[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 81.540 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jkuDS0VyHRQUhlZ2Kna59fIY/full.png

inleiding

dit is het XPS 15 ervaringetopic, heb je een vraag, mededeling, ervaring, kritiek of probleem met deze laptop: dit is het topic waar je moet zijn.

discussie over de xps 17 kan hier:
[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 1
duscussie over de xps 14 kan in dit topic, let erop dat deze nog niet te bestellen is.

reviews

xps 14
http://hothardware.com/Re...4-Notebook-Review/?page=1
xps 15
http://www.anandtech.com/show/3999/dell-xps-15-l501x-review (aanrader!)
http://www.notebookcheck....FHD-Notebook.41509.0.html (i7 840m, 1080p, duitse versie)
Majesty in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1" (mooie real life pics!)

vraag & andwoord

:? wat is het verschil tussen het standaardscherm en het full-hd scherm?
[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen
ik raad je echt aan het full-hd scherm te nemen, het scherm is zoveel beter dan het standaard scherm (bijna net zo goed als het xps 16 RGBled) dan het gewoon dom is om hem niet te nemen. Het scherm is het selling point van deze laptop.

:? wat is precies het verschil tussen de GT420M en de GT435M
de GT420 presteert on par met de GT335 / HD4670 / HD5650, de HT435 presteert een procent of 20 beter.
de 420m is echter simpel te overclocken naar het niveau van de 435m of hoger, je bent dus niet verplicht de i7 te nemen voor de beste GPU.

:? wat is nvidia optimus
optimus is een technologie om de (nvidia) grafische kaart uit te schakelen om stroom te besparen, deze feature is enkel aanwezig op platformen met een intergrated grafische kaart (lees: alles behalve de clarksdale lijn (i7 7xxQm en hoger))

:? hoe kom ik bij de verborgen configs?
ga naar de configuratiepagina van een model, je ziet dan in de URL de string: N00XL501.
vervang deze string door een andere, zoals N00XL502, of ...3
dan zijn er ook nog de epp-versies, deze hebben wat extra korting, deze bereik je door -epp achter de string te plakken: N00XL502epp

:? ik wil mijn toetsenbord/cpu/hdd upgraden, hoe?
http://support.euro.dell....xpsL501X/en//sm/index.htm

:? de xps 14, komt-ie nog?
niets is zeker
update: de xps 14 is wereldwijd niet meer te bestellen, de kans dat hij nog komt is nihil

:? 9 cel batterij, hoe ziet dat eruit?
TimeClypse in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1" (real life pics)
Majesty in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1" (dell soep)
YouTube: Dell XPS 15 Brief Hardware HD Overview (slecht belichte review)
runtime met de extended batterij is +60%, gewicht is ongeveer 150 tot 200 gram extra.

:? Waar vind ik de webcam software?
https://smartsource.dell.com/web/main.aspx
IE only ( :X )

:? ik wil hem hebbuhhh, nu, waarneer komt-ie???
Dell levertijden topic

Inspiron 15R

De XPS 15 vertoont enkele overeenkomsten met de inpiron 15R. In het kort:
Anoniem: 303530 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:19:
Voorts, de xps is wel een stuk degelijker dan de inspiron, de xps heeft ook wat meer features als:
displayport
beter geluid
aluminium in plaats van plastic.
usb 3

maar je mist wel:
numpad
vga.
Zoek je een zo goedkoop mogelijk model, neem dan de Inspiron 15R, heb je iets meer te besteden, dan is de xps 15 een waardig alternatief, al ontloopt de performance elkaar niet veel.

Problemen

|:( mijn XPS maakt een tikgeluid, hoe los ik dit op?
tdsotm in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1"

|:( mijn flash video's flikkeren
Anoniem: 382431 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1"
dit is -een van de- kinderziekten van optimus technology, in een toekomstige update word dit mogelijk opgelost.

|:( optimus doet niet wat ik wil, hoe krijg ik de Nvidea kaart permanent ingeschakeld?
Remzz in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 2"

bestellen

op dell.nl
Het is een goed idee om, alvorens te bestellen, alle configs eens door te kijken, vaak zit er een config tussen met korting op bepaalde handige dingen (zoals: 4 jaar garantie voor < €100).
Dan heb je ook nog de kortingsbonnen, deze zijn te verkrijgen via de nieuwsbrief van dell, of Dell Waardebonnen Topic, deze zijn bijna altijd 5%

Dij de site http://nieuwepc.com/dellxps15.html kun je in 1 oogopslag de actuele aanbiedingen vinden, de app-aanbiedingen moet je zelf uitvinden.

ik heb hem binnen, en nu?

hier worden de stappen beschreven die handig zijn om uit te voeren als je hem binnen hebt, denk aan driver updates en andere tweaks.

met het 1080p scherm: zet in windows de dpi instelling op 100%
verwijderen als je het niet nodig hebt: dell dock, dell storage, roxio burn, en mcafee

slot

discussie over de xps 14 en 17 kan in dit topic totdat er voor die laptops een apart topic word aangemaakt, discussie over de studio xps 16 kan hier:
[Ervaringen] Dell Studio XPS 16 - Deel 2
en nogmaals: [Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 1

pics

Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8734.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8736.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8747k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8754k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8760k.jpg
schaamteloos gejat van Majesty in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1"

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 20-02-2011 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HogRider
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-02 10:06
ik raad je echt aan het full-hd scherm te nemen, het scherm is zoveel beter dan het standaard scherm (bijna net zo goed als het xps 16 RGBled) dan het gewoon dom is om hem niet te nemen. Het scherm is het selling point van deze laptop.
Sorry maar we hebben een XPS 16 met RGB en een XPS 15 met standaardscherm en hoewel ik het zeker met je eens ben dat de FHD echt mooier is vind ik niet dat je kan zeggen dat het "gwn dom" is om hem niet te nemen.
Het standaardscherm is een prima scherm met prima kleuren en prima helderheid voor mensen die het voor school en internetten gebruiken. Zeker omdat de FHD 25% extra kost.

Ik zou zeggen: heb je de extra pixels nodig of vind je dat gwn fijner werken vooral doen en anders voldoet het normale scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:38
Er werd in het vorige topic gevraagd naar scrollen. In Windows kun je in de driver software instellen dat je horizontaal en/of verticaal wilt scrollen. Standaard staat het uit. In ubuntu werkte het out of the box.

Die brightness knoppen ga ik nog even nakijken. De webcam heb ik nog niet getest en vind ik ook niet zo interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FibeR06!
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-11-2024
Zat net even te kijken op dell.com naar de xps 15. Maar bij het configureren krijg ik nergens een optie om een 1080p HD scherm te nemen. Terwijl iedereen zegt dat je een 1080p scherm moet nemen. Weet iemand hoe dat precies zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153055

FibeR06! schreef op maandag 06 december 2010 @ 00:41:
Zat net even te kijken op dell.com naar de xps 15. Maar bij het configureren krijg ik nergens een optie om een 1080p HD scherm te nemen. Terwijl iedereen zegt dat je een 1080p scherm moet nemen. Weet iemand hoe dat precies zit?
Tijdelijk uitverkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FibeR06!
Oke, las inderdaad zoiets in t vorige topic. Hoe zit t trouwens met het backlight keyboard? Is dit een standaard optie? Kreeg namelijk ook niet een optie om te kiezen. Of is dat t zelfde verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inqubus
  • Laatst online: 30-09-2024
ik ga toch maar een bestelling plaatsen met het standaardscherm denk ik.

laptop gaat hoofdzakelijk gebruikt worden om wa te gamen (voornamelijk wow) en te surfen en dan kom ik met het 720p ruimschoots toe denk ik.

