ongeveer aan de 1 GB data p/m en et werkt zo ideaal.
De HSDPA snelheid is prima over zowat heel nederland vind ik, gebruik me vaio veel onderweg o.a in de trein voor e-mail, chat en internet browsen en youtube kijken.

Grote downloads doe ik wel via me ADSL lijn thuis, daarvoor is de lijn simpelweg niet snel genoeg vind ik. :)

Verwijderd

Postjuh schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 12:18:
Hier ook al ruim een jaar vodafone met een HTC touch cruise.

Bijna elke dag hangt me HTC aan me laptop via USB en download en chat *normaal* en heb er ook nog nooit iets over gehoord. Ik zit ongeveer aan de 1 GB data p/m en et werkt zo ideaal.
De HSDPA snelheid is prima over zowat heel nederland vind ik, gebruik me vaio veel onderweg o.a in de trein voor e-mail, chat en internet browsen en youtube kijken.

Grote downloads doe ik wel via me ADSL lijn thuis, daarvoor is de lijn simpelweg niet snel genoeg vind ik. :)
Ik internet ook op mijn netbook via bluetooth naar mijn telefoon (SE K850i). Dat is ook nummer 1 reden waardoor ik veel dataverkeer gebruik (radio streamen, youtube, uitzending gemist etc). Verder heb ik op mijn foon ook pushmail en hij synchroniseert elk uur mijn telefoon met Google Apps (agenda, contactpersonen, taken/to do). Vooral de sterkste kant van Vodafone is de snelheid van hun mobiel internet. Ik ben blij dat die snelheidswijziging weer teruggedraait is, dit was toch altijd wel het sterkste punt van Vodafone :o .

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:26
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:53:
[...]

Ik internet ook op mijn netbook via bluetooth naar mijn telefoon (SE K850i). Dat is ook nummer 1 reden waardoor ik veel dataverkeer gebruik (radio streamen, youtube, uitzending gemist etc). Verder heb ik op mijn foon ook pushmail en hij synchroniseert elk uur mijn telefoon met Google Apps (agenda, contactpersonen, taken/to do). Vooral de sterkste kant van Vodafone is de snelheid van hun mobiel internet. Ik ben blij dat die snelheidswijziging weer teruggedraait is, dit was toch altijd wel het sterkste punt van Vodafone :o .
helemaal mee eens! dat vodafone internet werkt heel goed en is nog steeds naar mijn idee de beste provider hiervoor!

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Is het mogelijk om een Hi sim-only abbonnement mét eindeloos online te bestellen? Zo ja, waar?
Ik heb hier naar gezocht op de website van hi, maar kon niets vinden. Ook wanneer ik het probeerde bij vraag/antwoord kreeg ik geen nuttig antwoord. Daarna nog de vodafone website geprobeerd, maar ook daar kon ik niets vinden.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
aicaramba schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:31:
Is het mogelijk om een Hi sim-only abbonnement mét eindeloos online te bestellen? Zo ja, waar?
Ik heb hier naar gezocht op de website van hi, maar kon niets vinden. Ook wanneer ik het probeerde bij vraag/antwoord kreeg ik geen nuttig antwoord. Daarna nog de vodafone website geprobeerd, maar ook daar kon ik niets vinden.
Met Vodafone kan het in ieder geval met sim-only, gewoon Blox aanzetten (zie bericht hieronder!). Anders Hi even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Cadezo schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 12:45:
[...]

Met Vodafone kan het in ieder geval met sim-only, gewoon Blox aanzetten. Anders Hi even bellen.
Even oppassen, want dit is niet altijd zo!!! Vodafone heeft 2 type abbonementen, de Vodafone Scherp abbo's en de Vodafone Basis. de scherp abbo's worden vaak aangeboden als simonly's en daarbij kun je geen blox gebruiken (passport zit er wel in). Bij Basis kan dat weer wel. Daarmee ben ik genaaid bij een contract verlenging, kwam van een normaal abbo met blox en had ineens geen blox meer bij nieuwe abbo. uiteindelijk tegen betaling om laten zetten en heb nu hoger maandbedrag dan bij het oude abbo met minder minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen !

Ik heb nu een web n walk abo (t-mobile)
Ik kan surfen / msn / hyven alles werkt prima.
Wanneer ik op youtube en filmpje ga bekijken bufferd hij goed als ik het filmpjes laat afspelen in 'mindere kwaliteit. Ik kan het filmpjes starten en het loopt in 1x goed door (HSPDA verbinding).
Als ik op hoge kwali op mijn HTC HD kijk moet die om de minuut bufferen.
Erg vervelend, terwijl ik wel op een groot scherm wil kijken.

Moet ik nu upgraden naar een WnW + Abo of ligt dit aan andere instellingen?

En een WnW + abo heeft een limiet van 2gb wanneer hij terugvalt naar een normale WnW abo.
Hoe snel zit je op 2 Gb (ik kijk ong 1 uur per dag youtube)?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2009 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Cadezo schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 12:45:
[...]

Met Vodafone kan het in ieder geval met sim-only, gewoon Blox aanzetten (zie bericht hieronder!). Anders Hi even bellen.
Misschien een domme vraag, maar wat is het nummer van Hi wanneer ik nog geen klant ben van Hi.. Het enige telefoon nummer dat ik heb kunnen vinden is 1200, maar dat brengt me bij de vodafone help service. Lastige websites, wanneer je iets wil weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
aicaramba schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 13:57:
[...]

Misschien een domme vraag, maar wat is het nummer van Hi wanneer ik nog geen klant ben van Hi.. Het enige telefoon nummer dat ik heb kunnen vinden is 1200, maar dat brengt me bij de vodafone help service. Lastige websites, wanneer je iets wil weten.
Van de Hi-website:
Informatie over abonnementen: Bel 06 1200 1200 (vaste lijn of geen KPN/HI-mobiel).

[ Voor 3% gewijzigd door Cadezo op 20-02-2009 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Laatst online: 08:58
aicaramba schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:31:
Ik heb hier naar gezocht op de website van hi, maar kon niets vinden. Ook wanneer ik het probeerde bij vraag/antwoord kreeg ik geen nuttig antwoord.
Ja hoor, dat kan gewoon. In Primafoon of Hi winkel, of bij een externe retailer (T for Telecom, Belcompany enzovoort) :)
aicaramba schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 13:57:
Inderdaad 0612001200 via een vaste lijn of 0800-0346, dat is namelijk een gratis nr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
jelle. schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 22:21:
[...]

