dat heeft geen zin, een scherm is onmogelijk om juist te fotograferen.jk1982 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 17:24:
[...]
Heb je niet toevallig een paar pics van het normale scherm terwijl je aan het COD-den bent bijvoorbeeld?
Idd en ter info ik heb het standaard 1600*900 scherm.Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 17:42:
[...]
dat heeft geen zin, een scherm is onmogelijk om juist te fotograferen.
Nee ( nog niet.. ) maar jk1982 vroeg ernaVerwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 18:09:
bestaat er een ander scherm dan?
Hallo, even een vraag. Hoeveel geheugen mag er nu per bank maximaal in? Ik heb er nu (de standaard) 2 x 2 gb in zitten. Kan ik er dan 2x4 gb bijprikken van bijvoorbeeld:
pricewatch: Kingston KTA-MB1333/4G
Gaaf trouwens om dit forum te volgen. Ik ben het eens met diegene die het scherm zwak vinden. Het heeft een beetje een wazige gloed zodat de met name zwart en grijswaarden niet best zijn. Ik merk wel dat als de laptop op wat grotere afstand staat dat de weergave beter wordt. Ik had hiervoor een sony vaio k215m en die was vele malen beter qua weergave ondanks dat deze al 6 jaar oud was en ondanks dat de resolutie minder was.
Voor de rest is het echt een beest van een laptop en heerlijk werken.
pricewatch: Kingston KTA-MB1333/4G
Gaaf trouwens om dit forum te volgen. Ik ben het eens met diegene die het scherm zwak vinden. Het heeft een beetje een wazige gloed zodat de met name zwart en grijswaarden niet best zijn. Ik merk wel dat als de laptop op wat grotere afstand staat dat de weergave beter wordt. Ik had hiervoor een sony vaio k215m en die was vele malen beter qua weergave ondanks dat deze al 6 jaar oud was en ondanks dat de resolutie minder was.
Voor de rest is het echt een beest van een laptop en heerlijk werken.
Er zijn 4 slots en volgens mij kan daar maximaal 4gb in. 4x4gb = 16gb
" Geheugen
Tot 16 GB dual channel DDR3-geheugen met i7-processoren; tot 16 GB dual channel DDR3-geheugen met i3- en i5-processoren 1.066 MHz geheugen standaard bij i3- en i5-processoren; 1.333 MHz standaard bij i7-processoren"
Er is trouwens niet bekend wanneer het beter scherm komt volgens een medewerker van dell.
" Geheugen
Tot 16 GB dual channel DDR3-geheugen met i7-processoren; tot 16 GB dual channel DDR3-geheugen met i3- en i5-processoren 1.066 MHz geheugen standaard bij i3- en i5-processoren; 1.333 MHz standaard bij i7-processoren"
Er is trouwens niet bekend wanneer het beter scherm komt volgens een medewerker van dell.
wat is trouwens de beste volgorde om de reepjes te paatsen?
Dell had de 2 reepjes[4 en 2], 4 gig in bank 1 en de 2 gig in bank 2.
Ik heb 2 repen van 4 gig stuk er bij geplaatst.
Dell had de 2 reepjes[4 en 2], 4 gig in bank 1 en de 2 gig in bank 2.
Ik heb 2 repen van 4 gig stuk er bij geplaatst.
de gelijke repen vooraan zetten natuurlijk, in bank 0 en 1, zodat deze in dual-channel modus kunnen opereren.
[ Voor 23% gewijzigd door guapper op 10-12-2010 20:55 . Reden: link toegevoegd ]
Voor de geïnteresseerden, nieuwe Duitse review online van notebookjournal.
http://www.notebookjourna...iew-dell-xps-17-nkrt-1254
Vertaald in Engels (Google translate):
http://translate.google.b...iew-dell-xps-17-nkrt-1254
http://www.notebookjourna...iew-dell-xps-17-nkrt-1254
Vertaald in Engels (Google translate):
http://translate.google.b...iew-dell-xps-17-nkrt-1254
dus beide in de laagste clip van de 2 banken
als het er niet bij staat, kun je ff in de handleiding bij Dell kijken voor uitgebreide info
Verwijderd
Zo hier wordt niet veel aandacht besteed aan de xps 17.
Kom op mensen, we moeten deze topic wel een beetje in de gaten houden.
Ik heb 8 december een xps 17 besteld en hij staat gepland op 18-1-2011. Had ook voor kerst aangevinkt maar blijkbaar is dat allemaal crap gelul.
Specificaties XPS 17:
Processor
Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C)
Geheugen
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM-geheugen [2 x 2.048]
Toetsenbord
Internal US/International Qwerty Keyboard
Grafische kaart
3GB NVIDIA® GeForce™ 445M GT grafische kaart
Harde schijf
1 TB, dubbele harde schijf, SATA (2 x 500 GB - 7.200 rpm)
Besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Optische stations
8x optisch dvd+/-rw-station
Draadloze connectiviteit
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
Cables
European 250V Power Cord
Verzendingsdocumenten
Dutch Documentation
Bundle
N11XL706
Standard Warranty
1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Services en Support
1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Order Information
XPS L701x Order - Netherlands
Primary Battery
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Draagtassen
Geen draagtas
Dell System Media Kit
XPS L701x Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Kleuren, dessins en beschilderingen
Anodized Aluminum WLAN Backcover L701X
Accidental Damage Support
Geen Accidental Damage-support
Online Backup
DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
Theft Protection Solution
Computrace LoJack voor laptops, licentie van 1 jaar - inbegrepen bij uw pc
Levering vóór Kerstmis
Tijdige levering vereist voor Kerstmis (op of voor 23 december)
TV Tuner and Remote Control
TvTuner Not Included
LCD-scherm
44 cm (17.3") HD (1600x900) WLED - breedbeeldscherm met TrueLife™
DataSafe
Datasafe Local 2.3 Basic
Microsoft-software
Geen productiviteitssoftware geselecteerd
Bescherm uw nieuwe pc
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Power Supply
150W AC Adaptor
Operating System Recovery Options
Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen
Ik heb 8 december een xps 17 besteld en hij staat gepland op 18-1-2011. Had ook voor kerst aangevinkt maar blijkbaar is dat allemaal crap gelul.
Specificaties XPS 17:
Processor
Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C)
Geheugen
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM-geheugen [2 x 2.048]
Toetsenbord
Internal US/International Qwerty Keyboard
Grafische kaart
3GB NVIDIA® GeForce™ 445M GT grafische kaart
Harde schijf
1 TB, dubbele harde schijf, SATA (2 x 500 GB - 7.200 rpm)
Besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Optische stations
8x optisch dvd+/-rw-station
Draadloze connectiviteit
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
Cables
European 250V Power Cord
Verzendingsdocumenten
Dutch Documentation
Bundle
N11XL706
Standard Warranty
1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Services en Support
1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Order Information
XPS L701x Order - Netherlands
Primary Battery
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Draagtassen
Geen draagtas
Dell System Media Kit
XPS L701x Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Kleuren, dessins en beschilderingen
Anodized Aluminum WLAN Backcover L701X
Accidental Damage Support
Geen Accidental Damage-support
Online Backup
DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
Theft Protection Solution
Computrace LoJack voor laptops, licentie van 1 jaar - inbegrepen bij uw pc
Levering vóór Kerstmis
Tijdige levering vereist voor Kerstmis (op of voor 23 december)
TV Tuner and Remote Control
TvTuner Not Included
LCD-scherm
44 cm (17.3") HD (1600x900) WLED - breedbeeldscherm met TrueLife™
DataSafe
Datasafe Local 2.3 Basic
Microsoft-software
Geen productiviteitssoftware geselecteerd
Bescherm uw nieuwe pc
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Power Supply
150W AC Adaptor
Operating System Recovery Options
Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen
De originele GPU driver van NVIDIA is dus niet te installeren.
Krijg de melding dat er geen compatibele hardware gevonden is.
Net zoals op mijn oude Acer laptop kon ik een tooltje gebruiken (ATI mobility modder) om toch de originele drivers geïnstalleerd te krijgen.
Is er ook zoiets voor NVIDIA en heeft iemand anders hier de nieuwste drivers kunnen installeren?
Krijg de melding dat er geen compatibele hardware gevonden is.
Net zoals op mijn oude Acer laptop kon ik een tooltje gebruiken (ATI mobility modder) om toch de originele drivers geïnstalleerd te krijgen.
Is er ook zoiets voor NVIDIA en heeft iemand anders hier de nieuwste drivers kunnen installeren?
