[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 78.993 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rundfunk rudi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-12-2024
guapper schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:53:
[...]
[...]

bron
Daar zijn wel alle RAM sloten bruikbaar dus. Ik ben benieuwd naar de reactie van XPS support.
tja zo ziet het erbij mij uit.. ik heb geen clipjes en ze passen gewoon niet eronder
Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/5614/2xdimmslots.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/2396/dimmslots.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door rundfunk rudi op 21-03-2011 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-06 23:16
Ik had een dergelijke afbeelding al eerder gezien, en was hier ook zeer verbaasd over.

Dell ontneemt ons hiermee de mogelijkheid om er een paar betaalbare dimms in te zetten, zelfs al komen ze voor een redelijke prijs direct bij Dell vandaar (upgrades zijn echt belachelijk geprijsd, maar daar vertel ik niets nieuws mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rundfunk rudi
guapper schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:10:
Ik had een dergelijke afbeelding al eerder gezien, en was hier ook zeer verbaasd over.

Dell ontneemt ons hiermee de mogelijkheid om er een paar betaalbare dimms in te zetten, zelfs al komen ze voor een redelijke prijs direct bij Dell vandaar (upgrades zijn echt belachelijk geprijsd, maar daar vertel ik niets nieuws mee).
ik had 4 gb meebesteld bij de laptop, deze koste 45 euro incl verzenden.. opzich niet heel veel duurder..
echter ....WTF !!! is dit dat je 4 slots plaats maar er dus 2 onbruikbaar maakt..gekke is dat toen ik de laptop bestelde er tot 16 gb besteld kon worden (!, blijkbaar plaatsen ze een ander moederboard in de 3d versie)
Hier ga ik nog wel ff wat woordjes met dell mee wisselen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05-2024
rundfunk rudi schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:16:
[...]

ik had 4 gb meebesteld bij de laptop, deze koste 45 euro incl verzenden.. opzich niet heel veel duurder..
echter ....WTF !!! is dit dat je 4 slots plaats maar er dus 2 onbruikbaar maakt..gekke is dat toen ik de laptop bestelde er tot 16 gb besteld kon worden (!, blijkbaar plaatsen ze een ander moederboard in de 3d versie)
Hier ga ik nog wel ff wat woordjes met dell mee wisselen..
Nope er is hier iemand met een 3d scherm die ook maar 2 slots bruikbaar heeft >_<(paar posts terug)
Met andere woorden je krijgt alleen 4 sloten wanneer je 4 sloten configureert !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rundfunk rudi
Teutates schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:24:
[...]

Nope er is hier iemand met een 3d scherm die ook maar 2 slots bruikbaar heeft >_<(paar posts terug)
ah sorry heb niet heel de draad gelezen (was op vakantie vd week)

maaruh Sjeeezzz. .. voor zo iets achterlijks heb ik geen woorden.

*gaat flame mail naar dell-xps support voorbereiden*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatniak
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Vraagje: als je het 3d scherm en grafische kaart neemt, krijg je er dan een 3d bril bij? Er is namelijk een vinkje voor 3D Vision Active Shutter Glasses à €119,-

Dus moet je die erbij nemen, of zit je dan opeens met 2 brillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:03

TdV

beatniak schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:33:
Vraagje: als je het 3d scherm en grafische kaart neemt, krijg je er dan een 3d bril bij? Er is namelijk een vinkje voor 3D Vision Active Shutter Glasses à €119,-

Dus moet je die erbij nemen, of zit je dan opeens met 2 brillen?
Je krijgt geen bril als je die niet besteld helaas dus die moet je erbij nemen of je koopt er los een natuurlijk, de goedkoopste op amazon.co.uk zit onder de 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-06 23:39

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Teutates schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:24:
Heb zelf een xps 17 FHD 3D en GT555M besteld en bij bestellen aangegeven dat ik 1x 4GB wou hebben omdat ik 16GB wil gebruiken. (plus 3x4 los besteld bij Dell)
Dat aangegeven aan de verkoper, per mail heb ik zelfs dat het mogelijk is.
Hierbij de offerte voor de XPS 17. Met Pro Support 3 jaar komt er x euro bij.
Deze offerte is met 1x4GB geheugen , Engelse Windows versie en er kan inderdaad tot 16GB geheugen extra worden toegevoegd.
Heb hem alleen nog niet in handen, staat nog in productie (sinds 15-3). Zodra ik hem binnen heb, kan ik wel kijken of het idd mogelijk is.

[edit]
Had een mailtje met deze vraag naar Dell contactpersoon gestuurd. En hij heeft net terug gebeld, met als antwoord:
Als je een 3GB videokaart hebt, dan kan je er 4 plankjes in kwijt en als je de 1GB versie hebt, kan je er maar 2 in kwijt.
Wat ik uit telefoontje begreep is dat afhankelijk van welke videokaart je neemt ook een andere mobo krijgt.
Het is dus niet afhankelijk van het scherm.
Bovenstaande is zonder garantie, kan het pas valideren als ik mijn laptop binnen heb.

[ Voor 38% gewijzigd door Vae Victis op 21-03-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rundfunk rudi
nou ik heb de 3gb videokaart (en i7 2630) en ik kan er toch echt maar 2 plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatniak
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
had je soms 3 van deze besteld: 4 GB Geheugen Module voor XPS 17 - 1333 MHz - Non-ECC ?

Ik ga ook voor de 1x4GB geheugen (wacht nog op antwoord support Dell) en wil 1x4GB extra los kopen. Bij die link hierboven staat echter nergens "dual channel". Of is dat een n00b vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Er bestaan geen "dual channel" reepjes, dat is marketing gepraat. Dat is een techniek in de memory controller op het moederbord (en tegenwoordig ook inde processor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05 11:05
beatniak schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:17:
had je soms 3 van deze besteld: 4 GB Geheugen Module voor XPS 17 - 1333 MHz - Non-ECC ?

Ik ga ook voor de 1x4GB geheugen (wacht nog op antwoord support Dell) en wil 1x4GB extra los kopen. Bij die link hierboven staat echter nergens "dual channel". Of is dat een n00b vraag?
Ik heb zelf ook de standaard 2*2GB gevraagd en dan nog eens 2 van die 4 GB modules besteld voor 12GB, maar aangezien ik zowat alle opties gemaxed heb, zou ik toch (hopelijk) 4 slots ter beschikking moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

rundfunk rudi schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:04:
nou ik heb de 3gb videokaart (en i7 2630) en ik kan er toch echt maar 2 plaatsen.
Had niet gezien dat je ook de 3gb kaart had.
Als ik je foto's zo zie, spreekt dat idd hetgene wat Dell medewerker mij heeft verteld tegen.

Ben benieuwd wat het gaat worden. 8)7
Ga er iig niet mee akkoord als blijkt dat het niet kan.
Ja, daar heb ik er 3 van besteld (ook al binnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rundfunk rudi
@VAE victis
ik heb net nog eens de configuratie doorlopen vd XPS17 en als je de 3g 555Gt kies zonder "3d capable"kan je max 8 gb configureren, als je de 3d capable kies kan je WEL tot 16 gb configureren.
Raar maar waar.
Overigens was dit niet zo toen ik de laptop configureerde eind feb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Heb je je offerte nog? Daar zou het in moeten staan, wat het is.
Bij mij staat:
-210-35185 XPS L702x : 2nd generation Intel Core i7-2720QM processor 2.20 GHz with Turbo Boost
2.0 up to 3.30 GHz
-230-11879 Display : 17.3in FHD 3D WLED TL (1920X1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
-490-12665 Graphics : 3GB NVIDIA GeForce GT 555M Graphics Card - 3D Capable

En zelfs expliciet nog:
-370-18915 Memory : 4096MB (1x4096) 1333MHz DDR3 Dual Channel
Dat zou dan goed moeten zitten.