Ja hoor, dat kan gewoon. In Primafoon of Hi winkel, of bij een externe retailer (T for Telecom, Belcompany enzovoort) :)

[...]

Inderdaad 0612001200 via een vaste lijn of 0800-0346, dat is namelijk een gratis nr.
Thanks.. Ik ben ondertussen zelf al naar een winkel in mijn buurt gereden om te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, twijfel een beetje of ik deze vraag hier mag stellen, maar het valt volgens mij officieel wel onder telecom / mobiel internet:

Ik heb vanaf vandaag Vodafone Mobile Connect (Data standaard 250mb abo). Voor de laptop dus. Wat zijn de ervaringen hiermee? Hoe zit het met die limiet? Ik weet namelijk dat mijn pa dit zelfde abonnement heeft (of in elk geval ook een 20 euro per maand abonnement van Vodafone), en gewoon erop los Youtube'd, msn't en internet, zonder dat zijn verbinding omlaaggeschakeld wordt. Of het is in elk geval niet merkbaar.

Het voordeel is dat ik niet bij hoef te betalen als ik over mijn bundel heen ga, maar mijn abonnement zou dan wel omlaaggeschakeld worden naar een vrij trage snelheid (iets van 30KB/s). Gebeurt dit ook echt? gezien bovenstaande ervaring krijg ik namelijk niet echt die indruk. Verdere algemene ervaringen of tips voor mobiel internet zijn natuurlijk ook gewoon altijd welkom. Waar het mij echter vooral om gaat is of ik wel of niet op moet letten met wat ik doe onderweg. Zojuist even mijn gewone netwerk (thuisnetwerk dus) verbruik gemeten en ik zat met een beetje internetten in 2min. al op 30MB!

Verwijderd

Niemand die hier een ideetje over heeft? :(

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:48

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 11:48:
Niemand die hier een ideetje over heeft? :(
Blijkbaar heb je namelijk een uniek abonnement die niet op de vodafone website http://www.vodafone.nl/pr...Wat_kost_het/Abonnementen staat, de basis is 400 MB. Maar ik denk dat ze nog iets soepeler zijn dan 400 MB maar als het te gek wordt word je vast wel naar een lagere snelheid gezet. Maar probeer het eens zou ik zeggen en deel je bevindingen.

[ Voor 24% gewijzigd door knakworst op 26-02-2009 13:26 ]

Verwijderd

Ghehe, nou het is idd het 400MB abonnement. Het zit alleen zo; vroeger was dit abonnement 250MB, en de brief die ik gisteren van hen kreeg was nog gericht op dat oude abonnement :') Daar stond dus ook gewoon 250MB in, maar zowel bij mijn bestelling als op de website is het idd 400MB ;)

Ik ga het uitproberen iig. Ben alleen nogal bang dat ik straks met extra kosten zit. Je weet het nooit met die providers, heb je wat kleine lettertjes gemist en je zit met een rekening van 3000 euro ;)

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:49:

Ik ga het uitproberen iig. Ben alleen nogal bang dat ik straks met extra kosten zit. Je weet het nooit met die providers, heb je wat kleine lettertjes gemist en je zit met een rekening van 3000 euro ;)
En als je het abo hebt met de lagere snelheid, hoef je daar zeker niet bang voor te zijn.

Verwijderd

Ik heb idd de standaard vast variant met een snelheid van 0,768Mb/s. En als ik het goed begrepen heb zak ik af van zo'n 96KB/s naar 15KB/s wanneer ik over mijn limiet heen ga. In principe moet dat toch wel genoeg zijn om te internetten / e-mailen en MSN'en, lijkt me? Ik ga onderweg toch geen gekke dingen doen natuurlijk zoals Youtube oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je met een WNW van t-mobile veel verschil merkt tussen + of gewoon?
En ook bij welke applicaties zoals filmpjes kijken met you-tube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:01
Gaat mijn abbonement van HI eindeloos online vandaag in, is er een storing.. Kon elk moment verholpen worden zeiden ze bij de helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
daaan_1992 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 14:05:
Gaat mijn abbonement van HI eindeloos online vandaag in, is er een storing.. Kon elk moment verholpen worden zeiden ze bij de helpdesk
Klopt, die storing is inmiddels weer verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee wat de FUP-limiet is van Telfort Mobiel Internet Onbeperkt voor de laptop (met USB modem, 29,95 p/m, http://shop.telfort.nl/mo...ms/ZTE/ZTE-USB-Modem.html) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:46
Geen idee, maar bij Vodafone kreeg ik toevallig een uitgebreide rekening, terwijl ik alleen had aangegeven dat ik geen MyVodafone wil gebruiken en heb even alle datavolumes opgeteld: 550Mb en geen enkele waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Is er nog ergens iets te vinden over die aanstaande snelheidsverhoging van Hi Eindeloos Online? Ik vroeg het gisteren bij de Hi winkel en toen wisten ze er nog niks vanaf.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Glashelder schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 23:29:
Is er nog ergens iets te vinden over die aanstaande snelheidsverhoging van Hi Eindeloos Online? Ik vroeg het gisteren bij de Hi winkel en toen wisten ze er nog niks vanaf.
Er is verder geen nieuws over nee. Mocht er inderdaad een snelheidsverhoging plaats gaan vinden dan zal dit een week van te voren ofzo gecommuniceerd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:32

Totaalgeflipt

De enige echte

Als ik dus het goed begrijp is het Mobiele Internet van Hi minder goed, en langzamer dan die van concurenten Vodafone en T-Mobile?

Uit de startpost haal ik dat de verbinding van KPN/HI langzamer is dan de rest.....?

[ Voor 25% gewijzigd door Totaalgeflipt op 05-03-2009 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 06:31
Misschien kan iemand mij hier een antwoord geven op het volgende:

Ik heb een touch HD, prima toestel, leuk speeltje. Dit in samenwerking met een 27,50 abbo en blox internet.
Alleen nu probeer ik dus lekker te internetten, is het zo traag als dikke *()*. Dus ik naar speedtest en wat gepield, maar kom niet hoger dan 3,5kbyte per seconde.

