Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:23
Audione0 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 07:43:
Ben de laatste tijd een beetje aan het rommelen met Gingerbread Roms (NAND). Moet zeggen dat deze Roms wat langzamer zijn. Als ik een Qaudrant benchmark doe, dan sta ik op de 3 plaats en haal net 1200 punten. Ik merk het ook met divx filmpjes, deze gaan ook niet altijd even smooth. Net of het bufferen niet lekker gaat. haper de haper..

Echter als ik een Android 2.2 Rom flasht, is het probleem verholpen.

Hebben meer mensen daar last van? Is daar een oplossing voor? Of moeten ik gewoon ff wachten nadat ze deze Roms wat veredeld hebben?
Ik draai nu sinds het uitkomen de NexusHD2 Gingerbread NAND V2.0 en heb daar het een en ander aan fixes die in de startpost staan op losgelaten. Benchmarks heb ik niet nodig, al vaak genoeg gelezen inmiddels dat dit helemaal niks zegt, zeker niet in de Gingerbread roms. Ik ben heel erg tevreden, alles werkt goed en mijn HD2 is heel erg stabiel. Ook batterij houdt het goed uit, heel erg afhankelijk van hoeveel je je telefoon gebruikt natuurlijk.
Ik flash eerst even niks anders, nu alleens eens lekker instellen.
Ook filpjes afspelen gaat prima met RockPlayer, niks gemerkt van haperingen. Wel van een accu die wat sneller leeg gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:51
Ik heb de Cyanogenmod 2.4 geinstalleerd en ik moet zeggen dat ik de agendafunctie minder vind dan ik bij mn broertje op zn galaxy zie. Bijvoorbeeld als je op een datum drukt, je onderin het scherm het agendaitem ziet. Heeft de galaxy een eigen app voor agenda of is het een instelling in de agenda app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D467
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-03 13:50

D467

[M]

Ik heb nu dat nand draaien, alleen sommige aplicatis werken niet, even een stom voorbeeld; 'sliceit' komt dit door nand of android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 15:31
arjandijk162 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:19:
Ik heb de Cyanogenmod 2.4 geinstalleerd en ik moet zeggen dat ik de agendafunctie minder vind dan ik bij mn broertje op zn galaxy zie. Bijvoorbeeld als je op een datum drukt, je onderin het scherm het agendaitem ziet. Heeft de galaxy een eigen app voor agenda of is het een instelling in de agenda app?
Probeer anders de gratis Touch Calender eens. Ik gebruik daarnaast ook CalWidget.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valleyman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:05
D467 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:34:
Ik heb nu dat nand draaien, alleen sommige aplicatis werken niet, even een stom voorbeeld; 'sliceit' komt dit door nand of android?
Je zult toch wat meer info moeten geven. Als eerste is het makkelijk om te weten welke ROM je draait. Daarnaast is 'werken niet' nogal een ruim begrip. Kun je de apps niet installeren? Kun je ze niet openen na installeren? Verschijnt er een foutmelding? Zo ja, welke?

[ Voor 31% gewijzigd door Valleyman op 17-01-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
D467 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:34:
mogelijke oorzaken:
- je draait gingerbread en je app is niet compatible met GB
- je ROM heeft een auto apps to SD functie in wat voor vorm dan ook, en de app kan hier niet mee overweg (app handmatig terugzetten naar intern geheugen kan een oplossing zijn)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 08:39

Convoy

g44p

Frenkeman schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:54:
[...]

Thread ook gelezen? Zie http://forum.xda-develope...p?p=10582511#post10582511
Nog niet definitief gestopt want hij heeft na dat bericht niks meer gepost, maar dat bericht is nou niet echt positief ;)
Gelezen en zelfs dondere-steen gesproken en kan je melden dat ie druk bezig is met Android en WP7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Prulleman schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:48:
[...]

mogelijke oorzaken:
- je draait gingerbread en je app is niet compatible met GB
- je ROM heeft een auto apps to SD functie in wat voor vorm dan ook, en de app kan hier niet mee overweg (app handmatig terugzetten naar intern geheugen kan een oplossing zijn)
Het spel werkt prima op Gingerbread maar je moet het spel even naar de telefoon verplaatsen.
Instellingen - Toepassingen - Toepassingen beheren - SliceIt aantikken - verplaats naar telefoon (probeer dit als een app niet start!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 21:00
Zodra ik mn HD2 weer terug heb ga ik ook een cleane build proberen met sense. Hoop dat hij snel gefixed is! En dat er geen restanten te vinden zijn van HSPL etc ;)

Er is maar 1 ding waarin ik WiMo beter in vond en dat was de agenda. Maar dat komt ook grotendeels door sense, niet waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Camiel schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:31:
[...]

Het spel werkt prima op Gingerbread maar je moet het spel even naar de telefoon verplaatsen.
Instellingen - Toepassingen - Toepassingen beheren - SliceIt aantikken - verplaats naar telefoon (probeer dit als een app niet start!)
dat zeg ik ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Weet ik maar soms kan een stap voor stap handig zijn als mensen net beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D467

D467

[M]

Sommige aps werken dus niet met http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=877777
maar komt dat omdat dat de nieuwste android is of?

Er staat
Not all apps compatible with gingerbread! Don't forget it!
Is gingerbread de android naam?

En nog een vraag, ik heb dus ook last van die echo maar wat bedoeld hij precies met dit:
For "fix" robovoice after 1-st boot before call disable "Audible touch tones"

[ Voor 26% gewijzigd door D467 op 17-01-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
D467 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:53:
Sommige aps werken dus niet met http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=877777
maar komt dat omdat dat de nieuwste android is of?

Er staat

[...]

Is gingerbread de android naam?
Vraag me af waarom je android op nand gaat flashen als je deze vragen stelt, maar dat terzijde..... :X
nogmaals, niet alle apps zijn compatible met gingerbread (= android 2.3). Mocht dit het probleem zijn kan je een andere (Froyo = android 2.2) proberen.

