PS: dtech is nu mede-auteur van dit topic, hij zal een hoop handige informatie toevoegen aan de startpost!
Verwijderd
Nee, ligt niet aan de stream. Ik heb bijvoorbeeld de standaard youtube app gebruikt. Het filmpje begint dan netjes maar als de telefoon opnieuw moet gaan bufferen blijft het laad scherm hangen. Ook als ik bijvoorbeeld connectie maak met mijn laptop via Remote Desktop knalt na een paar klikjes de verbinding eruit. Met mijn N82 heb ik constant connectie zonder maar één keer verbinding te verliezen, en mijn laptop heeft ook altijd connectie zonder dat deze ook maar één keer verbroken is.Prulleman schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 01:35:
[...]
ligt het niet gewoon daan de stream? Wat probeer je te bekijken en met welke software? Misschien dat dat ik het ook kan proberen. En heb je het zelf al op een ander wifinetwerk geprobeerd? Misschien dat het wel je netwerk zit
Wordt er echt moe van, snap ook niet waarom ik de Vodafone Branded ROM er niet af kreeg. Heb netjes de tutorials gevolgd op XDA, waarmee ik al zeker 30 ROMS mee heb geflashd, maar ik kreeg het gisteren met geen mogelijkheid voor elkaar
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 16:29 ]
Edit : was dom van me, is al opgelost
[ Voor 93% gewijzigd door speedme op 14-01-2011 22:31 ]
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Vandaag maar eens voor de eerste keer Android gaan proberen op m'n HD2. Ik denk dat het flashen zelf me wel zal lukken adhv de tutorial op XDA, het moeilijkste wordt beslissen welke Android ROM (NAND) ik ga kiezen.
Iemand misschien advies? Ik wil een NAND-versie met Sense, welke ROM is dan het beste?
Er arriveert vandaag iig al een 16gb MicroSD kaartje omdat ik met Android op het toestel wel wat meer ermee wil gaan doen. Eens kijken, ik dacht gezien te hebben dat je dan moest partitioneren. Als ik heb ontbeten maar eens goed de tutorial op XDA doorspitten
Iemand misschien advies? Ik wil een NAND-versie met Sense, welke ROM is dan het beste?
Er arriveert vandaag iig al een 16gb MicroSD kaartje omdat ik met Android op het toestel wel wat meer ermee wil gaan doen. Eens kijken, ik dacht gezien te hebben dat je dan moest partitioneren. Als ik heb ontbeten maar eens goed de tutorial op XDA doorspitten
[ Voor 30% gewijzigd door Wildfire op 15-01-2011 10:18 ]
Ik zou absoluut prj's clean desire aanraden. Het is eigenlijk gewoon een stock desire rom (zoals die van DFT zelf) maar wel met updates en fixes 
Als je geen Desire hoeft is MDJ's Cyanogen een absoluut toppertje: Gingerbread, Clockword mod, A2SD+ en zeer snelle development (met updates via CM dus je raakt niet al je gegevens kwijt)
Je hoeft je kaartje niet te partioneren, maar arguably is een ext4 partition op je kaartje met A2SD+ sneller dan een file dat gemount wordt als ext4. Vergeet echter niet dat je voor CM ook partities nodig hebt (en dat wil je eigenlijk ook wel graag)
Als je geen Desire hoeft is MDJ's Cyanogen een absoluut toppertje: Gingerbread, Clockword mod, A2SD+ en zeer snelle development (met updates via CM dus je raakt niet al je gegevens kwijt)
Je hoeft je kaartje niet te partioneren, maar arguably is een ext4 partition op je kaartje met A2SD+ sneller dan een file dat gemount wordt als ext4. Vergeet echter niet dat je voor CM ook partities nodig hebt (en dat wil je eigenlijk ook wel graag)
Deze kan ik inderdaad aanbevelen! Basic rom, alles werkt. Ik zou persoonlijk wel de 0.2 versie installeren, want de nieuwste versies (0.3 en hoger) schijnen nogal wat kuren te hebben.dtech schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 11:04:
Ik zou absoluut prj's clean desire aanraden. Het is eigenlijk gewoon een stock desire rom (zoals die van DFT zelf) maar wel met updates en fixes
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
ik heb ook de prj 0.2 maar als ik met de es task manager nakijk welke programas er actief zijn op de achtergrond en als ik ze allemaal uitzet die ik miet gebruik komen ze terug wat ik niet wil , is dit op te lossem of is dit met alle roms het geval.
Voor de rest ben ik tevreden met de rom want alles werkt en is stabiel.
Hmmm, die staat er nu op. Was even wat geknutsel, moest de officiële ROM downgraden om HardSPL 2.08 erop te kunnen zetten, daarna de nieuwe radio, vervolgens MAGLDR en toen, yay, de Android ROM.dtech schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 11:04:
Nu alleen even kijken, ondanks de juiste instellingen lijk ik geen internet te hebben. Weird.
-- Update: is ok nu, de ROM ging standaard naar een niet meer bestaande HTC pagina ofzo
[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 15-01-2011 16:06 ]
Jammer dat darkstone gestopt is met android 
Zit nu te kijken naar een switch naar een andere rom, gebruik nu de Darkstone Froyo SuperRAM.
Begrijp alleen 1 ding van de Nand roms nog niet helemaal: kan je hierbij minder apps installeren omdat deze gebruik maakt van de 512MB RAM?
Zit nu te kijken naar een switch naar een andere rom, gebruik nu de Darkstone Froyo SuperRAM.
Begrijp alleen 1 ding van de Nand roms nog niet helemaal: kan je hierbij minder apps installeren omdat deze gebruik maakt van de 512MB RAM?
Als ik het goed begrepen heb kun je gewoon een soort app, A2SD+ of zoiets, installeren waarmee nieuwe apps automatisch naar SD-kaart gaan en je bestaande apps naar SD kunt verplaatsen. Nog niet zo'n probleem dus.Vimana schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 16:07:
Ik ben iig happy met m'n eerste keer Android. Vannacht even een batterijcalibratie doen:
Vanavond dat A2SD+ eens opsnorren en ook even kijken of ik nog m'n SD-kaart met een ext4-partitie kan partitioneren. Ik dacht dat dat voor apps met A2SD+ de bedoeling is tenminste.* Flashing a new Android build erases the battery stats and automatically rebuilds them based on voltages it sees, i.e. you need to recondition after each flash to get max battery life. The values are stored in the following file: data/system/batterystats.bin – if you delete this file, you set the new ground for making a new one from the value you want.
* You can use the "battery life" widget by curvefish to show you temperature, voltage etc. What you're going for is voltage larger than 4.2 V on full charge.
* To recondition:
o Turn off the phone, plug it in, preferably overnight.
o Boot the phone up while still pluged in.
o Delete the batterystats.bin file ether through adb or terminal.
o Drain the battery fully, until it powers down. Wait a minute or two and reboot it to drain it completely.
o Congrats... your phone now knows corect voltage values for 100% and dead.
* To delete the batterystats.bin file:
o Find the means to be able to punch in lines of code. You can do this either by downloading and setting up the Android SDK or using a simplifying app like Droid Explorer. Do a google search for whichever you prefer.
o Punch in the following code:
o
Code:
rm data/system/batterystats.bin
o Or just find the file in Droid Explorer and delete it.
