[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 81.650 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adion schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 16:19:
Wat de laptop doet als je hem dicht doet kan je gewoon bij de energie-instellingen configureren.
Dank u. Ik had al een vermoeden dat het een eenvoudige instelling zou zijn. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik wil mijn XPS 15 met i5-560M kopen. Is het voor mij de moeite waard om te wachten op de SB processoren? Ik blijf sowieso wachten tot de eind van de maand (hopelijk korter) in de hoop dat er dan weer nieuwe Epp kortingen zijn. Maar als die kortingen eerder komen dan de nieuwe SB, is het dan de moeite waard voor mij om daar op te wachten? Ik vind zo snel niet wat de verbeteringen zijn op het i5 gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-08 14:29
Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:10:
Ik wil mijn XPS 15 met i5-560M kopen. Is het voor mij de moeite waard om te wachten op de SB processoren? Ik blijf sowieso wachten tot de eind van de maand (hopelijk korter) in de hoop dat er dan weer nieuwe Epp kortingen zijn. Maar als die kortingen eerder komen dan de nieuwe SB, is het dan de moeite waard voor mij om daar op te wachten? Ik vind zo snel niet wat de verbeteringen zijn op het i5 gebied
In dit topic is daar al genoeg over gezegd. Ik concludeerde uit de posts hier dat het niet de moeite waard is bij een i5 processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 21:54
Het is een redelijke verbetering. Ik zou persoonlijk zeggen: als je nu niet per se je laptop nodig hebt kun je wachten en anders doe je zeker geen miskoop aan een i5 laptop op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je nou nog een beetje makkelijk met EPP bestellen bij Dell of moet ik het maar gewoon bij de kortingsbon houden?

En met die 1gb Nividia 420M kun je toch wel een beetje redelijk gamen en videobewerken? Vooral spellen als Fifa en misschien zo nu en dan een shooter (hoeft dan niet op ultra, als hij high maar redelijk kan draaien) Photoshop moet hij wel goed aankunnen, dat is wel belangrijk.

Is de videokaart eigenlijk switchable?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Laatst online: 12-09 21:54
Je kunt heel simpel bestellen via EPP door gewoon epp achter het modelnummer te plakken in de URL, dan hoef je geen bedrijfsnaam of iets dergelijks in te vullen (als je via dell.nl/epp besteld wel volgens mij).

Met een i5 of lager (of over een paar weken hopelijk alle sandy bridge i3's/i5's/i7's) kun je gebruik maken van Optimus om te switchen tussen de gpu in de processor en de GT420M.

Je kunt waarschijnlijk enigzins (nieuwe) games spelen op lagere resoluties en/of settings, maar verwacht er niet teveel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 21:14
ik heb de XPS15 nu ook ruim een maand binnen.

de snelheid valt me een beetje tegen vooral W7 booten duurt ff. heb de i7 denk dat ik er binnen kort toch een schone install opzet.

welicht in de toekomst een ssd erin zetten. iemand hier al ervaring mee??

ik heb de afgelopen week 2 keer gehad dat hij bij het opstarten uit zichzelf een CPU test ging uitvoeren. eerste keer was hij hier 30min mee bezig. 2de keer heb ik hem gestopt.
nu doet hij het niet meer. beetje vreemd dus.

iemand zelfde klacht??

[ Voor 80% gewijzigd door Jahaa! op 08-01-2011 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:14
PatrickH89 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:48:
[...]
Met een i5 of lager (of over een paar weken hopelijk alle sandy bridge i3's/i5's/i7's) kun je gebruik maken van Optimus om te switchen tussen de gpu in de processor en de GT420M.
[...]
Opgelet: ik lees net dat wanneer je de i7 icm 3D FHD besteld, Optimus niet zal werken en deze constant gebruik maakt van de dedicated gpu.
New XPS 17 Laptop:
  • CPU i3/i5/i7 Sandy Bridge Dual core and Quad core
  • The i7 version now supports Optimus, unless configured with the optional 3D FHD panel – this uses the discrete GPU full time
  • Wide FHD WLED display (1920 x 1080 resolution) option
  • Configurable with the latest NVIDIA 500 series mobile graphics
  • The i7 Quad core supports Wi-Di and can stream up to 1080P
  • The XPS 17 supports the full Stage experience on all panels
  • Now features the popular chiclet keyboard
  • All the other great enhancements the XPS line offers, like A Skype HD certified webcam, JBL speakers and Waves Maxx audio
  • Pricing and availability: starts at $1,449 available on February 1, 2011 (that date will vary by region)
bron: Dell News

[ Voor 7% gewijzigd door guapper op 08-01-2011 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
guapper schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:48:
[...]

Opgelet: ik lees net dat wanneer je de i7 icm 3D FHD besteld, Optimus niet zal werken en deze constant gebruik maakt van de dedicated gpu.
dat is niet helemaal juist, vermoeddelijk werkt de 3d mogelijkheid alleen met een dedicated grafische kaart. dat geld dus ook voor de i3 en i5.

als je de 3d functionaliteit uitzet kan je waarschijnlijk weer gebruik maken van de optimus technologie, althans, ik zie geen reden waarom dat niet zo zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jahaa schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:49:
de snelheid valt me een beetje tegen vooral W7 booten duurt ff. heb de i7...
En wat houdt dat specifiek in? Ik had gisteren even getimed en het duurt ongeveer 60 seconden voordat de desktop verschijnt, inclusief het invoeren van mijn wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alive
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 08:53
Tv tuner kaart is trouwens ook weer te selecteren...

[ Voor 0% gewijzigd door alive op 08-01-2011 21:43 . Reden: rouwens is niks ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even in bed The American in full-HD gekeken met de laptop op schoot. Ik moet zeggen, dat ziet er toch wel erg lekker uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 08:15:
Hij wordt best warm, heb ik inmiddels gemerkt, en dan heb ik nog geen spel opgestart. Vooral downloaden (retehoge snelheid, dus wel veel harddisk-gebruik) van Steam en zo en overzetten spullen van losse harddisk.

Dus zit nu te denken over een Targus Chill Mat voor eronder, maar daar heb ik een vraagje over. Die Chill Mat trekt met twee fans warme lucht van onder de laptop vandaan, maar daar zitten ook de ingangen waar de XPS zijn koele lucht vandaan trekt. Slopen die twee tegengestelde luchtstromen dan niet de in-fans van de XPS?

