[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a. Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 47 Laatste
Acties:
  • 295.880 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Dat is voor welke bestanden hij moet zoeken, als je bijvoorbeeld 7 invult, dan zoekt ie alleen subs voor de video's die er in de laatste 7 dagen zijn bijgekomen. Dat verlaagt de load op je pc, anders gaat ie elke keer alles bij langs.

@Royz,
je hoeft geen verstand van python te hebben. het is een simpele yes/no installer, dus gewoon de vragen beantwoorden en dan heb je daarna als het goed is een werkende periscope installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Mar2zz schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:01:

@Royz,
je hoeft geen verstand van python te hebben. het is een simpele yes/no installer, dus gewoon de vragen beantwoorden en dan heb je daarna als het goed is een werkende periscope installatie.
Hmm, ik voel me echt een dummy/noob want het gaat al fout bij de 1e regel maar goed, ik krijg de volgende foutmelding.
11:10:22 (79.94 KB/s) - `periscopeinstall_syn1.sh' saved [7952/7952]

-sh: sudo: not found
Mis ik iets? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Royz op 30-06-2011 11:13 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ow ja, op synology is geen sudo, ik fix het direct :)

edit:
het zit niet in het script maar in de link die ik poste:
Zou je me een plezier willen doen? ik vraag me namelijk af of die file wel executable gemaakt moet worden als de file wordt gestart met sh, volgens mij is dat namelijk niet zo, maar iemand in het spotwebtopic zei dat.

Als je wilt testen deze:
wget http://dl.dropbox.com/u/18712538/Synology/periscopeinstall_syn.sh && sh periscopeinstall_syn.sh

Als je niet wil testen of de test niet werkt deze:
wget http://dl.dropbox.com/u/18712538/Synology/periscopeinstall_syn.sh && chmod +x periscopeinstall_syn.sh && sh periscopeinstall_syn.sh

[ Voor 85% gewijzigd door Mar2zz op 30-06-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Mar2zz schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:21:
Ow ja, op synology is geen sudo, ik fix het direct :)

edit:
het zit niet in het script maar in de link die ik poste:
Zou je me een plezier willen doen? ik vraag me namelijk af of die file wel executable gemaakt moet worden als de file wordt gestart met sh, volgens mij is dat namelijk niet zo, maar iemand in het spotwebtopic zei dat.

Als je wilt testen deze:
wget http://dl.dropbox.com/u/18712538/Synology/periscopeinstall_syn.sh && sh periscopeinstall_syn.sh

Als je niet wil testen of de test niet werkt deze:
wget http://dl.dropbox.com/u/18712538/Synology/periscopeinstall_syn.sh && chmod +x periscopeinstall_syn.sh && sh periscopeinstall_syn.sh
ik maak er gewoon een Syno-middag van, ik ben toch vrij ;)

ik ga het even proberen, ik ga ook het install script proberen op https://github.com/spotwe...stalleren-op-Synology-NAS voor spotweb :)

//edit ik mis sowieso trouwens bootstrap... dus daar begin ik nu maar mee ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Royz op 30-06-2011 11:31 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik ben de scripts nu aan het combineren. Ik ga alle tutorials van Brickman voor Synology opnemen in een main script die dan de andere installaties start. Begint dan met een menu, dan kun je programma kiezen, dus bijvoorbeeld spotweb, en dan gaat ie spotweb doen, en als ie klaar is kom je terug in menu en dan kun je direct erachteraan periscope doen. Pest is alleen dat ik niet kan testen, dus ik heb userinput nodig als iets niet werkt, dus soms kan het even berichtje heen en weer zijn voordat iets volledig werkt, maar daarna hebben andere synology-gebruikers die handmatige installaties niet aandurven er ook wat aan :)

Dus als je het test ben je een pionier en bezig voor het algemeen nut :p

edit, linkje naar hoofdinstaller vergeten (is geen verplichte installer, maar verhoogt het gebruiksgemak):
wget http://dl.dropbox.com/u/18712538/Synology/LaSi_syn.sh && sh LaSi_syn.sh

[ Voor 12% gewijzigd door Mar2zz op 30-06-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Mar2zz schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:36:
Ik ben de scripts nu aan het combineren. Ik ga alle tutorials van Brickman voor Synology opnemen in een main script die dan de andere installaties start. Begint dan met een menu, dan kun je programma kiezen, dus bijvoorbeeld spotweb, en dan gaat ie spotweb doen, en als ie klaar is kom je terug in menu en dan kun je direct erachteraan spotweb doen. Pest is alleen dat ik niet kan testen, dus ik heb userinput nodig als iets niet werkt, dus soms kan het even berichtje heen en weer zijn voordat iets volledig werkt, maar daarna hebben andere synology-gebruikers die handmatige installaties er ook wat aan :)

Dus als je het test ben je een pionier en bezig voor het algemeen nut :p
Bootstrap staat erop, ik ga nu de bovenste link proberen :)

Bij de hoofdinstaller krijg ik:
Make a choice to see info or install these apps...
1. Spotweb
2. Periscope

Q. Quit
Choose an option: 1
LaSi_syn.sh: line 262: info_Spotweb: not found
Geldt ook voor optie 2 maar dan Periscope

De bovenste link werkt wel voor Periscope. Hij is geinstalleerd, ik ga door de wizard dan is de 1e vraag: Choose your first (=preferred) language

maar als ik dan de E.G. zelfs aangeef dan zegt hij dat de language niet bestaat :?
e.g. en:en
grep: invalid option -- w
Language not found, try again
Succesje: spotweb draait, hij haalt nu alles binnen :D

[ Voor 34% gewijzigd door Royz op 30-06-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:34
Ik ben de scripts nu aan het combineren. Ik ga alle tutorials van Brickman voor Synology opnemen in een main script die dan de andere installaties start. Begint dan met een menu, dan kun je programma kiezen, dus bijvoorbeeld spotweb, en dan gaat ie spotweb doen, en als ie klaar is kom je terug in menu en dan kun je direct erachteraan periscope doen. Pest is alleen dat ik niet kan testen, dus ik heb userinput nodig als iets niet werkt, dus soms kan het even berichtje heen en weer zijn voordat iets volledig werkt, maar daarna hebben andere synology-gebruikers die handmatige installaties niet aandurven er ook wat aan :)
Hehe wat een heldenrol pak jij.

Periscope heb ik al draaiend, Spotweb opzich ook, maar waarom draai je er niet meteen zaken als een keuze voor htacces, mobile toegang, aanpassen ownsettings.php (+ wel geen comments ophalen, cache op een bepaald niveau, enzovoor) en weet ik veel wat nog meer (dingen die Nightspirit doet op zijn Synology? ) achteraan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Thx! blijkbaar heeft grep niet alle opties zoals ubuntu die heeft, maar zonder -w moet het ook wel werken denk ik. En ik moet inderdaad niet de functie info_Spotweb aanroepen terwijl ik 'm info_Spot noem... voor periscope zelfde, volledige naam aanroepen maar afkorting gebruikt :p
Kan natuurlijk allemaal. Toon/stuur mij een ideale ownsettings.php voor Synology, dan kan ik e.e.a implementen. Dat cache-level gebeuren ken ik niet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Mar2zz schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:00:
[...]
[...]

Kan natuurlijk allemaal. Toon/stuur mij een ideale ownsettings.php voor Synology, dan kan ik e.e.a implementen. Dat cache-level gebeuren ken ik niet trouwens.
Haha alsof ik er wat van weet wat het moet zijn. Doe mij de hele Syn config van Nightspirit maar ofzo.