[ Voor 59% gewijzigd door Wildfire op 15-01-2011 16:17 ]
Verwijderd
Ik heb ook prj 0.2, ik gebruik ES Task Manager (downloaden in markt), heb geen oplossing kunnen vinden.Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:56:
ik heb ook de prj 0.2 maar als ik met de es task manager nakijk welke programas er actief zijn op de achtergrond en als ik ze allemaal uitzet die ik miet gebruik komen ze terug wat ik niet wil , is dit op te lossem of is dit met alle roms het geval.
moet vaker ES Task opstarten en programma's handmatig stoppen.
vraag: iedere keer als de toestel uitgeschakeld is en ik de batterij oplaad dan licht het oranje lampje maar deze blijft hangen ook als ik de lader eruit haal en hij doet niets meer enige wat ik kan doen is de batterij eruit halen en weer er in dan start het systeem wel! iemand bekend met dit ?
Bij de niet-NAND-builts heb je dit probleem ook wel is. Daar is geen echte oplossing voor, behalve dat je een extra progje moet installeren ('LED me know').Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 16:34:
[...]
vraag: iedere keer als de toestel uitgeschakeld is en ik de batterij oplaad dan licht het oranje lampje maar deze blijft hangen ook als ik de lader eruit haal en hij doet niets meer enige wat ik kan doen is de batterij eruit halen en weer er in dan start het systeem wel! iemand bekend met dit ?
B.S.U.R.
In 0.3 zat een fout in de boot.img, dat is allang 0.3.2 opgelost. Het is overigens ook een van de weinige roms die gewoon perfect draaien.Smarron schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 12:23:
[...]
Deze kan ik inderdaad aanbevelen! Basic rom, alles werkt. Ik zou persoonlijk wel de 0.2 versie installeren, want de nieuwste versies (0.3 en hoger) schijnen nogal wat kuren te hebben.
je bedoelt; zijn er NOG STEEDS mensen die deze alom aanwezige info NIET gezien hebben voor ze van alles op hun telefoon beginnen te flashen???[b]Dluvan schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 16:34
Petrolhead en draadjesnerd
HD2 forum wijzigingen op XDA zijn bijna klaar. Alle thread ID's zijn helaas wel veranderd dus verbaas je niet als je kapotte linkjes tegenkomt. (ga de TS z.s.m. updaten)
[ Voor 4% gewijzigd door dtech op 15-01-2011 17:35 ]
Verwijderd
Heb je die rom al op je telefoon, ik weet dat je het op xda kan donloaden maar als ik op het download link klik doet het download link het niet.Cardinal schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 16:51:
[...]
In 0.3 zat een fout in de boot.img, dat is allang 0.3.2 opgelost. Het is overigens ook een van de weinige roms die gewoon perfect draaien.
Heb jij misschien een andere link en als je het draait hoe bevalt het.
Damn, ik ben nu echt happy. PRJ's Clean Desire v0.3.2 draait echt lekker. Ik moet zeggen, ik was zeer zeker niet ontevreden over WinMo6.5 maar nu met Android heb ik gewoon veel meer het gevoel echt 'de baas' te zijn over mijn HD2dtech schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 11:04:
Ik denk, aangezien het flashen van een nieuwe ROM niet moeilijk is en de belangrijkste stappen (oudere ROM installeren voor een oudere SPL, vervolgens HardSPL 2.08, Radio 2.15.50.14, MAGLDR 1.11) allemaal al gedaan zijn. Ik kan dus elke keer gewoon de ROM erbij pakken en flashen, en klaar...
Verwijderd
ik probeer ook de PRJ's Clean Desire v0.3.2 te instaleren maar krijg een foutmelding, wat ik niet brgrijp is dart ik wel de oude versie erop kan krijgen en de nieuwe niet., het zou toch gewoon moeten lukken als je ook de oude versie hebt want je hebt precies de zelfde handelingen nodig.
ik heb alles wat ik nodig hebt zoals .HardSPL 2.08, en Radio 2.15.50.14, MAGLDR 1.11
ik heb alles wat ik nodig hebt zoals .HardSPL 2.08, en Radio 2.15.50.14, MAGLDR 1.11
Misschien helpt het als je de foutmelding ook ff doorgeeftVerwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:23:
ik probeer ook de PRJ's Clean Desire v0.3.2 te instaleren maar krijg een foutmelding, wat ik niet brgrijp is dart ik wel de oude versie erop kan krijgen en de nieuwe niet., het zou toch gewoon moeten lukken als je ook de oude versie hebt want je hebt precies de zelfde handelingen nodig.
Of de post waar die rom vandaan komt goed leest, want er zijn 2 manieren, voor een update, en een clean installPrulleman schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:24:
[...]
Misschien helpt het als je de foutmelding ook ff doorgeeft
Gewoon even zoeken in NAND rom section. 1 post boven je kun je lezen waarom de link het niet doet.Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:39:
Heb je die rom al op je telefoon, ik weet dat je het op xda kan donloaden maar als ik op het download link klik doet het download link het niet.
Verwijderd
dit ktijg ik in het engelsPrulleman schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:24:
[...]
Misschien helpt het als je de foutmelding ook ff doorgeeft
Boot the device into MAGLDR flash mode and make sure it says "wait for USB" BEFORE clicking next.
If it is not, you will get an error and have to start over.
Verwijderd
dit begrijo ik even niet, ik heb het bij 2 verschillende forums het proberen te instaleren maar kreeg die foutmelding maar de oude en andere andeoid roms kan ik wel flaschen dus dan zou deze het toch ook moeten doen.Barfman schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:36:
[...]
Of de post waar die rom vandaan komt goed leest, want er zijn 2 manieren, voor een update, en een clean install
Welke file start je dan op.Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:44:
[...]
dit begrijo ik even niet, ik heb het bij 2 verschillende forums het proberen te instaleren maar kreeg die foutmelding maar de oude en andere andeoid roms kan ik wel flaschen dus dan zou deze het toch ook moeten doen.
Een vriend van mij heeft de 0.3.2 er een dag opgehad en er gelijk weer afgehaald. Echt veel verschil vergeleken met de 0.2 in negatieve zin. Ik lees op xda dat er echt wel meer mensen zijn die vreemde kuren hebben met de laatste versie.Cardinal schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 16:51:
[...]
In 0.3 zat een fout in de boot.img, dat is allang 0.3.2 opgelost. Het is overigens ook een van de weinige roms die gewoon perfect draaien.
Ik zit nu al enkele dagen met hetzelfde probleem. Dit probleem drijft mij tot wanhoop en heb al meer dan 200 google pagina's bezocht. Alles mocht het probleem niet oplossen.
Het probleem:
Bij het installeren van zowel Radio en Magdlr kom de progress bar niet verder dan 0%. Daardoor kan ik het boot menu met de bekende 'optie 4' niet tevoorschijn krijgen en dus Android niet installeren.
Informatie:
Besturingssysteem: 5.2.21913
Manilla: 2.5.20181527.0
Rom 3.14.404
Radio: 2.15.50.14
Protocolversie 15.42.50.11U
SPL 3.03
Ik heb het al op meerdere computers en met verschillende USB kabels geprobeerd.
Wat ik onder al heb geprobeerd is installeren van ROM 1.66 en dan Magdlr, geen effect. Verder heb ik alle opties met betrekking tot activesync in- en uitschakelen ook gehad.
