[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a. Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 47 Laatste
Acties:
  • 295.887 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
CSB schreef op zondag 27 februari 2011 @ 17:51:
Maar voor backlog searches moet je dan wel credits hebben ofzo?
Nee, ook niet. Ik heb nog nooit problemen gehad met backlogs. Heb onlangs weer wat nieuwe series toegevoegd en die backloggen zonder problemen. Zolang je een een hoge retentie hebt en de .org en .su provider hebt gaat het helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:01

CSB

:D

Mar2zz schreef op zondag 27 februari 2011 @ 18:09:
[...]

Nee, ook niet. Ik heb nog nooit problemen gehad met backlogs. Heb onlangs weer wat nieuwe series toegevoegd en die backloggen zonder problemen. Zolang je een een hoge retentie hebt en de .org en .su provider hebt gaat het helemaal prima.
Nou, hij blijft hier dezelfde melding geven. Heb gewoon ff alle searchproviders aangezet, bij wijze van test. Ik ga denk ik nu alles uitzetten en één voor één aanzetten, misschien dat het dan wel werkt. :s
Overigens SabNZBD 0.56 draaien en de laatste build van sickbeard, dus dat zou het ook niet mogen zijn denk ik.

Edit:
Geregistreerd bij nzb.su en de api key in sickbeard ingegeven. Nu werken de backlogs wel. :)

Dank voor de reacties. Ik ga nog ff doorstoeien. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door CSB op 27-02-2011 18:27 ]

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee waarom ik in CP via Newzbin geen goede nzb's kan downloaden?
De credentials van Newzbin in CP zijn goed (tig keer gecontroleerd), hiermee kan ik op Newzbin.com normaal inloggen. Ik heb een betaald Newzbin account.
Alle nzb's van Newzbin zijn 20 KB groot en de inhoud is steeds identiek.
Via NZBMatrix in CP krijg ik wel goede nzb's.
Hieronder staat een screenshot van een deel van de inhoud van een foute nzb.

Newzbin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:31

j1nx

Geek - Enjoying life

Ik heb nu ook SpotWeb draaien naast SabNZBd, Sickbeard en CouchPotato. Spotweb zo ingesteld dat alle nzbs gewoon naar Sabnzbd geduwd worden en hij download direct.

Spotweb laat ik elke 30 minuten nieuwe headers op halen via cron, dus die is vrijwel altijd up-to-date.

Ik hoop echt van harten dat SpotWeb, SB en CP tot elkaar gaan komen. Spotweb die een search API implementeerd en SB en CP die dan die search API gaat gebruiken. Dan ben je direct niet meer zo afhankelijk van de RSS providers en de Backlog is ook daadwerkelijk een mega backlog.

Misschien dat ik er zelf ook nog wel aktief bij in spring. Meer mensen die dat willen ?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sick Beard (SB) lijkt vandaag niet echt nieuwe afleveringen te willen downloaden. Ik zie bv op NewzBin dat er een nieuwe episode van Levenslied uit is, SB heeft die echter niet gedownload. Als ik het zoeken forceer, dan wordt er niets gevonden en verschijnt er ook niets bijzonders in de logging. Hetzelfde geldt ook voor bv High Stakes Poker.

Omdat er niets in de logging verschijn heb ik geen idee waar ik het moet zoeken. Tot eergisteren leek SB goed te werken, nu lijkt het niet meer te werken.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:53
j1nx schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:56:

Ik hoop echt van harten dat SpotWeb, SB en CP tot elkaar gaan komen. Spotweb die een search API implementeerd en SB en CP die dan die search API gaat gebruiken. Dan ben je direct niet meer zo afhankelijk van de RSS providers en de Backlog is ook daadwerkelijk een mega backlog.

Misschien dat ik er zelf ook nog wel aktief bij in spring. Meer mensen die dat willen ?
Ik vind dat echt een super goed idee, waar ik zelf ook al aangedacht had! opzich zou het niet al te moeilijk moeten zijn, ipv zoeken in een rss feed, gewoon zoeke in sql.

[ Voor 8% gewijzigd door Tito129 op 27-02-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:25
pven schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:24:
Sick Beard (SB) lijkt vandaag niet echt nieuwe afleveringen te willen downloaden. Ik zie bv op NewzBin dat er een nieuwe episode van Levenslied uit is, SB heeft die echter niet gedownload. Als ik het zoeken forceer, dan wordt er niets gevonden en verschijnt er ook niets bijzonders in de logging. Hetzelfde geldt ook voor bv High Stakes Poker.

Omdat er niets in de logging verschijn heb ik geen idee waar ik het moet zoeken. Tot eergisteren leek SB goed te werken, nu lijkt het niet meer te werken.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
SB al eens herstart?
Ik heb het ook al enkele keren voorgehad, en na een herstart begint hij gewoon vlotjes te downloaden.
(ik denk dat het bij mij komt doordat mijn laptop dagelijks in standby gaat en SB daar niet zo goed tegen kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 23:33
Tito129 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:35:
Ik vind dat echt een super goed idee, waar ik zelf ook al aangedacht had! opzich zou het niet al te moeilijk moeten zijn, ipv zoeken in een rss feed, gewoon zoeke in sql.
Als extra zoekmogelijk mag spotnet best toegevoegd worden.
Maar zeker niet als vervanging van de huidige searchproviders. Spotnet is gewoon te beperkt en (nu tenminste) volledig gericht op Nederlandse gebruikers. Je mist dan teveel van wat er op usenet is te vinden, en ik blief geen films met brakke Nederlandse subtitles.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 27-02-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
j1nx schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:56:
Op zich wel een idee natuurlijk, ware het niet dat de nederlandse posters nou niet direct bekend staan om hun namingconventies. Daar gaan de programma's niet mee overweg kunnen. Je kunt het dus wel proberen, maar het gaat mank omdat ze namen geven als blahdieblah-kijkopzelda's world-thxtosuurtje.nzb enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Mar2zz schreef op zondag 27 februari 2011 @ 21:04:
[...]

Op zich wel een idee natuurlijk, ware het niet dat de nederlandse posters nou niet direct bekend staan om hun namingconventies. Daar gaan de programma's niet mee overweg kunnen. Je kunt het dus wel proberen, maar het gaat mank omdat ze namen geven als blahdieblah-kijkopzelda's world-thxtosuurtje.nzb enzo.
Klopt, is ook zeker wat van te zeggen. Die ga je dus niet mee pakken, maar eerlijk gezegt wil ik dat ook helemaal niet. De echte goede spotters gebruiken wel de juiste naming conventies. Neem "Isaac" bijvoorbeeld!

Het lijkt me niet helemaal juist om direct in de sql te zoeken. Nee gewoon een web based API die je kan aanroepen met een search string. Als je een exacte match krijgt (kan alleen bij een spot met de juiste naming conventies) dan heb je een goede te pakken.

Je kan dan spotweb als backup gebruiken net zoals de torrents.
1) RSS feeds
2) Spotweb
3) torrents

Als je een serie dan nog niet hebt dan heb je gewoon dikke pech lijkt me.

