ff zoeken naar ppdir in dit topic, dan gaat het nooit meer fout als je dat instelt. Die zou wat meer gedocumenteerd moeten zijn...
Ik heb een probleem als ik spotweb in combinatie met CP wil draaien.
Ik heb spotweb lokaal geïnstalleerd en API aangezet, zodra ik http://192.168.0.43/spotweb/api?t=c
Krijg ik de categorieën als outcome.
Als ik spotweb configureer in CP en een film laat zoeken blijft hij in de log hangen op:
http://192.168.0.43/spotw...movie&extended=1&cat=2040
Als ik dit in mijn browser open krijg ik 4 verschillende NZB's te zien met de film die ik zoek, dus hij vindt ze wel.
Echter gebeurd er dan niets meer, hij zendt er dus geen een door naar SABNZB.
Iemand een idee hoe op te lossen?
Ik heb spotweb lokaal geïnstalleerd en API aangezet, zodra ik http://192.168.0.43/spotweb/api?t=c
Als ik spotweb configureer in CP en een film laat zoeken blijft hij in de log hangen op:
Als ik dit in mijn browser open krijg ik 4 verschillende NZB's te zien met de film die ik zoek, dus hij vindt ze wel.
Verwijderd
Is je CP up-to-date? Ik had dat een paar weken geleden ook en dat is in goed overleg met de maker in zijn code opgelost.Spider85 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:31:
Ik heb een probleem als ik spotweb in combinatie met CP wil draaien.
Heb R31, zo ver ik weet de nieuwste, of zijn er ook NB's o.i.d.?Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:36:
Is je CP up-to-date? Ik had dat een paar weken geleden ook en dat is in goed overleg met de maker in zijn code opgelost.
De fix is 3 juni in CP gezet, maar ik kan niet zien welke revisie dat is. 31 is de laatste windowsversie in ieder geval, 32 is er ook volgens de laatste changelog, maar er staat unreleased achter.
https://github.com/RuudBu...5cc6794b26d18ac4...master
Verwijderd
CouchPotato r31.zip — Windows Release 31Mar2zz schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:54:
De fix is 3 juni in CP gezet, maar ik kan niet zien welke revisie dat is. 31 is de laatste windowsversie in ieder geval, 32 is er ook volgens de laatste changelog, maar er staat unreleased achter.
11.4MB · Uploaded April 10, 2011
De fix zit daar dus niet in.
Ik heb een topic geopend voor de geïnteresseerden:
[Perl] String met speciale char gaat de fout in.
ik weet dat SB nu ook de index van Synology UPnP kan bijwerken, maar CoachPotato nog niet.
Buiten dat kreeg ik de SB manier niet meteen aan de praat ^^ heb het nog niet uitvoerig getest dus kan er niets over zeggen
ik weet dat SB nu ook de index van Synology UPnP kan bijwerken, maar CoachPotato nog niet.
Buiten dat kreeg ik de SB manier niet meteen aan de praat ^^ heb het nog niet uitvoerig getest dus kan er niets over zeggen
you had me at EHLO
Ah, duidelijk dat hij het dus niet doet, Maar inderdaad je kan alleen de r31 downloaden, iemand een idee wanneer r32 uitkomt, of waar hij vandaan te downloaden is als hij al uit mocht zijn?Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:58:
[...]
CouchPotato r31.zip — Windows Release 31
11.4MB · Uploaded April 10, 2011
De fix zit daar dus niet in.
Kan je niet gewoon files overschrijven met de CP files uit de zipball? Als je je eigen CP folder even vergelijkt met deze zip, dan zou je kunnen kijken of het vervangbaar is (met een backupje achter de hand kun je in 5 minuten testen of het werkt...)
Overigens kun je ook git op windows gebruiken zoals wij linux gebruikers dat doen, zodat je kan pullen zodat je echt bleeding edge zit, tot op de seconde bijgewerkt zeg maar
ik weet alleen niet of dat goed gaat komen op windowsmachines... zo niet, tja, ga dan lekker zitten *nixen in een dualbootje als je perse ook moet gamen ofzo...
Overigens kun je ook git op windows gebruiken zoals wij linux gebruikers dat doen, zodat je kan pullen zodat je echt bleeding edge zit, tot op de seconde bijgewerkt zeg maar
[ Voor 2% gewijzigd door Mar2zz op 22-06-2011 19:23 . Reden: weet niet zeker of dat git for windows werkt zoals op linux ]
Oke, het werkt! heb het vanuit de zipball. (wel een andere dan hierboven want die is van spotweb) Hij is aangepast
Tnx allemaal!
Tnx allemaal!
[ Voor 12% gewijzigd door Spider85 op 22-06-2011 19:36 ]
Heren,
Ik heb periscope draaien op mijn Synology DS211j en alle leuke pakketten geïnstalleerd.
SABnzbd+
Sickbeard
Couchpotato
en periscope
Het periscope script download lekker veel subs... maar
Hij zet ze bij de desbetreffende serie met :
Ik wil gewoon serienaam.srt in mijn mapjes zien... anders moet ik ze alsnog steeds hernoemen...
Ik heb periscope draaien op mijn Synology DS211j en alle leuke pakketten geïnstalleerd.
SABnzbd+
Sickbeard
Couchpotato
en periscope
Hij zet ze bij de desbetreffende serie met :
- Serienaam.eng.srt
- Serienaam.nl.srt
Ik wil gewoon serienaam.srt in mijn mapjes zien... anders moet ik ze alsnog steeds hernoemen...
Damn it's good 2b a Tweaker!
Hmm, werkt toch niet. Scriptjes worden aangemaakt en ze krijgen ook allemaal de juiste script bestanden in SABNZBd, ook krijg ik netjes bij history te zien dat hij een bestand heeft aangemaakt:Mar2zz schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:51:
ff zoeken naar ppdir in dit topic, dan gaat het nooit meer fout als je dat instelt. Die zou wat meer gedocumenteerd moeten zijn...
code:
1
2
| Creating cp.cpnfo for /Users/naam/Downloads/Usenet/Usenet Completed/Movies/The Blind Side (2009) Wrote imdb id, tt0878804, to file: /Users/naam/Downloads/Usenet/Usenet Completed/Movies/The Blind Side (2009)/cp.cpnfo |
Maar CouchPotato doet er vervolgens helemaal niks mee. Watched folder staat goed, staat op enable (Ook geprobeerd om het uit te zetten en dan weer aan, zonder resultaat), In de log geeft hij ook netjes aan dat de renamer aan staat.
Snap er niks van.
Ik vraag me eigenlijk het volgende af. Ik heb sinds eergisteren sickbeard draaien bij wijze van test.
Ik heb een nzb leverancier die mij 120 api calls per dag toestaat, en 12 nzb's. Bij normaal gebruik zou dit voldoende moeten zijn, maar van 1 bepaalde serie miste ik circa 60 afleveringen. Hierdoor is mijn sabnzbd queue gevuld met hexadecimale karakterreeksen van zo'n 30 karakters lang. Dit betreffen zo'n 50 rijen in de queue.
Hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen? Op welke manier kan ik sickbeard vertellen dat hij slechts 12 nzb's per dag kan ophalen?
Kan ik de sabnzbd queue gewoon leeggooien, en dan sickbeard vertellen dat hij alles wat ontbreekt nogmaals maar moet ophalen?
Ik heb een nzb leverancier die mij 120 api calls per dag toestaat, en 12 nzb's. Bij normaal gebruik zou dit voldoende moeten zijn, maar van 1 bepaalde serie miste ik circa 60 afleveringen. Hierdoor is mijn sabnzbd queue gevuld met hexadecimale karakterreeksen van zo'n 30 karakters lang. Dit betreffen zo'n 50 rijen in de queue.
Hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen? Op welke manier kan ik sickbeard vertellen dat hij slechts 12 nzb's per dag kan ophalen?
Kan ik de sabnzbd queue gewoon leeggooien, en dan sickbeard vertellen dat hij alles wat ontbreekt nogmaals maar moet ophalen?
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
@Ozjifu
Ik weet ook niet hoe vaak CP checked. Maar het renamen zou altijd goed moeten gaan met de ppdir optie, omdat ie dan de aangemaakte nfo leest zodat ie weet om welke file en film het gaat. Maar dan moet ie 'm natuurlijk wel oppakken... Op welk OS draai je? misschien ziet CP die films niet omdat de rechten verkeerd staan?
@fonsoy:
Gebruik de Sickbeard provider (die naar bovenop tillen in je configscherm). Vervolgens ga je naar de serie waar je afleveringen van mist onder manage shows, vinkt alle afleveringen aan die verkeerd zijn gegaan en zet ze nogmaals op wanted, hij zou ze dan opnieuw moeten snatchen.
Ik weet ook niet hoe vaak CP checked. Maar het renamen zou altijd goed moeten gaan met de ppdir optie, omdat ie dan de aangemaakte nfo leest zodat ie weet om welke file en film het gaat. Maar dan moet ie 'm natuurlijk wel oppakken... Op welk OS draai je? misschien ziet CP die films niet omdat de rechten verkeerd staan?
@fonsoy:
Gebruik de Sickbeard provider (die naar bovenop tillen in je configscherm). Vervolgens ga je naar de serie waar je afleveringen van mist onder manage shows, vinkt alle afleveringen aan die verkeerd zijn gegaan en zet ze nogmaals op wanted, hij zou ze dan opnieuw moeten snatchen.