Zo ja, is er dan een andere koeloptie?
Heb zelf de targus chill mat en heb nergens problemen mee. Is een stille handige koeler voor op je schoot of gewoon op een tafel. Tempraturen gaan ongeveer 5 graden naar beneden, koelt dus niet extreem veel maar genoeg voor mij. Tot nu toe tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimeClypse
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03-2024

TimeClypse

Microtus Arvalis

ijdod schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:25:
Toetsenbord is ingebouwd, moeite waard. Meteen de koeling meegenomen. Hoop schroeven, veel vastgeklikt plastic, maar best te doen. Koeling is best brak wat de gladheid van het koellichaan betreft.
Oh ja dat vastklikken is inderdaad een hel, je hebt bij iedere klik (of losklik) het idee dat je je XPS aan het slopen bent... maar inderdaad, toetsenbord is zeer de moeite waard (hoewel ik me afvraag of 70 euro niet een beetje over the top is hiervoor en afwachten op ebay voor mensen misschien een stuk goedkoper is).

Paulvogel ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat vind in ook... ik heb €18 betaald voor mijn studio 15 toetsenbord, ik zou gewoon wachten totdat ze beschikbaar zijn op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 23:12:
Net even in bed The American in full-HD gekeken met de laptop op schoot. Ik moet zeggen, dat ziet er toch wel erg lekker uit. ;)
Bedoel je het scherm of de film; de film was waardeloos imho... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand er al een kek hoesje bij gekocht?
Ik zit te denken aan deze Belkin.

Afbeeldingslocatie: http://snpi.dell.com/snp/images/products/large/460-10268.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een XPS 15 met Solid State Drive (SSD). Zo ja, wat zijn je ervaringen?

Ik zit over een SSD i.p.v. reguliere harddisk te denken i.v.m. mogelijk snellere opstarttijden van Windows en applicaties. Heb je daar iets van kunnen merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook mijn XPS15 binnen sinds afgelopen maandag. Super snel geleverd, 27e besteld, 3e geleverd!! Het is een erg mooie laptop en het full HD scherm is super strak. Ben er tot nu toe erg blij mee. 8) 8) 8) 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:48

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 11:36:

[afbeelding]
Yes, heb ik aangeschaft. Alleen dan blauw/paars. Prima hoes, doet wat het moet doen en levert genoeg bescherming op. Maakt het geheel niet onnodig groot. Al moet ik nog steeds wennen aan de grootte van de notebook en het gewicht, maar dat is weer wat anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atratus schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:16:
[...]

Yes, heb ik aangeschaft. Alleen dan blauw/paars. Prima hoes, doet wat het moet doen en levert genoeg bescherming op. Maakt het geheel niet onnodig groot. Al moet ik nog steeds wennen aan de grootte van de notebook en het gewicht, maar dat is weer wat anders :+
Voor de dell xps 15 of 17 want bij die 17 staat dat die compatible is maar bij die 15 niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:34:
[...]

Voor de dell xps 15 of 17 want bij die 17 staat dat die compatible is maar bij die 15 niet ?
Die ik heb is geschikt voor de 15". Heb hem via bol.com

http://www.bol.com/nl/p/c...00000007139921/index.html

Past perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atratus schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:36:
[...]

Die ik heb is geschikt voor de 15". Heb hem via bol.com

http://www.bol.com/nl/p/c...00000007139921/index.html

Past perfect!
Te gek. Dank je wel! Die is voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 20:16
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 11:45:
Heeft iemand een XPS 15 met Solid State Drive (SSD). Zo ja, wat zijn je ervaringen?

Ik zit over een SSD i.p.v. reguliere harddisk te denken i.v.m. mogelijk snellere opstarttijden van Windows en applicaties. Heb je daar iets van kunnen merken?
Als het je puur om de boot tijd en start tijd van applicaties gaat en dus niet om schrijf tijden kun je ook de momentus xt overwegen.

heb hem zelf ook ingebouwd. Je hebt de gevoelssnelheid van een ssd en toch de ruimte van een normale hdd.

500GB versie kost iets meer als €100,-

pricewatch: Seagate Momentus XT ST95005620AS (Hybrid), 500GB SATA-300, 32MB, 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 11:36:

[afbeelding]
Je kan ook Swirls eten tot je er bij neervalt!
bij 5 swirls krijg je een laptophoes die ook perfect past >:)

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/0/03/Lb2exI1DbNMgxwvmO/wdXw==.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over tassen gesproken, weet iemand of the XPS15 met 9-cell direct in een laptoptas past met interne afmetingen 39x27x4 cm? Lengte en breedte moeten geen probleem zijn, maar de hoogte bij de batterij is zo'n 6 cm en bijna alle 15.6"-tassen zijn 4 cm diep. Of moet de batterij dan eerst losgekoppeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik vroeg mij al een tijd hetzelfde af, maar als ik mijn studio 15 in mijn tas van net-geen-40-cm stop blijft er nog zoveel ruimte over dat er nog wel een laptop bij kan ;)
ik verwacht dan ook niet dat de batterij voor problemen gaat zorgen.

ik heb deze maar dan in een andere kleur:
http://www.dakine.com/street-series/guys/101/ rot flash sites... kan plaatje niet kopieren
zie 2e plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 14:49
Meeste laptoptassen zijn in de diepte niet stug, en vormen zich om de laptop heen met een bescherming aan de binnenkant.

Ik heb een Case Logic tas van 15" gehaald bij de Saturn voor 15 euro een paar maanden terug en die bevalt me prima. Je kan er zelfs nog een boek bij stoppen.

Alhoewel de 9 cel niet echt perfect is voor in een tas, meestal als je de batterij naar onder plaatst in de laptop is dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries007
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-07 15:57
ik heb deze maar dan in een andere kleur:
http://www.dakine.com/street-series/guys/101/ rot flash sites... kan plaatje niet kopieren
zie 2e plaatje
Zou jij eens willen zeggen of hier de XPS17 ook in zou kunnen?
anders is de plaats die je over hebt ook goed, dan kan ik dat wel berekenen...
Ik heb die ook gekocht (maar dan ik het rood...)

[ Voor 3% gewijzigd door dries007 op 09-01-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dries007 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:34:
[...]

