[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 78.965 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379258

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jkuDS0VyHRQUhlZ2Kna59fIY/full.png

inleiding

dit is het XPS 17 ervaringen topic, heb je een vraag, mededeling, ervaring, kritiek of probleem met deze laptop: dit is het topic waar je moet zijn.

versies

L701x ( 1e generatie )
L702x ( 2e generatie )

reviews

http://www.expertreviews.co.uk/laptops/1281421/dell-xps-17
http://compreviews.about.com/od/PC-Gaming/fr/Dell-XPS-17.htm
http://www.trustedreviews...02/Dell-XPS-17--L701X-/p1
http://www.pcworld.idg.co.../dell/xps_17_1710x/365577
http://nl.hardware.info/extern/6697938/dell-xps-17-review

vraag & andwoord

:? wat is het verschil tussen de eerste en de tweede generatie XPS 17
De tweede generatie XPS komt standaard met de nieuwe Sandy Bridge processoren en is uitgerust met een 3D compatibele videokaart. Hij is uit te breiden naar een 3D Full HD scherm

:? wat is het verschil tussen de eerste generatie videokaart en de tweede op de 3D compatibiliteit na
niks, zijn even snel, de nieuwen hebben echter 3D compatabiliteit.

:? wat is precies het verschil tussen de GT435M en de GT445M
de GT435M presteert on par met de HD5730.
De GT445M met de HD5850, maar is 5% beter ongeveer.

:? wat is nvidia optimus
optimus is een technologie om de (nvidia) grafische kaart uit te schakelen om stroom te besparen, deze feature is enkel aanwezig op platformen met een intergrated grafische kaart (lees: alles behalve de clarksdale lijn (i7 7xxQm en hoger))

:? hoe kom ik bij de verborgen configs?
ga naar de configuratiepagina van een model, je ziet dan in de URL de string: N00XL501.
vervang deze string door een andere, zoals N00XL502, of ...3
dan zijn er ook nog de epp-versies, deze hebben wat extra korting, deze bereik je door -epp achter de string te plakken: N00XL502epp

:? ik wil mijn toetsenbord/cpu/hdd upgraden, hoe?
http://support.euro.dell....xpsL501X/en//sm/index.htm

:? 9 cel batterij, hoe ziet dat eruit?
Zie foto's sectie, hier beneden.
Runtime met de extended batterij is +60%, gewicht is ongeveer 150 tot 200 gram extra.

:? hij is ZO lelijk, ik koop wel iets wat wit is.
YouTube: Kanaal van ozingerzman8
vind je hem nu nog steeds lelijk?

:? ik wil hem hebbuhhh, nu, waarneer komt-ie???
Dell levertijden topic

bestellen

op dell.nl
het is een goed idee om, alvorens te bestellen, alle configs eens door te kijken, vaak zit er een config tussen met korting op bepaalde handige dingen (zoals: 4 jaar garantie voor < €100).
dan heb je ook nog de kortingsbonnen, deze zijn te verkrijgen via de nieuwsbrief van dell, of Dell Waardebonnen Topic, deze zijn bijna altijd 5%

Foto's

Afbeeldingslocatie: http://dev.phoenix-consultancy.nl/XPS17/L701x_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dev.phoenix-consultancy.nl/XPS17/L701x_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dev.phoenix-consultancy.nl/XPS17/L701x_03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dev.phoenix-consultancy.nl/XPS17/L701x_04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dev.phoenix-consultancy.nl/XPS17/L701x_05.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dev.phoenix-consultancy.nl/XPS17/L701x_06.jpg

Filmpjes

Meerdere filmpjes:

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 379258 op 21-02-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik nog wat dingen vergeten ben oid, zeg het even, dat zet ik het in de beginpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343358

Zitten die speakers nou onder de palmrest? Das niet zo handig imo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

dat valt wel mee, gelukkig hebben ze niet de vorm van de studio 17 overgenomen:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/3861/Dell-Studio-17-Keyboard-small.jpg

dat voel je een stuk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 343358 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 20:44:
Zitten die speakers nou onder de palmrest? Das niet zo handig imo..
Hebben ze gedaan omdat ze voor een keyboard gekozen hebben met numpad. Bij de 15 zitten ze aan de zijkant omdat die geen numpad heeft. Maar is idd niet zo handig. Moet je je armhouding wat op aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 20:54:
dat valt wel mee, gelukkig hebben ze niet de vorm van de studio 17 overgenomen:

[afbeelding]

dat voel je een stuk beter
Het ontwerp is idd beter
Anoniem: 379258 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 20:55:
[...]

