Weet iemand of het mogelijk is, en/of hoe het heet, om de functie van Sense van het automatisch aanpassen van websites en teksten aan het scherm apart te flashen of toe te voegen? Dat is toch wel iets wat ik nu mis...
Ik gebruik Firefox als browser. Wanneer ik tweemaal op het scherm tap, zoomt hij zo in dat de tekst beeldvullend is. Misschien is dat het proberen waard. Ik denk namelijk dat die optie niet apart te flashen is.
edit: @CRXed bij mij ook inderdaad. Daar had ik geen idee van gezien ik de standaard browser nooit gebruik..
edit: @CRXed bij mij ook inderdaad. Daar had ik geen idee van gezien ik de standaard browser nooit gebruik..
[ Voor 21% gewijzigd door Muurtegel op 08-06-2011 00:16 ]
Mijn Gingerbread ROM doet dat ook gewoon met de standaard browser...
Ik hoop dat hier iemand me kan helpen.
Sinds eergisteren begon ik problemen te krijgen met het unlocken van het scherm in Android (Een Cyanogenmod 7 variant). Aangezien ik er eerst van ben uitgegaan dat dit aan de build lag heb ik een andere geflashed, deze deed het even. Maar na een reboot wilde het scherm niets meer doen.
Daarop heb ik Windows Mobile geïnstalleerd via de sd kaart (leoimg.nbh op een geformatteerde fat32 kaart), gebruik makend van deze build: http://www.htc.com/nl/sup...&cat=2&dl_id=1046. Het installeren leek allemaal goed te werken, maar helaas. Ook hier geen touchscreen response, ik vermoedt dus dat de digitizer kapot is/slecht contact maakt.
Voordat ik contact opneem zou ik graag zeker willen weten of ik alles in de originele staat heb qua software om dit uit te sluiten.
Op het rood, geel blauwe scherm staat de volgende info:
PB81100 HX-BC
SPL-3.03.0000 XE
MicroP(LED) 0x05
MicroP(TOUCH) 0x50
Serial
Heb ik de telefoon hiermee in de fabrieksstaat/laatste build staat gebracht, of kan ik nog wat anders proberen?
Sinds eergisteren begon ik problemen te krijgen met het unlocken van het scherm in Android (Een Cyanogenmod 7 variant). Aangezien ik er eerst van ben uitgegaan dat dit aan de build lag heb ik een andere geflashed, deze deed het even. Maar na een reboot wilde het scherm niets meer doen.
Daarop heb ik Windows Mobile geïnstalleerd via de sd kaart (leoimg.nbh op een geformatteerde fat32 kaart), gebruik makend van deze build: http://www.htc.com/nl/sup...&cat=2&dl_id=1046. Het installeren leek allemaal goed te werken, maar helaas. Ook hier geen touchscreen response, ik vermoedt dus dat de digitizer kapot is/slecht contact maakt.
Voordat ik contact opneem zou ik graag zeker willen weten of ik alles in de originele staat heb qua software om dit uit te sluiten.
Op het rood, geel blauwe scherm staat de volgende info:
PB81100 HX-BC
SPL-3.03.0000 XE
MicroP(LED) 0x05
MicroP(TOUCH) 0x50
Serial
Heb ik de telefoon hiermee in de fabrieksstaat/laatste build staat gebracht, of kan ik nog wat anders proberen?
Heb je ook een task29 hiervoor gedaan? Ik zou eerst een task29 doen en dan een originele winmo rom (leoimg.nbh op sd kaart) flashen. Als hij dan nog problemen geeft heb je hem in originele staat en kun je hem ter reparatie aanbieden.jappas schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:18:
Dat weet ik niet helemaal zeker meer, dat flashen gaat ook vanuit Windows (op de pc) toch, met hetzelfde programma als waar ook een andere WinMo build kan worden geinstalleerd?
Kan ik dit ook nog weer uitvoeren als WinMo er al weer op staat (nu dus) en daarna opnieuw WinMo erop flashen? Dan ben ik er in ieder geval zeker van.
Kan ik dit ook nog weer uitvoeren als WinMo er al weer op staat (nu dus) en daarna opnieuw WinMo erop flashen? Dan ben ik er in ieder geval zeker van.
Met task29 zorg je voor een geformatteerde telefoon.jappas schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:02:
Dat weet ik niet helemaal zeker meer, dat flashen gaat ook vanuit Windows (op de pc) toch, met hetzelfde programma als waar ook een andere WinMo build kan worden geinstalleerd?
Voor task29 gebruik ik altijd MTTY. Bij post 3 kun je die downloaden.
- Zorg dat je leoimg.nbh (de originele windows rom) op een SD kaart hebt staan in de root.
- Verwijder de SD kaart en start je telefoon op met volume-down knop ingedrukt tot je het 3 kleuren scherm krijgt
- Sluit de USB kabel aan en als er op je telefoon USB komt te staan start dan MTTY op.
- Kies in MTTY voor USB (als je niet voor USB kan kiezen moet je de driver voor je telefoon in Windows aanpassen met de driver die in post 2 staat op bovenstaande MTTY pagina)
- Druk in MTTY op enter en vul task29 in en druk op enter.
- Je telefoon wordt geformatteerd en als dat klaar is vul je task8 in. Je telefoon wordt opnieuw opgestart
- Haal USB kabel er uit, zet je telefoon uit en plaatst de SD kaart er weer in.
- Start je telefoon met volume-down ingedrukt. Hij zal aangeven dat je leoimg.nbh kan flashen.
Je hebt geen activesync o.i.d. nodig. Als je bovenstaande stappen volgt heb je hem zeker terug naar fabrieksinstellingen. Misschien dat je touchscreen ook wel weer beter werkt. Zo niet kun je hem laten repareren.
Verwijderd
Ik ga waarschijnlijk woensdag android door iemand op mn hd2 laten zetten, alleen die gene vertelde mij wel dat er een kans bestaat dat het mis kan gaan (ik dacht bij de bootloader), waardoor ik eigenlijk niks meer aan mn telefoon zou hebben.
Is deze kans groot en wat moet ik vooral doen om dit te voorkomen.
Die kans is heel klein... Het enige wat enigszins nadelig kan zijn is de kabel eruit trekken terwijl je HSPL 2.08 aan het flashen bent;) Maar zelfs dat is nog te herstellen. Zorg gewoon dat je genoeg batterij hebt en de kabel erin laat zitten tijdens het flashen van HSPL 2.08, MAGLDR en eventueel CWM.Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:09:
Ik ga waarschijnlijk woensdag android door iemand op mn hd2 laten zetten, alleen die gene vertelde mij wel dat er een kans bestaat dat het mis kan gaan (ik dacht bij de bootloader), waardoor ik eigenlijk niks meer aan mn telefoon zou hebben.
