[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a. Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 47 Laatste
Acties:
  • 295.926 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-10 15:42
Ik heb het zooitje ook aan de praat gekregen en het werkt prima!
Behalve dan de torrents. De NZB bestanden worden netjes naar SABnzbd gestuurd.
Ik heb de torrent blackhole ingesteld, maar er worden maar geen torrents gedownload.
Er wordt ook niet eens naar gezocht:

code:
1
2
3
4
5
feb-03 17:58:32 INFO     CP Server Thread-6 :: No downloads were found
feb-03 17:58:31 INFO     CP Server Thread-6 :: Searching NZB.su for Heroes - S04E19 - Brave New World - 720p BluRay
feb-03 17:58:31 INFO     CP Server Thread-6 :: Searching Womble's Index for Heroes - S04E19 - Brave New World - 720p BluRay
feb-03 17:58:31 INFO     CP Server Thread-6 :: Searching for Heroes - S04E19 - Brave New World - 720p BluRay
feb-03 17:58:31 INFO     CP Server Thread-6 :: Searching for download for Heroes - S04E19 - Brave New World - 720p BluRay

Vergeet ik een instelling (Ik kan ook niet vinden waar ik iets van een search provider kan instellen) of doe ik iets anders verkeerd?

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:20
Dude... SB doet geen torrents, alleen newsgroups...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Officieel heeft Sickbeard wel (hele minimale) support voor torrents, maar in de praktijk gebruikt niemand dat en doet de ontwikkelaar daar ook niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
Twylight schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:46:
Officieel heeft Sickbeard wel (hele minimale) support voor torrents, maar in de praktijk gebruikt niemand dat en doet de ontwikkelaar daar ook niks aan.
Ah, oke, dus dan zou ik CP moeten nemen.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:52
SB en CP doen 2 verschillende dingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Niekfct schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:54:
[...]

http://embercode.com/tvshows/ is voor tv shows en torrents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Waarom zou je nou je tv shows van torrent halen als je al usenet gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 17:42
Niekfct schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:54:
[...]

Huh? Wil je nou series (SB) of films (CP) downloaden? :?

[ Voor 27% gewijzigd door xburchartz op 03-02-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Maar enkel voor OSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
Oh oeps. Ik heb eea door elkaar gehaald. Excuus :)

Reden dat ik ook torrents wil gebruiken, is dat veel (wat oudere) episodes niet gevonden worden.
Misschien dat er dan wel torrents gevonden zouden worden.

Edit:
Overigens, SickBeard vindt nu helemaal niks meer. Zelfs de "Episodes" van deze week niet, terwijl wanneer ik handmatig op NZB.su zoek (die ook als search provider staat), er wel hits zijn.

code:
1
2
3
4
5
feb-03 22:11:35 INFO     CP Server Thread-7 :: No downloads were found
feb-03 22:11:35 INFO     CP Server Thread-7 :: Searching NZB.su for Episodes S01E04 Episode Four
feb-03 22:11:35 INFO     CP Server Thread-7 :: Searching NZBs'R'US for Episodes S01E04 Episode Four
feb-03 22:11:35 INFO     CP Server Thread-7 :: Searching for Episodes S01E04 Episode Four
feb-03 22:11:35 INFO     CP Server Thread-7 :: Searching for download for Episodes S01E04 Episode Four

Dit gebeurt op twee systemen, zelfde API voor NZB.su

[ Voor 86% gewijzigd door Niekfct op 03-02-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Hij zoekt alleen in de RSSfeed van twee dagen oud. als ze langer dan 2 dagen geleden gepost zijn dan moet je backlog forcen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
Ook als ik op het search-loepje druk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:11
ik krijg CP niet automatisch opgestart tijdens start up. ik heb de tut van mar2zz gevolgd en alle stappen uitgevoerd. mijn init.d script ziet er zou uit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
############### EDIT ME ##################
# path to app
APP_PATH=/home/aegis/.couchpotato

# path to python bin
DAEMON=/usr/bin/python
# startup args
DAEMON_OPTS=" CouchPotato.py -q"

# script name
NAME=couchpotato

# app name
DESC=CouchPotato

# user
RUN_AS=aegis

PID_FILE=/var/run/couchpotato.pid

als ik sudo /etc/init.d/couchpotato start uitvoer op via SSH krijg ik netjes de output Starting CouchPotato
maar als ik dan naar browser ga krijg ik geen pagina. maar als ik sudo python couchpotato.py -d doe in de map .couchpotato/ waar CP ook staat geïnstalleerd volgens het opstart script dan doet die het wel.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Laatst online: 29-09 19:31

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Een probleem waar ik tegen aan loop en misschien wel meerdere (iig een collega van me ook). Ik gebruik Sickbeard en na de download laat ik in de postprocessing Sickbeard de naam aanpassen en netjes in de map plaatsen.

Normaal gesproken gebruik ik dan in MediaPortal Subcentral om de juiste ondertitels bij de aflevering te zoeken, echter dit is soms lastig, omdat er regelmatig meerdere (verschillende) releases zijn.

Nu dacht ik laatst, als ik de "renaming" uit zet, dan kan ik in de bestandsnaam zien welke release het is en maakt dit het uitkiezen van de juiste ondertitels een stuk gemakkelijker.
Echter zijn er diverse series waarbij dit niet lekker werkt, omdat Subcentral niet zo goed omgaat met "-", ".", etc.Hierdoor krijg ik veel hits binnen Subcentral en vaak staat hier niet eens de juiste bij.

Nu is het bovenstaande natuurlijk een probleem van Subcentral.
Echter las ik hier (heb niet de gehele discussie gelezen) dat er ook mensen gebruik maken van alternatieven om subtitles (automatisch) te downloaden. Zoals bijv. periscoop.

Kan iemand mij hier meer over inlichten wat een goede set-up zou kunnen zijn?
Het liefst natuurlijk automatisch, series komen automatisch binnen en hoef mijn htpc maar op te starten en kan vanuit daar meteen kijken en evt. subs downloaden.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
aegis schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:15:
ik krijg CP niet automatisch opgestart tijdens start up. ik heb de tut van mar2zz gevolgd en alle stappen uitgevoerd. mijn init.d script ziet er zou uit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
# path to app
APP_PATH=/home/aegis/.couchpotato

# path to python bin
DAEMON=/usr/bin/python
# startup args
DAEMON_OPTS=" CouchPotato.py -q"

# script name
NAME=couchpotato

# app name
DESC=CouchPotato

# user
RUN_AS=aegis

PID_FILE=/var/run/couchpotato.pid

als ik sudo /etc/init.d/couchpotato start uitvoer op via SSH krijg ik netjes de output Starting CouchPotato
maar als ik dan naar browser ga krijg ik geen pagina. maar als ik sudo python couchpotato.py -d doe in de map .couchpotato/ waar CP ook staat geïnstalleerd volgens het opstart script dan doet die het wel.
Start 'm eens normaal met sudo /etc/init.d/couchpotato. Als ie gestart is doe daarna eens
netstat -ltnup | grep python
(of sudo netstat -ltnup | grep python).

