heb ik niks aan.....
zou de 3d gt555 tov gt555 non 3d daadwerkelijk anders zijn dan?? (zelfde geld voor gt550 natuurlijk)
zou de 3d gt555 tov gt555 non 3d daadwerkelijk anders zijn dan?? (zelfde geld voor gt550 natuurlijk)
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
The_Butler schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:30:
Even een vraagje voor de mensen die een SSD in hun XPS hebben gezet.
Ik heb het probleem dat tijdens de eerste boot mijn PC niet opstart, ik krijg inplaats daarvan een windows 7 style foutmelding dat mijn HD/SSD niet gevonden is. Als ik dan op een toest druk of de PC reset dan start de machine zonder problemen op.
Waarschijnlijk krijgt de SSD niet genoeg tijd om te initialiseren denk ik? (of kan het juist de HD zijn?)
Mijn originele windows 7 heb ik gewoon op mijn HD laten staan, ik had daarna mijn SSD schijf erbij geprikt en een schone instalatie gedaan. Als de PC opstart kan ik kiezen van welke HD ik wil opstarten.
Wat zou een oplossing kunnen zijn? De windows7 versie van mijn HDD er af halen? Checken waar mijn MBR staat en deze verplaatsen naar de andere schijf? De bios heeft in ieder geval voor zover ik kan zien geen optie om de opstart iets te vertragen...
geen idee. Als je mij verteld had dat het (3D enabled) alleen een directe kabel was tussen GPU en scherm had ik daar niet aan getwijfeld.Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:55:
heb ik niks aan.....
Klopt is mij ook verteld, er is op die 3D kaart 2 weken vertraging.guapper schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:51:
op notebookreview las ik een reactie in het forum van iemand die claimt dat een Dell medewerker hem gezegd had dat ze op de 3D enabled GT 555M's van nVidia zaten te wachten; zouden later deze of volgende week binnen komen.
Leuke first insight, en ivm met die temp zou ik echt hem undervolten. Volg deze bijna fool-proof guide, en het is niet moeilijker dan overclocken =) (en het komt ook nog eens ten goede van je batterijduur!
Bedankt voor de review!wagt schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:26:
.........
- 2 geheugenbankjes (alleen de 555m + 3d icm 1080 scherm heeft 4 bankjes)
- warmte generatie en dus snel fan nodig
Lees even verder op the XPS 17 thread en je zal zien dat het nog NIET ontkracht is, meer mensen melden dat ze een B2 revisie hebben met verschillende programma's.
[ Voor 14% gewijzigd door Sk0Ne op 18-03-2011 15:28 ]
Nou, dat lijkt me wel heel erg louche... coverup van Dell?Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 11:14:
Nou goed na wat uitzoekwerk over de B2 en B3 revisies.
Nu komen er berichten dat een bios upgrade + reset nieuwe drivers laat installeren in windows.
Hierna wordt de laptop wel als A05 B3 aangezien..
Uhhhh?????????????
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2011 15:14 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
geprobeert om via acronis true image te werken...Sk0Ne schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:38:
[...]
De 'beste manier' bestaat niet.
Als er al veel mee gewerkt is, lijkt mij een iso maken met clonezilla de beste optie.
Maar mijn persoonlijke favoriet is gewoon een clean win7 install met een zelf aangepaste ISO (mbv 7lite)
Zo zitten je updates, drivers en tweaks er ineens bij. En de SSD plaats ik idd op de plaats van de originele bootdrive, de bootdrive gaat dan naar de lege 2.5" ruimte en wordt geformatteerd. De HDD mag gewoon blijven zitten terwijl je windows installeert op de SSD.
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door TdV op 21-03-2011 09:50 . Reden: laptop open gemaakt ]
[Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops voor de liefhebbersTdV schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:37:
De mijne is binnen, de 3D panel gegevens heb ik in het andere topic geplaatst voor de liefhebbers. Apparaat ziet er mooi uit en is flink groot tov mijn 14 inch sony die hij vervangt. Ik hoor wel de ventilatie aangaan iedere zoveel seconden, terwijl hij niets staat te doen. Backlit keyboard is ook mooi, staat iets bol maar hindert verder niet. Wil iemand nog iets specifieks weten? Ik kan zo wel even kijken hoeveel geheugen slots hij heeft.