Maar met een app als slice it lijkt me de tweede optie logischer,
Lees deze reactie maar eens goed (is de stap voor stap toch ergens goeg voor ;) :> )
Camiel schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:31:
[...]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D467

D467

[M]

Prulleman schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:04:
[...]
Vraag me af waarom je android op nand gaat flashen als je deze vragen stelt, maar dat terzijde..... :X

[...]
Wat bedoel je daarmee?
Maar met een app als slice it lijkt me de tweede optie logischer,
Lees deze reactie maar eens goed (is de stap voor stap toch ergens goeg voor ;) :> )
Had ik al gedaan, maar sommige applicaties openen wel, maar bevriezen gewoon... Maar dat zal dan wel aan de android versie liggen.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Ik bedoel daarmee duidelijk te maken dat het flashen van je telefoon redelijk ingrijpend is. En zeker als je dan een besturingssysteem gaat installeren op een telefoon die dat officieel niet ondersteund, je je goed moet inlezen.
Als je er dan na het flashen achterkomt wat de de beperkingen en extra's (A2SD+) zijn van de build die je hebt gekozen, dan heb je blijkbaar niet goed ingelezen.
Had ik al gedaan, maar sommige applicaties openen wel, maar bevriezen gewoon... Maar dat zal dan wel aan de android versie liggen.. :/
In je vorige reactie lees is niet dat je het terug plaatsten naar intern geheugen hebt geprobeerd, verder geef je niet aan of slice it nu wel werkt en dat andere apps nog moeilijk doen, en welke apps dat dan zijn, of je al deze apps hebt gemoved naar je intern geheugen, of je al hebt gegoogled of deze compatible met gingerbread zouden moeten zijn.. etc.

Kortom, wat verwacht je voor antwoord op je vraag...? een random app doet het niet, en wij moeten met al die informatie een oplossing ophoesten?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Ik ga binnenkort op wintersport naar het buitenland en vroeg me af of ik 100% geen data-roaming zal hebben als in de settings de bijbehorende optie is uitgevinkt. Of moet ik een app downloaden waarmee dit te regelen is, zoals No Data bij WM6.5? Bvd voor tips :)

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
sl1200 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:26:
Ik ga binnenkort op wintersport naar het buitenland en vroeg me af of ik 100% geen data-roaming zal hebben als in de settings de bijbehorende optie is uitgevinkt. Of moet ik een app downloaden waarmee dit te regelen is, zoals No Data bij WM6.5? Bvd voor tips :)
je kan (als je de herkenning van buitenlandse netwerken niet vertrouwd) ook het vinkje bij "gegevenstoegang aan" uitzetten ("1e optie bij instellingen mobiel netwerk").
Die kan je gewoon in eigen land testen, als je geen data icoontje bovenin ziet en je browser niet werkt, dan staat je data uit.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Prulleman schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:32:
[...]

je kan (als je de herkenning van buitenlandse netwerken niet vertrouwd) ook het vinkje bij "gegevenstoegang aan" uitzetten ("1e optie bij instellingen mobiel netwerk").
Die kan je gewoon in eigen land testen, als je geen data icoontje bovenin ziet en je browser niet werkt, dan staat je data uit.
Bedankt voor de snelle reply! ;) Dat is idd een nog betere (meer zekere) optie. Maar is die optie 100% waterdicht, zodat er niet bepaalde apps ineens toch de data-connectie aanzetten? Dat is namelijk het geval onder WM6.5 waardoor je het beste met een app zoals No Data een registry-tweak moet toepassen om zeker te weten dat een of andere app je data-connectie aanzet. Ik verwacht dat dit bij Android beter geregeld is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:09

Smarron

The bend

Ik heb een paar dagen in Belgie gezeten en had daar data uitgezet. Er is niks gebeurd verder. Dus het werkt.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-09 12:49
Bij android zet je gewoon data uit en dan gaat het ook niet uit zich zelf aan simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Het is zelfs zo dat je niks hoeft te doen, hij ziet dat je aan het roamen bent en standaard staat het vinkje uit of aan dat je geen data gebruikt tijdens roamen (is apart vinkje). Om helemaal zeker te zijn kun je in het buitenland ook nog eens het data vinkje zelf weghalen idd :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D467

D467

[M]

Wat is Windows Mobile dan toch crap :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

D467 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:28:
Wat is Windows Mobile dan toch crap :/
Mwah, het is meer zo dat ze te lang stil hebben gezeten op de mobiele markt.
Het werkt nu nog steeds wel vrij aardig, dat 6.5. Alleen Android heeft ze wel flink ingehaald.
WP7 is dan hopelijk ook niet te laat voor ze :)

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

DeMoN schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:30:
[...]

Mwah, het is meer zo dat ze te lang stil hebben gezeten op de mobiele markt.
Het werkt nu nog steeds wel vrij aardig, dat 6.5. Alleen Android heeft ze wel flink ingehaald.
WP7 is dan hopelijk ook niet te laat voor ze :)
Ik ben op zich hartstikke tevreden met WM6.5, zeker met 3.14 ROMs, maar dat soort idiote "features" kan ik echt niet waarderen! Je zet in je settings de data-connectie uit. En paar minuten later gaat de Weather app deze automatisch weer aanzetten voor een automatische update 8)7 En aangezien je op een gegeven moment tig apps hebt op je mobiel die allen om een of andere reden uit zichzelf data van internet afhalen, ben je het Sjaakie. Dus daarom via No Data je register aanpassen om zeker te zijn. Ik bedoel maar...je register aanpassen voor zoiets simpels. Zo te lezen is dat bij Android niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02-2021
Ik zie in 2 dagen vragen van jou voorbij komen, waarbij ik me af vraag of je ook maar iets heb gelezen over android op nand. Simpele vragen die je met klein beetje research hier of op xda zo had kunnen vinden.

Je doet iets redelijks ingrijpends met je telefoon, dan mag je daar best 2 avondjes over researchen voordat je vragen gaat stellen.

Dat voorkomt naast ergernis bij de bezoekers hier ook vervuiling van het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02-2021
sl1200 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:26:
je hebt een app van curvefish dat heet APN onoff. Zelf vind ik dat makkelijk maar het kan idd ook gewoon via het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Kan iemand het hier melden als er een NAND-versie uit is met een goede en snelle GPS-fix? :P
Dat is de enige reden dat ik nog op SD blijf :)
Tot nu toe lees ik elke keer dat NAND geweldig is en alles werkt.. maarr... behalve de GPS. Of het werkt wel, maar allemaal 'zo zo'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
DeMoN schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:33:
Kan iemand het hier melden als er een NAND-versie uit is met een goede en snelle GPS-fix? :P
Dat is de enige reden dat ik nog op SD blijf :)
Tot nu toe lees ik elke keer dat NAND geweldig is en alles werkt.. maarr... behalve de GPS. Of het werkt wel, maar allemaal 'zo zo'
Dit al geprobeerd?
http://forum.xda-develope...?p=10636518&postcount=125

- Download archive from Diem
- gps.htcleo.so has to to be renamed to gps.bravo.so
- make Backup of
system/lib/libgps.so
system/lib/hw/gps.bravo.so
system/lib/hw/sensors.bravo.so
- copy Diems files into folders above replacing old ones using Root explorer or another SU-Filemanager
- set same permissions like old files
- reboot
- try a NavTool like GPS status oder even Navigon

[ Voor 29% gewijzigd door CRXed op 17-01-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
CRXed schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:54:
[...]

