[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 81.648 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 14:49
Je kan ergens instellen in windows hoe het contrast en alles van de fonts is, dit kan veel verbeteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 20:16
Tranzy schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:54:
Hoe zijn jullie font instellingen. Heb problemen met wat software en wegvallen van text. Bij mij staat het op 125% (default). Op 100% is het wel weg maar wordt het allemaal wel erg klein.
Misschien een bril kopen?
Je moet misschien even wennen aan de hoge resolutie maar als je ogen er eenmaal aan gewend zijn is het erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulkmans
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 20:40
Zo gisteren een XPS 15 besteld. (i7, 4gb geheugen, 640gb schijf en de 435GT).

Alleen jammer dat de geplande leverdatum op 3-3-2011 staat. Vind het persoonlijk wel erg lang.

Hoe zal dat verlopen met de garantie? Gaat de garantie in op de besteldatum of op de leverdatum? Anders snoepen ze lekker 1.5 maand van de garantie af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 09:24
MattyBomba schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:49:
[...]

Misschien een bril kopen?
Je moet misschien even wennen aan de hoge resolutie maar als je ogen er eenmaal aan gewend zijn is het erg fijn.
Ik heb zelf een bril, maar vind het toch veel prettiger lezen op 125% hoor.
Moet verder zeggen dat de meeste software daar tegenwoordig vrij goed mee overweg kan, alleen inderdaad in een paar programma's dat de letters een klein beetje afgeknipt zijn.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Weet iemand nog een aantal codes meer voor de XPS 15? Via de mail kreeg ik net N00XL523 door, maar die is ook nog steeds niet veel goedkoper. Ik zoek eigenlijk andere Epp alternatieven dan 1 t/m 6 want die zijn op dit moment maar schraal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
Op de N00XL502 bespaar je vandaag 354 euro. Klopt dit wel? :X Hij staat direct gelinkt vanaf de website.
Ik zit al een tijdje te twijfelen voor een nieuwe laptop en met deze deal is dit wel bijzonder interessant. Dan wel een i5-460m erin in plaats van de i3 en wellicht het 1080p beeldscherm (wat is daarover de algemene mening? 200 euro extra waard?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tranzy schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:54:
Hoe zijn jullie font instellingen. Heb problemen met wat software en wegvallen van text. Bij mij staat het op 125% (default). Op 100% is het wel weg maar wordt het allemaal wel erg klein.
100% natuurlijk 8) als je dat niet kan lezen zou ik toch bij de opticien langsgaan.
Remzz schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:33:
Je kan ergens instellen in windows hoe het contrast en alles van de fonts is, dit kan veel verbeteren!
dat heet cleartype, ik vind het beter lezen als dat uitstaan, maar het verschil is niet zo groot.\
mulkmans schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:36:

Alleen jammer dat de geplande leverdatum op 3-3-2011 staat. Vind het persoonlijk wel erg lang.

Hoe zal dat verlopen met de garantie? Gaat de garantie in op de besteldatum of op de leverdatum? Anders snoepen ze lekker 1.5 maand van de garantie af...
Bezorgdatum natuurlijk.
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:33:
Weet iemand nog een aantal codes meer voor de XPS 15? Via de mail kreeg ik net N00XL523 door, maar die is ook nog steeds niet veel goedkoper. Ik zoek eigenlijk andere Epp alternatieven dan 1 t/m 6 want die zijn op dit moment maar schraal...
02epp? die is al maanden de goedkoopste.

http://configure2.euro.de..._30=321942&oc=N00XL502epp
Joss schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:13:
Op de N00XL502 bespaar je vandaag 354 euro. Klopt dit wel? :X Hij staat direct gelinkt vanaf de website.
Ik zit al een tijdje te twijfelen voor een nieuwe laptop en met deze deal is dit wel bijzonder interessant. Dan wel een i5-460m erin in plaats van de i3 en wellicht het 1080p beeldscherm (wat is daarover de algemene mening? 200 euro extra waard?).
Zie [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen, dan weet je ongeveer wat het verschil is.

Mijn mening: het scherm is zijn geld zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

De 03epp was eerst 'extreem' goedkoop, ik hoop dus eigenlijk dat die weer terug komt. Nu kom ik uit op:
- i5-560M
- FHD
- 6200 wifi
- 4GB
- 500GB
- 1jaar home support
voor 944 euro

En met de 3epp was het toen iets van:
- i5-560M
- FHD
- 6200 wifi
- 3GB
- 320GB
- 3 jaar home support
voor rond de 800 euro ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee wanneer de Sandy-Bridge naar de XPS 15 komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
mulkmans schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:36:

Waarom bestel je een i7 nu, net nu de betere en snellere Sandy Bridge processoren in opkomst zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:06:
[...]

maak daar maar 950-1000 van.

het is puur een gok, maar de prijzen zullen ongeveer €50 stijgen t.o.v. vergelijkbare processors (i5 560m -> i5 2540m) enz, de i7 versie zal rond de €1050-1100 zijn om de concurrentie met pricewatch: Asus N53SV-SZ016V aan te kunnen. (kopers lees eerst trabuca in "[Ervaringen] laptops met hoge resolutie ..." + discussie). Misschien zelfs nog duurder.
Misschien dan toch maar een 'oude' i5 bestellen, hopelijk wordt die nog wat goedkoper. Wil echt niet meer dan 800 - 850 euro uitgeven. En dan liever een wat mindere processor / minder geheugen of kleinere dan inleveren op het FHD scherm.

De rest valt ook nog makkelijk te upgraden toch? Of zit die SB op een nieuwe socket? Als ik nu een XPS 15 koop met i5, kan ik die dan over pak hem beet 2 jaar nog een leuke snelheidsboost geven qua processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Laatst online: 03-09 19:39
Leolinedance schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:54:
[...]

Misschien dan toch maar een 'oude' i5 bestellen, hopelijk wordt die nog wat goedkoper. Wil echt niet meer dan 800 - 850 euro uitgeven. En dan liever een wat mindere processor / minder geheugen of kleinere dan inleveren op het FHD scherm.

De rest valt ook nog makkelijk te upgraden toch? Of zit die SB op een nieuwe socket? Als ik nu een XPS 15 koop met i5, kan ik die dan over pak hem beet 2 jaar nog een leuke snelheidsboost geven qua processor?
SB gebruikt sowieso een hele andere chipset. Upgraden gaat niet lukken.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Upgraden gaat niet lukken, het is niet dat je er over 2 jaar een hexacore oid in kan stoppen.

hoogstens een sneller geclockte arrandale, maar die kan je op dit moment ook kopen, koop hem dan meteen. Als iets over 2 jaar het upgraden waard is is dat vandaag ook zo.
Leolinedance schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:54:
[...]

