[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a. Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 47 Laatste
Acties:
  • 295.837 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Ik heb een vraag over het verplaatsen van TV series, maar eerst even mijn opstelling:

* Mac met daarop SabNZBD+, CouchPotato en SickBeard.
* Synology DS411j met een volume speciaal voor de mediaspeler, tevens locatie van YAMJ
* PCH A-110 zonder HD welke het NAS volume gemount heeft

CP en SB sturen SAB aan, welke onderscheid maakt tussen TV en Film. Vervolgens renamed en verplaatst SAB de bestanden naar respectievelijk "NAS/Mediaspeler/TV Series/" en "NAS/Mediaspeler/Films".
Echter, voor de werking van SB heb ik in de directory "NAS/Mediaspeler/TV Series/" nog allemaal submappen voor de verschillende series die ik volg.

Huidige situatie is dus nu dat ik een directory heb waarin alle submappen van de verschillende series staan, maar waarin ook de gedownloade series terecht komen. Ik moet ze daarna nog handmatig in de map behorende bij de serie zetten. Dit laatste zou ik graag automatisch laten doen.

Dus: hoe zorg ik ervoor dat de verschillende series in hun eigen map terecht komen en niet in een verzamelmap. Kan ik dan beter overstappen op postprocessing van SB?

En nog een laatste vraag: hoe zorg ik ervoor dat al die onnozele .nzb, .sfv, .nfo en dat soort prut gelijk worden verwijderd?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sluuz schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:53:
Dus: hoe zorg ik ervoor dat de verschillende series in hun eigen map terecht komen en niet in een verzamelmap. Kan ik dan beter overstappen op postprocessing van SB?
Kijk eens naar de sorting optie van Sabnzbd.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
En nog een laatste vraag: hoe zorg ik ervoor dat al die onnozele .nzb, .sfv, .nfo en dat soort prut gelijk worden verwijderd?
Onder SABnzbd > Algemene opties > afstelling > opschoonlijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb nu een paar keer gehad dat sick beard een serie heeft gesnatched en dat deze gedownload wordt door sabnzbd. Echter krijg ik dan een foutmelding van sab: "The directory name indicates it failed to extract, cancelling". Bij sickbeard blijft deze echter op snatched staan en wordt er ook geen andere versie gezocht.. Daarnaast als ik hem zelf op wanted zet wordt er soms het EXACT zelfde bestand gedownload waarna deze wel wordt uitgepakt!. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35

[...]

[...]
Absoluut! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
MuSeLive schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 01:11:
Ik heb nu een paar keer gehad dat sick beard een serie heeft gesnatched en dat deze gedownload wordt door sabnzbd. Echter krijg ik dan een foutmelding van sab: "The directory name indicates it failed to extract, cancelling". Bij sickbeard blijft deze echter op snatched staan en wordt er ook geen andere versie gezocht.. Daarnaast als ik hem zelf op wanted zet wordt er soms het EXACT zelfde bestand gedownload waarna deze wel wordt uitgepakt!. Waar zou dit aan kunnen liggen?
De foutmelding over die folder-naam krijg je van het post-processing-script van Sickbeard.
Als Sab iets download en het niet kan extracten zet hij FAILED_ in de folder-naam.
Sickbeard merkt dit en gaat dan niet verder met post-processen.

Dat het de volgende keer wel goed gaat, ligt aan Sabnzb, die heeft de laatste tijd de vervelende neiging om dingen te laten failen waar helemaal niks mis mee is :(

edit:

F*ck, dubbele post :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Dank u. Met de sorteerfunctie van SAB en het invullen van alle ongewenste files in het opschoon filter, doet hij nu precies wat ik wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Fire69 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 08:22:
[...]

De foutmelding over die folder-naam krijg je van het post-processing-script van Sickbeard.
Als Sab iets download en het niet kan extracten zet hij FAILED_ in de folder-naam.
Sickbeard merkt dit en gaat dan niet verder met post-processen.

Dat het de volgende keer wel goed gaat, ligt aan Sabnzb, die heeft de laatste tijd de vervelende neiging om dingen te laten failen waar helemaal niks mis mee is :(

edit:

F*ck, dubbele post :/
Dat begrijp ik, maar het is dan toch de bedoeling dat sickbeard een nieuwe versie naar Sab stuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
MuSeLive schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:39:
[...]

Dat begrijp ik, maar het is dan toch de bedoeling dat sickbeard een nieuwe versie naar Sab stuurt?
Ja dat kan sickbeard nu dus nog niet, failed downloads herkennen.

http://code.google.com/p/...20Owner%20Summary%20Stars

het is de hoogste issue (qua aantal sterren die de gebruikers er aan hebben gegeven) op de project pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Twylight schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:41:
[...]
Ja dat kan sickbeard nu dus nog niet, failed downloads herkennen.

http://code.google.com/p/...20Owner%20Summary%20Stars

het is de hoogste issue (qua aantal sterren die de gebruikers er aan hebben gegeven) op de project pagina
Is er dan een mogelijkheid om manueel aan te geven dat hij een ándere download moet pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
MuSeLive schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:50:
[...]

Is er dan een mogelijkheid om manueel aan te geven dat hij een ándere download moet pakken?
Nope, je kan hem wel op wanted zetten weer maar er is kans dat hij dan de zelfde pakt

maar remember: sickbeard is in alpha dus het wordt nog ontwikkeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Als je enkele uren wacht, kan het zijn dat er een andere uploader de episode erop gooit.
Met een beetje geluk kan je SB dan nog eens laten zoeken en neemt hij dan die versie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Je kan trouwens wel aangeven of sickbeard wel of niet PROPER's moet downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ik heb nieuwe versies van de Sickbeard en Couchpotato installers online gezet. Na een week koppijn van het leren bashen heb ik nu wel een stuk meer vertrouwen in dat je op *buntu-based (dus ook xbmc live) gewoon een succesvolle installatie gaat hebben van minder dan een minuut per programma.

Nu kun je er ook van te voren al ipadres:port en webadres:wachtwoord mee instellen, dus hoe je niet perse met de defaults te starten. Ook kun je nu zelf installatielocatie enzo opgeven.

Ik ben van plan om een heel stel scripts te bouwen en die in een soort moederscript te hangen die dan allerlei scripted installers aan kan roepen (als in keuzemenuutje, kies 1 voor Couchpotato 2 voor Sick enzovoorts). Lekker makkelijk voor de terminaltijgers en de openssh'ers onders ons. Automation zal in ieder geval een centraal thema zijn voor alle installers.

De naam heb ik ook al bedacht: Lazy admin Scripted installers (LaSi), past goed bij de naam van mijn blogs :)

Hier het script voor SickBeard.
Hier het script voor CouchPotato..

