[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 79.084 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

officieel moet alle apparatuur worden geaard, maargoed, in de wat oudere huizen zijn alleen de keuken en.. hal? geaard, als bij mij thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2022
c-mattic schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 19:55:
[...]

Als de stekker van je adapter van het geaard type is (en ik veronderstel van wel), dan is het ook bedoeld voor een geaard stopcontact. Het gebruiken op een niet-geaard stopcontact kan risico's inhouden. Een eventueel teveel aan stroom kan dan niet ontsnappen via de aarding...
Weet niet hoe groot dat risico nu is, maar vermijd een niet-geaard stopcontact te gebruiken.

Terzijde, heb ik sinds jaren geen niet-geaard stopcontact nog gezien. Wist niet dat dit nog bestond...
In onze woonkamer is alles van niet geaard, de keuken daarintegen is wel geaard.

Moet mi verder niet uitmaken of je een laptop op een geaard of niet geaard stopcontact zet.
Mijn oude laptop een Inspiron 6000 van Dell heeft dezelfde adapter en die resoneert niet op de niet geaarde stopcontacten.

Ga morgen Dell bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:49
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 19:59:
officieel moet alle apparatuur worden geaard, maargoed, in de wat oudere huizen zijn alleen de keuken en.. hal? geaard, als bij mij thuis.
{offtopic}

Ik weet niet of NEN1010 c.q NEN3140 je wat zeggen of een klasse II apparaat.

B.v je boormachine/decoupeerzaag van de lokale bouwmarkt maar daar zit ZEKER geen geaarde stekker aan.

En die mag er ook NIET aan.

{/offtopic}

[ Voor 7% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 30-11-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
heb voor de gein 3dmark06 geprobeert....11010 punten

not much, maar was te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

not much? mn 4570 haalt de 4k niet eens zonder overclock :X
een 5870m haalt ook 'maar' 11k, dat is dan de beste ati mobiele gpu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
angelico66 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:22:
heb voor de gein 3dmark06 geprobeert....11010 punten

not much, maar was te verwachten.
Not much? Wat had je verwacht dan? 11000 is een hoge score hoor.
Waar heb je het trouwens opgetest? Een hogere resolutie geeft meestal een lagere score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
oh ik dacht dat het meeviel :o

hij is getest op 1280

had niks aan de instellingen verandert

cpu test was maar 1 fps of zo, ging heel krakkemikkig

[ Voor 24% gewijzigd door angelico66 op 30-11-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
angelico66 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:33:
oh ik dacht dat het meeviel :o

hij is getest op 1280

had niks aan de instellingen verandert

cpu test was maar 1 fps of zo, ging heel krakkemikkig
Ja pcies, 720p dus. Je moet naar de achterste kijken. Kan je die test ook nog eens doen met de 900p? Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
dan moet ik een pro versie hebben volgens het prog.

met deze gratis versie kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn hier de ervaringen met het scherm van de XPS 17? Ik heb gelezen dat het duidelijk van mindere kwaliteit is dan het scherm van de XPS 15?
Het jammere is dat de XPS 17 juist wel betere specificaties heeft om te kunnen gamen.... Enig idee of er ooit een XPS 17 komt met een beter scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:52
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 07:19:
Wat zijn hier de ervaringen met het scherm van de XPS 17? Ik heb gelezen dat het duidelijk van mindere kwaliteit is dan het scherm van de XPS 15?
Het jammere is dat de XPS 17 juist wel betere specificaties heeft om te kunnen gamen.... Enig idee of er ooit een XPS 17 komt met een beter scherm?
Vergeleken met het Full HD scherm van de xps 15 is er wel degelijk een verschil, maar daar betaal je extra voor. Daarentegen denk ik niet dat er een groot kwaliteitsverschil is tussen het standaard scherm van de xps 15 (1366*768) en de xps 17 (1600*900).

De XPS 17 komt in ieder geval ergens in de nabije toekomst met een Full HD scherm. Dit staat vermeld in de service manuel en werd bevestigd door een Dell-medewerker (Lionel Menchaca) op Dell blog, ik citeer:
I know a lot of you are asking for an XPS 17 with a 1080p display option since @MWReaves asked about it.

My apologies for not following up until now. Short answer is that we do have plans to offer a higher resolution panel for the XPS 17. At this point, don't have a clear ETA, but I can confirm that it will be an option sometime next year.

When I have more details to share, I will.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah bedankt voor de informatie! Dan loont het misschien wel om te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 07:19:
Dat vond ik ook wel een nadeel.
Voor de specs is het zeker de XPS 17.

Hoop wel dat dat nog komt!
c-mattic schreef op woensdag 01 december 2010 @ 08:29:
Vergeleken met het Full HD scherm van de xps 15 is er wel degelijk een verschil, maar daar betaal je extra voor. Daarentegen denk ik niet dat er een groot kwaliteitsverschil is tussen het standaard scherm van de xps 15 (1366*768) en de xps 17 (1600*900).

De XPS 17 komt in ieder geval ergens in de nabije toekomst met een Full HD scherm. Dit staat vermeld in de service manuel en werd bevestigd door een Dell-medewerker (Lionel Menchaca) op Dell blog, ik citeer:
Is it worth waiting for?
Aan de andere kant is mijn huidige laptop aardig versleten, dus misschien moet ik maar gewoon over. Dan maar geen full HD scherm.
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 08:38:
Ah bedankt voor de informatie! Dan loont het misschien wel om te wachten.
Ja als het begin volgend jaar komt, wil ik ook wel wachten, maar als het april o.i.d. wordt...

