[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a. Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 47 Laatste
Acties:
  • 295.833 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Bij mij kan dat gewoon. heb net een update gedaan met alle updates van de afgelopen 5 dagen. Ow wacht, het is verplaatst. Het staat onder Manage > Manage Searches > Backlog Overview en daar kun je per Seizoen backloggen, staat boven de tabel, force backog. Ik dacht al dat ik het in de commits zag van de week. Zit er al in dus.
proof:
code:
1
Jan-13 19:41:15 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-Forbrydelsen :: Searching for stuff we need from Forbrydelsen season 2

Ik heb net even gekeken naar het bouwen ondertitel.com-script voor Periscope, maar ik kom er niet uit. Die van ondertitel.py van xbmc-subtitles verschilt zo wezenlijk van een provider.py van periscope dat ik niet ff wat kan knippen/plakken, wat aanpassen e.d. omdat ik dan niet meer weet wat ik aan het doen ben en er dus ook geen zak van leer. Wie durft? Ik kan beide scripts ff pastebinnen als dat nodig is.

[ Voor 47% gewijzigd door Mar2zz op 13-01-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:33
Blamm schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:27:
Force Backlog kan niet meer sinds enkele dagen... zal er wel uitgehaald zijn omdat het te zwaar was voor de nzbsites oid?
In Manage -> Backlog Overview zie je nog wel per serie een Force Backlog linkje. Voorheen was het voor alles in 1 keer geloof ik (gebruik het zelf bijna niet)
edit: spuit 11 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 20:36

luke_otto

pang pang luckyluke

Mar2zz schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:39:
Bij mij kan dat gewoon. heb net een update gedaan met alle updates van de afgelopen 5 dagen. Ow wacht, het is verplaatst. Het staat onder Manage > Manage Searches > Backlog Overview en daar kun je per Seizoen backloggen, staat boven de tabel, force backog. Ik dacht al dat ik het in de commits zag van de week. Zit er al in dus.
Aha, backlog was het dus, daar kan je lang op wachten. "Force backlog" heb ik zelf tot 3 keer toe overheen gekeken. Toch ideale manier om je series compleet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:02

Arfman

Drome!

Voor wat betreft ondertitels: ik heb 2 ASRockjes met XBMC 10.0 erop, ik red me nog wel even met de subtitle plugin. Hoorde geruchten dat Periscope in SB geïntegreerd kan/zal gaan worden, tegen die tijd kijk ik er nog wel een keer naar :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Is geen gerucht, je kunt het al testen.
git clone -b periscope_subtitles https://github.com/dny238/Sick-Beard.git

Deze zou periscope moeten aanroepen. Ik weet alleen niet of je periscope apart moet installeren ernaast, maar er zit in ieder geval periscope import code in. Ik denk dat je periscope apart moet downloaden (inclusief beautifulsoup) en deze in de sickbeard map moet zetten, ik zag deze code staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
try:

import periscope
    periscopeImport = 1
except ImportError:

periscopeImport = 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
Fire69 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:13:
[...]

Als je gewoon periscope kan laten lopen, en daarna sickbeard kan laten verder doen, moet Periscope toch helemaal geen bestanden verplaatsen?
Sickbeard gaat automatisch processen wat in de tv-download dir zit.. je kan sickbeard volgens mij niet even eenvoudig laten pauzeren. Mijn oplossing is dus een trucje.. je laat periscope na sabnzbd beginnen en verplaatst daarna de boel naar de tvdownload dir welke in sickbeard is opgegeven.
Alleen de vraag is, kan periscope na het downloaden van de subs de boel verplaatsen?

De oplossing van Mar2zz hierboven is natuurlijk mooier. :)

[ Voor 5% gewijzigd door job op 13-01-2011 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Vraagje, als SB een episode mist (bijv nu Human Target S02E09/E10 die eigenlijk op 12-1 zou worden geaired, maar is verschoven naar vanavond), dan komt ie in de backlog te staan. Begrijp ik het goed dat deze backlog nu maar 1x in de 21 dagen opgehaald als niet een handmatige 'force backlog' doe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Ja, klopt helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
hm, waarom heeft ie die 21 nu hardcoded gemaakt en niet meer configurable. Dan maar in __init__.py updaten naar een wat meer acceptabele search frequency (=2)

@Blamm: blijkt toch niet zo te zijn. Bij verlate airdates wordt ie alsnog gewoon gedownload als ie maar in de RSS feed verschijnt. De backlog search heb je dus alleen maar nodig als het om een show gaat die niet meer in de RSS feed voorkomt (zie http://sickbeard.com/forums/viewtopic.php?f=6&t=606)

[ Voor 49% gewijzigd door sverzijl op 14-01-2011 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:36

rally

Deyterra Consultancy

sverzijl schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 08:00:
Vraagje, als SB een episode mist (bijv nu Human Target S02E09/E10 die eigenlijk op 12-1 zou worden geaired, maar is verschoven naar vanavond), dan komt ie in de backlog te staan. Begrijp ik het goed dat deze backlog nu maar 1x in de 21 dagen opgehaald als niet een handmatige 'force backlog' doe ?
Grappig dat je Human Target noemt. Seizoen 2 komt bij mij namelijk niet verder dan aflevering 4 (terwijl er al echt 8 zijn uitgezonden). Is er iemand die weet hoe dit is op te lossen? Het is namelijk onhandig als je er niet op kunt vertrouwen.

M.b.t. het "probleem" van de Backlog search heb ik niet zo heel veel moeite. Soms zoek ik zelf het programma op en download hem handmatig. Omdat ik SB de inkomende folder laat scannen gaat het vrijwel altijd goed.
SB haalt me al zoveel werk uit handen dat ik die paar minuten er zelf wel wil insteken.

En als we een aflevering hebben gezien die daarna op HD kwaliteit beschikbaar komt dan is dat voor ons OK. We gaan dan niet meteen weer kijken, maar als we een seizoen terug kijken is dat wel fijn dat deze automatisch naar hogere kwaliteit wordt geupdate.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
hm, hier heeft ie ze gewoon gevonden t/m s02e08 (met alleen NZBs.org als searchprovider en quality op 'HD'). En als je nu een backlog search doet vindt ie ze nog niet?
Zelf tot nu toe geen shows gehad waarbij SB iets niet heeft kunnen vinden/overgeslagen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:04

Nakebod

Nope.

Human Target staat hier in de Coming Episodes lijst, dus ik ga er vanuit dat hij deze gewoon binnen gaat hengelen.

@ rally, als je op de zoekknop klikt achter een episode, vind hij 5 t/m 8 dan wel?
Heb S02 tot nu toe gewoon compleet.

Ik ben trouwens afgestapt van nzbs.org als primaire search provider. Misschien wel 7 van de 10 keer een timeout. nzb.su is een prima alternatief als primaire server.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
job schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:13:
[...]

Sickbeard gaat automatisch processen wat in de tv-download dir zit.. je kan sickbeard volgens mij niet even eenvoudig laten pauzeren. Mijn oplossing is dus een trucje.. je laat periscope na sabnzbd beginnen en verplaatst daarna de boel naar de tvdownload dir welke in sickbeard is opgegeven.
Alleen de vraag is, kan periscope na het downloaden van de subs de boel verplaatsen?

De oplossing van Mar2zz hierboven is natuurlijk mooier. :)
Zou je niet gewoon een batch-file kunnen maken die je dan als script in de plaats van SB door Sab laat lopen?
Daar moet je toch gewoon eerst Periscope kunnen in starten en daarna SB?

Ik had vroeger (voordat SB er was) ook een scriptje dat allerlei dingen na elkaar liet starten nadat sab klaar was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 16:23
Mar2zz schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:34:
Force backlog. Hebben jullie dat wel gedaan? (Manage > Manage Searches > Backlog (force). Check dan eens je log. Alleen op wanted zetten is niet genoeg, hij gaat dan pas bezig bij de volgende scheduled backlog.
Nope, dat heb ik nog niet gedaan. Zal het van het weekend eens uitproberen. Mocht er nog iemand benieuwd zijn naar een aantal log details van mijn sickbeard, Hier kan je ze vinden.

Criticism is prejudice made plausible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Fire69 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 10:09:
[...]

Zou je niet gewoon een batch-file kunnen maken die je dan als script in de plaats van SB door Sab laat lopen?
Daar moet je toch gewoon eerst Periscope kunnen in starten en daarna SB?

Ik had vroeger (voordat SB er was) ook een scriptje dat allerlei dingen na elkaar liet starten nadat sab klaar was :)
ja, zou zoiets werken denk je?
#!/bin/bash
#
#start periscope, when finished, start sabtosickbeard.py
#scan4subs serves TVshow-location to periscope
#how to serve location to sickbeard?

sh /home/gebruiker/scan4subs && python /home/gebruiker/.sickbeard/autoProcessTV/sabtosickbeard.py

Komt dat wel goed met de argumenten die sickbeard nodig heeft? zie dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
if len(sys.argv) < 2:
    print "No folder supplied - is this being called from SABnzbd?"
    sys.exit()
elif len(sys.argv) >= 3:
    autoProcessTV.processEpisode(sys.argv[1], sys.argv[2])
else:
    autoProcessTV.processEpisode(sys.argv[1])

Sickbeard heeft argumenten nodig om verder te gaan met het verwerken.

edit:
je houdt ook het probleem dat de subs niet direct beschikbaar zijn nadat de show is uitgezonden. als je een backlog doet dan is dat geen probleem, maar wel bij nieuwe afleveringen. dan moet je alsnog periscope schedulen. Wel is het natuurlijk met zo een bashfile de originele bestandsnaam aan periscope wordt geserveerd en dat maakt het zoeken makkelijker. als het geprocessed is door sickbeard is dat voordeel weg.

[ Voor 15% gewijzigd door Mar2zz op 14-01-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
sabtosickbeard.py gebruikt van SAB alleen de download directory (argv[1]) en de originele naam van de NZB file (argv[2]). (zie hier voor lijst van params die je van SAB krijgt : http://wiki.sabnzbd.org/user-scripts).

