Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
- Stats resetten met bovengenoemde app of in CWM Onder 'advanced'
- Batterij helemaal leeg laten lopen, tot telefoon uitvalt
- Helemaal opladen
Dan is je batterij zo goed mogelijk gecalibreerd
Bij Android 2.3.3 wordt dat wel aangegeven. Alleen wat heeft die ext3 voor nut als hij toch al roept dat geheugen vol is.hupske schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:27:
[...]
Die /date is de ruimte op je telefoon. De ext3 word volgens mij niet aangegeven.
vanpeltje
Mooie vergelijking!Silvin schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:11:
De HTC HD2 met CM7 gaat met de juiste instellingen ongeveer net zolang mee als andere HTC's
Ook weinig van de nieuwere foons halen niet het einde van de dag met een beetje gebruik, dus de HD2 kan nog heel goed mee, ook al is deze al meer dan 1,5 jaar oud
Wie wil mij helpen de openingspost up-to-date te maken met (meer) informatie over nieuwere ontwikkelingen zoals CWM en CLK? Ik ben op zoek naar duidelijke tutorials (liefst ook NL) en video's.
Stuur mij een berichtje.
Samen weten we meer dan 1.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=933951
staat daar Install TyphooN CyanogenMod 7 .zip with CWM, maar weet iemand waar ik deze link kan vinden?
en wat betekent eigenlijk CWM?
waar kan ik nu eigenlijk de mod zelf vinden?
verder ben ik gestart met stap 1. Task 29
maar na een paar procenten in de installatie krijg ik: Error [294] invalid vender id, wat te doen aan dit probleem?
heb het antwoord op vraag 2 sorry iets te snel vraag gesteld, maar ben nog wel benieuwd naar antwoord op mijn eerste vraag
[ Voor 32% gewijzigd door BasZer op 20-06-2011 10:28 ]
maar ik heb mijn telefoon nu helemaal fucked up... Het beeld blijft hangen in het witte gedeelte met groene letters HTC. Wat nu te doen? Ik heb al geprobeerd om te hardresetten (vol up/down + opstarten), maar dat werkte ook niet...Clean Install MAGLDR:
1. Task 29
2. Flash Radio(2.15 Recommended)
3. MAGLDR 1.13
4. MAGLDR 150MB System/5MB Cache (ClockworkMod Recovery v3.0.2.5) or MAGLDR 140MB System/5MB Cache (ClockworkMod Recovery v3.0.2.5)
5. Install TyphooN CyanogenMod 7 .zip with CWM
Heb je MAGLDR en HSPL en CWM al geinstalleerd? Anders kan je eerst HSPL doen, dan MAGLDR, dan CWM doen. Even je telefoon opstarten met je volume toets naar beneden ingedrukt houden, en de aanknop. Dan kom je in je SPL/HSPL menuBasZer schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:48:
bedankt perslucht! zal het proberen, maar ik zit nu dus nog met een telefoon die niet meer opstartdus ik kan hem ook niet met de pc verbinden
@Xaero, bedankt voor je tip: volumetoets + aanknop (heeft mij enorm geholpen)
@perslucht, bedankt voor de heldere handleiding! (had nog heel klein beetje helderder gemogen, maar er moet ook nog wat te puzzelen zijn ;-)
verder vraag ik me af wat eigenlijk de meest gebruikte rom is? En of het klopt dat ik geen marketplace zie in deze mod? (heb nog geen simkaart of instellingen ingesteld)
De Market zit er gewoon in, ik zou 't even met simkaart proberen
ik heb nog een vraag, ik heb mijn contacten in outlook staan. Nu wil ze syncen met mijn telefoon. Ik gebruikte hier altijd windows sync (standaard proggie van Microsoft) werkte altijd mooi.
Nu heb ik de htc sync gedownload voor android apparaten. Nu zegt dat programma dat er geen telefoon herkend wordt. In mijn telefoon krijg ik ook een error, USB-foutopsporing verbonden.
Iemand ervaring hier mee?
[ Voor 3% gewijzigd door BasZer op 20-06-2011 14:05 ]
Je had gelijk, andere ROM geinstalleerd en nu zie ik Whatsapp wel weer!Prulleman schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:48:
[...]