Ow ja, als iemand deze scripts durft te gebruiken op een andere versie van *buntu of *nix dan genoemd in de intro van de scripts dan hoor ik het graag, dan kan ik dat toevoegen als succesvol of mislukt OS.

[ Voor 7% gewijzigd door Mar2zz op 26-01-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Wauw, dat scheelt toch wel behoorlijk wat tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het Couchpotato userscript werkt als chrome extension niet voor moviemeter en trakt.tv. Voor firefox als greasemonkey script werkt het wel.
Is er een manier om de chrome extension te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Kan ik die scripts ook gebruiken op mijn Synology 211+?
Ik heb het er al wel zelf op staan maar het werkt nog niet helemaal zoals het hoort dus wil ik alles opnieuw gaan installen en dan zijn die scripts toch wel heel makkelijk lijkt mij.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Earzz schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:17:
Kan ik die scripts ook gebruiken op mijn Synology 211+?
Ik heb het er al wel zelf op staan maar het werkt nog niet helemaal zoals het hoort dus wil ik alles opnieuw gaan installen en dan zijn die scripts toch wel heel makkelijk lijkt mij.
Ik weet niet precies of je die scripts kunt configureren. Maar aangezien de scripts lokaal werken zul je er in ieder geval voor moeten zorgen dat de requests naar CP wel gewoon naar je Synology gaan, en niet naar localhost.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:03
Hmm, ik heb couchpotato al een tijdje in gebruik. Toch heeft couchpotato nog steeds niks gevonden. De retentie stond eerst op 25 dagen voor mijn eigen server, heb nu 300 dagen geprobeerd met server van vriend, maar toch vindt couchpotato niks.

Ik heb vier toch wel mainstream films, waarvan 2 uit 2010 en 2 uit 2009/2002.

Tips? Log geeft gewoon succesvolle search aan. Ik heb geen extra searchengines ingesteld.

edit: ik heb nu newznab provider toegevoegd, dat geeft wel meteen een hit :)

Raar dat ik daar de vorige keer overheen gelezen heb, nouja, nu ook meteen aan sickbeard toegevoegd :)

edit2: weird, uit de logs blijkt dat couchpotato 1080p niet accepteert. Ik dacht dat als ik 720p en 1080p aanvinkte en dan 720p bovenaan zet, in default quality dat het dan ook werkt.

Niet dus, dat blijken alleen de opties te zijn die je in het kleine userscript venstertje kan aangeven. :P

Nu alsnog opgelost met quality profile :) Dit werkt heerlijk, 720p en 1080p worden geaccepteerd. d:)b

Nog even een andere vraag. Hoeveel voordeel geeft een lange retentie jullie?

[ Voor 46% gewijzigd door Vanx op 27-01-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Mar2zz schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:22:
Ik heb nieuwe versies van de Sickbeard en Couchpotato installers online gezet. Na een week koppijn van het leren bashen heb ik nu wel een stuk meer vertrouwen in dat je op *buntu-based (dus ook xbmc live) gewoon een succesvolle installatie gaat hebben van minder dan een minuut per programma.

Nu kun je er ook van te voren al ipadres:port en webadres:wachtwoord mee instellen, dus hoe je niet perse met de defaults te starten. Ook kun je nu zelf installatielocatie enzo opgeven.

Ik ben van plan om een heel stel scripts te bouwen en die in een soort moederscript te hangen die dan allerlei scripted installers aan kan roepen (als in keuzemenuutje, kies 1 voor Couchpotato 2 voor Sick enzovoorts). Lekker makkelijk voor de terminaltijgers en de openssh'ers onders ons. Automation zal in ieder geval een centraal thema zijn voor alle installers.

De naam heb ik ook al bedacht: Lazy admin Scripted installers (LaSi), past goed bij de naam van mijn blogs :)

Hier het script voor SickBeard.
Hier het script voor CouchPotato..

Ow ja, als iemand deze scripts durft te gebruiken op een andere versie van *buntu of *nix dan genoemd in de intro van de scripts dan hoor ik het graag, dan kan ik dat toevoegen als succesvol of mislukt OS.
Bij Sick Beard verwijder je ook de .git directory, wat alleen voor CouchPotato nodig is om de auto update functie te laten werken. Waardoor het, volgens mij, niet meer mogelijk om met git een update toe te passen op Sick Beard.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Brickman schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 18:23:
[...]

Bij Sick Beard verwijder je ook de .git directory, wat alleen voor CouchPotato nodig is om de auto update functie te laten werken. Waardoor het, volgens mij, niet meer mogelijk om met git een update toe te passen op Sick Beard.
bedankt voor de tip. verwijder ik ff. is inderdaad overgenomen van de couchpotato-versie. (er staat nog een url naar couchpotato in... >|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Bij mijn sick-beard installatie moest ik ook de git folder verwijderen om het updaten werkend te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:48
Ik heb sickbeard ook op mijn HTPC geinstalleerd, maar begrijp ik het nu goed dat als die niet 24/7 aanstaat hij de episodes die in de tijd voorbij zijn gekomen in de backlog zet die in principe maar ik keer in de 21 dagen gerunt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
Brickman schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 18:23:
Bij Sickbeard kan je .git gewoon laten staan :). Werkt hier prima.
Bij couchpotato moet je hem inderdaad verwijderen of (slimmer) hernoemen.
Mr_x007 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:36:
Ik heb sickbeard ook op mijn HTPC geinstalleerd, maar begrijp ik het nu goed dat als die niet 24/7 aanstaat hij de episodes die in de tijd voorbij zijn gekomen in de backlog zet die in principe maar ik keer in de 21 dagen gerunt wordt?
Volgens mij is er een 2e backlog voor series die net geaired zijn.
Maar probeer het gewoon eens uit, dan kan je ons vertellen hoe het werkt :).

[ Voor 36% gewijzigd door job op 27-01-2011 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 14:55
job schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:49:
[...]
Bij Sickbeard kan je .git gewoon laten staan :).
Bij couchpotato moet je hem inderdaad verwijderen of (slimmer) hernoemen.
|:( Is dat de reden dat couchpotato nooit terugkomt als ik een update heb gedaan? (Moet altijd m'n server rebooten voordat het weer werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
xburchartz schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:51:
|:( Is dat de reden dat couchpotato nooit terugkomt als ik een update heb gedaan? (Moet altijd m'n server rebooten voordat het weer werkt)
Nope.. hernoemen of verwijderen maakt voor CP geen verschil. Hij kan de folder gewoon niet vinden.

