Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-09 08:15
D-e-n schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 00:35:
Hoeveel mensen hier hebben de Vodafone-HD2-Android combinatie eigenlijk? Ik word er namelijk helemaal gek van. Ook met de SD-versie van Core droid krijg ik maar geen internet. Alles staat keurig ingesteld volgens de instellingen die je hier en elders op het internet tegenkomt maar het wil maar niet lukken.

Met WinMo had ik overigens zelden internetproblemen
Ik heb Vodafone en nergens last van. Hoef niets aparts in te stellen..
Ik draai dan ook wel Android op NAND.

Heb je al een andere rom (edit: ik bedoelde eigenlijk radio) geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:37
Muurtegel schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 00:38:
[...]

Ik heb Vodafone en nergens last van. Hoef niets aparts in te stellen..
Ik draai dan ook wel Android op NAND.

Heb je al een andere rom geprobeerd?
Drie tot nu toe: een NexusHD-ROM, MCCM_DS_V4.0 en Core Droid HD V0.4 Deze laatste is overigens zo traag als wat bij mij. Ik heb ook even AmeriCanAndroid AOSP HD2 geprobeerd maar die liep vast bij het installeren. Die had qua uiterlijk ook niet de voorkeur.

Ik vind het niet erg om een build uit te proberen op de werking maar van de verbindingsissues baal ik wel.

Welke roms heb je gehad? Wellicht kan de kernel een rol spelen?

[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 04-05-2011 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 19:53
Heb sinds het begin van dit jaar de Desire based rom van prj gebruikt, zonder CWR, en die heeft altijd prima gewerkt. Enige issue was dat het volume over bluetooth veeel te luid was. Verder waren er wat bugs in de manier waarop froyo de contacten synct over bluetooth.

Daarom ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe no nonsense rom, en deze keer eens zonder sense... Ik moet zeggen dat ik NexusHD2-Gingerbread V2.7 enorm goed vind werken. Zeer snel, weinig energiegebruik, en geen volume problemen.

Door nu even deze rom te gebruiken merk ik dat ik sense quasi niet mis... Het enige wat imho ontbreekt in stock gingerbread is de T9 mogelijkheid van de dialer. Hiervoor kan je Dialer One gebruiken, maar deze heeft een paar bugs.

Mijn concluse is allesinds dat NexusHD2-Gingerbread V2.7 zeker een aanrader is als je een snelle en stabiele rom wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
Mijn concluse is allesinds dat NexusHD2-Gingerbread V2.7 zeker een aanrader is als je een snelle en stabiele rom wilt...

Is deze zuiniger als de PRJ rom die jij ook had? want deze is erg goed en stabiel voor mij!!
En je hebt het dan over batterij verbruik neem ik aan..

De dialer vindt ik ook wel fijn ja!!

En ik zou graag willen dat de flip-klok met het lokale weer ook weer op mijn home screen kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 19:53
Ik hangde mijn foon met prj ook elke nacht aan de lader, en heb er gisteren wat meer mee gespeeld dan gewoonlijk, maar op het eerste zicht is het zeker zo zuinig als die van prj.

Het weer en de flipclock is wel fancy, maar het is niet dat ik het echt mis. Op het lockscreen staat ook de tijd in het groot, dus dat mis ik niet echt.

Wat echt een veraderming is, is dat hij de facebook contacten niet meer standaard via bluetooth synct. Ervoor kreeg ik dus ook mijn facebookcontacten op mijn carkit, zeer irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Zou je mij ( ons) willen informeren over je bevindingen?

En deze heeft ook ext3 ext 4 toch zodat je applicaties en data op SD staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:56
D-e-n schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 00:35:
Hoeveel mensen hier hebben de Vodafone-HD2-Android combinatie eigenlijk? Ik word er namelijk helemaal gek van. Ook met de SD-versie van Core droid krijg ik maar geen internet. Alles staat keurig ingesteld volgens de instellingen die je hier en elders op het internet tegenkomt maar het wil maar niet lukken.

Met WinMo had ik overigens zelden internetproblemen
Ik gebruik zelf naar volle tevredenheid een 'oude' Darkstone SuperRAM v1.5 en Radio 2.12.50.02.
Werkt perfect, dus ik heb tot nu toe geen behoefte gehad om een nieuwere Android of Radio versie er op te zetten.

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:16
Buh. Net me CWM gesloopt door een nieuwe versie te flashen via ROM Manager.. Kan ik dus ook geen backup maken voordat ik hem opnieuw flash :+. Erg lastig :+.

Gelukkig start telefoon nog op, dus kan ik nog backuppen met Titanium Backup.. hopen dat dat goed komt :+.

Heb ook geen idee of je alles kwijt bent als je CWM opnieuw flasht? Wel dus :+. Nja. Hopen dat ik niet alles kwijt ben :O.

[ Voor 8% gewijzigd door Xaero op 04-05-2011 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
D-e-n schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 00:45:
[...]

Drie tot nu toe: een NexusHD-ROM, MCCM_DS_V4.0 en Core Droid HD V0.4 Deze laatste is overigens zo traag als wat bij mij. Ik heb ook even AmeriCanAndroid AOSP HD2 geprobeerd maar die liep vast bij het installeren. Die had qua uiterlijk ook niet de voorkeur.

Ik vind het niet erg om een build uit te proberen op de werking maar van de verbindingsissues baal ik wel.

Welke roms heb je gehad? Wellicht kan de kernel een rol spelen?
Sorry ik bedoelde de Radio en niet de ROM.. De Radio gaat over zaken als telefoonverbinding, gps en 3G verbinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Muurtegel schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:59:
[...]

Sorry ik bedoelde de Radio en niet de ROM.. De Radio gaat over zaken als telefoonverbinding, gps en 3G verbinding..
Ik heb de laatste ROM van HTC 3.14 en die heeft radio 2.15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Gisteren in 'n vlaag van update-drang m'n HD2 opgewaardeerd van 'n oude CleanDroid versie naar de laatste Typhoon. Alles goed en wel ingesteld en voor m'n gevoel alles gedaan zoals 't hoort, even opnieuw opstarten en daar begon 't gezeik.

'n Bootloop die met 'n paar keer opnieuw opstarten, wachten, op verschillende manieren opstarten ('n keer de bootloader, 'n keer via MAGDLR, etc) maar niets wil helpen. In de nacht nog maar eens alles opnieuw geflashed en tot zojuist niet meer opnieuw opgestart. Maar nu dus weer de bootloop.

