Ik snap nou niet precies wat je moet doen. Dat ene bestand verwijderen?synx6 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:00:
[...]
Mijn max blijft dus idd hangen op 91%. Wellicht binnenkort maar eens proberen. Ben nog steeds erg onder de indruk van de nand. Voor mij echt geen WM meer!
Met andere woorden flash je telefoon met een volledig volle batterij. Die van mij was gelukkig 95% procent en sta na 11 uur op 72% met weinig doen (normale werkdag). Dus dik acceptabel voor mij. En van de week schijnt toch nieuwe PRJ build update te komen als ik XDA mag geloven, dus dan zorg ik er voor dat me batterij 100% is zodra ik hem flash.maximus1 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:43:
Heeft iemand dit al eens geprobeerd?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=827355
Het schijnt goed te zijn maar wil toch even weten van jullie.
Want het is volgens mij best lastig als k het zo lees
Ervaringen?
Net ff battery life geinstalled. Eens kijken wat hij zeg bij max charge, volgens zeggen dus 4200 tot 4250 mV voor werkelijke 100%
Even schaamteloze kopie van xda: Iemand ook last van het laatste puntje of gemerkt?
This is my first nand and like it so much that I will not test any other.
Only four (known) issues, which I found so far, that can be fixed.
* Led indication while charging when phone is off.
* Volume in of call (sometimes I have robot voice, but work around does the trick)
* Signal indication seems not correct, it says 0 out of 5, but can call and have data connection without problems. Some say it has some lag when going from 2G to 3G and vice versa.
* keyboard jumps sometimes when typing fast and this erases the input of the second last key input. Noticed by other people also? ? ?
[ Voor 37% gewijzigd door Guru1000 op 10-01-2011 19:20 ]
Ah ok die van mij heeft 3700 ong.
Moet ik dan eerst terug flashen naar WM en volladen of kan dit nu ook nog met android
En ksnap die handleiding echt niet
Moet ik dan eerst terug flashen naar WM en volladen of kan dit nu ook nog met android
Verwijderd
Ik ben op zoek naar Android 2.3 Gingerbird, liefst gewoon een schone versie (orginele staat), ook zou ik het liefst hem van van mijn SD kaart willen draaien.. iemand tips?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2011 22:27 ]
Geen SD versie maar wel een stock gingerbread ROMVerwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:27:
Ik ben op zoek naar Android 2.3 Gingerbird, liefst gewoon een schone versie (orginele staat), ook zou ik het liefst hem van van mijn SD kaart willen draaien.. iemand tips?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905060
Verwijderd
Absoluut los. Ik woon niet in Nederland en zal de komende maanden weer verkassen naar een ander land. Een abonnement is voor mij daarom geen optie. Tweedehands zou ideaal zijn. Daar ga ik zeker naar op zoek. Probleem is alleen dat de verkoper zeer waarschijnlijk nogal ver woont dus zelf ophalen, voor mij een vereiste i.v.m. proberen voor de aankoop, is dan geen optie. Misschien moet ik dus gewoon een nieuwe kopen.Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 17:48:
ga je het met een abbo afsluiten of ga je het los kopen in de winkel of op marktplaats wat natuurlijker veel goedkoper is.
als je het met een abo ga afskuiten zou ik persoonlijk voor de desier hd gaan en niet voor de desire ik heb de desire hd gehad maar heb het inmiddels verkocht omdat ik de hd2 hebt en daar ben ik tevreden mee.
Als je het los gaat kopen dan kan je beter voor de htc hd2 gaan
wat ik mij afvroeg he,
kun je gewoon de android market gebruiken als je de HD2 omtovert tot een Android telefoon.
en dan denk ik vooral aan zaken als pingen met Whatsapp en dergelijke.
iemand die dit kan toelichten?
kun je gewoon de android market gebruiken als je de HD2 omtovert tot een Android telefoon.
Jep, bij je android build zit gewoon een market die volledig functioneert.
Je hoeft niet bang te zijn dat delen niet werken, want Android is een open platform.
Dus Google (maker van Android) probeert niets te verbergen of blokkeren voor je.
Je hoeft niet bang te zijn dat delen niet werken, want Android is een open platform.
Dus Google (maker van Android) probeert niets te verbergen of blokkeren voor je.
Tis gewoon helemaal Android. Dus wat je op een normaal Android toestel hebt, heb je dan ook op je HD2.Steven6249 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 10:04:
wat ik mij afvroeg he,
Dr zit alleen een andere "behuizing" omheen.
Deze advertentieplaats is te huur!
thanks voor de reacties.
eens kijken of het me allemaal gaat lukken.
eens kijken of het me allemaal gaat lukken.
Ondertussen batt. van HD2 helemaal leeg gemaakt. Daarna hele nacht aan oplader, gsm uit oplader, gsm aan oplader. Nu staat hij weer op 100%. Dit is dus met android MDJ's 1.8.maximus1 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:54:
Ah ok die van mij heeft 3700 ong.
Die van mij geeft na een volle nacht aan de lader zo'n 4191 mV aan dus dat is prima.
Moet zeggen dat ik de standaard mail applicatie wel slechter vind dan die van WinMo. Zo worden mijn hotmail berichten niet gescyncht aan elkaar. Hij haalt ze wel binnen, maar als ik hem van me telefoon af pleur of van hotmail via de pc, dan gebeurd dit niet op het tov apparaat.
Moet zeggen dat ik de standaard mail applicatie wel slechter vind dan die van WinMo. Zo worden mijn hotmail berichten niet gescyncht aan elkaar. Hij haalt ze wel binnen, maar als ik hem van me telefoon af pleur of van hotmail via de pc, dan gebeurd dit niet op het tov apparaat.

[ Voor 63% gewijzigd door Guru1000 op 11-01-2011 12:18 ]
Met gmail werkt het wel. Zou er een oplossing voor zijn met hotmail?
Klopt het dat angry birds nog niet werkt op MDJ's gingerbread? Of op alle gingerbreads?
Klopt het dat angry birds nog niet werkt op MDJ's gingerbread? Of op alle gingerbreads?
angry birds werkt prima alleen niet vanaf je SD. gewoon ff kopieren naar je interne geheugen van je phone en gaan!synx6 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:31:
Met gmail werkt het wel. Zou er een oplossing voor zijn met hotmail?