Het standaard scherm is toch ook wel goed?
In ieder geval beter dan mijn huidige scherm van 1280x800 op mijn latitude...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:52
Ik ben normaliter ook gewend alles in full hd te zien dus ik was best huiverig. Ik moet heel eerlijk zijn dat 1600*900 op een 17.3" scherm eigenlijk best voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Persoonlijk zit ik af en toe best van het scherm te genieten. Het schijnt in de nieuwe laptops een standaardmodel te zijn, maar het is al een hele vooruitgang op mn vorige laptop en ik denk ook op standaardschermen van 3jaar en ouder. Dus het zal ook een fikse vooruitgang zijn op je Latitude.

Je moet alleen wel vaak je scherm wat naar voor of achter tweake want de ideale kijkhoek is best behoorlijk klein. Maar zoiets hoeft niet langer dan 5seconden te duren, dan heb je prima beeld met mooie kleuren en foto's kunnen super mooi lijken. Als je wat van die thema's bekijkt met foto's van ultrahoge resoluties is echt smullen.

En als je zoals mij nog niet eerder een full hd scherm hebt gehad weet je ook niet wat je mist. Je moet alleen de mooie woorden van mensen die zo'n hd scherm hebben gekocht weerstaan, das wel eve lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kaap schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:29:
Ik ben normaliter ook gewend alles in full hd te zien dus ik was best huiverig. Ik moet heel eerlijk zijn dat 1600*900 op een 17.3" scherm eigenlijk best voldoende is.
Waar zit het verschil em het meest in denk je? Zijn de kleuren (veel) mooier en dieper? En/of de scherpte? Hoe zit het met standaard youtube filmpjes bv. Is dat op dit scherm minder mooi dan op die full hd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
nou op 1600x900 gedaan.
9794 3DMarks
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 23:11:
[...]

Ja pcies, 720p dus. Je moet naar de achterste kijken. Kan je die test ook nog eens doen met de 900p? Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
ik heb er verscheidene blu-rays op getest, en ik vind het top beeld!
ook de de apple HD gallery ziet er toppie uit.
ben best wel tevreden, draai nu op 14 gig werkgeheugen.
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:52:
[...]

Waar zit het verschil em het meest in denk je? Zijn de kleuren (veel) mooier en dieper? En/of de scherpte? Hoe zit het met standaard youtube filmpjes bv. Is dat op dit scherm minder mooi dan op die full hd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
laat even wat weten.
waar heb je hem gehaald?
gaat hij er makkelijk in?
Drexxon schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:30:
[...]

Dat ga ik ook zo doen 8). De OCZ SSD 2.5", 120GB, Vertex 2 komt vandaag binnen, de laptop met een beetje geluk morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
hallo,

Weet iemand toevallig hoe goed het scherm van xps 17 vergeleken met de xps 15 upgrade scherm ?
xps 17: 17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900)
xps 15:Full HD (1920x1080)1080p B+RGLED- breedbeeldscherm met TrueLife

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troep, maar daar zou ik je keus niet van laten afhangen.

wil je hem meenemen? neem dan de xps 15, anders is de xps 17 een betere desktopvervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Ik heb mijn eis voor betere portabiliteit opgeofferd voor de extra uitbereid mogelijkheden de xps 17 bied over de xps 15

De xps 17 heeft standaard 1(+3 lege) geheugenslots en dus kan je hem verder uitbreiden.
En bovendien kom ik goedkoper uit als ik de xps 17 neem en vergelijk met xps 15 (met beter scherm)

Maar kan het toch nog niet aanschaffen dus blijf ik dingen vergelijken =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teutates schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:05:
Ik heb mijn eis voor betere portabiliteit opgeofferd voor de extra uitbereid mogelijkheden de xps 17 bied over de xps 15

De xps 17 heeft standaard 1(+3 lege) geheugenslots en dus kan je hem verder uitbreiden.
En bovendien kom ik goedkoper uit als ik de xps 17 neem en vergelijk met xps 15 (met beter scherm)

Als je toch het geld nog niet hebt, in januari komt er waarschijnlijk ook een full-hd scherm voor de XPS 17 beschikbaar, al blijft dat altijd een beetje een verrassing, het of en wanneer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Teutates schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:05:

Ik zit met exact hetzelfde lol

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:41:
[...]

Als je toch het geld nog niet hebt, in januari komt er waarschijnlijk ook een full-hd scherm voor de XPS 17 beschikbaar, al blijft dat altijd een beetje een verrassing, het of en wanneer ;)
Dat is dan wel interessant bedankt voor de tip =)

Voorlopig nog even de dell website in de gaten houden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:19
Teutates schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:54:
[...]

Dat is dan wel interessant bedankt voor de tip =)

Voorlopig nog even de dell website in de gaten houden dus.
Halfweg januari zal vroeg genoeg zijn vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
angelico66 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:29:
nou op 1600x900 gedaan.
9794 3DMarks

[...]
Oke, ik zal zelf ook es proberen. Es kijken wat ik krijg.