Zou jij eens willen zeggen of hier de XPS17 ook in zou kunnen?
no way, de studio 17 past er niet eens in, komt een cm of 2 te kort.

then again, wie sleept er dan ook een 17" laptop mee terwijl je een 15" met hogere resolutie kan krijgen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opposite
  • Laatst online: 08:52
Op http://www1.euro.dell.com...&s=dhs&cs=nldhs1&ref=lthp staat er in de tweede en derde kolom bij de grafische kaart (wireless n1000 cars only) en in de 1e kolom niet.
Wat bedoelen ze hiermee?

En hoe zit het trouwens met de grafische kaart, ik heb +- de eerste 10 pagina's doorgelezen maar kon mijn vraag niet beantwoorden.
Op deze http://www.game-debate.co...bmit=#system requirements site komt eruit dat je met de 420m kaart tekort zou komen bij het spelen van CoD:BO. Heeft iemand hier al ervaringen mee gehad ? Kom je echt te kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je kan hieruit wel afleiden hoe goed BO ongeveer speelt:

http://www.anandtech.com/...ell-xps-15-l501x-review/4
op het net staan vast ook wel een aantal gebruikservaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opposite
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:07:
je kan hieruit wel afleiden hoe goed BO ongeveer speelt:

http://www.anandtech.com/...ell-xps-15-l501x-review/4
op het net staan vast ook wel een aantal gebruikservaringen
Thanks, ik had BO meer als mainstream voorbeeld dus dit is erg duidelijk :)
Dan weet ik tenminste zeker dat ik FM2011 op volle toeren kan draaien :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries007
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-07 15:57
darkstone schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:04
then again, wie sleept er dan ook een 17" laptop mee terwijl je een 15" met hogere resolutie kan krijgen? :+
ik doe het voor de RAM en de 2 HDD sloten, het had handig geweest maar ik zou hem toch enkel thuis mogen gebruiken van ouders denk ik..... (nogal duur speelgoed hé :9 >:) )

[ Voor 3% gewijzigd door dries007 op 09-01-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een op mijn XPS 15 een schone windows 7 installatie gedaan. Alle drivers geïnstalleerd. Maar als ik nu op start krijg ik een melding: Error handle.

Proces = FF_protection.exe

Weet iemand wat dit inhoud en hoe ik het kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olla... heb de XPS nu 2 dagen, en ben vooral aan het installeren geweest en het overzetten van div media. Maar de compu voelt toch enigszins 'vervuild' aan en ik mis iets van 100 gig. Is dat die reservepartitie? Is die eenvoudig te verwijderen zonder alles opnieuw te hoeven installeren? Nog tips voor wat betreft services en geïnstalleerde zooi die ik eraf kan kwakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 22:27:
Ik heb een op mijn XPS 15 een schone windows 7 installatie gedaan. Alle drivers geïnstalleerd. Maar als ik nu op start krijg ik een melding: Error handle.

Proces = FF_protection.exe

Weet iemand wat dit inhoud en hoe ik het kan oplossen?
dat is vast een bijproduct van een of ander programma wat je hebt geinstalleerd.

tip: ga met msconfig.exe of ccleaner kijken en vink alle overbodige startup processen uit.
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 22:28:
Olla... heb de XPS nu 2 dagen, en ben vooral aan het installeren geweest en het overzetten van div media. Maar de compu voelt toch enigszins 'vervuild' aan en ik mis iets van 100 gig. Is dat die reservepartitie? Is die eenvoudig te verwijderen zonder alles opnieuw te hoeven installeren? Nog tips voor wat betreft services en geïnstalleerde zooi die ik eraf kan kwakken?
je mist ongeveer 100 gig? dat is nogal vaag omschreven.

anyway, met de 500GB schijf kan je enkel 465GiB ( = 500 * (1000/1024)^3 ) gebruiken. met disk management kan je zien hoe de hdd precies is gepartitioneerd, de recovery shit kan je verwijderen.

ik zou sowieso in het software verwijderen menu alles erafgooien wat je niet gebruikt, waaronder:
brandsoftware
antivirus trial (microsoft secuirity essentials is gratis en veel beter dan die verdomde trials)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzeist
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-07 07:56
Als je een externe monitor aansluit, kan je dan (met W7) per scherm de dpi instellen? (zodat de lettertjes op het laptopscherm ongeveer even groot worden afgebeeld als op de externe monitor die ik er naast wil gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee (vermoed ik... ik kan me niet voorstellen dat het wel werkt) dpi werkt ingewikkelder dan je denkt, misschien in windows 8

ik gebruik op school regelmatig 15" 1920*1080 + 17" 1280*1024 verticaal gestackt, het verschil in dot pitch is een stuk minder vervelend dan het enorme verschil in kwaliteit tussen beide scherm, zeker als de helderheid niet hetzelfde staat ingesteld.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2011 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-08 14:18
Probleem: GTA IV draait niet soepel. Zelfs of 800x600 medium detail net 30fps
Vermoedelijke oorzaak: Nvidia 420M wil niet aan gaan
Vraag: mogelijke oplossing
Benchmark:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Statistics
Average FPS: 25.95
Duration: 37.04 sec
CPU Usage: 96%
System memory usage: 87%
Video memory usage: 26%

Graphics Settings
Video Mode: 800 x 600 (60 Hz)
Texture Quality: Medium
Render Quality: Medium
View Distance: 32
Detail Distance: 33

Hardware
Microsoft Windows 7 Home Premium 
Microsoft Windows 7 Home Premium 
Video Adapter: Intel(R) HD Graphics
Video Driver version: 8.17.12.5951
Audio Adapter: Luidsprekers (Realtek High Definition Audio)
Intel(R) Core(TM) i5 CPU       M 560  @ 2.67GHz

Ook bij een 3dmark11 benchmark zelfde problemen. Nvidia wordt niet herkend. Performance is minder dan 5 frames per seconde.

Al geprobeerde oplossingen:
  1. in 3d instellingen beheren, launchgtaiv.exe op high performance Nvidia processor zetten. Dit blijkt weinig op te leveren
  2. Nvidia bij algemene instellingen aanzetten, werkt ook niet.
help??

Kleine edit, probleem lijkt ook te spelen in Civilization V, maar daar merk ik het minder zwaar en rebooten is ook geen oplossing

[ Voor 5% gewijzigd door Raindeer op 10-01-2011 08:44 . Reden: toevoeginkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga deze week een XPS 15 bestellen, met dank aan jullie advies.

