Potverdikkeme, helemaal niet op gelet. Dat verklaart het inderdaad. Goed gezien, thx.Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:54:
jij zegt dat het laptopscherm 720p is, en het externe scherm full-hd.
3dmark default op 1280*1024, je externe scherm dus, op je laptopscherm is de resolutie echter niet toereikend en gaat hij naar 1280*720, (dacht ik... kan ook 1024*768 zijn), dan haal je dus een stuk hogere score.
Verwijderd
Is het zo dat die "speciale aanbiedingen" zoals harde schijf upgrade van 320 naar 500 en die korting van 304 euro steeds weer worden opgeschoven qua datum? Ik was al bang dat ik niet meer met zoveel korting kon bestellen na de 29e, maar toen was het alweer verschoven naar 6 januari.
Ik weet het niet, ik zou nog even kunnen wachten op die SB, maar zometeen knallen hiermee de prijzen ook omhoog en geniet ik niet meer van die kortingen... Plus dat ik nu nog max 2 maanden zonder kan, in maart moet ik toch zeker weer een laptop hebben die ff vooruit kan.
Ik weet het niet, ik zou nog even kunnen wachten op die SB, maar zometeen knallen hiermee de prijzen ook omhoog en geniet ik niet meer van die kortingen... Plus dat ik nu nog max 2 maanden zonder kan, in maart moet ik toch zeker weer een laptop hebben die ff vooruit kan.
Ben ik de enige die denkt dat de prijzen van de huidige configuraties omlaag gaan na introductie van SB? Ook dat kan een goede reden zijn om te wachten.
Ik stel: je bent een dief van je eigen portemonaille als je nu besteld (en tijd hebt om een paar weken te wachten).
SonyStyle heeft zijn F-serie (i7 740) al een week in de uitverkoop liggen (€1070,- ipv de €1350,- die ze onlangs nog vroegen voor de F13X.)
Ik stel: je bent een dief van je eigen portemonaille als je nu besteld (en tijd hebt om een paar weken te wachten).
SonyStyle heeft zijn F-serie (i7 740) al een week in de uitverkoop liggen (€1070,- ipv de €1350,- die ze onlangs nog vroegen voor de F13X.)
dat valt wel mee.. bij dell is het zo dat de aanbiedingen -grofweg- hetzelfde zijn, ik geloof wel dat de hele line-up met €50 omhoog is gegaan in week 2 (dwz: de week na de introductie van de xps lijn), voor de rest is er geen steek veranderd.
, hoe je er op vooruitgaat t.o.v. de dualcore SB.
dubt it, de C2D's worden nog steeds erkocht, voor dezelfde prijs als een jaar geleden voor de introductie van de core-i lijnguapper schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 00:18:
Ben ik de enige die denkt dat de prijzen van de huidige configuraties omlaag gaan na introductie van SB? Ook dat kan een goede reden zijn om te wachten.
niet als je de i5 kiest, ik verwacht dat de sandt bridge lineup iets duurder word dan de huidige i5 lijn (de dualcores, that is), de prestatiewinst over de dualcores is een stuk minder dan >100%... misschien moet ik even gaan rekenen, morgen misschienIk stel: je bent een dief van je eigen portemonaille als je nu besteld (en tijd hebt om een paar weken te wachten).

Verwijderd
hmm mijn webcam werkt niet (meer?).
Ik meen mij te herinneren dat ik na de levering wel even de cam getest heb, niets veranderd heb, ubuntu geinstalleerd heb en na enkele maanden gewoon terug in windows gestart.
De cam werkt trouwens in ubuntu ook niet.
Systeem Win7 64bit.
suggestions?
Edit - Update: Als ik wat rammel aan mijn scherm hoor ik het windows geluidje wanneer je een usb apparaat aansluit / afsluit.
En dan werkt het weer even.
Ik vrees dat dit een gevalletje rma wordt
Ik meen mij te herinneren dat ik na de levering wel even de cam getest heb, niets veranderd heb, ubuntu geinstalleerd heb en na enkele maanden gewoon terug in windows gestart.
De cam werkt trouwens in ubuntu ook niet.
- Wanneer ik skype open weet hij mij te vertellen dat er geen webcams gevonden worden
- In dell webcam central staat er > geen ondersteunende webcam aangesloten.
- Niets te vinden in apparaten beheer.
Systeem Win7 64bit.
suggestions?
Edit - Update: Als ik wat rammel aan mijn scherm hoor ik het windows geluidje wanneer je een usb apparaat aansluit / afsluit.
En dan werkt het weer even.
Ik vrees dat dit een gevalletje rma wordt
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 14:02 ]
Verwijderd
Misschien een klein beetje off-topic, maar gezien het om deze laptop gaat:
Krijg ik bij gespreide betaling wel gewoon een factuur met daarop de BTW? Die mag ik namelijk terugvragen, van de Dell-chat krijg ik geen antwoord. Iemand ervaring?
Krijg ik bij gespreide betaling wel gewoon een factuur met daarop de BTW? Die mag ik namelijk terugvragen, van de Dell-chat krijg ik geen antwoord. Iemand ervaring?
Ik volg dit topic al een tijdje omdat ik er zelf over denk een XPS15 te kopen en wil me nu ook wel effies in de discussie mengen.
Wat betreft Dell-aanbiedingen: Dell heeft inderdaad een (belachelijk) systeem waarbij de producten het hele jaar voor ongeveer dezelfde prijs verkocht worden, alleen verschilt het op welk onderdeel je het "voordeel" krijgt. Volgens mij wordt élke donderdag weer zo´n nieuwe aanbieding geintroduceerd. Is natuurlijk leuk voor Dell om mee te adverteren en mensen over te halen om daadwerkelijk tot de aankoop over te gaan ("koop snel anders ben je te laat!"). Persoonlijk vind ik de HDD upgrade niet zo interessant, heb liever "voordeel" met RAM, cash korting of gratis verzendkosten.
Zoals gezegd ben ik van plan een XPS15 te kopen en na veel oriëntatie weet ik opeens superveel van Intel CPU, maar toch kom ik er niet uit wat ik nou eigenlijk precies wil! Dit vooral omdat ik wel een beetje schrik van vermelde batterijduren van minder dan 2 uur! Mijn achtergrond: Student zoek een laptop die als "primaire" computer intensief gebruikt gaat worden, grote resolutie is een pré, wordt vooral gebruikt voor internet / office dingen, maar moet ook zware programma´s en sporadisch een spelletje aankunnen. Daarom zit ik vooral te twijfelen tussen een i3 of een i5, en ik denk dat het energieverbruik daarbij het meest bepalend is. Het lijkt me het meest logisch dat een i3 zuiniger is, maar ik kan daar nergens iets over vinden. Opvallend vond ik dat bijvoorbeeld op de onderstaande pagina (zie link) de i5 520 er veruit het beste uitkomt. Betekent dit dat ik met een i5-560 zoals in de XPS beschikbaar is beter uit zou zijn dan met een i5-460 of i3?
http://www.anandtech.com/...in-the-mobile-landscape/9
Die test geeft me trouwens ook wel vertrouwen in het feit dat SB een gigantische verbetering is, vooral omdat je in plaats van een "oude" i5/i7 net zo goed een "nieuwe" i3 kan plaatsen voor ongeveer dezelfde prijs. Is dit een reeele gedachte? (vooral dat stuk van de prijs ben ik erg benieuwd, ik vind 900 euri al aan de iets te hoge kant voor een nieuwe laptop!)
Maar ook qua prestaties...
Wat betreft Dell-aanbiedingen: Dell heeft inderdaad een (belachelijk) systeem waarbij de producten het hele jaar voor ongeveer dezelfde prijs verkocht worden, alleen verschilt het op welk onderdeel je het "voordeel" krijgt. Volgens mij wordt élke donderdag weer zo´n nieuwe aanbieding geintroduceerd. Is natuurlijk leuk voor Dell om mee te adverteren en mensen over te halen om daadwerkelijk tot de aankoop over te gaan ("koop snel anders ben je te laat!"). Persoonlijk vind ik de HDD upgrade niet zo interessant, heb liever "voordeel" met RAM, cash korting of gratis verzendkosten.
Zoals gezegd ben ik van plan een XPS15 te kopen en na veel oriëntatie weet ik opeens superveel van Intel CPU, maar toch kom ik er niet uit wat ik nou eigenlijk precies wil! Dit vooral omdat ik wel een beetje schrik van vermelde batterijduren van minder dan 2 uur! Mijn achtergrond: Student zoek een laptop die als "primaire" computer intensief gebruikt gaat worden, grote resolutie is een pré, wordt vooral gebruikt voor internet / office dingen, maar moet ook zware programma´s en sporadisch een spelletje aankunnen. Daarom zit ik vooral te twijfelen tussen een i3 of een i5, en ik denk dat het energieverbruik daarbij het meest bepalend is. Het lijkt me het meest logisch dat een i3 zuiniger is, maar ik kan daar nergens iets over vinden. Opvallend vond ik dat bijvoorbeeld op de onderstaande pagina (zie link) de i5 520 er veruit het beste uitkomt. Betekent dit dat ik met een i5-560 zoals in de XPS beschikbaar is beter uit zou zijn dan met een i5-460 of i3?
http://www.anandtech.com/...in-the-mobile-landscape/9
Die test geeft me trouwens ook wel vertrouwen in het feit dat SB een gigantische verbetering is, vooral omdat je in plaats van een "oude" i5/i7 net zo goed een "nieuwe" i3 kan plaatsen voor ongeveer dezelfde prijs. Is dit een reeele gedachte? (vooral dat stuk van de prijs ben ik erg benieuwd, ik vind 900 euri al aan de iets te hoge kant voor een nieuwe laptop!)
