Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dit is misschien niet helemaal het juiste topic om deze vraag te zetten. Maar ik wil een Whatsapp conversatie e-mailen, echter als ik de optie tot het versturen aan klik dan krijg ik een email zonder bijlage. Lukt het versturen bij andere mensen wel, of weet iemand een andere manier om zo'n gesprek op de pc te krijgen?

Ik maak gebruik van de standaard emailapp, en heb de Typhoon ROM geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:39
Shunt schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:50:
Na een van de early adopters te zijn geest met Android en WP7 op de HD2 heb ik dit weekend eindelijk afscheid genomen van mijn HD2 en ingewisseld voor een Sensation. Ik was nog heel erg aan het twijfelen om een jaartje te wachten en een Sim only te pakken maar met de aankomende prijzen in abbo's en Data limieten heb ik daar maar vanaf gezien.

Ik heb alleen wel een paar vraagjes mbt de HD2 en andere tweakers die hier android op draaien. Ik had al tijden last van een aantal bugs / fouten / defecten. Een aantal hier van zijn bekende issues zoals dode GPS module en light leaks in het scherm. Alleen ik had ook met een zeer grote onregelmatigheid last van dat mijn scherm in eens Negatief was dus zwart was wit blauw was bruin en dat soort dingen. Ook bleef hij (met iedere rom en radio) bij random belletjes crashen en moest hij ge reboot worden. Mijn vraag is dan ook hebben meerdere tweakers last van de beschreven klachten ? en zijn deze gerepareerd onder garantie of door het reparatie bedrijf onder verzekering. Persoonlijk hoop ik op een totaal nieuw / refurbished HD2 terug te krijgen zodat ik hier lekker mee kan spelen met Phone 7.

Al met al een redelijk lijstje met klachten / issues. Het toestel light nu ter reparatie bij the phone house. (aardige gasten btw en die "nieuwe" Geek squad is ook geniaal weten over het algemeen echt waar ze het over hebben.)
de meeste problemen die je beschrijft zijn gewoon random bugs. GPS zijn genoeg problemen mee geweest, pas sinds kort zijn er echt goede drivers (tenzij deze onder windows ook niks meer doet natuurlijk). scherm negatief heb ik al sinds mijn eerste SD versie tot een van de laatste typhoons en nu JW MIUI.
random crashes, belletjes en reboots zijn gewoon tekenen van een onstabiele rom. Light leaks heb ik nooit gezien.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:35

Shunt

Boe

Het punt is meer dat ze ook voorkomen in de originele WM roms.
GPS is gewoon 100% dood volgens de winkel een common issue.
Light leak is common issue met het scherm.
SMS problemen in windows mobile 6.5 common issue.
Random reboots (zowel android als WM6.5)
Scherm kleuren inverted (zowel Android als WM6.5) was er ook al voordat ik android geprobeerd heb.
en van al het resetten en bat er uit gooien is mijn behuizing lam geraakt en gaat het het klepje niet meer dicht ><

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een rom die via de bootloader te installeren is? Mijn call button is kapot gegaan en nu kan ik ik in clockwork niks meer selecteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
bartbh schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:13:
Dit is misschien niet helemaal het juiste topic om deze vraag te zetten. Maar ik wil een Whatsapp conversatie e-mailen, echter als ik de optie tot het versturen aan klik dan krijg ik een email zonder bijlage. Lukt het versturen bij andere mensen wel, of weet iemand een andere manier om zo'n gesprek op de pc te krijgen?

Dat is een Whatsapp bug. Ik heb het ze al eens gemeld, ook reactie gekregen van ze, maar fixen ho maar!

Wat ik tegenwoordig doe is de conversatie doorsturen naar mijn Dropbox, daar krijg je wel een goed tekstbestand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:18:
Weet iemand een rom die via de bootloader te installeren is? Mijn call button is kapot gegaan en nu kan ik ik in clockwork niks meer selecteren..
volgens mij moet je ook over naar cLK, want in MAGLDR moet je ook op zijn minst 1 x AD usb flash selecteren om android of CWM te installeren. Heb cLK er 1 keer op gehad en als ik het me goed herinner hoef je nergens de call button gebruiken. En volgens mij moet je met cLK ook CWM gebruiken (kan niet rechtstreeks een android rom installeren op cLK). Gaat dus niet meer lukken denk ik....

[ Voor 12% gewijzigd door Prulleman op 26-07-2011 08:04 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga vanmiddag CLK eens proberen, kan of die mij verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Voor de liefhebbers: AmeriCanAndroid is tegenwoordig ook als beta-test NAND te verkrijgen :D

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:36
Iemand bekend met dit probleem?:

Als ik in een applicatie (bijvoorbeeld Sygic) de instellingen wil openen, d.m.v. op de Windows toets te drukken, kom ik steeds terug op mijn homescreen.
Het lijkt wel alsof de home button ook contact maakt o.i.d.

Is dit op de een of andere manier op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Vimana schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 23:55:
Iemand bekend met dit probleem?:

Als ik in een applicatie (bijvoorbeeld Sygic) de instellingen wil openen, d.m.v. op de Windows toets te drukken, kom ik steeds terug op mijn homescreen.
Het lijkt wel alsof de home button ook contact maakt o.i.d.

Is dit op de een of andere manier op te lossen?
Bedoel je met "bv in sygic" dat het eigenlijk in alle apps is? dus bv ook in je homescreen? Dan lijkt het wel op een hardware probleem, heb je het ook geprobeerd in een andere rom?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:36
Prulleman schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 08:30:
[...]

Bedoel je met "bv in sygic" dat het eigenlijk in alle apps is? dus bv ook in je homescreen? Dan lijkt het wel op een hardware probleem, heb je het ook geprobeerd in een andere rom?
Inderdaad ook in andere apps. Andere rom nog niet geprobeerd.
Het lijkt ook wel of alle knoppen aan elkaar vast zitten. Zodra ik de windows knop indruk, zie ik dat de home knop ook een beetje mee beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:01

Smarron

The bend

Mijn nichtje heeft dit met de powerknop gehad. Die is teruggestuurd voor reparatie, want dat bleek wel een hardware probleem. Knop die vast zat. Ik denk dat je dit probleem in dezelfde categorie kunt plaatsen. Maar anders wel even een andere rom of WM 6.5 weer proberen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Vimana schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:27:
Het lijkt ook wel of alle knoppen aan elkaar vast zitten. Zodra ik de windows knop indruk, zie ik dat de home knop ook een beetje mee beweegt.
Heb ik ook, met name de power knop.
Het lijkt erop dat deze ook een beetje aan het "verslijten" is.
De knop schijnt iig moeilijker in te drukken te zijn.
Hoop dat die het nog een jaartje overleeft o.o!

Maar van wat ik van andere HD2 gebruikers heb begrepen zijn de hardware-knoppen best wel gevoelig voor slijtage :(.