Je krijgt dan een aantal poorten te zien waar python luistert. 1 van die poorten is couchpotato. (bij mij is bv 5000, zie onder voor output. Probeer alle poorten ff te connecten.
mars@XBMC:~$ netstat -ltnup | grep python
(Not all processes could be identified, non-owned process info
 will not be shown, you would have to be root to see it all.)
tcp        0      0 0.0.0.0:8081            0.0.0.0:*               LISTEN      1912/python     
tcp        0      0 0.0.0.0:8088            0.0.0.0:*               LISTEN      1476/python     
tcp        0      0 0.0.0.0:5000            0.0.0.0:*               LISTEN      1015/python 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:11
okay ik heb CP gestopt via de browers want als ik probeer te stoppen volgens het init script krijg ik deze fout melding.
aegis@freenas:~$ sudo /etc/init.d/couchpotato stop
[sudo] password for aegis:
Stopping CouchPotato
start-stop-daemon: warning: failed to kill 2016: No such process
1 pids were not killed
No process in pidfile '/var/run/couchpotato.pid' found running; none killed.

als ik hem dan weer opstart zoals hier onder
aegis@freenas:~$ sudo /etc/init.d/couchpotato start
Starting CouchPotato
aegis@freenas:~$ netstat -ltnup | grep python
(Not all processes could be identified, non-owned process info
 will not be shown, you would have to be root to see it all.)
tcp        0      0 0.0.0.0:9090            0.0.0.0:*               LISTEN      1210/python sabnzbd https
tcp        0      0 0.0.0.0:9092            0.0.0.0:*               LISTEN      1108/python sickbeard
tcp        0      0 0.0.0.0:8085            0.0.0.0:*               LISTEN      1210/python sabnzbd http

als ik cp opstart via sudo python Couchpotato.py -d en dan die netstat doe dan staat die wel erbij.
zie alleen nu dat sabnzbd naast https ook gewoon http blijf draaien weet niet of dat normaal is?

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:23
Volgens mij moet in je init.d scriptje ook start|stop|etc verwerkt zijn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
#! /bin/sh

### BEGIN INIT INFO
# Provides:          SickBeard application instance
# Required-Start:    $all
# Required-Stop:     $all
# Default-Start:     2 3 4 5
# Default-Stop:      0 1 6
# Short-Description: starts instance of Sickbeard
# Description:       starts instance of Sickbeard using start-stop-daemon
### END INIT INFO

# path to app
APP_PATH=/home/sebas/Sickbeard

# path to python bin
DAEMON=/usr/bin/python

# startup args
DAEMON_OPTS=" SickBeard.py -q"

# script name
NAME=SickBeard

# app name
DESC=SickBeard

# user
RUN_AS=root

PID_FILE=/var/run/sickbeard.pid

############### END EDIT ME ##################

test -x $DAEMON || exit 0

set -e

case "$1" in
  start)
        echo "Starting $DESC"
        start-stop-daemon -d $APP_PATH -c $RUN_AS --start --background --pidfile $PID_FILE  --make-pidfile --exec $DAEMON -- $DAEMON_OPTS
        ;;
  stop)
        echo "Stopping $DESC"
        start-stop-daemon --stop --pidfile $PID_FILE
        ;;

restart|force-reload)
        echo "Restarting $DESC"
        start-stop-daemon --stop --pidfile $PID_FILE
        sleep 15
        start-stop-daemon -d $APP_PATH -c $RUN_AS --start --background --pidfile $PID_FILE  --make-pidfile --exec $DAEMON -- $DAEMON_OPTS
        ;;
  *)
        N=/etc/init.d/$NAME
        echo "Usage: $N {start|stop|restart|force-reload}" >&2
        exit 1
        ;;
esac

exit 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 06-10 20:08
Als er mensen zijn welke in sickbeard het volgende ip adres gebruiken: 0.0.0.0 , verander dit dan meteen even in 127.0.0.1. Blijkbaar wordt 0.0.0.0 sinds de laatste update niet meer geaccepteerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Bij mij moest er http:// voor, misschien dat dat het verschil maakt. Komt door https://github.com/midget...0d9306b3edb1e3580f7f47aeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
hmm. ik zie dat sickbeard er bij 127.0.0.1 inderdaad http voor heeft geplakt.
Wellicht dat alleen al het opnieuw invullen van het veld het had gecorrigeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier een update issue

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Feb-04 21:51:45 INFO     CP Server Thread-6 :: Output: From git://github.com/midgetspy/Sick-Beard
Feb-04 21:51:45 ERROR    CP Server Thread-6 :: Didn't find indication of success in output, assuming git pull failed
*
* Aborting
* Updating b642c5b..a283fd8
* Please, commit your changes or stash them before you can merge.
*   sickbeard/tvcache.py
*   sickbeard/tv.py

Als je de 2 bestanden verwijderd, ( tvcache.py & tv.py ) of verplaatst, dan gaat de update wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
(jarig!)
FreshMaker schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 22:09:
Hier een update issue

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Feb-04 21:51:45 INFO     CP Server Thread-6 :: Output: From git://github.com/midgetspy/Sick-Beard
Feb-04 21:51:45 ERROR    CP Server Thread-6 :: Didn't find indication of success in output, assuming git pull failed
*
* Aborting
* Updating b642c5b..a283fd8
* Please, commit your changes or stash them before you can merge.
*   sickbeard/tvcache.py
*   sickbeard/tv.py

Als je de 2 bestanden verwijderd, ( tvcache.py & tv.py ) of verplaatst, dan gaat de update wel goed
Had een soort gelijk probleem, alleen was het bij mij config.css.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik probeer het LaSi script te runnen van Mar2zz, echter loop ik meteen al vast. Het zal waarschijnlijk iets heel stoms zijn, maar als ik "sudo chmod +x LaSi.sh" invoer dan krijg ik de melding "cannot acces 'LaSi.sh'; no such file or directory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Sta je wel in de goeie map dan? je moet wel in de map staan waar die file inzit...
doen eens ls -l LaSi.sh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
ah ik zie dat hij hem helemaal niet heeft gekopieerd! Daarom vindt hij hem natuurlijk niet |:(
Ik kan dit bestand echter bijna nergens heen kopieren, ik krijg dan de foutmelding permission denied in mijn ftp client.Verplaatsen naar bijvoorbeeld /home/xbmc/LaSi.sh gaat wel, maar ik kan via de terminal alleen tot /home komen. Als ik naar /xbmc probeer te navigeren dan krijg ik de melding no such file or directory. Lijkt wel alsof ik niet kan verplaatsen naar een onderliggende map.. Ook niet via het command mv in de terminal.

[ Voor 159% gewijzigd door MuSeLive op 05-02-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MuSeLive schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 17:46:
ah ik zie dat hij hem helemaal niet heeft gekopieerd! Daarom vindt hij hem natuurlijk niet |:(
Ik kan dit bestand echter bijna nergens heen kopieren, ik krijg dan de foutmelding permission denied in mijn ftp client.Verplaatsen naar bijvoorbeeld /home/xbmc/LaSi.sh gaat wel, maar ik kan via de terminal alleen tot /home komen. Als ik naar /xbmc probeer te navigeren dan krijg ik de melding no such file or directory. Lijkt wel alsof ik niet kan verplaatsen naar een onderliggende map.. Ook niet via het command mv in de terminal.
als root ingelogd ?

( password aan root toevoegen, en ermee inloggen $ sudo passwd root )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
ga in een map staan waar je wel in mag en doe dan wget http://dl.dropbox.com/u/18712538/LaSi/LaSi.sh, daarna sudo chmod +x LaSi.sh en dan ./LaSi.sh.

Waarom doe je het met ftp? ssh naar je machine dat is toch makkelijker? in terminal vanaf je laptop of via putty op windows doe je ssh -l gebruikersnaam computernaam dus in jouw geval ssh -l muselive xbmc waarschijnlijk. dan kom je automatisch in je homefolder terecht en dan kun je wgetten.

Voor een beetje bestanden heen en weer zwaaien via de terminal gebruik in altijd midnight commander (sudo apt-get install mc) en start die op met mc (of sudo mc als je ook in root- of andere usermappen wilt zitten).

[ Voor 19% gewijzigd door Mar2zz op 05-02-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
FreshMaker schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:15:
[...]

als root ingelogd ?

( password aan root toevoegen, en ermee inloggen $ sudo passwd root )
Gelukt, ik kan nu via de terminal in de onderliggende map komen en het script van mar2zz starten.
Echter als ik via root wil installeren krijg ik de waarschuwing dat inloggen via root dingen in de war geschopt kunnen worden. Installeer ik via mijn gebruikersnaam dan krijg ik na het bericht "say hello to my little friend!" de melding "mkdir: cannot create directory 'LaSi': Permission denied

Na een tijdje klooien is het mij uiteindelijk gelukt en heb ik nu sab, sickbeard en couchpotato geinstalleerd!. bedankt iig! Jij ook, Mar2zz. zonder jouw handleidingen zou het nooit gelukt zijn!

