[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a. Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 47 Laatste
Acties:
  • 295.835 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:33
Nou ja, zal in de volgende update wel weer gefixed worden dan.

[edit] Opgelost. Blijkbaar was de sickbeard/cache/images folder gewist en daar haalt /showPoster de banner/poster images vandaan. Een Mass Update via 'Manage', even wachten, en het werkt weer.

[ Voor 61% gewijzigd door sverzijl op 18-01-2011 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:13

Nakebod

Nope.

Laatste update is een beetje slecht gevallen hier, hij doet nu ff helemaal niets meer :+

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
DiskStation> /opt/bin/python2.6 /volume1/@appstore/sickbeard/SickBeard.py
Traceback (most recent call last):
  File "/volume1/@appstore/sickbeard/SickBeard.py", line 43, in <module>
    from sickbeard.webserveInit import initWebServer
  File "/volume1/@appstore/sickbeard/sickbeard/webserveInit.py", line 6, in <module>
    from sickbeard.webserve import WebInterface
  File "/volume1/@appstore/sickbeard/sickbeard/webserve.py", line 30, in <module>
    from Cheetah.Template import Template
ImportError: No module named Cheetah.Template

Hij lijkt op http://sickbeard.com/forums/viewtopic.php?f=4&t=875 maar net niet helemaal, ik denk ff afwachten op een nieuwe release :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Probeer anders even : ipkg install py26-cheetah -force-reinstall
(hij werkt hier nml wel weer gewoon inmiddels)

[ Voor 26% gewijzigd door sverzijl op 18-01-2011 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
Ik heb SB in combinatie met Sabnzbd prima draaiende op mijn win XP installatie.

Paar dingen waar bij mij nog onduidelijkheid over is.

Ik heb bij SB > Config -> Episode Download Options bij het kopje Post processing mijn directory opgegeven waar Sabnzbd de series download. Op die manier regelt SB het post processen als ik het goed begrijp.

Er staat echter bij:
The folder where your download client puts your TV downloads.
NOTE: Use only if not using SABnzbd+ post processing.
Or if SABnzbd+ and Sick Beard are on different PCs

Ik heb in SABnzbd geen verwijzing opgegeven naar de processing scripts van SB, omdat ik niet helemaal begrijp hoe dat werkt. Ik lees dingen over autoProcessTV.cfg gebruiken, maar op de SB wiki staat dat je ook de sabToSickbeard.exe aan SABnzbd kunt geven...

Is het verstandig om SABnzbd de post-processing te laten doen of kan ik het zo laten? Wie kan hier duidelijkheid over verschaffen. _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door DeTjuk op 18-01-2011 12:34 . Reden: typo ]

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
[edit] Opgelost. Blijkbaar was de sickbeard/cache/images folder gewist en daar haalt /showPoster de banner/poster images vandaan. Een Mass Update via 'Manage', even wachten, en het werkt weer.
Bij mij is in die map helemaal geen directory images te vinden, wel een map tvdb.

Heb onder Manage bij Update vinkje gezet en toen op Submit gedrukt. Ik merk dat er wat gebeurt, maar einde van het liedje is nog steeds geen plaatjes. Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:13

Nakebod

Nope.

sverzijl schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:35:
Probeer anders even : ipkg install py26-cheetah -force-reinstall
(hij werkt hier nml wel weer gewoon inmiddels)
Geen idee waarom, maar hij doet het nu idd wel weer na de herinstallatie van cheetah. _/-\o_
Hmm, volgens mij wordt de config webroot genegeerd nu, alle links kloppen nu niet meer via apache's mod_proxy.

Nog een editje, de nieuwe menu's negeren de webroot, de paar losse links zoals add episodes en update xbmc werken nog wel.

[ Voor 26% gewijzigd door Nakebod op 18-01-2011 13:02 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
DeTjuk schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:04:
Ik heb bij SB > Config -> Episode Download Options bij het kopje Post processing mijn directory opgegeven waar Sabnzbd de series download. Op die maniet regelt SB het post processen als ik het goed begrijp.

Is het verstandig om SABnzbd de post-processing te laten doen of kan ik het zo laten? Wie kan hier duidelijkheid over verschaffen. _/-\o_
Zo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
DeTjuk schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:08:
[...]
Bij mij is in die map helemaal geen directory images te vinden, wel een map tvdb.

Heb onder Manage bij Update vinkje gezet en toen op Submit gedrukt. Ik merk dat er wat gebeurt, maar einde van het liedje is nog steeds geen plaatjes. Doe ik iets verkeerd?
Probeer anders een vanuit 1 bestaande show een 'Force full update' te doen.
Dan zou hij in ieder geval een file sickbeard/cache/images/<showId>.banner.jpg moeten aanmaken en als je onder Config->General->MetaData de optie 'Create : Show Folder image' aan hebt staan ook nog een <showId>.poster.jpg

In de logs (DEBUG level) zie je als het goed is een entry als deze voor de banner :
Jan-18 12:27:56 DEBUG SHOWQUEUE-REFRESH :: Getting show image at http://www.thetvdb.com/banners/graphical/78310-g4.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door sverzijl op 18-01-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

De laatste update van Sickbeard breekt de web_root parameter. Het nieuwe (fancy) menu geeft niet netjes relatieve paden door, maar absolute. Dat is voor mij geen probleem, want ik kan handmatig de url wel aanpassen naar de juiste, maar voor mijn vriendin is het toch lastiger :P . Ik heb al een bugreport gesubmit, dus het is wachten tot het wordt opgelost.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
MuSeLive schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:23:
Beste mensen,

Ik krijg sickbeard maar niet automatisch aan de praat. Als ik in de terminal sudo update-rc.d sickbeard.sh defaults invoer, dan krijg ik als output: update-rc.d: warning: /etc/init.d/sickbeard.sh missing LSB information. update-rc.d: see <http://wiki.debian.org/LSBinitscripts>. System start/stop links for /etc/init.d/sickbeard.sh already exist. Ik word eerlijk gezegd ook niet veel wijzer op desbetreffende site. Als ik sickbeard handmatig start via de terminal dan kan ik hem via mijn browser bereiken, echter als ik dit dus niet doe dan niet.
Iemand enig idee? Ik heb geen zin om elke keer Sickbeard handmatig via de terminal te starten terwijl sabnzbd en couchpotato automatisch starten bij een boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Kijk eens wat er in /etc/rc?.d staat aan Sxxsickbeard symbolic links. Hier zal iets in moeten staan als /etc/rc2.d/S92sickbeard -> ../init.d/sickbeard.sh.
Bij boot worden deze Sxx-scripts aangeroepen als 'S92sickbeard start' (en dit kan je dus ook zo vanuit de terminal testen).
In sickbeard.sh zal (wil je het netjes doen) een start functie (en een stop/status/..) moeten zitten. Dit zit er zo te zien bij jou niet in en vandaar de 'missing LSB information' warning. Vergelijk anders met de wel werkende Sxxsab scripts en maak overeenkomstige aanpassingen voor het sickbeard start-script

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
sverzijl schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:12:
Kijk eens wat er in /etc/rc?.d staat aan Sxxsickbeard symbolic links. Hier zal iets in moeten staan als /etc/rc2.d/S92sickbeard -> ../init.d/sickbeard.sh.
Bij boot worden deze Sxx-scripts aangeroepen als 'S92sickbeard start' (en dit kan je dus ook zo vanuit de terminal testen).
In sickbeard.sh zal (wil je het netjes doen) een start functie (en een stop/status/..) moeten zitten. Dit zit er zo te zien bij jou niet in en vandaar de 'missing LSB information' warning. Vergelijk anders met de wel werkende Sxxsab scripts en maak overeenkomstige aanpassingen voor het sickbeard start-script
Ik heb maar een hele nieuwe sickbeard.sh gemaakt en nu doet hij het wel!. bedankt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Met CouchPotato lukt het me maar niet om de film te downloaden die wel wordt gevonden.
CP vindt het niet het juiste formaat.

