[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 79.078 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2022
Vanmiddag mn XP17 binnen gekregen maar die kan gvd gelijk weer terug....

Er is iets mis met het toetsenbord, vanaf het midden van het toetsenbord zit deze niet goed vast.
Iedere toets aanslag vanaf het midden maakt geluid, en het op het toetsenbord zit speling als je deze indrukt.
Mega irritant met typen.

Hebben ze daar geen kwaliteitscontrole voordat eea de deur uitgaat????

Morgen maar bellen met Dell, zal wel resulteren in 3 weken mn laptop kwijt, heb de standaard garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ai das klote, misschien kan je wat extra's regelen. Wie weet leveren ze al backlit keyboards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:29
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 19:27:
Dell Precision M70

Ik kan em op 1024/1050 en 1200 zetten.

Ik heb dr wel wat aan aangezien ik het prettiger werken vind. Krijg dr niet scherper beeld van, maar dat ik de keuze niet heb vind ik heel vreemd.
Was dat een 1200p scherm toevallig, waarbij je een zwarte balk kreeg aan de boven- en onderzijde als je de resolutie lager zette? In ieder ander geval wordt het verschaald en gaat de beeldkwaliteit achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee beeldscherm was niet zo bijzonder. Als het al 1200p was , was het paneel iig niet bijzonder.

Zal dit scherm wel geweest zijn

15.4" WSXGA+ Screen (1680x1050 pixels)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe verwijder ik de andere keyboard talen? Elke keer als ik opstart verspringt ie van US naar Nederlands. Enigste optie is verwijderen dan dnek ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
of NL default maken.
Probeer het hier eens: www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mja nah ik heb nu de standaard toetsenbord taal verandert. Als ie nog es verspringt verwijder ik de Nederlandse.

edit: verwijdert...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 22:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik las op notebookreview dat iemand met Dell had gesproken en die vertelde dat ze aan het begin van volgend jaar 1080p schermen dr bij gaan doen.

Verwijderd

bron graag :)

en dan nog: we weten al lang dat ze komen, het is alleen nog volstrekt onduidelijk wanneer dat gaat gebeuren.

• guapper
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 00:12:
Ik las op notebookreview dat iemand met Dell had gesproken en die vertelde dat ze aan het begin van volgend jaar 1080p schermen dr bij gaan doen.
Goh, en laat ik nu net zitten te wachten op de nieuwe generatie cpu's (sandy bridge), die op 6 januari gepresenteerd worden en hopelijk kort daarna in de xps terecht komen. *duimen draait*
Weet je wat NOG leuker zou zijn? Als deze gecombineerd zou worden met ATI gpu's. ;)
(zoek op notebookcheck naar openGL prestaties (aanvinken!), en je begrijpt waarom...)

Verwijderd

dat betwijfel ik, de xps word hoogstens geüpgrade naar de GT520 (een rebrand van de.. weetikveel model uit 2009 :F )

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 00:12:
Stel ik zou deze upgrade willen doen. Iemand enig idee of dat achteraf nog mogelijk is en wat dat gaat kosten?

Ik heb de XPS 17 nu in bestelling staan, weet dus niet of ik het 1600*900 scherm voldoende vind. Maar mocht ik onverhoopt ontevreden zijn zou ik graag de mogelijkheid willen weten om te upgraden.

Ervaringen mee?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Verwijderd

upgraden doen ze niet, wellicht kan je ergens een scherm vandaan sprokkelen om er zelf in te zetten.

• guapper
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 00:28:
dat betwijfel ik, de xps word hoogstens geüpgrade naar de GT520 (een rebrand van de.. weetikveel model uit 2009 :F )
Zoveelste rebrand van de GT260.
*barf*

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 07:54:
upgraden doen ze niet, wellicht kan je ergens een scherm vandaan sprokkelen om er zelf in te zetten.
Of je bestelt en laat het doen door mensen die dr verstand van hebben zoals bij een computerwinkel.

Ik ga vandaag even wat testjes doen met de laptop zoals batterijduur en derg. Kan iemand me vertellen hoe ik fps in beeld krijg als ik een game doe?

Verder mssn nog verzoekjes?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:44:
[...]

Of je bestelt en laat het doen door mensen die dr verstand van hebben zoals bij een computerwinkel.

Ik ga vandaag even wat testjes doen met de laptop zoals batterijduur en derg. Kan iemand me vertellen hoe ik fps in beeld krijg als ik een game doe?

Verder mssn nog verzoekjes?
www.fraps.com

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:58
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:44:
[...]

Denken dat een medewerker van een computerwinkel meer verstand heeft dan een echte tweaker 8)7

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
even ter bevestiging....
ik kan dus 8 gig aan geheugen bij plaatsten?
2 banken vrij toch?

heeft iemand al extra geheugen aangeschaft?

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:36
angelico66 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:20:
even ter bevestiging....
ik kan dus 8 gig aan geheugen bij plaatsten?
2 banken vrij toch?

heeft iemand al extra geheugen aangeschaft?
Dat hangt er vanaf wat er nu inzit. 2 of 4GB zijn 2 banken en dus heb je nog 2 lege banken over.

• angelico66
zit 6 gig in

1 van 4 en 1 van 2

zit alleen nog te twijfelen aan welk reepje

op simmcity staan 2 soorten

zit maar 1 klepje over die geheugen banken toch?

[ Voor 18% gewijzigd door angelico66 op 25-11-2010 12:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de refresh pagina key bij W7. Eerst kon ik altijd op F5 drukken om vervelende reclames te omzeilen door te refreshen maar nu werkt die niet.

• evdv
Vandaag Dell gebeld ivm t toetsenbord waar speling op zit, aardige vent gesproken bij technical support.
Hij kon morgen direct een monteur thuis regelen om eea na te laten kijken.
Ik zou al van klantenservice een US toetsenbord thuisgestuurd krijgen omdat ik tijdens t bestellen alleen kon kiezen voor NL toetsenbord maar NL toetsenbord is waardeloos als je altijd US gewend bent.

US toetsenbord voor XPS 17 is momenteel niet op voorraad in Nederland dus heb nu afgesproken zodra ze die binnen hebben ik gebeld word en dan stuurt hij monteur langs die direct US erin zet, beter!