Nog een laatste vraag: van een bepaalde serie vind ik de eerste seizoenen niet in nzbmatrix en nzb.su. via een simpele searchengine zoals binsearch wél. Nu kan ik deze nzb natuurlijk invoeren in sab en aangeven dat het een serie is en het doorgestuurd moet worden naar SB. Echter wat doet SB hier dan mee? Ik neem aan dat het voor hem een onbekend bestand is en hij hem dus niet kan verplaatsen naar de juiste serie. Is er dan een mogelijkheid om aan te geven welke seizoen en welke aflevering het is? Ik kan hem natuurlijk ook gewoon handmatig renamen en goed neerzetten en dan aangeven in SB dat hij complete is, maar hoe automatischer, hoe beter :P.

[ Voor 128% gewijzigd door MuSeLive op 06-02-2011 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door MuSeLive op 05-02-2011 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Hij zal 'm wel postprocessen, als het gewoon scenenaming is zoals true.blood.s03e12.720p.dimension.mkv dan gaaat het wel goed. je kunt daar dus gewoon het sabtosickbeard.py als postprocessingscript selecteren.

wat betreft het installeren van couchpotato of sickbeard als root, dat is geen goed idee, de git pull gaat dan ook als root en dan is root de eigenaar van die bestanden, met andere users kun je dan niet in die map of updaten (dacht ik). Je kunt eventueel het installscript editen, bij variabelen bovenin daar staat USER=$USER, maar daar kun je bijvoorbeeld ook USER=xbmc van maken. maar dan moet je zelf ook in de xbmc mappen kunnen om de installatie te kunnen afmaken (of xbmc in de mappen waar je het installeren wilt). $USER is in bash de user die het script uitvoert, dat kun je dus overschrijven door te zeggen USER=randomname

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik merk ineens dat de windows versie van Couchpotato (r28), niks meer download, de log file zegt steeds:
NZB .... misses the following required words.
Ik heb geen required words opgegeven en daardoor lijkt ie ineens niks meer te downloaden.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Mar2zz schreef op zondag 06 februari 2011 @ 00:55:
Hij zal 'm wel postprocessen, als het gewoon scenenaming is zoals true.blood.s03e12.720p.dimension.mkv dan gaaat het wel goed. je kunt daar dus gewoon het sabtosickbeard.py als postprocessingscript selecteren.

wat betreft het installeren van couchpotato of sickbeard als root, dat is geen goed idee, de git pull gaat dan ook als root en dan is root de eigenaar van die bestanden, met andere users kun je dan niet in die map of updaten (dacht ik). Je kunt eventueel het installscript editen, bij variabelen bovenin daar staat USER=$USER, maar daar kun je bijvoorbeeld ook USER=xbmc van maken. maar dan moet je zelf ook in de xbmc mappen kunnen om de installatie te kunnen afmaken (of xbmc in de mappen waar je het installeren wilt). $USER is in bash de user die het script uitvoert, dat kun je dus overschrijven door te zeggen USER=randomname
Ik heb uiteindelijk met username kunnen inloggen ipv root, dus ik had verder geen problemen met het LaSi script. Heb alles nu mooi voor elkaar, behalve de ondertitelingen. Die vind hij vaak niet, maar dat komt ook omdat ik renamen niet wil uitzetten :p. Ik heb bij sab, "sabtopertosick" bij de sickbeard categorie staan en "sabtoperiscope" bij films, dat klopt lijkt mij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
dat van die scripts klopt inderdaad, zo heb ik de setup ook. wat je kunt doen betreffende die subs is een cronjob maken die het script scanPath elke dag even runt (wel ff juiste paden in zetten). De meeste subs komen wel op opensubtitles uiteindelijk en die zoekt op hashwaardes, dat gaat bijna nooit fout (deden maar meer sites dat).

Ik ben al bezig geweest met een experiment dat een bestand aanmaakt met de originele bestandsnaam (true.blood.s03e14.hdtv.xvid-lol.org bijvoorbeeld) en dan die te gebruiken voor het zoeken van subtitles met cronjobs. alleen sickbeard renamed die ook mee.... maar wellicht kan ik iets met grep doen en dan het pad pakken uit het processen van sickbeard en dan die .org file naar de juiste map kopieren. alleen blijft dan nog over dat de subtitle van periscope de originele bestandsnaam krijgt en dus niet matched met de bestand.avi. daar moet ik nog even iets op vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Als ik kijk naar Newzbin, wat is nu precies het voordeel van Sickbeard t.o.v. de RSS feed die je kunt aanmaken bij Newzbin? Zo heb ik voor al mijn series bijvoorbeeld een RSS feed in Sabnzbd+ staan van een Newzbin search met serienaam, nieuwsgroep, codec en min. grootte. Deze worden dan automatisch gedownload en bij het opstarten van mijn HTPC automatisch ingeladen in Mediaportal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Ik probeer nu de ondertiteling goed te krijgen, alleen loop ik (alweer :p) tegen een probleem aan. Het probleem is dat sab niet meer de films verplaatst naar de juiste categorieën. Ik had sabtopersick als script heb staan en hij vind een ondertiteling echter in de log zie ik uiteindelijk staan: Starting Sickbeard processing
/usr/bin/python: can't open file '/home/xbmc/.sickbeardBEARD/autoProcessTV/sabToSickBeard.py': [Errno 2] No such file or directory
. .sickbeardBEARD klopt uiteraard niet en toen heb ik periscope opnieuw geinstalleerd. Ik krijg geen foutmelding, echter zie ik ook niks in de log staan over sabtosickbeard. Hij blijft weer gewoon staan. Ik heb periscope via het LaSi script geinstalleerd. Daarbij heb ik ingesteld dat periscope de laatste 7 dagen controleerd voor benodigde subtitles, hij bij opstart opnieuw zoekt én bij een nieuwe download. Misschien iets teveel van het goede, maar ondertitelingen vinden doet hij wel :p. Wat kan ik nou verkeerd hebben ingesteld dat Sab de bestanden niet meer verplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Als je sab renaming gebruikt ipv sickb. renaming dan zouden je bestanden al verplaatst moeten zijn voordat het script wordt gerund. wat betreft dat verkeerde pad naar sabtosicbeard.py, open sabtopertosick.sh met een texteditor en pas het daarin aan.ff BEARD weghalen neem ik aan. Ik zal het installscript zo aanpassen dat er geen incorrecte paden opgegeven kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Mar2zz schreef op maandag 07 februari 2011 @ 07:05:
Als je sab renaming gebruikt ipv sickb. renaming dan zouden je bestanden al verplaatst moeten zijn voordat het script wordt gerund. wat betreft dat verkeerde pad naar sabtosicbeard.py, open sabtopertosick.sh met een texteditor en pas het daarin aan.ff BEARD weghalen neem ik aan. Ik zal het installscript zo aanpassen dat er geen incorrecte paden opgegeven kunnen worden.
renaming gaat via sickbeard. Via couchpotato verplaatst hij ze iig wel, alhoewel ik daar veel ondertitels niet vind. Bij gedownloade films icm couchpotato zie ik niks over verplaatsingen staan in de log van sab, alleen het zoeken naar ondertitelingen.

[ Voor 4% gewijzigd door MuSeLive op 07-02-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10 20:31
Ik heb nu zelf alles ook goed lopen onder windows. met Sickbeard, Sabnzbd en Couchpotato, waarbij ik vooral de eerste 2 gebruik.
zoals hierboven al mensen druk bezig zijn geweest met de ondertitelingbestanden, heeft iemand het al compleet werkend aan de praat gekregen, want ik kom er zelf ook niet helemaal uit hoe ik het goed werkend kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 11:39
+1 Trickster...
Sickbear, Couchpotato en SanNZBd werken perfect maar ik heb nog geen mooie automatische ondertitelingoplossing.
Als ik kijk naar Periscope dan kom ik er niet uit: werkt dat wel gewoon op een WIndows systeem met de genoemde programma's?
Ik hoor graag of iemand evt. wat tips heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
(jarig!)
Voor de synology NAS systemen en XMBC is periscope te gebruiken HowTo's hiervoor zijn in de OP te vinden.