Het enige dat ik nu heb zijn Dyndns, SAB, SB, CP, Spotweb en Periscope en ze werken onderling goed. Zoals gezegd nog wat onzeker over de afscherming (zoals 777, htaccess, robots.txt).

Htaccess moet ik wel kunnen verkrijgen nu met jouw inhoud van dat bestand, weet alleen nog niet hoe ik htpasswd moet invullen. Zou een mooie toevoeging zijn om dat instelbaar te maken na de install van Spotweb.

Hetzelfde geldt voor de cronjob welke je er in hebt zitten. De ownsettings.php heb je er ook inzitten en het enige dat ik daar heb ingevuld is mijn (Eweka's) retentie en dat ophalen van comments niet hoeft voor een hogere snelheid. Wat betreft dat cache gebeuren kan je deze post eens bekijken. Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen. Daar staat wel iets in van het veranderen van my.cnf maar ik vind een my_small, my_medium en my_large of zoiets dus daar ga ik al.

Verder eventueel een keuze om mobile acces te gaan doen maar daar heb ik me nog helemaal niet in verdiept. En dan dus wat mensen als Nightspirit en Brickman nog meer allemaal ongeveer doen met Synology - Applicaties als SB, CP, Spotweb etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Voor htaccess heb ik de spotwebwiki even aangepast. Dat is nogal ingewikkeld om dat als optie te presenteren, maar ik ben aan het nadenken over 1 basale die altijd op elk systeem opgaat en toch veilig is:
https://github.com/spotwe...ki/.htaccess-voor-Spotweb

Sickbeard, couchpotato en headphones staan op de lijst om toegevoegd te worden aan de installers, ik moet even die voor ubuntu ombatterijen, maar ik neem aan dat ik volledige set heb binnen een week.

EDIT:
Ik zie dat sabnzbd, sickbeard en couchpotato gewoon spk's hebben http://synoblog.superzebulon.org/.

Die ga ik dan niet scripten (zou ook niet weten hoe je zo een spk installeert overigens, volgens mij moet je die gewoon uploaden naar je NAS via DSM?

[ Voor 21% gewijzigd door Mar2zz op 01-07-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:24
Ik ben de scripts nu aan het combineren.
Held!
En dat zonder Synology. Enige wat bij mij nog niet draait is periscope en Headphones, dus ik ga het binnenkort zeker proberen.

SPK installeren gaat inderdaad door het te uploaden naar je Synology via DSM.

[ Voor 12% gewijzigd door CarpeVentum op 01-07-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Mar2zz hoe test ik nou je periscope installer? ik kies voor 2, periscope. Hij installeert, voegt idd cronjobs toe. Als ik de cronjob open staat er:

0       */      *       *       *       root    sh /volume1/@appstore/periscope/scanPath.sh "/volumeUSB2/usbshare/Series/" > /dev/null
0       */      *       *       *       root    sh /volume1/@appstore/periscope/scanPath.sh "/volume1/video/HD/" > /dev/null

ik neem aan als ik 1 van de 2 uitvoer dat hij zou moeten gaan scannen? Ik krijg namelijk een foutmelding: find: invalid number '' :(
CarpeVentum schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 01:28:
Het heeft gewerkt; toen ik het handmatig opstartte met het 'python headphones.py' command kon ik er al in. Alleen nu ik sab heb herstart (en het startscript heb opgenomen in sabstart.sh) wil het nog niet automatisch lukken...
Heb jij dit opgelost en zo ja hoe? want ik heb exact hetzelfde probleem nu na dezelfde handelingen :)

[ Voor 28% gewijzigd door Royz op 01-07-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
@Royz
Nog niet opgelost. Ik heb headphones nu even op een laag pitje staan omdat ik het niet voor elkaar kreeg ;)

Ik heb trouwens een vraagje over SickBeard: Omdat mijn Synology vol begint te lopen met films wil ik eigenlijk een hoop series, zo niet alle, verhuizen naar de harde schijf in mijn Media Center PC. Kan Sickbeard hier mee omgaan? De series die al zijn afgelopen (2.5 men, that 70's show, friends, seinfeld) wil ik eigenlijk door Sickbeard laten scannen en renamen (en eigenlijk periscope eroverheen om ze van subs te voorzien), en vervolgens sowieso op m'n Media Center PC zetten. Alleen werkt het ook voor lopende series? Kunnen die extern (in hetzelfde netwerk) staan?

Gelukkig heb ik vakantie >:)

[ Voor 7% gewijzigd door CarpeVentum op 01-07-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Royz schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:31:
Mar2zz hoe test ik nou je periscope installer? ik kies voor 2, periscope. Hij installeert, voegt idd cronjobs toe. Als ik de cronjob open staat er:
ik neem aan als ik 1 van de 2 uitvoer dat hij zou moeten gaan scannen? Ik krijg namelijk een foutmelding: find: invalid number '' :(
Kun je me de inhoud van scanPath.sh tonen? Wellicht doe ik een verkeerde vervanging bij de leeftijd ofzo

Volgens mij heb je niets ingevuld bij de vraag hoe vaak ie uitgevoerd moest worden? ik zie */ staan, en daar zou */6 ofzo moeten staan (voor elke 6 uur scannen bijvoorbeeld)

[ Voor 15% gewijzigd door Mar2zz op 01-07-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
"Please specify how many days back Periscope should search for"
Wat bedoel je daarmee Mar2zz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 09:13
CarpeVentum schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:16:
@Royz
Nog niet opgelost. Ik heb headphones nu even op een laag pitje staan omdat ik het niet voor elkaar kreeg ;)

Ik heb trouwens een vraagje over SickBeard: Omdat mijn Synology vol begint te lopen met films wil ik eigenlijk een hoop series, zo niet alle, verhuizen naar de harde schijf in mijn Media Center PC. Kan Sickbeard hier mee omgaan? De series die al zijn afgelopen (2.5 men, that 70's show, friends, seinfeld) wil ik eigenlijk door Sickbeard laten scannen en renamen (en eigenlijk periscope eroverheen om ze van subs te voorzien), en vervolgens sowieso op m'n Media Center PC zetten. Alleen werkt het ook voor lopende series? Kunnen die extern (in hetzelfde netwerk) staan?

Zou eerst Periscope de subtitles laten zoeken en vervolgens pas Sickbeard laten renamen.

Na het verplaatsen kun je de afleveringen die verplaatst hebt, op archived zetten. Dan zal SB er niet meer na omkijken.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Mar2zz schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:48:
[...]

Kun je me de inhoud van scanPath.sh tonen? Wellicht doe ik een verkeerde vervanging bij de leeftijd ofzo

Volgens mij heb je niets ingevuld bij de vraag hoe vaak ie uitgevoerd moest worden? ik zie */ staan, en daar zou */6 ofzo moeten staan (voor elke 6 uur scannen bijvoorbeeld)
Tuurlijk kan ik dat ;)

DIR=$1;
AGE=;

echo "--------------------------"
echo $(date)
echo ": Starting subtitle search"

find "$DIR" \( -name "*.avi" -o -name "*.mkv" \) -mtime -$AGE -type f -exec /usr/bin/python /volume1/@appstore/periscope/downloadSub.py {} \;

echo $(date)
echo ": Subtitle search ended"
echo "--------------------------"

PS zoekt hij ook in onderliggende dir's? hoop van wel zeg :P

[ Voor 4% gewijzigd door Royz op 01-07-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Gizmo-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 22:12
CarpeVentum schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:16:
@Royz

Ja, dit kan bij Sickbeard. Ik heb het zelf ook. Ik heb mijn series op een andere NAS staan die ik in mijn LAN heb geshared. Ik heb deze gemount in mijn Synology. Dit heb ik gedaan via de cli en heb er een scriptje voor gemaakt dat hij de bij een restart weer automatisch toevoegd. Sickbeard "ziet" ze dan gewoon.
Als je meer wilt weten kan ik je het scriptje wel laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
-Gizmo- schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:04:
[...]