Weet iemand misschien of je achteraf ook nog een bluetooth kaartje in je laptop kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat kan, zie de manuals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zeg wanneer en hoelang maakt de processor eigelijk gebruik van de turbo. Altijd als die het nodig heeft zoals bij games? En kan die dat dan maar even volhouden of zolang het nodig is, eventueel uren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kheb zelf net even wat 3dMark06 tests gedaan en ik kom uit op 9683 met 1600x900
Op 8119 met 1600x900 en 4x AA
En op de standaard 1280x800 kom ik uit op 10832
Weet jij waar ik die kan vinden? Ik had gezocht maar kon ze niet vinden.

edit: Die Intel monitor wil niet op de voorgrond blijven, nadat ik dat aangevinkt heb, bij het spelen van games. Wel jammer, ben wel benieuwd hoe snel die gaat. Weet jij misschien hoe ik een spel in een klein kader op kan starten?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://support.euro.dell....xpsL701X/en//sm/index.htm

wat jij bedoelt heet windowed mode, maar iets meer eigen inzet mag wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Geachte Xxxxx Xxxxxx,

We willen u graag op de hoogte brengen van de volgende afleverinformatie:

---------------- Leveringsgegevens ----------------

- Order Nummer: 61551XXXX
- Geplande Leverdatum: 06/12/2010 (Controleer de UPS tracking link hieronder - voor een actuele update).
- Leveringstijdstip: 9:00 - 17:00 (het is voor ons niet mogelijk een specifiek tijdstip aan te geven)
*O* Heb de XPS17 de 28ste om 21:30 besteld...Dat zou levering binnen 8 dagen zijn... *O*

En de 3% cashback ( via http://www.haalmeeruitjecard.nl/ ) t.w.v € 21,92 is ook al binnen :Y

[ Voor 11% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 06-12-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:45:
http://support.euro.dell....xpsL701X/en//sm/index.htm

wat jij bedoelt heet windowed mode, maar iets meer eigen inzet mag wel :)
Mja maar ik kon et niet vinden! En jij bent mijn redder in nood he.

Die windowed mode word moeilijk, moet ik een speciaal progje voor downloaden. Laat maar dan, teveel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drexxon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:14
angelico66 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:03:
laat even wat weten.
waar heb je hem gehaald?
gaat hij er makkelijk in?
[...]
Gehaald bij 4Launch, hij gaat er makkelijk in en draaien als een zonnetje. Ga van het weekend over van Windows 7 naar Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
kan je mij een pm sturen met de nodige uitleg?
wat houd dat ubuntu in?
het besturingsysteem gaat op de ssd toch?
Drexxon schreef op donderdag 02 december 2010 @ 07:58:
[...]

Gehaald bij 4Launch, hij gaat er makkelijk in en draaien als een zonnetje. Ga van het weekend over van Windows 7 naar Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe het zit met het touchscreen op de laptop? Ik had erges gelezen dat de monitor ook een touchscreen was, maar als ik er op druk gebeurt er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 17:15:
Weet iemand hoe het zit met het touchscreen op de laptop? Ik had erges gelezen dat de monitor ook een touchscreen was, maar als ik er op druk gebeurt er niks.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je *kan* hem bestellen met touchscreen via de telefoon, maar daar heb je, imo, helemaal niets aan.

het is ook nog eens vrij prijzig.. ik steek mijn geld liever in een beter scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
O zo! Nou daar maken ze dan helemaal geen reclame voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee dat klopt, vovlgens mij betreft het alleen de oude voorraad studio 17 schermen, al geloof ik dat de verkoop flink tegenviel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
indien dit al eerder is gevraagd sorry hiervoor.

xps 17 die ik ken

xps 17 die ik net vond

Je kan hem bijna identiek configuren ( geen tv tuner optie) maar toch 160 euro verschil.

Aangezien dit identieke specficaties bevat kan het toch geen ouder model zijn ?
Waar zit dan de prijs verschil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
2de link is ex.btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
hoe heb ik dat in nou over het hoofd kunnen zien -.-

Sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:52
Vandaag is het internet weer een review rijker! :D
http://www.trustedreviews...02/Dell-XPS-17--L701X-/p1

Een review van de XPS17 uitgerust met core i5 processor deze keer. Interessant voor diegene die liever kiezen voor energiezuinigheid (in vergelijking met core i7) en geen nood hebben aan zwaardere graka en quadcores.

Review in een nodendop:
  • (+) gewaagd maar mooi design (gebruik van aluminium en mat plastiek)
  • (+) degelijke constructie
  • (/) fan is stil, behalve 'under full load'. Dan is hij duidelijk hoorbaar en wordt de palmrest linksonderaan behoorlijk warm
  • (+) typen op het toetsenbord is aangenaam
  • (+) een van de beste touchpads (volgens trustedreviews)
  • (-) scherm is van te matige kwaliteit voor een top-of-the-line xps series van Dell
  • (+) Audio is indrukwekkend goed, te vergelijken met Harmon/Kardon luidsprekers op Toshiba Sattelite P500
  • (+) Nvidia GeForce 435M is een goede mid-range kaart voor de casual gamer. Heavy gamers zijn waarschijnlijk meer gebaat met de core i7 configuraties met de GeForce 445M
  • (+) tot 3 uur en 51 minuten batterij met 56Wh accu (Mobilemark 2007 - productivity profile - 40% brightness) en voor de filmfanaten 2 uur en 50 minuten (Mobilemark 2007 - dvd playback - 100% brightness). Het gereviewde model beschikte niet over Blu-ray, dus daar zijn geen cijfers voorhanden
@Leeuwarden122: misschien iets om toe te voegen aan de first post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:9 Die hadden we nog nodig! Zijn verbazingwekkend weinig reviews over de xps 17 geschreven. Heb em r bij gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel veel reviews.. maar veel sites zijn echt troep, draaien 3dmark zonder te speceficeren op welke settings, acuuduur zonder verdere bijzonderheden (afgelezen van windows?) enz, andandtech is de enige site die nog fatsoenlijke reviews maakt imo, maar die reviewen zo weinig :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik heb gister mijn XPS17 eens aan het werk gezet. Napoleon Total War met alle settings op ultra behalve grass, trees, water en sky want die stonden op medium, FSAA op 2. En dan had ik nog een mod draaien die de unit size nog een keer verdubbelde.

