[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 79.081 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik niks aan.....

zou de 3d gt555 tov gt555 non 3d daadwerkelijk anders zijn dan?? (zelfde geld voor gt550 natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybevenom
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-08 10:33
Ik heb met acronis true image gewoon heel de originele schijf gecloned naar mijn SSD en het werkte gelijk. Is misschien een ideetje.
The_Butler schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:30:
Even een vraagje voor de mensen die een SSD in hun XPS hebben gezet.

Ik heb het probleem dat tijdens de eerste boot mijn PC niet opstart, ik krijg inplaats daarvan een windows 7 style foutmelding dat mijn HD/SSD niet gevonden is. Als ik dan op een toest druk of de PC reset dan start de machine zonder problemen op.

Waarschijnlijk krijgt de SSD niet genoeg tijd om te initialiseren denk ik? (of kan het juist de HD zijn?)

Mijn originele windows 7 heb ik gewoon op mijn HD laten staan, ik had daarna mijn SSD schijf erbij geprikt en een schone instalatie gedaan. Als de PC opstart kan ik kiezen van welke HD ik wil opstarten.

Wat zou een oplossing kunnen zijn? De windows7 versie van mijn HDD er af halen? Checken waar mijn MBR staat en deze verplaatsen naar de andere schijf? De bios heeft in ieder geval voor zover ik kan zien geen optie om de opstart iets te vertragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:52
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:55:
heb ik niks aan.....

zou de 3d gt555 tov gt555 non 3d daadwerkelijk anders zijn dan?? (zelfde geld voor gt550 natuurlijk)
geen idee. Als je mij verteld had dat het (3D enabled) alleen een directe kabel was tussen GPU en scherm had ik daar niet aan getwijfeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKnoodle
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:00
guapper schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:51:
op notebookreview las ik een reactie in het forum van iemand die claimt dat een Dell medewerker hem gezegd had dat ze op de 3D enabled GT 555M's van nVidia zaten te wachten; zouden later deze of volgende week binnen komen.
Klopt is mij ook verteld, er is op die 3D kaart 2 weken vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

news just in

mijn xps17 met hd-3d is zojuist op verzonden gegaan!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
  • Laatst online: 11-03-2024
Gisteren mijn laptop binnengekregen, op 25 maart besteld, op 25 april was de verwachte levertijd, en 16 april was de aflevering (poging 1), gisteren dus de geslaagde poging 2. Hierbij een korte review (op basis van een paar uur werken)

Wat heb ik:
XPS 17, i7-2630qm
HD+ WLED 1600x900
4GB 1333Mhz DDR3
500GB 7200RPM
9-cell 90W
1GB GT 550M
Intel Centrino Advanced-N 6230
Backlit US Qwerty toetsenbord

De laptop is netjes en degelijk in een dubbele doos verpakt. Een mapje met CD en boekjes, de oplader en de laptop zitten in de verpakking. Niets meer niets minder.

Bij het uitpakken valt het enorme blok aan de onderzijde van de laptop op, maar verder ziet de laptop er erg goed uit. Degelijk. Ook de oplader is enorm, nog nooit zo'n groot blok gehad voor een laptop, maar dat zal wel aan de 130 watt liggen. Het openen gaat soepel, en er is geen schuifje benodigd om hem te openen. Het toetsenbord ziet er mooi uit, en is erg ruim. Het blijkt uiteindelijk ook wel dat het fijn typen is hierachter. De toetsen voelen goed aan. Het midden lijkt wel iets omhoog te staan, en naar beneden te veren tijdens het typen. Het is niet storend. Was dit ook niet bij de eerste generatie XPS17? De backlit optie is een plezier. Ik vond de verlichting in eerste instantie een leuke gadget (ik kreeg dit er nog gratis bij de eerste week), maar gisteravond vond ik het erg prettig dat hij aan stond. Ik type over het algemeen blind, maar soms met die speciale tekens is het wel prettig dat je kunt zien waar ze zitten. Zonder backlit gaat dat een stuk lastiger, ook met de verlichting in huis aan (ik heb geen TL ;-).

Het scherm ziet er goed uit, helder en mooie kleuren. Of het natuurgetrouw is, heb ik nog niet naar gekeken, maar het is in ieder geval prettig om mee te werken. Ook de kijkhoeken vallen me mee (beter dan mijn 7 jaar oude acer). Het scherm is groot, maar niet te.

De laptop werkt snel, alles reageert goed, touchpad werkt snel, en intuatief. Het geluid van de laptop is erg goed. Zeker voor een laptop. De bass is prettig, het geluid vol, en dat nog met de standaard instellingen. Ik zal het later proberen te finetunen, maar als dat niet mogelijk is, geen probleem, want dit is al heel goed. De wireless kaart is ook erg goed. Zowel met 5Ghz en 2.4Ghz is er goede verbinding, sterker nog, beide geven op de eerste verdieping overal bijna max verbinding aan en niet minder. Dat heb ik nog niet eerder gezien met een laptop (heb er meerdere op beide banden geprobeerd). Dus dit is echt super. De verbinding lag continue op minimaal 120Mb (Router is een Netgear WNDR3700). Na een tijdje werken viel wel de warmte op die aan de linkerkant uitgestoten wordt, dit is lekker als je koude handen hebt. Maar ik vond wel dat de temperatuur, naar wat ik deed met de laptop, aan de hoge kant was (ik heb nog niet naar de graden gekeken, maar puur op gevoel en ervaring met andere laptops). Ook de fan sloeg een aantal keer aan om te koelen, terwijl ik geen zware dingen aan het doen was (instellingen en installeren van wat programma's). Het positieve is wel weer dat de fan stil is. Je hoort hem wel, maar het stoort niet. Hopelijk is dat over 4 jaar nog zo.

Er is helaas maar ruimte voor 2 geheugenbankjes en dus max 8GB. En omdat nu al 2 geheugenbankjes gevuld zijn, betekent het vervangen ipv bijplaatsen. Dat is een nadeel. Als ik vooraf had geweten dat er 2 geheugenbankjes in zouden zitten had ik geprobeerd om 1 4Gb bankje te laten plaatsen ipv 2 x 2Gb. Eventueel met iets meerprijs. Want vervangen is altijd duurder. Dit was een verkeerde bezuiniging van Dell. Waarschijnlijk ga ik over een paar maanden wel vervangen en door naar 8GB, maar eerst maar even kijken hoe het nu gaat.

Gelukkig is er wel ruimte voor 2 harde schijven, en dat wordt waarschijnlijk dan ook de eerste aankoop. Een SSD van 128 GB. De harde schijf die er nu inzit heeft maar 1 partitie (even de herstel partitie niet meegemonen), en die heb ik gelijk opgedeeld in 2. Gelukkig gaat dit met Windows 7 vrij eenvoudig. Als je dit wilt, dan zo snel mogelijk dat doen, want hoe meer geinstalleerd, hoe groter de kans dat de extra partitie kleiner wordt. De harde schijf werkt geruisloos en snel.

