[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 79.085 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net met Dell gebeld en gechat. Ze weten het volgensmij ook niet. Met bellen werd mij verteld dat het er 4 sloten beschikbaar waren voor de memory maar dat 1 hardeschijf in kan (zelf toen ik hem erop wees dat er op sit was anders stond)

Daarna de chat opgestart met dell en toen kon er wel 2 schijven in en de memory sloten moesten ook geen probleem zijn.

Men weet het gewoon niet
Teutates schreef op maandag 14 maart 2011 @ 08:45:
[...]

We hebben het eerder is overgehad in dit topic :) en toen is het gevraagd op de chat :P
En daar bleek dat ze het zelfde moederbord gebruiken.
Zou zelfs zo zijn dat later .... de optie voor 16gb voor gewone scherm wel een optie wordt.

(zou best kunnen met al die dell aanpassingen in hun opties)

Zou eventueel dingen zoals 2de hd slot (bevestigd) en het aantal 16gb ram met/zonder 3d beeldscherm erbij gezet worden in eerste post ?

Bijvoorbeeld:
3d scherm 16gb werkgeheugen (bevestigd)
gewoon scherm 16gb werkgeheugen (gerucht)(aangezien chat/helpdesk nogal tegenstrijdig kan zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:47
Dus een voorlopige conclusie wat betreft de DIMM sloten zou zijn:

i3 /i5: 2 sloten
i7: 4 sloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar je kan ook een i3 met 3d scherm bestellen, hoeveel sloten heb je dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-03-2024
Hahaha... ik weet eigenlijk niet of ik moet huilen of lachen nu. Wat een stelletje amateurs zijn het.

Die van de i3/i5 en i7 optie had ik nog niet gehoord.

Maar eeh..

Net gechat. Aziz Lamaafar bevestigd dat er gewoon 16 GB in kan bij de XPS17. Dat dit conform de technische specificaties is. Geeft me een optie om met de technische dienst te bellen. "ik weet zeker dat u de juiste info zult krijgen hierover".

Krijg ik iemand aan de lijn, die niet eens wist dat een xps17 een laptop was, maar werd doorgeschakeld naar de technische dienst. Iemand waarvan ik eerst twijfelde wat hij daar deed, maar uiteindelijk gaf hij aan dat hij er nog maar net werkte (gelukkig, vandaar zijn gebrek aan kennis over dell). Hij wist het niet precies (vond 16 gb in een laptop zowiezo vreemd veel). Vroeg een collega, komt met de melding dat alleen de alianware 32 gb aan kon. Dat was niet mijn vraag. Toen een hele tijd lekker gediscusieerd (wat is lekker). Waarbij we in een rondje bleven lopen, van ik kan bevestigen dat met 55m 3d videokaart 16gb in kan en bij de 550m in ieder geval 8gb. Ja lul dat wist ik al. Daar heb ik niets aan. Is er niemand bij de &%%&$ DELL die gewoon het 100% kan bevestigen? Het is alsof je een auto verkoopt, maar niet verteld wat er voor motor in zit. Slaat gewoon nergens op. Bel desnoods met het management om na te vragen hoe alles zit, schaf duidelijkheid, win daarmee klanten. Nu loop je het risico dat mensen hun laptop terugsturen (wat meer kost dan 4 geheugen bankjes optie). Maar goed... hij kon alleen bevestigen.... zucht... Ik zou bijna bij Dell willen werken om de boel om te gooien en spijkers met koppen te slaan...

Er is dus nog steeds geen duidelijkheid, en de medewerkers hebben om een of andere reden geen zin, om hier moeite voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
Volgens mij moeten er haast mensen zijn die inmiddels de nieuwe xps17 binnen hebben. Ik had 25 februari besteld, 25 maart zou die geleverd worden... (bij eerste bestelling was dat 21 maart) vanmorgen is de status op verzonden gekomen :-)... misschien ben ik de eerste die duidelijkheid kan verschaffen? Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ook Aziz gepraat en nu begrijp ik waarom hij dacht dat ik al met hem gesproken had. Had dezelfde vragen. Heb daarna wel mijn order geannuleerd (had een xps besteld zonder 3d en wil toch zeker weten van de 16 GB). Ga zo weer bellen voor een nieuwe offerte. Hebben jullie nog tips voor me ?
wagt schreef op maandag 14 maart 2011 @ 10:14:
Hahaha... ik weet eigenlijk niet of ik moet huilen of lachen nu. Wat een stelletje amateurs zijn het.

Die van de i3/i5 en i7 optie had ik nog niet gehoord.

Maar eeh..

Net gechat. Aziz Lamaafar bevestigd dat er gewoon 16 GB in kan bij de XPS17. Dat dit conform de technische specificaties is. Geeft me een optie om met de technische dienst te bellen. "ik weet zeker dat u de juiste info zult krijgen hierover".

Krijg ik iemand aan de lijn, die niet eens wist dat een xps17 een laptop was, maar werd doorgeschakeld naar de technische dienst. Iemand waarvan ik eerst twijfelde wat hij daar deed, maar uiteindelijk gaf hij aan dat hij er nog maar net werkte (gelukkig, vandaar zijn gebrek aan kennis over dell). Hij wist het niet precies (vond 16 gb in een laptop zowiezo vreemd veel). Vroeg een collega, komt met de melding dat alleen de alianware 32 gb aan kon. Dat was niet mijn vraag. Toen een hele tijd lekker gediscusieerd (wat is lekker). Waarbij we in een rondje bleven lopen, van ik kan bevestigen dat met 55m 3d videokaart 16gb in kan en bij de 550m in ieder geval 8gb. Ja lul dat wist ik al. Daar heb ik niets aan. Is er niemand bij de &%%&$ DELL die gewoon het 100% kan bevestigen? Het is alsof je een auto verkoopt, maar niet verteld wat er voor motor in zit. Slaat gewoon nergens op. Bel desnoods met het management om na te vragen hoe alles zit, schaf duidelijkheid, win daarmee klanten. Nu loop je het risico dat mensen hun laptop terugsturen (wat meer kost dan 4 geheugen bankjes optie). Maar goed... hij kon alleen bevestigen.... zucht... Ik zou bijna bij Dell willen werken om de boel om te gooien en spijkers met koppen te slaan...

Er is dus nog steeds geen duidelijkheid, en de medewerkers hebben om een of andere reden geen zin, om hier moeite voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-09 14:39
polpol schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 21:27:
Vandaag telefonisch een offerte laten maken:

Intel® Core™ i7-2630QM
Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem
17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900)
1GB NVIDIA® GeForce® GT 550M
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel
8x DVD+/-RW Optical Drive
500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive
Backlit US/Internationaal Qwerty
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)

Totaal € 820,- incl .10% korting en verzendkosten!
Nu krijg ik de offerte per email binnen...