EDIT: Aangezien de "spotter" ook in de spot-database staat, is het misschien helemaal te gek als je whitelist spotters kan aangeven. (en misschien zelfs blacklists)

[ Voor 7% gewijzigd door j1nx op 27-02-2011 21:23 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Fire69 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:56:
[...]

SB al eens herstart?
Ik heb het ook al enkele keren voorgehad, en na een herstart begint hij gewoon vlotjes te downloaden.
(ik denk dat het bij mij komt doordat mijn laptop dagelijks in standby gaat en SB daar niet zo goed tegen kan)
Ik heb het net geprobeerd, helaas met hetzelfde resultaat: 'No needed episodes found on the RSS feeds'.

Voor de zekerheid heb ik nu nog maar twee search-engines geENabled (dit ivm een oude bug die mij bij staat), maar dat maakt niet uit: er wordt dus niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb SickBeard nu geïnstalleerd, maar ik zit met een schijnbare tegenstrijdigheid in het programma: als ik een serie wil toevoegen, moet daarvoor een map worden aangemaakt. Maar bij de instellingen heb ik juist aangegeven dat ik alleen gebruik wil maken van het black hole systeem, om zo met Newsleecher te kunnen werken. Vanzelfsprekend wil ik dan alle nzb's in één map hebben. Mijn vraag is dus, wat gebeurt er nu? Krijg ik gewoon een hele hoop lege mappen (één voor elke serie) terwijl de nzb's gewoon in de centrale downloadmap belanden?
Of zie ik nu gewoon iets over het hoofd / begrijp ik er geen bal van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
De map die wordt aangemaakt is de map waar je filmbestanden in terecht komen, de nzb's komen alleen terecht in de blackholemap zodat newsleecher ze kan oppikken.

@j1nx: Isaac houdt zich misschien aan namingconventies, maar hij is volgens mij een echte spotter, dus is niet hij degene die de bestandsnaam verzint?

Als je toch spotweb gebruikt, dan heb je al een webserver draaien. Je kunt dan ook je eigen Newznab site draaien, die parsed volgens mij een groot gedeelte zelf, waardoor je jouw voorstel met spotweb als het ware krijgt. Ik zal daar eens naar kijken, nu ik toch zelf ook een webserver/spotweb en mediafrontpage heb draaien (bedankt voor de tips trouwens ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:25
Mar2zz schreef op maandag 28 februari 2011 @ 06:38:
[...]
@j1nx: Isaac houdt zich misschien aan namingconventies, maar hij is volgens mij een echte spotter, dus is niet hij degene die de bestandsnaam verzint?
[...]
Een spotter is toch iemand die enkel 'rapporteert' wat er op usenet staat (zoals de reports in Newzbin)?
Dan kan hij toch geen bestandsnamen verzinnen?

Of heb ik het niet goed begrepen en is de term spotter tussen aanhalingstekens te gebruiken en dus eigenlijk een verdoken uploader? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 23:58:
Mijn vraag is dus, wat gebeurt er nu? Krijg ik gewoon een hele hoop lege mappen (één voor elke serie) terwijl de nzb's gewoon in de centrale downloadmap belanden?
Of zie ik nu gewoon iets over het hoofd / begrijp ik er geen bal van?
De nzb's gaan naar je blackhole (waar ze worden opgepikt door newsleecher).
De map die je aanmaakt in sickbeard is waar je je de series uiteindelijk wilt hebben staan.
Newleecher download de series en zet ze in de download map. Om de series vervolgens in de mappen te krijgen die sickbeard heeft aangemaakt moet je de download map van newsleecher invullen bij tv download dir (config > episode download).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 21:36
DR schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 17:41:
[...]

Mooi is wellicht anders, maar de version.py in dezelfde map zetten als de setup.py werkt goed :)
Heb het hier inmiddels draaien onder Windows 7 x64 :)

Nu nog de postprocessing regelen binnen sabnzb.
Thanks, die ga ik vanavond proberen!

Edit: die doet het perfect :) Hij is nu geïnstalleerd, dus nu ook maar even postprocessing regelen met sabnzbd.

[ Voor 13% gewijzigd door ImmortalSoul op 28-02-2011 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Fire69 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 08:49:
[...]

Een spotter is toch iemand die enkel 'rapporteert' wat er op usenet staat (zoals de reports in Newzbin)?
Dan kan hij toch geen bestandsnamen verzinnen?

Of heb ik het niet goed begrepen en is de term spotter tussen aanhalingstekens te gebruiken en dus eigenlijk een verdoken uploader? :?
Ja sinds ftd het woord posten niet meer wilde gebruiken is het wat verbasterd maar wat je zegt klopt natuurlijk. spotnet zou dus ook postnet kunnen heten... isaac is volgens mij geen poster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Mar2zz schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:58:
[...]

Ja sinds ftd het woord posten niet meer wilde gebruiken is het wat verbasterd maar wat je zegt klopt natuurlijk. spotnet zou dus ook postnet kunnen heten... isaac is volgens mij geen poster.
Spotter / Poster, whatever! Als de titel van de "spot" maar juist is. Dan maakt de filename verder niet uit.

Stel ik ben een spotter; Ik zie een film staan via binsearch "eennieuwjaar.rar" -> hmm, dit is waarschijnlijk "A new Year (2010)". Ik download hem en inderdaad ik heb gelijk. Ik zou nu de film kunnen spotten op spotnet/web, met de titel "A new Year (2010), dvdrip, english, etc etc." (<- Ik ben geen spotter dus vul hier even een juiste naming conventie in)

CouchPotato zou nu dus "eennieuwjaar" kunnen gaan downloaden als match voor "a new year" op basis van de spotnet search.

Als de spotter ook de poster is dan geld dat natuurlijk ook. Vaak willen ze een soort van anoniem posten op usenet, maar zetten ze wel de echte zooi neer bij de "spot".

@Mar2zz

Ik heb ooit nog meegewerkt aan het "usenetsearch" script wat samen (of iets voor) binsearch gelaunched werd. Eweka sponsorde toen nog de servers. Ik heb het ook nog een tijdje gedraaid op mijn eigen server, maar geloof me. ALLE headers ophalen om dan ofwel een eigen search danwel RSS feeds op te bouwen, kost echt mega veel database ruimte en eigenlijk ook bandbreedte. Ik kon bijvoorbeeld niet meer als 100 groepen indexeren aangezien ik dan achter de feiten aan ging lopen. (Hij kon met het ophalen van de headers de nieuwe headers niet meer bijhouden)

Denk dat een eigen newznab site daarom ook te zwaar gaat worden.

ps. Ook ik heb nu "mediafrontpage" draaien, toch wel makkelijk die header balk. Heb transmission en spotweb er ook bijgezet. Hoef nu maar naar 1 adres te gaan. Ik zie je blog post wel tegemoet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Die blogs zijn eral had gister wat tijd over.... Ik heb jou nog genoemd ook. Ben nog van plan om een transnissionwidget te schrijven maar moet eerst php leren.

wat betreft newznab je kunt wellicht een paar groups headeren zoals a.b.teevee en a.b.mutimedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Mar2zz schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:32:
Die blogs zijn eral had gister wat tijd over.... Ik heb jou nog genoemd ook. Ben nog van plan om een transnissionwidget te schrijven maar moet eerst php leren.

wat betreft newznab je kunt wellicht een paar groups headeren zoals a.b.teevee en a.b.mutimedia
:D

Sorry, niet gezien. Ik ga even kijken. Ik ben niet onbekend met PHP, dus misschien dat ik nog wel wat leuks probeer te maken. (Als ik ergens tijd weet te verkrijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 24-09 23:25

wontcachme

You catch me? No you wont

Sickbeard en CouchPotato werken nog gewoon met SABnzbd 0.6 beta 2. Heb net mijn Sabnzbd 0.5.6 (Merty package) geupdate door via Sab Helper die nieuwe bestanden te uploaden en de boel werkt gewoon nog.