[ Voor 31% gewijzigd door job op 27-01-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:48
job schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:49:
[...]
Volgens mij is er een 2e backlog voor series die net geaired zijn.
Maar probeer het gewoon eens uit, dan kan je ons vertellen hoe het werkt :).
Dat heb ik gedaan, en de gemiste afleveringen worden wel in de backlog gezet en als ik de backlog force worden ze ook gedownload, maar niet automatisch dus.

[ Voor 13% gewijzigd door Mr_x007 op 27-01-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
En als je een paar uren wacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
M'n NAS gaat elke dag om 16h aan tot 24h en Sick Beard download dan gewoon de afleveringen die afgelopen nacht zijn uitgebracht.

Weet dus niet hoe Sick Beard precies te werk gaat als hij een tijdje niet heeft gedraaid. :/

[ Voor 3% gewijzigd door Brickman op 27-01-2011 20:09 . Reden: typo ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Dan moet je het hebben van de backlog volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Fire69 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 08:22:
[...]

Pff, meer dan de helft failed bij mij, zowel via sickbeard als couchpotato. Soms bij vaker hetzelfde bestand downloaden dan lukt het wel. Schiet zo niet erg op. Zou het kunnen liggen aan het feit dat ik maar 1GB heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
1Gb wat? Harde schijfruimte dan wel ja!
Het geheugen zal niet heel veel uitmaken, tenzij je ergens een lek hebt waardoor het helemaal vol loopt. Je systeem gaat vanzelf swappen als het te veel wordt en dan wordt ie alleen pokketraag, maar hij gaat niet vanalles failen. incomplete rar-bestanden of te weinig par2 daarbij dat is dan het probleem. kan ook gare nieuwsgroep-provider zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Mar2zz schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:36:
1Gb wat? Harde schijfruimte dan wel ja!
Het geheugen zal niet heel veel uitmaken, tenzij je ergens een lek hebt waardoor het helemaal vol loopt. Je systeem gaat vanzelf swappen als het te veel wordt en dan wordt ie alleen pokketraag, maar hij gaat niet vanalles failen. incomplete rar-bestanden of te weinig par2 daarbij dat is dan het probleem. kan ook gare nieuwsgroep-provider zijn...
Mja, traag is het sowieso (2gb is besteld) maar het leek mij ook onwaarschijnlijk. Mijn nieuwsserver is Eweka, dus dat lijkt mij ook stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Wel, Eweka heeft wel zijn beste tijd gehad. Ik had vorig jaar de grootste moeite om de afleveringen van True Blood binnen te krijgen, zowel de 720P als HDTV versies, een dag nadat ze uitgezonden werden. Eweka nuked volgens mij spul op verzoek van producenten. Ik zit er nog steeds bij maar dat komt doordat ik een abbootje deel met 3 anderen (minder dan 2 euri p/m p/p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Hm, ik heb moeite met bekende series als 24, family guy, cleveland show etc. Over 2 maanden maar eens kijken naar een andere dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49

rally

Deyterra Consultancy

Mhhh... net een update gedaan van SB en sindsdien krijg ik geen Poster/Banner art meer te zien in de "Coming Episodes" en ik kan gewoon niet vinden waar ik dat kan instellen.
Het werkte altijd prima, maar nu zie ik alleen maar een sickbeard icoontje.

Is er iemand die weet hoe ik dit weer naar de oude situatie terug kan krijgen (voor de Windows versie)?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Op OSX wil SickBeard niet meer opstarten na een update te hebben uitgevoerd. De update start ik vanuit SB zelf. Iemand een idee wat er misgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:42
Ik moet nog steeds regelmatig force full update in een tv serie doen om nieuwe afleveringen te krijgen. Waarom lukt het sickbeard niet om dit gewoon bij te houden, lijkt me nogal essentieel onderdeel van het programma.

Dit is een groot probleem en natuurlijk nog steeds voor mij het feit dat sick beard een bestand andere permissions mee geeft in windows zodat ik het via smb niet kan zien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:42
rally schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 08:29:
Mhhh... net een update gedaan van SB en sindsdien krijg ik geen Poster/Banner art meer te zien in de "Coming Episodes" en ik kan gewoon niet vinden waar ik dat kan instellen.
Het werkte altijd prima, maar nu zie ik alleen maar een sickbeard icoontje.

Is er iemand die weet hoe ik dit weer naar de oude situatie terug kan krijgen (voor de Windows versie)?
zelfde probleem hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mar2zz schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:36:
[...]
incomplete rar-bestanden of te weinig par2 daarbij dat is dan het probleem. kan ook gare nieuwsgroep-provider zijn...
Ik heb regelmatig dat Sab iets download, de verificatie failed en ik dus met een [failed]_-folder zit.
De rars in die folder kan ik dan manueel gewoon unrarren, zonder dat ik een repair of zo moet doen.

Wordt in het sab-forum ook besproken, het is dus wel een gekend probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ow, ik heb dat zelf nooit, ik gebruik de laatste buntu versie. Als ik iets failed heb dan is het ook echt failed en dan krijg ik het ook met geen mogelijkheid meer compleet...

Heb een update gedaan van de installerscripts. Er zit nu een menu-based script voor die altijd de laatste versie van de couch en sickbeard installers ophaalt. Aangeraden dus om die ergens neer te zetten als je wilt installen en die te installeren. Ook toegevoegd aan de startpost: Lazy admin Scripted installers menu. sudo chmod +x LaSi.sh, starten met ./LaSi.sh en dan de instructies op het scherm volgen.

Periscope komt er binnenkort bij, ben al halverwege het porten van het couchpotato naar periscope-script.

Qua andere linuxflavours dan *buntu-based is het ook al een stukje verder, packagemanagers Yum en Pacman worden beperkt ondersteund om dependency's enzo te regelen.

Alleen de daemon-install weet ik niet of dat gaat werken op andere flavours, het script doet dan een update-rc.d "appname" defaults, maar ik weet niet of andere distro's dat ook hebben. Mocht iemand deze progs op bijvoorbeeld arch, suse, fedora hebben geinstalled dan hoor ik graag hoe jullie dat gedaan hebben zodat ik de scripts kan updaten met die info zodat ze crossplatform worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-NaRRa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 09:17
ik heb nu ook de laatste tijd een paar behoorlijk irritante problemen met CP. Hij delete movies die ik heb gedownload en renamed ze als andere movies (heb dit overigens ook al aangemeld op het sabnzbd forum).

voorbeeldjes:
  • Ghost in the shell
  • Ghost in the shell 3 (jap release)
  • I love you man
Wat doet CP? Ghost in the shell 1 gaat goed. Hij vind de titel voor Ghost in the shell 3 en moved / renamed I love you man als zijnde Ghost in the shell 3. de originele mkv van ghost in the shell 3 en die van i love you man zijn verdwenen.
  • Forgetting Sarah Marshall
  • Matrix (1,2,3)
  • Kill Bill 2
wat is hier het resultaat? een nieuwe folder genaamd "Movies, Aspirin and Vultures (2005)" met daarin 4 cd's. CD 1 is kill bill 2, CD2-4 zijn de matrix films. Forgetting Sarah Marshall is compleet verdwenen.