Hebben ze gedaan omdat ze voor een keyboard gekozen hebben met numpad. Bij de 15 zitten ze aan de zijkant omdat die geen numpad heeft. Maar is idd niet zo handig. Moet je je armhouding wat op aanpassen
Lijkt mij toch lastig, aangezien sowieso je linkerpols de uitgang zal bedekken; daar gaat je stereo geluid :P
Komt idd door het aanwezige numpad. Zo zie je maar weer; zo'n numpad is nergens goed voor :P

Oké flauw, maar van mij hadden ze dat numpad weg mogen laten en de speakers net als bij de XPS 15 mogen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Anoniem: 343358 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 21:21:
[...]Oké flauw, maar van mij hadden ze dat numpad weg mogen laten en de speakers net als bij de XPS 15 mogen plaatsen.
Da's jouw mening. Ik denk niet dat ik de enige ben die er blij mee zal zijn: ik mis deze regelmatig op mijn inspiron 9300. Numpads zijn helemaal de shizzle hoor. ;)

Nee echt, als je af en toe nummeriek moet invoeren ga je 'm missen..

[ Voor 8% gewijzigd door guapper op 20-11-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ook niks met numpads, maar het hangt van je houding af of je dr boven hangt met je pols. En je houding hangt van de positie waarin je zit af. Ik zit bijv meestal op de bank met de laptop op de hoek van de bank te typen. En aangezien de laptop aan de linkerkant staat zit ik met mn linkerarm in een grotere hoek waardoor ik net het onderstuk mis als ik typ. Als je op een stoel zit en je typt en wilt muziek luisteren tegelijk zul je dr wss wel bovenhangen, maar dan nog kan je door dr wat dichter op te gaan zitten de hoeken van je armen wat vergroten waardoor je iig de linker speaker wat kunt ontwijken. De rechter kun je ontwijken door je hand tussen de speaker en het touchpad te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drexxon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 12:23
Maandag 08-11 onderstaand beest >:) besteld, als het goed is voor 09-12 geleverd:

XPS 17 : Intel i7-740QM(1.73GHz) Mobile CPU
Display : 17.3 inch HD+ WLED True-Life (1600x900)
LCD Back Cover : Anodized Aluminum WLAN Backcover
Memory : 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel
Hard Drive : 1TB (2x500GB) Serial ATA (7200RPM) Dual HDD
Optical Drive : Tray Load Blu-ray Disc BD-Combo (Reads BD and Writes to DVD/CD)
Battery : Primary 9-cell 90W/HR LI-ION
Graphics : 3GB NVIDIA GeForce GT 445M Graphics Card
Wireless : European Intel Centrino Wireless-N 1000
Wireless : European Bluetooth Card 3.0

Aangesloten op Harman Kardon Soundsticks II.
Een extra Logitech keyboard/muis voor thuis op het bureau (laptop standaard).
8 GB intern geheugen elders besteld... 12 GB totaal, heerlijk!
Beetje zonde van de MS software, deze wordt vervangen door Linux.

27-11, status productie :9
28-11, verzenddatum: 28-11-2010

[ Voor 9% gewijzigd door Drexxon op 28-11-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je zou altijd nog dit kunnen proberen:
[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drexxon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 12:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb het ook gedaan, €120 teruggekregen (wtf?), maar volgens mij zijn de daar in de zomer van dit jaar mee gestopt.
het staat echter wel in hun algemene voorwaarden, plus in de voorwaarden van microsoft, een vaag verhaal dus. Lees de laatste 2 pagina's eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:29
Vrijdagavond besteld en meteen betaald. Ik neem aan dat ik nog geen orderbevestiging heb omdat het weekend is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het display is zeker dezelfde als die in de Inspiron 17/Studio 17?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vermoedelijk wel, er zijn nog geen reviews.

http://www.anandtech.com/...when-gaming-isnt-enough/9 studio 17 scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:28
Ik heb ook een exemplaar gekocht (standaard i7). Weet iemand hoe het met de standaard fabrieksgarantie zit, telefonisch werd verteld dat er 3 jaar fabrieksgarantie op zit. In de algemene voorwaarden die bij de orderbevestiging zat wordt gesproken over 1 jaar. Nadat ik weer hed gebeld zeiden ze in eerste instantie 3 jaar, bij doorverbinden naar de verkoopafdeling weer 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je hebt 1 jaar garantie, en nog eens Europese garantie zolang je mag verwachten dat een product werkt (dus zeker 3 jaar)
recht hebben is echter iets anders dan recht krijgen, houd daar rekening mee. Zeker de wettelijke garantietermijn staat erom bekend aan zijn laars te worden gelapt door praktisch elke fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daz_Bob
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-04 11:41
Hier een japanse review van de XPS 17 met veel foto's en bewegend beeld.

Hier een unboxing video voor de liefhebbers:

Na het lezen van de review (= plaatjes kijken :P ) denk ik dat ik eerder voor de XPS 17 ga ipv de XPS 15.

Aangezien ik voor mijn school/stage veel met autoCAD en solidworks werk deed het ontbreken van een numpad me wel twijfelen. Een los numpad meeslepen zou ook nog werken, maar dat is al een pak omslachtiger.
Een 2de (groot) punt is het scherm. Iedereen is vol lof over de 15"FHD, maar ik vrees ervoor dat de pixelgrootte nogal klein gaat uitvallen in vergelijking met de 1600x900 resolutie van de 17".