Ja, dit kan bij Sickbeard. Ik heb het zelf ook. Ik heb mijn series op een andere NAS staan die ik in mijn LAN heb geshared. Ik heb deze gemount in mijn Synology. Dit heb ik gedaan via de cli en heb er een scriptje voor gemaakt dat hij de bij een restart weer automatisch toevoegd. Sickbeard "ziet" ze dan gewoon.
Als je meer wilt weten kan ik je het scriptje wel laten zien.
Klinkt ingewikkeld, maar wel interessant. Dus die computer in mijn netwerk wordt dan een soort volume op mijn Synology, en dan hoef ik alleen maar de locatie van die series aan te passen? (of gewoon de series verwijderen in Sickbeard, verplaatsen, en dan opnieuw toevoegen..)
Ik ben benieuwd...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
@Royz, volgens mij heb je de laatste 2 vragen van het installscript overgeslagen?

maak er maar AGE=21; van, daarbovenin. Dan zou scanPath.sh moeten werken.

En ja, zoekt in alle onderliggende dirs.

[ Voor 12% gewijzigd door Mar2zz op 01-07-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Gizmo-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 22:12
CarpeVentum schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:06:
[...]

Klinkt ingewikkeld, maar wel interessant. Dus die computer in mijn netwerk wordt dan een soort volume op mijn Synology, en dan hoef ik alleen maar de locatie van die series aan te passen? (of gewoon de series verwijderen in Sickbeard, verplaatsen, en dan opnieuw toevoegen..)
Ik ben benieuwd...!
Ik denk dat je het het best kan vergelijken met een netwerkshare in je explorer.
Gewoon series verplaatsen en vervolgens aan Sickbeard vertellen waar hij ze weer kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Mar2zz schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:23:
@Royz, volgens mij heb je de laatste 2 vragen van het installscript overgeslagen?

maak er maar AGE=21; van, daarbovenin. Dan zou scanPath.sh moeten werken.

En ja, zoekt in alle onderliggende dirs.
Nee, ik heb 7 dagen en 1 uur ingesteld... anyway ik ga het zo proberen

/edit

OK ik ben idd verder nu. heb nu weer een python probleem lol:
sh /volume1/@appstore/periscope/scanPath.sh "/volumeUSB2/usbshare/Series/" > /dev/null
find: /usr/bin/python: No such file or directory

[ Voor 23% gewijzigd door Royz op 01-07-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
CarpeVentum schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:54:
"Please specify how many days back Periscope should search for"
Wat bedoel je daarmee Mar2zz?
Dan zoekt hij het aantal ingegeven afgelopen dagen af naar nieuw toegevoegde content waarvoor hij ondertitels gaat zoeken. Dan hoeft hij niet steeds je hele tv serie map na te gaan zeg maar.

[ Voor 6% gewijzigd door Joster op 01-07-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:02

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Makkelijk schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:49:
[...]

Ja klopt, dat doet sabnzbd namelijk al (ik denk omdat sickbeard de mappen al met 777 aanmaakt?). Alleen de owner is sabnzbd en sickbeard probeert ze bij het progressen opnieuw te chmodden naar 777 maar mag dat niet. Het maakt verder dus ook niet uit ;)
Sickbeard hanteert de permissies van de parent map. Maar als deze gelijk is aan de huidige file permissies (minus execute bits) dan hoort ie niets te doen! Maar waarschijnlijk probeert ie het dus naar 666 te modden.
Mocht dit niet zo zijn, kan je me naar het ticket verwijzen? (kan het namelijk niet vinden)
of mij het DEBUG (niet info) log van de laaste 5 regels voor en met de error mailen

Aangezien ik de code die dit doet door mij gemaakt is...

[ Voor 17% gewijzigd door PenguinPower op 01-07-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Royz schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:33:
[...]
OK ik ben idd verder nu. heb nu weer een python probleem lol:
sh /volume1/@appstore/periscope/scanPath.sh "/volumeUSB2/usbshare/Series/" > /dev/null
find: /usr/bin/python: No such file or directory
Klopt, ik wist niet dat je python2.6 moest gebruiken op de synology. Het script dat nu online staat heeft dat al aangepast. Vervang /usr/bin/python in scanPath.sh door python2.6 en dan moet het goed wezen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Joster schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:40:
[...]

Dan zoekt hij het aantal ingegeven afgelopen dagen af naar nieuw toegevoegde content waarvoor hij ondertitels gaat zoeken. Dan hoeft hij niet steeds je hele tv serie map na te gaan zeg maar.
Ja had het net gehoord. Maar de eerste keer natuurlijk wel :D
Ik heb alleen nog het idee dat er niks is geinstalleerd, want ik kan periscope niet vinden in m'n nas; nog maar een keer de nieuwe draaien dan...

Edit:
@Mar2zz
Wat is nu de latest and greatest Periscope install?

[ Voor 6% gewijzigd door CarpeVentum op 01-07-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Mar2zz schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:09:
[...]

Klopt, ik wist niet dat je python2.6 moest gebruiken op de synology. Het script dat nu online staat heeft dat al aangepast. Vervang /usr/bin/python in scanPath.sh door python2.6 en dan moet het goed wezen :p
Weer een stap verder, maar:
DiskStation> sh /volume1/@appstore/periscope/scanPath.sh "/volumeUSB2/usbshare/Series/" > /dev/null
python2.6: can't open file '/volume1/@appstore/periscope/downloadSub.py': [Errno 2] No such file or directory

blijft zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Doe eens cd /volume1/@appstore/periscope/ en dan ls -l? Staat downloadSub.py erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Mar2zz schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:19:
Doe eens cd /volume1/@appstore/periscope/ en dan ls -l? Staat downloadSub.py erbij?
hij doet het :). ben benieuwd wat hij ook daadwerkelijk download nu ;)

/edit: ja de 1e is binnen! beetje jammer dat hij er -en achter zet :p

[ Voor 12% gewijzigd door Royz op 01-07-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Eigenlijk is de combinatie best jammer. Ik heb geregeld dat ik een film download via CP (of misschien niet via CP) die binnenkomt in /volume1/video/Downloads/Films/
Daarbinnen zitten nog twee mappen, incomplete en complete. Ik weet niet meer precies uit welke CP de film plukt, maar hij wordt vrij snel gerenamed. CP kan niet altijd een sub erbij vinden, dus ik zou liever periscope gebruiken. Alleen na het renamen kan het programma nooit meer de goede sub vinden omdat de scene name weg is...
Hetzelfde geldt voor sickbeard en series.
Hoe kan dit op een goede manier worden opgelost?

En volgens mij doe ik iets fout hoor, maar als ik handmatig scanPath.sh aanhengel, als volgt:

code:
1
sh scanPath.sh /volume1/video/Series

Krijg ik de volgende error (meerder malen):

code:
1
2
3
4
Traceback (most recent call last):
  File "/volume1/@appstore/periscope/downloadSub.py", line 4, in <module>
    import periscope
ImportError: No module named periscope

Volgens mij krijg ik die error zelfs oneindig lang...

[ Voor 27% gewijzigd door CarpeVentum op 01-07-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
In couchpotato kun je foldernaam goed laten renamen, maar de film zelf origineel laten. dan heeft periscope geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36
Niet renamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Ja maar dat is een beetje een 'meh' oplossing. Ik ga er nog wel even over nadenken, want dan zit ik straks met 550 films op een goede, nette manier gerenamed, en alle nieuwe films zo'n rommeltje.
Of na het downloaden van de subs zelf nog renamen. Meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dit is de enige manier die lekker werkt met periscope. Maar couchpotato kan ook zelf subs zoeken.

