[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 79.088 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-03 22:49

propheseus

Doo mer heanig an

Eindelijk het full hd scherm standaard. Ik ben er blij mee en misschien heb ik dan toch een desktop replacement gevonden. Ben benieuwd naar de prijs en hoe duur het totale kaartje zal worden als er een hoge sandy bridge Quadcore in wordt gegooid. Nog even wachten tot 1 februari. De GT555M is nagenoeg identiek aan de 445M behalve dan de 3D ondersteuning-mogelijkheid.

3D kan me, om eerlijk te zijn, geheel gestolen worden. Ik las laatst van een tweaker dat hij vond dat alleen Avatar 3D goed geïmplementeerd had. Voor de rest is het een gigantische zware teleurstelling, ik ben het hier volkomen mee eens. Ik heb laatst nog getest bij de mediamarkt en ik vind het er echt niet uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3D is vet met gamen, Killzone 3 bijvoorbeeld. Had die gespeeld op Firstlook, best vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:31:
Als het 1080p beeld standaard word, is de prijs al 200euro gestegen bijvoorbeeld.
niet waar, het scherm had destijds een €95 meerprijs op de studio 17.

je vergeet ook een ding: het scherm zelf is helemaal niet zo duur, de kosten zitten hem in het aanpassen van de fabriekslijn.

als 1 op de 1000 mensen het scherm kost word dat aardig kostbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ok. We gaan zien hoeveel ze dr voor gaan vragen. Lijkt me sterk dat het niet dezelfde prijs gaat kosten als de xps 15 upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
In al die berichten heb ik nergens gelezen dat het om een B+RG LED gaat trouwens. Dat zou jammer zijn. Ik bedoel: 120Hz refresh rate kan me werkelijk niet boeien (sinds crt zie ik schermen niet meer knipperen :D), en je hebt er geen xxxx aan als je geen 3D films kijkt.

Alles bij elkaar vind ik dat toch een domper op de feestvreugde.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:26:
3D is vet met gamen, Killzone 3 bijvoorbeeld. Had die gespeeld op Firstlook, best vet.
Zal best. Wel jammer dat je constant op je lazerus geknalt wordt door slimmerikken die gewoon 2D lage resolutie draaien en sneller zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door guapper op 08-01-2011 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:52
guapper schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 01:27:
In al die berichten heb ik nergens gelezen dat het om een B+RG LED gaat trouwens. Dat zou jammer zijn. Ik bedoel: 120Hz refresh rate kan me werkelijk niet boeien (sinds crt zie ik schermen niet meer knipperen :D), en je hebt er geen xxxx aan als je geen 3D films kijkt.
Aangezien veel mensen hier de fout maken...

Als je Dell-aankondiging goed leest zullen er twee schermen in optie zijn. Een Wled Full HD (zonder 3D) en een Full HD (met 3D). Dus je hebt niet perse 120Hz refresh rate hoor. ;)

Dus je hebt de keus tussen 3D of niet wanneer je voor Full HD gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akineyle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-07 11:59
Zijn hier nog mensen die problemen ondervinden om de nvidia drivers te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
New XPS 17 Laptop:
  • CPU i3/i5/i7 Sandy Bridge Dual core and Quad core
  • The i7 version now supports Optimus, unless configured with the optional 3D FHD panel – this uses the discrete GPU full time
  • Wide FHD WLED display (1920 x 1080 resolution) option
  • Configurable with the latest NVIDIA 500 series mobile graphics
  • The i7 Quad core supports Wi-Di and can stream up to 1080P
  • The XPS 17 supports the full Stage experience on all panels
  • Now features the popular chiclet keyboard
  • All the other great enhancements the XPS line offers, like A Skype HD certified webcam, JBL speakers and Waves Maxx audio
  • Pricing and availability: starts at $1,449 available on February 1, 2011 (that date will vary by region)
bron: Dell News

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Akineyle schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 18:24:
Zijn hier nog mensen die problemen ondervinden om de nvidia drivers te updaten?
Kan je iets specifieker zijn?