Welke rom gebruik je, misschien presenteert je telefoon zich als een niet compaible model, via laatste versie typhoon is ie nog zichtbaar
Als het goed is kan je de contacten uit outlook importeren in je Google Account. Hoe dat precies moet weet ik niet, maar als je dat gedaan hebt zijn ze ook gewoon zichtbaar in Android
Edit: "USB-foutopsporing verbonden" is trouwens geen error maar de standaard melding als USB foutopsporing aan staat
[ Voor 14% gewijzigd door perslucht op 20-06-2011 14:14 ]
bovendien herkent http://www.android-sync.com/ de telefoon ook niet?
Het is natuurlijk niet een native android telefoon met een officiele ROM, kan dus goed zijn dat dit soort dingen niet werkt, check ook de opmerking op de site:BasZer schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:58:
@perslucht, maar waarom komt er dan een error in de bovenbalk van android? met "usb-foutopsporing verbonden"? Maar ik zal het wel even via de google account methode doen, bedankt voor je antwoord iig
Als dat niet bekend is voor de HD2, of als je ROM hier wat random info weergeeft gaat het natuurlijk niet werken.Nothing happened when connecting my phone to the USB port
Android-Sync will try to detect your android phone, based on our collection of known devices database. If your device is not in our database, then it may not be get detected. You could help to report your device Manufactory, Model, VID/PID to support@android-sync.com We will add it to the database, and you should get your phone detected in the next version release of Android-Sync.
Please make sure to turn on the [ USB debugging ], before connecting your android phone to the computer.
Verder is google of exchange natuurlijk gewoon de way to go om dit soort zaken te syncen, en als je bang bent voor google moet je uberhaubt niet aan android beginnen
Dat is geen error, maar een melding dat je de ontwikkelingsfunctie usb foutopsoring kan gebruiken. Dit kan je echter net zo goed uitzetten. Dat is handig om aan te hebben als je desktop software gebruikt die afhankelijk is van adb om bepaalde dingen met je telefoon te doen.BasZer schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:58:
@perslucht, maar waarom komt er dan een error in de bovenbalk van android? met "usb-foutopsporing verbonden"? Maar ik zal het wel even via de google account methode doen, bedankt voor je antwoord iig
Persoonlijk verbind ik mijn telefoon nooit met de pc, alles gaat toch via exchange of google of dropbox.
@prulleman, de telefoon is voor mijn vader, hij heeft altijd windows gehad en ik leerde het hem aan om zo af en toe het kabeltje in zijn pc te doen zodat alles syncte. Maar stel het nu wel zo in dat het (net zoals mijn pc) via google gaat! (ps ben niet bang voor google
als ik een telefoonnummer wil intoetsen op mijn HTC Desire met Sense krijg altijd automatisch aanvulling. Zo hoef ik voor Papa alleen maar de 7 en dan de 2 in te toetsen en papa staat al in beeld. Als ik dit nu doe, komen er alleen cijfers, dus geen automatisch aanvulling, moet ik dit nog ergens aanvinken? of is dit niet standaard in Android?
[ Voor 36% gewijzigd door BasZer op 20-06-2011 15:25 ]
(Voor woordaanvulling op mijn toetsenbord gebruik ik trouwens de LatinIME.apk uit de Gingervillain rom voor de Desire. Even pushen met adb en klaar
[ Voor 65% gewijzigd door perslucht op 20-06-2011 15:35 ]
Weet niet of het letterlijk bij sense hoort, maar wel bij roms gebaseerd op complete, officiële HTC roms (zoals de desire, desire HD, desire Z etc.) en dus niet bij roms gebaseerd op de nexus of niet htc roms zoals CM7 (de HD2 versies zijn gebaseerd op CM7 voor de desire)BasZer schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:40:
is dat dan een toevoeging van htc sense?
Nu is het zo dan op elk van de 5 toestsen het scherm aangaat...
Iemand enig idee of dit aan de roms ligt?
Ziet er naar uit dat de telefoon bij gebruik zo'n 300mA verbruikt. Even browsen via HDSPA was 287mA. 2 minuten daarna stond de telefoon weer op 3mA idle (wifi en gps uit). Vervolgens Pulse en Facebook gestart en zit ik op 279mA.Xaero schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:00:
[...]
