Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Tweakers,

Vanavond wil ik nog even een nieuwe versie van android flashen, met behulp van de handleiding op intersyte ga ik denk ik voor de Nexus ROM.

Iemand ervaring met die ROM of met intersyte?

Zo eerst eens kijken of ik mijn gegevens nog vanuit m'n sd kaart kan halen die in android stonden, zoals contacten, agenda taken, smsjes etc. Iemand daar ervaring mee?
Zag in dit topic al een aantal programma's voorbij komen die ik voor backup kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Novadecasa schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:27:
Zo eerst eens kijken of ik mijn gegevens nog vanuit m'n sd kaart kan halen die in android stonden, zoals contacten, agenda taken, smsjes etc. Iemand daar ervaring mee?
Zag in dit topic al een aantal programma's voorbij komen die ik voor backup kan gebruiken.
Kan je nog wel opstarten in Android dan?
Zo ja; Contacten met Google syncen, SMSes met SMS Back & Restore backuppen

Zo nee; dan wordt het een lastig verhaal.
Wat je dan nog kan proberen is je DATA.IMG bestand kopieren van je SD kaart, dan je huidige SD build opnieuw flashen en je DATA bestand weer terugzetten. Misschien dat je kan weer kan opstarten met je gegevens intakt,
Bij een SD build zitten daar als je apps en gegevens in namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:03

Smarron

The bend

Ik heb veel last dat WiFi tethering of USB tethering geen stabiele verbinding heeft. Veel gezocht op internet en voor WiFi tethering waren een aantal oplossingen zoals het kanaal vastzetten op 1. Dit leek even te werken, maar wederom last van wegvallende verbindingen.

Hoe werkt dit bij jullie? Ik heb de ingebouwde USB tethering gebruikt en de WiFi hotspot. Gebruiken jullie hier aparte programma's voor? Ik heb 1 USB programma geprobeerd, maar die deed het helemaal niet.

Mijn nand-rom is de AF403 DesireHD stock base 1.5.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:14
Novadecasa schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:27:
Tweakers,

Vanavond wil ik nog even een nieuwe versie van android flashen, met behulp van de handleiding op intersyte ga ik denk ik voor de Nexus ROM.

Iemand ervaring met die ROM of met intersyte?

Prima handleiding.
Ik heb hem gebruikt met de Typhoon CM7 rom(wel de laatste gedownload ipv de oude meegeleverde)
Als je een fout melding krijgt van daf,gewoon nog een keer de exe gebruiken.( Ik kreeg de eerste keer een fout melding,maar nog een keer exe file en hij lip door de install).
Later heb ik een nieuwere versie van daf gebruikt. Ipv 135m de 150m die aangeraden word voor Typhoon CM7.
Handleiding van updaten staat rond pagina 74/75 en het bericht is aan mij gestuurd.
Daarna de nieuwste Typhoon CM7 rom gehad en alles was weer up to date.
Alles was behouden en ik hoefde dus niks opniew te downloaden of te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
vraag aan typhoon gebruikers:

ik lees dat de telefoon app (om te bellen) wel eens vast loopt en dat GPS niet lekker werkt
hoe ervaren jullie dit en wat is het accu verbruik t.o.v. PRJ clean desire (mijn huidige rom)
alles werkt perfect maar deze heeft helaas geen ext2 support....

[ Voor 13% gewijzigd door gram501 op 25-05-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:19
volgens mij zijn de freezes bij bellen sinds 3.2.2 verleden tijd. GPS heb ik nog nooit problemen mee gehad en het verbruik lijkt bij de laatste build wel wat te zijn toegenomen, maar dit zal wel weer opgelost worden

Het blijft natuurlijk een rom met bijna dagelijkse updates, dan heb je natuurlijk nooit een uitgeteste final..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Prulleman schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:15:
volgens mij zijn de freezes bij bellen sinds 3.2.2 verleden tijd.
Kan iemand dit bevestigen?

en anders blijf ik bij prj clean desire werkt gewoon alles!! behalve support voor ext2 en dus opletten hoeveel apps je installeerd...

Heb je dus gewoon een HTC desire met 4.3 inch scherm!!!
p.s.
wat zijn de voordelen om gingerbread te hebben t.o.v. Froyo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:56
gram501 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:57:
[...]

Kan iemand dit bevestigen?

en anders blijf ik bij prj clean desire werkt gewoon alles!! behalve support voor ext2 en dus opletten hoeveel apps je installeerd...

Heb je dus gewoon een HTC desire met 4.3 inch scherm!!!
p.s.
wat zijn de voordelen om gingerbread te hebben t.o.v. Froyo??
snelheid, launcher, scroll lichtje als je onderaan bent, crt like scherm uitzet functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
CRXed schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 01:31:
[...]

Kan je nog wel opstarten in Android dan?
Zo ja; Contacten met Google syncen, SMSes met SMS Back & Restore backuppen

Zo nee; dan wordt het een lastig verhaal.
Wat je dan nog kan proberen is je DATA.IMG bestand kopieren van je SD kaart, dan je huidige SD build opnieuw flashen en je DATA bestand weer terugzetten. Misschien dat je kan weer kan opstarten met je gegevens intakt,
Bij een SD build zitten daar als je apps en gegevens in namelijk.
Nee dat is juist het probleem.
Zelfs via de micro sd adapter in m'n laptop kan ik er niet meer in komen.
Ik wil nog kijken of ik met een recovery programma iets kan bereiken. (tips?)

Op m'n gmail account zag ik wel dat er vorige week nog contacten en wat agenda taken zijn gesynct maar verder niet geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog steeds van plan om een HD2 te gaan kopen, maar ik hoor dat als je hierop een android installeerd, dit vele vastlopers heeft, is dit zo?
Ook zou ik graag willen weten of er mensen zijn die ervaring hebben mer windows phone 7 op een HD2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:44:
Ik ben nog steeds van plan om een HD2 te gaan kopen, maar ik hoor dat als je hierop een android installeerd, dit vele vastlopers heeft, is dit zo?
Ook zou ik graag willen weten of er mensen zijn die ervaring hebben mer windows phone 7 op een HD2
nee hoor, minder problemen/vastliopers dan bij de standaard WM6.5. Maar er is inmiddels zoveel keuze dat er wel uitmaakt welke versie je installeerd, Als je dit topic doorleest kom je er wel een paar tegen die zonder problemen werken.

Voor WP7 is een apart topic, schijnt wat complexer te zijn omdat je met een omweg moet activeren, maar als je dat achter de rug hebt zou alles goed moeten werken, heb er alleen zelf geen ervaring mee. Kan me ook niet voorstellen dat het beter werkt dan android, maar dat is een persoonlijke keus. Mooie van de HD2 is dat je alles kan proberen. Hij slijt niet van flashen ofzo... anders zou die van mij allang op zijn ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Vanmiddag een nieuwe micro sd kaart (8gb) gehaald, zojuist de Nexus ROM geflasht met behulp van de handleiding op Intersyte. Prima handleiding, toch wel even wat sneller dan de vorige keer dat in Android er op zette.

De agenda taken die wel op m'n gmailaccount terug te vinden zijn staan nog niet in m'n agende, dat moet ik nog uitzoeken...

