[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 79.005 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-06 17:49

Bullet NL

Eigen Wijs

Melniek schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 15:55:
Vandaag ook eindelijk mijn XPS17 binnen gekregen. De laptop an sich ben ik dik tevreden over.
Alleen toch uitermate teleurstellend dat de afwerking mijn inziens nogal te wensen overlaat. Links van het touchpad steekt de behuizing zo'n 2mm uit en ook rechts van het numpad ter hoogte van de koptelefoonaansluitingen en de dvd-drive voel je een bobbel en steekt het iets omhoog.

[afbeelding]

Ben benieuwd met wat voor oplossing Dell hiervoor komt. Tot nu toe overheerst de terleurstelling.

Meer mensen hier last van?
Gewoon met DELL in contact treden evt deze foto als bewijs mee sturen.
Vreemd dat ze een dergelijke fout niet tijdens de controlle hebben gezien, misschien transport schade?
Hoe ziet je doos er uit?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292975

@ Melniek, ik was hier ook bang voor (ik zie best wat berichten over de bouwkwaliteit) echter ligt deze (aluminium?) plaat er bij mij wel strak op.

Ik heb mijn XPS17 maandag ontvangen, en zal hierbij wat van mijn ervaringen delen.

Ik heb gekozen voor de volgende config:
i7 2630QM
GT550M
1080p (3d bleh) scherm
Backlit toetsenbord
640gb

Het backlit toetsenbord: de helderheid is goed echter op het toetsenbord zit wel wat flex (hij is iets bol in het midden +- ,5cm speling). Het stoort mij niet, echter ik kan mij voorstellen dat het anderen wel kan storen.

Het 1080p scherm bevalt mij goed, de standaard instellingen waren zeker niet optimaal echter met wat zoekwerk de juiste (persoonlijke) instellingen gevonden, de kleuren zijn goed, de achtergrondverlichting is ongelofelijk, er zijn 16 standen ik gebruik standje 7 en dit is echt al behoorlijk vel!

Kwa prestaties weinig te klagen, voor de lol even 3dmark 06 gedraaid score 9124
Het geluid is echt behoorlijk te noemen, ik kan mij voorstellen dat Dell hiermee voorop loopt.

De ventilator wil best snel aanslaan (laagste standje) ik vind hem in deze stand niet vervelend overkomen, tijdens het gamen begint hij echt te "blazen" en voert hij behoorlijk wat warmte af, persoonlijk vind ik de laptop op de palmrest nooit onaangenaam warm worden.

Ook heb ik al wat problemen ondervonden:

- Toen ik de XPS binnenkreeg (aangesloten op netstroom met tussenkomst stekkerdoos) gaf hij een error "spanning te laag, ga accu niet opladen.... kan natuurlijk aan mijn stekkerdoos hebben gelegen (rechtstreeks stopcontact geen probleem) echter met andere laptops nooit geen problemen gehad met zelfde stekkerdoos.

- Laptop wilde in de bios A04 versie niet uitgaan (windows > afsluiten) hij bleef opnieuw opstarten, met de A05 versie is probleem bij mij verholpen

Ten slot wil ik nog even conformeren dat mijn configuratie slechts 2 mogelijkheden bied om RAM geheugen te plaatsen, voor mij niet zo'n probleem (4 was leuk geweest, echter heb ik het niet nodig) voor anderen kan ik me de teleurstelling begrijpen daar Dell dit zeer matig heeft gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

ik ben ook bezig met de 4 sloten. is zien wat dell hiermee gaat doen..
aangezien mij wel degelijk is toegezegd dat die met 4 geleverd zou worden. (heb dit zwart op wit)

de eerste optie retour en opnieuw bestellen ga ik niet mee akkoord.
daarnaast heeft hun TD ook aangegeven dat mijn laptop volgens hun een verkeerd moederbord heeft??????

daarnaast valt nog op dat mijn toetsenbord op 1 plek flex heeft. dat is ter hoogte van de volume uit toets.
de rest is wel stabiel.