Zou je eens CurrentWidget kunnen installeren, en zeggen hoeveel je verbruikt als je je telefoon gebruikt, en hoeveel als je hem een aantal minuten in standby hebt?. Hier rond de 12mA in standby, en 300 in gebruik..
Ik gebruik de NexusHD V2.7
Deze tut lijkt me niet zo moeilijk om te doorlopen. Alleen is wel de rom die erin vermeld staat verouderd.perslucht schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:45:
Probeer deze tut eens, zo heb ik dit weekend mijn eigen HD2 verbouwd
Een vriend van mij wil zijn HD2 voorzien van Android. Het toestel moet stabiel zijn en makkelijk beheersbaar.
Welke rom kunnen jullie aanbevelen om met bovenstaande tut te installeren?
Skink clean desire v1.2 is net zo stabiel als PRJ clean desire maar dan met het voordeel dat je heeeel veeeeel apps kan installeren (EXT3)Binnetie schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:41:
[...]
Deze tut lijkt me niet zo moeilijk om te doorlopen. Alleen is wel de rom die erin vermeld staat verouderd.
Een vriend van mij wil zijn HD2 voorzien van Android. Het toestel moet stabiel zijn en makkelijk beheersbaar.
Welke rom kunnen jullie aanbevelen om met bovenstaande tut te installeren?
of moet ik nogmaals vanaf het begin beginnen?
Verwijderd
Dan doet hij dat automatisch gok ik? De TyphooN CM7 zip staat al op een sd kaart met windows 7 erop gezet.
Ik heb het proces nu al een paar keer doorlopen. magldr erop daarna de mag 150mb erop
yaffs2 part is /boot
load zImage
NAND kernel open failed
Wat kan ik nu het beste doen? Helemaal van 0 beginnen met task 29?
[ Voor 33% gewijzigd door Utoka op 23-06-2011 21:12 ]
Verwijderd
1. Task 29
2. Flash Radio(2.15 Recommended)
3. MAGLDR 1.13
4. MAGLDR 150MB System/5MB Cache (ClockworkMod Recovery v3.0.2.5)
5. Install TyphooN CyanogenMod 7 .zip with CWM
Op XDA staat nu ook een handige tool:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1090783
Je zegt eerst CLK versie te gebruiken, daanra MAGLDR versie.. Het zijn beide verschillende bootloaders, met allebei verschillende zips.. Waarschijnlijk heb je gewoon MAGLDR, dus heb je ook de MAGLDR zip nodig..a.manders schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:31:
Ik had eerst de normale magldr v1.13. Daarna nog de "MAGLDR 150MB System/5MB Cache (ClockworkMod Recovery v3.0.2.5)"
Dan doet hij dat automatisch gok ik? De TyphooN CM7 zip staat al op een sd kaart met windows 7 erop gezet.
Ik heb het proces nu al een paar keer doorlopen. magldr erop daarna de mag 150mb erop
yaffs2 part is /boot
load zImage
NAND kernel open failed
Wat kan ik nu het beste doen? Helemaal van 0 beginnen met task 29?
Je gebruikt de verkeerde versie van de ROM.a.manders schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:10:
Ik heb ook de bovenstaande tutorial gevolgd en op het laatst afgeweken om TyphooN_CM7_v3.3.9-cLK te installeren. Vanuit cwm installeer ik de zip (dit gaat ook succesvol) en reboot de telefoon. Alleen hij blijft aangeven "nand kernel open failed". Welke stap heb ik verkeerd gedaan?
of moet ik nogmaals vanaf het begin beginnen?
Je hebt MAGLDR, dus moet je ook de MAGLDR versie van de ROM pakken en niet de cLK versie
MAGLDR heeft zoveel functies die ik niet gebruik, en ik kan nu gewoon mijn Clockworkmod via ROM manager updaten. Als ik dat doe met MAGLDR er op dan is Clockworkmod niet meer te starten.
Ook zie je niet de regeltjes tekst na het HTC logo, hij gaat daarna gewoon meteen door met het booten van de ROM.
Worden hier nu geen updates meer uitgebracht? Topic op xda is weg...