Ja..
Topic @ xda bevat nu ook een aantal oplossingen. Misschien heb je daar wat aan.
En zie net dat MDJ in zn CM7 nand rom een nieuw init.gz logo heeft gezet
Komt me redelijk bekend voor...
Heb nu het bestand "bootanimation" opgezocht met astro, hij stond bij mij in system/customize/resource.bartju schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:16:
[...]
Ja..![]()
Topic @ xda bevat nu ook een aantal oplossingen. Misschien heb je daar wat aan.
En zie net dat MDJ in zn CM7 nand rom een nieuw init.gz logo heeft gezet!
Komt me redelijk bekend voor...
Maar als ik nu boot komt er helemaal geen bootanimation meer het scherm blijft zwart tot dat ik me pin code kan invullen.
Projection is nou bezig met een rom V0.3 die "keeping data" gebruikt, maar wtf houd dat in? Kan er niks over vinden.
waarschijnlijk kan je dan je systeem patitie reflashen met behoud van je data partitie (systeem deel is in principe read only, dus alle instellingen en apps komen standaard in je userdata deel)Guru1000 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:39:
Projection is nou bezig met een rom V0.3 die "keeping data" gebruikt, maar wtf houd dat in? Kan er niks over vinden.
magldr bied bij een usb flash de optie om de data partitie te behouden of te wipen/formateren.
behouden van deze data kan alleen als de nieuwe rom compatible is (dus niet een froyo>gingerbread upgrade, om een extreem voorbeeld te geven)
Verwijderd
Kun je mij in dat kader dan uitleggen wat het verschil is met Clockwork Mod Recovery?Prulleman schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:06:
[...]
waarschijnlijk kan je dan je systeem patitie reflashen met behoud van je data partitie (systeem deel is in principe read only, dus alle instellingen en apps komen standaard in je userdata deel)
magldr bied bij een usb flash de optie om de data partitie te behouden of te wipen/formateren.
behouden van deze data kan alleen als de nieuwe rom compatible is (dus niet een froyo>gingerbread upgrade, om een extreem voorbeeld te geven)
Waarom zou ik Nandroms installeren die daarmee compatible zijn in plaats van de gewone?
Deze geprobeerd?sk0o schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:45:
[...]
Heb nu het bestand "bootanimation" opgezocht met astro, hij stond bij mij in system/customize/resource.
Maar als ik nu boot komt er helemaal geen bootanimation meer het scherm blijft zwart tot dat ik me pin code kan invullen.
ja, meerdere malen maar ik denk dat ik het verkeerd in typ.
su [Enter]
mount -o remount,rw -t yaffs2 /dev/block/mtdblock1 /systemcd /system/customize/resource/ [ENTER]?
mv bootanimation.zip bootanimation.zip.bak ** [ENTER]
ln -s /data/local/bootanimation.zip bootanimation.zip [ENTER]
ls -l (to verify ***)
exit [ENTER]
exit [ENTER]
Ben helaas leek op het bebied van dit soort dingen
Verwijderd
Ik wil ook android op me HTC HD2 maar als ik het probeer loopt ie gelijk vast bij het eerste zwarte scherm. Me radio is iets van 1.6 nu heb ik 2.6 gedownload maar hoe krijg ik die erop? Hij staat al op me opslagkaart maar krijg de foutmelding : CUSTOMRUU is geen geldige pocket pc-toepassing.
Misschien zijn dit domme vragen en staat dit ergens beschreven sorry alvast heb alleen de FAQ nog doorgelezen.
Misschien zijn dit domme vragen en staat dit ergens beschreven sorry alvast heb alleen de FAQ nog doorgelezen.
su [Enter]sk0o schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:44:
[...]
ja, meerdere malen maar ik denk dat ik het verkeerd in typ.
su [Enter]
mount -o remount,rw -t yaffs2 /dev/block/mtdblock1 /systemcd /system/customize/resource/ [ENTER]?
ls -l (to verify ***)
exit [ENTER]
exit [ENTER]
Ben helaas leek op het bebied van dit soort dingen
mount -o remount,rw -t yaffs2 /dev/block/mtdblock1 /system [ENTER]?
cd /system/customize/resource/ [ENTER]?
ls -l (to verify ***)
exit [ENTER]
exit [ENTER]
Ik heb even een vraagje, wat ik niet helemaal begrijp....
Ik kan van iemand een HD2 overnemen en wil daar uiteraard Android op hebben.
Boot de telefoon standaard (na het flashen natuurlijk) in Android ? Of eerst in WM 6.5 en moet je daarna pas Android opstarten ? (zo was het vroeger op mijn oude HTC Diamond het geval namelijk...)
Zijn er nog functionaliteiten die niet werken in Android ?
Boot de telefoon standaard (na het flashen natuurlijk) in Android ? Of eerst in WM 6.5 en moet je daarna pas Android opstarten ? (zo was het vroeger op mijn oude HTC Diamond het geval namelijk...)
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Verwijderd
als je een NAND versie neemt boot hij direct naar android, als je een sd versie neemt niet.speedme schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:12:
de dingen die niet werken verschillen per build maar over het algemeen werkt alleen 720p recording volgens mij niet (op sommige bugs na)
ik weet niet precies wat er word bedoeld met dat laatste puntje, ik heb wel het probleem dat het toetsenbord soms niet goed wordt weergegeven, als ik dan naar de cijfers ga en ik klik op een toets dan verschijnt de klik animatie daar een heel stuk bovenGuru1000 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:04:
[...]
Met andere woorden flash je telefoon met een volledig volle batterij. Die van mij was gelukkig 95% procent en sta na 11 uur op 72% met weinig doen (normale werkdag). Dus dik acceptabel voor mij. En van de week schijnt toch nieuwe PRJ build update te komen als ik XDA mag geloven, dus dan zorg ik er voor dat me batterij 100% is zodra ik hem flash.
Net ff battery life geinstalled. Eens kijken wat hij zeg bij max charge, volgens zeggen dus 4200 tot 4250 mV voor werkelijke 100%
Even schaamteloze kopie van xda: Iemand ook last van het laatste puntje of gemerkt?