Met bovenstaande specificaties maar wel met een 9-cel accu... kost hij ineeens € 742,00 :? :P

EDIT: Zie nu dit op de offerte: Geen beveiliging/antivirusbeveiliging, standaard zit er natuurlijk McAfee op. Zal daar het prijsverschil inzitten?

[ Voor 8% gewijzigd door polpol op 14-03-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
Misschien ben je te snel met annuleren geweest.
De manuals staan online:
http://support.dell.com/s...ems/xpsL702X/en/index.htm

Als ik daarin kijk zie ik alleen maar 4 slotjes (en geen melding van 2 slotjes), en 2 harddrive bays voor de L702x :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:53:
Had ook Aziz gepraat en nu begrijp ik waarom hij dacht dat ik al met hem gesproken had. Had dezelfde vragen. Heb daarna wel mijn order geannuleerd (had een xps besteld zonder 3d en wil toch zeker weten van de 16 GB). Ga zo weer bellen voor een nieuwe offerte. Hebben jullie nog tips voor me ?

[...]
Anti-virus (als slechtste getest!) er af laten halen. (zie hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:-(
wagt schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:18:
De manuals staan online:

Als ik daarin kijk zie ik alleen maar 4 slotjes (en geen melding van 2 slotjes), en 2 harddrive bays voor de L702x :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
Ik word helemaal gek, heb over deze zin heen gelezen.... dus het kan wel 2 zijn :-(

"Your computer may have two or four user-accessible SODIMM connectors depending on the configuration of your computer."

Bij de harde schijven zie ik niet zo'n tekst.. maar ja het blijft Dell :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

guapper schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:20:
[...]

Anti-virus (als slechtste getest!) er af laten halen. (zie hierboven)
Inderdaad. Zeker geen extra licenties of langere periode bijnemen en zodra je de machine binnen hebt de eerste actie uitvoeren : de-install McAfee.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net weer gebeld en offerte aangevraagd. Men geeft aan dat 4 sloten in de 3D en niet 3D zit. Wel heb ik een offerte gekregen voor beide om te kijken wat ik nu doe. De niet 3D was 200,- goedkoper dan de bestelling die ik had geannuleerd. Dus zo erg was het niet om te annuleren. Nu twijfel ik om toch de 3D versie te nemen ivm schermresolutie :-(
wagt schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:18:
De manuals staan online:

O ja de offerte was fout ze hadden de 3 jaar garantie weggehaald geen wonder dat ie goedkoper was :-(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
Men geeft ook aan dat er geen 4 sloten in de niet 3D zit. Het probleem is dat "men" heel divers is in de feiten.

Het lijkt wel bezigheidstherapie hier.

In de andere landen (oa duitsland) zie ik berichten dat het gisteren (zondag)?!? verzonden is, en dat het dinsdag aankomt. Dus met een beetje geluk ben ik woensdag of donderdag aan de beurt om te ontvangen. En dan ga ik gelijk kijken wat nu er wel en wat er niet in zit. Als DELL het niet kan... dan moet ik het maar doen ;-)

Voor de duidelijkheid, ik heb een xps17, 900p, 1GB 550m met 4GB memory besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomanW
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 12:53
Ik heb een vraag over Optimus: hoe werkt het in de praktijk? Ik lees vooral veel negatieve berichten over games die de NVidia GPU niet herkennen, texture-problemen, etc. Ik heb deze vraag ook al op notebookreview geplaatst en het antwoord gekregen dat dit tegenwoordig best wel meevalt. Kan iemand dit bevestigen?

Ik heb namelijk net de XPS17 besteld met de 555 en het 900p scherm. Als blijkt dat hij bijna waardeloos is voor gamen dan kan ik hem beter z.s.m. annuleren en de versie met het 3d scherm kopen (er van uitgaande dat het onmogelijk is om een niet-3d versie zonder Optimus te regelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
Aah.. net een bericht gekregen... geplande leverdatum 16 maart :-). Woensdagavond dus met nieuwe laptop spelen (of snel terugsturen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
RomanW schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:57:
Ik heb een vraag over Optimus: hoe werkt het in de praktijk? Ik lees vooral veel negatieve berichten over games die de NVidia GPU niet herkennen, texture-problemen, etc. Ik heb deze vraag ook al op notebookreview geplaatst en het antwoord gekregen dat dit tegenwoordig best wel meevalt. Kan iemand dit bevestigen?

Ik heb namelijk net de XPS17 besteld met de 555 en het 900p scherm. Als blijkt dat hij bijna waardeloos is voor gamen dan kan ik hem beter z.s.m. annuleren en de versie met het 3d scherm kopen (er van uitgaande dat het onmogelijk is om een niet-3d versie zonder Optimus te regelen).
Een pagina terug staat èèn en ander hierover geschreven. Dat wil je ZEKER even tot je laten komen.
Zoek naar de quote van notebookreview.

link naar het origineel op notebookreview hier.

[ Voor 8% gewijzigd door guapper op 14-03-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
RomanW schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:57:

Er zijn idd bijkbaar redelijk wat problemen met optimus in de praktijk. Hoe het dus werkt (en waarom niet met de 3D) staat in een van mijn posts op de vorige pagina. Bij dell hebben ze mij nu verzekerd dat je wel de dGPU kan uitschakelen in het BIOS. Maarjah... ondertussen hebben ze bij mij toch wel al hun geloofwaardigheid verloren... Hoe dan ook, ik denk dat ik hem deze week zal bestellen, met FHD scherm dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik ben ook wel reuzebenieuwd naar het aantal geheugenslots.. Op de chat kreeg ik de melding dat er 4 slots waren, ongeacht het type scherm. Op de Dell website zelf staat ook dat er 16 GB maximaal in kan (zonder vermelding over het scherm), dus in principe zou ik in mijn bestelde laptop dus 4 latjes moeten kunnen prikken, ook al heb ik het HD scherm niet, anders is mijn laptop immers niet wat Dell verkondigt.. (Of mis ik iets, en bestaan er ondertussen al latjes van 8 GB?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries007
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-07 15:57
ik denk niet dat het aantal slots veranderd aangezien ze dat afhankelijk is van het moederbord, het zou absurt zijn een ander moederbord te nemen is hetzelfde type laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren bestelling gedaan. xps 17, i7-2720qm, 4gb intern, 3d fhd scherm. & los 4x4gb modules.

Wel de mail ontvangen met een internet nummer, maar nog geen bevestiging van de bestelling. 't zal toch niet dat ze nu weer gaan prutsen aan de leveringen ( al dan niet als gevolg van de gebuertenissen in Japan) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duurt tot 48 uur om je order te verwerken.
bij mij duurde het ook een goede 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dries007 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 18:07:
ik denk niet dat het aantal slots veranderd aangezien ze dat afhankelijk is van het moederbord, het zou absurt zijn een ander moederbord te nemen is hetzelfde type laptop
easy as dell always like **** ;)
ik zie ze er nog toe in staat ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:25
Sk0Ne schreef op maandag 14 maart 2011 @ 16:52:
[...]

