[2D/3D] GFX Contest 7: Alien Portrait Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:06

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://oi51.tinypic.com/28ioo3o.jpg

Welkom bij de zevende GFX contest: Alien Portrait

Stel, over vele honderden jaren is de mens in contact gekomen met buitenaardse rassen. Hoe zouden deze rassen er dan uitzien? Kunnen ze wel leven op onze planeet? Wat zouden ze eten en hoe planten ze zich voort? Wie zijn hun leiders en hoe zien hun er dan uit?

Ik vraag u, teken met uw eigen programma (2d/3d) een buitenaardse leider, die serieus poseert op de foto. Hoe deze er uitziet laat ik aan uw fantasie over. Misschien leuk om bij het plaatsen van de final een kleine introductie te geven naar wie we kijken. Een stukje motivatie over het karakter en de gebruikte technieken.

Zie de regels verderop in deze startpost voor de exacte details.

voorbeelden portrait foto's:
foto 1
foto 2

Voorgaande topics
2D/3D GFX Contest "Primitives"
2D/2D GFX Contest "Japan"
2D/3D GFX Contest "Tweakerland"
2D/3D GFX Contest "Sprookjes"
2D/3D GFX Contest "Character Design"
2D/3D GFX Contest "Nature meets Industry"

GoT Contest website
Stalllone en naam hebben een website gemaakt waarop alle finals van de contests worden verzameld:

GoT Contest website.

Stalllone en naam zijn op het moment bezig met het verzamelen van de finals uit vorige contests, als je ergens nog een final vindt die niet meer online staat dan kun je deze per DM naar Stalllone sturen zodat hij de afbeelding kan opnemen in het archief. Vermeldt er uiteraard even bij van welke contest de afbeelding is die je hem stuurt.

Stalllone en naam, bedankt voor het initiatief !!

Inleverdatum
Uiterste inleverdatum 28 februari 2011, 23.59 uur

De final mag gemaakt worden in ieder denkbaar formaat, maar de thumbnails die je hier plaatst dienen maximaal 600px breed te zijn. Hierdoor kan er uiteindelijk een mooie lijst gemaakt worden en kunnen de stemmers jouw werk op de meest handige manier bekijken. Ook de layout van dit forum zal je er erg dankbaar voor zijn :)

Plaats svp niet te grote thumbnails. Je kan altijd linken naar een grotere versie. Dit is een stuk fijner voor de mensen onder ons die een mobiele browser gebruiken en erg veel geld moeten betalen bij overmatig downloaden.

Deelname
De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 2D of 3D-scene is die je maakt, dan mag je gewoon meedoen. Je kan er alleen maar veel van leren en we zien hier graag hoe je steeds een stapje beter wordt in het maken van je kunstwerken :)

Als je nog een beetje nieuw bent in deze wereld en bijvoorbeeld niet weet welke programma's je kan gebruiken, dan kan je het beste eerst even in een van de volgende topics kijken:

Algemeen tekentopic (handgetekend / tekentablet only) part 8
\[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 12
\[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 42
Welk type van Wacom tablet?

Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

WIP: Snapshot
Om de activiteit in dit topic te behouden willen we je vragen om iedere week minstens een "snapshot" te plaatsen van je werk, ongeacht de staat waar het zich in bevindt.

Je laat hiermee zien dat je actief meedoet aan de contest, en misschien nog wel belangrijker, je motiveert andere mensen om ook mee te doen! Of om nog net even een stapje verder te gaan, want tja, een contest wil je ook graag winnen... ;)

