Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-09 12:49
De dft rom heeft weinig geheugen vrij 80 mb omdat er geen enkele vorm van compressie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
bartju schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 18:07:
Tip voor degene die nog een oud splash screen hebben van hun WM rom: Flash een nieuwe :P .

Bij deze mijn bijdrage (nbh in xda tread):
[knip]
Zeer nice, die wil ik wel als bootscreen, maar vind hem persoonlijk mooier als de tekst + logo wat groter is, zou je die kunnen maken? :P

Zoiets (maar ik heb de originele bestanden natuurlijk niet):
Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/427/bootscreengroter.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:32
dtech schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:55:
[...]

Zeer nice, die wil ik wel als bootscreen, maar vind hem persoonlijk mooier als de tekst + logo wat groter is, zou je die kunnen maken? :P

[afbeelding]
Is goed ;) Staat vanmiddag online. Nu weinig tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:59
Om nog even terug te komen op de bootscreens, ik had er in deel 1 al 2 geplaatst en had van de week nog een nieuwe gemaakt.
Hierbij dus de oude twee

Afbeeldingslocatie: http://www.stapnet.com/HD2/HD2-kleur-(Mobile).jpg Afbeeldingslocatie: http://www.stapnet.com/HD2/HD2-ZW-(Mobile).jpg

dit is de nieuwe:

Afbeeldingslocatie: http://www.stapnet.com/HD2/HD2-V2.jpg

Download dir rar bestand om je bootscreen te flashen. Naam van de bmp die je wil gebruiken veranderen in boot1.bmp. Verdere uitleg staat in de readme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
dtech schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:55:
[...]

[afbeelding]
Bij deze:

Afbeeldingslocatie: http://img813.imageshack.us/img813/2875/splashhd2big.png

En nog eentje:

Afbeeldingslocatie: http://img821.imageshack.us/img821/8356/splashhd2biggreen.png

Download in xda tread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan888
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-10-2021
Jup, ook ik ben over en draai op een NAND versie. De MDJ 2.2 namelijk. Stuk sneller dan SD!

Maar ik weet nog niet of ik deze ROM ga houden. Iemand hier toevallig al ervaring mee: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=877777

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:06
Super deze is nog mooier bedankt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
sk0o schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:46:
[...]

Super deze is nog mooier bedankt :*)
Vind ik ook de mooiste,lekker simpel en toch nice.
Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan888
Nu overgestapt op deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=877777 Uber snel, veel sneller dan die HD versie die ik had. Maar wel even wennen zo met Android 2.3 en geen Sense meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Werkt alles direct bij jou? Zijn nog redelijk wat problemen met verschillende programma's die niet willen installeren enzo (beautiful widgets). Werkt je GPS ook?
Volg al de thread op XDA, maar hier is het misschien ook handig om wat info te plaatsen.. Sense mis ik niet dat weet ik nu al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 15:31
Ben overgstapt van Gingerbread NAND naar MDJ HD, ik vond het snelheidsverschil toch te groot en Gingebread nog iets buggy.

Ik had overigens wel drie kaar achter elkaar dat ik een fout kreeg tijdens het flashen, dattie niet kon schrijven naar een partitie. De vierde keer deed hij het wel.....

Haha wel grappig dat Jan hierboven precies van GB naar HD gaat.... In elk geval had ik MDJ Gingerbread 1.5, die was dus te langzaam, en heb nu weer MDJ Revolution HD 2.2 (dit keer de ultralight versie 1.0), die is aanmerkelijk sneller (scrollen, unlocken, browsen, market enz.).

[ Voor 32% gewijzigd door Julian op 07-01-2011 15:29 ]

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Smarron

The bend

Camiel schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:11:
Om nog even terug te komen op de bootscreens, ik had er in deel 1 al 2 geplaatst en had van de week nog een nieuwe gemaakt.
Hierbij dus de oude twee

[afbeelding] [afbeelding]

dit is de nieuwe:

[afbeelding]

Download dir rar bestand om je bootscreen te flashen. Naam van de bmp die je wil gebruiken veranderen in boot1.bmp. Verdere uitleg staat in de readme.
Ik heb de rechter geinstalleerd, ziet er mooi uit!

Echter loop ik nu tegen het 'probleem' aan dat ik de telefoon sindsdien niet meer heb uitgezet en ik vrij weinig heb aan dat mooie bootscreen ... 8)7

Hulde aan Android! Ik vind het echt verschrikkelijk goed werken! Dit was met SD al zo, maar met NAND is het alleen nog maar meer genieten!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:22
Nog meer mensen geluidsproblemen? Bij mij is het erg zacht... Ik draai de stock desire...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Hier is het eerder hard zo nu en dan. 30 spet 1e Cyanogenmod versie. (wifi werkt nog niet eens). In een rumoerige omgeving kan ik dan weer niet goed de andere kant horen.. Nouja, helaas, rustiger plekje opzoeken als er gebeld moet worden.

Verder werkt Android inderdaad geweldig.
Ga volgende week me eens storten op een theme maken.. Kijken of me dat lukt.
Smarron schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:44:
[...]
Ik heb de rechter geinstalleerd, ziet er mooi uit!

Echter loop ik nu tegen het 'probleem' aan dat ik de telefoon sindsdien niet meer heb uitgezet en ik vrij weinig heb aan dat mooie bootscreen ... 8)7

Hulde aan Android! Ik vind het echt verschrikkelijk goed werken! Dit was met SD al zo, maar met NAND is het alleen nog maar meer genieten!
Ik herstart ook nooit eigenlijk.. Maar als er straks weer geflasht wordt natuurlijk wel weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan888
Julian schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:05:
Ben overgstapt van Gingerbread NAND naar MDJ HD, ik vond het snelheidsverschil toch te groot en Gingebread nog iets buggy.