Heb het nog niet geprobeerd om periscope onder windows te draaien omdat het voor mij overbodig is.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
AT-Sheriff schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:00:
+1 Trickster...
Sickbear, Couchpotato en SanNZBd werken perfect maar ik heb nog geen mooie automatische ondertitelingoplossing.
Als ik kijk naar Periscope dan kom ik er niet uit: werkt dat wel gewoon op een WIndows systeem met de genoemde programma's?
Ik hoor graag of iemand evt. wat tips heeft.
Voor films maak ik gewoon gebruik van de filters van Newzbin ( Daarvoor heb ik een fork van Couchpotato gemaakt ), en voor series gebruik ik gewoon de XBMC subtitle plugin. Om series te downloaden gebruik ik overigens episode butler, en daar kun je ook al instellen dat je alleen releases met subtitles wil, maar die subtitles laten meestal langer op zich wachten, en dan pak ik gewoon de versie zonder subs.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 11:39
Bedankt voor de reacties, ik heb de links in de OP nog eens goed bestudeerd over het gebruik van Periscope.
Zelf draai ik een Win7 systeem met MediaPortal, geen XMBC. Ik kan niet wijs worden uit de info over Periscope over het gebruik op een systeem als dat van mij, niet zijnde een NAS of een Linuxsysteem.
Zijn er geen andere meer n00b-proff programma's die hetzelfde kunnen als Periscope? Nu moet ik voor ieder videobestand vanuit MediaPortal handmatig een ondertiteling zoeken en selecteren en dat werkt niet zo lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Misschien kunnen we deze ook toevoegen aan de OP: sl1000 in "Het grote QNAP topic" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Exocet schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:19:
Ik merk ineens dat de windows versie van Couchpotato (r28), niks meer download, de log file zegt steeds:
NZB .... misses the following required words.
Ik heb geen required words opgegeven en daardoor lijkt ie ineens niks meer te downloaden.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik heb op mijn Synology eenzelfde probleem, of in ieder geval met hetzelfde resultaat:

code:
1
Unable to connect to SAB: [Errno url error] unknown url type: '192.168.1.110'

Aan SABnzbd is niets veranderd, en die is ook gewoon benaderbaar op het genoemde IP-adres.

Vreemd: in de configfile het IP-adres van de NAS gewijzigd naar localhost, en het werkt weer...

[ Voor 6% gewijzigd door mrwolf op 07-02-2011 17:14 . Reden: eureka! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
Ik gebruik het setje van software ook onder windows, en maak wel gebruik van XBMC, maar omdat de bestanden gerenamed worden lijkt het mij erg lastig om de juiste versie te vinden, vandaar dat ik zelf dat, dat het voor het renamen moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
AT-Sheriff schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:37:
Bedankt voor de reacties, ik heb de links in de OP nog eens goed bestudeerd over het gebruik van Periscope.
Zelf draai ik een Win7 systeem met MediaPortal, geen XMBC. Ik kan niet wijs worden uit de info over Periscope over het gebruik op een systeem als dat van mij, niet zijnde een NAS of een Linuxsysteem.
Zijn er geen andere meer n00b-proff programma's die hetzelfde kunnen als Periscope? Nu moet ik voor ieder videobestand vanuit MediaPortal handmatig een ondertiteling zoeken en selecteren en dat werkt niet zo lekker.
Kan je op windows niet gewoon pythonprogramma's runnen met python programmanaam? Dat kan toch in een batchfile dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
AT-Sheriff schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:37:
Zelf draai ik een Win7 systeem met MediaPortal, geen XMBC.
Ook MediaPortal heeft voor de TvSeries plugin de mogelijkheid om subs te downloaden. Ik heb er in ieder geval ooit een implementatie voor Bierdopje.com voor gemaakt, en volgens mij ook gesubmit naar de makers. Ik weet echter niet of die implementatie ook over genomen is.
_trickster_ schreef op maandag 07 februari 2011 @ 18:04:
Ik gebruik het setje van software ook onder windows, en maak wel gebruik van XBMC, maar omdat de bestanden gerenamed worden lijkt het mij erg lastig om de juiste versie te vinden, vandaar dat ik zelf dat, dat het voor het renamen moet gebeuren.
Daarom laat ik de bestanden ook niet renamen, maar alleen in een nette folder zetten.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Zinu schreef op zondag 06 februari 2011 @ 22:29:
Als ik kijk naar Newzbin, wat is nu precies het voordeel van Sickbeard t.o.v. de RSS feed die je kunt aanmaken bij Newzbin? Zo heb ik voor al mijn series bijvoorbeeld een RSS feed in Sabnzbd+ staan van een Newzbin search met serienaam, nieuwsgroep, codec en min. grootte. Deze worden dan automatisch gedownload en bij het opstarten van mijn HTPC automatisch ingeladen in Mediaportal.
Iemand? De vraag is enigszins verdrongen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Met renaming moet het ook wel kunnen, maar dan moet die originele bestandsnaam ergens opgeslagen worden. Voor linux heb ik al een oplossing bedacht, moet 'm alleen nog in code zetten. Sickbeard logt nogal uitgebreid, en dit is makkelijk te greppen:
Destination folder for this episode: /home/mars/Disk2/TVShows/Medium/.
De originele bestandsnaam maak ik aan de hand van de gevonden avi/mkv en die sla ik tijdelijk op in /tmp/originelenaam.org en na het sickbeard processen kopieer ik die naar die Destinationfolder. Vervolgens laat ik Periscope elke dag met een cronjob alle *.org files vinden en die gaat dan op zoek voor me (dit is al getest en dat werkt prima). Als ie dan een srt gevonden heeft dan laat ik 'm renamen naar de uiteindelijke filenaam.nl.srt of filenaam.en.srt (die gerenamede file zet ik als text in de file origenelenaam.org). Dat moet wel lukken dacht ik. Waarschijnlijk kom ik woensdag wel op de proppen met een bashscript ervoor.

@Zinu:
Sickbeard heeft het door als er een aflevering geskipped wordt en blijft dan proberen. Daar gaat de rss de mist in, als die aflevering er nooit weer in gaat komen dan gaat het gewoon niet meer gebeuren... Aan de andere kant, als je alleen newzbin als provider gebruikt voor sickbeard dan gaat hetzelfde je overkomen. Je spreid zeg maar je odds. Sickbeard doet ook propers/repacks als die uitkomen automatisch en kan eventueel de eerst beschikbare aflevering downlaoden en die later vervangen voor een hogere kwaliteit.

[ Voor 21% gewijzigd door Mar2zz op 07-02-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Sickbeard doet meer dan alleen de download naar sabnzbd sturen. Zo haalt het ook nfo's banners en jpg's op van je series. Het kan de library van je xbmc install automatisch updaten. Daarnaast is er natuurlijk meer dan newzbin.. sickbeard kan ook gebruik maken van nzbmatrix, nzb.su en andere sites.

Het grote "tekort" van een rss feed is dat je er alleen aankomende downloads kan vinden. afleveringen/series die in het verleden zijn gepost vind je er niet mee. Met sickbeard wel.

edit: wat hij hierboven zegt klopt ook :).

[ Voor 4% gewijzigd door job op 07-02-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Heb een oplossing voor de periscope zoektocht inclusief renamen met Sickbeard. De eerste helft van het script is al klaar, het postprocessingscript voor Sabnzbd. Het cronjobscript moet ik nog aanpassen, maar dat doe ik andere dag, ben moe. De aanpassing is vrij simpel, in het cronjob script wordt nu nog naar avi's en mkv's gezocht, maar als je die naar .org's laat zoeken (die worden met onderstaande dus gemaakt) dan zoekt ie ondertiteling op de originele bestandsnaam. In de .org file staat ook de uiteindelijke filenaam van het hernoemde videobestand, dus op basis daarvan kan ook een gevonden sub gerenamed worden naar de juiste naam. Hoe dat moet ga ik nog even bedenken...