Misschien best eens wachten met bestellen tot ik beide resoluties op de respectievelijke schermgrootte heb gezien.

Maar een XPS komt er zeker wel de komende maand. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Daz_Bob op 22-11-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.pasonisan.com/z_im/rev6/z10_53xps17p08dis7529.jpg
log ding :)

ik zou de 15" nemen hoor, de extra resolutie is zeker handig, en een 17" vind ik persoonlijk veel tr groot voor school.

ik heb een 15.6 @ 1080p, en ik vind het zeker niet te klein, van mij mag de resolutie nog hoger (1440p? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De review is wat lastig lezen. Dat filmpje zag dr goed uit. Ben wat dat betreft nu niet ontevreden over het scherm, ziet er wel ok uit qua hoek maar vooral de kleuren.

Beetje vaag trouwes dat deze computer de i7 met een 6cell batterij was. Blijkbaar hebben ze die actie in Japan niet, de i7 met een 9cell batterij.

edit: ik zit even een link van dat filmpje in de begin post. Het is het eerste filmpje van de 17' die dr is volges mij.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 379258 op 21-11-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-04 15:57
er staan heel veel reviews op van de 17
eindelijk, zo krijg je een heel goed beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Veel filmpjes ook, wel meer dan 20 denk ik

edit: Zit zelfs filmpje bij waarop je het geluid van de speakers kunt horen (voor zover dat mogelijk is). Mooi muziekje ook, hehe, zwijmelaar.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 379258 op 21-11-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
In de reviews van de XPS 15 en 17 mis ik de Cinebench en OpenGL benchmark. Dit zijn benchmarks om te zien hoe de cpu en gpu presteren in render-applicaties. Ik ben met name erg geïnteresseerd in de openGL prestaties van de nieuwe nVidia gpu.

Zou iemand de moeite willen nemen om even Cinebench r10 te downloaden (hier), de tests te draaien en de resultaten te posten?
Vermeld wel even welke CPU je hebt en of je een GT435M hebt of een GT445M! (Een screenshot mag natuurlijk ook.)

r10 is wel niet de laatste versie, maar die resultaten zijn wel eerlijk te vergelijken met de overige resultaten op notebookcheck.

Het is een zelfuitpakkend archief, installatie is niet nodig.

Alvast bedankt!

edit: bedankt leeuwarden voor typo-check ;)

[ Voor 8% gewijzigd door guapper op 21-11-2010 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die Japanse gast blijft maar nieuwe filmpjes posten. Lijkt dat ie zn nieuwe laptop wel kan waarderen. In zn nieuwste filmpje zit ie het Dell logo te bewonderen. We gaan qua aantal nu op naar de 40 filmpjes.
guapper schreef op zondag 21 november 2010 @ 19:45:
In de reviews van de XPS 15 en 17 mis ik de Cinebench en OpenGL benchmark. Dit zijn benchmarks om te zien hoe de cpu en gpu presteren in render-applicaties. Ik ben met name erg geïnteresseerd in de openGL prestaties van de nieuwe nVidia gpu.

Zou iemand de moeite willen nemen om even Cinebench r10 te downloaden (hier), de tests te draaien en de resultaten te posten?
Vermeld wel even welke CPU je hebt en of je een GT335M hebt of een GT445M! (Een screenshot mag natuurlijk ook.)

r10 is wel niet de laatste versie, maar die resultaten zijn wel eerlijk te vergelijken met de overige resultaten op notebookcheck.

Het is een zelfuitpakkend archief, installatie is niet nodig.

Alvast bedankt!
Je bedoelt GT435M

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 379258 op 21-11-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar die Japanse gast heeft ook een filmpje met R10 Cinebench gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb je niets aan, de score kan je toch niet zien op 240p :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:29
Zo, orderbevestiging is binnen. Staat op werk in uitvoering. Verwachtte leverdatum is 10-12-2010 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 303530 schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:17:
heb je niets aan, de score kan je toch niet zien op 240p :F
Mja, maar misschien dat je de tijd kan klokken van hoelang het duurt voordat die motor verschijnt (ik zeg maarw at hoor, heb dr geen verstand van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Anoniem: 379258 schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:19:
[...]