Maar nu rest mij nog 1 vraag, ik wil wel een beetje gamen en dan kom je met de 420 kaart net te kort. Nu wil ik nu dus gaan voor de Core i7 met 435 (raar dat je de 435 alleen kan nemen met i7). Is dit een goede keuze? Qua prijs scheelt het niet heel erg veel, tis vooral met oog op de toekomst, over een jaar moet die laptop ook nog redelijk mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een i7 nu kopen is niet slim, met name omdat die qua accuduur vrij slecht is.
je moet niet raar opkijken als je t.o.v. de reviews met een i5 de helft haalt. Bovendien staat sandy bridge op de stoep zie http://www.anandtech.com/...l-in-the-mobile-landscape voor benches.

voor de dualcores is het verschil minder groot: met een i5 kan je hem net zo goed nu kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:29:
je moet niet raar opkijken als je t.o.v. de reviews met een i5 de helft haalt. Bovendien staat sandy bridge op de stoep zie http://www.anandtech.com/...l-in-the-mobile-landscape voor benches.

voor de dualcores is het verschil minder groot: met een i5 kan je hem net zo goed nu kopen.
Is het dan verstandig om te wachten op Sandy Bridge of kan ik gewoon ook nu een i5 bestellen.

Las ook in de TS dat je de 420M kan overclocken, zodat hij qua perfomance gelijk is aan de 435M, is daar ergens een guide voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:29:

Maar hoe lang duurt het voor de sandy bridge daadwerkelijk te bestellen is?
Ik wilde ook deze week gaan bestellen. Ben echt aan een nieuwe toe.

Maar als men nu 1 feb zegt en dan wordt het weer 1 maart ofzo...

Is de 9 cell accu even groot als de 6 cell? Of zit er bij de 9 cell een deel extern?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-08 14:18
De 9 cell geeft een bult aan de onderkant. Ik vind het niet vervelend, maar dat is smaak. Ik kan er wel tot 8 uur gebruik uit persen. Dat is voor mij belangrijker. Mocht je een sleeve ervoor zoeken, dan kan ik de sleeves van Built NY aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Raindeer schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:55:
De 9 cell geeft een bult aan de onderkant. Ik vind het niet vervelend, maar dat is smaak. Ik kan er wel tot 8 uur gebruik uit persen. Dat is voor mij belangrijker. Mocht je een sleeve ervoor zoeken, dan kan ik de sleeves van Built NY aanraden.
Net met Dell gebeld en zij kunnen niet aangeven wanneer de i7 sandy bridge beschikbaar komt in Nederland...
Voor mij zit ik nu erg te twijfelen aan de i7 of i5...

Wachten op de i7 met sandybridge, of nu voor de i5 gaan.

Op dit moment is de i7 maar 10 euro duurder en dan heb je een 435M GT ipv 420m GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
Als je instelt in het Nvidia configuratie menu dat hij standaard de high-performance gpu moet gebruiken dan zou het moeten werken. Je kan ook een tray icoon instellen zodat je ziet welke programma's welke GPU gebruiken.

Wat je ook kan proberen is gta4.exe of gtaiv.exe toevoegen aan die lijst, en dan evengoed nog met rechtermuisknop GTA opstarten met de high performance gpu.

Dit heeft voor mij altijd gewerkt, en ik draai GTA IV met zo'n 40 FPS op medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:20:
[...]

Net met Dell gebeld en zij kunnen niet aangeven wanneer de i7 sandy bridge beschikbaar komt in Nederland...
Voor mij zit ik nu erg te twijfelen aan de i7 of i5...

Wachten op de i7 met sandybridge, of nu voor de i5 gaan.

Op dit moment is de i7 maar 10 euro duurder en dan heb je een 435M GT ipv 420m GT.
Inderdaad. Nu zag ik vandaag een Asus met SandyBridge i7, Geforce 540M en een FullHD scherm, vette specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
volgens dell zelf komt de xps 17 met sandt bridge 1 februari op de site, de eerste bestellingen zullen dan 3 weken later worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
Er is trouwens een nieuwe bios update A06 op de dell site

Edit: 550 The system cannot find the file specified.

owww misschien nog net niet

[ Voor 43% gewijzigd door MTBreak op 10-01-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:11:
volgens dell zelf komt de xps 17 met sandt bridge 1 februari op de site, de eerste bestellingen zullen dan 3 weken later worden geleverd.
Is het het wachten waard? En wat wordt ge prijs?
Of kan ik beter nu voor de i5 gaan... Moeilijk moeilijk, die keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dfrenner schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:35:
[...]

Is het het wachten waard? En wat wordt ge prijs?
iets meer, voor de i7 is dat het waard, voor de i5 niet aangezien er nauwelijks iets veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de i7 schijnt behoorlijk verbeterd te zijn. Zowel in perfomance als in batterijduur gaat die er op vooruit, kan alleen het artikel niet meer vinden waar het duidelijk in stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:19:
Ja de i7 schijnt behoorlijk verbeterd te zijn. Zowel in perfomance als in batterijduur gaat die er op vooruit, kan alleen het artikel niet meer vinden waar het duidelijk in stond.
Maar je leest nu ook vaak dat je voor games beter de i5 kan kiezen. Verandert de vernieuwde i7 daar iets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, het geval met de oude dual en quad was dat de dual eigenlijk sneller was in taken die niet geoptimaliseerd waren voor veel threads, waaronder zo goed als alle games.

de nieuwe quad is echter fors sneller, maar echt belangrijk is dat niet bij games: de gpu is toch de bottleneck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opposite
Trouwens even YT opgezocht voor gameplay beelden van de XPS 15,
Hier een filmpje van CoD:BO.
De specs van de laptop staan in de beschrijving.
YouTube: Call of Duty: Black Ops Gameplay - Dell XPS 15/GeForce GT 435M

Edit: de uploader van het filmpje heeft nog meer footage van andere games op dezelfde laptop

[ Voor 15% gewijzigd door opposite op 10-01-2011 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm vorige maand werd er nog gesuggereerd dat de nieuwe sandy bridge maar 5% sneller waren.
nu baal ik toch wel beetje moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 23:10:
[...]

dat is vast een bijproduct van een of ander programma wat je hebt geinstalleerd.

tip: ga met msconfig.exe of ccleaner kijken en vink alle overbodige startup processen uit.
Heb even gezocht FF_protection.exe betekend "FreeFall Protection". Dit zijn de drivers voor de accelerometer maar die zijn dus blijkbaar niet goed geïnstalleerd. Ik heb ze al opnieuw proberen te installeren maar dat werkt niet. De driver heb ik gewoon van de Dell site geplukt. Is er niemand anders met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:06:
hmmm vorige maand werd er nog gesuggereerd dat de nieuwe sandy bridge maar 5% sneller waren.
nu baal ik toch wel beetje moet ik zeggen.
19% sneller per clock volgens de laatste berichten, maar voor dualcores is de verbetering voor dezelfde prijs zo goed al nihil: met hetzelfde budget koop je niet iets wat significant sneller is tenzij je al van plan was een quad te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 20:58
@darkstone: gefeliciteerd. Ik zie dat je aan de mod team bent toegevoegd. Ik ken je vooral van de studio 15 topic.