Wie heeft enig idee waar het aan zou kunnen liggen?
Het probleem:
Bij het installeren van zowel Radio en Magdlr kom de progress bar niet verder dan 0%. Daardoor kan ik het boot menu met de bekende 'optie 4' niet tevoorschijn krijgen en dus Android niet installeren.
Informatie:
Rom 3.14.404
SPL 3.03
Wat ik onder al heb geprobeerd is installeren van ROM 1.66 en dan Magdlr, geen effect. Verder heb ik alle opties met betrekking tot activesync in- en uitschakelen ook gehad.
en je hebt toevallig nergens iets gelezen over HSPL?Gerardts schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:58:
Ik zit nu al enkele dagen met hetzelfde probleem. Dit probleem drijft mij tot wanhoop en heb al meer dan 200 google pagina's bezocht. Alles mocht het probleem niet oplossen.
Het probleem:
Informatie:
Rom 3.14.404
SPL 3.03
Daar heb ik zeker veel over gelezen, maar als ik HSPL3_PKG probeer te installeren krijg ik de foutmelding dat ik de verkeerder versie van SPL heb (namelijk 3.08 ipv iets in de orde van 1.42 tot 2.10). Kortom die installatie lukt ook niet.Vorkie schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:00:
[...]
en je hebt toevallig nergens iets gelezen over HSPL?
Je moet inderdaad terug naar de 1.66 rom, dan HPSL 2.08, dan weer een radio die minimaal 2.08 is (ik heb zelf de 2.15), dan MAGLDR (via het bootmenu de juiste optie kiezen, ik dacht 4), dan de NAND rom naar keuze installeren.
Met de 3.14 rom werkt HSPL inderdaad niet, vandaar dat je terug moet naar de 1.66.
Met de 3.14 rom werkt HSPL inderdaad niet, vandaar dat je terug moet naar de 1.66.
[ Voor 16% gewijzigd door Smarron op 15-01-2011 20:06 ]
Yep, je officiële ROM is te nieuwGerardts schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:05:
[...]
Daar heb ik zeker veel over gelezen, maar als ik HSPL3_PKG probeer te installeren krijg ik de foutmelding dat ik de verkeerder versie van SPL heb (namelijk 3.08 ipv iets in de orde van 1.42 tot 2.10). Kortom die installatie lukt ook niet.
Je moet even een officiële oudere ROM flashen, dan kun je HardSPL 2.08 doen, dan de Radio update, dan MAGLDR en dan vervolgens de Android ROM die je wilt.
Tsja... je moet je echt eerst even goed inlezen voordat je bezig gaat. In mijn geval probeerde ik de radio-update toe te passen voorafgaand aan de HardSPL-update en dat moet dus andersom
Ik heb een non-branded HD2 en heb vanaf HTC.com gewoon de voorlaatste officiële ROM opgepikt, dat werkte perfect.Gerardts schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:09:
[...]
Ok duidelijke taal, ik heb dezer dagen al eens Rom 1.6 geinstalleerd, dat werkte toen niet. Maar is er geen Rom tussen 1.66 en 3.14?
[ Voor 34% gewijzigd door Wildfire op 15-01-2011 20:11 ]
Ok duidelijke taal, ik heb dezer dagen al eens Rom 1.6 geinstalleerd, dat werkte toen niet. Maar is er geen Rom tussen 1.66 en 3.14?Wildfire schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:07:
[...]
Yep, je officiële ROM is te nieuw
Je moet even een officiële oudere ROM flashen, dan kun je HardSPL 2.08 doen, dan de Radio update, dan MAGLDR en dan vervolgens de Android ROM die je wilt.
EDIT: ik lees nu pas de post van Smarron. Ik ga direct naar 1.66 terug, kijken wat het resultaat is.
[ Voor 10% gewijzigd door Gerardts op 15-01-2011 20:11 ]
Ik heb het eindelijk voor elkaar, heeft mij meer dan 6 uur gekost, maar het werkt.
Welke volgorde je niet moet hebben:
Officiele Rom 3.14 -> Hardspl -> Radio 2.15
Officiele Rom 1.66 -> Radio 2.15 -> Hardspl
Maar wel:
Officiele Rom 1.66 -> HardSPL -> Radio 2.15 -> MAGLDR
Maar wel:
Op XDA staat een mooie thread waaruit ik die volgorde bijna geheel duidelijk had. Alleen bij mij dus eerst de HardSPL en radio verwisseldGerardts schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:30:
Ik heb het eindelijk voor elkaar, heeft mij meer dan 6 uur gekost, maar het werkt.
Maar wel:
---
Et voila, nu met Z4Root het ding nog geroot en met ModInstallLocation erbij gaan nieuwe apps nu default naar de SD-kaart. Yay
* Wildfire voelt zich weer echt tweaker op deze manier
---
Nee dus, zie hierboven, Z4Root en ModInstallLocation nodig. A2SD+ moet namelijk in je ROM ingebakken zitten en dat heeft mijn ROM niet.[..]
Vanavond dat A2SD+ eens opsnorren en ook even kijken of ik nog m'n SD-kaart met een ext4-partitie kan partitioneren. Ik dacht dat dat voor apps met A2SD+ de bedoeling is tenminste.
[ Voor 97% gewijzigd door Wildfire op 15-01-2011 21:13 ]
Idd heb ook een hoop negatieve dingen gelezen over 0.3.2, daarom blijf ik nog even lekker bij de 0.2 versie. Alhoewel die ook niet vlekkeloos is. Backlight op automatisch geeft ook wat kuren, je ziet hem regelmatig wisselen in lichtsterkteSmarron schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:34:
[...]
Een vriend van mij heeft de 0.3.2 er een dag opgehad en er gelijk weer afgehaald. Echt veel verschil vergeleken met de 0.2 in negatieve zin. Ik lees op xda dat er echt wel meer mensen zijn die vreemde kuren hebben met de laatste versie.
Ook heb ik het idee dat nu na een week mijn scherm minder gevoelig of soms helemaal niet wil reageren voor paar seconden. Maar kan soms ook aan je vingers liggen als je buiten bent geweest etc..
Ik vraag me dan toch af wat er mis zou zijn. Ik heb 0.3.2 en ben nog niets vreemds tegengekomen. Nou ja, behalve dan dat na een nachtje uit te hebben gestaan en geladen te hebben de telefoon niet meer aan wou gaan. Afgekoppeld en al bleef het oranje lampje branden en de batterij moest er even uit om hem weer aan te kunnen zetten. Maar verder lijkt alles OK.
Eergisteren mijn broertje prj clean desire 0.3.2 gegeven en hij heeft nog niet geklaagd (erg ongewoon voor hem
) dus echt grote problemen denk ik dat er niet zijn.
Dat is bij elke versie zo die ik tot nu toe heb geprobeerd. Als je hem uitzet, dan niet aan de lader hangen, anders moet je inderdaad de accu eruit halen voordat je hem weer aankrijgt.Wildfire schreef op zondag 16 januari 2011 @ 10:48:
Ik vraag me dan toch af wat er mis zou zijn. Ik heb 0.3.2 en ben nog niets vreemds tegengekomen. Nou ja, behalve dan dat na een nachtje uit te hebben gestaan en geladen te hebben de telefoon niet meer aan wou gaan. Afgekoppeld en al bleef het oranje lampje branden en de batterij moest er even uit om hem weer aan te kunnen zetten. Maar verder lijkt alles OK.