Wrong: The.Movie.2010.TS.XViD-T0XiC-iNK, looking for DVD-Rip
en
Wrong: The.Movie.2010.TS.XViD-T0XiC-iNK, looking for Screener

Hoe moet ik het voor elkaar krijgen dat ie die toch meeneemt?

De grootte van de film is: 1.43 GB

Bij Quality heb ik de volgende instellingen:

Screener 600 MB 1000 MB

De film is > 1000MB dus dat ie daar wrong zegt snap ik.

Maar dan deze:

DVD-Rip 600 MB 2400 MB

Daar valt het toch binnen met 1.43GB

Waarom zegt ie dan alsnog WRONG? ;(

Neemt CP misschien ook nog de naam van de quality setting (DVD-Rip) mee als criteria in de keuze wel of niet downloaden.
Dan zou ik dus een eigen setting moeten toevoegen met als naam XViD en een bepaalde minimum en maximum grootte...

Laatste zin is geen optie, maar we zijn er bijna. Heb nu TeleSync (zoals ook aangegeven in de bestandsnaam (TS) als voorkeur ingesteld en dan rolt dit er uit:

"The.Movie.2010.TS.XViD-T0XiC-iNK" is too large to be TeleSync. 1563MB instead of the maximum of 1000MB.

Update
8)7 gelukt 8)7
Found: The.Movie.2010.TS.XViD-T0XiC-iNK
Sending 'The.Movie.2010.TS.XViD-T0XiC-iNK' to SABnzbd

Zal me wat meer verdiepen in de bestandsnaam benamingen van posters ;)
swtimmer ook bedankt voor duw in de goede richting _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door DeTjuk op 18-01-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 08:58

swtimmer

Ontrafelt het leven!

TS staat toch voor een 'mooiere' cam versie? Dan klopt het toch dat de DVDrip deze niet meeneemt?

/edit TS op wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Telesync

[ Voor 36% gewijzigd door swtimmer op 18-01-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calzon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 15:43
sickbeard lijkt na een update een tijdje terug geen nieuwe afleveringen meer te zien.
Ik bedoel hiermee hetvolgende: hij download wel nog nieuwe afleveringen die hij weet, maar de coming episodes worden niet vernieuwd. Dus enkel van een paar series waarin er nog enkele stonden worden verder gedownload. Als ik naar een sho ga en "force update" gebruik dan hernieuwt hij wel de kalender.
Weet iemand hiervan de reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Probeer anders een vanuit 1 bestaande show een 'Force full update' te doen.
Uitgevoerd op een toegevoegde show en dat werkt.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
DutchNutcase schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:08:
De laatste update van Sickbeard breekt de web_root parameter.
is gefixed :
code:
1
64382e52    sj26  Added $sbRoot prefix to menu links  about 4 hours ago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

sverzijl schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 17:02:
[...]

is gefixed :
code:
1
64382e52    sj26  Added $sbRoot prefix to menu links  about 4 hours ago
Ik zag het. Dat gaat lekker snel!

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:50
Calzon schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:48:
sickbeard lijkt na een update een tijdje terug geen nieuwe afleveringen meer te zien.
Ik bedoel hiermee hetvolgende: hij download wel nog nieuwe afleveringen die hij weet, maar de coming episodes worden niet vernieuwd. Dus enkel van een paar series waarin er nog enkele stonden worden verder gedownload. Als ik naar een sho ga en "force update" gebruik dan hernieuwt hij wel de kalender.
Weet iemand hiervan de reden?
Heb ik ook last van. Ik heb handmatig al gezocht naar een aantal eps, en zie dat ze wel gepost zijn. Maar SB vind ze niet. Firewall settings al nagelopen, staat allemaal goed. Daarnaast stuurt SB wel een NZB naar SAB als ik een download forceer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 01:19:
[...]
Kun je hier wat meer informatie over geven? Ik ben erg benieuwd naar programma's zoals SB en CP voor zowel muziek, e-books en software. Dit omdat ik ook last heb van alles vergeten wat ik wil downloaden wat nog niet uit is... wat op het moment betekend dat ik overal todo lijstjes heb rondslingeren :9
De howto voor muziek staat al, al is dat niet the couchpotato way. Een user op het xbmcforum is zo een soort applicatie aan het bouwen in .net. Ik heb voorgesteld e.e.a. te testen in linux, maar dat wordt 'm vast niet door die programmeertaal. Hij zit tegen een release aan, maar de laatste keer dat ik iets hoorde was 29-12-2010:
I'm still a few weeks away from announcing / testing, but I would love a Linux person to test. I, myself, am more of a Windows guy. I'm currently developing the majority of this in .Net (of course this could change if I were to get a little more familiar with python) so not too sure how well it will run in a *nix environment.
Wat betreft muziek en ebooks is het nu nog leunen op RSS-feeds, maar er zijn natuurlijk genoeg websites waarmee je hele leuke feeds kunt bouwen. En het importeren van ebooks in je library vanaf sabnzbd kan natuurlijk ook automatisch (bijvoorbeeld met CalibreCli, ook zo een opensource programma I am in love with). Software downloaden? je apt/wget, svn't of gitcloned toch wat je nodig hebt? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:29

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Ik heb sickbeard eventjes geprobeerd voor elkaar te krijgen (op windows).
Tig losse installers verder heb ik em kunnen installeren.

Toch een paar onlogische puntjes die ik niet helemaal snap:
Waarom kan je alleen series adden als "folder" ???

Ik heb nu bijvoorbeeld "Big Bang Theory" toegevoegd, en alles episodes op "wanted" gezet, maar ik krijg in mn nzb-blackhole helemaal geen nzb's?
Ik heb de tutorials al een keer of wat doorgelezen maar ik snap er geen kloot van, hij vindt gewoon helemaal geen nzbs?
Heb ook al handmatig bij de episodes op het zoek knopje gedrukt, dan krijg ik de melding dattie de episode niet kan vinden. Maar die melding krijg ik bij elke serie en elke episode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat staat er in de logging?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Zal de logging eens bekijken, is er nog een manier om logging op standje maximaal te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Armageddon_2k schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:13:
Hoe had je het dan willen doen? Elke serie in zijn eigen folder maakt het imo handig voor de gebruiker en het programma om de boel netjes gescheiden te houden. Ook werkt die werkwijze lekker samen met bijv XBMC :)
Heb ook al handmatig bij de episodes op het zoek knopje gedrukt, dan krijg ik de melding dattie de episode niet kan vinden. Maar die melding krijg ik bij elke serie en elke episode?
Wat ideeën: searchproviders goed ingesteld, evenals de retentie van je usenet server?

Verder hangt het er ook vanaf wat er op de providers wordt aangemeld en wat er op usenet staat. Ik wilde Breaking Bad eens proberen omdat het werd aangeraden door een vriend, daar kreeg SB maar een tweetal afleveringen van gevonden uit seizoen 1 en zelf zoeken op een bekende NZB-site was het resultaat eveneens bedroevend. Vervolgens bleek het complete seizoen wel op FTD te staan (onder een net iets andere naam), maar daar kan SB natuurlijk niet in zoeken ;)

Datzelfde verschijnsel heb ik met CP als ik een film zoek. Nieuwe of recent uitgekomen films vindt hij wel, maar aangezien op de search providers die ik gebruik nauwelijks reposts voorkomen, zoek ik af en toe ook in FTD. CP doet dan dienst als reminderlijstje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
op wanted zetten is niet genoeg daarna moet je nog backlog forcen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Ik heb sickbeard eventjes geprobeerd voor elkaar te krijgen (op windows).
Tig losse installers verder heb ik em kunnen installeren.
Windows? Losse installers? :?
Windows is gewoon een zip-file in een folder dumpen en sickbeard.exe starten :P
Ik ben benieuwd hoe jouw series nu georganizeerd zijn dan, als ze niet in folders staan? :?
Ik heb nu bijvoorbeeld "Big Bang Theory" toegevoegd, en alles episodes op "wanted" gezet, maar ik krijg in mn nzb-blackhole helemaal geen nzb's?
Ik heb de tutorials al een keer of wat doorgelezen maar ik snap er geen kloot van, hij vindt gewoon helemaal geen nzbs?
Je hebt toch bij Search Providers minstens eentje actief gezet veronderstel ik? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Kijk eens in de TS, daar heb ik een configuratie howto neergezet. Lees die door en de werking zal je een stuk duidelijker worden.