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
De XPS 17 is voor het overgrote deel gelijk aan de XPS 15. In dat topic worden de meeste algemene zaken al genoemd, dus hou dat topic maar in de gaten. Voor specifieke XPS 17 gerelateerde zaken kun je vervolgens hier weer terecht.Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:00:
Zo hier wordt niet veel aandacht besteed aan de xps 17.
[...]
Mn laptop heeft erg afwisselende opstarttijden, de ene keer doet ie er een minuut over, dan weer anderhalf. Gelukkig is de 2minuten waar ik in et begin last van had zelden nog zo lang.
Is zoiets normaal dat een laptop zulke verschillende opstarttijden heeft? Kan me niet herinneren dat ik dat bij mn oude laptop heb gehad.
Is zoiets normaal dat een laptop zulke verschillende opstarttijden heeft? Kan me niet herinneren dat ik dat bij mn oude laptop heb gehad.
Verwijderd
Hoi Leeuwaarden122
Heb sinds 3 december ook mijn laptop ontvangen en doet er de ene keer
ook langer over dan de andere keer met opstarten.
Zal wel normaal zijn denk ik
Heb sinds 3 december ook mijn laptop ontvangen en doet er de ene keer
ook langer over dan de andere keer met opstarten.
Zal wel normaal zijn denk ik
Verwijderd
Hoi Leeuwaarden122
Ja schitterend apparaat hoor vind je ook niet?
Wel wennen aan windows 7 (had xp)
Groeten
Ja schitterend apparaat hoor vind je ook niet?
Wel wennen aan windows 7 (had xp)
Groeten
Windows 7 bevalt me uitstekend. Ik kom ook van XP, maar W7 vind ik erg duidelijk.
Laptop is top. Alleen maakt de fan soms wat veel lawaai bij gamen en derg en kan het scherm beter, maar daarnaast niks dan pluspunten.
Laptop is top. Alleen maakt de fan soms wat veel lawaai bij gamen en derg en kan het scherm beter, maar daarnaast niks dan pluspunten.
He ik belde net met iemand van een computerwinkel, Norrod, over het laten verwisselen van een beeldscherm. Maar die vertelde dat je een beeldscherm van een laptop niet kan veranderen in een hogere resolutie. Heeft met het moederbord te maken zei die.
Ik heb zo'n gevoel dat dit dikke vieze lariekoek is?
Maargoed, ik ga het daar sowieso niet laten doen, want het zou me tussen de 200 en 300 euro gaan kosten zei die. Dan doet ik het zeker zelf wel.
Ik heb zo'n gevoel dat dit dikke vieze lariekoek is?
Maargoed, ik ga het daar sowieso niet laten doen, want het zou me tussen de 200 en 300 euro gaan kosten zei die. Dan doet ik het zeker zelf wel.
Verwijderd
het kan niet, maar het zou 200 a 300 euro gaan kosten?
spot de tegenstrijdigheid
ik heb al onderzoek gedaan: standaard zit er een LP173WD1-TLA1 in, de kandidaten voor het upgraden zijn:
HSD173PUW1-A
en
B173HW01 V.4
welke allebei gevonden kunnen worden in de asus G73 gamer series, check notebookreview.
http://forum.notebookrevi...hread-46.html#post6934073
zo'n paneel kost ongeveer €100-€140
spot de tegenstrijdigheid
ik heb al onderzoek gedaan: standaard zit er een LP173WD1-TLA1 in, de kandidaten voor het upgraden zijn:
HSD173PUW1-A
en
B173HW01 V.4
welke allebei gevonden kunnen worden in de asus G73 gamer series, check notebookreview.
En nu de hamvraag: wie is de eerste tweaker die dit ook daadwerkelijk gaat uitvoeren.Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:16:
HSD173PUW1-A
en
B173HW01 V.4
[ Voor 3% gewijzigd door Xymox op 17-12-2010 11:28 ]
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Verwijderd
ik niet
ik zou sowieso wachten totdat iemand anders het eerst heeft uitgevoerd, veel mensen @ notebookreview staan al klaar.
de xps 14 vervanging is ook al 20x uitgevoers.
ik zou sowieso wachten totdat iemand anders het eerst heeft uitgevoerd, veel mensen @ notebookreview staan al klaar.
de xps 14 vervanging is ook al 20x uitgevoers.
de vraag is, kan de videokaart een hogere resolutie aan?
heeft niets met het moederbord te maken
heeft niets met het moederbord te maken
Ja ik was vergeten dr bij te zetten dat het wel kon bij hetzelfde scherm. Dus ze doen wel aan schermen vervangen, maar ze zeiden dat je niet naar een hogere resolutie kon gaan wat met het moederbord te maken zou hebben, wat dus onzin is.Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:16:
het kan niet, maar het zou 200 a 300 euro gaan kosten?
spot de tegenstrijdigheid![]()
HSD173PUW1-A
en
B173HW01 V.4
Ik krijg het niet voor elkaar om de laptop via HDMI werkend te krijgen op mijn Sony EX500 TV.
In NVIDIA settings zie ik Sony TV staan, vinkje erbij, maar geen reactie op de TV.
Op de TV gezocht naar aangesloten HDMI apparaten, maar daar staat de Dell XPS 17 niet tussen.
Lijkt erop dat de Sony TV de aansluiting niet herkent (echter op de laptop wel).
Iermand bekend met dit euvel?
(ik heb reboot gedaan, TV uit/aan)
In NVIDIA settings zie ik Sony TV staan, vinkje erbij, maar geen reactie op de TV.
Op de TV gezocht naar aangesloten HDMI apparaten, maar daar staat de Dell XPS 17 niet tussen.
Lijkt erop dat de Sony TV de aansluiting niet herkent (echter op de laptop wel).
Iermand bekend met dit euvel?
(ik heb reboot gedaan, TV uit/aan)
Bij mij was het ultiem simpel. Als je het om de goede input hebt staan, sluit je em aan en voila.
Eigelijk hoef je alleen de hdmi kabel aan te sluiten en hij doet het.
Alleen bij mij mist ie aan alle punten een stukje van het beeldscherm. Ik heb alle aspect ratio's geprobeerd maar bij niks komt ie te staan zoals die hoort. Ook heb ik de resoluties op mn laptop verandert, maar telkes blijft ie een stukje van het beeldscherm niet weergeven. Heel irritant. Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen? Vroeger kon je de randen van de laptop hoger en lager of meer naar rechts en links bewegen maar op deze laptop heb ik die niet kunnen vinden. Maargoed, dr moet ook wel een betere manier zijn om dat te doen. Heb ook geen zin om elke keer die randen te moeten aanpassen.
Alleen bij mij mist ie aan alle punten een stukje van het beeldscherm. Ik heb alle aspect ratio's geprobeerd maar bij niks komt ie te staan zoals die hoort. Ook heb ik de resoluties op mn laptop verandert, maar telkes blijft ie een stukje van het beeldscherm niet weergeven. Heel irritant. Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen? Vroeger kon je de randen van de laptop hoger en lager of meer naar rechts en links bewegen maar op deze laptop heb ik die niet kunnen vinden. Maargoed, dr moet ook wel een betere manier zijn om dat te doen. Heb ook geen zin om elke keer die randen te moeten aanpassen.
Verklaar u nader! Wat moet ik doen?Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 13:14:
overscan heet dat
Verwijderd
overscan kan je ergens uitzetten, maar ik weet niet waar, ik heb een ATI grafische kaart.
ergens in het nvidia controlepaneel
ergens in het nvidia controlepaneel
Als ik hd filmpjes via de hdmi afspeel op mn hdtv krijg ik niet helemaal soepel beeld. Af en toe komt het wat schokkerig over. Is zoiets normaal? Ik vind het niet prettig filmpjes kijken op die manier.
Nou, dan zal ik wel kippig zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 13:09:
Bij mij was het ultiem simpel. Als je het om de goede input hebt staan, sluit je em aan en voila.
Wat ik heb gedaan is de HDMI kabel in zowel HDMI aansluiting 2 en 3 op de TV aangesloten. Ik zie wel dat in het aansluitingen overzicht op de TV de HDMI 2/3 ingeschakeld is. Op de XPS heb ik NVIDIA settings geopend en daar voor meerdere beeldschermen gekozen (ik kreeg wel eerst een reboot) en daarna zie ik Sony TV staan in het lijstje. Met de F1 knop kiezen voor een mode (clone of uitbreiden). Geen reactie op het TV scherm. Detecteren functie werkt ook niet, beeld blijft zwart. Ik selecteer daarbij uiteraard de HDMI 2 of 3 input. Ook via de Windows 7 beeldscherm instellingen zie ik wel twee schermen staan, kan ik ook instellen, maar geen enkele weergave mode laat iets zien op de TV.