Ik had overigens wel drie kaar achter elkaar dat ik een fout kreeg tijdens het flashen, dattie niet kon schrijven naar een partitie. De vierde keer deed hij het wel.....

Haha wel grappig dat Jan hierboven precies van GB naar HD gaat.... In elk geval had ik MDJ Gingerbread 1.5, die was dus te langzaam, en heb nu weer MDJ Revolution HD 2.2 (dit keer de ultralight versie 1.0), die is aanmerkelijk sneller (scrollen, unlocken, browsen, market enz.).
Nieuwe versie 1.6 dus flashte bij mij zonder problemen en is echt UBER snel. HD versie is vergeleken hiermee uber langzaam. Vond die niet veel sneller dan mijn SD versie van MDJ HD maar deze is echt een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan888
Camiel schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 14:55:
Werkt alles direct bij jou? Zijn nog redelijk wat problemen met verschillende programma's die niet willen installeren enzo (beautiful widgets). Werkt je GPS ook?
Volg al de thread op XDA, maar hier is het misschien ook handig om wat info te plaatsen.. Sense mis ik niet dat weet ik nu al :)
Heb nog niets gevonden wat niet werkt op de GPS na, maar daar ben ik nu een FIX voor aan het downloaden. Kijken of dat werkt. Programma's heb ik nog geen problemen mee gehad, maar heb alleen nog maar Seesmic (voor Twitter) Whatsapp, en Maps gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:49
Jan888 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:01:
[...]

Nieuwe versie 1.6 dus flashte bij mij zonder problemen en is echt UBER snel. HD versie is vergeleken hiermee uber langzaam. Vond die niet veel sneller dan mijn SD versie van MDJ HD maar deze is echt een stuk sneller.
MDJ maakt alleen maar buggy roms, en halve wege stopt hij en komt weer met een andere rom. Hij maakt alleen maar roms die snel zijn, maar iik zie liever dat hij een keer een rom afmaakt en stabiel maakt, want snelheid heb je al genoeg bij de standaard desire rom hoor, en die is in ieder geval veel stabieler.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:19
Nand werkt super, helemaal in mijn nopjes :o
Maar ik loop tegen een probleempje aan.
Mijn broertje en ik hebben allebei een HD2, allebei met de CM 1.2 rom erop.
Wanneer ik thuis verbonden ben met wifi en mijn broertje zet zijn wifi aan, wordt ik er vanaf gegooid en vice versa :-(
Hij geeft gewoon aan verbonden te zijn, maar internet is er niet meer.
Ik vermoed dat dit komt doordat de rom hetzelfde mac-adres geeft op beide toestellen.
Klopt dit en wie weet hoe dit probleem op te lossen is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Your Grandma schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:33:
Wanneer ik thuis verbonden ben met wifi en mijn broertje zet zijn wifi aan, wordt ik er vanaf gegooid en vice versa :-(
Ik vermoed dat dit komt doordat de rom hetzelfde mac-adres geeft op beide toestellen.
idd, 1 en hetzelfde mac adres.. kan zelfs met een andere build dezelfde problemen ontstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
Boehoe :'(
Bestaat er wel een work around of een fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Camiel schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:40:
[...]

idd, 1 en hetzelfde mac adres.. kan zelfs met een andere build dezelfde problemen ontstaan
Ligt inderdaad aan hetzelfde mac adres. Kijk maar eens als het goed is, is dat: 00:11:22:33:44:55. Tenminste dat was bij mij het geval.

Ik heb mijn HD2 vandaag laten opsturen ter reparatie, had problemen met wifi. Zodra hij terug is komt er lekker NAND op en eindelijk af van Windows Mobile :9

Edit: Kijk hier eens naar: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=686789

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
fragcompany schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:48:
[...]

Vind ik ook de mooiste,lekker simpel en toch nice.
Thx.
np ;) Nu ook een cyan versie in de xda tread. Plaatjes hier steeds is zo groot :P dus die laat ik lekker daar staan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan888
Barfman schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:26:
[...]

MDJ maakt alleen maar buggy roms, en halve wege stopt hij en komt weer met een andere rom. Hij maakt alleen maar roms die snel zijn, maar iik zie liever dat hij een keer een rom afmaakt en stabiel maakt, want snelheid heb je al genoeg bij de standaard desire rom hoor, en die is in ieder geval veel stabieler.
Hmm, dat weet ik niet zo goed. Mijn SD versie werkte alles. Deze versie werkt bij mij alleen GPS nog niet. Maar daar heb ik niet zo'n problemen mee dus laat deze ff lekker draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:15
Lijkt me lekker om deze binnenkort naast android te draaien! Leuk om mee te spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Barfman schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:26:
[...]

Welke rom gebruik jij?
Wat voor mij belangrijk is, is dat ik er straks flink mee kan modden wat themes betreft. Ik wil bijvoorbeeld de taskbar transparant kunnen maken en ook de notification drawer aan kunnen pakken. Dan kom ik denk ik toch al snel op een Cyanogen Mod uit.
Ik wacht even de vorderingen van CM7 (MDJ) af en anders ga ik maar een andere CM6.1(.1?) flashen.
Tips zijn altijd welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
Zou het mogelijk zijn om een Evo keyboard te krijgen in de DFT desire build? heb al even op xda gezocht, maar ze zijn niet veel mensen die een evo willen wel en gewone stock 2.2 keyboard. Maar het gaat mij juist om de pijltjes onderaan het keyboard ( [<], ,[ >] )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
sk0o schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:20:
Zou het mogelijk zijn om een Evo keyboard te krijgen in de DFT desire build? heb al even op xda gezocht, maar ze zijn niet veel mensen die een evo willen wel en gewone stock 2.2 keyboard. Maar het gaat mij juist om de pijltjes onderaan het keyboard ( [<], ,[ >] )
Volgens mij is dat een HTC_IME Misschien daar even op zoeken. (let wel op hdpi of mdpi.. je moet de hdpi versie hebben, is voor grote schermen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02-2021
alsjeblieft

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=897191

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
mensen hoe hebben jullie je winmo contacten gebackupped en later in android gezet?

Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om mijn pim backup file op de pc uit te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
Julian schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:05:

Ik denk er net hetzelfde over. Als je ziet hoeveel builds hij post, maar er eigenlijk geen enkele van afwerkt.... of zelfs niet reageert op de vele vragen of opmerkingen.
Elke dag komt er wel een nieuwe functie of update maar de bestaande basis zaken die nog steeds niet werken worden niet gefixed. ... zucht.
GPS werkt trouwens bij mij nog niet eens op die build terwijl dat wel bij zijn fixed items staat.
Download maar eens GPS status en bekijk hoeveel sats je hebt als je met die weer 15 minuten buitenstaat.

Momenteel gebruik ik de imilkas' HD2Z NAND v0.2 en die draait echt als een zonnetje op mijn HD2.
Het booten duurt wel een tijdje, maar eens up and running geen probleem.

Heb nu voor de 3de keer de gingerbread van hem getest maar GPS werkt echt voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guru1000 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:53:
mensen hoe hebben jullie je winmo contacten gebackupped en later in android gezet?

Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om mijn pim backup file op de pc uit te lezen.
Ik heb ze gesyncd met m'n google account. Hier staat een uitleg:

http://www.google.com/sup...answer=138636&topic=14299

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Jammer dat MCCM nog geen nand builds heeft.
Die werkt tenminste aan bugs en niet aan 386 builds,helaas heeft ie een ban aan zijn broek op xda....
Dan maar htcpedia in de gaten houden :-(

[ Voor 12% gewijzigd door fragcompany op 07-01-2011 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
fragcompany schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:14:
Jammer dat MCCM nog geen nand builds heeft.
Die werkt tenminste aan bugs en niet aan 386 builds,helaas heeft ie een ban aan zijn broek op xda....
Dan maar htcpedia in de gaten houden :-(
Niemand geeft de source weg die je voor nand nodig hebt, mccm kan wel de bugs eruit halen, maar daar heeft hij alle tijd voor aangezien hij de builds allemaal jat van mdj.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Your Grandma schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:33:
Zet op jouw toestel de kernel van projection: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=895268, je probleem is dan opgelost omdat elk toestel zijn eigen mac nummer krijgt. Bovendien is die kernel een stuk beter dan de kernel die standaard gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarZ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08 08:33
Zijn er mensen met een goede oplossing voor de vreselijke battery-drain? ik verbruik rond de 60-120mAh en dat is echt niet normaal hoog... Ik heb MDJ1.7 op NAND met de 2.14 Radio's wat wel verbetert TOV de 2.15.
SetCPU profiles ook toegepast... Werkt helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topje voor MDJ gebruikers, download better keyboard, deze ondersteund nederlandse woordherkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
StarZ schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:32:
Zijn er mensen met een goede oplossing voor de vreselijke battery-drain? ik verbruik rond de 60-120mAh en dat is echt niet normaal hoog... Ik heb MDJ1.7 op NAND met de 2.14 Radio's wat wel verbetert TOV de 2.15.
Ligt het misschien aan je build? De meeste nand builds zitten rond de 3, zelfs met wifi of 3g aan.
of heb je software of widgets draaien die voor problemen zorgen. Maak eens een log met apps met current widget

[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 07-01-2011 21:55 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarZ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08 08:33
Prulleman schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:51:
[...]

Ligt het misschien aan je build? De meeste nand builds zitten rond de 3, zelfs met wifi of 3g aan.
of heb je software of widgets draaien die voor problemen zorgen. Maak eens een log met apps met current widget
Ok ik zal ff dat proberen.... Ik heb niet het idee dat het daar aan ligt... Ik heb nu ook 2 andere builds geprobeert maar de battery gaat zo snel leeg dit is niet meer normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:14:
[...]

Ik heb ze gesyncd met m'n google account. Hier staat een uitleg:

http://www.google.com/sup...answer=138636&topic=14299
Thnx, dit werkte. Heeft me een hoop schrijfwerk bespaard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
Klopt het dat wanneer je je al je home screen verkleint in het overzicht door te pinchen dat je ze niet kan herordenen met de prj clean desire rom? ? ?

standby 4 mA met whatsapp aan en rond de 225 mA met scherm aan. Helemaal goed dus. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Guru1000 op 07-01-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Ja dat klopt dat kan alleen met een desire hd rom. Maar die zijn in mijn ogen te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarZ schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:32:
heb je al via "instellingen-over de telefoon- accu-accugebruik" bekeken welke applicaties/onderdeel veel van je batterij gebruik maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
Ik moet elke dag whatsapp er opnieuw opzetten om dat de app na een paar uur mijn contacten niet meer weergeeft. (ik heb al mijn contacten op mijn sim kaart staan).
Weet iemand een oplossing voor dit probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Er is ook een whatsapp topic.. Wellicht dat je daar beter je vraag kan stellen, lijkt me niet een specifiek hd2 probleem. (het zou ook nog aan de combinatie met je build kunnen liggen, maar die geef je er niet eens bij... )

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 08-01-2011 09:33 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
Prulleman schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 09:31:
Er is ook een whatsapp topic.. Wellicht dat je daar beter je vraag kan stellen, lijkt me niet een specifiek hd2 probleem. (het zou ook nog aan de combinatie met je build kunnen liggen, maar die geef je er niet eens bij... )
Bedankt voor de info, ga het daar even proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Barfman schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:16:
[...]