Configureerde overigens ook eind febr mijn laptop, alleen net voor het bestellen was de site over de kop gehaald en mijn originele samenstelling niet meer geldig. Toen 1 maart nieuwe gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rundfunk rudi
reply van Dell

blabla...

Here's the information from out training materials:
The Dell? XPS? L702X has 2 DIMM sockets and 4 DIMM sockets. Motherboard with 1GB Video RAM have 2 DIMM sockets and Motherboard with 3GB Video RAM have 4 DIMM sockets.

I can see in our database that your computer shold have the motherboard with 3 GB video RAM, right?
Therefore, it should have 4 memory slots under the memory door.

Does your computer really have the motherboard with nVidia GeForce GT 555M with 3GB video memory?
Please check it in nVidia Control Panel.

Please send me also a picture of the memory slots when the memory modules are removed (jpg up to 2 MB).

Thank you in advance.

Have a nice day.

Kind regards,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-01-2022
rundfunk rudi schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:56:
reply van Dell

blabla...

Here's the information from out training materials:
The Dell? XPS? L702X has 2 DIMM sockets and 4 DIMM sockets. Motherboard with 1GB Video RAM have 2 DIMM sockets and Motherboard with 3GB Video RAM have 4 DIMM sockets.

I can see in our database that your computer shold have the motherboard with 3 GB video RAM, right?
Therefore, it should have 4 memory slots under the memory door.

Does your computer really have the motherboard with nVidia GeForce GT 555M with 3GB video memory?
Please check it in nVidia Control Panel.

Please send me also a picture of the memory slots when the memory modules are removed (jpg up to 2 MB).

Thank you in advance.

Have a nice day.

Kind regards,
Ik ben ook wel benieuwd naar de uitkomst hiervan, wat ga je ze terug mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 23:25
Als het goed is en meezit komt mijn laptop morgen binnen. Heb net nog een Corsair F60 SSD besteld voor in de laptop. Kan wel kijken hoeveel geheugenbankjes ik heb en kan gebruiken maar zo te zien is het mysterie al opgelost

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xardy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Mijn dell xps 17 is vandaag toegekomen. Heb de i7 2720Qm, 4GB ram, met full hd 3d scherm en de 555GT met 3GB video ram.

Eerste dat ik heb gedaan is gekeken of ik 4 geheugen slots heb en dit is ook zo. De 2 onderste slots zijn in gebruik en daarboven kan ik nog 2 reepjes plaatsen.

Het enige dat ik graag had gehad is een backlit keyboard maar dit stond en staat volgens mij nog steeds niet als optie op de belgische site en telefonisch werd mij eind februari gezegt dat het niet mogelijk was om een backlit keyboard te krijgen. Iemand enig idee of ik een azerty backlit keyboard appart kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
xardy schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:35:

Eerste dat ik heb gedaan is gekeken of ik 4 geheugen slots heb en dit is ook zo. De 2 onderste slots zijn in gebruik en daarboven kan ik nog 2 reepjes plaatsen.
Wel ook de "clipjes" die er zitten voor de slots ? aangezien blijkt dat die bij andere ontbreken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

bij de andere zit het geheugen bovenin gemonteerd.
en er mist meer dan alleen de haakjes.

ook de Pal waarmee je het geheugen maar op 1 manier kan plaatsen ontbreekt..

ik probeer dell nu al een week te bereiken per mail omdat ik niet kan bellen op mijn werk maar ze reageren gewoon simpelweg niet...

nu is de laptop al van werk in uitvoering naar productie (vrijdag) naar verzending (maandag) gegaan.

oftewel als het verhaal wat nu toch wel 100% bevestigd lijkt heeft dell dus een probleem die ze mogen oplossen. Heb zwart op wit staan dat er 4 banken in zitten. En dit heb ik ook gevraagd vlak voor de bestelling zelf. Dus ben benieuw hoe dit opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uhhhh WTF???

19:20 en chat dell al gesloten????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xardy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Teutates schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:15:
[...]

Wel ook de "clipjes" die er zitten voor de slots ? aangezien blijkt dat die bij andere ontbreken..
Ja ook de clipjes. Ik beide reepjes langs dezelfde kant boven elkaar plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
xardy schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:35:
...
Iemand enig idee of ik een azerty backlit keyboard appart kan bestellen?
Of proberen het part number van het back-let keyboard vast te krijgen en bestellen, of met dell bellen en vragen of ze het kunnen upgraden.
Er staat op mijn offerte trouwens FRENCH AZERTY, maw het is een frans back-lit keyboard en dus zijn enkele speciale tekens anders geplaatst (no big deal imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
xardy schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:21:
[...]

Ja ook de clipjes. Ik beide reepjes langs dezelfde kant boven elkaar plaatsen.
ah oke bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
NxCPU schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:40:
[...]
Thanks. Maar is dat met 3D panel (dus zonder switchable graphics) ?
Geen 3D hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-04 00:24
TdV schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:37:
De mijne is binnen, de 3D panel gegevens heb ik in het andere topic geplaatst voor de liefhebbers.
Welk andere topic?
Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
OK, thanks. Ik ga dus met kortere tijden voor de batterijduur rekening houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rundfunk rudi
update betreffende de DIMM slots bij de 3g 555M kaart ZONDER 3D. (900p dus)

Thank you for the information and picture.

To be honest, this is quite confusing even for us, the technical support. According to our training materials, the motherboards with 1GB video memory should have 2 memory slots and the motherboards with 3GB video memory should have 4 memory slots.

However, I just found out that there are 2 types of motherboards with 3 GB video memory. One has 2 memory slots and the other one has 4 memory slots. We are mounting the motherboards with 4 memory slots only to XPS L702X computers with 3D LCD panel.
Therefore, your laptop has the motherboard with only 2 memory slots.

I am sorry about that.

When you were ordering this computer, did they tell you that it will have 4 memory slots?
I can see that this order was created by sales representative Sxxxxxxxxxxxx.
Therefore, I recommend you calling our Sales department and complain about it. The number of your case is xxxxxxx

As your computer doesn't have any hardware failure, I am afraid that i won't be able to help you with this case.
Thank you for comprehension.

Kind regards,

Tibor Rendek
E-Mail Support
Dell | CSMB Customer Service
CER_Services_Email1@dell.com

voorlopig van het kastje naar de muur. maar ga natuurlijk gewoon proberen het board met 4 slots te verkrijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Dus het komt er nu op neer dat je enkel 4 slots krijgt als je de GT 555 M EN 3D scherm bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Mja, als je met een iets mindere GPU genoegen neemt, en een numpad niet echt op je wensenlijstje staat ben je met de XPS 15 1080p beter geholpen, voor hetzelfde geld van een XPS 17 met 900p scherm zo ongeveer.
Scheelt ook nog een halve kilo laptop en een lichtere adapter in de rugzak.