Ook kreeg ik een folder "Movies, Aspirin and Vultures (2005)" nadat V for Vendetta was gedownload.

Voor de rest is het een prima programma alleen goed opletten hoe je spul geprocessed wordt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:52
Ik heb net geprobeerd een update te doen van versie 473 naar 475 van SickBeard vanuit de web interface. Dit werkte niet. Na wat zoeken bleek er het een en ander in de map updates te staan. Dit heb ik gekopieerd naar een nieuwe map en vanuit daar SB opgestart. Wel even je oude database file en config file meenemen uiteraard. Nu draait build 475, maar er lijkt van alles mis te gaan. Layout is naar de klote bij het menu, selecteren van een map voor manual postprocessing werkt niet meer en ik kreeg geen feedback bij een poging tot backlog forceren op afleveringen van eerder deze week.

Ik weet dat het een alpha versie is, maar voordat je iets vrijgeeft controleer je toch even of het werkt lijkt me :S

Maar even aankijken en eventueel terugzetten naar de vorige versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
DJ-NaRRa schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 12:05:
ik heb nu ook de laatste tijd een paar behoorlijk irritante problemen met CP. Hij delete movies die ik heb gedownload en renamed ze als andere movies (heb dit overigens ook al aangemeld op het sabnzbd forum).
Waarom heb je het aangemeld op het sabnzbd forum? Laat je sabnzbd de postprocessing doen?
Dan is het toch geen probleem met CP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
IntToStr schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 12:26:
Ik heb net geprobeerd een update te doen van versie 473 naar 475 van SickBeard vanuit de web interface. Dit werkte niet. Na wat zoeken bleek er het een en ander in de map updates te staan. Dit heb ik gekopieerd naar een nieuwe map en vanuit daar SB opgestart. Wel even je oude database file en config file meenemen uiteraard. Nu draait build 475, maar er lijkt van alles mis te gaan. Layout is naar de klote bij het menu, selecteren van een map voor manual postprocessing werkt niet meer en ik kreeg geen feedback bij een poging tot backlog forceren op afleveringen van eerder deze week.

Ik weet dat het een alpha versie is, maar voordat je iets vrijgeeft controleer je toch even of het werkt lijkt me :S

Maar even aankijken en eventueel terugzetten naar de vorige versie...
Bij mijn werkte de update ook niet automatisch op m'n DS411j. Via SSH bleek dat er een error was op het wegschrijven van het log op de USB stick die ik daarvoor gebruik. "Ineens" waren de schrijfrechten daarvoor verdwenen. Na dat hersteld te hebben liep de update alsnog _/-\o_

edit:
te vroeg gejuicht, SB crashed om de haverklap....Toch maar eens uitzoeken hoe ik naar een eerdere versie terug kan

[ Voor 5% gewijzigd door Leech_NL op 29-01-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Als ik jou was zou ik de database en config bestanden even backuppen. SB stoppen, van je diskstation gooien en de laatste versie er op zetten via git. backup terug. reboot en het moet weer werken.

De laatste SB versie werkt hier namelijk probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:52
Op mijn HTPC bekeek ik SB met Firefox, maar nu ik het vanaf mijn laptop bekijk met Chrome ziet alles er in 1x weer goed uit. Ook de zaken die niet leken te werken net doen nu weer wat ik verwacht. Beetje vaag, maar goed, het werkt :)

Geweldige combo, SB en CP + Sabnzbd en XBMC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
job schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 14:02:
Als ik jou was zou ik de database en config bestanden even backuppen. SB stoppen, van je diskstation gooien en de laatste versie er op zetten via git. backup terug. reboot en het moet weer werken.

De laatste SB versie werkt hier namelijk probleemloos.
Ik heb wat zitten spelen met de terminal en pwd/ls/cp commando's en nu werkt het weer. Alleen had ik inderdaad eerst even de database moeten veilig stellen. Les voor de volgende keer.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
IntToStr schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 14:50:
Op mijn HTPC bekeek ik SB met Firefox, maar nu ik het vanaf mijn laptop bekijk met Chrome ziet alles er in 1x weer goed uit. Ook de zaken die niet leken te werken net doen nu weer wat ik verwacht. Beetje vaag, maar goed, het werkt :)

Geweldige combo, SB en CP + Sabnzbd en XBMC!
Heb je na de update in Firefox eens een 'hard refresh' gedaan? Ctrl+F5 in FF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-NaRRa
  • Laatst online: 23-07 09:17
job schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 12:34:
[...]
Waarom heb je het aangemeld op het sabnzbd forum? Laat je sabnzbd de postprocessing doen?
Dan is het toch geen probleem met CP.
daar aangemeld omdat daar een topic speciaal voor CP is voor problemen gestart door RuudBurger zelf. Ik kon geen officiele melding maken bij github omdat ik er geen lid ben.

Het probleem ligt zeker weten niet bij Sab. Sab download netjes de film die door CP gerequest is. pakt hem netjes op en pakt hem netjes uit in de download folder. En daar gaat het mis. CP pikt hem op in de download folder en renamed hem naar een andere film (of gewoon niet en delete hem). bij 8/10 films gaat het gewoon prima alleen soms pikt CP gewoon de verkeerde titel of kan geen titel vinden en renamed hem dan maar gewoon naar iets anders....

Zojuist ook weer met The Lion King. Toch een redelijk bekende film dacht ik zelf zo. CP denkt daar anders over en renamed hem naar *drumroll* "Playing the Game: Looking Back at 'Death Race 2000' - Death Race 2000 Special Edition DVD" Vermoedelijk omdat CP dus niets kon vinden op "The Lion King Special Edition (1994)" en met de woorden special edition iets anders gaat zoeken.