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoxboss69
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-03 17:36

hugoxboss69

Kawasaki ZX-10R

Even een vraag, ik draai nu sinds een week of wat JW miui rom, en dat bevalt eigenlijk best wel goed. Echter lust de rom wel aardig wat stroom. Als ik de telefoon teveel vast heb gehad om wat mee te spelen, dan haalt de telefoon de dag niet.

Nu heb ik de telefoon al even een aantal keer de hele op en ontlaad cyclus laten door lopen. Tevens heb ik de batteryCalibration tool ook even uit de market gehaald. Dit om er voor te zorgen dat de calibratie weer 100 punten is. Echter denk ik nu dat er nog wel stroom in de telefoon zit, maar dat android besluit dat deze spanning te laag is, met als gevolg het uitschakelen van de telefoon.(ik zal vanavond even kijken bij hoeveel volt het einde is). De accu spanning loopt van 3418mv naar vol 4196mv. }:O
Hebben we hier nog wat tips en tricks voor om het 0 procent accu voltage wat aan te passen?

[ Voor 3% gewijzigd door hugoxboss69 op 28-07-2011 00:14 . Reden: Even de schrijf fouten er voor een deel uit... Tevens voltages van de accu toegevoegd ]

Lekker snel, dacht et wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Volgens mij kan je daar weinig aan doen. Battery Calibration is een goede, maar anders is je accu misschien wat aan het slijten.
Mij beviel MIUI absoluut niet en het accuverbruik was ook hoger dan bij de NexusHD rom die ik nu heb, waar ik makkelijk de dag mee door kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoxboss69
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-03 17:36

hugoxboss69

Kawasaki ZX-10R

CRXed schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:43:
Volgens mij kan je daar weinig aan doen. Battery Calibration is een goede, maar anders is je accu misschien wat aan het slijten.
Mij beviel MIUI absoluut niet en het accuverbruik was ook hoger dan bij de NexusHD rom die ik nu heb, waar ik makkelijk de dag mee door kom.
Jammer dat we dat niet wat kunnen tweaken dan hè. Aan de andere kant de telefoon loopt al wat jaren mee. Kan idd ook best wel eens wat slijtage aan de accu zijn.

Zelf vind ik de drain wat hoog, maar afgezien daarvan geen klagen. Lekker vloeiend zeg maar. Ik heb in het verleden ookmwat geëxperimenteerd met de desire HD Roms maar dat liep lang niet zo smooth. Komt voor een deel misschien ook wel omdat ik pas sinds JW zijn rom een beetje begrijp dat je een bepaalde hoeveelheid ruimte moet kiezen voor het instaleren van een Cwm.

Ik zo'n nexus rom trekt me niet zo heel erg. Vondnhet eigenlijk al jammer om afscheid tenmoeten nemen van sense. Dat miui verhaal geeft nog wat uitstraling aan de rom. JW is even met vakantie las iknop xda. Misschien eens even vreemd gaan met de miui rom van langtang.... Echter ben je daar ook wel weer even wat tijd mee kwijt.

Lekker snel, dacht et wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ik heb rom 2.15.50.14 (stock wm6.5 vodafone branded) en draai android (2.3.3 POYPPC-SHIFTPDA) vanaf SD.

Wat me opvalt is dat zowel het FMradio als het 3G bereik/ontvangst in Android een stuk slechter is.

Als ik in Android FM-radio en scherm aan heb is de ontvangst slechter dan met scherm uit, daar heb ik in windows geen last van. Herkennen jullie deze problemen en is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
arjandijk162 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:06:
Ik heb rom 2.15.50.14 (stock wm6.5 vodafone branded) en draai android (2.3.3 POYPPC-SHIFTPDA) vanaf SD
2.3.3 ? Dan heb je dus een oude versie, BOYPCC is al verder naar 2.3.4.

De 3G verbinding is afhankelijk van of de ROM daarvoor RMNET of PPP gebruikt.
RMNET is naar mijn idee veel stabieler. Dus zoek even uit hoe dat met jouw ROM zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
bartbh schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:13:

Er is een update die niet in de markt staat, maar wel op hun site, waarvan ze zeggen dat deze bug is opgelost.
Maar bij mij is dat niet zo! Kan iemand dit testen door een whatsapp converstatie naar zichzelf te sturen?
Ik krijg wel een email, maar zonder attachment.
Van: android.whatsapp@gmail.com [mailto:android.whatsapp@gmail.com] Namens WhatsApp Android Support
Verzonden: zaterdag 30 juli 2011 0:03
Aan: Eddy
Onderwerp: Re: Feedback/Vraag over WhatsApp

Try this version:
http://www.whatsapp.com/android/current/WhatsApp.apk

Your issue has been resolved.
Teruggestuurd dat dat niet zo is:
Are you sure? I just change my phone to Dutch(nl), and tried to email a conversation, it came up fine. What program are you using to try and email yourself the conversation?

This might be due to the custom ROM that you are running.

[ Voor 11% gewijzigd door CRXed op 30-07-2011 13:20 . Reden: quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-09 12:49
Hallo allemaal ik ben weer terug van vakantie en bezig met het verbeteren van:

-Snelheid (eigen kernel)
-Accuduur in standby (Net 4% in 8 uur gehaald met sync etc aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Jij bent Jan-Willem van de JW MIUI Roms?

nice :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

jan-willem3 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:22:

-Snelheid (eigen kernel)
Goed bezig :) Ik draai nu JW MIUI 1.7.8
Daar overheen heb ik nog zo'n GPS versie 1.8 heen gezet en heb vaak na een paar seconden al GPS signaal! O+

Google Navigatie gebruik ik niet meer. Die laat het toestel of vastlopen of sluit de applicatie zelf af na vaak zo'n 35+ minuten. Met CoPilot heb ik nog zonder problemen kunnen navigeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:12

SilencerNL

No remorse

jan-willem3 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:22:

-Snelheid (eigen kernel)
Aah, fijn dat je weer terug bent :) Die accuduur klinkt erg goed! Ik ben ook een tevreden gebruiker van de JW MIUI roms O+

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:07
mickjuh schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:11:
[...]