Daarnaast kan je natuurlijk ook in de logs kijken om te zien wat er gebeurt. Als sickbeard geen nzb's vindt zal die ze ook niet in je nzbblackhole zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 19-01-2011 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik heb het sabnzbd postprocessing script voor het gebruik met albumidentify wat opgeleukt. bestanden worden verplaatst no matter what, alleen als 't niet op musicbrainz wordt gevonden dan gaat het naar een map die je kunt opgeven (bijvoorbeeld untagged music). Als het wel gevonden wordt op musicbrainz dan gaat ie volgens de namingscheme naar je muzieklibrary en de bronbestanden worden verwijderd.
#!/bin/sh
#autotag, replaygain, find albumart and rename/move music into your library
#this script won't work as expected on multiple albums in one nzb-file

DIR=$1; #fullpath passed by sabnzbdplus.
NZB=$3; #Clean nzb-name
LOG=/home/marsjaco/.albumidentify/scan4music.log; #file where to log too
UNTAGGED=/home/marsjaco/Disk2/Downloads/Muziek/UNTAGGED #directory to keep files that were not autotagged

python /home/marsjaco/.albumidentify/renamealbum -R --no-embed-coverart $DIR

if grep -R --include=report.txt -i "fail!" $DIR
then echo "$(date): Albums @ $DIR not found on Musicbrainz, moved files to $UNTAGGED/$NZB" >> $LOG && mv $DIR $UNTAGGED/$NZB
else echo "$(date): Album tagged, moved and renamed, deleting sourcefiles @ $DIR!" >> $LOG && rm -R $DIR
fi

[ Voor 16% gewijzigd door Mar2zz op 19-01-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Sickbeard download de bestanden naar mijn Tv-shows map waar alle series in staan. Echter download hij de episodes niet in de desbetreffende seriemap maar in de algemene tv-shows map. scan en process heb ik al geprobeerd, maar dan krijg ik als foutmelding: POSTPROCESSER :: Automatic post-processing attempted but dir doesn't exist. ook wel logisch aangezien ik sabtosickbeard.w heb.

[ Voor 23% gewijzigd door MuSeLive op 19-01-2011 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Geef eens op welke directories je exact invult (en waar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Sabnzbd:
complete directory: Elements/complete
tv shows Elements/complete/tvshows
movies Elements/complete/movies
incomplete directory: Elements/incomplete

Sick Beard:
TV Download Dir: elements/complete/tvshows

In de laatstgenoemde directory komen ze uiteindelijk te staan (zonder dat ze gerenamed worden ook al staat dat wel aangevinkt). Mijn series staan dus in die map (bijv: complete/tvshows/24, complete/tvshows/community etc.)
Daarnaast failed er behoorlijk wat, maar blijft de status op downloaden staan bij sick beard en word er ook geen nieuwe versie gedownload.

[ Voor 13% gewijzigd door MuSeLive op 19-01-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
MuSeLive schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:17:
Sick Beard:
TV Download Dir: elements/complete/tvshows
Kijk daar gaat het mis.
Dat moet Elements/complete/tvshows zijn

Als je dan vervolgens de processing aanvinkt zal sickbeard de boel daarvandaan plukken en op de juiste locatie neerzetten. Wel dien je sabtosickbeard dan niet te gebruiken.

of laat de postprocessing over aan sickbeard (dmv sabtosickbeard) maar dan moet je processing in sickbeard dus uitzetten en tv download dir in sickbeard leeg laten.

[ Voor 47% gewijzigd door job op 19-01-2011 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
job schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:24:
[...]
Kijk daar gaat het mis.
Dat moet Elements/complete/tvshows zijn

Als je dan vervolgens de processing aanvinkt zal sickbeard de boel daarvandaan plukken en op de juiste locatie neerzetten. Wel dien je dan sabtosickbeard uit te zetten.

of laat de postprocessing over aan sickbeard (dmv sabtosickbeard) maar dan moet je processing dus uitzetten en tv download dir in sickbeard leeg laten.
Ik neem aan dat je die hoofdletter bedoelt? Dat was een slordigheidje van mij, die is exact hetzelfde als bij Sabnzbd.

Heb Sabtosickbeard.py aanstaan als script bij Sabnzbd, nu heb ik processing uit en de dir leeg, maar heb nog steeds hetzelfde probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door MuSeLive op 19-01-2011 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Oke..
Het volgende wat er mis kan zijn is dat je relatieve paden gebruikt ipv absolute

Elements/complete/tvshows in sabnzbd is natuurlijk niet gelijk aan Elements/complete/tvshows in sickbeard
op een synology zou de ene: /volume1/@appstore/sabnzbd/Elements/complete/tvshows zijn
De ander is dan /volume/@appstore/sickbeard/Elements/complete/tvshows
Om maar een voorbeeld te geven.

Gebruik de absolute paden zodat je zeker weet dat je de boel op de juiste plek terecht komt. Desnoods gebruik je de browse knop in sickbeard.
Als ik jouw was zou ik even opzoek gaan waar je huidige completed downloads gebleven zijn.. voor het zelfde geldt staan ze nu totaal niet waar je wilt dat ze staan.

edit:
En zorg er dus voor dat je ook maar 1 van beiden processing vormen gebruikt..
of je laat de boel doen door sabnzbd (sabtosickbeard) of je gebruikt de sickbeard processing. Niet beiden tegelijk.

edit2:
Ohja, controleer ook nog even in sickbeard of je wel gebruik maakt van de juiste categorie!
Je kan in sabnzbd wel mooi een download locatie voor je tv shows opgeven, maar als sickbeard aan sabnzbd niet vertelt dat het onder de tv categorie valt komt het in de algemene download locatie terecht.

Lees desnoods de configuratie howto (zie TS) door. Daar heb ik speciaal dit soort valkuilen in besproken.

[ Voor 64% gewijzigd door job op 19-01-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
job schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:32:
Oke..
Het volgende wat er mis kan zijn is dat je relatieve paden gebruikt ipv absolute

Elements/complete/tvshows in sabnzbd is natuurlijk niet gelijk aan Elements/complete/tvshows in sickbeard
op een synology zou de ene: /volume1/@appstore/sabnzbd/Elements/complete/tvshows zijn
De ander is dan /volume/@appstore/sickbeard/Elements/complete/tvshows
Om maar een voorbeeld te geven.

Gebruik de absolute paden zodat je zeker weet dat je de boel op de juiste plek terecht komt. Desnoods gebruik je de browse knop in sickbeard.
Als ik jouw was zou ik even opzoek gaan waar je huidige completed downloads gebleven zijn.. voor het zelfde geldt staan ze nu totaal niet waar je wilt dat ze staan.

edit:
En zorg er dus voor dat je ook maar 1 van beiden processing vormen gebruikt..
of je laat de boel doen door sabnzbd (sabtosickbeard) of je gebruikt de sickbeard processing. Niet beiden tegelijk.

edit2:
Ohja, controleer ook nog even in sickbeard of je wel gebruik maakt van de juiste categorie!
Je kan in sabnzbd wel mooi een download locatie voor je tv shows opgeven, maar als sickbeard aan sabnzbd niet vertelt dat het onder de tv categorie valt komt het in de algemene download locatie terecht.

