[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a. Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 47 Laatste
Acties:
  • 295.887 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Onder windows zullen mijn scripts niet werken, die zijn in bash geschreven dus voor linux of mac. als een pythoncoder die bash omzet naar python danzou het op win moeten kunnen in theorie.

Ik zal in ieder geval geen tijd in windowstut's steken. ik ben echt tegen dat OS. Dit weekend was ik iemands pc aan het repareren en herinstalleren en toen ik die productkey moest overtypen die onder op de laptop stond werd nog eens bevestigd dat msoft iedereen beperkt.

Mocht je linux gaan draaien dan ben ik bereid om uren na te denken over elk probleem dat je tegenkomt bij install/concig/etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ben het met Mar2zz eens, maar volgens mij maken jullie het allemaal moeilijker dan het is want er is gewoon een Windows installer (exe) volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
2nd that. Ik zal van het weekend eens kijken of ik een aantal installatietut's online kan knallen voor Arch. De handleidingen van Mar2zz voldoen niet helemaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:52

rally

Deyterra Consultancy

Nou meldde ik eerst dat SB "als de brandweer" werkt... Sinds de upgrade naar 480 gaat het automatisch processen van gedownloade files uit de "TV" folder niet meer zo automatisch :(

Wel verdraaid vervelend :( Zijn er anderen die er ook last van hebben (Windows versie).

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Nightwatchman schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:56:
[...]

Hier heb ik inmiddels ook last van. Herstarten van server (Synology), force check of herstarten van CP helpt helaas niet en ik de logs kan ik ook niets vinden dat het probleem veroorzaakt.Heb de standaard zoektijd op 4 uur ingesteld dus ik snap ff niet wat er mis gaat. Probleem doet zich pas voor sinds een update eerder deze week.

Iemand raad?
Ik blijf hetzelfde probleem houden, sickbeard draait als een tiet bij mij maar bij CP blijf ik het idee houden dat hij niet lekker werkt.
Ik heb 3 providers toegevoegd waaronder nzbmatrix maar hij vind zeer weinig films, ik heb zelfs voor het testen The Last Samurai toegevoegd omdat ik die op nzbmatrix heb zien staan maar hij vertikt het gewoon om m te snatchen.
Zo is het jammergenoeg bij meerdere films :-(

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Mar2zz schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 07:09:

Ik zal in ieder geval geen tijd in windowstut's steken. ik ben echt tegen dat OS.
Erg OT, maar +1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:15

Mystikal

It never hurts to help!

Ik ben ook in het bezit van een DS410j en kijk graag een serie of film in mijn thuis bioscoopje :).

Sickbeard en Couchpotato lijken me wel wat, maar het lijkt me allemaal vrij lastig in te stellen op de NAS voor een linux noob als ik ben.. Kan iemand dat bevestigen/ontkrachtigen?

Daarnaast vroeg ik me af of het ook mogelijk was om bijvb alleen snachts de NAS te laten downloaden, zodat ik daar in de avond geen last van heb als ik een filmpje aan het kijken ben.

Een derde punt is de snelheid. De DS410j trekt bij lange na niet mijn 120Mbit lijn vol. Op zich ook weer geen probleem natuurlijk, aangezien hij het automagisch doet.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Earzz schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:25:
[...]

Ik blijf hetzelfde probleem houden, sickbeard draait als een tiet bij mij maar bij CP blijf ik het idee houden dat hij niet lekker werkt.
Ik heb 3 providers toegevoegd waaronder nzbmatrix maar hij vind zeer weinig films, ik heb zelfs voor het testen The Last Samurai toegevoegd omdat ik die op nzbmatrix heb zien staan maar hij vertikt het gewoon om m te snatchen.
Zo is het jammergenoeg bij meerdere films :-(
Laat je log eens zien direct na het toevoegen..
oorzaken:
cp wacht een aantal dagen op betere kwaliteit
je film is niet gepost bij de ingestelde providers
jouw kwaliteit is niet beschikbaar
er zit een woord in de download die op jouw IGNORElijst staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
Mystikal schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:51:
Ik ben ook in het bezit van een DS410j en kijk graag een serie of film in mijn thuis bioscoopje :).

Daarnaast vroeg ik me af of het ook mogelijk was om bijvb alleen snachts de NAS te laten downloaden, zodat ik daar in de avond geen last van heb als ik een filmpje aan het kijken ben.
voor het downloaden gebruik je SABnzbd. Hier kun je een tijdschema instellen dat 'ie alleen 's nachts download. Mijn servertje mag alleen tussen 23.00 en 06.00 downloaden, zodat ik er overdag geen 'last' van heb.

[ Voor 49% gewijzigd door r3v0ss op 16-02-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 13:00

wontcachme

You catch me? No you wont

Mystikal schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:51:

Sickbeard en Couchpotato lijken me wel wat, maar het lijkt me allemaal vrij lastig in te stellen op de NAS voor een linux noob als ik ben.. Kan iemand dat bevestigen/ontkrachtigen?
Niet erg lastig, maar ook geen "walk in the park". Er staat in de TS wel goede handleidingen voor
Kan via Sabnzbd ingesteld worden. Sickbeard zegt tegen Sab dat er een download is en Sab voegt die toe aan zijn wachtrij. In Sab kan je bij taken instellen dat bv van 00:00 tot 06:00 gedownload kan worden.
Een derde punt is de snelheid. De DS410j trekt bij lange na niet mijn 120Mbit lijn vol. Op zich ook weer geen probleem natuurlijk, aangezien hij het automagisch doet.
Daar heb ik geen meding over. Ik heb een 8mbit lijntje en die haalt mijn (411+) makkelijk. Dat moet een j ook zeker halen.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
r3v0ss schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:07:
[...]

voor het downloaden gebruik je SABnzbd. Hier kun je een tijdschema instellen dat 'ie alleen 's nachts download. Mijn servertje mag alleen tussen 23.00 en 06.00 downloaden, zodat ik er overdag geen 'last' van heb.
Je kan ook overdag een snelheidslimiet instellen. Ik weet niet wat je overdag met je verbinding wil doen maar voor internetten heb je geen 10MB/s nodig :P

Je eigen keus verder natuurlijk, maar ik heb hem altijd gewoon de hele dag aanstaan en heb nooit last tijdens internetten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
Twylight schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:23:
[...]
Je kan ook overdag een snelheidslimiet instellen. Ik weet niet wat je overdag met je verbinding wil doen maar voor internetten heb je geen 10MB/s nodig :P

Je eigen keus verder natuurlijk, maar ik heb hem altijd gewoon de hele dag aanstaan en heb nooit last tijdens internetten e.d.
Weet ik wel, maar geen zin gehad om aan te passen. :P Ik merkte wel dat versie 0.5.0 zich niks aantrok van die limiet. Daarna niet meer geprobeerd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Mar2zz schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:07:
[...]