Iets anders: ik werk voornamelijk op netstroom en heb gelezen dat de batterij dan altijd onder spanning blijft staan en dat komt de levensduur van de batterij niet ten goede.
Is er niet een tooltje dat indien ik op netstroom werk hij de batterij niet oplaadt?
Of moet ik bij werken op netstroom de batterij eruit halen aan de onderkant?

Iets wat mij ook opgevallen is: als de laptop op netstroom draait dan voel je altijd een redelijke resonantie als je naast t touchpad links of rechts met je vinger over de behuizing wrijft, dat heeft mn Inspiron laptop van Dell totaal niet.

Laptop is mij verder snel zat, heb de i5 560 met 4 gig geheugen, rarren, parren enzo gaat lekker snel, morgen studio 14 installeren en eens kijken hoe snel hij wil converteren.

Verwijderd

evdv schreef op donderdag 25 november 2010 @ 22:21:
Iets anders: ik werk voornamelijk op netstroom en heb gelezen dat de batterij dan altijd onder spanning blijft staan en dat komt de levensduur van de batterij niet ten goede.
Is er niet een tooltje dat indien ik op netstroom werk hij de batterij niet oplaadt?
Of moet ik bij werken op netstroom de batterij eruit halen aan de onderkant?
batterijen...

iedereen beweert de beste methode te weten, maar dat komt gewoon neer op koffiedik kijken totdat iemand bereid is een test te doen met 10000+ accu'd.

mijn advies: gebruik hem zoals je wil, hij gaat toch wel stuk. ookal gebruik je hem nooit (al kan je hem beter niet maanden ongebruikt laten, dat lijkt mij echter geen probleem)
Iets wat mij ook opgevallen is: als de laptop op netstroom draait dan voel je altijd een redelijke resonantie als je naast t touchpad links of rechts met je vinger over de behuizing wrijft, dat heeft mn Inspiron laptop van Dell totaal niet.
vast de harde schijf, dat hebben zowat alle laptops met een 7200RPM'er, zelfs de macbooks.

Verwijderd

Topicstarter
Een kleine review van mijn kant dan nu even. Ik zal wat dingen opsommen van de ervaringen die ik heb gehad tot nu toe.

Specs:

17', i7, 445M, 7200RPM, 802.11, 9 cell, 950 euro

Het design van de laptop is top. Het geeft een combo van zakelijk/sportief/slickheid en praktischheid, de juiste combo wat mij betreft. Aan de buitenkant licht aluminium en de binnenkant donker geeft beiden een mooi contrast. Het aluminium is brushed wat het een extra kwaliteits uitstraling geeft.

Het toetsenbord is top. Typt prima weg, vergeleken met andere toetsenborden is die, denk ik, wel wat aan de stevige kant. Typen is subjectief, maar mij bevalt het wel.

Touchpad is ruim wat ik een beetje overbodig vind. Druktoetsen zijn top, hoor je nauwelijks, maar drukken heerlijk in. Alleen de plaats van het touchpad is naar mijn smaak teveel naar links. Ze zullen wel dr vanuit gegaan zijn dat de meesten rechtshandig zijn en dat ie daarom zo naar links is geschoven. Maar mocht je, zoals mij, om wat voor reden dan ook met links het tp gebruiken dan hang je met je hand boven de luidspreker wat niet storend is, maar wel jammer is. Het verschil is minimaal, maar je verliest wat zuiverheid.

Het uitsteken van de batterij is moet ik zeggen tot nu toe alleen nog maar positief bevallen. Ik typ op de leuning van mn bank en zit dus vrij laag. Dat de laptop wat helt is voordelig, daardoor zie ik de toetsen beter. Ook speel ik games zo en de luchtcircu houdt de laptop daardoor wat gezond zeg maar. Daarnaast hebben ze de batterij niet breed gemaakt waardoor je em prima op je schoot kan zetten, de batterij valt dan tussen je benen in.

De camera is prima, goede kwaliteit, ook in het donker. Hij maakt de rand aan de bovenkant wat groter maar dat stoort niet. De randen aan de zijkanten zijn van een prima grootte. Al met al voelt en oogt de laptop groot aan.

Het gewicht is ook behoorlijk maar met aluminium krijg je dat ook. Maargoed 17' laptops moet je ook niet veel willen verslepen, helemaal niet 17' aluminium laptops.

Geluid is top. Heel mooi zuiver geluid. Minpuntje is dat het geluid niet heel hard kan. Wel net hard genoeg, maar had van mij nog wel een nivootje bijgekund. Ander minpuntje is de plaatsing van de speakers. Het verschil als je je hand boven de linkerspeaker hangt is niet heel groot, maar is wel aanwezig en dat is wel jammer. Maargoed, dit gebeurt niet altijd en dr zijn manieren om je dr aan aan te passen.

Beeldscherm is trouwens aardig. Is veel ophef over geweest maar hij doet zn werk niet heel goed, maar wel net goed genoeg om alles prima dr uit te laten zien. Kijkhoeken zijn niet al te best, door het scherm 10 a 20 graden voor of achter te draaien verandert het kleurenspectrum gelijk een hele hoop. Van de zijkanten is dit een stuk minder.

Ik heb nog even wat kleine testjes gedaan. Vooral naar de accuduur en die is helaas vrij bagger. Ik heb een allroundsessie gedaan met een 20min surfen, 1,5uur film en 10min gamen waardoor ik ong precies op 2uur uitkwam. Zonet nog een sessie gamen gedaan op de accu en toen kwam ik uit op 1uur gamen. En dat op een 9cell batterij. Dat is niet best.

Maar ik heb dus ook even een gamesessie gedaan. Anno1404 is mijn spel, ik heb em op Ultra gezet met 4x AA en ik kreeg FPS tussen de 23 en 30. Gemiddeld dus daar wat tussenin maar alles stond op zn hoogst en incl 4x AA en het spelen ging vloeiend, dus daar ben ik prima tevreden mee. Enigste puntje was wel dat de linkerkant van de laptop behoorlijk warm word, zo rond de 45graden gok ik. Je kan je hand dr nog wel op laten liggen, maar het is wel op het randje. Maargoed, je kan hierom werken en als je speelt met muis heb je dr weinig last van. En de winter komt eraan dus wss voelt het straks wel lekker.