Hmm, ik wacht al 2 uur tot er iets gebeurd. Ik draai op Mac OSX. De rechten staan gewoon goed, dus dat kan het probleem ook niet zijn. (Dan lijkt het me ook dat ik dit in de log van CouchPotato krijg te zien - Maar er staat gewoon helemaal niks) Van de 8 films die ik binnengehaald heb heeft ie er 2 gerenamed (Dit was nog voordat ik mijn ppdir had ingevuld, maar daarvoor deed ie het dus ook al niet helemaal, bij 4 films deed ie bijvoorbeeld helemaal niks)Mar2zz schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:19:
@Ozjifu
Deze kun je proberen. Wel ff PATH_PERISCOPE aanpassen naar je eigen situatie:spanx schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:59:
Heren,
SABnzbd+
Sickbeard
Couchpotato
en periscope
Ik wil alleen de engelse subs hebben en ik wil ook niet dat hij er .eng.srt van maakt...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| #!/usr/bin/python # -*- coding: utf-8 -*- import periscope import sys import logging import os import glob import os.path import string logging.basicConfig(level=logging.DEBUG) subdl = periscope.Periscope(cache_folder="PATH_PERISCOPE/cache") filepath = sys.argv[1] path, file = os.path.split(filepath) filepath2 = path + "/" + file.lower() file, ext = os.path.splitext(file) sub_en = path + "/" + file + ".srt" # First language print "\nSearch for 'en' subtitle:" print "====================================" if not (os.path.isfile (sub_en)) : subtitle1 = subdl.downloadSubtitle(filepath, ['en']) if subtitle1 : print "Found a sub from %s in language %s, downloaded to %s" % ( subtitle1['plugin'], subtitle1['lang'], subtitle1['subtitlepath']) os.rename(subtitle1['subtitlepath'], string.join(string.split(subtitle1['subtitlepath'], ".srt"), ".en.srt")) if subtitle1 == None : subtitle3 = subdl.downloadSubtitle(file + ".srt", ['en']) if subtitle3 : print "Found a sub from %s in language %s, downloaded to %s" % ( subtitle3['plugin'], subtitle3['lang'], subtitle3['subtitlepath']) os.rename(subtitle3['subtitlepath'], path + "/" + file + ".srt") else: print "'en' subtitle present for %s" % filepath |
@ozfiju, wat is de status van die films in het homescherm van Couchpotato? en wat gebeurt er als je couchpotato herstart?
Ik ben eigenlijk op zoek naar het pythonscript in couchpotato dat verantwoordelijk is voor het renamen van de bestanden. Die zou dan als postprocessingscript ingeschakeld kunnen worden, zoiets van if done downloading scan for movie and rename it.. Zoals de autoprocesstv van sickbeard ook werkt. Misschien moeten we om zo een feature vragen bij Ruud, zou wel handig zijn, kan je ook heel gericht loggen.
[ Voor 12% gewijzigd door Mar2zz op 22-06-2011 20:35 ]
@ Mar2zz, 2 films staan op Downloaded, 6 staan op snatched, al een paar uur. Onderaan zie ik ook een mooi overzicht van de films die hij ge"snatched" heeft en welke hij gedownload heeft.
Herstarten van CouchPotato werkt ook niet. In de log staat het volgende: "20:38:10 INFO [ app.lib.cron.renamer] Renamer thread is running."
Volgens Ruud wordt de renamer cronjob elke minuut uitgevoerd. Dit las ik op zijn forum ergens.
Ook geprobeerd om CouchPotato gewoon helemaal uit te zetten en vervolgens weer aan (Eigenlijk hetzelfde als een restart, maar je moet wat he, hehe)
Herstarten van CouchPotato werkt ook niet. In de log staat het volgende: "20:38:10 INFO [ app.lib.cron.renamer] Renamer thread is running."
Volgens Ruud wordt de renamer cronjob elke minuut uitgevoerd. Dit las ik op zijn forum ergens.
Ook geprobeerd om CouchPotato gewoon helemaal uit te zetten en vervolgens weer aan (Eigenlijk hetzelfde als een restart, maar je moet wat he, hehe)
Als je dan toch wat moet, kopieer de films dan eens naar een andere map, herstart couchpotato en doe ze dan 1 voor 1 terug? (vaag hoor...) elke minuut folderwatchen vind ik overigens wel erg veel, dat is elke minuut discacces? ik heb de file gevonden, staat inderdaad 60 seconden in...
Je hebt toch wel een aparte map voor downloads van films en uiteindelijke bestemming waar ze heen moeten?
uit renamer.py: Download folder and movie destination shouldn\'t be the same
Staan je filmbestanden bij elkaar in in map, of hebben ze elk een eigen submap in je downloadmap?
Als ik het renamescript zo doorlees dan wordt de code nogal ingewikkeld vanaf if multiple en dan wil die met cdnummers bezig enzo...
Je hebt toch wel een aparte map voor downloads van films en uiteindelijke bestemming waar ze heen moeten?
Staan je filmbestanden bij elkaar in in map, of hebben ze elk een eigen submap in je downloadmap?
Als ik het renamescript zo doorlees dan wordt de code nogal ingewikkeld vanaf if multiple en dan wil die met cdnummers bezig enzo...
[ Voor 20% gewijzigd door Mar2zz op 22-06-2011 21:04 ]
Hij maakt er nog steeds serienaam.en.srt van....Mar2zz schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:31:
[...]
Deze kun je proberen. Wel ff PATH_PERISCOPE aanpassen naar je eigen situatie:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 #!/usr/bin/python # -*- coding: utf-8 -*- import periscope import sys import logging import os import glob import os.path import string logging.basicConfig(level=logging.DEBUG) subdl = periscope.Periscope(cache_folder="PATH_PERISCOPE/cache") filepath = sys.argv[1] path, file = os.path.split(filepath) filepath2 = path + "/" + file.lower() file, ext = os.path.splitext(file) sub_en = path + "/" + file + ".srt" # First language print "\nSearch for 'en' subtitle:" print "====================================" if not (os.path.isfile (sub_en)) : subtitle1 = subdl.downloadSubtitle(filepath, ['en']) if subtitle1 : print "Found a sub from %s in language %s, downloaded to %s" % ( subtitle1['plugin'], subtitle1['lang'], subtitle1['subtitlepath']) os.rename(subtitle1['subtitlepath'], string.join(string.split(subtitle1['subtitlepath'], ".srt"), ".en.srt")) if subtitle1 == None : subtitle3 = subdl.downloadSubtitle(file + ".srt", ['en']) if subtitle3 : print "Found a sub from %s in language %s, downloaded to %s" % ( subtitle3['plugin'], subtitle3['lang'], subtitle3['subtitlepath']) os.rename(subtitle3['subtitlepath'], path + "/" + file + ".srt") else: print "'en' subtitle present for %s" % filepath
@ozfiju, wat is de status van die films in het homescherm van Couchpotato? en wat gebeurt er als je couchpotato herstart?
Ik ben eigenlijk op zoek naar het pythonscript in couchpotato dat verantwoordelijk is voor het renamen van de bestanden. Die zou dan als postprocessingscript ingeschakeld kunnen worden, zoiets van if done downloading scan for movie and rename it.. Zoals de autoprocesstv van sickbeard ook werkt. Misschien moeten we om zo een feature vragen bij Ruud, zou wel handig zijn, kan je ook heel gericht loggen.
Maar voor de rest doet het scriptje het goed
Damn it's good 2b a Tweaker!
Ja, heb ik. Mijn gedownloade films gaan in de Completed/Movies map, vervolgens wil ik ze naar mijn Movies map hebben (Deze staat in mijn user map)Mar2zz schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:59:
Als je dan toch wat moet, kopieer de films dan eens naar een andere map, herstart couchpotato en doe ze dan 1 voor 1 terug? (vaag hoor...) elke minuut folderwatchen vind ik overigens wel erg veel, dat is elke minuut discacces? ik heb de file gevonden, staat inderdaad 60 seconden in...
Ik zie nu wel dat ie 1 film gedaan heeft...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| 20:59:00 INFO [ app.lib.cron.renamer] Removing dir: Users/naam/Downloads/Usenet/Usenet Completed/Movies/Unthinkable (2010) in download dir. 20:59:00 INFO [ app.lib.cron.renamer] Removing file Users/naam/Downloads/Usenet/Usenet Completed/Movies/Unthinkable (2010)/Twilight.Unthinkable.DvD.jpg. 20:59:00 INFO [ app.lib.cron.renamer] Removing file Users/naam/Downloads/Usenet/Usenet Completed/Movies/Unthinkable (2010)/cp.cpnfo. 20:59:00 INFO [ app.lib.growl] Growl notifications sent. 20:59:00 INFO [ app.lib.cron.renamer] XBMC metainfo for imdbid, tt0914863, generated 20:58:53 INFO [subtitle.sources.subscene] Subtitle download "Unthinkable.2010.DVDRip.XviD-BULLDOZER." finished. 34KB. 20:58:47 INFO [ app.lib.cron.subtitle] Searching for subtitles: Unthinkable (2010). 20:58:47 INFO [ app.lib.cron.subtitle] Done adding movies to subtitle search. 20:58:47 INFO [ app.lib.cron.subtitle] Start adding movies to subtitle search. 20:58:47 INFO [ app.lib.cron.subtitle] Finding subtitles for: Users/naam/Movies/Unthinkable (2010) 20:58:47 INFO [ app.lib.cron.trailer] Finding trailers for: Users/naam/Movies/Unthinkable (2010) 20:58:47 INFO [ app.lib.cron.renamer] Moving file "Users/naam/Downloads/Usenet/Usenet Completed/Movies/Unthinkable (2010)/ondenkbaar-pal.iso" to Users/naam/Movies/Unthinkable (2010)/Unthinkable.iso. 20:58:47 INFO [ app.lib.cron.renamer] Quality Old: 0, New 4441. 20:58:47 INFO [ app.lib.cron.renamer] Creating directory Users/naam/Movies/Unthinkable (2010) 20:58:47 INFO [ app.lib.cron.renamer] Trying to find a home for: ondenkbaar-pal.iso 20:58:47 INFO [ app.lib.cron.renamer] Removed post-processing script: /Users/naam/Applications/SickBeard/autoProcessTV/tmpygEupS.py 20:58:47 INFO [ app.lib.library] Unable to fetch audio/video details for Users/naam/Downloads/Usenet/Usenet Completed/Movies/Unthinkable (2010)/ondenkbaar-pal.iso |
Die andere films hebben wel een VIDEO_TS map. En de film hierboven had een ISO bestand, misschien doet ie daar moeilijk over?
Kon het niet laten dit te delen:
http://hybridlogic.co.uk/code/standalone/plex-export/
Voor mensen die ook Plex hebben draaien onder hun TV, waarbij alle data van een server wordt gestreamd. Geniaal! Je kunt dus een online bibliotheek maken die zich automatisch bijwerkt en de installatie is echt super easy. Voorbeeld hier.
http://hybridlogic.co.uk/code/standalone/plex-export/
Voor mensen die ook Plex hebben draaien onder hun TV, waarbij alle data van een server wordt gestreamd. Geniaal! Je kunt dus een online bibliotheek maken die zich automatisch bijwerkt en de installatie is echt super easy. Voorbeeld hier.
ow ja die renameregel ff weghalen tot aan elsespanx schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:01:
[...]