Heb last van de volgende problemen:
Hebben anderen versie's dat ook?- Gps valt vaak weg
- Apps kunnen alleen op telefoon geheugen
- Telefoon reboot soms uit zichzelf

Dus niet meer handmatig rom installeren?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1090783
Hoe moet ik dan verbinden? Kan dat gewoon via android zelf en dan 'gegevens verbinding'' inschakelen.lasharor schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 14:46:
Is een soort interface die alles voor je instelt en dan gewoon goed opstart. Is wel makkelijker hiermee maar echt automatisch gaat het nog steeds niet.
Of?
En wat is nu een goeie betrouwbare nand waarbij de gps goed werkt?
[ Voor 8% gewijzigd door D467 op 24-06-2011 15:02 ]
Is er een versie beschikbaar die op de versie van de galaxy sII lijkt?
Hopelijk is hij sneller als WM6.5 vanaf NAND en Android van SD.
Want ik zie door het bomen het bos niet meer.
Overigens wordt er draadloos N ondersteunt. Dit heb ik momenteel op mijn WM6.5 ook en wou ik graag behouden.
[ Voor 27% gewijzigd door the squaler1 op 24-06-2011 20:17 ]
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Hyperdroid zegt dat die de stabielste en best getest is:
[31.May.11][ZIP]★★★★★HyperDroid-CM7-v2.1.0[a2sd+][CyanogenMod7 LEO 2.3.4][Tytung_R10]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=769026
Nieuwste [22.JUN.11][MAG/cLK]TyphooN CyanogenMod 7 Nightly v3.3.9[2.3.4][A2SD][tytung r10]
Als GPS nog steeds niet goed werkt met Hyperdroid, probeer een build met Android versie 2.2.1. Ze hebben dan A-GPS misschien nog niet volledig opgelost met Gingerbread 2.3 versies
@the squaler1
Deze lijkt aardig op Galaxy SII en IPhone: [20.Jun.11]***JW MIUI 1.6.17[Magldr/CLK][en,de,cz,ru...(16)]***[Perfection arrived]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1050645
Of je kunt de versie nemen met Sense launcher: [24JUN]PATs Sense like JW MIUI 1.6.17 Multilanguage[MAGLDR/cLK]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1138088
Alle builds kun je hier vinden: http://android.hd2roms.com/all-builds/
Thanks,,, alleen nu zit ik met het probleem hoe ik me rom ga updaten.Archimond schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 06:22:
@D467
Hyperdroid zegt dat die de stabielste en best getest is:
[31.May.11][ZIP]★★★★★HyperDroid-CM7-v2.1.0[a2sd+][CyanogenMod7 LEO 2.3.4][Tytung_R10]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=769026
Nieuwste [22.JUN.11][MAG/cLK]TyphooN CyanogenMod 7 Nightly v3.3.9[2.3.4][A2SD][tytung r10]
Als GPS nog steeds niet goed werkt met Hyperdroid, probeer een build met Android versie 2.2.1. Ze hebben dan A-GPS misschien nog niet volledig opgelost met Gingerbread 2.3 versies
Ik heb aMAGLDR v1.11 en die wil ik ook updaten, maar als ik het programma download krijgt het geen verbinding met de pc? Ook niet via het kleuren scherm...
Ik volg nu deze tutorial: ROM or Kernel-Update
http://www.multiupload.com/AJN2KWMEL5
Maar bij stap C loop ik al vast omdat deze er niet tussen staat...
Boot into ClockworkMod Recovery (CWM)
a. Power off phone (remove and reinsert battery if necessary, reconnect to USB)
b. Power on phone, hold <Power> button until the MAGLDR Boot menu appears
c. Select option „AD Recovery“ (this will start CWM)d. Wait until ClockworkMod Recovery menu appears
[ Voor 20% gewijzigd door D467 op 25-06-2011 15:32 ]
Waar loopt het mis bij MAGLDR updaten? Welke meldingen krijg je? STaat er bij je 3 kleuren scherm onderin USB?
Hoe kan je dat terug krijgen? Bij snelkoppelingen, widgets etc staat die er niet tussen?
[ Voor 190% gewijzigd door D467 op 25-06-2011 17:08 ]
Welke launcher?D467 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:13:
Ik heb nu perongelijk de snelkoppeling na de applicaties verwijderd.
Hoe kan je dat terug krijgen? Bij snelkoppelingen, widgets etc staat die er niet tussen?
Die in het begin scherm staat en naar het hoofdmenu gaat.