Niemand geeft de source weg die je voor nand nodig hebt, mccm kan wel de bugs eruit halen, maar daar heeft hij alle tijd voor aangezien hij de builds allemaal jat van mdj.
Met alle respect,maar mdj moet niet miepen.
Android is open source,en niet van hem.
Als hij zelf keer eerlijke waardes vrijgeeft van zijn kernel,want die kloppen ook niet als je in hem topic gelezen hebt.
Er zijn mensen die daar om vragen,maar hij reageert er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 10-09 22:16

Convoy

g44p

fragcompany schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 09:56:
[...]

Met alle respect,maar mdj moet niet miepen.
Android is open source,en niet van hem.
Als hij zelf keer eerlijke waardes vrijgeeft van zijn kernel,want die kloppen ook niet als je in hem topic gelezen hebt.
Er zijn mensen die daar om vragen,maar hij reageert er niet op.
Onzin, die waardes geeft hij gewoon vrij, alleen is dat niet in het main topic maar gaat dat via een andere manier. Dus niet schreeuwen als je niet weet waar je het over hebt aub... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
freekweb schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 11:47:
[...]

Onzin, die waardes geeft hij gewoon vrij, alleen is dat niet in het main topic maar gaat dat via een andere manier. Dus niet schreeuwen als je niet weet waar je het over hebt aub... ;)
Je hebt helemaal gelijk, en bovendien ben je niet verplicht om jouw aanpassingen vrij te geven, dat heeft helemaal niets met open source te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg ze automatisch bij mijn Desire HD build (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcpearl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-08-2023
ik had bij het begin van NAND de standaard desire build van Cotulla erop gezet en een perfecte batterijduur.

daar een kernel aangepast, nog steeds goede batterijduur.
Toen Clockworkmod geinstalleerd met een jaws-miui build, alles nog goed, batterijduur wel iets slechter.
nu de nieuwste jaws-miui geinstalleerd van 7 januari en de enorme batterydrain!! echt niet normaal, per minuut wel een %!!
hoe kan dit?

en hoe krijg ik weer een helemaal kale hd2, zodat ik zoals eerst een schone nand build kan installeren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
jcpearl schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:48:
ik had bij het begin van NAND de standaard desire build van Cotulla erop gezet en een perfecte batterijduur.

daar een kernel aangepast, nog steeds goede batterijduur.
Toen Clockworkmod geinstalleerd met een jaws-miui build, alles nog goed, batterijduur wel iets slechter.
nu de nieuwste jaws-miui geinstalleerd van 7 januari en de enorme batterydrain!! echt niet normaal, per minuut wel een %!!
hoe kan dit?
Wat dacht je van een mod die nog lang niet klaar is.
[b][message=35330907,noline]
en hoe krijg ik weer een helemaal kale hd2, zodat ik zoals eerst een schone nand build kan installeren??
Wat dacht je van de startpost doorlezen, of even zoeken in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcpearl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-08-2023
ik heb uiteraard gezocht, maar zie door de bomen even het bos niet meer. de laatste dagen is er zoveel nieuws met nand, cwm, partities, etc.
ik wil gewoon graag even helemaal blanco starten en dan NAND installeren, hoe dat precies moet kan ik niet vinden.

iemand zo aardig mij wel op weg te willen helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
als je echt helemaal opnieuw wilt beginnen (dus ook hspl en magldr opnieuw) kan je het beste een stock wm rom vanaf je geheugen kaart flashen, hoe dat moet is al vele malen uitgelegd.

maar je kan volgens mij ook gewoon via usb flash van magldr een nieuwe rom erop flashen, net zoals de eerste rom. lijkt me afdoende in jou geval

[ Voor 29% gewijzigd door Prulleman op 08-01-2011 14:48 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Weet iemand of het mogelijk is om je NAND te backuppen en later terug te flashen?

Er is namelijk een klein probleempje met mijn HD2 en daarvoor wil ik langs de vodafone winkel, maar het liefst even de stock rom terugflashen voor het geval hij opgestuurd moet worden o.i.d. en ik heb geen zin als ze dan m'n warranty voiden omdat ik Android erop heb. (probleem is echter mechanisch en heeft dus 0,0 met android te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Denk dat titanium backup of mybackup makkelijker is, je zal toch weer met hspl en magldr aan de slag moeten, gewoon een kale nand rom en een losse backup is dan het makkelijkst. Of je moet je gaan verdiepen in clockwork zip dingen.... :?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 21:00
Heb er hier ook net Andriod NAND opgezet met Cyanogen mod. Wat een verschil met WM...
Angy birds draait helaas niet met deze nand. Dadelijk maar eens zoeken naar dat proggie wat het accu gebruik bijhoudt.

Flashen viel me reuze mee. Moest alles doen, eerst HSPL, nieuwe radio (2.15), erna Nand erop. Ik was binnen 20 min klaar! Contactpersonen van te voren al via hotmail naar gmail geknald, dus dat is ook handig! Mis alleen 1 contactpersoon, maar even terug zoeken via hotmail dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
ik heb nu een nachtje laten loggen door currentwidget en het stroom verbruik fluctueert nachts behoorlijk bij mij. van ongeveer 4 mA naar zo nu en dan zomaar een 140 mA. Nou laat ik wel elk uur mijn mail checken en andere dingen om de 3 uur syncen, maar toch. Gewoon telefoon aan hebben staan is een verbruik van zo'n 250 mA.