Ik heb 't topic doorgenomen op bootloops, maar deze lijken in de laatste versies niet meer aanwezig. Is er 'n manier om deze te omzeilen zonder dat ik al 't ingestelde kwijt ben? Ik ga zo 'n ander SD-kaartje proberen, om dat in ieder geval uit te sluiten.

Andere tips nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Backup maken met titanium backup, partities formateren, opnieuw flashen en dan alleen applicaties en een aantal systeeminstellingen terugzetten. Zelf niet getest, maar zoiets zou moeten werken.

Heb het zelf ook een beetje.. gisteren af403 erop gezet. Werkt prima, maar de corrupte stedenlijst in het weather widget blijft, zodat ik daar nog steeds geen andere steden aan kan toevoegen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 09:47
Eric_Cantona schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:08:
Gisteren in 'n vlaag van update-drang m'n HD2 opgewaardeerd van 'n oude CleanDroid versie naar de laatste Typhoon. Alles goed en wel ingesteld en voor m'n gevoel alles gedaan zoals 't hoort, even opnieuw opstarten en daar begon 't gezeik.

'n Bootloop die met 'n paar keer opnieuw opstarten, wachten, op verschillende manieren opstarten ('n keer de bootloader, 'n keer via MAGDLR, etc) maar niets wil helpen. In de nacht nog maar eens alles opnieuw geflashed en tot zojuist niet meer opnieuw opgestart. Maar nu dus weer de bootloop.

Ik heb 't topic doorgenomen op bootloops, maar deze lijken in de laatste versies niet meer aanwezig. Is er 'n manier om deze te omzeilen zonder dat ik al 't ingestelde kwijt ben? Ik ga zo 'n ander SD-kaartje proberen, om dat in ieder geval uit te sluiten.

Andere tips nog?
Je hebt denk ik net pech gehad, er zijn met de laatste versies wat problemen geweest met bootloops. Voor zover ik nu heb kunnen zien gaat het met de laatste versie 3.2.0 allemaal goed.
Ik gebruik al heel lang de Typhoon rom en ben er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik ben in ieder geval helemaal van meet af aan begonnen en ga zo min mogelijk data restoren. Maar even gewoon helemaal vers installeren als 't kan.

Om de paar apps even rebooten om te kijken of 't nog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
D-e-n schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:03:
[...]

Ik heb de laatste ROM van HTC 3.14 en die heeft radio 2.15.
Probeer eens een andere Radio zou ik zeggen.

Mijn GPS verbinding is niet erg soepel atm dus ik ga ook op zoek naar een andere radio.
Iemand hier met Vodafone die me een goede Radio aan kan raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-07 18:34
Tweakers, ik heb even een (waarschijnlijk) relatief simpele vraag. Ik heb al meerdere ROMS uitgeprobeerd. Toen ik voor het eerst Android gedownload had, heb ik ongeveer alles gedownload wat los & vast zat. Nu wordt telkens als ik een nieuwe android rom installeer al die apps weer gesynchroniseerd. Dat wil ik dus voorkomen.

Hoe doe ik dat? Ik schakel in de set-up wizard synchronisatie met google altijd uit, maar toch synchroniseerd hij de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:44
Voor iedereen die problemen heeft met Vodafone: ik heb dat totaal niet met onderstaande Radio/ROM (zie mijn signature).
Zorg voor goede APN instellingen en edit je gps.conf bestand zodat je Europese GPS satelliet gegevens gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
CRXed schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 22:47:
Voor iedereen die problemen heeft met Vodafone: ik heb dat totaal niet met onderstaande Radio/ROM (zie mijn signature).
Zorg voor goede APN instellingen en edit je gps.conf bestand zodat je Europese GPS satelliet gegevens gebruikt.
De radio is het bij mij niet. Ik heb dezelfde volgens mij. Ik zal eens een SD-variant van jouw rom zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
CRXed schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 22:47:
Ik heb gemerkt dat je de eerste keer gewoon geduldig af moet wachten totdat de telefoon een fix heeft. (kan 5 - 10 minuten duren) daarna gaat het binnen 10 seconden. Lag dus niet aan de Radio gelukkig.
D-e-n schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 22:55:
[...]

De radio is het bij mij niet. Ik heb dezelfde volgens mij. Ik zal eens een SD-variant van jouw rom zoeken.
Ah, SD. Dat kan ik me nog goed herinneren. Toen ik Android op SD draaide werkte alles maar nauwelijks goed. Ik had iedere keer geluk met mijn settings, maar de rest klaagde alles aan elkaar. Van 3G tot GPS en gewoon bellen, alles ging fout.

Misschien toch eens overwegen om de overstap naar NAND te gaan maken.. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Muurtegel op 05-05-2011 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-10 05:31
Mijn SD-based MCCM_DS_V4.0_FroyoStone_Sense loopt al paar maanden zonder gebreken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
hansie18 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 04:14:
Mijn SD-based MCCM_DS_V4.0_FroyoStone_Sense loopt al paar maanden zonder gebreken! :)
Welke provider? Bij mij gaf die dus problemen. Met HTC rom 3.14 en radio 2.15
Muurtegel schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 00:19:
[...]
Misschien toch eens overwegen om de overstap naar NAND te gaan maken.. ;)
Durf ik niet zo goed, zeker nu niet ;) Want dan is de terugkeer naar WinMo toch een stuk moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:14
Mensen met vodafone gebruik een ppp build ik haal lekker gewoon 360 kb per sec sneller dan een aantal wifi hotspots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:33
D-e-n schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:17:
[...]
Durf ik niet zo goed, zeker nu niet ;) Want dan is de terugkeer naar WinMo toch een stuk moeilijker.
Het is in principe niks anders dan een wimo upgraden (bv van 1.66 naar 3.14, maar dan nu van android naar 3.14)
niks moeilijk aan, je zet je telefoon in de bootloader en je klikt de executable aan

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Laatst online: 22:56

HollovVpo1nt

I like gadgets

Heren ik heb een probleem :'(

Ik heb android op de SD staan (Froyo Super_RAM). Ik krijg geen homescreen na het booten! Ik heb dualboot, hij boot wel naar android toe, ik kan mijn pincode invoeren maar daarna krijg ik een zwart scherm met alleen het grijze/witte taakbalk boven (die wel gewoon reageert op swipe). Wat moet ik doen? Ik heb redelijk wat contacten opgeslagen op Android die ik niet gesynct heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Je kunt proberen om de image waar al je gegevens instellingen apps etc. op staan te backuppen, dezelfde android opnieuw te installeren en de image terug zetten.
jan-willem3 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:39:
Mensen met vodafone gebruik een ppp build ik haal lekker gewoon 360 kb per sec sneller dan een aantal wifi hotspots.
Ik heb even speedtest gedownload in de market en ik kwam uit op: 3841 kb/s download en 840 kb/s upload.
Oftewel: 480kB/s down en 105kB/s up

En dat met de NexusHD2-Gingerbread V2.7 NAND rom.