Maar heb het nu al opgelost met een andere snelkoppeling...
Bedoelde adw, go launcher, sense, etc.D467 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 19:02:
[...]
Die in het begin scherm staat en naar het hoofdmenu gaat.
Maar heb het nu al opgelost met een andere snelkoppeling...
Wou deze erop gaan zetten. Maar ik kom hier niet uit.
Nadat ik MAGLDR erop heb gezet en ik connectie met USB heb via het menu kom ik er achter dat in het bestand geen RUN of DAF zit.
Wat doe ik fout?
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Dat dacht ik eerst ook. Je moet de .zip op de sd kaart zetten en dan via MAGLDR openen/installeren.the squaler1 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:14:
[20.Jun.11]***JW MIUI 1.6.17[Magldr/CLK][en,de,cz,ru...(16)]
Wou deze erop gaan zetten. Maar ik kom hier niet uit.
Nadat ik MAGLDR erop heb gezet en ik connectie met USB heb via het menu kom ik er achter dat in het bestand geen RUN of DAF zit.
Wat doe ik fout?
dank u het werktD467 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:21:
[...]
Dat dacht ik eerst ook. Je moet de .zip op de sd kaart zetten en dan via MAGLDR openen/installeren.
Dan moet ik hem rebooten en dan is die weer normaal...
Ik zelf niet, maar 2 klasgenoten met beide ook een HD2 hebben dit welD467 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 17:52:
Hebben jullie ook wel eens dat opeens heel het scherm niet meer in kleur is maar roze/wit is?
Je zou eens de app hot reboot kunnen proberen. Hiermee kan je hem net iets sneller rebooten
In een jaar tijd misschien 5 keer gehad, verschillende builds, sd, nand, sense, cm6, cm7D467 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 17:52:
Hebben jullie ook wel eens dat opeens heel het scherm niet meer in kleur is maar roze/wit is?
Hoe kan het dat mijn batterij heel erg snel leeg loopt?
Gewoon normaal gebruik. Wel met WIFI aan.
Maar WiFi is wel een energievreter, dus dat is in elk geval alvast 1 oorzaak.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Wifi gebruik en af en toe what's app en een spelletje
en iBeer Live Wallpaper
[ Voor 12% gewijzigd door the squaler1 op 26-06-2011 21:26 ]
Denk dat het al aardig scheelt als je geen live wallpaper neemt, deze slurpen je batterij namelijk erg snel leeg. Ook wifi gebruikt aardig wat maar dat heb ik altijd wel aan staan omdat het toch wel erg handig is. Je zou het ook aan kunnen zetten als je gaat browsen en daarna weer uit of zo , maar dat moet je zelf weten.
Bij mij is verruit de grootste gebruiker van mijn batterij het scherm (wel 50% van de batterij ofzo). En ja, dan scheelt het natuurlijk ook weer of je hem op volle helderheid zet of op z'n laagst.
Maarja de hierboven genoemde tips zijn een beetje van die standaardtips en deze MIUI rom (ik denk alle MIUI) roms gebruiken nou eenmaal wat meer batterij (althans, dat is mijn ervaring).
Verwijderd
Blijft vaak hangen, ook met de originele WM6.5 rom.
Iemand ervaring mee?
wat is vaak? heb je nog garantie, loopt ie vast tijdens intensieve taken (oplopende temp?) loopt ie ook vast met alleen de orginele rom, zonder extra software?Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 01:34:
Mijn HD2 is intern niet helemaal fris.
Iemand ervaring mee?
Verwijderd
Ik denk dat het een gevalletje opsturen word
niet een heel duidelijk antwoord op mijn vragen, maar als je zelf tot de conclusie komt dat opsturen de beste oplossing is, primaVerwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:34:
Ja, zelfs met de laatste Windows Mobile 6.5 rom van de HTC site zelf.
Ik denk dat het een gevalletje opsturen word
Verwijderd
Niet eens intensief. Hij loopt tijdens de meest rare dingen vast (tijdens het unlocken met de pincode, tijdens het opvragen van het weer, tijdens navigatie. Niet eens bij flinke CPU belasting.Prulleman schreef op maandag 27 juni 2011 @ 07:30:
[...]
wat is vaak? heb je nog garantie, loopt ie vast tijdens intensieve taken (oplopende temp?) loopt ie ook vast met alleen de orginele rom, zonder extra software?