Er zijn idd bijkbaar redelijk wat problemen met optimus in de praktijk. Hoe het dus werkt (en waarom niet met de 3D) staat in een van mijn posts op de vorige pagina. Bij dell hebben ze mij nu verzekerd dat je wel de dGPU kan uitschakelen in het BIOS. Maarjah... ondertussen hebben ze bij mij toch wel al hun geloofwaardigheid verloren... Hoe dan ook, ik denk dat ik hem deze week zal bestellen, met FHD scherm dan
Misschien ook de reden waarom microsoft niet optimus wou ondersteunen. Zij waren hier namelijk tegen.

In de link staat wel: punkbuster games. Misschien worden alleen die getroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
F1xxer schreef op maandag 14 maart 2011 @ 18:57:
[...]

Misschien ook de reden waarom microsoft niet optimus wou ondersteunen. Zij waren hier namelijk tegen.

In de link staat wel: punkbuster games. Misschien worden alleen die getroffen.
Nee, het zou meer zijn als dat. Als ik het zelf goed begrijp zou het een groot probleem zijn dat het beeld langs het geheugen van de IGP zou moeten passeren, waardoor veel mensen last zouden hebben van ghosting op hun scherm. Leuke techniek die Optimus, maar het staat dus voolopig nog in zijn kinderschoenen. Misschien is zo'n Lucid Hydra chip een beter alternatief, maar dat is (voorlopig) nog niet te vinden voor laptops :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crossfire met een AMD IGP en dedicated GPU ;)
...Maar ook dat gaat nog even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCIAL
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:31
XPS 17 met sandybridge is binnen :D windows prestatie index -> Afbeeldingslocatie: http://img571.imageshack.us/img571/9783/naamloosan.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit. Ben nu wel benieuwd of er plek is voor een tweede hardeschijf en of er 4 memory sloten beschikbaar zijn :-)
tvslaap schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:42:
XPS 17 met sandybridge is binnen :D windows prestatie index -> [afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
1.0 t/m 7.9 windows faal -.-

Ziet er goed uit :)
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:49:
Ziet er goed uit. Ben nu wel benieuwd of er plek is voor een tweede hardeschijf en of er 4 memory sloten beschikbaar zijn :-)
Inderdaad :) laat het ons horen als je wilt aub =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCIAL
Even de Bad Company 2 installatie afronden, ik laat het over een half uurtje weten :P
-- De standaard DVD-drive is niet bepaald om over naar huis te schrijven :( De leessnelheid valt in het niet vergeleken met de desktopvarianten.

Optimus technologie werkt met 3d-profielen die door intel geupload worden. Ook kunnen gelukkig applicaties worden geselecteerd die standaard met de nvidia kaart worden gestart. Spellen die onbekend zijn bij het grote publiek hebben hierdoor toch de mogelijkheid om de IGP te ditchen.

Shiny Nvidia Control Panel -> Afbeeldingslocatie: http://img806.imageshack.us/img806/1556/naamloosg.th.jpg

[ Voor 84% gewijzigd door TCIAL op 14-03-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKnoodle
  • Laatst online: 12:00
Wat zijn je specs? Wel leuk om te weten..

Er is 15 dagen vertraging voor laptops met 3D scherm en kaart.
Ivm leveringsprobleem met de 3D kaarten van Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:28:
Crossfire met een AMD IGP en dedicated GPU ;)
...Maar ook dat gaat nog even duren.
Ipv 2d snelheden bij videokaarten misschien nog lagere snelheden neerzetten via terug clocken. Maar of die kaarten er tegen kunnen?

@ die score: wauw... mn q6600 desktop haalt niet eens zo hoog... oO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCIAL
proc is 2630QM en videokaart is GT 550M, nu gaat laptopje even uit voor de ramsloten/drivebay's te inspecteren.
-- Er zijn 2 ruimtes voor hardeschijven, naast de ingebouwde schijf van 500Gb is er dus nog 1 vrij slot.

! Er zijn maar 2 Ramsloten ! Er is 2x 2Gb aangesloten bij mijn laptop, op het moment is er dus GEEN vrij slot.

[ Voor 49% gewijzigd door TCIAL op 14-03-2011 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKnoodle
tvslaap schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:30:
proc is 2630QM en videokaart is GT 550M, nu gaat laptopje even uit voor de ramsloten/drivebay's te inspecteren.
-- Er zijn 2 ruimtes voor hardeschijven, naast de ingebouwde schijf van 500Gb is er dus nog 1 vrij slot.

! Er zijn maar 2 Ramsloten ! Er is 2x 2Gb aangesloten bij mijn laptop, op het moment is er dus GEEN vrij slot.
Dus nu is het bevestigd dat de standaard model over 2 sloten en 3D uitvoering 4 sloten beschikt.
Wel vreemd dat ze 2 verschillende moederborden leveren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor het uitzoeken. Zelf heb ik de variant met de GT555M (niet 3D) besteld men heeft toen verteld dat er wel 4 sloten is zaten. Dus dit zal wel niet kloppen. Kan nu wel weer de order annuleren, maar de 3D variant is te duur en er is geen andere laptop voor dezelfde prijs met deze specs :-(

O ja heb net maar weer eens een mailtje gestuurd naar Dell hierover
tvslaap schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:30:

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img860.imageshack.us/img860/8459/dellxpsl702xunderside2.jpg

toch weer punt van discussie hier mogelijk..
de tekst vermeld bay C & D
echter lijken er geen haakjes zichtbaar.

@hknoodle
zou jij een foto kunnen maken hiervan ben benieuwd hoe dit nu precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wel een sleuf om het geheugen in te plaatsen ?
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:59:
[afbeelding]

toch weer punt van discussie hier mogelijk..
de tekst vermeld bay C & D
echter lijken er geen haakjes zichtbaar.

@hknoodle
zou jij een foto kunnen maken hiervan ben benieuwd hoe dit nu precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik de achterste bekijk lijkt de sleuf mij niet diep genoeg...

maar waarom dan weer de bovenste aansluiting nemen en niet de onderste???