Vodafone gebeld en hebben me de instellen toegezonden. Ik gecontroleerd en opnieuw geprobeerd, zelfde resultaat. Daarna alles verwijderd en nogmaals geprobeerd. Helaas zelfde resultaat. Dus denk ik laat ik de telefoon als modem aan mijn laptop hangen (mag officieel niet, maar voor de test een goede indicatie).

Aan mijn lap gehangen en daarmee naar speedtest, zelfde resultaat. Nu is het mij al vaker opgevallen dat dit GEEN accuraat antwoord over de bandbreedte geeft. Mijn nieuwsserver geeft dit wel altijd (25mbit, hier kan de snelheid van mijn telefoon noooit overheen). Via de telefoon dus de nieuwsgroepen benaderd en kom niet verder dan 5kbyte, bandbreedte vol getrokken.

Het betreft hier een 3g verbinding en ook getest via een hsdpa verbinding, respectievelijk 3,6mbit en 7,2mbit. De klantenservice gaf aan dat deze snelheden in amsterdam en maastricht gehaald kunnen worden. Heb hem verteld dat ik dat NIET interesant vond, omdat voor normaal internet 200kbyte voldoende is en dat wat ik nu heb een factor 10 lager is. Advies was ga naar de vodafone winkel om je sym te laten crosstesten.

Kan iemand mij vertellen of dit werkelijk waar is, of dat ik zelf iets kan doen, misschien toestel anders instellen? Want snel internet is dit niet. Bijna 3 min wachten tot tweakers.net eindelijk geladen is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:45

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Hallo,

Onderstaande is ter info.
Bij vodafone mag je onbeperkt surfen, zie link:

http://help.vodafone.nl/c...ated=&p_olh=0&p_faqid=413

Met de tekst:

Als je regelmatig surft, is de Zorgeloos Internet BloX bij je abonnement een aanrader. Je hoeft je geen zorgen te maken over de hoeveelheid data die je verbruikt, want je betaalt een vast bedrag van € 9,50 per maand, waarna je zo veel kunt surfen als je wilt.

Dus geen FUP? Waarom krijgen sommige gebruikers toch een brief?

Iedereen toch vodafone nemen met internet Blox....... 8)7 :9

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:55

Nox

Noxiuz

En in de voorwaarden staat weer heel wat anders.

We moeten gewoon met zijn allen het gemiddelde omhoog krikken. Als ik bijvoorbeeld radio via internet wil luisteren kom ik met 500MB op net geen 9 uur radio uit op 128kbps. Terwijl mij zon radiozender (die uiteraard niet via de ether te ontvangen is) juist relaxt lijkt. Ik ga gewoon kijken hoever ik kan, als ze mij zon brief sturen bel ik ze wel op dat het 'zorgeloos' is en ik me dus nergens zorgen over hoef te maken, kijken wat ze zeggen.

Maar in feite staan ze in hun recht, en als we er last van hebben kunnen we radar inschakelen met heel GoT ofzo.. :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
gertitombo schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 11:51:
Hallo,

Onderstaande is ter info.
Bij vodafone mag je onbeperkt surfen, zie link:

http://help.vodafone.nl/c...ated=&p_olh=0&p_faqid=413

Met de tekst:

Als je regelmatig surft, is de Zorgeloos Internet BloX bij je abonnement een aanrader. Je hoeft je geen zorgen te maken over de hoeveelheid data die je verbruikt, want je betaalt een vast bedrag van € 9,50 per maand, waarna je zo veel kunt surfen als je wilt.

Dus geen FUP? Waarom krijgen sommige gebruikers toch een brief?

Iedereen toch vodafone nemen met internet Blox....... 8)7 :9
Er is wel degelijk een fup maar wat er staat klopt wel je mag zoveel surfen als je wilt m.a.w. zoveel surfen als je wilt is dus niet bestanden downloaden- of radio/video streamen- zoveel als je wilt.

Surfen is volgens mij en ik denk ook volgens Vodafone gewoon webpaginas bezoeken en bekijken , dit vergt geen hoog dataverbruik.

Video/radio streamen en bestanden downloaden zoveel je wilt brengt wel een hoog dataverbruik met zich mee maar is iets anders als zoveel surfen als je wilt.

Vodafone schrijft letterlijk op de webpagina:

" Zorgeloos = vrijwel onbeperkt surfen binnen Nederland op het internet via je mobiel: surfen, chatten en e-mailen. Het datagebruik mag niet regelmatig 10x zoveel (of meer) per maand zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers".

Hierboven wordt dus niet gezegd zoveel als je wilt aan bestanden downloaden , radio/video streamen etc. , maar surfen , chatten en e-mailen.

Gelukkig heb ik bij T-mobile geen last van een limiet aan mijn datagebruik maar helaas is het 3g netwerk duidelijk minder als dat van Vodafone dus als zo vaak in het leven zal je een keuze moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Ik ga binennkort naar de Hi winkel om een Nokia 5800 Xpressmusic te halen [met Hi 58 online abbo als het goed is] en nou wil ik daar ook graag internet op hebben.
Voornamelijk om te mailen en internetten maar ook om te youtuben bijvoorbeeld,.

Nou las ik ergens in het begin van deze thread dat youtuben niet mag..
is dat nog steeds zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:05:
Hallo Allemaal,

Ik ga binennkort naar de Hi winkel om een Nokia 5800 Xpressmusic te halen [met Hi 58 online abbo als het goed is] en nou wil ik daar ook graag internet op hebben.
Voornamelijk om te mailen en internetten maar ook om te youtuben bijvoorbeeld,.

Nou las ik ergens in het begin van deze thread dat youtuben niet mag..
is dat nog steeds zo?
Nee, streaming is per 1 februari opgenomen in de Hi Online en KPN Surf & Mail bundels, dat was voorheen niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelle. schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:34:
[...]

Nee, streaming is per 1 februari opgenomen in de Hi Online en KPN Surf & Mail bundels, dat was voorheen niet zo.
Thnx voor het antwoord..

als het er nog steeds niet in zat had ik namelijk misschien helemaal geen internet erbij genomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-09 20:55
BSeB schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 08:19:
Misschien kan iemand mij hier een antwoord geven op het volgende:

Ik heb een touch HD, prima toestel, leuk speeltje. Dit in samenwerking met een 27,50 abbo en blox internet.
Alleen nu probeer ik dus lekker te internetten, is het zo traag als dikke *()*. Dus ik naar speedtest en wat gepield, maar kom niet hoger dan 3,5kbyte per seconde.