Zijn er meer mensen die dat hebben?
Heb overigens de PRJ clean desire V0.2 kernel V0.3

Batterij van 100% vannochtend 10:15 tot nu (20:15) op 43%, met gemiddeld gebruik. Is dat beetje vergelijkbaar met jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
Currentwidget even erop, rond de 5 a 6mah op standby en bij gebruik rond de 300mah.

De agenda valt me alleen een beetje tegen. Die vond ik in WM6.5 met sense beter. Suggesties? (heb die uit het android topic al geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Ik heb nu ook een bijpassende bootanimation gemaakt, hier te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/2584/bootanimationhd2biggree.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
bartju schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 22:08:

[afbeelding]
deze animation vervangt de het htc logo [[wanneer er quality brilliant onder gezet wordt met geluid]]?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
sk0o schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 22:18:
[...]

deze animation vervangt de het htc logo [[wanneer er quality brilliant onder gezet wordt met geluid]]?
Klopt ;)

555e post :+ !

[ Voor 6% gewijzigd door bartju op 08-01-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech

[afbeelding]
Zien er supernice uit, en die grotere ook. top! d:)b

Ga ze gelijk even flashen

edit:

Maar zoals ik ook op XDA-developers postte krijg ik het nog niet aan de praat :-(

[ Voor 10% gewijzigd door dtech op 09-01-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Guru1000 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:19:
ik heb nu een nachtje laten loggen door currentwidget en het stroom verbruik fluctueert nachts behoorlijk bij mij. van ongeveer 4 mA naar zo nu en dan zomaar een 140 mA. Nou laat ik wel elk uur mijn mail checken en andere dingen om de 3 uur syncen, maar toch. Gewoon telefoon aan hebben staan is een verbruik van zo'n 250 mA.

Zijn er meer mensen die dat hebben?
Heb overigens de PRJ clean desire V0.2 kernel V0.3

Batterij van 100% vannochtend 10:15 tot nu (20:15) op 43%, met gemiddeld gebruik. Is dat beetje vergelijkbaar met jullie?
Ik gebruk exact dezelfde rom en mijn batterij is echt heel goed. Ik heb sommige dingen op sync staan eens in de 2 uur voor de rest alles uit auto blacklight ook gps even gebruiken en dan weer uitzetten dat schijnt ook nog wel is te kunnen helpen. Het batterij verbruik verbeterd ook aanzienlijk naar een paar keer opladen booten...

Bij mij is het 1-2 procent per uur ongeveer denk ik

[ Voor 4% gewijzigd door LemonC200 op 09-01-2011 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
Hier nu ook een nacht op standby gehad. 1 a 2% per uur inc. elke 30 min syncen. Tussen de 1 en 3ma. Kan me nog geen reden bedenken om een andere Nand te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
jan-willem3 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 03:01:
[...]

Ik gebruk exact dezelfde rom en mijn batterij is echt heel goed. Ik heb sommige dingen op sync staan eens in de 2 uur voor de rest alles uit auto blacklight ook gps even gebruiken en dan weer uitzetten dat schijnt ook nog wel is te kunnen helpen. Het batterij verbruik verbeterd ook aanzienlijk naar een paar keer opladen booten...

Bij mij is het 1-2 procent per uur ongeveer denk ik
Dit was mijn tweede charge dus eigenlijk nog vers dus. Auto backlight laat ik aan, vind ik namelijk erg prettig. Moet ook zeggen dat ik hem gisteren vrij veel gebruikt heb en ik niet het idee heb dat Winmo het veel langer uitgehouden zou hebben. Totaal heb ik er zo'n 14 uur uitgehaald met een 1,5 uur internetten en denk zo'n 2 uur whatsappen en nog wat bellen en smsen.

Vannacht het toestel aan de lader gehangen terwijl deze uit stond omdat de batterij gewoon eigenlijk leeg was. Was alleen vergeten dat dit een issue is met de led indicatie, dus batterij eruit en toen er weer in. Daarna bootte ik normaal alleen bleef MAGLDR hangen op GO GO GO. Weer batterij eruit en toen opgestart in bootloader van magldr en optie 2 of 3 gedaan "Boot AD NAND" geen idee of dit de goede keuze was maar het werkte.

Hebben jullie ook wel eens vast gezeten op GO GO GO nadat alles al was geflashed en gewoon werkte?

las op XDA dat er dit weekend wel een update van PRJ cleane desire zou komen? Dus misschien van de week weer flashen.

[ Voor 4% gewijzigd door Guru1000 op 09-01-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
dtech schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 22:31:
[...]

Zien er supernice uit, en die grotere ook. top! d:)b

Ga ze gelijk even flashen

edit:

Maar zoals ik ook op XDA-developers postte krijg ik het nog niet aan de praat :-(
Misschien nu wel ;)

edit:

Voor de liefhebbers nu ook cyan ;):

Afbeeldingslocatie: http://img573.imageshack.us/img573/6833/bootanimationhd2bigcyan.gif

[ Voor 14% gewijzigd door bartju op 09-01-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
Barfman schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:21:
[...]

Zet op jouw toestel de kernel van projection: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=895268, je probleem is dan opgelost omdat elk toestel zijn eigen mac nummer krijgt. Bovendien is die kernel een stuk beter dan de kernel die standaard gebruikt wordt.
Werkt deze kernel lekker met de de CM 1.02 rom dan, zoals ik het begrijp heeft CM er zelf wat optimalisaties ingestopt?
En als elk toestel zijn eigen mac-adres krijgt, zou mijn broertje dezelfde kernel kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Your Grandma schreef op zondag 09 januari 2011 @ 13:49:
[...]