Hij maakt er nog steeds serienaam.en.srt van....
Maar voor de rest doet het scriptje het goed
ik bedoel regel 29 t/m 34 weghalen.
@Ozjifu:
Daar waren eerder wel problemen mee, maar ik weet dus niet of ze al gefixed zijn...
3 dagen geleden is er toevallig nog dit issue gepost:
http://couchpotato.lighth...-handled-badly-by-renamer
die renamer gaat over zijn nek door dat multirename code in rename.py. Als ik jou was zou ik die Video_ts mappen ff zelf moven voordat je hetzelfde krijgt...
[ Voor 47% gewijzigd door Mar2zz op 22-06-2011 21:26 . Reden: ff iets duidelijker uitdrukken ]
Heb mijn post-processing weer aan de gang. De nieuwste versie van Sickbeard gedownload & de nieuwste versie van Sabnzbd geinstalleerd. Alles weer ingesteld, en draait nu weer als een zonnetje. Heb alles even handmatig ingesteld, weet nu zeker dat alles weer goed gaat.
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Mja, hij doet sowieso dus helemaal niks als het om DVD's gaan. Dan maar HD kwaliteit downloaden. Ik laat je nog weten of het lukt met HD.Mar2zz schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:08:
[...]
@Ozjifu:
Daar waren eerder wel problemen mee, maar ik weet dus niet of ze al gefixed zijn...
3 dagen geleden is er toevallig nog dit issue gepost:
http://couchpotato.lighth...-handled-badly-by-renamer
die renamer gaat over zijn nek door dat multirename code in rename.py. Als ik jou was zou ik die Video_ts mappen ff zelf moven voordat je hetzelfde krijgt...
**EDIT** Tot nu toe werkt het allemaal prima. CouchPotato heeft dus blijkbaar gewoon moeite met VIDEO_TS mappen.
[ Voor 7% gewijzigd door Munki op 23-06-2011 00:38 ]
Heb nu een paar uur gestoeid met Sickbeard in combinatie met SABnzbd+ op mijn Synology D211j maar kom er niet helemaal uit;
De NZB files worden netjes gefetched en ook gedowload met SAB echter blijven ze in mijn 'TV' directory staan en niet automatisch verplaatst naar de map met de betreffende serie.
Bij 'Categorieen' binnen SAB heb ik wel netjes ingesteld dat hij 'sabtosickbeard.py' moet uitvoeren echter gebeurt er helemaal niks.

Ook de manuel post-processing doet het niet. Dan krijg ik volgende error;
Ook heb ik de gegevens in Sickbeard ingesteld;
De NZB files worden netjes gefetched en ook gedowload met SAB echter blijven ze in mijn 'TV' directory staan en niet automatisch verplaatst naar de map met de betreffende serie.
Bij 'Categorieen' binnen SAB heb ik wel netjes ingesteld dat hij 'sabtosickbeard.py' moet uitvoeren echter gebeurt er helemaal niks.

Ook de manuel post-processing doet het niet. Dan krijg ik volgende error;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Traceback (most recent call last): File "/usr/local/var/sickbeard/cherrypy/_cprequest.py", line 660, in respond response.body = self.handler() File "/usr/local/var/sickbeard/cherrypy/lib/encoding.py", line 193, in __call__ self.body = self.oldhandler(*args, **kwargs) File "/usr/local/var/sickbeard/cherrypy/_cpdispatch.py", line 25, in __call__ return self.callable(*self.args, **self.kwargs) File "/usr/local/var/sickbeard/sickbeard/webserve.py", line 1371, in processEpisode result = processTV.processDir(dir, nzbName) File "/usr/local/var/sickbeard/sickbeard/processTV.py", line 77, in processDir fileList = ek.ek(os.listdir, dirName) File "/usr/local/var/sickbeard/sickbeard/encodingKludge.py", line 56, in ek result = func(*[x.encode(sickbeard.SYS_ENCODING) if type(x) in (str, unicode) else x for x in args]) OSError: [Errno 13] Permission denied: '/volume1/video/SABnzbd/complete/TV' |
Ook heb ik de gegevens in Sickbeard ingesteld;

Pura Vida
blijkbaar mag de user waarmee je sickbeard draait niet in de map complete/TV. wat zijn de ingestelde rechten op die map?OSError: [Errno 13] Permission denied: '/volume1/video/SABnzbd/complete/TV'
er is ergens in sabnzbd zo een rechtenoptie ding waarmee sab alles chmod 777 doet (of 755 ofzo is beter) probeer dat eens na een finished download?
Bedankt voor de tip! De rechten kwestie was idd een probleem echter had ik nog een grote fout gemaakt. Ik had Python als losse package geïnstalleerd en dat was compleet overbodig. Na het verwijderen op mijn NAS van de Python package draait het vlekkeloos! Misschien had ik deze vraag iets eerder moeten stellen dan zelf 3 uur prutsen.Mar2zz schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 06:39:
[...]
blijkbaar mag de user waarmee je sickbeard draait niet in de map complete/TV. wat zijn de ingestelde rechten op die map?
er is ergens in sabnzbd zo een rechtenoptie ding waarmee sab alles chmod 777 doet (of 755 ofzo is beter) probeer dat eens na een finished download?
Pura Vida
Te enthousiast in de vorige post 
Manual Post-Processing gaat wel goed nu echter het automatische post processing gaat nog niet goed.
Als ik bij de geschiedenis van SABnbz+ kijk krijg ik de volgende foutmelding;
Manual Post-Processing gaat wel goed nu echter het automatische post processing gaat nog niet goed.
Als ik bij de geschiedenis van SABnbz+ kijk krijg ik de volgende foutmelding;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Uitpakken: [episodes.s01e07.bdrip.xvid-saints] 1 bestanden/mappen uitgepakt in 15 seconden Script: Exit(127) env: python : No such file or directory (Meer) Categorie: TV Pad: /volume1/video/SABnzbd/complete/TV/Episodes.S01E07.BDRip.XviD-SAiNTS |
Pura Vida
@Maverick2001
je doet dus waarschijnlijk:
Weet je zeker dat dit werkt? Mijn python (ds111) moet ik aanroepen als volgt:
misschien moet je het wel ongeveer zo doen:
wat je ook vaak ziet is dat er een & teken wordt geplaatst achter een regel, dit is om er een background opdracht van te maken geloof ik. Heb je dit bij de regel boven de python regel ook gedaan?
edit: is wel een standaard linux vraag.. je kunt 'python' dus simlinken naar een specifieke versie, zoals beschreven env: python :http://markmail.org/message/wkovwcjirwbg7law
code:
1
| python /volume1/scripts/script.sh |
code:
1
| /opt/bin/python2.6 /volume1/scripts/script.sh |
code:
1
| sudo admin /opt/bin/python2.6 /volume1/scripts/script.sh |
wat je ook vaak ziet is dat er een & teken wordt geplaatst achter een regel, dit is om er een background opdracht van te maken geloof ik. Heb je dit bij de regel boven de python regel ook gedaan?
edit: is wel een standaard linux vraag.. je kunt 'python' dus simlinken naar een specifieke versie, zoals beschreven env: python :http://markmail.org/message/wkovwcjirwbg7law
[ Voor 38% gewijzigd door sjongenelen op 23-06-2011 10:19 ]
you had me at EHLO
Ben uitgebreid bezig met het verkrijgen van SB en CP op mijn NAS. SAB draaide al langer en nu lijkt ook SB het goed te doen (CP nog niet zo maar dat lijkt meer te liggen aan de provider die ik tot nog toe heb dan aan wat anders).
Mappen staan goed, script sabToSickBeard werkt prima. Nu heb ik echter één probleem. Wanneer ik (bijvoorbeeld als test) Flash Forward wil downloaden vind SB netjes alle afleveringen. Alleen dat zijn wel verschillende:
Hij download ze netjes 1 voor 1 maar periscope > bierdopje heeft geen ondertiteling voor de "clue" versie. Hoe kan ik in SB instellen dat ik voor een bepaalde serie altijd een bepaalde / zelfde aflevering download? Of in ieder geval dat ik een aflevering download die vind baar is op bierdopje oid.
Verder heb ik nog wel enkele andere kanttekeningen bij SB / SAB, een voorbeeld hiervan is dat SAB geen terugkoppeling geeft wanneer een bepaalde download is mislukt waarna SB eventueel een andere versie zoekt..
Mappen staan goed, script sabToSickBeard werkt prima. Nu heb ik echter één probleem. Wanneer ik (bijvoorbeeld als test) Flash Forward wil downloaden vind SB netjes alle afleveringen. Alleen dat zijn wel verschillende:
code:
1
2
| flashforward.s01e22.dvdrip.xvid-reward.avi ff101-clue.avi |
Hij download ze netjes 1 voor 1 maar periscope > bierdopje heeft geen ondertiteling voor de "clue" versie. Hoe kan ik in SB instellen dat ik voor een bepaalde serie altijd een bepaalde / zelfde aflevering download? Of in ieder geval dat ik een aflevering download die vind baar is op bierdopje oid.
Verder heb ik nog wel enkele andere kanttekeningen bij SB / SAB, een voorbeeld hiervan is dat SAB geen terugkoppeling geeft wanneer een bepaalde download is mislukt waarna SB eventueel een andere versie zoekt..
Kan iemand hier mij uitleg geven hoe ik de url naar mijn couchpotato en sickbeard zonder poort kan laten werken. Ik ben er inmiddels al achter dat je dit middels apache2 doet. Voor Sabnzbd en transmission heb ik al config bestanden staan die de bijvoorbeeld de url http://ip:8080/sickbeard vertaald naar http://ip/sickbeard.
Op deze wijze kan ik de services altijd benaderen over poort 80.
Ik heb de config bestanden van Sabnzbd al nagebouwd voor sickbeard maar geen succes. Zijn hier handleidingen voor?
Op deze wijze kan ik de services altijd benaderen over poort 80.