Naast de warmte ontwikkeling heb ik nog een nadeel gevonden. De 9-cell batterij icm het gewicht van de laptop valt me tegen. De batterij had beter een iets andere vorm kunnen hebben, want op schoot blijkt dit toch in je benen te prikken na een uur. Je kunt de benen wel iets wijder doen om de batterij tussen je knieen te krijgen, maar dan prikken de punten van de batterij weer in je knieen. Het is even verzitten om de juiste houding te krijgen, maar echt fijn is het niet. Waarschijnlijk gaat dat bij de XPS15 beter met de 9-cell batterij, omdat het gewicht lager is. Het is net iets teveel nu. Daarnaast is deze laptop geen aanrader als je de laptop vaak mee op reis meeneemt, dan zou ik zelf absoluut voor de XPS15 gaan. De XPS17 is dan echt te zwaar.

Ik heb nog geen ervaring met de tijdsduur van de batterij, aangezien ik gisteravond hem continue aan de stroom had. Dus dat komt later.

Samenvattend:
Positief
- mooi, degelijk en stevige laptop
- helder prettig scherm, resolutie prima
- fijn backlit toetsenbord (verlichting erg handig)
- wireless Centrino 6230 snel en stabiel en dual band
- Geluid is subliem (voor een laptop)
- fan niet storend
- mogelijkheid voor een 2de harde schijf (geldt voor alle versies van xps17)

negatief
- gewicht en uitsteeksel van batterij (9-cell)
- 2 geheugenbankjes (alleen de 555m + 3d icm 1080 scherm heeft 4 bankjes)
- warmte generatie en dus snel fan nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
Leuke first insight, en ivm met die temp zou ik echt hem undervolten. Volg deze bijna fool-proof guide, en het is niet moeilijker dan overclocken =) (en het komt ook nog eens ten goede van je batterijduur!
Als dat niet voldoende is kan je nog steeds repasten, wat ook voor een tiental graden minder kan zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan al jaren niet meer, de Pxxxx series waren de laatste lijnen die je kon undervolten, die kwamen uit in 2007. en later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
wagt schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:26:
.........
- 2 geheugenbankjes (alleen de 555m + 3d icm 1080 scherm heeft 4 bankjes)
- warmte generatie en dus snel fan nodig
Bedankt voor de review!
Hmm jammer dat je alleen met 3d scherm 4 bankjes heeft.

Afweging hoeveel max ram je wilt hebben in verband met kiezen welk scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Lees even verder op the XPS 17 thread en je zal zien dat het nog NIET ontkracht is, meer mensen melden dat ze een B2 revisie hebben met verschillende programma's.
En ik zie inderdaad dat rmclock al lang niet meer geüpdatet is en alternatieven blijken er ook niet te zijn D:

[ Voor 14% gewijzigd door Sk0Ne op 18-03-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

19:40 en de chat al gesloten?? UHHH!!!!! zo;n baas wil ik ook half uur eerder naar huis kunnen dan dat ik eigenlijk moet werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou goed na wat uitzoekwerk over de B2 en B3 revisies.

Nu komen er berichten dat een bios upgrade + reset nieuwe drivers laat installeren in windows.

Hierna wordt de laptop wel als A05 B3 aangezien..

Uhhhh?????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 11:14:
Nou goed na wat uitzoekwerk over de B2 en B3 revisies.

Nu komen er berichten dat een bios upgrade + reset nieuwe drivers laat installeren in windows.

Hierna wordt de laptop wel als A05 B3 aangezien..

Uhhhh?????????????
Nou, dat lijkt me wel heel erg louche... coverup van Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKnoodle
  • Laatst online: 12:00
Zoiets kan toch niet software matig opgelost worden?!

Had begrepen dat de 3D modellen over B3 en de overige die in maart besteld zijn, dat het een B2 is.
Dell is in Amerika wel bezig met een plan om iedereen met een B2 kosteloos te laten repareren.
Maar of dat ook in NL gaat gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In VS zijn er B2's geleverd omdat ze verstuurd werden voordat de bug bekend werd, deze worden kosteloos gerepareerd.
Alle laptops die verzonden werden na het bekendmaken van de bug zijn of B3, of B2 met 2 of minder SATA poorten. Althans, dat is de bedoeling.

Zo niet, dan gaat dell een mega rechtzaak aan zijn broek krijgen van intel, ze hebben die cipsets geleverd gekregen onder de voorwaarde dat ze niet in systemen werden gebruikt met meer dan 2 SATA poorten.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de meldingen betreft het laptops welke afgelopen week zijn geleverd.
daar is dus ook de verwarring ontstaan dat hun B2 melding zien in hun systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..Wat na een bios update opeens B3 is ;) Goed mogelijk dat ze zijn vergeten dit getalletje te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bios update alleen doet het hem niet ;)
ook reset to factory defaults is daarvoor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sk0Ne schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:38:
[...]

De 'beste manier' bestaat niet.
Als er al veel mee gewerkt is, lijkt mij een iso maken met clonezilla de beste optie.
Maar mijn persoonlijke favoriet is gewoon een clean win7 install met een zelf aangepaste ISO (mbv 7lite)
Zo zitten je updates, drivers en tweaks er ineens bij. En de SSD plaats ik idd op de plaats van de originele bootdrive, de bootdrive gaat dan naar de lege 2.5" ruimte en wordt geformatteerd. De HDD mag gewoon blijven zitten terwijl je windows installeert op de SSD.
geprobeert om via acronis true image te werken...
booten vanop cd .. browsen naar externe hd ... restore werkt...
Enkel krijg ik bij heropstarten foutmelding : bootmrg missing ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je eerste de windows DVD erin stoppen om de installatie te repairen, ik heb het net ook gedaan.

...totdat de keybard driver corrupt raakte en mijn installatie onbruikbaar werd :X Zit nu op een verse installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:48

TdV

De mijne is binnen, de 3D panel gegevens heb ik in het andere topic geplaatst voor de liefhebbers. Apparaat ziet er mooi uit en is flink groot tov mijn 14 inch sony die hij vervangt. Ik hoor wel de ventilatie aangaan iedere zoveel seconden, terwijl hij niets staat te doen. Backlit keyboard is ook mooi, staat iets bol maar hindert verder niet. Wil iemand nog iets specifieks weten? Ik kan zo wel even kijken hoeveel geheugen slots hij heeft.

Net gekeken, 2 geheugen slots en ruimte voor een 2e HD. Het lijkt alsof er ruimte is voor 4 slots en er staat ook op het moederbord slot A tm D maar er zijn maar 2x2 lipjes om geheugen vast te zetten dus 2 bankjes geheugen.

[ Voor 20% gewijzigd door TdV op 21-03-2011 09:50 . Reden: laptop open gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
TdV schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:37:
De mijne is binnen, de 3D panel gegevens heb ik in het andere topic geplaatst voor de liefhebbers. Apparaat ziet er mooi uit en is flink groot tov mijn 14 inch sony die hij vervangt. Ik hoor wel de ventilatie aangaan iedere zoveel seconden, terwijl hij niets staat te doen. Backlit keyboard is ook mooi, staat iets bol maar hindert verder niet. Wil iemand nog iets specifieks weten? Ik kan zo wel even kijken hoeveel geheugen slots hij heeft.
[Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops voor de liefhebbers :)
Hmm geheugen slots is eerste wat ik wil weten :)
En hoe het beeldscherm is uiteindelijk en een review na een aantal dagen ;)

Alvast bedankt.

edit
Net gekeken, 2 geheugen slots en ruimte voor een 2e HD. Het lijkt alsof er ruimte is voor 4 slots en er staat ook op het moederbord slot A tm D maar er zijn maar 2x2 lipjes om geheugen vast te zetten dus 2 bankjes geheugen.
Dus even een conclusie maken xD met andere woorden bij de 2 schermen hebben ze alle bij 4 ruimtes voor ram... maar zolang je niet 16gb besteld via de website krijg je maar 2x2 lipjes...