Vodafone gebeld en hebben me de instellen toegezonden. Ik gecontroleerd en opnieuw geprobeerd, zelfde resultaat. Daarna alles verwijderd en nogmaals geprobeerd. Helaas zelfde resultaat. Dus denk ik laat ik de telefoon als modem aan mijn laptop hangen (mag officieel niet, maar voor de test een goede indicatie).

Aan mijn lap gehangen en daarmee naar speedtest, zelfde resultaat. Nu is het mij al vaker opgevallen dat dit GEEN accuraat antwoord over de bandbreedte geeft. Mijn nieuwsserver geeft dit wel altijd (25mbit, hier kan de snelheid van mijn telefoon noooit overheen). Via de telefoon dus de nieuwsgroepen benaderd en kom niet verder dan 5kbyte, bandbreedte vol getrokken.

Het betreft hier een 3g verbinding en ook getest via een hsdpa verbinding, respectievelijk 3,6mbit en 7,2mbit. De klantenservice gaf aan dat deze snelheden in amsterdam en maastricht gehaald kunnen worden. Heb hem verteld dat ik dat NIET interesant vond, omdat voor normaal internet 200kbyte voldoende is en dat wat ik nu heb een factor 10 lager is. Advies was ga naar de vodafone winkel om je sym te laten crosstesten.

Kan iemand mij vertellen of dit werkelijk waar is, of dat ik zelf iets kan doen, misschien toestel anders instellen? Want snel internet is dit niet. Bijna 3 min wachten tot tweakers.net eindelijk geladen is :(
Ik heb precies hetzelfde. Kan alleen via GPRS internetten en dat gaat zo langzaam dat het geen zin heeft. Heb nog nooit een "H" in beeld gezien, waar (ook in de Randstad) ik ook was. Als je een oplossing weet, hoor ik het graag. Ik ga deze week ook maar eens langs bij de Vodafone winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
LVGH schreef op zondag 08 maart 2009 @ 23:00:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Kan alleen via GPRS internetten en dat gaat zo langzaam dat het geen zin heeft. Heb nog nooit een "H" in beeld gezien, waar (ook in de Randstad) ik ook was. Als je een oplossing weet, hoor ik het graag. Ik ga deze week ook maar eens langs bij de Vodafone winkel.
Gek genoeg ben ik blij dit te horen, dit vergroot de kans dat het aan het toestel ligt en dus niet aan vodafone. Aangezien het toestel van vodafone af komt moeten ze het ook maar oplossen. Ik heb zaterdag pas tijd om langs te gaan in die shop. Dus mocht je eerder iets weten, dan hoor ik het natuurlijk ook graag van jou.

Werkt jouw msn eigenlijk op jouw telefoon? MSN werkt bij mij niet op de stadaard rom zoals ik hem van Vodafone kreeg! Haalt wel de contactpersonen op, maar vertikt te connecten.

[ Voor 11% gewijzigd door BSeB op 09-03-2009 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BSeB schreef op maandag 09 maart 2009 @ 05:49:
[...]

Gek genoeg ben ik blij dit te horen, dit vergroot de kans dat het aan het toestel ligt en dus niet aan vodafone. Aangezien het toestel van vodafone af komt moeten ze het ook maar oplossen. Ik heb zaterdag pas tijd om langs te gaan in die shop. Dus mocht je eerder iets weten, dan hoor ik het natuurlijk ook graag van jou.

Werkt jouw msn eigenlijk op jouw telefoon? MSN werkt bij mij niet op de stadaard rom zoals ik hem van Vodafone kreeg! Haalt wel de contactpersonen op, maar vertikt te connecten.
Misschien slaat het nergens op, maar je weet maar nooit: Heb je de telefoon uit en weer aangezet, nadat je de Vodafone-instellingen hebt geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
Ik gebruik ook vodafone en woon in de randstad. Maar heb vrijwel altijd wel een H staan in mijn verbinding, heel af en toe switched die in de verbinding terug naar 3G mar het grootste gedeelte van de tijd is het H.
Gebruik een Sony Xperia.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:58

-ET-

Phone Home

BSeB schreef op maandag 09 maart 2009 @ 05:49:
[...]

Op mijn Touch Dual moest ik de proxy server uitvinken voor dat ik via MSN online kon komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Zojuist een speedtest van 85kbyte gehaald, geen idee of het snel is, kan iemand me hier iets over vertellen? Omgeving Den bosch!

Overigens alleen als het Htje in beeld is, met de G3 is het waardeloos 15kbyte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:02
Ik ga mij ook de Nokia 5800 aanschaffen met internetbundel.

Maar hoe zit het nu met je mobiel als modem gebruiken om te internetten. Ik lees hier en daar dat mensen dat doen, maar TS staat dat providers dit verbieden. Is deze regel dan inmiddels ook afgeschaft?

Ik zat zelf te denken aan een Vodafone of T-mobile abbo. Maar nu Hi de streaming kosten ook heeft opgeheven dan kan ie ook wel bij het rijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
BSeB schreef op maandag 09 maart 2009 @ 18:17:
Zojuist een speedtest van 85kbyte gehaald, geen idee of het snel is, kan iemand me hier iets over vertellen? Omgeving Den bosch!

Overigens alleen als het Htje in beeld is, met de G3 is het waardeloos 15kbyte
Wat heb je nu precies gedaan om tot dit te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Geen idee, gewoon weer is testen. Snap het zelf ook niet.

Overigens heb ik thuis nog een Nokia 6630, deze heeft ook GPRS ondersteuning. Ik denk dat ik morgen even mijn sim hierin prop en dan het toestel als internet access instel.

Dan weet ik of het aan vodafone of aan mijn toetsel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
Maar je kreeg toch nooit verbinding met HSDPA? Zie je bij een 3G verbinding ook 3G staan of gewoon G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Je hebt in je balk standaard 5 icoontjes:
- Blokje om je belasting te zien en welke programma's draaien;
- Daarnaast power;
- daarnaast sound;
- daarnaast ontvangst (met een klein gtje als je een g verbinding hebt);
- Daarnaast als je een g verbinding hebt een grote G, geen 3g icoontje gezien

In je settings stel je in dat voor een gegevens verbinding een 3G of GPRS verbinding gebruikt moet worden.