Voor wie wil updaten: ga je gang :)

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik meld me dan maar met een negatief resultaat. Bij mij leverde het een niet startende sabnzbd op. :)
Heb een paar uur lopen prutsen om het werkend te krijgen, maar helaas.
Maarja... sabnzbd is eenvoudig weer te verwijderen opnieuw te installeren, dus je kan het altijd proberen.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 28-02-2011 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Een niet startende SABnzbd krijg je alleen als je de beta installeert en daarna weer 0.5.6 probeert te draaien. Die kan de config .ini van 0.6 niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Er zijn natuurlijk wel meer redenen waarom sab niet kan starten :P.
Maar nee dat was niet wat ik gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door|A
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-10-2011
Ik gebruik Sick Beard nu al enige tijd zonder prolemen echter sinds de week heb ik een probleem. Wanneer ik met de handmatige zoek functie een aflevering wil downloaden word deze twee keer gedownload.
SB Version: alpha (master)

Het lijkt er op of SB twee keer zoekt op nzbs.org

code: filename
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Feb-28 23:16:44 INFO     CP Server Thread-4 :: Sending NZB to SABnzbd
Feb-28 23:16:44 INFO     CP Server Thread-4 :: Downloading episode from https://nzbs.org/
Feb-28 23:16:44 INFO     CP Server Thread-4 :: Quality of The.Universe.S01E04.720p.BluRay.x264-CLASSiC is 16
Feb-28 23:16:44 INFO     CP Server Thread-4 :: Quality of The.Universe.S01E04.720p.BluRay.x264-CLASSiC is 16
Feb-28 23:16:36 INFO     CP Server Thread-4 :: Searching NZB.su for The Universe - S01E04
Feb-28 23:16:29 INFO     CP Server Thread-3 :: Sending NZB to SABnzbd
Feb-28 23:16:29 INFO     CP Server Thread-3 :: Downloading episode from https://nzbs.org/
Feb-28 23:16:29 INFO     CP Server Thread-3 :: Quality of The.Universe.S01E04.720p.BluRay.x264-CLASSiC is 16
Feb-28 23:16:29 INFO     CP Server Thread-3 :: Quality of The.Universe.S01E04.720p.BluRay.x264-CLASSiC is 16
Feb-28 23:16:28 INFO     CP Server Thread-3 :: Searching NZB.su for The Universe - S01E04
Feb-28 23:16:25 INFO     CP Server Thread-4 :: Sleeping 10 seconds to respect NZBMatrix's rules
Feb-28 23:16:25 INFO     CP Server Thread-4 :: Searching NZBMatrix for The Universe - S01E04
Feb-28 23:16:17 INFO     CP Server Thread-3 :: Sleeping 10 seconds to respect NZBMatrix's rules
Feb-28 23:16:17 INFO     CP Server Thread-3 :: Searching NZBMatrix for The Universe - S01E04
Feb-28 23:16:02 INFO     CP Server Thread-4 :: Searching NZBs.org for The Universe - S01E04
Feb-28 23:16:02 INFO     CP Server Thread-4 :: Searching for The Universe - S01E04
Feb-28 23:16:02 INFO     CP Server Thread-4 :: Searching for download for The Universe - S01E04
Feb-28 23:16:00 INFO     CP Server Thread-3 :: Searching NZBs.org for The Universe - S01E04
Feb-28 23:16:00 INFO     CP Server Thread-3 :: Searching for The Universe - S01E04
Feb-28 23:16:00 INFO     CP Server Thread-3 :: Searching for download for The Universe - S01E04

AMD athlon 64 3000+, DFI Lanparty UT nF3, XFX 6600GT AGP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
job schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:13:
Ik meld me dan maar met een negatief resultaat. Bij mij leverde het een niet startende sabnzbd op. :)
Heb een paar uur lopen prutsen om het werkend te krijgen, maar helaas.
Maarja... sabnzbd is eenvoudig weer te verwijderen opnieuw te installeren, dus je kan het altijd proberen.
Welk OS gebruik jij dan?

@j1nx: wat betreft herspotten van nieuwjaar.rar. Het is meestal zo dat het origineel dan al gepost is met de juiste naam. In nieuwjaar zitten dan misschien wel lelijke ingebakken subs of irritante bestanden met reclame voor eigen nzb-sites. Dat maakt Spotnet onbetrouwbaar ook als je bijvoorbeeld alleen op spottitel zou zoeken,er zijn immers van die clubjess die dezelfde film in tig formaten spotten.

Wellicht kun je hiervoor filters maken met spotternamen zoals je aangaf, maar ik denk niet dat de SB/CP devs zich gauw richten op een NLcommunity en zul je dit plus implementatie helemaal zelf moeten schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Synology OS :P
Ik weet ook niet wat het probleem was, maar ik kreeg het gewoon weg niet aan de praat.
Ik heb het eenmaal geprobeerd en toen vond ik het wel welletjes :).

[ Voor 12% gewijzigd door job op 01-03-2011 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:46:
Heeft iemand enig idee waarom ik in CP via Newzbin geen goede nzb's kan downloaden?
De credentials van Newzbin in CP zijn goed (tig keer gecontroleerd), hiermee kan ik op Newzbin.com normaal inloggen. Ik heb een betaald Newzbin account.
Alle nzb's van Newzbin zijn 20 KB groot en de inhoud is steeds identiek.
Via NZBMatrix in CP krijg ik wel goede nzb's.
Hieronder staat een screenshot van een deel van de inhoud van een foute nzb.