Dus even een conclusie maken xD met andere woorden bij de 2 schermen hebben ze alle bij 4 ruimtes voor ram... maar zolang je niet 16gb besteld via de website krijg je maar 2x2 lipjes...TdV schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:37:
Net gekeken, 2 geheugen slots en ruimte voor een 2e HD. Het lijkt alsof er ruimte is voor 4 slots en er staat ook op het moederbord slot A tm D maar er zijn maar 2x2 lipjes om geheugen vast te zetten dus 2 bankjes geheugen.
[ Voor 27% gewijzigd door Teutates op 21-03-2011 10:23 ]
Excuus als de antwoorden al eerder in dit draadje gepost zijn, maar ik ben nu met een iPoney aan het reageren.Van de xps-l702x specificaties pagina :
Voeding
9-cel LI (2,8 Ah); tot 5 uur, 22 minuten batterijduur met 9-cel batterij
[ Voor 3% gewijzigd door NxCPU op 21-03-2011 11:00 ]
Welke voeding wordt er eigenlijk bij geleverd?TdV schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:37:
[...]
Wil iemand nog iets specifieks weten? Ik kan zo wel even kijken hoeveel geheugen slots hij heeft.
[...]
Het is de baksteen, ik vind het reuze meevallen eigenlijk, de betonklinker ziet er uit als een xbox360 voeding van de 1e lichting, dat is enorm.guapper schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:27:
[...]
Welke voeding wordt er eigenlijk bij geleverd?
Gezien het vermogen zal het niet de lichtste zijn, maar is het een baksteen
[afbeelding]
of een betonklinker?
[afbeelding]
ja ik snap er ook niks van ik wil 4 gb bijplaatsen maar geen idee hoe. volgens de manual heeft het 4 slotsTdV schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:37:
Net gekeken, 2 geheugen slots en ruimte voor een 2e HD. Het lijkt alsof er ruimte is voor 4 slots en er staat ook op het moederbord slot A tm D maar er zijn maar 2x2 lipjes om geheugen vast te zetten dus 2 bankjes geheugen.
[ Voor 4% gewijzigd door rundfunk rudi op 21-03-2011 11:59 ]
Ik ben blij met de gegeven reactie.TdV schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:33:
[...]
Het is de baksteen, ik vind het reuze meevallen eigenlijk, de betonklinker ziet er uit als een xbox360 voeding van de 1e lichting, dat is enorm.
Met wat simpel te surfen, typen, ... kom ik aan 6u.[b][message=35719023,noline]En hoeveel is de batterijduur werkelijk ?
Verwijderd
idd.. heb ik ook gedaan ... was pas na mijn post op het idee gekomen..Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 18:04:
Dan moet je eerste de windows DVD erin stoppen om de installatie te repairen, ik heb het net ook gedaan.
...totdat de keybard driver corrupt raakte en mijn installatie onbruikbaar werdZit nu op een verse installatie.
Thanks. Maar is dat met 3D panel (dus zonder switchable graphics) ?Rafael schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:21:
[...]
Met wat simpel te surfen, typen, ... kom ik aan 6u.
vreemd, ik heb hier op gegoogled en kwam het volgende tegen in het XPS 17 L702x forum op notebookreview:rundfunk rudi schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:47:
[...]
ja ik snap er ook niks van ik wil 4 gb bijplaatsen maar geen idee hoe. volgens de manual heeft het 4 slots
en als je hem open schroeft staat er ook DIMM A/B DIMM C/D
volgens CPU-Z zijn er ook 4 geheugen slots maar hoe je ze moet bij plaatsen is me een raadsel.
iemand al een oplossing.
edit: mailtje gestuurd naar XPS support. ff afwachten maar
bronI can confirm that it IS fitted with a backlit UK keyboard, and it does have 4 RAM slots - 2 are filled with 2 x 2GB modules, and the remaining 2 have proper clips fitted so I can add additional RAM modules later myself. I will investigate the chipset later & report back but I feel confident it will be the B3 rev.
tja zo ziet het erbij mij uit.. ik heb geen clipjes en ze passen gewoon niet eronderguapper schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:53:
[...]
[...]
bron
Daar zijn wel alle RAM sloten bruikbaar dus. Ik ben benieuwd naar de reactie van XPS support.