Als ie vastloopt loopt de temperatuur van het toestel wel op.
Alleen vraag ik me af hoe dat roze scherm soms komt maarja...
Dat heb ik ook wel eens, meestal na het einde van een gesprek.D467 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:50:
Nou het was even een werkje om de nieuwe android erop te zetten maar gps etc werkt nu perfecT!
Alleen vraag ik me af hoe dat roze scherm soms komt maarja...
Zal iets met drivers of de proximity sensor te maken hebben gok ik.
Maarja, een reboot is ook zo gebeurd.
Ooit wel eens gehad dat je telefoon 7 keer trilt bij het opstarten?Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 01:34:
Mijn HD2 is intern niet helemaal fris.
Iemand ervaring mee?
Zo ja, dan weet je dat het zeker tijd is om hem terug te sturen;)
Ik draai: GRJ22 (NexusHD2-Gingerbread V2,7 NAND)
Ik ga er vanuit dat dit het logisch gevolg is van de optimalisatieslag van de bluetooth stack i.c.m. kernel.
Verwijderd
Ja, vergeten te vertellen, dat heb ik ook.Okki5 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:06:
[...]
Ooit wel eens gehad dat je telefoon 7 keer trilt bij het opstarten?
Zo ja, dan weet je dat het zeker tijd is om hem terug te sturen;)
Wat is daarvan de oorzaak?
Hardware fout, waarschijnlijk je NAND dat errors heeft (bad sectors), dus ik zou 'm maar snel opsturen, voordat ie helemaal niks meer doet.Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:42:
[...]Ja, vergeten te vertellen, dat heb ik ook.
Wat is daarvan de oorzaak?
Ik snap de logica niet helemaal. Je telefoon is zuiniger met bluetooth aan? Als het uit staat kan het ook geen energie verbruiken toch?Vorkie schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:10:
Sinds ik bluetooth aan hebt staan is mijn telefoon 3x zo zuiniger als zonder bluetooth aan. Hij staat nu, sinds vanochtend 7 uur van de lader, inclusief 3 exchangeaccounts (werk, thuis, werkII) nog op 65% accu. Dit is inclusief updaten van twitter, beetje internetten en gok 15 minuten bellen.
Ik draai: GRJ22 (NexusHD2-Gingerbread V2,7 NAND)
Ik ga er vanuit dat dit het logisch gevolg is van de optimalisatieslag van de bluetooth stack i.c.m. kernel.
Kun je niet gewoon een task29 uitvoeren ?CRXed schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:40:
[...]
Hardware fout, waarschijnlijk je NAND dat errors heeft (bad sectors), dus ik zou 'm maar snel opsturen, voordat ie helemaal niks meer doet.
dan gewoon terug de radio en de originele rom installeren en klaar
Als je merkt dat je telefoon 7 keer gaat trillen is het wel slim om hem even een tijdje met rust te laten, dan Windows Mobile er weer terug op flashen, terug naar SPL 3.08 en dan opsturen. Vergeet bij het opsturen ook niet te vermelden dat hij 7 keer trilt. Zeg alleen niks over Android of wat dan ook.
Is dat die van Jan Willem? Die liep bij mij ook heel snel leeg. Daarna kreeg ik nog wat andere problemen, zo had ik een unlock scherm er op (oranje balkje onderin die je helemaal naar rechts kan trekken) die bij mij niet meer wou unlocken.the squaler1 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:07:
[20.Jun.11]***JW MIUI 1.6.17[Magldr/CLK][en,de,cz,ru...(16)]
Hoe kan het dat mijn batterij heel erg snel leeg loopt?
Gewoon normaal gebruik. Wel met WIFI aan.
Ik heb toen een hardreset via magldr gedaan (powerknop vasthouden bij het opstarten). Hij zet hiermee alleen de Android bestanden weer in begin status.
Sindsdien gaat mijn batterij echt ontzettend lang mee. Het unlock scherm van hierboven heb ik niet weer durven proberen. Ik kreeg later wel problemen met "robot noise". Deze waren op te lossen d.m.v. het vervangen van 2 bestanden via rootexplorer. Heb nu een perfect werkende MIUI rom
Deze nieuwe versie van MIUI heeft Jan Willem ook in zijn rom meegenomen sinds zondag dus deze werkt nu helemaal perfect (ik gebruik het zelf ook). Je kan de nieuwe rom gewoon over je oude JW MIUI rom heen flashen en dan heb je al je data nog enzo.