Mja, maar misschien dat je de tijd kan klokken van hoelang het duurt voordat die motor verschijnt (ik zeg maarw at hoor, heb dr geen verstand van)
Dat is de cpu render test, de openGL test is veel interessanter, omdat we van de i7 wel ongeveer weten wat ie behoort te scoren.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:26
Ok, zondag ook een XPS 17" (de standaard i7) besteld (verwachte leverdatum 9/12).
Vrijdag laptop laten vallen, en na wat zoeken uiteindelijk voor de Dell gekozen.
Zal hierop wel Diablo 3 kunnen draaien, en dit is zowat het enige spel waar ik op pc nog op wacht.
Is een paar cm groter dan vorige laptop, maar toestel wordt toch niet veel meegenomen, en formaat is nog handig voor op de bank te surfen o.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeSD
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 16:35
Ik heb mijn XPS17 met GT445 en 6gig ram binnen gekregen. Mooi apparaat, werkt goed. Wel groot en log, inderdaad niet eenvoudig om zo maar even mee te nemen. Maar ik heb hem gekocht als vervanging voor mijn desktop. En dan is het een ideaal apparaat. Nog niet veel meegedaan, maar games als Fallout New Vegas en GTAIV EFLC draaien moeiteloos op high-settings.

Ik had de mijnes eind oktober besteld, aanvankelijk was de leverdatum 26-11. Maar kreeg hem op 16-11 thuis bezorgd door UPC UPS.

Enige wat me niet bevalt is het toetsenbord, dit is de nederlandse versie. In de XPS15 thread heb ik kunnen lezen dat Dell inderdaad een aantal weken dit als standaard toetsenbord heeft gebruikt. Bij het bestellen via internet had ik niet de keus dit aan te passen, en heb er eigenlijk ook niet opgelet welk toetsenbord ik zou krijgen. Ga morgen toch maar even bellen met Dell, kijken wat ze als oplossing kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je bedoelt UPS

Ik heb een verwachte leverdatum gekregen, ze hebben em inmiddels verzonden, jippiekajee!
24 November krijg ik em. Niet slecht, aangezien ik mn order op 12 november (definitief) heb geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
waar kan ik die extra geheugen vandaan halen?
zoek ook de bluetooth kaart, de 3.0 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedphuq
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:26

Hedphuq

Xbox Live: VV1R3D

Die van mij is inmiddels ook onderweg. 15-11 besteld, betaald op 16-11. Afleverdatum volgens UPS: 24-11. Sneller dan bij de meeste als ik zo rondkijk hier, in het XPS 15 topic en elders.
Stond tot gisteren trouwens In Productie, werken ze gewoon door daar in China?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
Kaap schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:47:
Zo, orderbevestiging is binnen. Staat op werk in uitvoering. Verwachtte leverdatum is 10-12-2010 8)
Grappig, ik heb de laptop een dag eerder besteld en krijg e'm later (13 december). Stiekem hoop ik natuurlijk op eerder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedphuq
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:26

Hedphuq

Verwachte leverdatum was bij mij 06-12 dus wanhoop niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
in het xps 15 topic had iemand een link naar simcity en het goede geheugen geplaatst.
ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fuga in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1"

je kan hem gewoon volproppen met het goedkoopste merk 1066mhz of hoger DDR3 SODIMM geheugen, er passen er 4 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waar is dat eigelijk handig voor, extra geheugen? Ik kan me alleen games bedenken waar dat noodzakelijk voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

geen games, dat verkoopt voor geen meter als het niet werkt op een 64 bit OS, dus max. zo'n 2GB per game

voor VM's, videobewerken en 3d geld: hoe meer ram, hoe beter.
een plaatje van een A4 in 300dpi (1/16e van de standaard drukresolutie: 1200dpi dacht ik..) is al 80MB per laag, 30 lagen en je RAM zit vol :w

de laatste keer dat ik dat probeerde met een plaatje van 0.5 bij 2 meter liep de hele boel gewoon vast :X
lekker typen met lettergroote 4000...
http://tweakers.net/price...JS8syESNFzIhHlf0TGkvG-fwE
prima toch? bestel er 4 :*)

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 22-11-2010 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2022
BeSD schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:27:
Ik heb mijn XPS17 met GT445 en 6gig ram binnen gekregen. Mooi apparaat, werkt goed. Wel groot en log, inderdaad niet eenvoudig om zo maar even mee te nemen. Maar ik heb hem gekocht als vervanging voor mijn desktop. En dan is het een ideaal apparaat. Nog niet veel meegedaan, maar games als Fallout New Vegas en GTAIV EFLC draaien moeiteloos op high-settings.

Ik had de mijnes eind oktober besteld, aanvankelijk was de leverdatum 26-11. Maar kreeg hem op 16-11 thuis bezorgd door UPC UPS.

Enige wat me niet bevalt is het toetsenbord, dit is de nederlandse versie. In de XPS15 thread heb ik kunnen lezen dat Dell inderdaad een aantal weken dit als standaard toetsenbord heeft gebruikt. Bij het bestellen via internet had ik niet de keus dit aan te passen, en heb er eigenlijk ook niet opgelet welk toetsenbord ik zou krijgen. Ga morgen toch maar even bellen met Dell, kijken wat ze als oplossing kunnen bieden.
Ik krijg ook een XPS 17 met nederlands toetsenbord, mail gestuurd naar Dell en zodra de bestelling binnen is kan ik dit melden en wordt er kosteloos een US toetsenbord opgestuurd, wel zelf erin zetten.