[ Voor 6% gewijzigd door rundfunk rudi op 21-03-2011 14:09 ]
ik had 4 gb meebesteld bij de laptop, deze koste 45 euro incl verzenden.. opzich niet heel veel duurder..guapper schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:10:
Ik had een dergelijke afbeelding al eerder gezien, en was hier ook zeer verbaasd over.
Dell ontneemt ons hiermee de mogelijkheid om er een paar betaalbare dimms in te zetten, zelfs al komen ze voor een redelijke prijs direct bij Dell vandaar (upgrades zijn echt belachelijk geprijsd, maar daar vertel ik niets nieuws mee).
Nope er is hier iemand met een 3d scherm die ook maar 2 slots bruikbaar heeft >_<(paar posts terug)rundfunk rudi schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:16:
[...]
ik had 4 gb meebesteld bij de laptop, deze koste 45 euro incl verzenden.. opzich niet heel veel duurder..
echter ....WTF !!! is dit dat je 4 slots plaats maar er dus 2 onbruikbaar maakt..gekke is dat toen ik de laptop bestelde er tot 16 gb besteld kon worden (!, blijkbaar plaatsen ze een ander moederboard in de 3d versie)
Hier ga ik nog wel ff wat woordjes met dell mee wisselen..
ah sorry heb niet heel de draad gelezen (was op vakantie vd week)Teutates schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:24:
[...]
Nope er is hier iemand met een 3d scherm die ook maar 2 slots bruikbaar heeft >_<(paar posts terug)
Met andere woorden je krijgt alleen 4 sloten wanneer je 4 sloten configureert !
Je krijgt geen bril als je die niet besteld helaas dus die moet je erbij nemen of je koopt er los een natuurlijk, de goedkoopste op amazon.co.uk zit onder de 100 euro.beatniak schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:33:
Vraagje: als je het 3d scherm en grafische kaart neemt, krijg je er dan een 3d bril bij? Er is namelijk een vinkje voor 3D Vision Active Shutter Glasses à €119,-
Dus moet je die erbij nemen, of zit je dan opeens met 2 brillen?
Heb zelf een xps 17 FHD 3D en GT555M besteld en bij bestellen aangegeven dat ik 1x 4GB wou hebben omdat ik 16GB wil gebruiken. (plus 3x4 los besteld bij Dell)Teutates schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:24:
Met andere woorden je krijgt alleen 4 sloten wanneer je 4 sloten configureert !
Heb hem alleen nog niet in handen, staat nog in productie (sinds 15-3). Zodra ik hem binnen heb, kan ik wel kijken of het idd mogelijk is.Hierbij de offerte voor de XPS 17. Met Pro Support 3 jaar komt er x euro bij.
Deze offerte is met 1x4GB geheugen , Engelse Windows versie en er kan inderdaad tot 16GB geheugen extra worden toegevoegd.
[ Voor 38% gewijzigd door Vae Victis op 21-03-2011 15:47 ]
Verwijderd
Ik heb zelf ook de standaard 2*2GB gevraagd en dan nog eens 2 van die 4 GB modules besteld voor 12GB, maar aangezien ik zowat alle opties gemaxed heb, zou ik toch (hopelijk) 4 slots ter beschikking moeten hebben.beatniak schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:17:
had je soms 3 van deze besteld: 4 GB Geheugen Module voor XPS 17 - 1333 MHz - Non-ECC ?
Ik ga ook voor de 1x4GB geheugen (wacht nog op antwoord support Dell) en wil 1x4GB extra los kopen. Bij die link hierboven staat echter nergens "dual channel". Of is dat een n00b vraag?
Had niet gezien dat je ook de 3gb kaart had.rundfunk rudi schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:04:
nou ik heb de 3gb videokaart (en i7 2630) en ik kan er toch echt maar 2 plaatsen.
Ja, daar heb ik er 3 van besteld (ook al binnen).beatniak schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:17:
had je soms 3 van deze besteld: 4 GB Geheugen Module voor XPS 17 - 1333 MHz - Non-ECC ?
Ik ben ook wel benieuwd naar de uitkomst hiervan, wat ga je ze terug mailen?rundfunk rudi schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:56:
reply van Dell
blabla...