Laat je log eens zien direct na het toevoegen..
oorzaken:
cp wacht een aantal dagen op betere kwaliteit
je film is niet gepost bij de ingestelde providers
jouw kwaliteit is niet beschikbaar
er zit een woord in de download die op jouw IGNORElijst staat.
Ik zal zodra ik weer thuis ben wel extra info posten, zal op zijn vroegst pas zaterdag zijn.
Alvast bedankt voor de hulp.

[ Voor 0% gewijzigd door Earzz op 16-02-2011 15:20 . Reden: typo ]

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dit even om het echt compleet uit te kunnen sluiten, maar waarschijnlijk heb ik een brakke harde schijf...

Hebben de linux mensen (of ext3,4) gebruikers wel eens last van directory's die compleet op slot raken als je net een shitload aan afleveringen hebt binnengehaald met Sickbeard? Dat het alleen nog maar te redden is met fsck? Maar dat je dan wel die shitload kwijt bent (=verhuisd naar Lost+Found) die je ervoor hebt binnengetankt?

Nogmaals, het zal mijn harde schijf zijn, heb al een ander liggen en ben nu aan het overzetten, maar hebben anderen dit wel eens gehad? (het lijkt toeval, en het is logisch dat het gebeurt op een brakke schijf als er net veel activiteit is geweest (downloaden, unrarren, verplaatsen, renamen, nogmaals verplaatsen), maar ik heb alleen zulke flinke activiteit van Sickbeard (en sab) en dus gebeurt het elke keer erna, en dus zou het ook sickbeard kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
Zelf geen last van, het downloaden, parren, rarren gebeurt op de ene schijf, wordt daarna verplaatst naar de andere schijf, eventueel hernoemd en weer verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-09 21:04
Dan wordt het maar eens tijd om mij richting Linux te verplaatsen.
ik heb ook een readynas duo van netgear staan, mischien is dat dan ook nog een optie is aangezien die geloof ik ook op Linux draaien en python etc beschikbaar voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 21:36
Ok, Couchpotato werkt bij inmiddels ook helemaal super! Maar ik heb toch nog een probleem.

Ik heb bij de "Ignored Words" het woord GERMAN toegevoegd, maar nu download hij toch wel een bestand genaamd: "Inglourious.Basterds.2009.GermanCut.1080p.BluRay.DTS.x264-HDC".

Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Volgens mij checkt couch alleen maar "hele woorden" dus german.cut of german cut was wel ignored, maar germancut niet. Heb het zelfde probleem gehad met Truefrench. Dus, doe ook germancut bij ignored en hiermee heb je dat probleem niet meer.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:14
Zojuist SB geupdate op OSX maar nu wil hij niet meer starten...iemand hetzelfde probleem? Ik start sickbeard.py en hij wil gaan laden in de browser, maar dit duurt erg lang en dan klapt hij eruit.

PSN: Sluuz

Verwijderd

Ik heb rond 9 uur een git pull gedaan en alles start nog gewoon op.

• wontcachme

wontcachme

Sluuz schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 10:52:
Zojuist SB geupdate op OSX maar nu wil hij niet meer starten...iemand hetzelfde probleem? Ik start sickbeard.py en hij wil gaan laden in de browser, maar dit duurt erg lang en dan klapt hij eruit.
Ken je probleem. Bij mij draait SB op een nas en start na een update ook niet meer op

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:09
Ik probeer Periscope onder Windows 7 te installeren maar het lukt me niet. Heb Python natuurlijk geinstalleerd en ook beautifulsoup. Maar zodra ik de setup van Periscope wil draaien geeft ie de volgende melding.

code:
1
2
3
4
5
D:\periscope-0.1.14>setup.py
Traceback (most recent call last):
  File "D:\periscope-0.1.14\setup.py"
    import version
ImportError: No module named version

Wat moet ik veranderen of extra installeren zodat ie "version" wel vindt?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 23:33
wontcachme schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:19:
[...]

Ken je probleem. Bij mij draait SB op een nas en start na een update ook niet meer op
Check de logs en kijk wat er misgaat.

[ Voor 74% gewijzigd door job op 17-02-2011 13:53 ]

• wontcachme

wontcachme

job schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:53:
[...]

Check de logs en kijk wat er misgaat.
Hij werkt al weer. Drie kwartier gewacht en de boel werkte opeens weer. Lijkt alsof er iets flink geupdate moest worden na de update en voordat de interface geladen werd

• Sluuz
Vreemd, hier precies hetzelfde. Hij werkt nu hier ook ineens weer vanuit het niets.

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 22:03

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Ik heb exact hetzelfde probleemn na het updaten (480), Sickbeard zelf draait wel weer en werkt ook vlot.

Echter als ik een nieuwe serie wil toevoegen dan vind deze niks :( (hij is nu al 30min aan het zoeken)
Iemand hetzelfde probleem?

edit: ps log blijft leeg.

[ Voor 5% gewijzigd door BlackBurn op 17-02-2011 16:09 ]

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• jmxd
  • Niet online
Sickbeard heeft zijn 'Add shows' een overhaul gegeven. Veel duidelijker en logischer nu *O*

• BlackBurn

BlackBurn

Twylight schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:20:
Sickbeard heeft zijn 'Add shows' een overhaul gegeven. Veel duidelijker en logischer nu *O*
Ik mag hier uit opmaken dat jij wel shows kunt toevoegen in 480?

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Onder Windows heb ik overigens hetzelfde gehad met een eerdere build.

Toen duurde het niet 45 minutem, maar 10-15 minuten voordat het werkte. Het lijkt er op also SB na een update de series doorloopt o.i.d. voordat hij goed en wel is opgestart.

Zonder update start SB namelijk altijd redelijk snel op.

• jmxd
  • Niet online
Ik was net even aan het uittesten en kon gewoon een show toevoegen.. Heb net 10 minuten geleden naar de nieuwste versie ge-update (git pull).

Heb de show niet toegevoegd maar was al wel bij het laatste scherm waar ik de opties in kon voeren voor kwaliteit etc. Is dat het probleem, of kan hij nadat een show is toegevoegd geen afleveringen vinden?