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Probeer het voor anderen ook makkelijk te maken om kritiek op jouw werk te leveren. Dat wil zeggen; leg uit waar je mee bezig bent, wat je wil bereiken en waar je graag kritiek over zou willen ontvangen.
  • Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat. De plugin of het effect mag ook niet een te grote rol spelen binnen je scene.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: één afbeelding. Geef duidelijk aan welke dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant, zeg niet alleen dat het er mooi of minder mooi uit ziet, motiveer je reactie ook
  • Over het algemeen verzorgt de winnaar van de contest de volgende contest.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte werken.
  • Gebruik geen werk van andere mensen, inclusief prefabs (ie. Poser). Textures of brushes zijn hierop een uitzondering, maar alleen als ze gebruikt worden als een onderdeel van je scene.
  • Houd het gebruik van technieken binnen de perken. Een foto van een keukenvloer vol dominosteentjes om je scene mee uit te beelden is niet de bedoeling. We zitten hier in het /gfx-forum, waarin het naast 3d (op de pc) voornamelijk om digitale 2d op de pc en om een beperkt aantal platte analoge vlakken buiten de pc draait (zoals bijvoorbeeld tekenpapier, wat ingescand of gefotografeerd mag worden).
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden, Mocht dit niet je voorkeur zijn, is er ook nog Photobucket (login vereist). Ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede.
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 600 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.
  • Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!

Puntentelling
Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan.

Uiteraard mag je jezelf geen punten geven O-) dat is de taak van de andere stemmende deelnemers ;)

Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.
Om het geweldige DM-systeem van GoT te promoten is het de bedoeling dat je je scores via een Direct Message naar de TS stuurt.

DM mij je PUNTEN en niet een top 10 lijst. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Na ontvangst van de DM ontvang je zsm een berichtje terug ter bevestiging en om je te laten weten of alles correct is opgestuurd.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Hier een link voor de TS om de scores bij te houden : http://dreamsofthemind.com/3dcontest/

*O* Contest gewonnen? *O*
Dan is het aan jou om, eventueel in overleg met de andere deelnemers, het onderwerp van de volgende contest te bepalen. Vervolgens mag je de nieuwe contest opstarten. Dat houdt in, de oude startpost kopieren en aanpassen voor het nieuwe onderwerp.

Er wordt ook verwacht dat je aan het einde van de contest, alle finals bijelkaar verzamelt en die voor de overzichtelijkheid in één bericht zet. Hierbij vermeld je dan je emailadres of wijzig je de link in de startpost zodat deze naar je eigen DM wijst zodat de deelnemers de scorelijstjes naar je kunnen opsturen. Wanneer je de lijstjes van alle deelnemers binnen hebt, kan je mbv de excelsheet, de eindscores berekenen. Als je om een of andere reden niet kan of geen tijd hebt. Meld dat dan even, dan kan een vrijwilliger het overnemen.

Kijk op deze pagina voor uitleg over de excelsheet en hoe de eindscores te berekenen : http://dreamsofthemind.com/3dcontest/. Hier graag een jpegje of dergelijke van maken zodat iedereen makkelijk de scores kan bekijken!

Dankwoord+ Surprise
Deze startpost is zoals gewoonlijk bijna helemaal gekopiëerd van de vorige contest. Dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.
En de prijs zijn we niet vergeten! Mooier dan NME kan ik het niet typen dus bij deze:

De winnaar van de contest zal 2 maanden lang (maximaal tot de volgende winnaar bekend is) de titel "Winnaar GoT GFX-contest" onder zijn of haar nickname dragen. Deze titel is een wisseltrofee en als je hem wil houden zul je je best moeten doen tijdens de volgende contest.

Good luck!

[ Voor 100% gewijzigd door RoyK op 14-12-2010 20:42 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Hmm, misschien toch maar eens z-brush proberen deze kerstvakantie :)

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Daar zat ik ook aan te denken bozozo. Dat is toch ook zonder 3Dmax te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 11:15
sculptris is ook best goed (en gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:02

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik ga alleen Sculptris gebruiken dit keer, alleen voor t renderen ga ik naar Max.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Uwww.. Dit is wel de contest voor mij!!!