Lees desnoods de configuratie howto (zie TS) door. Daar heb ik speciaal dit soort valkuilen in besproken.
ik gebruik "/elements/complete/tvshows" bij sabnzbd. Bij Sick beard in principe niks omdat ik auto-processing en sabtosickbeard.py aan hebs taan. de huidige completed downloads komen in de algemene map. Dit terwijl ik bij sickbeard categorie de juiste categorie heb gebruikt.

De tutorials hebben ik gelezen, maar ik kan er niet uit opmaken wat ik verkeerd doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
sickbeard heeft denk ik een tussenstationmap nodig. jij download met sab al in je eindstationmap. Je laat sab bijvoorbeeld downloaden naar Elements/complete/temp_tvshows, Sick pikt ze daar op en renamed/moved ze naar Elements/complete/tvshows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
MuSeLive schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:53:

ik gebruik "/elements/complete/tvshows" bij sabnzbd.
Sorry, maar als je niet volledig bent dan krijg je dus tips die niet kloppen.
Bij Sick beard in principe niks omdat ik auto-processing en sabtosickbeard.py aan hebs taan. de huidige completed downloads komen in de algemene map. Dit terwijl ik bij sickbeard categorie de juiste categorie heb gebruikt.
Kijk nog eens goed naar die categorieen. De naam moet exact (let dus ook op hoofdletters) overeenkomen met de categorieen die je in sabnzbd hebt staan.

Lukt het dan nog niet, bekijk dan gewoon waar het mis gaat.
Tijdens een download kan je bij sabnzbd al zien tot welke categorie een download behoort.
Pak de logs van sabnzbd erbij desnoods bij.
Mar2zz schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:11:
sickbeard heeft denk ik een tussenstationmap nodig. jij download met sab al in je eindstationmap. Je laat sab bijvoorbeeld downloaden naar Elements/complete/temp_tvshows, Sick pikt ze daar op en renamed/moved ze naar Elements/complete/tvshows
Klopt als een bus. Maar het gaat blijkbaar daarvoor al mis, de download komt in de verkeerde map terecht.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 19-01-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
job schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:04:
[...]
Sorry, maar als je niet volledig bent dan krijg je dus tips die niet kloppen.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik ging er te makkelijk vanuit dat dat irrelevant zou zijn.
Kijk nog eens goed naar die categorieen. De naam moet exact (let dus ook op hoofdletters) overeenkomen met de categorieen die je in sabnzbd hebt staan.
Sabnzbd:tv shows
Category:tv shows (gaat automatisch naar kleine letters)
Folder/Path: TV Shows
Groups: TV Shows

Ik nam aan dat die eerste 2 gelijk moeten zijn? Ik zal zo eens alles naar kleine letters te hernoemen, kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Wat gebeurt er als je nu een episode download ? In SAB moet je dan direct zien of ie goed wordt opgepakt met de juiste category (onder Queue, met 'Show Edit Options' aan als je niet de classic skin gebruikt) en ook moet je daar de scriptnaam 'sabToSickBeard.py' zien staan als het post-process script.
Als dat het geval is, na de download in SAB naar 'history' gaan, uitklappen en onder 'Script:' kijken wat ie precies gedaan heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door sverzijl op 19-01-2011 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
sverzijl schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:35:
Wat gebeurt er als je nu een episode download ? In SAB moet je dan direct zien of ie goed wordt opgepakt met de juiste category (onder Queue, met 'Show Edit Options' aan als je niet de classic skin gebruikt) en ook moet je daar de scriptnaam 'sabToSickBeard.py' zien staan als het post-process script.
Als dat het geval is, na de download in SAB naar 'history' gaan, uitklappen en onder 'Script:' kijken wat ie precies gedaan heeft.
Exit(255) ERROR: You need an autoProcessTV.cfg file - did you rename and edit the .sample? (More).
dit zal de boosdoener zijn.

Ik heb een autoProcessTV.cfg.sample. met daarin:
[SickBeard]
host=localhost
port=8081
username=
password=
web_root=

Ik heb verder ook geen gebruikersnaam of paswoord ingesteld, dus ik neem aan dat dit goed is. Naar wat moet ik dit nu hernoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
There you go, je moet hem hernoemen naar autoProcessTV.cfg en het zou al een stuk beter moeten gaan (aangenomen dat SB op port 8081 draait bij je, maar dat is de default port dus als je niets gewijzigd hebt klopt dit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriss1981
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 19:50
autoProcessTV.cfg

Dus de .sample verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Bedankt iedereen. Het bleek dus alleen een kwestie van de autoProcessTV.cfg aan te passen. Ik kan iig weer verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Fire69 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:01:
[...]
Windows? Losse installers? :?
Windows is gewoon een zip-file in een folder dumpen en sickbeard.exe starten :P
Bijzonder... Ik zal de source variant misschien hebben gepakt oid. Ik zal de meuk er allemaal afgooien en eens opnieuw installeren.

Had gister dmv de logs al wel uitgevonden dat mijn usenetprovider idd niet goed stond ingesteld.
Heb ze eventjes als test allemaal aangevinkt :P kreeg toen wel (met handmatig op "search" knopje drukken) een nzb, maar dan wel een lege :P

Maargoed, zoals ik zei, ik zal wel eventjes kijken wat er gebeurt als ik de correcte installer pak ;)

Welke search provider raden jullie aan eigelijk?

[ Voor 3% gewijzigd door Armageddon_2k op 20-01-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:24
Vraagje: Voor Star Trek enterprise wil ik het 3e seizoen downloaden. In het log vind ik dit:
Jan-20 12:08:12 INFO SEARCHQUEUE-BACKLOG-Star Trek: Enterprise :: Provider gave result Enterprise.3x24.Zero Hour.WS DVDRip XviD-FoV but that doesn't seem like a valid result for Star Trek: Enterprise so I'm ignoring it

Hij pakt dus het goede resultaat, maar er staat geen Star Trek voor, dus hij pakt hem niet. Hoe krijg ik het voor elkaar dat ie m wel pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Goed, even de juiste installer (zip) gepakt.
Dit werkt al een stuk beter :P
Heb nu een nzb.su account aangemaakt en de API-key ingevuld ed.
Begint er op te lijken.
Als ik nu bijvoorbeeld "Big Bang Theory" toevoeg, krijg ik een fraai overzicht van de serie/episodes.
Dan kan ik op search drukken, en krijg ik netjes de nzb (nu wel een juiste).

MAAR... Hoe kan je alles even force-downloaden.
Ik heb namelijk een nieuwe serie, en het lijkt me stug dat je alle episodes los bij langs moet.
Heb de knoppen "Re-scan files" en "Forec Full Update" al geprobeerd... helaas :P

Serie even weggemieterd, en opnieuw toegevoegd, alles op wanted, en nu lijkt het wel te gaan...
Zal wel wat hebben fout gedaan :P

[ Voor 10% gewijzigd door Armageddon_2k op 20-01-2011 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 22:35
Armageddon_2k schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:43:
[...]

Bijzonder... Ik zal de source variant misschien hebben gepakt oid. Ik zal de meuk er allemaal afgooien en eens opnieuw installeren.

Had gister dmv de logs al wel uitgevonden dat mijn usenetprovider idd niet goed stond ingesteld.
Heb ze eventjes als test allemaal aangevinkt :P kreeg toen wel (met handmatig op "search" knopje drukken) een nzb, maar dan wel een lege :P

Maargoed, zoals ik zei, ik zal wel eventjes kijken wat er gebeurt als ik de correcte installer pak ;)

Welke search provider raden jullie aan eigelijk?
Ik gebruik Newzbin en NZBMatrix, maar ja, dat zijn wel 2 betalende natuurlijk.
De rest is denk ik geen registratie mogelijk momenteel.