Succes hiermee!
Ik heb het voor elkaar gekregen, bedankt! De telefoon gaat dinsdag naar HTC, het heeft helaas allemaal niets mogen helpen.
Na HSPL kan je telefoon eigenlijk al niet meer stuk. Als je dat netjes hebt gedaan, dan moet je heel wat uitspoken om hem echt dood te krijgen. Als je magldr of CWM brak installeert, kan je die altijd nog weer via HSPL opnieuw installeren oid.Okki5 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 17:10:
[...]
Die kans is heel klein... Het enige wat enigszins nadelig kan zijn is de kabel eruit trekken terwijl je HSPL 2.08 aan het flashen bent;) Maar zelfs dat is nog te herstellen. Zorg gewoon dat je genoeg batterij hebt en de kabel erin laat zitten tijdens het flashen van HSPL 2.08, MAGLDR en eventueel CWM.
Succes hiermee!
Wou even dit kwijt:
Wat een wereld toestel!!
Goeie hardware groot scherm en keus zat met bijvoorbeeld Android of Windows 7 mobile...
Ook de community is erg actief met dit toestel android is naar mijn mening meer actief dan bijvoorbeeld op de desire (op XDA dan he..)
maar goed voor mensen die een stabiele rom willen (android 2.2 Froyo) kan ik skink clean desire v1.2 aanbevelen!!!
Wat een wereld toestel!!
Goeie hardware groot scherm en keus zat met bijvoorbeeld Android of Windows 7 mobile...
Ook de community is erg actief met dit toestel android is naar mijn mening meer actief dan bijvoorbeeld op de desire (op XDA dan he..)
maar goed voor mensen die een stabiele rom willen (android 2.2 Froyo) kan ik skink clean desire v1.2 aanbevelen!!!
Misschien een enorme noob vraag
, maar als je dus de sd versie van android op je toestel zet en je verwijder je sd kaart dan boot hij gewoon weer winmobi?
Want ik het nu een leen/test HD2 en wil winmobi daarom in tact houden.

[ Voor 22% gewijzigd door Snijtafel op 12-06-2011 16:19 ]
Sterker nog, je hebt windows nodig om android te booten.
Let wel op je radio versie,deze moet ook groter dan 2.08 zijn
Let wel op je radio versie,deze moet ook groter dan 2.08 zijn
Met een SD build moet je sowieso eerst in Windows opstarten, voordat je Android kan opstarten.Snijtafel schreef op zondag 12 juni 2011 @ 16:18:
Misschien een enorme noob vraag, maar als je dus de sd versie van android op je toestel zet en je verwijder je sd kaart dan boot hij gewoon weer winmobi?
Dus Windows moet sowieso werkend blijven.
Oke super dan ga ik er even mee stoeien, bedankt voor de snelle antwoorden
Kijk, dit soort opmerkingen kan ik wat mee!gram501 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 14:11:
Wou even dit kwijt:
Wat een wereld toestel!!
Ik was al half over de streep, maar nu de Desire is verkocht gaat er nu een echte tweakphone komen

tnx
Ik heb net op een toestel van een vriend van mij (hij vertrouwde het mij toe omdat ik vaker had geflashed) v12 van HyperdroidGBX geinstalleerd volgens deze tutorial.
Alles werkt prima (zo op het eerste gezicht). Het is een mooi kale rom. Maar ik mis de Android Market. Ik kan nergens een icoontje vinden.
Als ik kijk bij de geinstalleerde toepassingen staat ie daar wel tussen.
Ik heb me suf gegoogled. Heb ook een gapps-gb-20110115-signed.zip gedownload en via de rom manager geinstalleerd, maar dat werkte ook niet.
Kan iemand mij verder opweg helpen.
Alles werkt prima (zo op het eerste gezicht). Het is een mooi kale rom. Maar ik mis de Android Market. Ik kan nergens een icoontje vinden.
Ik heb me suf gegoogled. Heb ook een gapps-gb-20110115-signed.zip gedownload en via de rom manager geinstalleerd, maar dat werkte ook niet.
Stay safe
Ik kan me herinneren dat je dan in moet loggen met een google account en dan moet rebooten. Als dat niet werkt en je niets kunt vinden, zou ik even de rom opnieuw installeren..
Kijk anders ook even in het topic op XDA van deze rom.
Kijk anders ook even in het topic op XDA van deze rom.
google inloggen, hierna is de market beschikbaarMaster FX schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:38:
Ik heb net op een toestel van een vriend van mij (hij vertrouwde het mij toe omdat ik vaker had geflashed) v12 van HyperdroidGBX geinstalleerd volgens deze tutorial.
Check. Ik had in eerste instantie dat juist even overgeslagen, aangezien het niet mijn toestel was... Maar nu toch maar even gedaan en inderdaad... Sorry voor het newbie gehalte
Stay safe
Heeft iemand nog een tip voor een stabiele NAND rom met Sense?
PRJ Clean Desire v0.3.2. Ongeveer de enige build die stabiel en een goede performance heeft.
Is er ook een wat meer recente rom?Cardinal schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:34:
PRJ Clean Desire v0.3.2. Ongeveer de enige build die stabiel en een goede performance heeft.
recenter qua android (2.3) of recenter qua release datum op xda?
Ik zou ook zeggen, snuffel hier eens wat rond:
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=928
Aan het aantal posts heb je al een indicatie hoe populair/goed een rom is, verder zit de meeste ontwikkeling niet in sense op 2.2, maar voor 2.3 (wat nog niet helemaal af lijkt te zijn voor de HD2) en senseless roms
Excuus voor mijn newbie-vraag, maar heb je nu in senseless rom's (en in het bijzonder 2.3) ook foto's van je contacten? Dat weerhoud mij er tot nu toe nog van om Gingerbread te gaan gebruiken...
Ja hoor, als jij Facebook app en Hyves app, of de Twitter app installeert, zie je gewoon de foto's
Ah ok, thanks! Ik heb een paar maanden geleden eens Gingerbread gebruikt en ik was in de veronderstelling dat die plaatjes dan niet zichtbaar waren. Ik bedenk me echter nu dat dat de widget was van LauncherPro. Die kan/kon er geloof ik niet mee omgaan
Ik heb Gingerbread en LauncherPro en zowel in het standaard telefoonboek als bij de Widgets zijn alle foto's te zien
Sinds kort reageert mijn HD2 helemaal nergens meer op, nja het beeldscherm dan.