Als je bedoelt dat je standaard niet een NVIDIA driver kan installeren vanwege de "incompatibiliteit" melding dan is daar een oplossing voor en staat uitgebreid beschreven in deze thread.

Ik draai momenteel versie 266.44 zonder problemen.
Gezien de tests is deze versie "beter" dan de aangeboden Dell drivers.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-03 22:49

propheseus

Doo mer heanig an

"Configurable with the latest NVIDIA 500 series mobile graphics"

Hopen dat de 445M beschikbaar blijft voor een minderprijs dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de "latest NVIDIA 500 series mobile graphics" zijn niets meer dan marginaal hoger geclockte veries van de 4xx series, pure marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 10:55:
de "latest NVIDIA 500 series mobile graphics" zijn niets meer dan marginaal hoger geclockte veries van de 4xx series, pure marketing.
Is die kaart dan niet speciaal gemaakt voor de weergave van 3D beeld? Dacht dat dat de reden was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope, 3d kon ook al met een 4xxM kaart, waarschijnlijk krijg je het met een 5 jaar oude Gforce ook wel aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akineyle
Xymox schreef op zondag 09 januari 2011 @ 07:49:
[...]

Kan je iets specifieker zijn?

Als je bedoelt dat je standaard niet een NVIDIA driver kan installeren vanwege de "incompatibiliteit" melding dan is daar een oplossing voor en staat uitgebreid beschreven in deze thread.

Ik draai momenteel versie 266.44 zonder problemen.
Gezien de tests is deze versie "beter" dan de aangeboden Dell drivers.
Ok bedankt voor je antwoord! Ik bedoelde idd ook de "incompatibiliteit" melding.
Ben nu bezig versie 266.44 aan het binnenhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akineyle
Akineyle schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:48:
[...]

Ok bedankt voor je antwoord! Ik bedoelde idd ook de "incompatibiliteit" melding.
Ben nu bezig versie 266.44 aan het binnenhalen :)
Dell komt wel zwaar achter met hun drivers, deze versie draait idd als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik wil de XPS 17 bestellen, echter, in NL is de 9 cell batterij volgens de site van Dell geen optie, terwijl dat op de Amerikaanse site wel het geval is :?

En heeft de N00XL702 nou USB 3.0 ofniet? Diverse sites spreken elkaar tegen.

[ Voor 20% gewijzigd door El_Bandito op 10-01-2011 12:22 ]

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Al gebeld met Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Ja, maar de beste dame kon niet zeggen of hij USB 3.0 had :') En 9-cell kan volgens haar niet in de XPS 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Kijk eens naar de foto's op pagina 1 van dit topic: dat zijn foto's van een forum lid. Het WAS dus in elk geval wel mogelijk. Indien ze nu niet beschikbaar zijn zal dat ongetwijfeld te maken hebben met voorraad. Als je die dus echt wil hebben, zul je moeten wachten, of bellen on er om blijven zeuren. ;)

Op de N00XL701 zit USB3 (2x) volgens Dell, ik zou niet weten waarom deze op de N00XL702 weggelaten zouden zijn. Voor de definitieve specs zul je moeten wachten tot ze op de Dell website verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik naar dell zn website ga kan ik gewoon de 9 cell bestellen hoor. Das ook nog eens de enigste optie die gekozen kan worden bij de i7 variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Ik ga me de Dell XPS 17 i7 bestellen. Die van 999.

Nu heb ik een vraag,

Is iemand hier in bezit van deze laptop en zou die misschien iets voor me willen?

Even naar www.canyourunit.com gaan en het spel iRacing selecteren.
Wat hij hierop scoort is van mij voor belang aangezien hij daarvoor gebruikt zal worden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akineyle
@powah: werkt perfect! overal passed

Wie heeft z'n i7-740qm processor al overklokt?