Jij weet op het moment van post-processing vanuit SAB dus nog niet waar SB de uiteindelijke avi/mkv neer gaat zetten. Die logica zit in SB zelf (autoprocessTV roept weer een URL in SB aan). En de SRT op de SAB downloadlocatie neerzetten zal ook niet helpen, want SB weet niet dat ie naast de MKV/AVI ook nog een SRT file moet gaan verplaatsen. Sterker nog, SB zal de SRT file gewoon wissen (zojuist even geprobeerd met manual post-processing vanuit SB op een download directory waarin episode.mkv en episode.srt stond)

Integreren op het punt van de SAB post processing is dus op z'n zachtst gezegd een uitdaging. Het is veel makkelijker om een stukje code toe te voegen aan SB zelf, maar dan begeef je je precies op het terrein waar men al mee bezig is in de fork waarin periscope support wordt opgenomen.

[ Voor 19% gewijzigd door sverzijl op 14-01-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:36

rally

Deyterra Consultancy

Ok... bedankt voor je feedback dat Human Target wel goed loopt bij jou.

Ik heb even de.nfo/.xml files weggehaald, show verwijderd en weer toegevoegd en nu loopt hij weer als een zonnetje.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ah thx. helder verhaal. ik was al bezig een tweede binbash te maken met argument 1 in ieder geval, die argumenten had ik al gevonden, en die kunnen volgens mij gewoon door een sh gevoerd worden, zoals jij ook doet met je bash-file naar periscope toe. (periscope verwacht ook een argv[1]).

Maar zoals je al zei, de subs zijn er meestal nog niet, sickbeard vind te snel nieuwe afleveringen daarvoor. een cronjob is toch beter wat dat betreft. bij mij draait ie gewoon elke dag 1x.

Die fork heeft volgens mij ook een knop waarmee je voor elke aflevering of een heel seizoen naar subs kan zoeken, en wellicht krijgt ie opties dat ie elke zoveel uur zoekt naar subs voor alle afleveringen die nog geen subs hebben. Hoop dat dat een beetje snel ingebakken wordt, maar ik zie dat de auteur van alle periscope gerelateerde code in sickbeard in augustus vorig jaar zijn laatste commit heeft gedaan. misschien heeft ie de moed opgegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
sverzijl schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 11:42:
[...]
Sterker nog, SB zal de SRT file gewoon wissen (zojuist even geprobeerd met manual post-processing vanuit SB op een download directory waarin episode.mkv en episode.srt stond)
[...]
Niet correct :)

Sickbeard -> Config -> Episode Downloads:
Move Associated Files: Move srr/srt/sfv/etc files with the episode when processed? NOTE: .nfo will be renamed to .nfo-orig when moved.
Is dus wel mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
ah, die optie had ik idd niet gezien. Dan wordt het al iets makkelijker, maar of het nuttig is (gezien het meestal nog niet aanwezig zijn van subs direct na airen)

Edit: ok, in dat geval kan je zoiets gebruiken :

- Maak de file 'sabToPeriscopeToSickBeard.py' aan in de sickbeard/autoProcessTV directory (in zelfde directory waar ook sabToSickBeard.py staat)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
#!/opt/bin/python2.6

import sys
sys.path.append("/volume1/@appstore/periscope/periscope")
import autoProcessTV
import periscope
import os
import glob
import logging
logging.basicConfig(level=logging.ERROR)

if len(sys.argv) < 2:
    print "No folder supplied - is this being called from SABnzbd?"
    sys.exit()

DOWNLOADPATH=sys.argv[1]

filelist=glob.glob(DOWNLOADPATH+"/*.avi")+glob.glob(DOWNLOADPATH+"/*.mkv")
for file in filelist:
  print "Trying to find subs for %s" % (file)
  subdl = periscope.Periscope()
  subtitle = subdl.downloadSubtitle(file, ['nl','en']) # Dutch, and if not available try English
  if subtitle :
    print "----------------------------------------------------------------------------------------------------------------"
    print "Found a sub in language %s, downloaded to %s" % ( subtitle['lang'], subtitle['subtitlepath'])
    print "----------------------------------------------------------------------------------------------------------------"

print "Now handing over postprocessing to SickBeard.."
if len(sys.argv) >= 3:
    autoProcessTV.processEpisode(sys.argv[1], sys.argv[2])
else:
    autoProcessTV.processEpisode(sys.argv[1])

(pad naar python aanpassen en pad achter sys.path.append aanpassen naar waar je periscope hebt geinstalleerd)

- (Indien unix, chmod +x sabToPeriscopeToSickBeard.py)
- Zorg ervoor dat je 'Move Associated Files' hebt aanstaan in SB onder Config -> Episode Downloads
- in SAB wijzig je in de user defined category (die je in SB hebt opgegeven) het script 'SabToSickBeard.py' naar 'SabToPeriscopeToSickBeard.py' (via dropdown menu)

That's it, voor alle nieuwe downloads zal nu worden geprobeerd de subs ervoor te downloaden.
Net even getest met een oude aflevering van Family Guy, en dat werkte prima :

SAB log:
=====
Trying to find subs for movie files in /volume1/video/Series/_SABDownload/Family.Guy.S09E06.720p.HDTV.X264-DIMENSION
INFO:root:Searching subtitles for /volume1/video/Series/_SABDownload/Family.Guy.S09E06.720p.HDTV.X264-DIMENSION/Family.Guy.S09E06.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv with langs ['nl', 'en']
Found a sub from <plugins.BierDopje.BierDopje object at 0xf704dd2c> in language en, downloaded to /volume1/video/Series/_SABDownload/Family.Guy.S09E06.720p.HDTV.X264-DIMENSION/Family.Guy.S09E06.720p.HDTV.X264-DIMENSION.srt

Now handing over postprocessing to SickBeard
<..>
Destination folder for this episode: /volume1/video/Series/Family Guy/

Copying file from /volume1/video/Series/_SABDownload/Family.Guy.S09E06.720p.HDTV.X264-DIMENSION/Family.Guy.S09E06.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv to /volume1/video/Series/Family Guy/Family.Guy.S09E06.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv

Copying file from /volume1/video/Series/_SABDownload/Family.Guy.S09E06.720p.HDTV.X264-DIMENSION/Family.Guy.S09E06.720p.HDTV.X264-DIMENSION.srt to /volume1/video/Series/Family Guy/Family.Guy.S09E06.720p.HDTV.X264-DIMENSION.srt
=====

edit:
Unix script vervangen door Python script zodat het op alle platformen zou moeten werken

[ Voor 124% gewijzigd door sverzijl op 14-01-2011 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Andere vraag (die mogelijk gerelateerd is met mijn automation probleem). De verbinding met SABnzbd werkt, ik wee tnog niet of het sabtosickbeard.py script werkt want er is nog niks gedownload. Wat ik wel heb gedaan is de Category aangepast aan TV en de TV download dir leeg gelaten. Hij vindt wel de episodes die ik voor SB al had gedownload maar plaatst deze niet in een aparte episode dir (zou toch wel moeten?). Maar nu mijn vraag, hij lijkt ook nfo's e.d. te downloaden maar ik heb geen idee waar hij deze neer zet, of komt dat pas bij het postproces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 08:41

Multensor

wtf

ik was van plan sickbeard icm mijn popcorn hour te laten werken. Is het mogelijk om sickbeard op de popcorn hour te laten draaien of moet ik sickbeard altijd op mijn computer hebben draaien en dat hij dan de NZB's op de PCH zet? Ik heb hier al naar zitten zoeken, maar ik kan nergens een antwoord over vinden. Het zou natuurlijk handig zijn als de PCH het allemaal zelf kon, zodat mijn computer niet constant aan hoeft te staan.

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
CP aan de gang hier. Even een extra VM'tje aangemaakt voor het Python 2.6 verhaal. Loopt wel lekker.
Greasemonkey userscript krijg ik echter niet aan de gang. Wel button op IMDB, maar wordt niet toegevoegd. Straks maar eens zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
sverzijl schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:36:
ah, die optie had ik idd niet gezien. Dan wordt het al iets makkelijker, maar of het nuttig is (gezien het meestal nog niet aanwezig zijn van subs direct na airen)

Edit: ok, in dat geval kan je zoiets gebruiken (werkt uiteraard alleen op *nix of in mijn geval op Synology NAS, niet op windows)
Nice! De buntu-variant:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#!/bin/sh
#
SCRIPT1="/home/gebruiker/.periscope/subdownloader.py",

SCRIPT2="/home/gebruiker/.sickbeard/autoProcessTV/sabToSickbeard.py" 

echo Trying to find subs for movie files in $1
find $1 \( -name *.avi -o -name *.mkv \) -exec python $SCRIPT1 {} \;
echo Now handing over postprocessing to SickBeard
python $SCRIPT2 $@

Ik heb overigens mijn periscope howto aangepast zodat de logs wat meer vertellen over wat er is gebeurt als je periscope op gezette tijden draait via een cronjob, dan kun je ook zien of een en ander wel goed gaat, log komt terecht in de periscope-map.

resultaat van logging:
code:
1
2
3
4
Found a sub in language nl, downloaded to /home/mar2zz/TVShows/Dexter/Dexter - 2x05.srt
scan4subs succesful Thu Jan 13 14:30:00 CET 2011
Found a sub in language en, downloaded to /home/mar2zz/TVShows/Grey's Anatomy/Grey's Anatomy - 7x12.srt
scan4subs succesful Fri Jan 14 14:30:00 CET 2011
Multensor schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:44:
Het zou natuurlijk handig zijn als de PCH het allemaal zelf kon, zodat mijn computer niet constant aan hoeft te staan.
Als je sab op de popcornhour kunt draaien kun je zeer waarschijnlijk ook sickbeard draaien. beide zijn gebouwd met python. heb je ssh-toegang? dan zou ik sickbeard ff downen, en starten via de terminal, kijken wat de output is. Sickbeard wordt overigens wel log op een gegeven moment onder manage shows. De installatie zal sterk lijken op die van andere linux'en. kijk even naar de howto van sverzijl of mij voor de installatiestappen.

[ Voor 18% gewijzigd door Mar2zz op 14-01-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:22

wontcachme

You catch me? No you wont

Heb nu ook eindelijk Sickbeard draaien op mijn DS411+. Hierna Couchpotato installeren nog.