Ideale naamgeving voor Periscope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:10
Je kan een scriptje maken die een volledig pad naar bestanden gedownload met sickbeard en couchpotato in een database opslaat.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Klinkt ehm, makkelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Periscope struikelt daarover, die wil echte files zien. Ik had eerder ook een workaround met dummyfiles, maar die werkt al een poos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Waarom willen jullie renamen? Geen mooie interface erachter? Ik heb YAMJ erachter op mijn NMT en ik zie geen enkele bestandsnaam maar wil mooie covers ed.

Nu YAMJ nog automatiseren op de synology :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Hoi Mar2zz,

Ten eerste bedankt voor je Syno scripts, ik had persicope al wel draaiend voordat de API gebanned werd door Bierdopje en daarna geen moeite voor gedaan om m draaiend te krijgen.
Nu heb ik toch even een vraagje,

Heb inmiddels even mij Persicope draaiend middels dit command:

find /volume1/video/ \( -name *.avi -o -name *.mkv \) -type f -exec python2.6 /volume1/@appstore/periscope/downloadSub.py {} \;

Dit werk zonder problemen, nu heb ik mijn crontab geopend en ik krijg dit te zien:

#minute hour    mday    month   wday    who     command
0       3       *       *       1,2,3   root    /sbin/poweroff
0       */      *       *       *       root    sh /volume1/@appstore/periscope/scanPath.sh "/volume1/video/" > /dev/null
0 couchpotato/ periscope/ sab2/ sickbeard/ transmission/ * * * root sh /volume1/@appstore/periscope/scanPath.sh "/volume1/video/"

Hebben jullie enig idee wat die laatste lijn doet?

Spotweb gaf trouwens bij mij een fout melding met de install, ik zal later wel laten weten wat dat was.

Edit:

DiskStation> wget http://dl.dropbox.com/u/18712538/Synology/LaSi_syn.sh && sh LaSi_syn.sh
--2011-07-01 18:29:00--  http://dl.dropbox.com/u/18712538/Synology/LaSi_syn.sh
Resolving dl.dropbox.com... 50.17.243.202
Connecting to dl.dropbox.com|50.17.243.202|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 6599 (6.4K) [text/x-sh]
Saving to: `LaSi_syn.sh'

100%[======================================================================================================================================>] 6,599       --.-K/s   in 0.1s

2011-07-01 18:29:00 (65.9 KB/s) - `LaSi_syn.sh' saved [6599/6599]
 Lazy admin Scripted installers -----------------------
                    ___           ___
                   /\  \         /\__\
                  /::\  \       /:/ _/_       ___
                 /:/\:\  \     /:/ /\  \     /\__\
  ___     ___   /:/ /::\  \   /:/ /::\  \   /:/__/
 /\  \   /\__\ /:/_/:/\:\__\ /:/_/:/\:\__\ /::\  \
 \:\  \ /:/  / \:\/:/  \/__/ \:\/:/ /:/  / \/\:\  \__
  \:\  /:/  /   \::/__/       \::/ /:/  /     \:\/\__\
   \:\/:/  /     \:\  \        \/_/:/  /       \::/  /
    \::/  /       \:\__\         /:/  /        /:/  /
     \/__/         \/__/         \/__/         \/__/

----------------------------------------------- Mar2zz

Make a choice to see info or install these apps...
1. Spotweb (Dutch Usenet Community)
2. Periscope (Subtitle downloader)

Q. Quit

*################### SPOTWEB ##########################
#
# SpotWeb is een versie van SpotNed (http://twitter.com/spotned)
# voor het web.
# Het gebruikt PHP5 om de meeste functies te implementeren
# en is getest op Linux en FreeBSD
#
*############################################################
#
# Deze installer installeert alle benodigdheden voor Spotweb.
# en installeert en configureert een apache/mysql-server indien
# dat nodig is.
# Als de installatie klaar is zal spotweb draaien op
# http:///spotweb.
#
# Indien je niet kiest voor het importeren van je eigen
# ownsettings.php dan wordt er een minimale ownsettings aan-
# gemaakt, zodat je gelijk aan de slag kunt.
#
*############################################################
#
# Spotweb is geschreven door Spotweb e.a.
#
# Visit https://github.com/spotweb/spotweb
*#############################################################

Options:
1. Install Spotweb
2. Back to menu
Q. Quit

Are you sure you want to continue and install Spotweb?
(yes/no)   :y

Say hello to my little friend!

--2011-07-01 18:29:15--  http://dl.dropbox.com/u/18712538/Synology/spotwebwebinstall_syn.sh
Resolving dl.dropbox.com... 174.129.218.39
Connecting to dl.dropbox.com|174.129.218.39|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 404 NOT FOUND
2011-07-01 18:29:15 ERROR 404: NOT FOUND.

chmod: LaSi/spotwebwebinstall_syn.sh: No such file or directory

[ Voor 63% gewijzigd door Earzz op 01-07-2011 18:27 ]

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Nee, wat een rare. Volgens mij is er iets mis met het echo'en van de crontabcommando's want ik zie in de voorlaatste regel ook geen nummer achter de slash onder hour.

Ik zet ff een fix online, ik denk dat ik die 1e * moet escapen anders pikt ie iets anders op uit de crontab en vervangt ie dat ofzo...

echo reageert net iets anders in ash dan in bash blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Royz schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:22:
Waarom willen jullie renamen? Geen mooie interface erachter? Ik heb YAMJ erachter op mijn NMT en ik zie geen enkele bestandsnaam maar wil mooie covers ed.

Nu YAMJ nog automatiseren op de synology :P
Ik rename alleen de mapnaam zodat de moviemeter scraper hem goed vindt, de rest laat ik staan want daar heb ik ook lak aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Earzz schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:23:
Spotweb gaf trouwens bij mij een fout melding met de install, ik zal later wel laten weten wat dat was.

Edit:

--2011-07-01 18:29:15--  http://dl.dropbox.com/u/18712538/Synology/spotwebwebinstall_syn.sh
Resolving dl.dropbox.com... 174.129.218.39
Connecting to dl.dropbox.com|174.129.218.39|:80... connected.
2011-07-01 18:29:15 ERROR 404: NOT FOUND.

chmod: LaSi/spotwebwebinstall_syn.sh: No such file or directory
Thx. Opgelost. Typfoutje. spotwebwebinstall_syn.sh, staat een webje te veel in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Helaas, werkt nog niet.

Say hello to my little friend!

--2011-07-01 20:10:20--  http://dl.dropbox.com/u/18712538/Synology/spotwebwebinstall_syn.sh
Resolving dl.dropbox.com... 50.16.209.191
Connecting to dl.dropbox.com|50.16.209.191|:80... connected.
2011-07-01 20:10:21 ERROR 404: NOT FOUND.

chmod: spotwebwebinstall_syn.sh: No such file or directory

Kan helaas vanavond er niet verder aan werken, morgen ben ik er weer.
Heb je toevallig Skype Mar2zz? Dan kan ik wel live testen voor je als het nodig is.
Periscope heb ik er ook weer vanaf gehaald dus die moet ik ook weer opnieuw gaan dan, dat is ook nog geen flawless script maar dat moet ook wel goed komen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Waarschijnlijk heb je nog de oude gestart, die moet je ff weghalen en dan opnieuw.