Dit al geprobeerd?

- make Backup of
system/lib/libgps.so
- copy Diems files into folders above replacing old ones using Root explorer or another SU-Filemanager
- reboot
In aanvulling hierop: Ik heb NexusHD2 2.0 draaien en daar gister de gps fix op uitgevoerd die door de rom-chef is vrijgegeven. Had redelijk snel een fix toen ik buiten stond. Het werkt in ieder geval wel, maar zet GPS wel uit, volgens mij vreet het nog steeds redelijk wat batterij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:10
Ik heb een vraagje, moet je al een nand rom geïnstalleerd hebben om daarna een nand zip rom te kunnen gebruiken. Ik heb alles van mijn mobiel gewist, opnieuw magldr erop gezet, daarna clockwork, en vanuit clockwork wil ik de MDJs_CyanogenMod7_v.2.4_NAND_A2SD+CWM.zip installeren. Het installeren gaat goed volgens ClockworkMod, maar na het opstarten van de rom blijft hij ruim 30 minuten lang op het splash screen hangen.

[ Voor 11% gewijzigd door Barfman op 17-01-2011 20:59 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

CRXed schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:54:
[...]

Dit al geprobeerd?

- make Backup of
system/lib/libgps.so
- reboot
Geen probleem om dit door te voeren. Alleen heb ik echt al 10+ SD en 2 RAM build gedraaid (en daarvoor 20+ WM builds toen er nog geen Android voor HD2 was :P) En ik wacht nu gewoon op een NAND rom waar GPS out of the box in werkt en de rest ook. Mijn SD rom nu heeft dat namelijk en zo kan ik lekker via Google Maps/Navigation navigeren, zonder dat ik moet rebooten naar TomTom :) En als ik NAND heb wil ik gewoon 100% zeker weten dat ik TomTom nooit meer nodig heb, want op dat moment heb ik daar geen beschikking over ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:09

Smarron

The bend

Ik heb echt nooit een probleem gehad met mijn GPS-verbinding. Ik zit elke dag op de snelweg. Ook geen tweaks uitgevoerd. Ik draai de Prj Clean Desire v0.2 (NAND).

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Smarron schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:29:
Ik heb echt nooit een probleem gehad met mijn GPS-verbinding. Ik zit elke dag op de snelweg. Ook geen tweaks uitgevoerd. Ik draai de Prj Clean Desire v0.2 (NAND).
GPS problemen waren er ook alleen maar met de gingerbread ROM's. Is inmiddels ook gefixed waardoor nu ook de gingerbread ROM's zonder GPS issue's werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:05
Smarron schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:29:
+1

Zowel met Prj CD 0.2 en 0.3.2 doet GPS het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Is er eigenlijk al een Gingerbread ROM met Sense?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
nee en die komt er pas als HTC een update voor haar telefoons uitbrengt naar 2.3. Maar, waarom wachten op Sense? Als ik het vergelijk met LauncherPro op 2.3 vind ik sense toch echt minder werken, zeker qua flexibiliteit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Voordeel van Sense is dat je in 1 keer een aantal goede widgets/apps hebt (email, kalender, music, weer), Hiervoor zijn prima alternatieven te vinden, maar dat is de eerste keer ff zoeken, als je dat eenmaal voor elkaar hebt kan je prima zonder sense

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:09
Ik heb sinds eind december veel met verschillende Android versies gewerkt en ben niet tevreden. Zeker niet over de ontvangst van de mobiele netwerken en dan heb ik het puur over telefonie. Ik heb inmiddels de PRJ Clean Desire en de Rafdroid HD build geprobeerd, maar het ontvangst valt steeds weg.

Mijn vrouw heeft een HTC Desire en er zijn gewoon verschillen in ontvangst tussen de telefoons. Gisteravond had ik een ontvangst van 110 dBm en 2 ASU, terwijl mijn vrouw op 89 dBm en 12 ASU zat. Dit terwijl de telefoons naast elkaar lagen, Elke keer als de telefoons met een update van het bereik kwamen had de HTC Desire een veel beter ontvangst. Daarnaast valt mijn bereik steeds weg.

Ligt dit aan de radio (2.15.50.14) of aan de kernel die de radio aanspreekt. Ik ben momenteel uit ellende weer overgestapt op Artemis, gezien ik daar tenminste wel normaal bereik mee heb en niet continue de receptie wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
ik heb met vodafone en radio 2.15 nergens last van (ocm7 1.02 NAND CM6.1) heb nu in rotterdam 79dBm 17 asu (geen idee of dit veel of weinig is). Verder in de trein (met wisselende masten) gaat het ook prima
wellicht de moeite om 2.12 te proberen (kijken of er verschil is, misschien dat het nog per provider uitmaakt)

[ Voor 12% gewijzigd door Prulleman op 18-01-2011 11:37 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
Barfman schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:57:
Ik heb een vraagje, moet je al een nand rom geïnstalleerd hebben om daarna een nand zip rom te kunnen gebruiken. Ik heb alles van mijn mobiel gewist, opnieuw magldr erop gezet, daarna clockwork, en vanuit clockwork wil ik de MDJs_CyanogenMod7_v.2.4_NAND_A2SD+CWM.zip installeren. Het installeren gaat goed volgens ClockworkMod, maar na het opstarten van de rom blijft hij ruim 30 minuten lang op het splash screen hangen.
ik heb helaas geen antwoord op je vraag , maar ik kan wel melden dat ik het presies op de zelfde manier heb gedaan als jij en ook tegen het zelfde probleem aanloop

om die reden ben ik weer terug gegaan naar apps2sd build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
indofk schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:53:
[...]

ik heb helaas geen antwoord op je vraag , maar ik kan wel melden dat ik het presies op de zelfde manier heb gedaan als jij en ook tegen het zelfde probleem aanloop

om die reden ben ik weer terug gegaan naar apps2sd build
Het is mij inmiddels wel gelukt door een standaard windows rom via sdcard te installeren, daarna weer HSPL 3 en de juiste Radio opnieuw te installeren, toen werkte het wel. Waarom nu wel, ik zou het niet weten, maar zag het ergens op xda staan, en probeerde het gewoon ondanks dat ik hspl 3 en de juiste Radio erop had.

[ Voor 8% gewijzigd door Barfman op 18-01-2011 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 09:10

Pinobigbird

doesn't share food!

Cardinal schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:28:
[..]