Ik heb de config bestanden van Sabnzbd al nagebouwd voor sickbeard maar geen succes. Zijn hier handleidingen voor?
Ik heb net Headphones geinstalleerd op een Synology aan de hand van de handleiding van Brinkman.
Dit is allemaal gelukt en het start en stop ook allemaal netjes ivm SabNZBd.
Maar zodra ik een artiest ga toevoegen krijg ik netjes een overzicht dat er meerdere artiesten zijn gevonden.
Ik klik dan op een arties en dan krijg ik onderstaande foutmelding.
Ik de installatiehandleiding wordt er niets met een database gedaan maar de foutmelding heeft hier zover ik kan zien wel betrekking op. Kan ook zijn dat Headphone gewoon een verbinding probeert te maken met een database op het internet en dat deze mogelijk niet bereikbaar is op dit moment.
Hoop dat iemand even wat ondersteunig kan geven.
Nog even als extra een Git pull gegeven maar hij is al up-to-date.
500 Internal Server Error
The server encountered an unexpected condition which prevented it from fulfilling the request.
Traceback (most recent call last):
File "/volume1/@appstore/headphones/cherrypy/_cprequest.py", line 645, in respond
response.body = self.handler()
File "/volume1/@appstore/headphones/cherrypy/lib/encoding.py", line 188, in __call__
self.body = self.oldhandler(*args, **kwargs)
File "/volume1/@appstore/headphones/cherrypy/_cpdispatch.py", line 29, in __call__
return self.callable(*self.args, **self.kwargs)
File "/volume1/@appstore/headphones/webServer.py", line 195, in addArtist
conn=sqlite3.connect(database)
OperationalError: unable to open database file
Dit is allemaal gelukt en het start en stop ook allemaal netjes ivm SabNZBd.
Maar zodra ik een artiest ga toevoegen krijg ik netjes een overzicht dat er meerdere artiesten zijn gevonden.
Ik klik dan op een arties en dan krijg ik onderstaande foutmelding.
Ik de installatiehandleiding wordt er niets met een database gedaan maar de foutmelding heeft hier zover ik kan zien wel betrekking op. Kan ook zijn dat Headphone gewoon een verbinding probeert te maken met een database op het internet en dat deze mogelijk niet bereikbaar is op dit moment.
Hoop dat iemand even wat ondersteunig kan geven.
Nog even als extra een Git pull gegeven maar hij is al up-to-date.
500 Internal Server Error
The server encountered an unexpected condition which prevented it from fulfilling the request.
File "/volume1/@appstore/headphones/cherrypy/_cprequest.py", line 645, in respond
File "/volume1/@appstore/headphones/cherrypy/lib/encoding.py", line 188, in __call__
File "/volume1/@appstore/headphones/cherrypy/_cpdispatch.py", line 29, in __call__
File "/volume1/@appstore/headphones/webServer.py", line 195, in addArtist
conn=sqlite3.connect(database)
OperationalError: unable to open database file
Het lijkt erop dat Headphones de artiest niet naar z'n eigen db kan wegschrijven. Heeft Headphones wel schrijfrechten?
De gehele map heeft 0755 rechten icm ROOT. Dit krijgt hij met de installatie. Had ook al problemen om de settings op te slaan en heb dit bestand even tijdelijk 0777 gegeven en daarna lukte dat wel. Maar om nu alles dit recht te geven leek mij wat veel.
Update
Als test even alles op 0777 gezet en dan is de foutmelding verdwenen en werkt het wel.
Het is dus inderdaad een rechtenproblemen. Wat is nu het beste recht om te geven.
Update2
Als ik via Manage mij map met muziek last scannen dan na verloop vantijd toch weer een foutmelding
ondanks dat alles 0777 rechten heeft.
File "/volume1/@appstore/headphones/webServer.py", line 329, in importItunes
itunesimport.itunesImport(path)
File "/volume1/@appstore/headphones/itunesimport.py", line 35, in itunesImport
artist = ws.Query().getArtistById(artistid, inc)
File "/volume1/@appstore/headphones/musicbrainz2/webservice.py", line 972, in getArtistById
result = self._getFromWebService('artist', uuid, include)
File "/volume1/@appstore/headphones/musicbrainz2/webservice.py", line 1179, in _getFromWebService
stream = self._ws.get(entity, id_, includeParams, filterParams)
File "/volume1/@appstore/headphones/musicbrainz2/webservice.py", line 285, in get
raise WebServiceError(str(e), e)
WebServiceError: HTTP Error 403: Forbidden
Update
Als test even alles op 0777 gezet en dan is de foutmelding verdwenen en werkt het wel.
Het is dus inderdaad een rechtenproblemen. Wat is nu het beste recht om te geven.
Update2
Als ik via Manage mij map met muziek last scannen dan na verloop vantijd toch weer een foutmelding
ondanks dat alles 0777 rechten heeft.
File "/volume1/@appstore/headphones/webServer.py", line 329, in importItunes
itunesimport.itunesImport(path)
File "/volume1/@appstore/headphones/itunesimport.py", line 35, in itunesImport
artist = ws.Query().getArtistById(artistid, inc)
File "/volume1/@appstore/headphones/musicbrainz2/webservice.py", line 972, in getArtistById
result = self._getFromWebService('artist', uuid, include)
File "/volume1/@appstore/headphones/musicbrainz2/webservice.py", line 1179, in _getFromWebService
stream = self._ws.get(entity, id_, includeParams, filterParams)
File "/volume1/@appstore/headphones/musicbrainz2/webservice.py", line 285, in get
raise WebServiceError(str(e), e)
WebServiceError: HTTP Error 403: Forbidden
[ Voor 86% gewijzigd door MikeOO op 23-06-2011 16:36 ]
Het goed zetten van de rechten moet ik nog in de manual verwerken. Lees nieuwe user aanmaken voor headphones en de eigenaar van de headphones bestanden aanpassen.
De import van de iTunes library gaat bij mij zelf ook niet goed, waarschijnlijk bug in Headphones oid. Na de foutmelding bleken er toch artiesten zijn toegevoegd.
De import van de iTunes library gaat bij mij zelf ook niet goed, waarschijnlijk bug in Headphones oid. Na de foutmelding bleken er toch artiesten zijn toegevoegd.
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Ok dan wacht ik daar rustig op. Bedankt voor je handleiding tot zover. Dat ging erg makkelijk op deze mannier en gebruik ze met plezier.Brickman schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:55:
Het goed zetten van de rechten moet ik nog in de manual verwerken. Lees nieuwe user aanmaken voor headphones en de eigenaar van de headphones bestanden aanpassen.
Kleine aanvulling op de handleiding om verwarring te voorkomen.
# Start Headphones
python headphones.py
Zou moeten zijn
# Start Headphones
cd /volume1/@appstore/headphones
python headphones.py
Mocht je verzoekjes doen
Entertainment vanuit de luie stoel: Spotweb als provider
Zou mooi zijn als daar ook een handleiding voor komt.
Toevoegen lukt nu allemaal. Maar als ik op de link van een artiest klik en het betreffende album op Wanted zet krijg ik nu een tijdje onderstaande error.
Krijg ik zowel met NZBMatrix als nzb.su. Heb ze even als test apart ingesteld en 1 voor 1 getest.
Daarna alles herstat maar helaas.
File "/volume1/@appstore/headphones/webServer.py", line 281, in queueAlbum
searcher.searchNZB(AlbumID)
File "/volume1/@appstore/headphones/searcher.py", line 180, in searchNZB
urllib.urlopen(saburl)
File "/opt/lib/python2.6/urllib.py", line 86, in urlopen
return opener.open(url)
File "/opt/lib/python2.6/urllib.py", line 207, in open
return getattr(self, name)(url)
File "/opt/lib/python2.6/urllib.py", line 335, in open_http
h = httplib.HTTP(host)
File "/opt/lib/python2.6/httplib.py", line 1024, in __init__
self._setup(self._connection_class(host, port, strict))
File "/opt/lib/python2.6/httplib.py", line 661, in __init__
self._set_hostport(host, port)
File "/opt/lib/python2.6/httplib.py", line 686, in _set_hostport
raise InvalidURL("nonnumeric port: '%s'" % host[i+1:])
InvalidURL: nonnumeric port: ''
Krijg ik zowel met NZBMatrix als nzb.su. Heb ze even als test apart ingesteld en 1 voor 1 getest.
Daarna alles herstat maar helaas.
File "/volume1/@appstore/headphones/webServer.py", line 281, in queueAlbum
searcher.searchNZB(AlbumID)
File "/volume1/@appstore/headphones/searcher.py", line 180, in searchNZB
urllib.urlopen(saburl)
File "/opt/lib/python2.6/urllib.py", line 86, in urlopen
return opener.open(url)
File "/opt/lib/python2.6/urllib.py", line 207, in open
return getattr(self, name)(url)
File "/opt/lib/python2.6/urllib.py", line 335, in open_http
h = httplib.HTTP(host)
File "/opt/lib/python2.6/httplib.py", line 1024, in __init__
self._setup(self._connection_class(host, port, strict))
File "/opt/lib/python2.6/httplib.py", line 661, in __init__
self._set_hostport(host, port)
File "/opt/lib/python2.6/httplib.py", line 686, in _set_hostport
raise InvalidURL("nonnumeric port: '%s'" % host[i+1:])
InvalidURL: nonnumeric port: ''
[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 23-06-2011 17:54 ]
Ik doe alles eigenlijk via de webinterface en dus niks via SSH. Ben ook een redelijke SSH leek en kom hier niet echt uit. Mis ik een element?TheNymf schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 10:14:
@Maverick2001
code:
1 python /volume1/scripts/script.sh
code:
1 /opt/bin/python2.6 /volume1/scripts/script.sh
code:
1 sudo admin /opt/bin/python2.6 /volume1/scripts/script.sh
Pura Vida
Zie ik hierboven dat er sh scripts worden gestart met python?
Nieuwe Windows build voor CouchPotato: http://CouchPotatoApp.com
Zag het op twitter. Mijn oude settings waren weg bij het overschrijven. Couchpotato.exe startte even en stopte bijna direct. Hierna één keer gestart als admin, met het gevolg dat alle settings wegwaren.RuudBurger schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:26:
Nieuwe Windows build voor CouchPotato: http://CouchPotatoApp.com
Nu alles opnieuw ingesteld met een frisse installatie. Ik heb alleen geen lijst met films meer onderin staan...