Maar ook qua prestaties...
Als ik dit zo lees... met een winst van ongeveer 20% zou ik al heel blij zijn hoor! wat dat betreft zou ik graag (ook als i5 of i3 klant) graag wachten op SB.Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 00:24:
.... de prestatiewinst over de dualcores is een stuk minder dan >100%...
allereerst: een i3, i5, en i7 6x0m (dualcore, niet de quads) zijn exact hetzelfde, je haalt dezelfde accuduur.Kosonik schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:55:
het enige verschil is de maximale kloksnelheid, maar dat doet er niet toe: idle worden ze allemaal teruggeklokt naar dezelfde 1200mhz.
ik zal even rekenen.. een SB core is per clock 19% sneller, als we er dan vanuit gaan dat de prijs van de SB i3 grofweg gelijk komt te liggen aan de i5-460m nu: (lijkt mij reeel)
(2.1Ghz *1.19)/2.8= 90% van de prestaties, daar hoef je het dus niet voor te doen
als je in plaats daarvan voor de i5 SB gaat (welke vermoeddelijk rond de prijs van de 560m komt en op 2.6 ghz draait met turbo actief op 2 cores), dan is de sandy bridge alsnog trager dan de directe concurrent 560m (4%), aldus de eerste benches, voor de bang voor de buck hoef je het dus niet te doen.
met een i5 of i3 kan je, imo, net zogoed nu kopen, zelfs als mn berekening er 10% naast zit.
de SB chips zijn echter wel zuiniger en bevatten wat extra kleine features, dat zou het wel waard kunnen zijn
het verschil zit hem met name in de extra cores bij de quad lijn, de i7 is een hongerig beest en zodoende maar op 1.7ghz geklokt, SB doet bijna het dubbele, het resultaat laat zich raden.

(arme ik met mijn P8600
wat heb je nu aan die extra cores? over het algemeen vrij weinig, tenzij je als een gek vegas pro, blender, of photoshop gaat draaien, die programma's weten wel raad met een overkill aantal cores
Wil een XPS15 aanschaffen, maar met engels OS. Nu geeft de configurator op de site een error dat het incompatible is met dutch documentation.
Worden die Dells meertalig uitgeleverd, dus met de keuze voor engels, nederlands etc. bij afinstalleren of staat nederlands vast als je de Win 7 nederlands in de configurator kiest?
Ik vraag dit omdat ik via de mail wel een offerte heb gekregen voor engles OS met engelse docs, maar dan krijg ik geen 5% korting volgens de medewerker. Scheelt me €46,-
Worden die Dells meertalig uitgeleverd, dus met de keuze voor engels, nederlands etc. bij afinstalleren of staat nederlands vast als je de Win 7 nederlands in de configurator kiest?
Ik vraag dit omdat ik via de mail wel een offerte heb gekregen voor engles OS met engelse docs, maar dan krijg ik geen 5% korting volgens de medewerker. Scheelt me €46,-
op de cd staat -afaik- alleen nederlands.
tip: neem geen cd, download een engelse OEM van $random locatie op internet en installeer deze met de sleutel onderop je laptop.
een windows key is geldig voor zowel 32 als 64 bit en alle mogelijke talen.
tip: neem geen cd, download een engelse OEM van $random locatie op internet en installeer deze met de sleutel onderop je laptop.
een windows key is geldig voor zowel 32 als 64 bit en alle mogelijke talen.
Ik wil deze config aanschaffen:
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands Engels
Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C)
1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
40 cm (15.6") HD (1366x768)720p WLED- breedbeeldscherm met TrueLife
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
8x optisch dvd+/-rw-station
640 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
2GB NVIDIA® GeForce™ 435M GT grafische kaart
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Wil hem gebruiken als 'banklaptop' maar mijn vriendin wil er ook settlers 7 en die faceboek spellen op spelen.
Of kan ik dan beter voor de i5-460M gaan met het betere scherm en de 'mindere 420M?
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands Engels
Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C)
640 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
2GB NVIDIA® GeForce™ 435M GT grafische kaart
Wil hem gebruiken als 'banklaptop' maar mijn vriendin wil er ook settlers 7 en die faceboek spellen op spelen.
Of kan ik dan beter voor de i5-460M gaan met het betere scherm en de 'mindere 420M?
lijkt mij duidelijk.. een i7 levert zo goed als geen voordeel op voor de doornsee consument, het scherm daartegen zou ik voor geen geld willen misssen.PushermanNL schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:17:
en trouwens, als je de i7 neemt zou ik sowieso wachten, de sandy bridge chips die deze week worden geïntoduceerd zijn fors sneller bij alle applicaties waar je een i7 voor zou kopen. bovendien bevatten deze chips een IGP voor een stuk langere accuduur (waarschijnlijk komt er anderhalf uur bij)
Is er dan al een ETA voor die sandy bridge chips? Zal het dan nog niet even duren voor ze in de Dell's zitten?
niet dat ik weet... maar de kans is zeer groot dat ze op de CES worden aangekondigd 7, 8 en 9 januari
ikzelf verwacht ze half/eind februari, maar dat is niet meer dan een gok.
ikzelf verwacht ze half/eind februari, maar dat is niet meer dan een gok.
besteld op 28e...29e betaald voor beide laptops
vandaag weer gekeken: BESTELLING GEANNULEERD
ik bellen naar dell, ja betaling was binnen maar bij ons is er een fout ontstaan ik maak direct een nieuwe order aan
LEKKER DAN!....duurt nu nog langer
ik bellen naar dell, ja betaling was binnen maar bij ons is er een fout ontstaan ik maak direct een nieuwe order aan
Ouch balen stefan... Ik moest ook wel effe schrikken van al die wachttijden... kan me voorstellen dat de gemiddelde consument liever een "tastbaar" exemplaar uit de winkel meeneemt (kost je hooguit 2 uur als je een beetje rondkijkt), dan een MAAND (!!!) wacht op de bestelling van een laptop...
darkstone, je hebt me wel overtuigd wat betreft de matigheid van de opkomende i3 / i5 Sandy Bridges... Beter gezegd, als ik kijk naar benchmarks komt de "nieuwe" i3 bv bijna nergens boven de "oude" i5 uit, en de "nieuwe" i5 haalt haast nooit de "oude" i7 in. Helaas kan ik alleen desktop tests vinden, ik weet niet of het een goede aanname is dat we ongeveer hetzelfde mogen verwachten op mobiel niveau.
Qua stroomverbruik ben ik nog niet helemaal overtuigd. Met name omdat TDP een misleidende term is, het is volgens mij vooral een indicatie voor hoe goed de koeling moet zijn bij "intensief gebruik", en zelfs dan zit er een groot verschil in hoeveel CPUs zullen verbruiken. Ik ben zelf vooral geinteresseerd in een CPU die efficient kan internetten en andere simpele taken. De dichtstbijzijnde test die ik kan vinden is die van de desktop-CPUs:

En dit terwijl de i3 maar een TDP heeft van 65W tegenover 95W van de i5/i7.
Maar goed, ik ga dan waarschijnlijk toch voor de oude Arrandales. Maar nogsteeds aan het twijfelen tussen de i3 / i5, de upgrade naar i5 voor maar 40 euro klinkt als een vrij goeie deal.
Ik zit ook een beetje te kijken naar goeie alternatieven, en Sony Vaio biedt vergelijkbare systemen, maar bij hen kost het Full HD scherm maar 30 euro als upgrade (!). Ik zag in de pricewatch ook het volgende systeem:
pricewatch: Sony Vaio VPCEA2S1E/P
Een 14 inch laptop met hoge resolutie 1600x900 scherm voor 625 euro. Natuurlijk mis je dan wel de grafische kaart en de HDD is wat langzamer, ohja en er is alweer een volgende generatie beschikbaar, maar dit lijkt me een hele mooie prijs voor wie op zoek is naar een laptop met high-res scherm. Is dit ding te mooi om waard te zijn? Of zijn er gekke aanmerkingen op te maken? Het kastje is misschien van iets mindere kwaliteit dan de XPS maar is waarschijnlijk ook zeker niet slecht. Nouja de enige (niet onbelangrijke) aanmerking die ik heb... Ik ben dol op mooie kleurtjes, maar ik vind dat knalroze ook wel íets te veel van het goeie (maar dan moet ie toch ook in andere kleurtjes voor dezelfde prijs zijn?)
= Edit =
Ohja, om nog effies van de hak op te tak te springen!