Ander testje wat ik had gedaan was het tellen van het opstarten wat aan de lange kant is. Het duurt ongeveer 2 minuten van aanklikken totdat de bovenste icoontjes zijn geladen waardoor die compleet opgestart is. Dat is wat mij betreft een minuut te lang. Mn vorige laptop startte nog sneller op dan dat. Dat wordt dus een SSD aanschaffen om een aanvaardbare snelheid te krijgen.

Voor mij is het de eerste kennismaking met windows7 en ik moet zeggen die bevalt prima. Alles vloeit prima, hoewel ik met de i7 af en toe het gevoel heb dat het hier en daar wel wat sneller zou mogen, maar zodra ik de snelheid echt nodig heb zit er gelukkig die turbo op, dus te langzaam is die niet, maar een SSD zou wel helpen denk ik.

Daarnaast is het ook wel handig dat er bovenin wat extra icoontjes of shortcuts zitten wat volges mij van Dell zelf is, al dan niet eerlijk gejat van apple, maar werkt wel handig iig.

Plus:

- Geluid
- Videokaart
- Design
- Prijs/kwaliteit
- Camera
- Toetsenbord/ touchpad

Min:

- Batterijduur
- Plaatsing speakers
- Warm worden palmrest
- Opstartsnelheid

Verwijderd

mooi, een paar opmerkingen:
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 22:46:
Touchpad is ruim wat ik een beetje overbodig vind. Druktoetsen zijn top, hoor je nauwelijks, maar drukken heerlijk in. Alleen de plaats van het touchpad is naar mijn smaak teveel naar links. Ze zullen wel dr vanuit gegaan zijn dat de meesten rechtshandig zijn en dat ie daarom zo naar links is geschoven.
het tochpad zit in het midden van het toetsenbord, zodat de kans dat je per ongeluk het touchpad aanraakt tijdens het typen word verkleind.

als linkshandige is het inderdaad minder.. maar ik ben rechts ;)
Beeldscherm is trouwens aardig. Is veel ophef over geweest maar hij doet zn werk niet heel goed, maar wel net goed genoeg om alles prima dr uit te laten zien. Kijkhoeken zijn niet al te best, door het scherm 10 a 20 graden voor of achter te draaien verandert het kleurenspectrum gelijk een hele hoop. Van de zijkanten is dit een stuk minder.
het scherm is niet slecht, maar standaard.
echter, bij de vorige lijnen was er altijd de mogelijkheid om te upgraden naar een 'topscherm', voor de liefhebbers onder ons is dat gewoon een dik minpunt t.o.v. de vorige series.
Ik heb nog even wat kleine testjes gedaan. Vooral naar de accuduur en die is helaas vrij bagger. Ik heb een allroundsessie gedaan met een 20min surfen, 1,5uur film en 10min gamen waardoor ik ong precies op 2uur uitkwam. Zonet nog een sessie gamen gedaan op de accu en toen kwam ik uit op 1uur gamen. En dat op een 9cell batterij. Dat is niet best.
film kijken is hartstikke zwaar, je kan net zogoed 1.5uur prime95 draaien...
Maar ik heb dus ook even een gamesessie gedaan. Anno1404 is mijn spel, ik heb em op Ultra gezet met 4x AA en ik kreeg FPS tussen de 23 en 30. Gemiddeld dus daar wat tussenin maar alles stond op zn hoogst en incl 4x AA en het spelen ging vloeiend, dus daar ben ik prima tevreden mee. Enigste puntje was wel dat de linkerkant van de laptop behoorlijk warm word, zo rond de 45graden gok ik. Je kan je hand dr nog wel op laten liggen, maar het is wel op het randje. Maargoed, je kan hierom werken en als je speelt met muis heb je dr weinig last van. En de winter komt eraan dus wss voelt het straks wel lekker.
tip: zet AA uit, daar heb je echt geen r33t aan op een laptop, AA is ook hartstikke zwaar vergeleken met wat je ervoor terugkrijgt (iets scherpere randjes.. wow!)
Ander testje wat ik had gedaan was het tellen van het opstarten wat aan de lange kant is. Het duurt ongeveer 2 minuten van aanklikken totdat de bovenste icoontjes zijn geladen waardoor die compleet opgestart is. Dat is wat mij betreft een minuut te lang. Mn vorige laptop startte nog sneller op dan dat. Dat wordt dus een SSD aanschaffen om een aanvaardbare snelheid te krijgen.
een SSD is altijd aan te raden :*)

test het ook eens met de stopwatch, 2 minuten is wel *erg* lang, mn studio 15 doet het in de helft (met 320GB hdd, zo'n 1:05 voordat ik kan browsen)
Daarnaast is het ook wel handig dat er bovenin wat extra icoontjes of shortcuts zitten wat volges mij van Dell zelf is, al dan niet eerlijk gejat van apple, maar werkt wel handig iig.
dell dock, overbodig met de introductie van windows 7 imo.
alternatief: http://rocketdock.com/
Plus:

- Geluid
- Videokaart
- Design
- Prijs/kwaliteit
- Camera
- Toetsenbord/ touchpad

Min:

- Batterijduur
- Plaatsing speakers
- Warm worden palmrest
- Opstartsnelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:02:
mooi, een paar opmerkingen:

[...]
het tochpad zit in het midden van het toetsenbord, zodat de kans dat je per ongeluk het touchpad aanraakt tijdens het typen word verkleind.

