Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
tegra2 spellen op de HD2

en hoe doe je dat:
- Klik voor uitleg-

[ Voor 3% gewijzigd door gram501 op 04-07-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-09 12:42
Heb nu een 2 weken gebruikt gemaakt van de JW muiu rom en deze bevalt op zich erg goed.
Maar nu mijn telefoon vervangen is door een galaxy s2 gaat de HTC HD2 naar mijn zusje.
Hiervoor zou ik graag een wat snellere, energie zuinigere en simpelere rom gebruiken.
De rom moet wel alles ondersteunen en perfect werken.
Welke zou ik hiervoor kunnen gebruiken?

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:39

Hupske

AFCA

the squaler1 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:28:
Heb nu een 2 weken gebruikt gemaakt van de JW muiu rom en deze bevalt op zich erg goed.
Maar nu mijn telefoon vervangen is door een galaxy s2 gaat de HTC HD2 naar mijn zusje.
Hiervoor zou ik graag een wat snellere, energie zuinigere en simpelere rom gebruiken.
Zelf ben ik erg fan van TyphooN CyanogenMod 7 Nightly v3.4.1 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=933951. De batterij gaat bij mij 2 dagen mee en dan ben ik er behoorlijk intensief mee aan het internetten of whatsappen. Voor de rest werkt hij perfect en lekker snel.

Ook zal je hyperdroid eens kunnen proberen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:01
the squaler1 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:28:
willen we dat niet allemaal ;)

Volgens mij is MIUI juist ook geschikt voor zusjes (omdat het redelijk op iOS lijkt en dus voor veel mensen wat intuïtiever)
Qua snelheid doet JW's MIUI volgens mij niet onder voor andere snelle roms zoals typhoon CM7 etc. (ben gisteren overgestapt :))
En qua verbruik zit deze rom op het gemiddelde, als je daaronder wilt zitten zul je volgens mij gewoon dingen uit moeten zetten.
Qua simpel, misschien dat een sense rom ook daaraan voldoet, maar MIUI doet daar zeker niet voor onder.

en alles ondersteunen en perfect werken, sja.... dat zijn er zoveel tegenwoordig, zoek maar uit

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 2 dagen Cyanogenmod op m'n HD2 staan, maar dat valt tegen.
Ik had wm6.5 met Cookies home Tab en zodoende direct mijn afspraken in beeld en mails.
Om nog maar te zwijgen over syncen, gebruik win vista & 7, syncen met Outlook ging vanzelfsprekend perfect, echter nu krijg ik het alleen gedeeltelijk voor elkaar met Compagnoin/Deja Office (betaald).
Zal wel aan mij liggen of kan het juiste niet vinden maar achteraf kan ik zeggen dat WM6.5 (i.i.g. voor mij) dus niet zo slecht was als men altijd zegt in vergelijking met Android/Ios.
Pluspunt daarentegen lijkt dat de batterij veel langer meegaat.
Ik ga verder zoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 17:05:
Sinds 2 dagen Cyanogenmod op m'n HD2 staan, maar dat valt tegen.
Ik had wm6.5 met Cookies home Tab en zodoende direct mijn afspraken in beeld en mails.
Om nog maar te zwijgen over syncen, gebruik win vista & 7, syncen met Outlook ging vanzelfsprekend perfect, echter nu krijg ik het alleen gedeeltelijk voor elkaar met Compagnoin/Deja Office (betaald).
Zal wel aan mij liggen of kan het juiste niet vinden maar achteraf kan ik zeggen dat WM6.5 (i.i.g. voor mij) dus niet zo slecht was als men altijd zegt in vergelijking met Android/Ios.
Pluspunt daarentegen lijkt dat de batterij veel langer meegaat.
Ik ga verder zoeken.
Bedenk dat android roms zoals die gebaseerd op de nexus (wat volgens ook weer de basis is voor de CM7 roms) erg kaal zijn, Het is dus ook de bedoeling dat je hier naar eigen wens widgets op installeerd, ook als je de standaard (ADW) launcher niks vind kan je ook go launcher ex of welke andere launcher dan ook installeren.

Als je geen zin hebt om uit te zoeken wat je prettig vind werken en liever een kant en klare rom gebruikt moet je eens naar een Sense rom kijken. Dan heb je de android interface van HTC die erg lijkt op de wimo interface van HTC (die heet ook sense, en cookies home tab is daar een uitbreiding op)

Verder is syncen met outlook erg ouderwets, je kan er beter voor kiezen om bv gmail of exchange als basis te pakken. Dan heb je de bron online staan. Je kan dan al je apparaten daarmee syncen, zodat ook alles altijd in sync is. (als ik nu een mailtje lees op mijn ipad is deze ook op mijn desktop, laptop en telefoon -direct- gemarkeerd als gelezen, zonder kabels en of extra software of handmatige acties)

[ Voor 13% gewijzigd door Prulleman op 06-07-2011 17:20 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 17:15:
[...]

Bedenk dat android roms zoals die gebaseerd op de nexus (wat volgens ook weer de basis is voor de CM7 roms) erg kaal zijn, Het is dus ook de bedoeling dat je hier naar eigen wens widgets op installeerd, ook als je de standaard (ADW) launcher niks vind kan je ook go launcher ex of welke andere launcher dan ook installeren.

Als je geen zin hebt om uit te zoeken wat je prettig vind werken en liever een kant en klare rom gebruikt moet je eens naar een Sense rom kijken. Dan heb je de android interface van HTC die erg lijkt op de wimo interface van HTC (die heet ook sense, en cookies home tab is daar een uitbreiding op)

Verder is syncen met outlook erg ouderwets, je kan er beter voor kiezen om bv gmail of exchange als basis te pakken. Dan heb je de bron online staan. Je kan dan al je apparaten daarmee syncen, zodat ook alles altijd in sync is. (als ik nu een mailtje lees op mijn ipad is deze ook op mijn desktop, laptop en telefoon -direct- gemarkeerd als gelezen, zonder kabels en of extra software of handmatige acties)
Waarschijnlijk heb je gelijk, ik had al gekeken naar google apps.... maar ik snapte het niet!!
En bovendien, ik gebruik het zakelijk, met een eigen mailserver, dus het moet wel goed worden geinstallerd.
is hier op Tweakers iets over exchange Online te vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Laatst online: 01-09 12:42
Inmiddels pat's JW MUIU geinstalleerd op de HTC HD2 met HTC Sense 3.0
Moeten zeggen loopt zeer soepel. De batterij duur zal zich eigen nog moeten bewijzen.
En simpelere kon bijna niet. Mijn zusje begrijpt hoe het werkt en kan weer vooruit.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
Wat is volgens jullie de fijnste miui rom? Ik kom dan van Typhoon Cyanogenmod af. En ben dus snelheid wel een beetje gewent. Ik verwacht dat miui wel iets trager werkt? Ik lees veel over de JW Miui, maar is die nou echt zo fijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Xaero schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:28:
Wat is volgens jullie de fijnste miui rom? Ik kom dan van Typhoon Cyanogenmod af. En ben dus snelheid wel een beetje gewent. Ik verwacht dat miui wel iets trager werkt? Ik lees veel over de JW Miui, maar is die nou echt zo fijn? :)
Draai nu 2 dagen JW MIUI en kom ook van Typhoon af en ik merk qua snelheid echt geen verschil, is op zich ook wel logisch, er wordt gebruik gemaakt van dezelfde tytung r10 kernel en beide roms zijn redelijk kaal (zip files zijn beide rond de 90 MB en passen in ieder geval beide in mijn 140/5 CWM layout). De launcher die ook veel voor het snelheids gevoel doet is in het geval van MIUI ook echt voor de ROM geoptimaliseerd en dat is dus dik in orde.
(benchmarken doe ik niet aan, zolang de interface zonder haperen werkt en programma's zoals de webbrowser snel starten en pagina's laden vind ik het prima)