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKnoodle
@mrveenie

Heb die van mij nog lang niet binnen..
Je leest bij de meeste reviews dat de 3D wel 4 sloten heeft.
Dell geeft het in principe ook zelf aan, als je besteld zie je bij de standaard tot 8 en 3D tot 16.
Dus tjaa, dat is balen voor degenen die 4 sloten hadden verwacht.
Retour sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ben bezig met de amerikaanse chat en die geeft aan dat je 8GB modules mag plaatsen in de sloten.
21:26:56 Agent Kenneth Quebin Ferna
I am glad that you chatted in today, I will be more than happy to help you.
21:27:22 Customer alwin
How much sockets are there in these laptop for memory expansion?
21:29:46 Agent Kenneth Quebin Ferna
Good question! The XPS 17 has Dual Channel DDR3 Memory so there are 2 slots for the memory and those 2 have memory modules when you receive the system.
21:30:01 Agent Kenneth Quebin Ferna
Would you like me to assist you in configuring the system?
21:30:29 Customer alwin
sure, but that would limit the max memory to 8gb right?
21:32:16 Agent Kenneth Quebin Ferna
The system can support up to 16GB memory so if you will order it with 16GB, there will be 8GB each.
*allereerst moet ik zeggen dat de amerikaanse chat mij veel professioneleer overkomt dan de nederlandse.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2011 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8GB modules zijn echt duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCIAL
@mrveenie Ik kreeg de ram module niet geplaatst op de blauwe lijn, er is daar trouwens ook geen pinnetje om de module op zijn plek te houden. De ruimte onder de 1e module heeft geen doel behalve misschien koeling?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8gb = 85 euro
4gb = 42 euro...

1 euro duurder dan 2x 4gb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKnoodle
Stel je wilt 16GB in je laptop...
Is dan 4 x 4 of 2 x 8 beter, of is er geen verschil?
Ben niet zo thuis in geheugen modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie kijken verkeerd, De enige set met 8GB DIMM's is deze:
pricewatch: Kingston KTS-SESK2/16G

Zoals ik al zei, dat is echt duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKnoodle
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 22:04:
Jullie kijken verkeerd, De enige set met 8GB DIMM's is deze:
pricewatch: Kingston KTS-SESK2/16G

Zoals ik al zei, dat is echt duur.
Zie het al, 8GB van €85,- bestaat uit 2 reepjes van 4.

Dan vervalt mijn vraag van boven ook automatisch, 2 x 8 is niet haalbaar voor Jan Modaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
ik begin me af te vragen of het niet verstandig is om NU al geheugen te bestellen voor een laptop die net besteld is, of zelfs nog besteld moet worden. De prijs zou zomaar omhoog kunnen schieten na het drama in Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de zelfde specs als tvslaap echter heb ik wel gekozen voor het FHD panel en dus automatisch ook 3d shit (welke ik toch niet wilde maar ach het word ons weer door de strot geduwd.....)

ik heb nu het vertrouwen dat ik geheugen kan bijplaatsen, wil iemand die nog zin heeft voor mij een linkje plaatsen met het juiste geheugen voor de xps in de 2x2 vorm zodat het totaal dan op 8 komt

ik vraag me trouwens af hoe snel die latjes van 8 gig in prijs zullen dalen, misschien over 6maanden wel betaalbaar>??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok instinkertje dus van geil ;)

naja wel jammer dat het dus 8gb wordt in plaats van 12... en dat ik dus 2x 2gb overhou...

heb het nog is bij dell naar binnen gegooid aangezien er onduidelijkheid is over de foto die ik geplaatst heb omdat het daar kennelijk een i5 blijkt.

Hmm tvslaap heeft een i7 en ook maar 2 bays

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mrveenie ik wil die 2x2 tzt wel overnemen hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Dell is weer aan het stunten: XPS 17 3D FHD met 4 jaar in-home garantie: € 2927,-

_O-

Briljant, hoe ze dat toch telkens weer voor elkaar krijgen.

Anyway, er wordt dus weer met de prijzen geschoven; wellicht is er een actie met de garantie op komst.
Let op! Er staat nog steeds:
4 Jaar - Betaal voor slechts 3 Jaar.
Die korting wordt niet automatisch doorberekend in de totaalprijs; daar moet je achteraan bellen!

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2i6zbrp.png

[ Voor 56% gewijzigd door guapper op 15-03-2011 09:35 . Reden: pica to prove it ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15
Hier is dan eindelijk mijn status veranderd naar werk in uitvoering.
Men wat een gedoe als er een keer iets buiten het standaard systeem(script) om moet gaan.

Goed de verwachte lever datum is 6 april. Hopelijk is de laptop er eerder natuurlijk :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
guapper schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:29:

Anyway, er wordt dus weer met de prijzen geschoven; wellicht is er een actie met de garantie op komst.
Let op! Er staat nog steeds:
Hoop eigenlijk op een actie met 3d scherm :P

Volgens mij ging het niet helemaal lekker met die korting ... :P is nu veel duurder inplaats van goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
sjorremans schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:41:
Hier is dan eindelijk mijn status veranderd naar werk in uitvoering.
Men wat een gedoe als er een keer iets buiten het standaard systeem(script) om moet gaan.

Goed de verwachte lever datum is 6 april. Hopelijk is de laptop er eerder natuurlijk :+
Info over leverstatus en -tijden daar plaatsen aub.
Dat houd het lekker overzichtelijk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net weer met dell gesproken en men geeft echt aan dat er 4 memory sloten aanwezig moeten zijn. Ik probeer nog een bevestiging te krijg per email hierover zodat als het toch niet zo is dat ik de laptop kan terugsturen.
HKnoodle schreef op maandag 14 maart 2011 @ 21:32:
@mrveenie

Heb die van mij nog lang niet binnen..
Je leest bij de meeste reviews dat de 3D wel 4 sloten heeft.
Dell geeft het in principe ook zelf aan, als je besteld zie je bij de standaard tot 8 en 3D tot 16.
Dus tjaa, dat is balen voor degenen die 4 sloten hadden verwacht.
Retour sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 10:38:
Heb net weer met dell gesproken en men geeft echt aan dat er 4 memory sloten aanwezig moeten zijn. Ik probeer nog een bevestiging te krijg per email hierover zodat als het toch niet zo is dat ik de laptop kan terugsturen.

[...]
En de onduidelijkheid award 2011 gaat naar de dell medewerkers.
Naast dat is er misschien een manual met specificaties mee geleverd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Teutates schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 10:56:
[...]

En de onduidelijkheid award 2011 gaat naar de dell medewerkers.
Naast dat is er misschien een manual met specificaties mee geleverd :/
Als die manual duidelijk zou zijn zouden we niet meer hoeven te bellen of chatten. Jammer dat ook dat te veel gevraagd is.

Nouja, het zal een aanloop probleem zijn, als de verschillende modellen allemaal uitgeleverd zijn wordt het wel duidelijk.

In geval van de XPS met al zijn varianten kun je het de Dell medewerkers niet eens echt kwalijk nemen; die hebben ook niet de kans gekregen om de verschillende modellen naast elkaar te leggen en uit elkaar te trekken om te kijken wat er nou ECHT in zit. En als het niet in de knowledge base zit, hoe moeten ze dan een 100% antwoord geven op al onze moeilijke vragen? Wij zijn nou niet echt standaard/gemiddelde klanten hé?