Zou dat eventueel zelf temonteren zijn ? of is dat gewoon een hopeloze zaak ?

[ Voor 27% gewijzigd door Teutates op 21-03-2011 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Weet iemand of de volgende claim van Dell over de batterijduur van de XPS 17, met het 3D of niet-3D scherm is ?
En hoeveel is de batterijduur werkelijk ?
Van de xps-l702x specificaties pagina :
Voeding
9-cel LI (2,8 Ah); tot 5 uur, 22 minuten batterijduur met 9-cel batterij
Excuus als de antwoorden al eerder in dit draadje gepost zijn, maar ik ben nu met een iPoney aan het reageren.
Het kleine scherm en de snelheid van mobiel internet waar ik nu gedetacheerd ben zijn zwaar pussy. Als ik te lang internet gaat het opvallen.

[ Voor 3% gewijzigd door NxCPU op 21-03-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
[...]
Wil iemand nog iets specifieks weten? Ik kan zo wel even kijken hoeveel geheugen slots hij heeft.
[...]
Welke voeding wordt er eigenlijk bij geleverd?
Gezien het vermogen zal het niet de lichtste zijn, maar is het een baksteen
Afbeeldingslocatie: http://snpi.dell.com/snp/images/products/mlrg/450-14627.jpg
of een betonklinker?
Afbeeldingslocatie: http://snpi.dell.com/snp/images/products/mlrg/450-10536.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

guapper schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:27:
[...]

Welke voeding wordt er eigenlijk bij geleverd?
Gezien het vermogen zal het niet de lichtste zijn, maar is het een baksteen
[afbeelding]
of een betonklinker?
[afbeelding]
Het is de baksteen, ik vind het reuze meevallen eigenlijk, de betonklinker ziet er uit als een xbox360 voeding van de 1e lichting, dat is enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rundfunk rudi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 15:12

ja ik snap er ook niks van ik wil 4 gb bijplaatsen maar geen idee hoe. volgens de manual heeft het 4 slots
en als je hem open schroeft staat er ook DIMM A/B DIMM C/D
volgens CPU-Z zijn er ook 4 geheugen slots maar hoe je ze moet bij plaatsen is me een raadsel.
iemand al een oplossing.

edit: mailtje gestuurd naar XPS support. ff afwachten maar

[ Voor 4% gewijzigd door rundfunk rudi op 21-03-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
TdV schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:33:
[...]

Het is de baksteen, ik vind het reuze meevallen eigenlijk, de betonklinker ziet er uit als een xbox360 voeding van de 1e lichting, dat is enorm.
Ik ben blij met de gegeven reactie.

Bij de Precision M6500 kreeg je vorig jaar de betonklinker meegeleverd, of dat nu nog zo is weet ik niet, maar ik ben blij dat we die niet krijgen.

De XPS17 met 9 cell accu is al zwaar genoeg: met die andere voeding hou je niet veel over aan handbagage als je 'm mee wil nemen in het vliegtuig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
[b][message=35719023,noline]En hoeveel is de batterijduur werkelijk ?
Met wat simpel te surfen, typen, ... kom ik aan 6u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 18:04:
Dan moet je eerste de windows DVD erin stoppen om de installatie te repairen, ik heb het net ook gedaan.

...totdat de keybard driver corrupt raakte en mijn installatie onbruikbaar werd :X Zit nu op een verse installatie.
idd.. heb ik ook gedaan ... was pas na mijn post op het idee gekomen..
vlug op internet een OS gedownload alleen voor dat ...
Want met fact defaults disk van Dell ben je op dat moment niets..

Werkt gewoon super met SSD erin ! (ter info: heb intel x25 80 GB gekocht!)
SSD tweaker tool laten lopen, zijn er nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Rafael schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:21:
[...]

Met wat simpel te surfen, typen, ... kom ik aan 6u.
Thanks. Maar is dat met 3D panel (dus zonder switchable graphics) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
rundfunk rudi schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:47:
[...]

ja ik snap er ook niks van ik wil 4 gb bijplaatsen maar geen idee hoe. volgens de manual heeft het 4 slots
en als je hem open schroeft staat er ook DIMM A/B DIMM C/D
volgens CPU-Z zijn er ook 4 geheugen slots maar hoe je ze moet bij plaatsen is me een raadsel.
iemand al een oplossing.

edit: mailtje gestuurd naar XPS support. ff afwachten maar
vreemd, ik heb hier op gegoogled en kwam het volgende tegen in het XPS 17 L702x forum op notebookreview:
I can confirm that it IS fitted with a backlit UK keyboard, and it does have 4 RAM slots - 2 are filled with 2 x 2GB modules, and the remaining 2 have proper clips fitted so I can add additional RAM modules later myself. I will investigate the chipset later & report back but I feel confident it will be the B3 rev.
bron
Daar zijn wel alle RAM sloten bruikbaar dus. Ik ben benieuwd naar de reactie van XPS support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rundfunk rudi
guapper schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:53:
[...]
[...]

bron
Daar zijn wel alle RAM sloten bruikbaar dus. Ik ben benieuwd naar de reactie van XPS support.
tja zo ziet het erbij mij uit.. ik heb geen clipjes en ze passen gewoon niet eronder
Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/5614/2xdimmslots.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/2396/dimmslots.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door rundfunk rudi op 21-03-2011 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ik had een dergelijke afbeelding al eerder gezien, en was hier ook zeer verbaasd over.

Dell ontneemt ons hiermee de mogelijkheid om er een paar betaalbare dimms in te zetten, zelfs al komen ze voor een redelijke prijs direct bij Dell vandaar (upgrades zijn echt belachelijk geprijsd, maar daar vertel ik niets nieuws mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rundfunk rudi
guapper schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:10:
Ik had een dergelijke afbeelding al eerder gezien, en was hier ook zeer verbaasd over.

Dell ontneemt ons hiermee de mogelijkheid om er een paar betaalbare dimms in te zetten, zelfs al komen ze voor een redelijke prijs direct bij Dell vandaar (upgrades zijn echt belachelijk geprijsd, maar daar vertel ik niets nieuws mee).
ik had 4 gb meebesteld bij de laptop, deze koste 45 euro incl verzenden.. opzich niet heel veel duurder..
echter ....WTF !!! is dit dat je 4 slots plaats maar er dus 2 onbruikbaar maakt..gekke is dat toen ik de laptop bestelde er tot 16 gb besteld kon worden (!, blijkbaar plaatsen ze een ander moederboard in de 3d versie)
Hier ga ik nog wel ff wat woordjes met dell mee wisselen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
rundfunk rudi schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:16:
[...]

ik had 4 gb meebesteld bij de laptop, deze koste 45 euro incl verzenden.. opzich niet heel veel duurder..
echter ....WTF !!! is dit dat je 4 slots plaats maar er dus 2 onbruikbaar maakt..gekke is dat toen ik de laptop bestelde er tot 16 gb besteld kon worden (!, blijkbaar plaatsen ze een ander moederboard in de 3d versie)
Hier ga ik nog wel ff wat woordjes met dell mee wisselen..
Nope er is hier iemand met een 3d scherm die ook maar 2 slots bruikbaar heeft >_<(paar posts terug)
Met andere woorden je krijgt alleen 4 sloten wanneer je 4 sloten configureert !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rundfunk rudi
Teutates schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:24:
[...]