[ Voor 58% gewijzigd door Muurtegel op 05-05-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
jan-willem3 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:39:
Hoe is de stabiliteit van ppp met vodafone? ik gebruik zelf typhoon magldr (volgens mij is dit altijd rmnet) en wil ook binnenkort een x de cLK versie van typhoon proberen die natuurlijk ppp only is (hier schijnen flinke stappen in gemaakt te zijn de laatste tijd)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Prulleman schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:53:
[...]

Het is in principe niks anders dan een wimo upgraden (bv van 1.66 naar 3.14, maar dan nu van android naar 3.14)
niks moeilijk aan, je zet je telefoon in de bootloader en je klikt de executable aan
Maar nu kan ik terug naar WinMo als ik toch even internet wil. Ik vind het link om het NAND-verhaal te beginnen (ik heb nog nooit geflashed) als ik niet weet dat het kán werken. Want tot nu toe heb ik nog geen (stabiel) internet gehad. Alleen met de Radroid SD-rom had ik het even. Maar na het checken van mijn mail was het beantwoorden ervan al weer teveel. Plots was het weg.

Qua Vodafone-instellingen heb ik dit nog geprobeerd:
http://www.vodafone.nl/kl...dels=57362&settings=VLIVE
http://forum.xda-develope...e/index.php/t-903802.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-10 10:30
D-e-n schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:33:
[...]

Maar nu kan ik terug naar WinMo als ik toch even internet wil. Ik vind het link om het NAND-verhaal te beginnen (ik heb nog nooit geflashed) als ik niet weet dat het kán werken. Want tot nu toe heb ik nog geen (stabiel) internet gehad. Alleen met de Radroid SD-rom had ik het even. Maar na het checken van mijn mail was het beantwoorden ervan al weer teveel. Plots was het weg.

Ja met die SD builds is met Vodafone internet nog wat mis, gelukkig zijn ze makkelijk aan te passen. Als je even in deze thread zoekt zie je SD roms die door mij zijn aangepast zodat ze wel met Vodafone werken en ook de files die je moet aanpassen zodat ze werken. Nu ben ik over naar NAND roms en ik moet eerlijk zegen dat ik nog nooit wegvallend internet heb gehad... NAND is echt wel een verstandige keuze, met PPP op die SD builds is nog wel eens wat mis. Ik heb de juiste files voor de PPP SD builds wel aan de developers op xda beschikbaar gesteld, maar niet iedereen gebruikt ze. Met RMNET (standaard) op de NAND builds is het echt prima internet, ik heb ook vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
@ muurtegel

Hoe bevalt jou de NexusHD2-Gingerbread V2.7 NAND?

Is deze goed voor dagelijks gebruik en hoe is het met het accugebruik

p.s. is het ook mogelijk dat je FM-radio luisterd?
en dan niet via internet...

Zag namenlijk dat de radio niet in deze ROM zat en die wil ik toch wel hebben....

[ Voor 39% gewijzigd door gram501 op 06-05-2011 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 13:39

mickjuh

Good news everyone!

Gebruiken jullie de Google Navigatie wel eens?

Ik ben benieuwd of jullie last hebben van hetzelfde. Als ik aan het navigeren ben dan klapt hij regelmatig nog wel eens uit de applicatie. Daarna zie je bovenin de balk dat hij wel verder gaat met navigeren en dat je hem daarna gewoon weer kunt openen en verder kunt gaan.

Ik vraag me ook af of dit een bug is van de Navigatie software of dat het alleen gebeurd op niet-officiële Android telefoons :) Het is me bij meerdere builds gebeurd en het lijkt vaker voor te komen als je een Android build langer in gebruik hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
gram501 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 07:42:
@ muurtegel

Hoe bevalt jou de NexusHD2-Gingerbread V2.7 NAND?

Is deze goed voor dagelijks gebruik en hoe is het met het accugebruik

p.s. is het ook mogelijk dat je FM-radio luisterd?
en dan niet via internet...

Zag namenlijk dat de radio niet in deze ROM zat en die wil ik toch wel hebben....
De ROM bevalt erg goed. Kijk voor de grap maar eens in het topic op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905060 (en dan vooral de laatste pagina's, gezien het topic telkens geupdate wordt als er een nieuwe rom is)

Snelheid, betrouwbaarheid en accugebruik is echt ongelooflijk goed. Wat wel opvalt is dat er een groep mensen is die slechte GPS hebben. Daar ben ik er 1 van helaas.

FM-radio zit niet in de rom. De maker heeft dat expres gedaan omdat dat niet standaard in Android zit o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 22:29

antipode

-=Got is in the details=-

ikheetkoen schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 21:27:
Tweakers, ik heb even een (waarschijnlijk) relatief simpele vraag. Ik heb al meerdere ROMS uitgeprobeerd. Toen ik voor het eerst Android gedownload had, heb ik ongeveer alles gedownload wat los & vast zat. Nu wordt telkens als ik een nieuwe android rom installeer al die apps weer gesynchroniseerd. Dat wil ik dus voorkomen.

Hoe doe ik dat? Ik schakel in de set-up wizard synchronisatie met google altijd uit, maar toch synchroniseerd hij de apps.
Hier heb ik ook last van. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:46

Smarron

The bend

mickjuh schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:23:

Ik ben benieuwd of jullie last hebben van hetzelfde. Als ik aan het navigeren ben dan klapt hij regelmatig nog wel eens uit de applicatie. Daarna zie je bovenin de balk dat hij wel verder gaat met navigeren en dat je hem daarna gewoon weer kunt openen en verder kunt gaan.

Ik vraag me ook af of dit een bug is van de Navigatie software of dat het alleen gebeurd op niet-officiële Android telefoons :) Het is me bij meerdere builds gebeurd en het lijkt vaker voor te komen als je een Android build langer in gebruik hebt.
Ik gebruik Google Navi sinds de SD-versies van Android uitkwamen en sinds januari via de NAND-versie van Android. Ik heb dit probleem echt nog nooit meegemaakt. Ik navigeer elke dag (zeker zo'n 25K kilometers sinds januari) en hij werkt bij mij echt perfect.

Ik heb op dit moment de AF403 DesireHD stock base 1.5 rom. En hiervoor ook perfect kunnen navigeren met de prj Clean Desire v0.3.2. Bij beide roms dus geen enkel probleem.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ik heb zojuist via CWM deze update geinstalleerd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=953630

Volgens de maker zijn de GPS bestanden voor de HD2 te basic, waardoor een GPS fix erg lang duurt. Via zijn update zouden de GPS bestanden uitgebreider worden en krijg je dus een snellere fix.