Resetten of iets heeft allemaal geen zin. Ik kan met booten mijn pincode niet eens in toetsen.
Iemand een idee wat er aan de hand is?
Resetten of iets heeft allemaal geen zin. Ik kan met booten mijn pincode niet eens in toetsen.
je hebt er Android op gezet en daarna deed Windows Mobile het niet meer? Als dat zo is, heb je een NAND versie of SD-kaart versie van Android?Timmehh91 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:00:
d:)b
Nah, had er al een hele tijd Android op draaien. Maar het scherm begon steeds minder te doen, kon hem niet meer van de schermbeveiliging afhalen. Dat kon alleen door een reboot, en dan zat hij daarna weer vast.MrJayMan schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:10:
[...]
je hebt er Android op gezet en daarna deed Windows Mobile het niet meer? Als dat zo is, heb je een NAND versie of SD-kaart versie van Android?
En nu doet hij gewoon niks meer, helaas.
Dan zou ik Windows Mobile terug zetten en even naar de winkel gaan.
Klinkt als een hardware probleem..
Klinkt als een hardware probleem..
Heb ik ook gehad. Viel nog binnen garantie en na 3 weken weer teruggekregen.
Je scherm is waarschijnlijk kapot (digitizer) dus zorg dat je alles weer naar fabrieksinstellingen zet (dus originele WinMo erop, zorg dat HSPL e.d. eraf is) en dan opsturen voor garantie (als je dat nog hebt)Timmehh91 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:00:
Verwijderd
Ik draai al een tijdje op de Typhoon Rom van XDA, Gingerbread zonder sense. Bevalt perfect 
Enige probleem is dat het apparaat blijft hangen bij navigatie (Co Pilot, Sygic Aura)?
Iemand enig idee?
Welke ROM is aan te raden wat betreft snelle releases, stabiliteit en snelheid?
Enige probleem is dat het apparaat blijft hangen bij navigatie (Co Pilot, Sygic Aura)?
Iemand enig idee?
Typhoon.
Ik heb geen problemen bij Navigon en Google Navigatie.
Ik heb geen problemen bij Navigon en Google Navigatie.
Ik probeer nu al meerdere malen mijn MAGDLR up te daten maar hij herkend mijn HD2 niet als die op het rood-groen-blauw-witte scherm staat hoe kan dat?
welk os staat er op je PC? heb je active sync erop staan? Heb je een andere pc geprobeerd? Is je kabel OK? doe je USB connector het anders wel (in file transfer mode bv)tweakG5 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:23:
Ik probeer nu al meerdere malen mijn MAGDLR up te daten maar hij herkend mijn HD2 niet als die op het rood-groen-blauw-witte scherm staat hoe kan dat?
start je wel de juiste .exe? als ik het me goed herinner staan er 2 in de map als je alles uitpakt, je moet geloof ik niet de daf.exe hebben
[ Voor 24% gewijzigd door Prulleman op 15-06-2011 23:32 ]
Windows 7Prulleman schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:28:
[...]
welk os staat er op je PC? heb je active sync erop staan? Heb je een andere pc geprobeerd? Is je kabel OK? doe je USB connector het anders wel (in file transfer mode bv)
Op de telefoon niet daar staat al android op alleen wil ik een andere proberen.
Nee niet op een andere pc geprobeerd
Kabel is ok.
Laat maar stom geen device center geïnstalleerd
[ Voor 5% gewijzigd door tweakG5 op 15-06-2011 23:32 ]
Waarschijnlijk is dit niet de goede topic hiervoor, maar waar kan ik in de buurt van breda het scherm van de HD2 laten vervangen, waarbij het goed gebeurt? Want via HTC zelf kan ik net zo goed een nieuwe telefoon kopen..
Op marktplaats en op internet is zijn er genoeg adressen te vinden maar misschien hebben er hier mensen op dit forum wel goede ervaring met een bepaald iemand? En wat zijn de kosten waar ik gemiddeld aan moet denken?
Op marktplaats en op internet is zijn er genoeg adressen te vinden maar misschien hebben er hier mensen op dit forum wel goede ervaring met een bepaald iemand? En wat zijn de kosten waar ik gemiddeld aan moet denken?
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
tweakG5 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:23:
tweakG5 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:30:
Windows 7
Op de telefoon niet daar staat al android op alleen wil ik een andere proberen.
Nee niet op een andere pc geprobeerd
Kabel is ok.
Laat maar stom geen device center geïnstalleerd
Je hebt de device center helemaal niet nodig. Heb je 64 bits Windows 7? Daarvoor moet je aparte drivers installeren voor je HD2. Die drivers vind je hier ergens.tweakG5 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:35:
Hmm krijg wel een foutmelding tijdens het updaten:
ERROR \[266]: UPDATE ERROR
The update Utility cannot get response from you PDA Phone...
Als je Windows 7 64 bit hebt moet je zorgen dat je Windows 7 opstart met F8 > optie uitschakelen van handtekening. Of iets wat daar op lijkt.
Start daarna je telefoon op met volume toets omlaag zodat je in het drie kleuren scherm komt. Als je dan de USB stekker aansluit zal hij op een gegeven moment op je telefoon scherm USB aangeven. Kijk in Windows naar de drivers van die telefoon. Als dat drivers uit 2007 zijn dan heb je de verkeerde drivers voor je telefoon. Die van de website van hierboven geven drivers uit 2003 weer.
Als de drivers van 2007 zijn kun je die aanpassen. Als ze van 2003 zijn dan kun je MAGDLR gewoon installeren via dit 3 kleuren scherm zonder dat je de device center nodig hebt.
Krijg je wel de USB melding in het 3 kleurenscherm op je telefoon als je je USB kabel erin stopt?tweakG5 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:35:
Hmm krijg wel een foutmelding tijdens het updaten:
ERROR \[266]: UPDATE ERROR
The update Utility cannot get response from you PDA Phone...
Of blijft deze op SERIAL staan?
@mickjuh Ik heb nooit Windows7 64bit apart met F8 op een andere manier moeten opstarten, werkt gewoon.
Wat je beter kan doen is Mobile Device Center gebruiken, die openen en bij de opties "USB Verbindingen toestaan" UIT zetten. Deze houdt de USB verbinding namelijk bezet.