Newzbin
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
CP en Sab herstarten is het eerste wat ik zou doen.
Vervolgens de logs uitpluizen.
Beiden al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:30
Gaat niet door|A schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:32:
Ik gebruik Sick Beard nu al enige tijd zonder prolemen echter sinds de week heb ik een probleem. Wanneer ik met de handmatige zoek functie een aflevering wil downloaden word deze twee keer gedownload.
SB Version: alpha (master)

Het lijkt er op of SB twee keer zoekt op nzbs.org

code: filename
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Feb-28 23:16:44 INFO     CP Server Thread-4 :: Sending NZB to SABnzbd
Feb-28 23:16:44 INFO     CP Server Thread-4 :: Downloading episode from https://nzbs.org/
Feb-28 23:16:36 INFO     CP Server Thread-4 :: Searching NZB.su for The Universe - S01E04
Feb-28 23:16:29 INFO     CP Server Thread-3 :: Sending NZB to SABnzbd
Feb-28 23:16:29 INFO     CP Server Thread-3 :: Downloading episode from https://nzbs.org/
Feb-28 23:16:28 INFO     CP Server Thread-3 :: Searching NZB.su for The Universe - S01E04
Feb-28 23:16:25 INFO     CP Server Thread-4 :: Sleeping 10 seconds to respect NZBMatrix's rules
Feb-28 23:16:25 INFO     CP Server Thread-4 :: Searching NZBMatrix for The Universe - S01E04
Feb-28 23:16:17 INFO     CP Server Thread-3 :: Sleeping 10 seconds to respect NZBMatrix's rules
Feb-28 23:16:17 INFO     CP Server Thread-3 :: Searching NZBMatrix for The Universe - S01E04
Feb-28 23:16:02 INFO     CP Server Thread-4 :: Searching NZBs.org for The Universe - S01E04
Feb-28 23:16:02 INFO     CP Server Thread-4 :: Searching for The Universe - S01E04
Feb-28 23:16:02 INFO     CP Server Thread-4 :: Searching for download for The Universe - S01E04
Feb-28 23:16:00 INFO     CP Server Thread-3 :: Searching NZBs.org for The Universe - S01E04
Feb-28 23:16:00 INFO     CP Server Thread-3 :: Searching for The Universe - S01E04
Feb-28 23:16:00 INFO     CP Server Thread-3 :: Searching for download for The Universe - S01E04
Hier heb ik hetzelfde probleem, speelt inderdaad alleen bij nzbs.org.

Lijkt me een codingfoutje, wordt vanzelf gefixt en maak anders even een bugreport aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik kom er niet meer aan uit: ik krijg niets meer gedownload met SB. Zowel automatisch als handmatig als geforceerd downloaden werkt niet meer.

In de logging staat niet veel meer dan het onderstaande (en dat staat er dan tientallen keren met wat andere getallen):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Mar-01 23:15:39 DEBUG    CP Server Thread-9 :: sickbeard.db: SELECT * FROM tv_episodes WHERE showid = ? AND airdate >= ? AND airdate <= (SELECT airdate FROM tv_ep
isodes WHERE showid = ? AND airdate >= ? AND status = ? ORDER BY airdate ASC LIMIT 1) and status = ? with args [217991, 734197, 217991, 734197, 1, 1]
Mar-01 23:15:39 DEBUG    CP Server Thread-9 :: 217991: Found episode 1x11
Mar-01 23:15:39 DEBUG    CP Server Thread-9 :: 161471: Finding the episode which airs next
Mar-01 23:15:39 DEBUG    CP Server Thread-9 :: sickbeard.db: SELECT * FROM tv_episodes WHERE showid = ? AND airdate >= ? AND airdate <= (SELECT airdate FROM tv_ep
isodes WHERE showid = ? AND airdate >= ? AND status = ? ORDER BY airdate ASC LIMIT 1) and status = ? with args [161471, 734197, 161471, 734197, 1, 1]
Mar-01 23:15:39 DEBUG    CP Server Thread-9 :: 161471: No episode found... need to implement tvrage and also show status
Mar-01 23:15:39 DEBUG    CP Server Thread-9 :: sickbeard.db: SELECT COUNT(*) FROM tv_episodes WHERE status IN (4,3276804,204,404,3204,1604,104,804,6) AND season !
= 0 and episode != 0 AND airdate <= 734197

Die vraagtekens vind ik erg raar. Hoor dat daar te staan?

Ik heb geprobeerd om te downgraden naar build 473, maar dat lost helaas niets op. Iemand een idee hoe ik SB weer werkend kan krijgen? Overigens draai ik het op een eTrayz, maar dat zou niet uit mogen maken. Ik heb geen idee wat ik heb gedaan waarna het niet meer werkte. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:00:
CP en Sab herstarten is het eerste wat ik zou doen.
Vervolgens de logs uitpluizen.
Beiden al gedaan?
Ik gebruik CP (blackhole) i.c.m. NZBVortex (MAC), dus geen SABnzbd.
Ik zie geen vreemde dingen in de logfile van CP wat betreft Newzbin (stukje logfile) en herstarten lost het probleem niet op.
Gezien de inhoud van de nzb’s van Newzbin (allemaal identiek en 20 KB groot), lijkt het erop dat CP niet inlogt bij Newzbin. Maar nogmaals, in de logfile van CP zie ik dat niet terug.
De credentials in CP van Newzbin heb ik tig keer gecontroleerd en zijn 100% correct.
Op de site van Newzbin kan ik gewoon met dezelfde credentials inloggen.
Met NZBMatrix heb ik helemaal geen problemen.
Dus…wie oh wie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
wat zie je als je zo een nzb van 20kb opent met teksteditor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:47:
wat zie je als je zo een nzb van 20kb opent met teksteditor?
Inhoud nzb Newzbin

Het lijkt een tekst versie van www,newzbin.com

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Er gaat iets fout met de url dus, hij haalt waarschijnlijk het nzb.html bestand ofzo op en hernoemt dat naar nzb o.i.d.. Ik zal vanmiddag even speuren in het newzbin pythoncode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 13:14
Ik heb geupdate naar versie 481, maar kan nu niet meer aangeven wat de initial quality van de downloads moet zijn. Kijk ik er nu gewoon overheen of hebben ze het eruit gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Klik op manage, shownaam, dan staat er edit linksbovenin de balk.
of manage, zet een vink voor shownaam onder edit en dan submit.
pythonnoob:
Er gaat iets fout met de url dus, hij haalt waarschijnlijk het nzb.html bestand ofzo op en hernoemt dat naar nzb o.i.d.. Ik zal vanmiddag even speuren in het newzbin pythoncode.
Ik kan zelfs het bestand niet vinden dat het nzb-getten afhandelt, dus dat gaat 'm niet worden. Ik zou ff issue posten op github, en newzbin tijdelijk uitschakelen tot het gefixed is.

[ Voor 60% gewijzigd door Mar2zz op 02-03-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mijn probleem met SB is opgelost! :)

Ik heb eerst SB eraf gegooid, daarna heb ik het weer opnieuw geïnstalleerd. Vervolgens heb ik config.ini uit de backup er overheen gezet. Uiteraard heb ik ook geprobeerd om sickbeard.db terug te zetten, maar dan wordt er weer niets gedownload (blijkbaar was de db corrupt geraakt !?). Vervolgens heb ik al mijn download-TV-directories weer geïmporteerd en toen was ik klaar. Eindelijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Fuck ik vind nu niet meer waar je de kwaliteit van de downloads globaal of per seizoen kan instellen, weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 24-09 23:25

wontcachme

You catch me? No you wont

HyperBart schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:34:
Fuck ik vind nu niet meer waar je de kwaliteit van de downloads globaal of per seizoen kan instellen, weet iemand dat?
als je in de serie staat bij EDIT

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
HyperBart schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:34:
2posts boven je staan 2 varianten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 19:53
Ok. ik heb zo het een en ander ff snel doorgenomen en zit met de volgende ideeen.