als linkshandige is het inderdaad minder.. maar ik ben rechts ;)
Ik ook, maar ik typ op de linker leuning waardoor ik scroll met links. Het touchpad zit volges mij ook verder naar links dan mn vorige laptop. Als dat wat minder was geweest had mn hand dr nog net tussen gepast. Ze wouden blijkbaar geen concessies doen.
[...]
het scherm is niet slecht, maar standaard.
echter, bij de vorige lijnen was er altijd de mogelijkheid om te upgraden naar een 'topscherm', voor de liefhebbers onder ons is dat gewoon een dik minpunt t.o.v. de vorige series.
De mogelijkheid om te upgraden is er sowieso, nu heb je alleen een omweg. Valt me tegen van de tweakers dat ze die uitdaging niet aangaan!
[...]
film kijken is hartstikke zwaar, je kan net zogoed 1.5uur prime95 draaien...
Zal even wat testen met alleen surfen ofzo, maar als je je laptop mee wilt nemen voor film of game heb je dr weinig aan. Je kan dr maar 1 filmpje op kijken.
[...]
tip: zet AA uit, daar heb je echt geen r33t aan op een laptop, AA is ook hartstikke zwaar vergeleken met wat je ervoor terugkrijgt (iets scherpere randjes.. wow!)
Ik zal es machen
[...]
een SSD is altijd aan te raden :*)

test het ook eens met de stopwatch, 2 minuten is wel *erg* lang, mn studio 15 doet het in de helft (met 320GB hdd, zo'n 1:05 voordat ik kan browsen)
Kheb geen stopwatch. Maar ik kan wel goed tellen hoor. Ben een keer Fries kampioen tellen geworden. Was heel precies enzo.
[...]
dell dock, overbodig met de introductie van windows 7 imo.
alternatief: http://rocketdock.com/
Kan je de Delldock niet customizen dan? Zijn vrijwel gelijk toch?

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 08:12:
Ik ook, maar ik typ op de linker leuning waardoor ik scroll met links. Het touchpad zit volges mij ook verder naar links dan mn vorige laptop. Als dat wat minder was geweest had mn hand dr nog net tussen gepast. Ze wouden blijkbaar geen concessies doen.
hoogste tijd om een plek aan de andere kant te bemachtigen
[...]De mogelijkheid om te upgraden is er sowieso, nu heb je alleen een omweg. Valt me tegen van de tweakers dat ze die uitdaging niet aangaan!
Heb je al eens zo'n panel in je handen gehad en de bijbehorende aansluitingen losgemaakt? Het is nogal een kwetsbare operatie die je veel centen kan kosten, dat doe je niet voor je lol tussen de aardappels en de jus door.
Het is een voordeel dat tegenwoordig de handleidingen online staan (voorheen deden we dat gewoon zonder ,waardoor je geheid schroefjes over had aan het einde van de rit), maar dan nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
oef ik heb even gekeken hoe of wat met zo,n ssd .

ik zou zo,n ding nooit kunnen plaatsen, ik heb echt 2 linker handen.

middels 8 gig werkgeheugen bij besteld.

dat opstarten is bij mij zo,n 40 seconden, 2 minuten is echt lang

[ Voor 21% gewijzigd door angelico66 op 26-11-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zit bij mij ook admin paswoord tussen maar die had ik dr al vanaf getrokken. En je moet ook tellen tot je kunt browsen. Als windows dr is duurt het nog eve voordat je kunt browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:34:
Zit bij mij ook admin paswoord tussen maar die had ik dr al vanaf getrokken.
dat moet je juist niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

[b][message=35101089,noline]
De mogelijkheid om te upgraden [naar 1080p scherm] is er sowieso, nu heb je alleen een omweg. Valt me tegen van de tweakers dat ze die uitdaging niet aangaan!
Welke schermen kunnen erin? Is er een lijstje van?
Ben benieuwd als je zelf tweakt wat het dan gaat kosten.
(eh als het goed gaat).

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een keer gezocht, ik kon alleen 900p panelen vinden (aardig wat, allemaal uit Chinese webshops)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuga
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-04 06:17
Wat betreft "Warm worden palmrest" Dell heeft al twee bios updates uitgebracht waarbij de thermal table is aangepast. Mogelijk slaat de fan eerder aan en blijft een en ander koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de laatste drivers geprobeerd te installeren voor de bios maar hij meldde dat ik al de nieuwste versie had. Misschien dat ze het met een paar graden naar beneden hebben geschroefd. Maar behoorlijk warm word ie nog steeds.
dat moet je juist niet doen.
Waarom niet? Je kan het zo instellen dat het niet hoeft,dan gaat ie misschien wel sneller.
Welke schermen kunnen erin? Is er een lijstje van?
Ben benieuwd als je zelf tweakt wat het dan gaat kosten.
(eh als het goed gaat).
Moet je even de maten nagaan, maar dr is al een XPS 14 getweakt met een LG scherm
Hier zijn wat keuzes: http://www.lcdtec.nl/search.shtml?sz=17.3&rs=Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net even een accutest gedaan met alleen surfen en wat andere dingetjes. Op het laatst had ik nog een filmpje gekeken maar als ik dat niet had gedaan was ik denk ik tussen de 3 en 3,5 uur uitgekomen.

Kan iemand me trouwes vertellen hoe ik de F toetsen moet gebruiken. Ze hebben allemaaleen shortcut naar iets anders toe zoals volume oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met FN, als je op windows+X drukt kan je dan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:35
Ben voornemens wellicht deze XPS17 te bestellen -->

XPS 17(N00XL702) met i5-560M ik kom dan op € 816,45 incl. porto met gebruik van 5% kortings coupon

500 GB 7200 rpm
4 GB 1333 MHz
435M GT

Kan dit goedkoper of aanmerkelijk beter voor een paar €€€ extra ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je zou de 9cell batterij dr bij kunnen doen. Geloof dat dat een extra 70euro is? Steekt wel wat uit, maar heb je aanzienlijk meer batterij. Weet niet hoe belangrijk dat voor je is..?

Andere grote verschil is de videokaart. Dat scheelt zo'n 25%, maar die kan alleen met de i7. Dat moet je wel willen, gaat weer ten koste van de batterij.