De poort had ik wel ingesteld maar bij SABnzbd host stond: 0.0.0.0:8080Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:57:
Lijkt erop dat je geen port hebt opgegeven voor SABnzbd in je HP config.
Dit werkt prima bij andere programma's zoals CouchPotato
en Headphone had dit zelf ook standaard netgezet dus dacht dat dit geen probleem zou zijn.
Maar door je reactie toch nog even ernaar gekeken en aangepast naar: localhost:8080
En nu werkt het allemaal prima.
En zoals altijd weederom bedankt voor het meedenken.
MikeOO schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:22:
[...]
Ok dan wacht ik daar rustig op. Bedankt voor je handleiding tot zover. Dat ging erg makkelijk op deze mannier en gebruik ze met plezier.![]()
Kleine aanvulling op de handleiding om verwarring te voorkomen.
# Start Headphones
python headphones.py
Zou moeten zijn
# Start Headphones
cd /volume1/@appstore/headphones
python headphones.py
Mocht je verzoekjes doen![]()
Entertainment vanuit de luie stoel: Spotweb als provider
Zou mooi zijn als daar ook een handleiding voor komt.

Aan de spotweb versie heb ik zelf ook al naar gekeken en lijkt mij erg interessant. Zal zeker niet na het weekend af zijn, kijkende naar de weerberichten
[Edit]
- Heb spotlite al werkende, nu de resterende eind configuratie doen!
- Database aan het vullen (duurt lang

[ Voor 5% gewijzigd door Brickman op 25-06-2011 10:38 . Reden: Update van status ]
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Dan hoop ik voor deze ene keer op een zeer nat weekendBrickman schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:41:
[...]
Is waarschijnlijk wel beter.
Aan de spotweb versie heb ik zelf ook al naar gekeken en lijkt mij erg interessant. Zal zeker niet na het weekend af zijn, kijkende naar de weerberichten.
Voor de early-headphones-adopters:
Korte guides hoe je postprocessen kunt met Beets (of AlbumIdentify)
https://github.com/rembo10/headphones/wiki
Korte guides hoe je postprocessen kunt met Beets (of AlbumIdentify)
https://github.com/rembo10/headphones/wiki
[ Voor 11% gewijzigd door Mar2zz op 24-06-2011 21:33 ]
Nadat ik via CP of SB een film of episode van een serie heb gedownload en deze niet door een van beider programma's naar XBMC laat sturen probeer ik na het herplaatsen handmatig mijn bibliotheek up te daten. De betreffende video's staan wel in mijn bestandenlijst van de shared folder in XBMC maar worden niet gevonden bij een update. Hoe kan dit komen?
Spotweb for Synology is te vinden op http://dl.dropbox.com/u/5...-%20install%20Spotweb.txt als beta versie.
@Brickman: Top!
Advies: In de ownsettings.php die je host in je dropbox kun je het volgende zetten:
Dan duurt het ophalen van spots veel minder lang (als in scheelt vele uren)...
Advies: In de ownsettings.php die je host in je dropbox kun je het volgende zetten:
code:
1
2
3
4
5
| # # Moeten de headers door retrieve volledig geladen worden? Als je dit op 'true' zet wordt # het ophalen van headers veel, veel trager. Het staat je dan echter wel toe om te filteren op userid. # $settings['retrieve_full'] = false; |
Dan duurt het ophalen van spots veel minder lang (als in scheelt vele uren)...
[ Voor 4% gewijzigd door Mar2zz op 25-06-2011 10:51 ]
Ik ben al een tijdje bezig om sick beard werkend te krijgen op mijn synology DS111 maar zonder succes. Koppeling met SABnzbd krijg ik niet voor elkaar. Wanneer ik username / password API key netjes invul is het log resultaat
Wanneer ik black hole probeer als wanhoopspoging krijg ik alleen maar
Geen idee waarom, ik sta op het opgeefpunt
code:
1
2
| Jun-25 12:09:19 ERROR SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Unable to connect to SAB: http error Jun-25 12:09:19 INFO SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Sending NZB to SABnzbd |
Wanneer ik black hole probeer als wanhoopspoging krijg ik alleen maar
code:
1
| Jun-25 12:04:54 ERROR SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Unable to save the file: 13 |
Geen idee waarom, ik sta op het opgeefpunt
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Nop, ik heb egwoon de standaard install packages van SynoBlog gebruikt en sickbeard en sabnzbd users rechten gegeven in de downloads en video shares!Mar2zz schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 12:50:
zit sabnzbd op https?
Toch heb ik het gevoel dat er iets is met de sickbeard user. Ik probeerde voor de gein de log map op mn USB stick te zetten en daarna logde hij ook niet meer. Rechten leken te kloppen maar voor de zekerheid even 777 gemaakt, had ook geen effect.
[ Voor 82% gewijzigd door Makkelijk op 25-06-2011 14:54 ]
wat staat er in het sickbeard startupscript? heb je brickman zijn guides gevolgd?
In zijn guide staat dat je ook de zebulon package kan downloaden dus dat heb ik gedaan 
Ik heb hem er nu afgegooid en ga een install via git doen volgens zijn guide.
Ik heb het werkend, maar met SB via een git install inderdaad. Ik heb zelf ook wat problemen gehad, en volgens mij heb ik niet de API key van SABnzbd gebruikt, maar de NZB key (de rechten om NZB's in te voeren in SABnzbd)Makkelijk schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 13:23:
In zijn guide staat dat je ook de zebulon package kan downloaden dus dat heb ik gedaan
ook moet je in SB zetten dat SABnzbd op 0.0.0.0 (localhost) en (default) port 8080 draait
you had me at EHLO
Ik heb nu opnieuw gedaan met de guide. Moest wel 1 ding aanpassen (volgens mij omdat de laatste sabnzb van zebulon zonder python komt), nu is het biddenTheNymf schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 13:27:
[...]
Ik heb het werkend, maar met SB via een git install inderdaad. Ik heb zelf ook wat problemen gehad, en volgens mij heb ik niet de API key van SABnzbd gebruikt, maar de NZB key (de rechten om NZB's in te voeren in SABnzbd)
ook moet je in SB zetten dat SABnzbd op 0.0.0.0 (localhost) en (default) port 8080 draait
code:
1
2
3
4
5
6
| # In order to use sickbeard's post-processing scripts for sabnzbd ln -s /var/packages/sab2/target/utils/bin/python /usr/bin/python veranderd in: ln -s /usr/local/python26/bin/python /usr/bin/python |
edit:
Edit:
Edit:
En hij doett!
Het python pad waar in de SickBeard.sh naar verwezen wordt is iets anders dan in de guide en de sickbeard user had geen rechten in @appstore/sickbeard. Nou weet ik niet zo veel van linux rechten dus nu is hij 777 gechmod, lijkt me niet echt ideaal. Moet ik met chown de map aan sickbeard geven of maak ik dan dingen kapot?
[ Voor 21% gewijzigd door Makkelijk op 25-06-2011 14:56 ]
Is aangepast.
In je DSM "sickbeard" en "couchpotato" user aanmaken. Vervolgens het volgende uitvoeren:
In je DSM "sickbeard" en "couchpotato" user aanmaken. Vervolgens het volgende uitvoeren:
code:
1
2
| chown -R sickbeard:users /volume1/@appstore/sickbeard chown -R couchpotato:users /volume1/@appstore/couchpotato |
Is al geluktJoster schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 23:17:
Nadat ik via CP of SB een film of episode van een serie heb gedownload en deze niet door een van beider programma's naar XBMC laat sturen probeer ik na het herplaatsen handmatig mijn bibliotheek up te daten. De betreffende video's staan wel in mijn bestandenlijst van de shared folder in XBMC maar worden niet gevonden bij een update. Hoe kan dit komen?
Weet iemand of er ook een sabtocouchpotato script bestaat? Op het moment dat CP een bepaalde NZB niet vind op nzbmatrix enzo kan ik hem met nog met Spotnet zoeken. In Spotnet heb ik de download knop direct aan SAB gekoppeld, aangezien die op mijn nas draait. Nu wil ik het liefst CP en SB gewoon de post processing laten doen. Het zou dus mooi zijn als SAB een gedownloade film naar CP stuurt.
Ik denk (hoop) dat dit met sabtosickbeard voor series al wel werkt. Nzbmatrix vind niet alles en losse episodes zijn op spotnet redelijk goed beschikbaar. Daarnaast kan ik op Spotnet zelf kiezen wat ik download en dan krijg ik geen rare namen van sommige episodes waardoor periscope weer geen ondertitel kan vinden..
Dat van sabtosickbeard ben ik nu aan het testen, alternatief voor films zou kunnen zijn dat ik die met SAB doe post processen wanneer ik ze niet met CP download...
[ Voor 9% gewijzigd door Joster op 25-06-2011 15:24 ]
ehm, ik heb zelf geen sabtosickbeard script, maar ik heb een script dat de folder scanned, vervolgens nieuwe files ontdekt (op basis van timestamp) en die toevoegd aan de index...
edit: let wel, dit geldt alleen voor Synology NAS'sen, maar is wel bedoeld om een idee te geven hoe je herindexeren bij andere pakketten kunt forceren [endedit]
leek mij een betere oplossing aangezien dit werkt voor alle downloadpakketten...
Overigens laat ik SickBeard dus de 'complete' folder scannen waardoor afleveringen als gedownload worden gekenmerkt.
ik ben ff de originele URL van het script kwijt (de maker), maar ik heb op GoT hier post gemaakt, die uiteraard op slot werd gegooid omdat in de devschuur niets mag
edit: let wel, dit geldt alleen voor Synology NAS'sen, maar is wel bedoeld om een idee te geven hoe je herindexeren bij andere pakketten kunt forceren [endedit]
leek mij een betere oplossing aangezien dit werkt voor alle downloadpakketten...