Weet alleen niet hoe dit moet... :?

12-11 besteld met i5 processor, is nu onderweg, verwachte levertdatum 24-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://support.euro.dell..../xpsL701X/en/sm/index.htm

het is wel iets meer werk dat de 1-schroef methode van de xps 15... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:18

Xymox

Determinism rulez !

Ik blijf het vreemd vinden dat er geen 1080p scherm te configureren is.
Op mijn vraag bij een chatsessie welk alternatief er te bieden is werd mij verteld dat ze helemaal geen 1080p schermen hebben, bij geen enkel type.

Tsja...

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
zit al 6 gig in.
dus 2x 4 denk ik
welke van het rijtje komt het dichtst bij geheugen in de xps?
waar zit het prijsverschil in?quote]darkstone schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:04:
geen games, dat verkoopt voor geen meter als het niet werkt op een 64 bit OS, dus max. zo'n 2GB per game

een plaatje van een A4 in 300dpi (1/16e van de standaard drukresolutie: 1200dpi dacht ik..) is al 80MB per laag, 30 lagen en je RAM zit vol :w

de laatste keer dat ik dat probeerde met een plaatje van 0.5 bij 2 meter liep de hele boel gewoon vast :X

[...]

[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bestel de goedkoopste, in het zeldzame geval dat het niet wil vlotten stuur je ze terug (wet kopen op afstand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384564

jeuj! een xps17 topic!

die van mij is onderweg, tot die tijd ben ik de "verbouwplannen" aan het bedenken :D

En daarmee komt de vraag: wie heeft er een van zijn/haar twee 500GB schijven gewisseld voor een SSD??

Was zelf iig van plan er twee stripjes geheugen bij de steken, en een 120GB vertex2 er in te stekken als bootdrive.

op www.notebookreview.com staan een aantal mensen die dit gedaan hebben, maar ik vroeg me af wie er nog meer een SSD+HDD setup heeft draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 303530 schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:04:

[...]

Wat zijn VM's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

virtual machines, die zuipen aardig wat RAM... zeker als je er ook wat mee wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
Anoniem: 384564 schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:47:
jeuj! een xps17 topic!

die van mij is onderweg, tot die tijd ben ik de "verbouwplannen" aan het bedenken :D

En daarmee komt de vraag: wie heeft er een van zijn/haar twee 500GB schijven gewisseld voor een SSD??

Was zelf iig van plan er twee stripjes geheugen bij de steken, en een 120GB vertex2 er in te stekken als bootdrive.

op www.notebookreview.com staan een aantal mensen die dit gedaan hebben, maar ik vroeg me af wie er nog meer een SSD+HDD setup heeft draaien...
Die van mij is ook onderweg, inmiddels een 60 gig vertex 2 besteld om erin te bouwen. Ben ook benieuwd naar andere ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
ik heb toch 1333 nodig..geen 1066 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1066 of hoger, word teruggeklokt naar 1066.
tenzij je een i7 hebt, dan heb je 1333 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153055

Ik heb een XPS 17 met SSD erin, OCZ Vertex 2 120GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
ja ik heb een i7 core genomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153055 schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:53:
Ik heb een XPS 17 met SSD erin, OCZ Vertex 2 120GB.
Klasse!, ging het installeren makkelijk, en hoe is de snelheid? booten?

verder stel ik niet veel vragen hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

excuus, dan heb je dus 1333mhz geheugen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
ok bedankt man

punt 1 weet ik dan, alleen de blu-ray brander nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
angelico66 schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:25:
ok bedankt man

punt 1 weet ik dan, alleen de blu-ray brander nog
Hier is de handleiding, voor de hardware heb je eBay en dergelijke. :X
edit: zorg wel dat de drive de juiste dikte (en overige afmetingen) heeft als je gaat zoeken. Missschien heeft iemand een link voor je?

[ Voor 16% gewijzigd door guapper op 22-11-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384564 schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:00:
[...]

Klasse!, ging het installeren makkelijk, en hoe is de snelheid? booten?

verder stel ik niet veel vragen hoor :D
Installatie gaat redelijk maar de SSD is net iets dikker dan de HDD dus het past niet helemaal lekker (ik kreeg maar 2 van de 4 schroeven weer op zijn plek in de bracket), maar het zit wel stevig allemaal nu. Snelheid is geweldig. Van power knop indrukken, dus koude start, tot aan desktop windows 7 duurt 20 seconden.

Hierbij een plaatje van de SSD:

Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/6453/sataoczvertex2128gb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

over de opstartsnelheid gesproken: hoe snel (traag?) is het BIOS eigenlijk.

bij mn studio 15 duurt dat toch weer 13-14 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:45:
over de opstartsnelheid gesproken: hoe snel (traag?) is het BIOS eigenlijk.

bij mn studio 15 duurt dat toch weer 13-14 seconden.
Het bios scherm is binnen 5 seconden na power on knop indrukken verdwenen en dan begint windows te laden. Het is dus echt heel snel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5 seconden vanaf de knop tot het 4-gekleurde-balletjes scherm? dat is wel heel snel :) dat kan toch nooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:57:
5 seconden vanaf de knop tot het 4-gekleurde-balletjes scherm? dat is wel heel snel :) dat kan toch nooit?
Geloof me. Ik stond er zelf ook van te kijken maar het gaat echt razendsnel.