Ik ben blij dat de mijne in 't vliegtuig zit, hoef ik die keuze niet meer te maken...
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannes_
  • Laatst online: 04-11-2024
Zijn er nog mensen die football manager niet kunnen spelen met de L702x ? Telkens als ik een match speel (3d-modus) dan crasht het spel. Ik vind niet direct een fix hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164857

voorlopig van het kastje naar de muur. maar ga natuurlijk gewoon proberen het board met 4 slots te verkrijgen
Hoewel het lijkt alsof ik safe zit met een 3d 3gb fhd configuratie: als ie bij aankomst geen 4 slots heeft gaat ie retour afzender inclusief al lang geleverde geheugenreepjes ( 4x4gb ).
Dat kan mooi met de wet koop op afstand in de hand. Let wel op dat de zichtstermijn max 7 dagen is (!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400793

@Hannes_ : ik had ook last van- die Football Manager crash, maar heb hem kunnen verhelpen door alle grafische instellingen aan te zetten (Pictogram van de toepassing rechtsklikken, dan onder 'Uitvoeren met grafische' kiezen voor 'Standaard grafische processor wijzigen'. Daarna heb ik onder 'Geef de instellingen op voor dit programma' alles aan gezet)

Nu lopen de 3D matches al een half seizoen als een zonnetje!

Waarschijnlijk zit het in 1 van die instellingen, maar had geen zin om dat verder uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Zo mijn XPS is binnen gekomen en snel uitgepakt uiteraard!
1e indruk is erg nice! niet te groot en de 9 cells baterij steekt maar een klein beetje uit. Zat voor ongeveer 90% vol.

Ik wilde gelijk een versie Windows installatie op de SSD installeren maar ik heb dus de USB stick niet goed geprepareerd waardoor dit nu nog niet kan en ik niet thuis ben. In de installatie van Dell zit veel troep verstopt.

Backlit toetsenbord bevalt echt goed zo in het schemer/donker! Geluid is superieur (heb tot nu toe nog maar 1 nummer geluisterd maar klonk super voor een laptop).

Voor de rest kan ik er nog niet veel over zeggen. Morgen installeer ik Windows op de SSD en dan zal de laptop nog vele malen sneller zijn. SSD plaatsen is een makkie trouwens, nog geen 5 minuten werk. Betreffende de geheugenbankjes kan ik er maar 2 gebruiken (niet 3d versie met een gt550m).

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Laatst online: 08-06 06:41
---------------------

[ Voor 132% gewijzigd door angelico66 op 24-03-2011 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucket
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 23:29
Vandaag ook de XPS 17 besteld (i7-2720QM, 1600x900, GT555M, 500GB). Kreeg daarnet al een bevestiging dat de order geaccepteerd was en hij op "werk in uitvoering" staat. :)

De vraag: ik wil, als de laptop straks staat te blinken op mijn tafel, een SSD inbouwen. Maar dan wil ik 100% zeker weten dat het SATA-III poorten zijn. De Dell-chat zegt van wel, maar ik heb hier ook ergens gelezen dat het een mix van SATA-II en SATA-III is. Kan iemand aub uitsluitsel geven, zodat ik de goede SSD kan bestellen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Bucket schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:38:
Vandaag ook de XPS 17 besteld (i7-2720QM, 1600x900, GT555M, 500GB). Kreeg daarnet al een bevestiging dat de order geaccepteerd was en hij op "werk in uitvoering" staat. :)

De vraag: ik wil, als de laptop straks staat te blinken op mijn tafel, een SSD inbouwen. Maar dan wil ik 100% zeker weten dat het SATA-III poorten zijn. De Dell-chat zegt van wel, maar ik heb hier ook ergens gelezen dat het een mix van SATA-II en SATA-III is. Kan iemand aub uitsluitsel geven, zodat ik de goede SSD kan bestellen?!
De Intel Chipset ondersteunt max. 2 SATA III poorten, de fabrikant meer wil, moeten ze een third-party chip inbouwen (nvt bij de XPS 17). De XPS 17 zou normaal 2 SATA III poorten voor de twee HDD's / SSD's moeten hebben, EN nog 2 SATA II poorten voor de optische drive en eSATA poort.

Trouwens, als je die Vertex 2 van je sig wil inbouwen, maakt het niet veel uit of je nu SATA II of III hebt.
Bij de Vertex 2 zal SATA II weinig tot geen bottleneck van het systeem zijn, pas als je een C300/400, Vertex 3, Intel 510... gaat inbouwen heb je echt SATA III nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door Sk0Ne op 23-03-2011 23:08 . Reden: vertex 2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucket
Sk0Ne schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:04:
[...]

De Intel Chipset ondersteunt max. 2 SATA III poorten, de fabrikant meer wil, moeten ze een third-party chip inbouwen (nvt bij de XPS 17). De XPS 17 zou normaal 2 SATA III poorten voor de twee HDD's / SSD's moeten hebben, EN nog 2 SATA II poorten voor de optische drive en eSATA poort.

Trouwens, als je die Vertex 2 van je sig wil inbouwen, maakt het niet veel uit of je nu SATA II of III hebt.
Bij de Vertex 2 zal SATA II weinig tot geen bottleneck van het systeem zijn, pas als je een C300/400, Vertex 3, Intel 510... gaat inbouwen heb je echt SATA III nodig.
Dank voor antwoord. Theoretisch zou het mixed-SATA-verhaal bij de XPS 17 moeten spelen. Is er iemand die dit middels een test of screenshot van een programma kan bevestigen?

Ennuh, nee... de Vertex 2 blijft in de huidige M1530 zitten. Mijn vrouw vond het snelle opstarten van W7 en de applicaties wel voordelen bieden ;)
Zit te denken aan de 120GB Vertex 3... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Inmiddels is mijn XPS 17 voorzien van een verse installatie op de SSD.
Gaat heerlijk rap nu! Gisteren bezig geweest met de drivers installeren en heb ze volgens mij zo goed als allemaal. Niet alles was nodig geweest van wat ik heb geinstalleerd maargoed dat zien we later wel. Gisteren de accu helemaal leeg gemaakt en vannacht opgeladen. Met een beetje browsen en wat kleine applicaties insatlleren word er weergegeven dat de accu tussen de 8 en 9 uur mee gaat.

Heb gisteren wel mijn scherm schoon moeten maken.. zaten hier en daar wat vegen op. Niet al te netjes maargoed als dat alles is hoor je mij ook niet klagen.
Wifi werkt lekker snel, bij mijn vriendin haal ik het maximum van de verbinding. Nu ik thuis op zolder zit is het een drama maar dat ligt aan de (simpele) netgear router die ziggo heeft meegeleverd. Haal maarliefst 30 kb/s als ik boven op zolder zit met de laptop 8)7. Dus dat word of een verdieping naar beneden of een draadloos APN op de 1e verdieping neerzetten voor een beter signaal boven. Om er nou een netwerkkabel in te stoppen is ook zo wat ;)

Het geluid van de laptop is subliem. Gisteren wat nummertjes geluisterd en ik kan er niks anders over zeggen. Volgens mij is het geluid helemaal naar wens aan te passen maar dit moet ik nog verder uitzoeken.

De fan hoor ik nauwelijks. Niet dat ik de laptop al zwaar belast hebt maar ik hoor deze zeker niet om de 10 seconden aanslaan. Gisteravond heb ik de fan helemaal niet gehoord. Ik zal dezer dagen nog is kijken wat de temp. is van de processor enzovoorts.