Net even gekeken. Ik heb mijn telefoon al 284 uur niet meer uitgedaan.
Ik lees net dat MCCM een NAND build heeft uitgebracht. Iemand deze al geprobeerd? Voordat ik naar NAND ging, draaide ik met veel plezier de builds van MCCM. Alles werkte en hij was gewoon erg snel. Deze is trouwens gebaseerd op de Desire HD. Ik ben bang dat hij dan toch weer trager werkt. De gewone Desire versie werkt gewoon extreem snel.
MCCM HD V5.0 CWR/NAND Data2SD [Desire HD]Build
[ Voor 25% gewijzigd door Smarron op 16-01-2011 12:43 ]
De HD2, Desire en Desire HD hebben nagenoeg dezelfde hardware specs. De desire HD heeft iets meer RAM en een snellere GPU maar daar houdt het wel mee op. Ervaring met SD build leert dat de HD2 prima DHD software kan draaien.Smarron schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:13:
[...]
Deze is trouwens gebaseerd op de Desire HD. Ik ben bang dat hij dan toch weer trager werkt.
Ik heb meerdere HD versies geprobeerd (zowel SD als 1 NAND), maar merkte toch echt wel dat deze stukken trager waren dan de gewone, vandaar dat ik weer een gewone draai. Ik zag buiten wat eyecandy ook verder geen nut om toch een HD te blijven draaien.dtech schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:06:
[...]
De HD2, Desire en Desire HD hebben nagenoeg dezelfde hardware specs. De desire HD heeft iets meer RAM en een snellere GPU maar daar houdt het wel mee op. Ervaring met SD build leert dat de HD2 prima DHD software kan draaien.
Verwijderd
alvast bedankt voor je post, ja ik had ook een versie van MCCM dan wel op de sd kaart en die was een van de beste roms toen die ik toen draide dus ik denk dat deze ook wel goed zal zijn.Smarron schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:13:
[...]
Dat is bij elke versie zo die ik tot nu toe heb geprobeerd. Als je hem uitzet, dan niet aan de lader hangen, anders moet je inderdaad de accu eruit halen voordat je hem weer aankrijgt.
Net even gekeken. Ik heb mijn telefoon al 284 uur niet meer uitgedaan.Hij blijft gewoon snel en soepel werken. (NAND Prj Clean Desire v0.2).
Ik lees net dat MCCM een NAND build heeft uitgebracht. Iemand deze al geprobeerd? Voordat ik naar NAND ging, draaide ik met veel plezier de builds van MCCM. Alles werkte en hij was gewoon erg snel. Deze is trouwens gebaseerd op de Desire HD. Ik ben bang dat hij dan toch weer trager werkt. De gewone Desire versie werkt gewoon extreem snel.
MCCM HD V5.0 CWR/NAND Data2SD [Desire HD]Build
Ik ben het al aan het downloaden en ga het straks uit gelijk uitproberen.
Laat je ervaringen even weten wanneer je er genoeg mee gewerkt hebt om een goed oordeel te vellen. Misschien dat ik dan wel van PRJ's Clean Desire overstap naar deze. Alhoewel, ik zag wel in dat topic van MCCM iets over 1gb RAM maar dat hebben onze HD2's toch niet?Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:13:
[...]
alvast bedankt voor je post, ja ik had ook een versie van MCCM dan wel op de sd kaart en die was een van de beste roms toen die ik toen draide dus ik denk dat deze ook wel goed zal zijn.
De T-mobile US varianten hebben 1GB ROM t.o.v. 512MB ROM wat wij hebben. Is vooral handig omdat zij zich geen zorgen hoeven te maken over ruimtegebrek op het interne geheugen. Alle versies hebben 576MB RAM.
Sense builds (en extra met Desire HD builds) nemen veel ruimte in dus dan is het wel handig.
Sense builds (en extra met Desire HD builds) nemen veel ruimte in dus dan is het wel handig.
Ik probeer nu TMOUS - CMYLXGO's Stock Desire HD te installeren.
Alleen wat moet ik eerst allemaal installeren op mijn hd 2?
MAGLDR 1.11 en hspl ?
MAGLDR 1.11 en hspl ?

De tag "TMOUS" geeft aan dat dit niet voor de Europese modellen geschikt is (zie post boven je). Zelfs in de openingspost van die rom staat in het rood (!): "if you are a LEO512 DO NOT Flash this rom".D467 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 15:23:
Ik probeer nu TMOUS - CMYLXGO's Stock Desire HD te installeren.
MAGLDR 1.11 en hspl ?
Oftewel, je hebt niet alleen MAGLDR en HSPL nodig, maar ook nog wat tijd om je in te lezen welke rom je moet nemen.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
en? en? en?Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:13:
[...]
alvast bedankt voor je post, ja ik had ook een versie van MCCM dan wel op de sd kaart en die was een van de beste roms toen die ik toen draide dus ik denk dat deze ook wel goed zal zijn.
Joh, zoek eerst zelf eens wat info op, dit is al zo vaak besproken.tweakG5 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 15:55:
Is het mogelijk om als je android op je hd2 hebt geinstalleerd terug te gaan naar Windows mobile?
Oke maar welke rom kan ik dan het beste downloaden?Pinobigbird schreef op zondag 16 januari 2011 @ 15:38:
[...]
De tag "TMOUS" geeft aan dat dit niet voor de Europese modellen geschikt is (zie post boven je). Zelfs in de openingspost van die rom staat in het rood (!): "if you are a LEO512 DO NOT Flash this rom".
Oftewel, je hebt niet alleen MAGLDR en HSPL nodig, maar ook nog wat tijd om je in te lezen welke rom je moet nemen.
Staan meer dan 50 hd 2 rom's op http://android.hd2roms.com/
En moet ik nu wel MAGLDR en HSPL installeren of is dit niet nodig?
Had ooit ergens gelezen dat HSPL niet meer nodig is omdat de standaard rom van htc dat nu ondersteund?

Verwijderd
ik ben er niet aan begonnen want ik heb nog heel wat andere dingen te doen.
ik weet ook niet of ik het toch zal proberen of het gewoon bij de oude rom te houden..
Je moet terug naar een oudere rom voor je telefoon.. de nieuwste van HTC (3.14 geloof ik), ondersteunt eea niet.. MAGLDR heb je in ieder geval nodig...D467 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:42:
[...]
Oke maar welke rom kan ik dan het beste downloaden?
Staan meer dan 50 hd 2 rom's op http://android.hd2roms.com/
En moet ik nu wel MAGLDR en HSPL installeren of is dit niet nodig?
Had ooit ergens gelezen dat HSPL niet meer nodig is omdat de standaard rom van htc dat nu ondersteund?
ik zou gauner's rom van 31-12 proberen.. is de meeste stabiele en close to stock DesireHD rom tot nu toe vind ik..
vaak is het het instellen etc niet eens waard om van rom te veranderen idd..Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:42:
[...]
ik ben er niet aan begonnen want ik heb nog heel wat andere dingen te doen.
ik weet ook niet of ik het toch zal proberen of het gewoon bij de oude rom te houden..