Als ik zo de fora rondscharrel zie ik maar een paar verhalen over mensen die daadwerkelijk "illegaal" epp korting hebben gebruikt zonder tegen problemen aan te lopen. Gelukkig uberhaupt geen verhalen tegengekomen over mensen die er problemen mee hadden, zijn die er wel geweest? Toch ik ben er nog wel een beetje huiverig voor, vooral omdat er bijvoorbeeld op onderstaande link staat dat je een personeelsnummer in moet vullen:
http://www.libemapersoneel.nl/dell.html (en klik op DELL, zie onder stapje 2)
@Pusherman:
Het scherm is op zich wel mooi maar 200 euro is natuurlijk ook wel veel, vooral omdat het als banklaptop toch een stuk minder toevoegd dan wanneer je het als werklaptop gebruikt. Ik denk dat iemand met "anti 786p" onder zijn naam misschien licht be-vooroordeeld is. Zelf ben ik meer op de centen en zou in jouw situatie voor de goedkopere optie gaan met "klein" scherm en i5 (De populairste banklaptop genaamd iPad heeft ook geen indrukwekkende resolutie). Maar als je het niet erg vindt om meer dan 1000 euro uit te geven is het grotere scherm zeker geen miskoop, lekker veel ruimte op het scherm is altijd fijn.
darkstone, je hebt me wel overtuigd wat betreft de matigheid van de opkomende i3 / i5 Sandy Bridges... Beter gezegd, als ik kijk naar benchmarks komt de "nieuwe" i3 bv bijna nergens boven de "oude" i5 uit, en de "nieuwe" i5 haalt haast nooit de "oude" i7 in. Helaas kan ik alleen desktop tests vinden, ik weet niet of het een goede aanname is dat we ongeveer hetzelfde mogen verwachten op mobiel niveau.
Qua stroomverbruik ben ik nog niet helemaal overtuigd. Met name omdat TDP een misleidende term is, het is volgens mij vooral een indicatie voor hoe goed de koeling moet zijn bij "intensief gebruik", en zelfs dan zit er een groot verschil in hoeveel CPUs zullen verbruiken. Ik ben zelf vooral geinteresseerd in een CPU die efficient kan internetten en andere simpele taken. De dichtstbijzijnde test die ik kan vinden is die van de desktop-CPUs:

En dit terwijl de i3 maar een TDP heeft van 65W tegenover 95W van de i5/i7.
Maar goed, ik ga dan waarschijnlijk toch voor de oude Arrandales. Maar nogsteeds aan het twijfelen tussen de i3 / i5, de upgrade naar i5 voor maar 40 euro klinkt als een vrij goeie deal.
Ik zit ook een beetje te kijken naar goeie alternatieven, en Sony Vaio biedt vergelijkbare systemen, maar bij hen kost het Full HD scherm maar 30 euro als upgrade (!). Ik zag in de pricewatch ook het volgende systeem:
pricewatch: Sony Vaio VPCEA2S1E/P
Een 14 inch laptop met hoge resolutie 1600x900 scherm voor 625 euro. Natuurlijk mis je dan wel de grafische kaart en de HDD is wat langzamer, ohja en er is alweer een volgende generatie beschikbaar, maar dit lijkt me een hele mooie prijs voor wie op zoek is naar een laptop met high-res scherm. Is dit ding te mooi om waard te zijn? Of zijn er gekke aanmerkingen op te maken? Het kastje is misschien van iets mindere kwaliteit dan de XPS maar is waarschijnlijk ook zeker niet slecht. Nouja de enige (niet onbelangrijke) aanmerking die ik heb... Ik ben dol op mooie kleurtjes, maar ik vind dat knalroze ook wel íets te veel van het goeie (maar dan moet ie toch ook in andere kleurtjes voor dezelfde prijs zijn?)
= Edit =
Ohja, om nog effies van de hak op te tak te springen!
Als ik zo de fora rondscharrel zie ik maar een paar verhalen over mensen die daadwerkelijk "illegaal" epp korting hebben gebruikt zonder tegen problemen aan te lopen. Gelukkig uberhaupt geen verhalen tegengekomen over mensen die er problemen mee hadden, zijn die er wel geweest? Toch ik ben er nog wel een beetje huiverig voor, vooral omdat er bijvoorbeeld op onderstaande link staat dat je een personeelsnummer in moet vullen:
http://www.libemapersoneel.nl/dell.html (en klik op DELL, zie onder stapje 2)
@Pusherman:
Het scherm is op zich wel mooi maar 200 euro is natuurlijk ook wel veel, vooral omdat het als banklaptop toch een stuk minder toevoegd dan wanneer je het als werklaptop gebruikt. Ik denk dat iemand met "anti 786p" onder zijn naam misschien licht be-vooroordeeld is. Zelf ben ik meer op de centen en zou in jouw situatie voor de goedkopere optie gaan met "klein" scherm en i5 (De populairste banklaptop genaamd iPad heeft ook geen indrukwekkende resolutie). Maar als je het niet erg vindt om meer dan 1000 euro uit te geven is het grotere scherm zeker geen miskoop, lekker veel ruimte op het scherm is altijd fijn.
[ Voor 19% gewijzigd door Kosonik op 04-01-2011 17:08 ]
Damn, als ik de ervaring hier zo lees heb ik geluk gehad met mijn bestelling. Alles vlot afgehandeld, telkens snel antwoord als ik een mail stuurde.stephandeloos schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:35:
besteld op 28e...29e betaald voor beide laptops
Normaal zou UPS donderdag langs moeten komen met mijn pakketje. 28/12 besteld en betaald, dus ik ben best tevreden dat het zo snel gaat.
de gemiddelde levertijd is binnen 2 wekenKosonik schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:56:
Ouch balen stefan... Ik moest ook wel effe schrikken van al die wachttijden... kan me voorstellen dat de gemiddelde consument liever een "tastbaar" exemplaar uit de winkel meeneemt (kost je hooguit 2 uur als je een beetje rondkijkt), dan een MAAND (!!!) wacht op de bestelling van een laptop...
http://www.anandtech.com/...l-in-the-mobile-landscapedarkstone, je hebt me wel overtuigd wat betreft de matigheid van de opkomende i3 / i5 Sandy Bridges... Beter gezegd, als ik kijk naar benchmarks komt de "nieuwe" i3 bv bijna nergens boven de "oude" i5 uit, en de "nieuwe" i5 haalt haast nooit de "oude" i7 in. Helaas kan ik alleen desktop tests vinden, ik weet niet of het een goede aanname is dat we ongeveer hetzelfde mogen verwachten op mobiel niveau.

ter vergelijking, deze quadcore is de directe concurrent van de i7, eens kijken wat die haalt:

...de helft

true, se studio heeft geen IGP, maar je gaat me niet verrtellen dat een IGP een besparing oplevert van 50%
daar krijg je ook een vrij junk scherm voor terug.. een BW156HW01 v5 vermoed ikIk zit ook een beetje te kijken naar goeie alternatieven, en Sony Vaio biedt vergelijkbare systemen, maar bij hen kost het Full HD scherm maar 30 euro als upgrade (!). Ik zag in de pricewatch ook het volgende systeem:
en FYI, ikheb 5 minuten geleden gekeken: de xps 15 met i3, 1080p, 2 jaar garantie, is goedkoper (!!!) dan de E met dezelfde specs, terwijl de E toch duidelijk de mindere van de 2 is.. (prut accuduur, piep, ruk speakers)
dat ding is echt geweldig... als je er een krijgt zonder vervelende pieptoonpricewatch: Sony Vaio VPCEA2S1E/P
(van wat ik heb gehoord gaat de batterij ook max. 3 uur mee, dat is erg weinig voor een 14")
ik volg de dell topics al lang, tot zover ben ik nog niemand tegengekomen met problemen met epp na het bestellen.Gelukkig uberhaupt geen verhalen tegengekomen over mensen die er problemen mee hadden, zijn die er wel geweest?
De mail van dell
Geachte heer,
Ik heb daarnet contact gehad met mijn collega's van de sales afdeling. Daarbij het ik direct het verzoek in gediend om de order zo snel mogelijk te laten herboeken. Ik heb gelijk gevraagd of ze de bevestigings mail die ze naar u toe zullen sturen ook naar mij door te sturen zodat ik de betaling direct aan de order kan koppelen. Hierbij heb ik wel wat gegevens van u nodig.
- Wanneer had u de desbetreffende betaling gedaan
- Wat had u gebruikt als referentie nummer
- Is het eventueel mogelijk om een kopie van het bankafschrift naar mij toe te repleyen? Dit bevorderd namelijk de snelheid van acceptatie waardoor de order snel doorgezet kan worden.
Alvast bedankt en mijn excuses hoe het gelopen is.
met vriendelijke groet,
[EDIT} dell medewerker
Customer care agent Dell B.v.
---
Heb terug gestuurd dat ik een tegemoetkoming wil zien en uiteraard heb ik al deze vragen beantwoord
hou jullie op de hoogte van dit geweldige dell avontuur :(!
EDIT: heb even werknemer naam weggehaald is ofc wel zo netjes! aangezien deze meneer er niks aan kan doen maar de achterlijke afdeling die de betalingen regelen als ik het zo mag noemen
Geachte heer,
Ik heb daarnet contact gehad met mijn collega's van de sales afdeling. Daarbij het ik direct het verzoek in gediend om de order zo snel mogelijk te laten herboeken. Ik heb gelijk gevraagd of ze de bevestigings mail die ze naar u toe zullen sturen ook naar mij door te sturen zodat ik de betaling direct aan de order kan koppelen. Hierbij heb ik wel wat gegevens van u nodig.