[ Voor 27% gewijzigd door CRXed op 16-06-2011 11:47 ]
Om de andere driver te installeren moet je de driver handtekening via F8 wel uitschakelen. Waarom MDC als tussen applicatie gebruiken terwijl je deze helemaal niet nodig hebt?CRXed schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:38:
[...]
Krijg je wel de USB melding in het 3 kleurenscherm op je telefoon als je je USB kabel erin stopt?
Of blijft deze op SERIAL staan?
@mickjuh Ik heb nooit Windows7 64bit apart met F8 op een andere manier moeten opstarten, werkt gewoon.
Wat je beter kan doen is Mobile Device Center gebruiken, die openen en bij de opties "USB Verbindingen toestaan" UIT zetten. Deze houdt de USB verbinding namelijk bezet.
@tweakG5, heb je overigens wel HSPL geïnstalleerd?
http://repair.smartphoneworld.nl/Audione0 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 07:37:
Waarschijnlijk is dit niet de goede topic hiervoor, maar waar kan ik in de buurt van breda het scherm van de HD2 laten vervangen, waarbij het goed gebeurt? Want via HTC zelf kan ik net zo goed een nieuwe telefoon kopen..
Hier heb ik het laten doen, klaar terwijl u wacht..
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Heb ook de Typhoon 3.3.5(Android versie 2.3.4) en de Rom 2.15.50.14,deze draait zonder haperen de navigatie van Navigon 3.5.4.Ben daar zeer tevreden over...Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 21:37:
Ik draai al een tijdje op de Typhoon Rom van XDA, Gingerbread zonder sense. Bevalt perfect
Iemand enig idee?
Grtz Seki
Hallo,
draait op typhoon ook sygic 11??
en hoe is de snelheid van het systeem en accu gebruik van de typhoon rom t.o.v. PRJ clean desire rom...
draait op typhoon ook sygic 11??
en hoe is de snelheid van het systeem en accu gebruik van de typhoon rom t.o.v. PRJ clean desire rom...
Ik ben er ook mee aan het stoeien geweest. Heb nu gekozen voor de 150 MB variant. Maar volgens jouw overzicht, als ik dan ga optellen: 150 + 44 + 181 = 375 MB, maar waar is dan de rest van de 512 MB? Of zie ik iets over het hoofd of is dit een verkeerde voorstelling van zaken.Archimond schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 17:58:
Waarom partitie layout kiezen
Het volgende heb ik opgemerkt met partition layout:
Recovery 150MB system, 44MB cache 181MB free (Hyperdroid-CM7-v2.0.1-GregariousGreyhound (2.3.3) build: GRI40)
Recovery 250MB system, 10MB cache 110MB free (Hyperdroid-CM7-v2.0.1-GregariousGreyhound (2.3.3) build: GRI40)
Recovery 400MB system, 4MB cache (hyperdroid installeert niet)
150MB is voor kale builds, 250MB voor Sense en 400MB voor Desire HD / Z roms.
Het verschil tussen 150MB en 250MB versie is 71MB meer ruimte voor apps met 150MB partitie
Ter vergelijking: HTC Desire van mij heeft 148MB en die is na 27 apps al vol terwijl de meeste al op SD card staan (games en grafische appss nemen veel ruimte in)
Stay safe
Er valt weinig mee te stoeien, als je flexibel wilt zijn in een breed scala aan roms installeren zonder tussenkomst van een pc moet je een cwm config nemen met een zo groot mogelijk system partitie zodat alle roms daarin passen. Als je het altijd bij roms houd zonder sense wordt de config met 150 MB system aangeraden.Master FX schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:16:
[...]
Ik ben er ook mee aan het stoeien geweest. Heb nu gekozen voor de 150 MB variant. Maar volgens jouw overzicht, als ik dan ga optellen: 150 + 44 + 181 = 375 MB, maar waar is dan de rest van de 512 MB? Of zie ik iets over het hoofd of is dit een verkeerde voorstelling van zaken.
Ik heb zelf Typhoon met 140MB zodat ik weer 10MB extra voor apps heb. Als ik een grotere rom wil gebruiken flash ik CWM wel opnieuw.
Over de verdeling van de 512 MB, volgens mij zit hier ook MAGLDR, HSPL en je radio ROM in (bij elkaar 30 MB ofzo?)
Daarnaast als je een flash.cfg van een CWM image bekijkt zie je daar ook nog meer instaan:
bij typhoon 140/5 cwm 3.0.2.5
- misc 1 MB
- recovery (size recovery-raw.img / = 5MB)
- boot 5 MB
- cache 5 MB
- system 140MB
- userdata rest
in android zie ik 265 MB ruimte bij "interne opslag"
dat betekend dat er 512-265-140-5-5-5-1=91MB nog niet te verklaren is
Als je alles via de terminal bekijkt zie je dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| $df -h Filesystem Size Used Available Use% Mounted on tmpfs 205.6M 0 205.6M 0% /dev tmpfs 205.6M 0 205.6M 0% /mnt/asec tmpfs 205.6M 0 205.6M 0% /mnt/obb /dev/block/mtdblock3 140.0M 130.1M 9.9M 93% /system /dev/block/mtdblock5 264.9M 189.3M 75.6M 71% /data /dev/block/mtdblock4 5.0M 780.0K 4.2M 15% /mnt/recovery /dev/block/mtdblock5 264.9M 189.3M 75.6M 71% /cache /dev/block/mtdblock4 5.0M 780.0K 4.2M 15% /cache/recovery /dev/block/mtdblock5 264.9M 189.3M 75.6M 71% /cache/download /dev/block/vold/179:1 14.8G 12.5G 2.4G 84% /mnt/sdcard df: /mnt/secure/asec: Permission denied $ |
afgezien van hspl, magldr en de radio (en ik geloof dat er ergens ook nog 24 MB verloren gaat bij magldr
note van magldr thread "UseLast24NAND" - allow to use last 24 megabytes of NAND. EXPERIMENTAL")
91-24-24-hspl-magldr = ~43 ... dan mist er dus nog ongeveer 40 MB...
Verwijderd
Domme vragen bestaan niet, maar toch heb ik er een :-)
Ik draai de cyageno en heb een bluetooth vraag:
'vroeger' in Windows 6.5 draaide ik TomTom en dan
gekoppeld met de radio in mijn auto. Dan gaf de telefoon
alleen het geluid van TomTom door aan de radio, alle systeemgeluiden
werden dan nog via de telefoon afgespeeld.