Werkt deze kernel lekker met de de CM 1.02 rom dan, zoals ik het begrijp heeft CM er zelf wat optimalisaties ingestopt?
En als elk toestel zijn eigen mac-adres krijgt, zou mijn broertje dezelfde kernel kunnen gebruiken?
Dat weet ik niet, zou je moeten vragen aan diegene die de rom gemaakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:47
Kan iemand mij een beetje advies geven welke rom voor mij het beste is?
Ik wil gewoon mijn email synchroniseren, sms en bellen, internetten en afentoe een foto'tje.

Ik wil graag een stabiele sneller uitgebreide rom :)

Ik draai op dit moment WM nog, duty rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Maaark schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:19:
Kan iemand mij een beetje advies geven welke rom voor mij het beste is?
Ik wil gewoon mijn email synchroniseren, sms en bellen, internetten en afentoe een foto'tje.

Ik wil graag een stabiele sneller uitgebreide rom :)

Ik draai op dit moment WM nog, duty rom.
wat wil je? wil je aan de slag met magldr en nand roms? of wil je het wat makkelijker bij sd builds houden?

zo'n beetje alle roms, sd en nand voloen aan je eisen. de desire hd builds zijn (in ieder geval vanaf sd) niet de snelste, maar verder, kies een leuke uit zou ik zeggen.
ik draai zelf de cyanogen build van ocm7 en ben erg tevreden...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o

[afbeelding]
Ik heb je thread op xda al door gelezen, maar ik zit met het probleem dat er in het data mapje geen "local" mapje staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 10-09 22:16

Convoy

g44p

sk0o schreef op zondag 09 januari 2011 @ 15:10:
[...]

Ik heb je thread op xda al door gelezen, maar ik zit met het probleem dat er in het data mapje geen "local" mapje staat..
Misschien eerst zelf aanmaken... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
[...]

Dat probleem had ik ook, maar dat komt doordat je geen root acces hebt. Gebruik root explorer of een ander programma dat superuser rechten gebruikt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
freekweb schreef op zondag 09 januari 2011 @ 15:24:
[...]

Misschien eerst zelf aanmaken... 8)7
:F
bartju schreef op zondag 09 januari 2011 @ 15:32:
[...]

Dat probleem had ik ook, maar dat komt doordat je geen root acces hebt. Gebruik root explorer of een ander programma dat superuser rechten gebruikt ;).
Heb nu super manager gebruikt, maar ik moest eerst via settings "enable Root funtion" aanvinken. Nu heb ik wel root acces, en zie nu dus ook de het mapje local staan.
_/-\o_

Edit:
dtech schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 22:31:
[...]
Krijg het zelf ook niet voor elkaar ook niet met de post van dtechnology erbij,
(ik zal het wel verkeerd intypen ofzo...)

[ Voor 26% gewijzigd door sk0o op 09-01-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Ziet er goed uit!
Moet je die hele zip gewoon in die local zetten?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
[...]

Ik denk dat ik toch een nand rom wil. Ik vind het opzicht wel goed geweest met WM 6.5, vaker problemen met het ophalen van emails, dat hij de planning niet volgt of dat hij geen connection meer denkt te maken.

Ik vind het vooral belangrijk dat het stabiel is en dat je toch wel een hele dag met de batterij kunt doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Goeie roms....
Wil je een stock android rom markinux
Wil je een gewone desire rom neem dan prj. Clean desire
Wil je een desire hd rom neem dan de rom van gauner1986

Deze volgorde is van snel naar langzaam.
Zelf gebruik ik de middelste en die bevalt mij wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
@Maaark: Neem de nand PRJ clean desire v0.2 kernel v0.3. Die zal je dan prima bevallen.

Is het andere prj gebruikers ook weleens opgevallen dat de signaal indicatie niet klopt? Ik heb vaak weinig bereik tot geen volgens de indicatie, maar kan gewoon altijd bellen zonder problemen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Dat probleem heb ik soms het lijkt even te duren wanneer het icoontje switched van 3g naar 2G. Waardoor je soms zogenaamd geen singaal hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 12:46
Precies hetzelfde geen signaal af en toe en dan ineens vol bereik. Terwijl ik altijd prima kan bellen en internet sneller lijkt dan met wm 6.5 haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Guru1000 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:21:
@Maaark: Neem de nand PRJ clean desire v0.2 kernel v0.3. Die zal je dan prima bevallen.

Is het andere prj gebruikers ook weleens opgevallen dat de signaal indicatie niet klopt? Ik heb vaak weinig bereik tot geen volgens de indicatie, maar kan gewoon altijd bellen zonder problemen eerlijk gezegd.
Heb je voor mij misschien een linkje? Ik kan geen vinden met die naam @ xda. Hoe zit het met het energie verbruik van deze rom? en werkt er alles op of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
Maaark schreef op zondag 09 januari 2011 @ 22:06:
[...]