- Proberen Sickbeard/Coachpotato op mijn NAS te installeren (Readynas rnd2000) (SabNZB is geen probleem)
- Als dat niet lukt NAS vervangen voor een Synology (Dan wordt het gelijk een 4-bay)
- Thin Client die ik nog heb liggen gebruiken voor Sickbeard/Coachpotato (Zit 4GB CF kaartje in als OS Schijf) en linken naar SabNZB op mijn NAS.

Kunnen jullie mij vertellen wat hier het beste in zal zijn?
Optie 1 gaat denk ik al niet lukken gezien de CPU van mijn NAS. (Starc) maar mocht ik dit mis hebben hoor ik dat graag. Dus zit ik te twijfelen tussen 2 of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb een probleem met de renamer van Couchpotato. Op mijn HTPC heb ik mijn NAS gemount

/home/xbmc/Films (Hier moeten de films naartoe verplaatst worden, rechten op 0777)
/home/xbmc/Movies (Download folder, rechten op 0777)

CP haalt netjes de download uit /home/xbmc/Movies en zet ze in een nieuwe map in /home/xbmc/Films

Echter, na het verplaatsen/kopiëren van de bestanden kan hij ze niet verwijderen in de brondirectory /home/xbmc/Movies. Dit heeft tot gevolg dat hij weer opnieuw de bestanden gaat kopiëren en in een soort van loop blijft.

De rechten van de directories lijken me goed te staan en heb zowel CP gedraaid als user en root. Dit maakt allemaal geen verschil. Dus ik tast zo langzamerhand in het duister.

Log

[ Voor 3% gewijzigd door BertusG op 05-03-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij gaat er iets niet helemaal goed.. Ik heb alles ingesteld volgens de guide (http://mar2zz.tweakblogs....pen-source-sickbeard.html), maar op de een of andere manier zie ik alleen een lange rij tekens in SABnzbd als hij series gaat downloaden. Sick Beard geeft aan dat de episodes gesnatched zijn, maar SABnzbd doet verder niets.

Afbeeldingslocatie: http://img855.imageshack.us/img855/8971/schermafdruk.png

Heeft iemand een idee hoe dit kan? Alvast bedankt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
rascalli schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 09:27:
[...]
De Rekenkamer toevoegen op de TVDb in het engels wil ook helpen (heb het nu gedaan voor je)
Heeft er iemand een idee hoelang het duurt voor de database van thetvdb is ge-update ?

Ik heb er een paar NL series ingezet shows, als dansen op het ijs, en all you need is love
Nu in de "hoop" dat sickbeard er wel iets mee gaat doen

( misschien is het btw beter om het 'gewoon' als nederlands te laten zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 21:33
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Wij hebben een "hoofdcomputer" in huis met 4 gebruikersaccounts onder Windowss 7 Home Premium 64-bit. Ik maak gebruik van SABnzbd+, CouchPotato en SickBeard. Deze heb ik in de volgende map geplaatst:
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

Ik heb dat gedaan zodat deze programma's automatisch meestarten met het systeem. De programma's gaan echter vreemd doen als ik meer dan 2 accounts tegelijk aanmeld. Weet iemand hoe ik dat op kan lossen?

EDIT: Ik heb CouchPotato en SABnzbd nu werkend d.m.v. een opstartservice, echter SickBeard wil niet meewerken. Ik heb hiervoor op dezelfde manier een service aangemaakt al bij CP en SAB maar er gebeurt het volgende: er wordt een bestand gemaakt dat SickBeard.exe heet en waarin het volgende staat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Traceback (most recent call last):
  File "SickBeard.py", line 241, in <module>
  File "SickBeard.py", line 165, in main
  File "sickbeard\__init__.pyo", line 552, in initialize
  File "sickbeard\logger.pyo", line 55, in initLogging
  File "logging\handlers.pyo", line 107, in __init__
  File "logging\handlers.pyo", line 59, in __init__
  File "logging\__init__.pyo", line 819, in __init__
  File "logging\__init__.pyo", line 838, in _open
IOError: [Errno 2] No such file or directory: 'C:\\Windows\\system32\\Logs\\sickbeard.log'

EDIT: SABnzbd en CP werken af en toe ook niet.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:41
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 13:26:
Bij mij gaat er iets niet helemaal goed.. Ik heb alles ingesteld volgens de guide (http://mar2zz.tweakblogs....pen-source-sickbeard.html), maar op de een of andere manier zie ik alleen een lange rij tekens in SABnzbd als hij series gaat downloaden. Sick Beard geeft aan dat de episodes gesnatched zijn, maar SABnzbd doet verder niets.

[afbeelding]

Heeft iemand een idee hoe dit kan? Alvast bedankt.
Als ik NZB's naar mijn NAS stuur verschijnen ze eerst ook zo in Sabnzbd, als ik dan later weer ga kijken zie ik ze normaal staan. Wat gebeurt er met die van jou als je ze een tijdje in de queue laat staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Eddos schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:31:
[...]

Als ik NZB's naar mijn NAS stuur verschijnen ze eerst ook zo in Sabnzbd, als ik dan later weer ga kijken zie ik ze normaal staan. Wat gebeurt er met die van jou als je ze een tijdje in de queue laat staan?
Nee dan staat er nog voor: Trying to fetch NZB from <url met veel cijfers>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Dat betekend dus dat SAB ze niet op kan halen. Welke zoekmachines heb je ingesteld in SAB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:42
Mensen die hier sickbeard ICM newzbin gebruiken? Ik heb daar een premium account maar sickbeard blijft zeggen dat hij niets kan vinden terwijl wanneer ik zelf ga zoeken op newzbin ze er wel degelijk opstaan. :(

Log output:
[werner@WernerPC Logs]$ tail sickbeard.log
Mar-06 19:57:43 INFO CP Server Thread-6 :: Searching for download for Supernatural - S06E15 - The French Mistake
Mar-06 19:57:43 INFO CP Server Thread-6 :: Searching for Supernatural - S06E15 - The French Mistake
Mar-06 19:57:43 INFO CP Server Thread-6 :: Searching newzbin for Supernatural - S06E15 - The French Mistake
Mar-06 19:57:43 DEBUG CP Server Thread-6 :: Search string: http://v3.newzbin.com/sea...t_posts_only=0&order=desc
Mar-06 19:57:44 DEBUG CP Server Thread-6 :: rawResults: []
Mar-06 19:57:44 INFO CP Server Thread-6 :: No downloads were found
Mar-06 19:57:44 INFO CP Server Thread-6 :: 78901: Displaying all episodes from the database
Mar-06 19:57:44 DEBUG CP Server Thread-6 :: sickbeard.db: SELECT * FROM tv_episodes WHERE showid = 78901 ORDER BY season*1000+episode DESC
Mar-06 19:57:44 DEBUG CP Server Thread-6 :: sickbeard.db: SELECT COUNT(*) FROM tv_episodes WHERE season != 0 AND episode != 0 AND status=4
Mar-06 19:57:44 DEBUG CP Server Thread-6 :: sickbeard.db: SELECT COUNT(*) FROM tv_episodes WHERE season != 0 AND episode != 0 AND airdate <= 734202
[werner@WernerPC Logs]$