Zelf heb ik wel de i7, dr zijn toch al aardig wat games die gebruik maken van 3 cores, dat zullen dr in de toekomst wel 4 of meer worden, dus tis ook een wat toekomstkoop, tenzij je die cores nodig hebt voor videobewerking oid. Ik vind de standaardsnelheid wel een tikkeltje langzaam. Daar gaat de SSD me straks wat bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan nog, zelfs met 4 cores scheelt het amper qua snelheid.

het scheelt wel wat meer dan 25%.. namelijk 35-40% in 3dmark06.

kort door de bocht: ga je veel gamen op high? neem dan de versie met i7, anders maakt het de ballen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 20:25:
dan nog, zelfs met 4 cores scheelt het amper qua snelheid.

het scheelt wel wat meer dan 25%.. namelijk 35-40% in 3dmark06.

kort door de bocht: ga je veel gamen op high? neem dan de versie met i7, anders maakt het de ballen verschil
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html

Daar staat de i5 zelfs ook een plaatsje boven de i7. De Mark06 score scheelt iets van 200 in voordeel van de i7, das niet veel, maar de Cinebench multi scheelt 1400, das toch wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Dus dit is het maximale wat er uit halen is voor +/- 817 vwb een XPS17 ?

[ Voor 4% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 26-11-2010 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had het over de gpu...

de cpu is een ander verhaal, als je goed zoekt: http://www.anandtech.com/...0-geforce-gt-425m-1080p/3
zie je dat de 640m de ene keer sneller, de andere keer trager is als de 740m quadcore, de 560m volgt niet ver daarachter.

...in vrijwel perfect schalende software, is dat niet het geval? dan is de 640m, en de 560m een veel betere keus (om meerdere redenen)
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 20:37:
Dus dit is het maximale wat er uit halen is voor +/- 817 vwb een XPS17 ?
lijkt mij wel, je zou nog de mastercard cashback actie kunnen proberen (4%?), maar dan heb je wel een creditcard nodig als ik het me goed herriner.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 20:42:
ik had het over de gpu...

de cpu is een ander verhaal, als je goed zoekt: http://www.anandtech.com/...0-geforce-gt-425m-1080p/3
zie je dat de 640m de ene keer sneller, de andere keer trager is als de 740m quadcore, de 560m volgt niet ver daarachter.

...in vrijwel perfect schalende software, is dat niet het geval? dan is de 640m, en de 560m een veel betere keus (om meerdere redenen)
Veel beter? De standaardsnelheid is wel een stuk beter, maar bij laden van applicaties merk je dat niet echt en de SSD kan dat ook oplossen. Als de turbo's werken van beiden zitten ze allebei rond de 3ghz, das snel genoeg.

Daarnaast zie ik hier: http://www.anandtech.com/...ell-xps-15-l501x-review/4
de quad core dr toch een aantal keer flink bovenuit steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan je trouwens ook achteraf nog accidental damage support dr bij doen? Ik heb dr niet echt aangedacht maar zo'n verzekering is verdomde handig. Bij wijze van spreken gooi je na 3 jaar koffie over je laptop en je krijgt behoorlijk wat geld terug. Is natuurlijk fraude enzo, maar toch. Verzekeringsbedrijven zijn stinkend rijk. Kan je beetje Robin Hood spelen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Via N00XL702EPP heb ik de XPS17 met een i5-560M en nu met 3 jaar garantie voor € 892,55 incl. porto.

En idd via die cashback website voor Mastercard komt er nog eens 3% terug van die € 892,55 --> € 26,78

Dus komt hij eigenlijk op € 865,77 voor een XPS17 met ;

i5-560M
500 GB 7200 rpm
4 GB 1333 MHz
435M GT 1GB
Bluetooth
driverCD
3 jaar In-Home Hardware Support

Dus 2 jaar extra garantie en nu incl. Bluetooth voor € 44,47 meer t.o.v mijn eerdere poging... })

Denk dat ik zo maar ga bestellen :X

[ Voor 4% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 26-11-2010 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 21:03:
[...]

Veel beter? De standaardsnelheid is wel een stuk beter, maar bij laden van applicaties merk je dat niet echt en de SSD kan dat ook oplossen. Als de turbo's werken van beiden zitten ze allebei rond de 3ghz, das snel genoeg.

Daarnaast zie ik hier: http://www.anandtech.com/...ell-xps-15-l501x-review/4
de quad core dr toch een aantal keer flink bovenuit steken.
bij de geteste games heeft een quadcore *geen* effect, enkel de grafische kaart (tot op een bepaald punt, maar dat word niet bereikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 21:31:
[...]

bij de geteste games heeft een quadcore *geen* effect, enkel de grafische kaart (tot op een bepaald punt, maar dat word niet bereikt)
Bij Dirt2 wel duidelijk. Zullen vast wel anderen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7

de laptop met i7 scoort het hoogst omdat-ie de snelte grafische kaart heeft, niet omdat er toevallig een i7 inzit

bij verreweg de meeste games is de processor totaal irrevelant, zolang je een beetje bijtijds model hebt. (dat wil zeggen, iets sneller dan een P4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centeiro
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:49
Ik heb gisteren ook eentje besteld met volgende configuratie:

i5 460M
4GB RAM
320GB 7.200 rpm
Geforce 435M GT

Dit voor een prijs van 760 euro (in België, met kortingscode 5%).
Is trouwens maar 20 euro meer als een XPS 15 met 420 M GT dus daarom de XPS 17 gekozen ipv XPS 15. Kijk er al naar uit en hoop dat hij niet te lang onderweg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 00:55:
8)7

de laptop met i7 scoort het hoogst omdat-ie de snelte grafische kaart heeft, niet omdat er toevallig een i7 inzit

bij verreweg de meeste games is de processor totaal irrevelant, zolang je een beetje bijtijds model hebt. (dat wil zeggen, iets sneller dan een P4)
Das onzin, de 5650 is beter dan die beide kaarten en daarnaast liggen die kaarten allemaal dicht bij mekaar. Dr zit iig niet zo'n verschil tussen als die test uitwijst. http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
Kzag ook nog de 435M staan met een score 7400 3Dmark06. Niet slecht, dan zit ie op 25% van de 445M.