Wil iemand dit testscriptje even testen op synology? ik wil even weten hoe de echo's reageren in verschillende situaties. runnen en dan de terminal output ff in DM ofzo. Dan kan ik hopelijk die cronjob voor synology's fixen.

wget http://dl.dropbox.com/u/18712538/Synology/syn_test.sh && sh syn_test.sh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Lexis> wget http://dl.dropbox.com/u/18712538/Synology/syn_test.sh && sh syn_test
.sh
--2011-07-01 20:26:00--  http://dl.dropbox.com/u/18712538/Synology/syn_test.sh
Resolving dl.dropbox.com... 50.19.122.11
Connecting to dl.dropbox.com|50.19.122.11|:80... connected.
Length: 292 [text/x-sh]
Saving to: `syn_test.sh'

100%[======================================>] 292         --.-K/s   in 0s      

2011-07-01 20:26:01 (6.88 MB/s) - `syn_test.sh' saved [292/292]

De eerste test: vaste variabelen
1 Dit is de eerste test
2 Dit is de eerste test
syn_test.sh: line 18: syntax error: unterminated quoted string
Lexis>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
lol dat is snel... hoezo unterminated quoted string op regel 18... Wat een bitch :(

Wil je nog eens?
rm syn_test.sh && wget http://dl.dropbox.com/u/18712538/Synology/syn_test.sh && sh syn_test.sh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Mar2zz schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:19:
Waarschijnlijk heb je nog de oude gestart, die moet je ff weghalen en dan opnieuw.

Wil iemand dit testscriptje even testen op synology? ik wil even weten hoe de echo's reageren in verschillende situaties. runnen en dan de terminal output ff in DM ofzo. Dan kan ik hopelijk die cronjob voor synology's fixen.

1 Dit is de eerste test
2 Dit is de eerste test

/woeps :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Jemig... Ik zie live testen wel zitten, maar ik moet zo weg, social life awaits... Als het morgen ergens kan ofzo?

Wat gebeurt er als je een # voor regel 18 zet? Dus zo: # echo '3 $test2' en dan nogmaals runt? zelfde gedoe? vaag dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Zelfde verhaal voor versie 2!
Edit: En ook als je de # ervoor zet (line 18)!

[ Voor 45% gewijzigd door CarpeVentum op 01-07-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Mar2zz schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:27:
Jemig... Ik zie live testen wel zitten, maar ik moet zo weg, social life awaits... Als het morgen ergens kan ofzo?

Wat gebeurt er als je een # voor regel 18 zet? Dus zo: # echo '3 $test2' en dan nogmaals runt? zelfde gedoe? vaag dit.
heb je geen msn (jaja) ofzo :P. dat werkt een stuk sneller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Er is iets met die echo's op synology wat afwijkt van bash... Ik heb morgen wel meer tijd, dan onderzoek ik het even en mocht ik een livetestje nodig hebben dan doe ik wel ff msn ofzo. Bedankt voor het aanbod, maak ik vast nog gebruik van! :)

Misschien dat regel 9,16, 22 en 23 de boel lopen te verklieren. Als je die comment met # dan ook fouten?

[ Voor 18% gewijzigd door Mar2zz op 01-07-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Zou iemand deze kunnen proberen op synology? Ik heb op de busybox site gekeken, maar volgens mij heeft Synology ook nog een uitgeklede versie van busybox-shell.

Als onderstaand commando werkt dan ben ik er wat betreft syntax, alleen dan nog even kijken hoe die variabelen vervangt via sed:
touch testfile && echo 0 \*/\$HOUR \* \* \* root sh \$INSTALLDIR/periscope/scanPath.sh \"\$BATCHPATH\" \> /dev/null >> testfile

En daarna even kijken wat er in testfile staat (nano testfile of vi testfile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Mar2zz schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 11:14:
Zou iemand deze kunnen proberen op synology? Ik heb op de busybox site gekeken, maar volgens mij heeft Synology ook nog een uitgeklede versie van busybox-shell.

Als onderstaand commando werkt dan ben ik er wat betreft syntax, alleen dan nog even kijken hoe die variabelen vervangt via sed:
touch testfile && echo 0 \*/\$HOUR \* \* \* root sh \$INSTALLDIR/periscope/scanPath.sh \"\$BATCHPATH\" \> /dev/null >> testfile

En daarna even kijken wat er in testfile staat (nano testfile of vi testfile)
nano testfile geeft:

0 */$HOUR * * * root sh $INSTALLDIR/periscope/scanPath.sh "$BATCHPATH" > /dev/n$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ah mooi thx, dat is de oplossing dus. Nu alleen nog ff kijken hoe die variabelen reageren als die erin zitten. Alles met $-teken ervoor moet vervangen worden door userinput.

Dan deze nog, die kijkt of $HOUR wordt meegegeven als die is ingegeven door een gebruiker. Fingers crossed!

[ Voor 37% gewijzigd door Mar2zz op 02-07-2011 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Mar2zz schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 11:55:
Ah mooi thx, dat is de oplossing dus. Nu alleen nog ff kijken hoe die variabelen reageren als die erin zitten. Alles met $-teken ervoor moet vervangen worden door userinput.

Dan deze nog, die kijkt of $HOUR wordt meegegeven als die is ingegeven door een gebruiker. Fingers crossed!

helaas!
1 Dit is de eerste test
2 Dit is de eerste test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
ow sorry verkeerde file, het moet echo_test.sh zijn...
wget http://dl.dropbox.com/u/18712538/Synology/echo_test.sh && sh echo_test.sh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Mar2zz schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 12:22:
ow sorry verkeerde file, het moet echo_test.sh zijn...
wget http://dl.dropbox.com/u/18712538/Synology/echo_test.sh && sh echo_test.sh
Nu heb ik 2 regels, heb "1" gekozen:

0 */$HOUR * * * root sh $INSTALLDIR/periscope/scanPath.sh "$BATCHPATH" > /dev/null
0 */ * * * root sh $INSTALLDIR/periscope/scanPath.sh "$BATCHPATH" > /dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
raar hij neemt dan geen input variabele mee, anders had er 0 */1 * * * gestaan... Ik ga ff speuren naar de read functie op busybox...

Edit:
gefixed... de fout laat ik maar even in het midden, dom dom dom :p

Periscope installscript zou nu foutloos moeten werken...

[ Voor 33% gewijzigd door Mar2zz op 02-07-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Als je het niet erg vind laat ik die die even aan me voorbij gaan, ik ben juist blij dat dat werkt nu :P

Heb je ook dat script ingebakken waardoor cronjobs bewaard blijven trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Volgens brickman is dat niet meer nodig, de cronjobs blijven sowieso bewaard. Als het niet zo is is het kleine moeite trouwens om toe te voegen. Brickman is in mijn ogen DE synology-man dus ik geloof hem direct :p

En nee is niet erg. Ik weet het nu zeker dat het goed werkt, althans voor 99% dan... bedankt voor je hulp en het elimineren van oorzaken :)

[ Voor 25% gewijzigd door Mar2zz op 02-07-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

geen probleem, ik help graag ;). nu al die losse bestanden nog even verwijderen met rm ;)

hjeb ook even mijn cronjobs netjes gemaakt, want alles draaien om de uur + sabnzbd download maakt mijn nas bijna onbereikbaar :P

[ Voor 42% gewijzigd door Royz op 02-07-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:10
Mar2zz schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 12:33:
Periscope installscript zou nu foutloos moeten werken...
Ik zal het vanmiddag eens testen. Wat was de link? :P

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Mar2zz schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:06:
Volgens brickman is dat niet meer nodig, de cronjobs blijven sowieso bewaard. Als het niet zo is is het kleine moeite trouwens om toe te voegen.
Er is een update voor synology, die zal ik zo even installeren, dan kan ik vaststellen of de cronjobs idd bewaard blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik heb de startpost met de links voor synology geupdate. Zal er z.s.m. ook ff Headphones aan toe voegen.