HSDPA heb ik bijna nooit, gisteravond toevallig een keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen met een klein vraagje/probleempje

Ik heb op dit moment een Telfort Simonly abbo met internet. Er staat dat ik hier maximaal UMTS 768 kb/s moet kunnen halen.
Echter de telefoon die ik nu heb (Qtek 9100) doet alleen GPRS en dus iets van 50 kb/s.

Nu weet ik dat je die snelheden door 8 moet delen maar heeft het zin om een telefoon met UMTS te halen ? Want zou ik dan gebruik kunnen maken van de 768 kb/s ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
sontax schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:52:
Nu weet ik dat je die snelheden door 8 moet delen maar heeft het zin om een telefoon met UMTS te halen ? Want zou ik dan gebruik kunnen maken van de 768 kb/s ?
Absoluut. De maximale snelheid zul je natuurlijk nooit halen maar richting de 100 kB/s (Byte ja, geen bit) zal het wel gaan met UMTS, terwijl GPRS maximaal 16 kB/s ofzo zou halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

jelle. schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 17:51:
[...]

Absoluut. De maximale snelheid zul je natuurlijk nooit halen maar richting de 100 kB/s (Byte ja, geen bit) zal het wel gaan met UMTS, terwijl GPRS maximaal 16 kB/s ofzo zou halen :)
Let wel, UMTS is tot 384 kbit. Je telefoon moet tevens HSDPA ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Laatst online: 23-07 08:32
Ik heb een Vodafone abonnement met zorgeloos internet blox en gebruik een Samsung F700v. Die kan ik via bluetooth of USB kabel aan mijn (XP) laptop koppelen. Via de Samsung PC suite kan ik een netwerkverbinding laten creeën, waarmee ik via de UMTS/HSDPA verbinding kan internetten. Echter, het inbellen op nummer *99# geeft een foutmelding. Al diverse instelmogelijkheden geprobeerd (zo geeft Vodafone voor inlognaam en password zowel 2x "vodafone" als 2x "Vodafone" op, heb dus beiden geprobeerd), maar niet op de lossen. Weet iemand welke instellingen ik voor Vodafone moet ingeven in die netwerkverbinding om met mijn laptop via de telefoon naar internet te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Laatst online: 23-07 08:32
Niemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:47
In deze topic is het KPN internet abonnement besproken met de notie erbij dat KPN de snelheden zou gaan verhogen en dat streaming vanaf april in de bundel zou gaan vallen.

Ik ben echter naar 2 verschillende primafoonshops gegaan, maar daat wisten ze van niks.

Heeft iemand een betrouwbare bron waarin dit staat. Heb tot zover niets gevonden?

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
DaLuca schreef op maandag 16 maart 2009 @ 09:14:
In deze topic is het KPN internet abonnement besproken met de notie erbij dat KPN de snelheden zou gaan verhogen en dat streaming vanaf april in de bundel zou gaan vallen.

Ik ben echter naar 2 verschillende primafoonshops gegaan, maar daat wisten ze van niks.

Heeft iemand een betrouwbare bron waarin dit staat. Heb tot zover niets gevonden?
Er is geen publieke bron beschikbaar. In mijn eigen winkel weten we er ook niet van af. Bericht heeft schijnbaar kort ergens gestaan (intern).

edit: dat ging dus alleen over die snelheidsverhoging, streaming in de bundel is al vanaf 1 februari en talloze keren besproken in dit en andere topics :)

[ Voor 11% gewijzigd door jelle. op 17-03-2009 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Goed, ik zit nu ook redelijk met een dilemma. Mijn telefoon is zojuist overleden. Nu moet ik dus een nieuwe telefoon. Mijn oude vertrouwde telefoon had nog geen internet, dat wil ik nu dus wel. Ik kan nu kiezen of om te verlengen bij Telfort, of een nieuw abonnement afsluiten bij Vodafone.

Mijn voorkeur gaat uit naar Vodafone, mede door de hogere snelheid en de mogelijkheid om audio en video te streamen. Probleem is echter dat ik dan 3 maanden moet wachten, omdat de opzegtermijn bij Telfort 3 maanden is. Is dit het wachten waard of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ja denk het wel :)... je kunt nu namelijk al een ander toestel gaan uitzoeken en nieuwe abbo afsluiten bij Vodafone. Kun je nu genieten van je nieuwe toestel en over 3 maanden van je vodafone + internet abbo.

Veel plezier met uitzoeken, denk er wel om dat je 1 uitzoekt met HSDPA-ondersteuning.

Ook zou je ervoor kunnen kiezen om de iPhone met T-mobile onbeperkt internet abbo te nemen. Zijn leuke acties voor tegenwoordig! (rond de 30 euro per maand.. dat is incl. internet)

[ Voor 23% gewijzigd door Falcon op 17-03-2009 18:35 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Mm, ik ben verliefd geworden op de Iphone, dus daar zit wel een probleem. :P

Ik zit nu er over te denken om maar gewoon een nieuw abonnement bij Vodafone af te sluiten en dan mijn huidige Telfort terug te schroeven tot het minimale en dat dan over 3 maanden vervalt...

Verlies ik alleen wel mijn huidige nummer.

[edit] T-Mobile is niet mijn favoriet, mijn huisgenoot heeft dat op zijn Iphone, maar is er niet echt tevreden over. Vooral qua ontvangst.

[ Voor 18% gewijzigd door Pizzaman op 17-03-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
DaLuca schreef op maandag 16 maart 2009 @ 09:14:

Het gebruik van streaming op je mobiel zit bij een Eindeloos Online bundel inbegrepen.
Dus luister je radio via je mobiel (Tunin FM), gebruik je Youtube of andere videosites? Dan is een Eindeloos Online bundel een goede optie
aldus http://www.hi.nl/web/show/id=212976 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds begin 2009 vodafone internet blox. En stream nogal wat audio en video.