De kabel is OK, aangezien ik dezelfde gebruik voor het aansluiten van mijn Panasonic HD camcorder.
Gaat het bij jullie (waar het dus wel werkt) wel om een Sony TV van het nieuwere type (2010) ?
Ik had ook problemen met mijn AcRyan PlayOnHD mediaplayer. Die werd in sommige gevallen incorrect herkend (geen full HD maar alleen SD). Na een firmware update van de AcRyan werkt het wel. Na uitzoeken blijkt Sony nogal moeilijkheden te hebben met bepaalde apparaten via HDMI (iets met handshaking issues).
Heeft er iemand hier de XPS via HDMI aangesloten op een nieuwe Sony EX/NX/HX/LX waarbij het wel werkt?
Als dat zo is dan doe ik iets verkeerd.
(maar wat)
Hoe kan je een hdmi op 2 uitgangen aansluiten? Dat snap ik niet helemaal, dr zit nl maar 1 kop op.
Bij nvidia beeldschermconfiguratie moet je je laptop als primaire kloon aanhouden, das volges mij de middelste.
edit: Misschien moet je even in het menu van je tv zoeken, misschien dat je daar ergens een functie moet veranderen ofzo. Anders moet je even op google zoeken naar dergelijke problemen. Zou kunnen dat die bestaan.
Bij nvidia beeldschermconfiguratie moet je je laptop als primaire kloon aanhouden, das volges mij de middelste.
edit: Misschien moet je even in het menu van je tv zoeken, misschien dat je daar ergens een functie moet veranderen ofzo. Anders moet je even op google zoeken naar dergelijke problemen. Zou kunnen dat die bestaan.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 00:05 ]
Hehe, uiteraard bedoel ik niet de ingangen tegelijkertijd aan te sluiten maar afzonderlijk proberen. Ik heb nu net maar even HDMI 1 ingang geprobeerd, en ook die hetzelfde euvel.Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 00:02:
Hoe kan je een hdmi op 2 uitgangen aansluiten? Dat snap ik niet helemaal, dr zit nl maar 1 kop op.
Ik probeer dus alle andere oorzaken uit te sluiten (kabel, ingangen op TV, settings op laptop).
Op internet nergens een melding kunnen vinden over problemen met mijn Sony model (of reeks) in combinatie met een XPS via HDMI.
Dus het zou handig zijn om een confirmatie te krijgen dat iemand hier het wel werkend heeft op een dergelijk Sony 2010 model en wellicht de verschillen te achterhalen waarom het bij mij niet werkt. Kan zijn dat er een setting op de TV incorrect is, maar ook hier heb ik naar gekeken en niets kunnen vinden.
Kan ook zijn dat de HDMI aansluiting op de XPS brak is, maar dan wel vreemd dat ik in alle settings op de laptop wel zie dat een Sony TV aangesloten is, aangegeven wordt dat HDCP status ok is en dat de standaard aanbevolen settings aanwezig zijn zoals ik verwacht. En dat de HDMI 1 t/m 3 ingangen selecteerbaar zijn (dus niet disabled) op de TV zodra ik de kabel op de ingang aansluit.
/EDIT
Nou zeg, laat ik even een andere kabel gebruiken en nu doet ie het !!!!!
Die andere kabel werkt prima met mijn andere apparatuur, maar niet met de XPS. Ik had nog een andere liggen en die werkt dus wel. Vreemd.
Maargoed. Heeft mij wel wat tijd gekost (en bandbreedte verspild op dit forum). Geen issue dus.
[ Voor 25% gewijzigd door Xymox op 19-12-2010 00:56 ]
Voor diegenen die benieuwd zijn naar de kwaliteit van het standaard 1200*900 scherm en alle negatieve reacties daarop, wil ik hier proberen te laten zien wat het grootste issue is.
De kijkhoek is erg klein. Dat wil dus zeggen dat zodra je niet exact recht voor je scherm zit het beeld significant slechter wordt. De kijkhoek kan horizontaal (van links naar rechts) of verticaal (van boven naar beneden) variëren.
Aangezien het een groot scherm is en breed heb je altijd een kijkhoek. Zit je met je hoofd recht in het midden van het scherm dan zullen de linker en rechter uiteinden altijd via een hoek bekeken worden (het midden heeft een loodrechte kijkhoek). Hoe verder je van het scherm gaat, hoe minder de kijkhoek bij de uiteinden.
Met name de kleuren veranderen zodra de kijkhoek groter wordt. Het effect lijkt op het inverteren van kleuren (zoals bij een negatief film).
Ik heb 2x3 foto's genomen. Let niet op de scherpte van de foto's, het gaat hier over het laten zien van de kleur verschillen. Om het verschil aan te geven met een andere laptop die ik heb (een Dell Latitude 830) zijn de foto's naast elkaar gezet.
De linker foto is die van de XPS, de rechter van de Latitude.
Vooraanzicht:

Van links:

Van onderen:

Vooral bij de laatste is het duidelijk te zien dat de kleuren onecht worden en nagenoeg niet om aan te zien. Het effect is dus het meest duidelijk bij donkere kleuren.
De kijkhoek is erg klein. Dat wil dus zeggen dat zodra je niet exact recht voor je scherm zit het beeld significant slechter wordt. De kijkhoek kan horizontaal (van links naar rechts) of verticaal (van boven naar beneden) variëren.
Aangezien het een groot scherm is en breed heb je altijd een kijkhoek. Zit je met je hoofd recht in het midden van het scherm dan zullen de linker en rechter uiteinden altijd via een hoek bekeken worden (het midden heeft een loodrechte kijkhoek). Hoe verder je van het scherm gaat, hoe minder de kijkhoek bij de uiteinden.
Met name de kleuren veranderen zodra de kijkhoek groter wordt. Het effect lijkt op het inverteren van kleuren (zoals bij een negatief film).
Ik heb 2x3 foto's genomen. Let niet op de scherpte van de foto's, het gaat hier over het laten zien van de kleur verschillen. Om het verschil aan te geven met een andere laptop die ik heb (een Dell Latitude 830) zijn de foto's naast elkaar gezet.
De linker foto is die van de XPS, de rechter van de Latitude.
Vooraanzicht:

Van links:

Van onderen:

Vooral bij de laatste is het duidelijk te zien dat de kleuren onecht worden en nagenoeg niet om aan te zien. Het effect is dus het meest duidelijk bij donkere kleuren.
Verwijderd
ik vermoed dat hetzelfde scherm als in de studio 17 word gebruikt:

t.o.v. een goed scherm (xps 15 1080p)

ik heb zelf ook een studio 17 (dwz, mn ouders), en ik vind de kijkhoeken ook vrij slecht, maar niet dramatisch, ik stoor me meer aan het bar slechte contrast en waterdamp die over het scherm lijkt te hangen met een bepaalde kijkafstand.

t.o.v. een goed scherm (xps 15 1080p)

ik heb zelf ook een studio 17 (dwz, mn ouders), en ik vind de kijkhoeken ook vrij slecht, maar niet dramatisch, ik stoor me meer aan het bar slechte contrast en waterdamp die over het scherm lijkt te hangen met een bepaalde kijkafstand.
ff vergelijken met het RGBLED uit de XPS 16 valt me op dat de vertikale kijkhoek van het XPS scherm beter lijkt te zijn. De kleurweergave blijft bij de XPS 15 langer goed dan bij het RGBLED panel uit de XPS 16, waar ze eerder verbleken.
Edit:
Het lijkt wel alsof de hoeken waaronder het scherm bekeken wordt niet overal gelijk is. Was dat jullie ook opgevallen? Bij de XPS 16 lijkt de vertikale hoek veel extremer dan bij de XPS 15. Sterker nog: bij de XPS 15 lijkt vertikaal niet vertikaal te zijn...

Edit:
Het lijkt wel alsof de hoeken waaronder het scherm bekeken wordt niet overal gelijk is. Was dat jullie ook opgevallen? Bij de XPS 16 lijkt de vertikale hoek veel extremer dan bij de XPS 15. Sterker nog: bij de XPS 15 lijkt vertikaal niet vertikaal te zijn...