Als je het in gebruik neemt wel even pad naar Sickbeard en Periscope handmatig aanpassen en sudo chmod +x'en. Ik heb uitgeschreven wat elke regel ongeveer doet, mocht iets onlogisch zijn ff dm'tje ofzo.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
#!/usr/bin/env bash

# Author:  Mar2zz
# blogs: mar2zz.tweakblogs.net
# License: GPL v3
#
#
# This script is part of "Lazy admin Scripted installers (LaSi)"
#
# please report bugs/issues @
# https://github.com/Mar2zz/LaSi/issues
#
# Download main script @
# http://dl.dropbox.com/u/18712538/LaSi/LaSi.sh
#------------------------------------------

DIR=$1;                 #### Pathname passed by Sabnzbd
NZB=$3;                                     #### Clean nzb-name passed by Sabnzbd (unused in this script)
GARBAGE=".nfo .srr .sfv .nzb .jpg"          #### Add or remove extensions here

clean_Up () { #### Remove unwanted files
for junk in $GARBAGE
do
find $DIR -name *$junk -type f -exec rm -f {} \;
done
}

post_Sabnzbd () {  #Save original filename

#### Find all video's in downloadfolder
videos=$(find $DIR \( -name *.avi -o -name *.mkv \) -type f)

#### Process 1 by 1
for video in $videos
do
#### save original name
file=${video##*/}
noext="${file%.*}"
oldext=${noext:+${file#$noext}}
newext="${file%.*}.org"

#### make originalvideoname.org in /tmp
touch "/tmp/$newext"

#### start Periscope for first run after download
/usr/bin/python PATH_PERISCOPE/downloadSub.py $video

#### start Sickbeard for processing and log new path and new filename to /tmp/originalname.org.
/usr/bin/python /PATH_SICKBEARD/autoProcessTV/sabToSickBeard.py $DIR $NZB | grep -i "After renaming\|Destination folder"  >  "/tmp/$newext"

#### Clean up logging so paths and filename remain
sed -i "s#Destination folder for this episode: ##g" "/tmp/$newext"
sed -i "s#After renaming the new file path is ##g" "/tmp/$newext"

#### Copy originalname.org to videofolder Sickbeard moved the videofile to.
newpath=$(grep -v $oldext "/tmp/$newext")
cp -f "/tmp/$newext" $newpath

done
}

clean_Up                #### Comment this if you do not want to clean up files listed as Garbage.
post_Sabnzbd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 08:21
leuk gevonden :)

Klein puntje van kritiek is dat je nu de logging van sabToSickBeard.py niet meer terug zal zien in SABnzbd omdat je deze nu grotendeels weggooit, dus mocht er iets fout gaan in de postprocessing dan kan je de foutmeldingen niet meer achterhalen.
Maar dit is simpel op te lossen door er zoiets van te maken :
code:
1
2
3
4
5
tmplog="${file%.*}.log"

/usr/bin/python /PATH_SICKBEARD/autoProcessTV/sabToSickBeard.py $DIR $NZB | tee "/tmp/$tmplog"
grep -i "After renaming\|Destination folder"  "/tmp/$tmplog" >  "/tmp/$newext"
#rm -f "/tmp/$tmplog"

De tee zorgt ervoor dat de (gehele) logging naar zowel de $tmplog als de stdout gaat (stdout/stderr wordt door SAB opgepakt). De $tmplog heb je na de grep in principe niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
slim! Ik bedacht me al dat ik helemaal niet kan meeliften op het periscope gemak omdat ik met mijn series 'bij' ben, zodat steeds de nieuwste afleveringen worden gedownload (en hernoemd) waarna het wel 2 weken kan duren voordat er een nl ondertitel beschikbaar komt. Had zelf nooit aan een tussenoplossing gedacht als het bewaren van de originele naam. Alle lof! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 21:36
Ik ben sinds gisteren bezig met Sickbeard aan het opzetten. En ik gebruik nu NZB.su, Bin-Req, Wombles Index en EZRSS als Search Providers. Worden daar mijn series fatsoenlijk mee op de hoogte gehouden, of is een betaalde site zoals NZB Matrix echt noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 23:22

wontcachme

You catch me? No you wont

ImmortalSoul schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:35:
Ik ben sinds gisteren bezig met Sickbeard aan het opzetten. En ik gebruik nu NZB.su, Bin-Req, Wombles Index en EZRSS als Search Providers. Worden daar mijn series fatsoenlijk mee op de hoogte gehouden, of is een betaalde site zoals NZB Matrix echt noodzakelijk?
Matrix is niet nodig. Ik gebruik er maar één en alles word snel gevonden (s'ochtends is alles al gedownload)

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 21:36
wontcachme schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:45:
[...]

Matrix is niet nodig. Ik gebruik er maar één en alles word snel gevonden (s'ochtends is alles al gedownload)
Welke gebruik je dan als ik mag vragen? Ik had eerst NZB.su ingesteld, maar toen had hij toch moeite om de nieuwste aflevering te vinden (van een populaire autoshow).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 23:22

wontcachme

You catch me? No you wont

ImmortalSoul schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:18:
[...]

Welke gebruik je dan als ik mag vragen? Ik had eerst NZB.su ingesteld, maar toen had hij toch moeite om de nieuwste aflevering te vinden (van een populaire autoshow).
nzbs.org versie, maar die is gesloten voor registraties tegenwoordig. Eventueel gebruik ik de .su versie nog, anders zoek ik het maar gewoon zelf die 1 a 2 series die niet lukken.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
ImmortalSoul schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:18:
[...]

Topgear bedoel je? Die wordt hier elke week probleemloos gevonden door nzb.su.
Ik had hem op 2011-02-07 04:45:36 gedownload en uitgepakt op mijn synology staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
sverzijl schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 07:39:
leuk gevonden :)

Klein puntje van kritiek is dat je nu de logging van sabToSickBeard.py niet meer terug zal zien in SABnzbd omdat je deze nu grotendeels weggooit, dus mocht er iets fout gaan in de postprocessing dan kan je de foutmeldingen niet meer achterhalen.
Maar dit is simpel op te lossen door er zoiets van te maken :
code:
1
2
3
4
5
tmplog="${file%.*}.log"

/usr/bin/python /PATH_SICKBEARD/autoProcessTV/sabToSickBeard.py $DIR $NZB | tee "/tmp/$tmplog"
grep -i "After renaming\|Destination folder"  "/tmp/$tmplog" >  "/tmp/$newext"
#rm -f "/tmp/$tmplog"

De tee zorgt ervoor dat de (gehele) logging naar zowel de $tmplog als de stdout gaat (stdout/stderr wordt door SAB opgepakt). De $tmplog heb je na de grep in principe niet meer nodig.
Thx dat tee kende ik helemaal niet. Sinds ik bash leer ik echt veel over de inner workings van linux, in de laatste 4 weken heb ik meer over linux geleerd dan in de hele 10 jaren dat ik windows gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 18:25

j1nx

Geek - Enjoying life

Als je dan toch bezig ben :P

Ik ben niet zo van de parameters bovenaan in de executable files. Ik hou er van om alle parameters in een config file te zetten. Van de executable blijf je dan verder af.

Ik gebruik daar altijd "source" voor in bash.

config.conf;
code:
1
2
3
DIR=$1;                 #### Pathname passed by Sabnzbd
NZB=$3;                                     #### Clean nzb-name passed by Sabnzbd (unused in this script)
GARBAGE=".nfo .srr .sfv .nzb .jpg"          #### Add or remove extensions here

En dan in de executable can je die aanroepen met "source"
code:
1
source config.conf

je kan "source" ook vervangen voor een punt
code:
1
. config.conf

Vind ik altijd wat netter.

(http://ss64.com/bash/period.html)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
weer wat geleerd :p wist ik dus ook niet... Maar niet handig als je het online deelt die bestanden, dan moet je er steeds 2 leveren...