[edit]
Ah, had je laatste post gemist :)

Veel plezier ermee!

[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 20-01-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Fire69 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:27:
[...]
Ah, had je laatste post gemist :)

Veel plezier ermee!
:D Thanks, zal aan Sabnzbd en Couchpotato ook nog even een poging wagen.
Heb ze al even vluchtig doorgenomen, maar heb zo mn usenetprovider data niet bij de hand... dus testen wordt lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Kan ik mijn collectie ook importeren in CouchPotato of heeft dat weinig zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

chronoz schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:31:
Voor zover ik er nu wat mee gespeeld heb, kan ik zeggen dat al zou het kunnen het weinig zin heeft.
Het is voornamelijk gemaakt om films die je wilt hebben te downloaden.
En het grote voordeel van CouchPotato is dat je een Wachtrij kan maken, dus als films nog niet te downloaden zijn, dan downloadtie em vanzelf wel alsie er wel is :)

Maar dat is het dan ook wel, dus echt beheren van je collectie zou ik wat anders voor gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Armageddon_2k op 20-01-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
je kunt wel subs en trailers zoeken voor je huidige collectie metCP. via manage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik heb de windows install .exe van Couchpotato even er op gezet, maar hoe verwijder je het programma weer?? er is geen uninstall etc?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
chronoz schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:31:
Bij mij ging het automatisch. althans ik opeens een hele berg films bij downloaded staan die ik toch echt zelf met newsleecher binnen heb gehaald.

Wellicht omdat ik ook voordat ik coachpotato gebruikte overal netjes een nfo bestand bij had zitten. Of dat ik zelf ergens op een knop heb zitten klikken :).

[ Voor 21% gewijzigd door job op 20-01-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Je moet wel enorm oppassen met de auto-rename optie, zorg dat je een aparte categorie 'Couchpotato' voor Sabnzbd gebruikt! Anders krijg je rare fratsen dat je NBA games download en deze worden hernoemd naar FIBA World Championship. Heel lastig om dat ongedaan te maken! Gelukkig waren het bij mij maar 5 filmbestanden.

Couchpotato is niet geschikt voor het renamen van films, slechts voor de films die het zelf binnenhaalt, anders gaat je collectie er echt aan.

Voor het automatisch hernoemen van films zoek ik nog wel iets. Media Center Master bevalt me niet echt, omdat ik geen VIDEO_TS directory voor met album-art wil, Ember Media Manager is al beter, maar deze verwerkt meerdere films tegelijk nooit bij mij voor auto-rename, dus het moest film-voor-film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
chronoz schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 23:06:
Je moet wel enorm oppassen met de auto-rename optie, zorg dat je een aparte categorie 'Couchpotato' voor Sabnzbd gebruikt! Anders krijg je rare fratsen dat je NBA games download en deze worden hernoemd naar FIBA World Championship. Heel lastig om dat ongedaan te maken! Gelukkig waren het bij mij maar 5 filmbestanden.
Ja geinig he? Kwam ik vorige maand ook al achter :)
Ember Media Manager is al beter, maar deze verwerkt meerdere films tegelijk nooit bij mij voor auto-rename, dus het moest film-voor-film.
Achja.. echt interessant is het niet om de naam correct te hebben.
Maar als je toch wilt, kijk eens naar media renamer.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 20-01-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Je kunt in de config van couchpotato bij ppdir = een directory opgeven zodat Couch postprocessingbestanden aanmaakt voor het hernoemen en dergelijke. dan gaat het niet meer fout, want couch weet dan wat ie moet pakken uit de map.

Voor de xbmc live gebruikers of ubuntu/debian die graag sickbeard willen gebruiken maar de installatie niet aandurven, ik heb een installscript gemaakt waarmee je binnen een minuut sickbeard up and running hebt.

Check de blog: Entertainment vanuit de luie stoel: Installscript Sickbeard, en hou 'm in de gaten, more to come, Couchpotato is next, daarna periscope.

Lol, nu ik zo een script heb is het supermakkelijk aanpassen. Die van CouchPotato lijkt er zo op dat het binnen een kwartier gefixed was...
Dus, nu ook een installscript voor Couchpotato, hier te downen.

[ Voor 66% gewijzigd door Mar2zz op 21-01-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Even een korte vraag. Heb mijn bestaande libary toegevoegd, so far so good. Hij download automatisch nieuwe afleveringen, mooi. Alleen zitten er wat gaten in mijn libary. Als ik oude afleveringen in Sickbeard op "wanted" zet en een full update force worden ze niet in sabnzbd geladen. Mijn NZB providers bieden deze NZB's wel aan als ik direct via de site zoek. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Kijk eens in de log waarom die afleveringen niet gedownload worden.
Heb je de retentie wel goed ingesteld? Of de kwaliteit waaraan de downloads moeten voldoen?

Verder kan je als test eens op de search knop drukken voor een aflevering die je mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Waar haalt CP de ondertitels eigenlijk vandaan? Heb de optie wel aangevinkt staan, maar volgens mij heeft 'ie nog nooit een ondertitel gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Heb het gevonden, Manage > Manage Searches > Backlog Search van pauze afhalen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Het is niet mogelijk de Snatched/Downloaded list te clearen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:50
Waarom zou je dat willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Hmm.. Zie net 11 commits behind, dus update maar eens. Crashed de update. Wel gewoon weer kunnen starten, maar vertrouw het maar niks nu :P
Menubalk ziet er niet zó lekker meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
ctrl+f5 werkt meestal wel. Desnoods cp/sb restarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
job schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 13:19:
ctrl+f5 werkt meestal wel. Desnoods cp/sb restarten.
Kwartier later zag het er ineens weer gezond uit inderdaad :)

Zie ik vanmorgen dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
Opening URL: http://localhost:40001/home/postprocess/processEpisode?nzbName=Spartacus.Gods.of.the.Arena.Pt.I.720p.HDTV.X264-DIMENSION.nzb&quiet=1&dir=%2Fdata%2Fftp%2FMovies%2FTV-Shows%2FSpartacus.Gods.of.the.Arena.Pt.I.720p.HDTV.X264-DIMENSION
Processing folder /data/ftp/Movies/TV-Shows/Spartacus.Gods.of.the.Arena.Pt.I.720p.HDTV.X264-DIMENSION

Processing /data/ftp/Movies/TV-Shows/Spartacus.Gods.of.the.Arena.Pt.I.720p.HDTV.X264-DIMENSION/Spartacus.Gods.of.the.Arena.Pt.I.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv (Spartacus.Gods.of.the.Arena.Pt.I.720p.HDTV.X264-DIMENSION.nzb)

Found result in history: (207341, 1, [])