Het backlit toetsenbord typt heerlijk en vooral savonds zijn de verlichte toetsen erg leuk en handig om te zien! Toetsen liggen niet te ver uit elkaar en de afstand van je handpalm tot waar je typt is bij mij precies goed

Meer kan ik er nog niet over zeggen, dit komt in de loop van volgende week als ik de laptop meer gebruikt heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-03-2024
@sjorremans: Welke SSD heb jij erin zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
wagt schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:43:
@sjorremans: Welke SSD heb jij erin zitten?
Corsair F60
Kon ook wel wachten op de 3e generatie SSD's maar ik doe er niet veel anders op als browsen/surfen/documentatie/filmpje kijken en heel soms een potje call of duty 4.

Ik vind het snel zat zo!
Als je echt tot het uiterste wilt gaan moet je voor een SATA-600 SSD gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
tjonge, die renders op de website van Dell doen echt geen recht aan de uitstraling van de nieuwe XPS...

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324553

@wagt > ik heb intel SSD 80gb x25 erin ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:51

koelebobes

Wen BTC €100K

ik wil graag iemand bij dell persoonlijk spreken over het samenstellen van de laptop niet iemand via de chat is dit mogelijk zonder dat ik een xpress nummer moet invoeren ? heeft iemand een telefoon nummer ?

BTC €96.871

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucket
koelebobes schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:41:
ik wil graag iemand bij dell persoonlijk spreken over het samenstellen van de laptop niet iemand via de chat is dit mogelijk zonder dat ik een xpress nummer moet invoeren ? heeft iemand een telefoon nummer ?
Op www.dell.nl in de rechterbovenhoek : 020 674 4873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

XPS17
Inbegrepen bij uw systeem:
KLEUR KEUZE Silver Anodized Aluminum Cover bewerken
PROCESSOR 2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Nederlands bewerken
SYSTEM RECOVERY Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen bewerken
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Office Starter 2010 – Nederlands bewerken
SERVICES EN SUPPORT 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return bewerken
ACCIDENTAL DAMAGE-BESCHERMING Geen Accidental Damage-support bewerken
DATASAFE ONLINE BACK-UP DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar bewerken
BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands bewerken
LCD-SCHERM 17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera bewerken
GRAFISCHE KAART 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Graphics Card bewerken
GEHEUGEN 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096] bewerken
HARDE SCHIJF 500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) DVD+/-RW (DVD, CD read and write) bewerken
TOETSENBORD Backlit US/Internationaal Qwerty toetsenbord bewerken
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh) bewerken
TV-TUNER TvTuner niet inbegrepen bewerken
Accessoires
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR) bewerken

1099,-

Is dit een mooie setup ? moet ik gaan voor de 550m of de 555m. ? en zal ik gaan voor de 1900x1080p zonder 3D of voor de 1600x900 ? zit daar veel verschil in ?

BTC €96.871

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Ik heb net even coretemp geinstalleerd.

Temperaturen van de cores zijn zo'n 44/45 graden op de laagste clocksnelheid.
Onder volle load lopen de temperaturen op tot zo'n 67 tot 70 graden.

Niks aan doen zou ik zeggen, zo vaak komt de laptop niet voor lange tijd onder 100% load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Wordt een XPS 17 warm als ie de grafische kaart gaat gebruiken ? ik lees net dat ie dan echt heel heel wordt.

BTC €96.871

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
koelebobes schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:52:
XPS17
[...schaamteloos neergeplempte config met veel te veel CAPS...]

1099,-

Is dit een mooie setup ? moet ik gaan voor de 550m of de 555m. ? en zal ik gaan voor de 1900x1080p zonder 3D of voor de 1600x900 ? zit daar veel verschil in ?
ten eerste MOET je niets, maar je hebt de keuze. Als je niet eens de moeite neemt om te melden wat je er zoals mee gaat doen is advies onmogelijk.

Daarnaast is er geen 1080p optie zonder 3D.
Ook daarbij is geen advies mogelijk zonder onderbouwing van jouw (verwachtte) gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Ik ga ermee gamen en studeren. Dus wordt het de GT550 of de GT555? waar ik ook mee zit is het niet zo dat je volgens de wet 2 jaar garantie hebt op producten? waarom geeft dell maar 1 jaar ? of heb ik wel gewoon 2 jaar maar doe ik iets fout :P

BTC €96.871

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 17:00

RMX

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je beter zo min mogelijk geheugen kon bestellen, en die 4 GB er los bij kopen.

Na veel gelezen te hebben ga ik ook voor een XPS 17.
Ik meen dat hier altijd een dual HDD bay in zit toch?
SSD in mijn PC bevalt, na 3 maanden, nog zeer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
RMX schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:15:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je beter zo min mogelijk geheugen kon bestellen, en die 4 GB er los bij kopen.

Na veel gelezen te hebben ga ik ook voor een XPS 17.
Ik meen dat hier altijd een dual HDD bay in zit toch?
SSD in mijn PC bevalt, na 3 maanden, nog zeer goed!
Je kan inderdaad 2 hardeschijven kwijt in de XPS17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-06 23:12
koelebobes schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:11:
Ik ga ermee gamen en studeren. Dus wordt het de GT550 of de GT555? waar ik ook mee zit is het niet zo dat je volgens de wet 2 jaar garantie hebt op producten? waarom geeft dell maar 1 jaar ? of heb ik wel gewoon 2 jaar maar doe ik iets fout :P
Zie de algemene voorwaarden van Dell België.
GARANTIE T.O.V. CONSUMENTEN
8.1 Dell garandeert t.o.v. Consumenten dat Producten op het moment van levering in overeenstemming zijn met de overeenkomst. Iedere afwijking van de overeenkomst, welke bestaat op het moment van levering van de Producten en welke binnen twee jaar na de levering van de Producten wordt ontdekt en binnen de twee maanden na de ontdekking aan Dell wordt meegedeeld, zal door Dell gratis worden hersteld of vervangen, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de Consument, tenzij dit onmogelijk of buiten verhouding zou zijn. Indien herstelling of vervanging onmogelijk of buiten verhouding is, of Dell dit niet kan doen binnen een redelijke termijn of zonder ernstige overlast voor de Consument, dan heeft de Consument recht op een passende vermindering van de prijs of de ontbinding van de overeenkomst. Na een periode van 6 maanden na levering rust de bewijslast van de afwijking bij de Consument. De Return Policy is van toepassing.
Bron: http://www1.euro.dell.com...dhs1&l=nl&s=dhs&~lt=popup

Ik zie net dat voor Dell Nederland de voorwaarden anders zijn. Daar geldt er maar een standaard garantie van één jaar
8. Garantie
Dell garandeert dat Producten anders dan Producten van Derden gedurende twaalf maanden vanaf de Leveringsdatum vrij zullen zijn van gebreken, tenzij anders in de orderbevestiging is overeengekomen. Indien het Product binnen de garantietermijn een gebrek vertoont, zal Dell het binnen een redelijke termijn kosteloos herstellen of vervangen.
Bron: http://www1.euro.dell.com...dhs1&l=nl&s=dhs&~lt=popup).