Gestopt???Vimana schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 16:07:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=909549
Ik probeer nu HSPL te installeren maar er staat:dempie schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:56:
[...]
Je moet terug naar een oudere rom voor je telefoon.. de nieuwste van HTC (3.14 geloof ik), ondersteunt eea niet.. MAGLDR heb je in ieder geval nodig...
ik zou gauner's rom van 31-12 proberen.. is de meeste stabiele en close to stock DesireHD rom tot nu toe vind ik..
Maar ik heb SPL 3.03.00000, kan ik nu niet HSPL installeren?1) To install this HSPL there must be any SPL version from this list on your device:
SPL 1.42.0000
SPL 1.62.0000
SPL 1.66.0000
SPL 2.07.0000
SPL 2.08.0000

Thread ook gelezen? Zie http://forum.xda-develope...p?p=10582511#post10582511freekweb schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:04:
[...]
Gestopt???Hij is nog steeds volop bezig hoor:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=909549
Nog niet definitief gestopt want hij heeft na dat bericht niks meer gepost, maar dat bericht is nou niet echt positief
Eerst downgraden en daarna alleen de nieuwe radio flashenD467 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:45:
[...]
Ik probeer nu HSPL te installeren maar er staat:
[...]
Maar ik heb SPL 3.03.00000, kan ik nu niet HSPL installeren?
Nee, eerst de officiële ROM downgraden, dan HardSPL 2.08, dan de radio, dan MAGLDR en dan de ROM die je wilt. Je moet eerst HardSPL hebben wil je de radio kunnen flashen namelijk.alex3305 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:58:
[...]
Eerst downgraden en daarna alleen de nieuwe radio flashen. Staat allemaal beschreven in de topics op XDA.
[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 16-01-2011 18:10 ]
Dus het komt er op neer dat ik een oudere officiele rom van htc moet installeren, en ik dan wel HSPL kan installeren?alex3305 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:58:
[...]
Eerst downgraden en daarna alleen de nieuwe radio flashen. Staat allemaal beschreven in de topics op XDA.
Er was toch ook iets aan de nieuwe officiele rom toegevoegd dat HSPL niet meer nodig was?
Nee, maar je kunt wel teruggaan naar een eerdere versie van de SPL door via een microSD kaart te flashen. Is niet moeilijk en staat in het HSPL topic uitgelegd (maar dan onder "restore SPL"). Als je een officiële ROM neemt met een oudere SPL versie wordt die SPL geflashed.D467 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:45:
Maar ik heb SPL 3.03.00000, kan ik nu niet HSPL installeren?
1.66 en 1.70 (of was het 1.72; degene voor Vodafone NL toestellen i.i.g.) zijn de enige 2 waar ik uit mijn hoofd de SPL van weet en dat is de HSPL'bare 1.66.000
Ik weet niet welke ROM als laatste de 2.08 SPL bevat, maar ik gok de laatste uit de 2.x serie
Let wel op dat je na het flashen via de MicroSD kaart een courante Radio (>= 2.08) installeert, anders werkt Android niet. 2.12 en 2.15 lijken bij de meeste mensen goed te werken. (2.15 geeft bij sommige mensen GPS issues ook als ze volgens de ROM gefixed zijn)
Dat lijkt me sterk. De SPL controleert namelijk of er wel officiële software wordt geïnstalleerd (zie ook de begrippenlijst in de TS) dus het lijkt me sterk dat HTC die er uit gaat halen.D467 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:11:
[...]
Er was toch ook iets aan de nieuwe officiele rom toegevoegd dat HSPL niet meer nodig was?
Zelfs al zou het wel zou zijn dan moet je alsnog via microSD die laatste versie flashen. De ROM via USB flashen verandert namelijk de SPL niet.
Oh jawel hoor. Ik heb gisteren mijn HD2 geheel via USB omgezet naar een NAND Android ROM, ook de SPL ging gewoon zo.dtech schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:21:
[...]
Zelfs al zou het wel zou zijn dan moet je alsnog via microSD die laatste versie flashen. De ROM via USB flashen verandert namelijk de SPL niet.
Dus wat moet ik nou precies doen:
1) Oudere officiele htc rom erop zetten.
2) HardSPL 2.08 erop zetten
3) Radio erop zetten
4) MAGLDR erop zetten
5) En dan de rom (NexusHD2-FRG83D_V1.8__Froyo_2.2.1) erop zetten
Of juist anders? Heb al heel veel topics van xda open staan, overal staat het weer een beetje anders
En raak ik met terug flashen niet al me gegevens op me telefoon kwijt?
1) Oudere officiele htc rom erop zetten.
2) HardSPL 2.08 erop zetten
3) Radio erop zetten
4) MAGLDR erop zetten
Of juist anders? Heb al heel veel topics van xda open staan, overal staat het weer een beetje anders

En raak ik met terug flashen niet al me gegevens op me telefoon kwijt?
[ Voor 10% gewijzigd door D467 op 16-01-2011 18:31 ]
Je raakt al je gegevens wel kwijt ja. Maar dat was sowieso al het geval als je Android installeert.
Tenzij je een SD build wil (om het alleen uit te probleren), maar dan heb je geloof ik niet eens HSPL nodig, zolang je maar een goede radio hebt. Je kan dan gewoon haret.exe vanaf je SD card starten.
Als je definitief Android op je HD2 wil zetten is NAND zeker aan te raden en moet je inderdaad jouw stappenplan volgen. Deze guide is overigens zeer duidelijk en correct.
Tenzij je een SD build wil (om het alleen uit te probleren), maar dan heb je geloof ik niet eens HSPL nodig, zolang je maar een goede radio hebt. Je kan dan gewoon haret.exe vanaf je SD card starten.
Als je definitief Android op je HD2 wil zetten is NAND zeker aan te raden en moet je inderdaad jouw stappenplan volgen. Deze guide is overigens zeer duidelijk en correct.
[ Voor 12% gewijzigd door dtech op 16-01-2011 18:38 ]
Ik heb hier momenteel geen werkend touchscreen. Af en toe werkt het wel... Zou dit door Android komen?
Was het al sinds je Android had of is het opeens gekomen? Ik denk dat je uit het antwoord op die vraag het antwoord op je eigen vraag vindt.synx6 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:38:
Ik heb hier momenteel geen werkend touchscreen. Af en toe werkt het wel... Zou dit door Android komen?
Je kunt altijd WM terugflashen en kijken of het TS wel werkt dan.
Niet helemaal, stap 1 en 2 moet je omdraaien. Die radio-ROM die ze zelf gebruiken vereist de aanwezigheid van HardSPL om geflashed te kunnen worden. Ik vond het zelf al zo vreemd dat die radio maar niet wou flashen, totdat ik eens wat verder zocht en bleek dat HardSPL dus aanwezig moest zijn om die radio te kunnen flashen.dtech schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:37:
[..]
Deze guide is overigens zeer duidelijk en correct.
Dat is een SD-rom, daar heb je MAGLDR niet voor nodig. Je moet op zoek naar een NAND-rom. Nogmaals, verdiep je goed in welke rom je moet nemen. Bij het kiezen moet je je afvragen wat je wilt:D467 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:27:
[...]
[...]