Misschien dan toch maar een 'oude' i5 bestellen, hopelijk wordt die nog wat goedkoper.
Vertrouw er maar niet op.

de enige plek waar de prijs daalt is V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:34:
Heeft iemand een idee wanneer de Sandy-Bridge naar de XPS 15 komt?
Dat zal denk ik februari gaan worden... Ik hoop eerder, maar goed...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulkmans
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 20:40
Waarom bestel je een i7 nu, net nu de betere en snellere Sandy Bridge processoren in opkomst zijn?
Omdat er altijd wel weer iets beters en snellers uitkomt, dus daar ga ik niet op wachten. i7 is snel genoeg voor mij.

Verder heb ik nu een laptop nodig, ga met een studie beginnen. dusja..

Maar hij staat al in productie, stiekem hoop ik hem volgende week al te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:17:
[...]

100% natuurlijk 8) als je dat niet kan lezen zou ik toch bij de opticien langsgaan.
Dat is onzin .. mijn probleem is dat de tekst size in de menu's van firefox en ie erg klein zijn. De tekst grootte in de menu's van windows zelf en op de pagina's zijn prima te lezen.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentcharlie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-03-2024
Heeren,

Ik zitmet het volgende. Ik wil een nieuwe laptop aanschaffen en volg dit topic nu al een week en de xps15 heeft daardoor mijn aandacht getrokken. Nu ben ik maar een arme student die zijn biertjes moet kunnen blijven betalen en die ook nog een reis naar Vietnam op de planning heeft staan.

Nu gebruik ik mijn laptop veel voor school alleen wil ik er ook een beetje redelijk op kunnen gamen. Wil hem linken aan mijn nieuwe Sony Bravia ( een van de redenen dat ik mezelf nu arm noem) en daarop met een xbox controler lekker games spelen als Fifa 11 en Bad company 2 etc.

Nu vroeg ik me af of een xps met een i3 processor en 3 gb geheugen dat aankan. Of is dit dan echt een miskoop? En is het wel mogelijk om games te spelen op mijn tv en hoe vergelijkt zich dat met mijn xbox360 qua kwaliteit?

Sorry als ik lastig ben maar ik heb zelf echt 0 verstand van computers en wil mezelf toch een miskoop besparen.

Groeten,

Charlie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 08:21:
[...]

Dat zal denk ik februari gaan worden... Ik hoop eerder, maar goed...
Dat komt dan mooi uit ik wil namelijk begin maart mijn XPS bestellen als ze tegen die tijd een Sandy-Bridge hebben dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalive
  • Nu online
Hij is maandag binnengekomen (i7, 1080p en 9Cell) en wat een heerlijke laptop. Ik kwam van een oude Acer af met brakke laptop boxen en een 1280x800 scherm dus dit scherm in combinatie met de boxen is wel even wennen. Net ook Inception gezien op 1080p en dan zie je pas wat voor een briljante laptop dit is. Ik ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt want ik heb heel wat uren op google en Tweakers doorgebracht op zoek naar de juiste laptop.

Ook wel fijn dat Dell maar weinig programma's erop heeft gezet die onnodig zijn, bij opstarten heb ik het één en ander uit moeten vinken en ook heb ik nog wat dingen eraf gegooid maar qua hoeveelheid viel het eigenlijk reuze mee. Op mijn Acer laptop stond destijds veel meer zooi wat dat betreft. Ook werkt die extended battery life wel goed, als ik alleen browse of met word bezig ben dan draai ik zo 6+ uur op een accu en dat terwijl deze niet eens optimus heeft. Nu boeit accuduur me niet heel veel, anders had ik misschien ook nog wel gewacht op de nieuwe processors, maar voor af en toe is het wel fijn als je hem even niet hoeft op te laden.

Ideale laptop voor mijn gebruik en ik snap nu ook wel waarom velen er hier zo lyrisch over waren.

Maar nogmaals, die boxen, wist niet eens dat een laptop tot zoiets in staat was :P

Ik zoek alleen nog wel een goede sleeve i.v.m. met de 9 cell, iemand nog suggesties? Ik zag al Built NY voorbij komen, maar misschien zijn er nog betere opties dan die.

[ Voor 6% gewijzigd door Dalive op 14-01-2011 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-08 14:29
uNoTopia schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:59:
[...]

Even een kleine update. :)
Status van bestelling staat inmiddels op 'In productie'. Vrijdagavond besteld, dus eigenlijk is mijn order pas op maandag 9 januari in behandeling genomen.

Ik ben benieuwd. :+
Ik heb net een email gekregen van Dell. Ze leveren de laptop op 17 januari, 10 dagen nadat ik besteld heb. Dat gaat een stuk sneller dan verwacht. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icebear
  • Laatst online: 02-05-2024
Misschien had ik inderdaad eerste keer niet moeten bellen waardoor per ongeluk door dell deze bestelling dus is geannuleerd.

Voor de een is het bedrag voor een laptop een schijntje voor een student als mij en voor mijn vriendin behoorlijk veel, en er is ook behoorlijk wat misgegaan aan dell zijn kant.

Momenteel is het erg snel gegaan
Laptops worden maandag geleverd en bevinden zich momenteel in shangai.

Klacht ga ik niet indienen bij Dell dus, het ligt ook waarschijnlijk aan mijn ongeduld aan andere kant hoor je als klant niet zo ermee bezig te moeten zijn wat wel noodzakelijk was om uiteindelijk deze laptops nog in huis te krijgen

iedereen bedankt voor de hulp en ben blij als ze straks er zijn

fijn weekend allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icebear
Koeln Duitsland nu al gaat goed zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
Pakketgeg verwerkt door inklaring. staat er als het goed is toch? Volgens mij betekent dit niet dat het pakket al daadwerkelijk in Keulen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icebear
Dat staat er idd hij word hopelijk maandag geleverd hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR21
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05-2022
heb nu een track code van dell gekregen van UPC. Maar waar kan je kijken waar je pakket nu is? of moet je een maar dagen wachten voordat je dat kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, we hebben het Dell levertijden topic, gebruik die dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR21
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05-2022
wat maakt dat dan weer uit, zeur is niet zo man.

Weet iemand het misschien?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
RR21 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:37:

alvast bedankt
Ik ben het een beetje eens met darkstone, maar dat vind ik nog geen reden om geen fatsoenlijk antwoord te geven, dat is dan ook weer een beetje kinderachtig.

Het duurt 24 uur voordat UPS de trackgegevens heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet helemaal waar, zodra ups het pakket in bezit heeft word het direct gescanned en staat het in het systeem. Kortom is het onderweg dan is het te zien!