[ Voor 9% gewijzigd door c-mattic op 24-03-2011 13:40 . Reden: Dell Nederland verschillend ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-03-2024
koelebobes schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:52:
Volgens mij heeft die 555m niet echt heel veel meerwaarde ten opzichte van de 550m. Misschien als je veel gaat gamen dat het voordeel oplevert, maar voor dagelijks gebruik in ieder geval niet. 1080p of 900 is meer de vraag of je dik 200 euro extra, het waard vind om meer op je scherm kwijt te kunnen. Er is nog weinig bekend of het scherm verder beter is tov de 900 (op resolutie en 3d na dan). Ik heb zelf het 900 scherm en dat bevalt prima. Ik zou in ieder geval NIET voor 6gb gaan. Hoogstens via de helpdesk proberen om de 2x2gb te laten wijzigen in 1x4. Misschien dat het een tientje duurder is, maar dan hoef je de boel niet te vervangen. Daarna kun je voor minder dan de meerprijs van 4GB naar 6GB een extra 4GB bankje kopen, zit je op 8GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

hoeveel bespaar ik daar ongeveer mee ?? totaal

BTC €96.871

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
c-mattic schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:38:
[...]

Zie de algemene voorwaarden van Dell België.

[...]

Bron: http://www1.euro.dell.com...dhs1&l=nl&s=dhs&~lt=popup

Ik zie net dat voor Dell Nederland de voorwaarden anders zijn. Daar geldt er maar een standaard garantie van één jaar.

[...]

Bron: http://www1.euro.dell.com...dhs1&l=nl&s=dhs&~lt=popup).
Ik heb het idee dat de regels hier precies eender zijn, maar dat de Belgische overheden de verkopers die met misleidende teksten komen wat meer achter de broek zitten.

Daar kan de NL overheid nog veel van leren.
koelebobes schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:53:
hoeveel bespaar ik daar ongeveer mee ?? totaal
wat dat betreft ben je misschien een stuk meer geholpen met een XPS 15. Langere accuduur (want Optimus technologie), compacter (dus mobieler) een stuk goedkoper icm het 1080p scherm. Alleen de gpu is iets minder (vraag is of je daar last van gaat hebben) en slechts 1 harddrive en max. 8GB geheugen (over 2 banken te verdelen).
(Overigens: met minder pixels op je scherm kun je met een lichtere GPU toe)

Ik zou je dan ook dringend willen adviseren om serieus de XPS 15 te overwegen.

[ Voor 29% gewijzigd door guapper op 24-03-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-06 17:20
wagt schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:51:
[...]
Er is nog weinig bekend of het scherm verder beter is tov de 900 (op resolutie en 3d na dan). Ik heb zelf het 900 scherm en dat bevalt prima. Ik zou in ieder geval NIET voor 6gb gaan. Hoogstens via de helpdesk proberen om de 2x2gb te laten wijzigen in 1x4. Misschien dat het een tientje duurder is, maar dan hoef je de boel niet te vervangen. Daarna kun je voor minder dan de meerprijs van 4GB naar 6GB een extra 4GB bankje kopen, zit je op 8GB.
wat ik hoor is dat de 1080p scherm een stukje beter is dan de 900p scherm (naast dit vind ik zelfs 1080 nog erg jammer (en baal daar flink van) het had van mij nog wel hoger gemogen dus 1200p of meer, ik snap echt niet dat mensen op een 17" scherm 900 lijntjes wil hebben, dan blijf je toch aan het scrollen)
daarnaast als je wel voor het 1080p scherm gaat en de 555 doet dan heb je 4 geheugen banken dus dan kun je de 2x2GB er prima in laten zitten en dan gewoon 2x4GB er bij komen (50 euro stuk) dan zit je met 12GB wel een tijdje goed :)

Het gebruik van de 550 tov 555 is vrij wel gelijk. dus daar hoef je het niet voor te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door joco op 24-03-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft er iemand een telefoon nummer van dell met betrekking tot fouten in de levering???

want dat mailen heb ik opgegeven heb ze nu tot 3x toe gemaild en nog geen 1 reactie mogen ontvangen.

Ik moet namelijk even bellen over de mij toegezegde 4 banken welke ik zoals verwacht niet in mijn laptop aangetroffen heb.

en die knuppels van de chat geven mij een nummer in het engels voor technische ondersteuning.. ja wtf moet ik daarmee? toveren hun er 2 bankejs bij ofzo??? ik moet hiervoor volgens mij sales hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 217290 op 24-03-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
heeft iemand de 2 hdd sata poorten al kunnen testen?

hier: http://forum.notebookrevi...hread-12.html#post7290328

zijn er een aantal nog niet zo zeker van, maar dat zou ik wel shit vinden als zeker de 1ste geen Sata600 zou zijn..Aangezien ik er een Vertex 3 in wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiantThunder
  • Laatst online: 03-03-2023
Ik heb juist mijn L702x eens opengevezen om er mijn extra geheugen in te steken.
Nadat ik 3 tot 5 keer heb gevraagd of er wel degelijk 4 geheugenslots waren, kom ik nu tot de constatatie dat er effectief slechts 2 slots zijn.
Ik had dit natuurlijk wel verwacht na alles wat ik op het internet had gelezen en ben dus ook zo vooruitziend geweest om niet direct 16 GB geheugen (4x4GB) te kopen, maar toch te gaan voor 8 GB.
Het zuigt natuurlijk, maar momenteel kan ik nog verder met 8GB en tegen de tijd dat dat te weinig wordt koop ik een nieuwe laptop of gewoon 2 reepjes van 8GB.

Voor de mensen die dus nog twijfelen:
geen 3D == 2 geheugenslots
wel 3D == 4 geheugenslots

Oh ja, zijn er mensen die weten hoe je kan zien of een poort een SATA II of III poort is ? (eventueel door de laptop open te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
RadiantThunder schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:08:
Oh ja, zijn er mensen die weten hoe je kan zien of een poort een SATA II of III poort is ? (eventueel door de laptop open te doen)
Ik denk niet dat een OEM als del color coded SATA poorten gaat hebben, dus kan je het enkel bevestigen door te testen met SATA III SSD. Op NBR zijn er wel al mensen die een of ander gigabyte progje toonden dat ze wel degelijk over SATA III beschikken, maar daar stond ook bij dat ze Intel B2 rev. waren. (wat wel weg ging na de bios update + bios reset, maar toch...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
RadiantThunder schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:08:
..........

Dat zou ik ook niet weten. Maar je kunt wel bepalen wat de fabrikant "enabled" heeft. Bij de instructies van Intel om te bepalen of je een problematische SNB SATA controller hebt, staat : apparaten aangesloten op de poorten 2 t/m 5 met de aanduiding "Intel(R) 6 Series" (de 3Gbps SATA2 poorten van de SNB chipset) : Chipset Circuit Design Issue Identified .
Om de 6Gbps SATA3 poorten van de SNB chipset te vinden moet je dus zoeken naar "Intel(R) 6 Series" in combinatie met poorten 0 en 1.
Nadeel is wel dat er iets op de poorten aangesloten moet zitten om in device manager te verschijnen. Dat zal met poort 0 wel geen probleem zijn.
Wel is er een oplossing om ook dat te laten zien waar niets op aangesloten is (stond nog in mijn bookmarks) : Nonpresent Devices in Device Manager in Windows 7

Dus aansluiten maar en in device manager controleren. Daarna de fysieke poort zelf markeren. Hoewel er wellicht een manier zal bestaan om het aan de connectors te zien?