De snelheidswinst van de SB processoren komen vooral door de hogere turbo's. Bijvoorbeeld de 560m had een turbo van 2/4. 2 cores konden samen worden geklokt met 266mhz (2x 133) naar 2933. en 1 core naar 3,2 ghz.
Bij de SB is het 5/7. Let wel op dat nu per stap 100 mhz komt ipv 133. Dus de standaard 2540 hem kan nu van 2,6 naar 3,1 worden geklokt. Een deel van de prestatieswinst komt door de agressievere turbo;s en deel door optimalisaties van architectuur.

Bij de quadcores zijn de turbo;s nog agressiever vergeleken met de oude quad cores en tevens zijn de standaard core snelheden hoger. Ik denk dat het klok voor klok niet veel scheelt, maar door de betere turbo's de SB;s sneller zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door karakedi op 11-01-2011 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk1982
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-12-2024
Misschien een hele domme vraag hoor, maar.. hebben jullie enig idee of er nog (kwaliteits)verschil zit tussen het standaard 1366x768 WLED- breedbeeldscherm van de XPS 15 en het 1600x900 WLED - breedbeeldscherm van de XPS 17?

Op een of andere manier blijf ik het maar een lastig verhaal vinden, met die resoluties.
Ik begrijp dat het 1080p-scherm een dikke vette aanrader is, maar stel dat ik die € 200,= nou in mijn zak wil houden. Kan ik dan, puur voor wat betreft het beeldscherm, beter voor de XPS 15 gaan met 1366x768 pixels, of voor de XPS 17 met 1600x900 pixels? Of maakt dat gewoon geen fluit uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jk1982 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:11:
Misschien een hele domme vraag hoor, maar.. hebben jullie enig idee of er nog (kwaliteits)verschil zit tussen het standaard 1366x768 WLED- breedbeeldscherm van de XPS 15 en het 1600x900 WLED - breedbeeldscherm van de XPS 17?
weinig, maar serieus, als je twijfelt tussen een 15" en 17" heb je waarschijnlijk geen idee wat je moet kopen: een 15" is bedoeld voor mobiel gebruik, een 17" zou ik niet verder verplaatsen dan de bank.

ik zou dat eerst uitzoeken voordat je kijkt naar het scherm, indien je de xps 15 kiest is de upgrade imo wel een must.
en: vanaf 1 februari kan je de xps 17 bestellen met full-hd scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jk1982 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:11:

Op een of andere manier blijf ik het maar een lastig verhaal vinden, met die resoluties.
Ik begrijp dat het 1080p-scherm een dikke vette aanrader is, maar stel dat ik die € 200,= nou in mijn zak wil houden. Kan ik dan, puur voor wat betreft het beeldscherm, beter voor de XPS 15 gaan met 1366x768 pixels, of voor de XPS 17 met 1600x900 pixels? Of maakt dat gewoon geen fluit uit?
Er zit nauwelijks kwaliteitsverschil tussen die twee schermen.

Overigens zou ik daar niet de keuze tussen een 15" en 17" van laten afhangen (niet in de eerste plaats in ieder geval): In eerste instantie is het handig om te bepalen waarvoor je hem gaat gebruiken, een 15" laptop is namelijk redelijk goed te verslepen, een 17" niet ;)

EDIT: Zucht... F5, F5, F5..? ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 14:47 . Reden: te laat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk1982
Klopt, daar hebben jullie gelijk in. Maar wat dat betreft: hij komt waarschijnlijk inderdaad niet vaak verder dan de bank.

Daar gaat het me bij een laptop om, dat ik 's avonds gewoon even beneden op internet kan zitten of een spelletje kan doen. Zodat ik niet persé op de logeerkamer moet gaan zitten, waar de computer nu staat.

Het 1080p-scherm zal ongetwijfeld heel mooi zijn, alleen ik vraag me af of het me die € 200,= extra waard is.
Zo doe ik eigenlijk niets aan fotobewerking bijvoorbeeld. Heel af en toe voor de lol misschien eens een foto bewerken in Photoshop, maar verder...

Ik las ergens dat Mycom nu dealer is van Dell, misschien moet ik daar maar gewoon eens gaan kijken.
Dan weet ik tenminste even waar we over praten.

Wat ik wel belangrijk vind is dat hij gewoon snel is, een redelijke tijd op de accu kan draaien en fatsoenlijk een knap spel kan spelen (dat dan wel via netstroom), zonder daarbij vast te lopen of continu te haperen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
jk1982 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:15:
[...]
Ik las ergens dat Mycom nu dealer is van Dell, misschien moet ik daar maar gewoon eens gaan kijken.
Dan weet ik tenminste even waar we over praten.
[...]
Bij Dynabyte staan ze ook in de winkel.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk1982
guapper schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:17:
[...]

Bij Dynabyte staan ze ook in de winkel.
:)
Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dynabyte, vobis, en mycom, maar dan alleen de basismodellen (dus geen versies met SSD's en 1080p schermen, helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backsmash92
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 13:10
Ik heb nu de XPS 15 een week of 2 in bezit. Ik ben er zeer tevreden over. Hij heeft een solide indruk door de metalen behuizing. Een stuk beter dan mijn vorige laptop: een acer 5715z. Ik heb de XPS 15 met i3 370m, 3 GB geheugen (wat ik zelf heb geupgrade naar 4gb) en een Nvidia 420m. De videokaart kan black ops multi player behoorlijk goed draaien, mits wat fps tweaks. Dit komt ook omdat black ops gewoon ontzettend slecht omgaat met de hardware (in mijn ogen). Zo kon ik modern warfare 2 single player gewoon zonder enige aanpassing spelen.