Ligt dit aan de radio (2.15.50.14) of aan de kernel die de radio aanspreekt. Ik ben momenteel uit ellende weer overgestapt op Artemis, gezien ik daar tenminste wel normaal bereik mee heb en niet continue de receptie wegvalt.
Ik had met radio 2.15 ook ontvangstproblemen. Door alleen de radio te veranderen naar 2.12 had ik geen signaalverlies meer. Zeker het proberen waard dus.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Hmm Misschien ook nog maar eens 2.12 er weer opzetten. Wat niet helemaal verklaarbaar is want die gaf eerst ook problemen. Als bereik slecht is of in ieder geval "minder" wil het signaal wel eens van 2 streepjes naar 0 en dan ineens even vol en dan weer weg springen.
Wat nog vreemder is dat ik in het buitenland laatst last had met ontvangst. Daar wisselde het signaal zeer sterk terwijl de telefoon van mijn vriendin (Desire Z ook met Vodafone) nergens problemen mee had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 12:46
Ik heb Launcher Pro Plus geïnstalleerd en een Density van 200.
Geweldig ziet dat eruit.

Maar met sommige apps is de schaling niet goed en zie je grootte zwarte vlakken.
Nu zag ik op XDA een oplossing maar die kan ik niet vinden. Ben ff kwijt hoe het heette.

Hoe kun je ervoor zorgen dat die apps wel volledig scherm gebruiken? In settings kon ik niks vinden. Dit is voor mij het enige nadeel van density 200 op het moment ^^ ziet er echt heeel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 21:00
Camiel schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:07:
Hmm Misschien ook nog maar eens 2.12 er weer opzetten. Wat niet helemaal verklaarbaar is want die gaf eerst ook problemen. Als bereik slecht is of in ieder geval "minder" wil het signaal wel eens van 2 streepjes naar 0 en dan ineens even vol en dan weer weg springen.
Wat nog vreemder is dat ik in het buitenland laatst last had met ontvangst. Daar wisselde het signaal zeer sterk terwijl de telefoon van mijn vriendin (Desire Z ook met Vodafone) nergens problemen mee had..
Sneijder schijnt daar ook last van te hebben...

Flauwe grapjes achterwegen ;) Ik had met 2.15 nergens last van. Merkte wel dat het overschakelen van netwerk iets langer duurde.

[ Voor 62% gewijzigd door synx6 op 18-01-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Laatst online: 11-08 15:31
Ik heb ook al tijden problemen met ontvangst, soms wegvallende gesprekken en vaak dat ik niet bereikbaar ben, heel irri. Had 2.15, had eerder al 2.12, heb nu weer 2.12, kijken hoe dat gaat. Zoals het nu gaat is het genoeg reden om een andere telefoon te gaan nemen.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
maximus1 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:13:
Ik heb Launcher Pro Plus geïnstalleerd en een Density van 200.
Geweldig ziet dat eruit.

Maar met sommige apps is de schaling niet goed en zie je grootte zwarte vlakken.
Nu zag ik op XDA een oplossing maar die kan ik niet vinden. Ben ff kwijt hoe het heette.

Hoe kun je ervoor zorgen dat die apps wel volledig scherm gebruiken? In settings kon ik niks vinden. Dit is voor mij het enige nadeel van density 200 op het moment ^^ ziet er echt heeel goed uit.
Als ik het goed zeg Spare Parts en dan Compatibility mode in of uitschakelen, ik weet het even niet zeker meer.. Zijn nog steeds dan wat Apps die er vreemd uit kunnen zien maar werkt prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
AAAH vandaar...

Ik dacht dat er ergens in settings Spare Parts moest staan en daar dan Compatibilty mode uit moest zetten :P
Thnx ff downen en testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

dtech schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:19:
Is er eigenlijk al een Gingerbread ROM met Sense?
Sense draait niet op 2.3 Gingerbread ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Camiel schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:07:
Als bereik slecht is of in ieder geval "minder" wil het signaal wel eens van 2 streepjes naar 0 en dan ineens even vol en dan weer weg springen.
Ik krijg dejavu gevoelens hierbij, dat gebeurde ook met mijn telefoon. Echter onder WM6.5 lijk ik er geen last van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Cardinal schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:52:
[...]

Ik krijg dejavu gevoelens hierbij, dat gebeurde ook met mijn telefoon. Echter onder WM6.5 lijk ik er geen last van te hebben.
Maar buiten dat de streepjes wegvallen en zonder naar de cijfertjes te kijken, ben je wel bereikbaar?
Ik heb eerder het idee dat het een foutieve weergave is, maar dat je wel gewoon kan bellen.

Ik heb namelijk ook soms 0 streepjes ontvangt, maar kan dan prima bellen/gebeld worden/internetten.

Misschien moet je ook eens kijken naar de settings van je Preferred Network (via *#*#4636#*#* )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
Barfman schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:33:
[...]

Het is mij inmiddels wel gelukt door een standaard windows rom via sdcard te installeren, daarna weer HSPL 3 en de juiste Radio opnieuw te installeren, toen werkte het wel. Waarom nu wel, ik zou het niet weten, maar zag het ergens op xda staan, en probeerde het gewoon ondanks dat ik hspl 3 en de juiste Radio erop had.
oke Bedankt voor de info . ga het van de week ook op die manier doen. wie weet dat ik op deze manier WP7 ook draaiend krijg (heb tot nu toe het reboot verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Inderdaad, onder WM6.5 niks aan de hand. Waarschijnlijk iets met de kernel. Gelukkig in Nederland geen last van en daar gebruik ik toch grotendeels de telefoon.
Ik mag al verlengen en wilde eigenlijk de Desire Z hebben maar die was deze maand ineens flink duurder geworden in combinatie met het Vodafone abonnement dat ik wilde verlengen. Nu dus eerst maar eens Android goed leren kennen, wacht wel! HD2 met Android op Nand werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Heb vanochtend toch maar eens een NAND rom geinstalleerd. Mijn SD build kreeg te veel kuren.

Het moeilijkste was om windows aan de praat te krijgen en het sync programma te installeren (Ik draai normaal Mac OSX). Het installeren van Magdlr etc. was echt een pies of keek. Heb deze guide aangehouden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=893948 Zeker een aanrader.

Heb overigens NexusHD2 Gingerbread v2.0 rom geinstalleerd en werkt prima. Heb niks aan de radio veranderd, deze is al een hele tijd 2.11 en werkt prima.

Gingerbread is overigens erg fijn. Heb uiteraard Launcherpro geinstalleerd gezien ik daarvoor betaald heb.