Maar lees dit maar eens: http://www.tomshardware.com/reviews/multi-core-cpu,2280.html
Dr is een duidelijk verschil te zien bij een aantal games die dr nu al zijn vooral bij de triple core, maar ook de quad core bij games http://www.tomshardware.c...lti-core-cpu,2280-10.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds wanneer is 3dmark een betrouwbaar beeld van de werkelijkheid?

en trouwens, lees dit nog eens:
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 21:31:
[...]

dat punt word in de aangehaalde 'review' wel bereikt: namelijk door de game op zn laagste instellingen te draaien in combinatie met een monsterGPU

de cijfers geven de absolute maximum framerate voor een processor (Intel Core 2 Duo Q6600, 2.7ghz), niets meer, en niets minder.

en dat de 5650 beter is dan beide kaarten zou ik maar niet te hard roepen, de 5650 is even snel als de GT420m (plusminus een paar procent)

je houd wel vast aan je mening he? :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 11:38:
sinds wanneer is 3dmark een betrouwbaar beeld van de werkelijkheid?
Geeft een aardige indicatie. Als jij wat beters weet, laat maar komen.
en trouwens, lees dit nog eens:

[...]
Dirt 2....

http://www.tomshardware.c...e-bottleneck,2738-16.html
Als je kijkt naar de conclusie zijn dr toch een aantal games waar ze aanraden voor 4 cores te kiezen:
dat punt word in de aangehaalde 'review' wel bereikt: namelijk door de game op zn laagste instellingen te draaien in combinatie met een monsterGPU

de cijfers geven de absolute maximum framerate voor een processor (Intel Core 2 Duo Q6600, 2.7ghz), niets meer, en niets minder.
"The average optimal number of CPU cores suggested by the test results is 2.75, showing a clear trend towards at least three CPU cores. The age of dual-core CPUs is certainly not over yet, since DirectX 11 yet again puts the focus on graphics card performance. But with the help of better supply and pricing, the market is trending toward quad-core CPUs nonetheless (or at least dual-core chips with Hyper-Threading)."

Betekent dus dat je nu ook nog goed zit met een dual core met turbo, maar dr is iig wel een stijgende lijn te vinden. En die games die ze dus aanhalen zijn dr toch ook een aantal waar ze 4 cores aanraden. Daarnaast kan je echt niet ontkennen dat bij Dirt2 die results komen door quadcore, das zo duidelijk te zien, ik snap niet dat je dat durft af te schuiven op de graphicskaart, dat kan nooit.
en dat de 5650 beter is dan beide kaarten zou ik maar niet te hard roepen, de 5650 is even snel als de GT420m (plusminus een paar procent)
Om je geliefde 3Dmark06 dr maar weer es bij te halen, dat scheelt ong 500 punten. Maargoed, mochten die anderen kaarten sneller zijn, dan is dat niet veel iig. Waarom is het voor jou zo moeilijk te erkennen dat bij sommige games dat wel invloed kan hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ben absoluut niet thuis in de wereld van laptopgeheugen. Ik heb e.e.a. opgezocht maar het lijkt erop alsop er nog genoeg keuze is binnen DDR3-1333MHz.

Op de site van Simmcity, welke 4GB modules heb ik dan nodig? Ik wil er graag 8 GB bij plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:36:
Om je geliefde 3Dmark06 dr maar weer es bij te halen, dat scheelt ong 500 punten. Maargoed, mochten die anderen kaarten sneller zijn, dan is dat niet veel iig. Waarom is het voor jou zo moeilijk te erkennen dat bij sommige games dat wel invloed kan hebben?
omdat dat niet zo is.

als ze dezelfde test herhalen met alle instellingen op max zul je zien dat het aantal cores voltrekt onbelangrijk is.

ne trouwens, als de cpu zo belangrijk is, waarom keldert je framerate dan als je de grafische instellingen verhoogt?
Robi-One schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:14:
Ik ben absoluut niet thuis in de wereld van laptopgeheugen. Ik heb e.e.a. opgezocht maar het lijkt erop alsop er nog genoeg keuze is binnen DDR3-1333MHz.

Op de site van Simmcity, welke 4GB modules heb ik dan nodig? Ik wil er graag 8 GB bij plaatsen.
aargh, heiligschennis.

gebruik gewoon de pricewatch:
http://tweakers.net/price...RM4guNT6rSTtl26WltscSY_wD

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:24:
[...]

omdat dat niet zo is.

als ze dezelfde test herhalen met alle instellingen op max zul je zien dat het aantal cores voltrekt onbelangrijk is.

ne trouwens, als de cpu zo belangrijk is, waarom keldert je framerate dan als je de grafische instellingen verhoogt?
Waarom negeer je nu bijna mn complete post dan? Je roept wel allemaal dingen maar enig bewijs van feiten zou je niet misstaan in je standpunt. Dr zijn een aantal games, ik herhaal een aantal games (dus niet alle), waarbij dat gewoon wel uitmaakt. Dat bewijst die link en quote die ik je gaf net en daarnaast is die test van Dirt2 ook bewijs daarvoor.

Het heeft te maken met hoe de game ontwikkelt word, hoe die gschreven word. De structuur van een game kan geschikt worden gemaakt voor het gebruik van meerdere cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 14:48:
Dat bewijst die link en quote die ik je gaf net en daarnaast is die test van Dirt2 ook bewijs daarvoor.
er word daar getest met een 350m, op ultra low., zo verwonderlik is het niet dat de i7 een hogere framerate haalt dan de i5 460m met een tragere videokaart
Het heeft te maken met hoe de game ontwikkelt word, hoe die gschreven word. De structuur van een game kan geschikt worden gemaakt voor het gebruik van meerdere cores.
weet ik, ik ben zelf TI student

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 14:56:
[...]
er word daar getest met een 350m, op ultra low., zo verwonderlik is het niet dat de i7 een hogere framerate haalt dan de i5 460m met een tragere videokaart

[...]

weet ik, ik ben zelf TI student
Dan zou je me toch gelijk moeten geven.

Dat et op ultra low staat bij Dirt2 komt omdat die videokaarten niet zo goed zijn. Ze draaien daarom nog wel voluit. En daaronder staat Dirt2 op Medium en zie je ook dat verschil. En daar weer onder staat op Ultra ,minus de bovenste drie, de quads ook weer bovenaan. Hoewel et daar wel minder word. Wat dan weer bevestigd dat hoe meer je vraagt van grafische kaart, hoe minder de processor invloed heeft. Maar een verschil is dr wel degelijk, zo ook tomshardware, bij meerdere spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Heb nu net mijn XPS17 besteld ;

Via N00XL702EPP ( Met 5% extra korting via HF?XFZHSJ9PL0F ) heb ik de XPS17 met een i5-560M

en nu met 3 jaar garantie voor € 892,55 INCL. porto.