Ik heb zelf het geheugen geupgrade naar 4gb. Dit was een van mijn eisen, maar de dell upgrade was niet mogelijk of kostte belachelijk veel geld. Het liefst had ik een i5 gehad omdat ik op school ook vmware gebruik, maar dat overschreed het budget teveel. Verder heb ik gekozen voor het 15" model omdat hij dagelijks mee naar school moet. Mobiliteit was daarom ook een belangerijk punt.

Waar ik wel aan mis is de hoogte van het scherm. De vorige was een 15.4" scherm en als je daar veel mee werkt mis je toch een stukje. Wel is de entertainment ervaring heel goed met een 15.6" scherm. DVD's spele full screen af, in tegenstelling tot films op het 15.4" scherm waar je (bijna) altijd wel zwarte balken erbij hebt. Ook het geluid is echt ontzettend goed.

Ik vind het net jammer dat (zoals altijd) de laptop geleverd word vol rotzooi. Zo staan er extra docks enzo op de achtergrond te draaien die ik helemaal niet wil. Het eerste wat ik dus ook gedaan heb is een lading aan programma's uitzetten in msconfig.

Al met al ben ik erg tevreden over de laptop. Ik was niet zo weg van een Dell, maar de prijs/prestatie verhouding die hun leveren kon geen enkel ander merk evenaren.

Ook heb ik een tas mee besteld: de Dell 5Dot Curve backpack. De tas heeft een mooi laptop vak waar 16" laptops in zouden moeten kunnen. De XPS 15 past er in elk geval goed in. De binnenkant van het laptop vak is met fleece stof bekleed dus door je tas zal je laptop niet snel bekrassen. Ook voelt de vulling rondom de laptop goed aan dus je laptop is echt goed beschermd. Ik vraag me wel af hoe de fleece stof er na een paar jaar uit ziet.

Verder zitten in de tas nog extra vakken. Het midden vak is een groot vak. Dit vak heeft een vak waar je wat papieren in kunt doen, een groot midden stuk en tegen de voorkant zitten 2 extra vakjes waar ik mijn lader en muis heb zitten. Dit vak is groot genoeg om nog boeken mee te nemen etc.
Ook zit er nog een voorvak met plaats voor pennen, telefoon etc.

Verder is het een mooie tas die een stevige, degelijke indruk geeft.

[ Voor 23% gewijzigd door Backsmash92 op 11-01-2011 16:06 . Reden: Stukje erbij gezet over de laptop tas ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Backsmash92 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:53:
Ik heb nu de XPS 15 een week of 2 in bezit. Ik ben er zeer tevreden over. Hij heeft een solide indruk door de metalen behuizing. Een stuk beter dan mijn vorige laptop: een acer 5715z. Ik heb de XPS 15 met i3 370m, 3 GB geheugen (wat ik zelf heb geupgrade naar 4gb) en een Nvidia 420m. De videokaart kan black ops multi player behoorlijk goed draaien, mits wat fps tweaks. Dit komt ook omdat black ops gewoon ontzettend slecht omgaat met de hardware (in mijn ogen). Zo kon ik modern warfare 2 single player gewoon zonder enige aanpassing spelen.

Ik heb zelf het geheugen geupgrade naar 4gb. Dit was een van mijn eisen, maar de dell upgrade was niet mogelijk of kostte belachelijk veel geld. Het liefst had ik een i5 gehad omdat ik op school ook vmware gebruik, maar dat overschreed het budget teveel. Verder heb ik gekozen voor het 15" model omdat hij dagelijks mee naar school moet. Mobiliteit was daarom ook een belangerijk punt.

Waar ik wel aan mis is de hoogte van het scherm. De vorige was een 15.4" scherm en als je daar veel mee werkt mis je toch een stukje. Wel is de entertainment ervaring heel goed met een 15.6" scherm. DVD's spele full screen af, in tegenstelling tot films op het 15.4" scherm waar je (bijna) altijd wel zwarte balken erbij hebt. Ook het geluid is echt ontzettend goed.

Ik vind het net jammer dat (zoals altijd) de laptop geleverd word vol rotzooi. Zo staan er extra docks enzo op de achtergrond te draaien die ik helemaal niet wil. Het eerste wat ik dus ook gedaan heb is een lading aan programma's uitzetten in msconfig.

Al met al ben ik erg tevreden over de laptop. Ik was niet zo weg van een Dell, maar de prijs/prestatie verhouding die hun leveren kon geen enkel ander merk evenaren.

Ook heb ik een tas mee besteld: de Dell 5Dot Curve backpack. De tas heeft een mooi laptop vak waar 16" laptops in zouden moeten kunnen. De XPS 15 past er in elk geval goed in. De binnenkant van het laptop vak is met fleece stof bekleed dus door je tas zal je laptop niet snel bekrassen. Ook voelt de vulling rondom de laptop goed aan dus je laptop is echt goed beschermd. Ik vraag me wel af hoe de fleece stof er na een paar jaar uit ziet.

Verder zitten in de tas nog extra vakken. Het midden vak is een groot vak. Dit vak heeft een vak waar je wat papieren in kunt doen, een groot midden stuk en tegen de voorkant zitten 2 extra vakjes waar ik mijn lader en muis heb zitten. Dit vak is groot genoeg om nog boeken mee te nemen etc.
Ook zit er nog een voorvak met plaats voor pennen, telefoon etc.

Verder is het een mooie tas die een stevige, degelijke indruk geeft.
Interessant, ik heb nu de XPS15 ook sinds twee weken en ik verbaasde me juist over de hoeveelheid bloatware. Ik had Roxio, McAfee en de Dell dock. Roxio vond ik wel handig, McAfee eraf gehaald en de dock vond ik ook wel wat hebben. Makkelijk aanpasbaar verder.