Nou nog vrije tijd zien te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
28 februari, dat geeft genoeg tijd om iets moois uit te werken. :)
Ik weet nog niet precies waarmee ik het ga doen, maar heb wel al wat leuke ideëen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Het workflow idee dat ik had, gaat bij een contest als deze helaas niet werken. Die gaat dus nog ff de koelkast in. Eens zien of ik wat kan verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik ga proberen een familieportret te maken, van een beetje een lower class alien family. Hoog Tokkie/Floddergehalte met vadsige ouders, een emo kind (puberend, dmv lifestyle afzettend tegen ouders en gezag), een larf (baby) en een huisdier, gezamenlijk poserend voor de foto.

Da's het plan, nu zien wat ervan terecht komt... Komende dagen kom ik nog wel met een schets maar daarna kan ik er eerst weer een week niet aan werken.

[ Voor 7% gewijzigd door SnoeiKoei op 07-12-2010 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
da's ambitieus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Yup maar met sculpten gaat het hard en ik ga helemaal niks riggen ofzo. Bovendien mag het lekker cartoonish worden van mij dus niet heel veel detail. En ten slotte leg ik de lat altijd hoog voor de contest :X

[ Voor 25% gewijzigd door SnoeiKoei op 07-12-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Leuk onderwerp, ik ga ook maar eens een keer meedoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35183

Eerste WiP.
M'n scanner is een beetje gaar, vandaar die mooie zwarte streep.

Zijn hoofd ga ik nog veranderen naar een meer koninklijke minachting,

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/fe0239.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Zit er nu een teddybeer in de oven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien toch maar slug pastijtjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Effe zitten schetsen in Sculptris, weet niet zeker of ik doorga met deze anatomie maar vond m wel grappig. Dit zou de moeder in het familieportret kunnen worden:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5086/5240410061_d7b295f621_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
ik ben er nu ook in bezig, en moet echt even aan het 3D wereldje wennen. Ik zoek de "hand" knop zodat ik bij een inzoom actie het object opzij kan schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

RoyK schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 15:01:
ik ben er nu ook in bezig, en moet echt even aan het 3D wereldje wennen. Ik zoek de "hand" knop zodat ik bij een inzoom actie het object opzij kan schuiven.
Shift indrukken samen met je middelste muisknop / penknop = pan.

Misschien wel handig om te weten, hier staat een Sculptris Cheat Sheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Misschien dat ik Sculptris ook eens probeer. Ziet er leuk uit.
Heb wel ervaring met Mudbox.

[ Voor 11% gewijzigd door Zamorano op 07-12-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

ook ik ga meedoen, maar dan in mijn kerstvakantie :+ , ik hoop eindelijk weer eens een final in te leveren, en dus zal ik de lat minder hoog moeten leggen! *gaat alvast nadenken*.

en btw:

@SnoeiKoei nice, nu al! Dit lijkt me zo'n prachtig model om een mooi gedetailleerde alien van te maken! Maar misschien gaat cartoony ook wel cool zijn.

@ VAC, al best wel mooi, maar volgens mij heeft Elzar (futurama :) ) een minder hoekig hoofd. Zijn hoofd straalt wel wat vriendelijkheid uit, als ik me niet vergis.

[ Voor 7% gewijzigd door windwarrior op 07-12-2010 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Als iedereen een final inlevert die nu zegt mee te doen, gaan we het lekker druk krijgen :), een gezonde opleving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

RoyK schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:08:
Als iedereen een final inlevert die nu zegt mee te doen, gaan we het lekker druk krijgen :), een gezonde opleving?
Ik wil je pret niet al te hard drukken maar zo gaat het altijd: eerst allemaal enthousiaste mensen "Leuk onderwerp, ik heb een idee!" en daarna hoor je van de meesten niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
en ik heb gezegd dat ik nog moet zien of ik inspiratie krijg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wip2

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2zohjqg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik vind het eerlijk gezegd niet echt een portret.

En je wilde hem koninklijke minachting geven, zei je eerder. Maar welke koninklijk figuur wil nu geportretteerd worden bij het fornuis? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zamorano schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:30:
Ik vind het eerlijk gezegd niet echt een portret.