Here's the information from out training materials:
The Dell? XPS? L702X has 2 DIMM sockets and 4 DIMM sockets. Motherboard with 1GB Video RAM have 2 DIMM sockets and Motherboard with 3GB Video RAM have 4 DIMM sockets.
I can see in our database that your computer shold have the motherboard with 3 GB video RAM, right?
Therefore, it should have 4 memory slots under the memory door.
Does your computer really have the motherboard with nVidia GeForce GT 555M with 3GB video memory?
Please check it in nVidia Control Panel.
Please send me also a picture of the memory slots when the memory modules are removed (jpg up to 2 MB).
Thank you in advance.
Have a nice day.
Kind regards,
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Wel ook de "clipjes" die er zitten voor de slots ? aangezien blijkt dat die bij andere ontbreken..xardy schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:35:
Eerste dat ik heb gedaan is gekeken of ik 4 geheugen slots heb en dit is ook zo. De 2 onderste slots zijn in gebruik en daarboven kan ik nog 2 reepjes plaatsen.
Verwijderd
Ja ook de clipjes. Ik beide reepjes langs dezelfde kant boven elkaar plaatsen.Teutates schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:15:
[...]
Wel ook de "clipjes" die er zitten voor de slots ? aangezien blijkt dat die bij andere ontbreken..
Of proberen het part number van het back-let keyboard vast te krijgen en bestellen, of met dell bellen en vragen of ze het kunnen upgraden.xardy schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:35:
...
Iemand enig idee of ik een azerty backlit keyboard appart kan bestellen?
ah oke bedanktxardy schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:21:
[...]
Ja ook de clipjes. Ik beide reepjes langs dezelfde kant boven elkaar plaatsen.
Geen 3D hier.NxCPU schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:40:
[...]
Thanks. Maar is dat met 3D panel (dus zonder switchable graphics) ?
Welk andere topic?TdV schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:37:
De mijne is binnen, de 3D panel gegevens heb ik in het andere topic geplaatst voor de liefhebbers.
Hoewel het lijkt alsof ik safe zit met een 3d 3gb fhd configuratie: als ie bij aankomst geen 4 slots heeft gaat ie retour afzender inclusief al lang geleverde geheugenreepjes ( 4x4gb ).voorlopig van het kastje naar de muur. maar ga natuurlijk gewoon proberen het board met 4 slots te verkrijgen
Verwijderd
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
[ Voor 132% gewijzigd door angelico66 op 24-03-2011 07:34 ]
De Intel Chipset ondersteunt max. 2 SATA III poorten, de fabrikant meer wil, moeten ze een third-party chip inbouwen (nvt bij de XPS 17). De XPS 17 zou normaal 2 SATA III poorten voor de twee HDD's / SSD's moeten hebben, EN nog 2 SATA II poorten voor de optische drive en eSATA poort.Bucket schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:38:
Vandaag ook de XPS 17 besteld (i7-2720QM, 1600x900, GT555M, 500GB). Kreeg daarnet al een bevestiging dat de order geaccepteerd was en hij op "werk in uitvoering" staat.![]()
De vraag: ik wil, als de laptop straks staat te blinken op mijn tafel, een SSD inbouwen. Maar dan wil ik 100% zeker weten dat het SATA-III poorten zijn. De Dell-chat zegt van wel, maar ik heb hier ook ergens gelezen dat het een mix van SATA-II en SATA-III is. Kan iemand aub uitsluitsel geven, zodat ik de goede SSD kan bestellen?!
[ Voor 13% gewijzigd door Sk0Ne op 23-03-2011 23:08 . Reden: vertex 2 ]
Dank voor antwoord. Theoretisch zou het mixed-SATA-verhaal bij de XPS 17 moeten spelen. Is er iemand die dit middels een test of screenshot van een programma kan bevestigen?Sk0Ne schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:04:
[...]
De Intel Chipset ondersteunt max. 2 SATA III poorten, de fabrikant meer wil, moeten ze een third-party chip inbouwen (nvt bij de XPS 17). De XPS 17 zou normaal 2 SATA III poorten voor de twee HDD's / SSD's moeten hebben, EN nog 2 SATA II poorten voor de optische drive en eSATA poort.
Trouwens, als je die Vertex 2 van je sig wil inbouwen, maakt het niet veel uit of je nu SATA II of III hebt.