Ik heb het net geprobeerd (ik weet niet of het mss ergens anders aan lag) en ik kreeg mijn eerste fix tussen de 10 en 20 seconden. Tweede fix duurde slechts 3 seconden! Voorheen duurde de eerste fix ergens tussen de 3 en 5 minuten. En de tweede zo'n 20 seconden..

Dit is maar een momentopname, ik zal het de komende dagen nog eens aankijken en mijn bevindingen laten weten.

Heb vandaag weer een paar keer speedtests gedaan. Daarstraks had ik een snelheid van 130kB/s down en 105kB/s up. Nu is het weer 489,8kB/s down en 104,4kB/s up. (Met Vodafone Radio: 2.15.50.14 ROM: NexusHD2-Gingerbread V2.7 NAND)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Okki5 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 01:01:
[...]

Ja met die SD builds is met Vodafone internet nog wat mis, gelukkig zijn ze makkelijk aan te passen. Als je even in deze thread zoekt zie je SD roms die door mij zijn aangepast zodat ze wel met Vodafone werken en ook de files die je moet aanpassen zodat ze werken. Nu ben ik over naar NAND roms en ik moet eerlijk zegen dat ik nog nooit wegvallend internet heb gehad... NAND is echt wel een verstandige keuze, met PPP op die SD builds is nog wel eens wat mis. Ik heb de juiste files voor de PPP SD builds wel aan de developers op xda beschikbaar gesteld, maar niet iedereen gebruikt ze. Met RMNET (standaard) op de NAND builds is het echt prima internet, ik heb ook vodafone.
Minpunten voor Vodafone dus ;) Maar tnx.
Samenvattend: het is dus of één van die vier SD-roms gebruiken met aangepaste ppp-files of toch naar NAND met rmnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 19:31
Prulleman schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:51:
[...]

Hoe is de stabiliteit van ppp met vodafone? ik gebruik zelf typhoon magldr (volgens mij is dit altijd rmnet) en wil ook binnenkort een x de cLK versie van typhoon proberen die natuurlijk ppp only is (hier schijnen flinke stappen in gemaakt te zijn de laatste tijd)
Ik heb de cLK versie en sinds de laatste typhoon build vind ik het erg stabiel. Ik heb iig geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje. Ik heb nu Android op mijn HD2, via SD.
Alleen batterij verbruik valt nog erg tegen..
Zie je echt een duidelijk verschillen in NAND t.o.v. SD?

En wat zijn verder pluspunten?
Stabieler? Sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Mijn laatste SD Android build heb ik in Januari gebruikt. Toen ben ik overgestapt naar NAND.

Mijn bevindingen:
- Sneller
- Stabieler (vooral op lange termijn)
- Minder energie verbruik (3 - 5 mA standby met GPS, Data en de hele rattaplan)
- Clockwork Mod zodat je erg simpel via je SD kaart kunt upgraden
- Snelle opstart tijd

Enige probleem waar ik tot vandaag tegenaan liep was de GPS, maar het lijkt er op dat ik daar een fix voor gevonden heb.

Ik heb Windows Mobile nooit gebruikt, dus voor mij was de overstap ook niet erg moeilijk. Je kunt in ieder geval erg makkelijk weer terug gaan naar Windows Mobile als je dat liever doet. (Het is net zo makkelijk als een nieuwe WM Rom flashen)

[ Voor 3% gewijzigd door Muurtegel op 06-05-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, oke thanks!
En dit is een prima NAND versie?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905060

Aangezien ik er graag Gingerbread op wil. (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ik gebruik die ROM op het moment en ben uiterst tevreden!

edit: Het is wel aan te raden om clockworkmod te gebruiken. Een guide van hoe je dat moet doen staat onder het kopje 'installations' in de openings post.

[ Voor 57% gewijzigd door Muurtegel op 06-05-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
mickjuh schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:23:

Ik gebruik Google Nav elke week en nooit dit probleem!
Blijft altijd op de voorgrond staan, tenzij ik dat zelf niet wil.

Dus het ligt niet aan de app, maar aan jouw foon/instellingen/ROM/whatever.
Gebruik je een taskkiller? Zo ja, weg ermee.

Tip van flip: Flitsnav Beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
D-e-n schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:14:
[...]

Minpunten voor Vodafone dus ;) Maar tnx.
Samenvattend: het is dus of één van die vier SD-roms gebruiken met aangepaste ppp-files of toch naar NAND met rmnet?
Nee.
Samenvattend: Ga naar NAND!
Als de enige reden dat je bij een SD build blijft is, omdat je geen stabiel hebt op je SD build, dan is dat met NAND verleden tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Inderdaad een goeie tip! Heeft mij al redelijk vaak geholpen! Kan gewoon op de achtergrond draaien en piept als een gek wanneer je in de buurt komt van een mobiele flitser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Laatst online: 03-10 13:39

mickjuh

Good news everyone!

CRXed schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:56:
[...]

Ik gebruik Google Nav elke week en nooit dit probleem!
Blijft altijd op de voorgrond staan, tenzij ik dat zelf niet wil.

Dus het ligt niet aan de app, maar aan jouw foon/instellingen/ROM/whatever.
Gebruik je een taskkiller? Zo ja, weg ermee.

Tip van flip: Flitsnav Beta
Gebruik geen taskkiller. Gebruik de nand rom gpc_hd2_gingerbread_v2.3b met radio 2.15.50.14 en launcherpro. Voor de rest geen spannende apps geïnstalleerd. De rom zelf is al wel geroot en bezit standaard een adblocker.

Toch heb ik dit met meerdere roms wel eens meegemaakt en met diverse radio roms. Is die tip die je geeft een addon voor Google Navigatie of losstaande app?

edit: ^^ @hierboven geeft al antwoord op mijn vraag :)

[ Voor 3% gewijzigd door mickjuh op 06-05-2011 14:14 . Reden: vraag beantwoord door voorganger ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
D-e-n schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:33:
[...]

Ik had precies hetzelfde probleem. Op SD met Vodafone constant problemen met Internet. Na flashen, geen enkel probleem meer. Werkt altijd.
Muurtegel schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:06:
Ik heb zojuist via CWM deze update geinstalleerd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=953630

Volgens de maker zijn de GPS bestanden voor de HD2 te basic, waardoor een GPS fix erg lang duurt. Via zijn update zouden de GPS bestanden uitgebreider worden en krijg je dus een snellere fix.