Aankoop laptop begint ook vrij dringend te worden aangezien ik vorige week men laptop heb laten vallen en ik nu regelmatig blue screens krijg en er zich in het midden van het scherm 2 dikke lijnen vormen (horizontaal en verticaal )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
klopt, in de US kun je hem nog steeds bestellen...
FibeR06! schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:54:
Oke, las inderdaad zoiets in t vorige topic. Hoe zit t trouwens met het backlight keyboard? Is dit een standaard optie? Kreeg namelijk ook niet een optie om te kiezen. Of is dat t zelfde verhaal?
niet te krijgen in nederland, over een paar maanden vast wel op ebay te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
FibeR06! schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:54:
Backlight is vooralsnog niet leverbaar in Europa. Komt misschien in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inqubus
  • Laatst online: 30-09-2024
ondertussen nieuwe laptop eens willen configureren maar die epp korting stelt niets meer voor. in sommige gevallen zelfs duurder dan de gewone versie?

Misschien dat de kortingen afgelopen zijn en opnieuw moeten opgeladen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
goed punt, blijkbaar hebben ze dat gefixt..

via dell.nl/epp krijg je alsnog 3 tot 5% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk1982
  • Laatst online: 19-12-2024
@darkstone: heb jij enig idee of er nog kwaliteitsverschil zit tussen de standaard schermen van de XPS15 en de XPS17? Of komt de kwaliteit van beiden op hetzelfde neer? (Ben niet zo heel erg thuis in die resoluties etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FibeR06!
Anoniem: 303530 schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:30:
[...]

niet te krijgen in nederland, over een paar maanden vast wel op ebay te vinden
Oke bedankt, bedoel je dan gwn losse toetsenbordjes incl. Backlight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386257

Goedemorgen,

Ik heb zonet contact gehad met een medewerker van Dell, deze vertelde me dat de 1080p schermen niet meer terug komen :'( :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikkeltje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 08:10
Ik kijk sinds een tijdje weer eens op het ervaringen forum van de XPS 15.

Ik zal even op een aantal punten reageren. Ik heb tot nu toe 3 keer een blauw scherm gehad. 3x op totaal verschillende momenten. Echt zorgen maak ik mij nog niet, maar ik betwijfel wel een beetje de betrouwbaarheid van de laptop. Als ik hier achter ben wat de oorzaak is zal ik het laten weten.

De tik van het geluid vind ik zelf op zich niet heel storend. Ik weet dan dat er weer minder stroom wordt verspild aan de geluidskaart (al weet ik niet hoeveel besparing mij dit oplevert).

De batterij geeft al vrij snel aan dat hij slechter is geworden. Dit klopt. Ik had hier zelf ook last van. Toen heb ik de batterij een keer goed leeg laten lopen. Eerst in windows totdat hij op slaapstand ging. Toen verder laten aanstaan in de bios van de laptop (bij mijn weten is het niet erg als hij dan uitvalt). De degradatie ging van 7% naar 2%. Vervolgens liep hij naar 3 laadbeurten weer op naar 5%. Hetzelfde truucje uitgehaald. Weer windows totdat hij ging slapen, daarna nog in de bios lataen staan totdat hij doodsloeg. Nu heb ik eigenlijk als 25 laadbeurten een constante degradatie van 3%. Ik weet niet of dit een goede methode is, dus beter suggesties zijn welkom.

Verder zag ik een screenshot voorbijkomen van openhardwaremonitor. Hier stond in dat de gpu op een minimale snelheid draait. Dat doet hij bij mij nooit. Ook al staat de GPU uit, dan draait hij nog steeds op normale snelheid. Ik heb de GT420, misschien werkt die dan toch net iets anders dan de GT435. Ik zit te denken dat er een extra functionaliteit op de GT435 zit, namelijk energiebesparende optie. Dit zou een ander licht laten schijnen op het feit dat beide GPU's even goed zijn nar de overclock van riva tuner. Graag suggesties of opmerkingen hierover.

Verder las ik dat er flikkeringen zouden zijn bij flash i.c.m. Firefox bij het kijken van HD-materiaal. Ik heb nergens last van gehad. Ik heb mijn hardware versnelling van mijn GPU standaard uitstaan (dus de standaard opties van optimus overschreden). Ik gebruik de onboard GPU voor nagenoeg alles. Louter voor één spel (de enige op mijn laptopje) staat ingesteld dat de Nvidia GPU gebruikt moet worden. Ik kan op Firefox (maar ook daarbuiten) gewoon alles op HD bekijken. Ik gebruik k-lite codec pack FULL in standaard instellingen voor het afspelen.

Hopelijk draagt dit bij tot meer specifieke problemen van deze laptop en het oplossen ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386257

Kan iemand me vertellen van hoe goede kwaliteit het 720p scherm is? (aangezien de 1080p niet meer leverbaar is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193915

IntToStr schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:47:
In ubuntu werkte het out of the box.
Ah inderdaad :)
Ik maar aan het proberen met 2 vingers zoals de mbp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Laatst online: 19:24
Ik heb m'n laptop nu een paar weken, maar er is 1 probleem: de cardreader doet het niet. Als ik m'n Kingston 8GB SD HC Class 4 kaartje in de slot stop, gebeurt er niets. Meer mensen die dit probleem hebben (gehad), of zijn er mensen die weten hoe dit komt en hoe dit op te lossen is? Thanks in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-03 21:14
off topic-->
ik was ook net een dag te laat met bestellen om de FHD meet te kunnen pakken.
dan maar wachten tot hij weer leverbaar word.

in Amerika is hij nog wel gewoon te bestellen. jammer dat dit problemen geeft met de garantie.
in heel Europa is hij uitverkocht, hoelang zou dat duren voor ze die verscheept hebben?

ik neem aan dat ze hem wel weer zullen gaan leveren. kan me niet voorstellen dat ze het paradepaardje op deze laptop niet meer gaan leveren. ik denk inderdaad dat de dell klanten service zegt dat hij niet meer leverbaar komt om te zorgen dat mensen hem NU kopen. hopelijk is de EPP korting dan nog geldig maar ben er bang voor.

on topic-->
heeft iemand toevallig een paar foto's of filmpjes waar het verschil goed te zien is tussen de HD en de FHD??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05 11:42
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Luuk Oude Hampsink: "XPS Full HD Scherm"
Agent (*): "Nee deze is niet meer beschikbaar"
Agent (*): "helaas"
Luuk Oude Hampsink: "Komen deze nog terug?, Want voor mij is dit alleen intressant met een full hd scherm."
Agent (*): "Daar hebben we momenteel nog geen indicatie over"
Luuk Oude Hampsink: "Maar ik neem toch ook aan dat ze uit amerika kunnen overgescheept worden? tenslotte zijn ze daar nog te krijgen alleen met lange levertijden."
Agent (*): "Ja, maar het is niet bekend wanneer"
Luuk Oude Hampsink: "Dus eigenlijk komen ze nog wel terug alleen kan het nog een tijd duren."
Agent (*): "Ja inderdaad"
Luuk Oude Hampsink: "Oke bedankt :)"

Dusja, komen nog wel weer terug gaat alleen een tijd overheen!.