En je wilde hem koninklijke minachting geven, zei je eerder. Maar welke koninklijk figuur wil nu geportretteerd worden bij het fornuis? ;)
Elzar natuurlijk. Samen met z'n spiceweasel :D BAM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ah, het is dus een bestaand personage. En het is een kok.
Dat verklaart iig het fornuis.

Maar ik lees dat Elzar 4 armen heeft. Waar zijn die andere 2? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
niet bijster origineel dan VAC, (vond al dat het wat Simpsons achtigs had, maar ken de serie eigenlijk helemaal niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:05

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Interessant onderwerp :D
Ik ga voor de zoveelste keer weer kijken of ik mee kan doen. De komende twee maanden heb ik niet heel veel boeiends te doen, dus zal de moeilijkheid meer liggen bij de motivatie. Maar ik ga m'n best doen :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

4 armen, crap!

Originaliteit tsja... We hebben nog een paar maanden ik bedenk nog wel wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06 13:19

DapperKonijntje

Draw monkey

Cool onderwerp, net even snel geschetst om vast de feel te krijgen, zit nog een beetje te twijfelen of ik voor mensachtig zal gaan of iets compleet onbekends

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/11kumo9.jpg.

[ Voor 30% gewijzigd door DapperKonijntje op 08-12-2010 16:39 ]

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
oké, jij mag ook niet meer mee doen ;)
heb we het idee da het perspectief wat verwrongen is. Verder erg netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Moeilijk moeilijk moeilijk dit :)

De inzendingen beginnen al goed!

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Wauw Konijntje! Je bent al lekker bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Sfeervol idd. Ben benieuwd hoe je verder gaat.

Ik zit zelf ook nog te dubben over iets compleets aliens, of 'human with a twist'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Zamorano schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:47:
Sfeervol idd. Ben benieuwd hoe je verder gaat.

Ik zit zelf ook nog te dubben over iets compleets aliens, of 'human with a twist'.
Ik draai het om, ik wil "Alien with a human twist" bereiken... Vreemde lichaamsbouw, wat onherkenbare onderdelen maar toch wel zo dat je ziet wat ongeveer waarvoor dient. En dan ineens een heel menselijke mond ofzo erin bouwen.

Ik heb bijvoorbeeld niet zo veel met Star Trek, mede omdat de "Aliens" daar zo menselijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:57

KneoK

Not in a million lightyears

Tof onderwerp!! Ik heb ook wel een aantal ideetjes, post wel een wip als ik wat meer weet over de haalbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

Vanochtend oude tekening ingescant, meer als 15 jaar geleden gemaakt. En daarna met 3Dstudio uitgewerkt tot 3dmodel. Ga nu proberen om de verschillende onderdelen met Sculptris te bewerken. ;)

Moet nog wel verzinnen hoe ik deze alien serieus ga laten poseren. :P

Afbeeldingslocatie: http://i1044.photobucket.com/albums/b444/sargonaut/scan01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1044.photobucket.com/albums/b444/sargonaut/UntitledLifeform01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eerste probeersel met Sculptris.
Afbeeldingslocatie: http://i1044.photobucket.com/albums/b444/sargonaut/UntitledLifeform02.jpg

Wip:

Alien Self Portrait :
Afbeeldingslocatie: http://i1044.photobucket.com/albums/b444/sargonaut/alienportrait01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Das ook niet handig als z'n hersenen buiten z'n lijf aan 2 staken hangen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/12/12/1292129454-871.jpg

Kleine versie
Klik hier voor grote versie

[ Voor 161% gewijzigd door Lasteraar op 12-12-2010 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-06 18:57
Ik doe ook maar eens mee.

Maar ehhh "Uiterste inleverdatum 28 februari 2010, 23.59 uur" .

;)

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mier gemaakt, voor op de achtergrond. ;)

wip:
Afbeeldingslocatie: http://i1044.photobucket.com/albums/b444/sargonaut/miersml.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-06 15:17
Leuk onderwerp!