Parsed /data/ftp/Movies/TV-Shows/Spartacus.Gods.of.the.Arena.Pt.I.720p.HDTV.X264-DIMENSION/Spartacus.Gods.of.the.Arena.Pt.I.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv into Spartacus Gods of the Arena - E1E2E3E4E5E6E7E8E9E10E11E12E13E14E15E16E17E18E19E20E21E22E23E24E25E26E27E28E29E30E31E32E33E34E35E36E37E38E39E40E41E42E43E44E45E46E47E48E49E50E51E52E53E54E55E56E57E58E59E60E61E62E63E64E65E66E67E68E69E70E71E72E73E74E75E76E77E78E79E80E81E82E83E84E85E86E87E88E89E90E91E92E93E94E95E96E97E98E99E100E101E102E103E104E105E106E107E108E109E110E111E112E113E114E115E116E117E118E119E120E121E122E123E124E125E126E127E128E129E130E131E132E133E134E135E136E137E138E139E140E141E142E143E144E145E146E147E148E149E150E151E152E153E154E155E156E157E158E159E160E161E162E163E164E165E166E167E168E169E170E171E172E173E174E175E176E177E178E179E180E181E182E183E184E185E186E187E188E189E190E191E192E193E194E195E196E197E198E199E200E201E202E203E204E205E206E207E208E209E210E211E212E213E214E215E216E217E218E219E220E221E222E223E224E225E226E227E228E229E230E231E232E233E234E235E236E237E238E239E240E241E242E243E244E245E246E247E248E249E250E251E252E253E254E255E256E257E258E259E260E261E262E263E264E265E266E267E268E269E270E271E272E273E274E275E276E277E278E279E280E281E282E283E284E285E286E287E288E289E290E291E292E293E294E295E296E297E298E299E300E301E302E303E304E305E306E307E308E309E310E311E312E313E314E315E316E317E318E319E320E321E322E323E324E325E326E327E328E329E330E331E332E333E334E335E336E337E338E339E340E341E342E343E344E345E346E347E348E349E350E351E352E353E354E355E356E357E358E359E360E361E362E363E364E365E366E367E368E369E370E371E372E373E374E375E376E377E378E379E380E381E382E383E384E385E386E387E388E389E390E391E392E393E394E395E396E397E398E399E400E401E402E403E404E405E406E407E408E409E410E411E412E413E414E415E416E417E418E419E420E421E422E423E424E425E426E427E428E429E430E431E432E433E434E435E436E437E438E439E440E441E442E443E444E445E446E447E448E449E450E451E452E453E454E455E456E457E458E459E460E461E462E463E464E465E466E467E468E469E470E471E472E473E474E475E476E477E478E479E480E481E482E483E484E485E486E487E488E489E490E491E492E493E494E495E496E497E498E499E500E501E502E503E504E505E506E507E508E509E510E511E512E513E514E515E516E517E518E519E520E521E522E523E524E525E526E527E528E529E530E531E532E533E534E535E536E537E538E539E540E541E542E543E544E545E546E547E548E549E550E551E552E553E554E555E556E557E558E559E560E561E562E563E564E565E566E567E568E569E570E571E572E573E574E575E576E577E578E579E580E581E582E583E584E585E586E587E588E589E590E591E592E593E594E595E596E597E598E599E600E601E602E603E604E605E606E607E608E609E610E611E612E613E614E615E616E617E618E619E620E621E622E623E624E625E626E627E628E629E630E631E632E633E634E635E636E637E638E639E640E641E642E643E644E645E646E647E648E649E650E651E652E653E654E655E656E657E658E659E660E661E662E663E664E665E666E667E668E669E670E671E672E673E674E675E676E677E678E679E680E681E682E683E684E685E686E687E688E689E690E691E692E693E694E695E696E697E698E699E700E701E702E703E704E705E706E707E708E709E710E711E712E713E714E715E716E717E718E719E720 - p.HDTV.X264 (DIMENSION) [ABD: False]

Checking scene exceptions for a match on Spartacus Gods of the Arena

Looking up Spartacus Gods of the Arena in the DB

Looking up name Spartacus Gods of the Arena on TVDB

Lookup successful, using tvdb id 207341

Loading show object for tvdb_id 207341

Retrieving episode object for 1x1

Retrieving episode object for 1x2

Retrieving episode object for 1x3

Retrieving episode object for 1x4

Retrieving episode object for 1x5

Retrieving episode object for 1x6

Retrieving episode object for 1x7

Unable to create episode: Couldn't find episode 1x7

Processing failed for /data/ftp/Movies/TV-Shows/Spartacus.Gods.of.the.Arena.Pt.I.720p.HDTV.X264-DIMENSION/Spartacus.Gods.of.the.Arena.Pt.I.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv

Snap ik even niet. Hij vind de episode, die dus inderdaad geen standaard naamgeving heeft, maar weet vervolgens niet wat hij er mee moet? Is dat een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 14:55
Dat albumidentify is een goeie aanvulling op sickbeard en couchpotato... alleen jammer dat je nog geen muziek kunt vinden op die manier. Moet nog handmatig en een echt goede albumfinder heb ik nog niet ontdekt. Ben nu terecht gekomen bij http://coda.fm Nadeel is alleen dat dat alleen met torrents werkt en ik ben meer van de NZB's.

Als iemand een usenet alternatief heeft, houd ik me aanbevolen :) (http://www.albumsindex.com ken ik, maar daar ben ik niet zo kapot van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Ik heb iets aparts waar ik na uren googlen en proberen maar niet uit kom... De situatie is als volgt:

Op een Synology heb ik NzbGet, NzbGetWeb, Sick Beard en Couchpotato draaien. Stuk voor stuk geweldige applicaties. Echter heeft CP iets irritants, hij hernoemt en verplaatst niet.

Couchpotato dropt z'n NZB's in een map los van de Sick Beard map, dus die 'zien' elkaar niet. Nu komen de downloads van beide programma ook in een aparte map terecht, namelijk:

Sick Beard: /.../nzbget/dst/series/
Couchpotato /.../nzbget/dst/hd/

Wanneer er een nieuwe episode staat pikt SB dit binnen een minuut op. CP however, pakt geen enkele film op om te renamen en verplaatsen naar de doelmap. De instellingen staan duidelijk aan in CP, de mappen kloppen en alles draait als daemon onder root...

In de log van CP zie ik duidelijk dat de renamer thread wordt geladen bij het opstarten, echter is dat het laatste wat ik van 'm zie.

De films komen allemaal in hun eigen map terecht binnen de /.../dst/hd/ map, ook als ze daar los in komen te staan kan CP ze niet vinden.

Iemand enig idee waar ik moet zoeken om de oorzaak of zelfs de oplossing te vinden?

(edit) Opgelost... Blijkbaar als je de entry bij "Folder naming" leeg laat, dan vertikt ie de gehele renaming te doen. Ik was in de veronderstelling dat als je die leeg laat, hij geen folder aanmaakt maar gewoon het bestand overgooit. Jammer dat dat niet duidelijk is, na uren fora afstruinen kwam ik een lotgenoot tegen.

Dus conclusie, laat bij Renaming geen ogenschijnlijk overbodige velden leeg, want dan werkt het niet meer...

[ Voor 15% gewijzigd door M-Opensource op 23-01-2011 19:04 ]

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
Ik heb vandaag Sickbeard en Sabnzbd geinstalleerd. Nou zit ik al een uur gefascineerd te kijken naar het hele proces (terwijl dat juist NIET de bedoeling was :D ). Echt geweldig dat het werkt. Ik heb de tutorial gebruikt die in de TS staat voor mijn Synology DS411j

Wat ik nog niet helemaal snap staat in deze tutorial voor de Synology: een stop en start script. Ik zie dat het een .py bestand is, en dat is vermoedelijk vergelijkbaar met een .exe in windows (ja, ik ben een linux noob :9 ). Hoe kan ik dat gebruiken in mijn DS4111j? Moet ik daarvoor via de terminal werken, of kan ik dit in packages manager importeren?

[ Voor 27% gewijzigd door Leech_NL op 23-01-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Is er iemand die mij kan vertellen of sickbeard/couchpotato privétrackers ondersteunen? Open torrenttrackers lijken geen probleem te zijn maar ik heb de indruk dat je privetrackers (waar je lid van bent, vanzelfsprekend) niet kan doorzoeken?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Leech_NL schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:45:
Wat ik nog niet helemaal snap staat in deze tutorial voor de Synology: een stop en start script. Ik zie dat het een .py bestand is, en dat is vermoedelijk vergelijkbaar met een .exe in windows (ja, ik ben een linux noob :9 ). Hoe kan ik dat gebruiken in mijn DS411j? Moet ik daarvoor via de terminal werken, of kan ik dit in packages manager importeren?
Het stop en start script is geen py bestand. Het py bestand is een python bestand.