[...]
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 20:20 ]
Als je NAND erop zet boot de telefoon gelijk in Android, WM is dan verwijderd van je telefoon.speedme schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:12:
Alles werkt, behalve bij de Gingerbread roms, daar lees ik nog wat problemen met apps etc.
Wil je zeggen dat deze telefoon ook op 720p video kan opnemen dan ?Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:17:
[...]
als je een NAND versie neemt boot hij direct naar android, als je een sd versie neemt niet.
de dingen die niet werken verschillen per build maar over het algemeen werkt alleen 720p recording volgens mij niet (op sommige bugs na)
(sorry dat het misschien dom klinkt, maar dat wist ik helemaal niet)
Ik wil graag Gingerbread op de HD2 hebben, gaat dat goed met het accu-verbruik ?
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Je hebt je antwoord al gegeven, zie FAQ. Kort door de bocht, Active sync of WMC. Spul runnen vanaf pc. Alles van te voren een keer doorlezen. Zorgen dat je bat. vol is, backup van je contacten en gaanVerwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:47:
Ik wil ook android op me HTC HD2 maar als ik het probeer loopt ie gelijk vast bij het eerste zwarte scherm. Me radio is iets van 1.6 nu heb ik 2.6 gedownload maar hoe krijg ik die erop? Hij staat al op me opslagkaart maar krijg de foutmelding : CUSTOMRUU is geen geldige pocket pc-toepassing.
Chronologisch: HSPL, (radio), MAGLDR, NAND naar keuze. Controleer na elke verandering ook of het gelukt is. (vol. down power)
P.S android newb hier: Ik kan de files van Angry birds niet vinden via bestandsbeheer op de SD kaart.
[ Voor 9% gewijzigd door synx6 op 11-01-2011 21:02 ]
How is je english? Dan staat hier een mooie how-to voor je in tekst: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=893948
En hier een overzicht van wat videos: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=894423
Succes!
En hier een overzicht van wat videos: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=894423
Succes!
Hotmail via Exchange gaat prima, die synct de berichten wel goed.Guru1000 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:14:
Heb je wel de Android email app voor nodig, kan niet met de Sense mail app
Als ik jou was zou ik eerst beginnen met een Andoid build te draaien vanaf je SD kaart, zodat je Android kan uitproberen. Als dat bevalt kan je altijd nog eens een NAND build proberen.Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:47:
CUSTOMRUU en de Radio updaten doe je vanaf je PC, lees de FAQ nog maar eens een keer iets beter door.
Je kan het beste eerste de officiele WinMo 3.14 ROM van HTC erop zetten, zit je meteen goed met je radio.
[ Voor 6% gewijzigd door CRXed op 12-01-2011 00:42 ]
Is er iemand die zijn telefoon update in OSX? Ik ben van plan om NAND erop te gaan zetten in een Virtual Machine, maar ik weet niet zeker of dat goed gaat werken..
Laatst een thread op gelezen op xda en het wordt ten zeerste afgeraden en resulteerd waarschijnlijk in het bricken van je phone. Bootcamp of gewoon even ergens een windows-PC gebruiken (vriend/familie) zijn veel beter opties.
Ik denk persoonlijk dat als je direct io-access hebt het wel zou moeten kunnen, maar dan moeten zowel je processor als VM-software dat ondersteunen en de meeste doen dat (nog) niet bij desktopversies. De benodigde AMD-v en Intel VT-d extenties zitten ook op zeer weinig CPU's. Bovendien is het best lastig te configureren...
Conclusie: zorg gewoon dat je ergens een native windows kunt gebruiken
Zodra je magldr hebt kun je misschien flashen vanaf je SD kaart, weet niet zeker meer of magldr dat al ondersteund.
Ik denk persoonlijk dat als je direct io-access hebt het wel zou moeten kunnen, maar dan moeten zowel je processor als VM-software dat ondersteunen en de meeste doen dat (nog) niet bij desktopversies. De benodigde AMD-v en Intel VT-d extenties zitten ook op zeer weinig CPU's. Bovendien is het best lastig te configureren...
Conclusie: zorg gewoon dat je ergens een native windows kunt gebruiken
Zodra je magldr hebt kun je misschien flashen vanaf je SD kaart, weet niet zeker meer of magldr dat al ondersteund.
[ Voor 16% gewijzigd door dtech op 12-01-2011 01:31 ]
Oke thanks voor de tip. Ik zal eens kijken naar de Clockwork mod, volgens mij kan ik daarme flashen vanaf de SD kaart.
Ik heb het geprobeerd via vmware, maar dat was geen succes... Niet gebricked ofzo, maar na een reboot van de telefoon ( zodat deze in de bootloader komt) wordt de usb niet herkend (ook niet als je duidelijk aangeeft dat de usb naar windows moet). Zelfde probleem in xp en w7
Verwijderd
Download de nieuwste HSPL ROM en je hebt direct de goede radio versie (:Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:47:
als je even had gelezen had je hier de correcte versie van jou reactie al kunnen zien... Een HSPL ROM met de goede radio??? Je moet inderdaad HSPL installeren, maar dit staat helemaal los van de radio (en van windows mobile, tenzij je via sd wm flashed, dan krijg je ook de orginele SPL terug).Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 07:49:
[...]
Download de nieuwste HSPL ROM en je hebt direct de goede radio versie (:
CRXed schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 00:42:
[...]
Als ik jou was zou ik eerst beginnen met een Andoid build te draaien vanaf je SD kaart, zodat je Android kan uitproberen. Als dat bevalt kan je altijd nog eens een NAND build proberen.
CUSTOMRUU en de Radio updaten doe je vanaf je PC, lees de FAQ nog maar eens een keer iets beter door.
Je kan het beste eerste de officiele WinMo 3.14 ROM van HTC erop zetten, zit je meteen goed met je radio.
[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 12-01-2011 09:14 ]
Ik. Maarre: om helemaal eerlijk te zijn: Ik heb 1 keer op een windowsmachine de CWM geinstalleerd, en gebruik sindsdien de Mac om nieuwe ROMS te downloaden en de ZIP op de SD card van m'n HD2 te krijgen. Daarna flash ik met CWM. Werkt prima.Muurtegel schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 01:11:
Is er iemand die zijn telefoon update in OSX? Ik ben van plan om NAND erop te gaan zetten in een Virtual Machine, maar ik weet niet zeker of dat goed gaat werken..