Concept (ik ben meer van de 3D eigenlijk, maar doe een poging. Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m-proost/AlienPortrait_04.jpg

Hij heeft een soort Shrek-achtige 'oortjes' en een maf beestje/slak als huisdier (of sidekick ofzo). Het soort Balkenende onder de leiders, maar dan oud en stoffig(er). Meer een wetenschapper dan een geboren leider.

Ik weet nog niet of het conceptje lekker vertaald naar 3D, nu zijn die zwarte outlines wel grappig, bij 3D heb ik die niet meer. Tenzij ik een toon-material gebruik...

Edit; plaatje werkt weer, ik sliep bijna denk ik

[ Voor 23% gewijzigd door LiToKi op 15-12-2010 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

LiToKi _/-\o_ Hij is terug :P !

Ik krijg alleen een melding over username/pass om je plaatje te bekijken :P m.a.w. we zien nog niks...

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
leuke stijl loki.

Anoniem: 381244

Hier is een eerste WIP om te laten zien dat ik ook meedoe. Ik weet nog niet of het uiteindelijk deze vorm krijgt, maar het worden in elk geval een boel veren (misschien niet veren zoals we die op aarde kennen)

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/5jtaid.jpg

Ik weet niet echt waar het standaardniveau van GoT Graphics ligt; zeg het maar als het te slecht is.

• D-rez
ik ben anders benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
w.i.p.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m-proost/AlienPortrait_03.jpg

Er moet nog vanalles aan gebeuren; modelling, uv's, textures, materials tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Leuk! Lekker warm sfeertje heb je al te pakken :)

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Geweldig :D
Ziet er heel goed uit LiToKi.
Ik heb wel steeds het idee dat hij z'n tong uit z'n mond heeft hangen :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Echt heel vet! MIsschien moet je de pijp die hij uit zijn mond heeft steken iets meer "nerf" geven, zodat hij wat meer vat hout lijkt. (ik weet even niet of ik de goede term in mijn hoofd heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Mijn WIPje:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GjEV8WuHzXNkfGbAWVYapReC/full.jpg

Eens kijken wat ik hier van kan maken :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 22:30
woh, LiToKi is back, en hoe! Nog steeds een dezelfde (en verbeterde) stijl zo te zien. Heerlijk! :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• LiToKi
@bozozo thanks :)

@Spike_Wolf mja, vind die pijp zelf ook niet helemaal je-van-het. Als z'n huisdier er straks bijkomt zit hij waarschijnlijk in de weg. Misschien haal ik 'm helemaal weg.

@windwarrior ik heb nog geen textures gebruikt, het zijn allemaal platte kleuren (specular hier en daar, SSS op z'n huid daargelaten), dus als de pijp blijft krijg hij een mooi nerfje/houtstructuurtje.

@Rakkerzero cool! vind 't vooral leuk dattie buiten het frame loopt :) wat is het idee met die grote paarse bult onderin? Misschien kan je er nog een voetje oid aanzetten? :)

@inquestos thanks en niet teveel veren graag :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

LiToKi schreef op donderdag 23 december 2010 @ 09:01:
@Rakkerzero cool! vind 't vooral leuk dattie buiten het frame loopt :) wat is het idee met die grote paarse bult onderin? Misschien kan je er nog een voetje oid aanzetten? :)
Ik weet nog niet wat ik met het onderste paarse wil gaan doen. Het eerste idee was dat de tentacle hier doorloopt, maar het zou ook zou maar de bovenkant van het 'hoofd' van de alien kunnen zijn. Ik ben er nog niet uit. Ik ga gewoon verder met tekenen en verzinnen en zie wel wat er uit komt.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
@litoki, wat een super droog ontwerp. Echt heel gaaf! Misschien een idee dat hij iets meer naar de camera draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Gloeiende, heel frustrerend.
Ik heb een leuk karakter in m'n hoofd, en gedeeltelijk op papier staan, de bovenhelft ben ik heel tevreden over tot zover, alleen krijg ik de benen niet overtuigend op papier. Iig niet in de pose die ik wil -O-
De pose veranderen zorgt er weer voor dat het minder een portret is.. zucht.
Het zou makkelijker worden als ik de benen in 3D zou modelleren als refferentie, maar daar heb ik de tijd niet voor..