Hoe snel gaat bij jullie het toevoegen van een serie bij de eerste gebruik? Als ik F5 doen, wacht op het scherm verversen en dan weer F5 en dan weer kijken dan is er meestal 1 aflevering van een serie geteld. Dat gaat vrij langzaam voor mijn gevoel. Op de PC ging het veeeeeel sneller.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:50

Melkaz

Melkazar

wontcachme schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:07:
Heb nu ook eindelijk Sickbeard draaien op mijn DS411+. Hierna Couchpotato installeren nog.

Hoe snel gaat bij jullie het toevoegen van een serie bij de eerste gebruik? Als ik F5 doen, wacht op het scherm verversen en dan weer F5 en dan weer kijken dan is er meestal 1 aflevering van een serie geteld. Dat gaat vrij langzaam voor mijn gevoel. Op de PC ging het veeeeeel sneller.
Net op mijn Windows server ongeveer 30 series toegevoegd met meerdere seizoenen, ging inderdaad behoorlijk snel. Op m'n NAS durf ik het niet eens te installeren, zit nog op een oude DSJ 108.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
wontcachme schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:07:
Toevoegen van series op DS411+ gaat idd niet heel snel, maar als dat eenmaal gedaan is, is er m.i. goed mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

sverzijl schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:26:
[...]

Toevoegen van series op DS411+ gaat idd niet heel snel, maar als dat eenmaal gedaan is, is er m.i. goed mee te werken.
Gelukkig.

Net een nieuwe twitter aangemaakt speciaal voor Sickbeard :P. Handig te weten wanneer er wat gebeurt. Nog een paar series te gaan dan dan Couchpotato proberen erop te krijgen

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Christian_Ku schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:38:
Andere vraag (die mogelijk gerelateerd is met mijn automation probleem). De verbinding met SABnzbd werkt, ik wee tnog niet of het sabtosickbeard.py script werkt want er is nog niks gedownload. Wat ik wel heb gedaan is de Category aangepast aan TV en de TV download dir leeg gelaten. Hij vindt wel de episodes die ik voor SB al had gedownload maar plaatst deze niet in een aparte episode dir (zou toch wel moeten?). Maar nu mijn vraag, hij lijkt ook nfo's e.d. te downloaden maar ik heb geen idee waar hij deze neer zet, of komt dat pas bij het postproces?
sabtosickbeard.py hoeft je niet te gebruiken. In de topicstart heb ik een configuratie howto geplaatst waarin alleen gebruik maakt van de sickbeard postprocessing.

nfo's worden pas gedownload bij postprocessing inderdaad.
Dat kan je dus misbruiken om voor al bestaande episodes nfo's en thumbnails aan te maken. :)
Mik ze in de tv download dir en wachten maar (dien je wel de boel goed in te stellen, zie die howto).

[ Voor 26% gewijzigd door job op 14-01-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Mar2zz schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 14:45:
Ik heb overigens mijn periscope howto aangepast zodat de logs wat meer vertellen over wat er is gebeurt als je periscope op gezette tijden draait via een cronjob, dan kun je ook zien of een en ander wel goed gaat, log komt terecht in de periscope-map.
Ja, ik laat alles via cron al dumpen in een log. Maar die bekijk ik dan ook alleen maar als bepaalde subs niet gevonden kunnen worden terwijl ik dat wel zou verwachten. Meestal blijkt dan dat naamgeving net iets anders is dan bijv. Bierdopje verwacht.
Overigens, een plugin schrijven voor ondertitel.com is volgens mij een ramp. Je kan daar via de site al moeilijk ondertitels vinden (zoeken op naam van release werkt bijv al niet, en ze hebben voor zover ik kon zien ook geen handige API). Dat wordt dus puur output scrapen, dat is zooo 2001 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
job schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:34:
[...]

sabtosickbeard.py hoeft je niet te gebruiken. In de topicstart heb ik een configuratie howto geplaatst waarin alleen gebruik maakt van de sickbeard postprocessing.

nfo's worden pas gedownload bij postprocessing inderdaad.
Dat kan je dus misbruiken om voor al bestaande episodes nfo's en thumbnails aan te maken. :)
Mik ze in de tv download dir en wachten maar (dien je wel de boel goed in te stellen, zie die howto).
Hmmm, misschien ga ik het inderdaad maar zo instellen zoals jij dat voorstelt. Het is een beetje een schoenmaker/leest verhaal (SB doet wat het goed kan, SABnzbd doet wat het goed kan, en niet dat de laatste taken van SB over gaat nemen). Zal thuis eens gaan experimenteren, maar eerst zorgen dat hij automatisch gaat downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
sverzijl schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:39:
[...]

Ja, ik laat alles via cron al dumpen in een log. Maar die bekijk ik dan ook alleen maar als bepaalde subs niet gevonden kunnen worden terwijl ik dat wel zou verwachten. Meestal blijkt dan dat naamgeving net iets anders is dan bijv. Bierdopje verwacht.
Overigens, een plugin schrijven voor ondertitel.com is volgens mij een ramp. Je kan daar via de site al moeilijk ondertitels vinden (zoeken op naam van release werkt bijv al niet, en ze hebben voor zover ik kon zien ook geen handige API). Dat wordt dus puur output scrapen, dat is zooo 2001 :)
Op zich is dat outputscrapen natuurlijk al aanwezig in het xbmc-subtitlebestand, het enige wat dat bestand moet doen is geactiveerd worden door periscope en vervolgens de hits doorgeven aan periscope. alleen ik ben echt heel slordig en heb geen idee hoe ik makkelijk zoiets kan testen zonder steeds opnieuw dat script scan4subs te runnen. Ik moet overigens nog even die exceptions toevoegen aan periscope waar je het over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
is die XMBC-subtitlefinder ook ergens los te vinden ? (laatste keer dat ik XBMC gebruikt heb was op XBOX1, dus heb het zelf niet staan). Ben wel benieuwd hoe ze dat een beetje netjes hebben opgelost.

PS: Unix script in voor periscope 'integratie' nu vervangen door Python script zodat het op alle platformen werkt (sverzijl in "[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a."). Kon ik meteen m'n minimale Python kennis wat opfrissen.

[ Voor 3% gewijzigd door sverzijl op 14-01-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Zo, Sickbeard klaar en ingesteld. Slechts één groot probleem tot nu toe namelijk dat hij elke keer na opstarten de twitter authenticatie verliest. Kijken of ik dit via telnet kan aanpassen Aangepast, echter na elke reboot stuurt hij nu nogmaals dezelfde tweet als de laatste voor de reboot 8)7

Overigens klopt het dat na het downloaden Sickbeard niet gelijk de bestanden hernoemd en verplaatst maar dat hier even tussenzit? En is dat ergens aan te passen?

Nu nog uitvinden hoe ik sabnzbd anders kan laten uitpakken. Ik heb nu bijvoorbeeld dit pad: \\DISKSTATION\Downloads\TV Series\CSI.New.York.S07E11.HDTV.XviD-LOL\CSI.New.York.S07E11.HDTV.XviD-LOL.avi en wil dit hebben naar \\DISKSTATION\Downloads\TV Series\CSI.New.York.S07E11.HDTV.XviD-LOL.avi

[ Voor 7% gewijzigd door wontcachme op 14-01-2011 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
Ligt dat niet aan de instellingen van de rar files die je hebt gedownload? Volgens mij staat daar in dat het uitpakken moet gebeuren in een eigen map of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Leech_NL schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:55:
Ligt dat niet aan de instellingen van de rar files die je hebt gedownload? Volgens mij staat daar in dat het uitpakken moet gebeuren in een eigen map of niet.
Dit is een sabznbd setting meen ik want die pakt het automatisch uit. Maar het is geen ramp, had alleen wat netter gestaan dan hoe ik het nu heb.

Couchpotato ook werkend nu *O*

[ Voor 74% gewijzigd door wontcachme op 14-01-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
sverzijl schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:22:
is die XMBC-subtitlefinder ook ergens los te vinden ? (laatste keer dat ik XBMC gebruikt heb was op XBOX1, dus heb het zelf niet staan). Ben wel benieuwd hoe ze dat een beetje netjes hebben opgelost.

PS: Unix script in voor periscope 'integratie' nu vervangen door Python script zodat het op alle platformen werkt (sverzijl in "[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a."). Kon ik meteen m'n minimale Python kennis wat opfrissen.
Nice, dat is opfrissen? is voor mij een cursus van een paar uur. (of nou ja, frobelen dan).

Ik weet niet waar die xbmcsubtitles staan dus ik heb 'm voor je ingepakt en gelijk maar ff een dropbox account gemaakt. (wat is dat handig zeg, vooral dat public gedeelte, en het overstijgt Ubuntu One qua gebruikers gemak.

http://dl.dropbox.com/u/1...ipt.xbmc.subtitles.tar.gz

Nog een vraagje:
De grey's anatomy (zo heten mijn bestanden ook) ondertitels worden niet gevonden op bierdopje, terwijl de engelstalige er al is. ik heb deze exception toegevoegd onder de andere exceptions?
code:
1
2
elif showName.lower() == "grey's anatomy" or showName.lower() == "greys anatomy":
     show_id = 3733

Dan zou ie ze toch gewoon moeten vinden?
debug zegt dit:
INFO:root:Searching subtitles for /home/mar2zz/TVShows/Grey's Anatomy/Grey's Anatomy - 7x12.avi with langs ['nl', 'en']
INFO:root:Searching on OpenSubtitles 
INFO:root:Searching on BierDopje 
INFO:root:Searching on Addic7ed 
DEBUG:root:possible langs : ['en', 'nl'] 
DEBUG:root:Looking for show Id @ http://api.bierdopje.com/23459DC262C0A742/GetShowByName/grey%27s%20anatomy%20-
DEBUG:root:dl'ing http://www.addic7ed.com/serie/grey's_anatomy_-/7/1/grey's_anatomy_-
INFO:root:Searching on Podnapisi 
DEBUG:root:Searching for Grey's Anatomy - 7x12
DEBUG:root:dl'ing http://simple.podnapisi.net/ppodnapisi/search?sR=Grey%27s+Anatomy+-+7x12&sJ=23
DEBUG:root:[]
DEBUG:root:dl'ing http://simple.podnapisi.net/ppodnapisi/search?sR=Grey%27s+Anatomy+-+7x1&sJ=0
INFO:root:Addic7ed writing 0 items to queue
INFO:root:BierDopje writing 0 items to queue
Hij biedt 'm dus wel aan aan de api, maar niet met id?