Overigens laat ik SickBeard dus de 'complete' folder scannen waardoor afleveringen als gedownload worden gekenmerkt.
ik ben ff de originele URL van het script kwijt (de maker), maar ik heb op GoT hier post gemaakt, die uiteraard op slot werd gegooid omdat in de devschuur niets mag
[ Voor 12% gewijzigd door sjongenelen op 25-06-2011 15:50 ]
you had me at EHLO
Spotweb draai ik al een tijdje op de Synology en dat werkt super.Brickman schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:41:
[...]
Is waarschijnlijk wel beter.
Aan de spotweb versie heb ik zelf ook al naar gekeken en lijkt mij erg interessant. Zal zeker niet na het weekend af zijn, kijkende naar de weerberichten.
[Edit]
- Heb spotlite al werkende, nu de resterende eind configuratie doen!
- Database aan het vullen (duurt lang)
Mijn eerdere "verzoekje" ging eigelijk meer om Entertainment vanuit de luie stoel: Spotweb als provider
Dus niet om Spotweb te laten werken maar dat je Spotweb als provider kan gebruiken voor Sickbeard, Couchpotato en Headphones. Maar mogelijk bedoel je daarme de resterende eind configuaratie.
Maar de handleiding voor Spotweb is zeker meegenomen mocht het weer eens opnieuw geinstalleerd moeten worden.
Gelukkig regent het nog steeds dus ik heb goede hoop
[ Voor 3% gewijzigd door MikeOO op 25-06-2011 16:10 ]
Als jij zelf te beroerd bent om te debuggen dan wordt het topic in de Devschuur gewoon dichtgegooid, dat staat zelfs in de FAQ. Je moet inzet tonen en niet iets van 'HELLUP, WERKT NIET!?!'.TheNymf schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:48:
Om je even een zetje te geven. Activeer de logging mogelijkheden van het script en voeg dit eens toe op regel 68:
Perl:
1
| print $result =~ m/^$SYNO_ERROR_MSG/i; |
Als het statement true is dan is er geen error en anders wel. Have fun.
Manuel schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 16:13:
[...]
Als jij zelf te beroerd bent om te debuggen dan wordt het topic in de Devschuur gewoon dichtgegooid, dat staat zelfs in de FAQ. Je moet inzet tonen en niet iets van 'HELLUP, WERKT NIET!?!'.
Om je even een zetje te geven. Activeer de logging mogelijkheden van het script en voeg dit eens toe op regel 68:
Perl:
1 print $result =~ m/^$SYNO_ERROR_MSG/i;
Als het statement true is dan is er geen error en anders wel. Have fun.
offtopic:
programmeren kan ik wel, ik weet ook hoe je moet debuggen, echter, ik heb er niet de tijd voor en dacht er niet alleen mezelf, maar ook anderen mee te helpen. Kleine moeite voor iemand die de syntax cq methoden kent meteen te spotten waar een probleem zit. Ik kan het iig wel met Java (1.5), C# en c++, kleine moeite voor mij, grote moeite voor modders schijnbaar.
Goed, ik heb niet de Perl + linux skills om het te testen. Kan ik wel verkrijgen, maar dat gaat verder dan de scope van mijn projectje.
Laten we het er niet meer over hebben
als ik hulp wil dan moet ik ook eigenlijk bij EE zijn ^^
programmeren kan ik wel, ik weet ook hoe je moet debuggen, echter, ik heb er niet de tijd voor en dacht er niet alleen mezelf, maar ook anderen mee te helpen. Kleine moeite voor iemand die de syntax cq methoden kent meteen te spotten waar een probleem zit. Ik kan het iig wel met Java (1.5), C# en c++, kleine moeite voor mij, grote moeite voor modders schijnbaar.
Goed, ik heb niet de Perl + linux skills om het te testen. Kan ik wel verkrijgen, maar dat gaat verder dan de scope van mijn projectje.
Laten we het er niet meer over hebben
you had me at EHLO
Dat is te vinden onder de apache configuratie, das nou ook weer niet zo moeilijkMikeOO schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 16:09:
[...]
Spotweb draai ik al een tijdje op de Synology en dat werkt super.
Mijn eerdere "verzoekje" ging eigelijk meer om Entertainment vanuit de luie stoel: Spotweb als provider
Dus niet om Spotweb te laten werken maar dat je Spotweb als provider kan gebruiken voor Sickbeard, Couchpotato en Headphones. Maar mogelijk bedoel je daarme de resterende eind configuaratie.
Maar de handleiding voor Spotweb is zeker meegenomen mocht het weer eens opnieuw geinstalleerd moeten worden.
Bedankt voor je antwoord. Ik werk toch alleen maar met SAB dus voor mij is sabtosickbeard prima voor series. Verder is het ook ideaal dat het geteste werkt. Vindt je zelf een serie op Spotnet of voeg je op andere wijze een losse nzb toe dan kan je gewoon de betreffend dl als categorie "tv" aanvinken (dat is echt niet het werk als je toch uit Spotnet je nzb haalt) waardoor het sabtosickbeard script wordt uitgevoerd. Vervolgens voegt SB ook die download gewoon toe aan zijn serie pagina's (want die scant bij mij ook de hele map ja). Het post processing gebeurt dan exact hetzelfde als met een download die vanuit SB gestart wordt.TheNymf schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:48:
ehm, ik heb zelf geen sabtosickbeard script, maar ik heb een script dat de folder scanned, vervolgens nieuwe files ontdekt (op basis van timestamp) en die toevoegd aan de index...
Dat werkt nu dus prima voor mij. Nu had ik alleen nog een vraag over de films die je zelf of middels Spotnet aan SAB toevoegt want daar wil ik een apart script voor schrijven / vinden t.b.v. de post processing. Eigenlijk zit dat ook al in SAB maar ik wil dat dit alleen gebeurt bij de dl categorie movies_spotnet (bijvoorbeeld). Ik ga het SAB topic eens doornemen
Als je brickman zijn handleiding nog eens leest dan zie je misschien ook wel staan hoe je het als provider instelt, waarschijnlijk heb je eroverheen gelezen...MikeOO schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 16:09:
[...]
ik probeer reverse proxy aan het werk te krijgen met sickbeard en couchpotato ik gebruik als http server lighttpd met mod_proxy. voor transmission en sabnzbd heb ik het al werkend gekregen.
lighttpd.conf heb ik het volgende staan
voor sickbeard zou in je de config.ini web_root moeten aanpassen van "" naar "/sickbeard" maar elke keer als ik dat doe en sickbeard restart dan word de file overwritten en staat er gewoon weer web_root=""
voor couchpotato heb ik nog niet uitgevonden hoe de reverse proxy moet werken, in de config.ini staat wel een urlbase weet niet of dat het zelfde werkt als web_root bij sickbeard.
heeft iemand hier dit werkend gekregen met lighttpd? heb ook headphones draaien maar weet niet of daar al zoiets kan omdat het nog z'n nieuw programma is.
lighttpd.conf heb ik het volgende staan
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| $HTTP["url"] =~ "^/couchpotato/" { proxy.server = ( "" => ( ( "host" => "127.0.0.1", "port" => "9093" ) ) ) } $HTTP["host"] =~ "*****.com" { $HTTP["url"] =~ "^/sickbeard(/|$)" { proxy.server = ( "" => ( "sickbeard" => ( "host" => "127.0.0.1", "port" => "9092" ) ) ) } } |
voor sickbeard zou in je de config.ini web_root moeten aanpassen van "" naar "/sickbeard" maar elke keer als ik dat doe en sickbeard restart dan word de file overwritten en staat er gewoon weer web_root=""
voor couchpotato heb ik nog niet uitgevonden hoe de reverse proxy moet werken, in de config.ini staat wel een urlbase weet niet of dat het zelfde werkt als web_root bij sickbeard.
heeft iemand hier dit werkend gekregen met lighttpd? heb ook headphones draaien maar weet niet of daar al zoiets kan omdat het nog z'n nieuw programma is.
[ Voor 4% gewijzigd door aegis op 25-06-2011 18:12 ]
Oplossing: handle NZB.Joster schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 16:24:
[...]
Bedankt voor je antwoord. Ik werk toch alleen maar met SAB dus voor mij is sabtosickbeard prima voor series. Verder is het ook ideaal dat het geteste werkt. Vindt je zelf een serie op Spotnet of voeg je op andere wijze een losse nzb toe dan kan je gewoon de betreffend dl als categorie "tv" aanvinken (dat is echt niet het werk als je toch uit Spotnet je nzb haalt) waardoor het sabtosickbeard script wordt uitgevoerd. Vervolgens voegt SB ook die download gewoon toe aan zijn serie pagina's (want die scant bij mij ook de hele map ja). Het post processing gebeurt dan exact hetzelfde als met een download die vanuit SB gestart wordt.
Dat werkt nu dus prima voor mij. Nu had ik alleen nog een vraag over de films die je zelf of middels Spotnet aan SAB toevoegt want daar wil ik een apart script voor schrijven / vinden t.b.v. de post processing. Eigenlijk zit dat ook al in SAB maar ik wil dat dit alleen gebeurt bij de dl categorie movies_spotnet (bijvoorbeeld). Ik ga het SAB topic eens doornemen
In spotnet klik je de gewenste download van een film aan en je krijgt een pop up waarin je de gewenste nzb naam en categorie in kan geven. Vervolgens wordt dit doorgestuurd naar SAB. In SAB een aparte categorie aangemaakt voor het downloaden op deze manier (movies_spotnet) en middels sorteren aangegeven waar de categorie moet komen staan en met welke naamgeving. Overige bestanden als .jpg's en .nfo's liet ik toch al verwijderen en mijn XBMC scraped met MovieMeter. Mooi zo.
SickBeard is al wel 2x gecrashed. Er wordt jammer genoeg niks van de crashes gelogd. De logs houden gewoon ineens op en het proces draait niet meer. Iemand een idee?
Na het instellen van spotweb als provider in CP worden er wel vaker verkeerde bestanden gedownload.
Dus ergens gaat het verkeerd met een goede match zoeken.
Dus ergens gaat het verkeerd met een goede match zoeken.
ff melden in het spotweb topic nightspirit fixt dat mestal binnen notime
Brickman schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 16:21:
[...]
Dat is te vinden onder de apache configuratie, das nou ook weer niet zo moeilijk.