Draaide gewoon heel erg goed. Geen happeringen of iets dergelijks.

Zoals opgemerkt, onder je linkerpols wordt de laptop best warm, niet vervelend warm maar je merkt het wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Volgens UPS wordt mijn XPS17 vandaag bezorgd ben benieuwd of ze ook echt komen

met deze sneeuwval in Noord-holland :?

---------------------------------------------------------------------------

Niemand gezien voor 19:00 :')

[ Voor 80% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 03-12-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centeiro
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:51
Paar dagen geleden postte ik een bericht dat ik geen orderbevestiging had gekregen, ondertussen is dat opgelost, was een probleem met mijn visa. Eigenlijk een geluk bij een ongeluk dat ik een nieuwe bestelling moest plaatsen, want had er enorm spijt van dat ik geen extra garantie had gekozen. Dinsdag 30nov de bestelling gedaan, vandaag orderbevestiging. Leverdatum geschat op 20dec, ik hoop iets vroeger ^^

i5-460M
4 GB 1333
320 GB 7200
435M GT
3j In Home garantie

(€ 893)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk1982
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-12-2024
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 07:15:
Volgens UPS wordt mijn XPS17 vandaag bezorgd ben benieuwd of ze ook echt komen

met deze sneeuwval in Noord-holland :?

---------------------------------------------------------------------------

Niemand gezien voor 19:00 :')
En, en, en?

Edit: laat maar, beter lezen volgende keer :/

[ Voor 7% gewijzigd door jk1982 op 03-12-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikveldhuizen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-11-2019
Jongens, I new here, but I'm very frustrated.

Ik heb ook mijn XPS 17 binnen, mooi ding.
2 vragen:
- ik kan niet scrollen met mijn mousepad (alles al geprobeerd. instellingen nagekeken, en hard duwen rechts van de mouspad.)
-ik was mooi op internet, met mijn andere laptop kan ik gewoon op internet. dus geen router probeem.
Echter volgens mij door de hardwareknop internet uitgeschakeld. indien ik op F2 duw gaat de optie elke keer naar de A met de streep erdoor. (welke ik dus niet moet hebben). indien er een andere hardwareknop zit dan F2, waar zit deze dan?
Indien ik naar de achtergrondprogjes ga (Intel my wifi technologie). staat dus ook intel my wifi-technologie uitgeschakeld. De andere opties zijn niet aan te klikken behalve het hulpprogramma. ook hiermee kom ik niet verder.

Maby I am stupid, but help me please!?!

Thanxz Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erikveldhuizen schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 01:03:
Jongens, I new here, but I'm very frustrated.

Ik heb ook mijn XPS 17 binnen, mooi ding.
2 vragen:
- ik kan niet scrollen met mijn mousepad (alles al geprobeerd. instellingen nagekeken, en hard duwen rechts van de mouspad.)
-ik was mooi op internet, met mijn andere laptop kan ik gewoon op internet. dus geen router probeem.
Echter volgens mij door de hardwareknop internet uitgeschakeld. indien ik op F2 duw gaat de optie elke keer naar de A met de streep erdoor. (welke ik dus niet moet hebben). indien er een andere hardwareknop zit dan F2, waar zit deze dan?
Indien ik naar de achtergrondprogjes ga (Intel my wifi technologie). staat dus ook intel my wifi-technologie uitgeschakeld. De andere opties zijn niet aan te klikken behalve het hulpprogramma. ook hiermee kom ik niet verder.

Maby I am stupid, but help me please!?!

Thanxz Erik
Nog harder aan de zijkant duwen! :P
Ik denk dat het gewoon een kwestie is van de drivers opnieuw downloaden en installeren.

Wat je wifi betreft: zit er niet ergens een hardware knop op de behuizing? Moet je ff je manual checken, had ik laatst ook met mijn Asus; een klein rottig schuifknopje wat me nog nooit was opgevallen, die ik dus zonder het te merken op off had gezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikveldhuizen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-11-2019
Het wifi probleem is verholpen, na een paar uur prutsen.... jippie!!!!
Netwerk adapter was op de een of andere manier uitgeschakeld.
Paar keer systeem herstel geprobeerd overigens, echter indien je die nodig hebt werkt hij nooit, er kan dus niet worden restored, maar das een Windows probleem denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
jk1982 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 19:25:
[...]

En, en, en?

Edit: laat maar, beter lezen volgende keer :/
Wordt nu Maandag de 6de en dan is er helaas niemand thuis :(

Dinsdag ben ik VRIJ en zal ik de UPS bezorger op moeten wachten.

De opmerking in de afbeelding hieronder op 19:01 zal idd wel te maken hebben met de enorme

sneeuwval in uiterst Noord-holland gedurende de gehele dag gisteren.

Er was gisteren ook een weer waarschuwing ( code oranje ) van het KNMI voor Noord-holland.

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/BezorgingDell.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 04-12-2010 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scrollen doe je door twee vinger naast elkaar te plaatsen en dan beide vingers naar boven of onder te bewegen. Werkt vrij goed hier.

TIP: RTFM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
Zijn er XPS 17 gebruikers die de laptop hebben aangesloten op een niet geaard stopcontact en zo ja trilt de behuizing bij jullie wel of niet als je zachtjes heen en weer wrijft?