Extract uit de log (let op regel 15 -> 12 -> 8 -> 6):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
17:57:33 INFO  [    app.lib.cron.subtitle] Just searched for subtitles. Can do a search every 5 minutes.
17:57:33 INFO  [    app.lib.cron.subtitle] Finding subtitles for: /mnt/oscar/public/video/movies/Playing the Game Looking Back at 'Death Race 2000' - Death Race 2000 Special Edition DVD (2005) [BR-Rip]
17:57:33 INFO  [     app.lib.cron.trailer] Just searched for trailers. Can do a search every 5 minutes.
17:57:33 INFO  [     app.lib.cron.trailer] Finding trailers for: /mnt/oscar/public/video/movies/Playing the Game Looking Back at 'Death Race 2000' - Death Race 2000 Special Edition DVD (2005) [BR-Rip]
17:57:33 INFO  [     app.lib.cron.renamer] Moving matching subtitle.
1[b]7:57:33 INFO  [     app.lib.cron.renamer] Moving file "/mnt/oscar/public/download/Movies/The Lion King Special Edition (1994)/The Lion King Special Edition (1994).mkv" to /mnt/oscar/public/video/movies/Playing the Game Looking Back at 'Death Race 2000' - Death Race 2000 Special Edition DVD (2005) [BR-Rip]/Playing the Game Looking Back at 'Death Race 2000' - Death Race 2000 Special Edition DVD (2005) [BR-Rip].mkv.[/b]
17:57:33 INFO  [     app.lib.cron.renamer] Quality Old: 0, New 2239.
1[b]7:57:33 INFO  [     app.lib.cron.renamer] Creating directory /mnt/oscar/public/video/movies/Playing the Game Looking Back at 'Death Race 2000' - Death Race 2000 Special Edition DVD (2005) [BR-Rip][/b]
17:57:33 INFO  [     app.lib.cron.renamer] Trying to find a home for: The Lion King Special Edition (1994).mkv
17:57:33 INFO  [          app.lib.library] Retrieved metainfo: {u'common': [{u'duration': u'1:22:05', u'creation date': u'2008-01-16 08:53:57', u'producer': u'libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1', u'endianness': u'Big endian', u'mime type': u'video/x-matroska'}], u'audio stream': [{u'language': u'English', u'compression': u'AC3', u'channel': 6, u'sample rate': 48000.0}], u'video stream': [{u'image width': 1216, u'image height': 720, u'compression': u'AVC', u'language': u'English'}]}
17:57:32 INFO  [.movie.sources.theMovieDb] TheMovieDB - Found: []
[b]17:57:30 INFO  [movie.sources.imdbWrapper] IMDB - Searching for movie: the lion king special edition 199[/b]4
17:57:30 INFO  [.movie.sources.theMovieDb] TheMovieDB - Found: []
17:57:30 INFO  [.movie.sources.theMovieDb] Searching: http://api.themoviedb.org/2.1/Movie.search/en/xml/9b939aee0aaafc12a65bf448e4af9543/the+lion+king+special+edition+1994
[b]17:57:30 INFO  [          app.lib.library] Searching for "The Lion King Special Edition (1994)".[/b]

-edit: het ligt hem dus echt aan de naam van de folder waar het moviebestand in staat. even zelf opnieuw gedownload en geextract als map "The.Lion.King.1994.720p.HDTV.x264-hV" even het special edition stuk eruit gehaald. Nu pakt CP hem wel gewoon goed op en renamed hem perfect. Het mkv bestand zelf had wel het special edition stuk er nog in staan. Dat negeert CP dus en kijkt enkel naar de map waar de files in staan.

[ Voor 55% gewijzigd door DJ-NaRRa op 29-01-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Heeft iemand al een oplossing gevonden voor de "coming episodes" thumbnails?
Ik heb al op het SB forum gezocht, maar daar kon ik er niets over vinden (of ik heb er overheen gelezen, dan kan natuurlijk ook).

Het is in ieder geval heel irritant :(

Maar ja... dat heb je met Alpha versies nietwaar? Daar moet nog wat aan gesleuteld worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 20:22

wontcachme

You catch me? No you wont

Dammit. Net sabnzbd geinstalleerd en daarna Sickbeard aan het proberen. Het gaat allemaal goed tot deze lijn:

code:
1
2
# In order to use sickbeard's post-processing scripts for sabnzbd
ln -s /var/packages/sab2/target/utils/bin/python /usr/bin/python

Dan krijg ik dit: ln: /usr/bin/python: File exists

Vervolgens plaats ik dit commando
code:
1
python SickBeard.py

Dan krijg ik deze error: python: can't open file 'SickBeard.py': [Errno 2] No such file or directory

Hoe kan ik dit oplossen? Bij de vorige installatie nergens problemen mee gehad

EDIT:
Nu kan ik sickbeard wel handmatig starten, maar start de nas niet volledig meer op. Interface en alles wel, maar de HD en status leds blijven uit.

EDIT2:
En nu werkt alles weer gewoon 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door wontcachme op 29-01-2011 23:54 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 00:00
rally schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 19:11:
Heeft iemand al een oplossing gevonden voor de "coming episodes" thumbnails?
Oplossing voor welk probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
sverzijl schreef op zondag 30 januari 2011 @ 10:41:
[...]

Oplossing voor welk probleem?
Een probleem wat er niet is.

Hier staan de posters er gewoon weer allemaal bij (een paar updates geleden zijn ze ff weggeweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Brickman schreef op zondag 30 januari 2011 @ 11:15:
[...]

Hier staan de posters er gewoon weer allemaal bij (een paar updates geleden zijn ze ff weggeweest).
Ja, dat probleem is al lang opgelost, vandaar ook mijn vraag welk probleem.
(en anders even mijn eerder genoemde tip volgen, image cache dir wissen en force full update doen zodat de thumbs/posters opnieuw worden opgehaald)

[ Voor 37% gewijzigd door sverzijl op 30-01-2011 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Dat had ik dus nog niet gelezen...
En met de net gereleased update heeft het SB team ook de logging aangepast omdat er blijkbaar meer mensen hetzelfde probleem hebben.

Het ging over het probleem dat de thumbnails van de coming episodes niet goed werden weergegeven.

Overigens als mensen roepen dat "het hier perfect werkt" betekend niet dat anderen wellicht wel een probleem kunnen hebben....

Ik ga even de cache proberen te legen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Brickman schreef op zondag 30 januari 2011 @ 11:15:
[...]

Dat kan je misschien iets vriendelijker komen verkondigen?
Ik draaide nog build 473, geen problemen, gisteren update naar 474 => geen thumbs meer.
Ik heb direkt gekeken of er geen nieuwere update was gisterenavond, die was er niet.

Dus als je met zo'n antwoorden komt, zeg dan gewoon dat het bij jou wel goed werkt...

Ik zie nu dat er ondertussen een 477 uit is sinds vannacht, straks eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik zit ook op 477 en die heeft nog steeds hetzelfde probleem :(

Als ik de poster.png en banner.png naar .old hernoem dan krijg ik helemaal geen afbeelding te zien.Op een of andere manier "ziet" hij dus de programma banners/posters niet.