Had jij nog andere bloatware (die ik over het hoofd heb gezien wellicht)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de hoeveelheid bloatware is slechts een kwestie van perspectief:

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/a013dce81c.gif

dell levert in verhouding erg weinig ongewenste software mee, inderdaad alleen dell dock, roxxio, en mcafee. of je moet adobe reader & flash beschouwen als bloatware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeKiller
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 14:51
quote: Dell Chat
16:22:09 Customer Mike
Is er al iets bekend wanneer de Sandy Bridge CPU's naar de XPS 15 komen?
16:23:15 Agent ###
Goedemiddag
16:23:20 Agent ###
vanaf volgende week
16:23:30 Agent ###
kunt u onze website checkken a.u.b of komt u bij ons terug
16:23:35 Agent ###
het is in process
Aankoop uitgesteld! :D
Alhoewel ik niet geloof dat ze er al vanaf volgende week zullen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Volgens mij zitten er aardig wat mensen op de nieuwe XPS 15 te wachten... de levertijd zal wel fenomenaal worden :P

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tip: bestel meteen op dag 1, voordat het 1080p scherm weer verdwijnt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Hmm, ik wacht toch liever de reviews af. Misschien is het het verstandigst om hem maar gewoon te bestellen, en bij slechte reviews te annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
BIOS update doet het nu wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bozozo schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:01:
Hmm, ik wacht toch liever de reviews af. Misschien is het het verstandigst om hem maar gewoon te bestellen, en bij slechte reviews te annuleren?
dat lijkt mij niet nodig, de body is namelijk precies hetzelfde.

het enige wat veranderd is het moederbord met bijbehorende processor en gpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Hmm, ik heb net de notebookcheck van de nieuwe Asus N53SV gelezen. Ik weet niet hoe het met het FHD scherm van die Asus zit, maar als dat even goed is als dat van de Dell XPS 15 dan heeft Asus voorlopig de beste kaarten in handen op midrange gebied.

Ik hoop dat de nieuwe XPS 15 beschikbaar komt met i7-2720QM en GT 540M. Als ze dat weten neer te zetten met FHD scherm voor 999 euro dan heeft Dell er een klant bij, en anders wordt het de Asus.

Nog een paar weken de kat uit de boom kijken dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe ik Punkbuster werkend krijg op mijn XPS met Win7 64-bit?

Ik run de installer, meldt dat alle tests goed zijn gegaan, maar COD4 registreert het niet. Bij activeren van PB vanuit de console in CoD4 gebeurt er niets. Met handmatige update van PB kan ik geen 'geinstalleerde spellen' kiezen uit het dropdown-menu, en bij het zelf zoeken naar spellen via de handmatige PB update, ziet hij de exe-file niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icebear
  • Laatst online: 02-05-2024
Nieuwe update naar jullie toe aangezien ik nog steeds geen systemen in huis heb!

28e besteld
29e betaald

4e bestelling status opeens op geannuleerd
4e gebeld ...en mail gehad ik had volgens de telefoniste de bestelling geannuleerd...dit is onmogelijk enige keer dat ik belde vroeg ik alleen waarom mijn bestelling zo lang op werk in uitvoering bleef staan
4e mail terug gestuurd met hierin een screenshot van de betaling o.a
5e geen reactie nog gehad, s'ochtends gebeld en de persoon van de 4e zal mij terug mailen
5e half 5 nog niks gehoord...weer gebeld en ik zou worden terug gebeld door die persoon
5e ben niet terug gebeld maar wel weer een mail gehad dat ze het wel zouden oplossen.
6e gebeld...en orderbevestiging eindelijk gekregen nieuwe...HELAAS VERKEERDE CONFIGURATIE
6e gebeld...en nu eindelijk goede order gehad voor wat ik dus al de 28e had besteld..
10e gebeld aangezien ik nog geen orderbevestiging had, ze waren de 6e vergeten de betaling te koppelen aan deze nieuwe order zelfde dag nog een orderbevestiging gehad
12e gebeld aangezien status op werk in uitvoering blijft staan ...toetsenborden zijn pas vanaf volgende week weer leverbaar

geplande levertijd nu 16 februari....

Vind het erg jammer dat dit zo moet gaan met dell, dat je zoveel werk en tijd erin moet steken om 2 laptops in huis te krijgen.
Zodra deze laptops geleverd worden komt hoogstwaarschijnlijk sb op de dell website te koop wat ik erg jammer vind...maar ik heb weinig zin om nu weer te annuleren en weer te wachten

vorige keer dat ik bij dell bestelde ging het prima...binnen enkele dagen in huis , nu is het gewoon dell = hell

voor mij is dit de laatste en enigste keer dat ik bij dell heb besteld.

Vind dit gewoon te absurd voor worden het kost mij en mijn vriendin veel geld z'n laptop als student zijnde en dan krijg je dit ..erg zuur dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 06:57:
Iemand enig idee hoe ik Punkbuster werkend krijg op mijn XPS met Win7 64-bit?

Ik run de installer, meldt dat alle tests goed zijn gegaan, maar COD4 registreert het niet. Bij activeren van PB vanuit de console in CoD4 gebeurt er niets. Met handmatige update van PB kan ik geen 'geinstalleerde spellen' kiezen uit het dropdown-menu, en bij het zelf zoeken naar spellen via de handmatige PB update, ziet hij de exe-file niet.
Je zou handmatig de exe file moeten kunnen opzoeken via pb anders is er iets mis met je pb installatie...

Voor de geinteresseerden: Optimus werkte niet samen met punkbuster; nieuwste beta nvidia driver werkt het wel mee; http://www.nvidia.com/obj...t-266.35-beta-driver.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR21
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05-2022
Heb twee weken geleden een laptop besteld en nu staat hij eindelijk op productie.

Weet iemand hoelang het dan ongeveer duurt voordat hij wordt verzonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raindeer schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:55:
gewoon de 15" sleeves van built ny? of 17"?
Ik heb een xps 15 met 9cell batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk1982
stephandeloos schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:57:
vorige keer dat ik bij dell bestelde ging het prima...binnen enkele dagen in huis , nu is het gewoon dell = hell

voor mij is dit de laatste en enigste keer dat ik bij dell heb besteld.
Ligt het nou aan mij, of klinkt dit een beetje tegenstrijdig?

En wat hebben ze je nou aangeboden als compensatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Laatst online: 22-08 11:16
Is het mogelijk om achteraf (over een jaar bijvoorbeeld) zelf een 1080p in te bouwen in plaats van het standaard scherm? Om hem er nu bij te bestellen paste niet binnen m'n budget, maar ik verwacht dat ie over een jaar flink goedkoper is geworden. Wat denken jullie?

En is het zelf inbouwen goed te doen of niet? Iemand ervaring hiermee?

[ Voor 3% gewijzigd door chevchelios op 12-01-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icebear
  • Laatst online: 02-05-2024
jk1982 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:43:
[...]

Ligt het nou aan mij, of klinkt dit een beetje tegenstrijdig?