Nope er is hier iemand met een 3d scherm die ook maar 2 slots bruikbaar heeft >_<(paar posts terug)
ah sorry heb niet heel de draad gelezen (was op vakantie vd week)

maaruh Sjeeezzz. .. voor zo iets achterlijks heb ik geen woorden.

*gaat flame mail naar dell-xps support voorbereiden*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatniak
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Vraagje: als je het 3d scherm en grafische kaart neemt, krijg je er dan een 3d bril bij? Er is namelijk een vinkje voor 3D Vision Active Shutter Glasses à €119,-

Dus moet je die erbij nemen, of zit je dan opeens met 2 brillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

beatniak schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:33:
Vraagje: als je het 3d scherm en grafische kaart neemt, krijg je er dan een 3d bril bij? Er is namelijk een vinkje voor 3D Vision Active Shutter Glasses à €119,-

Dus moet je die erbij nemen, of zit je dan opeens met 2 brillen?
Je krijgt geen bril als je die niet besteld helaas dus die moet je erbij nemen of je koopt er los een natuurlijk, de goedkoopste op amazon.co.uk zit onder de 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 06:15

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Teutates schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:24:
Heb zelf een xps 17 FHD 3D en GT555M besteld en bij bestellen aangegeven dat ik 1x 4GB wou hebben omdat ik 16GB wil gebruiken. (plus 3x4 los besteld bij Dell)
Dat aangegeven aan de verkoper, per mail heb ik zelfs dat het mogelijk is.
Hierbij de offerte voor de XPS 17. Met Pro Support 3 jaar komt er x euro bij.
Deze offerte is met 1x4GB geheugen , Engelse Windows versie en er kan inderdaad tot 16GB geheugen extra worden toegevoegd.
Heb hem alleen nog niet in handen, staat nog in productie (sinds 15-3). Zodra ik hem binnen heb, kan ik wel kijken of het idd mogelijk is.

[edit]
Had een mailtje met deze vraag naar Dell contactpersoon gestuurd. En hij heeft net terug gebeld, met als antwoord:
Als je een 3GB videokaart hebt, dan kan je er 4 plankjes in kwijt en als je de 1GB versie hebt, kan je er maar 2 in kwijt.
Wat ik uit telefoontje begreep is dat afhankelijk van welke videokaart je neemt ook een andere mobo krijgt.
Het is dus niet afhankelijk van het scherm.
Bovenstaande is zonder garantie, kan het pas valideren als ik mijn laptop binnen heb.

[ Voor 38% gewijzigd door Vae Victis op 21-03-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rundfunk rudi
nou ik heb de 3gb videokaart (en i7 2630) en ik kan er toch echt maar 2 plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatniak
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
had je soms 3 van deze besteld: 4 GB Geheugen Module voor XPS 17 - 1333 MHz - Non-ECC ?

Ik ga ook voor de 1x4GB geheugen (wacht nog op antwoord support Dell) en wil 1x4GB extra los kopen. Bij die link hierboven staat echter nergens "dual channel". Of is dat een n00b vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er bestaan geen "dual channel" reepjes, dat is marketing gepraat. Dat is een techniek in de memory controller op het moederbord (en tegenwoordig ook inde processor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
beatniak schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:17:
had je soms 3 van deze besteld: 4 GB Geheugen Module voor XPS 17 - 1333 MHz - Non-ECC ?

Ik ga ook voor de 1x4GB geheugen (wacht nog op antwoord support Dell) en wil 1x4GB extra los kopen. Bij die link hierboven staat echter nergens "dual channel". Of is dat een n00b vraag?
Ik heb zelf ook de standaard 2*2GB gevraagd en dan nog eens 2 van die 4 GB modules besteld voor 12GB, maar aangezien ik zowat alle opties gemaxed heb, zou ik toch (hopelijk) 4 slots ter beschikking moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

rundfunk rudi schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:04:
nou ik heb de 3gb videokaart (en i7 2630) en ik kan er toch echt maar 2 plaatsen.
Had niet gezien dat je ook de 3gb kaart had.
Als ik je foto's zo zie, spreekt dat idd hetgene wat Dell medewerker mij heeft verteld tegen.

Ben benieuwd wat het gaat worden. 8)7
Ga er iig niet mee akkoord als blijkt dat het niet kan.
Ja, daar heb ik er 3 van besteld (ook al binnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rundfunk rudi
@VAE victis
ik heb net nog eens de configuratie doorlopen vd XPS17 en als je de 3g 555Gt kies zonder "3d capable"kan je max 8 gb configureren, als je de 3d capable kies kan je WEL tot 16 gb configureren.
Raar maar waar.
Overigens was dit niet zo toen ik de laptop configureerde eind feb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Heb je je offerte nog? Daar zou het in moeten staan, wat het is.
Bij mij staat:
-210-35185 XPS L702x : 2nd generation Intel Core i7-2720QM processor 2.20 GHz with Turbo Boost
2.0 up to 3.30 GHz
-230-11879 Display : 17.3in FHD 3D WLED TL (1920X1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
-490-12665 Graphics : 3GB NVIDIA GeForce GT 555M Graphics Card - 3D Capable

En zelfs expliciet nog:
-370-18915 Memory : 4096MB (1x4096) 1333MHz DDR3 Dual Channel
Dat zou dan goed moeten zitten.

Configureerde overigens ook eind febr mijn laptop, alleen net voor het bestellen was de site over de kop gehaald en mijn originele samenstelling niet meer geldig. Toen 1 maart nieuwe gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rundfunk rudi
reply van Dell

blabla...

Here's the information from out training materials:
The Dell? XPS? L702X has 2 DIMM sockets and 4 DIMM sockets. Motherboard with 1GB Video RAM have 2 DIMM sockets and Motherboard with 3GB Video RAM have 4 DIMM sockets.

I can see in our database that your computer shold have the motherboard with 3 GB video RAM, right?
Therefore, it should have 4 memory slots under the memory door.

Does your computer really have the motherboard with nVidia GeForce GT 555M with 3GB video memory?
Please check it in nVidia Control Panel.

Please send me also a picture of the memory slots when the memory modules are removed (jpg up to 2 MB).

Thank you in advance.

Have a nice day.

Kind regards,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-01-2022
rundfunk rudi schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:56:
reply van Dell

blabla...

Here's the information from out training materials:
The Dell? XPS? L702X has 2 DIMM sockets and 4 DIMM sockets. Motherboard with 1GB Video RAM have 2 DIMM sockets and Motherboard with 3GB Video RAM have 4 DIMM sockets.

I can see in our database that your computer shold have the motherboard with 3 GB video RAM, right?
Therefore, it should have 4 memory slots under the memory door.

Does your computer really have the motherboard with nVidia GeForce GT 555M with 3GB video memory?
Please check it in nVidia Control Panel.

Please send me also a picture of the memory slots when the memory modules are removed (jpg up to 2 MB).

Thank you in advance.

Have a nice day.

Kind regards,
Ik ben ook wel benieuwd naar de uitkomst hiervan, wat ga je ze terug mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Als het goed is en meezit komt mijn laptop morgen binnen. Heb net nog een Corsair F60 SSD besteld voor in de laptop. Kan wel kijken hoeveel geheugenbankjes ik heb en kan gebruiken maar zo te zien is het mysterie al opgelost

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xardy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Mijn dell xps 17 is vandaag toegekomen. Heb de i7 2720Qm, 4GB ram, met full hd 3d scherm en de 555GT met 3GB video ram.