Die van mij doet dat wel, al eerder aangegeven op dit forum.
Dacht dat eea aan de adapter kon liggen maar heb een andere adapter geprobeerd met minder vermogen maar behuizing trilt daar ook zachtjes op.
Lijkt erop dat de laptop zijn lekstroom niet kwijt kan.

Op een geaard stopcontact is de laptop stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is bekend, oplossing: aansluiten op een geaard stopcontact.

zo goed als alle aluminium laptops hebben hier last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drexxon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:14
Inmiddels de XPS 17 flink in gebruik genomen, draai nu als OS het op Ubuntu gebaseerde "Linux Mint" en ben erg blij met het standaard scherm. Ik hoef nu nog niet aan de leesbril ;) . Ook hier geaard aangesloten.

Waar ik niet zo blij mee ben is het nederlands toetsenbord en toch ook wel een beetje het ontbreken van backlit.

Qua prestaties niets dan lof, want zoals eerder gemeld heb ik 1 schijf vervangen door een 120GB SD en zit er 12 GB intern geheugen in >:) .

1 ding is zeker, ik heb een prima desktop vervanger in huis gehaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Oeps dubbelpost..

[ Voor 96% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 05-12-2010 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Is een 30 GB SSD echt groot genoeg als bootdisk voor Win 7 Premium ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, maar dan zit-ie zo goed als vol, een vrij minimalistische install is zo'n 16 a 18 GB geloof ik, als de prijzen dalen koop ik iets rond de 80GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
ja maar dan zal je er niks bij kunnen instaleren behalve msn etc. kleine progjes dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
mr.DJ95 schreef op zondag 05 december 2010 @ 10:50:
ja maar dan zal je er niks bij kunnen instaleren behalve msn etc. kleine progjes dus
Ok maar als 2de HD disk blijft de standaard 2,5" sata 500GB 7200rpm erin.

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/XPS17bottom.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 05-12-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar als je alles op die 500GB schijf installeert blijft er van je snelheidswinst weinig over ;)

64 GB is genoeg voor windows, wat randprogramma's (office suite, msn) en een spel of 2 (10GB elk), misschien 3.

met 30GB zou ik dat niet proberen, windows + stacraft 2 werkt al niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 10:55:
ja maar als je alles op die 500GB schijf installeert blijft er van je snelheidswinst weinig over ;)

64 GB is genoeg voor windows, wat randprogramma's (office suite, msn) en een spel of 2 (10GB elk), misschien 3.

met 30GB zou ik dat niet proberen, windows + stacraft 2 werkt al niet lekker.
Het gaat mij alleen erom als bootdisk met OS erop.

De rest kan dan toch op de 500 GB :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, maar als je wilt dat de de rest van je programma's ook snel opstarten (ik wel dus..), dan heb je een grotere nodig.
in dat geval: wacht een maand of 2 :) dan komen de 25nm flash chips uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinspui
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04 10:29
Hallo allemaal,

Ik heb momenteel een Dell inspiron 6400 van bijna 5 jaar oud, en die is eigenlijk wel aan vervanging toe dus ben ik een beetje rond aan het kijken voor iets anders ;) .

Ik twijfel nu eigenlijk tussen de XPS 17 of de Vostro 3700, vooral vanwege het backlit toetsenbord van de Vostro, wat ik erg handig vind en eigenlijk niet wil missen.

Nu ben ik niet zo "thuis" in het aanpassen van computers e.d. maar ik zag dat er op eBay aardig wat backlit toetsenborden verkrijgbaar waren, maar ik zag zo snel niet iets voor de XPS 17 :/ ?

Weet iemand of ze überhaupt verkrijgbaar zijn, en heeft iemand er misschien ervaring mee ?

Trouwens, hoe bevalt het geluid van de XPS ? Dit is bij de meeste laptops nogal slecht en blikkerig ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevinspui schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:43:
Nu ben ik niet zo "thuis" in het aanpassen van computers e.d. maar ik zag dat er op eBay aardig wat backlit toetsenborden verkrijgbaar waren, maar ik zag zo snel niet iets voor de XPS 17 :/ ?
nog niet :)
Trouwens, hoe bevalt het geluid van de XPS ? Dit is bij de meeste laptops nogal slecht en blikkerig ;(
je had geen betere laptop kunnen kiezen, de xps lijn bevat uitmuntend geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinspui
Bedankt voor de info ;) ,

nog een vraagje :D , Als ik 4gb werkgeheugen heb is het toch wel handig om 64 bits windows te nemen, aangezien 32 bits toch maar 3 gb gebruikt ? Of heb ik dit verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, 32 bit kan maximaal 4GB adresseren, maar daar gaat nog een boel vanaf, onder andere het RAM van de videokaart, bios, en 786MB voor de pci emulation.
dat wil zeggen dat je zo'n 3.2GB overhoud, daar gaat de videokaart nog vanaf.

Abbadon in "RAM FAQ"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
kevinspui schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:16:
Bedankt voor de info ;) ,

nog een vraagje :D , Als ik 4gb werkgeheugen heb is het toch wel handig om 64 bits windows te nemen, aangezien 32 bits toch maar 3 gb gebruikt ? Of heb ik dit verkeerd ?
windows 7 ram

Deze is ook nog heel handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinspui
Bedankt voor de info :D ,

Ik ha hem morgen maar bestellen denk ik.

Wat ik me nog afvroeg, welke delen zijn er nu eigenlijk van aluminium ?