Zou het niet aandurven om HSPL of MagLDR te flashen vanaf een MAC (en heb het dus ook niet geprobeerd)
Darkstone heeft een beta gereleased van zijn RAM NAND BUILD nu vraag ik mij wel af wat hier het voordeel van is... sneller en zuiniger?
Ik heb even een grafiekje gemaakt van prj's Sense build 0.2 met kernel 0.3. Ik weet dat er net een nieuwe versie uit is, maar ik wil even jullie mening over het stroomverbruik. Ik vind deze namelijk nogal hoog, en ik weet vrijwel zeker dat mijn vorige HD rom van gauner zuiniger was/is.

Opklikken voor groot
In het groen heb ik het percentage van de batterij erbij gezet. Overigens ging ik rond 22:45 naar bed en heb ik alle verbindingen uitgezet.

Opklikken voor groot
In het groen heb ik het percentage van de batterij erbij gezet. Overigens ging ik rond 22:45 naar bed en heb ik alle verbindingen uitgezet.
[ Voor 14% gewijzigd door EBOOZ op 12-01-2011 11:15 ]
http://forum.xda-develope...ighlight=extended+batteryVerwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:45:
Hey goedenmiddag.
Heeft er hier iemand ervaring met Android en Extended battery ?
Mvg
Nog niet echt een succes maar je kunt het proberen met deze rom.
Cotulla heb ik in het ontwikkel proces horen zeggen dat het lastig zal zijn om de extended battery goed te laten werken omdat het andere variabelen vraagt.
Dus ik denk dat je nog even moet wachten voordat het perfect werkt. Maar zoals je in de link ziet kun je het altijd proberen en kijken hoe het bij jouw werkt. Je maakt iig niks kapot
Mja, wat is hoog? Volgens mij verbruikt hij vrijwel niks als je hem niet gebruikt en redelijk wat door intensief gebruik. Ik zie eigenlijk niks schokkends.EBOOZ schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:10:
Ik heb even een grafiekje gemaakt van prj's Sense build 0.2 met kernel 0.3. Ik weet dat er net een nieuwe versie uit is, maar ik wil even jullie mening over het stroomverbruik. Ik vind deze namelijk nogal hoog, en ik weet vrijwel zeker dat mijn vorige HD rom van gauner zuiniger was/is.
[afbeelding]
Opklikken voor groot
Misschien moet je de Gauner er weer opzetten en dan meten.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
@Ebooz
NAND ROMs hebben op dit moment nog de neiging minder zuing te zijn dan SD ROMs. Radio en kernel versie lijkt wel uit maken bij sommigen. Zit dus niet heel veel op dan hopen dat het beter wordt.
Heb je dat grafiekje gewoon met excel gemaakt? Ziet er nice uit
NAND ROMs hebben op dit moment nog de neiging minder zuing te zijn dan SD ROMs. Radio en kernel versie lijkt wel uit maken bij sommigen. Zit dus niet heel veel op dan hopen dat het beter wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door dtech op 12-01-2011 12:17 ]
Juist jadtech schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:16:
@Ebooz

Want waarom doe ik met SD variant maar 14 uur zonder wat dan ook te doen in flight mode. terwijl ik met nand versie hele dag kan doen met bellen smsen en internetten erbij.
zeker in standby inderdaad... maar misschien dat de vraag hier meer is of het verbruik tijdens gebruik niet te hoog is (hoewel ik me niet kan voorstellen dat NAND daar slechter zou scoren dan SD)Guru1000 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:34:
[...]
Juist ja. Mag hopen dat je het andersom bedoeld.
Want waarom doe ik met SD variant maar 14 uur zonder wat dan ook te doen in flight mode. terwijl ik met nand versie hele dag kan doen met bellen smsen en internetten erbij.
Ga ik ook doen, maar ik vind dat het verbruik tijdens gebruik hoog ligt! Zal Gauner vanmiddag weer even installeren.Smarron schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:13:
[...]
Mja, wat is hoog? Volgens mij verbruikt hij vrijwel niks als je hem niet gebruikt en redelijk wat door intensief gebruik. Ik zie eigenlijk niks schokkends.
Misschien moet je de Gauner er weer opzetten en dan meten.
Thanks. Gewoon in Excel gemaakt inderdaad. CurrentWidget logfile geopend in Kladblok, een ";" gezet tussen alles dat ik wilde scheiden, opgeslagen als CSV en daarna met Excel geopend.dtech schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:16:
[ Voor 28% gewijzigd door EBOOZ op 12-01-2011 13:46 ]
Is er in de trein sowieso niet wat meer verbruik doordat je elke keer op andere zendmasten zit? Ik heb eigenlijk nooit op de pieken gelet, alleen op de dalen. Ik installeer Currentwidget ook nog wel een keer en a het ook testen. Ik heb dezelfde rom in gebruik, ook v0.2.
Hoe is GPS ontvangst op een NAND ROM ?
Ik zou het liefst een Gingerbread ROM willen installeren, maar lees dat het GPS ontvangst zo slecht is dat navigatie niet echt mogelijk is...
Ik zou het liefst een Gingerbread ROM willen installeren, maar lees dat het GPS ontvangst zo slecht is dat navigatie niet echt mogelijk is...
Ik gebruik de gauner1986's v0.3 NAND met de kernel MDJ s10.2 en mijn HD2 loopt echt als een zonnetje! Met dank aan HTC sense natuurlijk!
vanpeltje
ik vind sinds ik NAND gebruik bij elke versie de GPS gewoon superslecht werken. Het duurt tijden voordat er gpscontact is, ook met gpsfix, maar het contact valt ook zomaar weer weg.
Voor mij wel echt een tegenvaller omdat ik de hd2 ls navigatie gebruik in de auto.
ik heb op dit moment JAWS-MIUI NAND. alles werkt perfect, behalve dus de GPS
Voor mij wel echt een tegenvaller omdat ik de hd2 ls navigatie gebruik in de auto.
ik heb op dit moment JAWS-MIUI NAND. alles werkt perfect, behalve dus de GPS
Ik heb de NAND Prj Clean Desire v0.2 en navigeer echt elke dag met Google Navigation. Geen enkel probleem!