Ik gebruik nu als lockscreen een sense 3.0 lockscreen thema voor MIUI (Hier te vinden) en dit werkt perfect.
Dus even nieuwe versie en je kan de nieuwe lockscreens gewoon zonder problemen gebruiken.
Ik kan het toch niet laten om MIUI te proberen.
Ziet er tegenwoordig veel beter uit en veel mooie theme's
Nu heb ik een vraag:
Ik heb een A2SD+ rom. een 1GB EXT3 partition.
Deze rom heb ik op het oog:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1010498
Daar staat dat het A2SD heeft (geen +) werkt dit hetzelfde?
Om dit te installeren moet ik dit aanmaken... Heb ik dit al? met name Swap size ben ik niet zeker van.
+ Choose Advanced -->Partition SD Card
+ Choose EXT size (Maximum is 2048Mb) and Swap size (Recommand is 128Mb)
Daarna zou ik dit moeten doen:
- Install your ROM by CMW Recovery
- Install the A2SD Killer scripts file (attach file bellow)
- Reboot once after running the A2SD Killer and setup everything but don't install anything.
- Reboot to recovery once again and install the Data2SD Installer (attach file bellow)
- Reboot again and see result
zijn zip files.. hoe moet ik die installeren? via CWM een zip file update doen?
graag een beetje hulp
En swap size is geloof ik optinoneel dus al zou je het niet hebben is het geloof ik geen ramp.
- Je hebt dus al een ext partitie
- Download nu de A2SD Killer scripst en Data2SD installer als je die nog niet hebt (ook uit dat topic)
- Nu moet je gewoon je ROM installeren via CMW, ik ga er van uit dat je wel weet hoe je dit moet doen (linkje met downloadlink staat in dat rom topic wat je liet zien.
- Installeer nu gelijk zonder eerst opnieuw op te starten in CMW het A2SD Killer script
- Reboot nu, dus gewoon de telefoon opstarten en wat dingetjes instellen van je rom. Installeer nog niks zoals er staat.
- Reboot nu weer, maar nu rebooten in CMW. Daar installeer je nu het Data2SD Installer zipje.
- Gewoon weer opnieuw opstarten en nu werkt het als het goed is.
dus inderdaad via CWM een zip file update doen.
Het mag natuurlijk dat jij liever deze rom hebt, maar als je die JW MIUI Rom neemt, dan hoef je alleen maar een ext-partitie aan te maken en verder gaat het data2sd gebeuren automatisch.
Ik zit inderdaad nog wel beetje te twijfelen tussen deze rom en die van JanWillem.
Door jou uitleg is het iig geen reden meer om deze rom daarvoor over te slaan.
Af en toe vind ik XDA best een beetje simpel dingen uitleggen, alsof je iedere dag XDA volgt met alle nieuwe dingen enz.
Wat zijn dan eigenlijk de verschillen tussen deze roms?
is het alleen stabiliteit en kernels enz. of ook nog echt UI veschillen/dingen?
Want MIUI is gewoon MIUI lijkt me waar je zelf met thema's enz alles kan aanpassen.
of zit ik verkeerd te denken..
De verschillen tussen de roms, tja.. ik heb die rom van jou (NDT MIUI ofzo) maar een dag of iets langer gebruikt omdat ik allemaal force closes kreeg enzo. Maar ik denk eerder dat dat aan mij lag en dat ik misschien iets verkeerd had gedaan met het a2sd gebeuren.
En ik denk ook dat er bij die rom van jou wat dingen standaard anders ingesteld staan en bijvoorbeeld standaard ook een ander thema heeft dan die JW MIUI rom, maar zoals je al zegt, het blijft MIUI en je kan het zelf allemaal weer helemaal veranderen met thema's. Ook zullen er misschien wat apps verschillen die bij de éne wel standaard geinstalleerd zijn en bij de andere niet maar dat moet ook niet veel uitmaken.
En veel FC's dus ik ga nu JW MIUI proberen
Want het bevalt me wel.