[ Voor 30% gewijzigd door Akineyle op 10-01-2011 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
Hmm, dat is idd een goede vraag. Gaat dat goed, kunnen we dat miss ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Akineyle schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:13:

kan niet, intel heeft zijn gehele mobiele lijn volledig dichtgetimmerd, je kan niet eens het voltage veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
Akineyle schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:13:

Ok, maar komt hij ook ver boven recommended uit of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
El_Bandito schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:25:
Ja, maar de beste dame kon niet zeggen of hij USB 3.0 had :') En 9-cell kan volgens haar niet in de XPS 17.
De 9 cell is standaard op dell.nl je kan niet eens anders kiezen.

"Hoofdbatterij
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh) [Inbegrepen in prijs]
Aanbevolen door Dell "

Onder de grafische kaart optie staat hij aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk1982
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-12-2024
Teutates schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:15:
[...]

De 9 cell is standaard op dell.nl je kan niet eens anders kiezen.

"Hoofdbatterij
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh) [Inbegrepen in prijs]
Aanbevolen door Dell "

Onder de grafische kaart optie staat hij aangegeven.
Ligt aan de uitvoering, volgens mij ben ik hem ook tegengekomen met 6-cel accu..
Zit nu op m'n werk, dus heb even geen zin om te zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de i7 variant kwam met 9-cel accu, de rest standaard 6 cel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Heb de i5 besteld, met de 6 cell dan maar. Leverering verwachten ze pas rond 23 februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Das wel heel extreem hoor. Maar dat zeggen ze wel vaker dan nemen ze het ruimer, meestal is de wachttijd gemiddeld 2 weken, soms minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Take
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-12-2024
Vandaag het onderstaande besteld. verwachte levertijd is 23-02-2011 maar had ook al een persoon bij dell gesproken die zei dat het waarschijnlijk binnen 2 weken werd geleverd. Ben benieuwd hoe die bevalt. Heb de 15" versie al mogen proberen via familie die was goed dus dat zal deze dan ook ongetwijfeld zijn ;)

Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C)
44 cm (17.3") HD (1600x900) WLED - breedbeeldscherm met TrueLife™
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM-geheugen [2 x 2.048]
8x optisch dvd+/-rw-station
1 TB, dubbele harde schijf, SATA (2 x 500 GB - 7.200 rpm)
3GB NVIDIA® GeForce™ 445M GT grafische kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij bevalt mij prima iig.

Alleen heb ik soms nog wel last van bizar lange opstarttijden. Dat lijkt niet helemaal te kloppen erges. Alles lijkt geladen maar het Dell macbook namaak interface boven in het midden duurt soms heel lang met laden. Is dr ook een manier die uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazeker, draai msconfig.exe en schakel "dell dock" uit.
En als je toch bezig bent: alles waar adobe in voorkomt is ook overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 12:14
Vraag met betrekking tot de beschikbare videokaarten:

1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart VS 1GB NVIDIA® GeForce™ 435M GT grafische kaart VS 3GB NVIDIA® GeForce™ 445M GT grafische kaart

Wat zijn de verschillen?
(voordelen/nadelen met o.a betrekking tot elkaar, prestaties, batterijduur, invloed van verschil GB beschikbaar etc etc)

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
om het kort samen te vatten: hoger typenummer (420/435/445) = hogere kloksnelheid = betere prestaties = meer stroomverbruik dus kortere accuduur.

Meer dan 1Gb geheugen schiet je op het moment nog niet erg veel mee op zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 420m en 435m zijn dezelfde kaart, dus even zuinig. (niet dat dat uitmaakt met optimus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:38
Kijk even naar notebookcheck :p

420 vs 435 - 435 hogere core en geheugensnelheid. de 420 kun je ook naar deze snelheid klokken
435 vs 445 - 445 heeft meer cuda cores 96 vs 144. Deze verschil kun je niet goed maken met overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:23:
Jazeker, draai msconfig.exe en schakel "dell dock" uit.
En als je toch bezig bent: alles waar adobe in voorkomt is ook overbodig.
Dat scheelt een hele hoop, thx!