Ben sinds gisteren best happy met sickbeard en sabnzbd+ op mn synology. Met wat getweak draait het allemaal ook nog stabiel. Maarr ik krijg sabtosickbeard.py niet aan de praat, en dat is heel vreemd. In de logs van sabnzb+ staat namelijk alleen:
Nou weet ik niet of die aanroep klopt, er verschijnen verder geen errors maar er gebeurd ook niks. SickBeard weet van niks zeg maar. Máár als ik het pythonscript commandline draai met /volume1/downloads/complete/tv/XXXX.S03E04.Xxxx.DD51.AAC20.720p.WEB-DL.AVC-iON als argument dan doet hij het wél.
code:
1
| 2011-06-26 19:59:38,433::INFO::[newsunpack:132] Running external script /volume1/@appstore/SABnzbd/scripts/sabToSickBeard.py(/volume1/downloads/complete/tv/XXXX.S03E04.Xxxx.DD51.AAC20.720p.WEB-DL.AVC-iON, XXXX.S03E04.Xxxx.DD51.AAC20.720p.WEB-DL.AVC-iON.nzb, XXXX.S03E04.Xxxx.DD51.AAC20.720p.WEB-DL.AVC-iON, , tv, alt.binaries.hdtv.x264, 0) |
Nou weet ik niet of die aanroep klopt, er verschijnen verder geen errors maar er gebeurd ook niks. SickBeard weet van niks zeg maar. Máár als ik het pythonscript commandline draai met /volume1/downloads/complete/tv/XXXX.S03E04.Xxxx.DD51.AAC20.720p.WEB-DL.AVC-iON als argument dan doet hij het wél.
Die aanroep van sabnzbd klopt gewoon, die is hetzelfde als die van jou maar dan met meer parameters.
maar in sabnzbd zelf kun je in de webinterface bij de download zelf zien (in de geschiedenislijst) wat er met die aanroep is gebeurt. Bovenstaande is programmalog, je moet dus ff de downloadlog hebben, en daar kijken wat er aan de hand is.
maar in sabnzbd zelf kun je in de webinterface bij de download zelf zien (in de geschiedenislijst) wat er met die aanroep is gebeurt. Bovenstaande is programmalog, je moet dus ff de downloadlog hebben, en daar kijken wat er aan de hand is.
Ik schaam me dood. Permission denied.
Ik ga zien wat de volgende aanroep doet nu sabnzbd owner is en niet root
Dankje alvast!
edit:
works like a charm
code:
1
| /opt/bin/python2.6: can't open file '/volume1/@appstore/SABnzbd/scripts/sabToSickBeard.py': [Errno 13] Permission denied |
Ik ga zien wat de volgende aanroep doet nu sabnzbd owner is en niet root

Dankje alvast!
edit:
works like a charm
[ Voor 97% gewijzigd door Makkelijk op 26-06-2011 21:31 ]
Ik heb nu ook eens de sabnzbd package van zebulon geinstalleerd. Vind het een wat vreemd pakket. Je kan geen eigen download folder aanmaken, de sab.ini is nergens te vinden.
Ik ga maar weer terug naar handmatig updaten.....
Ik ga maar weer terug naar handmatig updaten.....
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Waarom zou je geen eigen download map aan kunnen maken?
Ik heb hem naar de download map in m'n home map gezet en werkt perfect.
File locations zijn hier te vinden.
[ Voor 28% gewijzigd door Brickman op 27-06-2011 12:15 . Reden: Link naar de manual van Zebulon ]
Kreeg elke keer een error wanneer ik de locaties veranderde.Brickman schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:12:
Waarom zou je geen eigen download map aan kunnen maken?
Maar ik heb volgens mij nu wat meer verkloot, want SB en CP werken ook niet meer. Later maar eens alles eraf gooien en vers starten qua pakketten. Kijken of dat beter werkt.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Je moet de sabnzbd user wel even toegang geven tot de share. Hij maakt standaard wel een sabnzbd user maar geft hem alleen toegang aan een 'downloads' share als die bestaat. Staat ook in de install manual.
Precies de handleiding uitgevoerd. Netjes een share downloads aangemaakt, de user en de read write op de betreffende share gezet. Vervolgens geinstalleerd en SAB werkt goed. Daarna pas ik de folders aan, verwijder de download share (want ik wil downloads opslaan op een andere share) en geef aan die share ook de read/write rechten. Dat pakt hij, ik reboot sab en dan niks meer. Zowel handmatig als via DSM start sab gewoon niet meer
* wontcachme blijft toch maar gewoon bij de merty package en handmatig updaten via telnet
Ga het nog éénmaal proberen. Je moet toch gewoon de paden kunnen aanpassen lijkt mij.....
EDIT: en wederom start sab niet meer. Ik snap het niet meer.....

* wontcachme blijft toch maar gewoon bij de merty package en handmatig updaten via telnet
Ga het nog éénmaal proberen. Je moet toch gewoon de paden kunnen aanpassen lijkt mij.....
EDIT: en wederom start sab niet meer. Ik snap het niet meer.....
[ Voor 13% gewijzigd door wontcachme op 27-06-2011 15:08 ]
Met Merty heb ik ook mijn hele Synology verkloot. Ik ben met schone schijven opnieuw begonnen. Maar Zebulon werkt als een zonnetje. Gewoon aanklikken en het werkt. Niets te prutsen met putty over ssh naaar de cli om dan met vi ini files aan te passen. Hoe bedenkt een mens het in de 21ste eeuwwontcachme schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:55:
[...]
Maar ik heb volgens mij nu wat meer verkloot, want SB en CP werken ook niet meer. Later maar eens alles eraf gooien en vers starten qua pakketten. Kijken of dat beter werkt.
Verplaatsen van shares is natuurlijk zonder meer mogelijk, gewoon via de GUI. Maar je moet de juiste user toegang geven.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Met Merty heb ik juist geen problemen.Ortep schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:12:
[...]
Met Merty heb ik ook mijn hele Synology verkloot. Ik ben met schone schijven opnieuw begonnen. Maar Zebulon werkt als een zonnetje. Gewoon aanklikken en het werkt. Niets te prutsen met putty over ssh naaar de cli om dan met vi ini files aan te passen. Hoe bedenkt een mens het in de 21ste eeuw
Verplaatsen van shares is natuurlijk zonder meer mogelijk, gewoon via de GUI. Maar je moet de juiste user toegang geven.
Maar ik geef de user sabnzbd gewoon toegang tot mijn gebruikte shares. Ik geef hem read/write tot de share Downloads (mijn eigen download share), Temp (tijdelijke bestanden), USBSHARE (voor de nzb folder en log). Maar zodra ik één pad aanpas naar bv tijdelijk downloads (/volume1/Temp) ipv /volume1/downloads/incomplete dan start sab gewoon niet meer met heropstarten.
EDIT: gevonden de fout. Blijkbaar crashde hij op de logging folder. Als ik die verwijder dan start hij gewoon op.
EDIT2: even afkloppen, SB draait nu ook. Nu alles opnieuw aan het indexeren. Krijg alleen wel constant de error bij het toevoegen van een serie over permissies en dat die niet 777 zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door wontcachme op 27-06-2011 16:26 ]
Heeft de logging folder wel juiste rechten? Ik heb de logging folder door sabnzbd zelf aan laten maken en die geeft hem 600.
777 probleem is bekend bij zebulon. Ze hebben een ticket bij SB gemaakt
.
Volgens mij wordt het sabToSickBeard script aangeroepen met de user sabnzbd. De mappen van de episodes hebben namelijk wel user sickbeard maar de bestanden zijn van sabnzbd. Ik neem aan dat je het zelf best kan oplossen door aan het eind van het script de owner te wijzigen. Maar op zich maakt het niet uit.
777 probleem is bekend bij zebulon. Ze hebben een ticket bij SB gemaakt
Volgens mij wordt het sabToSickBeard script aangeroepen met de user sabnzbd. De mappen van de episodes hebben namelijk wel user sickbeard maar de bestanden zijn van sabnzbd. Ik neem aan dat je het zelf best kan oplossen door aan het eind van het script de owner te wijzigen. Maar op zich maakt het niet uit.
[ Voor 67% gewijzigd door Makkelijk op 27-06-2011 20:23 ]
Heel leuk, ik had de log files van Sab en SB in een map. Starte ik Sab als eerst dan starte SB niet meer en vice versa. Nu heb ik de map LOG opgedeeld in SB en SAB en dan werkt het welMakkelijk schreef op maandag 27 juni 2011 @ 19:03:
Heeft de logging folder wel juiste rechten? Ik heb de logging folder door sabnzbd zelf aan laten maken en die geeft hem 600.
oke. Want volgens de FTP zijn de mappen/submappen/files wel gewoon 777.777 probleem is bekend bij zebulon. Ze hebben een ticket bij SB gemaakt.
Dat gaat juist wel goed. Had alleen vergeten AutoProcesTV in te vullenVolgens mij wordt het sabToSickBeard script aangeroepen met de user sabnzbd. De mappen van de episodes hebben namelijk wel user sickbeard maar de bestanden zijn van sabnzbd. Ik neem aan dat je het zelf best kan oplossen door aan het eind van het script de owner te wijzigen. Maar op zich maakt het niet uit.

Ja klopt, dat doet sabnzbd namelijk al (ik denk omdat sickbeard de mappen al met 777 aanmaakt?). Alleen de owner is sabnzbd en sickbeard probeert ze bij het progressen opnieuw te chmodden naar 777 maar mag dat niet. Het maakt verder dus ook niet uitwontcachme schreef op maandag 27 juni 2011 @ 21:13:
[...]
oke. Want volgens de FTP zijn de mappen/submappen/files wel gewoon 777
[ Voor 12% gewijzigd door Makkelijk op 28-06-2011 14:51 ]
Hoe ernstig is het risico nu eigenlijk als SAB en SB gebruik maken van mappen in 777? Voor SAB werd middels een pdf uit de start post geadviseerd deze voor post processing 777 te geven. Is het dan zo dat wanneer je via SAB / SB iets binnenhaalt wat niet geschikt is om binnen te halen heel je NAS naar de kloten gaat?
Ik heb sinds kort een probleem met CouchPotato. Hij vindt mijn films wel, maar bljkt het vervolgens niet door te geven naar SABNZBd. Eerst werkte het nog wel.. en ik heb niets verandert.