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
kijk dat is goed om te horen. een eerlijke dell medewerker.

dat geeft ons hoop, dan word het maar af wachten.

on topic-->
daarnaast heb ik nog wat ervarings vragen;
hoe is het video bellen met skype??
heeft iemand al ervaring met games (zoals bf2, COD black ops etc.)? over welke instelling praten we om ze soepel te laten draaien? (low, medium high)
ik ga ook zware ontwerp programma's draaien (solid works, catia) iemand daar ervaring mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:37
hoe ik hardware acceleration werkend krijgen in firefox 4? firefox wilt maar niet samenwerken met de nvidia gpu.
zelfs niet als ik dat expliciet zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294973

Heb de Dell XPS 15 besteld op 24-11 met Full HD scherm (orderbevestiging op 30-11), vandaag is hij eindelijk in productie genomen dus ik verwacht hem binnen een week! De laatste was nog niet van de plank dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Pff, als ik deze laptop zo bekijk ben ik toch blij dat ik een MacBook Pro heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:P waarom dan?

door deze te kopen in plaats van de mac bespaar je veel €€€ en krijg je een beter scherm, plus windows ipv mac-os

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Dat is het probleem; je moet niet willen besparen op je pc! Heeft deze laptop aliminium unibody behuizing, verlicht toetsenbord, Mac OS X, lader die magnetisch is, geen lelijke VGA/DVI poorten maar een Displayport, verlicht logo, hoge aaibaarheidsfactor, harstikke portable, touchpad met multitouch en een glasplaat eroverheen, etc. ?

Veel beter scherm? Ik heb tot nu toe geen enkele Dell gezien met zo een helderheid, kleurweergave, etc. ;)

Ik kan nog wel even doorgaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Awoodentree op 06-12-2010 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Awoodentree schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:22:
Dat is het probleem; je moet niet willen besparen op je pc! Heeft deze laptop aliminium unibody behuizing,
de xps bevat ook een alu behuizing
verlicht toetsenbord,
only in america... snap ik nog steeds niet
Mac OS X,
is dat een argument?
lader die magnetisch is,
eensch
geen lelijke VGA/DVI poorten maar een Displayport,
DP + hdmi :Y
verlicht logo,
nadeel als je het mij vraagt..
hoge aaibaarheidsfactor,
:Z
harstikke portable,
scheelt 250gr... wow
touchpad met multitouch en een glasplaat eroverheen, etc. ?
eensch
Veel beter scherm? Ik heb tot nu toe geen enkele Dell gezien met zo een helderheid, kleurweergave, etc. ;)
ga je mond spoelen jij ;) het B+RG scherm stijgt ver boven elk mac systeem uit
Ik kan nog wel even doorgaan.
gaat uw gang :P

+mac:
touchpad
iets lichter
design
OS X
accuduur... onder OS X

+xps 15
prijs
gpu
hdmi
scherm
geen merk waarvan de mensen snel denken: wat een fanboy (true story)
windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382431

Je vergeet het geluid :P

Geniet echt nog elke dag van het fantastische geluid dat uit dit laptopje komt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FibeR06!
Dell XPS 15 vs. MacBook Pro 15"

Oordeel zelf: YouTube: Dell XPS 15 - L501x Display and Sound quality overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
[...]
de xps bevat ook een alu behuizing
Brushed aliminium of niet? Het is iig geen unibody
[...]
only in america... snap ik nog steeds niet
Ideaal als je in een niet goed verlichte ruimte zit. Ziet er ook gewoon erg mooi uit trouwens ;)
[...]
is dat een argument?
Ik als verstokte Windows fanboy dacht dat Mac OS X zoog. Maar alles is zó verzorgd, gepolijst, simpel, snel. Dat zegt aardig wat als je nagaat dat ik Apple altijd vond zuigen.
[...]
eensch
[...]
DP + hdmi :Y
MacBook Pro heeft alleen een Displayport. Hoewel ik de HDMI port niet als lelijk beschouw.
[...]
nadeel als je het mij vraagt..
Verlichting van het logo ligt aan de helderheid die je op dat moment hebt ingesteld op je beeldscherm. Als je op design valt is het een leuk detail. Aangezien Macs veel kosten vinden de meeste users het ook niet echt erg als mensen het Apple logo zien.
[...]
:Z
Aaibaarheidsfactor vind ik een must.
[...]
scheelt 250gr... wow
Het gewicht maakt me niet zoveel uit. Het maakt me meer uit dat de XPS 15 op een dikke koelkast lijkt ;) Ik kan de Macbook Air er ook bij halen als je gaat zeggen dat de MacBook Pro ook niet ultra dun is.. :p
[...]
eensch
[...]
ga je mond spoelen jij ;) het B+RG scherm stijgt ver boven elk mac systeem uit
Boven elk Mac systeem? Wat dacht je van de iMac met 2560x1440 resolutie, IPS paneel als ik me niet vergis. Dat neemt trouwens niet weg dat de MacBook Pro ook een top beeldscherm heeft.
[...]

gaat uw gang :P
+mac:
touchpad
iets lichter
design
OS X
accuduur... onder OS X
Accuduur was ik vergeten ja. Als ik gewoon aan het internetten / msn' en ben dan gaat mn accu makkelijk 8/9 uur mee. Ambient light sensor is ook een pluspunt. Ik heb trouwens het Hi-res beeldscherm op mijn Macbook Pro. 1680x1050.
+xps 15
prijs
gpu
hdmi
scherm
geen merk waarvan de mensen snel denken: wat een fanboy (true story)
windows 7
Met de prijs ben ik het eens. Hij is goedkoper, maar bij de MacBook Pro is het in mijn ogen gerechtvaardigd. Het punt van de GPU ben ik niet mee eens. Wat is er mis met de Nvdia Gt330M?
HDMI punt snap ik niet waarom dat een pluspunt is, je hebt immers ook gewoon een Displayport naar HDMI adapter.
Scherm ben ik het ook niet mee eens, zoals eerder beschreven.
Ik heb deze MacBook Pro binnen mijn familie kring laten zien - waar de meeste mensen niet veel van Apple afweten - en de meeste reacties waren dat ze twijfelden of ze hem zelf gingen kopen.
Windows 7 werkt erg prettig. OS X vind ik óók heel prettig.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-05 11:43
Je bent aan het zeggen wat jij vind wat beter is..
Een aantal benchmarks laten zien dat het scherm van de xps 15 1080p beter IS.
Ook de GT435 is beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de grafische kaart valt wel mee, ik was vergeten dat er een 330m inzit in plaats van een 320m uit de 13"ers
Awoodentree schreef op maandag 06 december 2010 @ 18:30:
Ideaal als je in een niet goed verlichte ruimte zit. Ziet er ook gewoon erg mooi uit trouwens ;)
ik heb ook een verlicht toetsenbord, zelf erin gezet
Verlichting van het logo ligt aan de helderheid die je op dat moment hebt ingesteld op je beeldscherm. Als je op design valt is het een leuk detail. Aangezien Macs veel kosten vinden de meeste users het ook niet echt erg als mensen het Apple logo zien.
ik weet hoe het werkt, bij sommige acers heb je een vergelijkbare constructie veroorzaakt door te dun plastic :X
Het maakt me meer uit dat de XPS 15 op een dikke koelkast lijkt ;)
dat is wel zo, maar uiterlijk is wel het laatste wat ik persoonlijk belangrijk vind voor de productiviteit
Boven elk Mac systeem? Wat dacht je van de iMac met 2560x1440 resolutie, IPS paneel als ik me niet vergis.
ho, ik had het over de laptops ;)
en als we toch met desktopschermen aankomen, pricewatch: Dell Ultrasharp U2711 bevat hetzelfde paneel
Dat neemt trouwens niet weg dat de MacBook Pro ook een top beeldscherm heeft.
top, maar nog steeds slechter :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
ja laten we het hebben over macbook vs windows/dell ander forum...