- Wanneer had u de desbetreffende betaling gedaan
- Wat had u gebruikt als referentie nummer
- Is het eventueel mogelijk om een kopie van het bankafschrift naar mij toe te repleyen? Dit bevorderd namelijk de snelheid van acceptatie waardoor de order snel doorgezet kan worden.
Alvast bedankt en mijn excuses hoe het gelopen is.
met vriendelijke groet,
[EDIT} dell medewerker
Customer care agent Dell B.v.
---
Heb terug gestuurd dat ik een tegemoetkoming wil zien en uiteraard heb ik al deze vragen beantwoord
hou jullie op de hoogte van dit geweldige dell avontuur :(!
EDIT: heb even werknemer naam weggehaald is ofc wel zo netjes! aangezien deze meneer er niks aan kan doen maar de achterlijke afdeling die de betalingen regelen als ik het zo mag noemen
[ Voor 9% gewijzigd door Icebear op 04-01-2011 19:57 ]
Verwijderd
Nou nou, rustig aan, een foutje maken kan. Als je dat risico niet wilt lopen en je laptop gelijk mee wil nemen had naar Mycom moeten gaan...
Ik meldde eerder op dit forum dat ik problemen had met games die Punkbuster gebruiken (ik werd namelijk steeds gekickt). Ik heb vandaag de nieuwe beta drivers voor de 420m van de Nvidia website gedownload en geïnstalleerd (tot mijn verbazing werkte deze nu wel, bij eerdere drivers moest je die van de Dell site hebben, of zelf iets aan de installatiebestanden van Nvidia veranderen). Met deze nieuwe drivers is het kick probleem bij Punkbuster opgelost. 
Eerst had ik ook een klein probleemtje met het afspelen van Youtube video's, deze begonnen namelijk te flikkeren. Ook dit lijkt opgelost te zijn!
Nu nog hopen dat Nvidia de Optimus technologie gaat ondersteunen in Ubuntu...
Eerst had ik ook een klein probleemtje met het afspelen van Youtube video's, deze begonnen namelijk te flikkeren. Ook dit lijkt opgelost te zijn!
Nu nog hopen dat Nvidia de Optimus technologie gaat ondersteunen in Ubuntu...

backlit keyboard is binnen; morgen maar eens inbouwen. Meteen de koelpasta maar eens onder handen nemen als ik daar toch ben.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Nice, je had te hem toch gewoon bij dell spare parts besteld? Heb je misschien een link want ik kan hem niet vinden.ijdod schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:27:
backlit keyboard is binnen; morgen maar eens inbouwen. Meteen de koelpasta maar eens onder handen nemen als ik daar toch ben.
Dat is telefonisch gebeurd. Het is een technisch spare part, niet een standaard user replacable onderdeel, dus niet direct van de site te bestellen.FibeR06! schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 00:24:
[...]
Nice, je had te hem toch gewoon bij dell spare parts besteld? Heb je misschien een link want ik kan hem niet vinden.
Hoe duur is zo'n backlite keyboard als ik vragen mag?ijdod schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:27:
ijdod schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:32:
backlit keyboard kost 30 euro ex BTW, alleen rekent Dell vooralsnog ook 30 euro verzendkosten, voor een totaalprijs van ongeveer 70 euro.
Heeft hier iemand een beetje kijk op Dell Epp kortingen? Ik wil graag met de 3epp korting bestellen, maar dat ging eerst niet omdat het scherm plots niet meer leverbaar was. Nu dus weer wel, maar nu is de korting weg bij 3Epp... Wanneer denken jullie dat deze ververst worden?
En verder twijfel ik over de garantie die ik erbij ga nemen. Ik dacht eerst voor 3 of 4 jaar te gaan (afhankelijk op welke de korting geldig is) Maar nu sprak ik vorige week iemand en die zij dat dat onzin is omdat je bij wet 5 jaar recht op garantie hebt. Hoe zit dit? Weet iemand dat? Scheelt namelijk natuurlijk wel weer een hoop geld..
En verder twijfel ik over de garantie die ik erbij ga nemen. Ik dacht eerst voor 3 of 4 jaar te gaan (afhankelijk op welke de korting geldig is) Maar nu sprak ik vorige week iemand en die zij dat dat onzin is omdat je bij wet 5 jaar recht op garantie hebt. Hoe zit dit? Weet iemand dat? Scheelt namelijk natuurlijk wel weer een hoop geld..
Wettelijk gezien mag je er vanuit gaan dat een product een "redelijke" tijd blijft werken zoals je mag verwachten van zo´n product. (Ik denk niet dat de "echte" wet het heel veel duidelijker stelt dan ik hier doe...)
Met name bij witgoed interessant, want van een koelkast verwacht je toch dat deze het 8-10 jaar volhoudt (en de meeste houden het natuurlijk veel langer vol, maar na 10 jaar garantie gaan halen wel vrij ver!). De verkoper dient een "deugdelijk" product te verkopen. Als je koelkast dus na 3 jaar de geest geeft, heeft de verkoper de plicht om hier wat aan te doen (vervanging of reparatie).
Hetzelfde geldt voor laptops / computers, maar natuurlijk is de levensduur van een laptop veel korter. Ik denk dat een leeftijd van 2-3 jaar voor electronica "redelijk" is: Als je laptop in die tijd stuk gaat zou Dell het ook moeten gaan repareren (op hun kosten!). Als Dell het er niet mee eens is hebben ZIJ de plicht om te bewijzen dat je niet goed met het apparaat bent omgesprongen (als er nog slootwater inzit gaat er een belletje rinkelen bij Dell).
Met deze uitleg lijkt garantie "bijkopen" een beetje zinloos. De voordelen zijn vooral dat je geen juridisch gezeik krijgt (ik neem aan dat Dell een stuk minder moeilijk doet over reparatie als je 200 euro aan garantieshizzle hebt betaald!). Maar vaak krijg je ook betere service of dekking (daarom zijn die Latitudes ook zo veel duurder dan Inspirons/XPS, business class service), en natuurlijk kan je de garantie er langer mee dekken.
Met name bij witgoed interessant, want van een koelkast verwacht je toch dat deze het 8-10 jaar volhoudt (en de meeste houden het natuurlijk veel langer vol, maar na 10 jaar garantie gaan halen wel vrij ver!). De verkoper dient een "deugdelijk" product te verkopen. Als je koelkast dus na 3 jaar de geest geeft, heeft de verkoper de plicht om hier wat aan te doen (vervanging of reparatie).
Hetzelfde geldt voor laptops / computers, maar natuurlijk is de levensduur van een laptop veel korter. Ik denk dat een leeftijd van 2-3 jaar voor electronica "redelijk" is: Als je laptop in die tijd stuk gaat zou Dell het ook moeten gaan repareren (op hun kosten!). Als Dell het er niet mee eens is hebben ZIJ de plicht om te bewijzen dat je niet goed met het apparaat bent omgesprongen (als er nog slootwater inzit gaat er een belletje rinkelen bij Dell).
Met deze uitleg lijkt garantie "bijkopen" een beetje zinloos. De voordelen zijn vooral dat je geen juridisch gezeik krijgt (ik neem aan dat Dell een stuk minder moeilijk doet over reparatie als je 200 euro aan garantieshizzle hebt betaald!). Maar vaak krijg je ook betere service of dekking (daarom zijn die Latitudes ook zo veel duurder dan Inspirons/XPS, business class service), en natuurlijk kan je de garantie er langer mee dekken.
inkoppertje: als je dat toetsenbord gelijk met je xps besteld, betaal je dan ook verzendkosten?ijdod schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:32:
backlit keyboard kost 30 euro ex BTW, alleen rekent Dell vooralsnog ook 30 euro verzendkosten, voor een totaalprijs van ongeveer 70 euro.
Ik heb vorige week een uur aan de foon gehangen om zo'n keybord te krijgen. Omdat mijn xps vanwege krassen in de behuizing toch omgeruild wordt dacht ik dat ze het dan mooi erin konden plaatsen of meesturen. practisch onmogelijk lijkt het om het te bestellen. Als sparepart wordt het niet los verkocht werd me verteld alleen als vervanging van een stuk toetsenboard.ijdod schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:27:
Met welke argumenten heb je dit voor elkaar gekregen. Want ik wil heb ook erg graag hebben.
nostyle
Verwijderd
Dus, voor zover ik het begrijp heeft het geen zin om op SB te wachten als je toch voor een i5 zou gaan, en heeft het wel zin om te wachten mocht je voor een i7 willen gaan??
Kan iemand in het kort nog 1 keer vertellen waarom dit zo is?
Kan iemand in het kort nog 1 keer vertellen waarom dit zo is?
Waarschijnlijk wel, als je namelijk een losse muis bij je XPS besteld(en niet die je kan selecteren bij de laptop zelf) gaat de verzendkosten ook direct omhoog met zo'n 30 euro.Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:16:
[...]
inkoppertje: als je dat toetsenbord gelijk met je xps besteld, betaal je dan ook verzendkosten?
Zijn er ook al SSD caddy's voor deze laptop? Ik heb namelijk nog geen kunnen vinden.
