Even een post met mijn "ervaringen" met Android, HTC HD2, Gingerbread, en Sense.
Onlangs heb ik een nieuwe HD2 gekocht.
Hierop wilde ik Android Gingerbread + HTC Sense hebben.
Na wat "research" leek me een Gingerbread Sense rom van Imilka wel oke:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=989289
Installatie verliep gemakkelijk, met een 150MB CWR Partitie.
De eerste keer gebruikte ik versie 0.7
Echter werkte deze niet goed, ik had de bekende graphics bug (horizontale strepen door het beeld etc.) Wifi werkte niet goed, Whatsapp kon niet verifiëren, Twitter kon niet aanmelden, crashes om de minuten
Kortom tijd voor een andere rom.
Toen een BPSense Z rom gedownload, deze deed het perfect, maar mijn Muziek app werkte niet, deze bleef crashen, en ook was hier de graphics bug.
En de rom was bijzonder traag (terwijl ik een 250MB CWR Partitie had).
Vervolgens terug naar een Gingerbread Sense rom van Imilka, deze keer versie 0.4
Bij deze rom werkte alles perfect, ook had ik hierbij geen graphics bug, maar gekoppelde sms'jes (dus meer dan 160tekens) werden niet verzonden, ook niet door Handcent SMS of GO! Sms.
Ook hierbij had ik een 250MB CWR Partitie gebruikt, aangezien een 150MB werd aanbevolen dus maar een 150MB partitie geprobeerd maar ook dat mocht niet baten.
Daarna maar weer een 250MB CWR Partitie gemaakt.
Vervolgens Imilka's Gingerbread + Sense rom v0.1 gedownload en geïnstalleerd.
Deze werkte super!
Gekoppelde sms'jes werken, hij is super snel, wifi is stabiel, alle apps werken zonder problemen (behalve de camera, maar dat is known bij deze rom), verder super!
Ook geen last van de graphics bug met deze rom! d:)
Omdat ik toch de camera wilde, ben ik verder gaan zoeken.
Uiteindelijk ben ik bij de PERFECTE Gingerbread + Sense rom uit gekomen:
Android GBLeo R2 :http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1256581
Alles werkt! behalve filmen met je camera.
Verder geen bugs, glitches, etc etc, deze rom is gewoon perfect!
Lees: Het lijkt alsof de "graphics bug" enkel verschijnt op een rom gebaseerd op de HTC Desire HD of Desire Z, of een ander "recent high-range toestel"
Met een HTC Desire (Imilka 0.4) of HTC Desire S (Imilka 0.1) rom voor de HD2 is de graphics bug niet
Ik gebruik overigens Vodafone als provider, met een 8GB SD kaart, gepartitioneerd in CMW met 2048MB EXT Partitie en 0MB Swap.
[
Voor 18% gewijzigd door
Vinny1994 op 14-09-2011 19:51
]