De ruwe code voor het .org-file zoeken naar .srt en renamen zoals sickbeard deed (dit moet in combinatie met de sabnzbdscript een paar posts eerder anders gaat het niet werken. De code kan vast wel mooier, die 3 ifstatements op het laatst vind ik nogal lelijk, maar kon niet zo gauw een alternatief bedenken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
DIR=PATH/TO/VIDEOS;

#### find all files that need subs
orgfiles=$(find $DIR -name *.org -type f)

#### process 1 by 1
for orgfile in $orgfiles 
do

##### set some variables
dirvideo=$(grep -i "avi\|mkv" $orgfile)
video=${dirvideo##*/}
noext="${video%.*}"

#### now run Periscope
/usr/bin/python $HOME/periscope/downloadSub.py $orgfile

#### find srt-files and rename 'm
nlfile=$(find $DIR -name $orgfile.nl.srt -type f)
enfile=$(find $DIR -name $orgfile.en.srt -type f)

if [ -e $nlfile ]
    then
    mv $nlfile $noext.nl.srt
fi

if [ -e $enfile ]
    then
    mv $enfile $noext.en.srt
fi

if [ -e $noext.en.srt -a $noext.nl.srt ]
    then
    rm $orgfile
fi

done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Heel vreemd. Dinsdag is de dag waarop de meeste series die ik download beschikbaar komen en nu blijkt dat hij sommige afleveringen wel 3 keer wil downloaden. Ze zijn al aanwezig in de seriemap, SB ziet ze ook staan in de lijst, status groen (downloaded), maar toch worden ze nog een keer naar Sab gestuurd.

Iemand een idee wat hier aan de hand is?

edit: al gevonden, op mijn oude mac stond SB ook nog aan...hoe dom...

[ Voor 9% gewijzigd door Sluuz op 09-02-2011 06:41 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-10 20:00
Ik krijg ineens een internal server error (error 500) voor couchpotato. Gisteren werkte het nog gewoon, windows heeft wel een update geinstalleerd. Ik draai het onder windows 7.

Ik krijg het ook niet meer aan de praat door het op te starten als admin. Uit de log blijkt trouwens wel dat hij nog steeds zoekt naar nzb's oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Mar2zz schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 22:21:
weer wat geleerd :p wist ik dus ook niet... Maar niet handig als je het online deelt die bestanden, dan moet je er steeds 2 leveren...

De ruwe code voor het .org-file zoeken naar .srt en renamen zoals sickbeard deed (dit moet in combinatie met de sabnzbdscript een paar posts eerder anders gaat het niet werken. De code kan vast wel mooier, die 3 ifstatements op het laatst vind ik nogal lelijk, maar kon niet zo gauw een alternatief bedenken:
Leuk om zo die ontwikkeling te zien... Ik weet er ook nog niet zo veel van, en leer zo lekker met je mee :)

Is het een idee om ipv die 3 if statements een case te gebruiken, of bestaat dat niet in bash scripting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranc
  • Laatst online: 30-09 15:08
DarkShadow schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:57:
Ik krijg ineens een internal server error (error 500) voor couchpotato. Gisteren werkte het nog gewoon, windows heeft wel een update geinstalleerd. Ik draai het onder windows 7.

Ik krijg het ook niet meer aan de praat door het op te starten als admin. Uit de log blijkt trouwens wel dat hij nog steeds zoekt naar nzb's oid.
Dit had ik gisteren ook, maar na het updaten naar r29 werkte die weer.
https://github.com/RuudBurger/CouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
xburchartz schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 11:27:
[...]
Leuk om zo die ontwikkeling te zien... Ik weet er ook nog niet zo veel van, en leer zo lekker met je mee :)

Is het een idee om ipv die 3 if statements een case te gebruiken, of bestaat dat niet in bash scripting?
Ja case is er wel. Maar ik krijg 'm niet helemaal voor elkaar...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
srt=$(find $DIR \( -name $oldnoext.nl.srt -o -name $oldnoext.en.srt \) -type f)

case $srt in
    *[.nl.srt])
        mv $oldnoext.nl.srt $newnoext.nl.srt
        ;;
    *[.en.srt])
        mv $oldnoext.en.srt $newnoext.en.srt
        ;;
    *[hoe doe ik als allebei?])
        rm -f $oldnoext.org
        ;;
esac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10 11:13

rally

Deyterra Consultancy

Na een tijdje gebruik gemaakt te hebben van SickBeard heb ik me gisteren ook maar eens "verdiept" in CouchPotato. Dat is programma is ZO makkelijk dat verdiepen zelfs nog een te zware omschrijving is.

Ik vind het NU al een geweldig programma, helemaal i.c.m. dat GreaseMonkey script. Ik ben blij dat ik dit topic heb gevonden want voor TV series liep het al lekker (SB is aanzienlijk onderhoudsvriendelijker dan de TVRename en SAB/RSS combinatie), maar nu ook de gewenste films eenvoudig beheerd kunnen worden is het helemaal makkelijk geworden.

SB/CP FTW! :D

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Mar2zz schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 22:21:

Zoiets zou ook nog kunnen :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
#### find srt-files and rename 'm

srtarray=("$DIR"/$orgfile.*.srt)

for srt in "${srtarray[@]}"; do 
  postfix=${srt#*.}
  mv "$srt"  "$noext".$postfix
done

if [ ${#srtarray[@]} -eq 2 ]; then
  rm $orgfile
fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Wat doet dat apestaartje daar te doen? Ik snap het bijna maar net niet...
Mijn bash kan hier overigens niet mee overweg:
code:
1
2
3
if [ ${#srtarray[@]} -eq 2 ]; then
  rm $orgfile
fi

Ik krijg dan expected then melding, dus voor mij moet ie zo:
code:
1
2
3
4
if [ ${#srtarray[@]} -eq 2 ]
  then
  rm $orgfile
fi

Waarom gaat dat bij mij fout? Ik heb eerder wel eens een poging leren bashen opgegeven omdat ik hier steeds tegen aanliep en niet wist waarom, maar wellicht loop ik nu continue te workarounden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Mar2zz schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:36:
Wat doet dat apestaartje daar te doen? Ik snap het bijna maar net niet...
Zie hier voor wat korte uitleg over arrays in bash : http://www.cyberciti.biz/...ll-array-length-elements/
"If subscript is @ or *, the word expands to all members of name. By prefixing # to variable you will find length of an array (i.e number of elements)."
Mijn bash kan hier overigens niet mee overweg:

Waarom gaat dat bij mij fout? Ik heb eerder wel eens een poging leren bashen opgegeven omdat ik hier steeds tegen aanliep en niet wist waarom, maar wellicht loop ik nu continue te workarounden.
Dat zou ik eerlijk gezegd ook niet weten. Ik gebruik eigenlijk altijd de "if <..>; then" constructie op 1 regel en dat heeft voor mij overal gewerkt, of dat nu Linux, AIX, HP-UX/bash/sh/ksh/ksh93 is. Vreemd.

Had dit stukje code overigens even op het werk op een oude linux doos geprobeerd, maar merk nu bij thuiskomst dat het niet werkt op m'n Synology box. Die heeft alleen ash/sh en die ondersteunt zo te zien geen arrays. Dus in het kader van compatibility wellicht toch beter om je eerdere if-thens te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Ranc schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 11:45:
[...]

Dit had ik gisteren ook, maar na het updaten naar r29 werkte die weer.
https://github.com/RuudBurger/CouchPotato
tnx gefixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
sverzijl schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 16:55:
[...]

Zie hier voor wat korte uitleg over arrays in bash : http://www.cyberciti.biz/...ll-array-length-elements/
"If subscript is @ or *, the word expands to all members of name. By prefixing # to variable you will find length of an array (i.e number of elements)."
[...]
thx, dit is een leuke, die opent weer een complete bak aan mogelijkheden, linkje zit in mijn bashbladwijzerbakje (zo een mooi woord, ik wou 'm even noemen, heb de zin er naar toe geschreven).