Humankind… be both.

• LiToKi
w.i.p. weer. Klik voor iets groter.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m-proost/AlienPortrait_08_edit_thumb.jpg
Ik wil nog schoonheidsfoutjes wegwerken, materials nog wat tweaken en ben nog steeds niet tevreden met z'n pijp... En er moet nog iets van een simpele omgeving omheen, hij lijkt nu te zweven ofzo door gebrek aan referentie. Het patroon op z'n jasje loopt nu wat willekeurig (dan recht, dan onder een hoek), weet niet of dat leuk overkomt zo.

@RoyK: Camera-hoek iets meer van voren werkt goed :).

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Misschien kan je van zijn pijp iets futuristisch maken, een beetje old skool hightek professor achtig iets ofzo.
Oh, en moet hij zijn pijp niet vasthouden? Lijkt me leuker voor het portret omdat er dan wat 'actie' inzit. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Zeror op 30-12-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Hier dan ook mijn WIP maar even.
Alien Portrait WIP 01

Ik ben nog verre van tevreden over de benen.
En voor het portret moet ik nog wat anders met de armen doen..

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 20:59
@ LiToki

Netjes man. Hij straalt erg veel karakter uit. Het patroon op zijn jasje zou ik wel fixen, het komt nu wat onrustig over.
Spike_wolf schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:24:
Hier dan ook mijn WIP maar even.
[afbeelding]

Ik ben nog verre van tevreden over de benen.
En voor het portret moet ik nog wat anders met de armen doen..
Wel een leuk karakter. De benen passen inderdaad niet bij het lichaam. Als je klauwen gebruikt dan moet de rest van het lichaam ook scherp/gevaarlijk lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
En hoe gaat het hier mensen? @Litoki: gewoon geweldig!! Misschien het karakter iets meer naar de camera toe draaien? Hij kijkt er nu zo heel veel langs de camera.. wel een topper hoor!! Mijn complimenten. Hoeveel uur heb je hier nu in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
RoyK schreef op maandag 10 januari 2011 @ 08:31:
En hoe gaat het hier mensen? @Litoki: gewoon geweldig!! Misschien het karakter iets meer naar de camera toe draaien? Hij kijkt er nu zo heel veel langs de camera.. wel een topper hoor!! Mijn complimenten. Hoeveel uur heb je hier nu in zitten?
Grote stilte hier ;(.

Ik kan 'm denk ik niet veel verder meer draaien zonder dat z'n smile niet zichtbaar meer is. Misschien dat de specularity op z'n ogen teveel z'n afwijkende blik geeft... En heb om eerlijk te zijn de uren niet bijgehouden, maar ik schat 8-10 uur? Renderen gaat stiekem ook veel tijd inzitten, vind 't leuk om te pielen met material settings :).

Krijgen we nog iets van jou te zien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Ik ga mijn best doen. Maar ik ben de laatste weken overladen met betaald tekenwerk. Goed nieuws natuurlijk..want het begint echt lekker los te komen. Maar ik wil ook graag hier iets toevoegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141

mooie wips al. Helaas kan ik niet meedoen. Ik zit in dordrecht voor een tijdje.
Ga vooral zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Poging tot marsmannetje: wip 1
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/ixh98k.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Salvatron op 23-01-2011 03:14 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187672

Ziet er al goed uit Spruit 11!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn plaatje begon weer behoorlijk weird te worden, lang nagedacht of ik het resultaat nog wel zou plaatsen, maar ik ga er niet mee verder. Heel misschien dat ik nog aan iets anders begin, maar heb even geen idee.