Edit: net even getest. Het bios scherm verdwijnt na 6 seconden en 21 seconden daarna zit ik op de Windows 7 desktop. Dus circa 27 seconden in totaal. Direct na een clean install was dit 20 seconden.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 153055 op 22-11-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je! nou heb ik helemaal geen geduld meer :s

Maar thnx voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
mijn ups tracking geeft een uitzondering aan..........

KOELN (COLOGNE), DE 23/11/2010 9:13 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / VRIJGEGEVEN DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. NU IN-TRANSIT VOOR AFLEVERING
ALMATY, KZ 23/11/2010 13:40 AANKOMSTSCAN
INCHEON, KR 23/11/2010 11:59 VERTREKSCAN
23/11/2010 8:46 AANKOMSTSCAN
SHANGHAI, CN 23/11/2010 6:17 VERTREKSCAN
KOELN (COLOGNE), DE 22/11/2010 16:58 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE
SHANGHAI, CN 22/11/2010 21:39 EXPORTSCAN
22/11/2010 21:27 HUBSCAN
CN 22/11/2010 7:29 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuga
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-04 06:17
angelico66 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:46:
mijn ups tracking geeft een uitzondering aan..........

KOELN (COLOGNE), DE 23/11/2010 9:13 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / VRIJGEGEVEN DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. NU IN-TRANSIT VOOR AFLEVERING
ALMATY, KZ 23/11/2010 13:40 AANKOMSTSCAN
INCHEON, KR 23/11/2010 11:59 VERTREKSCAN
23/11/2010 8:46 AANKOMSTSCAN
SHANGHAI, CN 23/11/2010 6:17 VERTREKSCAN
KOELN (COLOGNE), DE 22/11/2010 16:58 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE
SHANGHAI, CN 22/11/2010 21:39 EXPORTSCAN
22/11/2010 21:27 HUBSCAN
CN 22/11/2010 7:29 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN
Nee dit is heel gewoon. Bij vertrek uit Shanhai wordt de laptop aangegeven in Keulen en (hopelijk) tijdens transport vrijgegeven voor import. Volgende locaties zijn Warshau, Keulen en UPS locatie in NL/BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik dacht even dat ik per ongeluk in het levertijden topic terecht was gekomen, eerlijk waar :/
http://computers.shop.eba...v=1&_trksid=p3286.c0.m282
ik vind ze vrij duur, ik meen ergens te hebben gelezen dat een slot-in burner ongeveer €80 kost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waarom wil je een burner kopen? Bluray schijven zijn toch ook nog behoorlijk duur? Je kan alles toch prima digitaal houden? Een blu-ray reader begrijp ik nog omdat je blu's kan kopen, maar hoezo branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
Anoniem: 379258 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:31:
Waarom wil je een burner kopen? Bluray schijven zijn toch ook nog behoorlijk duur? Je kan alles toch prima digitaal houden? Een blu-ray reader begrijp ik nog omdat je blu's kan kopen, maar hoezo branden?
Zelf heb ik htpc maar er zullen toch nog wel mensen zijn die via hun PS3 films willen spelen, zonder te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
KrusT schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:17:
[...]

Zelf heb ik htpc maar er zullen toch nog wel mensen zijn die via hun PS3 films willen spelen, zonder te streamen?
Is een externe schijf (usb) dan niet een stuk praktischer? (en een stuk goedkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
wil graag de beste opties hebben op mijn laptop

dit is de nieuwste panasonic

http://cgi.ebay.nl/PANASO...ernal&hash=item2a0b449f9b

ong 103 euro

dat is niet te duur toch?
kan hem ook external kopen.

[ Voor 49% gewijzigd door angelico66 op 23-11-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
guapper schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:20:
[...]

Is een externe schijf (usb) dan niet een stuk praktischer? (en een stuk goedkoper).
Herkent enkel fat32, dus files max 4GB. Nogal zonde voor BRRips.
Pas op, zelf heb ik eerder een hekel aan schijfjes branden en stockeren. Een NAS is zoveel handiger.

Over de XPS17, zijn er mensen hier die hem reeds hebben, en er games op hebben draaien?
Hoe draaien deze?
Zou Starcraft 2 en Mafia 2 willen spelen op dit toestel.

Met geheugen ga'k nog even wachten, maar heb wel nog een Vertex2 60GB liggen die erin komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

formatteer hem exFAT of NTFS, dan heb je geen last meer van de maximale bestandsgroote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
KrusT schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:25:
[...]