Goed bezig :) Ik draai nu JW MIUI 1.7.8
Daar overheen heb ik nog zo'n GPS versie 1.8 heen gezet en heb vaak na een paar seconden al GPS signaal! O+

Google Navigatie gebruik ik niet meer. Die laat het toestel of vastlopen of sluit de applicatie zelf af na vaak zo'n 35+ minuten. Met CoPilot heb ik nog zonder problemen kunnen navigeren :)
GPS libraries versie 1.9 is inmiddels ook uit. Voor MIUI heb je wel de RPC versie nodig. En dat werkt inderdaad fantastisch :9

edit:
Linkje

[ Voor 7% gewijzigd door Grote Smurf op 02-08-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
mickjuh schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:11:
[...]Google Navigatie gebruik ik niet meer. Die laat het toestel of vastlopen of sluit de applicatie zelf af na vaak zo'n 35+ minuten. Met CoPilot heb ik nog zonder problemen kunnen navigeren :)
Dat heeft niks te maken met Google Nav, maar dat ligt aan die GPS libraries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Één nadeel dat flashen: je bent er zo een dag mee bezig. :( Net eens wat Sense 3.0 / Gingerbread roms geprobeerd. Ziet er leuk uit, maar die grafische bug (horizontale strepen door schermanimaties) verpest het voor mij. Dan maar een wat oudere rom.

Nu net PATs JW MIUI Dark Sense Like 1.7.29 uitgeprobeerd, maar wat een hack job. :( Standaard launcher vervangen door iets dat op Sense moet lijken, alleen werkt het voor geen meter. Krijg alleen maar forced closes en lege schermen.

Ik zoek eigenlijk gewoon iets dat werkt. :P Liefst met Sense en zonder glitches.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:00

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb al heel lang het probleem dat mijn telefoon reboot of uitgaat whatever als ie een beetje gekneld in mijn broekzak zit. Is hier een oplossing voor in Android? Bijv. dit te locken met een code ofzo.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Laatst online: 13-09 20:31

Archimond

Lopende Helpdesk

@Atomsk
Ze wachten nog op een ROM van HTC Sensation, dan pas kunnen horizontale strepen opgelost worden.

Heb je de de instructie van PAT JW MIUI opgevolgd:
Flash layout:
misc ya 1M
recovery rrecov|ro|nospr filesize recovery-raw.img
boot yboot|ro 5M
system ya 150M
cache ya 5M
userdata ya|asize|hr allsize

1. Ga naar CWM recovery mode en voer uit: Select ‘Wipe Date/Factory Reset’ (alle data op de telefoon wordt verwijderd, SD-card blijft staan)
2. Doe dat ook voor ‘Wipe cache partition’
3. Flash de ROM via ‘Install zip from SD card’
4. Als het flashen klaar is reboot en wacht 10min voordat je het scherm aanraakt.
5. Druk op de Windows knop -> "preferences" -> "Restart LP Sense"
6. Restart de telefoon.

Stap 5 en 6 zijn Cruciaal om geen FC te krijgen. Ik sloeg dat vroeger over en kreeg toen alleen maar FC.

Andere ROMs met Sense:
- Post 3: ANDROID_BOYPPC-SHIFTPDA_Desire HD Glass A2SD V21
- Frankinstine DROID v2.0
- imilka's
- RAFDROID HD 4.0.2
- skink Clean Desire v1.4

Frankinstine en imilka hebben meerdere varianten van Sense. Bij Frankinstine kun je op zijn naam klikken.
Neem geen Sense 3.0, daar zitten de horizontale strepen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Ja, de instructies van Pat wel uitgevoerd, maar het is gewoon een slecht gekookte rom IMO. :P Dat Launcher Pro zit er gewoon slecht in geïntegreerd. Vraag me ook af of het allemaal wel zo legaal is, aangezien die Sense widgets voor launcher als payware in de Android Market staan.

Heb er nu RAFROID op gezet. Is wel ok, behalve dat hij er zonodig een slecht leesbaar hipsterfont in moest zetten. Dat is echter wel weer te patchen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Rakkerzero schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:43:
Ik heb al heel lang het probleem dat mijn telefoon reboot of uitgaat whatever als ie een beetje gekneld in mijn broekzak zit. Is hier een oplossing voor in Android? Bijv. dit te locken met een code ofzo.
Heb je al eens door de instellingen van je telefoon gebladerd? Zo nee, doe dat dan eens ..

En anders kun je Widgetlocker eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

CRXed schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:38:
[...]

Dat heeft niks te maken met Google Nav, maar dat ligt aan die GPS libraries.
Dat wil ik graag geloven maar waarom doet GoPilot het wel met GPS lib 1.8 en Google Nav niet? Maar de problemen beginnen vaak ook na 35+ minuten. Daarvoor werkt het gewoon goed maar als ik een rit van een uur rijd dan liep Google Nav altijd vast of sloot hij de applicatie gewoon zelf. GoPilot heb ik nu geprobeerd met dezelfde GPS lib en daar heb ik meerdere malen met een uur rijden geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Laatst online: 13-09 20:31

Archimond

Lopende Helpdesk

Welke GPS libraries heb je geflasht: RPC of NMA.
Je moet de RPC hebben.
In versie 1.9 hebben ze nog veel dingen veranderd, probeer die eens.

Ik kan thuis niet testen, want heb totaal geen GPS signaal rond mijn huis. Zelfs Wifi en GSM verbindingen worden door het beton sterk verminderd.

@Atomsk
Probeer eens Frankinstine of Boyppc-shiftpda Desire HD.
Die twee zijn populairder. Frankinstine liep voor mij goed, bijna hetzelfde als HTC Desire.

[ Voor 24% gewijzigd door Archimond op 05-08-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
Ik draai al een paar maanden Skink clean desire v1.2 erg goed (1.3 en 1.4 draaien niet lekker)
Kan hem iedereen aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
Zijn er al nieuwe roms gespot met de gingerbread version van de desire? Ik vind de desire HD roms met sense net even te zwaar voor het mooie en ik ga er stiekem vanuit dat de laatste desire rom aan alles voldoet en soepeltjes moet kunnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Archimond schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:49:
Je moet de RPC hebben.

Ik kan thuis niet testen, want heb totaal geen GPS signaal rond mijn huis. Zelfs Wifi en GSM verbindingen zijn worden door beton goed geblokkeert.

@Atomsk
Die twee zijn populairder. Frankinstine liep voor mij goed, bijna hetzelfde als HTC Desire.
Klopt, ik had voor de zekerheid de RPC genomen want ik las dat die andere hot reboots kon veroorzaken. Vanmorgen had ik ook in CoPilot dat het programma zo maar afsloot maar op de achtergrond door draaide (net zoals bij Google Navigatie). Niet veel later rebootte Android (niet de hele telefoon, kreeg gewoon weer het startfilmpje van Android te zien).

Heb vanmiddag de nieuwe versie 1.9 RPC er overheen gezet. Heb deze nog niet goed kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Eric_Cantona schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 07:55:
[...]

Heb je al eens door de instellingen van je telefoon gebladerd? Zo nee, doe dat dan eens ..

En anders kun je Widgetlocker eens bekijken.
Ik heb eens gezocht en heb dat standaard schuiven uitgezet en er zo'n figuur schuiven voor in de plaats gezet, maar daarmee is mijn probleem nog steeds niet opgelost. Als mijn telefoon te lang strak in mn broek zit dan druk ie zelf dat power-knopje in en valt ie uit. Datgene wil ik locken. Of heb ik niet goed genoeg gezocht? Indien dat zo is, kan iemand mij dan vertellen waar ik dan moet zoeken?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Rakkerzero schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:51:
[...]