- SD-rom of NAND-rom
- Welke Android versie (Froyo vs. Gingerbread)
- Wel of geen Sense (alleen Froyo)
- Welke versie van Sense (normaal vs. HD of Z)
- Volledig NAND vs. Data.img op SD vs. Data2SD/EXT4 vs. A(pp)2SD(+) vs. RAM-builds, afhankelijk van mogelijkheden n.a.v. grootte, zeker bij Sense HD/Z builds.
- Wel of niet SquashFS-ed framework, apps etc., i.v.m. customizations
- Wel of niet ClockworkMOD Revocery zip-formaat.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Opeens, net gekomen. Wat blijkt, zodra ik de back button gebruik werkt het touchscreen niet meer. Met de rest van de knopjes geen problemen. Lijkt dan toch softwarematig te zijn. Dan maar op zoek naar een andere NAND. Wat net zo tevreden... ***
Ga ook maar eens zon cleane build proberen dan. NAND of NAND geeft geen problemen? (zover ik kan zien op XDA niet)
[ Voor 4% gewijzigd door synx6 op 16-01-2011 18:56 ]
Volgens mij heb ik zojuist hiermee me telefoon gesloopt. Ik heb dat bestand geopend en er kwam een zwart schermpje dat die ging laden, toen kwam het htc logo en daarna ging de telefoon vanzelf rebooten.dtech schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:37:
Maar er kwam helaas geen android maar windows mobile...Nu krijg ik alleen allemaal errors in windows mobile:
'Kan ActiefSync niet openen, niet ondertekend met een vertrouwd certificaat of een van de compunenten is niet gevonden bla bla
'Kan Galarm niet openen, niet ondertekend met een vertrouwd certificaat of een van de compunenten is niet gevonden bla bla
Probeer eens een soft-reset (klepje weghaalen, knopje onderin indrukken) of gewoon telefoon aan- en uitzetten. Haret zou namelijk niks aan Winmo moeten veranderen. Die errors komen wss omdat hij dingen van de SD kaart probeert te laden die in de NAND staan.
Kennelijk is toch een HSPL benodigt.
Ze staan dan ook onder requerements before starting en niet onder dingen die behandelt worden in de guideWildfire schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:43:
[...]
Niet helemaal, stap 1 en 2 moet je omdraaien. Die radio-ROM die ze zelf gebruiken vereist de aanwezigheid van HardSPL om geflashed te kunnen worden. Ik vond het zelf al zo vreemd dat die radio maar niet wou flashen, totdat ik eens wat verder zocht en bleek dat HardSPL dus aanwezig moest zijn om die radio te kunnen flashen.
[ Voor 53% gewijzigd door dtech op 16-01-2011 19:12 ]
Soft reset had ik al gedaan, en ook al een aantal keer gerebootdtech schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:11:
Probeer eens een soft-reset (klepje weghaalen, knopje onderin indrukken) of gewoon telefoon aan- en uitzetten. Haret zou namelijk niks aan Winmo moeten veranderen. Die errors komen wss omdat hij dingen van de SD kaart probeert te laden die in de NAND staan.
[...]
Ze staan dan ook onder requerements before starting en niet onder dingen die behandelt worden in de guide

Het liefst wil ik gewoon die htc weg doen maar helaas ik kan pas een nieuwe telefoon uitzoeken na 26 april 2012
[ Voor 8% gewijzigd door D467 op 16-01-2011 19:15 ]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=858348D467 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:58:
[...]
Volgens mij heb ik zojuist hiermee me telefoon gesloopt. Ik heb dat bestand geopend en er kwam een zwart schermpje dat die ging laden, toen kwam het htc logo en daarna ging de telefoon vanzelf rebooten.
Maar er kwam helaas geen android maar windows mobile...Nu krijg ik alleen allemaal errors in windows mobile:
[...]
Je moet gewoon je policies aanpassen in je register, dan heb je volledige rechten die je nu niet hebt.
En nogmaals, verdiep je eerst in de zaken die je wilt gaan doen, ga daarna pas voorzichtig aan de gang.
[ Voor 16% gewijzigd door Barfman op 16-01-2011 19:23 ]
Klopt, maar omdat het daar in de volgorde radio en dan HardSPL staat is dat logischerwijs ook de volgorde waarin je hetzelf probeertdtech schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:11:
[...]
Ze staan dan ook onder requerements before starting en niet onder dingen die behandelt worden in de guide
Als je echter een guide had gevolgd voor het flashen van een radio had je gezien dat daar wel stond dat HSPL benodigd was.Wildfire schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:29:
[...]
Klopt, maar omdat het daar in de volgorde radio en dan HardSPL staat is dat logischerwijs ook de volgorde waarin je hetzelf probeert
HIj zegt: je hebt radio xxx nodig, ik raad xxx aan en die kun je hier downloaden. Als je dus niet weet hoe je een radio moet flashen is het de bedoeing dat je dat gaat uitzoeken, niet dat je gewoon blind dat bestand opent.
Het klopt dat het door alle ontwikkelingen op ROM flashen redelijk onoverzichtelijk is (altijd zo geweest), maar er wordt wel enige pro-actief gedrag verwacht van nieuwe gebruikers.
[ Voor 13% gewijzigd door dtech op 16-01-2011 19:36 ]
Ik ga de DFT LEO Desire nand proberen aangezien het TS helemaal niks meer doet. Wil echt niet terug naar WiMo... Helaas. Dan maar weer naar WiMo, zal toch iets in de hardware zijn dan.
[ Voor 24% gewijzigd door synx6 op 16-01-2011 19:53 ]
De DFT ROM bevat een paar fikse fouten. Prj clean desire lost die op dus ik zou die doen.synx6 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:36:
Ik ga de DFT LEO Desire nand proberen aangezien het TS helemaal niks meer doet. Wil echt niet terug naar WiMo...
Ik was er na twee mislukte pogingen al achter hoor, het is nou niet dat ik stug de hele dag door hebben zitten proberen die radio te flashen. Na de 2e mislukking even gesearched op XDA en opgelost.dtech schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:35:
[...]
Als je echter een guide had gevolgd voor het flashen van een radio had je gezien dat daar wel stond dat HSPL benodigd was.
HIj zegt: je hebt radio xxx nodig, ik raad xxx aan en die kun je hier downloaden. Als je dus niet weet hoe je een radio moet flashen is het de bedoeing dat je dat gaat uitzoeken, niet dat je gewoon blind dat bestand opent.
Het klopt dat het door alle ontwikkelingen op ROM flashen redelijk onoverzichtelijk is (altijd zo geweest), maar er wordt wel enige pro-actief gedrag verwacht van nieuwe gebruikers.
Heb zojuist besloten om heel dat Windows mobile niet meer te gebruiken en er gewoon Android op te zetten.
Maar hebben jullie een dual boot? Of alleen android?
Ik heb alleen android op de NAND! Ik ga ook zeker niet meer terug naar Windows Mobile.D467 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:01:
Heb zojuist besloten om heel dat Windows mobile niet meer te gebruiken en er gewoon Android op te zetten.
Zie geen reden meer om terug te vallen op WinMo, aangezien alles gewoon werkt
De sense interface mis ik ook eigenlijk niet meer.