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:30
De update naar de nieuwste versie duurde inderdaad een tijdje. Zo lang zelfs dat de netwerkmonitor dacht dat ie gecrasht was en er driftig een report van maakte.
Afbeeldingslocatie: http://files.danhof.org/sickbeard.png

Overigens gaat een herstart nu wel vlot.

• sverzijl
  • Laatst online: 17:41
Twylight schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:20:
Idd, had het nog niet gezien, maar dit is veel beter nu. Toen ik SB een paar maanden geleden voor het eerst installeerde vond ik de 'Add shows' functionaliteit erg counter-intuitief(beginnen met een folder kiezen), maar nu is het (denk ik) voor nieuwelingen veel duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
sverzijl schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 18:45:
[...]

Idd, had het nog niet gezien, maar dit is veel beter nu. Toen ik SB een paar maanden geleden voor het eerst installeerde vond ik de 'Add shows' functionaliteit erg counter-intuitief(beginnen met een folder kiezen), maar nu is het (denk ik) voor nieuwelingen veel duidelijker.
Second that! Nu kan je het gewoon allemaal via de webinterface doen, ipv eerst een mkdir'tje te moeten doen... Zalig!

Wat is voorlopig de laatste versie die hier rondwaart voor het zoeken van subtitles die renamed met EN of NL vanachter? Ik heb geen postprocessingscripts nodig, gewoon dat script wat je met een cron job kan starten...

Is daar recent nog een update van geweest? Anders dan gebruik een versie die ik van Mar2zz heb doorgekregen een tijdje geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Twylight schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:29:
Ik was net even aan het uittesten en kon gewoon een show toevoegen.. Heb net 10 minuten geleden naar de nieuwste versie ge-update (git pull).

Heb de show niet toegevoegd maar was al wel bij het laatste scherm waar ik de opties in kon voeren voor kwaliteit etc. Is dat het probleem, of kan hij nadat een show is toegevoegd geen afleveringen vinden?
Ik heb even een schone start gemaakt en alleen de config file meegenomen en nu werkt het naar behoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 07:35
HyperBart schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 09:03:
[...]

Second that! Nu kan je het gewoon allemaal via de webinterface doen, ipv eerst een mkdir'tje te moeten doen... Zalig!
Dat hoefde nooit hoor ;)

Dit is wel beter ja! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Ik kon altijd via de webinterface gewoon de directory opgeven en die werd dan vanzelf aangemaakt. Onder Windows ging dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Onder linux niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
Hier bij mij wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 07:35
Hier ging dat ook prima in linux... maar goed het is dus toch veranderd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
@job klink meer als een rechtenkwestie. User van sickbeard had wellicht geen write rechten in die map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik vind het jammer dat Sick Beard nog steeds geen Nederlandse serieus ondersteunt. Op Newzbin is vrijwel alles terug te vinden, maar via Sick Beard vind je niets. De oorzaak is volgens mij dat SB tvdb gebruikt en dat Newzbin nogal leunt op tvrage.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
"Nog steeds geen" :?

Sickbeard is een product wat nog sterk in ontwikkeling is (zie mega h1 heading met alpha naast de titel). wees blij dat de developer er zoveel tijd in steekt. Ik heb liever dat hij het product compleet maakt dan dat hij voor allerlei talen ondersteuning toe gaat voegen.

Uiteindelijk zal dat er best komen, maar "nog steeds geen" vind ik nog al een rare woordkeus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Nu wel inderdaad.
Maar een paar maanden terug dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Noem eens een voorbeeld van een serie? Even snel een search op TVdb en er staan dus wel Nederlandse series op.

Maar waar het om gaat is dat de series ook daadwerkelijk op usenet gezet worden. Via een indexsite als nzb.su zou je het dan sowieso moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
job schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:52:
[...]

Nu wel inderdaad.
Maar een paar maanden terug dus niet.
Jawel, altijd al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
pven schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:38:
De oorzaak is volgens mij dat SB tvdb gebruikt en dat Newzbin nogal leunt op tvrage.
SB is het probleem niet.
De Nederlanders die hun favoriete series niet in tvdb bijwerken zijn het probleem.
Apart.. ik was in den beginne toch echt verplicht om een map op te geven. Maar de map was er niet en moest ik dus via ssh eerst aanmaken.
Anyway.. het werkt nu prima en zo vaak voegde ik toch geen series toe.

[ Voor 36% gewijzigd door job op 18-02-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Heeft hier iemand beetje verstand van javascript? ik wou trakt.tv toevoegen aan het Couchpotato userscript, zodat ik daar ook trending movies kan toevoegen via die popup. Couch heeft een imdb-id nodig, en die zit in de bron van de pagina verstopt:
code:
1
<input type="hidden" id="meta-imdb-id" value="tt1226229" />

Maar hoe zorg ik nou dat zoiets als dit, alleen die cijfers pakt? Normaal kun je dat doen als er een linkje is in de bron die eindigt op die imdbcode, maar dit is dus net iets anders en het zit niet in headers gewrapd: Dit is de normale code die voor de huidige websites die werken met het userscript wordt gebruikt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
    function getId(){
        var pattern = /imdb\.com\/title\/tt(\d+)/;
        var html = document.getElementsByTagName('html')[0].innerHTML;
        var imdb_id = html.match(pattern)[1];
        return imdb_id;

}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Twylight schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:50:
Uiteindelijk zal dat er best komen, maar "nog steeds geen" vind ik nog al een rare woordkeus
Ik ben fan sinds het eerste uur en weet dat de developer er belachelijk veel tijd in steekt. ;)
job schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:53:
[...]

De Nederlanders die hun favoriete series niet in tvdb bijwerken zijn het probleem.
Idd, misschien dat ik daar zelf eens meer tijd in moet gaan steken. De vrouw des huizes wil graag de docu-achtige zaken in de lijst hebben staan, denk hierbij bv aan 'Je Zal Het Maar Hebben' en meer van dat soort zaken. Die staan idd niet in tvdb.

Excuses aan de developer! Is dus gewoon een probleem van de Nederlanders. :)

[ Voor 47% gewijzigd door pven op 18-02-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
job schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:53:
[...]

SB is het probleem niet.
Meestal staat in tvdb ook nog wel goed, het wordt ook zelfs nog geupload door een enthousiast. Het gaat volgens mij vaak mis bij een goede naamgeving bij uploaden of het niet 'reporten' van de upload bij newzbin ed.