Ik heb alle instellingen bij NZBs afgelopen en opnieuw ingevoerd. Met dezelfde instellingen werkt Sickbeard wel gewoon. Ook de API key klopt en de category naam.
In het log van CouchPotato staat bijvoorbeeld:
13:47:53 INFO [ider.yarr.sources.newzbin] Found: The Matrix (1999) Blu-ray x264 1080p Action/Adv SciFi English English French Spanish Italian Dutch AC3/DD
Hij vindt de film dus wel, maar lijkt er vervolgens niets mee te doen. Waar kan dit aan liggen?
Ik heb alle instellingen bij NZBs afgelopen en opnieuw ingevoerd. Met dezelfde instellingen werkt Sickbeard wel gewoon. Ook de API key klopt en de category naam.
13:47:53 INFO [ider.yarr.sources.newzbin] Found: The Matrix (1999) Blu-ray x264 1080p Action/Adv SciFi English English French Spanish Italian Dutch AC3/DD
Hij vindt de film dus wel, maar lijkt er vervolgens niets mee te doen. Waar kan dit aan liggen?
kan couch potato wel sabnzbd wel vinden niet toevallig het adresvan sabnzbd verandert van bv localhost naar iets anders?martynvs schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 14:05:
Ik heb sinds kort een probleem met CouchPotato. Hij vindt mijn films wel, maar bljkt het vervolgens niet door te geven naar SABNZBd. Eerst werkte het nog wel.. en ik heb niets verandert.
Ik heb het adres van het ipadres weer terug gezet naar localhost (want de sab en CouchPotato draaien op dezelfde computer), maar ook dat helpt niet. Ik heb nogmaals alle instellingen opnieuw ingevoerd, maar CouchPotato komt weer niet verder dan: Found: [filmnaam]
Ook het weghalen van de category helpt niet.
Hij doet dus niet meer:
18:56:37 INFO [ app.lib.sabNzbd] Sending '[filmnaam]' to SABnzbd.
Dit heeft hij in het verleden wel braaf gedaan. Kan het dat die lib mist of niet goed is gestart? Ik heb de laatste versie van zowel SABnzbd (0.6.5) als van CouchPotato (Windows build r33)
Overigens is die film wel beschikbaar binnen mijn 30 dagen retention, dus daar kan het ook niet aan liggen. Jammer ook dat CouchPotato geen foutmelding geeft. Iets wat Sickbeard wel doet.
Ook het weghalen van de category helpt niet.
Hij doet dus niet meer:
18:56:37 INFO [ app.lib.sabNzbd] Sending '[filmnaam]' to SABnzbd.
Dit heeft hij in het verleden wel braaf gedaan. Kan het dat die lib mist of niet goed is gestart? Ik heb de laatste versie van zowel SABnzbd (0.6.5) als van CouchPotato (Windows build r33)
Overigens is die film wel beschikbaar binnen mijn 30 dagen retention, dus daar kan het ook niet aan liggen. Jammer ook dat CouchPotato geen foutmelding geeft. Iets wat Sickbeard wel doet.
[ Voor 52% gewijzigd door martynvs op 29-06-2011 14:34 ]
in plaats van ipadressen kun je altijd de computernaam invullen. Dat werkt zowel voor lokale als interne verbindingen. dus localhost:8080 is hetzelfde als ipadres:8080 als computernaam:8080. Ik snap eigenlijk niet waarom dit bijna nooit vermeld wordt in tutorials en antwoorden op verbindingsproblemen. Je hebt dan geen last van wijzigende ip-adressen binnen dhcp-pools en dergelijke.
@ martyn:
apikey gewijzigd? https ipv http aan het gebruiken? poortconflict (2 progs op 1 poort ofzo?)
@ martyn:
apikey gewijzigd? https ipv http aan het gebruiken? poortconflict (2 progs op 1 poort ofzo?)
Ik heb voor de zekerheid nu maar mijn apikey gewijzigd en de nieuwe apikey in CP en SB ingevoerd. Ik heb ook het ipadres verandert in de computernaam en voor de zekerheid zowel SAB als CP opnieuw opgestart. Het helpt alleen niets...@ martyn:
Ik heb geen https in gebruik voor mijn SAB en ik heb ze allemaal op andere poorten draaien.
Na de installatie van SABnzbd en SickBeard op m'n NAS (DS211j) volg ik netjes de handleiding en ga SABznbd configgen. Server er in, connection allemaal ok, en de service herstart. Daarna is 'ie echter niet meer te benaderen via de browser.
Eureka:
In de config.ini 'localhost' veranderd in '0.0.0.0' en ik kom er weer in
Eureka:
In de config.ini 'localhost' veranderd in '0.0.0.0' en ik kom er weer in
[ Voor 29% gewijzigd door Kaastosti op 29-06-2011 20:55 ]
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Ik moest ff wat drukte in de kop kwijt en heb daarom ff een scriptje geschreven wat periscope op synology's installeert. Wie heeft zin om het te testen?
http://dl.dropbox.com/u/1...y/periscopeinstall_syn.sh
Wat het doet zijn 3 opties, keuze in menu-stijl:
1. (her)-installeert periscope (duh!)
2. maakt cronjobs aan (pad en frequentie zijn in te stellen en kan oneindig vaak gedaan worden, beperkt tot 1 cronjob per opgegeven pad)
3. update periscope
terminalinstall (knippen, plakken, enter):
@martijnvs:
dan lijkt het me een bug in couchpotato. reporten en zoveel mogelijk informatie erbij leveren.
https://couchpotato.tenderapp.com/
2. maakt cronjobs aan (pad en frequentie zijn in te stellen en kan oneindig vaak gedaan worden, beperkt tot 1 cronjob per opgegeven pad)
3. update periscope
terminalinstall (knippen, plakken, enter):
wget http://dl.dropbox.com/u/18712538/Synology/periscopeinstall_syn.sh && sudo chmod +x periscopeinstall_syn.sh && sh periscopeinstall_syn.sh
@martijnvs:
dan lijkt het me een bug in couchpotato. reporten en zoveel mogelijk informatie erbij leveren.
[ Voor 9% gewijzigd door Mar2zz op 29-06-2011 21:14 ]
Die vlieger gaat echter niet altijd op. Ik heb ook wel eens gehad dat ik in SAB instelde dat er alleen geluisterd moest worden op 192.168.1.1 en als ik vervolgens probeerde om localhost:8080 te gebruiken gebeurde er niets, terwijl 192.168.1.1:8080 wel gewoon werkte. In het geval van Windows wordt je PC verteld dat localhost hetzelfde is als 127.0.0.1 middels het bekende "hosts" bestand (te vinden in ...\Windows\System32\drivers\etc\) het kan best zijn dat het op zo'n NAS anders werkt, maar als je SAB nou op 0.0.0.0 instelt (oftewel any IP address), zoals Kaastosti al voorstelt, zou je er als het goed is ongeacht het format in moeten kunnen komen via CP.Mar2zz schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:38:
in plaats van ipadressen kun je altijd de computernaam invullen. Dat werkt zowel voor lokale als interne verbindingen. dus localhost:8080 is hetzelfde als ipadres:8080 als computernaam:8080. Ik snap eigenlijk niet waarom dit bijna nooit vermeld wordt in tutorials en antwoorden op verbindingsproblemen. Je hebt dan geen last van wijzigende ip-adressen binnen dhcp-pools en dergelijke.
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Verwijderd
Localhost is 127.0.0.1, dus logisch.Sudden schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:39:
[...]
Die vlieger gaat echter niet altijd op. Ik heb ook wel eens gehad dat ik in SAB instelde dat er alleen geluisterd moest worden op 192.168.1.1 en als ik vervolgens probeerde om localhost:8080 te gebruiken gebeurde er niets, terwijl 192.168.1.1:8080 wel gewoon werkte.
En dat is ook niet altijd gewenst gedrag, openzetten op alle mogelijke adressen.In het geval van Windows wordt je PC verteld dat localhost hetzelfde is als 127.0.0.1 middels het bekende "hosts" bestand (te vinden in ...\Windows\System32\drivers\etc\) het kan best zijn dat het op zo'n NAS anders werkt, maar als je SAB nou op 0.0.0.0 instelt (oftewel any IP address), zoals Kaastosti al voorstelt, zou je er als het goed is ongeacht het format in moeten kunnen komen via CP.
Niet als je een server draait met meerdere IP's en services, maar in het geval van een NAS is dat over het algemeen maar 1 IP. In ieder geval vond het systeem 'localhost' niet gelijk aan '192.168.0.20', wat het IP van mijn NAS is.Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:50:
[...]
Localhost is 127.0.0.1, dus logisch.
[...]
En dat is ook niet altijd gewenst gedrag, openzetten op alle mogelijke adressen.
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Klopt, bedoelde ik er ook mee te zeggen.
Klopt ook, maar als je geen poorten hebt geforward om er van buitenaf bij te kunnen zou het niet zoveel kwaad moeten kunnen.Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:50:
[...]
En dat is ook niet altijd gewenst gedrag, openzetten op alle mogelijke adressen.
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Ik wil het wel proberen, maar ik heb zo weinig verstand van python dat ik bang ben dat als het mis gaat ik er niet meer uit komMar2zz schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:59:
Ik moest ff wat drukte in de kop kwijt en heb daarom ff een scriptje geschreven wat periscope op synology's installeert. Wie heeft zin om het te testen?
3. update periscope
terminalinstall (knippen, plakken, enter):wget http://dl.dropbox.com/u/18712538/Synology/periscopeinstall_syn.sh && sudo chmod +x periscopeinstall_syn.sh && sh periscopeinstall_syn.sh
@martijnvs:
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Wil het dadelijk wel eens proberen, maar wat betekent de setting van het aantal dagen dat Periscope moet zoeken. Gaat hij enkel kijken naar nieuwe subtitles of nieuwe bestanden of ... ?Mar2zz schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:59:
3. update periscope
terminalinstall (knippen, plakken, enter):wget http://dl.dropbox.com/u/18712538/Synology/periscopeinstall_syn.sh && sudo chmod +x periscopeinstall_syn.sh && sh periscopeinstall_syn.sh
In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy
Dit topic is gesloten.