Op zich zou dat natuurlijk uit kunnen maken. Maar ik heb op kantoor met alleen data (i.c.m. pushmail) aan en scherm uit een verbruik van 8% in iets minder dan een uur. Dat is ook nog aardig aan de hoge kant. Dat had ik volgens mij alleen vroeger, toen we nog SD gebruiktenSmarron schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:12:
Is er in de trein sowieso niet wat meer verbruik doordat je elke keer op andere zendmasten zit?
Maar goed... het is natuurlijk wel wat onderzoek waard. Ik ga straks gauners HD build i.c.m. MDJ Kernel 10.x installeren en hetzelfde gebeuren herhalen. Morgenochtend post ik wel weer een nieuw overzicht
[ Voor 17% gewijzigd door EBOOZ op 12-01-2011 13:52 ]
Thanks, dat klinkt positief.vanpeltje schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:39:
Ik gebruik de gauner1986's v0.3 NAND met de kernel MDJ s10.2 en mijn HD2 loopt echt als een zonnetje! Met dank aan HTC sense natuurlijk!
nog andere korte vraag : ondersteund de HD2 met Android ook multi-touch ? M.a.w. kun je inzoomen met je vinger in bv de internet browser ?
Theoretisch kan NAND ook wel zuiniger zijn (zeker in standby, aangezien de SD-kaart niet meer gepowered hoeft blijven te worden), maar ik zeg enkel dat op dit moment veel NAND ROMs dat nog niet lukt. Veel mensen hebben problemen met een battery drain van soms wel 60 mA terwijl er helemaal niks gebruikt wordt (en het scherm uit staat) en ook een hoger gebruik tijdens normaal gebruik.Prulleman schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:47:
[...]
zeker in standby inderdaad... maar misschien dat de vraag hier meer is of het verbruik tijdens gebruik niet te hoog is (hoewel ik me niet kan voorstellen dat NAND daar slechter zou scoren dan SD)
Het zal allemaal wel opgelost worden, maar op dit moment is NAND niet per definitie zuiniger dan SD. Vergeet niet dat NAND ook pas 2 weken mogelijk is t.o.v. een paar maanden voor SD al.
Heeft die drain van 60 mA niet te maken met het bellen? Dit is wat ik bij prj Clean Desire nl. zie staan:
* No 60ma drain after call
afgezien van een paar issues zoals drain na gebruik van GPS, lees is 99% positieve reactie over het verbruik van NAND builds in het algemeen.dtech schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:06:
[...]
Theoretisch kan NAND ook wel zuiniger zijn (zeker in standby, aangezien de SD-kaart niet meer gepowered hoeft blijven te worden), maar ik zeg enkel dat op dit moment veel NAND ROMs dat nog niet lukt. Veel mensen hebben problemen met een battery drain van soms wel 60 mA terwijl er helemaal niks gebruikt wordt (en het scherm uit staat) en ook een hoger gebruik tijdens normaal gebruik.
Het zal allemaal wel opgelost worden, maar op dit moment is NAND niet per definitie zuiniger dan SD. Vergeet niet dat NAND ook pas 2 weken mogelijk is t.o.v. een paar maanden voor SD al.
anyway, ik doe een stuk langer met 1 lading dan met sd verschillende builds (zit nu op 1.02 CM6.1 van ocm7)
tijdens het bekijken van avi's (met rockplayer) merk ik ook niet echt verschil. dit kost gewoon veel stroom.
de grafiek van EBOOZ ziet er ook niet zo heel raar uit hoor, veel punten zitten rond de 100 met scherm uit en daarboven met scherm aan. zitten wel wat extreme pieken in, maar je weet ook niet of de helderheid bv op 100% staat etc.
Ik meet nu bij mezelf bij gebruik 300-400 (helderheid 40%), 4 in standby, 3g/data aan maar niet actief, bij actieve verbinding rond de 100 (wat wellicht veel is)
Verwijderd
Ik heb sinds gisteren MDJs_CyanogenMod7_v.1.8__NAND_A2SD+ erop staan.
Het verbruik is tot nu toe spectaculair goed, heb de hele dag al wifi, met af en toe wat downloaden en andere activiteiten aanstaan, en zit nog op 74%.
Ik begrijp alleen het principe van A2SD+ niet zo goed, wordt er nu automatisch een partitie aangemaakt waarop mijn apps automatisch worden weggeschreven, of moet ik dat zelf nog doen (middels een ander programma).
Verder zou ik graag willen weten wat nu het voordeel is van CWM recovery, behalve dan dat het mogelijk is om ROMs vanaf de SD kaart te laden.
Hopelijk weet 1 van jullie hier meer van.
Het verbruik is tot nu toe spectaculair goed, heb de hele dag al wifi, met af en toe wat downloaden en andere activiteiten aanstaan, en zit nog op 74%.
Ik begrijp alleen het principe van A2SD+ niet zo goed, wordt er nu automatisch een partitie aangemaakt waarop mijn apps automatisch worden weggeschreven, of moet ik dat zelf nog doen (middels een ander programma).
Verder zou ik graag willen weten wat nu het voordeel is van CWM recovery, behalve dan dat het mogelijk is om ROMs vanaf de SD kaart te laden.
Hopelijk weet 1 van jullie hier meer van.