Is dat alleen de "cover" van het scherm, of de gehele behuizing _/-\o_ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
kevinspui schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:22:
Bedankt voor de info :D ,

Ik ha hem morgen maar bestellen denk ik.

Wat ik me nog afvroeg, welke delen zijn er nu eigenlijk van aluminium ?

Is dat alleen de "cover" van het scherm, of de gehele behuizing _/-\o_ ?
Ook de behuizing om je toetsenbord heen, zet m NIET op een niet geaard stopcontact want dan trilt de hele boel,. heb ik ook... :(
Ga nu t niet geaarde stopcontact om laten bouwen naar een geaard stopcontact.

Wel door laten draaien op een niet geaard stopcontact betekent een crash, heb ik gisteren gehad...
Was beetje aan het surfen, laptop uitgezet, 15 minuten later weer aangezet en toen crash, niet meer op willen starten, zwart scherm, piepen van de laptop enz..
Na een systeemherstel van dik 3 kwartier deed de boel t weer..
Werk nu alleen op de batterij in de woonkamer en opladen doe ik in de keuken op een geaard stopcontact.

[ Voor 12% gewijzigd door evdv op 05-12-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je bagatelliseert het probleem, dat nederland een van de weinig landen is waar aarding niet standaard is in de oudere huizen is niet dell's schuld.

of eigenlijk wel... maar daar kunnen ze weinig aan doen, behalve niet-geleidend aluminium uitvinden of terugvallen op plastic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
heb er gewoon een goede stekkerdoos tussen.

helpt ook

[ Voor 5% gewijzigd door angelico66 op 05-12-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFrost
  • Laatst online: 11:27

iFrost

Vroem vroem

Hoe sterk is de 445M GT? Vind de XPS 17 erg interessant, met die i7 740QM en al die extra's... Kan alleen geen benchmarks vinden voor de 445M GT.

R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wel hoor ;)

http://www.notebookcheck....orce-GT-445M.35835.0.html

presteert tussen de HD5830 en HD5850 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFrost

iFrost

Vroem vroem

Bedankt!

Denk dat ik al weet welke ik ga halen dan :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk1982
iFrost schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:24:
Bedankt!

Denk dat ik al weet welke ik ga halen dan :9~
Vertel?

Ik heb toevallig net dit lijstje in elkaar gezet.
Dit lijkt me eigenlijk ook wel aardig, hoewel eigenlijk iets boven budget.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/1zb70wj.jpg

Maar aangezien je ten opzichte van de i5-560 voor ongeveer € 114,= een i7-processor hebt, de 9-cell accu ipv de 6-cell, een betere videokaart en een harde schijf die 2x zo groot is, lijkt dat me toch het overwegen waard..

Maarja.. eigenlijk was € 800,= een beetje mijn max.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lol, was die van mij ook. Maar 800 is ook al een hele hoop en als je dan net wat meer betaalt wat dan relatief niet zo veel is, heb je iets wat langer mee kan en al je wensen worden vervuld.
Staat geen benchmark daar. Alleen wat ie bedoeld is te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
angelico66 schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:25:
heb er gewoon een goede stekkerdoos tussen.

helpt ook
Ook al geprobeerd maar dit helpt ook niet...

Binnenkort maar eens wat draden trekken vanuit t lichtpunt in de keuken naar t lichtpunt in de woonkamer en die doortrekken naar t stopcontact.
Geaard stopcontact erin en dan moet t getril over zijn hoop ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
mijn huis heeft ook oude stopcontacten, heb nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Yes mijn XPS17 is bezorgd bij mij thuis *O*

Wat een mooi apparaat !

[ Voor 156% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 06-12-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
angelico66 schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:16:
mijn huis heeft ook oude stopcontacten, heb nergens last van.
Ok!

Dan ligt het wellicht toch aan de XPS 17 zelf.
Als het goed is komt er binnen 2 weken een monteur van Dell om toetsenbord te vervangen, ik vraag hem dan wel of trillingen op een oud stopcontact normaal zijn icm XPS 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFrost

iFrost

Vroem vroem

XPS 17 met de i7 740QM en de 445M GT :)
999 euro op Dell.com, alleen omdat ik deze later dan 9 december zal halen, krijg ik dus niet de grotere harde schijf enzo, maar dat vind ik niet erg, 640gb is genoeg voor mij.

Waar heb je die van jou geconfigureerd? Ziet er niet zo uit als de site van Dell..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie trouwens dat ze die kaart wel met GDDR5 geheugen was uitgerust, hou er dus rekening mee dat de prestaties van de DDR3 versie iets minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk1982
iFrost schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:29:
[...]

999 euro op Dell.com, alleen omdat ik deze later dan 9 december zal halen, krijg ik dus niet de grotere harde schijf enzo, maar dat vind ik niet erg, 640gb is genoeg voor mij.

Waar heb je die van jou geconfigureerd? Ziet er niet zo uit als de site van Dell..
Gewoon via www.dell.nl

http://www1.euro.dell.com...17&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn en dan de meest rechtse, daar begin je mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Zo, ik heb de machine nu een aantal dagen in huis en kan ik nu mijn eerste indrukken geven.

Ik had 'm op 25 november besteld en 2 december is het geleverd.

Betreft een i7, 4 Gb en 2x 500Gb HD

Ik heb reeds een aantal laptops onder mijn handen gehad en mijn laatste was een Acer 1694. Een redelijk oud bakkie die zo onderhand wel aan vervanging toe was. Ik gebruik tevens een aantal Dell laptops van mijn werk (wo een Dell Latitude D830) met een 1600*1050 scherm.