Ik zit er BIJNA over te denken om weer naar 473 terug te gaan om te zien of alles dan wel weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Gewoon alles verwijderen (config.ini en database backuppen) en opnieuw installeren moet het probleem oplossen. Desnoods nog je browser cache legen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ok... gaan we ook proberen....

Browser cache is het zeker niet, want ik heb op drie machines hetzelfde probleem (op 1 laptop heb ik zelfs nog nooit SB benaderd).

Mocht het werken dan laat ik het hier wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Ik ga ook Sickbeard vandaag of morgen even opnieuw installeren, hij update wel maar moet hem daarna handmatig via de terminal weer opstarten ;(

Heb het wel voor elkaar gekregen dat hij opstart bij inloggen

(OS X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

OK... ik ben klaar met testen:

Build 473: Thumbnails
Build 474/477 : Geen Thumbnails bij de Coming Epsisodes

Ik heb SickBeard opnieuw geinstalleerd met 473 en dan heb ik dus thumbnails. Met een versie installatie van 474/477 heb ik geen thumbnails.
Met een verse installatie van 473 en dan een update naar 477 hetzelfde probleem: Thumbnails voor de update maar daarna niet.

Het ligt dus ECHT aan de 474/477 builds (onder Windows).

Zijn er mensen die dit probleem herkennen en nog beter: Een oplossing hebben gevonden?

Op het SB forum kan ik het probleem gewoon nergens vinden en aangezien er hier meer mensen al hetzelfde probleem hebben vermeld weet ik i.i.g dat ik niet de enige ben.

Edit: Topic met het issue gevonden op het SB forum: http://www.sickbeard.com/forums/viewtopic.php?f=4&t=965

[ Voor 7% gewijzigd door rally op 30-01-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Meer mensen het probleem dat sabnzbd geen nzb's meer kan ophalen van nzbmatrix?
Of althans.. de link die couchpotato doorstuurt zorgt voor fouten in sabnzbd. Als ik handmatig de link (te vinden in de log van sabnzbd) in mijn browser copy/paste krijg ik keurig een nzb bestand. Dus het probleem lijkt bij sabnzbd te liggen.

Ik heb het tijdelijk omzeild door maar weer gebruik te maken van de blackhole functie van couchpotato, maar dan wordt er geen gebruik gemaakt van het categorie systeem.

[ Voor 46% gewijzigd door job op 30-01-2011 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Ik gebruikte de rename functie van CP nog niet, en heb nu aan de hand van dit topic een en ander ingesteld, maar het werkt toch nog niet.

Wat heb ik gedaan:
- ppdir=/de_AutoprocesTV_folder_van_sb
- een folder ~/video/Unrenamed aangemaakt
- bij Sab een categorie Couchpotato aangemaakt, met als bestemming bovenstaande folder
- CP: bij download folder ook bovenstaande folder ingevuld en bij destination ~/video/Speelfilms
- rename aangezet bij CP en uitgezet bij Sab

Als ik nu een filmtitel invoer in CP, wordt hij keurig gesnatched en doorgegeven aan Sab met categorie Couchpotato en er wordt een postprocessing script door CP aangemaakt, iets in de trant van tmphzoZkK.py. Dit zie ik ook keurig terug in Sab.

De download verloopt goed, en daarna houdt het op. de films blijven dus zonder hernoemd te worden in Unrenamed staan en Speelfilms blijft leeg.

De log van Sab geeft aan: Kan beveiliging van ~/Unrenamed/Filmaam niet aanpassen.

De genoemde folders staan op een USB drive (NTFS) die met 777 aan Ubuntu is gemount. Alle folders net nog bekekeken en ze staan allemaal op 777 (ook de net gedownloade films).

Downloaden op de 'oude manier' (dus CP info naar Sab laten sturen en Sab de renaming laten uitvoeren) ging altijd wel goed, met dezelfde folders op dezelfde usb-drive.

Enig idee wat ik nog kan doen of waar ik nog aan kan denken om dit werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
xburchartz schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:03:
Als ik nu een filmtitel invoer in CP, wordt hij keurig gesnatched en doorgegeven aan Sab met categorie Couchpotato en er wordt een postprocessing script door CP aangemaakt, iets in de trant van tmphzoZkK.py. Dit zie ik ook keurig terug in Sab.
Zeg je nou dat je tmphzoZkK.py terug ziet in sabnzbd?
Dat is wel apart als CP de renaming op zich neemt namelijk.
ppdir heb je verder ook niet nodig als je de renaming door CP laat doen.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 30-01-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
job schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:17:
[...]

Zeg je nou dat je tmphzoZkK.py terug ziet in sabnzbd?
Dat is wel apart als CP de renaming op zich neemt namelijk.
Ja, de categorie van de film is dan Couchpotato en het script is dan inderdaad zo'n tmpxxxx.py
Ik dacht dat dat logisch zou zijn, omdat op die manier vanuit Sab dan CP weer aangestuurd wordt. Niet?

Waar is dat ppdir dan voor nodig? Dacht juist dat het daarvoor was bedoeld???

[ Voor 8% gewijzigd door xburchartz op 30-01-2011 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
ppdir kan je gebruiken, maar het is helemaal niet nodig.
Gewoon leeg laten dat veld. Je moet namelijk of gebruik maken van de postprocessing van sab, of van cp.
Nu doe je beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
maar hoe weet cp dan dat sab klaar is met downloaden? Er is dan toch geen communicatie vanuit sab naar cp? (ik moet dan ook altijd handmatig in cp de status van snatched naar downloaded wijzigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
cp kijkt elke x minuten in de download dir.

Ik heb nooit last van rare bestandsnamen als ik CP laat postprocessen. Dus ik verbaas me over alle problemen die anderen hier bij hebben.

Ik weet dat Mar2zz in zijn tutorial gebruik maakt van de ppdir optie. Terwijl ik in mijn tutorial juist het advies geef om postprocessing in CP te laten doen. Wellicht handig als we dat eens kortsluiten :)

[ Voor 97% gewijzigd door job op 30-01-2011 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
ok, dus als ik de ppdir leeg maak, zou hij vanzelf de renaming weer op moeten pakken? Er staan inmiddels 4 films in die unrenamed folder. Als daar automatisch in gescand wordt, zou je zeggen dat ie hem weer op moet pakken, toch?
(ga ik nu testen, I'l let you know....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
xburchartz schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:33:
Als daar automatisch in gescand wordt, zou je zeggen dat ie hem weer op moet pakken, toch?
(ga ik nu testen, I'l let you know....)
De bestanden daar even weghalen. cp herstarten. Bestanden terugzetten en ze worden opgepakt.
uiteraard wel even enable aanvinken bij renaming.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 30-01-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
het werkt, thanks :)

Ahum, durf het bijna niet te zeggen, maar behalve de Ubuntu Asrock waar alles op draait, ben ik een en ander in aan het stellen vanuit een op Ubuntu draaiende laptop. En ik had het pad naar Unrenamed vanaf de laptop genomen terwijl het natuurlijk vanaf de Asrock gezien had moeten worden...