Bij de Vertex 2 zal SATA II weinig tot geen bottleneck van het systeem zijn, pas als je een C300/400, Vertex 3, Intel 510... gaat inbouwen heb je echt SATA III nodig.
Corsair F60wagt schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:43:
@sjorremans: Welke SSD heb jij erin zitten?
BTC €94.837,08
Op www.dell.nl in de rechterbovenhoek : 020 674 4873koelebobes schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:41:
ik wil graag iemand bij dell persoonlijk spreken over het samenstellen van de laptop niet iemand via de chat is dit mogelijk zonder dat ik een xpress nummer moet invoeren ? heeft iemand een telefoon nummer ?
BTC €94.837,08
BTC €94.837,08
ten eerste MOET je niets, maar je hebt de keuze. Als je niet eens de moeite neemt om te melden wat je er zoals mee gaat doen is advies onmogelijk.koelebobes schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:52:
XPS17
[...schaamteloos neergeplempte config met veel te veel CAPS...]
1099,-
Is dit een mooie setup ? moet ik gaan voor de 550m of de 555m. ? en zal ik gaan voor de 1900x1080p zonder 3D of voor de 1600x900 ? zit daar veel verschil in ?
BTC €94.837,08
Je kan inderdaad 2 hardeschijven kwijt in de XPS17RMX schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:15:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je beter zo min mogelijk geheugen kon bestellen, en die 4 GB er los bij kopen.
Na veel gelezen te hebben ga ik ook voor een XPS 17.
Ik meen dat hier altijd een dual HDD bay in zit toch?
SSD in mijn PC bevalt, na 3 maanden, nog zeer goed!
Zie de algemene voorwaarden van Dell België.koelebobes schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:11:
Ik ga ermee gamen en studeren. Dus wordt het de GT550 of de GT555? waar ik ook mee zit is het niet zo dat je volgens de wet 2 jaar garantie hebt op producten? waarom geeft dell maar 1 jaar ? of heb ik wel gewoon 2 jaar maar doe ik iets fout
Bron: http://www1.euro.dell.com...dhs1&l=nl&s=dhs&~lt=popupGARANTIE T.O.V. CONSUMENTEN
8.1 Dell garandeert t.o.v. Consumenten dat Producten op het moment van levering in overeenstemming zijn met de overeenkomst. Iedere afwijking van de overeenkomst, welke bestaat op het moment van levering van de Producten en welke binnen twee jaar na de levering van de Producten wordt ontdekt en binnen de twee maanden na de ontdekking aan Dell wordt meegedeeld, zal door Dell gratis worden hersteld of vervangen, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de Consument, tenzij dit onmogelijk of buiten verhouding zou zijn. Indien herstelling of vervanging onmogelijk of buiten verhouding is, of Dell dit niet kan doen binnen een redelijke termijn of zonder ernstige overlast voor de Consument, dan heeft de Consument recht op een passende vermindering van de prijs of de ontbinding van de overeenkomst. Na een periode van 6 maanden na levering rust de bewijslast van de afwijking bij de Consument. De Return Policy is van toepassing.
Bron: http://www1.euro.dell.com...dhs1&l=nl&s=dhs&~lt=popup).8. Garantie
Dell garandeert dat Producten anders dan Producten van Derden gedurende twaalf maanden vanaf de Leveringsdatum vrij zullen zijn van gebreken, tenzij anders in de orderbevestiging is overeengekomen. Indien het Product binnen de garantietermijn een gebrek vertoont, zal Dell het binnen een redelijke termijn kosteloos herstellen of vervangen.
[ Voor 9% gewijzigd door c-mattic op 24-03-2011 13:40 . Reden: Dell Nederland verschillend ]
Volgens mij heeft die 555m niet echt heel veel meerwaarde ten opzichte van de 550m. Misschien als je veel gaat gamen dat het voordeel oplevert, maar voor dagelijks gebruik in ieder geval niet. 1080p of 900 is meer de vraag of je dik 200 euro extra, het waard vind om meer op je scherm kwijt te kunnen. Er is nog weinig bekend of het scherm verder beter is tov de 900 (op resolutie en 3d na dan). Ik heb zelf het 900 scherm en dat bevalt prima. Ik zou in ieder geval NIET voor 6gb gaan. Hoogstens via de helpdesk proberen om de 2x2gb te laten wijzigen in 1x4. Misschien dat het een tientje duurder is, maar dan hoef je de boel niet te vervangen. Daarna kun je voor minder dan de meerprijs van 4GB naar 6GB een extra 4GB bankje kopen, zit je op 8GB.koelebobes schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:52:
Is dit een mooie setup ? moet ik gaan voor de 550m of de 555m. ? en zal ik gaan voor de 1900x1080p zonder 3D of voor de 1600x900 ? zit daar veel verschil in ?