De XPS 17 is in mijn ogen een beauty. Ik hou van zakelijk en strak. Dus geen gamelaptops met toeters en bellen, van die opgedirkte kerstbomen. De XPS heeft een mooie kleurstelling en is goed afgewerkt. Het toetsenbord is degelijk en typt lekker. Ook de touchpad is prima, lekker groot.

De locatie van de speakers is ietwat onhandig gekozen zoals hier al eerder opgemerkt. Als je kolenscheppen hebt met polsen als die van Schwarzenegger kan ik mij voorstellen dat je soms rust op de speakers. Ikzelf heb daar geen last van.

Wanneer je de machine voor het eerst aanzet start Windows op en moet je een aantal zaken instellen. Daarna wordt Windows geconfigureerd en kan je aan de slag.
Het eerste wat ik gedaan heb is de specifieke Dell software gedeïnstalleerd. Ook McAfee heeft het niet overleeft. Ik snap nog steeds niet wat men moet met deze bloatware.

Uiteraard zoveel mogelijk extra zaken aangesloten om te zien of het werkt. Mijn Freecom Quattro (2 TB) via de externe eSata aansluiting gekoppeld en meteen werkend. Lekker snel. Moet ook wel, aangezien ik veel aan HD videobewerking doe.

Waar ik erg aan moet wennen is Windows 7. Op mijn oude laptop moest ik elke CPU cycle eruit persen om een redelijk werkbaar systeem te hebben. Dus veel tweaken aan het OS en alle toeters en bellen uitgeschakeld (Windows themes heb ik nog nooit mee gewerkt, de classic mode is het meest efficiënt).
Maar op deze bak met alle toeters aan gaat alles soepel en snel. Ik zie nu geen reden om zaken uit te schakelen. Het is ook zoeken naar de opties in het systeem. Maar dat zal snel beter gaan.
In iedergeval inhaken op mijn interne netwerk (XP Pro en Home machines) zowel WLAN als bedraad eigenlijk in 1 keer goed ingesteld.

Uiteraard ook even een game gespeeld. Ik ben geen echte gamer, maar zo nu en dan wil ik wel wat spelen. Echter moet het in die gevallen wel goed zijn. Mijn oude bakkie had een Ati X700 en ook die moest ik van alle kanten tweaken om de meer moderne games te kunnen spelen.
Dat is ook de reden dat ik gestopt ben op het niveau van Half-Life 2. Die kon ik met een redelijke fps spelen, maar dan ook met veel opties op low.
Wat een verschil zeg. Super smooth en met zulk detail. Geweldig. Alles op max settings en geen enkele hapering. Mag ook wel op deze bak, maar voor mij die minder gewend is is dit een verademing. Ik kan dus weer uitkijken naar moderne games !

Verder ook uiteraard Adobe Premiere CS5 geinstalleerd. Ik heb altijd met CS3 en laatstelijk met CS4 gewerkt. De CS5 versie is alleen 64 bit en nu dus bruikbaar op deze machine.
Wow. Wat een speed. Inlezen van grote projecten met twee vingers in de neus. De realtime effecten, nou je ziet onderhand niet dat deze aan het renderen zijn. Conversie van DV/HD materiaal gaat in een rap tempo. De GUI is rete snel en is nu een genot om mee te werken.

En dan het geluid. Helder, veel volume en een lekkere bas. Inderdaad, zo heb ik ze nog niet zo vaak gehoord. Meestal komt een laptop niet verder dan blik. Super !

Maar ik heb ook minder goed nieuws betreffende het beeldscherm. Veel besproken in dit en andere fora. Ik was van te voren een beetje bang dat dit punt tegen zou vallen. Dit is mijn mening:

De resolutie van 1600*900 is prima. Standaard heeft alles een goede grootte.
Echter is de inkijkhoek dramatisch. Opzich maakt mij het niet uit dat je van de zijkant mindere kwaliteit hebt, ik gebruik 'm toch alleen persoonlijk en zit altijd voor het scherm. Echter de kwaliteit van de kleuren en helderheid neemt snel af zodra je ook maar even iets schuiner naar het scherm kijkt.
Je moet ook echt recht voor het scherm zitten, waarbij je al kwaliteitsafname ziet als je vanuit het midden naar de zijkanten kijkt. Ik weet zeker, dit scherm is onbruikbaar voor grafici. Zwart is niet echt zwart en de heldere kleuren lijken te helder. Ik betrap mijzelf erop dat ik bij het kijken van foto's heen en weer zit te wiegen om mijn hoofd te pannen van links naar rechts om alle kleurdetails beter te kunnen zien.
Dell heeft hier (wat mij betreft) een bagger scherm op een anders super machine gezet. Zelfs mijn oude 1200*800 machine heeft betere kleuren.

Maar wellicht ben ik te kritisch. Voor normaal gebruik is het prima te doen. Maar voor mensen die professioneel met foto's of andere grafische zaken bezig zijn is dit ongeschikt.

Idioot dat Dell geen beter scherm aanbiedt. Dus niet zozeer de resolutie, maar gewoon een kwalitatief beter scherm.

Ik ben dus meteen opzoek gegaan naar een vervangend scherm en op dit forum worden wat alternatieven genoemd.
http://forum.notebookrevi...-xps-17-l701x-thread.html
http://www.lcdtec.nl/AU_O...l-hd--laptop-scherm.shtml
http://www.lcdtec.nl/Hann...l-hd--laptop-screen.shtml

Ik als echte tweaker zal zeker zelf het scherm gaan vervangen.