Verwijderd
hallo,
ik heb een vraagje
ik ben van plan om android op mn htc hd2 te zetten
alleen ik zie zoveel versies dat ik niet weet welke ik moet nemen
welke raden jullie me aan ?
en draait ie stabiel ?
wat doet het wel/niet
en vooral zou what's app het doen ?? dat is eigenlijk de enige manier waarom ik android zou willen
natuurlijk ook nog internet niet via w-lan enz enz
wat zijn de mogelijkheden om terug te gaan
naar wm6.5 mocht het niet bevallen
alvast bedankt
ik heb een vraagje
ik ben van plan om android op mn htc hd2 te zetten
alleen ik zie zoveel versies dat ik niet weet welke ik moet nemen
welke raden jullie me aan ?
en draait ie stabiel ?
wat doet het wel/niet
en vooral zou what's app het doen ?? dat is eigenlijk de enige manier waarom ik android zou willen
natuurlijk ook nog internet niet via w-lan enz enz
wat zijn de mogelijkheden om terug te gaan
naar wm6.5 mocht het niet bevallen
alvast bedankt
Lees het topic door, FAQ, XDA, whatsapp werkt, en ja je kunt altijd terug naar wm6.5 voor garantiegevallen
ik draai deze ook.. vind dat de beste meest close-to-stock-rom tot nu toe..vanpeltje schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:39:
MDJ maakt goede, maar al die aanpassingen vind ik maar niets. wacht nog op goede Gingerbread met Sense..
welke verschillen merk je met MDJ's kernel tov Gauner's eigen kernel?
Nee, je zult inderdaad zelf die extra partitie aan moeten maken op je SD. Op XDA zijn wel handleidingen te vinden.Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:09:
IIk begrijp alleen het principe van A2SD+ niet zo goed, wordt er nu automatisch een partitie aangemaakt waarop mijn apps automatisch worden weggeschreven, of moet ik dat zelf nog doen (middels een ander programma).
I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt
Pas als HTC een telefoon met Gingerbread uitbrengt kun je Sense verwachten erop. Ik draai nu een paar dagen NEXUSHD2 Gingerbread en die werkt erg goed. Je installeerd daarmee ook meteen Clockwork Mod als je goed alles volgt en er is een zip om Apps2SD+ toe te voegen en dat werkt prima! Alles draait nog goed hier!dempie schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 18:01:
[...]
ik draai deze ook.. vind dat de beste meest close-to-stock-rom tot nu toe..
MDJ maakt goede, maar al die aanpassingen vind ik maar niets. wacht nog op goede Gingerbread met Sense..
Zo standaard is deze functie blijkbaar niet.dtech schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:44:
@CRXed
Hoe kom je erbij dat MAGLDR dat niet kan? Toen ik m'n SD kaart nog in de Android had zitten en net magldr had geïnstalleerd (omdat ik een NAND wilde installeren) startte hij gelijk naar de SD-android en moest ik handmatig de bootloader activeren om te flashen!
En nee, WM stond niet op autoboot, hij kwam echt gelijk bij het android afbeeldinkje.
edit:
En in de "MAGLDR thread staat ook gewoon dat het kan:
"Boot AD SD" - boots android from SD card.
zImage and initrd.gz loaded from directory selected via "AD SD Dir" menu.
rel_path=%ADSDDIR% added to kernel command line.
Check deze post maar:
http://forum.xda-develope...?p=10314695&postcount=807
Weet iemand toevallig welke roms wel DSP manager bevatten en welke niet ? iig weet ik dat de cyanogen en JDMS dit bevatten. Maar is het ook mogelijk om DPS manager manueel te installeren in PRJ clean desire rom ? want ik lees hier en daar dat android in sommige gevallen helemaal niet meer boot.
Lies are obvious to read because the truth is already written
Verwijderd
Heeft iemand al skype werkend kunnen krijgen?
Als ik iemand bel krijg ik de persoon alleen via externe speaker te horen.
Als ik iemand bel krijg ik de persoon alleen via externe speaker te horen.
Mogelijk interessant nieuwsitem van t.net voor de lezers hier
Windows Phone naar HD2
Windows Phone naar HD2
[ Voor 3% gewijzigd door sl1200 op 13-01-2011 11:45 ]
Blijft interessant om te volgen! Volgens mij hebben ze nu "iets" meer aan de praat dan de vorige keer dat Cotulla een melding deed op Twitter, of niet?
Ik heb er goed vertrouwen in dat Live Services in de toekomst wel gaan werken
Nu nog een release om mee te kunnen klooien...
Ik heb er goed vertrouwen in dat Live Services in de toekomst wel gaan werken
Verwijderd
Dat weet ik zo nog niet. WP7 was al langer geport alleen hebben ze nog gewacht tot ze de beveiliging van live services konden omzeilen. En of je na het flashen nog android kan opstarten is mij ook nog een raadsel. Want WP7 is voor nu alleen leuk maar geen apps en live services aardig kreupel.EBOOZ schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:05:
Blijft interessant om te volgen! Volgens mij hebben ze nu "iets" meer aan de praat dan de vorige keer dat Cotulla een melding deed op Twitter, of niet?
Ik heb er goed vertrouwen in dat Live Services in de toekomst wel gaan werkenNu nog een release om mee te kunnen klooien...
Wat bedoel je precies met Android opstarten? Ik neem in ieder geval aan, aangezien het flashen ook via MAGDLR gaat, dat je WP7 er net zo hard weer af kan gooien als Android.
Verwijderd
daar bedoel ik mee Android opstarten vanaf microsd kaart. Want je wilt neem ik aanEBOOZ schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:53:
Wat bedoel je precies met Android opstarten? Ik neem in ieder geval aan, aangezien het flashen ook via MAGDLR gaat, dat je WP7 er net zo hard weer af kan gooien als Android.
naast WP7 toch nog android omdat ie vollediger is.
Ik ben deze week al 4x geswitched van NAND rom en ik moet zeggen dat ik het totaal geen moeite vind om dat proces door te gaan. Het enige waar ik bang voor zou (kunnen) zijn/worden is hoe WP7 met je SD kaart omgaat in native WP7 telefoons. De SD schijnt "in beslag" te worden genomen door het OS.
Als je nu eens op google op DFT_LEO70_RELEASE.rar zoekt dan kun je hem al downloadenEBOOZ schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:05:
Ik heb er goed vertrouwen in dat Live Services in de toekomst wel gaan werkenNu nog een release om mee te kunnen klooien...
via mediafire of hotfile.com ik ga hem vanavond als ik thuis ben iig uitbroberen
draai hier windows phone 7 al. gaat ook via magldr maar dan versie 1.12 (die zit bij de zip)
je kan ook gewoon terug naar windows 6.5 rom.
je kan ook gewoon terug naar windows 6.5 rom.
PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl
magldr 1.12 is toch nog niet uit? zie het iig nog niet terug in het xda topic van cotullaindofk schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:13:
[...]
Als je nu eens op google op DFT_LEO70_RELEASE.rar zoekt dan kun je hem al downloaden
via mediafire of hotfile.com ik ga hem vanavond als ik thuis ben iig uitbroberen(kan via mn werk MAGLDR112 namelijk niet installeren)
/edit
ik lees hier:
http://forum.xda-develope...p?p=10562164#post10562164
dat het een uitgelekte versie is van 1.12
[ Voor 13% gewijzigd door Prulleman op 13-01-2011 13:32 ]
Dank u! Ga ik hem vanavond ook even downloaden en installeren (waarschijnlijk). Ik heb nu net NexusHD2-Gingerbread V2.0 er op staan i.c.m. Launcher Pro en dat werkt tot nu toe echt super. Dus misschien stel ik WP7 nog even een paar dagen uit
1.12 is uit en zit in de Windows Phone 7 ROM package van TDFPrulleman schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:31:
[...]
magldr 1.12 is toch nog niet uit? zie het iig nog niet terug in het xda topic van cotulla
/edit
ik lees hier:
http://forum.xda-develope...p?p=10562164#post10562164
dat het een uitgelekte versie is van 1.12
* Convoy gaat verder spelen

wel lachen dat het kanfreekweb schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:10:
[...]
1.12 is uit en zit in de Windows Phone 7 ROM package van TDFHeb 7 nu draaien op mn HD2 en ben erg onder de indruk... Rete snel en soepeltjes
* jcpearl gaat verder spelen
linkje:
http://www.ithinkdiff.com...hd-2-released-unofficial/
het is trouwens DFT en geen TDF
hoe is het gesteld met GPS, dat lees ik nergens terug...
[ Voor 10% gewijzigd door jcpearl op 13-01-2011 14:34 ]
Vraagje.
Mijn prive-agenda heb ik in Google-agenda die prima synct met de agenda van HTC.
Nu wil ik eigenlijk ook mijn werkmail in een agenda hebben maar het liefste niet de HTC agenda (wil werk/prive strikt gescheiden houden maar wel herinneringen krijgen voor afspraken etc).
Iemand een tip hoe dit aan te vliegen?
Mijn prive-agenda heb ik in Google-agenda die prima synct met de agenda van HTC.
Nu wil ik eigenlijk ook mijn werkmail in een agenda hebben maar het liefste niet de HTC agenda (wil werk/prive strikt gescheiden houden maar wel herinneringen krijgen voor afspraken etc).
Iemand een tip hoe dit aan te vliegen?
*burp*
ook iemand die alle Live Services al werkend heeft !!??!!
YouTube: HTC HD2 Running WP7 With Live services fully working
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=10566003
YouTube: HTC HD2 Running WP7 With Live services fully working
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=10566003
[ Voor 14% gewijzigd door jcpearl op 13-01-2011 16:10 ]
hmmm.. cotulla meld net in zijn magldr topic dat 1.12 geskipped wordt en dat 1.13 de volgende wordt... :
http://forum.xda-develope...ead.php?t=893618&page=120
http://forum.xda-develope...ead.php?t=893618&page=120
misschien niet blij met de uitgelekte 1.12?Sorry people, all new changes moved to MAGLDR V1.13
recovery support, usb mass storage fix and etc!
about problem with power off.... it seems possible to fix issue only with different behavior, device will auto-turn-on if cable attached. at least for now
Mensen denk er even om aub, het beleid met betrekking tot windows rom is heel anders dan die van android. Volgens mij mogen er dan ook geen links geplaatst worden naar windows roms.
Ik heb de vrijheid genomen op een topic aan te maken: Windows Phone 7 op de HD2
[ Voor 193% gewijzigd door dtech op 13-01-2011 19:06 ]
Verwijderd
Mijn HD2 is weer terug. Echter heb ik nog steeds het probleem dat mijn wifi eruit knalt. Als ik bijvoorbeeld een filmpje wil streamen dan werkt dit voor een aantal seconden. Daarna moet hij weer gaan bufferen, maar blijft het laad schermpje gewoon staan en gaat niet door. Dit is onder Windows Mobile en onder Android
Ben nu aan het twijfelen om de telefoon morgen weer op te sturen, of nu nog even met NAND te testen en dan op te sturen.
Edit: Ik stuur hem morgen maar op. Heb al de hele tijd geprobeerd om die stomme vodafone branded eraf te krijgen en naar een standaard rom te flashen zodat ik de juiste Radio + HSPL erop kan zetten. Alleen krijg ik een 293 error. Heb al heel veel ROMS geflash en altijd goed gegaan, snap er niks meer van
Ben nu aan het twijfelen om de telefoon morgen weer op te sturen, of nu nog even met NAND te testen en dan op te sturen.
Edit: Ik stuur hem morgen maar op. Heb al de hele tijd geprobeerd om die stomme vodafone branded eraf te krijgen en naar een standaard rom te flashen zodat ik de juiste Radio + HSPL erop kan zetten. Alleen krijg ik een 293 error. Heb al heel veel ROMS geflash en altijd goed gegaan, snap er niks meer van
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 21:35 ]
Werkt veel soepeler, sneller en zuiniger. Alles werkt gewoon.dempie schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 18:01:
[...]
ik draai deze ook.. vind dat de beste meest close-to-stock-rom tot nu toe..
Yes, deze combi heb ik ook. Beste NAND die er is wat mij betreft.EBOOZ schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:41:
Zoals beloofd een nieuwe grafiek. Dit keer van gauner1986 hd-fi nand 0.3 i.c.m. MDJ's kernel 10.2. Ik heb mijn gebruik zoveel mogelijk proberen gelijk te houden met gisteren.
[afbeelding]
Gevoelsmatig dacht ik dat de build van gauner zuiniger was dan de build van prj. Cijfers laten zien dat het "om het even" is
[ Voor 26% gewijzigd door vanpeltje op 13-01-2011 22:40 ]
vanpeltje
Darkstone heeft nu een RC Nandram build uit die Quadrant scores haalt van rond de 4000.