Ik heb mijn SSD gewoon in mijn XPS17 kunnen plaatsen. Naar mijn weten geen caddy benodigd.maurice22 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:47:
Zijn er ook al SSD caddy's voor deze laptop? Ik heb namelijk nog geen kunnen vinden.
Memories of yesterday, will grow, but never die
En de jouwe is niet de enige! http://gathering.tweakers...message/35311907#35311907
Ik wil hem ipv de optische drive erin zetten. Dan is dat toch wel nodig of kan je dan ook gewoon een SSD erin stoppen?Bint schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:49:
[...]
Ik heb mijn SSD gewoon in mijn XPS17 kunnen plaatsen. Naar mijn weten geen caddy benodigd.
Verwijderd
Ik overweeg een Dell XPS 15 aan te schaffen. Maar wie kan er iets vertellen over de geluidssterkte c.q. geluidsniveau. Ik wil niet steeds gedwongen zijn externe luidsprekertjes aan te sluiten. Is het geluid van een XPS op kamersterkte? Peter.
Als er 1 ding veel aan de orde is geweest, is het wel het geluid van de XPS.Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:14:
Ik overweeg een Dell XPS 15 aan te schaffen. Maar wie kan er iets vertellen over de geluidssterkte c.q. geluidsniveau. Ik wil niet steeds gedwongen zijn externe luidsprekertjes aan te sluiten. Is het geluid van een XPS op kamersterkte? Peter.
Zoek er eens op zou ik zeggen...
Hint wanneer zoeken niet lukt:neem de Topic Start (dat is de startpagina van dit topic) eens door. Reviews beginen bij regel 6 van de tekst...
[ Voor 22% gewijzigd door guapper op 05-01-2011 15:50 . Reden: zelfcensuur ]
Ik ken geen laptop die een beter geluid geeft dan mijn XPS, kwa kwaliteit en volume. Maar het blijft een laptop.
Films kijken en (op kleine kamer-sterkte) muziek luisteren is heerlijk en ik heb dan ook nooit behoefte om er in dat geval speakers op aan te sluiten. Maar als je een tikje audiofiel bent is hij niet geschikt om een hele huiskamer te voorzien.
Films kijken en (op kleine kamer-sterkte) muziek luisteren is heerlijk en ik heb dan ook nooit behoefte om er in dat geval speakers op aan te sluiten. Maar als je een tikje audiofiel bent is hij niet geschikt om een hele huiskamer te voorzien.
de laatste geruchten:
http://dell-lab.posterous...f-upcoming-dell-xps-l502x
optie tot clicket toetsenbord
Hallo,
Na 6 jaar een computer te hebben gehad zit ik te denken aan iets nieuws, nu lijkt het me verstandig om een laptop te nemen. Ik heb hem vooraal nodig voor school en casual gebruik en soms wat games ( ben ook van plan GW2
te gaan spelen! draait ie hierop?)
Twijfel echter over de grootte, word de xps17 binnenkort ook met fullHD voorzien? zoniet ga ik denk ik zoiezo voor de 15.
En is het misschien verstandiger om nog ff te wachten op SB ect? heb niet zoveel haast iig ermee
Na 6 jaar een computer te hebben gehad zit ik te denken aan iets nieuws, nu lijkt het me verstandig om een laptop te nemen. Ik heb hem vooraal nodig voor school en casual gebruik en soms wat games ( ben ook van plan GW2
Twijfel echter over de grootte, word de xps17 binnenkort ook met fullHD voorzien? zoniet ga ik denk ik zoiezo voor de 15.
En is het misschien verstandiger om nog ff te wachten op SB ect? heb niet zoveel haast iig ermee
je hoort het deze week, maar serieus: voor school moet je geen 17" gaan meeslepen.Timbootje schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:00:
vraag mij of we de l501x dan niet kunnen omruilen voor een l502xVerwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:41:
de laatste geruchten:
Gewoon gebeld, gesteld dat ik het onderdeel in kwestie wilde hebben (typenummer gegeven), en volhouden dat het kan. Wel uitgelegd wat het is en waarom ik het wilde hebben (incl het niet bestelbaar zijn in NL). Ben slechts een keer doorverbonden.sketcher schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:40:
[...]
Ik heb vorige week een uur aan de foon gehangen om zo'n keybord te krijgen. Omdat mijn xps vanwege krassen in de behuizing toch omgeruild wordt dacht ik dat ze het dan mooi erin konden plaatsen of meesturen. practisch onmogelijk lijkt het om het te bestellen. Als sparepart wordt het niet los verkocht werd me verteld alleen als vervanging van een stuk toetsenboard.
Met welke argumenten heb je dit voor elkaar gekregen. Want ik wil heb ook erg graag hebben.
Verwijderd
OMFGLameDog schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:50:
[...]
En de jouwe is niet de enige! http://gathering.tweakers...message/35311907#35311907
Rond het middaguur gemeld als zijnde in Shanghai, check ik nu net: Keulen

Da's snel...
Even een update naar jullie:
28e besteld
29e betaald
4e bestelling status opeens op geannuleerd
4e gebeld ...en mail gehad ik had volgens de telefoniste de bestelling geannuleerd...dit is onmogelijk enige keer dat ik belde vroeg ik alleen waarom mijn bestelling zo lang op werk in uitvoering bleef staan
4e mail terug gestuurd...
5e geen reactie nog gehad, s'ochtends gebeld en de persoon van de 4e zal mij terug mailen
5e half 5 nog niks gehoord...weer gebeld en ik zou worden terug gebeld door die persoon
5e ben niet terug gebeld maar wel weer een mail gehad...:
Geachte heer,
Ik heb daarnet wederom contact gehad met mijn collega's van de sales afdeling. Mijn collega heeft de order inmiddels geplaatst. Ik wacht op dit moment zijn email af waardoor ik de nieuwe betaling aan de openstaande bedrag kan koppelen. Inmiddels heb ik ook al opdracht gegeven om het desbetreffende product als spoed order door te zetten.
Ik heb inmiddels ook bij de desbetreffende afdeling neergelegd om een eventuele tegemoet koming richting uw kant te doen. Hier heb ik helaas nog geen reactie op terug gehad. Ik zal hier morgen ochtend direct achteraan gaan omdat helaas de afdeling dicht is.
Met vriendelijke groet,
[KNIP]
DellCC
HOPELIJK heb ik deze laptops snel want vind dit erg vervelend zo allemaal...lijkt wel alsof ze geen laptops aan mij willen verkopen
de fout is aan hun kant gemaakt dat de betaling o.a niet aan de bestelnummer is gekoppeld en dus dat de bestelling geannuleerd
28e besteld
29e betaald
4e bestelling status opeens op geannuleerd
4e gebeld ...en mail gehad ik had volgens de telefoniste de bestelling geannuleerd...dit is onmogelijk enige keer dat ik belde vroeg ik alleen waarom mijn bestelling zo lang op werk in uitvoering bleef staan
4e mail terug gestuurd...
5e geen reactie nog gehad, s'ochtends gebeld en de persoon van de 4e zal mij terug mailen
5e half 5 nog niks gehoord...weer gebeld en ik zou worden terug gebeld door die persoon
5e ben niet terug gebeld maar wel weer een mail gehad...:
Geachte heer,
Ik heb daarnet wederom contact gehad met mijn collega's van de sales afdeling. Mijn collega heeft de order inmiddels geplaatst. Ik wacht op dit moment zijn email af waardoor ik de nieuwe betaling aan de openstaande bedrag kan koppelen. Inmiddels heb ik ook al opdracht gegeven om het desbetreffende product als spoed order door te zetten.
Ik heb inmiddels ook bij de desbetreffende afdeling neergelegd om een eventuele tegemoet koming richting uw kant te doen. Hier heb ik helaas nog geen reactie op terug gehad. Ik zal hier morgen ochtend direct achteraan gaan omdat helaas de afdeling dicht is.
Met vriendelijke groet,
[KNIP]
DellCC
HOPELIJK heb ik deze laptops snel want vind dit erg vervelend zo allemaal...lijkt wel alsof ze geen laptops aan mij willen verkopen
de fout is aan hun kant gemaakt dat de betaling o.a niet aan de bestelnummer is gekoppeld en dus dat de bestelling geannuleerd
[ Voor 6% gewijzigd door Icebear op 05-01-2011 20:00 ]
Verwijderd
Dat is waarschijnlijk de digitale verwerking van de inklaring vooraf, niet de fysieke aankomst.Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:21:
Rond het middaguur gemeld als zijnde in Shanghai, check ik nu net: Keulen
Hij gaat nu nog Korea > Kazahkstan > Polen/Duitsland > Nederland
Dat zal nog een dag of 2 duren.
Verwijderd
Lijkt erop dat je gelijk hebt, staat nu weer ShanghaiVerwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:03:
[...]
Dat is waarschijnlijk de digitale verwerking van de inklaring vooraf, niet de fysieke aankomst.
Hij gaat nu nog Korea > Kazahkstan > Polen/Duitsland > Nederland
Dat zal nog een dag of 2 duren.
Maar hij is onderweg

Misschien is het je nog niet opgevallen, maar er staat telkens 'lokale tijd' bij. Daar moet je dus nog wel wat uurtjes van aftrekken.Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:06:
[...]