Sickbeard automatisch op laten starten kan je doen door het sabnzbd opstart script uit te breiden.
Dat kan je doen met een terminal client (putty bijvoorbeeld) in te loggen op je nas en daar de volgende regels (regel voor regel) te copy pasten.

echo -e "\n# start Sick Beard
echo -n \`/bin/date\`>>\$DIR/log/scripts.log;
echo \": Starting Sick Beard..\">>\$DIR/log/scripts.log
\$DIR/utils/bin/python /volume1/@appstore/sickbeard/SickBeard.py --quiet &" >> /var/packages/sab2/target/scripts/sabstart.sh

[ Voor 8% gewijzigd door job op 23-01-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 15:56
M-Opensource schreef op zondag 23 januari 2011 @ 10:55:
[s]Opgelost... Blijkbaar als je de entry bij "Folder naming" leeg laat, dan vertikt ie de gehele renaming te doen. Ik was in de veronderstelling dat als je die leeg laat, hij geen folder aanmaakt maar gewoon het bestand overgooit. Jammer dat dat niet duidelijk is, na uren fora afstruinen kwam ik een lotgenoot tegen.

Dus conclusie, laat bij Renaming geen ogenschijnlijk overbodige velden leeg, want dan werkt het niet meer...
Dat probleem had ik idd ook in het begin. Ik had 1 veld leeg.

Ik wilde nl dat cp de hoofdmap intact liet. Sabnzbd download nl de films in een goeie format hoofdmap. Cp wil die naam maar niet intact houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Overigens, jammer dat SAB geen upgradecyclus en mogelijkheden heeft als SB. Werkt toch wel erg fijn bij SB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 18:59
Ik heb even een vraagje:

Ik heb SABnzbd al een tijdje geinstalleerd op mijn PC, eergisteren heb ik pas Sickbeard erbij gedownload. Ik heb alleen op het moment wel een probleem die ik niet snap.

Ik heb altijd braaf mijn nzbtjes gedownload via sites, dus niet via RSS feeds en dergelijke.

Mijn downloads gaan Standaard naar D:/Downloads, ik heb een categorie aangemaakt in SAB met de naam TV en het script sabtosickbeard.py. Het zou dan toch zo moeten zijn dat alle downloads in het /TV mapje in Downloads komen, right?

Dit gebeurd echter niet.. dus renamed Sickbeard ze niet en moved hij ze ook niet naar de goede map (G:/Series), met als gevolg dat de schijf nu vol zit .. :(

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:18
Brainscrewer schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:56:
Ik heb even een vraagje:

Dit gebeurd echter niet.. dus renamed Sickbeard ze niet en moved hij ze ook niet naar de goede map (G:/Series), met als gevolg dat de schijf nu vol zit .. :(

Wat doe ik fout?
Kijken even in de logfile van zowel sab als sickbeard, kan je zien waar het fout gaat. het is even de instellingen goed krijgen en daarna werkt het als een tierelier.
Ik denk dat je sickbeard niet in de goede map zoekt of een script hebt vergeten aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Brainscrewer schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:56:
<ijn downloads gaan Standaard naar D:/Downloads, ik heb een categorie aangemaakt in SAB met de naam TV en het script sabtosickbeard.py. Het zou dan toch zo moeten zijn dat alle downloads in het /TV mapje in Downloads komen, right?
Heb je in sickbeard wel aangegeven dat je deze categorie tv ook daadwerkelijk wilt gebruiken?
Kijk verder, zoals al gezegd, in de logs om te zien of er iets misgaat. En ook handig is het om zodra een serie gesnatched is op de juiste wijze in sabnzbd terechtkomt. Zodra een download nog bezig is kan je al zien onder welke categorie hij valt en welke scripts worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Nu de renamer thread van CP een dagje draait en aardig wat films vind, vind ik 'm af en toe toch wel tegenvallen. Sommige films die ik qua titel best duidelijk vind (en naar mijn verwachting een regex dit ook zou doen) doet ie toch moeilijk mee.

Af en toe krijg ik vreemde films in m'n XBMC lijst te zien, en dan blijkt dat CP de verkeerde film heeft te pakken. Zijn er mensen die een alternatieve renamer in gebruik hebben voor CP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
in Sickbeard, bij Config -> Episode Download Options onder Post Processing staat onder TV Download dir: D:/Downloads/TV

Daar zet SABnzbd het bestand ook in na de download, dus volgens mij is het een Sickbeard foutje,

In de logs van sabnzbd kon ik het volgende vinden

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2011-01-24 12:01:56,576::INFO::[postproc:243] Starting PostProcessing on Bestand => Repair:False, Unpack:False, Delete:False, Script:autoProcessTV.py

2011-01-24 12:01:56,576::INFO::[misc:837] Creating directories: D:\Downloads\TV\Bestand

2011-01-24 12:01:56,599::INFO::[newsunpack:127] Running external script C:\Sickbeard\autoProcessTV\autoProcessTV.py(D:\Downloads\TV\Bestand, , TV, alt.binaries.teevee, 0)

2011-01-24 12:01:57,127::INFO::[postproc:470] Cleaning up Bestand

2011-01-24 12:01:57,131::INFO::[postproc:134] Saving postproc queue

2011-01-24 12:01:57,132::INFO::[downloader:357] Post-processing finished, resuming download

In de logs van SickBeard kon ik niets terug vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
M-Opensource schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:32:
Af en toe krijg ik vreemde films in m'n XBMC lijst te zien, en dan blijkt dat CP de verkeerde film heeft te pakken. Zijn er mensen die een alternatieve renamer in gebruik hebben voor CP?
CP zou gewoon moeten downloaden wat je opgeeft. Download het de verkeerde film? of doet xbmc het scrapen verkeerd? Voor het tweede geval zou ik CP een nfo bestand laten aanmaken, dan kan xbmc geen fouten maken.
Brainscrewer schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:49:
in Sickbeard, bij Config -> Episode Download Options onder Post Processing staat onder TV Download dir: D:/Downloads/TV
Je weet dat je of postprocessing in sickbeard moet gebruiken, of de postprocessing in sabnzbd? dus niet allebei gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
job schreef op maandag 24 januari 2011 @ 14:09:
[...]

CP zou gewoon moeten downloaden wat je opgeeft. Download het de verkeerde film? of doet xbmc het scrapen verkeerd? Voor het tweede geval zou ik CP een nfo bestand laten aanmaken, dan kan xbmc geen fouten maken.
Vinden en downloaden in CP gaat prima, scrapen gaat ook prima in XBMC. Echter, CP download de goeie film, gaat de rename-modus in en aan de hand van het bestandsnaam (waar men vaak naam van releasegroep in zet) besluit ie dat het een andere film is en rename'd 'm dus naar iets heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
zoek in dit topic naar ppdir en je lost dat gare rename probleem op... ik browse mobiel anders had ikff gezocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Mar2zz schreef op maandag 24 januari 2011 @ 14:59:
zoek in dit topic naar ppdir en je lost dat gare rename probleem op... ik browse mobiel anders had ikff gezocht
Bedankt voor de tip maar volgens mij doel je daarmee op de autoprocessTV map, ik zit daar toevallig ff in de kijken en zie alleen maar scripts voor het renamen van tv shows (Sick Beard). Hoe heeft dit effect op Couchpotato?

Ik kan me voorstellen dat die link naar de ppdir handig is als je een script hebt... maar dat heb ik niet.

Of mis ik je punt nu helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
job schreef op maandag 24 januari 2011 @ 14:09:

[...]