[ Voor 17% gewijzigd door NxCPU op 25-03-2011 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroomm
  • Laatst online: 18-11-2023
Ik heb de mijne ook, heeft iemand al geprobeerd Battlefield:BC2 te spelen?

Loopt constant vast :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Voor de mensen die dus nog twijfelen:
geen 3D == 2 geheugenslots
wel 3D == 4 geheugenslots
EN de 555M als je de 550M doet heb je er volgens mij ook maar 2!
kun je toch vrij duidelijk zien hier:

http://configure.euro.del...lbsdt1&model_id=xps-l702x

Default met het 900p scherm heb je keuze tot 8GB (2x4)
als je dan het 1080p scherm doet heb je nog steeds maar keuze uit 2x4
als je dan de 550M 3d kiest dan nog steeds 2x4
alleen als je daarna ook de 555M kiest kun je tot 16GB er in zetten.

Ik heb de 555M daarom gekozen (de 1080p scherm wou ik sowieso) en omdat de 550 tov de 555 toch hetzelfde verbruikt heb ik de 555M alleen maar gekozen zodat ik 4 banken heb en default heb ik er gewoon 2x2GB in gezet en ga voor 90/100 euro er 2x4GB er bij in zetten.

Als Dell nu zo "handig" is geweest om te zien ik heb maar 2x2GB gekozen dus krijg je maar 2 sloten gaat hij in 1 streep weer terug naar Dell..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372857

Ik heb em met 6gb (2+4gb bankje) besteld (idee van mijn vader, ik wou bellen voor 4gb met maar 1 keer een reepje van 4gb en er dan nog een bij te kopen.), en ik heb ook gewoon 4 geheugenplekken met clipjes. Heb trouwens ook de versie met 3d 1080p en de 555. Lijkt me dat er bij jou dus ook gewoon 4 werkende banken in moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Het 3D FHD scherm zou een LGD02C5 zijn.
Veel info is er blijkbaar nog niet over te vinden

oh stond blijkbaar al hier
en nog een leuke foto :D
Afbeeldingslocatie: http://www.sgb-e.com/images/dell/l702x_MB_revD.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door Sk0Ne op 25-03-2011 15:52 . Reden: foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:10
Vandaag ook eindelijk mijn XPS17 binnen gekregen. De laptop an sich ben ik dik tevreden over.
Alleen toch uitermate teleurstellend dat de afwerking mijn inziens nogal te wensen overlaat. Links van het touchpad steekt de behuizing zo'n 2mm uit en ook rechts van het numpad ter hoogte van de koptelefoonaansluitingen en de dvd-drive voel je een bobbel en steekt het iets omhoog.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2jg0bbr.jpg

Ben benieuwd met wat voor oplossing Dell hiervoor komt. Tot nu toe overheerst de terleurstelling.

Meer mensen hier last van?

[ Voor 5% gewijzigd door Melniek op 25-03-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:15

Bullet NL

Eigen Wijs

Melniek schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 15:55:
Vandaag ook eindelijk mijn XPS17 binnen gekregen. De laptop an sich ben ik dik tevreden over.
Alleen toch uitermate teleurstellend dat de afwerking mijn inziens nogal te wensen overlaat. Links van het touchpad steekt de behuizing zo'n 2mm uit en ook rechts van het numpad ter hoogte van de koptelefoonaansluitingen en de dvd-drive voel je een bobbel en steekt het iets omhoog.

[afbeelding]

Ben benieuwd met wat voor oplossing Dell hiervoor komt. Tot nu toe overheerst de terleurstelling.

Gewoon met DELL in contact treden evt deze foto als bewijs mee sturen.
Vreemd dat ze een dergelijke fout niet tijdens de controlle hebben gezien, misschien transport schade?
Hoe ziet je doos er uit?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292975

@ Melniek, ik was hier ook bang voor (ik zie best wat berichten over de bouwkwaliteit) echter ligt deze (aluminium?) plaat er bij mij wel strak op.

Ik heb mijn XPS17 maandag ontvangen, en zal hierbij wat van mijn ervaringen delen.

Ik heb gekozen voor de volgende config:
i7 2630QM
GT550M
1080p (3d bleh) scherm
Backlit toetsenbord
640gb

Het backlit toetsenbord: de helderheid is goed echter op het toetsenbord zit wel wat flex (hij is iets bol in het midden +- ,5cm speling). Het stoort mij niet, echter ik kan mij voorstellen dat het anderen wel kan storen.

Het 1080p scherm bevalt mij goed, de standaard instellingen waren zeker niet optimaal echter met wat zoekwerk de juiste (persoonlijke) instellingen gevonden, de kleuren zijn goed, de achtergrondverlichting is ongelofelijk, er zijn 16 standen ik gebruik standje 7 en dit is echt al behoorlijk vel!

Kwa prestaties weinig te klagen, voor de lol even 3dmark 06 gedraaid score 9124
Het geluid is echt behoorlijk te noemen, ik kan mij voorstellen dat Dell hiermee voorop loopt.

De ventilator wil best snel aanslaan (laagste standje) ik vind hem in deze stand niet vervelend overkomen, tijdens het gamen begint hij echt te "blazen" en voert hij behoorlijk wat warmte af, persoonlijk vind ik de laptop op de palmrest nooit onaangenaam warm worden.

Ook heb ik al wat problemen ondervonden:

- Toen ik de XPS binnenkreeg (aangesloten op netstroom met tussenkomst stekkerdoos) gaf hij een error "spanning te laag, ga accu niet opladen.... kan natuurlijk aan mijn stekkerdoos hebben gelegen (rechtstreeks stopcontact geen probleem) echter met andere laptops nooit geen problemen gehad met zelfde stekkerdoos.

- Laptop wilde in de bios A04 versie niet uitgaan (windows > afsluiten) hij bleef opnieuw opstarten, met de A05 versie is probleem bij mij verholpen

Ten slot wil ik nog even conformeren dat mijn configuratie slechts 2 mogelijkheden bied om RAM geheugen te plaatsen, voor mij niet zo'n probleem (4 was leuk geweest, echter heb ik het niet nodig) voor anderen kan ik me de teleurstelling begrijpen daar Dell dit zeer matig heeft gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben ook bezig met de 4 sloten. is zien wat dell hiermee gaat doen..
aangezien mij wel degelijk is toegezegd dat die met 4 geleverd zou worden. (heb dit zwart op wit)

de eerste optie retour en opnieuw bestellen ga ik niet mee akkoord.
daarnaast heeft hun TD ook aangegeven dat mijn laptop volgens hun een verkeerd moederbord heeft??????

daarnaast valt nog op dat mijn toetsenbord op 1 plek flex heeft. dat is ter hoogte van de volume uit toets.
de rest is wel stabiel.

scherm vergelijking Dell Vostro 1280x800 15.4" vs Dell XPS17 1600x900 17.3"
Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/9076/tnp1030750.jpg
op deze foto is het verschil het meest realistisch ten opzichte van de praktijk.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 217290 op 25-03-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Anoniem: 292975 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 18:09:
Ten slot wil ik nog even conformeren dat mijn configuratie slechts 2 mogelijkheden bied om RAM geheugen te plaatsen, voor mij niet zo'n probleem (4 was leuk geweest, echter heb ik het niet nodig) voor anderen kan ik me de teleurstelling begrijpen daar Dell dit zeer matig heeft gecommuniceerd.
Je hebt recht op 4 sloten dus als een vermoeden hebt dat je het ooit gaat vullen zou ik wel heldering opvragen.