[ Voor 30% gewijzigd door guapper op 20-12-2010 14:28 ]
Verwijderd
Hier een review van de XPS 17, over een paar dagen is er ook wel in het Engels (via notebookcheck.net).
http://www.notebookcheck....-17-Notebook.42281.0.html
Zowel de review van anandtech als die van notebookcheck geven geen duidelijkheid over het type paneel dat in de Dell Studio 17 zit (of ik kijk niet goed) maar de 'prestaties' van het XPS 17 scherm komen behoorlijk met die van de Studio 17 overeen.
http://www.notebookcheck....-17-Notebook.42281.0.html
Zowel de review van anandtech als die van notebookcheck geven geen duidelijkheid over het type paneel dat in de Dell Studio 17 zit (of ik kijk niet goed) maar de 'prestaties' van het XPS 17 scherm komen behoorlijk met die van de Studio 17 overeen.
Verwijderd
dr zit een LP173WD1-TLA1 paneel in de xps 17, doe geen moeite het datasheet op de zoeken, de specificaties zijn daar een factor 3 overdreven
Ik zou deze willen aanschaffen om vooral wow mee te gamen. Heb er al heel goeie reviews over gelezen. Maar nu ben ik aan het twijfelen of ik voofr de dual of quad core zou gaan. Aangezien wow maar 2 cores optimaal benut ben ik beter met de hoger geklokte quadcore dan de lager geklokte quadcore he? Maar op die quadcore laptop zit dan wel een betere grafische kaart, 445M ipv 435M. Iemand een idee?
een paar weken afwachten, en kijken wat Dell na CES brengt?
i7, op zekers. Kijk niet naar nu, maar wat de toekomst brengt.Eld0 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:12:
Ik zou deze willen aanschaffen om vooral wow mee te gamen. Heb er al heel goeie reviews over gelezen. Maar nu ben ik aan het twijfelen of ik voofr de dual of quad core zou gaan. Aangezien wow maar 2 cores optimaal benut ben ik beter met de hoger geklokte quadcore dan de lager geklokte quadcore he? Maar op die quadcore laptop zit dan wel een betere grafische kaart, 445M ipv 435M. Iemand een idee?
met een i7 740qm en die videokaart kun je zeker nog even vooruit! Houd er ook rekening mee dat er ook applicaties op de achtergrond draaien, die ook gebruik maken van je processor.
een i5 die hoog geklokt is, zal op dit moment een kleine performance winst opleveren op het moment dat je alleen wow draait, terwijl een i7 het je een stuk gemakkelijker zal maken als je dadelijk meerdere apps open hebt staan:
stel: dual monitor setup, 1screen wow, andere IE (met wowhead oid), outlook, mp3 speler. Dan ga je al merken dat de i7 je meer gaat opleveren.
Memories of yesterday, will grow, but never die
Verwijderd
er zijn minimaal 5 threads nodig voordat de i7 in het voordeel is, zelfs dan maakt het wenig uit.
en trouwens, je zit toch met een GPU bottleneck
en trouwens, je zit toch met een GPU bottleneck
Heel goed punt! Zelf nog niet bij stilgestaan, ik heb zeker meer applicaties draaien dan alleen wow. Goeie opmerking
Say hello to the XPS L702X ...
http://dell-lab.posterous.com/say-hello-to-the-xps-l702x
http://dell-lab.posterous.com/say-hello-to-the-xps-l702x
Verwijderd
bericht is al een maand oud, naast het feit dat het te verwachten is.
zon beetje elke fabrikant komt volgende maand met een refresh, zelfs apple.
3D schermen, touch schermen: dat ze maar eens voor een full HD scherm zorgen, al dan niet optioneel.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er geen FHD scherm aangeboden wordt op de XPS 17, om zodoende productiecapaciteit vrij te houden voor de nu gespeculeerde touch en 3D schermen.
Nog een paar weekjes tot CES!.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er geen FHD scherm aangeboden wordt op de XPS 17, om zodoende productiecapaciteit vrij te houden voor de nu gespeculeerde touch en 3D schermen.
Nog een paar weekjes tot CES!.
eens!Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:44:
bericht is al een maand oud, naast het feit dat het te verwachten is.
het ging me meer om:
Dec 14, 2010
Eric G. said...
The L702X has the following LCD options:
1. 17.3" 3D LCD, 1920x1080, TrueLife glossy panel, White-LED.
2. 17.3" 2D LCD, 1600x900, TrueLife glossy panel, White-LED.
wel een FHD optie dus, maar voorlopig nog niet met RGBLED
B+RG LED (het optionele scherm voor de XPS15, ik neem aan dat je daar aan refereerd) is gewoon een marketing term voor WLED panelen.
RGBLED schermen vind je alleen op de XPS16 en de Precision 6500
RGBLED schermen vind je alleen op de XPS16 en de Precision 6500
[ Voor 27% gewijzigd door guapper op 23-12-2010 23:46 ]
Verwijderd
inderdaad, volgens de immer draaiende geruchtenmolen zijn er op dit moment 2 full-hd 17.3" panelen in productie: het hannstar paneel, en een auo paneel, beide zitten in de asus G73.guapper schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:55:
3D schermen, touch schermen: dat ze maar eens voor een full HD scherm zorgen, al dan niet optioneel.
waarom 2 verschillende panelen in dezelfde laptop? ik vermoed door de gebruikelijke leverproblemen, waarschijnlijk is dat de reden voor het uitstel van de panelen in de xps 17 serie.
de 3d is wel een rare twist.. ik hoop dat ze ook een normaal 1080p paneel aanbieden
Ik snap niet dat ze laptops gaan uitrusten alsof het een verkapte home cinema is.
Het begon met de resolutie (1080p, 720p), en nu ook nog 3D. Wellicht dat het voor gamen ook interessant is, maar dan zal er wel een dubbele framerate (L+R) moeten worden gehaald door de videokaart.
Afgelopen week weer eens naar een laptop met moderne scherm verhoudingen zitten kijken, maar ik mis de extra pixels in de hoogte direct.
Dit komt waarschijnlijk omdat ik een laptop gebruik met 1920x1200 en werkstations met dual monitor opstellingen (1600x1200 prime + 1280x1024 sec.), maar toch ben ik er niet blij mee.
Het begon met de resolutie (1080p, 720p), en nu ook nog 3D. Wellicht dat het voor gamen ook interessant is, maar dan zal er wel een dubbele framerate (L+R) moeten worden gehaald door de videokaart.
Afgelopen week weer eens naar een laptop met moderne scherm verhoudingen zitten kijken, maar ik mis de extra pixels in de hoogte direct.
Dit komt waarschijnlijk omdat ik een laptop gebruik met 1920x1200 en werkstations met dual monitor opstellingen (1600x1200 prime + 1280x1024 sec.), maar toch ben ik er niet blij mee.
Verwijderd
het film-argument is sowieso ruk, aangezien een film in 21:9 word gemaakt, en niet in 16:9
maar het is ook een kwestie van gewenning, mn vorige pc had 1024*768 (ja, echt), en dan vind ik 16:9 een stuk natuurlijker, 16:10 heb ik nog nooit mee gewerkt, maar 120 extra pixels zijn wel welkom bij mij
maar het is ook een kwestie van gewenning, mn vorige pc had 1024*768 (ja, echt), en dan vind ik 16:9 een stuk natuurlijker, 16:10 heb ik nog nooit mee gewerkt, maar 120 extra pixels zijn wel welkom bij mij
Weet iemand of je de DVB-T tuner ook met andere software dan Media Center kan gebruiken? Media Center crasht als ik de tuner wil gebruiken en ik weet niet of de fout bij de tuner of bij Media Center zit. Ik heb de 15 inch versie maar voor de tuner maakt dat niet uit lijkt me.
Ik heb nu al een paar keer gehad dat mn poes over mn keyboard heen loopt en daarna opeens mn touchpad uitgeschakeld is. Nu had ik net mn laptop uit gedaan en weer aan en toen startte die op met alweer mn touchpad uitgeschakeld. Kan je ook trouwens zonder muis te gebruiken met een knopje erges het touchpad weer inschakelen?
Je touchpad kan in- en uitgeschakeld worden aan de hand van één van de functietoetsen bovenaan.Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 20:30:
Ik heb nu al een paar keer gehad dat mn poes over mn keyboard heen loopt en daarna opeens mn touchpad uitgeschakeld is. Nu had ik net mn laptop uit gedaan en weer aan en toen startte die op met alweer mn touchpad uitgeschakeld. Kan je ook trouwens zonder muis te gebruiken met een knopje erges het touchpad weer inschakelen?