Eerste dat ik heb gedaan is gekeken of ik 4 geheugen slots heb en dit is ook zo. De 2 onderste slots zijn in gebruik en daarboven kan ik nog 2 reepjes plaatsen.

Het enige dat ik graag had gehad is een backlit keyboard maar dit stond en staat volgens mij nog steeds niet als optie op de belgische site en telefonisch werd mij eind februari gezegt dat het niet mogelijk was om een backlit keyboard te krijgen. Iemand enig idee of ik een azerty backlit keyboard appart kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
xardy schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:35:

Eerste dat ik heb gedaan is gekeken of ik 4 geheugen slots heb en dit is ook zo. De 2 onderste slots zijn in gebruik en daarboven kan ik nog 2 reepjes plaatsen.
Wel ook de "clipjes" die er zitten voor de slots ? aangezien blijkt dat die bij andere ontbreken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij de andere zit het geheugen bovenin gemonteerd.
en er mist meer dan alleen de haakjes.

ook de Pal waarmee je het geheugen maar op 1 manier kan plaatsen ontbreekt..

ik probeer dell nu al een week te bereiken per mail omdat ik niet kan bellen op mijn werk maar ze reageren gewoon simpelweg niet...

nu is de laptop al van werk in uitvoering naar productie (vrijdag) naar verzending (maandag) gegaan.

oftewel als het verhaal wat nu toch wel 100% bevestigd lijkt heeft dell dus een probleem die ze mogen oplossen. Heb zwart op wit staan dat er 4 banken in zitten. En dit heb ik ook gevraagd vlak voor de bestelling zelf. Dus ben benieuw hoe dit opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhhhh WTF???

19:20 en chat dell al gesloten????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xardy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Teutates schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:15:
[...]

Wel ook de "clipjes" die er zitten voor de slots ? aangezien blijkt dat die bij andere ontbreken..
Ja ook de clipjes. Ik beide reepjes langs dezelfde kant boven elkaar plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
xardy schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:35:
...
Iemand enig idee of ik een azerty backlit keyboard appart kan bestellen?
Of proberen het part number van het back-let keyboard vast te krijgen en bestellen, of met dell bellen en vragen of ze het kunnen upgraden.
Er staat op mijn offerte trouwens FRENCH AZERTY, maw het is een frans back-lit keyboard en dus zijn enkele speciale tekens anders geplaatst (no big deal imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
xardy schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:21:
[...]

Ja ook de clipjes. Ik beide reepjes langs dezelfde kant boven elkaar plaatsen.
ah oke bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
NxCPU schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:40:
[...]
Thanks. Maar is dat met 3D panel (dus zonder switchable graphics) ?
Geen 3D hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
De mijne is binnen, de 3D panel gegevens heb ik in het andere topic geplaatst voor de liefhebbers.
Welk andere topic?
Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
OK, thanks. Ik ga dus met kortere tijden voor de batterijduur rekening houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rundfunk rudi
update betreffende de DIMM slots bij de 3g 555M kaart ZONDER 3D. (900p dus)

Thank you for the information and picture.

To be honest, this is quite confusing even for us, the technical support. According to our training materials, the motherboards with 1GB video memory should have 2 memory slots and the motherboards with 3GB video memory should have 4 memory slots.

However, I just found out that there are 2 types of motherboards with 3 GB video memory. One has 2 memory slots and the other one has 4 memory slots. We are mounting the motherboards with 4 memory slots only to XPS L702X computers with 3D LCD panel.
Therefore, your laptop has the motherboard with only 2 memory slots.

I am sorry about that.

When you were ordering this computer, did they tell you that it will have 4 memory slots?
I can see that this order was created by sales representative Sxxxxxxxxxxxx.
Therefore, I recommend you calling our Sales department and complain about it. The number of your case is xxxxxxx

As your computer doesn't have any hardware failure, I am afraid that i won't be able to help you with this case.
Thank you for comprehension.

Kind regards,

Tibor Rendek
E-Mail Support
Dell | CSMB Customer Service
CER_Services_Email1@dell.com

voorlopig van het kastje naar de muur. maar ga natuurlijk gewoon proberen het board met 4 slots te verkrijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Dus het komt er nu op neer dat je enkel 4 slots krijgt als je de GT 555 M EN 3D scherm bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Mja, als je met een iets mindere GPU genoegen neemt, en een numpad niet echt op je wensenlijstje staat ben je met de XPS 15 1080p beter geholpen, voor hetzelfde geld van een XPS 17 met 900p scherm zo ongeveer.
Scheelt ook nog een halve kilo laptop en een lichtere adapter in de rugzak.

Ik ben blij dat de mijne in 't vliegtuig zit, hoef ik die keuze niet meer te maken...
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannes_
  • Laatst online: 04-11-2024
Zijn er nog mensen die football manager niet kunnen spelen met de L702x ? Telkens als ik een match speel (3d-modus) dan crasht het spel. Ik vind niet direct een fix hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voorlopig van het kastje naar de muur. maar ga natuurlijk gewoon proberen het board met 4 slots te verkrijgen
Hoewel het lijkt alsof ik safe zit met een 3d 3gb fhd configuratie: als ie bij aankomst geen 4 slots heeft gaat ie retour afzender inclusief al lang geleverde geheugenreepjes ( 4x4gb ).
Dat kan mooi met de wet koop op afstand in de hand. Let wel op dat de zichtstermijn max 7 dagen is (!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hannes_ : ik had ook last van- die Football Manager crash, maar heb hem kunnen verhelpen door alle grafische instellingen aan te zetten (Pictogram van de toepassing rechtsklikken, dan onder 'Uitvoeren met grafische' kiezen voor 'Standaard grafische processor wijzigen'. Daarna heb ik onder 'Geef de instellingen op voor dit programma' alles aan gezet)

Nu lopen de 3D matches al een half seizoen als een zonnetje!

Waarschijnlijk zit het in 1 van die instellingen, maar had geen zin om dat verder uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Nu online
Zo mijn XPS is binnen gekomen en snel uitgepakt uiteraard!
1e indruk is erg nice! niet te groot en de 9 cells baterij steekt maar een klein beetje uit. Zat voor ongeveer 90% vol.

Ik wilde gelijk een versie Windows installatie op de SSD installeren maar ik heb dus de USB stick niet goed geprepareerd waardoor dit nu nog niet kan en ik niet thuis ben. In de installatie van Dell zit veel troep verstopt.

Backlit toetsenbord bevalt echt goed zo in het schemer/donker! Geluid is superieur (heb tot nu toe nog maar 1 nummer geluisterd maar klonk super voor een laptop).

Voor de rest kan ik er nog niet veel over zeggen. Morgen installeer ik Windows op de SSD en dan zal de laptop nog vele malen sneller zijn. SSD plaatsen is een makkie trouwens, nog geen 5 minuten werk. Betreffende de geheugenbankjes kan ik er maar 2 gebruiken (niet 3d versie met een gt550m).