Ik heb het net geprobeerd (ik weet niet of het mss ergens anders aan lag) en ik kreeg mijn eerste fix tussen de 10 en 20 seconden. Tweede fix duurde slechts 3 seconden! Voorheen duurde de eerste fix ergens tussen de 3 en 5 minuten. En de tweede zo'n 20 seconden..

Dit is maar een momentopname, ik zal het de komende dagen nog eens aankijken en mijn bevindingen laten weten.

Heb vandaag weer een paar keer speedtests gedaan. Daarstraks had ik een snelheid van 130kB/s down en 105kB/s up. Nu is het weer 489,8kB/s down en 104,4kB/s up. (Met Vodafone Radio: 2.15.50.14 ROM: NexusHD2-Gingerbread V2.7 NAND)
Ik heb gewoon FasterFix uit de Market geinstalleerd. Is makkelijk en zelfde resultaat.
Ik heb na die fix zelfs in huis binnen de 10sec een lock.

[ Voor 39% gewijzigd door Xanion op 06-05-2011 14:40 ]

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Xanion schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:39:
Ik heb gewoon FasterFix uit de Market geinstalleerd. Is makkelijk en zelfde resultaat.
Ik heb na die fix zelfs in huis binnen de 10sec een lock.
Nee dat is niet hetzelfde. FasterFix veranderd 1 regel in het gps config bestandje zodat die op europees gezet wordt. Wat die fix doet, is het hele bestand aanpassen, allemaal informatie toevoegen (zoals meerdere servers) zodat de informatie een stuk uitgebreider wordt.

Als je geen problemen had met je GPS heb je er wss niets aan, maar bij mij duurde het (met FasterFix) erg lang om een GPS lock te krijgen. Nu duurt het minder dan 10 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Na de tip van Okki ben ik eens even gaan zoeken op ppp en rmnet en ik heb (geloof ik) zowaar een SD-card rom gevonden die werkt met Vodafone. Ik heb in ieder geval internet :)

NexusHD2-FRG83D V1.8

Dit geeft me mooi de gelegenheid eens te gaan spelen met Android. Het ziet er mooi en soepel uit. Als deze bevalt zet ik hem er wellicht als NAND op want er is ook een NAND-broertje

Ik ben natuurlijk HTC Sense gewend (ook met de andere Android builds) dus het enige wat ik tot nu toe mis is een soort van widget voor de favoriete contacten. Maar die zijn er vast wel op de market

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:39

RaJitsu

B.S.U.R.

Er zijn ook ROMs die ook Sence hebben. Dan heb je alle typische Sense widgets die je gewend bent ook gewoon.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Launcherpro heeft zo'n widget. En met een skin als addon kun je die eruit laten zien als een echte sense widget. (ik zou er niet voor kiezen, maargoed..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Laatst online: 23-07 20:06
Welke build ik ook gebruik,met warm weer krijg ik ontzettende slowdown.....temp niet al te gek,rond de 40 graden,telefoon voelt dan net aan als stroop.
Als het niet warm is is de foon lekker snel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
fragcompany schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 23:40:
Welke build ik ook gebruik,met warm weer krijg ik ontzettende slowdown.....temp niet al te gek,rond de 40 graden,telefoon voelt dan net aan als stroop.
Als het niet warm is is de foon lekker snel 8)7
misschien last van zonnesteek??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:55

Zeror

Ik Henk 'm!

Al een hele tijd roep ik dat ik Andriod op mijn hd2 wil zetten, maar nu moest het toch maar eens van komen. Alleen ik zie door alle bomen het bos niet meer. Welke builds zijn nu echt goed en geupdate met de laatste versies en welke zijn absoluut af te raden?
Ik zat daarnet even naar het filmpje van Froyo 2.2 te kijken in de startpost. Dat ziet er allemaal wel leuk uit. Maar bij de comments/installatie instructies lees ik dat de batterijduur niet zo goed is. Hoe zit dat nou?
Ergens ben ik nog steeds een beetje bang dat er tijdens het installeren of gebruik iets verkeerd gaat en mijn telefoon onbruikbaar is, zodat ik echt veel moeite moet gaan doen om dit te herstellen. Ik heb de ballen verstand van dit soort dingen.

Wie kan mij wat opheldering geven?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Rakkerzero schreef op zondag 08 mei 2011 @ 11:40:
Al een hele tijd roep ik dat ik Andriod op mijn hd2 wil zetten, maar nu moest het toch maar eens van komen. Alleen ik zie door alle bomen het bos niet meer. Welke builds zijn nu echt goed en geupdate met de laatste versies en welke zijn absoluut af te raden?
Ik zat daarnet even naar het filmpje van Froyo 2.2 te kijken in de startpost. Dat ziet er allemaal wel leuk uit. Maar bij de comments/installatie instructies lees ik dat de batterijduur niet zo goed is. Hoe zit dat nou?
Ergens ben ik nog steeds een beetje bang dat er tijdens het installeren of gebruik iets verkeerd gaat en mijn telefoon onbruikbaar is, zodat ik echt veel moeite moet gaan doen om dit te herstellen. Ik heb de ballen verstand van dit soort dingen.

Wie kan mij wat opheldering geven?
Als je als eerste HSPL fatsoenlijk installeert, kan er eigenlijk helemaal niks meer mis gaan. Ook het installeren van HSPL kan eigenlijk niet fout gaan.. Wanneer dit er gewoon op staat, kan je altijd terug naar WM6.5 of iets anders installeren.

Ik heb zelf de Typhoon Cyanogenmod. Werkt aardig lekker, en is android 2.3.4. Batterijduur is volgens mij bij alle ROM's gewoon bagger. Ik haal echt maximaal 23 uur met een batterij. En dat terwijl Wi-Fi en data uit staat. Maar ik gok dat dit voornamelijk komt door het grootte scherm.

Welke ROM jij het beste vind, en het fijnst vind werken moet je zelf ontdekken. Gewoon lekker uitproberen, en kijken welke voor jou het lekkerst werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
23 uur is wel erg weinig. Is er een app die de gemiddelde accuduur in de gaten houdt? (ik ben benieuwd hoe lang ik het vol houd op een volle accu, iig langer dan 23 uur (met data en alles gewoon aan))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik gebruik zelf de NexusHD2 ROM en die gaat 2-3 dagen mee en ik gebruik de telefoon 'normaal' (inclusief af en toe eens een game).