Als ik nu android draai met Sygic dan geeft hij alle geluid door aan de radio,
dus ook muziek en systeemgeluiden. Dus als ik nu navigeer via de telefoon
en een cd'tje aan heb staan dan krijg ik geen geluid bij een sms.
De telefoon stuurt dat volgens mij door naar de bluetooth van de radio.
Ik draai de cyageno en heb een bluetooth vraag:
'vroeger' in Windows 6.5 draaide ik TomTom en dan
gekoppeld met de radio in mijn auto. Dan gaf de telefoon
alleen het geluid van TomTom door aan de radio, alle systeemgeluiden
werden dan nog via de telefoon afgespeeld.
Als ik nu android draai met Sygic dan geeft hij alle geluid door aan de radio,
dus ook muziek en systeemgeluiden. Dus als ik nu navigeer via de telefoon
en een cd'tje aan heb staan dan krijg ik geen geluid bij een sms.
De telefoon stuurt dat volgens mij door naar de bluetooth van de radio.
Even bij bluetooth-instellingen kijken wat er allemaal "gedeeld" is, je hebt alleen de handsfree/carkit functie nodig als ik me niet vergis. Dan wordt de rest niet doorgestuurd. Probeer dat eens uit.
Hoi,
ik wil zo gaan beginnen aan het opzetten van Android op de HD2. Ik zit dus op het goede topic
Ik heb al heel wat tutorials gelezen en de nodige filmpjes bekeken. Maar wat ik nog lastig vind, ik zoek een NAND Rom die Android 2.3 heeft én Nederlands is (de telefoon is voor mijn vader). Bestaat deze eigenlijk wel?
Ik hoop dat jullie mij een tip kunnen geven, want op het moment zit ik even vast. Alvast bedankt!
ik wil zo gaan beginnen aan het opzetten van Android op de HD2. Ik zit dus op het goede topic
Ik hoop dat jullie mij een tip kunnen geven, want op het moment zit ik even vast. Alvast bedankt!
Ja hoor, Typhoon Cyangenmod is gewoon NL met android 2.3.:)
Volgens mij is het eerder een uitzondering als een ROM niet multilang is. Typhoon ondersteund in ieder geval ook NL, alleen voor het woordherkenning bij het toetsenbord moet je swype of een extra keyboard met meerdere talen installeren
draait sygic 11 ook op de Thypoon rom??
- sygic: geen idee,gram501 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 23:39:
draait sygic 11 ook op de Thypoon rom??
- snelheid: meer dan ok
- accu gebruik: ik heb wat problemen sinds v 3.2 ofzo, heb al een pas een clean install gedaan en dat lijkt wel iets te helpen, maar ik heb nog steeds het idee dat het eerst beter was
- t.o.v. PRJ, geen idee, die heb ik nooit gedraaid
Aaaah, ik downloade vroeger altijd windows roms en deze waren vrijwel altijd engels, vandaar mijn vraag, maar super dan zet ik er een Cyangenmod op!
bedankt voor de antwoorden!
bedankt voor de antwoorden!
Snelheid t.o.v. PRJ - fantastisch. Accugebruik, ongeveer hetzelfde. Ik heb een half jaartje PRJ gedraaid, maar de overstap naar Typhoon beviel me uitstekend en raad ik iedereen aan, vooral in combinatie met Launcher Pro Plus of GoLauncher Ex!
Meer mensen die deze rom gebruiken: NexusHD2-Gingerbread V2.7 [GRJ22/Android2.3.4]?
Ik heb last van vertraging als ik gebeld wordt. Mijn microfoon wordt 1 a 2 seconden na opnemen nog niet geactiveerd als het ware. Hierdoor krijg ik vaak te horen dat andere mensen denken mijn voicemail te pakken te hebben. Is er een manier om dit op lossen?
Verder werkt de rom uitstekend trouwens.
Ik heb last van vertraging als ik gebeld wordt. Mijn microfoon wordt 1 a 2 seconden na opnemen nog niet geactiveerd als het ware. Hierdoor krijg ik vaak te horen dat andere mensen denken mijn voicemail te pakken te hebben. Is er een manier om dit op lossen?
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Sinds deze week een vervelend probleem met een HD2.
Ben in november vorig jaar gestart met Android op de HD2, eerst op de sd kaart en vanaf januari op nand, tot grote tevredenheid. Sinds deze week na een vastloper krijg ik de telefoon niet meer aan de praat.
Heb eerst een task29 gedaan, vervolgens alles weer geflashed, hspl, radio, magldr, en ClockworkMod Recovery. Hij start nu wel op, soms alleen naar het witte HTC scherm ook al houd je de power toets ingedrukt, soms gaat hij wel naar magldr. SD opnieuw geformatteerd met Panasonic SDformatter, maar ook dit heeft niet geholpen. Uiteindelijk maar terug geflashed naar WM6.5 en nu werkt de telefoon weer, maar ik wil graag terug naar Android en wel via Nand en niet via SD.
De rom is overigens Boyppc Ginger 2.3.4 HoneyComB V27, met een 150Mb systeem partitie en een 1Gb ext2 partitie op de SD kaart
Is er iemand op het forum die nog goede ideeën heeft om dit probleem te tackelen, of zou het misschien een defect aan de hardware van de telefoon liggen?
Alvast dank!
Jan
Ben in november vorig jaar gestart met Android op de HD2, eerst op de sd kaart en vanaf januari op nand, tot grote tevredenheid. Sinds deze week na een vastloper krijg ik de telefoon niet meer aan de praat.
Heb eerst een task29 gedaan, vervolgens alles weer geflashed, hspl, radio, magldr, en ClockworkMod Recovery. Hij start nu wel op, soms alleen naar het witte HTC scherm ook al houd je de power toets ingedrukt, soms gaat hij wel naar magldr. SD opnieuw geformatteerd met Panasonic SDformatter, maar ook dit heeft niet geholpen. Uiteindelijk maar terug geflashed naar WM6.5 en nu werkt de telefoon weer, maar ik wil graag terug naar Android en wel via Nand en niet via SD.
De rom is overigens Boyppc Ginger 2.3.4 HoneyComB V27, met een 150Mb systeem partitie en een 1Gb ext2 partitie op de SD kaart
Is er iemand op het forum die nog goede ideeën heeft om dit probleem te tackelen, of zou het misschien een defect aan de hardware van de telefoon liggen?
Alvast dank!