Ik heb eens gezocht en heb dat standaard schuiven uitgezet en er zo'n figuur schuiven voor in de plaats gezet, maar daarmee is mijn probleem nog steeds niet opgelost. Als mijn telefoon te lang strak in mn broek zit dan druk ie zelf dat power-knopje in en valt ie uit. Datgene wil ik locken. Of heb ik niet goed genoeg gezocht? Indien dat zo is, kan iemand mij dan vertellen waar ik dan moet zoeken?
Ga eens naar instellingen en houd dan de volume down knop lang in, je krijgt dan 'n extra menu met experimentele instellingen. Daar kun je de power/ophangknop "uitschakelen", eigenlijk wordt die knop dan geremapped met 'n lock-now functie.

Probeer dat maar eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Geprobeerd. Dat volume down knop indrukken werkt niet bij mij. Mn telefoon gaat vooral constant trillen (want belvolume is dan uit), maar verder doet ie niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Vreemd, lang inhouden en experimenteel menu springt "aan". Vol. up zorgt ervoor dat deze weer verdwijnt, in dat menu staat de functie voor de powerknop, dus je moet daar echt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Archimond schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:49:
Je moet de RPC hebben.

Ik kan thuis niet testen, want heb totaal geen GPS signaal rond mijn huis. Zelfs Wifi en GSM verbindingen zijn worden door beton goed geblokkeert.

@Atomsk
RPC heeft wel een merkbaar effect in ieder geval. Bij het raam had ik zo na 20s een cold fix. RAFDROID blijkt echter ook weer niks te zijn: na een dag aanstaan kun je geen applicatie meer starten, alles doet een force close. :/

Misschien heeft het wat te maken met het terugzetten van programmadata met Titanium backup, maar het was toch al niet erg werkbaar. Erg traag ivg met de vorige full Desire rom die ik gebruikte van af403. Die maakt echter geen roms meer helaas.

Ben toch maar weer terug gegaan naar PATs_JW_MIUI_Sense_Like_Dark_1.7.29_ML. Erg snel en het lijkt een beetje op Sense.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Eric_Cantona schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 18:43:
Vreemd, lang inhouden en experimenteel menu springt "aan". Vol. up zorgt ervoor dat deze weer verdwijnt, in dat menu staat de functie voor de powerknop, dus je moet daar echt zijn.
Ik weet niet of het misschien aan de romversie ligt. Ik heb NexusHD2-Gingerbread V2.7 [GRJ22/Android2.3.4] op mijn telefoon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Rakkerzero schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 18:55:
[...]

Ik weet niet of het misschien aan de romversie ligt. Ik heb NexusHD2-Gingerbread V2.7 [GRJ22/Android2.3.4] op mijn telefoon staan.
Je doet 't toch wel in 't instellingenmenu van Widgetlocker he? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-09 12:49
maximus1 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:30:
Ah ok, dus als ik dan geflashed heb blijft alles hetzelfde? geen apps weg enz?

Backup is die nu mee bezig in MIUI :P Daarna ga ik proberen te installeren :)
Als je de backup terug zet moet je de destkop layout niet terug zetten. Dat kan voor problemen zorgen de rest kun je gewoon terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-01 14:45
Ik heb toch gewoon geprobeerd desktop lay-out terug te zetten, en ik heb geen problemen. Maar misschien dat dit voor iedereen anders is? Heb gisteren trouwens de laatste update van je rom erop gezet en ik moet zeggen dat het erg goed werkt Jan Willem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Wie doet me na? 8)

Wifi on, Data on, GPS on (maar niet gebruikt), Bt off, Sync off, 4 emailaccounts waarvan 2 exchange push mail, 1 elk uur en 1 handmatige update.
In standby loopt ie minder dan 1% per uur leeg.

Gebruik: minimaal gedurende 2 werkdagen en 1 nacht. Af en toe Whatsapp, e-mail en ongeveer een uur gebeld.

Tweaks: GSM auto (PRL) ingesteld via *#*#4636#*#* en de app Y5 om m'n Wifi te beheren.

Specs: zie signature

Afbeeldingslocatie: http://www.crxed.nl/hd2/screenshot_12.jpg

Net in de oplader gestopt om nog screenshot te kunnen maken, stond op 1%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds enkele maanden de Coredroid Nand Rom op mijn HTCD HD2 staan. Ik merk echter dat mijn laptop mijn HTC niet meer herkent/vindt. Hoe kan ik dat verhelpen?
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
misschien eerst alle oude drivers daarvan verwijderen en dan:
Aanmelden met usb verbinding via bootloader (tri-colour screen)
dan usb verbinding via magldr
en dan werkt het weer via android zelf...
gok ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat alle BoyPPC threads op XDA gesloten zijn ivm warez in de roms. Ik had zijn MIUI 2.3.4. rom en wil die nu vervangen door iets vergelijkbaars... Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelf-99
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-11-2022
IK ben zéér content met de Miui rom van langthang tw HD2_NDT_MIUI_GINGER_DEVELOPMENT_V22.1_MAGLDR: snel, zuinig, uiterst actueel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok die ziet er goed uit. Even voor de zekerheid: zip naar SD en dan vanuit de MAGLDR die als update installeren? Eerst nog iets doen om alle eerder geinstalleerde apps en configs te behouden of ben ik die kwijt?
Grtz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petersamyn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-12-2020
Ik wil graag de recentste versie van Android op mijn htc hd2, maar ik zie het niet zitten om dit zelf te doen....Zijn er personen (of bedrijven) dit dit voor mij willen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:35

Shunt

Boe

petersamyn schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:07:
Ik wil graag de recentste versie van Android op mijn htc hd2, maar ik zie het niet zitten om dit zelf te doen....Zijn er personen (of bedrijven) dit dit voor mij willen doen?
Komop zeg met een beetje inzet heb je dit binnen een half uur gedaan. :O
Als je hulp nodig hebt gewoon even lezen op XDA.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

petersamyn schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:07:
Als je kijkt naar de SD-kaart varianten, dan is bijvoorbeeld AmericanAndroid of JW MIUI heel simpel "te implementeren" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 15:39
Ik heb net een andere android rom geflashed via CWM maar nu blijft de telefoon steeds rebooten. De android rom lijkt te booten (groene htc letters op zwarte achtergrond), maar dan begint het process weer van vooraf aan (groene htc letters op witte achtergrond.). Ik kan nog wel iin de bootloader komen... Iemand een idee?