Unknown
Nou... qua functionaliteit ja, maar qua snelheid heel erg neeYes, deze combi heb ik ook. Beste NAND die er is wat mij betreft.
Ik heb de Nexus Gingerbread build ook nog gedraaid vandaag en die is echt "freakin'" snel! Ben nu weer terug op prj's Clean Sense. Dit keer versie 3.2 en die doet het prima wat mij betreft! Ik bedenk me dat ik vandaag gewoon 4 builds heb gedraaid (incl. WP7)
[ Voor 12% gewijzigd door EBOOZ op 13-01-2011 23:22 ]
ligt het niet gewoon daan de stream? Wat probeer je te bekijken en met welke software? Misschien dat dat ik het ook kan proberen. En heb je het zelf al op een ander wifinetwerk geprobeerd? Misschien dat het wel je netwerk zitVerwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:00:
Mijn HD2 is weer terug. Echter heb ik nog steeds het probleem dat mijn wifi eruit knalt. Als ik bijvoorbeeld een filmpje wil streamen dan werkt dit voor een aantal seconden. Daarna moet hij weer gaan bufferen, maar blijft het laad schermpje gewoon staan en gaat niet door. Dit is onder Windows Mobile en onder Android
Heb de gok, maar genomen, maar helaas kreeg ik gelijk. Mijn SD build wil niet opstarten met MAGLDR!dtech schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:44:
@CRXed
Hoe kom je erbij dat MAGLDR dat niet kan? Toen ik m'n SD kaart nog in de Android had zitten en net magldr had geïnstalleerd (omdat ik een NAND wilde installeren) startte hij gelijk naar de SD-android en moest ik handmatig de bootloader activeren om te flashen!
En nee, WM stond niet op autoboot, hij kwam echt gelijk bij het android afbeeldinkje.
edit:
En in de "MAGLDR thread staat ook gewoon dat het kan:
"Boot AD SD" - boots android from SD card.
zImage and initrd.gz loaded from directory selected via "AD SD Dir" menu.
rel_path=%ADSDDIR% added to kernel command line.
Alles goed geconfigureerd, lijkt ook op te starten maar blijft dan hangen zodra "SD kaart voorbereiden" in beeld komt en dan loopt de hele telefoon vast.
Heb gezocht, maar er lijkt geen oplossing voor te zijn, behalve een nieuwere build gebruiken.
Vergeef me als het eerder ergens al genoemd is (kan het niet vinden), maar kan android op de hd2 gebruik maken van de volle 16M kleuren van de hd2?
Zit er aan te denken om een hd2 te kopen en daar android op te zetten, maar de 65K kleuren houden me op dit moment nog tegen.
Zit er aan te denken om een hd2 te kopen en daar android op te zetten, maar de 65K kleuren houden me op dit moment nog tegen.
Het is duidelijk geen 16M kleuren, ik zie regelmatig banding.
Ik heb overigens gisteren een (tweede) HD2 binnengekregen door contractverlenging. Ik zet hem binnenkort te koop in dit theater.
Ik heb overigens gisteren een (tweede) HD2 binnengekregen door contractverlenging. Ik zet hem binnenkort te koop in dit theater.
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, welke NAND rom er al een oplossing (of verbetering) voor het GPS probleem heeft.jcpearl schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:25:
[...]
hoe is het gesteld met GPS, dat lees ik nergens terug...
Het wachten op de fix is mee te leven (gewoon van de voren alvast beginnen) maar het kwijtraken van de GPS op cruciale momenten is erg goed om je richting gevoel op de proef te stellen, maar toch wel erg vervelend.
De HD2 heeft dan geen 16M kleuren maar ik voor mijn gevoel is de kleurechtheid een stuk beter t.o.v. veel andere telefoons, als ik hetzelfde filmpje of dezelfde foto met mijn HD2 en een andere telefoon bekijk vind ik de kleuren op de HD2 een stuk levendiger.FlyEragon schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 10:17:
Vergeef me als het eerder ergens al genoemd is (kan het niet vinden), maar kan android op de hd2 gebruik maken van de volle 16M kleuren van de hd2?
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 15:07 ]
Ik zelf heb alleen slechte ervaringen met GPS in de Gingerbread roms. Ik ben nu teruggegaan naar de prj Clean Desire, en daar werkt GPS perfectVerwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:04:
[...]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, welke NAND rom er al een oplossing (of verbetering) voor het GPS probleem heeft.
Het wachten op de fix is mee te leven (gewoon van de voren alvast beginnen) maar het kwijtraken van de GPS op cruciale momenten is erg goed om je richting gevoel op de proef te stellen, maar toch wel erg vervelend.
Don't dream your life, live your dreams!
+1
Volgens mij is het alleen bij Gingerbread builds nog zo dat je GPS kan wegvallen.
Volgens mij is het alleen bij Gingerbread builds nog zo dat je GPS kan wegvallen.
[ Voor 8% gewijzigd door EBOOZ op 14-01-2011 15:59 ]
Opgelost!!CRXed schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 04:50:
[...]
Heb de gok, maar genomen, maar helaas kreeg ik gelijk. Mijn SD build wil niet opstarten met MAGLDR!
Alles goed geconfigureerd, lijkt ook op te starten maar blijft dan hangen zodra "SD kaart voorbereiden" in beeld komt en dan loopt de hele telefoon vast.
Heb gezocht, maar er lijkt geen oplossing voor te zijn, behalve een nieuwere build gebruiken.
Eigenlijk heel simpel als je er even dieper induikt.
Das eigenlijk alles.It's literally just adding nand_init to one line in init.rc
Dit heb ik gedaan met ES Explorer met Read-write toegang op de root, "init.rc" geopend met een text editor en "nand_init" toegevoegd aan deze regel.
code:
1
| service ril-daemon /system/bin/rild -l /system/lib/libhtc_ril_wrapper.so -- -d /dev/smd0 nand_init |
Hierna wordt de SD kaart wel goed gemount en werkt Android vanaf de SD kaart met MAGDLR!
Let op: Android werkt dan niet meer zonder MAGDLR, zou je dus terugwillen naar WM en via haret.exe Android willen starten, moet je de nand_init tekst weer verwijderen uit init.rc
Dit topic is gesloten.