M'n gemiddelde gebruik is zo'n 10GB per maand, tot dusver nog geen klachten ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:47
Is het nu niet mogelijk om mijn abonnement bij KPN op te zeggen nadat ze de voorwaarden hebben gewijzigd van het internet abonnement? Of is dit alleen als dit in jou nadeel gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilla
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-10 19:40
Zow, dat is ook nieuw, dit hebben ze zeker pas sinds een tijdje. Toen ik mijn eindeloos online afsloot, half jaar geleden, moest je nog gewoon appart betalen voor de streaming, wat echt belachelijk is met een bundel wat eindeloos is. Goede zaak dit.
Streaming

Vanaf 1 februari 2009 is streaming onderdeel van de Eindeloos Online bundel. Dit geldt ook voor alle klanten die op dit moment een Eindeloos Online bundel hebben. Je hoeft dus niet meer extra voor streaming te betalen.

Streaming op je mobiel is geluid of video ophalen terwijl jer naar luistert of kijkt. Bijvoorbeeld radio luisteren via je mobiel (Tunin FM), Youtube of andere videosites. Wanneer je een video of geluidsbe
stand eerst download en opslaat op je mobiel en daarna afspeelt, is er geen sprake van streaming.
bron

[ Voor 42% gewijzigd door Zilla op 22-03-2009 17:58 . Reden: quote van hi toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
GrooV schreef op zondag 22 maart 2009 @ 12:24:
Is het nu niet mogelijk om mijn abonnement bij KPN op te zeggen nadat ze de voorwaarden hebben gewijzigd van het internet abonnement? Of is dit alleen als dit in jou nadeel gebeurt
Waarschijnlijk staat er in de Algemene Voorwaarden dat bij een wijziging van de AV het abonnement is op te zeggen als deze wijziging "objectief ten nadele" van de consument is. Dus hoogstwaarschijnlijk kun je jouw abonnement nu niet opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cadezo schreef op zondag 22 maart 2009 @ 18:31:
[...]

Waarschijnlijk staat er in de Algemene Voorwaarden dat bij een wijziging van de AV het abonnement is op te zeggen als deze wijziging "objectief ten nadele" van de consument is. Dus hoogstwaarschijnlijk kun je jouw abonnement nu niet opzeggen.
Bij wijziging van voorwaarden kan je altijd opzeggen. Zij kunnen zoiets er wel in zetten, maar dat is niet rechtsgeldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 18:33:
[...]

Bij wijziging van voorwaarden kan je altijd opzeggen. Zij kunnen zoiets er wel in zetten, maar dat is niet rechtsgeldig.
Volgens mij niet hoor:
Consuwijzer: Wijziging Algemen Voorwaarden
Ik heb een klacht over mijn aanbieder die de algemene voorwaarden van het contract ineens heeft veranderd. Mag dat zomaar?
Nee. De aanbieder moet wijzigingen in de algemene voorwaarden vier weken van tevoren bekend maken.

Als een wijziging voor u als consument - op welk punt dan ook - nadelig is, mag u zonder verdere kosten uw abonnement opzeggen. De aanbieder moet de abonnee op de hoogte stellen van de inhoud van de voorgenomen wijziging.
Daarnaast kan de AV inderdaad deels nietig worden verklaard als deze in strijd zijn met de geldende wetgeving óf als deze onredelijke bezwarend zijn óf als men niet de redelijke mogelijkheid had om de AV te kennen.

Mijn inziens zijn deze AV zeker niet onredelijk bezwarend als de wijziging in het voordeel is van de consument. Het laatste punt is zeer waarschijnlijk niet van toepassing en ook is deze bepaling m.i. niet in strijd met de geldende wetgeving.

Waarop (wetsartikel, etc.) berust jij jouw informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cadezo schreef op zondag 22 maart 2009 @ 19:08:
[...]

Volgens mij niet hoor:

[...]

Daarnaast kan de AV inderdaad deels nietig worden verklaard als deze in strijd zijn met de geldende wetgeving óf als deze onredelijke bezwarend zijn óf als men niet de redelijke mogelijkheid had om de AV te kennen.

Mijn inziens zijn deze AV zeker niet onredelijk bezwarend als de wijziging in het voordeel is van de consument. Het laatste punt is zeer waarschijnlijk niet van toepassing en ook is deze bepaling m.i. niet in strijd met de geldende wetgeving.

Waarop (wetsartikel, etc.) berust jij jouw informatie?
Hmms, dan is mijn informatie fout. Ben werkzaam geweest bij telecomvergelijker, maar kennis is wat weggezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Misschien een wat botte vraag aangezien ik geen zin/tijd heb om dit hele topic door te lezen :)

Ik ben van plan om een Nokia E71 aan te schaffen. Aanvankelijk dacht ik om er geen mobiel internet of abbo bij te nemen. Ik zit vaak thuis, op de TU of ergens anders waar snel draadloos internet is, dus ik dacht daar gebruik van te maken. Maar ik zit er toch een beetje over na te denken om er mobiel internet bij te nemen.

Nu bel / SMS ik amper, ik ben al jaren een prepaid beller (Jaja, die bestaan nog ;) ) maar mailen/internetten doe ik erg veel. Wanneer ik mobiel internet zou hebben, zou ik vooral internetten (nieuws, GoT, het weer, google maps etc) en daarnaast natuurlijk mailen.

Mijn vraag is nu, welk mobiel internet abbo zou het beste bij mij passen? Ik hoop dat dat met de bovenstaande gegevens een beetje beantwoord kan worden :) Als ik een mobiel internet abbo kan koppelen aan de aanschaf van de E71 zou dat helemaal mooi zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
monnick schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:20:
Misschien een wat botte vraag aangezien ik geen zin/tijd heb om dit hele topic door te lezen :)
Startpost al wel gelezen dan? :+