En ook nog via die cashback website voor Mastercard komt er nog eens 3% terug van die € 892,55 --> € 21,91

( Het is namelijk 3 % over het aankoopbedrag excl. btw en excl. porto )

Dus komt hij eigenlijk op € 870,63 voor een XPS17 met ( incl. btw en incl. porto ) ;

i5-560M
500 GB 7200 rpm
4 GB 1333 MHz
435M GT 1GB
Bluetooth
driverCD
3 jaar In-Home Hardware Support
Win 7, 64 bit

:9

[ Voor 21% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 18-01-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is een goede deal, maar moet je niet als je betaald met creditcard daar extra voor betalen? Dat moet soms wel. Heb je daarnaast nog verzendkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik heb mijn XPS 17 binnen en eerste indruk is: wow wat een monster >:)

Iemand al een eigen Windows 7 Ultimate clean install gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Kaap schreef op maandag 29 november 2010 @ 14:55:

Ik heb gister een XPS17 besteld. Ben wel benieuwd naar je bevindingen bij gamen.

B.v CoD4, BF BC, Of andere ( recente ) games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik wil de XPS 17 ook bestellen voor m'n vrouw, en het standaardmodel van 749 euro aanpassen naar wens. Alleen is het kortingsgedeelte (upgrades van 3 naar 4 GB en de grotere HDD) tijdelijk niet beschikbaar lijkt het ;(

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingston|IA
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-02-2020
WiLLoW_TieN schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:29:
Heb nu net mijn XPS17 besteld ;

en nu met 3 jaar garantie voor € 892,55 INCL. porto.

En ook nog via die cashback website voor Mastercard komt er nog eens 3% terug van die € 892,55 --> € 26,78
Dit klopt niet helemaal, je krijgt 3% cashback op de aankoopprijs EX btw en EX verzendkosten.
Maar alsnog wel een goede deal :)
Gunner schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:46:
Ik wil de XPS 17 ook bestellen voor m'n vrouw, en het standaardmodel van 749 euro aanpassen naar wens. Alleen is het kortingsgedeelte (upgrades van 3 naar 4 GB en de grotere HDD) tijdelijk niet beschikbaar lijkt het ;(
De aanbieding is er nog wel,

http://configure.euro.del...b54e9c9720efa5732833f90e4

als die link niet werkt google dan naar N00XL702 dat is de 749 euro aanbieding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Cool :) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Kingston|IA schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:22:
[...]

Dit klopt niet helemaal, je krijgt 3% cashback op de aankoopprijs EX btw en EX verzendkosten.
Maar alsnog wel een goede deal :)
Ook goed d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Wat is dr eigelijk zo goed aan Windows 7 Utimate in vergelijking met de normale Windows 7 die dr al opzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niets, behalve dat het 'deze windows is illegaal' uitschreeuwt.

verder nog wat onzinnige features die je nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Zowel mijn Win 7 Ultimate als Office 2010 zijn volledig legaal ;) Werkzaam in het onderwijs dus via Slim.nl aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Orderbevesting van Dell binnen vermoedelijke leverdatum 13-12-2010.

Ik gok op 7-12-2010 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
ik heb mijn externe blu-ray brander er bij nu, werkt top!

mijn geheugen komt morgen als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Hmm ik hou na drivers installeren 2 dingen over:
Onbekend apparaat
PCI simple communications controller

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdkaartlezer?
bluetooth?
chipset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kaap schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:32:
PCI simple communications controller
Analoog modem? Als dat er nog op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, sp/dif uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb direct een clean install gedaan op mijn SSD met Windows Ultimate UK 64bit....legaal ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
hmm is dat nou moeilijk zo,n ssd plaatsen?

hoe weet je welke te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Bluetooth heb ik er niet opzitten, achteraf spijt van.

Cardreader en chipset zijn het ook niet. Hardware ID's gegoogled maar geen succes. Afijn, alles werkt verder dus het kan geen apparaat zijn wat cruciaal is.

Anyway, even mijn korte mening. Ik was heel huiverig voor de display maar hij valt me reuze mee. Ja, de kijkhoek valt wat over te zeggen dat het kleurenpallet anders lijkt maar absoluut niet storend. Je zit toch ook recht voor je PC monitor :? Maar goed, beeldscherm is altijd onderworpen aan smaak.

Ik vind de laptop mooi afgewerkt en voelt niet goedkoop aan. Touchpad functies zijn leuk, verticaal en horizontaal scrolle zodra je 2 vingers plaatst. In en uitzoomen en draaien.

Maar let wel, deze 17.3" met die 9 cell eronder is echt een bakbeest deluxe. Ik kan me voorstellen dat veel mensen dit te vinden. Voor mij is het echter prima als desktop vervanging.

Enige minpuntje: geen lijn-in. Dus mijn muziek recorden vanuit mijn mengpaneel zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een unidentified device hebt dan is dat waarschijnlijk de free fall sensor of zoiets, tenminste dat was het bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf twee weken geleden een XPS 17 besteld, jammer genoeg is dit niet helemaal goed gegaan, daar ik gebruik wilde maken van de actie dat je em nu krijgt, en over 12 maanden pas betaald. Blijkbaar is dit niet mogelijk als je in Belgie woont maar in Nederland besteld. Nu heb ik vorig weekend opnieuw besteld, maar deze bestelling is op wondere wijzen geannuleerd, geprobeerd contact te nemen met Dell, maar ze hebben hier geen directe verklaring voor en bij de Klantenservice ben ik niks wijzer geworden. Moet nu afwachten terwijl ze het uitzoeken.