Herkent enkel fat32, dus files max 4GB. Nogal zonde voor BRRips.
[...]
FAT is wel heel erg vorige eeuw, gebruiken we alleen nog voor kleine SD kaarten en dergelijke als het echt niet anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
guapper schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:34:
[...]

FAT is wel heel erg vorige eeuw, gebruiken we alleen nog voor kleine SD kaarten en dergelijke als het echt niet anders kan.
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:27:
formatteer hem exFAT of NTFS, dan heb je geen last meer van de maximale bestandsgroote.
Euh... is puur hypothetisch. INDIEN je BR's zou willen spelen via je PS3 (herkent enkel FAT32, geen exfat, ext3 o.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
De PS3 niet nee, maar als je films wil laten spelen die op een externe schijf staan (zonder streaming dan), moet deze als FAT32 worden geformatteerd. En daar is de limiet 4GB.
Toen ik nog streamde van m'n NAS heb ik er ook files +8GB opgehad.

On topic: op notebookreview deze cijfers gevonden (i7 + GT445m):

Dirt 2: 1600x900 4x AA full AF - 30 FPS
SC II 1600x900 everything ultra - 50 FPS start of a base. 40 FPS with allot of units
Havent tried MW 2 yet. But Black-ops runs not THAT great. I had to tune down the AA and AF because of FPS drop-rates. average FPS around the 34 FPS on 1600x900

Goed genoeg voor mij, zoveel game ik nou niet. Het scherm blijkt wel van eerder bedenkelijke kwaliteit te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
http://forum.notebookrevi...s-17-l701x-thread-30.html

FPS ervaringen staan op deze pagina van de thread. Scherm kwaliteit staat geloof ik iets verder.
De moetie om ens door te nemen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkomega
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-06 09:55
lol da ben ik :P

laat maar wa weten als je nog wat nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

Bedankt voor de link,zat ik op te wachten daar ik 'm niet kon vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb em binnen!

Eerste indruk is dat ik hem qua uiterlijk echt heel mooi vind. Lol, in het begin toen ik dit design zag was mn eerste reactie dat ik em juist niet mooi vond, maar qua uiterlijk is die zakelijk maar stoer en degelijk, heeft kleuren die ik zelf ook mooi vind en ziet er goed en vooral degelijk/kwaliteits uit.

Even snel een paar vraagjes tho omdat ik min of meer nu aan het installeren ben.

Is mijn maximale resolutie 1600x900? Op mn vorige laptop wat toch duidelijk mindere kwaliteit was, Dell Precision kon ik wel een 1080/1024p resolutie aanhouden. Ik vind het wat prettiger werken als alles wat kleiner is.

Hoe zit het met het upgraden van de bios en stuurprogjes? Moet ik dat allemaal nagaan of zal alles wel uptodate zijn?

Waar kan ik de gevoelligheid van de touchpad aanpassen? Hij mag van mij wel wat gevoeliger.

Zijn dr verder nog tips, is bv zo'n dell support software center niet wat overbodig om te downloaden of is het juist heel handig?

Btw, hij typt lekker! Ruikt ook lekker, lekker alluminium fabrieksluchtje, mmmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
Anoniem: 379258 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:28:
Ik heb em binnen!

Eerste indruk is dat ik hem qua uiterlijk echt heel mooi vind. Lol, in het begin toen ik dit design zag was mn eerste reactie dat ik em juist niet mooi vond, maar qua uiterlijk is die zakelijk maar stoer en degelijk, heeft kleuren die ik zelf ook mooi vind en ziet er goed en vooral degelijk/kwaliteits uit.

Even snel een paar vraagjes tho omdat ik min of meer nu aan het installeren ben.

Is mijn maximale resolutie 1600x900? Op mn vorige laptop wat toch duidelijk mindere kwaliteit was, Dell Precision kon ik wel een 1080/1024p resolutie aanhouden. Ik vind het wat prettiger werken als alles wat kleiner is.

Hoe zit het met het upgraden van de bios en stuurprogjes? Moet ik dat allemaal nagaan of zal alles wel uptodate zijn?

Waar kan ik de gevoelligheid van de touchpad aanpassen? Hij mag van mij wel wat gevoeliger.

Zijn dr verder nog tips, is bv zo'n dell support software center niet wat overbodig om te downloaden of is het juist heel handig?

Btw, hij typt lekker! Ruikt ook lekker, lekker alluminium fabrieksluchtje, mmmm.
Veel plezier ermee!

Enige dat ik misschien zou nakijken zijn de drivers van de videokaart, verder maakt dit niet zoveel uit.

Touchpad zou je moeten kunnen aanpassen via control panel / mouse (op andere dell's toch).
Zoniet de touchpad drivers misschien eens (her)installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke heb de muissnelheid aangepast, dit is wat beter.