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Oh, zou dat het zijn. Ik heb net een issue voor SB gelogd omdat ik een Nederlandse serie wel op NewzBin zie, maar SB download hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
FreshMaker schreef op zondag 06 maart 2011 @ 15:36:
Heeft er iemand een idee hoelang het duurt voor de database van thetvdb is ge-update ?
Een nieuwe serie gaat eerst langs de moderators. Dus het is niet te zeggen hoe lang het duurt.
Nieuwe afleveringen toevoegen gaat per direct en hoeft niet gecontroleerd te worden.
Ik heb er een paar NL series ingezet shows, als dansen op het ijs, en all you need is love
Nu in de "hoop" dat sickbeard er wel iets mee gaat doen
Sickbeard gebruikt thetvdb dus om te zien wanneer een serie wordt uitgezonden.
Dus als je series eenmaal toegevoegd zijn kan je ze vullen met informatie. Pas dan kan sickbeard zoeken.

[ Voor 35% gewijzigd door job op 06-03-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej,

ik heb nzb.su toegevoegd. Maar deze geeft constant errors:

"500 Internal Server Error

The server encountered an unexpected condition which prevented it from fulfilling the request.

File "/Applications/Sick-Beard/cherrypy/_cprequest.py", line 660, in respond
response.body = self.handler()
File "/Applications/Sick-Beard/cherrypy/lib/encoding.py", line 193, in __call__
self.body = self.oldhandler(*args, **kwargs)
File "/Applications/Sick-Beard/cherrypy/_cpdispatch.py", line 25, in __call__
return self.callable(*self.args, **self.kwargs)
File "/Applications/Sick-Beard/sickbeard/webserve.py", line 2105, in searchEpisode
logger.log(tempStr)
File "/Applications/Sick-Beard/sickbeard/logger.py", line 91, in log
sbLogger.info(outLine)
File "/System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.6/lib/python2.6/logging/__init__.py", line 1021, in info
File "/System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.6/lib/python2.6/logging/__init__.py", line 1129, in _log
File "/System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.6/lib/python2.6/logging/__init__.py", line 1139, in handle
File "/System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.6/lib/python2.6/logging/__init__.py", line 1176, in callHandlers
File "/System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.6/lib/python2.6/logging/__init__.py", line 662, in handle
File "/System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.6/lib/python2.6/logging/__init__.py", line 770, in emit
File "/System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.6/lib/python2.6/logging/__init__.py", line 713, in handleError
File "/System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.6/lib/python2.6/traceback.py", line 124, in print_exception
File "/System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.6/lib/python2.6/traceback.py", line 13, in _print
File "/Applications/Sick-Beard/lib/hachoir_core/i18n.py", line 80, in write
self.device.write(text)
IOError: [Errno 5] Input/output error"

Iemand een idee waarom dit gebeurd? Ik heb geen idee welke search provider nu wel werkt.. Want ik krijg gewoon geen download aan de gang via sabnzbd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Draai je de laatste build, en met python2? :-)

Anyhow, bij mij werkt het nu wel. IK draaide eerst de versie uit de AUR van archlinux. Nu zelf de laatste build gedownload van de sickbeard site. Het enige wat niet werkt is automatisch post-processing. Als ik een nieuwe episode heb gedownload moet ik handmatig sickbeard de TV folder laten processen.. :( Achja, series volgen werkt nu al 100 keer beter dan eerst dus ik kan er wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
WernerL schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:10:
Draai je de laatste build, en met python2? :-)

Anyhow, bij mij werkt het nu wel. IK draaide eerst de versie uit de AUR van archlinux. Nu zelf de laatste build gedownload van de sickbeard site. Het enige wat niet werkt is automatisch post-processing. Als ik een nieuwe episode heb gedownload moet ik handmatig sickbeard de TV folder laten processen.. :( Achja, series volgen werkt nu al 100 keer beter dan eerst dus ik kan er wel mee leven.
Heb je wel sabnzbd en het script gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Ja, maar zag net ook dat sickbeard geen rechten had om iets in de TV map te mogen doen. Sabnzbd maakt die mappen aan met als eigenaar 'Sabnzbd', in de config even de juiste rechten moeten zetten die die mappen krijgen. Nu zou het wel goed moeten gaan. Even proberen zometeen. :-)

Om handmatig te kunnen processen moest ik dus ook eerst de rechten in die map goed zetten dus ik neem aan dat het daar dan aan ligt. :P

[ Voor 19% gewijzigd door WernerL op 07-03-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Dat zal het dan zijn denk ik ja.

Het is jammer dat het installeren van Sickbeard niet de aller makkelijkste taak is, maargoed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn probleem is opgelost, ik kan nu gewoon weer episodes downloaden via NZB.su. Heeft te maken met een dagelijks limiet, als je dat overschrijft krijg je een hele lange rij tekens in SABnzbd te zien, en download hij niets.

Nu kom ik het volgende tegen: als ik in Sick Beard op het vergrootglas klik (wat wil zeggen dat hij de episode gaat zoeken en naar SABnzbd stuurt), plant hij hem twee keer in SABnzbd. Wat kan ik daar tegen doen? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:56:
Mijn probleem is opgelost, ik kan nu gewoon weer episodes downloaden via NZB.su. Heeft te maken met een dagelijks limiet, als je dat overschrijft krijg je een hele lange rij tekens in SABnzbd te zien, en download hij niets.

Nu kom ik het volgende tegen: als ik in Sick Beard op het vergrootglas klik (wat wil zeggen dat hij de episode gaat zoeken en naar SABnzbd stuurt), plant hij hem twee keer in SABnzbd. Wat kan ik daar tegen doen? Iemand een idee?
Melden bij midgetspy

http://code.google.com/p/sickbeard/issues/list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Twylight schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:36:
Dat zal het dan zijn denk ik ja.

Het is jammer dat het installeren van Sickbeard niet de aller makkelijkste taak is, maargoed :+
Wat nou, niet makkelijk?
Gisteren op mijn nieuwe server nog gedaan, sabnzbd en sickbeard samen op 30 minuten volledig in orde, postprocessing en al.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
dodge_911 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:51:
[...]

Wat nou, niet makkelijk?
Gisteren op mijn nieuwe server nog gedaan, sabnzbd en sickbeard samen op 30 minuten volledig in orde, postprocessing en al.
Voor een tweaker ja, voor een leek is het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:56:

Het probleem lag bij de zoekmachine dus, dacht ik al:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:20

Nitai

Live the life you love.