Ben er dan allen nog steeds niet uit wat dan de toegevoegde waarde van ppdir is? Is dat om de foutkans te verkleinen doordat gebruik gemaakt wordt van IMDB-ID's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Op de huidige manier wordt bij een gevonden bestand o.a. gekeken naar de download naam. Als je gewoon netjes gebruik maakt van de categorieen (zodat de tv-series in een ander map terecht komen dan je films) is er niet zoveel aan de hand.
Je hebt pas een probleem als een uitgepakt bestand een niet kloppende naam of onduidelijk naam heeft.

ppdir is een nieuwere manier om een film correct te renamen, en zou beter zijn dan de huidige manier.
Het gebruiken van de ppdir zorgt ervoor dat cp niet gaat zoeken op de bestandsnaam, maar op het moment dat een bestand naar sab wordt gestuurd meteen de naam meestuurt naar sab. Bij een completed download gaat sab aan de slag met deze meegestuurde filmnaam en maakt een extra bestand met de juiste naam aan (cpnfo.cp). CP ziet dit bestand en haalt daar de naam uit.

Maar vooralsnog heeft cp bij mij nog niet gefaald. En ook omdat de nieuwere manier met pp-dir niet rechtstreeks is in te stellen (alleen door config.ini rechtstreeks te editen) zie ik nog geen noodzaak om die wijze te gebruiken. Ik wacht maar mooi totdat het ook echt geïntegreerd wordt.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 30-01-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Helder! Thanks voor de duidelijke uitleg. Series lopen bij mij inderdaad via totaal andere folders, dus dan ga ik het nu ook zo laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ok... het probleem wat ik had is door de developers van SB opgelost. Er bleek wel degelijk een probleem te zijn met het genereren van de thumbnails.

There was a library path error in the metadata library which was causing the thread to crash when it tried to query your existing metadata for their size (to figure out if it was a poster or banner). Then the refresh code wasn't handling the exception properly and was dying with no indication of the cause. So I fixed the exception and also added proper catching/logging in case it happens again.

Nu nog even wachten op de update en dan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 16:22
Bedankt voor je Configuratie handleiding...jezus, wat was ik lang aan het etteren zeg...

Jou handleiding doorgelopen en het werkt als een tiet! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
rally schreef op maandag 31 januari 2011 @ 08:24:
Ok... het probleem wat ik had is door de developers van SB opgelost. Er bleek wel degelijk een probleem te zijn met het genereren van de thumbnails.

There was a library path error in the metadata library which was causing the thread to crash when it tried to query your existing metadata for their size (to figure out if it was a poster or banner). Then the refresh code wasn't handling the exception properly and was dying with no indication of the cause. So I fixed the exception and also added proper catching/logging in case it happens again.

Nu nog even wachten op de update en dan testen.
Net 478 erop gezet, werkt het nog niet! :(

[edit]
Manuele full update van 1 show gedaan, dan maakt hij blijkbaar toch de files in /cache/images en toont hij ze wel correct.

[edit 2]
Is er in de nieuwere versies geen mogelijkheid meer om alle shows te selecteren en een full update te doen? :?

[ Voor 14% gewijzigd door Fire69 op 31-01-2011 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Fire69 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:57:
[edit 2]
Is er in de nieuwere versies geen mogelijkheid meer om alle shows te selecteren en een full update te doen? :?
Manage -> Vinkje 'Update' in header zetten en Submit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Misschien mis ik iets, maar wat is überhaupt het nut van die functionaliteit? Waarom zou je een full update willen doen van alle shows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Update van afleveringen (titels, omschrijving uitzenddatum) en kennelijk ook plaatjes. Doet SB normaal om 3:00 (tijd is helaas (nog) niet zelf in te stellen) om er zo voor te zorgen dat 'ie weet wanneer er wat binnen te halen is.

Die plaatjes werken bij mij ook niet (laatste git-versie onder Linux), maar dat vind ik ook totaal niet boeiend. Ik gebruik de list-layout om zo snel te kijken wat wanneer verschijnt, voor mooie plaatjes gebruik ik wel XBMC.

[ Voor 20% gewijzigd door Rafe op 31-01-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Bij mij werkt het ook niet helaas. Enkele shows doen het wel andere niet.
Nu kan ik het allemaal wel met de hand gaan doen, maar dat is juist niet de bedoeling van het gebruik van SickBeard volgens mij...

Ik wacht nog even de volgende versie af en anders ga ik weer terug naar 473

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
sverzijl schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:02:
[...]

Manage -> Vinkje 'Update' in header zetten en Submit
Ah, inderdaad. Net zoals vroeger dus. :P
Ik was wat in de war met dat nieuwe dropdown-menu :$
xburchartz schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:35:
Misschien mis ik iets, maar wat is überhaupt het nut van die functionaliteit? Waarom zou je een full update willen doen van alle shows?
Fire69 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:57:
[...]

[edit]
Manuele full update van 1 show gedaan, dan maakt hij blijkbaar toch de files in /cache/images en toont hij ze wel correct.
;)
rally schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:06:
Bij mij werkt het ook niet helaas. Enkele shows doen het wel andere niet.
Nu kan ik het allemaal wel met de hand gaan doen, maar dat is juist niet de bedoeling van het gebruik van SickBeard volgens mij...

Ik wacht nog even de volgende versie af en anders ga ik weer terug naar 473
Vreemd... 478 doet het bij mij nu wel zoals het hoort.
Anders moet je eens je config en db apart zetten, en een verse install doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb het op een aantal manieren geprobeerd en het vreemde is dat slechts af en toe de nodige posters/banners gegenereerd worden.

Nu heb ik het "even" met de hand gedaan dus nu werkt het weer, maar ik hoop dat dit voor eventuele nieuwe shows opgelost gaat worden.

In het forum word er i.i.g. vermeld dat het voor de meeste weer werkt. Er zal wel iets vreemds bij mij aan de hand zijn :P

Zijn er anderen die het probleem ook hadden en waar het met build 478 wel weer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Er is gisteren een commit gedaan die het voor Windows installaties op moest lossen (OS X gebruikers hadden er geen last van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Weet iemand of er in Sickbeard een manier is om bij een serie een soort "rotzooi" map te maken die vervolgens niet gecontroleerd en gescanned word? Ik heb bij wat series de bloopers erbij, maar die zijn niet bekend als specials. Nu krijg ik daar een error voor elke nacht

Een folder genaamd Extras aanmaken lost dit op

[ Voor 9% gewijzigd door wontcachme op 01-02-2011 11:17 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Waar maak je die folder Extras dan aan? In de folder waar ook "Season 01, 02, 03" enz staat?