Heb de magldr 1.12 en -=MDJ's CyanogenMod 7 draaien zonder enkel probleem.
doe wel maar maximaal 2 dagen met me accu, maar dat komt meer omdat ik hem nu veel gebruik, veel meer dan in WinMo (market, games, pushmail van 2 exchange servers en socialfeeds)
ik heb besloten om gewoon nand flash te doen en draai al 3 weken zonder enige noemenswaardige problemen Android . Geen Dual boot i.i.gD467 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:01:
sinds gisteren andere flash gedaan :
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=877777
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Ik probeer nu terug te flashen maar krijg telkens een verbindings fout.
Hij kan wel zien welke software ik heb op me htc, en dan druk ik op ''update'' dan is hij bezig met updaten en staat er opeens ''verbindings fout 260''.
Heb trouwens inmiddels een hardreset gedaan..

Verholpen
Hij kan wel zien welke software ik heb op me htc, en dan druk ik op ''update'' dan is hij bezig met updaten en staat er opeens ''verbindings fout 260''.
Heb trouwens inmiddels een hardreset gedaan..

Verholpen
[ Voor 12% gewijzigd door D467 op 16-01-2011 20:44 ]
260 is een usb verbindingsfout. Zorg ervoor dat je:
1. Het flash programma start als admin
2. Een activesync/windows device center verbinding hebt met het device, mag ook als gast (je hoeft geen partenship op te zetten)
Als dat niet lukt start de HD2 op naar het tri-color screen (VolDown ingedrukt houden bij opstarten) en start de flasher opnieuw.
1. Het flash programma start als admin
2. Een activesync/windows device center verbinding hebt met het device, mag ook als gast (je hoeft geen partenship op te zetten)
Als dat niet lukt start de HD2 op naar het tri-color screen (VolDown ingedrukt houden bij opstarten) en start de flasher opnieuw.
edit:
Prima dat het verholpen is, maar zet ook even wat de oorzaak was. Dat is handig voor als mensen hetzelfde probleem hebben jeweettoch.
Ook spreekt het niet erg voor je dat je een post aanmaakt voor en probleem dat je 5 min later zelf opgelost hebt.
Prima dat het verholpen is, maar zet ook even wat de oorzaak was. Dat is handig voor als mensen hetzelfde probleem hebben jeweettoch.
Ook spreekt het niet erg voor je dat je een post aanmaakt voor en probleem dat je 5 min later zelf opgelost hebt.
[ Voor 27% gewijzigd door dtech op 16-01-2011 20:48 ]
Hehe eindelijk werkt het:D
Het duurde even maar het is zeker de moeite waaard
Iedereen bedankt voor het helpen
Het duurde even maar het is zeker de moeite waaard
Iedereen bedankt voor het helpen
[ Voor 82% gewijzigd door D467 op 16-01-2011 21:42 ]
Hier kan mn HD2 dus officieel weer terug naar dynafix... Here we go again! Valt me toch vies tegen, binnen 1 jaar. Ben nu aan het twijfelen om de HD2 na reparatie te verkopen. Geen WiMo voor mij meer 
Edit: Om zeker te zijn, na de WiMo flash zijn er dus geen sporen meer van Android nand? (ivm garantie)
Edit: Om zeker te zijn, na de WiMo flash zijn er dus geen sporen meer van Android nand? (ivm garantie)
[ Voor 20% gewijzigd door synx6 op 16-01-2011 23:10 ]
Ik weet niet precies hoe je terug moet flashen, maar ik neem aan dat de SD kaart methode nog steeds werkt en die zul je ook moeten gebruiken om HSPL eraf te halen. Vervolgens moet je in de bootloader zien dat HSPL ook echt weg is en dan is het veilig om hem op te sturen.
Het ligt eraan hoeveel je voor je HD2 denkt te vangen, want met android op nand werkt het eigenlijk prima. Vooral de NexusHD2 froyo build van tytung vind ik erg soepel en foutloos, maar ik ben nu de gingerbread versie aan't testen.
Het grootste probleem dat ik met gingerbread had was dat ik niet met eduroam kon verbinden (UvA) omdat er een fout zit in de EAP authentication van de gebruikte wpa supplicant. Ik heb nu echter een andere wpa supplicant na wat zoeken (zie ook de NexusHD2 gingerbread topic op XDA voor de discussie daarover) en morgen ga ik die testen met EAP. Als dat werkt, en ik heb goede hoop van wel, dan wordt deze gingerbread m'n nieuwe daily. Selectie en cursor van gingerbread zijn zo'n verbetering dat ik daar een bugje hier en daar voor lief voor neem.
Het ligt eraan hoeveel je voor je HD2 denkt te vangen, want met android op nand werkt het eigenlijk prima. Vooral de NexusHD2 froyo build van tytung vind ik erg soepel en foutloos, maar ik ben nu de gingerbread versie aan't testen.
Het grootste probleem dat ik met gingerbread had was dat ik niet met eduroam kon verbinden (UvA) omdat er een fout zit in de EAP authentication van de gebruikte wpa supplicant. Ik heb nu echter een andere wpa supplicant na wat zoeken (zie ook de NexusHD2 gingerbread topic op XDA voor de discussie daarover) en morgen ga ik die testen met EAP. Als dat werkt, en ik heb goede hoop van wel, dan wordt deze gingerbread m'n nieuwe daily. Selectie en cursor van gingerbread zijn zo'n verbetering dat ik daar een bugje hier en daar voor lief voor neem.
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Ben aan het zoeken op XDA en SD flash lijkt de enige mogelijkheid. Nu heb ik juist geen mini SD reader. HSPL3 kun je toch ook terug flashen naar vorige legale versies?
Ik was ook erg tevreden over android op de HD2 maar 2 keer terug voor reparatie vind ik erg balen voor een gsm van dik 500 euro.
Ik was ook erg tevreden over android op de HD2 maar 2 keer terug voor reparatie vind ik erg balen voor een gsm van dik 500 euro.
HSPL is niet illegaal, je verliest er wel je garantie mee als je hem geinstalleerd hebt.
Er zijn zat adapters microSD -> SD dus dat zou het probleem niet moeten zijn (krijg je vaak zelfs bij een microSD kaartje).
Maar je kunt kennelijk niet meer de HD als mass storage verbinding? In WN/Android gewoon "opslag" kiezen als je hem aansluit of in MAGLDR "Usb MassStg" kiezen, dan heb je directe toegang tot de SD kaart. Formateren als FAT32 en leoimg.nbh erop zetten en je kunt beginnen met flashen
Er zijn zat adapters microSD -> SD dus dat zou het probleem niet moeten zijn (krijg je vaak zelfs bij een microSD kaartje).
Maar je kunt kennelijk niet meer de HD als mass storage verbinding? In WN/Android gewoon "opslag" kiezen als je hem aansluit of in MAGLDR "Usb MassStg" kiezen, dan heb je directe toegang tot de SD kaart. Formateren als FAT32 en leoimg.nbh erop zetten en je kunt beginnen met flashen
De mijne ging ook binnen het jaar voor reparatie (het drama dat dat was kan je in het HD2 topic nog wel vinden hehe) maar ik heb nu een "nieuwe". Die heeft iig een duidelijk ander scherm (veel meer puntjes te zien als je er een lamp op schijnt) geen enkel probleem met warmte of wat dan ook (tot nu toe). Zolang je garantie hebt is het niet zo'n probleem lijkt me. Verder is het ook nog maar de vraag of een ander model wel vrij van problemen is en als ik de topics zo bekijk op GoT alleen al, is dat niet zeker geen garantie.