Is prepaid geen optie, Vodafone heeft een prima prepaid mobiel internet bundel.
Als zeer onregelmatig beller heb ik zelf een abonnement van T-mobile, bij hun Flex abo is je beltegoed onbeperkt houdbaar. Handig voor die momenten dat je wel veel belt of in het buitenland zit. Je moet dan wel minimaal Flex 20 hebben, wat je dus toch gauw 30 euro per maand gaat kosten. Vandaar dat tweedehands plus prepaid internet ook een goed optie kan zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door troftnom op 24-03-2009 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-10 16:09
Hoe zit dat nu met de snelheidsverhoging van KPN/HI UMTS? Gaat dat nog door op 1 April?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
Jassy schreef op zondag 29 maart 2009 @ 12:25:
Hoe zit dat nu met de snelheidsverhoging van KPN/HI UMTS? Gaat dat nog door op 1 April?
Zou ik ook wel willen weten aangezien ik er bar weinig over hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Jassy schreef op zondag 29 maart 2009 @ 12:25:
ach volgende week weten we meer :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al losse mobiel internet abbo's te verkrijgen bij providers zonder dat je er een bel abbo bij hun voor moet hebben? Stel: ik heb een toestel zonder bel abbo, is het dan mogelijk alleen een internet abbo af te sluiten? Maanden geleden kon dit nog niet, maar zijn hier al vorderingen in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 13:51:
Zijn er al losse mobiel internet abbo's te verkrijgen bij providers zonder dat je er een bel abbo bij hun voor moet hebben? Stel: ik heb een toestel zonder bel abbo, is het dan mogelijk alleen een internet abbo af te sluiten? Maanden geleden kon dit nog niet, maar zijn hier al vorderingen in?
Je kan een prepaid simmetje kopen bij Vodafone en daarbij Zorgeloos Internet Blox activeren (9,95 p/m). Is dat niets iets wat je zoekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dat is inderdaad iets. Heeft Hi deze mogelijkheid ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:11:
Volgens mij heeft alleen Rabomobiel nog zoiets, maar dan met een harde FUP van 750Mb en lage (GPRS) snelheid. Vodafone is een beter optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok want ik wil eigenlijk alleen een toestel gebruiken om te kunnen internetten, en internet radio te luisteren. Bellen doe ik nauwelijks dus is het zonde om een abbo af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:11:
Ja. €9.95, 200 MB datalimiet en gelimiteerde snelheid (128 kb/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dus niet onbeperkt internet, en met radio luisteren kun je dit makkelijk overschrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:55:
Dat is dus niet onbeperkt internet, en met radio luisteren kun je dit makkelijk overschrijden.
idd :D

al pak je AAC+ op 32kbit dan maak je nog 10MB per uur ofzo :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:01
Ik heb vanmiddag naar Hi gebeld om mijn abonnement op te zeggen, ik wil namelijk een tweejarig abonnement afsluiten met mobiel internet met de Nokia 5800 XpressMusic, maar de internetsnelheden liggen bij Hi nogal laag (128 kbit/s down en 64 kbit/s up, dat is 16 KB/s down en 8 KB/s up).

Er werd mij een aanbieding gedaan om me als klant te houden bij Hi. De Nokia 5800 gratis bij een tweejarig Hi Online 20 (125 minuten of 250 sms) abonnement. Ik kom daarmee wel wat goedkoper uit dan bij de concurrenten en ik kan mijn nummer houden, maar ik zat nog steeds met die lage internetsnelheden. Ik zou later terugbellen en er eerst nog over denken.

Net opnieuw gebeld en gezegd dat ik wel wilde verhogen, maar alleen als het werkelijk zo is dat de internetsnelheden per 1 april verhoogd worden. De medewerker wist er niets van, maar zou het vragen bij de supervisor. Eventjes later kon de medewerker me vertellen dat de downsnelheid per 1 april verdubbeld wordt, dus 256 kbit/s ofwel 32 KB/s. Over de upsnelheid werd niet gesproken, die zal wel hetzelfde blijven.

Nu zit ik dus te twijfelen, bij Telfort kom ik bijna zestig euro duurder uit over een periode van twee jaar gezien, maar dat is dan wel een 150 belminuten + (!!) 100 SMS abonnement, en internetsnelheden van 768/384 kbit/s ofwel 96/48 KB/s, wat toch een stuk betere snelheden zijn.

Wat zal ik doen? Valt er met 32 KB/s een beetje bijlagen te downloaden, te youtube'en en te radio streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

60 euro over 2 jaar?! Dat is dus omgerekend 30 euro per jaar? Nog niet eens 3 euro per maand? Voor het geld zou ik het in ieder geval niet laten. Je nummerbehouden lijkt mij belangrijker. (kun je trouwens ook behouden als je overstapt naar Telfort maar ok)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
Nouja als ik nu overstap naar een andere provider zit ik eerst met de opzegtermijn van Hi (drie maanden), dus heb sowieso drie maanden een ander nummer. Dan heeft het ook geen zin om weer terug te gaan op mijn oude nummer. Nummerbehoud wordt bij Telfort achteraf geregeld, ze leveren dus niet alvast je telefoon zodat je de SIM-kaart van je oude abonnement nog drie maanden kunt gebruiken. Je krijgt direct je nieuwe SIM-kaart, en als je je oude nummer wilt overzetten gebeurt dat na die drie maanden. Telfort kan wél alvast je telefoon EN SIM-kaart leveren zonder dat je al maandelijkse kosten betaalt. Je kunt met je nieuwe Telfortnummer dus op de website nummerbehoud aanvragen. Je betaalt tot aan de tijd dat je abonnement bij Telfort start alleen de evt. gebruikskosten aan Telfort. Nog geen abonnementskosten. De startdatum geef je zelf aan.

Ik heb net trouwens even een programma'tje (NetLimiter) geinstalleerd op mijn computer waarmee ik de bandbreedte van mijn browser had beperkt tot 32 KB/s (meest optimale geval voor Hi dus) en met die snelheid ging het laden van pagina's best traag, laat staan Youtube filmpjes. Daarna op 96 KB/s (meest optimale geval voor Telfort) en dan laden Youtube filmpjes op zich wel oké, je krijgt geen gestotter tussendoor. Toen op 70 KB/s, dat is de snelheid waar je denk ik eerder rond gaat zitten en dan krijg je wél dat het filmpje af en toe op pauze moet om weer een stukje binnen te halen.

Ik heb dus nu besloten dat ik naar Vodafone overstap. Helaas geen nummerbehoud, omdat zij telefoons leveren met SIM-lock en ik dus niet mijn resterende drie maanden bij Hi nog kan opmaken met de nieuwe Nokia 5800. Dan maar die drie maandjes Hi opmaken met mijn reservetelefoon (dertig euro totaal). Bij Vodafone heb je internetsnelheden van 3600/384 kbit/s ofwel 450/48 KB/s. Je moet volgens de Fair Use Policy niet te vaak tien keer zoveel als gemiddeld gebruiken, maar ik heb van horen zeggen dat het niet zo heel streng bijgehouden wordt.