Of ie fijn is is erg persoonlijk, ik wilde even wat anders en tot dusver ben ik happy, ook is er vrij veel extra voor te krijgen, zoals bv tracks skippen met volume knoppen zoals bij CM

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D467
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-03 13:50

D467

[M]

Wie weet nog een goeie app om van je telefoon een soort wifi hotspot te maken?
Windows mobile 6.5 had standaard zo'n app.

Ik heb er al 1 gedownload van de android market maar dan krijgt me computer een beperkte verbinding en geen internet verbinding. Is er geen gratis app die wel een wifi hotspot van je telefoon kan maken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Is het ook mogelijk de telefoon op te laden zonder deze op te starten? Ik wil namelijk m'n telefoon opladen via batterijen en alleen gebruiken als ik 'm nodig heb. Echter zodra er prik op de usbpoort komt, springt de telefoon automatisch aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Dat is geloof ik een foutje van het programma dat het mogelijk maakt om android op je trek te draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Heeft iemand dan misschien nog een tip hoe ik m'n HD2 op kan laden? Ga binnenkort naar een festival en moet dus meerdere dagen met een acculading doen.

Kan wel op het terrein laten opladen, maar dat kost 1 muntje per half uur of uur, dat is mij dus net iets teveel van het goede.

Ik had nu via dealextreme een doosje gekocht waar 4 AA batterijen in kunnen en ik de HD2 op aan kan sluiten, echter gaat dus de HD2 aan op het moment dat je de telefoon verbind. Dus 's nachts opladen terwijl de telefoon uitstaat is dus helaas niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-01 14:45
En als je, nadat hij is opgestart omdat je hem met de oplader hebt verbonden, weer uit zet via de normale weg? Volgensmij zou hij dan gewoon uit moeten blijven? Of gaat hij dan ook weer gelijk aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Nee, dat is het frappante, dan gaat hij ook weer automatisch aan. 1-2 seconden brandt dan de oranje led en daarna gaat de telefoon weer aan.

[ Voor 36% gewijzigd door bartbh op 07-07-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
cLK inplaats van magldr kan wel laden met het toestel uit. Je moet dan alleen wel een cLK compatible rom uitkiezen, verder is niet bij iedereen de data verbinding even stabiel (hoewel dat wel verbeterd is). en functies als wifi tethering werken niet (althans een tijdje terug nog niet), dat was voor mij een reden om toch weer magldr te gebruiken.

Booten tijdens inpluggen is trouwens gewoon een workaround van magldr om toch nog te kunnen laden als je accu leeg is, ik geloof dat de maker dit niet anders geïmplementeerd kreeg

[ Voor 21% gewijzigd door Prulleman op 07-07-2011 22:47 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Prulleman schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 22:42:
cLK inplaats van magldr kan wel laden met het toestel uit. Je moet dan alleen wel een cLK compatible rom uitkiezen, verder is niet bij iedereen de data verbinding even stabiel (hoewel dat wel verbeterd is). en functies als wifi tethering werken niet (althans een tijdje terug nog niet), dat was voor mij een reden om toch weer magldr te gebruiken.

Booten tijdens inpluggen is trouwens gewoon een workaround van magldr om toch nog te kunnen laden als je accu leeg is, ik geloof dat de maker dit niet anders geïmplementeerd kreeg
Helemaal correct!
Ik ben ook van CLK weer teruggegaan naar MAGLDR ivm onstabiele dataverbinding, al had ik wel het idee dat de CLK versie van de ROM die ik gebruik (NexusHD2) beter accu verbruik had (als dat uberhaupt mogelijk is).
Dat de foon nu altijd aan moet staan om te laden is geen probleem voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
D467 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 20:03:
Je moet een ROM uitkiezen die dit ondersteunt, zoals bijv NexusHD2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
CRXed schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 23:00:
[...]

Helemaal correct!
Ik ben ook van CLK weer teruggegaan naar MAGLDR ivm onstabiele dataverbinding, al had ik wel het idee dat de CLK versie van de ROM die ik gebruik (NexusHD2) beter accu verbruik had (als dat uberhaupt mogelijk is).
Dat de foon nu altijd aan moet staan om te laden is geen probleem voor mij.
Ik vond vooral de integratie met clockwork via rom manager en het reboot menu mooi, maar helaas is magldr voor dagelijks gebruik functioneler
CRXed schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 23:02:
[...]

Je moet een ROM uitkiezen die dit ondersteunt, zoals bijv NexusHD2
volgens mij hebben bijna alle roms wel zoiets, typhoon heeft het ook, MIUI ook, alleen cLK versies volgens mij niet

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Prulleman schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 23:06:
[...]
Ik vond vooral de integratie met clockwork via rom manager en het reboot menu mooi, maar helaas is magldr voor dagelijks gebruik functioneler
Een vriend van mij is daar ook helemaal lyrisch over, rom manager. maar waar zijn internet wegvalt, heb ik nog een verbinding. :9 Vind ik toch net wat belangrijker!
En rom manager is wel leuk, maar zo moeilijk is handmatig flashen niet met cwm :)
Prulleman schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 23:06:
[...]
volgens mij hebben bijna alle roms wel zoiets, typhoon heeft het ook, MIUI ook, alleen cLK versies volgens mij niet
En anders dit proberen! Wordt aangeraden voor CM7 roms:
http://code.google.com/p/android-wifi-tether/

[ Voor 6% gewijzigd door CRXed op 07-07-2011 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
D467 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 20:03:
Windows mobile 6.5 had standaard zo'n app.

Ik heb er al 1 gedownload van de android market maar dan krijgt me computer een beperkte verbinding en geen internet verbinding. Is er geen gratis app die wel een wifi hotspot van je telefoon kan maken? :P
Ik gebruik PdaNet. Je moet dan wel PdaNet op je pc of mac geïnstalleerd hebben om verbinding te maken.
Ik verbind de telefoon meestal via usb, maar wireless kan ook. Een vriend van me doet het altijd draadloos in de trein..

edit: Hmm, volgens mij ging het draadloze gedeelte via Bluetooth, dus of je er iets aan hebt weet ik niet..

[ Voor 7% gewijzigd door Muurtegel op 08-07-2011 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Hmm, helaas. Als ik cLK zou moeten gaan gebruiken, moet ik dus alles weer opnieuw installeren.