Heb je voor mij misschien een linkje? Ik kan geen vinden met die naam @ xda. Hoe zit het met het energie verbruik van deze rom? en werkt er alles op of...?
Nou voor deze ene keer omdat je je bril niet kan vinden.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=897191

Alles werkt bij deze build in feite. Deze build heeft de minste problemen voor zover mij bekend is.
En na een dag normaal gebruik heb ik nog 40% over, dus dat is redelijk.
Als ik het vergelijk met vrienden die een Desire HD hebben is het goed te noemen, aangezien hun ook maximaal een dag met een charge doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Aah bedankt! Raar dat ik hem niet zag staan dan... is er een manier om vanaf android mijn myphone data te importen? Of is er een myphone android alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Maaark schreef op zondag 09 januari 2011 @ 23:18:
Aah bedankt! Raar dat ik hem niet zag staan dan... is er een manier om vanaf android mijn myphone data te importen? Of is er een myphone android alternatief?
Maak een google account, sync alles met google, en daarna terug naar android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al de laatste gingerbread build van Tytung geprobeerd? De reacties zijn over het algemeen lovend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor punk
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-03 21:16
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:56:
Heeft iemand al de laatste gingerbread build van Tytung geprobeerd? De reacties zijn over het algemeen lovend. :)
Ik gebruik nu de rom 2 dagen, Ben er erg tevreden over.
Deze rom is 99,8 procent een stock rom,die gebaseerd is op de nexus one.
Clockwork zit er al ingebakken en een Adblocker.
Veder is het stroom gebruik goed tussen 2-4 Ma in standby wel met alles uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan888
Ik wil updaten naar de NAND 2.0 van MDJ maar kun je dan je gegevens behouden? Heb ergens gelezen dat dat wordt gevraagd als wanneer je flashed maar kan het niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Jan888 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:13:
Ik wil updaten naar de NAND 2.0 van MDJ maar kun je dan je gegevens behouden? Heb ergens gelezen dat dat wordt gevraagd als wanneer je flashed maar kan het niet terugvinden.
vanaf welke rom wil je updaten? wat ik in de start post van ocm7 (CM 6.2) lees is dat bij zijn build je wel bij minor updates je data partitie kan behouden, maar niet bij een grote (hij gaat nu van 1.02 naar 2 en dan kan het niet, bij 1.0, 1.01 1.02 kon het wel, hij gaat dan ook van CM6.1 naar CM6.2).

Je kan het altijd proberen, bij een nieuwe flash vraagt mgldr of je deze partitie opnieuw wilt maken of wilt behouden. Het lijk mij dat je vrij snel tegen problemen aanloopt en dus de flash nog een keer kan doen (of misschien wel allen de data partitite wipen als dat ook een optie in van magldr). Tekenen dat je toch had moeten wipen zijn: force close fouten, traag, etc

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan888
Ik wil van MDJ's CyanogenMod 7 v. 1.6 naar MDJ's CyanogenMod 7 v. 2.0. Ik denk er nog even over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razor punk schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:05:
Ik gebruik nu de rom 2 dagen, Ben er erg tevreden over.
Deze rom is 99,8 procent een stock rom,die gebaseerd is op de nexus one.
Clockwork zit er al ingebakken en een Adblocker.
Veder is het stroom gebruik goed tussen 2-4 Ma in standby wel met alles uit.
Het lage stroomverbruik maakt mij ook enthousiast. Ik ben van plan om een HD2 te kopen als goedkopere optie voor een nog steeds high end android smartphone. Als dat net zo fijn is als een duurdere out-of-the-box android telefoon dan hoef ik niet twee keer na te denken.

Om op het stroomverbruik terug te komen: ik vraag me af wat wifi voor impact heeft op de accuduur. Waar ik woon, is geen UMTS. Mobiel internet is bovendien nogal prijzig (duurder dan in Nederland) dus ik zal voornamelijk via wifi internetten. Zal de accu het met UMTS/GPRS/EDGE uit en wifi constant aan minstens 1 dag volhouden? Op veel plekken is wifi beschikbaar dus op deze manier ben ik toch min of meer mobiel online. Als het dan echter na een paar uur bekeken is dan schiet dat natuurlijk niet op.

Wilde eerst de Desire Z aanschaffen vanwege het toetsenbord. Ik las echter dat veel mensen na verloop van tijd toch wat last hadden van een te los scharnier dus dan toch maar een lekker plat en licht toestel zonder toetsenbord.

Werkt de multitouch op de HD2 met Android zoals het hoort? Geen rare verspringingen bij het kruisen van assen zoals dat op de Desire het geval schijnt te zijn? Geeft het qua gevoeligheid een gebruikerservaring vergelijkbaar met de iphone? Niet dat ik een iphone heb maar ik noem het meer ter referentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
Uhm, ik houd het niet een gehele dag vol met WIFI aan. Mede doordat ik er ook continu mee bezig ben, whatsappen. Spelletjes spelen en surfen.

Alles werkt gewoon en ik heb nog totaal geen problemen ondervonden met multitouch.
Voor het eerst op mijn HD2 vind ik Android (NAND) perfect draaien. Vloeiend en snel. Zoals een echte Android Telefoon.

Als je voor een leuk prijsje een HD2 te pakken kan krijgen is het zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o

[afbeelding]
Iemand hem al werkend gekregen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:12:
Het lage stroomverbruik maakt mij ook enthousiast. Ik ben van plan om een HD2 te kopen als goedkopere optie voor een nog steeds high end android smartphone. Als dat net zo fijn is als een duurdere out-of-the-box android telefoon dan hoef ik niet twee keer na te denken.

Om op het stroomverbruik terug te komen: ik vraag me af wat wifi voor impact heeft op de accuduur. Waar ik woon, is geen UMTS. Mobiel internet is bovendien nogal prijzig (duurder dan in Nederland) dus ik zal voornamelijk via wifi internetten. Zal de accu het met UMTS/GPRS/EDGE uit en wifi constant aan minstens 1 dag volhouden? Op veel plekken is wifi beschikbaar dus op deze manier ben ik toch min of meer mobiel online. Als het dan echter na een paar uur bekeken is dan schiet dat natuurlijk niet op.