Jan
[ Voor 19% gewijzigd door janha op 26-06-2011 16:25 . Reden: aangepast ]
Ik gebruik de ROM al sinds V2.5. De vertraging is een welbekend probleem, maar er is een fix voor. Zelf ben ik er ondertussen al aan gewend, dus ik heb de fix niet gebruikt..Rakkerzero schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:12:
Meer mensen die deze rom gebruiken: NexusHD2-Gingerbread V2.7 [GRJ22/Android2.3.4]?
Als je in het XDA topic rond gaat kijken kom je het vast wel tegen, anders daar even vragen.
@Janha, ik zou gewoon proberen om een nieuwe ROM te flashen. Het kan zijn dat de oude ROM niet goed was o.i.d. Als het probleem met de SD kaart terug blijft komen zou ik even gaan kijken wat het probleem kan zijn. Het is natuurlijk mogelijk dat je SD kaart stuk is, maar ik zou het zo niet weten.
Hebben julile ook dat Whatsapp niet meer te vinden is in de Market via de HD2?
Via de online market wel, maar niet op mijn foon.
Ik wilde 'm updaten, maar krijg een melding dat het item niet gevonden kan worden.
Ik wilde 'm updaten, maar krijg een melding dat het item niet gevonden kan worden.
Staat er bij mij nog gewoon inCRXed schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:04:
Ik heb Whatsapp vanmorgen geupdate, geen probleem gehad.
Welke rom gebruik je, misschien presenteert je telefoon zich als een niet compaible model, via laatste versie typhoon is ie nog zichtbaarCRXed schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:04:
ik heb eigenlijk 2 vragen over dit toestel:
Is de telefoon niet heel erg groot? past die wel in een normale broekzak?
Wat is de batterij tijd van dit toestel? kun je er gemakkelijk een dag me volhouden of moet ie meerdere keren per dag aan de lading?
Wat is de batterij tijd van dit toestel? kun je er gemakkelijk een dag me volhouden of moet ie meerdere keren per dag aan de lading?
Hallo allen,
Welke groote SD kaart gebruiken jullie?
Ik wil Android op mijn HD2 laten installeren vandaar.
Welke groote SD kaart gebruiken jullie?
Ik wil Android op mijn HD2 laten installeren vandaar.
Ligt eraan of je een beschermhoesje gebruikt of niet.anoniem1 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 21:15:
Met beschermhoes word het erg lastig.
Ligt er sterk aan hoeveel je het toestel gebruikt, bluetooth, internet, WiFi etc.Wat is de batterij tijd van dit toestel? kun je er gemakkelijk een dag me volhouden of moet ie meerdere keren per dag aan de lading?
ik DENK dat ie niet onder doet t.o.v. de gemiddelde android telefoon en/of iphoneDJ-Jumbo schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 21:24:
[...]
Ligt eraan of je een beschermhoesje gebruikt of niet.
[...]
Ligt er sterk aan hoeveel je het toestel gebruikt, bluetooth, internet, WiFi etc.
Verwijderd
Ik heb inmiddels android op mn HD2 laten zetten, de nexus one rom versie 2.3.4, alleen ik kan nergens een fm radio vinden? Is deze ook erop te zetten of toch in de marketplace te downloaden, want ik kan er alleen maar wat vinden die je via internet luistert.
Verwijderd
Toestel is behoorlijk groot, maar het went snel.anoniem1 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 21:15:

Om het toestel op te bergen heb ik een oversized broek gekocht
Batterij gaat tussen de 1 en 2 dagen mee. Ik gebruik hem best veel en ik red altijd 1,5 / 2 dagen.
@anoniem1:
Tijdens lopen stop ik 'm in mijn broekzak, maar ermee gaan zitten durf ik toch niet aan. Hij past prima. Ik vind het grote scherm verder net mooi en kan hem goed bedienen met één hand (alhoewel helemaal linksboven wat moeite kost met mijn duim). Ik heb er een Android SD op staan (lekker gemakkelijk installeren en snel terug naar Windows Mobile). Ik doe er bij normaal gebruik (niet lang games spelen dus) 1.5 dag mee. Dat is wel met Juice Defender geinstalleerd (instelling: balanced).
Tijdens lopen stop ik 'm in mijn broekzak, maar ermee gaan zitten durf ik toch niet aan. Hij past prima. Ik vind het grote scherm verder net mooi en kan hem goed bedienen met één hand (alhoewel helemaal linksboven wat moeite kost met mijn duim). Ik heb er een Android SD op staan (lekker gemakkelijk installeren en snel terug naar Windows Mobile). Ik doe er bij normaal gebruik (niet lang games spelen dus) 1.5 dag mee. Dat is wel met Juice Defender geinstalleerd (instelling: balanced).
Ik heb de ROM LeoRCMix S v.1.8 [Sense 3D][RAF 1.9OC] op mijn toestel. Maar kan iemand mij uitleggen hoe het werkt met die EXT3? ik heb namelijk mijn SDkaart ingedeeld in Fat32 en in een EXT3.
De EXT3 is 1 GB groot. Maar nadat ik de rom heb geinstalleerd heb ik nog maar 40 MB voor mijn apps/data!
Available on EXT Partition: 331 MB
Available on /data: 40,48 MB
Available on /system: 2,12 MB
Wat dien ik te doen om meer ruimte te krijgen voor mijn apps/data?
De EXT3 is 1 GB groot. Maar nadat ik de rom heb geinstalleerd heb ik nog maar 40 MB voor mijn apps/data!
Available on EXT Partition: 331 MB
Available on /data: 40,48 MB
Available on /system: 2,12 MB
vanpeltje
Ik draag skinny jeans en mijn hd2 past prima in mijn broekzak. Ook wanneer ik ga zitten o.i.d. 
Niet alle roms ondersteunen de FM Radio. Je zult dus een geschikte rom moeten gaan vinden die de FM radio ook ondersteunt.Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 23:04:
Ik heb inmiddels android op mn HD2 laten zetten, de nexus one rom versie 2.3.4, alleen ik kan nergens een fm radio vinden? Is deze ook erop te zetten of toch in de marketplace te downloaden, want ik kan er alleen maar wat vinden die je via internet luistert.
Hmm ik gebruik de PureGingerbread van GPC (zie sig).Prulleman schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:48:
[...]
Welke rom gebruik je, misschien presenteert je telefoon zich als een niet compaible model, via laatste versie typhoon is ie nog zichtbaar
Ook bij een zoekfunctie is Whatsapp niet te vinden in de Markt.
Dit is opeens zo gekomen...raar
Ik gebruik het originele berschermhoesje en past prima in de broekzak van mijn spijkerbroek en doe er niet extra voorzichtig mee (zitten, bukken enz.)DJ-Jumbo schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 21:24:
[...]