Weet iemand anders eventueel de beste manier om de telefoon zo min mogelijk stroom te laten gebruiken? Stel ik laat de telefoon in het MAGLDR menu staan, gebruikt deze dan minder stroom wanneer Android volledig geboot is en ik schakel daar wifi, bluetooh etc. uit?

Of een andere tip om zo goed/lang mogelijk gebruik te kunnen maken van m'n HD2? :)
(behalve de optie "nooit aanzetten" natuurlijk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Laatst online: 11-09 10:15
Bij netwerkmogelijkheden voor de optie 2G netwerken kiezen scheelt al erg veel. Verdubbelde bij mij pas de batterijduur. Zelf ben ik op zoek naar een kleine zonnepaneel o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Even een vraagje aan de CLK'ers onder ons. Als je via ROM manager in Android Backup aanvinkt, reboot de telefoon naar Clockworkmod bij mij. Hier kan ik dan verder zelf naar backup etc gaan. Is dit de bedoeling, of is het bij mij mis?:+. Ik heb zo'n idee dat wanneer je Backup drukt, dat hij dan hoort te rebooten, backuppen, en terug te gaan naar Android...
Anders zie ik niet echt het nut van CLK in met ROM Manager. Het enige wat nu kan is rebooten naar Recovery. Dat kon ook met een toetsencombi met magldr..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Ik heb nu autosych, 3G, etc. uitgeschakeld en de telefoon bijna niet gebruikt en heb nu 3% verloren 3.5uur. Zal als ik thuis ben eens proberen of het nu mogelijk is om de telefoon op te laden via de AA-batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
bartbh schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:05:
Ik heb nu autosych, 3G, etc. uitgeschakeld en de telefoon bijna niet gebruikt en heb nu 3% verloren 3.5uur. Zal als ik thuis ben eens proberen of het nu mogelijk is om de telefoon op te laden via de AA-batterijen.
Ik heb 3G, Wifi AAN, autosync heb ik nooit aan en de foon niet veel gebruikt (alleen beetje whatsappen) en heb 10% verloren in 3 uur.
Dus alles uitzetten scheelt wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
En het opladen via AA-batterijen ging nu gelukkig ook een beetje :) Maar zal 'm dan toch maar regelmatig uitschakelen als ik de telefoon niet echt nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
bartbh schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 08:31:
Hmm, helaas. Als ik cLK zou moeten gaan gebruiken, moet ik dus alles weer opnieuw installeren.
Backup maken in clockworkmod, CLK installeren, CWM installeren, ROM installeren, data en sd-ext terugztten. Done. Als je het vaker hebt gedaan, en de files al klaar hebt: 20 minuten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik als leek heb Android op mijn HTC HD2 laten installeren. Nu loop ik tegen 2 punten aan, waarbij ik hoop dat iemand me verder kan helpen (ik heb echt al het e.e.a. zitten lezen, maar ben nog niet verder gekomen):
1. Bij tekstinvoer wordt er geen woord suggestie gegeven/ voorspellende tekst. Dit staat echter wel aangevinkt. Het standaard woordenboek lijkt leek. Ik kan wel handmatig woorden toevoegen, maar dat is natuurlijk geen doen. Want voordat dat de lading dekt...
is dit een bug of weet iemand of er een mogelijkheid is om het woordenboek wel met basis te vullen zoals normaliter al het geval is?

2. Ik heb al veel zitten zoeken hier en verder op internet mbt de koppeling van het toestel aan je pc via usb tbv synchronisatie, verplaatsen foto's etc. Dit blijft een probleem. Meldingen mbt stuurprogramma's en drivers blijf ik houden. Ondanks het opvolgen van diverse download tips. Is er wellicht al nieuws hierover?

Hopelijk kan iemand me op beide of in ieder geval 1 van beide punten in enigszins begrijpbare taal () van een nuttige reactie voorzien.

Alvast bedankt!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:46
Welke rom gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
en welke Windows versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 14:47:
Hoi,

Ik als leek heb Android op mijn HTC HD2 laten installeren. Nu loop ik tegen 2 punten aan, waarbij ik hoop dat iemand me verder kan helpen (ik heb echt al het e.e.a. zitten lezen, maar ben nog niet verder gekomen):
1. Bij tekstinvoer wordt er geen woord suggestie gegeven/ voorspellende tekst. Dit staat echter wel aangevinkt. Het standaard woordenboek lijkt leek. Ik kan wel handmatig woorden toevoegen, maar dat is natuurlijk geen doen. Want voordat dat de lading dekt...
is dit een bug of weet iemand of er een mogelijkheid is om het woordenboek wel met basis te vullen zoals normaliter al het geval is?

2. Ik heb al veel zitten zoeken hier en verder op internet mbt de koppeling van het toestel aan je pc via usb tbv synchronisatie, verplaatsen foto's etc. Dit blijft een probleem. Meldingen mbt stuurprogramma's en drivers blijf ik houden. Ondanks het opvolgen van diverse download tips. Is er wellicht al nieuws hierover?

Hopelijk kan iemand me op beide of in ieder geval 1 van beide punten in enigszins begrijpbare taal () van een nuttige reactie voorzien.

Alvast bedankt!!!!
punt 1 kan ik je,als leek ook niet veel verder mee helpen, maar punt twee wel (hoop ik)
Zelf sinds een aantal dagen ook lopen zoeken en proberen, om de telefoon te syncen en gebruik nu Syncell (15 dagen gratis, daarna een tientje). vooralsnog gaat dat heel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 23:07:
[...]

punt 1 kan ik je,als leek ook niet veel verder mee helpen, maar punt twee wel (hoop ik)
Zelf sinds een aantal dagen ook lopen zoeken en proberen, om de telefoon te syncen en gebruik nu Syncell (15 dagen gratis, daarna een tientje). vooralsnog gaat dat heel aardig.
syncen met android doe je natuurlijk gewoon online met google of exchange.... syncell gaat geen driver problemen voor je oplossen lijkt mij.
verder zou je in usb file transfer modus gewoon bestanden zoals foto's moeten kunnen overzetten. Als je software op je pc hebt die automatisch kijkt naar DCIM mappen zou dat ook moeten werken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 18:19
Ik gok dat er bij jou geen Nederlands woordenboek is mee geflashed.
De oplossing voor jou is om in de market te zoeken naar gingerbread keyboard (of een ander toetsenboard) en deze te installeren.
Daarna even opzoek in de market naar de Dutch GB pack en die installeren.
Vervolgens in een tekstvlak lang je vinger houden totdat je de invoer methode kan kiezen.
Hier kies je het android gingerbread keyboard en stel je het een en ander in.
Voila, je hebt nu Nederlandse woordvoorspelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

ik gebruik het Go Keyboard zodat ik kan switchen tussen ENG en NL.
linkje: https://market.android.com/details?id=com.jb.gokeyboard

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
Niet doen, beetje lief zijn tegen elkaar

[ Voor 86% gewijzigd door PaT op 11-07-2011 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
en er dan ook niet verder op in gaan.
Graag jullie ongenoegen uiten over bepaalde reacties via een TopicReport