Nu eens kijken in hoeverre ik de aanpassingen kan doen zoals die te zien zijn in het topic 'post je homescreen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van een Motorola Milestone afgekomen met officiële android software en mijn nieuwe HTC HD2 met android loopt minder vast dan m'n Milestone :P Sterker nog, hij is nog nooit vastgelopen in de afgelopen 2 maanden. Als je de wat meer experimentele ROMs probeert (bvb HTC Sensation software op de HD2) willen er nog wel eens wat rare dingetjes in zitten maar de gevestigde ROMs werken perfect en worden zelfs alleen maar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

Draai sinds eind vorig jaar PRJ's Clean Desire op mijn HD2. Moet de eerste vastloper nog tegenkomen.

E.e.a. zal natuurlijk wel afhangen welke custom ROM je neemt. Ik switch iig niet, ben uiterst tevreden zo.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle reactie's !
Alleen aangezien ik zelf nog niet ervaren ben met het installeren van android op de HD2 wou ik graag weten wat beter is: of android vanaf windows opstarten, of android gelijk bij het aanzetten van de telefoon te voor schijn laten komen?
En wat zijn de beste en snelste rom's om te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:31:
Bedankt voor alle reactie's !
Alleen aangezien ik zelf nog niet ervaren ben met het installeren van android op de HD2 wou ik graag weten wat beter is: of android vanaf windows opstarten, of android gelijk bij het aanzetten van de telefoon te voor schijn laten komen?
En wat zijn de beste en snelste rom's om te installeren?
Er zijn mensen die android vanaf SD (dus vanuit windows starten) net zo goed vinden, met als extra voordeel dat je windows nog kan gebruiken, maar naar mijn idee is dit toch een beetje een halve oplossing, de kans op corrupte files, extra stroomverbruik, snelheid etc blijft naar mijn idee te ver achter bij een NAND build.
Ik zeg, ga voor een NAND build (dus op android op het interne geheugen, over windows heen)
prj clean desire is een populaire rom met sense, hyperdroid en typhoon zijn populaire gingerbread (laatste android 2.3) roms.
Er zijn echter wel wat afwegingen te maken bij het kiezen van een rom, dus lees dit topic goed door, lees wat op xda en zoek iets wat lijkt te bevallen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

En als het toch allemaal niks blijkt te zijn, kun je simpel een WM-rom flashen en hij is vrijwel weer in originele staat (behalve de HSPL dan, die je ook weer terug kunt flashen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er ook eventueel filmpjes op youtube aan te raden voor het installeren van android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
@ prj clean desire gebruikers

Zijn er ook "skink Clean Desire" gebruikers en werkt deze net zo goed als die van PRJ?
Wil namelijk van de geheugen vol meldingen af...
Graag advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:39:
zijn er ook eventueel filmpjes op youtube aan te raden voor het installeren van android?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=71WDYfDg4sA]

wel even op het cc knopje druken ;)

[ Voor 12% gewijzigd door lasharor op 27-05-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
gram501 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:26:
@ prj clean desire gebruikers

Zijn er ook "skink Clean Desire" gebruikers en werkt deze net zo goed als die van PRJ?
Wil namelijk van de geheugen vol meldingen af...
Graag advies
Ik heb lange tijd prj clean gebruikt, maar wou toen toch naar iets CWM-compatibel, heb toen ook skink geprobeerd, maar daar kreeg ik last dat ik soms mijn gesprekpartner niet kon horen. Was een known issue bij die build (weet niet meer welke). Ben daarnaa op NexusHD2 overgegaan (zonder sense), maar met gingerbread, en ben nog steeds heel blij met deze rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:11
ik wil graag op mijn hd2 android gaan proberen omdat ik nieuwsgierig ben naar dit besturingssysteem.
Maar wil windows niet kwijt.

Hoe moet ik te werken gaan?
Zou graag sense behouden en liefst 3.0.
Heb echt geen idee welke ik moet kiezen en hoe te installeren.

Mijn huidige rom is 3.14.404.2

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
the squaler1 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:56:
ik wil graag op mijn hd2 android gaan proberen omdat ik nieuwsgierig ben naar dit besturingssysteem.
Maar wil windows niet kwijt.

Hoe moet ik te werken gaan?
Zou graag sense behouden en liefst 3.0.
Heb echt geen idee welke ik moet kiezen en hoe te installeren.

Mijn huidige rom is 3.14.404.2
Als je niet van windows af wilt kan je android op je SD kaart zetten en vanaf SD starten, het enige wat je dan moet doen is een map je SD kaart zetten en om te starten 2 .exe bestanden runnen (eventueel met een "bootmanager app"). simpeler kan het niet. met rom 3.14 hoef je ook niet met HSPL en radio updates te rommelen.
De keuze aan SD android roms is echter wel wat beperkter:
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=735

Als je klaar bent voor het echte werk (android over windows heen op het NAND geheugen) kan je hier een rom uitkiezen:
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=928

wat bedoel je met 3.0? android 3.0 of sense 3.0. Android 3.0 is eigenlijk voor tablets en dus niet zo interessant op de HD2, sense 3.0 is nog vrij beperkt beschikbaar geloof ik.
Kijk ook eens naar android zonder sense, onder windows is het een hele mooie, handige nuttige add-on, maar bij android zijn er vele alternatieven die een stuk minder resources nodig hebben en waarbij je meer zelf kan instellen. Ik mis het in ieder geval geen moment.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Ik heb lange tijd prj clean gebruikt, maar wou toen toch naar iets CWM-compatibel, heb toen ook skink geprobeerd, maar daar kreeg ik last dat ik soms mijn gesprekpartner niet kon horen. Was een known issue bij die build (weet niet meer welke). Ben daarnaa op NexusHD2 overgegaan (zonder sense), maar met gingerbread, en ben nog steeds heel blij met deze rom.
Kun je even kijken of jij daar ook FM-radio bij hebt?

en die is ook met ext2 compatible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Laatst online: 15-09 12:11
ik doelde op sense 3.0.
Wat bedoel je met 2 programma's draaien? hoe en op de pc of vanaf mijn telefoon.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
gram501 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:16:
[...]

Kun je even kijken of jij daar ook FM-radio bij hebt?

en die is ook met ext2 compatible?
Heeft geen FM-radio, maar is wel ext2 compatibel als je dat wenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
the squaler1 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:21:
ik doelde op sense 3.0.
Wat bedoel je met 2 programma's draaien? hoe en op de pc of vanaf mijn telefoon.
Clrcad.exe en haret.exe uit de android map van je sd.
Lees eens een topic op xda zou ik zeggen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Prulleman schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 18:02:
[...]

Clrcad.exe en haret.exe uit de android map van je sd.
Lees eens een topic op xda zou ik zeggen
Of lees gewoon de startpost eens door met de handleidingen, die eerste post is er niet voor niks! ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Prulleman schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:09:
[...]

Als je niet van windows af wilt kan je android op je SD kaart zetten en vanaf SD starten, het enige wat je dan moet doen is een map je SD kaart zetten en om te starten 2 .exe bestanden runnen (eventueel met een "bootmanager app"). simpeler kan het niet. met rom 3.14 hoef je ook niet met HSPL en radio updates te rommelen.
...
Is dat zo dat het dan zonder HSPL kan? Ik heb namelijk ook Android al eens geprobeerd via de SD. Helemaal nieuwe en geformatteerde microSD gebruikt en nog wilde het niet opstarten. Het bleef hangen of na een reboot kwam WinMo gewoon weer op het scherm. Ik heb ook de laatste ROM met radioversie 2.15.50.14 er op staan.