Ligt eraan of je een beschermhoesje gebruikt of niet.
De Nexus is niet geleverd met een FM Radio app.Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 23:04:
In Gingerbread zit deze ook niet standaard.
Dus zal je een andere ROM moeten uitzoeken waar de dev de FM app heeft toegevoegd.
Ik ben serieus rete nieuwschierig naar wat voor rom je hebt.. Ik heb Typhoon Cyangenmod. Gebruik hem redelijk veel, en haal toch maximaal 14 uur. Record is 18 uur.. En dat is met echt 0,0 gebruik.Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 23:29:
[...]
Toestel is behoorlijk groot, maar het went snel.
[afbeelding]
Om het toestel op te bergen heb ik een oversized broek gekocht, zonder gekheid, hij past prima in de broekzak van een normale spijkerbroek. Je kunt dan ook nog zitten, lopen en andere houdingen aannemen zonder dat er iets in de beknelling schiet.
Batterij gaat tussen de 1 en 2 dagen mee. Ik gebruik hem best veel en ik red altijd 1,5 / 2 dagen.
Verwijderd
Typhoon, met voorgeschreven Radio. 2.15 nogiets uit het hoofd.
Ik ga het nog eens oprekken door Juicedefender Ultimate te proberen.
Ik ga het nog eens oprekken door Juicedefender Ultimate te proberen.
Lolwut. Of ik gebruik mijn telefoon véél veél meer dan jou, of jij hebt gewoon een pro batterij
. Als hij helemaal vol is, heb ik 4196mV batterij.. Helderheid altijd rond de 50%. En toch istie aardig snel leeg..
Zou een snellere sd kaart ook nog veel verschil uit maken? Of het merk SD kaart? Ik heb een aardig oud 4gb class 4 kaartje..
Zou een snellere sd kaart ook nog veel verschil uit maken? Of het merk SD kaart? Ik heb een aardig oud 4gb class 4 kaartje..
[ Voor 23% gewijzigd door Xaero op 19-06-2011 13:53 ]
Ik heb hetzelfde, 18 uur is wel een beetje het max, elke nacht aan de lader sowieso!Xaero schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:40:
Lolwut. Of ik gebruik mijn telefoon véél veél meer dan jou, of jij hebt gewoon een pro batterij. Als hij helemaal vol is, heb ik 4196mV batterij.. Helderheid altijd rond de 50%. En toch istie aardig snel leeg..
Snelheid SD kaartje maakt niet uit, merk wel! Maar...we draaien Android niet meer van SD, dus dat zal wel meevallen.
Ik heb zelf sinds vrijdag ook een HD2 en heb er gelijk Android opgezet. Het werkt heerlijk.
Op dit moment draai ik: TyphooN Nightly v3.3.7. Het werkt lekker snel en heeft zover ik gezien heb geen enkele bug.
Alleen nu ben ik aan het rondkijken naar een Rom met Sense. Echter zie ik overal dat je je SDkaart moet opsplitsen in ext2/3/4. Wat is een handig programma om die op te delen in ext en wat is ongeveer de beste grote van elke ext? En welke Sense rom vinden jullie het fijnste werken?
Op dit moment draai ik: TyphooN Nightly v3.3.7. Het werkt lekker snel en heeft zover ik gezien heb geen enkele bug.
Alleen nu ben ik aan het rondkijken naar een Rom met Sense. Echter zie ik overal dat je je SDkaart moet opsplitsen in ext2/3/4. Wat is een handig programma om die op te delen in ext en wat is ongeveer de beste grote van elke ext? En welke Sense rom vinden jullie het fijnste werken?
[ Voor 5% gewijzigd door Hupske op 19-06-2011 14:41 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
SD-EXT kan je gewoon in CWM (clockworkmod) doen. Grootte ligt een beetje aan de hoeveelheid apps. Volgens mij omdat de sense-rom veel ruimte in beslag neemt, blijft er minder voor je /data/ over, waardoor je meer apps naar je sd kaart moet zetten. Als je dus amper apps hebt, kan je met 128 al genoeg hebben.. Ik heb zelf 512 genomen. Zonder cache erbij. Zit nu zo'n beetje op de helft, en heb genoeg apps
Mm maar dat is toch geen ext 3/4?
Volgens mij werd er door CWM ext3 gebruikt.. Correct me if i'm wrong
Voor de mensen die max 18 uur halen, mijn telefoon draait nu 2 dagen en 1 uur op een acculading (ben de oplader vergeten mee te nemen dit weekend ><).
En ik heb gewoon gebeld, gesmst, veel whatsapp gebruikt, veel muziek geluisterd enzovoorts. Maar vanmorgen zag ik dat ie nog maar 10% had, dus heb ik GPS, Wifi en Data uitgezet.
En ik heb gewoon gebeld, gesmst, veel whatsapp gebruikt, veel muziek geluisterd enzovoorts. Maar vanmorgen zag ik dat ie nog maar 10% had, dus heb ik GPS, Wifi en Data uitgezet.
Het klopt wel volgens dit stukje: http://www.jayceooi.com/2...th-clockworkmod-recovery/Xaero schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:24:
Volgens mij werd er door CWM ext3 gebruikt.. Correct me if i'm wrong
Het vervelende is alleen dat de meeste sense roms vooral de ext4 partitie nodig hebben, dus het kan dan niet via CWM. Maar volgens mij kan je hem aanmaken via: Minitool partition wizard. (hier vandaan te halen:http://www.partitionwizard.com/download.html)
[ Voor 7% gewijzigd door Hupske op 19-06-2011 16:39 ]
Zou je eens CurrentWidget kunnen installeren, en zeggen hoeveel je verbruikt als je je telefoon gebruikt, en hoeveel als je hem een aantal minuten in standby hebt?Muurtegel schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:27:
Voor de mensen die max 18 uur halen, mijn telefoon draait nu 2 dagen en 1 uur op een acculading (ben de oplader vergeten mee te nemen dit weekend ><).
Ik heb standaard alles aan staan en in standby rond de 6 mA. Op het moment 4 mA omdat Wifi GPS en Data uit staat.Xaero schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:00:
[...]
Zou je eens CurrentWidget kunnen installeren, en zeggen hoeveel je verbruikt als je je telefoon gebruikt, en hoeveel als je hem een aantal minuten in standby hebt?. Hier rond de 12mA in standby, en 300 in gebruik..