Die onduidelijkheidsaward voor de medewerkers is eigenlijk niet helemaal terecht. Ze zouden wel wat vaker mogen zeggen: "Dat kan ik u niet met zekerheid zeggen".
Maar dat is slecht voor de handel.

[ Voor 11% gewijzigd door guapper op 15-03-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
guapper schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:10:
[...]

Als die manual duidelijk zou zijn zouden we niet meer hoeven te bellen of chatten. Jammer dat ook dat te veel gevraagd is.

Nouja, het zal een aanloop probleem zijn, als de verschillende modellen allemaal uitgeleverd zijn wordt het wel duidelijk.

In geval van de XPS met al zijn varianten kun je het de Dell medewerkers niet eens echt kwalijk nemen; die hebben ook niet de kans gekregen om de verschillende modellen naast elkaar te leggen en uit elkaar te trekken om te kijken wat er nou ECHT in zit. En als het niet in de knowledge base zit, hoe moeten ze dan een 100% antwoord geven op al onze moeilijke vragen? Wij zijn nou niet echt standaard/gemiddelde klanten hé?

Die onduidelijkheidsaward voor de medewerkers is eigenlijk niet helemaal terecht. Ze zouden wel wat vaker mogen zeggen: "Dat kan ik u niet met zekerheid zeggen".
Maar dat is slecht voor de handel.
Nee maar vind het ook niet erg dat ze het niet weten. vind het wel erg dat ze onduidelijk zijn.

Als ze het niet weten mogen ze het van mij zeggen kan gebeuren ik weet ook niet alles :P sommige dingen zelfs bedroeft weinig.
Maar hiermee veroorzaken ze alleen meer verwarring.

Ik persoonlijk heb als klant liever dat ze zeggen dat ze het niet weten ... maar gaan opzoeken.(bijvoorbeeld)
Dan dat ze onduidelijk/onwaarheden uitspreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Teutates schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:20:
[...]
Ik persoonlijk heb als klant liever dat ze zeggen dat ze het niet weten ... maar gaan opzoeken.(bijvoorbeeld)
Dan dat ze onduidelijk/onwaarheden uitspreken...
Dat ben ik 100% met je eens. En dan de opgedane kennis delen via de knowledgebase.

Goed management is een vak schijnbaar.
Misschien dat er tweakers zijn die zich aangesproken voelen? Open sollicitatie voor die vakantiebaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiantThunder
  • Laatst online: 03-03-2023
Ik heb zojuist ook met dell gebeld en ze hebben me 4 of 5 keer verzekerd dat de nieuwe XPS 17 4 ramslots heeft als je de duurste vartiant (N00X7M06) neemt met GT555M (zowel met als zonder 3D).
In België kun je bij de duurste variant trouwens toch enkel kiezen voor de GT555M, maar dan kies je voor wel of niet 3D capable.

Ik heb ook gevraagd of het SATA II of SATA III aansluitingen zijn, en er werd mij verteld dat het SATA II aansluitingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zeggen ze ook van mijn bestelling N00X7M05 !!! Het probleem is je weet het pas zeker als je de laptop hebt.
RadiantThunder schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 12:18:
Ik heb zojuist ook met dell gebeld en ze hebben me 4 of 5 keer verzekerd dat de nieuwe XPS 17 4 ramslots heeft als je de duurste vartiant (N00X7M06) neemt met GT555M (zowel met als zonder 3D).
In België kun je bij de duurste variant trouwens toch enkel kiezen voor de GT555M, maar dan kies je voor wel of niet 3D capable.

Ik heb ook gevraagd of het SATA II of SATA III aansluitingen zijn, en er werd mij verteld dat het SATA II aansluitingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
In zo'n geval komen de chatlogs wel van pas: daarmee kun je ze in gebreke stellen als het geleverde niet overeen komt met wat er is toegezegd denk ik.

Goede kans dat ze je in zo'n geval een passende 'schadevergoeding' aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
guapper schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 12:54:
In zo'n geval komen de chatlogs wel van pas: daarmee kun je ze in gebreke stellen als het geleverde niet overeen komt met wat er is toegezegd denk ik.

Goede kans dat ze je in zo'n geval een passende 'schadevergoeding' aanbieden.
Kijk ook eens hier,blijkbaar volstaat al om gewoon enkele dagen na de aankoop of levering te bellen en zegt dat je je twijfelt over je laptop. Volgens hem 'smeekt' Dell je om hem niet terug te leveren
The offers vary, but when I returned my R1 I was offered a $100 coupon if I kept the system. They can also offer to refund you $100.
Als je er nog eens bij vermeld dat je geen Optimus hebt zoals aangekondigd, moeten ze zeker plooien :*)
Ik ga zo proberen om nog een 6 cell batterij te krijgen >:)

Trouwens net een offerte gevraagd:
XPS 17
i7-2720QM
FHD 3D scherm
GT 555M
12 GB DDR3
Blue-Ray/DvD
Intel 6230 wifi + blauwtand

én een gratis back-lit azerty erbij gekregen + bijna 100€ korting door telefonisch te bellen O-)
Subiet betalen als het mailtje binnenkomt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
Zit er trouwens standaard BlueTOOT 3.0 op? Of moet je daarvoor de duurdere netwerkkaart kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Sk0Ne schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:05:
[...]

Kijk ook eens hier,blijkbaar volstaat al om gewoon enkele dagen na de aankoop of levering te bellen en zegt dat je je twijfelt over je laptop. Volgens hem 'smeekt' Dell je om hem niet terug te leveren

[...]

Als je er nog eens bij vermeld dat je geen Optimus hebt zoals aangekondigd, moeten ze zeker plooien :*)
Ik ga zo proberen om nog een 6 cell batterij te krijgen >:)

Trouwens net een offerte gevraagd:
XPS 17
i7-2720QM
FHD 3D scherm
GT 555M
12 GB DDR3
Blue-Ray/DvD
Intel 6230 wifi + blauwtand

én een gratis back-lit azerty erbij gekregen + bijna 100€ korting door telefonisch te bellen O-)
Subiet betalen als het mailtje binnenkomt :9~
VS verkoop is niet hetzelfde als NL BE verkoop.