BTC €94.837,08
Ik heb het idee dat de regels hier precies eender zijn, maar dat de Belgische overheden de verkopers die met misleidende teksten komen wat meer achter de broek zitten.c-mattic schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:38:
[...]
Zie de algemene voorwaarden van Dell België.
[...]
Bron: http://www1.euro.dell.com...dhs1&l=nl&s=dhs&~lt=popup
Ik zie net dat voor Dell Nederland de voorwaarden anders zijn. Daar geldt er maar een standaard garantie van één jaar.
[...]
Bron: http://www1.euro.dell.com...dhs1&l=nl&s=dhs&~lt=popup).
wat dat betreft ben je misschien een stuk meer geholpen met een XPS 15. Langere accuduur (want Optimus technologie), compacter (dus mobieler) een stuk goedkoper icm het 1080p scherm. Alleen de gpu is iets minder (vraag is of je daar last van gaat hebben) en slechts 1 harddrive en max. 8GB geheugen (over 2 banken te verdelen).koelebobes schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:53:
hoeveel bespaar ik daar ongeveer mee ?? totaal
[ Voor 29% gewijzigd door guapper op 24-03-2011 15:15 ]
wat ik hoor is dat de 1080p scherm een stukje beter is dan de 900p scherm (naast dit vind ik zelfs 1080 nog erg jammer (en baal daar flink van) het had van mij nog wel hoger gemogen dus 1200p of meer, ik snap echt niet dat mensen op een 17" scherm 900 lijntjes wil hebben, dan blijf je toch aan het scrollen)wagt schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:51:
[...]
Er is nog weinig bekend of het scherm verder beter is tov de 900 (op resolutie en 3d na dan). Ik heb zelf het 900 scherm en dat bevalt prima. Ik zou in ieder geval NIET voor 6gb gaan. Hoogstens via de helpdesk proberen om de 2x2gb te laten wijzigen in 1x4. Misschien dat het een tientje duurder is, maar dan hoef je de boel niet te vervangen. Daarna kun je voor minder dan de meerprijs van 4GB naar 6GB een extra 4GB bankje kopen, zit je op 8GB.
[ Voor 10% gewijzigd door joco op 24-03-2011 16:55 ]
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 19:58 ]
Ik denk niet dat een OEM als del color coded SATA poorten gaat hebben, dus kan je het enkel bevestigen door te testen met SATA III SSD. Op NBR zijn er wel al mensen die een of ander gigabyte progje toonden dat ze wel degelijk over SATA III beschikken, maar daar stond ook bij dat ze Intel B2 rev. waren. (wat wel weg ging na de bios update + bios reset, maar toch...)RadiantThunder schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:08:
Oh ja, zijn er mensen die weten hoe je kan zien of een poort een SATA II of III poort is ? (eventueel door de laptop open te doen)
Dat zou ik ook niet weten. Maar je kunt wel bepalen wat de fabrikant "enabled" heeft. Bij de instructies van Intel om te bepalen of je een problematische SNB SATA controller hebt, staat : apparaten aangesloten op de poorten 2 t/m 5 met de aanduiding "Intel(R) 6 Series" (de 3Gbps SATA2 poorten van de SNB chipset) : Chipset Circuit Design Issue Identified .RadiantThunder schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:08:
..........
Oh ja, zijn er mensen die weten hoe je kan zien of een poort een SATA II of III poort is ? (eventueel door de laptop open te doen)
[ Voor 17% gewijzigd door NxCPU op 25-03-2011 08:40 ]
EN de 555M als je de 550M doet heb je er volgens mij ook maar 2!Voor de mensen die dus nog twijfelen:
geen 3D == 2 geheugenslots
wel 3D == 4 geheugenslots
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Melniek op 25-03-2011 15:57 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq