Prulleman schreef op maandag 23 mei 2011 @ 09:12:
[...]
als je WM + CHT een mooie combo vind moet je gewoon een android ROM kiezen met sense. Dan heb je direct out of the box een uitgebreide launcher met geintegreerde widgets. uitgebreider en beter te customizen dan sense op WM.
Verder is het natuurlijk onzin om een kale android te vergelijken met WM + sense. Je moet niet vergeten dat bijna elke fabrikant zijn eigen smaakje over een OS heen gooit, of het nou om samsung, SE of HTC gaat, WM of android. Ze hebben allemaal hun eigen interface. Heb je wel eens een kale WM 6.5.3 gezien? dan heb je 1 scroll menu met wat tekst links.... that's it.
Ben benieuwd naar je onderbouwing. Denk niet dat veel argumenten overeind blijven als je je mening baseert op 1 SD build. Ik zou zeggen, pak een mooie complete desire + sense build en let op dat je je mening niet laat beinvloeden door installatie problemen en/of known bugs. Vergeet niet dat de HD2 eigenlijk een WM toestel is

Hoe komen jij en CRXed er nou bij dat het niet lekker vind werken (in je 1na laatste zin, installatie problemen en/of known bugs)? Android werkt ontzettend goed op mijn HD2. Ik heb trouwens een RAM build he, die weliswaar vanaf de SD opstart maar niet opereert vanaf de SD. Veel sneller dan een RAM build kun je niet gaan, als ik XDA mag geloven (sterker nog, op het desbetreffende XDA Thread van mijn build staat dat vanwege de RAM dump het sneller is dan een NAND build..). Dat terzijde heb ik de vergelijking gemaakt met een standaard android build. Je zegt wel dat ik een Android build met sense moet proberen en whatnot vanwege de widgets, maar de Sense widgets van Android zijn te vergelijken met de Sense tabs van WM6.5
Standaard Android heeft niet eens een filemanager. Naar mijn mening zou WM6.5 meer potentie gehad kunnen hebben als Android als die evenveel support als Android kreeg. En ik vergelijk inderdaad kale android met WM+ Sense. Dat doe ik niet uit haat voor Android, maar om het feit dat Android in een velen malen onderontwikkelde fase dan WM6.5 groot geworden is. Anders gesteld, zelfs toen Android kaal was groeide het velen malen sneller dan WM+Sense. Waarom zou ik dan die vergelijking niet mogen maken?
De comment van CRXed alleen al:
"Sorry, maar ik denk dat je een van de weinigen in dit topic bent met deze mening.
Dat jij bij een verouderde SD-build blijft hangen en het voor jou niet lekker werkt, betekent niet dat het een slecht OS is.."
Even ontleden:
'Dat jij bij een verouderde SD-build blijft hangen en het voor jou niet lekker werkt'
- Het is nog steeds een van de snelste en stabiele builds, maar achja omdat hij in de tijdlijk wat ouders is, is hij natuurlijk verouderd

- Nergens heb ik beweerd dat het voor mij niet lekker werkt. Dit is gewoon uit de lucht geplukt. Ik heb aangegeven een probleem met de launcher te hebben, die ik zelf heb opgelost omdat ik hem zelf op de verkeerde plek geinstalleerd had.
En dan nog het mooiste: "betekent niet dat het een slecht OS is.."
Ben benieuwd waaruit er gesuggereerd word dat het een slecht OS is.
Weet je wat, ik ga me niet eens wagen aan een fatsoenlijk onderbouwd blogje want ik weet toch dat dit van alle kanten gebashed gaat worden. Als ik al een comment moet ontleden dat gebaseerd is op mijn stukje van vier zinnen kan ik al voorspellen waar ik op moet reageren als ik er een heel tekst over heb geschreven.
Ik heb er geen zin meer in.
-------------------------------------------------
On- Topic: Ik gebruik nu GO-Launcher EX, voorheen Launcher Pro gebruikt. Welke vinden jullie de beste (hoeven niet per se een van deze twee te zijn)?
Voor degenen die een mooi achtergrond zoeken, download de app HD Wallpapers. Staan echt veel mooie op!