Spotweb/Periscope installer voor Synology:
code:
1
wget http://dl.dropbox.com/u/18712538/Synology/LaSi_syn.sh && sh LaSi_syn.sh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Net getest.

DiskStation> wget http://dl.dropbox.com/u/18712538/Synology/LaSi_syn.sh && sh La
Si_sy.sh
--2011-07-02 15:15:49--  http://dl.dropbox.com/u/18712538/Synology/LaSi_syn.sh
Resolving dl.dropbox.com... 184.73.232.86
Connecting to dl.dropbox.com|184.73.232.86|:80... connected.
Length: 6572 (6.4K) [text/x-sh]

100%[======================================>] 6,572       --.-K/s   in 0.1s

2011-07-02 15:15:50 (67.5 KB/s) - `LaSi_syn.sh' saved [6572/6572]

sh: can't open 'LaSi_sy.sh'
DiskStation> wget http://dl.dropbox.com/u/18712538/Synology/LaSi_syn.sh && sh La
Si_sy.sh
--2011-07-02 15:16:37--  http://dl.dropbox.com/u/18712538/Synology/LaSi_syn.sh
Resolving dl.dropbox.com... 50.17.180.175
Connecting to dl.dropbox.com|50.17.180.175|:80... connected.
Length: 6572 (6.4K) [text/x-sh]

100%[======================================>] 6,572       --.-K/s   in 0.1s

2011-07-02 15:16:37 (63.3 KB/s) - `LaSi_syn.sh' saved [6572/6572]

sh: can't open 'LaSi_sy.sh'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
er staat LaSi_sy.sh, moet natuurlijk LaSi_syn.sh zijn. foutje in de post boven je, regel is aangepast.

Oops stond in topicstart ook fout, daar ook aangepast... thx man

[ Voor 25% gewijzigd door Mar2zz op 02-07-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
--2011-07-02 15:34:40--  http://dl.dropbox.com/u/18712538/Synology/spotwebinstall_syn.sh
Resolving dl.dropbox.com... 50.16.209.191
Connecting to dl.dropbox.com|50.16.209.191|:80... connected.
Length: 8777 (8.6K) [text/x-sh]
Saving to: `LaSi/spotwebinstall_syn.sh'

100%[======================================>] 8,777       --.-K/s   in 0.1s

2011-07-02 15:34:41 (59.6 KB/s) - `LaSi/spotwebinstall_syn.sh' saved [8777/8777]

chmod: spotwebinstall_syn.sh: No such file or directory

Probeer nu alleen spotweb te installeren omdat ik periscope nu eindelijk draaiend heb via de handmatige install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik ben net bezig met spotwebinstall. ik zal zo de laatste versie online zetten. Diezelfde crontab rommel van periscope zit daar ook in, dus dat ben ik ook ff aan het fixen. En dan neem ik bovenstaande error gelijk mee. Worden jullie er al flauw van? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Nee hoor, ik kan het alleen maar waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ok super!

Alle fixes staan online. Ik ben nu weer poosje weg, dus kan pas later weer dingen fixen. De link hierboven werkt nog steeds.

Heb nu ook voor spotwebinstall een optie gemaakt om je eigen ownsettings.php te importeren. Daarbij moet je wel opletten dat de installer een database @ localhost aanmaakt met user spotweb en wachtwoord spotweb. Als je andere mysql settings in je ownsettings.php hebt staan dan kan de installer niet retrieven en dergelijke, dan moet je dat even met de hand aanpassen (als je tenminste een nieuwe database laat maken met de installer. Ik ben daarbij uitgegaan van de standaard waarden in settings.php, dat leek me het makkelijkst, aangezien de installers zijn gemaakt voor het gemak en niet om zaken moeilijker te maken dan ze al zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Mar2zz schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:06:
Volgens brickman is dat niet meer nodig, de cronjobs blijven sowieso bewaard. Als het niet zo is is het kleine moeite trouwens om toe te voegen. Brickman is in mijn ogen DE synology-man dus ik geloof hem direct :p

En nee is niet erg. Ik weet het nu zeker dat het goed werkt, althans voor 99% dan... bedankt voor je hulp en het elimineren van oorzaken :)
Als de crontab (/etc/crontab) in het juiste formaat (tabs) is opgeslagen blijft hij bewaard.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

De cronjobs van spotweb zijn allemaal weg, die van periscope staan er nog in na de reboot

had idd geen tabs in die denk ik

[ Voor 16% gewijzigd door Royz op 02-07-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Volgens mij is dat ook al gefixed. ik heb even paar testjes gedraaid. Als ik een echo doe zonder dat in aanhalingstekens te zetten dan maakt ie punten van tabs. als ik echo doe met aanhalingstekens blijven het tabs.

Tenminste, als ik het draai met sh op ubuntu (hier ook sh, dus volgens mij kan ik wel alles testen, maar moet ik zorgen dat ie sh gebruikt ipv bash)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Waar ik ook wel een beetje mee zit, had vandaag 12 monkeys gedownload. Nou stond mijn periscope op 21 dagen... maar dat bestand stond op laatst gewijzigd ergens in 2010. Voor films gewoon 500 dagen neerzetten dan? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Royz schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 19:32:
Waar ik ook wel een beetje mee zit, had vandaag 12 monkeys gedownload. Nou stond mijn periscope op 21 dagen... maar dat bestand stond op laatst gewijzigd ergens in 2010. Voor films gewoon 500 dagen neerzetten dan? Of zie ik iets over het hoofd?
Is ook op te lossen door met ssh het volgende te doen:
touch <filename>

hiermee wordt de modification date naar vandaag gezet en zodoende wordt het bestand gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Ik zal Periscope straks testen met de nieuwe versie, heb je nu ook BeautifulSoup e.d. bij de installatie zitten? Of zat dat er al bij? :P Periscope's map leek zo leeg...

Als je Headphones erin wilt verwerken, heel graag, ik krijg dat dus echt niet aan de gang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Van de hele beautifulsoup is alleen beautifulsoup.py nodig, en die wordt in de pluginsmap in periscope gezet.

Dat gedoe met films met een oude tijd omdat ze lang geleden op iemand anders zijn schijf zijn opgeslagen moet ik ff uitzoeken. Ik gebruik ook zelf -mtime 7, dat zou ook verklaren waarom ik bij series soms wel en soms geen subs heb (ik maak me er nooit zo druk om omdat ik ook nog xbmc-subtitles heb)...

Alles gaan lopen touchen met curdate zou dan in elk postprocessingscript voor Sab terecht moeten komen, lijkt me wat omslachtig, maar Periscope hoeft van mij ook niet elke keer elke film bij langs.

Ik weet dan ook niet echt een oplossing, als je mtime weghaalt uit scanPath.sh dan gaat periscope elke keer elke videofile bij langs (bij mij is dat veul) en dat is alleen maar systemload.

De downloadSub.py zal niet op websites gaan zoeken als er al een subtitle aanwezig is, maar toch...

edit:
Mijn headphones is al klaar, tot op het punt dat die start-stop aan het sabnzbd script toegevoegd moet worden. daar durf ik niet zomaar mee te prutsen. Brickman heeft een start stop script gemaakt, maar ik ben bang dat ik dingen fout doe en dan werkt niets meer.