En ik kan het weten want ik heb een contract met UPS, want zodra hij hier wegrijd is het pakket al te volgen via internet....

grt
Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:13
RR21 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:37:

alvast bedankt
Beetje respectloze reactie dit.

Ten eerste heeft Darkstone gewoon gelijk met zijn opmerking. Gemiep over levertijden hoort gewoon niet in dit topic thuis. Er is niet voor niets een eigen topic voor.

Ten tweede zoals ik al aangeef mag je wel wat meer respect tonen voor aanwijzingen van je mede-tweakers, en MOD's in het bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 23:01:
Dat is niet helemaal waar, zodra ups het pakket in bezit heeft word het direct gescanned en staat het in het systeem. Kortom is het onderweg dan is het te zien!

En ik kan het weten want ik heb een contract met UPS, want zodra hij hier wegrijd is het pakket al te volgen via internet....

grt
Rick
Ik had ook binnen 24 uur moeten zeggen :X

Anyway on-topic.

Heeft iemand al meer info over dat backlit toetsenbord? Op ebay vind ik nog steeds niks, en 70 euro is belachelijk.

Ik ga volgende week naar New York toe, iemand enig idee of het daar ergens los te krijgen is?
Zit vaak nog even een filmpje te kijken voor het slapen gaan, en dan is het nogal lastig om de volumeknop te vinden in het donker, wat er voor zorgt dat ik of al me geluid kwijt ben, of dat hij de volgende film pakt etc.

Luiheid 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalive
  • Nu online
Ik heb even een vraag over het uitbreiden van het RAM geheugen. Op het moment heb ik dit:
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]

Als ik het goed begrijp dan kan ik een groot gedeelte van wat hier staat gebruiken voor een eventuele uitbreiding?:

Ik wil naar 8GB geheugen maar die upgrade vond ik te duur via Dell en ik las hier ook al dat het goedkoper kan. Alleen heb ik hiervoor ook een laptop gehad en daar heb ik verder nooit wat extra's mee gedaan, dus dit is redelijk onbekend gebied. Ik vraag me daarom ook af of ik inderdaad het grootste gedeelte van het geheugen uit bovenstaande lijst hiervoor kan gebruiken en wat in dat geval de beste optie is. Als laatste vraag ik me nog af of het in dit geval nog een verschil maakt of je weer 2x2 erin doet of 1x4 etc. en of het geen conflicten gaat opleveren met het oude geheugen, google zegt van niet maar een second opinion kan hier geen kwaad.

Het vervangen is gelukkig goed te doen zag ik al in de handleiding.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dalive schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:57:
Ik wil naar 8GB geheugen
[...]
Als laatste vraag ik me nog af of het in dit geval nog een verschil maakt of je weer 2x2 erin doet of 1x4 etc.
Dit lijkt tegenstrijdig. 2x2 en 1x4 is 4 en niet 8GB. Of denk dat er meer dan 2 slots zijn? Er zijn er namelijk maar 2 en die zitten al vol met 2 modules van 2GB.
In de pricewatch kom je dus voor PC3-10600 al snel uit op deze setjes van 8GB totaal.

Het vervangen is inderdaad kinderlijk eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Remzz schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:19:
Heeft iemand al meer info over dat backlit toetsenbord? Op ebay vind ik nog steeds niks, en 70 euro is belachelijk.
Nope, iedereen die er een heeft heeft hem via dell besteld voor een (naar mijn mening) te hoge prijs.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 14:19:
[...]

Dit lijkt tegenstrijdig. 2x2 en 1x4 is 4 en niet 8GB. Of denk dat er meer dan 2 slots zijn? Er zijn er namelijk maar 2 en die zitten al vol met 2 modules van 2GB.
In de pricewatch kom je dus voor PC3-10600 al snel uit op deze setjes van 8GB totaal.

Het vervangen is inderdaad kinderlijk eenvoudig.
Je kan beter filteren op modules van 4GB, soms zijn 2 losse verpakkingen van 4GB goedkoper dan een setje van 2.

met een i5 (= arrandale) heb je trouwens genoeg aan 1066Mhz ddr3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalive
  • Nu online
Ik heb zelf een i7, maar dit waren de precies de antwoorden die ik zocht, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Films, games, muziek en webchat komen tot leven met hoge beeldkwaliteit, 3D-functionaliteit, HD-videochat en geluid dat een kamer kan vullen."

Klopt het dat de dell XPS 15 3d ondersteund?
en hoe werkt dat dan koop je er een 3d brill bij en doet een 3d film er in en je kijkt 3d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij ondersteunt 3d via displayport en/of hdmi, dat klinkt heel nutteloos, maar bij veel laptops is dat niet het geval. (als ik de marketing van dell mag geloven, anyway)

aangezien de xps geen 120hz scherm bevat kun je er ook geen 3d op kijken, op de xps 17 kan dat wel binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opposite
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:08
Ik heb een vraagje over de verhouding tussen de i3- en i5-processoren en de GeForce GT 420M videokaart.
Mis je heel 'vermogen' als je de i3 processor hebt t.o.v. de i5 of is de videokaart de bottleneck voor deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 21:14
ik heb op dit moment een Intel Centrino Wireless-N 1000 in mijn XPS 15 zitten.

ik wil er alleen graag een Intel Centrino Advanced-N 6200 in hebben (destijds was deze niet te bestellen). deze kaartjes zijn gewoon bij dell te bestellen ook andere online winkels hebben deze kaartjes.

kan ik het Wireless-N 1000 kaartje gewoon omwisselen voor de advances-N 6200? het kaartje schijnt gewoon onder de bottom cover te zitten dus ik kan er gewoon bij.

alleen is het de zelfde socked en hoe zit dat met de antennes??

volgens de dell site is dit kaartje;

Compatibel met:

* Latitude E4310 / E5410 / E5510 / E6410 / E6410 ATG / E6510
* Precision M4500

Onderdeel fabrikant : 555-13084
Dell-onderdeel : 555-13084

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n kaartje is gewoon (mini) minipci en kan je vervangen door een willekeurig andere kaart, in de XPS zitten 3 antennes volgens mij.
opposite schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 16:29:
Ik heb een vraagje over de verhouding tussen de i3- en i5-processoren en de GeForce GT 420M videokaart.
Mis je heel 'vermogen' als je de i3 processor hebt t.o.v. de i5 of is de videokaart de bottleneck voor deze laptop?
Niet echt, enkel bij de zwaardere RTS games met de instellingen vrij laag zul je dat gaan merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opposite
  • Laatst online: 12-09 16:08
Let op met die wireless kaartjes!
Op de dell site staat bij de configuratie van je grafische kaartjes bij 1 van de 2 keuzes :