Zie handleiding (pagina 33, onderaan): http://support.dell.com/s.../xpsL701X/en/SG/sg_en.pdf
Verwijderd
Gewoon geen muis gebruiken, dan komt je poes er ook niet op afVerwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 20:30:
Tank u !c-mattic schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 22:25:
[...]
Je touchpad kan in- en uitgeschakeld worden aan de hand van één van de functietoetsen bovenaan.
Zie handleiding (pagina 33, onderaan): http://support.dell.com/s.../xpsL701X/en/SG/sg_en.pdf
Voor mensen die geinteresserd zijn in levertijden, heb onderstande config op 22 December besteld en hij zit nu in Duitsland met verwachte levering morgen/overmorgen... dus veel sneller dan ik dacht 
Vestiging Datum Lokale Tijd Omschrijving
KOELN (COLOGNE), DE 27/12/2010 16:37 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE
SHANGHAI, CN 27/12/2010 21:38 EXPORTSCAN
CN 27/12/2010 8:16 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN
210-34150 XPS L701x : Intel i5-460M(2.53GHz) Mobile CPU 1 629,87 629,87 SR
200-76760 N11XL702 1 SR
230-11719 Display : 17.3in HD+ WLED True-Life (1600x900) 1 SR
320-11483 LCD Back Cover : Anodized Aluminum WLAN Backcover L701X 1 SR
340-23601 Ship Accessory : Dutch Docs 1 SR
340-23676 Resource DVD : XPS L701x Diagnostics and Drivers 1 SR
370-15259 Memory : 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel 1 SR
400-20030 Hard Drive : 500GB Serial ATA (7200RPM) 1 SR
429-15548 Optical Drive : 8x DVD+/-RW Optical Drive 1 SR
450-15034 Power Cord : European 250V 1 SR
450-16093 Power Supply : XPS 130W AC Adapter 1 SR
451-11542 Battery : Primary 6-cell 56W/HR LI-ION 1 SR
460-11379 Carry Case : Not Included 1 SR
490-12508 Graphics : 1GB NVIDIA GeForce GT 435M Graphics Card (Wireless N-1000 card only) 1 SR
506-10188 TV Tuner : Not Included 1 SR
555-13431 Wireless : European Intel Centrino Wireless-N 1000 1 SR
583-14279 Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard 1 SR
619-25954 Operating System : Dutch Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT) 1 SR
620-12408 OS Media : Not Included 1 SR
630-13325 Software : Microsoft Office 2010 Starter (Word Starter, Excel Starter) 1 SR
640-10786 Dell Dock 1.0 1 SR
640-11630 Software : Datasafe Local 2.3 Basic 1 SR
640-12351 Software : Dell Support Center 2.0 1 SR
640-12381 Software : Windows Live 1 SR
650-13226 AntiVirus : McAfee Security Center 15 month subscription 1 SR
754-56794 Standard Service ? 1 year of Collect & Return 10 day coverage included with your PC 1 SR
754-56795 No Warranty Upgrade 1 SR
755-10532 No Accidental Damage Support 1 SR
759-11214 DataSafe Online Backup 2GB - 1 year licence 1 SR
764-10309 DataSafe Online size - 2GB Trial 1 SR Dell B.V.
799-16558 XPS L701x - Netherlands HSB 1 SR
773-10277 Computrace LoJack for Laptops, 1yr license - included with your PC 1 SR
773-10287 Software : Computrace LoJack for Laptops, 1yr license - included with your PC 1 SR
Subtotaal 629,87
Transportkosten 24,37
BTW 124,31
Totaal 778,55
Vestiging Datum Lokale Tijd Omschrijving
KOELN (COLOGNE), DE 27/12/2010 16:37 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE
SHANGHAI, CN 27/12/2010 21:38 EXPORTSCAN
CN 27/12/2010 8:16 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN
210-34150 XPS L701x : Intel i5-460M(2.53GHz) Mobile CPU 1 629,87 629,87 SR
200-76760 N11XL702 1 SR
230-11719 Display : 17.3in HD+ WLED True-Life (1600x900) 1 SR
320-11483 LCD Back Cover : Anodized Aluminum WLAN Backcover L701X 1 SR
340-23601 Ship Accessory : Dutch Docs 1 SR
340-23676 Resource DVD : XPS L701x Diagnostics and Drivers 1 SR
370-15259 Memory : 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel 1 SR
400-20030 Hard Drive : 500GB Serial ATA (7200RPM) 1 SR
429-15548 Optical Drive : 8x DVD+/-RW Optical Drive 1 SR
450-15034 Power Cord : European 250V 1 SR
450-16093 Power Supply : XPS 130W AC Adapter 1 SR
451-11542 Battery : Primary 6-cell 56W/HR LI-ION 1 SR
460-11379 Carry Case : Not Included 1 SR
490-12508 Graphics : 1GB NVIDIA GeForce GT 435M Graphics Card (Wireless N-1000 card only) 1 SR
506-10188 TV Tuner : Not Included 1 SR
555-13431 Wireless : European Intel Centrino Wireless-N 1000 1 SR
583-14279 Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard 1 SR
619-25954 Operating System : Dutch Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT) 1 SR
620-12408 OS Media : Not Included 1 SR
630-13325 Software : Microsoft Office 2010 Starter (Word Starter, Excel Starter) 1 SR
640-10786 Dell Dock 1.0 1 SR
640-11630 Software : Datasafe Local 2.3 Basic 1 SR
640-12351 Software : Dell Support Center 2.0 1 SR
640-12381 Software : Windows Live 1 SR
650-13226 AntiVirus : McAfee Security Center 15 month subscription 1 SR
754-56794 Standard Service ? 1 year of Collect & Return 10 day coverage included with your PC 1 SR
754-56795 No Warranty Upgrade 1 SR
755-10532 No Accidental Damage Support 1 SR
759-11214 DataSafe Online Backup 2GB - 1 year licence 1 SR
764-10309 DataSafe Online size - 2GB Trial 1 SR Dell B.V.
799-16558 XPS L701x - Netherlands HSB 1 SR
773-10277 Computrace LoJack for Laptops, 1yr license - included with your PC 1 SR
773-10287 Software : Computrace LoJack for Laptops, 1yr license - included with your PC 1 SR
Subtotaal 629,87
Transportkosten 24,37
BTW 124,31
Totaal 778,55
23 december 2010 besteld en 29 december krijg ik hem Dell xps 17 ( i3-370M )Kaap schreef op zondag 21 november 2010 @ 12:08:
Vrijdagavond besteld en meteen betaald. Ik neem aan dat ik nog geen orderbevestiging heb omdat het weekend is
dus vrij snel gegaan.
Kan iemand wat vertellen over de geluidsproductie van deze laptop bij normale en hoge belasting? Zijn de ventilatoren hoorbaar? met andere woorden, kun je deze laptop tijdens bijv. een vergadering gewoon aan laten staan zonder dat er iemand last van heeft?
(met de core i7 processor)
(met de core i7 processor)
[ Voor 5% gewijzigd door mdissel op 27-12-2010 22:20 ]
Bedankt! Maar is het geluid echt storend bij hoge belasting? (en hebben we het over een core i7?)Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 22:38:
Bij lage belasting hoor je zo goed als niks. Bij hoge belasting zijn ze wel duidelijk hoorbaar.
Ik heb zelf ook een i7. Hoge belasting is voor mij het spelen van games en bij die games zitten altijd geluid waardoor ik er weinig last van heb. Het is iig niet zo storend dat het dat geluid overschaduwt. Alleen als je hem gaat gebruiken voor vergaderingen en je verveelt je en je wilt ondertussen world of warcraft gaan spelen ofzo zonder geluid, dan gaan ze wel horen dat je wat aan het doen bent!mdissel schreef op maandag 27 december 2010 @ 23:48:
[...]
Bedankt! Maar is het geluid echt storend bij hoge belasting? (en hebben we het over een core i7?)
Hehe, maare zonder gekheid, als je hem gebruikt voor films voor op vergaderingen moet het geen probleem zijn of applicaties oid. Alleen bij games hoor je hem duidelijk wat storend kan zijn tijdens een vergadering.
Bedankt voor de info!Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 09:55:
[...]