[ Voor 84% gewijzigd door PaT op 11-07-2011 22:43 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
Daar heb je gelijk in.
Ik noem er inderdaad maar 1, omdat ik er van uit ga ( ik denk terecht) dat haar standaard keyboard het niet doet.
Het keyboard dat ik noem is het originele Android keyboard, alleen dan met de mogelijkheid extra woordenboeken te downloaden.
En dat is volgens mij wat de bedoeling was, niet een ander keyboard met fratsen.
Maar het is mss wel een beetje een bot bericht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Your Grandma schreef op maandag 11 juli 2011 @ 20:57:
Daar heb je gelijk in.
Ik noem er inderdaad maar 1, omdat ik er van uit ga ( ik denk terecht) dat haar standaard keyboard het niet doet.
Het keyboard dat ik noem is het originele Android keyboard, alleen dan met de mogelijkheid extra woordenboeken te downloaden.
En dat is volgens mij wat de bedoeling was, niet een ander keyboard met fratsen.
Maar het is mss wel een beetje een bot bericht.....
Die jij noemt is ook niet het echte orginele gb keyboard, alleen eentje die er heel erg op lijkt :)
je hebt wel gelijk qua fratsen, als je die niet wilt is een gb lookalike een goede keus

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoxboss69
  • Laatst online: 18-03 17:36

hugoxboss69

Kawasaki ZX-10R

Ik wil vanavond de gok eens nemen om de miui rom van JW te instaleren. Alleen leek het mij fijn om de sms jes te back uppen. Maar nu is de beta van sprite migrate verlopen. Iemand nog een tip hoe ik dan de sms van winmo naar android ga krijgen?

Lekker snel, dacht et wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
hugoxboss69 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:50:
Ik wil vanavond de gok eens nemen om de miui rom van JW te instaleren. Alleen leek het mij fijn om de sms jes te back uppen. Maar nu is de beta van sprite migrate verlopen. Iemand nog een tip hoe ik dan de sms van winmo naar android ga krijgen?
Volgens mij werkt Sprite nog gewoon als je de datum terug zet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:55
Gisteren wilde ik een andere CWR Rom (Boyppc v.35) flashen op mijn HD2, echter kreeg ik met geen mogelijkheid de benodigde partitie indeling geflasht via DAF. Ik maak nu gebruik van de Imilka's incredible Sense 1.1. versie. Als ik de HD2 via USB koppel aan mijn laptop (USB flasher mode) wordt deze wel herkent als MAGLDR echter kan ik niet de partitie layout flashen (ook niet via DAF, uitvoeren als Administrator).

Wie weet hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Wat krijgje voor iets te zien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:10
Ik heb eergisteren helaas mijn HD2 gebrickt, door me eigen te weinig te hebben ingelezen over de gevaren.
Nu zit ik te twijfelen wat ik zal doen.
-Mijn HD2 laten unbricken.
-Mijn HD2 in onderdelen verkopen
-Mijn HD2 naar htc opsturen (waar ze er waarschijnlijk toch wel achter komen en ik een rekening krijg en nog steeds geen werkende telefoon)
-Zelf een unbrick kit kopen (+- €170 alles bij elkaar) en dan ook voor andere mensen unbricken.

Dit laatste idee kwam eigenlijk omdat ik zelf niemand in NL kon vinden die dit evt. voor mij zou kunnen.
Maar.. is het bricken van een hd2 (en evt. andere htc telefoons die kun je met die set ook unbricken) een veel voorkomend probleem? zo ja dan zou ik het nog wel als leuke hobby kunnen gaan gebruiken

Iemand voors of tegens wat ik wel of niet zou moeten doen of iig. jullie meningen?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Neem aan dat je zeker weet dat het een unrecoverable brick is? :)
(behalve dan met die unbrick kit)...

Even los van 't feit of dat licentie/legaal technisch wel mag, zou het een leuke business kunnen zijn in NL :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Weet je zeker dat je 'm gebrickt hebt? Zo ja, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
Ow sorry, wist niet dat het ook illegaal kon zijn i.v.m. de discussie op dit forum.

Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat hij unrecoverable is, hij reageert op geen enkel signaal meer, aanuitknop niet, ook niet i.c.m. volume toetsen of aanuitknop inhouden, ook krijg ik helemaal geen usb link meer.

Hoe ik het voor elkaar heb gekregen... tjah niet helemaal zeker over.
Heb er een android versie opgezet, toen werkte het gewoon maar na een reboot deed hij ineens niks meer.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1165523 hier het hele verhaal (wel engels nu even geen tijd om het helemaal te typen in NL

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:05

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Heb je al geprobeerd om de batterij er een dag af te laten en dan nog eens proberen op te starten. Een collega van mij heeft ook problemen met zijn hd2. Deze wil dan ook niets meer. Hij laat dan de batterij er een halve dag af en daarna werkt hij weer. (Niet voor lang, maar da's een andere zaak) Telefoon is nu voor reparatie weg trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Bij mijn weten kan je alleen bricken als hspl flashen verkeerd gaat, of als je een Amerikaanse radio flashed.
dit klinkt meer als een jammer, hij is toevallig net kapot gegaan...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04 01:37

CvB

...stuk tekst...
Alvast bedankt!!!!
1. Waarschijnlijk wordt Nederlands niet helemaal goed ondersteund door de ROM, ik heb hetzelfde met mijn ROM (Typhoon CM7) . Als invoertalen heb ik Engels en Nederlands (waartussen ik kan wisselen). Als ik de Engelse gebruik, dan krijg ik wel suggesties, bij Nederlands niet.

2. Heb je HTC Sync al geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
MaD_co schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:36:
Ow sorry, wist niet dat het ook illegaal kon zijn i.v.m. de discussie op dit forum.

Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat hij unrecoverable is, hij reageert op geen enkel signaal meer, aanuitknop niet, ook niet i.c.m. volume toetsen of aanuitknop inhouden, ook krijg ik helemaal geen usb link meer.

Hoe ik het voor elkaar heb gekregen... tjah niet helemaal zeker over.
Heb er een android versie opgezet, toen werkte het gewoon maar na een reboot deed hij ineens niks meer.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1165523 hier het hele verhaal (wel engels nu even geen tijd om het helemaal te typen in NL
heb het ff gelezen.

riff-box kopen lijkt me sowieso niet slim.
als je dat geld uit wil geven kan je beter voor net zo veel een hd2 van marktplaats plukken met defect scherm en jouw scherm er in zitten.
maar heb je hem open gemaakt dan, ik heb je nog geen een keer de optie garantie horen zeggen.
zolang hij kapot genoeg is kunnen ze bij htc niet zien wat jij er mee gedaan hebt.
Ook al denk ik dat het gewoon op het verkeerde moment kapot is gegaan wat ook echt een garantie probleem is.
dus probeer eerst even om hem met batterij er uit te laten liggen, dan (evt. met een andere accu) proberen op te starten.
en als dat niet lukt een hd2 van marktplaats halen of hem in te leveren voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
erik23 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:49:
[...]

heb het ff gelezen.