Dit is de ROM: ANDROID_BOYPPC-SHIFTPDA_Desire HD A2SD V22

[ Voor 23% gewijzigd door Taartvarken op 13-08-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:36
WiertOmta schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:33:
Ik heb net een andere android rom geflashed via CWM maar nu blijft de telefoon steeds rebooten. De android rom lijkt te booten (groene htc letters op zwarte achtergrond), maar dan begint het process weer van vooraf aan (groene htc letters op witte achtergrond.). Ik kan nog wel iin de bootloader komen... Iemand een idee?

Dit is de ROM: ANDROID_BOYPPC-SHIFTPDA_Desire HD A2SD V22
Even via CWM je /data leeggooien. NOTE: Al je instellingen zijn dan weg!!! Wil je deze behouden, dan flash je de vorige rom terug.

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 15:39
Hmm dat helpt niet echt, ik probeer het nog 1 keer opnieuw.... had de eerste keer niet de Dalvik cache leeggegooid wellicht helpt dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petersamyn
BtM909 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:21:
[...]

Als je kijkt naar de SD-kaart varianten, dan is bijvoorbeeld AmericanAndroid of JW MIUI heel simpel "te implementeren" :)
Kan je me iets meer info bezorgen, waar ik die SD-kaart variant kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:01

Smarron

The bend

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petersamyn
Kan er iemand een beetje preciezer zijn? Welke versie moet ik kiezen, en hoe ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
petersamyn schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:55:
[...]

Kan er iemand een beetje preciezer zijn? Welke versie moet ik kiezen, en hoe ...?
http://forum.xda-develope...p=11266568&postcount=2942 genoeg filmpjes en super uitgebreide tutorials te vinden om een ROM via NAND te flashen. Rom waar ik naar verwijs gebruik ik btw ook en is erg prettig. Bijna stock ROM van de Desire HD.

• CRXed
Belangrijke fix voor screen delay als je scherm aan zet!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1222427

8)

• JelleNL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-01 14:45
Er staat bij die link dat het voor AUO panels is. Ik heb eigenlijk nooit last van screen delay als ik m'n scherm aanzet. Hoe kan ik zien wat voor scherm ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

JelleNL schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:04:
Er staat bij die link dat het voor AUO panels is. Ik heb eigenlijk nooit last van screen delay als ik m'n scherm aanzet. Hoe kan ik zien wat voor scherm ik heb?
Als je er geen last van hebt, maakt het sowieso niet uit toch?
If it ain't broken, don't try to fix it :)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
JelleNL schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:04:
in terminal emulator het volgende commando:
code:
1
dmesg | grep panel

of zoals in de startpost via ADB:
code:
1
2
adb shell
dmesg | grep "Board id"

Bij mij scheelt het echt aanzienlijk!! ik heb dan ook een AUO panel. Heb zoals door tytung beschreven zijn 11b kernel met de initrd van mijn rom (JW MIUI) geflashed:
http://forum.xda-develope...p?p=16740691&postcount=23.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owman666
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-03 09:12
Mijn touch screen doet het niet meer althans.... Een minuut na dat ik de telefoon boot (CM7 NAND) houd hij er mee op. Nieuwe rom al geprobeert maar werkte ook niet.

Ik heb nog garantie maar kan iemand mij vertellen hoe ik Windows er weer op krijg om hem terug te sturen? Of hoe ik het probleem anders moet oplossen?

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shartar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 23:02
owman666 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:59:
Mijn touch screen doet het niet meer althans.... Een minuut na dat ik de telefoon boot (CM7 NAND) houd hij er mee op. Nieuwe rom al geprobeert maar werkte ook niet.

Ik heb nog garantie maar kan iemand mij vertellen hoe ik Windows er weer op krijg om hem terug te sturen? Of hoe ik het probleem anders moet oplossen?

alvast bedankt :)
Ik heb dit probleem net ook gehad, heb mijn device met garantie opgestuurd en ziet ernaar uit dat ik het binnen een week weer terug heb, nette service!

Je kunt de laatste Windows ROM downloaden van de website van HTC, als je deze uitpakt/opent dan vind je de RUU_signed.nbh. Deze kun je hernoemen naar LEOimg.nbh (bij mij was dit casesensitive, heb mijn device niet meer dus weet zo niet of ik het precies goed heb). Plaats de LEOimg.nbh op je SD kaart, boot je device met volumeknop omlaag ingedrukt tot je ziet dat de ROM geladen wordt. Alles wordt dan opnieuw geflashed, ook je radio etc. Controleer anders even het HTC HD2 windows topic, hierin staan ook wel de nummers van ROM/Radio en SPL die je hoort te hebben na de flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owman666
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-03 09:12
sweet. ik heb het gedaan en hem opgestuurt. en alles klopt dus nu maar wachten op m'n telefoon. En nog bedankt voor de hulp

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:43
BOAAAH, vanmorgen ging de wekker niet af van m'n HD2. Ik druk op een toets, rom doet niks meer. :( Denk wéér een corrupte EXT partitie. Het schijnt ook dat je een bestandje van 1gb op je SD kaart kan zetten, welke de rom dan herkend als intern geheugen. Kan iemand mij vertellen hoe dat heet?

Denk dat ik mijn HD2 in de verkoop gooi. Ben er echt klaar mee. Af en toe loopt m'n phone gewoon helemaal vast en kan ik niks anders meer dan met EXT partitie opnieuw aanmaken en mijn rom opnieuw flashen. :(

[ Voor 26% gewijzigd door Bas. op 25-08-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05:08
Bas. schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:11:
BOAAAH, vanmorgen ging de wekker niet af van m'n HD2. Ik druk op een toets, rom doet niks meer. :( Denk wéér een corrupte EXT partitie. Het schijnt ook dat je een bestandje van 1gb op je SD kaart kan zetten, welke de rom dan herkend als intern geheugen. Kan iemand mij vertellen hoe dat heet?

Denk dat ik mijn HD2 in de verkoop gooi. Ben er echt klaar mee. Af en toe loopt m'n phone gewoon helemaal vast en kan ik niks anders meer dan met EXT partitie opnieuw aanmaken en mijn rom opnieuw flashen. :(
Probeer nou eerst een simpele rom (vanaf de sd kaart): MCCM_DS_V4.0_FroyoStone_Sense. Die loopt bij mij al sinds maart zonder gekke fratsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:43
Nahh, wil Android sowiezo vanaf nand draaien. Heb nu Nexus GRJ geinstalleerd, zonder EXT partitie. Heb zon 220mb over intern. Dat is genoeg voor mij en raakt de boel niet meer beschadigd. Mijn Micro SD kaart heeft de geest gegeven namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05:08
Bas. schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:59:
Nahh, wil Android sowiezo vanaf nand draaien. Heb nu Nexus GRJ geinstalleerd, zonder EXT partitie. Heb zon 220mb over intern. Dat is genoeg voor mij en raakt de boel niet meer beschadigd. Mijn Micro SD kaart heeft de geest gegeven namelijk.
Als het de SD kaart alleen is, hoeveel wil je dan nog hebben voor de HTC HD2 zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Laatst online: 13-09 21:30

RammY

Dát!