Ik heb zelf ook een i7. Hoge belasting is voor mij het spelen van games en bij die games zitten altijd geluid waardoor ik er weinig last van heb. Het is iig niet zo storend dat het dat geluid overschaduwt. Alleen als je hem gaat gebruiken voor vergaderingen en je verveelt je en je wilt ondertussen world of warcraft gaan spelen ofzo zonder geluid, dan gaan ze wel horen dat je wat aan het doen bent!
Hehe, maare zonder gekheid, als je hem gebruikt voor films voor op vergaderingen moet het geen probleem zijn of applicaties oid. Alleen bij games hoor je hem duidelijk wat storend kan zijn tijdens een vergadering.
Engelse review van de xps 17 (eerder werd de duitstalige review geplaatst)
http://www.notebookcheck....-17-Notebook.42921.0.html
http://www.notebookcheck....-17-Notebook.42921.0.html
Klinkt interessant ook al weet ik niet hoeveel meerwaarde de 3d lcd heeft over de kosten.LCD options are as follows:
1. 17.3" 3D LCD, 1920x1080, TrueLife glossy panel, White-LED (to be provided with 3D shutter glasses).
2. 17.3" 2D LCD, 1600x900, TrueLife glossy panel, White-LED.
3. 17.3" 2D LCD, 1600x900, TrueLife glossy panel, White-LED, with Multi Touch screen (to be provided with digitizer).
Gister avond heb ik een clean installatie uitgevoerd, nu zit ik met het volgende probleem: Windows wil de GPU niet als standaard vga kaart gebruiken. Wanneer ik nu de resolutie wil aanpassen dan gaat deze maar tot 1024x768. In de beeldscherm opties staat ook het volgende:" 1.Algemeen pnp-beeldscherm op standaard-vga grafisch adapter. Ik heb het volgende al uitgevoerd:
Alle drivers voor de xps17 gedownload vanaf de dell website en geinstalleerd.Apparaatbeheer gecontroleerd, Er staan 2 vga kaarten geinstalleerd zonder uitroeptekens: NVIDIA GeForce gt 435M en als 2e Standaard-VGA adapter. Het lijkt er op dat windows de nvidia gpu niet als standaard gebruikt maar de standaard vga kaart.
Screenshot:
Iemand tips wat ik nog kan uitproberen?
Alle drivers voor de xps17 gedownload vanaf de dell website en geinstalleerd.Apparaatbeheer gecontroleerd, Er staan 2 vga kaarten geinstalleerd zonder uitroeptekens: NVIDIA GeForce gt 435M en als 2e Standaard-VGA adapter. Het lijkt er op dat windows de nvidia gpu niet als standaard gebruikt maar de standaard vga kaart.
Screenshot:

Iemand tips wat ik nog kan uitproberen?
Ik zou het nvidia configuratiescherm eens proberen. Ga daar de instellingen eens langs, misschien herkent ie iets niet goed ofzo.
Beste tweakers,
ik denk er sterk aan om onderstaande configuratie te bestellen, echter dan met de Intel i5 560, indien mogelijk. Waarom de i5? Omdat ik de 4 cores toch niet echt ga gebruiken, en dan waarschijnlijk meer voordeel heb van de i5. Daarnaast zou deze zuiniger zijn dan een quad.
Met het oog op de toekomst en het spelen van games leek het me verstandig om voor de 3GB Nvidea te gaan ipv de 1GB.
Wat vinden jullie van onderstaande configuratie? Is dit aan/af te raden, en waarom?
Catalogusnummer: 2121 N00XL707
Geheugen 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM-geheugen [2 x 2.048]
Toetsenbord Internal US/International Qwerty Keyboard
Grafische kaart 3GB NVIDIA® GeForce™ 445M GT grafische kaart
Harde schijf 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optische stations 8x optisch dvd+/-rw-station
Draadloze connectiviteit Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
Cables European 250V Power Cord
Verzendingsdocumenten Dutch Documentation
Bundle N11XL707
Standard Warranty 1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Services en Support 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Bluetooth Bluetooth Card 3.0
Order Information XPS L701x Order - Netherlands
Primary Battery 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Draagtassen Geen draagtas
Dell System Media Kit XPS L701x Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Kleuren, dessins en beschilderingen Anodized Aluminum WLAN Backcover L701X
Accidental Damage Support Geen Accidental Damage-support
Online Backup DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
Theft Protection Solution Computrace LoJack voor laptops, licentie van 1 jaar - inbegrepen bij uw pc
TV Tuner and Remote Control TvTuner Not Included
LCD-scherm 44 cm (17.3") HD (1600x900) WLED - breedbeeldscherm met TrueLife™
DataSafe Datasafe Local 2.3 Basic
Microsoft-software Geen productiviteitssoftware geselecteerd
Bescherm uw nieuwe pc McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Power Supply 150W AC Adaptor
Operating System Recovery Options Besturingssysteem Windows®: herstelmedia inbegrepen
ACCESSOIRES
Logitech M305 Cordless Mouse - Midnight Blue € 24,99
Creative Fatal1ty Gamer Headset € 34,99
Prijs: € 1.052,27 inclusief verzendkosten, kortingen etc.
ik denk er sterk aan om onderstaande configuratie te bestellen, echter dan met de Intel i5 560, indien mogelijk. Waarom de i5? Omdat ik de 4 cores toch niet echt ga gebruiken, en dan waarschijnlijk meer voordeel heb van de i5. Daarnaast zou deze zuiniger zijn dan een quad.
Met het oog op de toekomst en het spelen van games leek het me verstandig om voor de 3GB Nvidea te gaan ipv de 1GB.
Wat vinden jullie van onderstaande configuratie? Is dit aan/af te raden, en waarom?
Geheugen 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM-geheugen [2 x 2.048]
Bundle N11XL707
Standard Warranty 1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Theft Protection Solution Computrace LoJack voor laptops, licentie van 1 jaar - inbegrepen bij uw pc
Bescherm uw nieuwe pc McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Operating System Recovery Options Besturingssysteem Windows®: herstelmedia inbegrepen
ACCESSOIRES
Ik vrees dat Dell alleen de Nvidia 445M GT graka toelaat in combinatie met een core i7 en niet met de core i5jk1982 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 14:28:
Beste tweakers,
Geheugen 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM-geheugen \[2 x 2.048]
Bundle N11XL707
ACCESSOIRES
Daar ben ik ook bang voor. Hoewel ik net iemand op de chat heb gesproken en heb uitgelegd wat mijn wensen zijn, en hij gaf aan "Ja dat is best mogelijk idd.We zouden deze configuratie voor u kunnen doen en het aan u per mail offreren"c-mattic schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 14:31:
[...]
Ik vrees dat Dell alleen de Nvidia 445M GT graka toelaat in combinatie met een core i7 en niet met de core i5
Dus ik ben benieuwd.. Even afwachten..
Maar.. verder nog op- of aanmerkingen? Is die videokaart niet zwaar overkill voor die i5-560 bijvoorbeeld?
[ Voor 5% gewijzigd door jk1982 op 31-12-2010 14:40 ]
Overkill? Een videokaart staat zo goed als los van een processor als je het hebt over basis snelheid. Alleen meerdere cores zouden kunnen helpen mits de betreffende games daarvoor gemaakt zijn. In de toekomst zullen dr wel meerdere spellen uitkomen die gebaat zijn bij meerdere cores.
Ben wel benieuwd naar de offerte.jk1982 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 14:37:
[...]
Daar ben ik ook bang voor. Hoewel ik net iemand op de chat heb gesproken en heb uitgelegd wat mijn wensen zijn, en hij gaf aan "Ja dat is best mogelijk idd.We zouden deze configuratie voor u kunnen doen en het aan u per mail offreren"
Dus ik ben benieuwd.. Even afwachten..
Maar.. verder nog op- of aanmerkingen? Is die videokaart niet zwaar overkill voor die i5-560 bijvoorbeeld?
Maar zag ook deze aanbieding die 20 euro duurder is maar je heb wel een 2de HDD van 500GB.
http://configure2.euro.de...0XL706&rbc=N00XL706&s=dhs
Zit er zelf erg over te denken. (Heb zelf ook liever een i5).
Ik die er vooral Games mee. EVE online soms met 5x clients en Sims 3. Misschien in de toekomst eens VM maar dit is alleen voor testen. Dat kan misschien ook wel met een 435M GT. Ben zelf niet zo van die schiet spellen. Dit scheelt behoorlijk in de kosten. Als ik een http://configure2.euro.de...0XL702&rbc=N00XL706&s=dhs en dan een i5 kies. Scheelt zo 30 euro dan de N00XL703. Dan kan ik van dat geld toch beter een SSD kopen
[ Voor 21% gewijzigd door Calamor op 31-12-2010 16:46 ]
Nou, ben net even gebeld door dezelfde meneer en het gaat dus inderdaad niet lukken, een i5 560 met die GT445M. (geef dan vooraf ook niet aan dat het mogelijk is..Calamor schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 16:05:
[...]