riff-box kopen lijkt me sowieso niet slim.
als je dat geld uit wil geven kan je beter voor net zo veel een hd2 van marktplaats plukken met defect scherm en jouw scherm er in zitten.
maar heb je hem open gemaakt dan, ik heb je nog geen een keer de optie garantie horen zeggen.
zolang hij kapot genoeg is kunnen ze bij htc niet zien wat jij er mee gedaan hebt.
Ook al denk ik dat het gewoon op het verkeerde moment kapot is gegaan wat ook echt een garantie probleem is.
dus probeer eerst even om hem met batterij er uit te laten liggen, dan (evt. met een andere accu) proberen op te starten.
en als dat niet lukt een hd2 van marktplaats halen of hem in te leveren voor garantie.
Nou ja, dat kan ik idd ook doen, maar dan zit ik zowiezo met een toestel wat het niet doet,terwijl ik met zo een box wel andere hd2's (en andere gebrickte telefoons) voor mensen kan unbricken en er zelf iets aan over houden.
het is niet mijn " hoofd" telefoon heb een iphone 4 voor dagelijks ik wou gewoon een beetje spelen met android en verschillende rom's

Garantie heb ik wel aan gedacht, maar ik zat ermee dat als ik hem opstuur en ze kunnen er bij htc wel inkijken wat ermee gebeurt is dat ik dan waarschijnlijk zowiezo geen garantie krijg, maar wel een rekening voor onderzoek kosten.

dat hij toevallig nu stuk is lijkt me sterk omdat ik net met rom's bezig was en bij de 1e reboot met t-mobile sim (beruchte combinatie) ineens niet meer werkt (wil niet zeggen dat ik het uitsluit)
Maar toch maar even goed overna denken wat het verstandigste is om te doen dan maar, en anders maar opsturen naar iemand met zoeen box kijken off die het wil proberen onder de voorwaarde "pas betalen als het werkt"

[ Voor 3% gewijzigd door MaD_co op 13-07-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-01 14:45
Ik gebruik nu al een paar weken de MIUI Rom van JanWillem (JW MIUI) maar nu kan ik ineens niet meer met de pc verbinden. Hij opent de schijf gewoon niet als ik hem met m'n pc verbind.
Als ik naar 'Apperaten en Printers' ga dan staat er wel een dingetje met 'Android Phone'

Ik krijg dan dit te zien:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-NwElVEyUaF4/Th7F3-enQyI/AAAAAAAAAOM/FxP1SwjNJDY/ERROR.jpg
Dat uitroeptekentje bij 'Volumestuurprogramma voor WPD-bestandssysteem' geeft dus wel aan dat er iets niet werkt (als ik er op klik staat er 'Dit apperaat start niet (code10)) , maar verder weet ik niet wat ik hiermee moet doen om het wel te laten werken. Kan iemand mij misschien helpen?
ps: ik heb het ook even op een anders pc geprobeert, maar daar doet ie het wel. Dus het ligt iig aan mijn pc.

[ Voor 7% gewijzigd door JelleNL op 14-07-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
JelleNL schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:36:
Ik gebruik nu al een paar weken de MIUI Rom van JanWillem (JW MIUI) maar nu kan ik ineens niet meer met de pc verbinden. Hij opent de schijf gewoon niet als ik hem met m'n pc verbind.
Als ik naar 'Apperaten en Printers' ga dan staat er wel een dingetje met 'Android Phone'

[afbeelding]
Dat uitroeptekentje bij 'Volumestuurprogramma voor WPD-bestandssysteem' geeft dus wel aan dat er iets niet werkt (als ik er op klik staat er 'Dit apperaat start niet (code10)) , maar verder weet ik niet wat ik hiermee moet doen om het wel te laten werken. Kan iemand mij misschien helpen?
ps: ik heb het ook even op een anders pc geprobeert, maar daar doet ie het wel. Dus het ligt iig aan mijn pc.
Kan je em misschien op de een of andere manier verwijderen, als het goed is gaat de herkenning automatisch en zou die het dan weer moeten doen... (ik heb dit niet getest , dus het kan zijn dat het onzin is :))

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-06 19:23
Ik heb sinds een tijdje nu een HD2. Tweedehands overgenomen via tweakers, er stond standaard een hyperdroid 2.3.3 android rom op die ik zelf heb geupdate naar 2.3.4, echter is het probleem dat ik niet gebeld kan worden, moet ik nu een andere radio eropflashen? Hoe doe ik dit? Er staat al netjes MagLDR en clockworkmod op. Hoe installeer ik trouwens een andere rom? Via clockwork kan ik wel een .zip rom installeren maar deze booten niet door, moet ik dan het NAND geheugen opnieuw partitioneren of hoe gaat dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Als je een andere ROM installeert en je data, cache en dalvik cache niet leegmaakt krijg je conflicten waardoor er waarschijnlijk niet geboot kan worden. wellicht is je CWM image ook niet geschikt voor de nieuwe rom (heeft zoals je zelf aangeeft met partitie groottes te maken.)

Als je toch clean met een nieuwe rom wilt beginnen kan je het beste kijken welke CWM image in de xda thread wordt aangeraden, deze kan je via de USB flash optie in magldr installeren, al je partities worden dan overschreven. Je begint dan met een schone lei waardoor je waarschijnlijk van alle boot en gebeld worden problemen af bent

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
MaD_co schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:38:
[...]dat hij toevallig nu stuk is lijkt me sterk omdat ik net met rom's bezig was en bij de 1e reboot met t-mobile sim (beruchte combinatie) ineens niet meer werkt (wil niet zeggen dat ik het uitsluit)
Maar toch maar even goed overna denken wat het verstandigste is om te doen dan maar, en anders maar opsturen naar iemand met zoeen box kijken off die het wil proberen onder de voorwaarde "pas betalen als het werkt"
Ik heb er in 2 jaar tijd nog nooit van gehoord dat iemand zijn HD2 heeft gebricked, dus volgens mij ga je niet veel geld verdienen met zo'n box....

Klinkt meer als gewoon een lege accu, maar je klinkt wel als iemand die er iets meer verstand van heeft, dus dat zal het vast niet zijn :9 Accu kapot kan natuurlijk wel.
Dus voordat je iets doet, probeer eens een andere accu.

Met een ROM flashen kan je je foon niet bricken, hooguit bij het flashen van HSPL, maar die had je er al goed op staan. Je had inmiddels een werkende Android ROM.
Verder snap ik ook niet wat een SIMkaart met het bricken te maken heeft?

Het lijkt mij ook meer een gevalletje pech, maar je weet het nooit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
CvB schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:31:
[...]

1. Waarschijnlijk wordt Nederlands niet helemaal goed ondersteund door de ROM, ik heb hetzelfde met mijn ROM (Typhoon CM7) . Als invoertalen heb ik Engels en Nederlands (waartussen ik kan wisselen). Als ik de Engelse gebruik, dan krijg ik wel suggesties, bij Nederlands niet.