Lijkt erop dat je gelijk hebt, staat nu weer Shanghai
Maar hij is onderweg
Mijn laptop is om 21u vertrokken uit Polen. Normaal zou hij morgen aan de deur moeten staan.
Die van mij ook, zou idd morgen moeten komen. Ik hoop het wel!
Toetsenbord is ingebouwd, moeite waard. Meteen de koeling meegenomen. Hoop schroeven, veel vastgeklikt plastic, maar best te doen. Koeling is best brak wat de gladheid van het koellichaan betreft.
De mijne is net aangekomen!
Ik heb hem nog maar juist uitgepakt en ben bezig met de setup, maar de eerste indrukken zien er goed uit. De resolutie heb ik nog niet kunnen bekijken, maar op basis van de kleuren is alles goed verlopen en ben ik nu de trotse eigenaar van het Full HD scherm.
Ik moet wel zeggen dat het aluminium enorm koud is tegenover het plastic van de laptop waar ik nu op typ, maar hij ziet er zoveel beter uit.
Ik heb hem nog maar juist uitgepakt en ben bezig met de setup, maar de eerste indrukken zien er goed uit. De resolutie heb ik nog niet kunnen bekijken, maar op basis van de kleuren is alles goed verlopen en ben ik nu de trotse eigenaar van het Full HD scherm.
Ik moet wel zeggen dat het aluminium enorm koud is tegenover het plastic van de laptop waar ik nu op typ, maar hij ziet er zoveel beter uit.
Na 10 minuten is het zo opgewarmd dat je er niks meer van merkt hoor.Mats.be schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:39:
De mijne is net aangekomen!![]()
Vergeet niet even te checken hoe geweldig het geluid is
Net het geluid gecheckt. Eén woord: wauw.Remzz schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:58:
[...]
Na 10 minuten is het zo opgewarmd dat je er niks meer van merkt hoor.
Vergeet niet even te checken hoe geweldig het geluid is
De mijne is ook bezorgd vanmiddag. Mooi apparaat, schitterend scherm en geluid is ook bovengemiddeld voor een laptop. Alleen lukt het mij nog niet om wireless verbinding te maken met mn router, ben al paar uur bezig, maar kom er niet uit... Zo eerst maar een nieuwe firmware op de router zetten, ook al schijnt die niet zo goed te zijn (Netgear WNDR3700) en hopen dat dat helpt...
Verwijderd
Die van mij is ook bezorgd vandaag... alleen was er niemand thuis.
Zaten waarschijnlijk allemaal in hetzelfde vliegtuig. Morgen dan maar.
Gelukkig is m'n 8GB RAM al wel binnen.
Gelukkig is m'n 8GB RAM al wel binnen.
2.4GHz band? Dan zou ik eerst een ander(e) kanaal/band proberen (kan zijn dat je dan eerst even een LAN-kabel moet gebruiken om in je router te komen). Het kan wel zó druk zijn op een bepaald kanaal dat je gewoon geen verbinding kan krijgen, zo heb ik ervaren.LameDog schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:36:
Alleen lukt het mij nog niet om wireless verbinding te maken met mn router, ben al paar uur bezig, maar kom er niet uit.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 17:13 ]
Update betreffende mijn bestelling (voorgaande situatie kunt u paar posts terug zien)
6e gebeld...en orderbevestiging eindelijk gekregen nieuwe...HELAAS VERKEERDE SYSTEMEN
6e gebeld...en nu eindelijk goede orderbevestiging gehad voor wat ik dus al de 28e had besteld..
geplande levertijd nu 16 februari....
Kreeg nog te horen dat als compensatie van al deze ellende ik geen meerprijs hoefde te betalen maar gewoon dezelfde prijs betaal nu....(omdat ze via telefoon geen 5% korting kunnen geven) nou woepie!
Yoepie...je hebt nog sneller een nijlpaard uit gambia dan een laptop van dell..igg is het nu geregeld en hoop ik na al dit gezeur deze laptops snel krijg
6e gebeld...en orderbevestiging eindelijk gekregen nieuwe...HELAAS VERKEERDE SYSTEMEN
6e gebeld...en nu eindelijk goede orderbevestiging gehad voor wat ik dus al de 28e had besteld..
geplande levertijd nu 16 februari....
Kreeg nog te horen dat als compensatie van al deze ellende ik geen meerprijs hoefde te betalen maar gewoon dezelfde prijs betaal nu....(omdat ze via telefoon geen 5% korting kunnen geven) nou woepie!
Yoepie...je hebt nog sneller een nijlpaard uit gambia dan een laptop van dell..igg is het nu geregeld en hoop ik na al dit gezeur deze laptops snel krijg
Verwijderd
Zie een eind hierboven. Mijn bestelling is uiteindelijk 21 december geplaatst.
LameDog heeft de 22e besteld.
Mats.be de 28e.
LameDog heeft de 22e besteld.
Mats.be de 28e.
Ik was ook niet thuisVerwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:11:
Die van mij is ook bezorgd vandaag... alleen was er niemand thuis.Zaten waarschijnlijk allemaal in hetzelfde vliegtuig. Morgen dan maar.
Verwijderd
Ik heb morgen gewoon vrij genomen.
Kan ik gelijk aan de gang gaan.
Moet ik die van jou ook opvangen?
Moet ik die van jou ook opvangen?
Verwijderd
Ik krijg nu de heletijd een irritante melding op mijn xps om McAfee te activeren.
Wat raden jullie mij aan? Activeren? Eraf gooien en een gratis scanner installeren? AVG of antivir?
Wat raden jullie mij aan? Activeren? Eraf gooien en een gratis scanner installeren? AVG of antivir?
antivirVerwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 18:59:
Ik krijg nu de heletijd een irritante melding op mijn xps om McAfee te activeren.
twijfels slaan toe... Ik wilde de xps 17 met 3gb videokaart, maar twijfel nu weer aan de XPS 15, omdat die misschien net wat handbaarder is... En ik neem dan het full HD scherm en de 9cell accu, dus de batterylife zou dan met de XPS 15 beter moeten zijn.
Maar nadeel is de prijs en de videokaart.
Wat ga ik merken van het verschil tussen de 2GB 435M GT en de 3GB 445M GT???
Weinig. Je moet niet kijken naar de GB's. Je moet kijken naar de snelheid van de kaart zelf.dfrenner schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:17:
twijfels slaan toe... Ik wilde de xps 17 met 3gb videokaart, maar twijfel nu weer aan de XPS 15, omdat die misschien net wat handbaarder is... En ik neem dan het full HD scherm en de 9cell accu, dus de batterylife zou dan met de XPS 15 beter moeten zijn.
Google is, en ga vergelijken hoe deze kaarten het doen tegenover elkaar. Verschil zal minimaal zijn. En 3GB is belachelijk. Dat is net zo'n trucje als megapixels op een mobiele telefoon.
Ik vind nergens een directe vergelijking, maar die in de XPS is dus ook gewoon goed? Boven gemiddeld?Remzz schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:20:
Weinig. Je moet niet kijken naar de GB's. Je moet kijken naar de snelheid van de kaart zelf.
Google is, en ga vergelijken hoe deze kaarten het doen tegenover elkaar. Verschil zal minimaal zijn. En 3GB is belachelijk. Dat is net zo'n trucje als megapixels op een mobiele telefoon.
Dan is het enige de prijs...
Hij is een stukje duurder dan de XPS 17... Bij de XPS 17 zit ook nog eens een dubbele harddisk en bij de XPS 15 alleen 1 van 500GB.
De offertes zijn in ieder geval aangevraagd, dus ik wacht af...
Ik denk dan toch dat ik voor de XPS 15 ga met het full hd scherm en de 9 cell accu...
Verwijderd
Qua specs, dus geen head-to-head:dfrenner schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:32:
Ik vind nergens een directe vergelijking...
http://www.nvidia.com/object/product-geforce-gt-435m-us.html
http://www.nvidia.com/object/product-geforce-gt-445m-us.html
Xps 15
full hd scherm
compacter
xps 17
2x500 gb ( in iedergeval 2 slots voor hds)
(max 4x4gb slots =16GB ) (de i7 variant iniedergeval)
iets betere grafische kaart.
Het is maar net wat je zoekt natuurlijk.
Wil je hem overal mee naar toe nemen ? denk dan dat de xps 15 beter voor je is.
Vind je het fijn als je hem nog flink kan upgraden ? ( hd en werkgeheugen) en neem je hem niet tevaak mee ?
Denk dan dat de xps 17 voor jouw interessanter is
Je moet dus eventjes voor je zelf een lijstje maken wat je wilt in een laptop en wat je er mee wilt gaan doen.
Ik persoonlijk wil een sterk systeem waarmee ik video bewerking en encoding kan doen.
En aangezien het video bewerking programma 4 cores ondersteund en er baat bij heeft... Is voor mij de xps 17 het beste door de grotere opslagruimte en het maximaal aan geheugen.
Maar als ik jouw was zou ik dus eventjes een lijstje maken wat je wilt en hoe je het wilt gebruiken.
Hoop dat je wat aan hebt.
Castaneda
BedanktVers van de pers: XPS 17 update
Hmmm wel een flinke verbetering
Maar de prijs is er wel voor.