Ik heb gezocht maar kon het niet vinden. Is het mogelijk dat je in Sickbeard aangeeft dat hij wel HD materiaal downloadt, maar niet de WEB DL 720p versies downloadt? Ik gebruik Periscope om de ondertiteling automatisch binnen te halen, maar voor veel WEB DL content is er geen ondertiteling (zowel Engels als Nederlands niet).

offtopic:
Trouwens, ligt het aan mij of is Bierdopje down?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Quality op custom zetten, dan krijg je meer opties. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 07:35
Ik krijg periscope niet aan de praat.

Zodra ik:

code:
1
periscope </path/to/my/video> -l en

Run krijg ik een boel errors voor me neus:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
/mnt/Media/Video/Series/Californication/Season  4/californication.s04e05.720p.hdtv.x264-immerse.srt.gz'
ERROR:root:Error raised by plugin SubScene: 'id'
  File "/usr/lib/python2.6/dist-packages/periscope/plugins/SubScene.py", line 71, in process
    subs = self.query(fname, langs)
  File "/usr/lib/python2.6/dist-packages/periscope/plugins/SubScene.py", line 166, in query
    sub_id = subs["id"][1:]
  File "/usr/lib/pymodules/python2.6/BeautifulSoup.py", line 541, in __getitem__
    return self._getAttrMap()[key]
KeyError: 'id'
ERROR:root:Error raised by plugin SubScene: 'id'
  File "/usr/lib/python2.6/dist-packages/periscope/plugins/SubScene.py", line 71, in process
    subs = self.query(fname, langs)
  File "/usr/lib/python2.6/dist-packages/periscope/plugins/SubScene.py", line 166, in query
    sub_id = subs["id"][1:]
  File "/usr/lib/pymodules/python2.6/BeautifulSoup.py", line 541, in __getitem__
    return self._getAttrMap()[key]
KeyError: 'id'
ERROR:root:Could not query the server OpenSubtitles
ERROR:root:Open subtitles could not be contacted for logout

What gives? :P

Tis eigenlijk 1 grote error bende......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 07:35
Op dit moment ben ik alleen geinteresseerd in de cli versie. Python komt later wel.... Dat staat toch los van elkaar?

Meh... snap de errors al. Ik denk dat in de tussentijd de urls van de verschillende sites veranderd zijn maar dat periscope nog niet daarvoor geupdate is. Ik heb de meeste sites in __init__.py uitgezet. Maar ik vind eigenlijk niks? Ik rename niks van wat ik download. XBMC subtitle scripts werkt bv wel.....

[ Voor 63% gewijzigd door lowfi op 07-03-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Kent iemand eigenlijk goed zoekmachines die je kunt toevoegen? Ik vind niet altijd alles op HD kwaliteit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-09 08:45
Voor SickBeard of CouchPotato, Haijo?

Op dit moment heb ik een account bij NZB.su (vrienden account, eens een €10tje gedoneerd aan Steve) en hij pakt bij mij bijna alles aan wat ik voor series bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Oh, sorrie, voor Sickbeard.

NZB.su kun je dus alleen bij als je een account hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-09 08:45
Je kunt dat account gewoon gratis aanmaken, het enige wat je hoeft te doen in SickBeard is even de API-key van nzb.su toevoegen en dan ben je al klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Ben blij dat ik me zo'n 1,5 jaar geleden al op NZBs heb geregistreerd :P die is nu niet meer open voor nieuwe leden, en dat is i.m.o. de beste indexer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Laatst online: 10:20

Nitai

Live the life you love.

WernerL schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:56:
Quality op custom zetten, dan krijg je meer opties. :-)
Super, dank je wel WernerL, eens even kijken :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op zondag 06 maart 2011 @ 20:44:
Oh, zou dat het zijn. Ik heb net een issue voor SB gelogd omdat ik een Nederlandse serie wel op NewzBin zie, maar SB download hem niet.
En antwoord:
SB may find non-english episodes on other providers but that is more of an accident, there is no official support for non-english episode downloading at this time.
Nou ben ik geen programmeur, maar als ik in staat ben om een Nederlandse serie toe te voegen in SB, daarnaast zie ik de aflevering in Newzbin staan, dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om dat te ondersteunen?

* pven is overigens nog steeds blij met SB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:30
pven schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:59:
[...]

En antwoord:

[...]

Nou ben ik geen programmeur, maar als ik in staat ben om een Nederlandse serie toe te voegen in SB, daarnaast zie ik de aflevering in Newzbin staan, dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om dat te ondersteunen?

* pven is overigens nog steeds blij met SB ;)
Ik zie inderdaad niet direct in waarom nederlandse series anders zouden zijn dan engelse?

Het gaat toch als volgt:
- Geef naam serie op (+land)
- SB kijkt op TVDB.com voor een lijst van seizoenen+afleveringen+fanart
- Je geeft op welke afleveringen je wilt hebben (wanted)
- SB doet een backlog search op het TVDB nummer of serienaam+SxxExx
- Stuurt NZB door naar SAB
- Voila

Alwaar zit dan het verschil tussen engels en non-engels. Wellicht dat non-engels niet gesupport wordt, maar het zou toch wel moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Hij bedoelt daarmee dat Lost.S01E01.GERMAN. misschien per ongelijk gedownload wordt, maar dat dat niet officieel ondersteund is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel
  • Laatst online: 15-08 17:51

AngryAngel

Veni Vidi Vici

ik krijg periscope niet aan de praat

ik heb python 2.6.6 geinstalleerd op mij windhoos bakje
vervolgens setuptool en beautifulsoup geinstalleerd
tevens PATH ingesteld voor python

krijg de volgende error bij setup.py install en setup.py build
code:
1
2
3
4
Taceback (most recent call last):
    file "setup.py", line 2, in <module>
        import version
ImportError: No module named version

nu staat er in de periscope map wel version.py
ik heb geen idee wat er nu aan de hand is, en google op de foutmelding geeft geen hits (dit topic als 1 van de 3)
edit: issue fixed - ik heb de periscope-0.1.4./periscope map in de pythonpath gezet (aangezien daar ook een version.py staat), en hij installed perfekt

tevens heb ik cheetah geinstalleerd en c compiler van namemapper voor python 2.6 voor sick beard. deze werkt trouwens perfect in combinatie met sabnzb

[ Voor 12% gewijzigd door AngryAngel op 08-03-2011 15:51 ]

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op mijn Synology draaide Sickbeard icm SABnzbd tot dit weekend als een zonnetje. Ik heb nu SABnzbd bijgewerkt naar de nieuwste versie (0.5.6), en nu werkt mijn sabToSickbeard.py-script niet meer. Uit de logging wordt ik ook niet veel wijzer. Deze verwijst naar een pythonscript die voor zover ik weet ongewijzigd is gebleven

SABnzbd-log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2011-03-08 14:51:09,129::INFO::[newsunpack:134] Failed script /volumeUSB1/usbshare/sabnzbd/scripts/sabToSickBeard.py, Traceback: 
  File "/volume1/@appstore/sab2/SABnzbd-0.5.6/sabnzbd/newsunpack.py", line 132, in external_processing
    startupinfo=stup, env=env, creationflags=creationflags)
  File "/var/packages/sab2/target/utils/lib/python2.5/subprocess.py", line 594, in __init__
    errread, errwrite)
  File "/var/packages/sab2/target/utils/lib/python2.5/subprocess.py", line 1097, in _execute_child
    raise child_exception
OSError: [Errno 2] No such file or directory

Ik heb het bestand newsunpack.py ook gekopieerd uit de vorige SAB-directory (0.5.4), maar die geeft hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietb
  • Niet online
Zoiets had ik ook, opgelost met een symlink naar python. Staat hier ergens in de comments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-09 21:34
Voor mensen met CouchPotato gerelateerde problemen. Ik heb een dedicated en centraal "forum" aangemaakt. Deze kan gevonden worden op http://couchpotato.tenderapp.com.