[ Voor 40% gewijzigd door Mar2zz op 14-01-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
wontcachme schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 18:01:
[...]

Dit is een sabznbd setting meen ik want die pakt het automatisch uit. Maar het is geen ramp, had alleen wat netter gestaan dan hoe ik het nu heb.

Couchpotato ook werkend nu *O*
Kijk anders eens in de configuratie howto die ik o.a. voor dit soort problemen heb geschreven. Je laat sabnzbd gewoon dowloaden zoals het standaard ingesteld staat. De boel op de juiste plek zetten doet sickbeard wel voor je :).

[ Voor 20% gewijzigd door job op 14-01-2011 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

job schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:42:
[...]

Kijk anders eens in de configuratie howto die ik o.a. voor dit soort problemen heb geschreven. Je laat sabnzbd gewoon dowloaden zoals het standaard ingesteld staat. De boel op de juiste plek zetten doet sickbeard wel voor je :).
Dat werkt allemaal inmiddels (het op de goede plek zetten). Sickbeard kopieert een kopie naar mijn opslag en laat het originele bestand staan. Het origineel kijk ik vervolgens en gooi die dan weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Mar2zz schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 19:51:
Nog een vraagje:
De grey's anatomy (zo heten mijn bestanden ook) ondertitels worden niet gevonden op bierdopje, terwijl de engelstalige er al is. ik heb deze exception toegevoegd onder de andere exceptions?
<..>
Hij biedt 'm dus wel aan aan de api, maar niet met id?
Als je goed kijkt zie je in de log dat ie het min-teken meeneemt in de naam van de show (niet echt een idee waarom), en daar op gaat zoeken :

http://api.bierdopje.com/...me/grey%27s%20anatomy%20-

Als je de exception wijzigt in onderstaande, dat zal ie de showId in ieder geval wel vullen en verder gaan zoeken binnen de beschikbare ondertitels :
elif showName.lower() == "grey's anatomy -"

Maar of ie dan wel wat gaat vinden, ik betwijfel het.

Die XMBC code in ieder geval even apart gezet, als ik tijd/zin heb eens induiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
ik heb het opgelost door te trimmen, maar dat is alleen geldig in mijn situatie, maar het gooide er ook ' -' achter bij alle andere shows, dus bierdopje ging niet werken voor mij. heb het zo gedaan
showName = guessedData['name']
showName = showName[:-2]
En hij gaat nu wel zoeken, maar hij vind onjuiste subs (ik zoek episode 12 en hij komt met 1) en download niks. dat bierdopjescript sucked als je niet de originele bestandsnaam hebt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
INFO:root:Searching subtitles for /home/mar2zz/TVShows/Grey's Anatomy/Grey's Anatomy - 7x12.avi with langs ['nl', 'en']
INFO:root:Searching on BierDopje 
DEBUG:root:possible langs : ['en', 'nl'] 
DEBUG:root:Looking for subs @ http://api.bierdopje.com/23459DC262C0A742/GetAllSubsFor/3733/7/1/en
DEBUG:root:Release found : greys.anatomy.s07e01.720p.web-dl.dd5.1.h.264-lp
DEBUG:root:Searching for : grey's anatomy - 7x12
DEBUG:root:Release found : greys.anatomy.s07e01.720p.hdtv.x264-immerse
DEBUG:root:Release found : greys.anatomy.s07e01.hdtv.xvid-lolv2
DEBUG:root:Release found : greys.anatomy.s07e01.hdtv.xvid-lol
DEBUG:root:Looking for subs @ http://api.bierdopje.com/23459DC262C0A742/GetAllSubsFor/3733/7/1/nl
DEBUG:root:Release found : greys.anatomy.s07e01.hdtv.xvid-lol
DEBUG:root:Release found : greys.anatomy.s07e01.720p.hdtv.x264-immerse
INFO:root:BierDopje writing 0 items to queue

Hij moet dus ook de kwaliteit weten. die is opzich wel uit filesize te halen. ga daar even iets mee doen.

edit:
dat gaat dus overal verkeerd. er zit iets grondig verkeerd in Periscope. als je bestandsnamen zoals ik hebt, dan zal ie alleen maar via opensubtitles subs vinden, want voor alle providers zul je ' -' moeten trimmen.

De oorzaak zit waarschijnlijk hier, in Subtitledatabase.py, dus daar maar eens even mee prutsen
code:
1
2
3
4
5
        self.tvshowRegex = re.compile('(?P<show>.*)S(?P<season>[0-9]{2})E(?P<episode>[0-9]{2}).(?P<teams>.*)', re.IGNORECASE)

self.tvshowRegex2 = re.compile('(?P<show>.*).(?P<season>[0-9]{1,2})x(?P<episode>[0-9]{1,2}).(?P<teams>.*)', re.IGNORECASE)

self.movieRegex = re.compile('(?P<movie>.*)[\.|\[|\(| ]{1}(?P<year>(?:(?:19|20)[0-9]{2}))(?P<teams>.*)', re.IGNORECASE)

[ Voor 17% gewijzigd door Mar2zz op 15-01-2011 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Komt ook mede doordat op Bierdopje.com de ondertiteling op de originele release name is gepost. Zodoende moet je eerste de ondertitel downloaden en daarna pas met het rename aan de slag gaan.

Heb hier ook nog even lopen knutselen in python, blijkbaar staan er voor sommige afleveringen ook nog een .srt achter :( (volgens mij een foutje vanuit Bierdopje.com) dus dat ook nog maar er aan toegevoegd.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:02
Brickman schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 10:34:
Komt ook mede doordat op Bierdopje.com de ondertiteling op de originele release name is gepost. Zodoende moet je eerste de ondertitel downloaden en daarna pas met het rename aan de slag gaan.

Heb hier ook nog even lopen knutselen in python, blijkbaar staan er voor sommige afleveringen ook nog een .srt achter :( (volgens mij een foutje vanuit Bierdopje.com) dus dat ook nog maar er aan toegevoegd.
Hmm daarom zie ik nu in xbmc bij het downloaden van de ondertitel geen sync meer staan.
Misschien toch sickbeard maar niet meer laten renamen.

Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
periscope zuigt voor hernoemde bestanden ben ik vanmorgen achter gekomen. ik heb al een issue gesubmit bij de maker.

periscope gaat uit van originele bestandsnamen. je zult weinig juiste subs vinden als je niet de kwaliteit e.d. in de filename hebt staan.

Op zich duf, maar Periscope moet wezenlijk aangepast worden als het wat flexibeler wordt wat betreft bestandsnamen, anders zal alleen Opensubtitles hits geven (die doet als enige op hashwaarde).

volgens mij zou ie kwaliteit moeten vaststellen a.d.h.v. extensie (.avi is xvid en .mkv x264). dan vallen alweer aardig wat subs weg als je een lijst krijgt als resultaat.

periscope kan niet omgaan met spaties in de bestandsnaam. het komt erop neer dat periscope bestanden verwacht die zo genoemd zijn: shownaam.SxxExx.releasegroep of shownaam.sxee.releasegroep.

niet dat ik nou een oplossing heb, want al mijn regexes resulteren in fouten, m.a.w. ik maak het script gewoon kapot... :-(

Ik heb alle providers uitgezet behalve opensubtitles en ik hoop dat ze hier wat voor gaan vinden. ik ga niet originele bestandsnamen gebruiken.

[ Voor 82% gewijzigd door Mar2zz op 15-01-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Een andere manier heeft ook geen zin omdat alleen opensubtitles.org met hashes werkt en de andere sites nog niet 8)7.

Deze beperkingen komen dus niet uit Periscope maar uit de providers van de ondertitels. Dat wordt dus Bierdopje.com aanschrijven dat ze de hashes implementeren.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:02
Brickman schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:12:
Een andere manier heeft ook geen zin omdat alleen opensubtitles.org met hashes werkt en de andere sites nog niet 8)7.

Deze beperkingen komen dus niet uit Periscope maar uit de providers van de ondertitels. Dat wordt dus Bierdopje.com aanschrijven dat ze de hashes implementeren.
Dat zou idd de oplossing zijn, ook voor xbmc bierdopje script. zodat gerenamede bestandsnamen blijven werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
nah, het moet wel kunnen zonder hashes. ik heb al een fix voor de spaties in ieder geval in het bestand subtitledatabase.py
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
    def getFileName(self, filepath):

if os.path.isfile(filepath):

filename = os.path.basename(filepath)
            filename = filename.replace(" - ", ".")
            filename = filename.replace(" ", ".")

else:

filename = filepath

if filename.endswith(('.avi', '.wmv', '.mov', '.mp4', '.mpeg', '.mpg', '.mkv')):

fname = filename.rsplit('.', 1)[0]
            fname = fname.replace(" - ", ".")
            fname = fname.replace(" ", ".")

else:

fname = filename
            fname = fname.replace(" - ", ".")
            fname = fname.replace(" ", ".")
        return fname

Kan dat replacen ook in 1x trouwens?

Bovendien kan de kwaliteit aan de hand van de extensie worden geraden en zo de bestandsnaam aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Mar2zz schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:59:
nah, het moet wel kunnen zonder hashes. ik heb al een fix voor de spaties in ieder geval in het bestand subtitledatabase.py
code:
1
...

Kan dat replacen ook in 1x trouwens?

Bovendien kan de kwaliteit aan de hand van de extensie worden geraden en zo de bestandsnaam aanvullen.
Maar dan mis je nog de naam van de release groep in je filename en zul nog geen hits van Bierdopje.com terug krijgen. Het gaat dus wel de goede richting op maar je moet een nog een stukje verder gaan.

Al kun je ook voor iedere release groep een filename maken, deze door een loop halen en stoppen zodra er een ondertitel is gevonden (is alleen niet echt praktisch).

Alles komt er op neer dat op dit moment nog niet verstandig is om je series te laten renamen voordat je de ondertitels binnen hebt.