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Laatst online: 22-08 18:31
---------------------

[ Voor 132% gewijzigd door angelico66 op 24-03-2011 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucket
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:41
Vandaag ook de XPS 17 besteld (i7-2720QM, 1600x900, GT555M, 500GB). Kreeg daarnet al een bevestiging dat de order geaccepteerd was en hij op "werk in uitvoering" staat. :)

De vraag: ik wil, als de laptop straks staat te blinken op mijn tafel, een SSD inbouwen. Maar dan wil ik 100% zeker weten dat het SATA-III poorten zijn. De Dell-chat zegt van wel, maar ik heb hier ook ergens gelezen dat het een mix van SATA-II en SATA-III is. Kan iemand aub uitsluitsel geven, zodat ik de goede SSD kan bestellen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Bucket schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:38:
Vandaag ook de XPS 17 besteld (i7-2720QM, 1600x900, GT555M, 500GB). Kreeg daarnet al een bevestiging dat de order geaccepteerd was en hij op "werk in uitvoering" staat. :)

De vraag: ik wil, als de laptop straks staat te blinken op mijn tafel, een SSD inbouwen. Maar dan wil ik 100% zeker weten dat het SATA-III poorten zijn. De Dell-chat zegt van wel, maar ik heb hier ook ergens gelezen dat het een mix van SATA-II en SATA-III is. Kan iemand aub uitsluitsel geven, zodat ik de goede SSD kan bestellen?!
De Intel Chipset ondersteunt max. 2 SATA III poorten, de fabrikant meer wil, moeten ze een third-party chip inbouwen (nvt bij de XPS 17). De XPS 17 zou normaal 2 SATA III poorten voor de twee HDD's / SSD's moeten hebben, EN nog 2 SATA II poorten voor de optische drive en eSATA poort.

Trouwens, als je die Vertex 2 van je sig wil inbouwen, maakt het niet veel uit of je nu SATA II of III hebt.
Bij de Vertex 2 zal SATA II weinig tot geen bottleneck van het systeem zijn, pas als je een C300/400, Vertex 3, Intel 510... gaat inbouwen heb je echt SATA III nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door Sk0Ne op 23-03-2011 23:08 . Reden: vertex 2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucket
Sk0Ne schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:04:
[...]

De Intel Chipset ondersteunt max. 2 SATA III poorten, de fabrikant meer wil, moeten ze een third-party chip inbouwen (nvt bij de XPS 17). De XPS 17 zou normaal 2 SATA III poorten voor de twee HDD's / SSD's moeten hebben, EN nog 2 SATA II poorten voor de optische drive en eSATA poort.

Trouwens, als je die Vertex 2 van je sig wil inbouwen, maakt het niet veel uit of je nu SATA II of III hebt.
Bij de Vertex 2 zal SATA II weinig tot geen bottleneck van het systeem zijn, pas als je een C300/400, Vertex 3, Intel 510... gaat inbouwen heb je echt SATA III nodig.
Dank voor antwoord. Theoretisch zou het mixed-SATA-verhaal bij de XPS 17 moeten spelen. Is er iemand die dit middels een test of screenshot van een programma kan bevestigen?

Ennuh, nee... de Vertex 2 blijft in de huidige M1530 zitten. Mijn vrouw vond het snelle opstarten van W7 en de applicaties wel voordelen bieden ;)
Zit te denken aan de 120GB Vertex 3... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Nu online
Inmiddels is mijn XPS 17 voorzien van een verse installatie op de SSD.
Gaat heerlijk rap nu! Gisteren bezig geweest met de drivers installeren en heb ze volgens mij zo goed als allemaal. Niet alles was nodig geweest van wat ik heb geinstalleerd maargoed dat zien we later wel. Gisteren de accu helemaal leeg gemaakt en vannacht opgeladen. Met een beetje browsen en wat kleine applicaties insatlleren word er weergegeven dat de accu tussen de 8 en 9 uur mee gaat.

Heb gisteren wel mijn scherm schoon moeten maken.. zaten hier en daar wat vegen op. Niet al te netjes maargoed als dat alles is hoor je mij ook niet klagen.
Wifi werkt lekker snel, bij mijn vriendin haal ik het maximum van de verbinding. Nu ik thuis op zolder zit is het een drama maar dat ligt aan de (simpele) netgear router die ziggo heeft meegeleverd. Haal maarliefst 30 kb/s als ik boven op zolder zit met de laptop 8)7. Dus dat word of een verdieping naar beneden of een draadloos APN op de 1e verdieping neerzetten voor een beter signaal boven. Om er nou een netwerkkabel in te stoppen is ook zo wat ;)

Het geluid van de laptop is subliem. Gisteren wat nummertjes geluisterd en ik kan er niks anders over zeggen. Volgens mij is het geluid helemaal naar wens aan te passen maar dit moet ik nog verder uitzoeken.

De fan hoor ik nauwelijks. Niet dat ik de laptop al zwaar belast hebt maar ik hoor deze zeker niet om de 10 seconden aanslaan. Gisteravond heb ik de fan helemaal niet gehoord. Ik zal dezer dagen nog is kijken wat de temp. is van de processor enzovoorts.

Het backlit toetsenbord typt heerlijk en vooral savonds zijn de verlichte toetsen erg leuk en handig om te zien! Toetsen liggen niet te ver uit elkaar en de afstand van je handpalm tot waar je typt is bij mij precies goed

Meer kan ik er nog niet over zeggen, dit komt in de loop van volgende week als ik de laptop meer gebruikt heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
@sjorremans: Welke SSD heb jij erin zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Nu online
wagt schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:43:
@sjorremans: Welke SSD heb jij erin zitten?
Corsair F60
Kon ook wel wachten op de 3e generatie SSD's maar ik doe er niet veel anders op als browsen/surfen/documentatie/filmpje kijken en heel soms een potje call of duty 4.

Ik vind het snel zat zo!
Als je echt tot het uiterste wilt gaan moet je voor een SATA-600 SSD gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
tjonge, die renders op de website van Dell doen echt geen recht aan de uitstraling van de nieuwe XPS...

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wagt > ik heb intel SSD 80gb x25 erin ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:18

koelebobes

Wen BTC €100K

ik wil graag iemand bij dell persoonlijk spreken over het samenstellen van de laptop niet iemand via de chat is dit mogelijk zonder dat ik een xpress nummer moet invoeren ? heeft iemand een telefoon nummer ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucket
koelebobes schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:41:
ik wil graag iemand bij dell persoonlijk spreken over het samenstellen van de laptop niet iemand via de chat is dit mogelijk zonder dat ik een xpress nummer moet invoeren ? heeft iemand een telefoon nummer ?
Op www.dell.nl in de rechterbovenhoek : 020 674 4873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

XPS17
Inbegrepen bij uw systeem:
KLEUR KEUZE Silver Anodized Aluminum Cover bewerken
PROCESSOR 2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Nederlands bewerken
SYSTEM RECOVERY Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen bewerken
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Office Starter 2010 – Nederlands bewerken
SERVICES EN SUPPORT 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return bewerken
ACCIDENTAL DAMAGE-BESCHERMING Geen Accidental Damage-support bewerken
DATASAFE ONLINE BACK-UP DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar bewerken
BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands bewerken
LCD-SCHERM 17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera bewerken
GRAFISCHE KAART 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Graphics Card bewerken
GEHEUGEN 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096] bewerken
HARDE SCHIJF 500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) DVD+/-RW (DVD, CD read and write) bewerken
TOETSENBORD Backlit US/Internationaal Qwerty toetsenbord bewerken
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh) bewerken
TV-TUNER TvTuner niet inbegrepen bewerken
Accessoires
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR) bewerken

1099,-

Is dit een mooie setup ? moet ik gaan voor de 550m of de 555m. ? en zal ik gaan voor de 1900x1080p zonder 3D of voor de 1600x900 ? zit daar veel verschil in ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Nu online
Ik heb net even coretemp geinstalleerd.