Khad gelijk winamp, quicktime, adobe en nog wat van die dingen die totaal onnodig zijn om mee op te starten dr afgedaan. Nu kan ik zodra het bureaublad er is binnen 10 seconden browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Ik volg de zeer informatieve thread op notebookreview over het zelf vervangen van het standaard 1600*900 scherm voor een kwalitatief (veel) beter scherm in full-HD resolutie.

http://forum.notebookrevi...-l701x-screen-thread.html

De stappen beschreven om dit te doen zijn duidelijk en zo te zien en te lezen ook niet echt moeilijk.

In ieder geval is het scherm welke als vervanger is ingezet als zeer goed beoordeeld en is het verschil met het standaard scherm enorm.

Ik ben dus wel te porren om dit ook te doen, maar uiteraard moet het geen vermogen gaan kosten.
Probleem is dat het scherm AU Optronics B173HW01 V.4 lastig te krijgen is.

Zijn er meer mensen hier die wel interesse hebben om een scherm upgrade te doen?

Wellicht kunnen we de krachten bundelen om een gezamenlijke inkoop te doen zodat de kosten per scherm lager gaan worden. De kans is aanwezig als je afzonderlijk bij verschillende aanbieders dit scherm besteld je een zogenaamde andere compatibele krijgt. Bij de levenancier uit bovenstaande thread weten we nu dat ze daadwerkelijk het gevraagde type leveren.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
De grote vraag is idd wat de echte, en wat de compatible schermen zijn...

[ Voor 90% gewijzigd door guapper op 14-01-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

guapper schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:49:
De grote vraag is idd wat de echte, en wat de compatible schermen zijn...
Het model welke ik opgenoemd heb is in ieder geval een hoogwaardig scherm welke op de XPS 17 past.
Bijvoorbeeld V0 uit dezelfde reeks heeft een mindere gamut, maar past wel.

Dus ik zou gaan voor dat AO V4 scherm welke in de besproken upgrade bewezen is dat het werkt en de kwaliteit geeft die je verwacht van dat scherm.

Wat ik met compatibel bedoel is dat het scherm wel past, maar dat de kwaliteit niet gelijkwaardig is aan de AO V4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb t al ongeveer een week in huis en het bevalt mij prima :D

Wat ik jammer vind is dat je in Amerika (waarschijnlijk) je toetsenbord met verlichting krijgt en in Nederland dus niet. Vond het een teleurstelling eigenlijk maar voor de rest is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akineyle
Xymox schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:06:
[...]

Het model welke ik opgenoemd heb is in ieder geval een hoogwaardig scherm welke op de XPS 17 past.
Bijvoorbeeld V0 uit dezelfde reeks heeft een mindere gamut, maar past wel.

Dus ik zou gaan voor dat AO V4 scherm welke in de besproken upgrade bewezen is dat het werkt en de kwaliteit geeft die je verwacht van dat scherm.

Wat ik met compatibel bedoel is dat het scherm wel past, maar dat de kwaliteit niet gelijkwaardig is aan de AO V4.
De aanschaf van zo'n scherm komt dus op ongeveer 100€? Waarschijnlijk komen hier wel nog verzendkosten bij.
Verder lijkt mij dit idd een leuke upgrade. Ik ben benieuwd wie deze upgrade allemaal wilt uitvoeren met de nodige foto's natuurlijk :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat als je het scherm per 10 besteld dat je 110euro voor 1 scherm betaalt. Plus nog iets van 25 euro verzendkosten gedeeld door 10 is 2,50 als je met zn 10en bent. Gaat je alleen nooit lukken daar 10 voor te vinden. Dan kost het dus 134euro plus 10 euro verzendkosten is 144 plus het kopen van een philips schroevendraaier, zal iets van 5 euro zijn ofzo, kom je op 150euro. Wat wel een stuk goedkoper is dan het te laten doen door iemand anders, wat iets, lees 50euro, goedkoper is dan het bij de xps 15 is. Voor mij overbodige luxe wat ik me momenteel niet kan veroorloven iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ik mijn toetsenbord kunnen vervangen voor een VS uitvoering en is die wel verlicht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, fluitje van een cent.