En wat hebben ze je nou aangeboden als compensatie?
als compensatie kon ik het voor hetzelfde bedrag krijgen als in eerste instantie was.

tegenstrijdig is het niet aangezien is mijn ENIGSTE en laatste keer is..
kan nu moeilijk annuleren nog 8)7 _/-\o_ _/-\o_

Update: ze staan eindelijk in productie ben benieuwt! hoelang duurt het ongeveer nu nog? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RR21 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:46:
Weet iemand hoelang het dan ongeveer duurt voordat hij wordt verzonden?
stephandeloos schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:24:Update: ze staan eindelijk in productie ben benieuwt! hoelang duurt het ongeveer nu nog? :9~
2-3 dagen productie, dan nog zo'n 3 dagen onderweg voor aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
stephandeloos schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:24:
[...]

als compensatie kon ik het voor hetzelfde bedrag krijgen als in eerste instantie was.

Update: ze staan eindelijk in productie ben benieuwt! hoelang duurt het ongeveer nu nog? :9~
Productie kan een dag duren, of een week.

Je moet gewoon geduld hebben, zoals jij het in een van je vorige posts uitlegde heb je totaal geen geduld. Het is normaal dat werk in uitvoering wat lang duurt, bij mijn XPS duurde dit 2 weken. Waarna hij 3 dagen in productie stond. Natuurlijk, ik denk ook wel dat dit sneller kan, maar geduld. Jij weet niet wat er bij Dell speelt.

Zolang ze de leverdatum nog niet hebben overschreden heb je in mijn ogen geen recht om te klagen dat hij een paar dagen lang op dezelfde status staat.
Je leverdatum is nu 14 februari? Als ik jou was zou ik de volgende keer dat je wilt klagen na 14 februari bellen, dan heb je teminste een punt. Wat je nu doet is jezelf wijs maken dat Dell slecht aan het leveren is. Want volgens mij is de verwarring begonnen toen jij had gebeld.

Zie dit trouwens niet als een bash of flame hoor, ik wil je gewoon even laten weten dat het soms vreemd kan zijn met die status, maar vaak helpt het niet om hier over te bellen als de leverdatum nog niet overschreiden is.

[ Voor 8% gewijzigd door Remz op 12-01-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Ik wacht ook op de Sandy Bridge processors. Indien ze een nieuwe i5 met FHD scherm, 4gb en 7200 rpm hd aanbieden voor 800-850 euro (eventueel met EPP) ben ik om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
stephandeloos schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:24:

Enigste is de overtreffende trap van enige? Maar eniger dan enig is niet mogelijk...

Maar goed, eind goed al goed? Ben benieuwd hoe snel je hem binnen hebt.
Het ging er trouwens om dat je aangaf al eerder iets bij dell te hebben gekocht, zonder problemen. Dan kan dit niet je enige keer zijn. Wel de laatste uiteraard.
Leolinedance schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:32:
Ik wacht ook op de Sandy Bridge processors. Indien ze een nieuwe i5 met FHD scherm, 4gb en 7200 rpm hd aanbieden voor 800-850 euro (eventueel met EPP) ben ik om :)
Ik wacht op de nieuwe i7 sandybridge, of ik bestel de i5 nu.

Het probleem is, dat ik niet weet of ze straks meer gaan vragen voor de sandy bridge... En hoeveel meer? Of ik koop straks de i7 SB of nu de i5... Hangt van de prijzen af. MAar als ze SD de huidige processoren gaan vervangen, dan heb ik niet eens een keuze meer straks...

Moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk1982
Die prijs lijkt me wel erg optimistisch, maargoed..
Met de huidige i5 460, Full HD, 4GB en kom je al de € 921,06 uit, incl verzendkosten (incl. EPP)
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nlepp1

Ik zie trouwens dat de tv-tuner nu ook weer beschikbaar is, tegen een meerprijs van € 40,=
Geloof dat die ook een tijdje van de site was, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-08 14:29
Even een kleine update. :)
Status van bestelling staat inmiddels op 'In productie'. Vrijdagavond besteld, dus eigenlijk is mijn order pas op maandag 9 januari in behandeling genomen.

Ik ben benieuwd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk1982
dfrenner schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:52:
[...]
Het ging er trouwens om dat je aangaf al eerder iets bij dell te hebben gekocht, zonder problemen. Dan kan dit niet je enige keer zijn. Wel de laatste uiteraard.

[...]

Ik wacht op de nieuwe i7 sandybridge, of ik bestel de i5 nu.

Het probleem is, dat ik niet weet of ze straks meer gaan vragen voor de sandy bridge... En hoeveel meer? Of ik koop straks de i7 SB of nu de i5... Hangt van de prijzen af. MAar als ze SD de huidige processoren gaan vervangen, dan heb ik niet eens een keuze meer straks...

Moeilijk...
Wat betreft het eerste punt: jij snapt hem ;)

Wat betreft je tweede punt: ik wacht ook nog even. Ik heb geen haast, heb net een nieuwe 50" tv gekocht en een ander autootje, en ben ook wel benieuwd naar de prijzen van de nieuwe processors (en het effect van hun komst op de prijs van de huidige processors)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maak daar maar 950-1000 van.

het is puur een gok, maar de prijzen zullen ongeveer €50 stijgen t.o.v. vergelijkbare processors (i5 560m -> i5 2540m) enz, de i7 versie zal rond de €1050-1100 zijn om de concurrentie met pricewatch: Asus N53SV-SZ016V aan te kunnen. (kopers lees eerst trabuca in "[Ervaringen] laptops met hoge resolutie ..." + discussie). Misschien zelfs nog duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, hoe krijg ik de F knoppen terug? Ik bedoel de knoppen F1 tot en met F12. Nu zitten de snelfuncties eronder, als Brightness en Batterijstatus enzo.

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Functietoets F gebruiken. Ze hebben de werking gewoont omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
met windows + X kan je dat weer veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
Op de XPS zit er een lichtgevend touch knopje, met 2 tandwieltjes er op. Deze doet hetzelfde als Windows + X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Hoe zijn jullie font instellingen. Heb problemen met wat software en wegvallen van text. Bij mij staat het op 125% (default). Op 100% is het wel weg maar wordt het allemaal wel erg klein.

Ik heb ook een leuke computer..

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
een vraag over de levertijden? dat kan in Dell levertijden topic