Edit: Hmm, niet helemaal wakker geweest, want het werkt nu goed. Het verschil zat hem in dat ik nu alles in een mapje Android heb geplaatst.

[ Voor 8% gewijzigd door Ex Nunc op 28-05-2011 14:34 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 20:31

Archimond

Lopende Helpdesk

Ik heb al Hyperdroid, BoyPPC ShiftPDA ginger 2.3.4 Sense, Typhoon CM7 22may, NexusHD2 V2.7, Ultimate Droid 3.3, Lady miui v8.3 geprobeerd.

Vraag
Ik zoek een stabiele NAND Android 2.3.2+ Gingerbread versie met Sense. Kan iemand mij die aanraden?
Hyperdroid en NexusHD2 bevallen mij goed, maar het liefst met Sense erbij
(lockscreen, klok, email, contacten widgets vind ik handig van Sense).

______________________________________________________________________________________

info voor geinteresseerden
In het begin begonnen alle verschillende instructies ook te duizelen.
Deze handleiding voor newbs had ik eerst gebruikt: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=893948
Als je daarvan een stap overslaat waarvan je denkt dat die toch niet belangrijk is, zal het niet werken.

Heb nu gemerkt dat ik een oude ClockworkMod Recovery heb namelijk 3.0.2.5 van de attachments in deze topic: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=987531
De nieuwste is 3.2.0.0, die zit nog niet in de partition layouts in deze bekende topic: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=898913

Waarom partitie layout kiezen
Het volgende heb ik opgemerkt met partition layout:
Recovery 150MB system, 44MB cache 181MB free (Hyperdroid-CM7-v2.0.1-GregariousGreyhound (2.3.3) build: GRI40)
Recovery 250MB system, 10MB cache 110MB free (Hyperdroid-CM7-v2.0.1-GregariousGreyhound (2.3.3) build: GRI40)
Recovery 400MB system, 4MB cache (hyperdroid installeert niet)
150MB is voor kale builds, 250MB voor Sense en 400MB voor Desire HD / Z roms.

Het verschil tussen 150MB en 250MB versie is 71MB meer ruimte voor apps met 150MB partitie
Ter vergelijking: HTC Desire van mij heeft 148MB en die is na 27 apps al vol terwijl de meeste al op SD card staan (games en grafische appss nemen veel ruimte in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:43
Ik heb een zelfde vraag als hierboven. Ik zoek gewoon een goede rom met Sense. Heb al wat verschillende gehad, BoyPPC, Dandiest DL, CoreDroid, maar allemaal niet echt goed bevallen. Heb nu een aantal keer opnieuw Coredroid moeten flashen. Heb regelmatig vastlopers en reboots, soms raakt m'n Ext corrupt... Is er niet gewoon een Sense rom, [hoeft geen GB te zijn] die gewoon lekker 24/7 te gebruiken is? Zit bijna te denken m'n HD2 te verkopen en een Desire ofzo te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:25
Bas. schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:14:
Ik heb een zelfde vraag als hierboven. Ik zoek gewoon een goede rom met Sense. Heb al wat verschillende gehad, BoyPPC, Dandiest DL, CoreDroid, maar allemaal niet echt goed bevallen. Heb nu een aantal keer opnieuw Coredroid moeten flashen. Heb regelmatig vastlopers en reboots, soms raakt m'n Ext corrupt... Is er niet gewoon een Sense rom, [hoeft geen GB te zijn] die gewoon lekker 24/7 te gebruiken is? Zit bijna te denken m'n HD2 te verkopen en een Desire ofzo te kopen.
Ik draai al een paar maanden Typhoons Cyanogenmod (dus zonder Sense). Ik update een keer in de 1 á 2 maanden.. en heb geen vastlopers ofzo.. vind het super Rom. Ik zou hem eens proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Ik heb nu een leuke SD Android die gebaseerd is op de Froyo 2.2 van de Desire HD. Die loopt zo op mijn HD2 vanaf de SD al goed en bijna vloeiend. Ik denk dat die vanaf NAND helemaal goed loopt. Het is de RafDroid, moet je maar eens kijken of dat wat is.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

Bas. schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:14:
Ik draai sinds eind december vorig jaar, zonder problemen, PRJ's Clean Desire. Android 2.2 met Sense. Werkt lekker.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Wildfire schreef op zondag 29 mei 2011 @ 15:59:
[...]

Ik draai sinds eind december vorig jaar, zonder problemen, PRJ's Clean Desire. Android 2.2 met Sense. Werkt lekker.
+1
Alleen als je veel apps installeert heb je EXT2/ nodig deze ondersteund skink clean desire dan weer..
is identiek aan prj maar dan met ext support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Wat ik mij nu afvraag is wat is het verschil tussen de incrementele Android updates versie 2.2.1, versie 2.2.2.

In versie 2.3.2 is de SMS bug gefixed: http://androidcommunity.c...now-sms-bug-fix-20110121/

In versie 2.3+ vind ik deze updates best belangrijk (Wikipedia: Android version history)
- Improved power management
- Download Manager
- Native support for SIP VoIP
- New audio effects such as reverb, equalization, headphone virtualization, and bass boost
- Audio, graphical, and input enhancements for game developers
- Concurrent garbage collection for increased performance
- Switched from YAFFS to the ext4 filesystem

De voordelen van Android versie 2.3 Gingerbread tegenover 2.2 Froyo zijn het waard om te upgraden, helaas zijn er maar weinig stabiele 2.3.2+ Gingerbread custom roms met Sense.
BoyPPC heeft een aantal Gingerbreads met Sense: http://forum.xda-develope...p?p=13458657#post13458657
Ik ga die even proberen

Waarom draaien jullie nog builds gebaseerd op 2.2 Froyo eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 18:12

Quintus

Eg wel! Dus....

Omdat veel mensen een stabiele rom zoeken voor dagelijks gebruik en ik steeds namen van roms voorbij zie komen die ik al eens gebruikt heb zal ik mijn zoektocht met bevindingen ook even geven.

Eind vorig jaar begonnen na enkele roms geprobeerd te uitgekomen op de

PRJ clean Desire 0.3.2. met sense
Stabiele rom die ik enkele maanden gebruikt heb en echt een aanrader.
Wat mij uiteindelijk verder deed zoeken:
* Grote nadeel vond ik dat ik nogal wat programma's geïnstalleerd wilde hebben en steeds vol geheugen meldingen kreeg.
* Aansluiten Bluetooth keyboard op Sense kan niet
* Geen simpele backupmogelijkheden zoals Clockworkmod dat wel biedt. Titianiumbackup werk natuurlijk wel.
Daarom overgestapt op:

Skink Clean Desire rom met sense
Deze rom is ook zeer stabiel en heb ik ook enkele maanden gebruikt met EXT partitie. Ook een aanrader omdat deze het CWM probleem en het geheugenruimte probleem oploste en verder gelijk is aan de PRJ rom.
Wat mij weer verder deed zoeken:
* Ik had het Market probleem: De market wilde niet updaten (bleef in de oude versie) en een aantal programma's weigerde steevast updates te downloaden.
* Aansluiten Bluetooth keyboard op Sense kan niet.