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Muurtegel schreef op zondag 08 mei 2011 @ 12:20:
23 uur is wel erg weinig. Is er een app die de gemiddelde accuduur in de gaten houdt? (ik ben benieuwd hoe lang ik het vol houd op een volle accu, iig langer dan 23 uur (met data en alles gewoon aan))
Kan je gewoon zien bij Accugebruik in Instellingen -> Over hoe lang je al met een batterij doet :). Misschien ook maar eens een andere rom proberen zo te merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
RaJitsu schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 18:08:
Er zijn ook ROMs die ook Sence hebben. Dan heb je alle typische Sense widgets die je gewend bent ook gewoon.
Het ging niet zozeer om Sense maar om de widget met favoriete contacten. Ik heb hiervoor juist een aantal roms geprobeerd gebaseerd op Sense maar daar had ik geen internet (met Vodafone).
Kun je daarmee de volgorde van de contacten aanpassen? Ik heb nu de launcher en de widget van Go Launcher en dat werkt prima. Alleen staat m'n vriendin nu niet bovenaan het lijstje ;)
En met een skin als addon kun je die eruit laten zien als een echte sense widget. (ik zou er niet voor kiezen, maargoed..)
Niet nodig inderdaad. Ik wil er ook zo min mogelijk extra "rommel" op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
D-e-n schreef op zondag 08 mei 2011 @ 13:37:
Kun je daarmee de volgorde van de contacten aanpassen? Ik heb nu de launcher en de widget van Go Launcher en dat werkt prima. Alleen staat m'n vriendin nu niet bovenaan het lijstje ;)
Nee het gaat op alfabet. Maar je hebt wel de optie om slechts bepaalde contacten (bijvoorbeeld groepen of favorieten) te laten zien zodat je bijvoorbeeld alleen je vrienden hebt.

Je kunt de widget overigens alleen gebruiken als de Launcherpro betaald (is maar 3 dollar ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

HollovVpo1nt schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:57:
Heren ik heb een probleem :'(

Ik heb android op de SD staan (Froyo Super_RAM). Ik krijg geen homescreen na het booten! Ik heb dualboot, hij boot wel naar android toe, ik kan mijn pincode invoeren maar daarna krijg ik een zwart scherm met alleen het grijze/witte taakbalk boven (die ik wel gewoon kan opensliden). Wat moet ik doen? Ik heb redelijk wat contacten opgeslagen op Android die ik niet gesynct heb...
Iemand? Ik hoef alleen mijn contacten, de rest boeit mij niet zo veel.

Muurtegel stelde voor: "Je kunt proberen om de image waar al je gegevens instellingen apps etc. op staan te backuppen, dezelfde android opnieuw te installeren en de image terug zetten."

Krijg ik op deze manier mijn contacten ook terug?

[ Voor 16% gewijzigd door HollovVpo1nt op 09-05-2011 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Als ik het me goed herinner, maakt een SD build een image aan (heeft een naam, maar ik kan er niet op komen). Op dat image wordt alles wat jij doet opgeslagen. Dus apps, contacten, instellingen etc. (sommige apps worden in een apparte map geinstalleerd, maar de meeste in dat image).

Zo'n image is over het algemeen niet compatible met andere roms, maar je zou Froyo Super_RAM opnieuw kunnen installeren en de backup van het image terugzetten. Als de bestanden van Froyo Super_RAM beschadigd zijn geraakt, kan dat ertoe leiden dat je nu niet kunt booten. Een nieuwe installatie kan er dan dus voor zorgen dat je dat wel weer kan.

Het kan echter ook zijn dat het image beschadigd is en Froyo Super_RAM daardoor niet kan booten. Lijkt mij onwaarschijnlijk, maar ik ben dan ook geen expert. In dat geval kun je naar mijn weten weinig doen. Misschien op XDA aan de maker van de ROM vragen of hij een oplossing voor je heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Thnx voor de reactie, ik zal het proberen. In de Anroid map heb ik een image bestand dat ´data´ heet. Zou dat hem kunnen zijn?

Overigens heb ik het gevoel dat dat de kwaal niet goed heb uitgelegd. Android boot wel, pin code can ik invullen, daarna zie ik een lockscreen met mijn gedownloade achtergrond, maar als ik mijn telefoon unlock zie ik niks behalve een zwart scherm. De programma's die in de taakbalk staan kan ik bijvoorbeeld wél openen (in mijn taakbalk staat standaard 3G Watchdog). Als ik hem aansluit op de PC kan ik ook gewoon in UDB modus en kan ik mijn bestanden bekijken, ik heb alleen geen homescreen :(

Alsof hij uitgeschakeld is ofso. Als ik de home-knop ingedrukt hou zie ik niet de homescreen levels, maar recente toepassingen (3g watchdog dus). Ah joh fuck it ik doe wel gewoon een recovery. Moet ik gewoon mijn SD-kaart formatteren en daarna de Android bestanden terug erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ja. Data, foto's and whatnot even backuppen en dan je SD kaart formatteren.
Android er weer op zetten en je Data backup terugplaatsen.

Werkt het niet? Dan je data verwijderen en een nieuwe aanmaken (doet ie automatisch als er geen data bestand is als ik het me goed kan herinneren). Werkt ie dan wel? Dan denk ik dat je data bestand corrupt/stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Iemand die deze android heeft draaien op zijn hd2 en even wil zeggen wat ie er van vindt?

NexusHD2-Gingerbread V2.7 [GRJ22/Android2.3.4]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Rakkerzero schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:44:
Iemand die deze android heeft draaien op zijn hd2 en even wil zeggen wat ie er van vindt?

NexusHD2-Gingerbread V2.7 [GRJ22/Android2.3.4]
Lees de laatste pagina's maar even door..

edit: Voor iedereen die NexusHD2 draait, deze addon is zeker de moeite waard: http://forum.xda-develope...p=12635615&postcount=3416

Zorgt ervoor dat je 16:9 formaat foto's schiet en dat je zelf kunt kiezen waar je op scherp stelt. (veel beter dan de standaard camera dus)

[ Voor 28% gewijzigd door Muurtegel op 10-05-2011 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
zou die rom ook wel willen maar d'r zit helaas geen fm-radio op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10 11:14
Kan je HD2 onmundig traag zijn, doordat je er een verkeerde radio op hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Bas. schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:24:
Kan je HD2 onmundig traag zijn, doordat je er een verkeerde radio op hebt staan?
Alst goed is niet.. Is alleen voor het communiceren met WiFi, je provider, bluetooth etc. Kan natuurlijk zijn dat als hij WiFi aan wil zetten, en hij krijgt niks terug van de radio zegmaar, dat hij dan gewoon blijft proberen en daardoor traag wordt? Maar gok eerder dat je dan gewoon miljoen errors tegen je aan gesmeten krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Ah oke. Ik heb zelf namelijk een HD2 draaien met Coredroid 1,6. Niks aan het handje, werkt allemaal perfect. Ook lekker smooth en nooit vastlopers. Nu heeft een vriend van mij op aanraden van mij een HD2 gekocht, waar ik ook Android op heb gezet. Ook Coredroid 1.6, maar dat ding is niet vooruit te branden. Ding blijft hardstikke traag. Ook na een reflash van Coredroid. Het enige wat ik onaangetast heb gelaten is de radio en HSPL die erop stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik ben net klaar met het installeren van Android op mijn telefoon, maar ik zit met een probleem.