Je weet dat je of postprocessing in sickbeard moet gebruiken, of de postprocessing in sabnzbd? dus niet allebei gebruiken.
Ja dat weet ik.. en volgens mij staat het nu bij SickBeard.. bij SAB staat alles qua postprocessing uit... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
als je ppdir invult dan maakt cp voor elke nzb een tempscript aan zodat sab die kan terugserveren aan cp. cp weet dan waar het over gaat en hoeft niet opnieuw te regexen. gewoon je config.ini openen en daar die autoprocessmap invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Mar2zz schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:39:
als je ppdir invult dan maakt cp voor elke nzb een tempscript aan zodat sab die kan terugserveren aan cp. cp weet dan waar het over gaat en hoeft niet opnieuw te regexen. gewoon je config.ini openen en daar die autoprocessmap invullen.
Ah nu snap ik je :) Helaas gaat dit niet werken, ik gebruik namelijk geen Sabnzbd maar NZBget. Vandaar m'n verwarring dat ik dacht dat dit niet ging werken.

Bij Sabnzbd had ik overigens nooit problemen met dat rename gedoe, Sab kon dat zelf prima afhandelen. NZBget is toch een stuk simpeler wat dat betreft. Mocht iemand nog een tip hebben, ik hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Andere oplossing is de renaming overlaten aan CP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
job schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:59:
Andere oplossing is de renaming overlaten aan CP.
Lees originele post: M-Opensource in "[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a." :)

Dat werkt dus niet goed...

[ Voor 5% gewijzigd door M-Opensource op 24-01-2011 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ah, ik zat even verkeerd te lezen, excuses.
Maar wel apart, ik heb er nooit last van dat het bij de renaming misgaat.
Voor sabnzbd was er nog een alternatief, ik weet zo niets anders mee. Misschien dat iemand anders nog een idee heeft.
Brainscrewer schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:25:
Ja dat weet ik.. en volgens mij staat het nu bij SickBeard.. bij SAB staat alles qua postprocessing uit... ;(
Heb je dan ook de categorie tv bij sickbeard ingevuld? (let ook op hoofdletter gebruik)
En kijk dan eens tijdens een download of de juiste categorie wel geselecteerd staat.
Je moet even uit zien te vinden waar het mis gaat voordat je weet wat je moet doen :)

[ Voor 84% gewijzigd door job op 24-01-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Oh, hier is het topic over Sickbeard :+ ik zat altijd gewoon in het SABnzbd+ topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinaDani
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-07 10:50
Is er iemand die SickBeard geupdate krijgt? Ik zit nog op 482 maar de updater in het programma zelf doet het niet (krijg wel een windows commando window, maar er word niets geupdate).

Nog niet geprobeerd om helemaal opnieuw te installen, wil eerst kijken of er andere met dit probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
mooie update gister. de interface is nu een stuk beter vind ik en op manage shows klikken geeft ook weer gelijk resultaat dat was eerder xx seconden wachten. sickbeard wordt volwassen...

ik had gister voor de 2e keer dat Couch zijn configuratie reset en de cofig.ini gewoon weer blanco os. Oorzaak onbekend. De wantedlist en sortquality zijn dan nog wel in orde maar de filesize-grenzen zijn dan ook weer default... Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

Waar zit die update knop op Windows? :X

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Snap inmiddels wat er gebeurd in mijn opstelling (NZBget / Couchpotato / Sick Beard) met renamen van films.

- Ik geef een film op in CP
- CP vind film (imdb info en nzb file)
- CP dropt nzb in NZBget folders
- NZBget download film
- NZBget extract film naar /doelmap/filmnaam/extracted/film.mkv
- CP scant dit en ziet: ......../extracted/film.mkv
- CP classificeert film als "Extract (2009)" :(

Wanneer CP Extract (2009) al ziet staan, verwijdert ie deze netjes en schrijft deze versie er naar toe.

NZBget heeft de neiging om een map aan te maken genaamd 'extracted' en daar de film in uit te pakken. Overigens heeft het filmbestand zelf vaak wel de goede naam meegekregen, maar omdat CP de map 'extracted' als laatste map ziet gaat ie daar vanuit.

Irritante situatie, heb Renaming in CP maar ff uitgezet totdat ik een oplossing vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Arfman schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 08:04:
Waar zit die update knop op Windows? :X
Die verschijnt vanzelf in je browser als SB heeft geconstateerd dat er updates zijn en je achterloopt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
heb hier ook een probleem met de renaming in CP. Wat 'ie doet is eigenlijk... niks. Heb 2 verschillende paden opgegeven waar 'ie moet kijken (downloadfolder (zelfde als SAB) = /media/schijf/Film/Temp/), de wegzetmap is /media/schijf/Film. Folder en File Naming zijn ingevuld, cleanup staat aangevinkt. Maar er gebeurt noppes en in de logfile zie ik ook niks verschijnen.

Daarnaast wordt er ook geen subtitles en metadata gedownload. Is wel jammer, nu moet ik alsnog alles met de hand doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
metadata downloaden lukt ook alleen als renaming getriggerd wordt.. dus dat is nogal logisch als er niets gebeurt.

Maar vertel eens, de films die gedownload worden, komen die uberhaupt wel in /media/schijf/Film/Temp/ terecht?

Als dat wel zo is kan ik me voorstellen dat omdat je je temp map in je film map hebt staan dit ook problemen kan geven. Probeer het desnoods eens met /media/schijf/film voor je destination, en /media/schfijf/temp voor de download location.

Als dat ook niet werkt, kom dan eens met meer informatie over alle relevantie instellingen en bestandslocaties.
M-Opensource schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 08:36:
- NZBget extract film naar /doelmap/filmnaam/extracted/film.mkv
Het lijkt me dat dat toch wel anders in te stellen moet zijn toch?

Heb je hier iets aan? http://nzbget.sourceforge.net/Post-processing_parameters

[ Voor 97% gewijzigd door job op 25-01-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

UltraSub schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 08:55:
[...]

Die verschijnt vanzelf in je browser als SB heeft geconstateerd dat er updates zijn en je achterloopt... :)
OK, thanks. Heb nu build 473, er is toch al een nieuwere?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
job schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:48:
[...]
Het lijkt me dat dat toch wel anders in te stellen moet zijn toch?

Heb je hier iets aan? http://nzbget.sourceforge.net/Post-processing_parameters
Hier heb ik zowaar iets aan, niet aan gedacht om in de broncode van dat script te gaan neuzen. Mijn dank is groot en ik word voortaan getriggerd toch even dit script door te lezen.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
job schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:48:
metadata downloaden lukt ook alleen als renaming getriggerd wordt.. dus dat is nogal logisch als er niets gebeurt.

Maar vertel eens, de films die gedownload worden, komen die uberhaupt wel in /media/schijf/Film/Temp/ terecht?

Als dat wel zo is kan ik me voorstellen dat omdat je je temp map in je film map hebt staan dit ook problemen kan geven. Probeer het desnoods eens met /media/schijf/film voor je destination, en /media/schfijf/temp voor de download location.

Als dat ook niet werkt, kom dan eens met meer informatie over alle relevantie instellingen en bestandslocaties.
heb de 2 mappen uit elkaar gehaald, een film wordt nu wel verplaatst en hernoemt. Nu alleen de ondertiteling nog. Thnx d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik ben een fork van CouchPotato begonnen om ook Newzbin support toe te voegen: https://github.com/rversteeg/CouchPotato

op dit moment werkt het al wel redelijk ( bij mij in ieder geval ), maar ik moet nog wat maken voor het score systeem zodat wel de beste optie gedownload word, en niet gewoon de eerst in het juiste formaat. Verder is de ondersteuning voor screeners e.d. nog niet echt goed, maar dat komt omdat ik zelf eigenlijk alleen 720P en 180P download.

Als ik er mee klaar ben dan zal ik ook wel een pull-request naar ruudburger versturen, maar als er als mensen zijn die het willen proberen kan dat vast :)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Arfman schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:09:
[...]

OK, thanks. Heb nu build 473, er is toch al een nieuwere?
Nee, 473 is de nieuwste.
Pagina: 1 ... 4 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.