HSPL kan je alleen via de SD kaart methode weghalen. Als je android nog wel in kan komen (en dat lijkt wel zo), dan kan je ook via Droid Explorer de img op de sdkaart zetten. Geen idee of je hem ook kan formatteren via droid explorer, maar als je een kleine, relatief lege microSD hebt is het waars goed genoeg gewoon de img daar op te zetten.
Of via MAGLDR zoals dtech suggereert
.
HSPL kan je alleen via de SD kaart methode weghalen. Als je android nog wel in kan komen (en dat lijkt wel zo), dan kan je ook via Droid Explorer de img op de sdkaart zetten. Geen idee of je hem ook kan formatteren via droid explorer, maar als je een kleine, relatief lege microSD hebt is het waars goed genoeg gewoon de img daar op te zetten.
Of via MAGLDR zoals dtech suggereert
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Bedankt voor de tips! Heb hem even aan de Imac gehangen (bij gebrek aan windows pc momenteel), toevallig deed het scherm het weer even en zit nu erop als disk storage. SD kaartje leeg, formatteren als fat32 zie ik niet zo snel in OSx. Formatteren is per se nodig? (Momenteel is het 2gb kaartje fat32)
Edit:Winmo staat erop, MAGLDR staat er helaas niet meer op.
Edit:Winmo staat erop, MAGLDR staat er helaas niet meer op.
[ Voor 9% gewijzigd door synx6 op 17-01-2011 00:00 ]
MAGLDR heb je verder ook niet meer nodig, dat was alleen om je SDkaart te kunnen benaderen. Nu je via de SD kaart WM geflasht hebt is HSPL als het goed is ook weg. Dat kan je zien in de bootloader (mob opstarten met vol down ingedrukt).
Sterkte met DynaFaal
.
Sterkte met DynaFaal
Formatteren is theoretisch niet per se nodig, maar levert in de praktijk wel betere resultaten op.
Als het scherm kapot is is het wel lastig. Is het alleen binnen WM/Android of ook bij de bootloader? Is het nog gelukt om de orignele ROM te flashen?
Als het scherm kapot is is het wel lastig. Is het alleen binnen WM/Android of ook bij de bootloader? Is het nog gelukt om de orignele ROM te flashen?
Hij is nu bezig met LEOIMG vanaf het kaartje. Moest ff met een netbook en imac werken om alles in orde te krijgen. Hoop dat ie hierna clean is, kan hij morgen naar Nuth...
Vorige keer was ik hem 3 weken kwijt.
Krijg nu een melding, upgrade rom code error. Staat nu wel SPL 1.66.0000 op. Dus, ook al staat er geen werkende rom op. Hij is nu safe voor garantie?
(edit: nu weer even via USB 1.66 eroverheen. )
Vorige keer was ik hem 3 weken kwijt.
Krijg nu een melding, upgrade rom code error. Staat nu wel SPL 1.66.0000 op. Dus, ook al staat er geen werkende rom op. Hij is nu safe voor garantie?
(edit: nu weer even via USB 1.66 eroverheen. )
[ Voor 6% gewijzigd door synx6 op 17-01-2011 00:47 ]
Ik zou hem toch helemaal goed proberen te krijgen.
Ben je niet toevallig een HTC rom aan het proberen te flashen op een Vodafone branded toestel? Dat kan namelijk niet meer zodra je de een officiële SPL terug hebt geflashed.
Ben je niet toevallig een HTC rom aan het proberen te flashen op een Vodafone branded toestel? Dat kan namelijk niet meer zodra je de een officiële SPL terug hebt geflashed.
USB werkt ook niet, ongeldig ID. Is een unbranded toestel. WWE ROM en gelukt!!
Dadelijk even kijken of ook echt alles weg is van HSPL.
Edit: Toestel was UK dus.. Geen voda, gewoon KPN Hi. SPL 1.42 nu, in orde dus?
Dadelijk even kijken of ook echt alles weg is van HSPL.
Edit: Toestel was UK dus.. Geen voda, gewoon KPN Hi. SPL 1.42 nu, in orde dus?
[ Voor 62% gewijzigd door synx6 op 17-01-2011 01:05 ]
Dat is wel précies de melding (invalid vendor id) die je krijgt bij een branded toestel...
Welke melding krijg je als je de Vodafone ROM flashed? Of heb je überhaubt geen Vodafone als operator?
Welke melding krijg je als je de Vodafone ROM flashed? Of heb je überhaubt geen Vodafone als operator?
Even kleine samenvatting, SPL 1.42.0000, standaard 1.66 WWE rom. Alles start netjes op. Alleen het scherm functioneert dus 99% van de tijd niet. Ik heb er weer vertrouwen in
Thnx voor de hulp!
Heb er vandaag AF403 DesireHD stock based 1.0a opgezet. Was wel ff werk (er moet ook nog een 1GB ext4 partitie op de sdcard). Werkt echter vrij goed op wat kleine dingetjes na.
Syncen met Outlook verloopt echter niet zo fantastisch. Zag er ineens allemaal oude contacten bijstaan, die in een backup contactenbestand in outlook staan. Dan maar via exchange/Google. Ook jammer trouwens dat de Google account e-mail niet te integreren is met de overige e-mailaccount widgets. Werkt alleen als je er een "exchange" google account bijzet.
Syncen met Outlook verloopt echter niet zo fantastisch. Zag er ineens allemaal oude contacten bijstaan, die in een backup contactenbestand in outlook staan. Dan maar via exchange/Google. Ook jammer trouwens dat de Google account e-mail niet te integreren is met de overige e-mailaccount widgets. Werkt alleen als je er een "exchange" google account bijzet.
_██_
(ಠ_ృ)
Ben de laatste tijd een beetje aan het rommelen met Gingerbread Roms (NAND). Moet zeggen dat deze Roms wat langzamer zijn. Als ik een Qaudrant benchmark doe, dan sta ik op de 3 plaats en haal net 1200 punten. Ik merk het ook met divx filmpjes, deze gaan ook niet altijd even smooth. Net of het bufferen niet lekker gaat. haper de haper..
Echter als ik een Android 2.2 Rom flasht, is het probleem verholpen.
Hebben meer mensen daar last van? Is daar een oplossing voor? Of moeten ik gewoon ff wachten nadat ze deze Roms wat veredeld hebben?
Echter als ik een Android 2.2 Rom flasht, is het probleem verholpen.
Hebben meer mensen daar last van? Is daar een oplossing voor? Of moeten ik gewoon ff wachten nadat ze deze Roms wat veredeld hebben?
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Ik draai PRJ's Clean Desire en die is gewoon Nederlandstalig. Ik denk dat best wel wat ROM's meertalig zijn.Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 01:36:
ik vroeg met af he, is er nou ook een Nederlandse versie van android voor de hd2?
Android is vanuit zichzelf meertalig. Een chef zou echt andere talen eruit moeten slopen om het alleen engelstalig te maken.Wildfire schreef op maandag 17 januari 2011 @ 08:36:
[...]
Ik draai PRJ's Clean Desire en die is gewoon Nederlandstalig. Ik denk dat best wel wat ROM's meertalig zijn.
Elke ROM die ik tot nu toe teste startte gewoon in het Nederlands op (wss omdat hij mijn vodafone NL sim detecteerde)
Dit topic is gesloten.