Ik zal de scripts nog even finetunen en dan drop ik ze in dropbox. Op zich zou ik nog kunnen toevoegen dat als er al een .nl.srt is dat het wel genoeg is, en dat die org alleen moet blijven bestaan als alleen een engelse aanwezig is zodat er nog wel een nl.srt gevonden kan worden, al geef ik zelf niets om die functie, de taal maakt me niet uit, als er maar wat onder staat, ik hoor namelijk niet altijd alles goed.

edit:
Kan je eigenlijk wel een for loop in een for loop doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Mar2zz op 09-02-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-07 15:51
Ik heb een probleem met CouchPotato en het hele internet afgestruind maar niks kunnen vinden (geen antwoord in ieder geval)

Ik krijg steeds de error :

20:13:23 ERROR [ app.lib.provider.rss] Error parsing RSS. not well-formed (invalid token): line 1, column 0

Het stomme is, in de logbestanden staat ook een RSS link van NZBs.org, die wel resultaat geeft. Dus het 'parsen' gaat mis maar waarom???

Ik begrijp niet waarom dit gebeurd, want op bijv. de computer van mijn vriend (zelfde netwerk, zelfde OS, zelfde instellingen in CP) werkt het wel. Wie kan mij helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Dit is de tweede keer dat ik deze vraag stel, ik hoor er eigenlijk niemand anders over. Hoe update sickbeard bij jullie de shows? Bij mij lijkt hij heel veel shows te skippen, pas als ik een show aan klik en op force update klik krijg ik nieuwe afleveringen te zien. Dan gaat het weer een tijdje goed, maar hij lijkt het automatisch updaten voor alle shows tegelijk niet te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Mar2zz schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 20:19:
al geef ik zelf niets om die functie, de taal maakt me niet uit, als er maar wat onder staat, ik hoor namelijk niet altijd alles goed.
same here. Alleen voor films in een andere taal dan engels liefst wel NL subs, want een duitse/franse film met EN subs is niet zo prettig :)
edit:
Kan je eigenlijk wel een for loop in een for loop doen?
jahoor dat is geen probleem
code:
1
2
3
4
5
6
for a in 1 2; do for b in 1 2; do echo a=$a b=$b; done; done

a=1 b=1
a=1 b=2
a=2 b=1
a=2 b=2
DarkShadow schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:23:
Dit is de tweede keer dat ik deze vraag stel, ik hoor er eigenlijk niemand anders over. Hoe update sickbeard bij jullie de shows? Bij mij lijkt hij heel veel shows te skippen, pas als ik een show aan klik en op force update klik krijg ik nieuwe afleveringen te zien. Dan gaat het weer een tijdje goed, maar hij lijkt het automatisch updaten voor alle shows tegelijk niet te doen...
Hier mis ik eigenlijk nooit een show (search providers: nzbs.org + nzb.su). Alles wordt direct vanaf de RSS feeds van deze providers gevonden, dus ik hoef ook nooit een 'force update' te doen. Heb je SB vaak uit staan dat ie de RSS-feeds te lang niet monitored misschien ?

[ Voor 38% gewijzigd door sverzijl op 09-02-2011 23:46 ]

• Fire69
sverzijl schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:41:
[...]

Hier mis ik eigenlijk nooit een show (search providers: nzbs.org + nzb.su). Alles wordt direct vanaf de RSS feeds van deze providers gevonden, dus ik hoef ook nooit een 'force update' te doen. Heb je SB vaak uit staan dat ie de RSS-feeds te lang niet monitored misschien ?
Ik heb dit probleem ook regelmatig.
SB draait gewoon op mijn laptop, die 's nachts uitstaat.
Waarschijnlijk is dit het probleem.

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 18:25

j1nx

Geek - Enjoying life

@Mar2zz

Zou je de twee scripts niet beter kunnen combineren naar 1, met de "$1" parameter als case. Dan heb je nog maar 1 file.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
case $1 in
cron)
<hier dan je cron content>
;;

*)
    <hier dan na downlaod content>
    exit 0
    ;;
esac

Je kan dat of het script normaal draaien als post processing script. Of je geeft de "cron" mee om het script vanuit cron te runnen.

Snap je wat ik bedoel?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• Mar2zz
Dat idee is goed j1nx. Ik wil alleen de scripts "simpel" houden omdat ik ze overal loop te verspreiden en mijn periscopeinstaller uitgaat van losse scripts met prefix. die s1 is ook nodig als je wilt cronnen in verschillende mappen ik weet niet hoe ik dan verschillende bronnen zou moeten serveren via de cron. ik bash pas 3 weken dus ben geen wizard ofzo

• Nightwatchman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02-2024
Earzz schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 22:13:
Ik blijf wel het zelfde probleem houden met CP, het lijkt er op dat hij blijft hangen op Now checking.
Nu heb ik ernaast op stop gedrukt en nu zegt hij: Next check in 6 days23 hours 59 minutes
Een nieuwe force check geeft hetzelfde resultaat :?
Hier heb ik inmiddels ook last van. Herstarten van server (Synology), force check of herstarten van CP helpt helaas niet en ik de logs kan ik ook niets vinden dat het probleem veroorzaakt.Heb de standaard zoektijd op 4 uur ingesteld dus ik snap ff niet wat er mis gaat. Probleem doet zich pas voor sinds een update eerder deze week.

Iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:39
Zojuist ook Couchpotato maar eens geinstalleerd en dat werkt verbazingwekkend goed zeg, en ook erg gebruiksvriendelijk tot nu toe. Instellen is echt een eitje adhv de how-to's. Ik draai onder Windows 7 en wil ook graag iets voor de ondertiteling. Couchpotato doet dit niet als ik het goed begrijp toch? Hiervoor moet ik dan Periscope instellen maar dat ziet er een stuk ingewikkelder uit dus daar waag ik me pas aan als ik me iets beter heb ingelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Fire69 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 00:06:
[...]

Ik heb dit probleem ook regelmatig.
SB draait gewoon op mijn laptop, die 's nachts uitstaat.
Waarschijnlijk is dit het probleem.
aha, komt het daardoor. Ik heb het op mijn computer draaien, en die staat snachts uit. Overigens gebruik ik nzbmatrix als searchprovider, maar ik heb niets qua rss feeds ingesteld. Gewoon add shows gedaan en een folder gekozen. Hij haalt de info toch van thetvdb vandaan?

Ik snap niet waarom er niet een centrale force update functie is. Nu moet ik er toevallig net achter komen dat een show niet geupdate wordt. Ik had bv de show blue bloods maar tot 12, ik kom daar net achter en nu blijkt het dat ik inmiddels weer 2 afleveringen achter lig. Het is natuurlijk niet een enorme issue, maar als je per show een force full update kan doen dan lijkt me ook dat je die mogelijkheid moet hebben om het voor alle shows tegelijk te doen.

edit: even gezocht en als het goed is komt er zo'n functie, of is die er eigenlijk al maar door een typo werkt het nog niet: http://sickbeard.com/foru...hp?f=3&t=868&p=4925#p4925

gewoon in je snelkoppeling sickbeard.exe --forceupdate instellen. Helaas start hij nu nog niet op, wel als je sickbeard.exe --force-update doet, maar dan update hij eigenlijk niets. Wordt in de volgende release aangepast.

[ Voor 17% gewijzigd door DarkShadow op 11-02-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Je kan toch naar manage gaan en dan alle shows in 1x selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
lowfi schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:19:
Je kan toch naar manage gaan en dan alle shows in 1x selecteren.
aha, kom ik nu ook achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Sickbeardrenamers kunnen vanaf nu ook genieten van automatisch subs zoeken, klein omweggetje in de achtergrond, maar daar merk je weinig van. Het postprocessingscript maakt .org files aan, deze worden vanzelf weggegooid als er van beide voorkeurstalen een sub staat voor de serie. Standaard pakketje gemaakt, zoekt op nederlandse en engelstalige subs. ff downloadSub.py aanpassen als je andere talen wilt, wat je daar aanpast gaat automatisch mee in de postprocessing en cronjobscript. Als je cronjob 1x per dag (@daily) doet heb je altijd subs binnen 24 uur nadat ze online zijn gezet.