Ben wel benieuwd naar de offerte.
Maar zag ook deze aanbieding die 20 euro duurder is maar je heb wel een 2de HDD van 500GB.
Zit er zelf erg over te denken. (Heb zelf ook liever een i5). Al denk ik misschien wel weer in de toekomst veel met VM te gaan doen.

Jammer, want het leek me zeg maar 'best of both worlds.' Ik ben namelijk bang dat die standaard GT420M misschien toch een beetje onder de maat presteert bij bepaalde games. Die aanbieding die jij aanhaalt is ook niet gek nee..
Nouja, zal nog maar weer even verder dubben..

als je 5x EVE gaat draaien tegelijkertijd, dan heb je aan een i7 meer.Calamor schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 16:05:
[...]
Ben wel benieuwd naar de offerte.
Zit er zelf erg over te denken. (Heb zelf ook liever een i5).
Ik die er vooral Games mee. EVE online soms met 5x clients en Sims 3. Misschien in de toekomst eens VM maar dit is alleen voor testen. Dat kan misschien ook wel met een 435M GT. Ben zelf niet zo van die schiet spellen. Dit scheelt behoorlijk in de kosten. Als ik een http://configure2.euro.de...0XL702&rbc=N00XL706&s=dhs en dan een i5 kies. Scheelt zo 30 euro dan de N00XL703. Dan kan ik van dat geld toch beter een SSD kopen
nieuwe video drivers bij dell zijn uit. Updaten maar.
Ik ga voor de nieuwere NVIDIA drivers, Dell loopt behoorlijk achter.Bint schreef op maandag 03 januari 2011 @ 10:11:
nieuwe video drivers bij dell zijn uit. Updaten maar.
Steps to install the new NVIDIA driver
Ik heb onlangs in een review gelezen dat je keyboard toch redelijk warm wordt als je enkele uurtjes erop gamet. (versie met de Core i7 en nVidia 445M GT)
Kan iemand verduidelijken of het te warm wordt voor je linkerhand, of valt dit mee?
Kan iemand verduidelijken of het te warm wordt voor je linkerhand, of valt dit mee?
Pas de hele dag gegamed en hij werd wel warm, maar niet zo warm dat ik mijn hand er niet meer op kon/wilde houden. Ik heb de i7 met 445M.
Heeft er iemand ervaringen met zowel de xps 17 als de xps 15? Of tweakers die hun xps 17 dagelijks meenemen.
Zit namelijk te twijfelen tussen deze twee en de voornaamste vraag blijft:
Hoe draagbaar is een xps 17 eigenlijk?
Ben me er van bewust dat en 17" notebook een log gevaarte is, maar toch lijkt mij een 17" notebook ideaal want gebruik mijn huidige notebook (15" thinkpad) fulltime in de week. Maar neem hem wel elke dag mee vanaf mijn studentenwoning richting de colleges... en buitenom de colleges ben ik ook op mijn notebook aangewezen.
En dan de tweede vraag, hoe duurzaam is een dell xps eigenlijk. Iemand hier ervaring mee, kom wel van een thinkpad af
Ben me er van bewust dat en 17" notebook een log gevaarte is, maar toch lijkt mij een 17" notebook ideaal want gebruik mijn huidige notebook (15" thinkpad) fulltime in de week. Maar neem hem wel elke dag mee vanaf mijn studentenwoning richting de colleges... en buitenom de colleges ben ik ook op mijn notebook aangewezen.
En dan de tweede vraag, hoe duurzaam is een dell xps eigenlijk. Iemand hier ervaring mee, kom wel van een thinkpad af
een thinkpad is imo een van de meest duurzame laptops die er zijn. XPS is ook degelijk, maar de thinkpad beter. Als ik in jouw geval moest kiezen, zou ik voor een 15" inch gaan, en voor thuis een extra monitor aanschaffen. Heb zelf vandaag een xps 15 en een xps 17 mogen ontvangen, en qua grootte scheelt het nogal. Xps 15 is voor mijn schoonbroertje, hij begon wel meteen te klagen dat er maar 1 schijf in past.ibidriv3r schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:52:
Heeft er iemand ervaringen met zowel de xps 17 als de xps 15? Of tweakers die hun xps 17 dagelijks meenemen.
Verwijderd
Ik heb sinds gisteren eindelijk mijn XPS17 mogen ontvangen. Ik was in eerste instantie bang dat de kwaliteit van het scherm erg slecht zou zijn, aangezien ik hier een paar slechte reviews over gelezen heb, maar dit viel mij alles mee. De kijkhoek is lang niet zo slecht als beschreven.
Het enige wat mij een beetje tegenvalt is dat het opstarten nogal lang duurt naar mijn smaak, toch zeker een minuut of 2-3. Ik heb het nog niet getimed, ik zal dit meteen eens doen als ik thuis kom.
Het enige wat mij een beetje tegenvalt is dat het opstarten nogal lang duurt naar mijn smaak, toch zeker een minuut of 2-3. Ik heb het nog niet getimed, ik zal dit meteen eens doen als ik thuis kom.
Verwijderd
Ik weet dat deze vraag al minstens een honderd keer is gesteld, maar ben ook van plan
een Dell 17 XPS te bestellen.
Het enige spel wat ik erop zal spelen zal World of Warcraft zijn.
Nu is mijn vraag of ik dan beter voor de i5 kan gaan of i7 als ik dat op max wil spelen?
een Dell 17 XPS te bestellen.
Nu is mijn vraag of ik dan beter voor de i5 kan gaan of i7 als ik dat op max wil spelen?
Wellicht heb je hier wat aan?Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:44:
http://www.pcgameshardwar...-II-and-Core-i5/Practice/
Wow:
New XPS 17 Laptop:
CPU i3/i5/i7 Sandy Bridge Dual core and Quad core
The i7 version now supports Optimus, unless configured with the optional 3D FHD panel – this uses the discrete GPU full time
Wide FHD WLED display (1920 x 1080 resolution) option
Configurable with the latest NVIDIA 500 series mobile graphics
The i7 Quad core supports Wi-Di and can stream up to 1080P
The XPS 17 supports the full Stage experience on all panels
Now features the popular chiclet keyboard
All the other great enhancements the XPS line offers, like A Skype HD certified webcam, JBL speakers and Waves Maxx audio
Pricing and availability: starts at $1,449 available on February 1, 2011 (that date will vary by region)
Dus nieuw is Full HD scherm optie;
3D scherm optie;
i7 incl optimus;
Sandy Bridge;
nieuwe graphics kaart;
nieuw keyboard, backlit misschien?
New XPS 17 Laptop:
CPU i3/i5/i7 Sandy Bridge Dual core and Quad core
The i7 version now supports Optimus, unless configured with the optional 3D FHD panel – this uses the discrete GPU full time
Wide FHD WLED display (1920 x 1080 resolution) option
Configurable with the latest NVIDIA 500 series mobile graphics
The i7 Quad core supports Wi-Di and can stream up to 1080P
The XPS 17 supports the full Stage experience on all panels
Now features the popular chiclet keyboard
All the other great enhancements the XPS line offers, like A Skype HD certified webcam, JBL speakers and Waves Maxx audio
Pricing and availability: starts at $1,449 available on February 1, 2011 (that date will vary by region)
Dus nieuw is Full HD scherm optie;
3D scherm optie;
i7 incl optimus;
Sandy Bridge;
nieuwe graphics kaart;
nieuw keyboard, backlit misschien?
Alleen die prijs is jammer 
Wel te verwachten natuurlijk met de nieuwe mogelijkheden.
Wel te verwachten natuurlijk met de nieuwe mogelijkheden.
Dat is dus een sandbrige i3 ?Pricing and availability: starts at $1,449
ik hoop dat die 1449$ niet voor het i3 model i3 (en geeft Dell weer korting
) anders word dit echt te duur
[ Voor 5% gewijzigd door dries007 op 06-01-2011 21:10 ]
Dat zal wel wat meevallen. De processors zullen wel vervangen worden met de huidige zonder prijsverhoging. De rest zal allemaal optioneel tegen een meerprijs te krijgen zijn. Tis iig cool dat de optie dr straks is.