Temperaturen van de cores zijn zo'n 44/45 graden op de laagste clocksnelheid.
Onder volle load lopen de temperaturen op tot zo'n 67 tot 70 graden.

Niks aan doen zou ik zeggen, zo vaak komt de laptop niet voor lange tijd onder 100% load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Wordt een XPS 17 warm als ie de grafische kaart gaat gebruiken ? ik lees net dat ie dan echt heel heel wordt.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
koelebobes schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:52:
XPS17
[...schaamteloos neergeplempte config met veel te veel CAPS...]

1099,-

Is dit een mooie setup ? moet ik gaan voor de 550m of de 555m. ? en zal ik gaan voor de 1900x1080p zonder 3D of voor de 1600x900 ? zit daar veel verschil in ?
ten eerste MOET je niets, maar je hebt de keuze. Als je niet eens de moeite neemt om te melden wat je er zoals mee gaat doen is advies onmogelijk.

Daarnaast is er geen 1080p optie zonder 3D.
Ook daarbij is geen advies mogelijk zonder onderbouwing van jouw (verwachtte) gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Ik ga ermee gamen en studeren. Dus wordt het de GT550 of de GT555? waar ik ook mee zit is het niet zo dat je volgens de wet 2 jaar garantie hebt op producten? waarom geeft dell maar 1 jaar ? of heb ik wel gewoon 2 jaar maar doe ik iets fout :P

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:32

RMX

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je beter zo min mogelijk geheugen kon bestellen, en die 4 GB er los bij kopen.

Na veel gelezen te hebben ga ik ook voor een XPS 17.
Ik meen dat hier altijd een dual HDD bay in zit toch?
SSD in mijn PC bevalt, na 3 maanden, nog zeer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Nu online
RMX schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:15:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je beter zo min mogelijk geheugen kon bestellen, en die 4 GB er los bij kopen.

Na veel gelezen te hebben ga ik ook voor een XPS 17.
Ik meen dat hier altijd een dual HDD bay in zit toch?
SSD in mijn PC bevalt, na 3 maanden, nog zeer goed!
Je kan inderdaad 2 hardeschijven kwijt in de XPS17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:52
koelebobes schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:11:
Ik ga ermee gamen en studeren. Dus wordt het de GT550 of de GT555? waar ik ook mee zit is het niet zo dat je volgens de wet 2 jaar garantie hebt op producten? waarom geeft dell maar 1 jaar ? of heb ik wel gewoon 2 jaar maar doe ik iets fout :P
Zie de algemene voorwaarden van Dell België.
GARANTIE T.O.V. CONSUMENTEN
8.1 Dell garandeert t.o.v. Consumenten dat Producten op het moment van levering in overeenstemming zijn met de overeenkomst. Iedere afwijking van de overeenkomst, welke bestaat op het moment van levering van de Producten en welke binnen twee jaar na de levering van de Producten wordt ontdekt en binnen de twee maanden na de ontdekking aan Dell wordt meegedeeld, zal door Dell gratis worden hersteld of vervangen, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de Consument, tenzij dit onmogelijk of buiten verhouding zou zijn. Indien herstelling of vervanging onmogelijk of buiten verhouding is, of Dell dit niet kan doen binnen een redelijke termijn of zonder ernstige overlast voor de Consument, dan heeft de Consument recht op een passende vermindering van de prijs of de ontbinding van de overeenkomst. Na een periode van 6 maanden na levering rust de bewijslast van de afwijking bij de Consument. De Return Policy is van toepassing.
Bron: http://www1.euro.dell.com...dhs1&l=nl&s=dhs&~lt=popup

Ik zie net dat voor Dell Nederland de voorwaarden anders zijn. Daar geldt er maar een standaard garantie van één jaar
8. Garantie
Dell garandeert dat Producten anders dan Producten van Derden gedurende twaalf maanden vanaf de Leveringsdatum vrij zullen zijn van gebreken, tenzij anders in de orderbevestiging is overeengekomen. Indien het Product binnen de garantietermijn een gebrek vertoont, zal Dell het binnen een redelijke termijn kosteloos herstellen of vervangen.
Bron: http://www1.euro.dell.com...dhs1&l=nl&s=dhs&~lt=popup).

[ Voor 9% gewijzigd door c-mattic op 24-03-2011 13:40 . Reden: Dell Nederland verschillend ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
koelebobes schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:52:
Volgens mij heeft die 555m niet echt heel veel meerwaarde ten opzichte van de 550m. Misschien als je veel gaat gamen dat het voordeel oplevert, maar voor dagelijks gebruik in ieder geval niet. 1080p of 900 is meer de vraag of je dik 200 euro extra, het waard vind om meer op je scherm kwijt te kunnen. Er is nog weinig bekend of het scherm verder beter is tov de 900 (op resolutie en 3d na dan). Ik heb zelf het 900 scherm en dat bevalt prima. Ik zou in ieder geval NIET voor 6gb gaan. Hoogstens via de helpdesk proberen om de 2x2gb te laten wijzigen in 1x4. Misschien dat het een tientje duurder is, maar dan hoef je de boel niet te vervangen. Daarna kun je voor minder dan de meerprijs van 4GB naar 6GB een extra 4GB bankje kopen, zit je op 8GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

hoeveel bespaar ik daar ongeveer mee ?? totaal

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
c-mattic schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:38:
[...]

Zie de algemene voorwaarden van Dell België.

[...]

Bron: http://www1.euro.dell.com...dhs1&l=nl&s=dhs&~lt=popup

Ik zie net dat voor Dell Nederland de voorwaarden anders zijn. Daar geldt er maar een standaard garantie van één jaar.

[...]

Bron: http://www1.euro.dell.com...dhs1&l=nl&s=dhs&~lt=popup).
Ik heb het idee dat de regels hier precies eender zijn, maar dat de Belgische overheden de verkopers die met misleidende teksten komen wat meer achter de broek zitten.

Daar kan de NL overheid nog veel van leren.
koelebobes schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:53:
hoeveel bespaar ik daar ongeveer mee ?? totaal
wat dat betreft ben je misschien een stuk meer geholpen met een XPS 15. Langere accuduur (want Optimus technologie), compacter (dus mobieler) een stuk goedkoper icm het 1080p scherm. Alleen de gpu is iets minder (vraag is of je daar last van gaat hebben) en slechts 1 harddrive en max. 8GB geheugen (over 2 banken te verdelen).
(Overigens: met minder pixels op je scherm kun je met een lichtere GPU toe)

Ik zou je dan ook dringend willen adviseren om serieus de XPS 15 te overwegen.