Verder de 3d variant heeft nu een maximaal van 3x4gb >_< waarom weet ik niet :P verder niks anders opgevallen aan de configurations :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 18:33:
scherm vergelijking Dell Vostro 1280x800 15.4" vs Dell XPS17 1600x900 17.3"
[afbeelding]
op deze foto is het verschil het meest realistisch ten opzichte van de praktijk.
Dat is niet reallistisch, dat is simpelweg een vergelijking tussen de helderheid van beide schermen. Sinds we LED backlighting hebben is dat echt geen probleem meer, ookal scoort de xps 17 standaardscherm niet bepaald hoog hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:37

Xeo

Als het goed is kom mijn XPS17 maandag binnen. Nu wil ik daar ook een SSD in doen, en nu vroeg ik mij af of een Intel 510 ( welke 2.5 inch is ) er in gaat passen?

Verder is het wel apart dat Dell die levertijden zo ruim schat, hij zo eigenlijk pas 20 april moeten worden afgeleverd 8)7 Ben btw wel benieuwd hoe "lomp" groot de laptop nu echt is :)

[ Voor 9% gewijzigd door Xeo op 25-03-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsja dat heb je als 1 april dichterbij komt. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Xeo schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 20:18:
[...] Ben btw wel benieuwd hoe "lomp" groot de laptop nu echt is :)
Het ligt er natuurlijk aan wat je gewend bent.

Ik kom van een Inspiron 9300 af (17" wuxga), en de XPS 17 is een paar cm breder, maar door het materiaalgebruik en/of kleurstelling valt dat niet eens zo op moet ik zeggen. Ik was daar ook een beetje huiverig voor, maar het valt zeker mee (vind ik).

Waarschuwing: Dat 3D scherm moet je wel behoolijk terug schroeven (naar 50% in mijn geval) in helderheid om te voorkomen dat je 'lasogen 'krijgt. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door guapper op 25-03-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

What else is new. Mijn studio 15 scherm staat nu op de laagste helderheid en ik probeerde een paar seconden geleden nog om hem lager te zetten...

Daar word dan weer niet mee geadverteerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 21:52:
What else is new. Mijn studio 15 scherm staat nu op de laagste helderheid en ik probeerde een paar seconden geleden nog om hem lager te zetten...

Daar word dan weer niet mee geadverteerd :P
ach, met 5 lagen 'matte' folie is dat wel te verhelpen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:37

Xeo

guapper schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 21:46:
[...]

Het ligt er natuurlijk aan wat je gewend bent.

Ik kom van een Inspiron 9300 af (17" wuxga), en de XPS 17 is een paar cm breder, maar door het materiaalgebruik en/of kleurstelling valt dat niet eens zo op moet ik zeggen. Ik was daar ook een beetje huiverig voor, maar het valt zeker mee (vind ik).

Waarschuwing: Dat 3D scherm moet je wel behoolijk terug schroeven (naar 50% in mijn geval) in helderheid om te voorkomen dat je 'lasogen 'krijgt. 8)7
Nou ja de reden waarom ik het me afvroeg is het feit dat ik het best moeilijk vind een goede laptop tas te vinden voor dat formaat. De meeste Crumpler en Samsonite tassen zijn te klein. En ik zou toch wel graag een rugzak willen die de laptop goed beschermd omdat ik hem toch af en toe mee moet nemen naar de uni. Heeft iemand van jullie al een mooie tas gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-06 22:48
Ik zit te denken om een Dell XPS 17 te nemen.
Ben toch wel aan een laptop toe namelijk ivm mijn studie (niet zozeer elke dag mee naar school, maar wel af vaak van huis naar mijn kamer).

Voor school moet ik met programma's als AutoCad en photoshop werken, later ook nog andere programma's.
Is een HD scherm dan handig? En heb je dan niet dat het wel heel klein wordt allemaal en is de beeldkwaliteit echt denderend goed, of is het aan te raden een scherm met lagere resolutie te nemen en dan een extern beeldscherm?

Zit met erg veel vragen, maar wil graag weten wat ik koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
persoonlijk zou ik nooit het 900p scherm kopen
dat is echt verschrikkelijk, dan krijg je gewoon niks meer op je scherm.
Ik vind 1080 eigenlijk al vreselijk, jaren en jaren 1200p gewend op 17" en zelfs mijn eerste op 15" perfect gewoon.
Ik hoop dat we snel weer terug keren in hoge resoluties, nog even en 10" pads hebben een hogere resolutie dan de 17" laptops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdennem
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-06 20:37
Heb ook gisteren mijn xps17 binnengekregen.

2630QM
2X2gb
GT555
Normaal scherm 900p (voor mij prima)

Hij is heerlijk stil bij internet en word (fan staat uit)
3Dmark06 12228 punten, dat is bijna net zoveel als de MSI GX740 met HD5870 die ik hiervoor had.
Enig minpuntje vind ik het toetsenbord dat omhoog komt rond toets F10.
Iemand een oplossing hiervoor??

[ Voor 5% gewijzigd door mcdennem op 26-03-2011 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sk0Ne schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 00:10:
[...]

Ik denk niet dat een OEM als del color coded SATA poorten gaat hebben, dus kan je het enkel bevestigen door te testen met SATA III SSD. Op NBR zijn er wel al mensen die een of ander gigabyte progje toonden dat ze wel degelijk over SATA III beschikken, maar daar stond ook bij dat ze Intel B2 rev. waren. (wat wel weg ging na de bios update + bios reset, maar toch...)
mijn laptop geeft aan dat poort 0 en 1 sata III zijn.

Poort 0 is bezet
en Poort 5 is bezet. (sata II).

Tevens geeft dat tooltje bij mij wel gewoon B3 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399931

Dit is mijn systeem: XPS LP702x / i7-2720QM / FHD 3D WLED / 4GB / 640GB / 3GB GT550M / Blu-ray. De laptop is op 5 maart besteld en op 22 maart afgeleverd (eigenlijk 21 maart, maar toen was ik niet thuis).

Ik heb zojuist even kort de laptop opgestart. Mijn eerste bevindingen:
- De recource DVD is niet bijgeleverd - nog even een email naar Dell dus. Wel is er een Nederlandstalige papieren handleiding meegeleverd. Wellicht minder interessant voor die-hard tweakers, maar ik vind het wel prettig.
- Het toetsenbord (ik heb de non-backlight versie) is bruikbaar, maar niet optimaal, bovendien nogal wat flex rond backspace-toets. Voor veel tekstverwerking is een extern toetsenbord aan te raden.
- Het HD-scherm is prima (en ik ben behoorlijk kritisch - ik heb niet voor niets een 24" Ultrasharp), alleen de horizontale kijkhoek is niet super.
- Ik heb 4 geheugenslots, met clip. Het klepje naar de geheugenslots en harddisks voelt overigens wat breekbaar aan - niet te vaak lostrekken dus.
- De laptop is stil, maar niet geruisloos. Af en toe slaat de fan aan, vooral bij extensief gebruik (draai bijvoorbeeld de Windows-index classificatie en je hoort hoe luid de fan kan zijn). Gelukkig gaat de fan ook vrij snel weer uit, en blijft er slecht een licht gezoem achter.
- Door de accu zit er een flinke 'bult' achter onder de laptop. Hij staat dus niet plat op tafel en past wellicht niet in een strakke laptoptas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gisteren heeft UPS hier een doosje afgeleverd. Helaas voldoet het speelgoed neit helemaal. XPS 17 / 555 3d 3gb video / fhd scherm. 4 geheugenbankjes die bruikbaar zijn.