Iemand die dit ook raar vind:
code:
1
20:03:52 INFO  [pp.lib.provider.yarr.base] Wrong: 127 Hours 2010 HD 720p x264 SAG SCR P2PP, looking for 720P

Wat is hier wrong aan volgens SB? Het is toch een 720P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:38

The Executer

Lekker belangrijk!

Weet niet of het uitmaakt, hoofdletter/kleine letter.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

UltraSub schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:35:
Waar maak je die folder Extras dan aan? In de folder waar ook "Season 01, 02, 03" enz staat?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:54

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

iemand die me kan helpen misschien.

Ik heb sabnzbd al een tijdje draaien (paar jaar)
en heb de nieuwste.
Ik heb vandaag voor het eerst Sickbeard geinstalleerd volgens stappen plan uit de OP.
Alles werkte prima, ik heb al wat series aangevinkt etc. en Sabnzbd begon ze te downloaden.
Ik heb in de config file de volgende waarde aangepast: git_path = "" en daar mijn git dir ingevuld.
Welke nu weer standaard staat (die waarde in config file)
Ik heb een herstart gedaan van sickbeard en daarna kan ik opeens sickbeard niet meer openen.
Ik neem aan dat je sickbeard opent door op : SickBeard.py te drukken?
Ik krijg volgende DOS scherm: (moest snel print screen doen dus vandaar de 2 plaatjes)
Afbeeldingslocatie: http://www.fabbie.nl/fout.jpg

Ja ik weet dat er python.exe bovenstaat maar ik dubbelklik toch echt op sickbeard. ik heb em al werkend gehad maar opeens deed ie het niet meer

[ Voor 8% gewijzigd door ApC_IcE op 01-02-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:41
ApC_IcE schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:56:
iemand die me kan helpen misschien.
...verhaal..
Had er in het verleden ook wat gedoe mee, misschien dat onderstaande helpt:
Deleting your .git folder simply makes the dir no longer a git clone, SB can still update its source directly (without git). The git_path should be a link to your actual git binary, not just the folder it lives in (so "C:\Applicaties\Git\bin\git.exe" probably). Either of those changes should allow SB to update itself.

Nic
Delete de .git folder in de homedir en point de git_path naar de git.exe.
Ik neem aan dat je sickbeard opent door op : SickBeard.py te drukken? => Ja

[ Voor 12% gewijzigd door Clock op 01-02-2011 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:54

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

ik heb de git directory in de sickbeard map verwijderd.
de config.ini gewijzigd met bovenstaande.
Maar hij blijft een dos schermpje voorbij schieten en vervolgens afsluiten( zie vorige post)
bedankt voor je tip maar blijkbaar werkte het niet

Ik heb sickbeard opnieuw geinstalleerd, de .git verwijderd en vervolgens de config file over gekopieerd.
Nu blijf ik er vanaf :D

[ Voor 21% gewijzigd door ApC_IcE op 02-02-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
ff mezelf quoten in het english yes sir
I understand SB now does subtitles. For this you need periscope.... fine.

What are the steps needed to get this working on a headless ubuntu 10.04 server?

1. sudo add-apt-repository ppa:patrick-dessalle/ppa (check)
2. sudo apt-get update (check)
3. sudo apt-get install python-periscope (check)
4. restart server/sickbeard? (check)

I dont see any subtitle option in SB....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Laatst online: 13-09 18:02
Sinds kort heb ik ook SB draaien en het bevalt me wel!
Echter laat ik de postprocessing gewoon door SAB doen omdat ik alle (nieuwe) eps gewoon in mijn "TV" map wil hebben.

Nu lijkt het alsof ik voor elke serie een folder aan moet maken en als ik deze (lege!) folder verwijder, dat SB dan vind dat hij niet meer hoeft te zoeken naar eps voor die serie... iemand ervaring mee/oplossing voor?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Zo werkt SB niet. Je kan dan beter zelf aan de slag gaan met rss feeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
lowfi schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:48:
ff mezelf quoten in het english yes sir

[...]
Er is wel een branch subtitles maar die is nooit gemerged. Je kunt die eventueel githubben zeg maar, maar ik weet niet wat de resultaten dan zijn.

even ongegeneerd reclame maken:
Je kunt Periscope ook standalone bezig laten gaan op je headless server. Als je die installeert met mijn LaSi installer dan kun je 4 manieren instellen om periscope te gebruiken:
1. Zoek om de zoveel tijd via taakplanner (cronjobs).
2. Zoek als sabnzbd klaar is met downloaden
3. Zoek als sabnzbd klaar is met downloaden en laat na het zoeken Sickbeard de files processen.
4. Doe af en toe een manual scan.

Alles is menu-driven, dus geen moeilijk installatieverhaal, gewoon yes/no, of kies een optie of kies een pad.
LaSi installer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

@Mar2zz en interessante LaSi installer:

https://gist.github.com ;)

Kan iedereen gelijk een clone doen, pullen en meer van dat soort git grappen, én je hebt revisions ;)
Gist is a simple way to share snippets and pastes with others. All gists are git repositories, so they are automatically versioned, forkable and usable as a git repository.
edit: en hang er gelijk even GPL/BSD of whatever license aan ;)

[ Voor 44% gewijzigd door afraca op 03-02-2011 12:05 ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Mar2zz schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:33:
[...]

Er is wel een branch subtitles maar die is nooit gemerged. Je kunt die eventueel githubben zeg maar, maar ik weet niet wat de resultaten dan zijn.
Weet je dat zeker?
Ik heb ooit ergens een merge gezien van Periscope in SB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
afraca schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:02:
@Mar2zz en interessante LaSi installer:

https://gist.github.com ;)

Kan iedereen gelijk een clone doen, pullen en meer van dat soort git grappen, én je hebt revisions ;)
[...]
edit: en hang er gelijk even GPL/BSD of whatever license aan ;)
https://github.com/Mar2zz/LaSi
ff pullen en je kunt meedingesen als je daar zin in hebt...

SB en Periscope zijn wel gemerged, maar niet in de master.
https://github.com/dny238...mmits/periscope_subtitles
Dit wordt ook al een hele poos niet meer onderhouden dus dat gaat 'm nooit worden denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
edit

[ Voor 99% gewijzigd door lowfi op 03-02-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:15
Voor QNAP is er ook een install beschikbaar: HyperBart in "Het grote QNAP topic"

De link naar de PDF omtrent configuratie werkt niet meer... 404 op dropbox
Pagina: 1 ... 5 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.