1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart (Wireless N1000 Card Only) [Inbegrepen in prijs]
Weet niet of je dus alleen díe wireless kaart erop kan zetten. Misschien i.v.m. de ruimte in de behuizing?
Misschien kan het ook wel hoor.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb hier zelf totaal geen ervaring mee (onderdelen vervangen) en heb ook nooit een dell gehad (ga wel de XPS15 bestellen als ik het geld heb) maar het viel mij op dus vandaar :P

[ Voor 11% gewijzigd door opposite op 15-01-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
op youtube staat een mooi filmpje waar de bottom cover open ligt. hier zie je duidelijk het RAM geheugen die je kunt vervangen en het wifi kaartje. dus dat zal geen probleem zijn. er is daarop duidelijk te zien dat er 2 antennes op aangesloten zijn. een 3de antenne is niet te zien. ik schroef me eigen miss wel even op om te kijke of ik de 3de zie zitten anders wordt het de ultimate-N 6300.

ik heb zelf de Geforce 435M. dus daar zal het ook niet aan liggen.

EDIT: ik heb even gekeken en er zijn maar 2 draden/antenne aangesloten/aanwezig. dan word het toch de 6200.

[ Voor 18% gewijzigd door Jahaa! op 15-01-2011 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
jahaa schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 16:36:
ik heb op dit moment een Intel Centrino Wireless-N 1000 in mijn XPS 15 zitten.

ik wil er alleen graag een Intel Centrino Advanced-N 6200 in hebben (destijds was deze niet te bestellen). deze kaartjes zijn gewoon bij dell te bestellen ook andere online winkels hebben deze kaartjes.

kan ik het Wireless-N 1000 kaartje gewoon omwisselen voor de advances-N 6200? het kaartje schijnt gewoon onder de bottom cover te zitten dus ik kan er gewoon bij.

alleen is het de zelfde socked en hoe zit dat met de antennes??

volgens de dell site is dit kaartje;

Compatibel met:

* Latitude E4310 / E5410 / E5510 / E6410 / E6410 ATG / E6510
* Precision M4500

Onderdeel fabrikant : 555-13084
Dell-onderdeel : 555-13084
Ik kan je niet helpen, maar kun je mij vertellen wat het voordeel is van die andere wireless kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
Leolinedance schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:46:
[...]

Ik kan je niet helpen, maar kun je mij vertellen wat het voordeel is van die andere wireless kaart?
aantal antennes 1x2 vs. 2x2

en voor mij belangrijk dat hij op de 5ghz band kan, mijn router is ook 5ghz en dat merk je toch wel, betrouwbaarder en stabieler.

de 6200 is klaar voor de IPv6 standaard de 1000 niet geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jahaa schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:09:
Waar haal je dat vandaan? volgens mij is alle apparatuur al enige jaren IPv6 compatibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
Voor zover dat al aan de hardware ligt... Volgens mij is het IP eerder enkel softwarematig en zou het er uberhaupt niet toe moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:18:
[...]

Waar haal je dat vandaan? volgens mij is alle apparatuur al enige jaren IPv6 compatibel.
ik zag het er bij de 6200 expliciet bij staan bij de 1000 stond dit niet dus vandaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimeClypse
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03-2024

TimeClypse

Microtus Arvalis

jahaa schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:53:
[...]

ik zag het er bij de 6200 expliciet bij staan bij de 1000 stond dit niet dus vandaar. ;)
Mijn 1000 heeft gewoon IPv6...

Paulvogel ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
MattyBomba schreef op donderdag 09 december 2010 @ 12:51:
Gister de Momentus xt ingebouwd.
Ik moet zeggen dat het niet echt heel gemakkelijk is om de palm rest te verwijderen..

Verder werkt die wel een stuk sneller!
ik ben wel benieuwd naar wat een stuk sneller inhoud?? wat zijn je opstart tijden nu??
iemand anders ervaring met een momentus xt of een ssd?? O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Jahaa! op 16-01-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
Met de mooie prijzen momenteel zweeft mijn rechterhand boven het bestelknopje maar toch een vraagje nog.

Is er iemand die gebruikt maakt van een externe monitor met alleen dvi and vga. Zag namelijk dat de xps 15 alleen hdmi en Mini DisplayPort heeft. Kan ik problemen of beperkingen verwachten als ik gebruik maak van een verloopkabeltje van dan wel hdmi dan wel Mini DisplayPort naar de dvi aansluiting van de laptop of maak ik me zorgen over niets en kan ik de monitor zo als tweede en/of vervangend beeldscherm gebruiken?

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de resolutie van dat paneel?

Hoger dan 1200p (EDIT: eigenlijk 2048x1536) heb je een minidisplayport -> dvi verloopje nodig, anders werkt een hdmi -> dvi verloopje ook. Die staan op ebay voor minder dan een tientje.

Ik zou geen vga verloopje nemen omdat dat in sommige gevallen een minder resultaat geeft dan DVI (analoog vs digitaal).

Overigens een slechte zaak dat je die verloopjes niet meteen bij Dell kan bestellen voor een zacht prijsje...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
Ah ok, zorgen om niets dus, resolutie is trouwens 1680*1050 dus dat wordt dan een minidisplay verloopje. Ja ik dacht ik vraag het hier maar, want na de derde ontluisterende ervaring met de mkb desk heb ik maar besloten daar geen vragen meer aan te stellen:). Eigenlijk had ik dat besloten voor Dell hoe dan ook, maar ja over de producten en de prijzen niets dan lof, dus dan maar praktisch zijn in plaats van principieel.

Zag wel zo'n verloopje van Belkin op de site, maar net zo goed als met een extra keyboard zijn de verzendkosten dan even hoog als het product, dus die haal ik dan maar elders.

Bedankt voor de hele snelle reactie darkstone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
jahaa schreef op zondag 16 januari 2011 @ 10:17:
[...]

ik ben wel benieuwd naar wat een stuk sneller inhoud?? wat zijn je opstart tijden nu??
iemand anders ervaring met een momentus xt of een ssd?? O-)
Opstarttijd momenteel is iets van 50 seconde dacht ik. Maar het grootste voordeel vind ik de opstarttijd van zwaardere programma's.

Autodesk Inventor en Solid Works die binnen 4 seconde op je scherm staan bijvoorbeeld. Dat zijn programma's die normaal bijna 20 seconde nodig hebben om op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
MattyBomba schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:46:
[...]

Opstarttijd momenteel is iets van 50 seconde dacht ik. Maar het grootste voordeel vind ik de opstarttijd van zwaardere programma's.