Ik heb de stappen van deze website gevolgd:
http://www.androidworld.n...ead-2-3-3-op-htc-hd2.html

Het pakket wat daar wordt aangeboden is allemaal prima. Alleen toen ik ClockWork Mod wilde installeren deed ie het niet. Ik heb toen een CWM gedownload vanaf hier. Ik wist niet welke ik moest pakken dus heb ik maar de 400M versie gedownload (er stond dat 400M nu ook zou werken met de 512 mb versie van de HD2 oid).

Nu ik alle stappen klaar heb en android vanaf NAND wil booten gaat het fout. IK heb nu zon leuk android poppetje in beeld staan, maar ik zie al 5 minuten niks gebeuren.

Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Rakkerzero schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:43:
Ik ben net klaar met het installeren van Android op mijn telefoon, maar ik zit met een probleem.

Ik heb de stappen van deze website gevolgd:
http://www.androidworld.n...ead-2-3-3-op-htc-hd2.html

Het pakket wat daar wordt aangeboden is allemaal prima. Alleen toen ik ClockWork Mod wilde installeren deed ie het niet. Ik heb toen een CWM gedownload vanaf hier. Ik wist niet welke ik moest pakken dus heb ik maar de 400M versie gedownload (er stond dat 400M nu ook zou werken met de 512 mb versie van de HD2 oid).

Nu ik alle stappen klaar heb en android vanaf NAND wil booten gaat het fout. IK heb nu zon leuk android poppetje in beeld staan, maar ik zie al 5 minuten niks gebeuren.

Hoe kan ik dit oplossen?
Zo te zien heb je Hyperdroid, hierbij is 150M voldoende..
Daarnaast, wat ging er fout bij het installeren van CWM? Volgens mij als ie daar op blijft hangen ligt het aan je partities. En dit doet CWM. Ik zou gewoon eens 150M proberen.
Verder wordt er (zo te zien volgens mij) CWM 1.3 gebruikt.. En volgens mij is CWM 3.0 allang uit. Maar gok niet dat dit uit mag maken?

[ Voor 5% gewijzigd door Xaero op 10-05-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

IK krijg bij het installeren van die 150M versie de volgende foutmelding:
An error has occurred
Read below for more information

Error Description: USB init failed
Info: .\RSPL\RSPL.cpp (736)

Error Description: EnterBootloader missing
Info: .\RSPL\BootLoader.cpp (176)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Rakkerzero schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:06:

[...]
Wel als administrator geopent? En netjes USB flasher aangeklikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Nu doet ie het wel. Moest inderdaad die 150M in admin mode draaien. Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 14:34

lasharor

7 december 2004

Rakkerzero schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:06:

[...]
In magldr? Als administrator uitgevoerd?

(ik zou trouwens cynamogen mod flashen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Ja, hier ook Cyanogenmod van Typhoon.. Draait lekker, en wordt ook aardig vaak geupdate..
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=933951

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Bas. schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:39:
Ah oke. Ik heb zelf namelijk een HD2 draaien met Coredroid 1,6. Niks aan het handje, werkt allemaal perfect. Ook lekker smooth en nooit vastlopers. Nu heeft een vriend van mij op aanraden van mij een HD2 gekocht, waar ik ook Android op heb gezet. Ook Coredroid 1.6, maar dat ding is niet vooruit te branden. Ding blijft hardstikke traag. Ook na een reflash van Coredroid. Het enige wat ik onaangetast heb gelaten is de radio en HSPL die erop stond.
Weten jullie misschien waardoor dit komt dan? Hij begint bijna van zijn aankoop te balen, terwijl ik de HD2 juist zo'n geweldig apparaat vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Bas. schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:23:
[...]

Weten jullie misschien waardoor dit komt dan? Hij begint bijna van zijn aankoop te balen, terwijl ik de HD2 juist zo'n geweldig apparaat vind!
Begin gewoon opnieuw met task29...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Bas. schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:23:
[...]

Probeer eens Task29 te draaien, dan een andere ROM o.i.d.Zoals ik hierboven al zei: typhoon Cyangenomod is een erg goede rom ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Hmm, nog een keer een task29 ja? Heb ik al uitgevoerd. Heb 2 hd2s succesvol met Coredroid geflashed, maar deze wilt gewoon niet lekker draaien. Verder heeft hij liever Sense.
Tnx anyway!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Andere sd kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Xaero schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:20:
Ja, hier ook Cyanogenmod van Typhoon.. Draait lekker, en wordt ook aardig vaak geupdate..
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=933951
Heeft deze wel een fm-radio?Xaero in "Android op de HTC HD2 - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik vind het overigens niet erg dat fm-radio niet werkt. Sinds ik ook muziek kan streamen via internet met de telefoon heb ik geen behoefte aan fm-radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
ik draai nog met volle tevredenheid pjr clean desire v0.2.
Enige puntje is intern geheugen wat nu vol is en ik daarom mischien een rom met ext3 ofzo wil hebben.
Maar verder is deze rom erg goed (Froyo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Jep, ik heb ook de prj. Inderdaad een hele fijne versie. En ik heb nog genoeg ruimte, maar ik gooi ook apps die ik niet veel gebruik, weg.

Ik ga pas updaten als er een versie zoals dit komt met gingerbread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payter84
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-08 19:15
Via http://hd2android.intersyte.eu/?page_id=101 heb ik Android (TyphooN CyanogenMod 7) op mijn HD2 gezet. Alles werkt behalve de GPS.. Ik krijg geen fix (ook niet na een half uur). Nu heb ik intussen AngelDeath's Faster GPS Fix geïnstalleerd (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=953630) maar ook geen succes. Mijn ideeën raken op. Iemand nog een idee?
Verder werkt het super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

De app Faster Fix al geprobeerd? Zit je binnen? Zo ja, dan naar buiten en wachten op die eerste fix. Dat kan gewoon lang duren.