Ik ga nog doen:
- 1 HD vervangen voor een SSD
- 2x2 Gb erbij

Verder heb ik nog een vraag.
Mijn WLAN werkt, maar ik de tray zie ik "Intel My-Wifi..." staan welke uitgeschakeld is. Wat is dit?

Mijn conclusie: geweldige machine. geen spijt van. Afgezien van het scherm is dit een aanrader !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan de kleuren nog wat proberen te tweaken voor iets vollere zwartwaardes en dergelijke. Ik vind dat je de kleuren ook niet slecht kunt noemen. Het zou allemaal wat dieper en vibrant kunnen, maar dan ga je voor top of the line. Dit is standaard, dus niet slecht te noemen. Wat je dan wel kan zeggen is dat ze dan een standaardscherm op een top of the line laptop hebben gedaan en het dus niet helemaal bij mekaar past.

Als je trouwens een ander scherm in je laptop wilt zetten, wat ik misschien ook wel ga doen, kun je denk ik beter wachten op het uitbrengen van het 1080p scherm van Dell voor deze laptop. Die zit er namelijk wel aan te komen ergens volgend jaar. Dan heb je ook een scherm waarvan je zeker weet dat ie past en wss is het net zulke kwaliteit als die van de xps 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 01:31:
Je kan de kleuren nog wat proberen te tweaken voor iets vollere zwartwaardes en dergelijke.
dat kan dus *niet*, het enige wat je kan aanpassen is het afknijpen van de kleurkanalen voor een wat accurater kleurweergave.
Ik vind dat je de kleuren ook niet slecht kunt noemen. Het zou allemaal wat dieper en vibrant kunnen, maar dan ga je voor top of the line. Dit is standaard, dus niet slecht te noemen.
tussen standaard en een klasse hoger zit zo'n enorm gat dat je "standaard" beter dieptriest kunt noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
iFrost schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:29:
[...]

Die actie zou eerst eind november eindigen, ik zou die actie ook mislopen, maar werd telkens verlengt. Dus zal wel loslopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Heb de XPS17 nu een paar uur.

Wil reageren op een paar dingen die voorbij zijn gekomen in dit topic ;

1 ) Bij mij werkt het "@" teken gelijk heb gewoon bij het instaleren van Win7 gelijk voor de juiste toetsenbord indeling gekozen d.w.z "Verenigde Staten ( Internationaal )"
2 ) Mijn behuizig trilt niet en is niet statisch zit dan wel echter aan een goed geaard stopcontact.
3 ) Scherm is goed voor de gemiddelde thuisgebruiker. Inkijk hoek vindt ik OK.
4 ) En dit herken ik ook niet --> "Mijn WLAN werkt, maar ik de tray zie ik "Intel My-Wifi..." staan welke uitgeschakeld is. Wat is dit?"

Verder heb ik v.w.b games alleen nog maar even CoD2 gespeeld op 1600*900 met echt alles op max.
en je raadt het al daar wordt de GF 435M niet warm of koud van ;)
Vanavond CoD4 en Left 4 Dead 2 instaleren.

Wifi was zo ingesteld. Echt kinderlijk simpel.
En bluetooth koppelde moeiteloos met mijn logitech V270 muis die ik gebruik voor surfen en Office toepassingen.

Machine is prachtig om te zien en strak afgewerkt.
Had echter verwacht dat de bodem ook aluminium was deze is echter plastic.
Is bij mij een desktop vervanger en zal mijn woning dan ook zeer zelden verlaten.

( Voor onderweg heb ik een 10" ASUS EEE 1000H en/of een 7" Android wifi tablet. )

Toetsenbord is fijn en mooie grote knoppen. Moet wel wennen aan de layout typ nu af en toen

1 symbool te ver naar rechts zeg maar.

[ Voor 5% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 07-12-2010 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 01:40:
[...]
dat kan dus *niet*, het enige wat je kan aanpassen is het afknijpen van de kleurkanalen voor een wat accurater kleurweergave.

[...]

tussen standaard en een klasse hoger zit zo'n enorm gat dat je "standaard" beter dieptriest kunt noemen.
Nah je overdrijft vin ik. Waar ik vandaan kom is dit LED scherm al een hele verbetering. Je bent gewoon een beetje verwent met al die mooie schermen die je al hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:53:
[...]

Nah je overdrijft vin ik. Waar ik vandaan kom is dit LED scherm al een hele verbetering. Je bent gewoon een beetje verwent met al die mooie schermen die je al hebt gehad.
komt die verbetering door LED, of 6 jaar doorontwikkeling van TN panelen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zal wel beide zijn..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Ik kan jullie uit eerst hand vertellen dat CoD4 online ( incl. patch 1.7 ) heel erg goed draait.
Idd de linker armrest wordt nu wel wat warm maar niet overdreven.
Maar ja de GeForce 435M mag nu ook eindelijk eens echt aan het werk ;)

[ Voor 3% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 07-12-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk1982
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:05:
Ik kan jullie uit eerst hand vertellen dat CoD4 online ( incl. patch 1.7 ) heel erg goed draait.
Idd de linker armrest wordt nu wel war warm maar niet overdreven.
Maar ja de GF 435M mag nu ook eindelijk eens echt aan het werk ;)
Jij hebt ook gewoon het standaardscherm? Geen klachten?

Heb je niet toevallig een paar pics van het normale scherm terwijl je aan het COD-den bent bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:05:
Idd de linker armrest wordt nu wel war warm maar niet overdreven.
Maar ja de GF 435M mag nu ook eindelijk eens echt aan het werk ;)
Gij zult de GT 435M bedoelden.
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.