Door CWM kon ik gemakkelijk verder zoeken naar de ultieme rom. Na uitproberen van diverse roms uitgekomen bij:

Typhoos Cyanogen7 mod 3.2.2 (geen sense)
Deze rom bevalt tot nu toe het beste. Veel lichter dan de eerder gebruikte Sense builds,stabiel, Blutooth keyboard werkt en geen market problemen. In combinatie met fancy widget en de meegeleverde Laucher Pro lijkt het voor mij net een build met Sense. Ik gebruik deze in combinatie met Firefox en SwypeNL 1.60

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Quintus schreef op zondag 29 mei 2011 @ 21:11:
Omdat veel mensen een stabiele rom zoeken voor dagelijks gebruik en ik steeds namen van roms voorbij zie komen die ik al eens gebruikt heb zal ik mijn zoektocht met bevindingen ook even geven.

Eind vorig jaar begonnen na enkele roms geprobeerd te uitgekomen op de

PRJ clean Desire 0.3.2. met sense
Stabiele rom die ik enkele maanden gebruikt heb en echt een aanrader.
Wat mij uiteindelijk verder deed zoeken:
* Grote nadeel vond ik dat ik nogal wat programma's geïnstalleerd wilde hebben en steeds vol geheugen meldingen kreeg.
* Aansluiten Bluetooth keyboard op Sense kan niet
* Geen simpele backupmogelijkheden zoals Clockworkmod dat wel biedt. Titianiumbackup werk natuurlijk wel.
Daarom overgestapt op:

Skink Clean Desire rom met sense
Deze rom is ook zeer stabiel en heb ik ook enkele maanden gebruikt met EXT partitie. Ook een aanrader omdat deze het CWM probleem en het geheugenruimte probleem oploste en verder gelijk is aan de PRJ rom.
Wat mij weer verder deed zoeken:
* Ik had het Market probleem: De market wilde niet updaten (bleef in de oude versie) en een aantal programma's weigerde steevast updates te downloaden.
* Aansluiten Bluetooth keyboard op Sense kan niet.

Door CWM kon ik gemakkelijk verder zoeken naar de ultieme rom. Na uitproberen van diverse roms uitgekomen bij:

Deze rom bevalt tot nu toe het beste. Veel lichter dan de eerder gebruikte Sense builds,stabiel, Blutooth keyboard werkt en geen market problemen. In combinatie met fancy widget en de meegeleverde Laucher Pro lijkt het voor mij net een build met Sense. Ik gebruik deze in combinatie met Firefox en SwypeNL 1.60
Ik heb ervaring met de 2 bovenstaande en die kan ik ook zeker aanraden voor gebruikers die willen dat alles gewoon prima werkt. Ook de Skink werkt prima, geen probleem ondervonden met de Market eigenlijk. Ik heb deze rom nu op 3 HD2's geinstalleerd en tot op heden nog een enkele klacht ontvangen.

Bedoel je met de laatste deze toevallig: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=933951

Ik draai zelf een HD Rom (AF403 Desire HD met een ext3 partitie van 1GB). Ik zit er ook over na te denken om ook over te stappen op een Cyanogen mod. Bovenstaande is zeker de populairste @ xda en het ziet er allemaal erg goed uit. Ik baal er dan alleen van dat ik weer helemaal opnieuw moet beginnen met alle apps en saved games enzo. Deze zit er al een paar maanden op, dus heb behoorlijk wat geinvesteerd in deze rom. Ik heb alleen problemen met tethering. Wegvallende verbindingen enzo. Ik weet niet of dat met een Cyanogen versie wel opgelost is.

Maar ik gebruik Sense dus ook niet meer. Ik vind Launcherpro een superfijne vervanger en is al erg snel. Dan is het voor mij natuurlijk zonde om een rom met Sense te gebruiken. Het draait nu enkel op de achtergrond mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Quintus schreef op zondag 29 mei 2011 @ 21:11:
CM7 (en dus ook TyphooNs versie) heeft geen launcher pro maar ADW Launcher.
Ben zelf recent overgestapt naar Go Launcher EX, en deze bevalt erg goed.

En mijn mening over Sense: het is leuke start als je niet weet waar je moet beginnen, maar als je eenmaal je weg een beetje kent in binnen android en de market dan heb je echt geen sense nodig.
Smarron schreef op zondag 29 mei 2011 @ 23:05:
[...]

Ik draai zelf een HD Rom (AF403 Desire HD met een ext3 partitie van 1GB). Ik zit er ook over na te denken om ook over te stappen op een Cyanogen mod. Bovenstaande is zeker de populairste @ xda en het ziet er allemaal erg goed uit. Ik baal er dan alleen van dat ik weer helemaal opnieuw moet beginnen met alle apps en saved games enzo. Deze zit er al een paar maanden op, dus heb behoorlijk wat geinvesteerd in deze rom. Ik heb alleen problemen met tethering. Wegvallende verbindingen enzo. Ik weet niet of dat met een Cyanogen versie wel opgelost is.
Als je een backup van je apps maakt met My backup root of titanium backup, kan je deze bij een nieuwe rom gewoon terug plaatsten. deze worden dan weer opnieuw geinstalleerd en de settings file wordt ook mee terug gezet. Dit kan ook zonder problemen van de ene naar de andere ROM. Je moet alleen geen full backup doen, maar alleen apps en settings van de apps.

[ Voor 40% gewijzigd door Prulleman op 30-05-2011 09:17 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Prulleman schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:12:
Als je een backup van je apps maakt met My backup root of titanium backup, kan je deze bij een nieuwe rom gewoon terug plaatsten. deze worden dan weer opnieuw geinstalleerd en de settings file wordt ook mee terug gezet. Dit kan ook zonder problemen van de ene naar de andere ROM. Je moet alleen geen full backup doen, maar alleen apps en settings van de apps.
Hmm, dan ga ik dat wel proberen. Het maakt dus niks uit dat ik over ga stappen op een compleet andere rom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
garanties heb je natuurlijk nooit, maar titanium maakt per app een backup van de apk, zodat je deze niet meer in de market hoeft op te zoeken en daarbij een tar file met daarin alle prefs, databases, files etc.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Dan gaan we het gewoon proberen. En anders heb ik pech. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Brutuss schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:17:
[...]
Ik heb ook de CyanogenMod7 (v2.5) op mijn HD2 staan. [...] Alles werkt netjes op twee dingen na...

- Bluetooth: ik kan geen carkits koppelen. Hij vind ze wel maar zodra ikwil koppelen dan gebeurt er niks.
[...]

Heeft iemand ervaring met deze problemen.
Ik heb dit weekend ook maar eens de sprong gewaagd en draai nu vrolijk CyanogenMod7.1:

Android: 2.3.4
Radio: 2.15.50.14
15.42.50.11U_2

Ik kan nu dus maar heel even een connectie maken via bluetooth (ook niet altijd) en als ik connectie heb, dan valt de connectie er weer uit na 1-3 minuten.

Heb op een hoop gezocht en zie dit vaak met de Radio te maken heeft, maar volgens mij heb ik al de laatste.. In dit topic hebben een aantal mensen hetzelfde / soortgelijk probleem, maar helaas weinig reacties erop :)

Hoop dat iemand me een richting op kan duwen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik kan met mijn huidige Android (en voorgaande versies) ook geen verbinding maken met mijn carkit. Volgens mij is Android nog niet echt goed ondersteund. Aan de hardware ligt het niet, want met WM 6.5 werkte dat perfect. Ook radio 2.15.50.14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 15:27
Ik gebruik zelf geen bluetooth, maar kom problemen als deze wel wat vaker tegen als ik op XDA de topics doorlees.