XPS Laptop with HD 3D: Unrivaled Dimensions in Entertainment
Dell is taking the XPS brand and mobile entertainment to new heights with a new 17-inch laptop featuring an eye-popping, adrenaline-producing, high-definition 3D display (3D viewing requires NVIDIA NVision 3D glasses, sold separately). The new 3D capable XPS 17 joins Dell's recently introduced line of XPS laptops featuring booming JBL sound, an integrated subwoofer and crystal clear high-definition screens and, of course, HD video streaming with Skype for the ultimate in HD camming.
A first for Dell laptops, the XPS system with 3D display comes equipped with the NVIDIA GeForce GT 555M graphics card[vi] to deliver another dimension to entertainment (3D viewing requires NVIDIA NVision 3D glasses, sold separately). Now you can experience the pulse-pounding energy of the front row, fast-paced action of the latest game, or the excitement of attending a live sporting event – all as if they were there in-person.
In addition to a 3D screen, the XPS 17 3D laptop also features NVIDIA 3DTV Play software, giving new meaning to the term "home entertainment." Movie buffs and hard-core gamers can connect their XPS laptop to a compatible 3D HDTV and enjoy 3D Blu-ray disc playback or play popular PC games in stereoscopic 3D (3D HDTV requires 3D glasses and a NVIDIA compliant 3D TV. For a list of compatible 3D TVs, visit http://www.nvidia.com/object/3d-tv-play.html. Blu-ray Disc player and 3D content, sold separately). And that's not all: the new laptop also screams with next-generation Intel Core i7 processor options that are capable of up to 42 percent performance improvement for content creation over the previous generation.
• January 10, 2011 (varies by region)
• 3D Capable XPS 17
• Starts at $1,449
bron: engadget.com
Dell is taking the XPS brand and mobile entertainment to new heights with a new 17-inch laptop featuring an eye-popping, adrenaline-producing, high-definition 3D display (3D viewing requires NVIDIA NVision 3D glasses, sold separately). The new 3D capable XPS 17 joins Dell's recently introduced line of XPS laptops featuring booming JBL sound, an integrated subwoofer and crystal clear high-definition screens and, of course, HD video streaming with Skype for the ultimate in HD camming.
A first for Dell laptops, the XPS system with 3D display comes equipped with the NVIDIA GeForce GT 555M graphics card[vi] to deliver another dimension to entertainment (3D viewing requires NVIDIA NVision 3D glasses, sold separately). Now you can experience the pulse-pounding energy of the front row, fast-paced action of the latest game, or the excitement of attending a live sporting event – all as if they were there in-person.
In addition to a 3D screen, the XPS 17 3D laptop also features NVIDIA 3DTV Play software, giving new meaning to the term "home entertainment." Movie buffs and hard-core gamers can connect their XPS laptop to a compatible 3D HDTV and enjoy 3D Blu-ray disc playback or play popular PC games in stereoscopic 3D (3D HDTV requires 3D glasses and a NVIDIA compliant 3D TV. For a list of compatible 3D TVs, visit http://www.nvidia.com/object/3d-tv-play.html. Blu-ray Disc player and 3D content, sold separately). And that's not all: the new laptop also screams with next-generation Intel Core i7 processor options that are capable of up to 42 percent performance improvement for content creation over the previous generation.
• January 10, 2011 (varies by region)
• 3D Capable XPS 17
• Starts at $1,449
bron: engadget.com
Misschien ook handig om hier te vermelden:
Got a hankering for some NVIDIA 3D Vision in a new laptop PC? Dell's making it happen with some component upgrades on its high-end Alienware M17x and XPS 17 laptops. It seems Round Rock came across a few shipments of a 17-inch, 1080p panel with a 120Hz refresh rate, perfect for interfacing with NVIDIA's shutter glasses, and is including it (along with a new NVIDIA GeForce GT 555M for the XPS 17) as premium options. They'll also both sport Intel's new Sandy Bridge processors. Dell's press release doesn't specify if a set of 3D glasses will come with the new laptops, nor how much the upgrade will cost, but a 3D-capable M17x will start at $1,499 starting January 10th, and a stereoscopic XPS 17 will run $1,449 on February 1st. You do the math.
Got a hankering for some NVIDIA 3D Vision in a new laptop PC? Dell's making it happen with some component upgrades on its high-end Alienware M17x and XPS 17 laptops. It seems Round Rock came across a few shipments of a 17-inch, 1080p panel with a 120Hz refresh rate, perfect for interfacing with NVIDIA's shutter glasses, and is including it (along with a new NVIDIA GeForce GT 555M for the XPS 17) as premium options. They'll also both sport Intel's new Sandy Bridge processors. Dell's press release doesn't specify if a set of 3D glasses will come with the new laptops, nor how much the upgrade will cost, but a 3D-capable M17x will start at $1,499 starting January 10th, and a stereoscopic XPS 17 will run $1,449 on February 1st. You do the math.
Dan nog maar langer wachten. Wel mooi nieuws dit. Het is volgens mij echt het jaar van de 3D.
Afgelopen jaar was er ook al veel 3D nieuws, maar dit jaar gaat het echt mainstream worden. Ik blijf me bij dit hele 3D gebeuren nog wel afvragen of het wel gaat doorbreken. 3D ervaren gaat toch nog wel wat verder dan alleen stereoscopisch beeld. Omdat andere lichaamsdelen niet geprikkeld worden (evenwichtsorganen en dergelijke) zal de ervaring toch en beetje beperkt blijven. Ik vraag me ook af wat de effecten zullen zijn op mensen wanneer ze veel aan 3D beelden worden blootgesteld.
Dit jaar zijn het toch echt de tablets die je van alle kanten om de oren vliegen waar er vorig jaar nog maar mondjesmaat demonstratie modellen waren. Met de introductie van Android Honeycomb lijkt me dit een volwassen alternatief te worden in plaats van de netbook.
Dit jaar zijn het toch echt de tablets die je van alle kanten om de oren vliegen waar er vorig jaar nog maar mondjesmaat demonstratie modellen waren. Met de introductie van Android Honeycomb lijkt me dit een volwassen alternatief te worden in plaats van de netbook.
Ik ben benieuwd wie straks het 1080p scherm in zn laptop gaat plaatsen. Ben ook benieuwd hoe veel die los gaat kosten. Misschien dat ik die upgrade ga proberen als die niet teveel gaat kosten.
Is dit topic op Notebookreview over het verwisselen van het standaard scherm in de XPS 17 niet interessanter voor je? Prijstechnisch waarschijnlijk wel.
Denk je ?Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:39:
Dat zal wel wat meevallen. De processors zullen wel vervangen worden met de huidige zonder prijsverhoging. De rest zal allemaal optioneel tegen een meerprijs te krijgen zijn. Tis iig cool dat de optie dr straks is.
Ik hoop dat je gelijk hebt en anders dat de lx701x beschikbaar blijft... anders zou dat wel heel erg jammer vinden omdat die dan zo vreselijk veel duurder wordt.
staat nu ook op de frontpage
[ Voor 11% gewijzigd door Teutates op 07-01-2011 16:58 ]
Ik weet het niet zeker. Zou kunnen dat ie wel wat duurder word omdat de videokaart die dr inzit geschikt moet zijn om 3D beelden te kunnen geven.Teutates schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:55:
[...]
Denk je ?
Ik hoop dat je gelijk hebt en anders dat de lx701x beschikbaar blijft... anders zou dat wel heel erg jammer vinden omdat die dan zo vreselijk veel duurder wordt.
staat nu ook op de frontpage
Alleen het zou wel raar zijn omdat ze anders hun goede prijs/spec ratio toch wat aan de kant schuiven. Daarnaast kan je zo goed als ales tegenwoordig kiezen bij Dell. Waarom zou dat straks niet zo zijn? Het is alleen even de vraag wat ze er standaard in gaan zetten. Als het 1080p beeld standaard word, is de prijs al 200euro gestegen bijvoorbeeld. Misschien dat de Sandy Bridge de prijs niet doet stijgen, maar de videokaart zal waarschijnlijk de prijs wel doen stijgen. Daarnaast hadden ze het over een widi, draadloos beelden naar je tv zenden, heel cool natuurlijk, maar kost ook wat en een nieuw keyboard en besturingsding. Klinkt zo ik het zeg eigelijk wel dat ie wat duurder gaat worden. Maarja, nog even afwachten voor de prijs, misschien vat het wel te customizen.
Dit topic is gesloten.