Stom voorbeeld: Boer zoekt vrouw. Staat netjes in de tvdb, staat netjes op FTD, maar heb nog geen aflevring via SB binnen gekregen.

Edit: ik denk als we met zijn allen de NL-series gaan aanmelden bij de NZB-sites SB ze snel genoeg oppakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Clock op 18-02-2011 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Clock schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:27:
Stom voorbeeld: Boer zoekt vrouw. Staat netjes in de tvdb, staat netjes op FTD, maar heb nog geen aflevring via
SB binnen gekregen.
Probeer nzb.su eens als searchprovider. Of voeg er nog meer toe (womble index vindt ook vrij veel).

Je hebt gelijk dat een upload natuurlijk wel de juiste naam moet hebben of aangemeld moet zijn bij newzbin/nzbmatrix.

edit: newzbin heeft boer zoekt vrouw erin staan. Dus die zou hem moeten pakken.
edit 2: let er op dat niet alle providers via de backlog methode werken.. oude afleveringen zoeken wordt lastig zonder een goede betaalde searchproviders

edit 3: Heb gelijk even tvdb voor je up to date gemaakt :).
Ik hoop dat die laatste aflevering dan nu automatisch bij je binnenkomt.

[ Voor 153% gewijzigd door job op 18-02-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Mar2zz schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:18:
Heeft hier iemand beetje verstand van javascript? ik wou trakt.tv toevoegen aan het Couchpotato userscript, zodat ik daar ook trending movies kan toevoegen via die popup. Couch heeft een imdb-id nodig, en die zit in de bron van de pagina verstopt:
code:
1
<input type="hidden" id="meta-imdb-id" value="tt1226229" />

Maar hoe zorg ik nou dat zoiets als dit, alleen die cijfers pakt? Normaal kun je dat doen als er een linkje is in de bron die eindigt op die imdbcode, maar dit is dus net iets anders en het zit niet in headers gewrapd: Dit is de normale code die voor de huidige websites die werken met het userscript wordt gebruikt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
    function getId(){
        var pattern = /imdb\.com\/title\/tt(\d+)/;
        var html = document.getElementsByTagName('html')[0].innerHTML;
        var imdb_id = html.match(pattern)[1];
        return imdb_id;

}
Ehm, ik gebruik r29 en daar zit ondersteuning voor trakt in het userscript. Dus je bent het wiel nu nog een keer aan het uitvinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
job schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:33:
[...]
Probeer nzb.su eens als searchprovider. Of voeg er nog meer toe (womble index vindt ook vrij veel).

Je hebt gelijk dat een upload natuurlijk wel de juiste naam moet hebben of aangemeld moet zijn bij newzbin/nzbmatrix.

edit: newzbin heeft boer zoekt vrouw erin staan. Dus die zou hem moeten pakken.
edit 2: let er op dat niet alle providers via de backlog methode werken.. oude afleveringen zoeken wordt lastig zonder een goede betaalde searchproviders

edit 3: Heb gelijk even tvdb voor je up to date gemaakt :).
Ik hoop dat die laatste aflevering dan nu automatisch bij je binnenkomt.
Ik heb de volgende search providers enabled:
  • NZBMatrix
  • NZB.su
  • Newzbin
  • Womble's Index (net aangezet)
SB heeft BZV niet gepakt van Newzbin, ondanks dat die er goed in stond als search provider (betaalde service bij Newzbin en NZBmatrix). Tevens staat de serie al vanaf het begin in de lijst, dus backlog searches zouden niet nodig zijn.

Ik zal komende zondag zien hoe het gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Frank-NL schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:01:
[...]

Ehm, ik gebruik r29 en daar zit ondersteuning voor trakt in het userscript. Dus je bent het wiel nu nog een keer aan het uitvinden :)
eeh lol? Thx, moest ff userscript updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
@Mar2zz (of iemand anders die dit weet uiteraard :))

Ik probeer al een tijdje AlbumIdentify aan de praat te krijgen, maar het lukt mij steeds niet. Nu net een nieuwe poging ondernomen op basis van je LaSi script.

Nadat SABnzbd een nzb heeft binnengehaald, gaat de postprocessing correct aan de slag. Ik zie nadat de bestanden herkend en getagged zijn, dat hij probeert naar de dest dir te schrijven, maar op de een of andere manier krijg ik dan een fail omdat hij niet voldoende rechten lijkt te hebben. Toch staan zowel de source als dest dir op 777.
Kun je het script ook als superuser uitvoeren of doe ik ergens anders nog iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Wat staat er in je log? Een goeie run ziet er zo uit: http://pastebin.com/NyKmR1XR

edit:
Ik denk dat het script wordt uitgevoerd als de user die sabnzbd start. Maar als die directory 777 is dan zou het gewoon moeten werken natuurlijk.

Kijk eens wel pad er achter dest_path= staat in .albumidentifyrc (ff openen met gedit, staat bovenaan), en is je namingscheme in orde?

[ Voor 70% gewijzigd door Mar2zz op 18-02-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
dest_path=/data/Music, en dat is correct. Dat is overigens wel een NFS mount naar een schijf die op m'n NAS staat, maar hij is rw gemount.

Logfile: http://pastebin.com/hQgHw0if

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:39
allebij de programma's leunen behoorlijk op betaalde nzb diensten volgens mij. Krijg het backloggen ook niet aan de gang bij sickbeard. Wel handige initiatieven.

(verschillende diensten waarvoor je moet betalen, andere ondersteunen geen backlogging, ik krijg dan ook nog niks geen nzb's binnen). Jammer dat je het niet gewoon kunt proberen, zou er opzich wel geld voor overhebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Clock schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:18:
Ik heb de volgende search providers enabled:
  • NZBMatrix
  • NZB.su
  • Newzbin
  • Womble's Index (net aangezet)
Ik heb bij alle vier van bovenstaande providers gezocht, en allemaal komen ze met een resultaat als ik zoek op boer zoekt vrouw.

Heb voor de test boer zoekt vrouw aan SB toegevoegd, maar SB vindt verder niets.
Wat er nou precies misgaat in SB is mij niet duidelijk. De debug log geeft weinig extra informatie.

Wel valt me op dat de nfo bzv heet ipv boer zoekt vrouw. Misschien dat dat nog verschil uit maakt??