EDIT: Toch maar voor Telfort gegaan, krijg hier meer belminuten voor mijn geld en het was bij hen mogelijk toch de telefoon alvast te krijgen. Sommige leveringen waren met SIM-lock, anderen weer niet. Daar was bij Telfort zelf ook (nog) onduidelijkheid over. Maar ik bel toch via het KPN-netwerk (Hi) dus als het goed is heb ik daar geen last van.

[ Voor 16% gewijzigd door FreddyFish op 30-03-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke provider heeft de beste dekking voor onbeperkt internet? Ik dacht altijd dat T Mobile dit had maar lees nu allemaal negatieve berichten. Wie heeft dus de beste dekking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
FreddyFish schreef op maandag 30 maart 2009 @ 17:33:
EDIT: Toch maar voor Telfort gegaan, krijg hier meer belminuten voor mijn geld en het was bij hen mogelijk toch de telefoon alvast te krijgen. Sommige leveringen waren met SIM-lock, anderen weer niet. Daar was bij Telfort zelf ook (nog) onduidelijkheid over. Maar ik bel toch via het KPN-netwerk (Hi) dus als het goed is heb ik daar geen last van.
Je weet dat de sim-lock niet per netwerk geldt, maar per provider. Dus als je toestel Telfort-locked is kan je er als het goed is NIET mee bellen met een KPN- of Hi-simkaartje...
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 00:44:
Welke provider heeft de beste dekking voor onbeperkt internet? Ik dacht altijd dat T Mobile dit had maar lees nu allemaal negatieve berichten. Wie heeft dus de beste dekking?
Wat bedoel je precies? Ik kan het uit je verhaal niet helemaal duidelijk krijgen. Dus bedoel je dekking wat betreft dekking van het netwerk, dan is T-mobile waarschijnlijk niet het beste, maar dat hangt af van je lokatie.

Als je bedoelt qua dekking van wat er allemaal mag wat betreft verbruik etc. dan heeft T-mobile wel de beste voorwaarden (o.a. streaming en echt onbeperkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu
  • Laatst online: 01-10 00:55

jhu

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 00:44:
T-mobile heeft wel prima dekking, maar alleen op de punten waar het moet volgens hun licentie.

Dus langs spoor- en snelwegen en grote steden met meer dan 35.000 inwoners.

Daarbuiten kan je het wel op je buik schrijven. Altijd als ik op pad ben buiten de randstad, in een vakantiehuisje zit of in landelijk NL aan het kamperen ben dan heb ik altijd alleen maar GPRS.

En dat zijn nou juist de momenten dat je je Ziggo Z3i (30mbit) mist :)

T-mobile kan ik dus niet aanraden voor goede UMTS dekking (voor de rest is wel een goeie provider, kost niet te veel en de klantenservice is prima voor elkaar)

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel met name dekking in de randstad en flevoland waar ik regelmatig ben, UMTS/GPRS dekking dus voor internet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een nieuwe mobiel te nemen, en een bel en internet abbo, waarschijnlijk Hi. Ik heb nu een heel oud type Nokia met een prepaid sim daarin. Is het mogelijk die over te zetten in het nieuwe toestel zodat ik mijn nummer behoud, of hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
Dit is eigenlijk niet het juiste topic om vragen over nummerbehoud te stellen, maar goed. Als je een abonnement gaat bestellen met daarbij een nieuwe telefoon krijg je gewoon een nieuwe SIM-kaart die je in het toestel moet doen. De oude SIM-kaart kun je weggooien. Je geeft bij je nieuwe provider (in jouw geval dus waarschijnlijk Hi) aan dat je je oude nummer wilt behouden. Hiervoor moet je wat gegevens aan Hi geven (je oude provider, je oude nummer etc.). Hi zorgt dan dat je oude nummer geporteerd wordt naar je nieuwe abonnement.

Voor iedere provider kan het precieze proces iets afwijken. Kijk daarvoor gewoon op de Hi-website.
Cadezo schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 00:54:
[...]

Je weet dat de sim-lock niet per netwerk geldt, maar per provider. Dus als je toestel Telfort-locked is kan je er als het goed is NIET mee bellen met een KPN- of Hi-simkaartje...
Heb je hier specifiek meer info over? De medewerkster van Telfort zei namelijk volgens mij dat de toestellen van KPN vandaan kwamen en dat zou denk ik moeten betekenen dat ze 'netwerk gelocked' zijn. Anders zouden de abonnementen van Telfort zelf er ook niet in werken..

Nouja ik hoop in ieder geval dat mijn toestel morgen ofwel helemaal niet gelocked blijkt te zijn of anders een 'netwerk lock'.

[ Voor 35% gewijzigd door FreddyFish op 31-03-2009 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe zit dat dan met je contactpersonen in je telefoon? Die staan toch ook op die sim? Hoe zet je die dan over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
FreddyFish schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:29:
[...]
Heb je hier specifiek meer info over? De medewerkster van Telfort zei namelijk volgens mij dat de toestellen van KPN vandaan kwamen en dat zou denk ik moeten betekenen dat ze 'netwerk gelocked' zijn. Anders zouden de abonnementen van Telfort zelf er ook niet in werken..
Zelf meegemaakt, simlocked toestel van Rabomobiel (KPN-netwerk) waarin geen kaartje van Simyo (KPN-netwerk) wilde werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:37
1 april inmiddels en www.dslreports.com/mspeed geeft voor kpn nog steeds 120kbt/sec aan.......... hopelijk komt de snelheidsverhoging nog in de loop van de dag......

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-10 16:09
Mouki_9 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 10:08:
1 april inmiddels en www.dslreports.com/mspeed geeft voor kpn nog steeds 120kbt/sec aan.......... hopelijk komt de snelheidsverhoging nog in de loop van de dag......
Heb vanmorgen zonder haperingen een 128kbps Radiostream geluisterd, voorheen ging het hier en daar haperen. Heb verder geen snelheidstests gedaan.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
@FreddyFish

"Toch maar voor Telfort gegaan, krijg hier meer belminuten voor mijn geld".

Ben je ook op de hoogte dat Telfort ALLE minuten naar boven afrond , dit scheelt je gigantisch veel minuten die je gewoon kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:28
Mouki_9 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 10:08:
Toevallig, ik zat ook net te kijken :)

En kan ook nog niet zien dat het sneller is geworden.
Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.