@Litoki: Vind 'm erg goed, en zoals Rakkerzero al noemde zou het wel gaaf zijn als hij de pijp vasthoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Anoniem: 199803 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:05:
@Litoki: Vind 'm erg goed, en zoals Rakkerzero al noemde zou het wel gaaf zijn als hij de pijp vasthoudt.
Inderdaad. Zoals dit bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0ABm6nLK4l2SWKAtikXrG24E/full.jpg

Oh, die rook op de foto zou ook een leuke toevoeging zijn voor je portret :P

@hieronder: fixed.

[ Voor 11% gewijzigd door Zeror op 25-01-2011 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Rakkerzero schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:59:
[...]

Inderdaad. Zoals dit bijvoorbeeld:

[afbeelding]

Oh, die rook op de foto zou ook een leuke toevoeging zijn voor je portret :P
plaatje werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
ik hoop deze week wat tijd vrij te kunnen maken om mijn tekening in orde te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m-proost/AlienPortrait_14_edit_thumb.jpg
Klik voor groter.

Moet nog iets met de tafel en de achtergrond... weet alleen niet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Hij is echt waanzinnig kerel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Heel erg gaaf idd.
Misschien hem iets meer laten leunen op die tafel. Ietsjes nonchalanter qua houding.
Op de achtergrond misschien een buitenaardse versie van een schoolbord, met allerlei rare tekens?

Ik moet binnenkort ook maar eens beginnen. Heb inmiddels wel wat ideetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
schets..! start is gemaakt!

Afbeeldingslocatie: http://oi56.tinypic.com/sy7b5d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

LiToKi schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:35:
Zoiets?
[afbeelding]
Klik voor groter.

Gaaf! Naast dat het er netjes uit zien heeft het ook veel stijl/gevoel. Top, 1 van de moeilijkste punten kwa 3dmoddeling van een karakter naar mijn idee.

Zou zelf gaan voor een heel oud "bibliotheek" behangetje. Gezien de wijsheid en oudheid die hij uitstraalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Anoniem: 123349 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:11:
Zou zelf gaan voor een heel oud "bibliotheek" behangetje. Gezien de wijsheid en oudheid die hij uitstraalt.
Afbeeldingslocatie: http://galton.org/images/athenaeum-reading-room.jpg

Afbeeldingslocatie: http://galton.org/images/athenaeum-library.jpg

Zoiets lijkt me dan een erg mooie setting!
Verder erg model.

Trouwens heel gek. Ik tekende vroeger altijd exact dat poppetje (alleen niet oud en 3D, maar toch). Precies die mond, die nek, die ogen en die oren. Geinig om te zien!

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Zoiets?
[afbeelding]
Klik voor groter.

Wow, vet mooi!

Misschien moet je het beestje om zijn nek nog haren geven, een beetje een pluizenbol maken, lijkt me wel cool. En ook zou ik de achtergrond nog iets leuker maken, met een oude stoel ofzo, past wel bij hem :P

Edit: negeer opmerking over achtergrond, misschien had ik de andere replies moeten lezen :P *<sarcasme> windwarrior vindt lezen af en toe best lastig</>*

[ Voor 13% gewijzigd door windwarrior op 25-01-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Zoiets?
[afbeelding]
Klik voor groter.

Jaa, Mooi gedaan zo.
Prof. A. Lien ( of heet ie anders?? :P ) ziet er al cool uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Misschien kun je zijn rechter hand achter zijn rug doen om hem een wat statischere houding te geven?

En het is wel knap dat dat potlood blijft zitten daar :+
Nee maar ziet er netjes uit, die pijp in zijn hand is een stuk beter/duidelijker :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dacht zelf meer in de richting van het voorbeeld van Rakkerzero, maar zo is 'ie ook leuk. En de texture van de jas is een stuk beter zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Thanks voor alle reacties :$

Kan ik goed wat mee! Die boeken lijken me wel cool, al heb je dan kans dat 't nogal druk wordt. Misschien blur ik 't wel, als een soort DOF.