Maar het staat je vrij om het te proberen. De uitkomst horen we graag natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
3 uur en 10 offertes later...
Stomme del van Dell verkoop snapt niet dat als je ze mailt dat er een fout zit in de straatnaam en bedrijfsnaam, dat ze het moet aanpassen... letterlijk 6 offertes enkel voor 2 namen aan te passen, en nog enkele offertes met wat aanpassingen omdat ze 'niet in mijn winkelmandje geraakt' en daarna kon ze een winkelmandje niet overzetten naar een ander account... En dan vraagt ze om vooruit te betalen en staat er niet eens een rekeningnummer in de offerte!?!!1! 8)7
Serious? Als er IETS in de offerte zou moeten staan is het toch het rekeningnummer van de begunstigde... Of willen ze soms niet dat de klant betaalt? 8)7

Goed, uiteindelijk bestelt
i7-2720QM, FHD 3D scherm, GT 555M 3D, 12 GB DDR3, Blue-Ray/DvD, Intel 6230 wifi + blauwtand, backlit AZERTY
En op het laatste moment toch een 3D brilletje 8)

oh en mijn del van Del beweerde dat hij binnen de week aankomt,
yeah right.. eerst zien, dan geloven

[ Voor 5% gewijzigd door Sk0Ne op 15-03-2011 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:21

Xeo

Sk0Ne schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 18:18:

oh en mijn del van Del beweerde dat hij binnen de week aankomt,
yeah right.. eerst zien, dan geloven
Om ff een realistischere indicatie te geven... Ik heb gisteren besteld en toen gaven ze al 20 april aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Xeo schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 18:25:
[...]

Om ff een realistischere indicatie te geven... Ik heb gisteren besteld en toen gaven ze al 20 april aan..
Op mijn offerte stond ook 26 april, maar onze del wist het beter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Kom er niet uit of ik nu 1600x900 wil of 1920x1080 op 17 inch... En nu heb ik full hd op 15,6'' gezien en dat vond ik ook al prachtig... Weet het nu echt niet meer... Zijn er hier mensen die al een XPS 17 hebben met wat foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Ik zit ook te kijken naar een XPS 17 (N00X7M02) met als upgrade de 9-cel accu en een backlit toetsenbord voor € 757,10

Ik wil voor de goedkoopste SB CPU gaan ( i3-2310M ) aangezien ik via Intel wel een i7-2630QM kan regelen.

Is bij de XPS 17 bij de CPU te komen op een normale manier, of is de CPU echt gelocked aan de laptop waardoor je er geen andere in kan zetten?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou het zou mij niet verbazen dat de koeling het dan niet aankan omdat de i7 meer koeling nodig zal hebben.
en zo te zien gebruiken ze een hoop verschillende borden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-09 14:39
fast-server schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:59:
Ik zit ook te kijken naar een XPS 17 (N00X7M02) met als upgrade de 9-cel accu en een backlit toetsenbord voor € 757,10
Ik heb telefonisch een 6cel besteld in mijn i7 maar dat werd uiteindelijk niet toegestaan door Dell. Ze hebben alsnog de 9cel bevestigd (Wel eerst 70 euro korting ivm downgrade naar 6cel maar ondanks de verplicht "upgrade" naar die 9cel is de minderprijs blijven staan!)

Dus als je een mooie deal wilt voor een 9cel, dan heb ik wel interesse in jouw 6cel...!

[ Voor 6% gewijzigd door polpol op 15-03-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
polpol schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:11:
[...]

Ik heb telefonisch een 6cel besteld in mijn i7 maar dat werd uiteindelijk niet toegestaan door Dell. Ze hebben alsnog de 9cel bevestigd (Wel eerst 70 euro korting ivm downgrade naar 6cel maar ondanks de verplicht "upgrade" naar die 9cel is de minderprijs blijven staan!)

Dus als je een mooie deal wilt voor een 9cel, dan heb ik wel interesse in jouw 6cel...!
Mij wouden ze ook niet de 6 Cell meegeven, maar op de chat vertelden ze mij dat hij wel zou werken, maar dat ze hem niet leveren omdat ze anders te veel klachten zouden krijgen ivm korte accuduur. Maar ze hebben mij zoveel op die chat verteld :F
Je kan hem proberen telefonisch appart te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 5 maart een XPS17 besteld. Nu - na 10 dagen - is deze in productie. De geschatte leverdatum is nog steeds 5 april.

Besteld systeem: XPS LP702x / i7-2720QM / FHD 3D WLED / 4GB / 640GB / 3GB GT550M / Blu-ray.

Als de XPS bevalt, volgt later een geheugenuitbreiding en een SSD voor het besturingssysteem en de software. Ik denk dat ik het bijgeleverde McAfee dan ook vervang door Norton. Ik heb namelijk de indruk dat McAfee in de testen tegenwoordig achteraan eindigt.

Nu hoop ik alleen dat de XPS een beetje stil is tijdens het gebruik van Internet Explorer en MS Word/Excel. Mijn ervaring met de Asus G73 is dat deze zelfs in idle al de fans in een versnelling zet. Hopelijk heeft Dell dat beter voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgensmij zijn ze de specs aan het aanpassen op de Dell site.

3.072 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 1.024]
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
12.288 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [3x 4.096]
16.384 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [4x 4.096]

Tot 640 GB7 SATA harde schijf (geen tweede hardeschijf optie)
(7200 rpm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peakaboo schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:20:
Kom er niet uit of ik nu 1600x900 wil of 1920x1080 op 17 inch... En nu heb ik full hd op 15,6'' gezien en dat vond ik ook al prachtig... Weet het nu echt niet meer... Zijn er hier mensen die al een XPS 17 hebben met wat foto's?
Als je full-hd op 15,6 inch al mooi vond lijkt me dat voor 17 inch een no-brainer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 09:12:
Volgensmij zijn ze de specs aan het aanpassen op de Dell site.

3.072 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[1 x 2.048 + 1 x 1.024]
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 \[2 x 2.048]
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[1 x 2.048 + 1 x 4.096]
8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 4.096]
12.288 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[3x 4.096]
16.384 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[4x 4.096]

Tot 640 GB7 SATA harde schijf (geen tweede hardeschijf optie)
(7200 rpm)
Die opties waren er al een tijde op Dell België, afhankelijk welke versie je nam.
Bij Dell kleine ondernemingen & zelfstandigen kun je trouwens ook 2 HDD's verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-01-2022
Eergisteren mijn XPS L702x binnen gekregen, helaas, er zitten maar 2 DDR3 sloten onderin de laptop. Tenzij ze niet nog ergens anders zitten, heb ik er dus maar twee. Mijn huidige XPS L701x heeft er wel vier:)

Edit: in de handleiding staat ook dat er twee of vier mogelijk zijn; http://support.euro.dell....u/SM/memory.htm#wp1180190

[ Voor 27% gewijzigd door peeter94 op 16-03-2011 12:06 . Reden: Handleiding link toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
peeter94 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:56:
Eergisteren mijn XPS L702x binnen gekregen, helaas, er zitten maar 2 DDR3 sloten onderin de laptop. Tenzij ze niet nog ergens anders zitten, heb ik er dus maar twee. Mijn huidige XPS L701x heeft er wel vier:)

Edit: in de handleiding staat ook dat er twee of vier mogelijk zijn; http://support.euro.dell....u/SM/memory.htm#wp1180190
En welke specs heb jij? 900p scherm neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
Sk0Ne schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:17:
[...]