En mn HD2 kapot :(
USB aansluiting naar zn grootje.
Hij had al tijden last van "witte vlekken" op het scherm.
Sinds begin eigenlijk al wel.
En een keer laten stuiteren, dus had ie een zwart hoekje links boven in.

Iemand ervaring in wat hij van Pro-Assist terug gelevert krijgt?
Ik neem aan dat ze hm niet meer gaan repareren?

Huidig: HTC Touch Pro met XAndroid :S wat een drama...

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
Denk dat je door dat stuiteren minder kans maakt op garantie oid. En dat het daardoor best duur gaat worden. Je kan eventueel het zelf proberen te maken met onderdelen van ebay? Weet natuurlijk niet wát er kapot is.. Maar als het alleen de aansluiting is.. Voor 5 dollar heb je dan al een nieuw poortje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Xaero schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:29:
Denk dat je door dat stuiteren minder kans maakt op garantie oid. En dat het daardoor best duur gaat worden. Je kan eventueel het zelf proberen te maken met onderdelen van ebay? Weet natuurlijk niet wát er kapot is.. Maar als het alleen de aansluiting is.. Voor 5 dollar heb je dan al een nieuw poortje :)
Volgensmij zit dat wel goed :)
BelGarant Categorie I, Categorie II, Categorie III, Categorie IV, Categorie V en Zakelijk
• Wereldwijde dekking voor
- val-, stoot- en waterschade
- diefstal (aantoonbaar)
- misbruik gesprekskosten tot € 2.000
• Verlenging van de fabrieksgarantie
• Accessoires meeverzekerd
• Schadeafwikkeling in alle BelCompany filialen
• Service ‘aan huis’ binnen Benelux
• Snelle telefonische schadeafwikkeling
• Leentoestel binnen 4 uur op locatie in de Benelux
Edit:
Inmiddels heeft Pro Assist hm opgehaald...
En wat krijg je terug?
Een Nokia E71 :') -O-

[ Voor 4% gewijzigd door RammY op 29-08-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:54
Damn! Net nu ik al wekenlang erg blij was met mijn Android SD-rom lijkt mijn telefoon "dood".

Ik wilde vanochtend mijn phone opnieuw opstarten maar hij bleef hangen bij het booten van Android. Om te controleren of het misschien de batterij was heb ik hem daarna aan een USB-kabel gehangen op mijn werk. Ik kreeg even een teken van leven maar nu bleef hij hangen op het witte HTC scherm. Het lijkt wel of hij opnieuw blijft opstarten en iedere keer weer stopt bij het HTC scherm.

Kan het eventueel toch een batterijprobleem zijn? Of is dat uit te sluiten als hij aan de USB hangt?

Edit:
Pff..... opluchting ;) Het contactje waartegen je de batterij drukt was een beetje verbogen. Hij kreeg dus gewoon geen stroom

[ Voor 18% gewijzigd door D-e-n op 30-08-2011 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb nu geprobeerd om Sense of Eclipse Suite 2.0.0.0 erop te krijgen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Iemand een handleiding om hem er vanaf scratch op te zetten? najah scratch, Magldr en Clockwork dinges staan er al wel op.

Ik begrijp dat ik de verschillende zip files erop moet zetten met Clockwork. Ik weet alleen niet precies of ik ook wat met de SD kaart en de partities van de NAND moet doen? Dat gedeelte snap ik niet helemaal....

[ Voor 31% gewijzigd door Damian op 30-08-2011 11:16 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Verwijderd

Ik heb nu deze Rom: http://www.androidworld.n...ead-2-3-3-op-htc-hd2.html

Echter is mijn batterij erg snel leeg en mijn telefoongeheugen is nu ook bijna vol, waardoor ik geen nieuwe apps/updates meer kan uitvoeren. Hoe krijg ik dit opgelost?
Ben hier nogal een noob in :$

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

Draai deze: NexusHD2-Gingerbread_V3.0_NAND_(Android-2.3.5)

Duurt 2 dagen voordag ie leeg is, knetter snel en geen dingen die het niet doen.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Verwijderd

En hoe krijg ik deze ROM erop? Is er ook een mogelijkheid dat ik alle apps kan bewaren of moeten deze erna weer gedownload worden? ;)

• Prulleman
apps bewaren (incl. settigs/userdata van die app) kan met apps als titanium backup of my backup root. Daarmee zet je een backup op je SD kaart.

Accuduur zit voor een deel in de rom, voor ander groot deel in gebruik. als je scherm vaak aanstaat gaat het hard, als je veel data gebruikt gaat het hard etc.

Verder heb je waarschijnlijk nu een CWM partititie layout van 150/5 erop staat (150MB system en 5 MB cache) dat betekent dat je vrij veel ROMS (zonder sense!) kunt installeren via je bestaande CWM, dus booten naar recovery via magldr en dan alles wipen, install zip from sd.
Mocht je een sense rom willen gaan gebruiken zul je een CWM met grotere system partititie moeten flashen.

Als je data partititie (wat er overblijft van je 512 -150 - 5 - nog wat) te klein is voor je apps kan je kijken of je deze gewoon via je apps beheer kan verplaatsen naar je SD, maar lang niet alle ROMS en of apps ondersteunen dit. Daarnaast kan je ook een ext (unix) partitie op je SD maken die door android gezien wordt als een interne data parititie. voor tutorials check de start post van de rom die je uitkiest. Verder is het ook wel handig om je een beetje in te lezen hoe het allemaal werkt. een simpel stappenplant volgens is leuk zolang er niks afwijkt. als er een keer iets anders gebeurd zit je gelijk vast....

deze tool maakt het in ieder geval ook een stuk makkelijker om magldr en cwm te installeren:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1090783

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een nieuwe HD2 gekocht en meteen android er op gezet (heb WM 6.5 nieteens aangreekt). Na veel moeite (HSPL failde bij mij) is het gelukt :). Alles werkt (bijna) naar behoren. Ik zit alleen met een probleem dat sommige games niet 100% full screen afspelen. Dan heb je er aan alle kanten (behlaven boven) een hele dikke rand er omheen.

Is dit een probleem die makkelijk te fixen is, is dit een ROM probleem of gewoon door het grote scherm van de HD2?

Ik draai hyperdroyd CM7 3.0.0

ook heb ik (vaak) dat als ik een apk wil installeren (zoals setCPU) dat hij dan een error geeft: 'Parseerfout, Er is een probleem opgetreden bij het parseren van het pakket.'

En als ik dan kijk naar de grotte is ik 0,00B maar als ik via de PC kijk zie ik wel de goede grotte.