Qua stroomverbruik gaat het erg goed. 3mA gemiddeld op standby. Zo'n 250 als ik hem intensief gebruik. Start erg snel op en reageert ook ontzettend snel! Ben er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-02 14:58

P13

Goedenavond, ook hier aan de Nand...! Gebruik de stock Desire-rom en dat alles tot volle tevredenheid. Alles werkt, helemaal prima. Het probleem waar ik evenwel tegen aan loop, is die van het beperkte geheugen... Heb dan ook de afgelopen dagen rondgekeken naar een alternatief en voel wel wat voor de rom van Markinux (HD extra clean: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=912427). Moet kortom aan het partitioneren van de sd-kaart en loop daar nu vast: mijn sd-kaart (heb er 2 klaar liggen, resp 4 en 8 Gig) bestaat uit 1 grote FAT32-partitie. GParted herkent de beide kaarten niet, en via het programma Easeus (partition master home edition) kom ik ook niet verder: daar kan ik althans wel de bestaande FAT32 partitie formatteren, maar vervolgens kan ik geén nieuwe partities aanmaken.. struin al enige tijd het internet af, maar ik neem aan dat velen van jullie voor dezelfde vraag hebben gestaan: hoe kan ik partitioneren??

Heb het zelfs even geprobeerd via Rom Manager (de Clockwork-versie van de Desire geïnstalleerd, vervolgens via het menu geprobeerd partities aan te maken, wat léék te lukken, maar vervolgens bleek via Easeus dat er toch geen nieuwe partities waren aangemaakt..).

Hoe nu verder??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdohmen
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:34
Heb je ook geen wake-up lag? Het enige nadeel aan prj 0.2 is de wake-up lag van ongeveer 1,5 seconde ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P13

P13

rdohmen schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:42:
Heb je ook geen wake-up lag? Het enige nadeel aan prj 0.2 is de wake-up lag van ongeveer 1,5 seconde ofzo.
eh.. is de vraag aan mij gericht? gebruik zelf idd ook een prj-kernel (op veler advies), en wel versie 3.0. ook ik heb last van een korte wake-up-lag (seconde of zo), maar da's (wat mij betreft) niets ernstigs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
rdohmen schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:42:
Ik heb opmerkelijk genoeg helemaal geen wake up lag. Zelfs minder dan op de SD builds die ik al erg snel vond.

Het enige probleem wat ik heb is dat de hardware toetsverlichting af en toe knippert of op het verkeerde moment brand.. Even op XDA zoeken of ik er iets op kan vinden. (Heb GPS niet geprobeerd btw, zometeen ook even doen)

edit: toetsverlichting probleem is verholpen

# Blinking keypad: make a fake call (e.g. Dial "0") and then end this call to fix it.

Simpel maar effectie

edit2: Ik heb ooit gelezen dat je in WM een registry hack uit kunt voeren en zo ook met wifi N netwerken kunt verbinden. Weet iemand of zoiets bestaat voor Android? Heb al een aantal keer gezocht, maar nooit iets gevonden..

edit3: ondertussen weer last van knipperende lichtjes, fix was dus van korte duur..

[ Voor 30% gewijzigd door Muurtegel op 18-01-2011 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
Meer dan 300mb beschikbaar met de cleandroid versie 1.0. En werkt heel snel. Toppie. Dus een aanrader als je veel ruimte wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P13

P13

om het probleem van een paar posts terug even nader uit te leggen: als ik bv Ubuntu gebruik, herkent íe het sd-kaartje wel, maar ga ik vervolgens naar de Partitioner Editor, dan kan deze de sd-kaart niet terugvinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

De fix voor de knipperende toetsen is ook elke keer weer "gereset" als je reboot. Soms komt 't zelfs daarvoor al terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:17

Termy

valt er nog wat te fragge?

Muurtegel schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:36:
Heb vanochtend toch maar eens een NAND rom geinstalleerd. Mijn SD build kreeg te veel kuren.

Het moeilijkste was om windows aan de praat te krijgen en het sync programma te installeren (Ik draai normaal Mac OSX). Het installeren van Magdlr etc. was echt een pies of keek. Heb deze guide aangehouden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=893948 Zeker een aanrader.

Heb overigens NexusHD2 Gingerbread v2.0 rom geinstalleerd en werkt prima. Heb niks aan de radio veranderd, deze is al een hele tijd 2.11 en werkt prima.

Gingerbread is overigens erg fijn. Heb uiteraard Launcherpro geinstalleerd gezien ik daarvoor betaald heb.

Qua stroomverbruik gaat het erg goed. 3mA gemiddeld op standby. Zo'n 250 als ik hem intensief gebruik. Start erg snel op en reageert ook ontzettend snel! Ben er erg tevreden over.
Wat voor apps heb je geinstalleerd? Ik heb met nand builds wel 4mA gezien (zowel nexus hd2 froyo als gingerbread), maar nooit 3 of 2 waar ik wel eens over lees. En wat jeb je aanstaan qua data, gps, sync etc.

Ik heb wel wat problemen met gingerbread (de nexus hd2 variant iig), zoals het verkloten van een aantal apps en android eigen dingen bij een reboot. Dat lijkt iets te maken te hebben met de camera en google goggles. Een reinstall van goggles + fix_permissions fix de boel dan weer. Erg apart.
Ook valt op dat het keyboard bij sms of gmail prima is, maar on een webformulier zoals deze reply is het erg traag (of te zien wat ik type),maar vooral is de de selectie en cursor nogal de weg kwijt, zeker in landscape. Het lijkt naar mate ik langer type alleen maar trager te gaan. Iemand anders met deze symptomen?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
P13 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:39:
om het probleem van een paar posts terug even nader uit te leggen: als ik bv Ubuntu gebruik, herkent íe het sd-kaartje wel, maar ga ik vervolgens naar de Partitioner Editor, dan kan deze de sd-kaart niet terugvinden..
Gebruik de G-Parted Live CD, even booten via cd,usb en dan kan je het kaartje onderhanden nemen.

[ Voor 0% gewijzigd door Barfman op 18-01-2011 20:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Reactie op Termy:

Niet herkenbaar hiero, ook de Nexus hd2 build.

Ik heb vandaag ook zelfs 2mA voorbij zien komen op m'n f00n. Ik kijk 't af en toe eens na, maar als de accu voor m'n gevoel niet te snel leegloopt hou ik 't niet zo bij. Ik sync elk uur wel wat (weer, 2 mailaccounts, twitter). BT gaat aan zodra ik m'n f00n oplaad (o.a. in de auto met carkit en navigatie dus ook GPS).