[ Voor 29% gewijzigd door guapper op 24-03-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 12:32
wagt schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:51:
[...]
Er is nog weinig bekend of het scherm verder beter is tov de 900 (op resolutie en 3d na dan). Ik heb zelf het 900 scherm en dat bevalt prima. Ik zou in ieder geval NIET voor 6gb gaan. Hoogstens via de helpdesk proberen om de 2x2gb te laten wijzigen in 1x4. Misschien dat het een tientje duurder is, maar dan hoef je de boel niet te vervangen. Daarna kun je voor minder dan de meerprijs van 4GB naar 6GB een extra 4GB bankje kopen, zit je op 8GB.
wat ik hoor is dat de 1080p scherm een stukje beter is dan de 900p scherm (naast dit vind ik zelfs 1080 nog erg jammer (en baal daar flink van) het had van mij nog wel hoger gemogen dus 1200p of meer, ik snap echt niet dat mensen op een 17" scherm 900 lijntjes wil hebben, dan blijf je toch aan het scrollen)
daarnaast als je wel voor het 1080p scherm gaat en de 555 doet dan heb je 4 geheugen banken dus dan kun je de 2x2GB er prima in laten zitten en dan gewoon 2x4GB er bij komen (50 euro stuk) dan zit je met 12GB wel een tijdje goed :)

Het gebruik van de 550 tov 555 is vrij wel gelijk. dus daar hoef je het niet voor te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door joco op 24-03-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er iemand een telefoon nummer van dell met betrekking tot fouten in de levering???

want dat mailen heb ik opgegeven heb ze nu tot 3x toe gemaild en nog geen 1 reactie mogen ontvangen.

Ik moet namelijk even bellen over de mij toegezegde 4 banken welke ik zoals verwacht niet in mijn laptop aangetroffen heb.

en die knuppels van de chat geven mij een nummer in het engels voor technische ondersteuning.. ja wtf moet ik daarmee? toveren hun er 2 bankejs bij ofzo??? ik moet hiervoor volgens mij sales hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
heeft iemand de 2 hdd sata poorten al kunnen testen?

hier: http://forum.notebookrevi...hread-12.html#post7290328

zijn er een aantal nog niet zo zeker van, maar dat zou ik wel shit vinden als zeker de 1ste geen Sata600 zou zijn..Aangezien ik er een Vertex 3 in wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiantThunder
  • Laatst online: 03-03-2023
Ik heb juist mijn L702x eens opengevezen om er mijn extra geheugen in te steken.
Nadat ik 3 tot 5 keer heb gevraagd of er wel degelijk 4 geheugenslots waren, kom ik nu tot de constatatie dat er effectief slechts 2 slots zijn.
Ik had dit natuurlijk wel verwacht na alles wat ik op het internet had gelezen en ben dus ook zo vooruitziend geweest om niet direct 16 GB geheugen (4x4GB) te kopen, maar toch te gaan voor 8 GB.
Het zuigt natuurlijk, maar momenteel kan ik nog verder met 8GB en tegen de tijd dat dat te weinig wordt koop ik een nieuwe laptop of gewoon 2 reepjes van 8GB.

Voor de mensen die dus nog twijfelen:
geen 3D == 2 geheugenslots
wel 3D == 4 geheugenslots

Oh ja, zijn er mensen die weten hoe je kan zien of een poort een SATA II of III poort is ? (eventueel door de laptop open te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
RadiantThunder schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:08:
Oh ja, zijn er mensen die weten hoe je kan zien of een poort een SATA II of III poort is ? (eventueel door de laptop open te doen)
Ik denk niet dat een OEM als del color coded SATA poorten gaat hebben, dus kan je het enkel bevestigen door te testen met SATA III SSD. Op NBR zijn er wel al mensen die een of ander gigabyte progje toonden dat ze wel degelijk over SATA III beschikken, maar daar stond ook bij dat ze Intel B2 rev. waren. (wat wel weg ging na de bios update + bios reset, maar toch...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
RadiantThunder schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:08:
..........

Dat zou ik ook niet weten. Maar je kunt wel bepalen wat de fabrikant "enabled" heeft. Bij de instructies van Intel om te bepalen of je een problematische SNB SATA controller hebt, staat : apparaten aangesloten op de poorten 2 t/m 5 met de aanduiding "Intel(R) 6 Series" (de 3Gbps SATA2 poorten van de SNB chipset) : Chipset Circuit Design Issue Identified .
Om de 6Gbps SATA3 poorten van de SNB chipset te vinden moet je dus zoeken naar "Intel(R) 6 Series" in combinatie met poorten 0 en 1.
Nadeel is wel dat er iets op de poorten aangesloten moet zitten om in device manager te verschijnen. Dat zal met poort 0 wel geen probleem zijn.
Wel is er een oplossing om ook dat te laten zien waar niets op aangesloten is (stond nog in mijn bookmarks) : Nonpresent Devices in Device Manager in Windows 7

Dus aansluiten maar en in device manager controleren. Daarna de fysieke poort zelf markeren. Hoewel er wellicht een manier zal bestaan om het aan de connectors te zien?

[ Voor 17% gewijzigd door NxCPU op 25-03-2011 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroomm
  • Laatst online: 18-11-2023
Ik heb de mijne ook, heeft iemand al geprobeerd Battlefield:BC2 te spelen?

Loopt constant vast :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Voor de mensen die dus nog twijfelen:
geen 3D == 2 geheugenslots
wel 3D == 4 geheugenslots
EN de 555M als je de 550M doet heb je er volgens mij ook maar 2!
kun je toch vrij duidelijk zien hier:

http://configure.euro.del...lbsdt1&model_id=xps-l702x

Default met het 900p scherm heb je keuze tot 8GB (2x4)
als je dan het 1080p scherm doet heb je nog steeds maar keuze uit 2x4
als je dan de 550M 3d kiest dan nog steeds 2x4
alleen als je daarna ook de 555M kiest kun je tot 16GB er in zetten.

Ik heb de 555M daarom gekozen (de 1080p scherm wou ik sowieso) en omdat de 550 tov de 555 toch hetzelfde verbruikt heb ik de 555M alleen maar gekozen zodat ik 4 banken heb en default heb ik er gewoon 2x2GB in gezet en ga voor 90/100 euro er 2x4GB er bij in zetten.

Als Dell nu zo "handig" is geweest om te zien ik heb maar 2x2GB gekozen dus krijg je maar 2 sloten gaat hij in 1 streep weer terug naar Dell..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb em met 6gb (2+4gb bankje) besteld (idee van mijn vader, ik wou bellen voor 4gb met maar 1 keer een reepje van 4gb en er dan nog een bij te kopen.), en ik heb ook gewoon 4 geheugenplekken met clipjes. Heb trouwens ook de versie met 3d 1080p en de 555. Lijkt me dat er bij jou dus ook gewoon 4 werkende banken in moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Het 3D FHD scherm zou een LGD02C5 zijn.
Veel info is er blijkbaar nog niet over te vinden

oh stond blijkbaar al hier
en nog een leuke foto :D
Afbeeldingslocatie: http://www.sgb-e.com/images/dell/l702x_MB_revD.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door Sk0Ne op 25-03-2011 15:52 . Reden: foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 16:14
Vandaag ook eindelijk mijn XPS17 binnen gekregen. De laptop an sich ben ik dik tevreden over.
Alleen toch uitermate teleurstellend dat de afwerking mijn inziens nogal te wensen overlaat. Links van het touchpad steekt de behuizing zo'n 2mm uit en ook rechts van het numpad ter hoogte van de koptelefoonaansluitingen en de dvd-drive voel je een bobbel en steekt het iets omhoog.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2jg0bbr.jpg

Ben benieuwd met wat voor oplossing Dell hiervoor komt. Tot nu toe overheerst de terleurstelling.

Meer mensen hier last van?

[ Voor 5% gewijzigd door Melniek op 25-03-2011 15:57 ]

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.