Dell XPS 15!!!!!!

iemand die al iets kan zegen over performance in games en in zware programma's (solid works, catia, auto cad?)

heeft iemand trouwens een idee of er een adapter is om van video-port/hdmi naar vga te gaan? afstand 15meter+ worden dure HDMI kabels.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jahaa schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:13:
heeft iemand trouwens een idee of er een adapter is om van video-port/hdmi naar vga te gaan? afstand 15meter+ worden dure HDMI kabels.. :P
waar heb je dat voor nodig dan? over 15 meter krijg js sowieso niet een al te beste beeldkwaliteit... sleep je laptop dan naar beneden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online
darkstone bespaar je aub de moeite zeg met 'awoodentree'.

UPS stond vandaag bij de voordeur maar ik was niet thuis. Morgen ook niet maar woensdag wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 08:04
Op ebay vind je 15m hdmi kabel voor een 20 euro.
Of dit zal werken zal afhangen van de gevoeligheid van je ontvanger, maar als het werkt is de beeldkwaliteit uiteraard perfect.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Beta schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:21:
darkstone bespaar je aub de moeite zeg met 'awoodentree'.

UPS stond vandaag bij de voordeur maar ik was niet thuis. Morgen ook niet maar woensdag wel :).
Klopt, winnen is toch onmogelijk. Haha grapje, genoeg gebasht voor vandaag. Veel succes moet jullie koelkasten Dell XPS 15" !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forcom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-05 12:47
Anoniem: 303530 schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:10:
[...]
ik heb ook een verlicht toetsenbord, zelf erin gezet
Waar kan je deze toetsenborden dan vinden voor de XPS 15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
forcom schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:00:
[...]

Waar kan je deze toetsenborden dan vinden voor de XPS 15?
Ik gok dat hij het over zijn studio 15 heeft.

Maarja ik zit nu te denken wat ik ga doen. wachten tot het full hd scherm weer beschikbaar is? of eventueel voor een xps 17 met 1600*900 gaan of toch de vaio e met het full hd scherm.

Ja heb de resolutie nodig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Awoodentree schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:47:
[...]
Klopt, winnen is toch onmogelijk. Haha grapje, genoeg gebasht voor vandaag. Veel succes moet jullie koelkasten Dell XPS 15" !
Smaken verschillen uiteraard, ik was een macbookpro gebruiker (de eerste unibody, 5.1).

En ik moet zeggen dat het enigste wat ik mis het toetsenbord is.(verlichting en de afwerking, want over het gebrek aan verschillende knoppen was ik dan weer helemaal niet te spreken)

Het design is mooi van ver maar ver van mooi:
- schroeven die er scheef inzaten
- de body die gewoon scheef getrokken was zodat hij begon te wobbelen op een bureau (dan zit je daar met
je 1800 euro laptop...)
- Je kan er een ei op bakken als je de grafische kaart gebruikt (of dat nu een voordeel of een nadeel is laat ik
even in het midden)
- ninormaal veel lawaai bij het belasten van je graka(een F16 heeft er weg van).
- Slechte afwerking van de bekabeling van adaptor naar laptop (deze kwam gewoon los onder normaal
gebruik en werd zelfs niet vervangen onder garantie)
- Dan had ik tot 2 maal toe een slecht werkende fan, die zorgde voor een tikkend geluidje tijdens normaal
gebruik (dan zit je daar met je 1800 euro kostende laptop)

De mbp is idd wel leuk onder OSX, dan gaat ie 9uur mee (mijne ging 4uur mee door de nog niet ingebouwde batterij)
Maar installeer je er een echt os op dan gaat hij ook maar 2uurtjes mee hoor.
Ikzelf heb toch graag veeeeel meer controle over het os (linux bevoorbeeld).

Ik ben zeer tevreden over mijn XPS15 van 900 euro (900 euro minder dan de vorige mbp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Xentor schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:12:
[...]

check, zoals al 2x eerder beäntwoord in dit 2-pagina's tellende topic: mogelijk worden deze over een maandje beschikbaar op ebay
Xentor schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:12:
[...]

Maarja ik zit nu te denken wat ik ga doen. wachten tot het full hd scherm weer beschikbaar is? of eventueel voor een xps 17 met 1600*900 gaan of toch de vaio e met het full hd scherm.

Ja heb de resolutie nodig :).
wellicht heb je hier wat aan: [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 06-12-2010 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
De eerste unibody zeg je? Ondertussen heeft Apple stilgezeten en de MacBook Pro's niet verbeterd?

- Schroeven zitten er gewoon normaal in
- Body is gewoon recht hoor
- Als de graka gebruikt word stijgt de temperatuur wel, maar niet dat ik er een ei op kan bakken.
- Ik hoor de fans nooit.
- Adapter naar laptop is niks op aan te merken.

Maar goed, je geeft zelf ook al aan dat het de eerste unibody betreft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice22
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-02 13:53
Ik heb wat problemen met spelen van games die Punkbuster vereisen. Ik wordt dan steeds gekickt. Er staat op http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=178208&*=0 dat Nvidia bezig is met nieuwe drivers (al drie maanden overigens). Maar ik vraag me af, dat wanneer die drivers uitkomen, het ook meteen voor de Dell XPS werkt, aangezien andere mensen hier ook problemen hebben met het installeren van de drivers van de Nvidia site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
Anoniem: 303530 schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:00:
[...]

check, zoals al 2x eerder beäntwoord in dit 2-pagina's tellende topic: mogelijk worden deze over een maandje beschikbaar op ebay

[...]

wellicht heb je hier wat aan: [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen
Kdoe opleiding applicatie ontwikkelaar dusja. Kan inderdaad de pixels goed gebruiken!, daarom vind ik het echt zonde dat het fhd scherm momenteel er niet is :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
volgens de laatste geruchten is hij telefonisch te bestellen.

ik volg op dit moment een opleiding technische informatica, een hoge resolutie is echt onmisbaar bij het programmeren, enig nadeel is dat er geen parallelle poort opzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312459

Hopelijk hebben ze in januari weer wat Full-HD schermen op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Awoodentree schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:00:
Maar goed, je geeft zelf ook al aan dat het de eerste unibody betreft. :)
Inderdaad, als dat apple zijn manier is om een product te verkopen dan weet ik genoeg.
"Het was de eerste unibody" is zeker geen excuus om een brak product te leveren aan premium prijzen.
Voor mij nooit geen apple product meer!

Ik kan er best inkomen dat er mensen zijn die graag osx gebruiken, ideaal voor als je wil werken met kettingen aan je handen en voeten met negen gebroken vingers.

Maar dat de apple boys zo blij zijn met hun product zou misschien wel kunnen liggen aan het feit ze hun laatste spaarcentjes hebben uitgegeven?

Gelukkig zijn er redelijk wat mensen die weinig verstand hebben van het computer gebeuren, anders zou de mac niet zo een succes zijn. (niet aanvallend bedoeld en ja er zijn uitzonderingen)

Ah nog een grappig euvel: je moet je mbp maar eens open opnemen en met rondlopen zonder je scherm langs alle kanten te zwieren :) een hele kunst.

back ontopic dan maar zeker O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:21:
enig nadeel is dat er geen parallelle poort opzit.
verklaar?
Het aansturen van externe apparaten kan toch ook heel eenvoudig met een usb naar serieel converter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386357

Dell XPS & Gaming

Call of Duty: Black Ops. Deze moet ik online kunnen spelen :) :9
Een Dell rond de 1000-, euro. Welke raden jullie mij aan XPS 15 of XPS 17?
Heb ik genoeg aan de basis config?

Thanks! Fire in the Hole!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 193915 schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:48:
[...]

verklaar?
Het aansturen van externe apparaten kan toch ook heel eenvoudig met een usb naar serieel converter?
word, echter heb ik nog steeds niet een werkende besteld, alle troep van dealextreme doem het niet op w7 x64 |:(

de goedkoopste in de pricewatch is trouwens €16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Anoniem: 193915 schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:46:
[...]

Inderdaad, als dat apple zijn manier is om een product te verkopen dan weet ik genoeg.
"Het was de eerste unibody" is zeker geen excuus om een brak product te leveren aan premium prijzen.

Ik kan er best inkomen dat er mensen zijn die graag osx gebruiken, ideaal voor als je wil werken met kettingen aan je handen en voeten met negen gebroken vingers.

Maar dat de apple boys zo blij zijn met hun product zou misschien wel kunnen liggen aan het feit ze hun laatste spaarcentjes hebben uitgegeven?

Gelukkig zijn er redelijk wat mensen die weinig verstand hebben van het computer gebeuren, anders zou de mac niet zo een succes zijn. (niet aanvallend bedoeld en ja er zijn uitzonderingen)

Ah nog een grappig euvel: je moet je mbp maar eens open opnemen en met rondlopen zonder je scherm langs alle kanten te zwieren :) een hele kunst.

back ontopic dan maar zeker O-)
Werk ik bij Apple? Nee. Ben ik dus representatief voor de manier waarop Apple producten verkoopt? Nee. Typen met 1 vinger gaat nogal lastig dus die kettingen en gebroken vingers kan je achterwege laten. Laatste spaarcentjes aan een Mac uitgeven? Nee hoor, zoiets heet werken.

Ik vind het knap dat je achter die bewering kan zetten dat het niet aanvallend bedoeld is. Verder reageer ik er niet op.

Ik loop zo vaak met mijn Macbook rond maar mijn scherm 'zwiert' niet hoor. Ik heb zelfs nog even geprobeerd om hem te laten zwieren maar het lukt niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senslight
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-03 16:57
check ebay.nl en toest xps15 daar heb ik mijn xps vandaan en 2 dagen later geleverd incl NL garantie (na gevraagd) scheelde 300 euro op de NL prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkebie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-11-2024
Awoodentree schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:58:
Pff, als ik deze laptop zo bekijk ben ik toch blij dat ik een MacBook Pro heb gekocht.
Heb je al op de XPS15 gewerkt? Ik anders wel op een mbp, de hardware steekt ver boven de mbp uit & de prijs is stukken beter. Hij is iets minder modieus misschien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenTable
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
off-topic: krijg je een mail als de status van 'Werk in uitvoering' naar 'in productie' gaat of toch maar iedere dag even kijken en teleur gesteld worden als het nog steeds WIU is? Kerstvakantie komt snel dichterbij :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkebie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-11-2024
BrokenTable schreef op maandag 06 december 2010 @ 22:24:
off-topic: krijg je een mail als de status van 'Werk in uitvoering' naar 'in productie' gaat of toch maar iedere dag even kijken en teleur gesteld worden als het nog steeds WIU is? Kerstvakantie komt snel dichterbij :-(
Ik heb geen enkele mail ontvangen, zelfs niet toen de bestelling verzonden werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzeist
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-01 17:55
senslight schreef op maandag 06 december 2010 @ 22:20:
check ebay.nl en toest xps15 daar heb ik mijn xps vandaan en 2 dagen later geleverd incl NL garantie (na gevraagd) scheelde 300 euro op de NL prijs.
met fhd kon ik hem daar niet vinden. en €300 scheelt het volgens mij toch nog lang niet.

vraag me af waarom die sellers het ding een STUDIO xps15 noemen, ik dat dat het gewoon XPS15 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op maandag 06 december 2010 @ 22:06:
[...]

word, echter heb ik nog steeds niet een werkende besteld, alle troep van dealextreme doem het niet op w7 x64 |:(

de goedkoopste in de pricewatch is trouwens €16
Heb je deze al eens geprobeerd?
http://www.eminent-online...ter-high-performance.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzeist
dat is serieel, niet parallel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik faal hard, ik bedoelde serieel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht het al wel :)
Bovenstaande gebruik ik al een tijd voor al men projecten. Wel op een 32 bit os maar 64 wordt gewoon ondersteunt volgens de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

link?

En wat is nou precies verschil tussen N00XL500 t/m N00XL506? Ik zie 40 euro prijsverschil tussen moddellen met dezelfde specificaties :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzeist
http://www.voti.nl/winkel/p/USB-SERIAL-2.html

werkt met Windows 98/ME/2000(32-bit), Windows XP/Server2003/Vista/7/Server2008 (32 & 64-bit).

(niet zelf geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-05 19:50
Anoniem: 386357 schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:58:
Dell XPS & Gaming

Call of Duty: Black Ops. Deze moet ik online kunnen spelen :) :9
Een Dell rond de 1000-, euro. Welke raden jullie mij aan XPS 15 of XPS 17?
Heb ik genoeg aan de basis config?

Thanks! Fire in the Hole!!!!!
Veel succes dan.

Black Ops is nog steeds waardeloos.
Ik heb de XPS 15. i5 560m / 4GB RAM / Nvidia 420M 1GB / Full HD scherm / 500GB 7200RPM HDD.
Heb vandaag weer is Black Ops proberen te spelen op school. Ten eerste alle settings op laag gezet, inclusief de config file aangepast met een editor om alles zo laag mogelijk te krijgen. Daarna resolutie op 1920 x 1080(gewoon omdat het kan). Frame rate: 20-30. Drops naar 15 tijdens schieten/random situaties.

Oke, resolutie naar 1280 x 720. FPS: 45 - 51, drops naar 30.
Zoals je misschien weet is dit niet speelbaar in Black Ops. Ik kan trouwens niet zeggen of dit met de i7 wel goed zou kunnen(Black Ops profiteerd enorm van Quad).

Of je zou moeten wachten totdat Treyarch met een degelijke patch komt, en anders zou ik gewoon mooi een leuke desktop bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-05 23:44
Om even op het game topic te blijven. Ik heb hier een i7 + 435m, 4gb en Full HD scherm. Black Ops heb ik nog niet geprobeerd, omdat ik die game zwaar vind tegenvallen... Wel werkt BC2 prima. Graphics staan op vrij laag met 1080p reso en het loopt als een trein. Af en toe in de grootste maps onder zwaar geschut van heli's met exploderende tanks rondom (De ECHT zware momenten) knalt de FPS wel even terug. Maarja, BC2 is wel een stuk zwaarder als Black Ops. Als treyarch het dan nog voor elkaar komt om hun game fatsoenlijk te patchen zou dat zonder problemen moeten lopen. Ook op de Dual core en 420m.

Also... Wat een idioten die Macbook gebruikers. Ik geef toe dat het prima dingen zijn, maar je praat dan natuurlijk wel over een heel andere prijs. De Macbook 15" met Hi-res scherm is écht een stuk duurder en daar krijg je dezelfde prestaties voor terug.

De volgende vraag: Ik zit even met mijn batterijduur. Om de één of andere reden krijg ik maar zo'n 50 minuten uit mijn batterij.. i7, 435m en 6cell. Helderheid staat dan op het laagste, power saver aan, geluid uit... En gebruik is wat random internetten... Af en toe dan gaat het prima en lopen de procenten langzaam weg en is er zo'n 2 uur verwachte batterijduur... en dan in één keer knalt dit naar beneden en loopt de batterij zo leeg. Iemand een idee hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-04-2021
Awoodentree schreef op maandag 06 december 2010 @ 22:15:
[...]

Werk ik bij Apple? Nee. Ben ik dus representatief voor de manier waarop Apple producten verkoopt? Nee. Typen met 1 vinger gaat nogal lastig dus die kettingen en gebroken vingers kan je achterwege laten. Laatste spaarcentjes aan een Mac uitgeven? Nee hoor, zoiets heet werken.

Ik vind het knap dat je achter die bewering kan zetten dat het niet aanvallend bedoeld is. Verder reageer ik er niet op.

Ik loop zo vaak met mijn Macbook rond maar mijn scherm 'zwiert' niet hoor. Ik heb zelfs nog even geprobeerd om hem te laten zwieren maar het lukt niet 8)7
Apple fanboy forum die kant op ---->

Post maar gewoon niet meer want serieus genomen zal je niet worden, je avatar spreekt boekdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Adante schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 00:40:
De volgende vraag: Ik zit even met mijn batterijduur. Om de één of andere reden krijg ik maar zo'n 50 minuten uit mijn batterij.. i7, 435m en 6cell. Helderheid staat dan op het laagste, power saver aan, geluid uit... En gebruik is wat random internetten... Af en toe dan gaat het prima en lopen de procenten langzaam weg en is er zo'n 2 uur verwachte batterijduur... en dan in één keer knalt dit naar beneden en loopt de batterij zo leeg. Iemand een idee hoe dat komt?
probeer eens in veilige modus (met netwerkmogelijkheden desnoods), ik begin het idee te krijgen dat de afstelling gewoon kut is bij sommige exemplaren.
op notebookreview zijn er ook enkele mensen die 50% kortere accuduur halen dan wat ik als normaal bestempel
Bron schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 00:45:
[...]

Post maar gewoon niet meer want serieus genomen zal je niet worden, je avatar spreekt boekdelen.
iemand die beargumenteeerd waarom iets beter is noem ik geen fanboy, maar dat terzijde

en trouwens, het was een nette discussie voordat dit voorbij kwam:
Anoniem: 193915 schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:46:
maar dat terzijde, reageer netjes of reageer niet, anders komt ze modforse straks langs :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FibeR06!
Waar heb je m vandaan gehaald dan? Heb je nog belasting moeten betalen? Of invoerrechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 23:08
Er staat: 'Locatie: Verenigd Koninkrijk', dus als dat correct is is het vrij verkeer binnen EU, dus geen invoerrechten, heffingen of belasting. Haal je spul uit Hong Kong of VS, dan legt de douane in principe een een aanslag op.

Die ecomputers vermeld UK telefoonnummers, dus ik ga er van uit dat het inderdaad een UK based powerseller is.

[ Voor 20% gewijzigd door donaldk op 07-12-2010 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Bron schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 00:45:
[...]

Het bevalt me best hier. Krijg aardig wat reacties :)
Darkebie schreef op maandag 06 december 2010 @ 22:22:
[...]

Heb je al op de XPS15 gewerkt? Ik anders wel op een mbp, de hardware steekt ver boven de mbp uit & de prijs is stukken beter. Hij is iets minder modieus misschien...
Ik heb op verschillende Dell laptops gewerkt ja. Ja, de hardware was beter van die laptops, maar ze voelden slomer aan. De prijs is voor mijn geen euvel.

Het is iets minder modieus misschien vind ik wel erg licht uitgedrukt. Ik zal hem niet mee durven nemen naar vergaderingen / werk. Daarbij komt nog dat ik eerst moet kijken of hij wel in mijn tas past |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FibeR06!
donaldk schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 02:13:
Er staat: 'Locatie: Verenigd Koninkrijk', dus als dat correct is is het vrij verkeer binnen EU, dus geen invoerrechten, heffingen of belasting. Haal je spul uit Hong Kong of VS, dan legt de douane in principe een een aanslag op.

Die ecomputers vermeld UK telefoonnummers, dus ik ga er van uit dat het inderdaad een UK based powerseller is.
Alleen zie ik in de UK alleen maar 720p schermen. In de VS hebben ze wel de 1080p op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenTable
  • Niet online
Voor diegene die status hebben Werk in uitvoering met een FDH is er nog steeds hoop:

28-11 besteld en betaald met iDeal: i7-740/6GB/640GB/435M/FDH (incl. losse monitor)
29-11 Werk in uitvoering (leverdatum 30-12)
07-12 In Productie (leverdatum helaas nog ongewijzigd)

Geen mail ontvangen over statuswijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mzeist schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:51:
http://www.voti.nl/winkel/p/USB-SERIAL-2.html

werkt met Windows 98/ME/2000(32-bit), Windows XP/Server2003/Vista/7/Server2008 (32 & 64-bit).

(niet zelf geprobeerd)
Als je gekeken had naar de specs, dan had je gezien dat dit dezelfde chip was als diegene die ik al aangaf :)

@Darkstone: ik heb deze chip succesvol in een virtuele win7-64 getest mbv: "realterm"
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 01:08:

iemand die beargumenteeerd waarom iets beter is noem ik geen fanboy, maar dat terzijde

en trouwens, het was een nette discussie voordat dit voorbij kwam:

maar dat terzijde, reageer netjes of reageer niet, anders komt ze modforse straks langs :7
Wat is hier dan mis aan?
Ik spreek uit ervaring, en ik heb het excuus "Ach wat wil je, het is dan ook de eerste unibody" al veel te vaak mogen aanhoren.
(trouwens de MBA werd toen al even in een unibody gegoten)
Dit was niet naar onze beste vriend gericht, maar een frustratie naar apple zelf.
Awoodentree schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 08:09:
Ik heb op verschillende Dell laptops gewerkt ja. Ja, de hardware was beter van die laptops, maar ze voelden slomer aan. De prijs is voor mijn geen euvel.

Het is iets minder modieus misschien vind ik wel erg licht uitgedrukt. Ik zal hem niet mee durven nemen naar vergaderingen / werk. Daarbij komt nog dat ik eerst moet kijken of hij wel in mijn tas past |:(
Minder modieus is idd een understatement, maar slomer?
Je moet appels met appels vergelijken he, ja osx voelt snappie aan (tov windows) maar installeer eens hetzelfde os op beide systemen.. ik bedoel hardware is hardware, of dat nu in een mac zit of in een dell :D

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 193915 op 07-12-2010 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*weg*

[ Voor 104% gewijzigd door Anoniem: 193915 op 07-12-2010 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 00:25
BrokenTable schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 08:27:
Voor diegene die status hebben Werk in uitvoering met een FDH is er nog steeds hoop:

28-11 besteld en betaald met iDeal: i7-740/6GB/640GB/435M/FDH (incl. losse monitor)
29-11 Werk in uitvoering (leverdatum 30-12)
07-12 In Productie (leverdatum helaas nog ongewijzigd)

Geen mail ontvangen over statuswijziging.
Ik zie het ja, ik het de hele status in productie gemist, hij staat nu al op verzonden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300857

Welk systeem raden jullie mij aan?

Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C)
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
640 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
2GB NVIDIA® GeForce™ 435M GT grafische kaart
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
8x DVD+/-RW, & Blu-ray Disc™ combo drive cm
(15.6") HD (1366x768)720p WLED- breedbeeldscherm met TrueLife

969 euro - nog de 5 procent korting

Intel® Core™ i5-560M (2.66 GHz,3M)
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart (Wireless N1000 Card Only)
8x optisch dvd+/-rw-station
Full hd scherm

999 euro - nog de 5 procent korting

Dus wachten op full hd scherm en wat minder specs of nu bestellen zonder full hd scherm en wat betere specs? Budget is echt max ruim 900 euro. Wat ik ermee doe is veel dagelijks gebruik, wat gamen, wat videobewerken en veel films downloaden. Mijn planning is dat ik hem weer 4 jaar ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
de eerste,

als je wilt gaan game en video bewerking gaat doen zijn de extra performance wel erg fijn.
je levert bij de 2de te veel in voor alleen een beter scherm die nog niet uit is.

als je de films gewoon op de tv gaat kijken merk je er helemaal niks van. zelfde geldt voor Blu-ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jahaa schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:44:
de eerste,

als je wilt gaan game en video bewerking gaat doen zijn de extra performance wel erg fijn.
je levert bij de 2de te veel in voor alleen een beter scherm die nog niet uit is.

als je de films gewoon op de tv gaat kijken merk je er helemaal niks van. zelfde geldt voor Blu-ray.
Dan gaat dat hem waarschijnlijk dan worden toch het hd scherm dan maar laten vallen. Heb ik nog dingen als extra kortingen ofzo over het hoofd gezien?
Ga ik hem vanmiddag op de order gooien als ik hem dan binnen krijg kan ik wel ff film maken over kwaliteit van mindere scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-05 11:34
Yippie, 3 december in productie gegaan. Nu staat ie op verzonden, alhoewel UPS daar een andere mening over heeft, maar dat zal wel snel veranderen.

Ik heb de volgende config gekocht

Base Intel® Core™ i5-560M (2.66 GHz,3M)
Geheugen 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Grafische kaart 1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart (Wireless N1000 Card Only)
Harde schijf 320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Optische stations 8x optisch dvd+/-rw-station
Draadloze connectiviteit Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
Cables 1 Meter Power Cord (3 Wire) - European
Verzendingsdocumenten Dutch Documentation
Bundle N11XL503EPP
Standard Warranty 1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Services en Support 4 jaar In-Home Hardware Support
Order Information XPS L501x Order - Netherlands
Primary Battery 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
LCD 40 cm (15.6") HD (1366x768)720p WLED- breedbeeldscherm met TrueLife

Dit alles voor 835 euro, EPP en 5% korting.

Geen HD scherm, dus dat heeft vast geholpen om hem op tijd klaar te hebben. Deze config is trouwens niet meer te krijgen voor deze prijs lijkt het. Bestelling was nog in november, duurde even voordat ie in productie ging.

[ Voor 0% gewijzigd door Raindeer op 07-12-2010 10:39 . Reden: foutje, besteld in november ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenTable
  • Niet online
Anoniem: 300857 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:57:
Dan gaat dat hem waarschijnlijk dan worden toch het hd scherm dan maar laten vallen. Heb ik nog dingen als extra kortingen ofzo over het hoofd gezien?
Zoek even in deel 1 (en de topicstart) naar epp. Dat is een programma voor prive aankopen voor werknemers van bedrijven die met Dell zaken doen. Er wordt echter geen bevestiging gevraagd of je werkelijk bij zo'n bedrijf werkt (sowieso zijn er gegevens in Deel 1 te vinden).
Op die manier kreeg ik 6GB ipv. 4GB, 640GB hdd ipv 500GB. Daarnaast ook de mogelijkheid voor 3 jaar onsite garantie voor 45,- Iedere week veranderen de aanbiedingen als het goed is, dus ik weet niet wat er deze week voor epp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 300857 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:21:
Welk systeem raden jullie mij aan?

Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C)
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]
640 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
2GB NVIDIA® GeForce™ 435M GT grafische kaart
8x DVD+/-RW, & Blu-ray Disc™ combo drive cm
(15.6") HD (1366x768)720p WLED- breedbeeldscherm met TrueLife

969 euro - nog de 5 procent korting

Intel® Core™ i5-560M (2.66 GHz,3M)
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart (Wireless N1000 Card Only)
8x optisch dvd+/-rw-station
Full hd scherm

999 euro - nog de 5 procent korting

Dus wachten op full hd scherm en wat minder specs of nu bestellen zonder full hd scherm en wat betere specs? Budget is echt max ruim 900 euro. Wat ik ermee doe is veel dagelijks gebruik, wat gamen, wat videobewerken en veel films downloaden. Mijn planning is dat ik hem weer 4 jaar ga gebruiken.
jahaa schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:44:
de eerste,

de 2e :+ het scherm bied naar mijn mening meer meerwaarde dan die processor dat doet, al heb je videobewerken vrij veel aan die snellere processor.

aan de andere kant, videobewerken met een 786p scherm lijkt me ook geen fijne bezigheid...

edit: en dell.nl/epp dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=35163076,noline]
de 2e :+ het scherm bied naar mijn mening meer meerwaarde dan die processor dat doet, al heb je videobewerken vrij veel aan die snellere processor.

aan de andere kant, videobewerken met een 786p scherm lijkt me ook geen fijne bezigheid...

edit: en dell.nl/epp dus :)
hm twijfel...
dat scherm kan er natuurlijk volgende week al zijn maar kan ook nog 3 maanden duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 11:10:

klopt alleen je hebt makkelijker een extern beeld scherm aangekoppeld dan een externe processor of video kaart...

het is inderdaad een heel mooi en goed scherm en zeker het geld waard alleen hij is ook weer niet zo _/-\o_ .

(ps. ik wacht ook geduldig tot hij weer leverbaar is!!)

ze hebben trouwens de 130 design kleuren toegevoegd als optie :| top...
als zou nou is dat uber scherm weer leverbaar maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reumau
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-07-2022
Gisteren, XPS 15 besteld!
Betaald via ideal, status: verwerking van bestelling.
verwachte leverdatum: 22-12-2010.

Hoop dat ie toch wat eerder komt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Tijdje geleden dat ik hier gepost heb en ondertussen veel ervaringen op gedaan met de laptop.

En ik ben nog steeds zeer tevreden. Het scherm werkt heerlijk (FHD), mensen vragen zich vaak af waarom ik dit scherm zo lekker vind werken, "met alles zo klein". Ik vind het echt een verademing. Wat ik trouwens eerst niet wist was dat de DPI standaard op 125% ingesteld staat, staat nu op 100%!

Eigenlijk nog maar weinig spellen getest.. Ben van plan binnenkort Black Ops er ook op te zetten, alhoewel ik over het spel zelf niet echt te spreken ben. Op mijn pc op full settings vind ik de graphics echt tegenvallen eigenlijk, BC2 ziet er veel beter uit. En daarbij komt nog dat Black Ops zwaarder lijkt, maar dat kan aan mij liggen.

Wel heb ik NFS Hot Pursuit 2 getest, dit draait op native resolution (1920 x 1080), full settings (behalve dat ik shadows uit heb staan) zonder enige vorm van lag / haperingen. Ziet er echt prachtig uit! Geluid erbij is ook geweldig.

TrackMania Nations draait ook perfect. :)

Meer spellen volgen waarschijnlijk later.. Ik zit eigenlijk met smart te wachten op het backlit keyboard! Dat mis ik toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toenet even gebeld over die full HD schermen.
Hij zei eerst die zijn niet meer leverbaar. Daarna vroeg ik komen die nog terug, zei die ja deze week niet misschien volgende week en toen zei die weer wanneer ze terug komen kan ik niet zeggen. 8)7
Hij praatte niet heel duidelijk maar het kwam er wel op neer dat ze terugkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:42
Nou ja, wellicht toch nog een XPS 15 in het nieuwe jaar dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Laatst online: 15-02 15:57
Goed nieuws, hopelijk komen de DVB tuners ook weer terug, zodat ik snel mijn 4 jaar oude laptopje kan gaan vervangen! Was net helemaal lekker gemaakt in het topic deel 1 en den NBBG en wilde gaan bestellen en toen waren de schermen ineens niet meer leverbaar :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
probeer te bellen, telefonisch kan je alles nog krijgen, je moet alleen de juiste persoon treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Laatst online: 15-02 15:57
zij het HD scherm en de tv tuner telefonisch wel te krijgen dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
voor zover ik weet: ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tegen mijn werd toenet gezegd dat ze niet meer leverbaar zijn. Misschien dat het bij een andere wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk1982
  • Laatst online: 19-12-2024
Anoniem: 300857 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:08:
[...]

Tegen mijn werd toenet gezegd dat ze niet meer leverbaar zijn. Misschien dat het bij een andere wel lukt.
Gewoon nog een keer bellen dus.. >:)

Heb je gewoon naar 020-6744873 gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jk1982 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:17:
[...]

Gewoon nog een keer bellen dus.. >:)

Heb je gewoon naar 020-6744873 gebeld?
Zal ik zo nog een keer doen dan ahaha netzo lang todat ze hem geven :P
Had trouwens 020 674 4869 dit nummer gebeld

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 300857 op 07-12-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386357

Majesty schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:15:
Tijdje geleden dat ik hier gepost heb en ondertussen veel ervaringen op gedaan met de laptop.

En ik ben nog steeds zeer tevreden. Het scherm werkt heerlijk (FHD), mensen vragen zich vaak af waarom ik dit scherm zo lekker vind werken, "met alles zo klein". Ik vind het echt een verademing. Wat ik trouwens eerst niet wist was dat de DPI standaard op 125% ingesteld staat, staat nu op 100%!

Eigenlijk nog maar weinig spellen getest.. Ben van plan binnenkort Black Ops er ook op te zetten, alhoewel ik over het spel zelf niet echt te spreken ben. Op mijn pc op full settings vind ik de graphics echt tegenvallen eigenlijk, BC2 ziet er veel beter uit. En daarbij komt nog dat Black Ops zwaarder lijkt, maar dat kan aan mij liggen.

Wel heb ik NFS Hot Pursuit 2 getest, dit draait op native resolution (1920 x 1080), full settings (behalve dat ik shadows uit heb staan) zonder enige vorm van lag / haperingen. Ziet er echt prachtig uit! Geluid erbij is ook geweldig.

TrackMania Nations draait ook perfect. :)

Meer spellen volgen waarschijnlijk later.. Ik zit eigenlijk met smart te wachten op het backlit keyboard! Dat mis ik toch wel.
JA!! Black Ops!!!
Wil je aub proberen of die het doet????
Even torrenten en installeren :X zo gebeurt..

Ik ben echt benieuwd of die het gewoon goed doet.
Zoja, dan koop ik de Dell. Zonee, dan toch maar verder kijken.
Laat je het weten?

Thanks!!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb het nog een keer geprobeerd maar het is me niet gelukt maar misschien dus verkeerde medewerker of ze zijn nu wel allemaal goed ingelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
je moet gewoon de juiste persoon treffen, het systeem meld dat de boel niet meer op vooraad is, maar dat is bull: in de US is hij nog te bestellen, en dat gaat via precies dezelfde fabrieken.

desnoods zeg je dat het niets uitmaakt hoe lang de levertijd is, als ze hem maar alvast bestellen, als het te lang duurt kun je hem altijd nog annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-05 19:50
Anoniem: 386357 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 15:21:
[...]

JA!! Black Ops!!!
Wil je aub proberen of die het doet????
Even torrenten en installeren :X zo gebeurt..

Ik ben echt benieuwd of die het gewoon goed doet.
Zoja, dan koop ik de Dell. Zonee, dan toch maar verder kijken.
Laat je het weten?

Thanks!!! 8)
Kijk nog is op pagina 2, ik had je daar al wat uitgelegd. En volgens mij heeft Majesty precies het zelfde systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bijl87
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-02 11:11
Voor de mensen die net als ik rond 29-11 besteld hebben met FHD; ik zag gisteren dat de status - na een week op Uitvoering te hebben gestaan - was veranderd in Productie. Vandaag op verzonden en volgens UPS komt 'ie de 10e aan :)

Er is dus nog hoop als je bestelling nog steeds op 'uitvoering' staat.
Dit lijkt me dan ook een extra onderbouwing voor het idee dat systemen met FHD scherm nog wél, zij het mondjesmaat en met veel omwegen, geproduceerd worden.
Dus zoals Darkstone al zei: probeer via de telefoon zo'n scherm los te peuteren met als argument dat ze nog geproduceerd worden (in de USA danwel bij bestellingen als de mijne). Uit het vorige deel van deze threat bleek ook dat veel afhangt van wie je aan de lijn krijgt. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wat nog het ergste is, als alles via dezelfde fabriek gaat (en dat is zo, min of meer), waarom zijn de blacklit toetsenborden dan niet leverbaar in elk land behalve US :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Sak3d schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:44:
[...]

En wat is nou precies verschil tussen N00XL500 t/m N00XL506? Ik zie 40 euro prijsverschil tussen moddellen met dezelfde specificaties :?
niemand?
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
een vraag over de levertijden? dat kan in Dell levertijden topic