Autodesk Inventor en Solid Works die binnen 4 seconde op je scherm staan bijvoorbeeld. Dat zijn programma's die normaal bijna 20 seconde nodig hebben om op te starten.
en hoe heb je de opstart tijd gemeten??

bij mij duurt het nu 1min van power button indrukken tot desktop. en anderhalve minuut voor hij firefox heeft opgestart. dus totaal 2:30 voor ik iets kan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
2:30??

Mijn studio 15 met 320Gb 7200rpm schijf doet er, inclusief het 14-sconden durende BIOS in totaal 59 seconden over voordat mn startpagina is geladen in firefox (t.net, natuurlijk). Volgens mij moeten jullie even in msconfig duiken.

edit: net nog even getimed, 80s tot de homepage van tweakers., binnenkort toch maar een SSD halen :+

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
50 seconden is inclusief firefox en ww intypen.
Gemeten met Stopwatch.

En het is een koude start. Geen reboot.

[ Voor 23% gewijzigd door MTBreak op 16-01-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 13:27
Hmm met mn netbook (W7 Starter) Duurde het ongeveer 80 seconden :P (Geen SSD maar een doodnormale HDD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
dan zit er egt iets verkeert bij mij. had al een vermoede dat het niet normaal langzaam is.

dan maar binne kort even schone install erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
jahaa schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:09:
[...]

aantal antennes 1x2 vs. 2x2

en voor mij belangrijk dat hij op de 5ghz band kan, mijn router is ook 5ghz en dat merk je toch wel, betrouwbaarder en stabieler.

Is dat het verschil tussen 150 en 300 mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
dfrenner schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:04:
[...]

Is dat het verschil tussen 150 en 300 mbit?
nee bijde zijn 300 mbit

ik las dat de 6300 zelfs 450mbit ondersteunt. niet dat er betaalbare routers zijn die dat aankunnen de komende 2 jaar. en dan moet er een 3de antenne ingebouwd worden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
450Mbit is niet helemaal correct, die snelheid word namelijk bereikt door met verschillende hosts te connecten: per host -hacks daargelaten- ondersteunt tot 4x 75mbit per kanaal (2.4ghz + 5ghz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-08 14:18
Ik merk toch problemen met de videokaart. Deze schakelt niet aan als ik Civilization V draai. Als ik met Alt Tab uit het spel ga, dan zie ik in het Nvidia GPU activiteit menu geen activiteit. Als ik dan probeer de boel te forceren door in de 3d instellingen aan te zetten dat de Nvidia GPU moet draaien, dan weigert Civilization V op te starten in de direct X 11 modus. Ook in GTA IV is de performance niet altijd optimaal, zelfs bij alle belangrijke settings op laag, bv bij man tot man gevechten met een mes wordt het allemaal heel langzaam en schokkerig. Daar zie ik dan wel dat GTA IV launcher en Rockstar Social Club de Nvidia aan het werk houden, maar of dat de goede .exes zijn, geen idee.

Ik ben misschien niet tweaker genoeg (meer), maar hoe controleer ik nu of de 420m doet waarvoor ik hem gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
opposite schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 16:47:
Let op met die wireless kaartjes!
Op de dell site staat bij de configuratie van je grafische kaartjes bij 1 van de 2 keuzes :

1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart (Wireless N1000 Card Only) [Inbegrepen in prijs]
Weet niet of je dus alleen díe wireless kaart erop kan zetten. Misschien i.v.m. de ruimte in de behuizing?
Misschien kan het ook wel hoor.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb hier zelf totaal geen ervaring mee (onderdelen vervangen) en heb ook nooit een dell gehad (ga wel de XPS15 bestellen als ik het geld heb) maar het viel mij op dus vandaar :P
Geen idee waarom Dell dit zo aangeeft op hun site, maar er is totaal geen verschil tussen de N1000 en de 6200. Behalve het kaartje zelf dan. Verder worden er geen aanpassingen gedaan aan behuizing/hardware.
Zelf heb ik de 6200, en moet eerlijk zeggen dat ik totaal geen verschil zie tussen het bereik van de 6200 en mijn oudere Centrilo netwerkkaart in me oude Studio 17.

Wat ik wel merk is dat de 6200 veel meer bandbreedte kan trekken. Eerst behaalde ik snelheden op me Studio 17 van 4mb/s met uitschieters tot 8mb/s. Nu met de XPS 15 en de 6200 haal ik 10mb/s - 12mb/s met uitschieters tot 16mb/s (120mbit max).
Hierboven, quote kaput gemaakt!
Instellen dat de "High-Performance" kaart als standaard staat, hierdoor hoef je dan ook geen uitzonderingen meer te maken.

Ik zelf heb wel is geprobeerd om de Intel kaart helemaal uit te schakelen en de XPS op de GT420 te laten draaien, alleen daar heeft hij geen zin in.

Optimus is fijn voor onderweg, maar voor gamen is het bagger.

[ Voor 13% gewijzigd door Remz op 16-01-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:02:
Hij ondersteunt 3d via displayport en/of hdmi, dat klinkt heel nutteloos, maar bij veel laptops is dat niet het geval. (als ik de marketing van dell mag geloven, anyway)

aangezien de xps geen 120hz scherm bevat kun je er ook geen 3d op kijken, op de xps 17 kan dat wel binnenkort.
Dus als je er een 3d beeldscherm bij koopt kun je 3d films er mee kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt als een bus., die displays zijn echter aardig duur op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:43:
Wat is de resolutie van dat paneel?

Hoger dan 1200p (EDIT: eigenlijk 2048x1536) heb je een minidisplayport -> dvi verloopje nodig, anders werkt een hdmi -> dvi verloopje ook. Die staan op ebay voor minder dan een tientje.
Zit er nog enig kwaliteitsverschil tussen een Minidisplayport -> DVI verloopje en een HDMI -> DVI verloopje?

Ik heb een Acer P235h scherm (1920x1080@60Hz), en ik weet niet zo goed welk verloopje het beste zou zijn. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nope, beiden digitaal -> digitaal, gewoon de goedkoopste kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
MAar is de conclusie nu dat je beter niet voor de standaard wifi kaart kunt gaan, maar altijd voor de 2x2 kaart? Aangezien het geen meerprijs is...

Ik wacht trouwens de Sandy Bridge cpu's af... Kan bijna niet wachten, ik wil bestellen!!!