BTW: Voor de mensen die nog een HD2 willen. Ga naar een Belcompany en vraag daar naar de HD2. Grote kans dat ze die nog hebben liggen en die kan je dan kopen voor 250,-

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2011 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Dat van de randen met games heeft te maken met de dpi instelling. Standaard werkt de android op 240 en Hyperdroid gebruikt 167. Zie hier een stukje uit de threat op XDA:
Why are the icons so small?
Because the density of the screen is set to 167. If u don't like it use either the terminal or any root enabled file explorer like THIS and edit the /system/build.prop file. Find and change the number in the line "ro.sf.lcd_density=167" to 240 for stock android DPI. You can also do this before flashing the ROM by using a tool such as WINRAR to edit the file in the ROM without unzipping it.
Edit: Bij mij staat hij standaard op 192 bij de hyperdroid rom.

[ Voor 5% gewijzigd door Hurricane op 09-09-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een soort gamepad die je op je telefoon kan aansluiten. Zoiets als dat de sony play heeft.

Weet iemand of dat mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

kon je niet een wii mote ofzo aansluiten?

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
Alien B.O.B. schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:06:
kon je niet een wii mote ofzo aansluiten?
Jawel, je kunt ook een Wiimote en DualShock3 aansluiten op je mobiele telefoon via Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels ook de 2.3.3 Android versie op mijn HTC HD2 staan.
Alles werkt perfect, snel, langere batterij duur etc.

Het enige wat hij niet kan vinden is "mijn locatie" bij bijvoorbeeld het vinden van weer gegevens of check in's bij foursquare, locatie bij navigatie.

Weet iemand dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:31:
Ik heb inmiddels ook de 2.3.3 Android versie op mijn HTC HD2 staan.
Alles werkt perfect, snel, langere batterij duur etc.

Het enige wat hij niet kan vinden is "mijn locatie" bij bijvoorbeeld het vinden van weer gegevens of check in's bij foursquare, locatie bij navigatie.

Misschien moet je "de" 2.3.3 versie specificeren ;)

doet google maps het bv wel, of een andere app die GPS gebruikt? Staat locatie bepaling wel aan in je instellingen.

Niet alle ROMS hebben even goede GPS drivers, wellicht dat het daaraan ligt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:06:
[...]

Misschien moet je "de" 2.3.3 versie specificeren ;)

doet google maps het bv wel, of een andere app die GPS gebruikt? Staat locatie bepaling wel aan in je instellingen.

Niet alle ROMS hebben even goede GPS drivers, wellicht dat het daaraan ligt
Ja Google Maps doet het wel gewoon. :)
Locatie bepailing staat ook aan in de instellingen...

Dus een andere ROM adviseer je... waar kan ik die vinden :)
Ik ben een noob op dit terrein :)

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:31:
[...]

probeer ns de app Fasterfix.
mogelijk staan de coordinaten van bv satelieten in de VS ingesteld ipv west europa.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJayMan schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:04:
[...]

mogelijk staan de coordinaten van bv satelieten in de VS ingesteld ipv west europa.
Fasterfix werkt helaas niet!

Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
MrJayMan schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:04:
[...]

Dat van die locatieinstelling is een beetje geneuzel IMO. Het idee is dat je sneller een fix krijgt bij gebruik van lokale timing-servers. In de praktijk heb ik hierdoor nooit enige verbetering gemerkt. Mijn ervaring is dat er maar 1 manier is om snel een fix te krijgen en dat is aangepaste GPS libraries gebruiken die regelmatig AGPS info downloaden over de actuele satellietlocaties. Veel roms hebben deze tegenwoordig ingebouw, maar je zou ze ook zelf erin kunnen zetten. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1100114

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 23:29
Even een post met mijn "ervaringen" met Android, HTC HD2, Gingerbread, en Sense. :)

Onlangs heb ik een nieuwe HD2 gekocht.
Hierop wilde ik Android Gingerbread + HTC Sense hebben.

Na wat "research" leek me een Gingerbread Sense rom van Imilka wel oke: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=989289

Installatie verliep gemakkelijk, met een 150MB CWR Partitie.
De eerste keer gebruikte ik versie 0.7
Echter werkte deze niet goed, ik had de bekende graphics bug (horizontale strepen door het beeld etc.) Wifi werkte niet goed, Whatsapp kon niet verifiëren, Twitter kon niet aanmelden, crashes om de minuten |:(
Kortom tijd voor een andere rom.

Toen een BPSense Z rom gedownload, deze deed het perfect, maar mijn Muziek app werkte niet, deze bleef crashen, en ook was hier de graphics bug. |:(
En de rom was bijzonder traag (terwijl ik een 250MB CWR Partitie had). :/

Vervolgens terug naar een Gingerbread Sense rom van Imilka, deze keer versie 0.4
Bij deze rom werkte alles perfect, ook had ik hierbij geen graphics bug, maar gekoppelde sms'jes (dus meer dan 160tekens) werden niet verzonden, ook niet door Handcent SMS of GO! Sms. :X
Ook hierbij had ik een 250MB CWR Partitie gebruikt, aangezien een 150MB werd aanbevolen dus maar een 150MB partitie geprobeerd maar ook dat mocht niet baten. :N

Daarna maar weer een 250MB CWR Partitie gemaakt.
Vervolgens Imilka's Gingerbread + Sense rom v0.1 gedownload en geïnstalleerd.
Deze werkte super!
Gekoppelde sms'jes werken, hij is super snel, wifi is stabiel, alle apps werken zonder problemen (behalve de camera, maar dat is known bij deze rom), verder super!
Ook geen last van de graphics bug met deze rom! d:)

Omdat ik toch de camera wilde, ben ik verder gaan zoeken.
Uiteindelijk ben ik bij de PERFECTE Gingerbread + Sense rom uit gekomen:
Android GBLeo R2 :http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1256581
Alles werkt! behalve filmen met je camera.
Verder geen bugs, glitches, etc etc, deze rom is gewoon perfect!

Lees: Het lijkt alsof de "graphics bug" enkel verschijnt op een rom gebaseerd op de HTC Desire HD of Desire Z, of een ander "recent high-range toestel"
Met een HTC Desire (Imilka 0.4) of HTC Desire S (Imilka 0.1) rom voor de HD2 is de graphics bug niet
Ik gebruik overigens Vodafone als provider, met een 8GB SD kaart, gepartitioneerd in CMW met 2048MB EXT Partitie en 0MB Swap.

[ Voor 18% gewijzigd door Vinny1994 op 14-09-2011 19:51 ]

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Vinny1994 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 23:58:
Even een post met mijn "ervaringen" met Android, HTC HD2, Gingerbread, en Sense. :)

Onlangs heb ik een nieuwe HD2 gekocht.
Hierop wilde ik Android Gingerbread + HTC Sense hebben.