scherm vergelijking Dell Vostro 1280x800 15.4" vs Dell XPS17 1600x900 17.3"
Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/9076/tnp1030750.jpg
op deze foto is het verschil het meest realistisch ten opzichte van de praktijk.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 217290 op 25-03-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05-2024
Anoniem: 292975 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 18:09:
Ten slot wil ik nog even conformeren dat mijn configuratie slechts 2 mogelijkheden bied om RAM geheugen te plaatsen, voor mij niet zo'n probleem (4 was leuk geweest, echter heb ik het niet nodig) voor anderen kan ik me de teleurstelling begrijpen daar Dell dit zeer matig heeft gecommuniceerd.
Je hebt recht op 4 sloten dus als een vermoeden hebt dat je het ooit gaat vullen zou ik wel heldering opvragen.

Verder de 3d variant heeft nu een maximaal van 3x4gb >_< waarom weet ik niet :P verder niks anders opgevallen aan de configurations :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Anoniem: 217290 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 18:33:
scherm vergelijking Dell Vostro 1280x800 15.4" vs Dell XPS17 1600x900 17.3"
[afbeelding]
op deze foto is het verschil het meest realistisch ten opzichte van de praktijk.
Dat is niet reallistisch, dat is simpelweg een vergelijking tussen de helderheid van beide schermen. Sinds we LED backlighting hebben is dat echt geen probleem meer, ookal scoort de xps 17 standaardscherm niet bepaald hoog hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:41

Xeo

Als het goed is kom mijn XPS17 maandag binnen. Nu wil ik daar ook een SSD in doen, en nu vroeg ik mij af of een Intel 510 ( welke 2.5 inch is ) er in gaat passen?

Verder is het wel apart dat Dell die levertijden zo ruim schat, hij zo eigenlijk pas 20 april moeten worden afgeleverd 8)7 Ben btw wel benieuwd hoe "lomp" groot de laptop nu echt is :)

[ Voor 9% gewijzigd door Xeo op 25-03-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsja dat heb je als 1 april dichterbij komt. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:22
Xeo schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 20:18:
[...] Ben btw wel benieuwd hoe "lomp" groot de laptop nu echt is :)
Het ligt er natuurlijk aan wat je gewend bent.

Ik kom van een Inspiron 9300 af (17" wuxga), en de XPS 17 is een paar cm breder, maar door het materiaalgebruik en/of kleurstelling valt dat niet eens zo op moet ik zeggen. Ik was daar ook een beetje huiverig voor, maar het valt zeker mee (vind ik).

Waarschuwing: Dat 3D scherm moet je wel behoolijk terug schroeven (naar 50% in mijn geval) in helderheid om te voorkomen dat je 'lasogen 'krijgt. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door guapper op 25-03-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

What else is new. Mijn studio 15 scherm staat nu op de laagste helderheid en ik probeerde een paar seconden geleden nog om hem lager te zetten...

Daar word dan weer niet mee geadverteerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:22
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 21:52:
What else is new. Mijn studio 15 scherm staat nu op de laagste helderheid en ik probeerde een paar seconden geleden nog om hem lager te zetten...

Daar word dan weer niet mee geadverteerd :P
ach, met 5 lagen 'matte' folie is dat wel te verhelpen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:41

Xeo

guapper schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 21:46:
[...]

Het ligt er natuurlijk aan wat je gewend bent.

Ik kom van een Inspiron 9300 af (17" wuxga), en de XPS 17 is een paar cm breder, maar door het materiaalgebruik en/of kleurstelling valt dat niet eens zo op moet ik zeggen. Ik was daar ook een beetje huiverig voor, maar het valt zeker mee (vind ik).