Ben zeer tevreden over de Nexus build, vooral nu gps gefixt is. Ik gebruik zelf de HTC_IME mod voor 'n ander toetsenbord (op XDA te vinden). Je kunt zelf smileys invoegen en 't werkt voor m'n gevoel wat lekkerder dan de standaard Gingerbread tobo. Ook 'n andere dialer geïnstalleerd (1e die ik tegenkwam via de Market, One Dialer volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm steeds meer problemen worden in gingerbird dus opgelost. Ik ben benieuwd wanneer ik mijn HD2 van de reparatie terug krijg. Dan maar eens gaan twijfelen over welke ROM ik ga nemen. Ben aan het twijfelen tussen de NexusHD2 en prj Clean Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Barfman schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:52:
[...]

Gebruik de G-Parted Live CD, even booten via cd,usb en dan kan je het kaartje onderhanden nemen.
Of als je niet Windows af wilt sluiten kan je, zoals ik gedaan heb, de Live CD in VMware laden en dan via USB MassStg in MAGLDR je HD2 aan de VMware-sessie hangen.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Pinobigbird schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:23:
[...]

Of als je niet Windows af wilt sluiten kan je, zoals ik gedaan heb, de Live CD in VMware laden en dan via USB MassStg in MAGLDR je HD2 aan de VMware-sessie hangen.
Of Minitool Partition Wizard ergens vandaan halen en 't daarmee doen. Werkt voor mij prima in ieder geval :)

[ Voor 8% gewijzigd door Eric_Cantona op 18-01-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Termy schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:33:
[...]

Wat voor apps heb je geinstalleerd? Ik heb met nand builds wel 4mA gezien (zowel nexus hd2 froyo als gingerbread), maar nooit 3 of 2 waar ik wel eens over lees. En wat jeb je aanstaan qua data, gps, sync etc.

Ik heb wel wat problemen met gingerbread (de nexus hd2 variant iig), zoals het verkloten van een aantal apps en android eigen dingen bij een reboot. Dat lijkt iets te maken te hebben met de camera en google goggles. Een reinstall van goggles + fix_permissions fix de boel dan weer. Erg apart.
Ook valt op dat het keyboard bij sms of gmail prima is, maar on een webformulier zoals deze reply is het erg traag (of te zien wat ik type),maar vooral is de de selectie en cursor nogal de weg kwijt, zeker in landscape. Het lijkt naar mate ik langer type alleen maar trager te gaan. Iemand anders met deze symptomen?
Ik heb een berg apps geinstalleerd en heb atm alles gewoon aan staan, behalve bluetooth. Ondervind verder geen enkel probleem op de knipperende lichten na. Ik sync overigens geen weer of iets dergelijks. Doet mijn vriendin wel (via GPS nog wel). Misschien kost dat erg veel energie.

Probeer de rom anders eens opnieuw te installeren. Ik heb namelijk verder nog geen enkel probleem wat jij vermeld hebt gezien. (Draai de rom ook nog maar een uurtje of 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Eric_Cantona schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:39:
[...]

Of Minitool Partition Wizard ergens vandaan halen en 't daarmee doen. Werkt voor mij prima in ieder geval :)
Die had ik ook al geprobeerd, maar het kan wel EXT2 en EXT3 partities aanmaken, maar geen EXT4 ;) Vandaar dat ik GParted heb gebruikt, onder VMware dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:56
Heb zelf voor de verandering maar eens een Gingerbread build geinstalleerd (MDJ's CyanogenMod 7 v. 2.5), de snelheid tov een Sense build bevalt me goed, merk alleen toch een aantal vreemde dingen:

- Kromme vertalingen: Gebruik van Engels en Nederlands door elkaar, ligt dit aan de build of is Gingerbread over het algemeen nog niet helemaal vertaald.
- Ik heb geen woordvoorspelling in mijn toetsenbord, ook niet als ik Nederlands hier bij aanvink, hij lijkt nu alleen alle namen van contactpersonen te kennen ;).

Tja, en ik mis met name een aantal Sense widgets als de klok (al heb ik hier al een andere voor gevonden) en de agenda. Misschien een kwestie van wennen, maar laat HTC maar eens vlug met updates voor de Desire HD naar Gingerbread komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:52
Kromme vertalingen: heeft vooral te maken met Cyanogenmod (dat gedeelte is nog volledig engels) denk ik.
Woordvoorspelling: weet ik zo even niet, je kunt in ieder geval een ander keyboard installeren, even zoeken op de market.
Widgets: inderdaad een groot nadeel.. Ik gebruik launcher pro, deze heeft een messaging en een agenda widget die praktisch gelijk zijn aan die van HTC Sense. Voor de mail gebruik ik dan weer Pure messenger widget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Ik heb nu de Pure Gingerbread gpc hd2 v6 NAND build draaien en gaat als een zonnetje! Ik vond het inderdaad ook irritant dat er bij de MDJ's CyanogenMod 7 zoveel Engels nog tussendoor kwam. Deze stock GB + LauncherPro draait fantastisch snel :D
(ook geen wake-up lag)

Maar even een vraagje aan de andere Gingerbread gebruikers: Hebben jullie onder Accounts & Synchronisatie ook Facebook staan? Want dat lukt me dus met deze build niet, kan geen FB account toevoegen.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
CRXed schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:14:
[...]

Maar buiten dat de streepjes wegvallen en zonder naar de cijfertjes te kijken, ben je wel bereikbaar?
Ik heb eerder het idee dat het een foutieve weergave is, maar dat je wel gewoon kan bellen.

Ik heb namelijk ook soms 0 streepjes ontvangt, maar kan dan prima bellen/gebeld worden/internetten.

Misschien moet je ook eens kijken naar de settings van je Preferred Network (via *#*#4636#*#* )
Ik heb inmiddels gemerkt dat WM6.5 op sommige plaatsen in mijn huis ook weinig bereik heeft, echter valt het daar niet steeds weg. Het probleem is dus dat ik niet weet of ik bereikbaar ben, ik krijg wel onder Android vaak de melding dat de service (telefoon) niet beschikbaar is, iets wat ik niet onder WM6.5 ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Facebook werkt hier gewoon prima. Heb het net even getest. Van kromme vertalingen heb ik nog niks gemerkt (heb ook geen cyanogen mod, ben daar nooit weg van geweest). En ik begrijp niet zo goed wat er zo leuk is aan de HTC widgets. Ik vond ze maar traag en ruimte verspillend.

