Ik kan binnenkort overstappen op een nieuw/verlenging van abonamment (heb momenteel telfort met 200 belminuten zonder internet).
Ik zit vooral sterk te twijfelen tussen Vodafone 50 Basis met Zorgeloos Internet Blox, en een Telfort Sim Only 200 met Surf&Mail.
Bij telfort heb ik meer aanzienlijk meer minuten voor een minder totaalbedrag, maar ligt de snelheid ook lager (768kbit tov 3.6mbit volgens de websites).
Ik wil vooral surfen, en af en toe met youtube een videotje bekijken of naar internet radio luisteren. Is dit gewoon met telfort goed te doen, of kan ik beter voor vodafone kiezen?
Bij telfort kom ik op 12,90 euro uit, en bij vodafone op 15,75 euro.
Telfort is dus bijna 3 euro goedkoper, en dat over 2 jaar genomen scheelt een aardig bedrag.
Hierbij heb ik dan ook 4x zo veel belminuten. (Niet direct nodig, maar 100 is toch zeker handig, en 200 is bijna niet duurder).
Over vodafone kan ik veel goede reacties lezen, over telfort over het algemeen veel minder reacties.
Zijn de snelheden van Telfort in Eindhoven goed genoeg om youtube te bekijken zonder haperingen?
Wat is trouwens 'Excessief gebruik' (zie FUP) bij Telfort?
Kortom, wat kan ik beter kiezen?
P.S.: Kan ik bij telfort Surf&Mail ook tussendoor bij een abonamment toevoegen? Ook na 1 maand weer opzeggen? Dan kan ik de snelheden misschien van te voren uitproberen.
EDIT:
"Het is niet toegestaan om met data abonnementen voor de GSM gebruik te maken van streaming, voice-over-IP, pushmail, VPN en andere handelingen waarbij een grote hoeveelheid data wordt verbruikt. ".
Is dit verouderde informatie of nog steeds van toepassing?
Betekent dit dat telfort voor mij geen keus is?
Want streaming wil ik dus wel kunnen gebruiken, en pushmail ook.
VOIP is toch verplicht toegestaan volgens de wet?
[
Voor 40% gewijzigd door
krisje8 op 02-05-2009 20:21
]