Waarschuwing: Dat 3D scherm moet je wel behoolijk terug schroeven (naar 50% in mijn geval) in helderheid om te voorkomen dat je 'lasogen 'krijgt. 8)7
Nou ja de reden waarom ik het me afvroeg is het feit dat ik het best moeilijk vind een goede laptop tas te vinden voor dat formaat. De meeste Crumpler en Samsonite tassen zijn te klein. En ik zou toch wel graag een rugzak willen die de laptop goed beschermd omdat ik hem toch af en toe mee moet nemen naar de uni. Heeft iemand van jullie al een mooie tas gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-06 21:11
Ik zit te denken om een Dell XPS 17 te nemen.
Ben toch wel aan een laptop toe namelijk ivm mijn studie (niet zozeer elke dag mee naar school, maar wel af vaak van huis naar mijn kamer).

Voor school moet ik met programma's als AutoCad en photoshop werken, later ook nog andere programma's.
Is een HD scherm dan handig? En heb je dan niet dat het wel heel klein wordt allemaal en is de beeldkwaliteit echt denderend goed, of is het aan te raden een scherm met lagere resolutie te nemen en dan een extern beeldscherm?

Zit met erg veel vragen, maar wil graag weten wat ik koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:46
persoonlijk zou ik nooit het 900p scherm kopen
dat is echt verschrikkelijk, dan krijg je gewoon niks meer op je scherm.
Ik vind 1080 eigenlijk al vreselijk, jaren en jaren 1200p gewend op 17" en zelfs mijn eerste op 15" perfect gewoon.
Ik hoop dat we snel weer terug keren in hoge resoluties, nog even en 10" pads hebben een hogere resolutie dan de 17" laptops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdennem
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06 10:50
Heb ook gisteren mijn xps17 binnengekregen.

2630QM
2X2gb
GT555
Normaal scherm 900p (voor mij prima)

Hij is heerlijk stil bij internet en word (fan staat uit)
3Dmark06 12228 punten, dat is bijna net zoveel als de MSI GX740 met HD5870 die ik hiervoor had.
Enig minpuntje vind ik het toetsenbord dat omhoog komt rond toets F10.
Iemand een oplossing hiervoor??

[ Voor 5% gewijzigd door mcdennem op 26-03-2011 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sk0Ne schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 00:10:
[...]

Ik denk niet dat een OEM als del color coded SATA poorten gaat hebben, dus kan je het enkel bevestigen door te testen met SATA III SSD. Op NBR zijn er wel al mensen die een of ander gigabyte progje toonden dat ze wel degelijk over SATA III beschikken, maar daar stond ook bij dat ze Intel B2 rev. waren. (wat wel weg ging na de bios update + bios reset, maar toch...)
mijn laptop geeft aan dat poort 0 en 1 sata III zijn.

Poort 0 is bezet
en Poort 5 is bezet. (sata II).

Tevens geeft dat tooltje bij mij wel gewoon B3 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399931

Dit is mijn systeem: XPS LP702x / i7-2720QM / FHD 3D WLED / 4GB / 640GB / 3GB GT550M / Blu-ray. De laptop is op 5 maart besteld en op 22 maart afgeleverd (eigenlijk 21 maart, maar toen was ik niet thuis).

Ik heb zojuist even kort de laptop opgestart. Mijn eerste bevindingen:
- De recource DVD is niet bijgeleverd - nog even een email naar Dell dus. Wel is er een Nederlandstalige papieren handleiding meegeleverd. Wellicht minder interessant voor die-hard tweakers, maar ik vind het wel prettig.
- Het toetsenbord (ik heb de non-backlight versie) is bruikbaar, maar niet optimaal, bovendien nogal wat flex rond backspace-toets. Voor veel tekstverwerking is een extern toetsenbord aan te raden.
- Het HD-scherm is prima (en ik ben behoorlijk kritisch - ik heb niet voor niets een 24" Ultrasharp), alleen de horizontale kijkhoek is niet super.
- Ik heb 4 geheugenslots, met clip. Het klepje naar de geheugenslots en harddisks voelt overigens wat breekbaar aan - niet te vaak lostrekken dus.
- De laptop is stil, maar niet geruisloos. Af en toe slaat de fan aan, vooral bij extensief gebruik (draai bijvoorbeeld de Windows-index classificatie en je hoort hoe luid de fan kan zijn). Gelukkig gaat de fan ook vrij snel weer uit, en blijft er slecht een licht gezoem achter.
- Door de accu zit er een flinke 'bult' achter onder de laptop. Hij staat dus niet plat op tafel en past wellicht niet in een strakke laptoptas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164857

gisteren heeft UPS hier een doosje afgeleverd. Helaas voldoet het speelgoed neit helemaal. XPS 17 / 555 3d 3gb video / fhd scherm. 4 geheugenbankjes die bruikbaar zijn.