[ Voor 27% gewijzigd door Brickman op 15-01-2011 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
op basis van best match zou een optie kunnen zijn.
je hebt showname, seizoen, episode en codec (obv bestandsextensie)

je kunt van Dexter - 5x03.avi best dexter.s05E03.xvid.avi maken met replace. dan heb je nog maar 1 hit. bij oudere seizoenen zijn er ook nog dvdrips die xvid in de naam hebben, daar is het alweer lastiger.

irritant dit, maar voor nieuwe afleveringen is zoiets als bovenstaands best een oplossing. maar goed aan de andere kant kan je sickbeard ook alleen laten moven en niet renamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Volgens mij een kleine bug ontdekt in Sickbeard. Ik heb ingesteld dat na het downloaden van een aflevering deze hernoemd moet worden en vervolgens gekopieerd wordt naar mijn opslag. Het origineel blijft staan in mijn download directory. Tot zo ver geen probleem. Dus vannacht netjes Human Target binnengehaald en dit is allemaal netjes hernoemd en verplaatst. Echter na dit blijft hij elke +- 10 minuten de afleveringen kopiëren uit mijn downloads naar de vaste opslag plek 8)7

Plaatje zegt meer dan 1000 woorden
Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/2585/knipselc.png

Dit gedrag stopt weer zodra ik de bestanden uit de downloads directory verwijder

Dit werkt ook door op de ingebouwde twitter. Die blijft dan elke keer ook berichten sturen.

[ Voor 7% gewijzigd door wontcachme op 15-01-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Brickman schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 14:41:
[...]

Maar dan mis je nog de naam van de release groep in je filename en zul nog geen hits van Bierdopje.com terug krijgen. Het gaat dus wel de goede richting op maar je moet een nog een stukje verder gaan.
Hmm .. waarom werkt het XMBC Subtitle script dan wel met Bierdopje, terwijl al mijn series gerenamed worden naar Shownaam - SxxExx - Titelaflevering.mkv?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Omdat je daar kunt kiezen, je krijgt gewoon een lijst gepresenteerd. Periscope zoekt naar een exacte filenamematch, wat het nogal onbruikbaar maakt. Opensubtitles heeft het overigens wel altijd goed, ik had een grey's anatomy hernoemd naar een aflevering van dexter en toch haalt ie gewoon de juiste grey's anatomy op. snap jij het? Opensubtitles is de enige provider die ik nog aan heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Arfman schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:43:
[...]

Hmm .. waarom werkt het XMBC Subtitle script dan wel met Bierdopje, terwijl al mijn series gerenamed worden naar Shownaam - SxxExx - Titelaflevering.mkv?
Periscope zoekt op basis van de filename bij Bierdopje.com, hoe het XMBC subtitle script werkt weet ik niet blijkbaar dus niet op de originele release name.

[ Voor 0% gewijzigd door Brickman op 15-01-2011 19:56 . Reden: Mar2zz was me voor ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mar2zz schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:52:
Omdat je daar kunt kiezen, je krijgt gewoon een lijst gepresenteerd. Periscope zoekt naar een exacte filenamematch, wat het nogal onbruikbaar maakt. Opensubtitles heeft het overigens wel altijd goed, ik had een grey's anatomy hernoemd naar een aflevering van dexter en toch haalt ie gewoon de juiste grey's anatomy op. snap jij het? Opensubtitles is de enige provider die ik nog aan heb staan.
Ah, vandaar. Nouja, ik lees nog veel te veel problemen (waaronder dat renamen, dat doe ik al maanden, sinds ik SB heb eigenlijk) waardoor ik dus lekker bij XBMC + Subtitle addon blijf. Als ik series niet rename heb ik soms problemen met scrapen in XBMC, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Hoeveel python processen hebben jullie draaien op de nas bij gebruik van Sabnzbd, Sickbeard en Couchpotato? Ik heb 2x python2.6 processen en 5x python process. Horen dit er zoveel te zijn?

En bij geheugen gebruik ook 1x python2.6 (19716KB) en 2x python (24164KB en 15160KB) staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
wontcachme schreef op zondag 16 januari 2011 @ 00:10:
Hoeveel python processen hebben jullie draaien op de nas bij gebruik van Sabnzbd, Sickbeard en Couchpotato? Ik heb 2x python2.6 processen en 5x python process. Horen dit er zoveel te zijn?

En bij geheugen gebruik ook 1x python2.6 (19716KB) en 2x python (24164KB en 15160KB) staan?
Heb het volgende op m'n DS410:
code:
1
2
3
33x   sabnzbd+      (python)
21x   Sick Beard    (python)
19x   CouchPotato   (python2.6)

Dit komt door de threaded opbouw van deze programma's en de manier hoe je DS ermee omgaat. Op sommige systemen wordt er ook maar 1 proces weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Brickman schreef op zondag 16 januari 2011 @ 10:15:
[...]

Heb het volgende op m'n DS410:
code:
1
2
3
33x   sabnzbd+      (python)
21x   Sick Beard    (python)
19x   CouchPotato   (python2.6)

Dit komt door de threaded opbouw van deze programma's en de manier hoe je DS ermee omgaat. Op sommige systemen wordt er ook maar 1 proces weergegeven.
Dan is het goed. Schrok namelijk van de hoeveelheid processen.

Ook leuk is trouwens om het log bij te houden. Ik heb hem gisteravond om 01:00 op een usb stick geplaatst en keek net even. Was nu al 24MB groot :o.

WTF 2: Net controleerde hij de RSS feed. Is daardoor het python process gelijk 9MB omhoog gegaan. Een van de python processen gebruikt nu dus al 75MB!

EDIT: Nu net weer een RSS check gedaan. Nu gebruikt één prcoes al 105MB geheugen!

[ Voor 15% gewijzigd door wontcachme op 16-01-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 19:16
Ik had geupdate naar sickbeard 473 en sindsdien is het compleet useless omdat ik via samba geen nieuwe bestanden kan vinden. Ze worden netjes gedownload door sabnzbd en door sickbeard netjes op de juiste plaats gezet, maar de rechten zijn niet juist. Met couchpotato heb ik dit al langer, maar daar kan ik het gewoon door sabnzbd laten verplaatsen en uitpakken en heb ik er weinig last van. Bij sickbeard gaat dit niet zo eenvoudig, de kracht van sickbeard is juist dat programma zelf zo goed is in het regelen van het renamen etc.

Sabnzbd geeft bestanden gewoon de juiste rechten, en daar ligt het dus niet aan. (in de ini file de permission setting op 0777 gezet).

Ik draai de hele zooi onder windows, ik snap niet dat er niet meer users zijn die last hebben van dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Ja, ik laat sab al het uitpak en renamen doen, is genoeg voor mij en wel zo makkelijk. Sickbeard op de PC en sab draait op de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
wagenveld schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:02:
Ja, ik laat sab al het uitpak en renamen doen, is genoeg voor mij en wel zo makkelijk. Sickbeard op de PC en sab draait op de NAS.
Probleem is dat sickbeard het beter doet imho. Ik snap niet dat deze fout die zo obvious is ineens in het programma sluipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dat zijn rechtenproblemen. Die los je op door uit te zoeken van welke user die onzichtbare bestanden dan zijn of je samba anders in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Mar2zz schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:10:
Dat zijn rechtenproblemen. Die los je op door uit te zoeken van welke user die onzichtbare bestanden dan zijn of je samba anders in te stellen.
en hoe kan ik dat dan doen? inloggen met een bepaalde user?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
ligt aan de server die samba draait? is dat een Nas of een pc met windows/linux/mac etc. sickbeard en couchpotato draaien als een bepaalde user, alleen weet ik niet hoe dat werkt voor windows, waarschijnlijk als de inlognaam van degene die sick/couch heeft gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Het is onder windows, dus waarschijnlijk mijn eigen naam en password

edit: Als ik onder mijn eigen username connect of onder admin dan kan ik nog steeds helaas de bestanden die sickbeard wegzet niet zien. :(

terug gaan naar sickbeard 472 heeft het probleem ook niet opgelost, wat wel vreemd is, want ik had er hiervoor bij sickbeard geen last van.

[ Voor 67% gewijzigd door DarkShadow op 16-01-2011 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
hoe zit je setup dan in elkaar? waarop draai je sickbeard en waarheen verplaatst ie de bestanden? je hebt het over samba, welke samba? (samba draait niet op windows overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Ok, dat is dan een vergissing van mijn kant. Ik draai sickbeard en sabnzbd onder windows, en vanaf mijn xbmc kan ik met smb://sharenaam/series/ of smb://admin:pass@sharenaam/series/ of smb://username:pass@sharenaam/series/ mijn bestanden niet zien. Tenminste, niet de bestanden die ik nu download, wel de bestanden die gisteren en daarvoor zijn gedownload (toen het probleem nog niet bestond). Ik had dit probleem al eerder, maar door in de ini file van sabnzbd de permissions op 0777 te zetten was het opgelost. Nu is het probleem ineens weer terug gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
... werkt 0777 op een windowsmachine? ik ben te lang uit windows, maar dat is een linuxcommand?

als ik het goed begrijp:
je download met windows-sickbeard naar een windows-map. die map heb je geshared naar xbmc (xbmc-live toevallig?) Welke versie van windows (windows xp gaat nog bij mij, maar 7 enzo, daar moet ik achter zitten voor ik daar wat over kan zeggen en dat kan hier niet).

Stel de rechten van je share op windows eens opnieuw in (de map opnieuw delen). zijn ze dan wel zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Nou, het lijkt me sterk dat 0777 werkt op een windowsmachine, maar gek genoeg kon ik bestanden dan ineens wel vanaf xbmc zien. Als ik in windows door de folders blader zie ik de bestanden ook gewoon staan, maar vanaf xbmc of vanaf de macbook niet (dus als ik connect via smb).

Ik heb alle rechten opnieuw ingesteld, maar geen resultaat.

edit: Ik heb het nu geprobeerd door het sabtosickbeard script in sabnzbd in te stellen. Het script doet aan het einde de volgende stappen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Renaming file F:\downloads\TV\Survivor S18E07 720p HDTV x264 ORENJi\survivor.s18e07.720p.hdtv.x264-orenji.mkv to F:\downloads\TV\Survivor S18E07 720p HDTV x264 ORENJi\Survivor - S18E07 - One of Those 'Coach Moments'.mkv

After renaming the new file path is F:\downloads\TV\Survivor S18E07 720p HDTV x264 ORENJi\Survivor - S18E07 - One of Those 'Coach Moments'.mkv

Destination folder for this episode: F:\Series\Survivor\Season 18

Moving file from F:\downloads\TV\Survivor S18E07 720p HDTV x264 ORENJi\Survivor - S18E07 - One of Those 'Coach Moments'.mkv to F:\Series\Survivor\Season 18\Survivor - S18E07 - One of Those 'Coach Moments'.mkv

Processing succeeded for F:\downloads\TV\Survivor S18E07 720p HDTV x264 ORENJi\survivor.s18e07.720p.hdtv.x264-orenji.mkv

Deleting folder F:\downloads\TV\Survivor S18E07 720p HDTV x264 ORENJi

En vervolgens krijgt xbmc de melding dat het bestand is gedownload en wordt er een library update gedaan, maar ik kan het bestand niet zien zodra ik via smb op de xbox of waarvandaan dan ook probeer te connecten. Sickbeard veranderd dus wel degelijk iets qua rechten op het moment van renamen of moven. De enige manier waarop ik het bestand weer zichtbaar kan krijgen is als ik het bestand knip en verplaats en vervolgens terug kopieer.

