Zelf ben ik ook een tevreden gebruiker van RAFDROID HD 2.3. Alleen de batterijconsumptie vind ik wat tegenvallen, maar niet onoverkomelijk. Het fijne aan deze rom vind ik:
• Sense HD
• Bijna stock look, alleen custom font en (erg mooi) framework
• Data2Ext(4), daardoor genoeg ruimte over
• ClockworkMod Recovery flashable zip, daardoor makkelijk te flashen en back-uppen
• Deodexed en niet squashed, daardoor zelf te customizen
• Betrokken chef Rafpigna die snel reageert
• Snel, voor een HD-rom
Waar ik evenwel tegen aan loop is het volgende: wil af van de HTC-lockscreen en de "gewone" android-versie er op. De oplossing is een simpele: moet het volgende bestand verwijderen: HtcLockscreen.apk (via System/App/etc.). Probleem is evenwel dat het verwijderen zélf niet lukt: het maakt niet uit of ik het probeer met EsFileExplorer of Astro File Manager.. krijg telkens de melding "error deleting files".. Heeft dénk ik met mijn instellingen te maken, maar ik kan niet vinden wélke.. Iemand een idee??
Dat bestand staat op de System-partitie. Je moet deze eerst unmounten voordat je hier wijzigingen in aan kunt brengen. Dat kan je met commando's via een terminal emulator of adb doen, maar er zijn ook applicaties die dat kunnen.
•
Root Explorer: Niet gratis maar zeer aan te bevelen. Doet het unmounten en mounten automatisch voor je.
•
SU File Browser & Terminal (SUFBS) Ook niet gratis, maar heeft simpele knopjes om de System of Data-partitie te (un)mounten
•
Super Manager: Gratis en zeer uitgebreid pakket, en heeft een filebrowser die de mogelijkheid heeft om de System-partitie te (un)mounten. Deze mogelijkheid moet je wel eerst activeren in de opties. Niet handig in gebruik imho.