2. Heb je HTC Sync al geïnstalleerd?
HTC Sync werkt alleen met officiele HTC Sense telefoons.
Maar aangezien ze hier niet meer reageert, zal haar probleem wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
JelleNL schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:36:

[afbeelding]
Hier staat als oplossing (in het kort): andere drive-letter toewijzen.
http://www.daniweb.com/ha...-windows-7/threads/103568

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
gijsiej schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 15:48:
Ik heb sinds een tijdje nu een HD2. Tweedehands overgenomen via tweakers, er stond standaard een hyperdroid 2.3.3 android rom op die ik zelf heb geupdate naar 2.3.4, echter is het probleem dat ik niet gebeld kan worden, moet ik nu een andere radio eropflashen? Hoe doe ik dit? Er staat al netjes MagLDR en clockworkmod op. Hoe installeer ik trouwens een andere rom? Via clockwork kan ik wel een .zip rom installeren maar deze booten niet door, moet ik dan het NAND geheugen opnieuw partitioneren of hoe gaat dit?
Kijk post 1 van dit topic na en je vind al je antwoorden.
Sowieso vraag je dingen die al 100x zijn uitgelegd, dus zoekt en gij zult vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
CRXed schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:17:
[...]

Ik heb er in 2 jaar tijd nog nooit van gehoord dat iemand zijn HD2 heeft gebricked, dus volgens mij ga je niet veel geld verdienen met zo'n box....

Klinkt meer als gewoon een lege accu, maar je klinkt wel als iemand die er iets meer verstand van heeft, dus dat zal het vast niet zijn :9 Accu kapot kan natuurlijk wel.
Dus voordat je iets doet, probeer eens een andere accu.

Met een ROM flashen kan je je foon niet bricken, hooguit bij het flashen van HSPL, maar die had je er al goed op staan. Je had inmiddels een werkende Android ROM.
Verder snap ik ook niet wat een SIMkaart met het bricken te maken heeft?

Het lijkt mij ook meer een gevalletje pech, maar je weet het nooit natuurlijk.
Ik ben idd al enkele jaren bezig met telefoons unlocken en updaten ( ben met een 6110 begonnen met een datakabel en dejan flasher als je die toevallig kent :P)
Maar ik wist dus idd niet hoevaak het voorkwam een gebrickte telefoon, ik zal binnenkort eens kijken of ik van iemand een accu even uit kan wisselen om de accu uit te sluiten.

Anders misschien toch maar het risico van garantie claimen proberen ofzo? zou het anders ook niet weten en zo'n box het is stiekem toch wel leuk speelgoed ookal heb je er verder neit veel aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Iemand nog interesse in een werkende HD2 met gebarsten scherm?
Weet iemand die deze graag kwijt wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
wat zou die onegveer moeten kosten? misschien wel interresant voor mij om de mijne toch tot leven te wekken (zie paar posts hierboven ;))

[ Voor 59% gewijzigd door MaD_co op 14-07-2011 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Ik move dit topic even van Windows Phone naar Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
RoD schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:01:
[modbreak]Ik move dit topic even van Windows Phone naar Android.[/]
ja dat is fijner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

Smarron

The bend

Sinds gisteravond CoreDroid v1.6 op de telefoon gezet. Ik ben aangenaam verrast! Extreem snel voor een HD-rom! Ik had hiervoor de AF403 en Rafdroid gehad, maar de CoreDroid is de snelste. Reageert erg vlot op het pulldown menu waar andere roms toch enige vertraging laten zien. Mooie grafische icoontjes en alles werkt gewoon super!

Ik wilde in eerste instantie weer terug van een HD-rom naar een gewone Froyo, omdat ik snelheid toch wel de voorkeur gaf. Nu ik de Asus Transformer heb, speel ik eigenlijk geen spelletjes meer en wilde ik naar een rom die gewoon stabiel en snel is. Helaas ging het installeren van Skink Clean Desire voor geen ene meter, waardoor ik de CoreDroid als backup ging flashen omdat ik de telefoon vandaag toch weer nodig had.

Dus ik ben nu voorlopig klaar met het testen van verschillende roms, deze voldoet meer dan wat ik er verwacht van had. Nu 100% naar mijn wensen zetten en dan vind ik het wel prima. :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
MaD_co schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:28:
wat zou die onegveer moeten kosten? misschien wel interresant voor mij om de mijne toch tot leven te wekken (zie paar posts hierboven ;))
Zet je PB even aan, dan kan ik je wat meer info sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoturk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik heb vandaag mijn 3de en 4de diepe kras op me hd2 voorelkaar gekregen |:(

Nu is mijn vraag hoe ik van deze lelijke krassen afkom ?

Ik dacht zelf aan DISPLEX Touchscreen Polish en daar over heen een screen protector op plakken, omdat de DISPLEX Touchscreen Polish maar 14 dagen lang duurt... :/

Wat denken jullie ? zou dit helpen of iemand nog een ander tip ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belstrekkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-02-2024

belstrekkie

Bas_Versluis

Nu al verschillende ROM's geprobeerd, zowel NAND/SD en verschillende versies mbt radio, maar blijf het probleem houden dat na het beëindigen van een gesprek het scherm niet meer aan springt en de toetsverlichting blijft branden. Enige oplossing is het verwijderen batterij en opnieuw opstarten of inpluggen van USB connector. Op XDA wordt dit probleem ook genoemd, maar geen goede oplossing aangedragen. Iemand hier een oplossing? Of is het in te stellen dat scherm tijdens gesprek aanblijft (geen gebruik maken van de sensoren), want als ik via scherm gesprek kan beëindigen gaat 't wel goed...

Hoor 't graag.. Android werkt als zonnetje, maar niet onbelangrijke functie van m'n gsm ('t bellen) is een ramp hierdoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Raar, daar heb ik helemaal geen last van.
Ik denk dat sensors bepaald worden ik de kernel?

Anyway, zoiets?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=876945

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:43
Ik heb nu JW MIUI op mijn HD2 staan, ziet er top uit! Alleen loopt het niet helemaal zoals ik wil. Heb namelijk continu last van dat mijn intern geheugen vol raakt. Heb na een clean install maar 12mb over...

Met Sense roms heb ik altijd een 1gb EXT partitie gehad, dat werkte altijd perfect! Heb nu ook een 1gb EXT partitie maar die wilt helaas niet werken, weet iemand wat ik moet doen?

Edit: Kan helemaal geen apps installeren nu, krijg de melding dat er te weinig ruimte is...:'(

[ Voor 11% gewijzigd door Bas. op 17-07-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Bas. schreef op zondag 17 juli 2011 @ 15:37:
Ik heb nu JW MIUI op mijn HD2 staan, ziet er top uit! Alleen loopt het niet helemaal zoals ik wil. Heb namelijk continu last van dat mijn intern geheugen vol raakt. Heb na een clean install maar 12mb over...

Met Sense roms heb ik altijd een 1gb EXT partitie gehad, dat werkte altijd perfect! Heb nu ook een 1gb EXT partitie maar die wilt helaas niet werken, weet iemand wat ik moet doen?

Edit: Kan helemaal geen apps installeren nu, krijg de melding dat er te weinig ruimte is...:'(
Welke cwm partitie layout heb je erop staan?
Ik heb nu de aangerade 135/44 en daarvheb 230 mb voor apps/data ( zonder ext)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Ah oke! Zou je die layout eens kunnen sturen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Gewoon de gequote text uit de start post kopieren in het text bestand flash.cfg

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Tnx, was al aan het flashen, zal zo laten weten of het nu wel werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Yes, heb eindelijk de ideale rom gevonden! Heb eerst altijd Sense roms gehad, maar dat wilde niet erg lekker werken. Voelde gewoon niet snel aan. Ook had ik vaak vastlopers etc. Aangezien ik redelijk aan Sense gekluisterd ben/was, ben ik eens aan de slag gegaan.