Wat wil je er mee doen? Ik zelf heb de 425M 1GB.dfrenner schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:32:
[...]
Ik vind nergens een directe vergelijking, maar die in de XPS is dus ook gewoon goed? Boven gemiddeld?
Dan is het enige de prijs...
Hij is een stukje duurder dan de XPS 17... Bij de XPS 17 zit ook nog eens een dubbele harddisk en bij de XPS 15 alleen 1 van 500GB.
De offertes zijn in ieder geval aangevraagd, dus ik wacht af...
Ik denk dan toch dat ik voor de XPS 15 ga met het full hd scherm en de 9 cell accu...
Ik speel niet heel zware games, maar ik wil wel gaan beginnen met het bewerken van films, opgenomen met een videorecorder.Remzz schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:44:
Wat wil je er mee doen? Ik zelf heb de 425M 1GB.
Ik wil hem wel regelmatig mee nemen... Dus in dat opzicht toch wel 15...
Maar kun je met een GT 435M games op een full hd resolutie spelen, of zal dat te zwaar zijn?
Is het een middelmatige kaart, of toch wel een iets hoger segment voor een laptop?
Ik heb nu een latitude, dus ik ga er hoe dan ook op vooruit... Maar ja de XPS 15 kost uiteindelijk meer. Ik wil er wel gewoon de i7 processor in, dus die is gelijk aan die in de XPS 17 zit.
Maar het grootste voordeel van de XPS15 vind ik het full hd scherm...
no problemodfrenner schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:52:
Maar kun je met een GT 435M games op een full hd resolutie spelen, of zal dat te zwaar zijn?

/flauw
het verschi; tussen de 435m en 445m is overigens wel redelijk groot, maar daar zou ik niet op letten: het formaat van de notebook is veel belangrijker.
als pure desktopvervanger zou ik de 17 kiezen, anders de 15" aangezien het echt een hel is om een 17" mee te slepen.
anyway, de dell keynote op de CES is afgelopen, weinig wat we nog niet wisten:
xps 17 1080p en 3d scherm
alienware Mx17 3d scherm
wat onzin over de nieuwe tablets van dell.
toch redelijk teleurstellend.
Om nog even kort in te haken op het gt435m vs gt445m verhaal.
De gt435 is hetzelfde als de gt420m, enkel is deze iets hoger geklokt.
De gt445m is overigens gewoon een betere kaart (144pipelines vs 96)
GeForce GT 445M 144@590MHz
GeForce GT 435M 96@650MHz
GeForce GT 425M 96@560MHz
GeForce GT 420M 96@500MHz
In bijvoorbeeld Fifa 11 op ultra vertaald zit dat naar:
99FPS voor de GT445m
58FPS voor de GT435m
Of dirt 2 op ultra:
31FPS voor de GT445m
21FPS voor de GT435m
De gt435 is hetzelfde als de gt420m, enkel is deze iets hoger geklokt.
De gt445m is overigens gewoon een betere kaart (144pipelines vs 96)
GeForce GT 445M 144@590MHz
GeForce GT 435M 96@650MHz
GeForce GT 425M 96@560MHz
GeForce GT 420M 96@500MHz
In bijvoorbeeld Fifa 11 op ultra vertaald zit dat naar:
99FPS voor de GT445m
58FPS voor de GT435m
Of dirt 2 op ultra:
31FPS voor de GT445m
21FPS voor de GT435m
De adapter die bij de XPS zit is 1.5A. Nu heb ik thuis een Dell adapter liggen van 2.5A met dezelfde aansluiting op de laptop. Kan ik die ook gebruiken voor mijn XPS?
Verwijderd
Volgens mij moet je kijken wat voor spanning er als output is. Deze moet bijna gelijk zijn aan die meegeleverde adapter. Als dit zo is, dan zal de 2.5A-adapter een hoger (laad)vermogen hebben (vermogen[watt] = spanning[volt] * stroom[ampere])LameDog schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 08:11:
De adapter die bij de XPS zit is 1.5A. Nu heb ik thuis een Dell adapter liggen van 2.5A met dezelfde aansluiting op de laptop. Kan ik die ook gebruiken voor mijn XPS?
Ok, begrijp ik het goed dat de spanning wel gelijk moet zijn maar vermogen en stroom dat niet hoeven te zijn? wat is het gevolg als je een adapter met hogere spanning aansluit dan?
Verwijderd
Even vooraf: mijn voorgaande respons is gebaseerd op gelezen informatie, maar ik weet dat niet 100% zeker.
De chemische reactie die plaatsvindt in de accu's levert een specifieke spanning. Wanneer deze spanning omgekeerd wordt (van bijvoorbeeld -20V naar +20V) kan deze reactie omgekeerd plaatsvinden en zal de accu opladen.
Wordt de oplaadspanning echter overschreden, dan kan dit ongewenste reacties tot gevolg hebben en de levensduur van de accu's verminderen.
De chemische reactie die plaatsvindt in de accu's levert een specifieke spanning. Wanneer deze spanning omgekeerd wordt (van bijvoorbeeld -20V naar +20V) kan deze reactie omgekeerd plaatsvinden en zal de accu opladen.
Wordt de oplaadspanning echter overschreden, dan kan dit ongewenste reacties tot gevolg hebben en de levensduur van de accu's verminderen.
Wanneer je op de native resolutie van het scherm wil gaan spelen dan zou ik de XPS 17 nemen, de videokaart is sneller en de resolutie is lager.dfrenner schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:17:
Verwijderd
Hmmm... mijn XPS 15 laptop is net binnen en daar zit de volgende bij:LameDog schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 08:11:
Input - 100-240V [wisselstroom] 2.5A 50-60Hz
Output - 19.5V [gelijkstroom] 6.7A
Welke adapter je krijgt ligt dacht ik aan je CPU.
Ik kreeg een 1.5A bij een i5, en toen ik zelf aan het configureren was en verschillen aan het bekijken was zag ik dat de i7 met een 2.5A geleverd werd.
Klein detail.
Ik kreeg een 1.5A bij een i5, en toen ik zelf aan het configureren was en verschillen aan het bekijken was zag ik dat de i7 met een 2.5A geleverd werd.
Klein detail.
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048] voor 137eu extra
.
Gezien het feit ze er standaard al 1x 2gb in doen, kan ik dan niet heel simpel gewoon een SO-DIMM 2gb bestellen voor 20euro
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3S9/2G .
Of zie ik iets over het hoofd ?
Gezien het feit ze er standaard al 1x 2gb in doen, kan ik dan niet heel simpel gewoon een SO-DIMM 2gb bestellen voor 20euro
Of zie ik iets over het hoofd ?
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Neu, Welkom bij Dell.
Voor alles wat je aan een standaard configuratie wijzigt betaal je 3x (of meer) de gangbare prijs.
Voor alles wat je aan een standaard configuratie wijzigt betaal je 3x (of meer) de gangbare prijs.
Daarom heb ik de instapper gekozen, dat geheugen en een grotere hd kan ik voor die € 137,- makkelijk kopen, hou ik nog geld over ook
XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km
Verwijderd
Binnen, erg blij mee, maar gek probleempje.
Vanuit zichzelf zet het toetsenbord zichzelf op een andere layout, waardoor mijn apestaartje een aanhalingsteken wordt, en mijn underscore een vraagteken.
Met ctrl-shift krijg ik dat wel goed, maar een paar minuten later is hij dat weer vergeten. Da's natuurlijk niks. Iemand een idee?
Vanuit zichzelf zet het toetsenbord zichzelf op een andere layout, waardoor mijn apestaartje een aanhalingsteken wordt, en mijn underscore een vraagteken.
Met ctrl-shift krijg ik dat wel goed, maar een paar minuten later is hij dat weer vergeten. Da's natuurlijk niks. Iemand een idee?
Heb ik ook, nog niet kunnen vinden waar t aan ligt...Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:51:
Binnen, erg blij mee, maar gek probleempje.
Zie hier en verder.LameDog schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:11:
[...]
Heb ik ook, nog niet kunnen vinden waar t aan ligt...
Iemand enig idee waarom ze de XPS17 zo snel updaten en er nog niets bekend is van de XPS15?
Dit is er allemaal al bekend voor de nieuwe xps 15PatrickH89 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:37:
Iemand enig idee waarom ze de XPS17 zo snel updaten en er nog niets bekend is van de XPS15?
have fun =)
Zojuist een XPS 15 besteld met de volgende specs:
XPS 15(N00XL504)
Processor
Intel® Core™ i5-560M (2.66 GHz,3M)
Geheugen
Grafische kaart
1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart
Harde schijf
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Optische stations
Draadloze connectiviteit
Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card
Standard Warranty
1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Services en Support
Primary Battery
LCD-scherm
Ik was in totaal 800 euro kwijt, zonder EPP maar met een waardebon. Ik ben van plan hem te gaan gebruiken als desktop vervanging en zal er dus waarschijnlijk niet zoveel mee sjouwen, behalve voor mijn studie. Ik heb een Acer P235h monitor welke ik eraan wil hangen.
Ik heb erg veel gehad aan de posts hier, dank daarvoor.