Het gaat om specifiek dit stukje van de how to van Brickman:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
# Create start-stop script for Headphones
cd /volume1/@appstore
wget http://dl.dropbox.com/u/5653370/headphones/Headphones.sh

# Add Headphones to SABnzbd+ startup script (/var/packages/SABnzbd/scripts/start-stop-status) (Example: http://dl.dropbox.com/u/5653370/sabnzbd/start-stop-status)
# Add to following code to the end of the start_deamon section:
    # Start Headphones
    /bin/sh /volume1/@appstore/Headphones.sh start
# And at the top of stop_deamon section:
    # Stop Headphones
    /bin/sh /volume1/@appstore/Headphones.sh stop

# Copy file to file that is run at boot
cp /var/packages/SABnzbd/scripts/start-stop-status /usr/local/etc/rc.d/SABnzbd.sh

met grep kan ik wel een specifieke regel pakken en dan bijvoorbeeld x aantal regels erna of er voor iets aan toevoegen, maar dan moet ik veel te veel aannames doen. (als in, iedereen gebruikt Brickman zijn script, of de Zebulon package voor sabnzbd). als het dan niet zo is dan kunnen er dingen fout gaan.

Is het nu op de synology zo dat er maar 1 manier is om een proces te starten en dat dat vanuit 1 file (=sabnzbd) moet? Waarom kunnen sickbeard, couchpotato en headphones niet hun eigen onafhankelijke daemon draaien? En als dat wel kan? Hoe ziet een zo een init-file eruit? Is die van sabnzbd te adopteren?

Ik lees hier http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=6286 dat startup scripts in /etc/rc.local gezet moeten worden om mee te starten. als ik daar een startscript voor synology ingooi en die executable maakt, wordt headphones dan elke boot gestart? Dit heeft natuurlijk mijn grote voorkeur, en is wel zo netjes...

[ Voor 55% gewijzigd door Mar2zz op 02-07-2011 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Brickman schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 19:36:
[...]

Is ook op te lossen door met ssh het volgende te doen:
touch <filename>

hiermee wordt de modification date naar vandaag gezet en zodoende wordt het bestand gevonden.
Dit probleem heb ik nu ook, had Sons of Anarchy seizoen 3 maar opnieuw gedownload om periscope te testen maar de video bestanden komen allemaal uit 2010 dus periscope zoekt er geen subs voor.
Zie het niet zo zitten om al mijn video bestanden even te modificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dan moet je gewoon -mtime $AGE uit scanPath.sh verwijderen. dan zit er geen beperking op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:57

mace

Sapere Aude

Earzz schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 20:39:
Zie het niet zo zitten om al mijn video bestanden even te modificeren.
Zo gebeurd hoor anders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Mar2zz schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 20:42:
Dan moet je gewoon -mtime $AGE uit scanPath.sh verwijderen. dan zit er geen beperking op.
Heb ik nu gedaan, zal wel ff kijken wat hij doet.
mace schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 20:49:
[...]

Zo gebeurd hoor anders. :)
Leg eens uit dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
@Mar2zz
Je kunt in sabstart.sh en sabstop.sh de juiste commando's zetten om Headphones.sh (of hoe dan ook) te laten opstarten en afsluiten. Ik heb zelf ook geen start-stop-script omdat ik niet met zebulon heb geinstalleerd. CP en SB starten bij mij ook via sabstart.sh...

Is je periscope al testklaar? Dan verwijder ik het weer even :P

[ Voor 10% gewijzigd door CarpeVentum op 02-07-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
touch *.avi of touch *.mkv in een map doen verandert ie alles met die extensies.

@ julian, in sabstart.sh is niet ideaal. er is vast een andere manier, tenminste dat hoop ik, ik ga nog wel ff uitzoeken.
periscope is testklaar, of klaar eigenlijk, als jouwe al werkt niet overnieuw doen, is niet nodig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
@Mar2zz
Helaas werkt dat niet als je onder je map films nog submappen hebt (met de daadwerkelijke films)?

Nouja, er is dus blijkbaar een andere manier, met dat start-stop-script, maar dat wordt vervelend voor de mensen die nog niet op Zebulon zitten. Ik moet echt een goede manier vinden om alles daar naar toe over te brengen, anders ga ik wat handigheidjes missen.

Oke, ik zal t hierbij laten, want in principe werkt het...; denk ik :P.
Maar ik vind Periscope nog steeds verre van ideaal :P

Edit:
Periscope gereinstalled, kom op het volgende:
Als ik Periscope handmatig wil starten:
code:
1
2
3
4
5
6
Lexis> python2.6 downloadSub.py
Traceback (most recent call last):
  File "downloadSub.py", line 4, in <module>
    import periscope
ImportError: No module named periscope
Lexis>

Of met SH:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Lexis> sh scanPath.sh
--------------------------
Sat Jul 2 22:57:33 CEST 2011
: Starting subtitle search
find: invalid number 'AGE_DAYS'
Sat Jul 2 22:57:33 CEST 2011
: Subtitle search ended
--------------------------

Ik had trouwens via Brickman's installatie nog wat mappen in de map periscope staan, nu staat alleen scanPath.sh en downloadSub.py er... Weet je zeker dat t nu goed is en draait? Hoe kan ik nu even handmatig een directory scannen?

[ Voor 43% gewijzigd door CarpeVentum op 02-07-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
@Julian, als dat alleen in de periscopemap staat dan is er iets niet goed gegaan. De installer checkt of je subversion geinstalleerd hebt met which svn. zo niet dan installeert ie het en haalt ie periscope voor je binnen in de map periscope. Vreemd dat Earzz en Royz ditzelfde probleem niet hebben (gemeld)?

Zou je 2 dingen willen bekijken?
a. Werkt het commando which svn bij jou? (wat is de output?)
b. Wat doet cd /volume1/@appstore && svn checkout http://periscope.googlecode.com/svn/trunk/periscope

Ik heb het script nog wat aangepast, nu ook ingebouwd dat je kunt kiezen dat de leeftijd van video's niet meer meegenomen wordt in de zoektocht naar subs. Volgens mij heb ik ook het probleem gefixed dat ie periscope niet zou kunnen downloaden in sommige omstandigheden, volgens mij had ik ergens een volgorde van functies niet helemaal ok, dus ik heb nogal wat omgedraaid en aangepast.

Recursief touchen kan alleen met find. Als alles in submappen zit dan kun je dit doen:
code:
1
find "/pad/naar/videos" \( -name "*.avi" -o -name "*.mkv" \) -type f -exec touch {} \;

Kan iemand beamen dat /opt/etc/init.d bestaat als een directory op de synology? Dat zou dan de logische plek zijn om startupscripts in te zetten die als daemon moeten draaien.

Als je echt een durfal bent, zet dan dit scriptje erin, chmod 755 het en reboot je synology. het resultaat zou dan zijn dat er een log is aangemaakt in /volume1/@appstore/confirmboot.log met daarin text.

code:
1
wget -P /opt/etc/init.d http://dl.dropbox.com/u/18712538/Synology/boot_test.sh && chmod +x /opt/etc/init.d/boot_test.sh
En daarna rebooten, fingers crossed... en dan nano /volume1/@appstore/confirmboot.log

[ Voor 30% gewijzigd door Mar2zz op 03-07-2011 09:31 . Reden: recursief touchen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Ik ga het zo proberen. Verder heb ik het bestand ook in /usr/local/etc/rc.d/ geplaatst.

Eens kijken welke werkt.

[Edit]
/usr/syno/etc.defaults/rc.d/ daar staan alle deamons als SSH, apache, mysqld etc.