Ik heb launcher pro gekocht en daar de agenda widget van gebruikt. Meer widgets op dat gebied heb ik niet nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dempie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-10-2023
is een ext4 partitie aanmaken nou zo moeilijk of...?!
ik heb echt alles geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar om de ROM draaiende te krijgen.. krijg telkens het witte HTC scherm wat opnieuw laad..
kan iemand miss uileggen hoe het werkt? wat ik tot nu toe heb gelezen, werkt voor mij niet..
wil de rom van imilka, glacier op mn phone zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Onthoudt Market onder My Apps de lijst met geprobeerde applicaties nadat je een nieuwe ROM flasht? Anders moet ik het even opschrijven voordat ik weer eens ga tweaken aan mijn HD2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Nee dat gaat niet automatisch. Zelf gebruik ik Titanium Backup. Hiermee kan je apps backuppen en later bij een andere rom weer herstellen. Daarbij wordt ook de Market-link meegenomen waardoor je de app wel weer in je My Aps-lijst terugvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Heeft er iemand Swype geinstalleerd ?
Ik ben erg benieuwd of het goed werkt namelijk, maar huiverig om het te installeren
(ik heb PRJ Clean Desire 0.3.2 draaien en ben er heel tevreden over...alles werkt !)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
dempie schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:07:
is een ext4 partitie aanmaken nou zo moeilijk of...?!
ik heb echt alles geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar om de ROM draaiende te krijgen.. krijg telkens het witte HTC scherm wat opnieuw laad..
kan iemand miss uileggen hoe het werkt? wat ik tot nu toe heb gelezen, werkt voor mij niet..
wil de rom van imilka, glacier op mn phone zetten...
wat heb je zoal gelezen en geprobeerd.... zo is het een beetje lastig tips geven...
speedme schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:41:
Heeft er iemand Swype geinstalleerd ?
Ik ben erg benieuwd of het goed werkt namelijk, maar huiverig om het te installeren
(ik heb PRJ Clean Desire 0.3.2 draaien en ben er heel tevreden over...alles werkt !)
heb em op CM6.1 ocm7 v1.02 draaien (swype2.10) en dat werkt prima, zou niet weten waarom je huiverig zou moeten zijn, je kan swype aan/uitzetten, je kan je oude tb kiezen of swype en in het uiterste geval kan je nog deinstalleren. Er wordt niks overschreven, het is gewoon een extra apk die je installeerd

[ Voor 35% gewijzigd door Prulleman op 19-01-2011 12:44 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P13

P13

Pinobigbird schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:02:
[...]

Die had ik ook al geprobeerd, maar het kan wel EXT2 en EXT3 partities aanmaken, maar geen EXT4 ;) Vandaar dat ik GParted heb gebruikt, onder VMware dan wel.
Update
Barfman, Pinobigbird en Eric_Cantona..: hartelijk dank voor de tips! Het lukte mij uiteindelijk via Ubuntu, dat voor wat betreft de partitioneer-hulp leentjebuur speelt bij GParted. Nu weer bruikbare geheugenkaarten.. Overigens heb ik de periode van knutselen ook gebruikt om de WP7 rom uit te proberen en die staat nu nog steeds (nou ja: na 1 dag)op de HD2... Hoewel ik daar onder de indruk ben van het vloeiende scrollen door het menu, dat er in mijn ogen érg gelikt uitziet, zal ik waarschijnlijk snel weer richting Android verhuizen. Zijn jullie nog niet van me af.. Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:39
Ik heb 2 weken geleden prj Clean Desire op me HD2 gezet. Nu wil ik hem vernieuwen (invoice geluid is zacht). Echter als ik Titanium Backup wil gebruiken om me apps te saven, krijg ik de melding dat me telefoon niet geroot is. Hierop gezocht en "super manager" geinstalleerd. Maar daar kan ik ook niet. Ik krijg de melding: The Root function in this program is not support your device or system image. Iemand nog suggesties?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dempie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-10-2023
Prulleman schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:42:
[...]

wat heb je zoal gelezen en geprobeerd.... zo is het een beetje lastig tips geven...
heb G-Parted gedaan.. Fat32 aangemaakt en daarnaast EXT4...
ook via ClockworkMod de DATA2SD geunzippet... naja.. toen dus de rom geinstalleerd.. hij kwam wel verder dan zonder voorgaande stappen.. maar dan blijft hij restarten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

kw_nl schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:10:
Ik heb 2 weken geleden prj Clean Desire op me HD2 gezet. Nu wil ik hem vernieuwen (invoice geluid is zacht). Echter als ik Titanium Backup wil gebruiken om me apps te saven, krijg ik de melding dat me telefoon niet geroot is. Hierop gezocht en "super manager" geinstalleerd. Maar daar kan ik ook niet. Ik krijg de melding: The Root function in this program is not support your device or system image. Iemand nog suggesties?
Zoek even op Z4Root. Daar heb ik m'n Clean Desire mee geroot om ModInstallLocation te kunnen installeren/gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 19-01-2011 13:18 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:39
Volgens mij bestaat die niet meer... :/ , staat wel in de zoeksuggesties maar vind hem niet.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

kw_nl schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:22:
Volgens mij bestaat die niet meer... :/ , staat wel in de zoeksuggesties maar vind hem niet.
Die is er nog wel, ik heb 'm zaterdag zelf gedownload :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Niet in de Market, maar natuurlijk wel op XDA. Google is your friend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Pinobigbird schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:02:
[...]

Waar heb je EXT4 voor nodig? De meeste ROM's kunnen wel overweg met 2 en 3 en kan 't wel eens misgaan met 4 heb ik gelezen.

Sowieso 'n lekenvraag, wat is 't verschil tussen deze 3? (als 't niet te lastig uit te leggen is natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
ext3:
Its main advantage over ext2 is journaling which improves reliability and eliminates the need to check the file system after an unclean shutdown.

Its successor is ext4: An enhanced version of the filesystem was announced by Theodore Ts'o[40] on June 28, 2006 under the name of ext4. On October 11, 2008, the patches that mark ext4 as stable code were merged in the Linux 2.6.28 source code repositories, marking the end of the development phase and recommending its adoption.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allegro16
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
Hoi,

Ik gebruik al tijden WM6.5 en Android in dualboot, maar zit er aan te denken volledig over te gaan op Android NAND.
Echter, wil ik eerst voor alle WM functies en apps die ik gebruik een Android alternatief hebben.
(Betaald, of gratis)

Voor de meeste software, etc geen probleem.. Behalve de ACR (Active Call Recording) functionaliteit..
Een van de laatste maanden vorig jaar is onder WM een oplossing gevonden, waardoor hij 2-way recording ondersteund. (dus je geen speaker aan hoeft, en het dus ook met headset werkt)

Welke software ik echter ook probeer (SD build Android), deze neemt enkel mijn kant op TENZIJ ik de speakerphone functie inschakel.. (Werkt dus niet met BT, en stoort meer dan 2-way)

Heeft iemand dit wel werkend? En zoja met welke software?

Thanks,

Allegro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Google gewoon even op "difference ext 2 3 4"
Simpel gezegd is ext4 gewoon de opvolger van ext3 etc.