Je moet zo'n toetsenbord natuurlijk wel vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet te bestellen bij Dell??/ en heb je enig idee hoeveel t zou gaan kosten :P

Ik heb wel op eerdere pagina's gelezen dat een aantal mede xps gebruikers het zelfde als ik hadden, dus dat ze geen keuze hadden in het selecteren van een andere versie toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

€40 + €30 verzendkosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooo ok, ik zal dan ff contact opnemen met Dell, vragen of dat idd geregeld kan worden.. Zou wel beter zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:05

m-buurman

hmmm...coffee!!

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:47:
Ooo ok, ik zal dan ff contact opnemen met Dell, vragen of dat idd geregeld kan worden.. Zou wel beter zijn
Laat even wat daar uit gekomen is... ik ben nu aan het wachten op mijn XPS 17 en had ook geen keuze bij het bestellen. Als de kosten meevallen dan bestel ik het toetsenbord na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 22:58
Xymox schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:38:
Ik volg de zeer informatieve thread op notebookreview over het zelf vervangen van het standaard 1600*900 scherm voor een kwalitatief (veel) beter scherm in full-HD resolutie.

De stappen beschreven om dit te doen zijn duidelijk en zo te zien en te lezen ook niet echt moeilijk.

In ieder geval is het scherm welke als vervanger is ingezet als zeer goed beoordeeld en is het verschil met het standaard scherm enorm.

Ik ben dus wel te porren om dit ook te doen, maar uiteraard moet het geen vermogen gaan kosten.
Probleem is dat het scherm AU Optronics B173HW01 V.4 lastig te krijgen is.

Zijn er meer mensen hier die wel interesse hebben om een scherm upgrade te doen?

Wellicht kunnen we de krachten bundelen om een gezamenlijke inkoop te doen zodat de kosten per scherm lager gaan worden. De kans is aanwezig als je afzonderlijk bij verschillende aanbieders dit scherm besteld je een zogenaamde andere compatibele krijgt. Bij de levenancier uit bovenstaande thread weten we nu dat ze daadwerkelijk het gevraagde type leveren.
Ik heb op zich wel interesse, alleen dan heb ik een XPS 15.
Weet alleen niet of het vervangen van dat scherm op dezelfde manier gaat en of de 15,6" schermpjes ook rond die prijs zitten, of duurder zijn. De 200 euro die ze bij dell vroegen vond ik namelijk te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ m-buurman

zal ik doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 weken nu mijn XPS17, ik ben er zeer tevreden mee. Ik speel regelmatig spelletjes zoals SC2 en WoW, en deze draaien er moeiteloos op. Ook als ik Football Manager, Mozilla met 20+ tabs en Office open heb staan werkt hij ook nog prima.

Echter is me wel opgevallen dat er geen VGA uitgang zit, of mogelijkheid om een extern scherm gewoon in te pluggen. Er zit wel een HDMI uitgang op, maar ik heb geen mogelijkheid op dit met mijn desktop schermen te verbinden.

Ben ik het gewoon over het hoofd aan het zien, of zitten deze uitgangen er echt niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:37:
Ik heb sinds 2 weken nu mijn XPS17, ik ben er zeer tevreden mee. Ik speel regelmatig spelletjes zoals SC2 en WoW, en deze draaien er moeiteloos op. Ook als ik Football Manager, Mozilla met 20+ tabs en Office open heb staan werkt hij ook nog prima.

Echter is me wel opgevallen dat er geen VGA uitgang zit, of mogelijkheid om een extern scherm gewoon in te pluggen. Er zit wel een HDMI uitgang op, maar ik heb geen mogelijkheid op dit met mijn desktop schermen te verbinden.

Ben ik het gewoon over het hoofd aan het zien, of zitten deze uitgangen er echt niet op?
Zie Darkstone in XPS 15 topic:
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:43:
Wat is de resolutie van dat paneel?

Hoger dan 1200p (EDIT: eigenlijk 2048x1536) heb je een minidisplayport -> dvi verloopje nodig, anders werkt een hdmi -> dvi verloopje ook. Die staan op ebay voor minder dan een tientje.

Ik zou geen vga verloopje nemen omdat dat in sommige gevallen een minder resultaat geeft dan DVI (analoog vs digitaal).