Ik denk dat je het beste even rond kunt kijken op XDA om te kijken welke ROMS hier een fix voor hebben. De Tytung NexusHD2 ROMS hebben sinds versie 2.6 de volgende aanpassingen:
  • Supported unique Bluetooth MAC address.
  • Supported Bluetooth PAN (Personal Area Network) using android-wifi-tether. (Tested on v2.0.7)
  • Tweaked Bluetooth settings to support Bluetooth Auto Reconnect and so on.
En sinds versie 2.5 dit:
  • Supported Bluetooth low power mode due to the new tytung_r8.3 kernel. (Integrated source code from Trilu's Bluetooth battery drain patch. Big thanks to Trilu and Charansingh.)
Dit is slechts een voorbeeld, er zullen vast meer ROMs zijn die de bluetooth verbeterd hebben.

p.s. ik heb overigens het idee dat deze aanpassingen in de Kernel zitten en niet in de Radio. Misschien dat andere ROMs die ook de Tytung kernel gebruiken deze verbeteringen ook hebben. Maar nogmaals, ik ben geen expert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Iemand die (één van) de laatste MIUI rom gebruikt? Zitten er nog steeds veel Chinese tekens in die rom? En hoe zit het met de batterij? De laatste keer dat ik deze rom had gebruikt zo´n 3 maand terug zaten er nog veel chinese tekens in (ondanks dat het een engelstalige rom was) en liep de batterij ook te snel leeg vergeleken met de gingerbread rom die ik nu gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zeg, ik heb de nieuwste release van BoyPPC (oid) geinstalleerd via ClockWorkMod. De installatie opzich ging goed alleen na het rebooten blijft Android hangen bij het bootscreen (blauw android logo met blauwe bliksem eromheen)

Iemand tips?

Nu net nog een andere rom geprobeerd maar daat zin geen bootpartitie in?

[ Voor 16% gewijzigd door Bertus op 30-05-2011 15:53 ]

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Prulleman schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:12:
Zojuist Cyanogenmod geinstalleerd en ik had My Backup Root gebruikt om te backuppen. Alles is weer teruggezet. Ik had niet verwacht dat dit zo goed zou werken! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

BtM909 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:38:
[...]

Ik heb dit weekend ook maar eens de sprong gewaagd en draai nu vrolijk CyanogenMod7.1:

Android: 2.3.4
Radio: 2.15.50.14
15.42.50.11U_2

Ik kan nu dus maar heel even een connectie maken via bluetooth (ook niet altijd) en als ik connectie heb, dan valt de connectie er weer uit na 1-3 minuten.

Heb op een hoop gezocht en zie dit vaak met de Radio te maken heeft, maar volgens mij heb ik al de laatste.. In dit topic hebben een aantal mensen hetzelfde / soortgelijk probleem, maar helaas weinig reacties erop :)

Hoop dat iemand me een richting op kan duwen.
Ik heb 't probleem ook, alleen dan met de wifi verbinding. Bluetooth heb ik niet geprobeerd. De verbinding valt om de minuut of zo uit en herstelt zich daarna weer. Ik ga er eigenlijk vanuit dat de maker van de ROM (Typhoon, ik neem aan dat je die ook hebt) dit snel zal oplossen met 'n update. Irritant is 't wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Archimond schreef op zondag 29 mei 2011 @ 20:30:
Wat ik mij nu afvraag is wat is het verschil tussen de incrementele Android updates versie 2.2.1, versie 2.2.2.

In versie 2.3.2 is de SMS bug gefixed: http://androidcommunity.c...now-sms-bug-fix-20110121/

In versie 2.3+ vind ik deze updates best belangrijk (Wikipedia: Android version history)
- Improved power management
- Download Manager
- Native support for SIP VoIP
- New audio effects such as reverb, equalization, headphone virtualization, and bass boost
- Audio, graphical, and input enhancements for game developers
- Concurrent garbage collection for increased performance
- Switched from YAFFS to the ext4 filesystem

De voordelen van Android versie 2.3 Gingerbread tegenover 2.2 Froyo zijn het waard om te upgraden, helaas zijn er maar weinig stabiele 2.3.2+ Gingerbread custom roms met Sense.
BoyPPC heeft een aantal Gingerbreads met Sense: http://forum.xda-develope...p?p=13458657#post13458657
Ik ga die even proberen

Waarom draaien jullie nog builds gebaseerd op 2.2 Froyo eigenlijk?
Je geeft het zelf al aan, er zijn weinig stabiele gingerbread rom's met Sense. (met name de camcorder)

Ik draai zelf imilka's Incredible Sense v1.1 [Inc S][A2SD][K:Raf1.9OC] en dat werkt prima!

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
ben nu al zo'n jaartje bezig met android op mn hd2 , heb nu net een nieuwe rom geinstalleerd
werkt allemaal prima ,alleen wat ik nu nog nooit heb mee gemaakt is dat ie alle verschillende apps die ik in het verleden via de market heb geinstalleerd aan het downloaden en installeren is , meer dan 100 . gevolg is dat mijn opslag opraakt hoe kan ik die apps verwijderen uit het geheugen van de market hij wil er nogsteeds zo'n 80 downloaden en installeren . ik weet wel hoe ik ze van mn tel kan verwijderen maar ik wil dat de market ze in het vervolg niet meer automatisch installeerd , heb al van alles geprobeerd en op het net kan ik er ook al niets over vinden , GEK word ik er van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Muurtegel schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:00:
Ik gebruik zelf geen bluetooth, maar kom problemen als deze wel wat vaker tegen als ik op XDA de topics doorlees.

Ik denk dat je het beste even rond kunt kijken op XDA om te kijken welke ROMS hier een fix voor hebben. De Tytung NexusHD2 ROMS hebben sinds versie 2.6 de volgende aanpassingen:
  • Supported unique Bluetooth MAC address.
  • Supported Bluetooth PAN (Personal Area Network) using android-wifi-tether. (Tested on v2.0.7)
  • Tweaked Bluetooth settings to support Bluetooth Auto Reconnect and so on.
En sinds versie 2.5 dit:
  • Supported Bluetooth low power mode due to the new tytung_r8.3 kernel. (Integrated source code from Trilu's Bluetooth battery drain patch. Big thanks to Trilu and Charansingh.)
Dit is slechts een voorbeeld, er zullen vast meer ROMs zijn die de bluetooth verbeterd hebben.

p.s. ik heb overigens het idee dat deze aanpassingen in de Kernel zitten en niet in de Radio. Misschien dat andere ROMs die ook de Tytung kernel gebruiken deze verbeteringen ook hebben. Maar nogmaals, ik ben geen expert ;)
Dat viel me ook al op, maar voor elke pagina die iets riep over de ROM, riep een ander weer wat over de radio... Thanks iig voor je toelichting :)

Eric_Cantona schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:48:
[...]