Na wat "research" leek me een Gingerbread Sense rom van Imilka wel oke: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=989289

Installatie verliep gemakkelijk, met een 150MB CWR Partitie.
De eerste keer gebruikte ik versie 0.7
Echter werkte deze niet goed, ik had de bekende graphics bug (horizontale strepen door het beeld etc.) Wifi werkte niet goed, Whatsapp kon niet verifiëren, Twitter kon niet aanmelden, crashes om de minuten |:(
Kortom tijd voor een andere rom.

Toen een BPSense Z rom gedownload, deze deed het perfect, maar mijn Muziek app werkte niet, deze bleef crashen, en ook was hier de graphics bug. |:(
En de rom was bijzonder traag (terwijl ik een 250MB CWR Partitie had). :/

Vervolgens terug naar een Gingerbread Sense rom van Imilka, deze keer versie 0.4
Bij deze rom werkte alles perfect, ook had ik hierbij geen graphics bug, maar gekoppelde sms'jes (dus meer dan 160tekens) werden niet verzonden, ook niet door Handcent SMS of GO! Sms. :X
Ook hierbij had ik een 250MB CWR Partitie gebruikt, aangezien een 150MB werd aanbevolen dus maar een 150MB partitie geprobeerd maar ook dat mocht niet baten. :N

Daarna maar weer een 250MB CWR Partitie gemaakt.
Vervolgens Imilka's Gingerbread + Sense rom v0.1 gedownload en geïnstalleerd.
Deze werkte super!
Gekoppelde sms'jes werken, hij is super snel, wifi is stabiel, alle apps werken zonder problemen (behalve de camera, maar dat is known bij deze rom), verder super!
Ook geen last van de graphics bug met deze rom! d:)

Omdat ik toch de camera wilde, ben ik verder gaan zoeken.
Uiteindelijk ben ik bij de PERFECTE Gingerbread + Sense rom uit gekomen:
Android GBLeo R2 :http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1256581
Alles werkt! behalve filmen met je camera.
Verder geen bugs, glitches, etc etc, deze rom is gewoon perfect!

Lees: Het lijkt alsof de "graphics bug" enkel verschijnt op een rom gebaseerd op de HTC Desire HD of Desire Z, of een ander "recent high-range toestel"
Met een HTC Desire (Imilka 0.4) of HTC Desire S (Imilka 0.1) rom voor de HD2 is de graphics bug niet
Ik gebruik overigens Vodafone als provider, met een 8GB SD kaart, gepartitioneerd in CMW met 2048MB EXT Partitie en 0MB Swap.
Waarom kies je niet voor ee meer recentere rom?
bv: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1185087 --> met sense
of http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905060 --> zonder sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 23:29
Ik heb 2 roms met Sense 3 / 3.5 gezien bij iemand anders, vond dit echt 3x niks, misschien een kwestie van wennen, maar voorlopig blijf ik echt liever bij sense 2.1
Misschien als er een leuke rom uit is met Ice Cream Sandwich + Sense 3.x of 4.x dat ik dan maar weer eens probeer, maar dat laat denk ik nog wel even op zich wachten :+

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Vinny1994 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 21:39:
[...]

Ik heb 2 roms met Sense 3 / 3.5 gezien bij iemand anders, vond dit echt 3x niks, misschien een kwestie van wennen, maar voorlopig blijf ik echt liever bij sense 2.1
Misschien als er een leuke rom uit is met Ice Cream Sandwich + Sense 3.x of 4.x dat ik dan maar weer eens probeer, maar dat laat denk ik nog wel even op zich wachten :+
Hier net het zelfde, heb nu een nand android 2.3.5 rom zonder iets van tralala bij de installatie bij, dit tot ICS of sense 3.5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

RammY schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:55:
[...]

Volgensmij zit dat wel goed :)

[...]

Edit:
Inmiddels heeft Pro Assist hm opgehaald...
En wat krijg je terug?
Een Nokia E71 :') -O-
Gister toch maar eens voor de zoveelste keer gebeld naar Pro-Assist...
Reparatiecentrum had gemeld dat ze hm niet meer kunnen repareren...
Ook konden ze hm niet meer bestellen (D0h!)
Ik mocht gaan kiezen tussen een HTC Desire S, een Desire HD of een Sensation...
Die keuze was dus niet moeilijk :)
Sensation onderweg :D

Edit:
Dinsdag verteld men mij doodleuk dat het toestel helemaal niet geswapped word maar toch gerepareerd word.
ARGH!!! Wat wil men nou bij Pro-Assist... de een liegt nog harder dan de ander...

[ Voor 14% gewijzigd door RammY op 29-09-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandvv
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09-2022
Heb android erop gezet, werkt als een zonnetje, maar.....

Ik zie nog steeds mijn foto's gemaakt onder windows mobile in mijn albums verschijnen. Heb sd-card eruit gehaald, sim-kaart eruit gehaald, foto's gewoon gedelete, internal sd-card geformateerd, ge-shred, maar elke keer als ik telefoon weer aan zet: presto, daar zijn de foto's (plus elk ander bestand) weer. Ik word er gek van!

Wie weet hoe ik dit definitief kan oplossen? Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
rolandvv schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:38:
Heb android erop gezet, werkt als een zonnetje, maar.....

Ik zie nog steeds mijn foto's gemaakt onder windows mobile in mijn albums verschijnen. Heb sd-card eruit gehaald, sim-kaart eruit gehaald, foto's gewoon gedelete, internal sd-card geformateerd, ge-shred, maar elke keer als ik telefoon weer aan zet: presto, daar zijn de foto's (plus elk ander bestand) weer. Ik word er gek van!

Wie weet hoe ik dit definitief kan oplossen? Thanx!
Als je de SD eruit haalt, zijn de foto's dan zichtbaar? Nee, dan heb je toch verkeerd geformatteerd.... Ja, dan heb je een hele bijzondere android versie (de meeste galery apps kunnen alleen bij de SD kaart, of een interne extra mem partitie die de HD2 niet heeft)

Als je met een file browser de SD kaart bekijkt, wat zie je dan allemaal staan?

Welke ROM heb je erop staan?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandvv
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09-2022
Het is dus niet de 'externe' SD-card. Als ik met ASTRO kijk dan zijn het de files in /mnt/sdcard (staat ook rechtstreeks in root als /sdcard. Net nog een keer met de hand gedelete in android, telefoon uit, telefoon aan, 'preparing sdcard' en hopla, daar staan alle files weer.
Wat ik zie staan zijn overblijfselen (intact) van alle bestanden die oorspronkelijk op de micro-sd-card stonden. Een folder 'music', een folder 'DCIM' (met daarin die 280 oude foto's), een folder 'My Documents' (jaja, voorheen windows), etc. etc.

kernelversion 2.6.32.15-g66f6ed7-dirty van cotulla
Pagina: 1 ... 24 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.