Overigens een slechte zaak dat je die verloopjes niet meteen bij Dell kan bestellen voor een zacht prijsje...
uNoTopia schreef op maandag 17 januari 2011 @ 01:14:
[...]

Zit er nog enig kwaliteitsverschil tussen een Minidisplayport -> DVI verloopje en een HDMI -> DVI verloopje?

Ik heb een Acer P235h scherm (1920x1080@60Hz), en ik weet niet zo goed welk verloopje het beste zou zijn. :?
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 01:30:
Nope, beiden digitaal -> digitaal, gewoon de goedkoopste kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chevchelios schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 21:15:
[...]

Ik heb op zich wel interesse, alleen dan heb ik een XPS 15.
Weet alleen niet of het vervangen van dat scherm op dezelfde manier gaat en of de 15,6" schermpjes ook rond die prijs zitten, of duurder zijn. De 200 euro die ze bij dell vroegen vond ik namelijk te duur.
Ik ben van plan om het scherm van mijn Asus G51JX te vervangen, en een 1080p XPS 15 exemplaar te bestellen (AUO B156HW01 V4). Ik moet wel eerst weer even geld hebben (student :P) en uitzoeken of ie ook compatibel is met mijn laptop.

Als het zover komt wil ik hier wel wat ervaringen posten over de leverancier.

Er is trouwens ook een matte versie van dit scherm, aangezien Lenovo dit scherm ook gebruikt voor zijn W510.

EDIT: ik zal mijn ervaringen dan in het XPS 15 topic gooien, vergissinkje ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net met Dell gesproken, vage gasten allemaal

de een zegt dat het mogelijk is om een verlicht toetsenbord te kunnen bestellen en de ander zegt dat het niet mogelijk is.

Niets opgeschoten eigenlijk. ik heb geen zin om vandaag trg te bellen dus morgen nog maar een keer en dan hopen dat er iemand is die mij wel goed kan informeren. ik werd niet echt serieus genomen, werk namelijk zelf ook in een callcenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:40:
Net met Dell gesproken, vage gasten allemaal

de een zegt dat het mogelijk is om een verlicht toetsenbord te kunnen bestellen en de ander zegt dat het niet mogelijk is.

Niets opgeschoten eigenlijk. ik heb geen zin om vandaag trg te bellen dus morgen nog maar een keer en dan hopen dat er iemand is die mij wel goed kan informeren. ik werd niet echt serieus genomen, werk namelijk zelf ook in een callcenter.
Ik ken het gevoel. Ik werk zelf in een callcenter voor KPN. Nou is er veel gedoe over telecom aanbieders en hun callcenters, maar als ik heel eerlijk ben, dat zooitje bij Dell kan er ook wat van. Ik heb er aardig wat medewerkers gesproken toen ik mijn bestelling aan het plaatsen was, ik geloof dat ik maar 2 mensen heb gesproken die klonken alsof ze iets van gezond verstand hadden. De rest ratelde alleen een standaard tekstje eruit zonder te luisteren naar wat er aan de hand was.

Maar goed, dat is iets voor een ander topic. :)

Over de verlichtte toetsenborden, ik geloof dat deze in Amerika wel beschikbaar zijn. Deze zouden daar te bestellen moeten zijn, en volgens mij kan je deze dan laten installeren door de Dell technische support. Dit heb ik in ieder geval van een vriend gehoord die dit van plan was om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAFTX
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:58
Dus niet mogelijk om de i3 + gt435 versie met 9 cell accu te kopen? Das jammer.

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1674671.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag. Ik heb op mijn XPS 17 (GT 445M) laatst de BETA drivers van Nvidia geinstalleerd, versie 266.35.

Ze werken prima, echter mijn koeler links maakt meer geluid. Als mijn systeem idle is blaast hij standaard al een 'level' hoger en om de zoveel tijd blaast hij nog wat harder om bij te koelen.

Via HWmonitor zijn me temps echter prima in orde.