[ Voor 10% gewijzigd door job op 18-02-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Er gaat niet echt iets mis in SB. Als SB zoekt met bijv NZB.su dan zoekt ie op basis van het TVRage ID (&rid=19991 voor BZV). NZB.su geef hierop echter niets terug.
Zoekt SB met NZBs.org, dan wordt er een searchstring aan een rss.php URL doorgegeven die niets terug geeft, terwijl als je via de site zelf zoekt wel iets vindt.
De anderen heb ik niet gechecked, maar zal wel iets soortgelijks voor gelden. Ligt in dit geval dus echter niet aan SB, maar aan de search providers zelf.

(had ik toch bijna voor de 1e keer van mn leven iets van BZV gedownload/gezien)

[ Voor 7% gewijzigd door sverzijl op 18-02-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
xburchartz schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:52:
dest_path=/data/Music, en dat is correct. Dat is overigens wel een NFS mount naar een schijf die op m'n NAS staat, maar hij is rw gemount.

Logfile: http://pastebin.com/hQgHw0if
Ik weet niet precies hoe het werkt in python, maar python klaagt over de rechten. Als je het zelf wel kunt verplaatsen, handmatig, of door het script handmatig uit te voeren, dan zit het wellicht daarop vast. Zo te zien levert het bashscript geen fout op, behalve dan die mv op het einde, maar dat is een tekortkoming van de mv-command, en heeft niet met rechten te maken. (dat zal ik binnenkort even fixen overigens, al levert het verder niet een probleem op, mv gaat altijd klagen als je een map wilt verplaatsen naar een map waar al bestanden in staan).

Met welke user run je sabnzbd (dat staat in /etc/default/sabnzbdplus)?

edit:
Wellicht ben ik wat quotes vergeten, waardoor python mank gaat op spaces in folder en bestandsnamen (ik gebruik zal al een tijdje een aangepast script die er nog een arename-run achteraan doet (die is wat flexibeler met namingschemes)
Wil je eens testen met de deze code in je SabtoAlbum.sh? FAILDIR en SUCCESSDIR ff aanpassen naar je hoe je het hebben wilt (SUCCESDIR is niet je muzieklibrary overigens, dat is de map waar de bronbestanden heengaan als het renamen enzo gelukt is, dan heeft albumidentify alles al naar je muzieklibrary gekopieerd volgens jouw namingscheme)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
DIR="$1";                               #fullpath passed by sabnzbdplus.
JOBNAME=$3;                                 #Clean nzb-name
FAILDIR="$HOME/downloads/UNTAGGED";                     #directory to move files that were not autotagged
SUCCESDIR="/tmp/Muziek";                #directory to keep original files that were tagged and moved to library 

#### PROCESSING FILES ####
process () {
echo "--------------------------"
echo $(date)
echo "Starting renamealbum for $JOBNAME"

/usr/bin/python /home/marsjaco/.albumidentify/renamealbum -R --no-embed-coverart "$DIR"

echo $(date)
echo "Album search ended for $JOBNAME"
}

#### MOVE UNIDENTIFIED FOLDERS ####
move_Failed () {
if grep -R --include=report.txt -i "fail!" "$DIR" >> /tmp/fail.txt
    then
    sed -i "s#/report.txt.*##g" /tmp/fail.txt
    mv -f "$(cat /tmp/fail.txt)" "$FAILDIR"
    echo "The following albums were moved to $FAILDIR:"
    echo $(cat /tmp/fail.txt)
fi
}

#### MOVE IDENTIFIED SOURCEFILES ####
move_Succes () {
if grep -R --include=report.txt -i "success!" "$DIR" >> /tmp/succes.txt
    then
    sed -i "s#/report.txt.*##g" /tmp/succes.txt
    mv -f "$(cat /tmp/succes.txt)" "$SUCCESDIR" &&
    echo "The following albums were moved to $SUCCESDIR:"
    echo $(cat /tmp/succes.txt)
fi
}

#### DELETE IDENTIFIED SOURCEFILES ####
delete_Succes () {
if grep -R --include=report.txt -i "success!" "$DIR" >> /tmp/succes.txt
    then
    sed -i "s#/report.txt.*##g" /tmp/succes.txt
    rm -Rf "$(cat /tmp/succes.txt)" "$SUCCESDIR"
    echo "The following albums were identified:"
    echo $(cat /tmp/succes.txt)
fi
}

#### DELETE LOGS THAT IDENTIFY FAIL/SUCCES IN CASE OF MULTIPLE FOLDERS ####
clean_Up () {
if [ -e /tmp/fail.txt ]
    then 
    rm -f /tmp/fail.txt
fi

if [ -e /tmp/succes.txt ]
    then 
    rm -f /tmp/succes.txt
fi
echo "--------------------------"
}

#### CALLING FUNCTIONS ####
process                 #DEFAULT POSTPROCESSING STUFF
move_Failed #           #COMMENT IF YOU WANT THE SOURCEFILES TO STAY WHERE THEY ARE WHEN NOT IDENTIFIED
move_Succes #           #COMMENT IF YOU WANT THE SOURCEFILES TO STAY WHERE THEY ARE WHEN IDENTIFIED
#delete_Succes #            #UNCOMMENT THIS IF YOU WANT TO DELETE SOURCEFILES WHEN SUCCESFUL IDENTIFIED (ALSO COMMENT move_Succes)
clean_Up                #REMOVES LOGS TO AVOID USING THEM OVER AND OVER AGAIN

[ Voor 61% gewijzigd door Mar2zz op 18-02-2011 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:05

zeroday

There is no alternative!

inmiddels heb ik een berg tools draaien op een NAS

NZBGET ipv sabnzbd ivm de load van sabnzbd
hellavcr, om alle tv series die ik volg te kunnen downloaden, automatiek en ook zeer lichtgewicht anders dan sickbeard
bierdopje python script om de gedownloade tvseries van NL subs te zien
couchpotato wel geinstalleerd maar dat is test om te kunnen testen en die zet gewoon de nzb file in de nzbget scan folder.
Gebruik ook de opensource usenet indexer newznab om wat te testen, maar dat ding heeft erg veel regex code nodig om dingen uit de usenet groepen in de juiste categorieen te zetten.

Iemand anders deze alternatieven geprobeerd die minder load op de NAS gooien?

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Over welk bierdopje script heb je het? Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Mar2zz schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:47:
[...]

Ik weet niet precies hoe het werkt in python, maar python klaagt over de rechten. Als je het zelf wel kunt verplaatsen, handmatig, of door het script handmatig uit te voeren, dan zit het wellicht daarop vast. Zo te zien levert het bashscript geen fout op, behalve dan die mv op het einde, maar dat is een tekortkoming van de mv-command, en heeft niet met rechten te maken. (dat zal ik binnenkort even fixen overigens, al levert het verder niet een probleem op, mv gaat altijd klagen als je een map wilt verplaatsen naar een map waar al bestanden in staan).

Met welke user run je sabnzbd (dat staat in /etc/default/sabnzbdplus)?
Ik was al aan het antwoorden en zag toen je edit pas. Ik kan het nog proberen, maar denk dat daar het probleem niet zit. Ik heb namelijk nu handmatig albumrename opgestart, en dan krijg ik dezelfde foutmelding. Het gaat alleen goed als ik python albumrename met sudo opstart.

Dat suggereert volgens mij ook dat het niet uitmaakt met welke user sabnzbd wordt opgestart. Wat trouwens wel vaag is, is dat er niets achter 'USER=' staat.: Vraag me dus af hoe sabnzbd überhaupt kan draaien, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Als er niets achter user staat is het volgens mij automatisch root (root = 0)

Als het alleen met sudo goed gaat dat script dan heb je dus alleen rw rechten gegeven aan uid 0. Bij shares kun je chmodden wat je wilt, maar dat werkt volgens mij alleen voor local users op je servers, als je het niet ook definieert in je mountcommand. Ik weet niet hoe je mount, maar je zou in je mountcommand iets op kunnen nemen met de id van lokale client waar sabnzbd op draait.

Ik zou het toch even proberen met al die quotes. Ik had namelijk hetzelfde als jij toen ik een test draaide met het bestand uit mijn dropbox (die heb jij in gebruik als je de LaSi installer hebt gebruikt), ik kreeg dezelfde pythonfout in line 358, met uitzondering van die no permissionfout. (ik gebruik zelf al een tijdje een script dat nog meer doet na albumidentify, en daar was alles wel goed gequote, dus ik was me niet bewust van deze fail).

Een gequote kun je hier weghalen, wel even sudo chmod +x'en.

[ Voor 38% gewijzigd door Mar2zz op 19-02-2011 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:05

zeroday

There is no alternative!

Mar2zz schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:27:
Over welk bierdopje script heb je het? Link?
ik gebruik http://sourceforge.net/projects/bierdopjescript/files/
wel een nieuwe API aanvragen anders werkt het niet.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bij mij is heel de dag niets gedownload terwijl ik diverse sources heb ingesteld. Weet iemand waar deze errors vandaan komen?

Logs & Errors
2011-02-18 23:29:39.259626 CHECKVERSION :: Unable to contact github, can't check for update
2011-02-18 23:29:39.261795 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error loading NZBMatrix URL: (, URLError(gaierror(8, 'nodename nor servname provided, or not known'),), ) -
2011-02-18 23:29:39.303778 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error loading NZB.su URL: (, URLError(gaierror(8, 'nodename nor servname provided, or not known'),), ) -
2011-02-18 23:29:39.322696 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error loading Bin-Req URL: (, URLError(gaierror(8, 'nodename nor servname provided, or not known'),), ) -
2011-02-18 23:29:39.328116 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error loading Womble's Index URL: (, URLError(gaierror(8, 'nodename nor servname provided, or not known'),), ) -
2011-02-18 23:29:43.587535 MAIN :: Unable to launch a browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
Executor16 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 23:32:
Bij mij is heel de dag niets gedownload terwijl ik diverse sources heb ingesteld. Weet iemand waar deze errors vandaan komen?

Logs & Errors
2011-02-18 23:29:39.259626 CHECKVERSION :: Unable to contact github, can't check for update
2011-02-18 23:29:39.261795 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error loading NZBMatrix URL: (, URLError(gaierror(8, 'nodename nor servname provided, or not known'),), ) -
2011-02-18 23:29:39.303778 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error loading NZB.su URL: (, URLError(gaierror(8, 'nodename nor servname provided, or not known'),), ) -
2011-02-18 23:29:39.322696 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error loading Bin-Req URL: (, URLError(gaierror(8, 'nodename nor servname provided, or not known'),), ) -
2011-02-18 23:29:39.328116 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error loading Womble's Index URL: (, URLError(gaierror(8, 'nodename nor servname provided, or not known'),), ) -
2011-02-18 23:29:43.587535 MAIN :: Unable to launch a browser
Waarschijnlijk een firewall block

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Clock schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 00:34:
[...]

Waarschijnlijk een firewall block
Ik zit op een Mac en gebruik geen firewall of antivirus..

Edit: Het hele zooitje maar opnieuw geïnstalleerd, en nu werkt het weer. Hopelijk blijft het ook werken :)

Als ik via Sick Beard zelf elke keer update (via die update melding) dan hoef ik toch niet elke keer "git pull" te doen via terminal?

[ Voor 36% gewijzigd door Executor16 op 19-02-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Mar2zz schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 20:25:
Als het alleen met sudo goed gaat dat script dan heb je dus alleen rw rechten gegeven aan uid 0. Bij shares kun je chmodden wat je wilt, maar dat werkt volgens mij alleen voor local users op je servers, als je het niet ook definieert in je mountcommand. Ik weet niet hoe je mount, maar je zou in je mountcommand iets op kunnen nemen met de id van lokale client waar sabnzbd op draait.

Een gequote kun je hier weghalen, wel even sudo chmod +x'en.
Was inderdaad toch een probleem met het mounten. Hij was wel rw gemount, maar de user die probeerde te schrijven had alleen ro rechten.
Thanks voor de nieuwe file! Zal het meteen proberen.
Ik krijg trouwens nog wel af en toe een time out, zelfs nu ik die timeout optie op 0 heb staan en het commentaar hekje heb weggehaald (nog met het oude script). (Zie pastebin)
http://pastebin.com/J9Z4pS5b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
Na een reboot van mijn pogoplug, waar sickbeard op staat, geeft hij nu bij elke serie in plaats van de download status alleen een vraagteken weer. Ik heb al een rescan van een serie geforced om te testen, maar dat hielp niet. Iemand een idee hoe ik dit weer goed krijg?

Nevermind.. ik had bij de start on boot apps opennntpd staan ipv openntpd (n te veel dus) Dus de datum stond nog verkeerd.

[ Voor 20% gewijzigd door TheFes op 19-02-2011 18:43 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello123456
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 12:23
Zojuist Sick Beard geinstalleerd om de show Californication te kunnen volgen, ging perfect!