Mn toetsenbord springt wel af en toe van US naar NL das wel maf. Ik heb em zelf op US gezet. Niet toen ik hem opstarte voor het eerst, maar nadat ik bezig was gegaan. Misschien dat ie daarom hem niet helemaal pakt ofzo iets?

Btw hoe krijg ik linksonder zo'n icoontje dat ie in een keer het buroblad tevoorschijn tovert?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 379258 op 24-11-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379258 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:10:
Oke heb de muissnelheid aangepast, dit is wat beter.

Mn toetsenbord springt wel af en toe van US naar NL das wel maf. Ik heb em zelf op US gezet. Niet toen ik hem opstarte voor het eerst, maar nadat ik bezig was gegaan. Misschien dat ie daarom hem niet helemaal pakt ofzo iets?
shift+ctrl, slechtste sneltoets ooit :F

het beste kun je alle layouts behalve US international verwijderen
Anoniem: 379258 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:10:
Btw hoe krijg ik linksonder zo'n icoontje dat ie in een keer het buroblad tevoorschijn tovert?
dat zit rechtsonder :*)

ik gebruik altijd win+D

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 24-11-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:12:
[...]

shift+ctrl, slechtste sneltoets ooit :F

het beste kun je alle layouts behalve US international verwijderen

[...]

dat zit rechtsonder :*)

ik gebruik altijd win+D
Als ik op shift+ctrl druk gebeurt er niks...

Ik wacht met de layout even af of die het vaker blijft doen. Maar komt dat vaker voor dan?

Rechtsonder zie ik die knop niet staan hoor. Win+D werkt wel das wel handig, maar heb liever mn knopje weer terug. Ik kan het wel doen door rechtermuisknop op de balk te doen en dan buroblad weergeven maar das was omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
hmm ik heb hem binnen

maar ik kan geen @ maken met de toetsenbord.
instellingen staan goed.
maar op een kladblok kan ik het wel, mcfee inlog scherm niet.

taakbak weer wel......

vind het trouwens een mooie laptop.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als je nu 3 posts omhoog kijkt ;)

(rechter) ctrl+ (rechter) shift is trouwens de toetsenbord-taal sneltoets, echt hopeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
Anoniem: 379258 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:32:
[...]
Rechtsonder zie ik die knop niet staan hoor. Win+D werkt wel das wel handig, maar heb liever mn knopje weer terug. Ik kan het wel doen door rechtermuisknop op de balk te doen en dan buroblad weergeven maar das was omslachtig.
Is dat kleine vertikale balkje volledig rrechts op taskbar.

anders: http://www.askvg.com/how-...eature-back-in-windows-7/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ah is dat em! Oh dat moet je ook even weten dat dat een knop is. Hmm ok, zou ik wel aan kunnen wennen denk ik. Kga et proberen, maar je kan em dus ook weer terug doen zoals die eerst was, das ook wel handig.

@Angelico

Je moet het toetsenbordje (rechtsonder) even veranderen in US international

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kan iemand mij uitleggen hoe ik 2 laptops met mekaar verbind. W7 is wel duidelijk, maar mn andere laptop heeft Wxp en dan snap ik het nie helemaal meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Niet om te zeuren, maar heeft dat iets met de XPS 17 te maken? Beetje ontopic blijven he. ')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tuulek, ik vraag hoe ik een netwerk op mn xps 17 moet maken met een andere laptop. Moet kunnen niet

edit: laat maar, is al gelukt

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 379258 op 24-11-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar kan ik de resolutie niet veranderen naar 1024p op deze laptop? Ik vind het zo vaag, op mn vorige laptop kon dat wel en ook op mn goedkope desktop, maar bij deze laptop is 1600x900 mn max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379258 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 18:03:
Maar kan ik de resolutie niet veranderen naar 1024p op deze laptop? Ik vind het zo vaag, op mn vorige laptop kon dat wel en ook op mn goedkope desktop, maar bij deze laptop is 1600x900 mn max.
uhm.. duh?

je kan maximaal 1600*900 instellen, 1280*1024 kan dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 18:04:
[...]

uhm.. duh?

je kan maximaal 1600*900 instellen, 1280*1024 kan dus niet.
Hoezo is dat logisch. Zit er op mn andere laptop en desktop dan wel een full HD scherm op? Nee... Een scherm hoeft niet native te zijn om iets te ondersteunen. De verhoudingen worden gewoon aangepast. Dat kon dus wel op oudere laptops. Op de nieuwere niet meer ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waarschijnlijk 1680*1050, een desktop heeft meestal minimaal 1280*1024.
wat was dan je oude laptop?

en zelfs als het kon heb je er niets aan, het is niet dat je door een hogere instelling automagisch meer dan 900px verticaal krijgt, zou fijn zijn. (1440p? komt u maar :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dell Precision M70

Ik kan em op 1024/1050 en 1200 zetten.

Ik heb dr wel wat aan aangezien ik het prettiger werken vind. Krijg dr niet scherper beeld van, maar dat ik de keuze niet heb vind ik heel vreemd.
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.