Wilde eerst de Desire Z aanschaffen vanwege het toetsenbord. Ik las echter dat veel mensen na verloop van tijd toch wat last hadden van een te los scharnier dus dan toch maar een lekker plat en licht toestel zonder toetsenbord.

Werkt de multitouch op de HD2 met Android zoals het hoort? Geen rare verspringingen bij het kruisen van assen zoals dat op de Desire het geval schijnt te zijn? Geeft het qua gevoeligheid een gebruikerservaring vergelijkbaar met de iphone? Niet dat ik een iphone heb maar ik noem het meer ter referentie.
Ik heb gisteren even gespeeld met de Desire HD, maar geef mij maar een Android HD2. Ik vind de fysieke knoppen veel prettiger werken dan de touch-knoppen. Uiteraard kan dit gewenning zijn, maar het voelde gewoon niet goed aan.

Verder werkt alles exact hetzelfde. Ik heb de NAND Prj Clean rom draaien en die werkt echt zo goed. Alles doet het en erg snel en soepel. De DHD mag dan iets sneller zijn (en meer geheugen), met de HD rom wordt het allemaal weer net wat trager en ik vind de toegevoegde waarde van de HD-software niet om over naar huis te schrijven. Foto's waren op het eerst oog ook niet mooier.

Dus als je voor weinig een HD2 op de kop kan tikken zou ik het zeker doen, ben je toch 2x zo goedkoop uit voor een volwaardige Android telefoon, in mijn ogen dan. Je levert enkel in op wat geheugen, maar ik heb er nog geen hinder van ondervonden. De telefoon blijft gewoon erg snel. Sinds ik het bootscherm heb aangepast, is de telefoon niet meer uitgegaan.

[ Voor 53% gewijzigd door Smarron op 10-01-2011 16:44 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
Heeft iemand dit al eens geprobeerd?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=827355

Het schijnt goed te zijn maar wil toch even weten van jullie.
Want het is volgens mij best lastig als k het zo lees :P

Ervaringen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
[...]
knip
.......dus dan toch maar een lekker plat en licht toestel zonder toetsenbord........
knip
De HD2 is redelijk zwaar hoor, vind het persoonlijk niet storend, maar het verschil met bv een galaxy s is enorm

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
[...]

Als je een goede 3G verbinding hebt kost dit ietsje minder stroom dan wifi. Als je een slechte verbinding hebt, waardoor je telefoon steeds overschakeld tussen 3G en GPRS, kost dat aanzienlijk meer stroom. Als je thuis zit met wifi, dan kost wifi veel minder stroom dan een 3G verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een beetje gewicht vind ik prima. :)

Ben nu wel aan het twijfelen. Als een HD2 en een Desire evenveel kosten voor welke zou ik dan moeten gaan als we puur naar de hardware kijken? Beide telefoons hebben dezelfde cpu alleen is het scherm van de Desire wat kleiner. Een groter scherm lijkt me wel leuk. De Desire heeft natuurlijk echte Android-knoppen. De Desire heeft wel last van het probleem met kruisende assen bij multitouch gebruik maar of dat in de praktijk een probleem is, weet ik niet. Ik weet niet hoe dit met de HD2 zit.

Tot dusver een lastige keuze. De Desire is blijven hangen bij Android 2.1 dus een rom flashen van XDA moet ik toch. Ik wil uiteindelijk per se 2.3 en latere versies draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Persoonlijk vind ik de hd2 mooier en de scherm grote is beter dan die van de desire.
De knoppen op de hd2 zijn geen probleem je mist alleen de search button verder niks. Het kruisende assen probleem zit dacht ik ook in de hd2 aangezien het een hardware probleem is, maar daar merk je in de praktijk weinig van. De hd2 is echt een hele leuke tweakerfoon om het zo te zeggen. Heb je geen zin om af en toe te klooien kun je beter de desire nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 17:27:
Een beetje gewicht vind ik prima. :)

Ben nu wel aan het twijfelen. Als een HD2 en een Desire evenveel kosten voor welke zou ik dan moeten gaan als we puur naar de hardware kijken? Beide telefoons hebben dezelfde cpu alleen is het scherm van de Desire wat kleiner. Een groter scherm lijkt me wel leuk. De Desire heeft natuurlijk echte Android-knoppen. De Desire heeft wel last van het probleem met kruisende assen bij multitouch gebruik maar of dat in de praktijk een probleem is, weet ik niet. Ik weet niet hoe dit met de HD2 zit.

Tot dusver een lastige keuze. De Desire is blijven hangen bij Android 2.1 dus een rom flashen van XDA moet ik toch. Ik wil uiteindelijk per se 2.3 en latere versies draaien.
ga je het met een abbo afsluiten of ga je het los kopen in de winkel of op marktplaats wat natuurlijker veel goedkoper is.
als je het met een abo ga afskuiten zou ik persoonlijk voor de desier hd gaan en niet voor de desire ik heb de desire hd gehad maar heb het inmiddels verkocht omdat ik de hd2 hebt en daar ben ik tevreden mee.

Als je het los gaat kopen dan kan je beter voor de htc hd2 gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
maximus1 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:43:
Heeft iemand dit al eens geprobeerd?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=827355

Het schijnt goed te zijn maar wil toch even weten van jullie.
Want het is volgens mij best lastig als k het zo lees :P

Ervaringen? :P
Mijn max blijft dus idd hangen op 91%. Wellicht binnenkort maar eens proberen. Ben nog steeds erg onder de indruk van de nand. Voor mij echt geen WM meer!
Pagina: 1 ... 3 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.