Ik heb alleen 1 vraagje, als ik hem draai krijg je die python console, is er een manier om die te verbergen? Zegmaar iets als sickbeard.py silent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Toch kan ik niet alles vinden wat ik wil vinden. Op TVdb kan ik bv de Rekenkamer vinden, als ik vanuit Sick Beard deze toe wil voegen dan wordt de serie niet gevonden (ik heb 'rekenkamer' en 'de rekenkamer' geprobeerd). Iemand een idee hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

pven schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:49:
Toch kan ik niet alles vinden wat ik wil vinden. Op TVdb kan ik bv de Rekenkamer vinden, als ik vanuit Sick Beard deze toe wil voegen dan wordt de serie niet gevonden (ik heb 'rekenkamer' en 'de rekenkamer' geprobeerd). Iemand een idee hoe dat kan?
Moet je de taal op NL zetten naast het veld waar je de shownaam invoert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Die knop heb ik nog niet, een dezer dagen dan toch maar eens updaten. Dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello123456
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 12:23
hello123456 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:25:
Zojuist Sick Beard geinstalleerd om de show Californication te kunnen volgen, ging perfect!

Ik heb alleen 1 vraagje, als ik hem draai krijg je die python console, is er een manier om die te verbergen? Zegmaar iets als sickbeard.py silent?
Inmiddels gevonden via: How to hide console window in Python?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
wontcachme schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 22:11:
[...]

Moet je de taal op NL zetten naast het veld waar je de shownaam invoert
Dat gaat niet werken hoor:
* This will only affect the language of the retrieved metadata file contents and episode filenames.
This DOES NOT allow Sick Beard to download non-english TV episodes!

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

The_Fes schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:24:
[...]

Dat gaat niet werken hoor:

[...]
Toen ik net zocht met de taal eng vond hij niks. Daarna de taal op nl gezet en hij vond gelijk de show

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
Een zoektocht op TBDB levert alleen de NL-talige serie "de rekenkamer" op. Deze bestaat echter niet in het engels, dus als SB zoekt naar de serie in het Engels levert dat geen resultaten op => geen overzicht van seizoenen en episodes => geen downloads.

Instellen van SB op NL geeft wel een resultaat => wel een overzicht van seizoenen en episodes => wel downloads. De toelichting bij de taalkeuze is dus niet geheel correct. Het heeft niets met de de taal/ondertiteling van de downloads te maken, maar bij kleinere of lokale series is het wel noodzakelijk hem van engels af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
xburchartz schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 15:17:
[...]

Was inderdaad toch een probleem met het mounten. Hij was wel rw gemount, maar de user die probeerde te schrijven had alleen ro rechten.
Thanks voor de nieuwe file! Zal het meteen proberen.
Ik krijg trouwens nog wel af en toe een time out, zelfs nu ik die timeout optie op 0 heb staan en het commentaar hekje heb weggehaald (nog met het oude script). (Zie pastebin)
http://pastebin.com/J9Z4pS5b
Die timeout weet ik niet waarvan dat komt, dat zit in renamealbum zelf denk ik. Ik had het op een discography met 2 albums niet en 2 albums wel (zie pastebin)

Op zich heb ik ook wel een andere manier om muziek te renamen, veel minder streng dan albumidentify, die gaat op basis van aanwezige tags met arename. Ik gebruik zelf een script die eerst albumidentify doet, daarna arename. Arename failed alleen als een tag niet aanwezig is uit de namingscheme. Zie deze post op sabnzbd.org.

Alles is natuurlijk experimenteel... Dat het voor mij werkt wil niet zeggen dat het voor iedereen of in alle situaties werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Zijn er trouwens mensen die SB/CP i.c.m. XBMC gebruiken?

En zo ja, hoe bevalt het? Gaat de intergratie goed?

En zijn er mensen die SB/CP gebruiken i.c.m. meerdere XBMC apparaten? Werkt dat ook? En zo ja, hoe goed werkt het?

Ik zit er namelijk over te denken om weer op XBMC over te stappen (van Popcorn Hour apparaten) en de integratie met SB/CP zou dan helemaal top zijn. Alleen heb ik op 3 plekken in huis een mediaspeler staan en die moeten wel allemaal in de pas blijven lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1jht
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-07-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Als je SB/CP nfo's laat aanmaken en de boel in de juiste mapjes laat plaatsen is er geen probleem met herkenning van de bestanden als je xbmc laat updaten (mijn xbmc pc update bij opstarten).

Omdat je 3 xbmc machines hebt kan je er voor kiezen allen hun eigen database te laten gebruiken, of een gezamelijke database (op een machine die altijd aan staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ah... die had ik (nog) niet gezien. Googlen op XBMC, CP, SB levert namelijk "nogal" wat hits op!

Thnx... ga binnenkort een ION2 systeem bestellen en dan lekker "knutselen" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 21:33
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Wij hebben een "hoofdcomputer" in huis met 4 gebruikersaccounts onder Windowss 7 Home Premium 64-bit. Ik maak gebruik van SABnzbd+, CouchPotato en SickBeard. Deze heb ik in de volgende map geplaatst:
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

Ik heb dat gedaan zodat deze programma's automatisch meestarten met het systeem. De programma's gaan echter vreemd doen als ik meer dan 2 accounts tegelijk aanmeld. Weet iemand hoe ik dat op kan lossen?

EDIT: Ik heb CouchPotato en SABnzbd nu werkend d.m.v. een opstartservice, echter SickBeard wil niet meewerken. Ik heb hiervoor op dezelfde manier een service aangemaakt al bij CP en SAB maar er gebeurt het volgende: er wordt een bestand gemaakt dat SickBeard.exe heet en waarin het volgende staat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Traceback (most recent call last):
  File "SickBeard.py", line 241, in <module>
  File "SickBeard.py", line 165, in main
  File "sickbeard\__init__.pyo", line 552, in initialize
  File "sickbeard\logger.pyo", line 55, in initLogging
  File "logging\handlers.pyo", line 107, in __init__
  File "logging\handlers.pyo", line 59, in __init__
  File "logging\__init__.pyo", line 819, in __init__
  File "logging\__init__.pyo", line 838, in _open
IOError: [Errno 2] No such file or directory: 'C:\\Windows\\system32\\Logs\\sickbeard.log'

EDIT: SABnzbd en CP werken af en toe ook niet.