Het gekke is dat ik absoluut niemand kan vinden die ook met dit probleem worstelt.

[ Voor 69% gewijzigd door DarkShadow op 16-01-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Beste mensen,

Ik krijg sickbeard maar niet automatisch aan de praat. Als ik in de terminal sudo update-rc.d sickbeard.sh defaults invoer, dan krijg ik als output: update-rc.d: warning: /etc/init.d/sickbeard.sh missing LSB information. update-rc.d: see <http://wiki.debian.org/LSBinitscripts>. System start/stop links for /etc/init.d/sickbeard.sh already exist. Ik word eerlijk gezegd ook niet veel wijzer op desbetreffende site. Als ik sickbeard handmatig start via de terminal dan kan ik hem via mijn browser bereiken, echter als ik dit dus niet doe dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Heb hier een irritant minor dingetje.. Heb een hoop Top Gear specials in de seizoen directory staan en SB vind die niet zo leuk:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2011-01-15 03:13:22.428279 SHOWQUEUE-REFRESH :: No episode number found in /data/ftp/Movies/TV-Shows/Top Gear/Top Gear Specials/Season 13 - The Best Of/Top Gear - F1 Special [DVDR].mpg, ignoring it
2011-01-15 03:13:22.712740 SHOWQUEUE-REFRESH :: Unable to parse the filename /data/ftp/Movies/TV-Shows/Top Gear/Top Gear Specials/The Challenges Volume 2/Top Gear - The Challenges Vol 2.avi into a valid episode
2011-01-15 03:13:22.928430 SHOWQUEUE-REFRESH :: Episode /data/ftp/Movies/TV-Shows/Top Gear/Jeremy Clarkson Specials/Jeremy Clarkson - 1997 - Apocalypse Clarkson/Jeremy Clarkson - 1997 - Apocalypse Clarkson.avi returned an exception: Couldn't find episode 19x97
2011-01-15 03:13:22.981022 SHOWQUEUE-REFRESH :: Episode /data/ftp/Movies/TV-Shows/Top Gear/Jeremy Clarkson Specials/Jeremy Clarkson - 2007 - Supercar Showdown/jeremy.clarkson.supercar.showdown.dvdrip.xvid-nosegment.avi returned an exception: Couldn't find episode 20x7
2011-01-15 03:13:23.033453 SHOWQUEUE-REFRESH :: Episode /data/ftp/Movies/TV-Shows/Top Gear/Jeremy Clarkson Specials/Jeremy Clarkson - 2004 - Hot Metal/Jeremy Clarkson - 2004 - Hot Metal.avi returned an exception: Couldn't find episode 20x4
2011-01-15 03:13:23.099715 SHOWQUEUE-REFRESH :: Episode /data/ftp/Movies/TV-Shows/Top Gear/Jeremy Clarkson Specials/Jeremy Clarkson - 2006 - The Good, The Bad And The Ugly/Jeremy Clarkson - 2006 - The Good, The Bad And The Ugly.avi returned an exception: Couldn't find episode 20x6
2011-01-15 03:13:23.152762 SHOWQUEUE-REFRESH :: Episode /data/ftp/Movies/TV-Shows/Top Gear/Jeremy Clarkson Specials/Jeremy Clarkson - 2000 - At Full Throttle/Jeremy Clarkson - 2000 - At Full Throttle.avi returned an exception: Couldn't find episode 20x0
2011-01-15 03:13:23.205038 SHOWQUEUE-REFRESH :: Episode /data/ftp/Movies/TV-Shows/Top Gear/Jeremy Clarkson Specials/Jeremy Clarkson - 2005 - Heaven and Hell/Jeremy Clarkson - 2005 - Heaven and Hell.avi returned an exception: Couldn't find episode 20x5
2011-01-15 03:13:23.257563 SHOWQUEUE-REFRESH :: Episode /data/ftp/Movies/TV-Shows/Top Gear/Jeremy Clarkson Specials/Jeremy Clarkson - 2008 - Thriller/Jeremy Clarkson - 2008 - Thriller.avi returned an exception: Couldn't find episode 20x8
2011-01-15 03:13:23.311118 SHOWQUEUE-REFRESH :: Episode /data/ftp/Movies/TV-Shows/Top Gear/Jeremy Clarkson Specials/Jeremy Clarkson - 2001 - Top 100 cars/Jeremy Clarkson - 2001 - Top 100 cars.avi returned an exception: Couldn't find episode 20x1

Is dat niet op de een of andere manier te excluden? Weg gooien en opnieuw fetchen is geen oplossing (heb ik al geprobeerd en vind te weinig), en in een andere dir zetten vind ik ook eigenlijk geen optie. Heb eigenlijk de hoop dat ik iets mis in SB. In SB heb ik deze eps overigens op "Ignored" gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Iemand deze tutorial (SickBeard op FreeNAS) al geprobeerd? Ga het van het weekend proberen, misschien iets voor de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Ik ga sickbeard toch weer van de nas gooien denk ik. Ik heb er een paar grote problemen mee:
1. Geheugen gebruik is gigantisch
2. Mijn nas slaapt niet meer (elke 10 minuten start er een check op voor nieuwe gedownloade bestanden)
3. Constant zie ik mijn HD en Netwerk lampjes knipperen zonder dat ik ook maar iets doe en de HD's ratelen ook

Dan maar weer terug naar mijn RSS feed totdat Sickbeard volwassen is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
wontcachme schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:23:
Ik ga sickbeard toch weer van de nas gooien denk ik. Ik heb er een paar grote problemen mee:
1. Geheugen gebruik is gigantisch
2. Mijn nas slaapt niet meer (elke 10 minuten start er een check op voor nieuwe gedownloade bestanden)
3. Constant zie ik mijn HD en Netwerk lampjes knipperen zonder dat ik ook maar iets doe en de HD's ratelen ook

Dan maar weer terug naar mijn RSS feed totdat Sickbeard volwassen is....
Dat je NAS niet meer slaapt heeft niks te maken met het al dan niet volwassen zijn van Sickbeard.
Over memory.. Sja, tis Python he, dus komt een behoorlijke bups aan processen bij. Ik vind ~200MB echt niet spannend, maar goed, iedere situatie is anders ;)