Toen ben ik eens gaan nadenken. Wat wil ik hebben?
Met ADW Launcher kan ik me opzich goed mee vermaken, alleen vond ik de overige style in stock Android erg lelijk. Daarom JW MIUI geflashed, alleen vind ik het homescreen erg onoverzichtelijk. Ik wil namelijk niet alle Apps op het homescreen hebben.

Dan maar eens gek doen. Ik draai nu JW MIUI met ADW Launcher EX als homescreen. En echt, wat werkt dat super! Het is rete snel, erg compleet en ziet er heel erg goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 05:08
Voor degenen die het simpel willen houden. Deze loopt bij mij al maanden zonder problemen: MCCM_DS_V4.0_FroyoStone_Sense. Aanrader dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoxboss69
  • Laatst online: 18-03 17:36

hugoxboss69

Kawasaki ZX-10R

CRXed schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:14:
[...]

Volgens mij werkt Sprite nog gewoon als je de datum terug zet ;)
Sorry voor de late reactie. Ik was het dit forum ook kwijt. Hebben ze het weer verplaatst naar de android kant. Had ik even niet over na gedacht om de datum te verzetten... Helaas heb ik de ROM inmiddels al vervangen de JWMIUI. En ik moet zeggen dat bevalt me prima, afgezien dat ik elke dag moet laden.

Lekker snel, dacht et wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hansie18 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 06:29:
Voor degenen die het simpel willen houden. Deze loopt bij mij al maanden zonder problemen: MCCM_DS_V4.0_FroyoStone_Sense. Aanrader dus!
Bedenk wel dat de ontwikkeling niet stil heeft gestaan, ook al draait deze snel/stabiel, nieuwere versies hebben o.a. voordelen als bijna geen accu gebruik in standby als BT/GPS aanstaat (5-7 mA ipv 60mA), snelle GPS fix zonder tweaks.
(en niet te vergeten, een nieuwere interface is natuurlijk ook niet verkeerd)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer95
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10-2021
Bas. schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:31:
Yes, heb eindelijk de ideale rom gevonden! Heb eerst altijd Sense roms gehad, maar dat wilde niet erg lekker werken. Voelde gewoon niet snel aan. Ook had ik vaak vastlopers etc. Aangezien ik redelijk aan Sense gekluisterd ben/was, ben ik eens aan de slag gegaan.

Met ADW Launcher kan ik me opzich goed mee vermaken, alleen vond ik de overige style in stock Android erg lelijk. Daarom JW MIUI geflashed, alleen vind ik het homescreen erg onoverzichtelijk. Ik wil namelijk niet alle Apps op het homescreen hebben.

Dan maar eens gek doen. Ik draai nu JW MIUI met ADW Launcher EX als homescreen. En echt, wat werkt dat super! Het is rete snel, erg compleet en ziet er heel erg goed uit!
Ik draai al enige weken deze rom in combinatie met de GOlauncher en idd, het werkt perfect. Voor mij op dit moment de fijnste combinatie; snel, aanpasbaar, extra GO widgets en weinig problemen. Een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Bas. schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:31:

En heeft deze ROM een FM radio en werkt de camera focus goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
gram501 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:38:
[...]

En heeft deze ROM een FM radio en werkt de camera focus goed?
Jazeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Ik vroeg mij af waarom de meeste MIUI gebruikers hier kiezen voor de ROM van JW (janwillem).

Wat zijn jullie redenen om deze te kiezen boven een standaard MIUI rom bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 05:08
Prulleman schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:14:
[...]

Bedenk wel dat de ontwikkeling niet stil heeft gestaan, ook al draait deze snel/stabiel, nieuwere versies hebben o.a. voordelen als bijna geen accu gebruik in standby als BT/GPS aanstaat (5-7 mA ipv 60mA), snelle GPS fix zonder tweaks.
(en niet te vergeten, een nieuwere interface is natuurlijk ook niet verkeerd)
Hoeveel lang kun je dan op één batterij? Ik doe er bij normaal gebruik (niet ellenlang Angry Birds en Youtube b.v.) ongeveer 1 tot 1.5 dag mee. Met Juice Defender standaardinstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hansie18 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 07:09:
[...]

Hoeveel lang kun je dan op één batterij? Ik doe er bij normaal gebruik (niet ellenlang Angry Birds en Youtube b.v.) ongeveer 1 tot 1.5 dag mee. Met Juice Defender standaardinstelling.
Standby tijden vergelijken is altijd erg lastig, hangt van zoveel factoren af:
- wifi altijd aan
- wifi altijd connected (icm met wifi bereik en wep/wpa etc)
- regio met goed 3g bereik, of zo slecht dat je altijd op 2g zit.
- push mail
- andere push apps (whatsapp)
- news en weer refreshes, met locatie bepaling etc
- muziek luisteren
- BT aan,
- BT in standby of BT actief
- GPS locatie bepaling
- zou goed kunnen dat je geheugenkaart ook van invloed is, zeker als je veel apps op een ext part hebt staan
- etc.

Mijn punt was vooral dat bij oude roms BT en GPS in standby zoveel stroom gebruikten dat je deze eigenlijk altijd na gebruik uit moest zetten. Bij nieuwere ROMS hoeft dat niet meer. Daarnaast heb je met de laatste GPS libs echt in een paar seconden een fix, ook koud.

Maar om toch nog een antwoord te geven op je vraag, er zijn dagen bij dat ik tussendoor moet laden omdat ik 2 x 40 minuten in de trein series zit te kijken, wat per sessie 20-25% accu kost. Deze week toevallig met de auto en dan heb ik aan het einde van de dag gemiddeld nog 30% over (ik heb dan 2x een autorit van 30-40 minuten verbonden met carkit en mp3 speler aan, overdag wat telefoontjes en whatsapp berichten).

Ik zie zelf het nut er niet zo van in om de telefoon niet op te laden 's nachts, als je de volgende dag toch het einde niet kan halen. Ik laad dan ook elke nacht zodat ik de dag iig met 100% kan beginnen, je weet nooit of je ineens meer moet bellen etc

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 10:22
Ik ben vrijdag overgestapt van Sense Data2Ext ROM's naar NexusHD2 2.8 en dat geeft bij mijn echt een aanzienlijke winst wat het verbruik betreft. Ik denk ook dat het gebruik van je SD-kaart een aardige invloed heeft op je verbruik.

Ik rij 2x per dag een rit van 1,5 uur en in die tijd zit mijn telefoon in een houder waarin hij ook wordt opgeladen. Dat zijn de enige keren waarin mijn telefoon wordt opgeladen.

De volgende zaken staan bij mij standaard aan: 2x mail per 15 minuten, Whatsapp, Twitter, Facebook. Daarnaast bel ik 1,5 tot 2 uurtjes en gaan er nog een stuk of 10 smsjes uit per dag.