[ Voor 46% gewijzigd door ikke26 op 23-02-2011 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 13:14
Ik heb ook Sickbeard geinstalleerd. Een aantal episodes zijn gedownload, maar bij een backlogsearch worden er wel nzb's gevonden, maar die komen niet goed door in Sabnzbd. In de queue bij sab staan nu een heleboel bestanden die lijken op:

d8000c7df78bdfe87eedc1e216f114ed.nzb&i=9607&r=***.nzb

(*** is mijn api-key van nzb.su)
Heeft iemand hier ervaring mee? De nzb's komen van nzb.su, de andere gratis providers ondersteunen geen backlog search volgens sickbeard (te weten womble's index, bin-req en nzbs'R'Us)

[ Voor 6% gewijzigd door webbier op 23-02-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
nzb.su werkt hier prima. Maar jouw probleem heb ik ook gehad met andere search providers.
Herstart van sab en sickbeard lostte het op. Welke app nou de schuldige is, is me niet helemaal duidelijk.

Uiteraard wel even die regels uit sab verwijderen en desbetreffende afleveringen opnieuw zoeken.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 23-02-2011 23:33 ]

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 21:36
Ik krijg periscope niet echt werkend (Win7 x64).

Ik heb BeautifulSoup-3.1.0.1 en setuptools-0.6c11 geïnstalleerd, maar zodra ik Periscope zelf probeer te installeren dan krijg ik de melding "Import error: No Module named Version".

• rascalli
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-04-2018
pven schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:49:
De Rekenkamer toevoegen op de TVDb in het engels wil ook helpen (heb het nu gedaan voor je)

• pven
  • Niet online
rascalli schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 09:27:
[...]

De Rekenkamer toevoegen op de TVDb in het engels wil ook helpen (heb het nu gedaan voor je)
Dank! Maar ... ik had hem inmiddels al gevonden. Nadat ik de nieuwe versie van SB erop heb gezet kan ik in een pulldown-menu de optie NL kiezen, vervolgens wordt het wel gevonden. :)

• Sluuz
Ik heb een probleem met CP. Ik heb Newzbin ingesteld als een van de searchproviders en heb ook een betaalde account daar, dus ik nam aan dat hij gewoon zijn werk ging doen. Ik heb toen een aantal films toegevoegd aan CP om te testen en na een searchrun geeft CP aan dat hij er 8 heeft gevonden. In SAB zie ik echter maar 1 nzb terug. Kijkende in de logs van CP zie ik dat die nzb van NZBMatrix komt en de rest van Newzbin. Verder staat in de log dat de nzb succesvol naar SAB is gestuurd, maar dat klopt dus niet.

Iemand een idee?

EDIT: opgelost. Ik moest blijkbaar in SAB zelf ook nog mijn accountgegevens voor Newzbin invoeren. Vreemd, aangezien dit voor andere indexsites niet hoeft. Maar het werkt nu dus :)

[ Voor 14% gewijzigd door Sluuz op 24-02-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Thanx a million Mar2zz !
Gisteren een 'afgedankte' dell optiplex 160 opgetuigd met een Ubuntu 10.10 installatie.
Na een install van Sabnzbd was jouw script de volgende stap.
Moet zeggen, petje af ... !

Duidelijk, snel en na een tien-tal minuten up en running !
Nog wat eigen tweaks aan de scripts, na install maar dat was niet eens echt nodig
( misschien een optie om Sabnzbd erbij te zetten in het menu - voor de luie tweaker ... <like me> )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Leuk dat je er wat aan hebt en het ook nog meldt :)

sabnzbd is 4 regels, dat kan je toch wel zelf, maar speciaal voor jou, voor de volgende keer:
code:
1
2
3
4
5
6
#!/bin/bash
sudo add-apt-repository ppa:jcfp/ppa
sudo apt-get update
sudo apt-get install sabnzbdplus
sudo nano /etc/default/sabnzbdplus
sudo /etc/init.d/sabnzbdplus start

[ Voor 12% gewijzigd door Mar2zz op 25-02-2011 16:11 . Reden: inc portconfiguratie ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Die 4 regels lukt idd ook nog wel ;)

maar het ging mij meer om een toevoeging van het script - compleet plaatje - zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

ImmortalSoul schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 04:14:
Ik krijg periscope niet echt werkend (Win7 x64).

Ik heb BeautifulSoup-3.1.0.1 en setuptools-0.6c11 geïnstalleerd, maar zodra ik Periscope zelf probeer te installeren dan krijg ik de melding "Import error: No Module named Version".
Mooi is wellicht anders, maar de version.py in dezelfde map zetten als de setup.py werkt goed :)
Heb het hier inmiddels draaien onder Windows 7 x64 :)

Nu nog de postprocessing regelen binnen sabnzb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
FreshMaker schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 16:18:
Die 4 regels lukt idd ook nog wel ;)

maar het ging mij meer om een toevoeging van het script - compleet plaatje - zeg maar.
Ik zal ermee bezig. Ik maak wel een ubuntu only stukje in LaSi. Zijn nog meer dingen die ik daar dan in ga stoppen, zoals videodrivers update, remotecontrol enzo. Een beetje een postprocessingscript na xbmc-live/ubuntu server install. De dingen die ik zelf altijd direct uitvoer nadien zeg maar.

Mocht dan iemand het ook graag op een ander linuxplatform hebben dan sturen ze me de commands maar, dan stop ik ze erbij.

Dus, mocht je nog meer requests hebben, fire away, en ik zal proberen ermee rekening te houden.

Ga nu eerst even uitzoeken hoe het makkelijkst apache server enzo op te zetten op een live systeem, en dan met een blog erover komen, en dat dan ook in LaSi stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:12

CSB

:D

Ik ben bezig sickbeard i.c.m. sabnzbd aan de praat te krijgen, maar krijg telkens "Failed to fetch newzbin report" zodra een episode van een serie is gesnatched. Heb overigens ook mijn login gegevens van newzbin in sabnzbd gezet, maar dat hielp ook niet.

Wat doe ik verkeerd?

edit: oja, is wel handig te vermelden:
search provider: newzbin

[ Voor 12% gewijzigd door CSB op 27-02-2011 13:49 ]

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ben je wel VIP op newzbin? Zo ja, heb je dan nog credits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Nee, moet dat? Dat is jammer. Zijn er geen gratis varianten op dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Behalve nzbmatrix zijn alle andere providers gratis. als je die allemaal gebruikt werkt het als een tierelier, ik heb ook geen betaalde providers en alles werkt zoals het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Maar voor backlog searches moet je dan wel credits hebben ofzo?

Pagina: 1 ... 7 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.