@Rakkerzero: Z'n naam en titel staan in het plaatje B).

@Spike_wolf: Magisch zwevend potlood :).

@Tjeemp: Grappig! Heb je nog zo'n tekeningetje?

@Sargonaut: Ik ga nog kijken of een extra krijtstreepje erdoorheen leuk is. Het is nu de standaard checkerboard-material :P.

@RoyK: Geinige rakker daar op die stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

LiToKi schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:09:
@Rakkerzero: Z'n naam en titel staan in het plaatje B).
Ik kan geen alien lezen, sorry :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Rakkerzero schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 23:31:
[...]

Ik kan geen alien lezen, sorry :+
De iets oudere gamers (de 25+-ers) zullen 't schrift/lettertype misschien herkennen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Waar in het plaatje staat het?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
de onderste rand

tekens komen me wel vaag bekend voor, maar heb echt geen idee van waar.

[ Voor 70% gewijzigd door D-rez op 26-01-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:42:
de onderste rand

tekens komen me wel vaag bekend voor, maar heb echt geen idee van waar.
Hint: Commander Keen.

Vertaling:
spoiler:
Henk-Great observering tyrant

lekkere taalmix :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Nog even verder gewerkt

Afbeeldingslocatie: http://oi52.tinypic.com/15qx84n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Keen, lol

das al heel lang geleden....

maar 25+? 2011 - 25 = 1986. In die tijd speelde 4, 5 jarigen volgens mij nog niet op de pc? of wordt ik nu echt oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
D-rez schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:48:
Keen, lol

das al heel lang geleden....

maar 25+? 2011 - 25 = 1986. In die tijd speelde 4, 5 jarigen volgens mij nog niet op de pc? of wordt ik nu echt oud?
Hehe, geen idee, ik ben 28 en ken Commander Keen nog goed. Ik was 7 toen... 25+ was ook meer een gok, zie nu pas dat Keen uit '90/'91 komt. Viel me overigens nog mee dat er van het Standard Galatic Alphabet nog een ttf te vinden was...

Zal die titel ook in het Nederlands zetten. Taalmix is niet zo lekker nee :).

@RoyK: lekker behagelijke kamer.

[ Voor 8% gewijzigd door LiToKi op 26-01-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Ja, ik ga er proberen een avond sfeertje in te krijgen.. Maar ik zoek nog een beetje de grap met het wezentje. Misschien een ufo op de rand van de bank, of zo iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

RoyK schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:11:
Ja, ik ga er proberen een avond sfeertje in te krijgen.. Maar ik zoek nog een beetje de grap met het wezentje. Misschien een ufo op de rand van de bank, of zo iets.
Of een vakantiefoto aan de muur (of van een ontvoerde koe), of een speelgoedkoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Nee, ik kan geen koe meer zien. Ik heb net 16 wenskaarten getekend met het thema koeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

RoyK schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:19:
Nee, ik kan geen koe meer zien. Ik heb net 16 wenskaarten getekend met het thema koeien.
:D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Mwargh, laatste 3d file corrupt! Gelukkig save ik incremental elke keer, dus niet zoveel kwijt.. maar toch }:|

Ik zit me ook af te vragen hoe een snoei-koei er eigenlijk uitziet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

LiToKi schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:03:
[...]

Hehe, geen idee, ik ben 28 en ken Commander Keen nog goed. Ik was 7 toen... 25+ was ook meer een gok, zie nu pas dat Keen uit '90/'91 komt. Viel me overigens nog mee dat er van het Standard Galatic Alphabet nog een ttf te vinden was...

Zal die titel ook in het Nederlands zetten. Taalmix is niet zo lekker nee :).

@RoyK: lekker behagelijke kamer.
Zelfs ik heb nog keen gespeeld, en ik ben nu 19 :), overigens, jammer van de corrupte file, wat ben je verloren, zeg maar van de laatste wip naar de een na laatste wip, of minder?
Pagina: 1 2 Laatste