Ook voor diegenen die direct een bug of feature willen melden, dit kan vanaf vorige week op: http://couchpotato.lighth...jects/56809-couch-potato/

Linkjes zijn ook terug te vinden op http://couchpotatoapp.com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Ik zag dat mijn issues/requests van github daarnaar toe waren geplaatst in m'n mail idd. Waar ben je nu vooral mee bezig dan? Gewoon nog met de "normale" versie of met 2.0?

Omdat ik bij een hoop requests CP2.0 zag staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Pietb schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:02:
Zoiets had ik ook, opgelost met een symlink naar python. Staat hier ergens in de comments.
Daar wordt de oplossing 'ln -s /usr/bin/python2 /usr/bin/python' gegeven, maar dit werk helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-09 21:34
Twylight schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:47:
Ik zag dat mijn issues/requests van github daarnaar toe waren geplaatst in m'n mail idd. Waar ben je nu vooral mee bezig dan? Gewoon nog met de "normale" versie of met 2.0?

Omdat ik bij een hoop requests CP2.0 zag staan :P
Ik ben bezig met "2.0". Eerst zorgen dat het allemaal weer draait zoals nu (maar dan minder crappy code). Dan de lopende bugs oplossen, en dan komen de extra functies.
Lighthouse helpt in ieder geval het overzicht te houden voor mijzelf. Ook al koppel ik geen datum aan milestones, omdat ik geen inzicht heb hoeveel vrije tijd ik kan besteden. Het blijft een hobby en als ik moet stressen om iets af te krijgen, wordt het niet leuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik ben voor het eerst bezig met configureren van sabnzbd, sickbeard en couchpotato.

Couchpotato lijkt goed te gaan. :)

Met Sickbeard heb ik problemen. Ik heb de serie oh oh tirol toegevoegd, als ik nu op manual search klik bij aflevering 1 dan zegt hij dat er niets gevonden kan worden met de zoekterm: Oh Oh Tirol - S01E01. Als zoekmachines gebruik ik womble en nzb.su. Op die sites zelf wordt de aflevering wel gevonden als ik Oh Oh Tirol - S01E01 als zoekterm gebruik. Iemand suggesties? Bedankt. :)

[ Voor 12% gewijzigd door magnifor op 08-03-2011 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Thanks, ik zie het. :) Hopen dat de ook niet engelse series ondersteund worden. :)

[ Voor 4% gewijzigd door magnifor op 08-03-2011 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:04

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik heb eergister Sickbeard geinstalleerd, en vandaag alle instellingen goed gezet. Hij pakt mijn serie's keurig op, alles goed gescant etc. Nu zit ik met de post processing.

Ik downloadde eerst altijd puur alleen met Sabnzbd met als gevolg dat ik alles handmatig moest doen. Gebruikte RSS feeds om NZB's in te laden, met als gevolg dat ik af en toe wat mistte.
Bestanden verplaatste ik ook zelf naar mijn eigen mappenstructuur. Hierbij pakte ik altijd de hoofdmap van de download, met daarin de MKV en plaatste die in bv TV series\Shownaam\SXX\. De bestanden hernoemde ik niet, ivm het downloaden van subtitle's op bierdopje. Hierbij heb ik de originele filenaam nodig.

Nu is vanochtend een download binnengekomen en verwerkt door Sickbeard, mbv het sabtosickbeard script. Sickbeard zag keurig netjes dat er nog geen seizoensmap was, en heeft deze aangemaakt. Nu heeft hij hier rechtstreeks de MKV in geplaatst, ipv de 'hoofdmap' van de download. Is er een manier dat hij de map meeneemt, en niet alleen de file?

Een gevolg hiervan, is dat er een map TV blijft bestaan. Deze map is aangemaakt door Sabnzbd, met daarin de map van de download met diverse files. Deze TV map hoeft van mij helemaal niet, maar blijkbaar is dit nodig ivm categorieën in Sab?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
[url]http://localhost:8080/config/categories/[/url]

Kijk eens wat je daar bij je tv categorie hebt staan

[ Voor 5% gewijzigd door jmxd op 09-03-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Afbeeldingslocatie: http://i20.photobucket.com/albums/b215/TheExecuter/Tweakers/sab.png

Ik neem aan dat ik kolom Map niet leeg mag laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
tuurlijk wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:40
The Executer schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:57:
Ik neem aan dat ik kolom Map niet leeg mag laten?
Waarom niet? Alle paden zijn relatief tov in jouw geval E:\download. Geen pad invullen en het gaat naar E:\Download zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dyaHYMHwFjMXf4OPiMvYlusr/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik heb inmiddels geen map meer aangegeven staan.

Nu zit ik nog met het eerste verhaal uit mijn vorige post, dat de bestanden direct in de seizoensmap worden geplaatst ipv in hun eigen mapje. Wat ik wil is dat de serie binnenkomt en volledig door Sickbeard wordt verplaatst naar mijn tv series map. Ik wil dus geen resten overhouden in mijn download-map. Ben nogmaals door Sickbeard heen gelopen, maar kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Dat kan niet, sickbeard bewaard alleen je .mkv/.avi/.wmv of w/e file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Ik kom er niet uit. Kun je in Sickbeard bepaalde strings excluden? Voorbeeld: ik heb Chuck erin staan, maar Sickbeard pakt altijd de Chuck.S0xE0x-WEBDL... maar ik heb liever een sat rip van bijvoorbeeld dimension die vaak een dag later wordt gepost. Nu moet ik deze steeds handmatig nog downloaden.

Verder werkt dit echt goed. Ongelofelijk, vooral met Prowl notificaties op mijn telefoon is dat erg vet. 8)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
als je de 'Quality' van een serie aanpast, kun je ervoor kiezen om de 720p WEBDL te excluden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Waarom wil je liever de rip van dimension :? WEB-DL komt van iTunes en is de best mogelijke kwaliteit op BluRay rip na.

Geen watermark e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Twylight schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:42:
Dat kan niet, sickbeard bewaard alleen je .mkv/.avi/.wmv of w/e file.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Mgggu0faqY3GEZ6XEGTA5RLv/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Ja maar dan verplaatst hij alsnog niet de map, maar misschien is dit genoeg voor 'em
Pagina: 1 ... 8 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.