Het enige wat ik mis aan Sense is het kunnen typen van een naam in de dialer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Kan je een app voor nemen. go Dialer.. En zo zijn er nog wel een aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
CRXed schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 01:29:
Ik vroeg mij af waarom de meeste MIUI gebruikers hier kiezen voor de ROM van JW (janwillem).

Wat zijn jullie redenen om deze te kiezen boven een standaard MIUI rom bijvoorbeeld?
Nou, de JW MIUI geprobeerd, maar bevalt me totaal niet!
Erger me aan de Nederlandse spelfouten/verkeerde vertalingen, battery was in 1 nachtje van niet-gebruiken 30% gezakt en accugebruik crasht nu als ik het wil bekijken. Veel wit op witte of zwart op zwarte tekst waardoor het onleesbaar wordt (in de mail-app bijv.). Denk niet dat deze ROM het lang vol gaat houden bij mij... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 10:22
Xaero schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:15:
Kan je een app voor nemen. go Dialer.. En zo zijn er nog wel een aantal.
Mijn dank is groot! Prima programma! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Er zijn weer nieuwe 'afkortingen' op XDA. Wat betekent het bijv als ik een rom CWM 5/160/5 moet flashen. Wat stel ik in, in de HD2 Toolkit?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik word de laatste tijd helemaal simpel van 't feit dat mijn widgetlocker op één of andere manier wordt overruled in m'n broekzak en ik dus onbewust 'n hoop dingen aanklik en na verloop van tijd 'n halve accu heb verspild aan onzin.

Meer mensen met WL die dit probleem hebben? Ik snap niet goed hoe 't kan, ik druk verschillende knoppen tegelijk in, heb de end call knop al uitgeschakeld in 't test menu. Dus daar kan 't ook niet aan liggen. Kan 't zijn dat ik de slider beweeg in m'n broekzak? Dat moet toch eigenlijk niet kunnen met alleen stof dat tegen 't scherm komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
vanpeltje schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 11:37:
Er zijn weer nieuwe 'afkortingen' op XDA. Wat betekent het bijv als ik een rom CWM 5/160/5 moet flashen. Wat stel ik in, in de HD2 Toolkit?
CWM = ClockworkMod Recovery

5/160/5 = de grootte van de verschillende partities die CWM maakt in je NAND gegeugen.
In dit geval 5mb cache, 160mb voor je systeem.

Je kiest een CWM met een bepaalde layout en die flash je (via cLK of MAGLDR).
Daarna kan je de Android ROM die je wilt gebruiken flashen door op te starten in CWM.

Bijvoorbeeld Sense ROMS hebben een grotere systeempartitie over dan stock Android ROMs, waardoor er minder ruimte over blijft voor apps.

Dit alles kan inderdaad ook via de HD2 toolkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb net mijn MIUI van BoyPPC geupdate, maar nu is het ongeveer half Chinees en half Engels. Weet iemand waar ik moet zijn om de taal te veranderen? Kan het dus niet lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Eric_Cantona schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:13:
Ik word de laatste tijd helemaal simpel van 't feit dat mijn widgetlocker op één of andere manier wordt overruled in m'n broekzak en ik dus onbewust 'n hoop dingen aanklik en na verloop van tijd 'n halve accu heb verspild aan onzin.

Meer mensen met WL die dit probleem hebben? Ik snap niet goed hoe 't kan, ik druk verschillende knoppen tegelijk in, heb de end call knop al uitgeschakeld in 't test menu. Dus daar kan 't ook niet aan liggen. Kan 't zijn dat ik de slider beweeg in m'n broekzak? Dat moet toch eigenlijk niet kunnen met alleen stof dat tegen 't scherm komt?
ik heb een hele tijd terug bij een DHD rom wel eens gemerkt dat de slider al unlockte als deze een millimeter bewoog, als je vinger maar vanaf 2 cm boven de slider af kwam, het ging dan dus meer om de totale afstand die je vinger op het scherm aflegt en dat je de slider aantikt. Dit gebeurde ook wel eens in mijn broekzak.

Bij andere roms kan je ook unlocken met de hometoets.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds zaterdag een probleem met mijn hd2. Ik kreeg met opstarten de melding: SD kernel open failed..
Dit is uiteindelijk weg gegaan maar nu blijft hij hangen op het HTC logo, in Magldr 1.13 kan ik nog wel met mijn volume knop scrollen maar ik kan niets aanklikken waardoor ik ook geen rom upgrade kan doen.

Ik kan nog wel in de bootloader komen en ben dus bang dat ik terug moet flashen naar winmo, heeft iemand nog tips of dit ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

Smarron

The bend

Eric_Cantona schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:13:

Ik heb het ook weleens. Ik denk dat het te maken heeft met dat 5 seconden gedoe waar ik eigenlijk niks van snap. Ik let er nu wel meer op, dus scherm uit, even wachten en dat in mijn broekzak. Ik heb er nu vrijwel geen last meer van.

Maar het klopt in in elk geval niet dat hij zomaar ontgrendelt.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 10:35

Shunt

Boe

Na een van de early adopters te zijn geest met Android en WP7 op de HD2 heb ik dit weekend eindelijk afscheid genomen van mijn HD2 en ingewisseld voor een Sensation. Ik was nog heel erg aan het twijfelen om een jaartje te wachten en een Sim only te pakken maar met de aankomende prijzen in abbo's en Data limieten heb ik daar maar vanaf gezien.

Ik heb alleen wel een paar vraagjes mbt de HD2 en andere tweakers die hier android op draaien. Ik had al tijden last van een aantal bugs / fouten / defecten. Een aantal hier van zijn bekende issues zoals dode GPS module en light leaks in het scherm. Alleen ik had ook met een zeer grote onregelmatigheid last van dat mijn scherm in eens Negatief was dus zwart was wit blauw was bruin en dat soort dingen. Ook bleef hij (met iedere rom en radio) bij random belletjes crashen en moest hij ge reboot worden. Mijn vraag is dan ook hebben meerdere tweakers last van de beschreven klachten ? en zijn deze gerepareerd onder garantie of door het reparatie bedrijf onder verzekering. Persoonlijk hoop ik op een totaal nieuw / refurbished HD2 terug te krijgen zodat ik hier lekker mee kan spelen met Phone 7.

Al met al een redelijk lijstje met klachten / issues. Het toestel light nu ter reparatie bij the phone house. (aardige gasten btw en die "nieuwe" Geek squad is ook geniaal weten over het algemeen echt waar ze het over hebben.)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

mrpink83 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 19:55:
Ik heb net mijn MIUI van BoyPPC geupdate, maar nu is het ongeveer half Chinees en half Engels. Weet iemand waar ik moet zijn om de taal te veranderen? Kan het dus niet lezen :)
Vaak staat in de XDA thread ook wel hoe je dat kan veranderen. Heb je in dit geval wel de juiste language pack erbij geïnstalleerd?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Laatst online: 14-09-2023
BtM909 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:59:
[...]

Vaak staat in de XDA thread ook wel hoe je dat kan veranderen. Heb je in dit geval wel de juiste language pack erbij geïnstalleerd?
Thanks, maar ben er al achter. Staat nu in het engels.
Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.