Echter: zodra er een 4gb module in geheugenslot D gaat, dan is het feest. ( sarcastisch bedoeld ). De standaard geleverd 4gb doen het, geen vulling doet het, maar de machine accepteert echt geen 4x4gb.
Op aanraden van dell al bios geflashed van A05 naar A05.

Maandag wordt onder de normale garantie het moederbord vervangen. Zicht, een hegelnieuw apparaat dat niet voldoet.

( edit: ik had een typo gemaakt in het beschikbare standaard geheugen. dat is in mijn geval 4gb verdeeld in 2x2gb )

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 164857 op 26-03-2011 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

uhhh?
3gb doet het?? ben je niet bezig met de verkeerde geheugen??

en heb je je 4x4gb bij dell vandaan of extern?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
joco schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 01:15:
persoonlijk zou ik nooit het 900p scherm kopen
dat is echt verschrikkelijk, dan krijg je gewoon niks meer op je scherm.
Ik vind 1080 eigenlijk al vreselijk, jaren en jaren 1200p gewend op 17" en zelfs mijn eerste op 15" perfect gewoon.
Ik hoop dat we snel weer terug keren in hoge resoluties, nog even en 10" pads hebben een hogere resolutie dan de 17" laptops...
LCD Properties 15.4" WXGA high-brightness (200-nit)
Acer CrystalBrite TFT LCD, 1280 x 800 pixel resolution
Geeft al redelijk beeld hoor O-) true niet echt hoogstaand beeldscherm :P maar het is een kwestie van wenning.(dit heb ik op het moment O-) )
zodra er een 4gb module in geheugenslot D gaat, dan is het feest. ( sarcastisch bedoeld ). De standaard geleverd 3gb doen het, geen vulling doet het, maar de machine accepteert echt geen 4x4gb.
Op aanraden van dell al bios geflashed van A05 naar A05.
3gb bedoel je daar ram of de 3gb video kaart mee ? of heb jij 3gb ram geleverd gekregen ?

En je bedoeld dat als je de 4 sloten vult met 4gb het hele systeem niet werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was van plan om een SSD in te bouwen in mijn nieuwe XPS17. Ik heb inmiddels wat research gedaan op internet en wordt daar niet vrolijk van. Ik kom zaken tegen als Windows en drivers opnieuw installeren, image maken en terugzetten, BIOS aanpassen, alignment, etc..... Zo ver reikt mijn computerkennis helaas niet.

Zelfs bij een relatief simpele uitleg die ik heb gevonden, staat dat je 'eventueel' de BIOS moet aanpassen. Ik ben een enthousiaste gebruiker, maar geen tweaker, dus daar schiet ik niets mee op.

Heeft iemand een link naar een website waar heel eenvoudig voor de leek staat uitgelegd hoe je een SSD kan inbouwen en Windows 7 daarop kan installeren? (Terzijde: ik heb zelf nog niets geinstalleerd op mijn nieuwe XPS17, en ik heb geen Resource DVD - die was niet bijgeleverd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
Kan je niet gewoon je hdd eruit halen, je andere ssd in de plaats en hdd in de open slot en met windows cd opstarten ?
De gebruikte slot zal de primary boot zijn, wat je wss in bios moest aanpassen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Anoniem: 399931 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 11:30:
Ik was van plan om een SSD in te bouwen in mijn nieuwe XPS17. Ik heb inmiddels wat research gedaan op internet en wordt daar niet vrolijk van. Ik kom zaken tegen als Windows en drivers opnieuw installeren, image maken en terugzetten, BIOS aanpassen, alignment, etc..... Zo ver reikt mijn computerkennis helaas niet.

Zelfs bij een relatief simpele uitleg die ik heb gevonden, staat dat je 'eventueel' de BIOS moet aanpassen. Ik ben een enthousiaste gebruiker, maar geen tweaker, dus daar schiet ik niets mee op.

Heeft iemand een link naar een website waar heel eenvoudig voor de leek staat uitgelegd hoe je een SSD kan inbouwen en Windows 7 daarop kan installeren? (Terzijde: ik heb zelf nog niets geinstalleerd op mijn nieuwe XPS17, en ik heb geen Resource DVD - die was niet bijgeleverd.)
Je moet zelf een resource DVD maken met de (normaal) megeleverde software, en van daar legt Linus Sebastian het verder uit :)
http://www.linustechtips....ade-guide-linus-tech-tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/2864/3dmarklf.jpg

i7 2630qm
GT555M
4GB DDR3
500GB HDD

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 217290 op 26-03-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:10
Melniek schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 15:55:

[afbeelding]

Gisteravond nog gebeld met Dell hierover. Had eerder een email gestuurd, zoals op de Dell site staat, werd echter verwezen naar de technische helpdesk echter zonder telefoonnummer te vermelden. Uiteindelijk via de site het 24/7 telefoonnummer van de XPS/Alienware support gebeld en daar op zich goed te woord gestaan.

Dinsdag komen zij hem aan huis repareren. Ik ben tevreden met de oplossing, vind het wel weer jammer dat ik daarvoor een hele dag vrij moet nemen, omdat men niet nauwkeuriger kan plannen dan 09:00-17:30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Greenie en Sk0Ne: bedankt voor de tips en link naar de instructievideo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324553

Sk0Ne schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 15:11:
[...]

Je moet zelf een resource DVD maken met de (normaal) megeleverde software, en van daar legt Linus Sebastian het verder uit :)
http://www.linustechtips....ade-guide-linus-tech-tips
wel oppassen.. met DVD welke ik zelf gemaakt had als recovery ... was ik niet in mogelijkheid om recovery uit te voeren, omdat mijn schijf kleiner was dan de normale 500 gb ... heb dan maar image gemaakt met true image home 2011 ... echter daarna lukt het niet om op te starten, dmv windows 7 dvd herstel uitgevoerd .. bootmgr had probleem ...nu werkt het feilloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 11:14:
uhhh?
3gb doet het?? ben je niet bezig met de verkeerde geheugen??

en heb je je 4x4gb bij dell vandaan of extern?
Die 3gb was een type. Het gaat echt om de geheugenbanken met de beroemde 2 of 4 slots beschikbare discussie. Ik heb dus weliswaar 4 slots, maar ze werken niet geheel naar behoren.

Slot D accepteert geen 4gb module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm dat is wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Laatst online: 08-06 06:41
even een snelle vraag
ik heb mij SSD in deze xps gezet en hij werkt goed
win7 er op, maar de 2e HD staat niet in mijn computer aan gegeven.
in de bios wel.
maar ik heb de SSD in de 2e houder gedaan, de originele HD heb ik in de 1e laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379258

Topicstarter
Ben verzoekt door de vele belangstelling even een deel 2 aan te maken van dit topic. Gelieve daar de conversaties verder te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Linkje natuurlijk: [Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2

En dicht :)
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.