Is dit bij iemand anders ook gebeurd? Moet ik me zorgen maken en opnieuw bestellen, of doen ze dit zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Heeft deze XPS 17 nu een backlight in het toetsenbord of niet?
Dat had de XPS 16 wel, maar die is niet meer leverbaar...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:46:
Heeft deze XPS 17 nu een backlight in het toetsenbord of niet?
nee, waarschijnlijk zijn ze over een maandje op ebay te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:27:
nee, waarschijnlijk zijn ze over een maandje op ebay te krijgen.
Waarom zijn ze daar nou weer van afgestapt?
En als je 2x een 500GB HD erbij neem, denk ik wel dat je stroomvoorziening aardig omhoog schiet.
Zal hij altijd op twee schrijven draaien? Of kun je er ook tijdelijk één uitschakelen?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:29:
[...]

En als je 2x een 500GB HD erbij neem, denk ik wel dat je stroomvoorziening aardig omhoog schiet.
Zal hij altijd op twee schrijven draaien? Of kun je er ook tijdelijk één uitschakelen?
yep, harde schrijven uitschakelen na __ minuten aanzetten in power management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
dfrenner schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:29:
[...]

Stroomvoorziening zal hopelijk gewoon blijven liggen :+ Stroomverbruik daarintegen. Maar harde schijven verbruiken nou weer niet zo denderend veel.

Wat je natuurlijk altijd kan doen, mocht je 1TB toch echt veel vinden, 1 schijf eruit halen en die in een externe behuizing plaatsen voor backup doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:11
Of één schijf vervangen voor SSD en voor de vrijgekomen schijf een USB 3.0 behuizing bestellen.... (zie bv delaextreme.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drexxon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 12:48
llpineapple schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:03:
Of één schijf vervangen voor SSD en voor de vrijgekomen schijf een USB 3.0 behuizing bestellen.... (zie bv delaextreme.com)
Dat ga ik ook zo doen 8). De OCZ SSD 2.5", 120GB, Vertex 2 komt vandaag binnen, de laptop met een beetje geluk morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
Heb de XPS 17 nu paar dagen in huis en het valt mij op dat de harde schijf altijd wel met iets bezig is.

Ook al staat de laptop alleen aan zonder iets te doen dan zie je het 2e lampje aan de linkerbovenkant van de laptop achter het beeldscherm continu oplichten, is dit normaal?
Je hoort de laptop dan geluid maken doorlopend, best wel irritant..

Heb ook nog een Inspiron 6000 van Dell maar die is gewoon stil als er niets draait.

[ Voor 12% gewijzigd door evdv op 30-11-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
evdv schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:50:
Heb de XPS 17 nu paar dagen in huis en het valt mij op dat de harde schijf altijd wel met iets bezig is.

Ook al staat de laptop alleen aan zonder iets te doen dan zie je het 2e lampje aan de linkerbovenkant van de laptop achter het beeldscherm continu oplichten, is dit normaal?

Heb ook nog een Inspiron 6000 van Dell maar die is gewoon stil als er niets draait.
Heb je zaken als 'indexeren voor zoeken' en dergelijke al uit gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drexxon schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:30:
[...]

Dat ga ik ook zo doen 8). De OCZ SSD 2.5", 120GB, Vertex 2 komt vandaag binnen, de laptop met een beetje geluk morgen.
Hehe ik had dezelfde tijdsvolgorde en items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:12:
[...]

Ik heb direct een clean install gedaan op mijn SSD met Windows Ultimate UK 64bit....legaal ook.
Merk je nou ook enig verschil in batterijduur met reviews oid? SSD vergen minder stroom geloof ik toch?
evdv schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:50:

Zou kunnen dat hij dan bezig is met updates installeren en dan gaat de computer nooit helemaal uit, tenminste daar had ik vanacht last van. Toen ik em daarna aan wou doen moest ie eerst nog de updates installeren. Best irritant want ik had de pc op dat moment nodig.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
guapper schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:20:
[...]

Heb je zaken als 'indexeren voor zoeken' en dergelijke al uit gezet?
yep, staat allemaal uit maar blijft maar zachtjes doorratelen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
Darkstone:

vast de harde schijf, dat hebben zowat alle laptops met een 7200RPM'er, zelfs de macbooks.
[/quote]

Zou kunnen maar wat gek is dat als de netstroom eraf gaat dan resoneert de laptop niet meer,..

[ Voor 4% gewijzigd door evdv op 30-11-2010 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben je aangesloten op een geäard stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ligt et niet aan updates dan?

Ik heb dr geen last van. Als die uit is is die uit, hoor ik niks meer. Alleen het lampje van de accu oplader ding blijft branden. Zelfs nog een tijd nadat ik em van de stroom heb gehaald. Beetje jammer, dat lampje is wat irritant soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 18:49:
tis een gewoon normaal stopcontact wat standaard in de muur zit, volgens mij is deze niet geaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 19:02:
Ligt et niet aan updates dan?

Ik heb dr geen last van. Als die uit is is die uit, hoor ik niks meer. Alleen het lampje van de accu oplader ding blijft branden. Zelfs nog een tijd nadat ik em van de stroom heb gehaald. Beetje jammer, dat lampje is wat irritant soms.
t zijn geen updates.

lampje blijft maar zachtjes ratelen, weet niet wat t is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 18:49:
Volgens mij ligt t idd aan t stopcontact, heb m net overgezet naar een geaard stopcontact en dan resoneert ie niet meer..

Enig idee hoe ik de resonantie eruit kan krijgen op een niet geaard stopcontact?
En kan t kwaad als ik de laptop op de niet geaarde contact laat zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:52
evdv schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 19:46:
[...]

Volgens mij ligt t idd aan t stopcontact, heb m net overgezet naar een geaard stopcontact en dan resoneert ie niet meer..

Enig idee hoe ik de resonantie eruit kan krijgen op een niet geaard stopcontact?
En kan t kwaad als ik de laptop op de niet geaarde contact laat zitten?
Als de stekker van je adapter van het geaard type is (en ik veronderstel van wel), dan is het ook bedoeld voor een geaard stopcontact. Het gebruiken op een niet-geaard stopcontact kan risico's inhouden. Een eventueel teveel aan stroom kan dan niet ontsnappen via de aarding...
Weet niet hoe groot dat risico nu is, maar vermijd een niet-geaard stopcontact te gebruiken.

Terzijde, heb ik sinds jaren geen niet-geaard stopcontact nog gezien. Wist niet dat dit nog bestond...
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.