[ Voor 24% gewijzigd door BlakHawk op 17-01-2011 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Laatst online: 21:54
Het is overigens wel een meerprijs van 5 euro, al staat dat niet op de website (als je kiest voor de 6200 komt er automagisch 5 euro bij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10-2019
dfrenner schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:17:
MAar is de conclusie nu dat je beter niet voor de standaard wifi kaart kunt gaan, maar altijd voor de 2x2 kaart? Aangezien het geen meerprijs is...
Zou de 6200 ook niet meer batterij verbruiken aangezien die meer antennes moet voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Volgens de chat medewerker was het de bedoeling dat de Sandy Bridge processoren vandaag leverbaar zouden moeten zijn voor de XPS 15. Ik zie ze nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Leolinedance schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:22:
Volgens de chat medewerker was het de bedoeling dat de Sandy Bridge processoren vandaag leverbaar zouden moeten zijn voor de XPS 15. Ik zie ze nog niet...
Haha, ik geloof dr niets van...
Ik hoop het wel, maar denk 1 feb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
dfrenner schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:28:
[...]

Haha, ik geloof dr niets van...
Ik hoop het wel, maar denk 1 feb :(
Heb nu een andere chatmedewerker aan 'de lijn'. Die zegt inderdaad dat het niet bekend is.

Het is wel mogelijk om een 435m te krijgen bij een i5 zegt ie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Leolinedance schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:38:
Heb nu een andere chatmedewerker aan 'de lijn'. Die zegt inderdaad dat het niet bekend is.

Het is wel mogelijk om een 435m te krijgen bij een i5 zegt ie :)
Wilde net hetzelfde zeggen:
"No info on the launch date of Sandybridge processors on XPS 15 laptops"

Op de website kan ik die nog niet kiezen...

Wel staat deze reclame op de site:
http://syndication.intel.com/DistributeModule.aspx?id=16514

(Dat gaat wel over de sandy bridge toch?)

[ Voor 20% gewijzigd door BlakHawk op 17-01-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Asociaal :(

10:34:33 Customer Leo
Is het mogelijk een Geforce 435m te bestellen bij een XPS 15 met i5 processor?
10:34:54 Agent Aziz_Lamaafar
Ogenblik graag ik ga het even uitzoeken voor u
10:36:15 Agent Aziz_Lamaafar
Videokaart NVIDIA® GeForce® GT 420M met 1 GB videogeheugen (standaard)
10:36:25 Agent Aziz_Lamaafar
Optioneel :: NVIDIA® GeForce® GT 435M met 2 GB videogeheugen
10:36:40 Agent Aziz_Lamaafar
Ja het is mogelijk idd.
10:37:11 Customer Leo
Mooi zo. Moet ik dit via een medewerker doen of kan ik dit ook zelf configureren?
10:37:24 Customer Leo
En wat is de meerprijs voor een GT 435m tov een 420m?
10:39:33 Agent Aziz_Lamaafar
Ik zal het even uitzoeken
10:40:48 Systeem Systeem
Aziz_Lamaafar heeft de sessie verlaten!
De sessie is beeindigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Leolinedance schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:43:
Asociaal :(

10:34:33 Customer Leo
Is het mogelijk een Geforce 435m te bestellen bij een XPS 15 met i5 processor?
10:34:54 Agent Aziz_Lamaafar
Ogenblik graag ik ga het even uitzoeken voor u
10:36:15 Agent Aziz_Lamaafar
Videokaart NVIDIA® GeForce® GT 420M met 1 GB videogeheugen (standaard)
10:36:25 Agent Aziz_Lamaafar
Optioneel :: NVIDIA® GeForce® GT 435M met 2 GB videogeheugen
10:36:40 Agent Aziz_Lamaafar
Ja het is mogelijk idd.
10:37:11 Customer Leo
Mooi zo. Moet ik dit via een medewerker doen of kan ik dit ook zelf configureren?
10:37:24 Customer Leo
En wat is de meerprijs voor een GT 435m tov een 420m?
10:39:33 Agent Aziz_Lamaafar
Ik zal het even uitzoeken
Aziz_Lamaafar heeft de sessie verlaten!
De sessie is beeindigd!
Ligt eraan of het expres gegaan is... Ik heb ook wel eens per ongeluk iemand opgehangen bij het doorverbinden. Vergissingen zijn nu eenmaal menselijk. Probeer het nog eens zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Of beter nog: pak een telefoon.
Dan krijg je een Nederlander of Belg aan de lijn, die je taal beter beheerst en vaak beter op de hoogte is.
Het kan dan vaak ook meteen in een offerte verwerkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek iemand met het full-hd scherm die hier een dump kan maken van zijn EDID (extended display indentification)
[Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops
Ik weet dat de xps er al instaat, maar volgens mij klopt er iets niet, voor meer info Verwijderd in "[Oproep] Screenies MonitorAssetManager v..."

edit: done, bedankt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ik vraag me af wat dat betekend voor de aansluiting van een dergelijk panel. Het zou leuk zijn als je bijvoorbeeld in de XPS 15 ook het matte paneel dat in de Lenovo zit kunt aansluiten.

[ Voor 7% gewijzigd door guapper op 17-01-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
99,9% zeker dat het standaard 40 kanaals LVDS is, je weet alleen niet of de connector zich aan de linker of rechterkant bevind, al staat dat in de datasheet.
Uiteraard moet je dan wel eerst zeker weten dat je naar het goede datasheet zit te staren.

Als je een mat paneel wil zou ik ontspiegelende folie aanraden, dat is een stuk goedkoper dan zo'n nieuw paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
Opstarttijd van mijn XPS 15, met normale 500GB HDD en i5, 4GB Ram: 1 minuut en 5 seconden tot Firefox opgestart is.

Overigens moet ik er wel bij vermelden dat Steam, Xfire, MSN, Dropbox allemaal automatisch mee starten. Ook staat me laptop al vol met Games/Applicaties.

@darkstone

edit:

XPS 15 - Full HD dump
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
Monitor
  Windows description...... Algemeen PnP-beeldscherm 
  Manufacturer............. AUO
  Plug and Play ID......... AUO17ED
  Data string.............. KYYVK€B156HW1
  Serial number............ n/a
  Manufacture date......... 2010, ISO week 0
  -------------------------
  EDID revision............ 1.4
  Input signal type........ Digital
  Color bit depth.......... 6 bits per primary color
  Color encoding formats... RGB 4:4:4
  Screen size.............. 340 x 190 mm (15,3 in)
  Power management......... Not supported
  Extension blocs.......... None
  -------------------------
  DDC/CI................... n/a

Color characteristics
  Default color space...... Non-sRGB
  Display gamma............ 2,20
  Red chromaticity......... Rx 0,676 - Ry 0,314
  Green chromaticity....... Gx 0,215 - Gy 0,665
  Blue chromaticity........ Bx 0,141 - By 0,069
  White point (default).... Wx 0,313 - Wy 0,329
  Additional descriptors... None