Belanrijkste verschillen:
ext3: Journalling, waardoor het systeem beter hersteld kan worden als het systeem niet alles kan wegschrijven (bijv de batterij gaat op). Dit is echt wel minimaal de versie die je moet gebruiken op Android zou ik zeggen.
ext4: fork van ext3 met een aantal wijzigingen en features die niet zomaar in ext3 konden. Bevat een aantal optimalisaties maar of dat te merken is op Android weet ik niet.

Systemen zijn overigens grotendeels backwards compatible (ext3 reader kan ext4 partitie lezen en schrijven)

In ieder geval is er geen goede reden om geen ext4 te gebruiken, maar ook geen goede reden om toch ext4 te gaan gebruiken als het niet lukt.

GParted support ext4 pas sinds afgelopen decemeber dus het kan goed zijn dat dat nog niet in distributies/tools zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
GParted ondersteund ext4 gewoon, hier werkt het in ieder geval top. Ik heb via deze handleiding mijn ext4 gemaakt.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905145
En hier de GParted versie die je moet gebruiken:

[ Voor 36% gewijzigd door Barfman op 19-01-2011 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Ik snap niet zo goed waarom iedereen EXT4 moet gebruiken ipv EXT3, zeker niet omdat meerdere rom bouwers al hebben bevestigd dat EXT3 sneller en betrouwbaarder werkt icm de roms. Zie ik iets over het hoofd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:55
jappas schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:48:
Heb zelf voor de verandering maar eens een Gingerbread build geinstalleerd (MDJ's CyanogenMod 7 v. 2.5), de snelheid tov een Sense build bevalt me goed, merk alleen toch een aantal vreemde dingen:

- Kromme vertalingen: Gebruik van Engels en Nederlands door elkaar, ligt dit aan de build of is Gingerbread over het algemeen nog niet helemaal vertaald.
- Ik heb geen woordvoorspelling in mijn toetsenbord, ook niet als ik Nederlands hier bij aanvink, hij lijkt nu alleen alle namen van contactpersonen te kennen ;).

Tja, en ik mis met name een aantal Sense widgets als de klok (al heb ik hier al een andere voor gevonden) en de agenda. Misschien een kwestie van wennen, maar laat HTC maar eens vlug met updates voor de Desire HD naar Gingerbread komen.
Voor de woordvoorspelling kan je hier een Nederlands woordenboek downloaden en in MDJ 2.5 installeren:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=864036

De klok: Probeer fancy widget maar eens....
Ook voor agenda zijn er een groot aantal varianten te vinden in de Market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik heb de handleiding gelezen om Android vanaf de SD-Kaart werkend te krijgen. Meteen stond er dat ik een HSPL nodig had. Is het mogelijk om Android te installeren zonder dat ik middelen gebruik die mijn garantie ongeldig verklaren? Ben nog al zuinig op de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
tpas schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:11:
[...]
De klok: Probeer fancy widget maar eens....
Ook voor agenda zijn er een groot aantal varianten te vinden in de Market.
Moet je allemaal widgets gaan downloaden die er allemaal anders uitzien. Kan je net zo goed sense nemen. Dat is voor mij de enige reden om enkel en alleen sense builds te nemen. "Why change a winning team?"
HollovVpo1nt schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:19:
Ik heb de handleiding gelezen om Android vanaf de SD-Kaart werkend te krijgen. Meteen stond er dat ik een HSPL nodig had. Is het mogelijk om Android te installeren zonder dat ik middelen gebruik die mijn garantie ongeldig verklaren? Ben nog al zuinig op de garantie.
Standaard rom van HTC terug zetten die gelijk HSPL verwijderd (althans 1.66), Mocht er wat aan de hand zijn met je telefoon :?

[ Voor 36% gewijzigd door Cardinal op 19-01-2011 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Cardinal schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:27:
[...]

Moet je allemaal widgets gaan downloaden die er allemaal anders uitzien. Kan je net zo goed sense nemen. Dat is voor mij de enige reden om enkel en alleen sense builds te nemen. "Why change a winning team?"
Ja, maar is dat de 250 MB extra ruimte die het inneemt waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:59

EektheMan

DPC

@ HollovVpo1nt

Je kunt een RAM ROM draaien. Dan behoudt je je huidige stock Windows, maar dan kun je vanaf je SD Android draaien door een tweetal applicaties te starten. Mocht je toch weer Windows willen gebruiken of een app die daarop staat, dan kun je zonder problemen Android verlaten.

Een RAM ROM is een heel goede oplossing om Android een test ritje te geven.

Je kunt een SuperRAM ROM draaien. Dan behoudt je je huidige Windows, maar dan kun je vanaf je SD Android draaien door een tweetal applicaties te starten. Mocht je toch weer Windows willen gebruiken of een app die daarop staat, dan kun je zonder problemen Android verlaten. Zelf gebruik ik Darkstone SuperRAM Froyo 1.5 (Android 2.2.1)
Maar als je liever Sense hebt klik.

Hiernaast draai ik de laatste officiële Windows ROM 3.14

Daarnaast is het misschien aardig om je data.img te vergroten als je van plan bent om veel apps te installeren. Dat kan hiermee. (alleen ext2 en ext3)

Om je batterij te sparen doe zoals Darkstone aangeeft, maar wat voor mij extra hielp was het uitschakelen van: Settings=>Location & Security=>Use GPS Satellites
GPS wordt wel vanuit een applicatie aangezet, die hoeft niet continue aan te staan.

[ Voor 7% gewijzigd door EektheMan op 19-01-2011 19:02 . Reden: linkjes aangepast ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Cardinal schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:08:
Ik snap niet zo goed waarom iedereen EXT4 moet gebruiken ipv EXT3, zeker niet omdat meerdere rom bouwers al hebben bevestigd dat EXT3 sneller en betrouwbaarder werkt icm de roms. Zie ik iets over het hoofd :?
Heb je linkjes daarvan toevallig?

Android maakt nl. intern gebruik van kernel 2.6.29 waar ext4 prima in werkt. Sneller kan ik me nog voorstellen op de beperkte hardware, maar in principe is ext4 meestal efficiënter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
HollovVpo1nt schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:19:
Garantie is altijd terug te krijgen door stock Windows ROM te flashen, maar dat terzijde.
Als je de nieuwste standaard ROM 3.14 neemt, heb je ook geen HSPL nodig om Android via SD te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
sl1200 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:20:
Onthoudt Market onder My Apps de lijst met geprobeerde applicaties nadat je een nieuwe ROM flasht? Anders moet ik het even opschrijven voordat ik weer eens ga tweaken aan mijn HD2 ;)
Gebruik http://www.appbrain.com/
Pagina: 1 ... 6 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.