En bedoel je met 'Want het bevalt me wel' dat MIUI in het algemeen je bevalt? MIUI bevalt mij namelijk ook wel, het is allemaal net wat vloeiender en er is wat meer aan user-friendly gedacht dan met stock-android. Maarja dat is natuurlijk ook het mooie met android, dat je alles kan aanpassen en zelfs ROM's zoals MIUI erop kan zetten.
Maar JW MIUI werkt echt perfect en is zeer snel en vloeiend.
Wel 2 vraagjes:
Dat MIUI update programma, kan je dat ook echt gebruiken als er een update is of moet je wachten op JW voor zijn update..
En hoe verander je de namen van de apps? kan dat wel of niet? ik heb echt alles geprobeerd maar kan het niet vinden
En dat van apps namen veranderen zou ik niet weten, misschien dat je met root explorer ofzo iets kan aanpassen in de root van je telefoon maar zou het echt niet weten eigenlijk.
De namen heb ik nog niet gevonden hoe je die kunt veranderen maar ik blijf doorzoeken
Heerlijk werkt het allemaal.
Ik zoek nu thema (deel ervan, namelijk de statusbalk) waarvan de batterij in procenten staat.. weet jij dat toevallig?
[ Voor 90% gewijzigd door Roelf-99 op 30-06-2011 17:22 ]
Kun je toch wijzigen in de instellingen: Instellingen/Systeem/Accu/Accu indicator stijl. Geen Thema voor nodigmaximus1 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:46:
Jep, idd.. Dan weet ik datWant misschien gaan er wel veel dingen fout als ik die update gebruik via dat programma
![]()
De namen heb ik nog niet gevonden hoe je die kunt veranderen maar ik blijf doorzoeken![]()
Heerlijk werkt het allemaal.
Ik zoek nu thema (deel ervan, namelijk de statusbalk) waarvan de batterij in procenten staat.. weet jij dat toevallig?
Was al voor de lol door alle instellingen gegaan.. duurde ff.. pfff veel mogelijkheden.
Thnx, is gelukt
- Installeer een terminal app
- Voer het volgende in met root access:
chown root:root /system/xbin/hci*
chmod 4755 /system/xbin/hci*
- Installeer de "Spirit FM radio" app
- Open spirit FM radio, ga naar settings en zet de Audio Method op ALL
De koptelefoon moet wel aangesloten zijn, omdat deze ook als antenne werkt.
In de volgende release schijnt een radio app te zitten, maar deze ondersteund nog geen HD2.
Werkt dit ook op de nexus hd rom??Grote Smurf schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 23:03:
Ik heb mijn FM Radio aan de praat gekregen op mijn HD2 met MIUI 1.6.24 door het volgende te doen:
- Installeer een terminal app
- Voer het volgende in met root access:
chown root:root /system/xbin/hci*
chmod 4755 /system/xbin/hci*
- Installeer de "Spirit FM radio" app
- Open spirit FM radio, ga naar settings en zet de Audio Method op ALL
De koptelefoon moet wel aangesloten zijn, omdat deze ook als antenne werkt.
In de volgende release schijnt een radio app te zitten, maar deze ondersteund nog geen HD2.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905060
[ Voor 3% gewijzigd door Muurtegel op 01-07-2011 10:59 ]
Maar hoe doe ik dat? ik heb eindelijk alles goed geinstalleerd enz.
Moet ik nu weer volledig nieuwe installatie doen? of kan ik toch updaten en dat alles gewoon hetzelfde blijft?
Maar ik heb pas wel JW MIUI van 2 versies terug naar de toen nieuwste (nu 1 naar nieuwste) geupdate en dat ging gewoon goed.
- Download de nieuwste versie van JW MIUI (dus gewoon de hele rom downloaden)
- Herstart je telefoon in CWM
- Flash het zip bestand wat je net hebt gedownload (bij 1e stap)
en klaar is kees.
Zo heb ik het vorige keer gedaan en dat ging goed, dus lijkt me dat het nu ook zou moeten werken. Maak anders voor de zekerheid nog even een backup via MIUI backup of via cwm.
Backup is die nu mee bezig in MIUI
Ik ga straks ook zelf even updaten, ook al lijken er niet hele grote verbeteringen te zijn.
Dit topic is gesloten.