Timing characteristics
  Range limits............. Not available
  GTF standard............. Not supported
  Additional descriptors... None
  Preferred timing......... Yes
  Native/preferred timing.. 1920x1080p at 60Hz (16:9)
    Modeline............... "1920x1080" 142,000 1920 1980 2028 2094 1080 1090 1100 1130 +hsync -vsync
  Detailed timing #1....... 1920x1080p at 60Hz (16:9)
    Modeline............... "1920x1080" 142,000 1920 1980 2028 2094 1080 1090 1100 1130 +hsync -vsync

Standard timings supported

Report information
  Date generated........... 17-1-2011
  Software revision........ 2.56.0.872
  Data source.............. Registry-Active
  Operating system......... 6.1.7600.2

Raw data
  00,FF,FF,FF,FF,FF,FF,00,06,AF,ED,17,00,00,00,00,00,14,01,04,90,22,13,78,02,21,35,AD,50,37,AA,24,
  11,50,54,00,00,00,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,78,37,80,AE,70,38,32,40,3C,30,
  AA,00,58,C1,10,00,00,1A,78,37,80,AE,70,38,32,40,3C,30,AA,00,58,C1,10,00,00,1A,00,00,00,FE,00,4B,
  59,59,56,4B,80,42,31,35,36,48,57,31,00,00,00,00,00,00,81,02,9B,01,01,00,00,02,01,0A,20,20,00,01

[ Voor 77% gewijzigd door Remz op 17-01-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remzz schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:51:
[...]

Instellen dat de "High-Performance" kaart als standaard staat, hierdoor hoef je dan ook geen uitzonderingen meer te maken.

Ik zelf heb wel is geprobeerd om de Intel kaart helemaal uit te schakelen en de XPS op de GT420 te laten draaien, alleen daar heeft hij geen zin in.

Optimus is fijn voor onderweg, maar voor gamen is het bagger.
Sinds ik de beta driver van nvidia heb gedownload zijn een aantal bugs gefixt (o.a. youtube flikkeren in firefox), alleen ziet GTA4 de nvidia kaart niet meer. ik heb de exe van de game via het nvidia configuratiescherm toegevoegd aan het lijstje dat de "krachtige nvidia processor" moet gebruiken, maar dit heeft geen effect. Is er misschien nog een mogelijkheid om optimus uit te schakelen, of om de high-performance kaart als standaard te zetten? ik heb een i5 met gt420m. Bij configuratiescherm -> beeldscherm en via het intel graphics configuratiescherm heb ik niks kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
Start > Configuratiescherm > Weergeven op: Kleine pictogrammen(optioneel) > NVIDIA-configuratiescherm.

Onder "selecteer een taak", ga je naar 3D-instellingen, dan 3D-instellingen beheren. Tabblad Algemene Instellingen.

Hier kan je kiezen uit voorkeur grafische processor. Zet deze op Krachtige NVIDIA-processor.
Klik onderaan op Toepassen, klik op Ja. En hierna zou het moeten werken. (Automatische selectie = Optimus technologie)

Windows werkt nog steeds op de Intel kaart, en zal dit ook altijd blijven doen, maar alle andere applicaties worden automatisch met de NVIDIA kaart opgestart, wat ook nadelen kan hebben soms.

Bij mij werkt oa MS Visual Studio 2010 niet goed als deze onder de NVIDIA kaart draait. Deze geeft dan witte/zwarte vlakken aan, en als ik daar iets overheen beweeg gaat het weg. Optie om dit op te lossen is om het .exe bestand uit te voeren met de Geintegreerde processor.

Overigens staat in dit topic een link naar een forum, waar ze uitleggen hoe je de NVIDIA drivers kan installeren.

Hopelijk helpt dit.

edit: zelf uitgetest.

Settings:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2rhw612.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/n3kgp5.jpg
NVIDIA tray icoon, laat zien welke programma's de processor gebruiken. MSN en GTAIV. Links zie je GTAIV aanstaan.

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/1zfmlow.jpg
Ingame + FPS

En om het af te maken:
Youtube GTA IV

[ Voor 18% gewijzigd door Remz op 17-01-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die vraag komt wel vaker langs, bij dezen toegevoegd aan de topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je snelle reactie.
Die optie had ik al geprobeerd, waarschijnlijk werkt dit voor de meeste toepassingen, maar helaas niet voor GTA4. Onder geen mogelijkheid ziet hij de GT420 meer. Ook niet als ik de game toevoeg aan het lijstje bij Programma instellingen. Ik denk (weet bijna zeker) dat het komt door de nvidia update die ik gister heb uitgevoerd. Ik heb de beta update gedaan, 266.35. De meest recente update, 260.99, wil bij mij niet installeren omdat hij geen compatibele hardware vind. En via dell support center gebeurt helemaal niks, via de dell site krijg ik alleen maar een download van 9.3kb delldriverdownloadmanager, en in het dell support center of dell driver download manager valt ook niks te downloaden omdat er geen updates zouden zijn. Ik ga maar eens naar dat forum kijken, hopen dat dat iets oplost. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het iemand gelukt om de XPS15 te laten samenwerken met Punkbuster?
Zo ja: hoe?

Ik ben al een week aan het pielen, van alles geprobeerd, Niets helpt.

Hellup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
TimmyUt schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:57:
[...]

Je zou handmatig de exe file moeten kunnen opzoeken via pb anders is er iets mis met je pb installatie...

Voor de geinteresseerden: Optimus werkte niet samen met punkbuster; nieuwste beta nvidia driver werkt het wel mee; http://www.nvidia.com/obj...t-266.35-beta-driver.html
Iemand heeft dat al een keer voor je beantwoord ;)
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:42:
Bedankt voor je snelle reactie.
Die optie had ik al geprobeerd, waarschijnlijk werkt dit voor de meeste toepassingen, maar helaas niet voor GTA4. Onder geen mogelijkheid ziet hij de GT420 meer. Ook niet als ik de game toevoeg aan het lijstje bij Programma instellingen. Ik denk (weet bijna zeker) dat het komt door de nvidia update die ik gister heb uitgevoerd. Ik heb de beta update gedaan, 266.35. De meest recente update, 260.99, wil bij mij niet installeren omdat hij geen compatibele hardware vind. En via dell support center gebeurt helemaal niks, via de dell site krijg ik alleen maar een download van 9.3kb delldriverdownloadmanager, en in het dell support center of dell driver download manager valt ook niks te downloaden omdat er geen updates zouden zijn. Ik ga maar eens naar dat forum kijken, hopen dat dat iets oplost. Bedankt!
Check me vorige post. Ik heb wat screenshots en een filmpje bijgevoegd.
Bij mij staan de NVIDIA instellingen trouwens op: Krachtige NVIDIA Kaart.
Daarnaast heb ik apart Launchgtaiv.exe toegevoegd aan de programma-instellingenlijst, en deze staat op: Gebruik de algemene instelling(Krachtige ....)