Echter: zodra er een 4gb module in geheugenslot D gaat, dan is het feest. ( sarcastisch bedoeld ). De standaard geleverd 4gb doen het, geen vulling doet het, maar de machine accepteert echt geen 4x4gb.
Op aanraden van dell al bios geflashed van A05 naar A05.

Maandag wordt onder de normale garantie het moederbord vervangen. Zicht, een hegelnieuw apparaat dat niet voldoet.

( edit: ik had een typo gemaakt in het beschikbare standaard geheugen. dat is in mijn geval 4gb verdeeld in 2x2gb )

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 164857 op 26-03-2011 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

uhhh?
3gb doet het?? ben je niet bezig met de verkeerde geheugen??

en heb je je 4x4gb bij dell vandaan of extern?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05-2024
joco schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 01:15:
persoonlijk zou ik nooit het 900p scherm kopen
dat is echt verschrikkelijk, dan krijg je gewoon niks meer op je scherm.
Ik vind 1080 eigenlijk al vreselijk, jaren en jaren 1200p gewend op 17" en zelfs mijn eerste op 15" perfect gewoon.
Ik hoop dat we snel weer terug keren in hoge resoluties, nog even en 10" pads hebben een hogere resolutie dan de 17" laptops...
LCD Properties 15.4" WXGA high-brightness (200-nit)
Acer CrystalBrite TFT LCD, 1280 x 800 pixel resolution
Geeft al redelijk beeld hoor O-) true niet echt hoogstaand beeldscherm :P maar het is een kwestie van wenning.(dit heb ik op het moment O-) )
zodra er een 4gb module in geheugenslot D gaat, dan is het feest. ( sarcastisch bedoeld ). De standaard geleverd 3gb doen het, geen vulling doet het, maar de machine accepteert echt geen 4x4gb.
Op aanraden van dell al bios geflashed van A05 naar A05.
3gb bedoel je daar ram of de 3gb video kaart mee ? of heb jij 3gb ram geleverd gekregen ?

En je bedoeld dat als je de 4 sloten vult met 4gb het hele systeem niet werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was van plan om een SSD in te bouwen in mijn nieuwe XPS17. Ik heb inmiddels wat research gedaan op internet en wordt daar niet vrolijk van. Ik kom zaken tegen als Windows en drivers opnieuw installeren, image maken en terugzetten, BIOS aanpassen, alignment, etc..... Zo ver reikt mijn computerkennis helaas niet.

Zelfs bij een relatief simpele uitleg die ik heb gevonden, staat dat je 'eventueel' de BIOS moet aanpassen. Ik ben een enthousiaste gebruiker, maar geen tweaker, dus daar schiet ik niets mee op.

Heeft iemand een link naar een website waar heel eenvoudig voor de leek staat uitgelegd hoe je een SSD kan inbouwen en Windows 7 daarop kan installeren? (Terzijde: ik heb zelf nog niets geinstalleerd op mijn nieuwe XPS17, en ik heb geen Resource DVD - die was niet bijgeleverd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
Kan je niet gewoon je hdd eruit halen, je andere ssd in de plaats en hdd in de open slot en met windows cd opstarten ?
De gebruikte slot zal de primary boot zijn, wat je wss in bios moest aanpassen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05 11:05
Anoniem: 399931 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 11:30:
Ik was van plan om een SSD in te bouwen in mijn nieuwe XPS17. Ik heb inmiddels wat research gedaan op internet en wordt daar niet vrolijk van. Ik kom zaken tegen als Windows en drivers opnieuw installeren, image maken en terugzetten, BIOS aanpassen, alignment, etc..... Zo ver reikt mijn computerkennis helaas niet.