Ik heb 't probleem ook, alleen dan met de wifi verbinding. Bluetooth heb ik niet geprobeerd. De verbinding valt om de minuut of zo uit en herstelt zich daarna weer. Ik ga er eigenlijk vanuit dat de maker van de ROM (Typhoon, ik neem aan dat je die ook hebt) dit snel zal oplossen met 'n update. Irritant is 't wel.
Volgens mij draai ik de versie van American Android... Ik snap 't verschil niet helemaal, maar als die boot, dan staat er American Android en Cyanogen (mod) 7. Ging er vanuit dat de basis dus Cyanogen was / is :P
maar nogmaals ben net pas met Android aan 't stoeien :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
http://android.intersyte.eu/?page_id=6 staat duidelijk stap voor stap, hoe je android via een SD kaartje kan opstarten op je HD2..

leuk.... maar nu weet ik dat je android (redelijk recent), ook op je NAND kan zetten, hierdoor kan je je SD kaar voor opslag gebruiken (heb er 1 van 8GB), en de NAND voor het OS (en het NAND is sneller dan de SD als ik mij niet vergis...)

zijn er stappen die je drastisch anders moet doen om het werkende te krijgen om de NAND ipv SD kaart?

*facepalm @ self, lees net dat dit JUIST voor NAND is ^^

op mijn HD2 staat trouwens de volgende software (ik weet dat er iets was met de radio enzo....)

Versie van Besturingssysteem:
5.2.21913 (21913.5.0.94)

Manila-versie:
2.5.20181527.0

Rom versie
3.14.404.2 (04666) NLD

ROM Datum
10/06/10

Radioversie
2.15.50.14 (deze heeft "native" support voor o.a. als ik mij niet vergis)

Protocol versie:

15.42.50.11U

[ Voor 31% gewijzigd door Dutch2007 op 31-05-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Die stappen op de website zijn inderdaad goed en duidelijk voor een NAND build.

Hier staat de instructie voor SD kaart builds: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=881958

De maker van Hyperdroid zegt dat met zijn build alles werkt en stabiel is: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=769026
Probeer die eens als je problemen hebt met Bluetooth, partition layout voor zijn build werkt met 150 tot 300MB. Met 400MB loopt de installatie vast.

Mijn allereeste keer dat ik ging flashen was een Dual boot met Windows Phone 7 en Android vanaf SD card: http://www.htchd2forum.co...3fea32801d7b657dcc197dafc
Voordat je alles gaat doen moet je eerst Windows Phone 7 erop krijgen: YouTube: ‪Kanaal van 96edwysMobile‬‏

Ik dacht als ik het moeilijkste eerst leer, dan is de rest makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:31

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb even een vraagje.

Toen ik nog WIndows Mobile draaide deed ik weleens mijn telefoon koppelen aan mijn laptop om te kunnen internetten op plekken waar ik geen (open) wifi had.

Kan dit ook via Android? Zo ja, hoe?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
volgens mij heet dit in android wifi tethering hiermee ziet je laptop jouw telefoon als accesspoint maar ik gebruik dit niet dus kan je er niet veel over vertellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Rakkerzero schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:28:
Ik heb even een vraagje.

Toen ik nog WIndows Mobile draaide deed ik weleens mijn telefoon koppelen aan mijn laptop om te kunnen internetten op plekken waar ik geen (open) wifi had.

Kan dit ook via Android? Zo ja, hoe?
Via WiFi hotspot als je het draadloos wilt doen, anders via USB en dan wordt het USB-tethering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Smarron schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 16:47:
[...]
Via WiFi hotspot als je het draadloos wilt doen, anders via USB en dan wordt het USB-tethering.
Als je nog een ROM moet kiezen even goed opletten, wifi tethering werkt helaas niet altijd. Zo heb ik cLK helaas weer moeten vervangen met MAGLDR omdat wifi tethering op alle cLK roms niet werkt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

BtM909 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:16:
[...]

Dat viel me ook al op, maar voor elke pagina die iets riep over de ROM, riep een ander weer wat over de radio... Thanks iig voor je toelichting :)
Voor de overigens, de laatste AmericanAndroid build heeft m'n bluetooth probleem opgelost d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels een HD2 gekocht met een 2GB micro-SD.
Nou wou ik graag eerst is android uitproberen via een SD voordat ik android helemaal over Windows heen zet.
Maar aangezien ik dus nog geen ervaring heb met het zetten van besturingssystemen op een telefoon zou ik graag een link krijgen van wat ik moet downloaden en te horen krijgen wat ik moet doen.
Welke android versie maakt mij niet zo veel uit, het liefst de gene met de minste fouten, eentje die een beetje snel werkt en waar de marketplace werkt.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 12:46:
Ik heb inmiddels een HD2 gekocht met een 2GB micro-SD.
Nou wou ik graag eerst is android uitproberen via een SD voordat ik android helemaal over Windows heen zet.
Maar aangezien ik dus nog geen ervaring heb met het zetten van besturingssystemen op een telefoon zou ik graag een link krijgen van wat ik moet downloaden en te horen krijgen wat ik moet doen.
Welke android versie maakt mij niet zo veel uit, het liefst de gene met de minste fouten, eentje die een beetje snel werkt en waar de marketplace werkt.

Alvast bedankt.
Heb je al iets gelezen in dit topic??? Een paar hints: XDA, gewoon doen (er kan niks kapot), lezen

En waar komt toch het idee vandaan dat de market niet in alle roms werkt...? Ik draai al een tijdje android, eerst SD, verschillende versies, nu al een paar NAND versies en de market heeft het altijd gedaan

[ Voor 12% gewijzigd door Prulleman op 02-06-2011 13:23 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het topic dan nogwel is doorlezen.
Alleen over de market, ik hoorde dat de marketplace bij wp7 niet altijd werkte en dacht dus dat dit bij android ook zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb 2 dagen de Typhoon Cynanogen 7 Nightly gedraaid, maar ik kan er echt niet aan wennen. Blijkbaar mis ik Sense teveel, ondanks ik Launcherpro gebruik. Foto's van Facebook contacten worden niet gesynchroniseerd, dus ik had een widget met favorieten zonder foto. Vrij nutteloos. Ook geen spraak als ik wil navigeren en verder wat kleine handige dingetjes die ontbraken vergeleken met een DHD-rom. Hij werkte wel erg snel!

Hiervoor de AF403 HD 1.5 rom gedraaid. Nu heb ik de laatste RAFDroid HD geprobeerd. Is redelijk hetzelfde (DHD-Rom), maar met een nieuwere kernel en een paar kleine positieve tweaks. Ik ben weer helemaal happy! Voorlopig laat ik het dus maar zo. Alles werkt en draait superstabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
Smarron schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 07:17:
Ik heb 2 dagen de Typhoon Cynanogen 7 Nightly gedraaid, maar ik kan er echt niet aan wennen. Blijkbaar mis ik Sense teveel, ondanks ik Launcherpro gebruik. Foto's van Facebook contacten worden niet gesynchroniseerd, dus ik had een widget met favorieten zonder foto. Vrij nutteloos. Ook geen spraak als ik wil navigeren en verder wat kleine handige dingetjes die ontbraken vergeleken met een DHD-rom. Hij werkte wel erg snel!