[ Voor 56% gewijzigd door Remz op 17-01-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remzz schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:51:
[...]

Iemand heeft dat al een keer voor je beantwoord ;)
Heb ik ook al geprobeerd. Als in: ik ben al een week aan het pielen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remzz schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:51:

[...]

Check me vorige post. Ik heb wat screenshots en een filmpje bijgevoegd.
Bij mij staan de NVIDIA instellingen trouwens op: Krachtige NVIDIA Kaart.
Daarnaast heb ik apart Launchgtaiv.exe toegevoegd aan de programma-instellingenlijst, en deze staat op: Gebruik de algemene instelling(Krachtige ....)
Ik ben overtuigd!
Ik heb via http://forums.laptopvideo...26099-for-dell-xps-l501x/ mijn drivers weten te updaten naar 260.99, en nu pakt GTA4 via optimus èn met voorselectie de gt420m. Thanks!
Ik speel trouwens GTA4 episodes from liberty city, de uitbreiding, een aanrader!

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:02:
[...]

Ik ben overtuigd!
Ik heb via http://forums.laptopvideo...26099-for-dell-xps-l501x/ mijn drivers weten te updaten naar 260.99, en nu pakt GTA4 via optimus èn met voorselectie de gt420m. Thanks!
Ik speel trouwens GTA4 episodes from liberty city, de uitbreiding, een aanrader!
Ha, mooi zo!
Ik ben niet echt zo'n fan van GTA4. Maar wie weet koop ik die nog is een keer als Steam een leuke aanbieding heeft.

Veel plezier er mee!

@Room101

Kan ik je helaas ook niet verder helpen, maar als je de oplossing hebt gevonden laat het hier weten. Ik wil ook wel is wat tweaken aan Bad Company 2, alleen met al die punkbuster kicks werkt dat nog niet lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:00:
Als je een mat paneel wil zou ik ontspiegelende folie aanraden, dat is een stuk goedkoper dan zo'n nieuw paneel.
Werkt dat net zo effectief als een echt mat scherm?

Als je nog gewoon het 768p paneel hebt is het natuurlijk wel interessant om het matte paneel te bestellen (als het past), contrast en color gamut zijn hoog genoeg om de iets verminderde weergave te compenseren.

link naar ebay: http://cgi.ebay.ie/AUO-B1...-Full-HD-AG-/230493090712. De prijs valt mij erg mee, nu hopen dat je krijgt wat je besteld (dus niet een andere versie met lage color gamut bijvoorbeeld).

EDIT; wel dus.. quote: "We may ship a 100% compatible part."

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:30:
[...]

Als je nog gewoon het 768p paneel hebt is het natuurlijk wel interessant om het matte paneel te bestellen (als het past), contrast en color gamut zijn hoog genoeg om de iets verminderde weergave te compenseren.

link naar ebay: http://cgi.ebay.ie/AUO-B1...-Full-HD-AG-/230493090712. De prijs valt mij erg mee, nu hopen dat je krijgt wat je besteld (dus niet een andere versie met lage color gamut bijvoorbeeld).

This screen will NOT work in a Dell – unless it states Dell in the Title, or is in a Dell category in our shop.

weet niet in hoeverre je daar waarde aan moet hechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radiofriendly
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 14:33
En zit er überhaupt wel dit type scherm in? (zie voorgaande posts darkstone).

[ Voor 57% gewijzigd door radiofriendly op 17-01-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@darkstone misschien dat deze link ook handig is voor de TS
nvidia driver updaten naar 260.99
http://forums.laptopvideo...26099-for-dell-xps-l501x/
lost ook het youtube/flikkeren probleem op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

radiofriendly schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:22:
En zit er überhaupt wel dit type scherm in? (zie voorgaande posts darkstone).
Nee, daar ben ik ook net achter, het B+RG scherm heeft type B156HW01 v7, dit verklaard ook de Plug&Play ID (AUO17ED), hier was her en der wat verwarring over.
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:18:
[...]

This screen will NOT work in a Dell – unless it states Dell in the Title, or is in a Dell category in our shop.

Dat staat volgens mij bij al die advertenties, ik heb geen idee wat voor waarde je daaraan moet hechten.

Misschien interessant om te volgen: http://forum.notebookrevi...55-b156hw01-screen-4.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
Heb een paar verkopers op Ebay aangeschreven die allemaal Dell parts/keyboards verkopen met de vraag of hun toevallig aan de XPS 15 backlit keyboard kunnen komen.

Laten we het hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:30:
[...]

Volgens mij wel: Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops", ik prefereer echter glossy. zoals hier beschreven: http://www.anandtech.com/...tests-display-evaluated/5
zeker waar.
dit, het is goed mogelijk dat je dat scherm helemaal niet krijgt, op notebookreviw hadden ze grote moeite om een B173HW01 v4 te pakken te krijgen ondanks dat vrijwel elke shop deze heeft: ze shippen allemaal compatibeles.
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:18:
[...]

Hij heeft het niet over een dell ;)
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:45:
[...]

Nee, daar ben ik ook net achter, het B+RG scherm heeft type B156HW01 v7, dit verklaard ook de Plug&Play ID (AUO17ED), hier was her en der wat verwarring over.
Correctie: we denken dat dat het type is ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Wel raar dat er met zo'n populaire laptop dan helemaal niks over die v7 te vinden is, zou eigenlijk wel handig zijn om vriendjes te worden met mensen bij verschillende laptop fabrikanten en panel fabrikanten. Ik denk alleen dat dat erg lastig is, vooral grote merken als Dell en HP laten vaak niks los en je krijgt bijna nooit een antwoord van een direct e-maildres en de kans is erg klein dat je meerdere keren dezelfde persoon treft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:13:

dit, het is goed mogelijk dat je dat scherm helemaal niet krijgt, op notebookreviw hadden ze grote moeite om een B173HW01 v4 te pakken te krijgen ondanks dat vrijwel elke shop deze heeft: ze shippen allemaal compatibeles.
Al die 15,6 WLED Full-hd schermen zijn ook op de dollarcent af even duur (bij de aanbieder waar ik naar linkte) :?
Ik stel me zo voor dat ze bij een bestelling gewoon een doos van de grote hoop pakken.
Hij heeft het niet over een dell ;)
Ik bedoelde het ook voor de mensen hier, maar voor mij is het inderdaad niet direct interessant. ;)
Correctie: we denken dat dat het type is ;)
Het lijkt er idd veel op, sorry ik liep even wat te hard van stapel (Waar komt toch het fenomeen verwarring vandaan? O-) )
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
een vraag over de levertijden? dat kan in Dell levertijden topic