Bij mij werkt GPS via die ROM helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hier ook geen GPS problemen met TyphooN (3.2.2 en voor zover ik weet bij alle voorgaande versies die ik erop het gehad ook...)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 15:57
Ik heb al een paar maanden mijn Android-versie niet meer geupdate, draai nu de MCCM SE 3.4 vanaf SD. Ik wil eigenlijk gaan upgraden maar zie op XDA door de bomen het bos niet meer. Ik wil een nieuwe SD-build, NAND klinkt allemaal veel te ingewikkeld, maar ik zie nergens meer NL versies? Iemand die mij even up-to-speed kan brengen over stabiele NL SD-versies?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Volgens mij kun je dan het beste bij die rom blijven. Ik ken geen betere SD-builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Smarron schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:59:
Volgens mij kun je dan het beste bij die rom blijven. Ik ken geen betere SD-builds.
Ik zie nu op een hele hoop pages terug een Nederlands stappenplan voor NAND. Dat toch maar eens doen 8)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Doopy-X- schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:55:
Ik heb al een paar maanden mijn Android-versie niet meer geupdate, draai nu de MCCM SE 3.4 vanaf SD. Ik wil eigenlijk gaan upgraden maar zie op XDA door de bomen het bos niet meer. Ik wil een nieuwe SD-build, NAND klinkt allemaal veel te ingewikkeld, maar ik zie nergens meer NL versies? Iemand die mij even up-to-speed kan brengen over stabiele NL SD-versies?
Ik heb ook Android op SD en ik heb diverse roms geprobeerd omdat ik steeds maar geen (stabiele) verbinding met Vodafone internet kreeg. Even een overzichtje:

De eerste die ik probeerde (na wat speurwerk naar de meest stabiele rom) was deze:
[SD]MCCM IR V1.8 [Incredible][kernel hastarin r8.6]

Die was lekker vlot en stabiel en via Wifi liep die ook erg soepel. Maar helaas: ondanks vele pogingen geen internetverbinding via Vodafone.

American Android liep bij het booten vast dus die heb ik niet verder geprobeerd:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=957652

Bij de volgende roms lukte de verbinding ook niet maar ze liepen verder wel soepel, hoewel net niet zo soepel als mijn eerste rom.
[SD][Core Droid HD V0.4][Froyo / HD Sense][Hastarin R8.5.3]
[SD/Magldr] MccM HD V4.5 [DESIRE HD Sense] Perfect [kernel tyhung r5]
[SD] RAFDROID HD 4.2|Fastest Full DesHD [MAGDLR/WINMO][K: Rafp 1.9 OC]

Nu heb ik er sinds vrijdagavond deze op zitten:
[SD] NexusHD2-FRG83D V1.8 (PPP + RMNET) [Kernel: hastarin r8.5.3_oldcam]

En daar ben ik tot nu toe heel blij mee. Volgens mij slurpt hij iets meer batterij dan die vlotte MCCM-build maar hij draait op zich wel lekker vlot en ik had zonder iets te hoeven instellen internet via Vodafone.

edit:
Het is overigens ook gewoon een Android Froyo build dus een upgrade t.o.v. die van jou is het niet. Maar als je eens wat anders wilt :)

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 11-05-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Doopy-X-: NAND installeren is een fluitje van een cent ;)

Ik heb zelf nooit SD-builds of Windows gedraait, ik heb de mijne gekocht en gelijk Android er op geknalt. Ik snap ook niet zo goed waarom mensen SD-builds blijven gebruiken (dit is een oprechte vraag, niet lullig bedoeld). Deze zijn toch vaak trager/buggier dan de NAND ROMs? Is het om het Dual Boot principe te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-10 05:31
Zoals eerder gezegd: SD-build MCCM_DS_V4.0_FroyoStone_Sense loopt bij mij al paar maanden als een tierelier, dus ook zonder internet data drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 13:51
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 00:09:
@Doopy-X-: NAND installeren is een fluitje van een cent ;)

Ik heb zelf nooit SD-builds of Windows gedraait, ik heb de mijne gekocht en gelijk Android er op geknalt. Ik snap ook niet zo goed waarom mensen SD-builds blijven gebruiken (dit is een oprechte vraag, niet lullig bedoeld). Deze zijn toch vaak trager/buggier dan de NAND ROMs? Is het om het Dual Boot principe te houden?
Ik draai nu een sd versie omdat ik eerst wilde kijken hoe android werkte.
Ondertussen al 2maanden een sd versie naar tevredenheid draaien.
Ik weet dat ik naar nand wil/ga over stappen,die dual boot maakt niks uit want je kan altijd nog terug naar windows flashen.
Echter heb ik ondertussen zoveel pagina's met verschillende uitleggen gezien dat ik de weg een beetje ben kwijt geraakt.
Vaak word er vanuit de rom weer doorgelinkt naar een nieuwe pagina, en daar moet je dan weer kiezen.....

Ik snap je vraag wel,maar bij mij is het toch de overflow van diverse en verschillende info die mij nu lekker makkelijk mijn sd versie laat draaien.

Ik moet maar gewoon een dagje zoeken en alles netjes op een rijtje zetten om over te gaan naar nand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
ozziestroker1 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 08:21:
[...]

Ik moet maar gewoon een dagje zoeken en alles netjes op een rijtje zetten om over te gaan naar nand.
Er staat in dit topic een link naar een Nederlandse handleiding op het AW-forum. Ziet er redelijk simpel uit. Ik zag wel wat posts over het op een bepaalde manier formatteren van de SD kaart? Is dat echt nodig voor NAND?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Doopy-X- schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 08:36:
[...]

Er staat in dit topic een link naar een Nederlandse handleiding op het AW-forum. Ziet er redelijk simpel uit. Ik zag wel wat posts over het op een bepaalde manier formatteren van de SD kaart? Is dat echt nodig voor NAND?
Is alleen nodig als je applicaties een beetje fatsoenlijk op je SD kaart wil hebben. Kan je wat meer apps installeren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Xaero schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:16:
[...]

Is alleen nodig als je applicaties een beetje fatsoenlijk op je SD kaart wil hebben. Kan je wat meer apps installeren etc.
En hoe pak ik dat aan? Ergens een tutorial?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 22:37

Convoy

g44p

Doopy-X- schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:25:
[...]

google is je vriend.... O-)

http://www.androidworld.n...ken-voor-apps2sd-rom.html

En via clockworkmod werkt het ook gewoon als je deze hebt geïnstalleerd.... ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Convoy op 12-05-2011 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Doopy-X- schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:25:
[...]

Dit kan volgens mij via ROM Manger ook gedaan worden als je Android al hebt. Dunno of het ook via clockworkmod kan..
Pagina: 1 ... 18 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.