Hiervoor de AF403 HD 1.5 rom gedraaid. Nu heb ik de laatste RAFDroid HD geprobeerd. Is redelijk hetzelfde (DHD-Rom), maar met een nieuwere kernel en een paar kleine positieve tweaks. Ik ben weer helemaal happy! Voorlopig laat ik het dus maar zo. Alles werkt en draait superstabiel.
Hier heb ik gewoon foto's van facebook, spraak bij navigatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Smarron schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 07:17:

Heb je wel de facebook app geinstalleerd en daarin aangegeven dat je contacten wilt synchroniseren?
De manier van HTC is namelijk net iets anders, deze zet in de omschrijving van een contactpersoon extra informatie (zijn/haar facebook id). Echter zonder Sense heb je niks aan die informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-08 23:41
Ik ben net als BMW R96 een leek in dit vak, maar wil toch graag android op mn HD2. Ik heb verschijdene topics doorgenomen, maar die verlopen meestal "Connect your HD2 to your pc", hoewel mijn pc mijn hd2 niet herkent en dit dus nutteloos is. Ook heb ik al ClockWorkMod geprobeert, zonder resultaat.
Ik ben dus opzoek naar iemand die me wil/kan uitleggen hoe ik bestanden via mijn sdkaart op mijn hd2 zet die ervoor zorgen dat ik android kan draaien. Hetliefst de Android 2.1 Eclair van de Galaxy S, maar als dit niet zou lukken/ niet stabiel te krijgen is op de HD2 geen probleem.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
MatthiasH schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 13:21:
Ik ben net als BMW R96 een leek in dit vak, maar wil toch graag android op mn HD2. Ik heb verschijdene topics doorgenomen, maar die verlopen meestal "Connect your HD2 to your pc", hoewel mijn pc mijn hd2 niet herkent en dit dus nutteloos is. Ook heb ik al ClockWorkMod geprobeert, zonder resultaat.
Ik ben dus opzoek naar iemand die me wil/kan uitleggen hoe ik bestanden via mijn sdkaart op mijn hd2 zet die ervoor zorgen dat ik android kan draaien. Hetliefst de Android 2.1 Eclair van de Galaxy S, maar als dit niet zou lukken/ niet stabiel te krijgen is op de HD2 geen probleem.
Alvast bedankt!
Je pc herkent de hd2 pas wanneer je connectie hebt met het Windows ActiveSync.
http://www.microsoft.com/...7f-404d-a04b-dc09f8141141

Verder kan ik de informatie in de startpost van dit topic aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
Bedankt voor de reply,
Uiteraard heb ik heel het forum al doorgenomen met de Search- functie, en ook al Active Sync geinstalleerd. Helaas herkent de HTC ook mijn pc niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Welke stappen onderneem je om je telefoon te connecten? Doe je het vanuit Windows Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
Eerst werkte het gewoon wel wanneer ik de usbkabel inplugde. Nu niet meer. Alle instellingen bleven hetzelfde, dus ik dacht dat het aan de kabel zelf lag. Een nieuwe kabel gehaald, geen effect.

Om mijn pc mijn HD2 te laten herkennen :
ActiveSync -> File -> Connection Settings -> Connect
Dan zoekt hij tevergeefs naar aangesloten apparaten.

Bij WM:
Instellingen -> Gegevensdiensten -> ActiveSync -> Syncroniseren
zonder effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Je zou kunnen proberen om verbinding te maken door het tri-color screen te starten. Dit doe je door je HD2 uit te schakelen en vervolgens weer in te schakelen met de volume-down button ingedrukt. Je komt dan op apart scherm terecht zonder Windows Mobile te starten.

Wanneer je hier verbinding maakt met activesync, zou het gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
Nu ziet de pc inderdaad een apparaat, maar: "Samengesteld USB - apparaat wordt niet herkent"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
MatthiasH schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 14:43:
Nu ziet de pc inderdaad een apparaat, maar: "Samengesteld USB - apparaat wordt niet herkent"...
heb je snel een andere pc ter beschikking? meestal zit je met een f*cked up driver op de pc of iets dergelijks, wat lastig te fixen is.Snelste methode om dit uit te sluiten, dan wel te bevestigen is netjes active sync op andere pc installeren, connecten als guest en kijken of de verbinding werkt zodat je kan flashen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
Ik heb hier ook nog een Windows 7 PC staan, maar als ik die connect en het tri-colorscreen instel maakt hij zelfs geen foutmelding van een verkeerd apparaat ofzo

edit:
Als ik met het Tri-colorsscherm opstart, hangt hij als het ware. Er komt informatie in het rood gedeelte, maar dan stopt hij met iets te doen. In een filmpje van YouTube zag ik dat een ander toestel opstarte naar een ander scherm. Dit heb ik niet

[ Voor 44% gewijzigd door MatthiasH op 03-06-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Dan lijkt het er toch op dat je iets verkeerd doet. Heb je de stappen uit de handleiding van de HD2 al gevolgd?

Setting up ActiveSync 1. Connect your phone to your computer. The
Synchronization Setup Wizard automatically starts. Click Next to proceed.
2. To sync your phone with your computer, clear the Synchronize directly with a server running Microsoft Exchange check box, then click Next.
3. Select the information types that you want to sync, then click Next.
4. Select or clear the Allow wireless data connections check box according to your preference.
5. Click Finish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
De stappen kan ik jammer genoeg niet volgen, omdat er geen Wizard automatisch start...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ik heb op het moment geen windows computer bij de hand, maar is het niet zo dat je die via een menu o.i.d. kunt starten? Als ik het me goed kan herinneren moet je namelijk eerst wat instellingen doen om je hd2 toe te voegen aan activesync. Anders herkent hij je hd2 inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
Ik heb werkelijk alles geprobeerd om dit te doen werken. Ben er ook al eens mee naar de winkel terug geweest.. Die hadden HTC gecontacteerd e.d. maar konden ook niets doen.
Volgens mij is er iets misgegaan bij installatie, en zoals ik in de edit van 2 berichten geleden aangaf dat ik niet kon opstarten naar een schermpje vanaf het Tricolor screen zal er ook wel iets mee te maken hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Bij mij doet de telefoon ook niets meer na het tri-color scherm. Dat scherm geeft alleen wat informatie en zorgt ervoor dat je een usb verbinding kunt maken.. Start verder niets op ofzo.

Misschien ligt het toch aan de drivers op je pc. Eventueel kun je een pc zoeken die nog geen activesync heeft en daar alles vers installeren en proberen.

En anders kun je ook nog proberen om Windows Mobile Device Center te installeren. Als ik het goed herinner is dat de voorloper van ActiveSync en dat werkt volgens mij ook gewoon.

Setting up Windows Mobile Device Center 1. Connect your phone to your computer. Windows
Mobile Device Center configures itself, then opens.
2. On the license agreement screen, click Accept.
3. On the Windows Mobile Device Center’s Home screen, click Set up your device.
4. Select the items you want to sync and then click Next.
5. Enter a name for your phone and then click Set Up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
ActiveSync is de voorloper van WM Device Center. Op windows 7 is er alleen maar eenWMDC, en is installatie van een AS niet mogelijk.

Verder had ik het inderdaad op een xp - pc geprobeerd waar pas vanaf vandaag AS opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
MatthiasH schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 15:14:
ActiveSync is de voorloper van WM Device Center. Op windows 7 is er alleen maar eenWMDC, en is installatie van een AS niet mogelijk.