En welke specs heb jij? 900p scherm neem ik aan?
210-35184 XPS L702x : 2nd generation Intel Core i7-2630QM processor 2.00 GHz with Turbo Boost
2.0 up to 2.90 GHz
200-82344 N02X7M05 1 SR
230-11719 Display : 17.3in HD+ WLED True-Life (1600x900) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera 1 SR
320-11589 LCD Back Cover : Silver Anodized Aluminum WLAN Cover 1 SR
340-24570 Ship Accessory : Dutch Docs 1 SR
340-24595 Resource DVD : XPS L702x 1 SR
370-20114 Memory : 4GB (2X2GB) 1333MHz DDR3 Dual Channel 1 SR
400-21478 Hard Drive : 640GB Serial ATA (7200RPM) 1 SR
429-15751 Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive including software 1 SR
450-16096 Power Supply : XPS 150W AC Adapter 1 SR
450-15034 Power Cord : European 250V 1 SR
451-11543 Battery : Primary 9-cell 90W/HR LI-ION 1 SR
460-11379 Carry Case : Not Included 1 SR
490-12666 Graphics : 3GB NVIDIA GeForce GT 555M Graphics Card 1 SR
506-10188 TV Tuner : Not Included 1 SR
555-13616 Wireless : Europe Intel Centrino Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) 1 SR
583-14508 Keyboard : Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard 1 SR
619-25954 Operating System : Dutch Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT) 1 SR
620-12404 OS Media : MUI Windows 7 Home Premium (64 BIT) Resource DVD 1 SR
630-13325 Software : Microsoft Office 2010 Starter (Word Starter, Excel Starter) 1 SR
640-11630 Software : Datasafe Local 2.3 Basic 1 SR
640-12423 Software : Dell Stage Software 1 SR
640-12352 Software : Dell Support Center 3.0 1 SR
640-12381 Software : Windows Live 1 SR
650-13680 AntiVirus : McAfee SecurityCenter 15 Month Subscription 1 SR
754-56794 Standard Service ? 1 year of Collect & Return 10 day coverage included with your PC 1 SR
754-56795 No Warranty Upgrade 1 SR
755-10534 No Accidental Damage Support 1 SR
759-11208 DataSafe Online Backup 2GB - 1 year licence 1 SR
764-10303 Software: DataSafe Online Backup 2GB - 1 year trial 1 SR
799-17049 XPS L702x Order - Netherlands 1 SR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:08
Even een vraagje voor de mensen die een SSD in hun XPS hebben gezet.

Ik heb het probleem dat tijdens de eerste boot mijn PC niet opstart, ik krijg inplaats daarvan een windows 7 style foutmelding dat mijn HD/SSD niet gevonden is. Als ik dan op een toest druk of de PC reset dan start de machine zonder problemen op.

Waarschijnlijk krijgt de SSD niet genoeg tijd om te initialiseren denk ik? (of kan het juist de HD zijn?)

Mijn originele windows 7 heb ik gewoon op mijn HD laten staan, ik had daarna mijn SSD schijf erbij geprikt en een schone instalatie gedaan. Als de PC opstart kan ik kiezen van welke HD ik wil opstarten.

Wat zou een oplossing kunnen zijn? De windows7 versie van mijn HDD er af halen? Checken waar mijn MBR staat en deze verplaatsen naar de andere schijf? De bios heeft in ieder geval voor zover ik kan zien geen optie om de opstart iets te vertragen...

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Ik heb dit topic een aantal keer doorgelezen en ben er momenteel ook uit dat je via de dell site elke keer op weer andere opties kan komen.

Bij de normale weg naar de XPS17 kom ik op keuze uit en I7-xxx processor.

http://configure.euro.del...cs=nldhs1&model_id=xps-17

Maar ik zit nu op de volgende link:

http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l701x

Dit is blijkbaar het I701 model. Aanpassen in de link naar 702, 703, 704 en 705 is mogelijk. Wat is nu de beste keuze om mee verder te gaan? 702 nieuwste model toch?

Daarnaast wordt er hier ook gesproken van EPP en in de topic start staat dat je epp moet toevoegen, waar in de de link hierboven dan ergens aan te passen zodat je eventueel extra korting zou krijgen?

Zonder korting kom ik op 1219 euro en dezelfde config als peeter94 hierboven meldt. Met die 10 procent bon kom ik op 1097 EUR. Nu lees ik hier dat je ook weer via omweg naar gratis support 3 jaar kan komen, of is dat weer afhankelijk van Dell en de kortingen die ze geven op bepaalde onderdelen?

Lijkt zo makkelijk klik-klik-koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
M.I.G. schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:36:
Ik heb dit topic een aantal keer doorgelezen en ben er momenteel ook uit dat je via de dell site elke keer op weer andere opties kan komen.

Bij de normale weg naar de XPS17 kom ik op keuze uit en I7-xxx processor.

http://configure.euro.del...cs=nldhs1&model_id=xps-17

Maar ik zit nu op de volgende link:

http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l701x

Dit is blijkbaar het I701 model. Aanpassen in de link naar 702, 703, 704 en 705 is mogelijk. Wat is nu de beste keuze om mee verder te gaan? 702 nieuwste model toch?

Daarnaast wordt er hier ook gesproken van EPP en in de topic start staat dat je epp moet toevoegen, waar in de de link hierboven dan ergens aan te passen zodat je eventueel extra korting zou krijgen?

Zonder korting kom ik op 1219 euro en dezelfde config als peeter94 hierboven meldt. Met die 10 procent bon kom ik op 1097 EUR. Nu lees ik hier dat je ook weer via omweg naar gratis support 3 jaar kan komen, of is dat weer afhankelijk van Dell en de kortingen die ze geven op bepaalde onderdelen?

Lijkt zo makkelijk klik-klik-koop....
Ik heb voor die config €925,30 incl. BTW betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
The_Butler schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:30:
Even een vraagje voor de mensen die een SSD in hun XPS hebben gezet.

Ik heb het probleem dat tijdens de eerste boot mijn PC niet opstart, ik krijg inplaats daarvan een windows 7 style foutmelding dat mijn HD/SSD niet gevonden is. Als ik dan op een toest druk of de PC reset dan start de machine zonder problemen op.

Waarschijnlijk krijgt de SSD niet genoeg tijd om te initialiseren denk ik? (of kan het juist de HD zijn?)