Hier wat het bij mij gebruikt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
viper:~# pmap 11926
11926:   /usr/bin/python /data/SickBeard/SickBeard.py -q
08048000   1004K r-x--  /usr/bin/python2.5
08143000    148K rw---  /usr/bin/python2.5
08168000     24K rw---    [ anon ]
091d2000  13724K rw---    [ anon ]
acc00000   1024K rw---    [ anon ]
acdff000      4K -----    [ anon ]
ace00000   9216K rw---    [ anon ]
ad75c000      4K -----    [ anon ]
ad75d000   8192K rw---    [ anon ]
ae05e000      4K -----    [ anon ]
ae05f000   8192K rw---    [ anon ]
ae85f000      4K -----    [ anon ]
ae860000   8192K rw---    [ anon ]
af060000     64K r-x--  /lib/i686/cmov/libresolv-2.7.so
af070000      8K rw---  /lib/i686/cmov/libresolv-2.7.so
af072000      8K rw---    [ anon ]
af074000     16K r-x--  /lib/i686/cmov/libnss_dns-2.7.so
af078000      8K rw---  /lib/i686/cmov/libnss_dns-2.7.so
af07a000     40K r-x--  /lib/i686/cmov/libnss_files-2.7.so
af084000      8K rw---  /lib/i686/cmov/libnss_files-2.7.so
af08c000      4K -----    [ anon ]
af08d000   8192K rw---    [ anon ]
af88d000      4K -----    [ anon ]
af88e000   8192K rw---    [ anon ]
b008e000      4K -----    [ anon ]
b008f000   8192K rw---    [ anon ]
b088f000      4K -----    [ anon ]
b0890000   8192K rw---    [ anon ]
b1090000      4K -----    [ anon ]
b1091000   8192K rw---    [ anon ]
b1891000      4K -----    [ anon ]
b1892000   8192K rw---    [ anon ]
b2092000      4K -----    [ anon ]
b2093000   8192K rw---    [ anon ]
b2893000      4K -----    [ anon ]
b2894000   8192K rw---    [ anon ]
b3094000      4K -----    [ anon ]
b3095000   8192K rw---    [ anon ]
b3895000      4K -----    [ anon ]
b3896000   8192K rw---    [ anon ]
b4096000      4K -----    [ anon ]
b4097000   8192K rw---    [ anon ]
b4897000      4K -----    [ anon ]
b4898000   8192K rw---    [ anon ]
b5098000      4K -----    [ anon ]
b5099000   8192K rw---    [ anon ]
b5899000      4K -----    [ anon ]
b589a000   8192K rw---    [ anon ]
b609a000      4K -----    [ anon ]
b609b000   8192K rw---    [ anon ]
b689b000      4K -----    [ anon ]
b689c000   8192K rw---    [ anon ]
b709c000      4K -----    [ anon ]
b709d000   8192K rw---    [ anon ]
b789d000      8K r-x--  /usr/lib/python-support/python-cheetah/python2.5/Cheetah/_namemapper.so
b789f000      4K rw---  /usr/lib/python-support/python-cheetah/python2.5/Cheetah/_namemapper.so
b78a0000     44K r-x--  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/parser.so
b78ab000      4K rw---  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/parser.so
b78ac000    404K r-x--  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/unicodedata.so
b7911000     60K rw---  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/unicodedata.so
b7921000     12K r-x--  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/_locale.so
b7924000      4K rw---  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/_locale.so
b7925000     16K r-x--  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/zlib.so
b7929000      4K rw---  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/zlib.so
b792a000    188K r-x--  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/pyexpat.so
b7959000     12K rw---  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/pyexpat.so
b795c000     28K r-x--  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/array.so
b7963000      8K rw---  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/array.so
b7965000     32K r-x--  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/_elementtree.so
b796d000      4K rw---  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/_elementtree.so
b796e000     12K r-x--  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/select.so
b7971000      4K rw---  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/select.so
b7972000     20K r-x--  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/itertools.so
b7977000      8K rw---  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/itertools.so
b7979000      8K r-x--  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/grp.so
b797b000      4K rw---  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/grp.so
b797c000     68K r-x--  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/cPickle.so
b798d000      4K rw---  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/cPickle.so
b798e000      4K r-x--  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/_bisect.so
b798f000      4K rw---  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/_bisect.so
b7990000     20K r-x--  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/_struct.so
b7995000      4K rw---  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/_struct.so
b7996000      8K r-x--  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/_hashlib.so
b7998000      4K rw---  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/_hashlib.so
b7999000    388K rw---    [ anon ]
b79fa000      8K r-x--  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/fcntl.so
b79fc000      4K rw---  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/fcntl.so
b79fd000     16K r-x--  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/binascii.so
b7a01000      4K rw---  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/binascii.so
b7a02000   1256K r-x--  /usr/lib/i686/cmov/libcrypto.so.0.9.8
b7b3c000     88K rw---  /usr/lib/i686/cmov/libcrypto.so.0.9.8
b7b52000    272K rw---    [ anon ]
b7b97000      8K r-x--  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/_random.so
b7b99000      4K rw---  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/_random.so
b7b9a000      8K r-x--  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/math.so
b7b9c000      4K rw---  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/math.so
b7b9d000     20K r-x--  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/operator.so
b7ba2000      4K rw---  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/operator.so
b7ba3000     80K r-x--  /usr/lib/libz.so.1.2.3.3
b7bb7000      4K rw---  /usr/lib/libz.so.1.2.3.3
b7bb8000    264K r-x--  /usr/lib/i686/cmov/libssl.so.0.9.8
b7bfa000     16K rw---  /usr/lib/i686/cmov/libssl.so.0.9.8
b7c00000     12K r-x--  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/cStringIO.so
b7c03000      4K rw---  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/cStringIO.so
b7c04000     40K r-x--  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/_socket.so
b7c0e000     12K rw---  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/_socket.so
b7c11000     16K r-x--  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/strop.so
b7c15000      8K rw---  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/strop.so
b7c18000    436K r-x--  /usr/lib/libsqlite3.so.0.8.6
b7c85000      8K rw---  /usr/lib/libsqlite3.so.0.8.6
b7c88000     12K r-x--  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/_ssl.so
b7c8b000      4K rw---  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/_ssl.so
b7c8d000     52K r-x--  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/_sqlite3.so
b7c9a000      8K rw---  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/_sqlite3.so
b7c9c000     60K r-x--  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/datetime.so
b7cab000     12K rw---  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/datetime.so
b7cae000     16K r-x--  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/collections.so
b7cb2000      4K rw---  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/collections.so
b7cb3000    784K rw---    [ anon ]
b7d77000   1364K r-x--  /lib/i686/cmov/libc-2.7.so
b7ecc000      4K r----  /lib/i686/cmov/libc-2.7.so
b7ecd000      8K rw---  /lib/i686/cmov/libc-2.7.so
b7ecf000     12K rw---    [ anon ]
b7ed2000    144K r-x--  /lib/i686/cmov/libm-2.7.so
b7ef6000      8K rw---  /lib/i686/cmov/libm-2.7.so
b7ef8000      8K r-x--  /lib/i686/cmov/libutil-2.7.so
b7efa000      8K rw---  /lib/i686/cmov/libutil-2.7.so
b7efc000      4K rw---    [ anon ]
b7efd000      8K r-x--  /lib/i686/cmov/libdl-2.7.so
b7eff000      8K rw---  /lib/i686/cmov/libdl-2.7.so
b7f01000     84K r-x--  /lib/i686/cmov/libpthread-2.7.so
b7f16000      8K rw---  /lib/i686/cmov/libpthread-2.7.so
b7f18000     12K rw---    [ anon ]
b7f1b000     12K r-x--  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/time.so
b7f1e000      8K rw---  /usr/lib/python2.5/lib-dynload/time.so
b7f20000      8K rw---    [ anon ]
b7f22000      4K r-x--    [ anon ]
b7f23000    104K r-x--  /lib/ld-2.7.so
b7f3d000      8K rw---  /lib/ld-2.7.so
bfb14000    168K rw---    [ stack ]
 total   196148K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

UltraSub schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:34:
[...]

Dat je NAS niet meer slaapt heeft niks te maken met het al dan niet volwassen zijn van Sickbeard.
Over memory.. Sja, tis Python he, dus komt een behoorlijke bups aan processen bij. Ik vind ~200MB echt niet spannend, maar goed, iedere situatie is anders ;)
Deels wel. Sinds de installatie blijven alle HD's elke 10 seconde knipperen en het Netwerk ledje ook. Dit was voorheen niet. Hij blijft bezig met iets. En elke nacht een complete full update ben ik ook niet blij mee.

Verder was een groot gemist dat je geen series kan toevoegen zonder gelijk een map te maken. Als ik bv nu al als serie Terra Nova toevoegde dan zit ik tot april met ene lege map. tel uit wanneer je 20 series toevoegt.

Ik ga gewoon weer verder voorlopig met mijn RSS feed, TheRenamer en mijn eigen geschreven verplaats programma. Iets meer werk, maar veel minder dan alles handmatig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
wontcachme schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:45:
[...]

Deels wel. Sinds de installatie blijven alle HD's elke 10 seconde knipperen en het Netwerk ledje ook. Dit was voorheen niet. Hij blijft bezig met iets. En elke nacht een complete full update ben ik ook niet blij mee.
Heb je SB al eens gestopt? Stopt de genoemde activiteit dan ook meteen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

UltraSub schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:52:
[...]

Heb je SB al eens gestopt? Stopt de genoemde activiteit dan ook meteen?
Wat ik zag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
wontcachme schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:45:
Als je de locatie van de logbestanden (van zowel sabnzbd als coachpotato) op een usb stick zet gaan de HD's wel gewoon in slaapstaand. nzbscan directory... ook die is te verplaatsen naar een usbstick. Daarnaast kan je nog veel zaken betreffende updates naar eigen behoefte instellen.

Dat het ding dan 1 keer per dag gaat kijken of er series gevonden kunnen worden moet je dan maar mee leren leven.
Verder was een groot gemist dat je geen series kan toevoegen zonder gelijk een map te maken. Als ik bv nu al als serie Terra Nova toevoegde dan zit ik tot april met ene lege map. tel uit wanneer je 20 series toevoegt.
Jeetje, een lege map wat verschrikkelijk. ;)
Ik ga gewoon weer verder voorlopig met mijn RSS feed, TheRenamer en mijn eigen geschreven verplaats programma. Iets meer werk, maar veel minder dan alles handmatig doen.
Prima, je bent ook niet verplicht het te gebruiken :)

[ Voor 5% gewijzigd door job op 17-01-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

job schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:03:
[...]
Als je de locatie van de logbestanden (van zowel sabnzbd als coachpotato) op een usb stick zet gaan de HD's wel gewoon in slaap staand. Daarnaast kan je nog de boel verder instellen zoals jij wilt.
Die had ik naar de USB stick verplaatst. En nog gebeurde het
Dat het ding dan 1 keer per dag gaat kijken of er series gevonden kan worden moet je dan maar mee leren leven.
Alle series. Hij was s'nachts makkelijk twee uur bezig met alles weer updaten. Maar dit vond ik niet een grote ramp.
[...]
Jeetje, een lege map wat verschrikkelijk. ;)
Wel als je 20 series toevoegt waarvan je de eerste afleveringen wil kijken. Dan blijf je knipperen op de media player.
[...]
Prima, je bent ook niet verplicht het te gebruiken :)
Gelukkig :P. Misschien later weer, maar eerst nog ff afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
wontcachme schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:09:
Die had ik naar de USB stick verplaatst. En nog gebeurde het
Kijk ook eens naar de nzbscan directory van sabnzbd+.
Alle series. Hij was s'nachts makkelijk twee uur bezig met alles weer updaten. Maar dit vond ik niet een grote ramp.
Twee uur is wel erg lang. Hoveel series heb je?
Wel als je 20 series toevoegt waarvan je de eerste afleveringen wil kijken. Dan blijf je knipperen op de media player.
Met een beetje mediaplayer kan je gewoon de eerste letter kiezen (sms-style) van de serie die je wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

job schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:18:
[...]