[ Voor 29% gewijzigd door Brickman op 03-07-2011 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
volgens wat ik gelezen heb wordt /usr/local/etc/rc.d overschreven bij firmwareupdates en /opt/ect/init.d niet. die 2e heeft dus voorkeur. (als in alle niet-originele daemons worden weggehaald bij firmware updates)

[ Voor 21% gewijzigd door Mar2zz op 03-07-2011 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
We zullen het zo meteen gaan zien. Ben nog op SAB aan het wachten, die is nog niet klaar met uitpakken.

[edit]
Restart is bezig (unrar maar afgebroken duurde me te lang, 25GB)

[edit2]
/opt/etc/init.d/ boot_test.shfailBestaat nog
/opt/etc/init.d/ S99boot_test.shwerktBestaat nog
/usr/local/etc/rc.d/ boot_test.shwerktBestaat nog
/usr/syno/etc.defaults/S99boot_test.shwerktBestaat niet meer

[edit3]
Firmware upgrade is nu bezig

[ Voor 114% gewijzigd door Brickman op 03-07-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
moet ik de bestandsnamen prefixen met S99? geldt dat voor alle synology's? Wat is daar eigenlijk de logica van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Gebruikt linux zelf ook. Geef de start sequence van de deamons aan, S00 komt als eerste en S99 als laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
dat wist ik niet, ik doe dat nooit met mijn eigen daemons, die noem ik gewoon naar het programma. Conflicteert het niet als ik meerdere daemons maak met S99? Ik zou dan sickbeard, couchpotato en headphones allemaal aparte daemons maken waarschijnlijk.

edit:
je doet zelfs een firmware upgrade! top!

[ Voor 9% gewijzigd door Mar2zz op 03-07-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Nopes, de standaard deamons zijn ook 6 deamons die met S99 beginnen.
Verder nog niet nagedacht over deamons voor CP, SB en headphones.

Die had ik nog bewaard, was maar een kleine fix, die ik toch niet nodig heb ;).

[edit]
Deamon in /usr/syno/etc.defaults/rc.d is weg rest bestaat nog.

[ Voor 38% gewijzigd door Brickman op 03-07-2011 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Waar staan die daemons in de normale *nux varianten dan? Ik kijk ff in /etc/init.d maar daar zijn ze niet?

Ah mooi, die in /opt/init.d is dus the way to go! ik ga vanavond even aan de slag met headphonesinstaller en dan als daemon S99headphones.sh. Moet goed komen dus :p

Dit maakt het allemaal een stuk overzichtelijker en makkelijker wat betreft het maken van startup daemons.

[ Voor 56% gewijzigd door Mar2zz op 03-07-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Mar2zz schreef op zondag 03 juli 2011 @ 08:32:
@Julian, als dat alleen in de periscopemap staat dan is er iets niet goed gegaan. De installer checkt of je subversion geinstalleerd hebt met which svn. zo niet dan installeert ie het en haalt ie periscope voor je binnen in de map periscope. Vreemd dat Earzz en Royz ditzelfde probleem niet hebben (gemeld)?

Zou je 2 dingen willen bekijken?
a. Werkt het commando which svn bij jou? (wat is de output?)
b. Wat doet cd /volume1/@appstore && svn checkout http://periscope.googlecode.com/svn/trunk/periscope
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Lexis> which svn
/opt/bin/svn
Lexis>  cd /volume1/@appstore && svn checkout http://periscope.googlecode.com/svn/t
runk/periscope
A    periscope/periscope.py
A    periscope/plugins
A    periscope/plugins/Podnapisi2.py
A    periscope/plugins/TvSubtitles.py
A    periscope/plugins/SubtitleSource.py
A    periscope/plugins/Subtitulos.py
A    periscope/plugins/__init__.py
A    periscope/plugins/test.py
A    periscope/plugins/OpenSubtitles.py
A    periscope/plugins/SubtitleDatabase.py
A    periscope/plugins/TheSubDB.py
A    periscope/plugins/SubsWiki.py
A    periscope/plugins/unittests.py
A    periscope/plugins/BierDopje.py
A    periscope/plugins/Addic7ed.py
A    periscope/plugins/Podnapisi.py
A    periscope/plugins/SubScene.py
A    periscope/__init__.py
A    periscope/version.py
Checked out revision 149.

Moet er verder nog wat uit je post gebeuren? Want wat startup scripts betreft heb je volgens mij al een discussie met Brickman gehad net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Volgens mij niet. We gaan vanavond de startup daemons verder uitwerken.

Al zijn ze zowat klaar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Ah oke. Daemon he, spreek je dat nou uit als daimon of diemon? Laatste lijkt me logisch, maar op z'n Latijn is t de eerste... En anders was Deamon een logischere spelling. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
CarpeVentum schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:05:
[...]

code:
1
2
3
4
Lexis> which svn
/opt/bin/svn
Lexis>  cd /volume1/@appstore && svn checkout http://periscope.googlecode.com/svn/t
runk/periscope

Moet er verder nog wat uit je post gebeuren? Want wat startup scripts betreft heb je volgens mij al een discussie met Brickman gehad net?
Als het goed is moet je periscope het nu doen? of staat er nog AGE_DAYS in scanPath.sh? je kunt handmatig runnen door sh scanPath.sh "/pad/naar/video/ te doen in terminal (vanuit de periscope map uiteraard)

en het is gewoon diemon of diemun, het is net als demon. Check hier, klik het luidsprekertje en je hoort het: http://www.answers.com/daemon&r=67

[ Voor 10% gewijzigd door Mar2zz op 03-07-2011 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Haha in dat geval is het wel raar dat het Daemon heet...
Ik ga zo even kijken, ik was bezig met non-productief opruimen :) Thanks alvast, ik zal deze post updaten als ik meer weet (of een nieuwe aanmaken als er zo nog een discussie volgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:05
Is het iemand gelukt om ipkg te installeren op een Synology DS211 ? Ik volg bij elke website die ik tegen kom de instructies op (Linux-beginner dus echt knip en plak werk) maar na het runnen van het XSH script, zonder foutmeldingen, is ipkg gewoon niet bekend als ik het commando "ipkg update" geef.

-ash : ipkg update : not found

Ik weet het niet meer. :(

edit : ipkg probeer ik te installeren om Spotweb te laten draaien. Ook het automatische script in de TS draait maar zonder resultaat. http:/hierjeservernaam/spotweb geeft een error pagina.

[ Voor 20% gewijzigd door __R__ op 03-07-2011 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
__R__ schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:40:
Is het iemand gelukt om ipkg te installeren op een Synology DS211 ? Ik volg bij elke website die ik tegen kom de instructies op (Linux-beginner dus echt knip en plak werk) maar na het runnen van het XSH script, zonder foutmeldingen, is ipkg gewoon niet bekend als ik het commando "ipkg update" geef.

-ash : ipkg update : not found

Ik weet het niet meer. :(

edit : ipkg probeer ik te installeren om Spotweb te laten draaien. Ook het automatische script in de TS draait maar zonder resultaat. http:/hierjeservernaam/spotweb geeft een error pagina.
Bootstrap voor DS111, 211j, 211, 211+, 411j, 411slim:
cd /volume1/@tmp
wget http://wizjos.endofinternet.net/synology/archief/syno-mvkw-bootstrap_1.2-7_arm-ds111.xsh
sh syno-mvkw-bootstrap_1.2-7_arm-ds111.xsh
rm syno-mvkw-bootstrap_1.2-7_arm-ds111.xsh
# Reboot NAS
# Login as user root
ipkg update
ipkg upgrade

Heb mijn HowTo's ook weer wat op de schop genomen.
Er wordt geen gebruikt meer gemaakt van de SABnzbd start file, maar van individuele daemon files.

[ Voor 9% gewijzigd door Brickman op 03-07-2011 17:47 . Reden: types erbij vermeld ]

Pagina: 1 ... 20 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.