Voor de bashers, het probleem met het opruimen als er 2 subs zijn heb ik zo opgelost:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
    #### find srt-files and rename them
    srts=$(find $DIR -name "$oldnoext.*.srt" -type f)
    srtpath=$(grep -vi "avi\|mkv" $orgfile)

for srt in $srts
    do

srtlong=${srt##*/}
    suffix=${oldnoext:+${srtlong#$oldnoext}}

mv -f "$srt" "$srtpath$newnoext$suffix"

#### delete orgfile when 2 two subs are present, don't need it anymore
        newsrtcount=$(find $DIR -name "$newnoext.*.srt" -type f | wc -l)
        if [ $newsrtcount -eq 2 ]
            then
            echo "Dutch and English subs for $newvideo present!"
            rm -f "$orgfile"
        fi
    done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Darkzell schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:32:
Zojuist ook Couchpotato maar eens geinstalleerd en dat werkt verbazingwekkend goed zeg, en ook erg gebruiksvriendelijk tot nu toe. Instellen is echt een eitje adhv de how-to's. Ik draai onder Windows 7 en wil ook graag iets voor de ondertiteling. Couchpotato doet dit niet als ik het goed begrijp toch? Hiervoor moet ik dan Periscope instellen maar dat ziet er een stuk ingewikkelder uit dus daar waag ik me pas aan als ik me iets beter heb ingelezen.
In r29 van CP zit een werkende subtitledownloader. Je moet wel renaming gebruiken anders weet hij niet waar je downloads staan. Aan het einde van een download kan hij dan ook automatisch de subs binnenhalen in de taal die je wenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Lol klein probleempje, die klotescene ook.
De release en bestandsnaam zijn soms verschillend:
chuck.410.hdtv-lol.avi = Chuck.S04E10.HDTV.XviD-LOL

Dus niet de bestandsnaam moet een .org file worden, maar de nzbnaam. ach ja... schon etwas wieder gelernt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ik heb net SB geupdate naar build 479, en het eerste wat me opviel was het 'progresbalkje' van de afleveringen, die ziet er heel raar uit. Ik heb al mijn browsercache geleegd, maar dat hielp niet. Hebben meer mensen hier last van?

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/aombk5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
CTRL F5'je doen, soms wil het net wel eens mislopen bij hun CSS-bestanden, even wachten tot de volgende commit beschikbaar is (gevalletje van hen, dat ze hun cache niet clearen ofzo en nog werken met de oude CSS...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Same here... In Firefox op diverse computers, op diverse locaties in FireFox hetzelfde probleem als Hyptonize.
In IE6 ziet het er iets beter uit, maar daar zitten de episode nummers weer "vreemd".

Cache geleegd, browser refresh, etc.... Zelfde probleem :(
Ik heb het probleem (nog) niet vermeld zien worden op het SB forum.

Maar even afwachten dan. Dat is de prijs die je soms moet betalen voor het gebruiken van Alpha software. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
rally schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:00:
Maar even afwachten dan. Dat is de prijs die je soms moet betalen voor het gebruiken van Alpha software. ;)
En voor het gebruik van de binaries.
De maker gaat natuurlijk niet voor elke kleine wijziging een nieuwe binary compileren.

De fout is volgens mij al wel hersteld (ik kreeg vanochtend al weer een paar updates binnen via git) maar een nieuwe binary duurt wat langer.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 14-02-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds dit weekeind ook zitten prutsen en inmiddels een uiterst tevreden Sickbeard+Couchpotato+SABnzbd- gebruiker op mijn DS209+II NAS. Gelijk ook Transmission erop gezet en dat werkt ook als een trein. Hulde voor alle tips in dit topic!

Heb alleen een probleem dat met SB nu ook password protected afleveringen wordt binnengehaald. Gebeurde mij net ook met CP/films. Fake zooi of met een password.exe bestand erin. Yeah, right!
Is hier een manier om hierop te filteren? Zoiets als binsearch doet met vermelding [requires password] in het zoekscherm.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

job schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:23:
[...]

En voor het gebruik van de binaries.
De maker gaat natuurlijk niet voor elke kleine wijziging een nieuwe binary compileren.

De fout is volgens mij al wel hersteld (ik kreeg vanochtend al weer een paar updates binnen via git) maar een nieuwe binary duurt wat langer.
Klopt ook... maar tot zover volgende updates elkaar in bijna razend tempo op en vaak zijn grote problemen de volgende, of zelfs dezelfde dag verholpen.

Dus hulde aan de contributors. Helaas ben ik een nul in programmeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik zou geen binary installeren maar gewoon een git pull doen. Binary releases zijn altijd traag en je blijft dan onnodig lang met simpele bugs zitten. Git bestaat ook voor windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:39:
Heb alleen een probleem dat met SB nu ook password protected afleveringen wordt binnengehaald.
Hm, hangt misschien af van de search provider die je gebruikt? Van welke searchprovider komen deze password protected afleveringen vandaan?(logs). Ik gebruik SB nu zo'n 2 maanden en met de +/- 30 series die ik volg tot nu toe nog geen enkele keer een password protected file binnengehaald. (searchproviders nzbs.org en nzb.su). Daarvoor met alleen SAB (nzbs.org) ook nooit last van gehad.
(dus als de files steevast bij 1 van de searchproviders vandaan komt, deze simpelweg disablen zou het dan moeten oplossen)

[ Voor 9% gewijzigd door sverzijl op 14-02-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Windows binary 479 heeft hier ook vreemde statusbalken bij de series. Maar de volgende update zal er wel weer snel achteraan komen...

-edit- Haha ongelooflijk! There is a newer version available (build 480)— Update Now
-edit2- opgelost!

[ Voor 30% gewijzigd door Frank-NL op 14-02-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Same here.... Ze zijn toch ook verdraaid snel met die Binaries ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:39
Frank-NL schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:18:
[...]

In r29 van CP zit een werkende subtitledownloader. Je moet wel renaming gebruiken anders weet hij niet waar je downloads staan. Aan het einde van een download kan hij dan ook automatisch de subs binnenhalen in de taal die je wenst.
Die ondertitels binnenhalen krijg ik nog steeds niet werkend. Krijg soms wel ondertiteling binnen maar dat is dan meestal de verkeerde. Maar ik heb het idee dat die gewoon toevallig bij die release zitten dan dat het echt door CP komt. Kan CP evt in conflict raken met de categorieën van Sabnzbd? Anders toch maar eens Periscope gaan ontdekken. Als dat tenminste wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Ik gebruik de categorie Movies in Sab en dat lijkt CP weinig uit te maken. Maar ik zal eens in de gaten houden of de kwaliteit van de ondertitels goed is. De eerste film waarbij er subs werden gedownload was bij mij in ieder geval goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Werkt bij mij als de brandweer.

Zowel CP (Movies) en SB (TV) komen allemaal perfect binnen.

Ik heb alleen de laaste tijd af en toe dat SB om een of andere reden niet automatisch de gedownloade series processed. Manual process gaat dan wel goed.

Ga ik de komende tijd even in de gaten houden want dat is raar. SB haalt me al heel veel werk uit handen, maar dit stukje moet nog even goed komen om het NOG dichter bij perfectie te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
Mar2zz schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:14:
Sickbeardrenamers kunnen vanaf nu ook genieten van automatisch subs zoeken....
Ik heb met veel aandacht alles bekeken en doorlezen, ook van periscope, maar ik werk zelf onder windows.
en snap er totaal geen donder van hoe ik dit voor elkaar zou moeten krijgen.

ik heb Python geinstalleerd, en periscope gedownload, maar nog steeds snap ik er niks van.
ik heb nu zelf wel sickbeard + sabnzb probleemloos draaien, maar het ondertitelingsverhaal snap ik helaas niks van..

iemand nog tips / tut's of andere info om er uit te komen onder windows ?
Pagina: 1 ... 6 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.