Kijk ook eens naar de nzbscan directory van sabnzbd+.
Op de USB stick. Daar is hij juist voor :P
[...]
Twee uur is wel erg lang. Hoveel series heb je?
60 series in de hoofd directory. Met enkele grote series zoals ER, JAG, SG1, Smallville dus die duren erg lang om elke aflevering voor te scannen of die er al is.
[...]
Met een beetje mediaplayer kan je gewoon de eerste letter kiezen (sms-style) van de serie die je wilt zien.
Eens testen. nooit gemerkt op mijne

[ Voor 3% gewijzigd door wontcachme op 17-01-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
wontcachme schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:23:
Op de USB stick. Daar is hij juist voor :P
Dan zou de schijf gewoon in slaapstand moeten gaan.
60 series in de hoofd directory. Met enkele grote series zoals ER, JAG, SG1, Smallville dus die duren erg lang om elke aflevering voor te scannen of die er al is.
Dat is wel aardig wat ja.
Maar als het goed is wordt er alleen gescanned naar een afleveringen die ook daadwerkelijk ge-aired zijn. Dus desondanks de 60 series hoeft het echt niet zo lang te duren.
Dan ga ik er wel van uit dat je alle afleveringen die in het verleden al geweest zijn al door jou gedownload zijn, of in sickbeard op skipped staan.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 17-01-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
SB scanned niet iedere 10 minuten alle directories. Dat kan het niet zijn.
Ik verdenk ook dat het logging is, en voor SAB moet je inderdaad ook even de nzbscan dir aanpakken, die scanned iedere 10 seconden volgens mij (default).
Alle andere processen worden in memory getrokken, en doen geen IO. Je zou dit echt werkend moeten kunnen krijgen zonder schijfactiviteit. Uitgezonderd natuurlijk de serieuze scan 1x per dag. Maar dat zal je eigen script ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dan nog, boeiend dat hij geheugen gebruikt? Wordt het ook eens gebruikt in plaats van idle ergens stroom te verbruiken. Idem voor lege mapjes, boehoe :P

Bewijst maar weer eens dat je het nooit voor iedereen goed kunt doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

job schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:35:
[...]
Dan zou de schijf gewoon in slaapstand moeten gaan.
[...]
Dat is wel aardig wat ja.
Maar als het goed is wordt er alleen gescanned naar een afleveringen die ook daadwerkelijk ge-aired zijn. Dus desondanks de 60 series hoeft het echt niet zo lang te duren.
Dan ga ik er wel van uit dat je alle afleveringen die in het verleden al geweest zijn al door jou gedownload zijn, of in sickbeard op skipped staan.
Jep. Alle eps zijn aanwezig of ik heb dummy files aangemaakt (van SVU heb ik alleen het laatste seizoen, de rest heb ik avi bestanden van 1kb gemaakt :+ )
UltraSub schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:48:
SB scanned niet iedere 10 minuten alle directories. Dat kan het niet zijn.
Ik verdenk ook dat het logging is, en voor SAB moet je inderdaad ook even de nzbscan dir aanpakken, die scanned iedere 10 seconden volgens mij (default).
Alle andere processen worden in memory getrokken, en doen geen IO. Je zou dit echt werkend moeten kunnen krijgen zonder schijfactiviteit. Uitgezonderd natuurlijk de serieuze scan 1x per dag. Maar dat zal je eigen script ook doen.
SB scanned de download directory elke 10 minuten (niet mijn keuze) of er nog een serie gedownload is. De Log van SB en nzb van SAB draaiden beide op usb stick en dat werkte gewoon goed. Verder draait de RSS feed elk uur.

En eigen script doet dat niet :P. Die pakt uit het bestand de titel en seizoen en maakt daar een directory mee en kopieert de boel rechtstreeks.

Ik zal vanmiddag nog eens een installatie proberen. Heb net Couchpotato, de bootstrap en alle betrokken mappen ook verwijderd. Daarna in stappen de boel erop zetten weer en nog eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
je kunt ook op archived zetten dan heb je geen dummy's nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Is Couch Potato eigenlijk net zo'n geweldig programma als Sickbeard? Want ik ben echt lyrisch over Sickbeard en het automatisch downloaden via RSS met nzbs.org vind ik ook erg handig, voor Studio Sport, Voetbal International, e.d.

Ben zelf bezig geweest en wat gaan testen door "Big Fish", "Donnie Brasco", "The Green Mile" toevoegde, maar er gebeurde weinig. In de logs stonden ook verwijzingen naar 'studio sport' en 'voetbal international' wat ik erg raar vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
CP werkt prima hier:
24 wanted 1 snatched 22 downloaded

Zoek je nu niet naar films in Sickbeard ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Yes, ik heb een autotagger voor elkaar met muziek! Sab kan nu een script passen naar een bash en mijn muziek wordt automatisch verplaatst in mijn muziekmap! Abonneren op RSS-feeds voor bepaalde albums en het is klaar. http://code.google.com/p/beets/ hiermee gebeurt het, weer een pythonprogramma.

Op zich is met https://github.com/scottr/albumidentify#readme deze meer mogelijk, maar ik krijg 'm niet zo ver dat ie ook daadwerkelijk gaat removen, hij identified alleen maar.

Nu word er gerenamed/moved op basis van $artist/($year) $album/$disc$track. $artist - $title

Nog wel een paar issues:
* geen replaygain (dat is wel mogelijk met albumidentify, maar die verplaatst bestanden niet als er geen match is)
* geen idee of various artists of albumartists worden ondersteund er is wel een $grouping, maar is mij onbekend wat dat doet.
* er is maar 1 syntax mogelijk voor het verplaatsen en daarbij zijn geen $if(x,y,z)-mogelijkheden
* ik weet niet wat ie doet als er gare tags in staan

Of kent iemand een flexibelere commandline tagger/files renamer/mover in python? (moet zonder useractie werken natuurlijk), dan wil ik die ook wel ff testen of ik daar meer mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Vandaag op't werk een nieuwe pc gekregen, dus al de ganse dag bezig met stuff installeren (die niks met het werk te maken hebben :+ )

Nu heb ik enkel met SB dit probleem:
2011-01-17 22:07:10.173000 CP Server Thread-3 :: Unknown failure sending NZB to sab. Return text is:
Ik heb reeds alle settings overlopen, maar vind echt niet wat het probleem zou kunnen zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
api? adres? wachtwoordbeveiliging? https ipv http?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Nevermind, idiote Windows-firewall was aan het bokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

The_Worst

Unox

Ik heb het 'probleem' dat Sickbeard achter gaat lopen. Ik heb Sickbeard niet 24/7 aanstaan, ik moet deze manueel starten en als deze loopt blijft hij ook wel een week draaien, maar Sickbeard werkt de lijsten met data niet bij. Als ik dan op Force Full Update druk dan werkt Sickbeard de series wel bij maar om dit nu elke keer te doen... Ben ik de enige of zijn er meer mensen die dit ervaren?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
rally schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 08:55:
[...]

Grappig dat je Human Target noemt. Seizoen 2 komt bij mij namelijk niet verder dan aflevering 4 (terwijl er al echt 8 zijn uitgezonden). Is er iemand die weet hoe dit is op te lossen? Het is namelijk onhandig als je er niet op kunt vertrouwen.
Dit schiet me net te binnen: kijk eens naar de logging. Ik heb iets soortgelijks gehad, toen bleek een van de NZB-engins wat op tilt te zijn. De oplossing was simpel: vink die stoorzender uit. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
The_Worst schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:01:
Ik heb het 'probleem' dat Sickbeard achter gaat lopen. Ik heb Sickbeard niet 24/7 aanstaan, ik moet deze manueel starten en als deze loopt blijft hij ook wel een week draaien, maar Sickbeard werkt de lijsten met data niet bij. Als ik dan op Force Full Update druk dan werkt Sickbeard de series wel bij maar om dit nu elke keer te doen... Ben ik de enige of zijn er meer mensen die dit ervaren?
Nope, ik heb het probleem ook. SB staat bij mij wel steeds aan op mijn laptop, maar die gaat 2x per dag in standby. Volgens mij kan SB daar niet zo goed tegen.
Soms vindt hij ook geen eps meer, dan moet ik SB afsluiten en terug starten en gaat het plotseling wel terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik heb een blog geplaatst over het automatisch laten verwerken van gedownloade muziek. In plaats van Beets is het albumidentify geworden. Dit kan meer en is makkelijker te installeren.

Gedownloade muziek wordt nu automatisch gescanned, voorzien van Musicbrainz-tags (indien gevonden), daarna gereplaygained (geluidsniveau aanpassen aan 89dB), hernoemd en verplaatst naar mijn muziekmap en vervolgens wordt er nog een mooi albumhoesje bij gezocht. Er zijn een paar kleine maars, maar dit gaat al een heel eind de goeie kant op wat betreft automation. Hier de blog: Entertainment vanuit de luie stoel: Open Source: AlbumIdentify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 08:58

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Klopt het dat je in de laatste versie van SB niet meer de backlog search kan forceren? Hmm, domper, deed dit nog weleens als de machine een weekend uit was geweest, doordat de episodes dan niet voorkomen in de recent RSS moet je wachten tot er een backlog search is geweest voordat die gaat downloaden. Op dit moment kan ik alleen maar de backlog search op pauze zetten, ondanks dat die niet aanstaat?
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/560367/sb.png

[ Voor 6% gewijzigd door swtimmer op 18-01-2011 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:40:
Ja die is in de maak, maar die wordt in .net framework gebouwd, dus dat gaat 'm op linux waarschijnlijk eerst niet worden. Ik hoop stiekem dat CouchPotato geforked wordt en dat daar een muziekversie van gemaakt wordt. Ik heb laatst al zitten neuzen in de pythoncode van CouchPotato daarvoor, maar man, dat is veel regels code, dan zinkt de moed me gewoon in de schoenen als pythonnewbie.
Kun je hier wat meer informatie over geven? Ik ben erg benieuwd naar programma's zoals SB en CP voor zowel muziek, e-books en software. Dit omdat ik ook last heb van alles vergeten wat ik wil downloaden wat nog niet uit is... wat op het moment betekend dat ik overal todo lijstjes heb rondslingeren :9

Ik hoop dat het mogelijk wordt om bij muziek en e-books een artiest/auteur te volgen en alle oude werken aan een queue toe te voegen zijn. Het downloaden van een hele discografie of boekenreeks geeft mij meestal niet de gewenste resultaten.

Ik kan ook niet wachten om Beets te proberen :) En ik wil je nog even bedanken voor de mooie luie stoel reeks, ik ben een grote fan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
swtimmer schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:59:
Klopt het dat je in de laatste versie van SB niet meer de backlog search kan forceren? Hmm, domper, deed dit nog weleens als de machine een weekend uit was geweest, doordat de episodes dan niet voorkomen in de recent RSS moet je wachten tot er een backlog search is geweest voordat die gaat downloaden. Op dit moment kan ik alleen maar de backlog search op pauze zetten, ondanks dat die niet aanstaat?
[afbeelding]
Hmm, na de update van vannacht kun je volgens mij per serie in de backlog een force uitvoeren. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Dat kon vorige week ook al (per serie), alleen heeft ie er nu een mooi knopje van gemaakt ipv een link die niet zo opviel :)
[edit] Na laatste update wordt nu echter de show banners (folder.jpg) niet meer getoond in Coming Episodes (is nu rood kruisje), of ben ik de enige die daar last van heeft?

[ Voor 43% gewijzigd door sverzijl op 18-01-2011 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Dan heb ik die link gemist :P Maar bij mij wordt er überhaupt geen afbeelding meer getoond onder 'Coming Episodes'.
Pagina: 1 ... 3 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.