XPS 15(N00XL504)
Processor
Geheugen
Grafische kaart
Harde schijf
Besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Optische stations
Draadloze connectiviteit
Standard Warranty
Services en Support
Primary Battery
LCD-scherm
Ik was in totaal 800 euro kwijt, zonder EPP maar met een waardebon. Ik ben van plan hem te gaan gebruiken als desktop vervanging en zal er dus waarschijnlijk niet zoveel mee sjouwen, behalve voor mijn studie. Ik heb een Acer P235h monitor welke ik eraan wil hangen.
Ik heb erg veel gehad aan de posts hier, dank daarvoor.
Verwijderd
Ik sta nu ook zo min of meer op het punt om een XPS 15 aan te schaffen (en als hij me niet bevalt schop ik darkstone, want die heeft me omgepraat
)
Zelfde specs als hierboven, alleen de Corei5 460 en FullHD scherm dan. Zit nog alleen met een vraagje, kun je nou nog een beetje makkelijk met EPP bestellen bij Dell of moet ik het maar gewoon bij de kortingsbon houden?
En met die 1gb Nividia 420M kun je toch wel een beetje redelijk gamen? Vooral spellen als Fifa en misschien zo nu en dan een shooter (hoeft dan niet op ultra, als hij high maar redelijk kan draaien)
Zelfde specs als hierboven, alleen de Corei5 460 en FullHD scherm dan. Zit nog alleen met een vraagje, kun je nou nog een beetje makkelijk met EPP bestellen bij Dell of moet ik het maar gewoon bij de kortingsbon houden?
En met die 1gb Nividia 420M kun je toch wel een beetje redelijk gamen? Vooral spellen als Fifa en misschien zo nu en dan een shooter (hoeft dan niet op ultra, als hij high maar redelijk kan draaien)
Ik heb deze besteld:
Processor
Geheugen
Grafische kaart
Harde schijf
Optische stations
Draadloze connectiviteit
Standard Warranty
Services en Support
4 jaar In-Home Hardware Support
Primary Battery
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh
LCD-scherm
40 cm (15.6") Full HD (1920x1080)1080p B+RGLED- breedbeeldscherm met TrueLife
Dit alles voor 990,-
verwachte leverdatum 17-01 ik ben erg benieuwd!
Processor
Geheugen
Grafische kaart
Harde schijf
Optische stations
Draadloze connectiviteit
Standard Warranty
Services en Support
4 jaar In-Home Hardware Support
Primary Battery
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh
LCD-scherm
40 cm (15.6") Full HD (1920x1080)1080p B+RGLED- breedbeeldscherm met TrueLife
Dit alles voor 990,-
verwachte leverdatum 17-01 ik ben erg benieuwd!
[ Voor 40% gewijzigd door rmr1 op 08-01-2011 00:12 ]
I’m not superstitious, but I am a little stitious.
Verwijderd
Hij wordt best warm, heb ik inmiddels gemerkt, en dan heb ik nog geen spel opgestart. Vooral downloaden (retehoge snelheid, dus wel veel harddisk-gebruik) van Steam en zo en overzetten spullen van losse harddisk.
Dus zit nu te denken over een Targus Chill Mat voor eronder, maar daar heb ik een vraagje over. Die Chill Mat trekt met twee fans warme lucht van onder de laptop vandaan, maar daar zitten ook de ingangen waar de XPS zijn koele lucht vandaan trekt. Slopen die twee tegengestelde luchtstromen dan niet de in-fans van de XPS?
Zo ja, is er dan een andere koeloptie?
Dus zit nu te denken over een Targus Chill Mat voor eronder, maar daar heb ik een vraagje over. Die Chill Mat trekt met twee fans warme lucht van onder de laptop vandaan, maar daar zitten ook de ingangen waar de XPS zijn koele lucht vandaan trekt. Slopen die twee tegengestelde luchtstromen dan niet de in-fans van de XPS?
Zo ja, is er dan een andere koeloptie?
Ik zie dit eigenlijk nu pas...rmr1 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 00:08:
Draadloze connectiviteit
Standaard staat n only aangevinkt, maar mijn schoonouders hebben geen n router, niet zo handig dus...
Wat is verder het verschil tussen deze kaarten?
Is de n only 300mbit en de gebombineerde 150mbit?
En waar staat die 2x2 voor?
ik heb ook de intel wireles-n 1000 maar dit is gewoon een B/G/N kaart. (dus werkt ook op B en G netwerken)
2x2 staat voor het aantal verzend en ontvang antennes die er in zitten. 2 zend en 2 ontvang dus.
ik geloof dat hoe meer antennes hoe meer frequentie banden hij pakt dus hoe sneller je internet.
ik kon de intel 6200 niet configureren destijds. maar zou hem wel willen hebben ivbm 5ghz ondersteuning.
ik begreep dat achter de bottum cover de wireles card zit. zou ik de wifi-N 1000 kaart dan ook gewoon kunnen vervangen voor de 6200??
drivers zijn het zelfde. maar is de hardware dat ook comptabele? 2x2 a/b/g/n en 5ghz?
de ikcom is tegenwoordig dell dealer, is vragen of ik bij hun de wireless-6200 en een backlit keyboard kan bestellen. scheelt wellicht hoge verzend kosten.
2x2 staat voor het aantal verzend en ontvang antennes die er in zitten. 2 zend en 2 ontvang dus.
ik geloof dat hoe meer antennes hoe meer frequentie banden hij pakt dus hoe sneller je internet.
ik kon de intel 6200 niet configureren destijds. maar zou hem wel willen hebben ivbm 5ghz ondersteuning.
ik begreep dat achter de bottum cover de wireles card zit. zou ik de wifi-N 1000 kaart dan ook gewoon kunnen vervangen voor de 6200??
drivers zijn het zelfde. maar is de hardware dat ook comptabele? 2x2 a/b/g/n en 5ghz?
de ikcom is tegenwoordig dell dealer, is vragen of ik bij hun de wireless-6200 en een backlit keyboard kan bestellen. scheelt wellicht hoge verzend kosten.
Verwijderd
Hoi mensen,
Ik heb deze fijne Dell laptop ook sinds een weekje en hij bevalt prima.
Vraag: sluiten jullie Windows af na gebruik? Of is de "klep" dichtdoen voldoende (als hij in sluimer gaat)?
Op mijn desktop sloot ik Windows elke dag na gebruik altijd af namelijk. Vraag me af of dat met een laptop ook nodig is. Dan voor het antwoord alvast!
Ik heb deze fijne Dell laptop ook sinds een weekje en hij bevalt prima.
Vraag: sluiten jullie Windows af na gebruik? Of is de "klep" dichtdoen voldoende (als hij in sluimer gaat)?
Op mijn desktop sloot ik Windows elke dag na gebruik altijd af namelijk. Vraag me af of dat met een laptop ook nodig is. Dan voor het antwoord alvast!
Is het gebruikelijk dat Dell de laatste huidige modellen met extra korting verkoopt bij de introductie van een nieuwe versie?
Verwijderd
Nouja, wat je dan doet is in principe uitloggen en op stand-by zetten. Handig voor als je even wegloopt of de laptop tijdelijk niet nodig hebt.Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:40:
[...] Of is de "klep" dichtdoen voldoende (als hij in sluimer gaat)?
Voor langere tijden en vervoer zou ik volledig afsluiten aanraden.
Nu heb ik hier eigenlijk ook een vraag over: Is het mogelijk om dit gedrag bij het neerklappen van het scherm te voorkomen? Bij het aansluiten op een secundaire monitor/projector zou ik dit namelijk graag doen zonder dat de computer op stand-by gaat.
Misschien naïef maar ik ging er eigenlijk van uit dat hij niet op stand-by gaat als je een secundaire monitor aangesloten hebt. Is dit wel zo? Zo ja ben ik ook benieuwd hoe je dit kunt aanpassen. (Ik ben niet zo bekend met laptops, dit wordt mijn eerste.)Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:45:
[...]
Nouja, wat je dan doet is in principe uitloggen en op stand-by zetten. Handig voor als je even wegloopt of de laptop tijdelijk niet nodig hebt.
Voor langere tijden en vervoer zou ik volledig afsluiten aanraden.
Nu heb ik hier eigenlijk ook een vraag over: Is het mogelijk om dit gedrag bij het neerklappen van het scherm te voorkomen? Bij het aansluiten op een secundaire monitor/projector zou ik dit namelijk graag doen zonder dat de computer op stand-by gaat.
Wat de laptop doet als je hem dicht doet kan je gewoon bij de energie-instellingen configureren. Hier staat hij ingesteld om niets te doen dan, en de power-knop staat ingesteld op hibernate.
Als je een extern scherm hebt aangesloten en je doet de laptop dicht verspringt hij echter nog steeds naar de mode met het extern scherm als enige scherm. (Als je hem dus eerst in Extend had staan met zowel laptopscherm als extern scherm)
Als je een extern scherm hebt aangesloten en je doet de laptop dicht verspringt hij echter nog steeds naar de mode met het extern scherm als enige scherm. (Als je hem dus eerst in Extend had staan met zowel laptopscherm als extern scherm)
Dit topic is gesloten.
Let op:
een vraag over de levertijden? dat kan in Dell levertijden topic
een vraag over de levertijden? dat kan in Dell levertijden topic