Mijn originele windows 7 heb ik gewoon op mijn HD laten staan, ik had daarna mijn SSD schijf erbij geprikt en een schone instalatie gedaan. Als de PC opstart kan ik kiezen van welke HD ik wil opstarten.

Wat zou een oplossing kunnen zijn? De windows7 versie van mijn HDD er af halen? Checken waar mijn MBR staat en deze verplaatsen naar de andere schijf? De bios heeft in ieder geval voor zover ik kan zien geen optie om de opstart iets te vertragen...
Ik vermoed dat ik weet waar jou fout zit. Je MBR staat nu op je SSD, en jou laptop zoekt nog voor het MBR op de HDD (die verwijdert wordt bij een nieuwe installatie van Windows). Ofwel moest je de HDD herplaatsen naar de vrije plaats tijdens het installeren, en de SSD waar de HDD zat. Of je kan nu de Boot priority aanpassen in het BIOS. Daar zet je normaal gewoon de SSD voor de HDD.
Ik hoop dat dit helpt voor jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is de beste manier om migratie naar SSD te doen?
- image branden van fabrikant of image maken ?
- ssd installeren op plaats van orignele schijf ?
- installatie doen via enkel ssd
- daarna orignele disk bijvoegen nadat deze gewist is? (bvb in externe behuizing)

alle tips zijn welkom .. is eerste keer dat ik dit ga uitvoeren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:03:
wat is de beste manier om migratie naar SSD te doen?
- image branden van fabrikant of image maken ?
- ssd installeren op plaats van orignele schijf ?
- installatie doen via enkel ssd
- daarna orignele disk bijvoegen nadat deze gewist is? (bvb in externe behuizing)

alle tips zijn welkom .. is eerste keer dat ik dit ga uitvoeren ...
De 'beste manier' bestaat niet.
Als er al veel mee gewerkt is, lijkt mij een iso maken met clonezilla de beste optie.
Maar mijn persoonlijke favoriet is gewoon een clean win7 install met een zelf aangepaste ISO (mbv 7lite)
Zo zitten je updates, drivers en tweaks er ineens bij. En de SSD plaats ik idd op de plaats van de originele bootdrive, de bootdrive gaat dan naar de lege 2.5" ruimte en wordt geformatteerd. De HDD mag gewoon blijven zitten terwijl je windows installeert op de SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:08
Sk0Ne schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:26:
[...]

Ik vermoed dat ik weet waar jou fout zit. Je MBR staat nu op je SSD, en jou laptop zoekt nog voor het MBR op de HDD (die verwijdert wordt bij een nieuwe installatie van Windows). Ofwel moest je de HDD herplaatsen naar de vrije plaats tijdens het installeren, en de SSD waar de HDD zat. Of je kan nu de Boot priority aanpassen in het BIOS. Daar zet je normaal gewoon de SSD voor de HDD.
Ik hoop dat dit helpt voor jou :)
Ik heb even in de Bios lopen neuzen en mijn SSD schijft lijkt daar niet gedetecteerd te worden. Ik kan alleen booten (lijkt het) van de originele HDD. Het is nogsteeds wel zo dat bij een "warme" herstart mijn systeem zonder problemen boot (van de SSD dus).

Op zich heb ik geen problemen ermee om de schijven van plek te veranderen, maar ik kan nergens vinden dat dit mensen geholpen heeft... Ik denk dat stap 1 is om te kijken waar mijn MBR eigenlijk leeft, op de HDD of de SSD...

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sk0Ne schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:38:
[...]

De 'beste manier' bestaat niet.
Als er al veel mee gewerkt is, lijkt mij een iso maken met clonezilla de beste optie.
Maar mijn persoonlijke favoriet is gewoon een clean win7 install met een zelf aangepaste ISO (mbv 7lite)
Zo zitten je updates, drivers en tweaks er ineens bij. En de SSD plaats ik idd op de plaats van de originele bootdrive, de bootdrive gaat dan naar de lege 2.5" ruimte en wordt geformatteerd. De HDD mag gewoon blijven zitten terwijl je windows installeert op de SSD.
is nieuwe laptop ... dus zal nog niets geinstalleerd worden ... denk dan gewoon te gaan voor factory default disks ipv image ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

peeter94 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:42:
[...]

Ik heb voor die config €925,30 incl. BTW betaald.
Is dat inclusief die 10% bon aangezien ik lees dat die 10% eigenlijk geldig is voor accesoires en niet op totaalbedrag (terwijl het op de site gewoon van het totaal afgetrokken wordt...). Maar in Dell waardebonnentopique werd iemand hierover gebeld dat het niet klopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
controleer eens of je wel de juiste code hebt? Misschien zijn er meer in omloop, mar ik heb er (nog) geen opmerkingen op gehad; ik heb de code zelfs laten toepassen door een Dell medewerker, en die offerte is gewoon goedgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 22:15
Nu ik een vraag.
Welke modellen zijn binnen Nederland te bestellen met backlit toetsenbord ??
Wil graag die i7 2720QM
Ik dacht XPS Studio maar die kan ik niet meer vinden (paar maanden geleden stonden die er nog bij dacht ik).

(alienware komt sowieso niet in aanmerking)

[ Voor 4% gewijzigd door poehee op 17-03-2011 18:36 . Reden: processorvoorkeur toegevoegd ]

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xps15 en xps17 weet ik het van. verder weet ik he tniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relax, zelfs als er inderdaad B2 steppings worden verzonden heb je recht op kosteloze reparatie als je kan bewijzen dat het defect al bij aankoop aanwezig was.

Gezien de aard van het defect (massive recall, alle media aandacht) is dat een eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt maar is wel weer hinder ;)
laptop retour, wachten op reparatie / vervanging

ik kan niet geloven dat dell dit op die manier wilt gaan doen?
zeker niet omdat er juist al die media aandacht is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is de xps15 ;)
en de tool die bij hem aanbevolen is werd dus gebruikt door die andere.

maar ik kan ook niet geloven dat dell de levering heeft uitgesteld en toen alsnog hervat met b2. want dat zal niet goed zijn voor de reputatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik begin steeds meer te twijfelen of een gt550 icm 3d in i7 wel 4 slots zal hebben
als je dit configureerd dan is de max 8 (2x4)

dit zou betekenen dat 3d het verschil maakt maar alleen icm 555m.....

word ondertussen al behoorlijk paranoia, had gehoopt dat "hij" na 3 dagen productie nu wel op verzonden had gestaan.....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat hier al 2 weken op werk in uitvoering en heb geen 3d maar wel de GT555M.
en tsja dell is ook nog steeds niet duidelijk,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
op notebookreview las ik een reactie in het forum van iemand die claimt dat een Dell medewerker hem gezegd had dat ze op de 3D enabled GT 555M's van nVidia zaten te wachten; zouden later deze of volgende week binnen komen.
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.