In gebruik is erg varierend met wat ik doe, maar ik weet op het moment niet welke waardes. Heb ondertussen nog maar 4% batterij, dus dat zal ik komende week eens testen.
Ik heb overigens niks bijzonders gedaan. Geen juice defender of wat dan ook. Ik draai alleen de NexusHD2 V2.7.
Voor in broekzak zit niet lekker en achter in broekzak riskeer ik niet.bartbh schreef op zondag 19 juni 2011 @ 11:31:
@hansie18
Ga je serieus niet zitten met de telefoon in je broekzak?
Ik merk er werkelijk NIKS van als ie voor in mijn broekzak zit....hansie18 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:48:
[...]
Voor in broekzak zit niet lekker en achter in broekzak riskeer ik niet.
Ik heb in standby 3 a 4 mA verbruik. Dat is met 3g en Wifi aan.Xaero schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:00:
[...]
Zou je eens CurrentWidget kunnen installeren, en zeggen hoeveel je verbruikt als je je telefoon gebruikt, en hoeveel als je hem een aantal minuten in standby hebt?. Hier rond de 12mA in standby, en 300 in gebruik..
Maar ik denk dat ik mijn foon gewoon veel gebruik en dus haal ik het einde van de dag meestal net wel/niet.
Ik heb al een behoorlijke tijd niet meer in dit forum gepost, ik ruil m'n telefoons namelijk altijd om de zoveel tijd en heb een hele tijd geleden de HD2 al weg gedaan. Inmiddels heb ik er weer 1 terug en overweeg ik om 'm met Typhoon CM7 als daily telefoon te houden.
Omdat er hier nogal veel vragen komen over de batterijduur zal ik proberen een goede vergelijking te maken met andere toestellen. Ik heb namelijk de volgende toestellen in huis die ik afgelopen tijd heb vergeleken:
Om te beginnen zal ik aangeven hoe lang mijn HD2 mee gaat en met welke configuratie. De screenbrightness staat op automatisch, de CPU governor op Interactive met een maximum van 768MHz, auto- en backgroundsync staan aan en de batterij is gecalibreerd. Verder staan BT en GPS vrijwel altijd uit en heb ik thuis WiFi+2G en buitenshuis 3G. Met deze waarden haal ik zo'n 38-48 hr op een acculading bij gemiddeld en licht gebruik en 16-22 hr bij veel gebruik.
Wat mijn gebruik precies inhoud is niet zo belangrijk, ga er maar van uit dat ik datzelfde gebruik toepas bij de andere toestellen en het dus om de vergelijking gaat.
Vervolgens krijgen we het volgende gebruiksduurlijstje te zien:
Er zijn in grofweg 4 conclusies te trekken uit dit lijstje:
Omdat er hier nogal veel vragen komen over de batterijduur zal ik proberen een goede vergelijking te maken met andere toestellen. Ik heb namelijk de volgende toestellen in huis die ik afgelopen tijd heb vergeleken:
- Toestel (ROM) (Accu)
- Samsung Galaxy S (ROM: Darky's 10.1 - Android 2.3.3) (1500mAh)
- HTC Legend (Stock Android 2.2 met Sense) (1300mAh)
- HTC Hero (Stock Android 2.1 met Sense) (1350mAh)
- HTC Dream (Cyanogenmod 5.2 - Android 2.1) (1150mAh)
- HTC HD2 (Typhoon Cyanogenmod 7 - NAND - Android 2.3.4) (1250 mAh)
Om te beginnen zal ik aangeven hoe lang mijn HD2 mee gaat en met welke configuratie. De screenbrightness staat op automatisch, de CPU governor op Interactive met een maximum van 768MHz, auto- en backgroundsync staan aan en de batterij is gecalibreerd. Verder staan BT en GPS vrijwel altijd uit en heb ik thuis WiFi+2G en buitenshuis 3G. Met deze waarden haal ik zo'n 38-48 hr op een acculading bij gemiddeld en licht gebruik en 16-22 hr bij veel gebruik.
Wat mijn gebruik precies inhoud is niet zo belangrijk, ga er maar van uit dat ik datzelfde gebruik toepas bij de andere toestellen en het dus om de vergelijking gaat.
Vervolgens krijgen we het volgende gebruiksduurlijstje te zien:
- Toestel (licht gebruik in uur) (regelmatig/veel gebruik in uur)
- Samsung Galaxy S (55-68) (24-40)
- HTC Legend (24-35) (13-18)
- HTC Hero (28-40) (16-20)
- HTC Dream (30-42) (18-22)
- HTC HD2 (38-48) (16-22)
Er zijn in grofweg 4 conclusies te trekken uit dit lijstje:
- De HTC HD2 met CM7 gaat met de juiste instellingen ongeveer net zolang mee als andere HTC's
- De Galaxy S heeft een behoorlijk grote accu en is onder Android 2.3.3 ook best zuinig
- HTC Sense gebruikt meer energie dan stock/ADW/LauncherPro
- Android is, in vergelijking met WP7/Symbian, gewoon prut qua batterijduur
[ Voor 1% gewijzigd door Silvin op 19-06-2011 20:47 . Reden: Conclusie toegevoegd ]
Nu heb ik mijn EXT3 vergroot van 1024 naar 2048 maar dat veranderd helaas niets aan mijn /data. Blijft nog steeds 40 MB.Xaero schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:51:
SD-EXT kan je gewoon in CWM (clockworkmod) doen. Grootte ligt een beetje aan de hoeveelheid apps. Volgens mij omdat de sense-rom veel ruimte in beslag neemt, blijft er minder voor je /data/ over, waardoor je meer apps naar je sd kaart moet zetten. Als je dus amper apps hebt, kan je met 128 al genoeg hebben.. Ik heb zelf 512 genomen. Zonder cache erbij. Zit nu zo'n beetje op de helft, en heb genoeg apps
vanpeltje
Is het niet zo /data altijd 40mbt zal blijven en dat apps automatisch naar de ext partitie gaan?
Wat gebeurd er als je een paar grote apps installeert?
Wat gebeurd er als je een paar grote apps installeert?
Die /date is de ruimte op je telefoon. De ext3 word volgens mij niet aangegeven.vanpeltje schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:04:
[...]
Nu heb ik mijn EXT3 vergroot van 1024 naar 2048 maar dat veranderd helaas niets aan mijn /data. Blijft nog steeds 40 MB.
... en hoe kalibreer je de batterij??Silvin schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:11:
Overigens wil ik nog opmerken dat het calibreren van de batterij veel invloed heeft op uiteindelijk batterijduur.
Dit topic is gesloten.