Verder had ik het inderdaad op een xp - pc geprobeerd waar pas vanaf vandaag AS opstaat.
dit al gelezen? HELP !!! HD2 cant connect with ACTIVE SYNC

PS: dit is niet iets wat in het Android topic thuis hoort eigenlijk. Je kan je vraag ook in hrt algemene HD2 topic stellen.

[ Voor 11% gewijzigd door CRXed op 03-06-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Xaero schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 10:47:
Hier heb ik gewoon foto's van facebook, spraak bij navigatie..
Ik heb gegoogled en daar werd vrolijk verteld dat het met Cyanogenmod gewoon niet mogelijk was, omdat de contactfoto's vanuit de Sense foto's worden gepakt.

Verder kon ik niks inspreken als ik een bestemming wilde zoeken, alleen typen.
bartbh schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 12:42:
Heb je wel de facebook app geinstalleerd en daarin aangegeven dat je contacten wilt synchroniseren?
De manier van HTC is namelijk net iets anders, deze zet in de omschrijving van een contactpersoon extra informatie (zijn/haar facebook id). Echter zonder Sense heb je niks aan die informatie.
Ja, had ik geinstalleerd en ook het synchroniseren stond aan. Helaas geen foto's dus.

Maar ik ben uiterst tevreden over die RAFDroid rom, voorlopig hou ik het bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
CRXed schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 16:48:
[...]

dit al gelezen? HELP !!! HD2 cant connect with ACTIVE SYNC

PS: dit is niet iets wat in het Android topic thuis hoort eigenlijk. Je kan je vraag ook in hrt algemene HD2 topic stellen.
Ja, had dit trucje doorgekregen via mail van HTC.. tevergeefs

Nu dat was mn vraag niet helemaal. Ik wou een methode om android op mn HD2 te krijgen zonder de pc en CWM te gebruiken. Alvast bedankt

[ Voor 13% gewijzigd door MatthiasH op 04-06-2011 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
hey jongens,

Nu had ik een MCCM FroyoStone Sense proberen te booten, maar hij blijft hangen tijdens het booten op " Jumping to kernel (custom)...
en daar komt hij gewoon niet van af. (na 3 kwartier)...

Hoe kan ik deze ROM wel laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
MatthiasH schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:38:
hey jongens,

Nu had ik een MCCM FroyoStone Sense proberen te booten, maar hij blijft hangen tijdens het booten op " Jumping to kernel (custom)...
en daar komt hij gewoon niet van af. (na 3 kwartier)...

Hoe kan ik deze ROM wel laten werken?
Welke radio versie heb je draaien?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
2.07.51.22_2. Ik las ergens dat je de .50 radio moest hebben of hoger maar ik kan mn pc niet syncen, dus kan geen radioupdate doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Hoe heb je je HD2 nu aan je PC kunnen verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
Dat heb ik nog steeds niet gedaan.. Gewoon via mn SDkaartje bestanden erop gezet :)
Weet niet of dat de juiste methode was, maar het was het proberen waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
MatthiasH schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:03:
2.07.51.22_2. Ik las ergens dat je de .50 radio moest hebben of hoger maar ik kan mn pc niet syncen, dus kan geen radioupdate doen..
Je moet 2.08 of hoger hebben, meestal wordt bij elke ROM ook de laatste Radio aangeraden (2.15.nogwat). Met 2.07 kan je het vergeten, je zult toch je usb connectie aan de praat moeten krijgen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
Dus dat wordt terug naar de fabriek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
MatthiasH schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:03:
Probeer eens een andere computer, dan kan je uitsluiten of het aan jouw telefoon ligt of aan je eigen pc.
Tot die tijd heeft het geen nut om dingen te proberen, je telefoon voldoet nu niet aan de Android eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
Ik heb al meerdere pcs geprobeerd. XP, Vista,7,... Geen van deze herkent hem, en bij het tricolorscherm (bij usbconnectie) komt er ook geen 'USB' te staan...

http://forum.xda-develope...ghlight=connect+pc&page=2

deze heeft hetzelfde probleem dan mij, en hier zeggen ze dat er niets aan te doen valt. Ik breng hem terug naar de winkel denk ik.

[ Voor 41% gewijzigd door MatthiasH op 05-06-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

MatthiasH schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:34:
Ik heb al meerdere pcs geprobeerd. XP, Vista,7,... Geen van deze herkent hem, en bij het tricolorscherm (bij usbconnectie) komt er ook geen 'USB' te staan...

http://forum.xda-develope...ghlight=connect+pc&page=2

deze heeft hetzelfde probleem dan mij, en hier zeggen ze dat er niets aan te doen valt. Ik breng hem terug naar de winkel denk ik.
moet je de usb-connectietype niet eerst op synchronisatie zetten in WinMo?

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Waarschijnlijk is je usb-connector gewoon kapot, breng maar terug naar de winkel. Wel zorgen dat je systeem origineel is he, anders valt 't niet onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
MatthiasH schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:34:
Heb jij ook al een andere kabel geprobeerd? Zo ja, laat 'm dan maar eens nakijken in de winkel inderdaad.
Edit: ik las dat je al een andere kabel geprobeerd had....dan houdt het wel een beetje op.

Edit2: Wat ook nog in de startpost staat is dit
Google USB driver
Probeer die eens te installeren en kijk dan of je PC de HD2 wel herkent vanuit het 3kleurenscherm.

En dit is ook een belangrijke:
I had this problem and I solved it disabling an option in activesync. I can't remember what was exactly the checkbox, but was in "options" and it said something like "allow usb connections" or something like this.
I just disabled it and rebooted the device holding volume down.

[ Voor 47% gewijzigd door CRXed op 06-06-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Kan iemand mij uitellen hoe je met CWM een backup kan maken van je apps? had begrepen dat dit kon en zo makkelijk en snel van ROM kon wisselen. ik kom er namelijk niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
gram501 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:04:
Kan iemand mij uitellen hoe je met CWM een backup kan maken van je apps? had begrepen dat dit kon en zo makkelijk en snel van ROM kon wisselen. ik kom er namelijk niet uit
Je kan (full) backup maken via het normale backup & restore menu, maar bij het restoren kan je kiezen voor een advanced restore, waarbij je de keuze krijgt welke delen je wilt terug zetten (dus bv system, cache, data, ext data),
In jou geval zou je dan dus data en of ext data moeten restoren.
Let wel op, dit is alleen aan te raden als je naar een nieuwe versie van je huidige rom gaat, en dus niet van een DHD rom naar een CM7 of iets dergelijks.
En dan nog iets, bij een update naar een nieuwe versie is het niet eens nodig omdat dat alleen system en nog wat opnieuw geflashed worden, je data blijft dan al gewoon intact (bij de optie install zip from SD)

Als je naar een ander type rom over wilt stappen kan je het beste titanium backup root of my backup root gebruiken. Dan maak je alleen een backup van je apk's + de bijbehorende settings.

In je data partitie staan bv ook systeem specifieke systeem instellingen, welke kunnen conflicteren met andere ROMS

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:31

Zeror

Ik Henk 'm!

Smarron schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 16:47:
[...]
Ik krijg USB thetering niet werkend hier, maar als WiFi hotspot werkt het prima. Gewoon de telefoon aan het stopcontact terwijl ik internet, dan kan ik dat onbeperkt lang doen. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
USB Tethering werkt hier prima met PdaNet. Is een erg goede app, zeker aan te raden.
Pagina: 1 ... 20 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.