Zelfs bij een relatief simpele uitleg die ik heb gevonden, staat dat je 'eventueel' de BIOS moet aanpassen. Ik ben een enthousiaste gebruiker, maar geen tweaker, dus daar schiet ik niets mee op.

Heeft iemand een link naar een website waar heel eenvoudig voor de leek staat uitgelegd hoe je een SSD kan inbouwen en Windows 7 daarop kan installeren? (Terzijde: ik heb zelf nog niets geinstalleerd op mijn nieuwe XPS17, en ik heb geen Resource DVD - die was niet bijgeleverd.)
Je moet zelf een resource DVD maken met de (normaal) megeleverde software, en van daar legt Linus Sebastian het verder uit :)
http://www.linustechtips....ade-guide-linus-tech-tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/2864/3dmarklf.jpg

i7 2630qm
GT555M
4GB DDR3
500GB HDD

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 217290 op 26-03-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:21
Melniek schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 15:55:
Vandaag ook eindelijk mijn XPS17 binnen gekregen. De laptop an sich ben ik dik tevreden over.
Alleen toch uitermate teleurstellend dat de afwerking mijn inziens nogal te wensen overlaat. Links van het touchpad steekt de behuizing zo'n 2mm uit en ook rechts van het numpad ter hoogte van de koptelefoonaansluitingen en de dvd-drive voel je een bobbel en steekt het iets omhoog.

[afbeelding]

Ben benieuwd met wat voor oplossing Dell hiervoor komt. Tot nu toe overheerst de terleurstelling.

Meer mensen hier last van?
Gisteravond nog gebeld met Dell hierover. Had eerder een email gestuurd, zoals op de Dell site staat, werd echter verwezen naar de technische helpdesk echter zonder telefoonnummer te vermelden. Uiteindelijk via de site het 24/7 telefoonnummer van de XPS/Alienware support gebeld en daar op zich goed te woord gestaan.

Dinsdag komen zij hem aan huis repareren. Ik ben tevreden met de oplossing, vind het wel weer jammer dat ik daarvoor een hele dag vrij moet nemen, omdat men niet nauwkeuriger kan plannen dan 09:00-17:30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Greenie en Sk0Ne: bedankt voor de tips en link naar de instructievideo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324553

Sk0Ne schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 15:11:
[...]

Je moet zelf een resource DVD maken met de (normaal) megeleverde software, en van daar legt Linus Sebastian het verder uit :)
http://www.linustechtips....ade-guide-linus-tech-tips
wel oppassen.. met DVD welke ik zelf gemaakt had als recovery ... was ik niet in mogelijkheid om recovery uit te voeren, omdat mijn schijf kleiner was dan de normale 500 gb ... heb dan maar image gemaakt met true image home 2011 ... echter daarna lukt het niet om op te starten, dmv windows 7 dvd herstel uitgevoerd .. bootmgr had probleem ...nu werkt het feilloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164857

Anoniem: 217290 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 11:14:
uhhh?
3gb doet het?? ben je niet bezig met de verkeerde geheugen??

en heb je je 4x4gb bij dell vandaan of extern?
Die 3gb was een type. Het gaat echt om de geheugenbanken met de beroemde 2 of 4 slots beschikbare discussie. Ik heb dus weliswaar 4 slots, maar ze werken niet geheel naar behoren.

Slot D accepteert geen 4gb module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm dat is wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-06 06:41
even een snelle vraag
ik heb mij SSD in deze xps gezet en hij werkt goed
win7 er op, maar de 2e HD staat niet in mijn computer aan gegeven.
in de bios wel.
maar ik heb de SSD in de 2e houder gedaan, de originele HD heb ik in de 1e laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379258

Topicstarter
Ben verzoekt door de vele belangstelling even een deel 2 aan te maken van dit topic. Gelieve daar de conversaties verder te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Linkje natuurlijk: [Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2

En dicht :)
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.