Mijn vraag is of ik de BETA drivers geinstalleerd kan laten staan, ik wil niet namelijk hebben dat me notebook het gaat begeven op een of andere manier.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:30:
[...]

Ik ken het gevoel. Ik werk zelf in een callcenter voor KPN. Nou is er veel gedoe over telecom aanbieders en hun callcenters, maar als ik heel eerlijk ben, dat zooitje bij Dell kan er ook wat van. Ik heb er aardig wat medewerkers gesproken toen ik mijn bestelling aan het plaatsen was, ik geloof dat ik maar 2 mensen heb gesproken die klonken alsof ze iets van gezond verstand hadden. De rest ratelde alleen een standaard tekstje eruit zonder te luisteren naar wat er aan de hand was.

Maar goed, dat is iets voor een ander topic. :)

Over de verlichtte toetsenborden, ik geloof dat deze in Amerika wel beschikbaar zijn. Deze zouden daar te bestellen moeten zijn, en volgens mij kan je deze dan laten installeren door de Dell technische support. Dit heb ik in ieder geval van een vriend gehoord die dit van plan was om te doen.
Haha, begrijpelijk, mah ik werk ook voor KPN!

ik ga ze morgen trg bellen en kijken wat ze dan te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:30:
[...]
Daar zit nu precies het probleem.
Waarom kunnen we daar op de website niet zelf voor kiezen, of het evt. via een Dell medewerker regelen.

Die laptops komen toch echt uit dezelfde fabrien in China, dus dat zou het probleem niet mogen zijn.
Zover ik het heb begrepen, beslist Dell Nederland of Dell Europa er bewust voor om ze hiet niet aan te bieden.

Maar waarom???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vraag ik mij al af sinds ik mijn studio heb, met standaard verlicht toetsenbord zou deze serie volgens mij een stuk beter scoren bij het publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Als dat standaard is, heeft het gevolgen voor de prijs. Ik kan er in komen dat er gekozen wordt om dat er standaard uit te houden zodat je een laptop voor een bepaalde prijs aan kunt bieden.

Maar waarom niet als optie?
Bang om extra centjes te verdienen?
Stinken die Euri zo erg?
Cijferfobie?
Directie die niet wil dat de klant meer opties krijgt dan zij zelf?
Komt er stoom uit de oren van de webshop admin ?

Of weten zij wel wat wij NIET willen?

[ Voor 4% gewijzigd door guapper op 17-01-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sgijt gekregen op Dell nederland, zit nu ff the chatten met klantenservice verenigde staten, vragen of ik het vanuit dara kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als resultaat : niets,

je kan geen orders plaatsen vanuit nederland in de vs... toch maar bellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:13:
Als dat standaard is, heeft het gevolgen voor de prijs. Ik kan er in komen dat er gekozen wordt om dat er standaard uit te houden zodat je een laptop voor een bepaalde prijs aan kunt bieden.

Maar waarom niet als optie?
Bang om extra centjes te verdienen?
Stinken die Euri zo erg?
Cijferfobie?
Directie die niet wil dat de klant meer opties krijgt dan zij zelf?
Komt er stoom uit de oren van de webshop admin ?

Of weten zij wel wat wij NIET willen?
Ik betaal met alle liefde €2 extra voor een verlicht toetsenbord. Iedereen wel denk ik.
Opvallend is dat het bij SXPS 16 en de zakelijke lijnen wel standaard is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Gisteren mijn XPS 17 gehad, netjes ingericht volgens het boekje, reboot ik hem een keer: blue screen tijdens opstarten. Opstartherstel kan hem niet herstellen i.v.m. beschadigde opstartpartitie. Ook partitie niet meer zichtbaar (alleen één van 14MB en één van ca. 20GB). Partition Magic kan helemaal niets met de harde schijf, die zegt dat er teveel errors gevonden zijn. Gevalletje harddisk lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Net de laptop gedebugged met de Dell helpdesk.. kan nu iig weer m'n partities zien en Windows installeren.

Maar, hoe krijg ik nu weer de gratis software zoals McAfee, LoJack en Dell Data Backup?

[ Voor 30% gewijzigd door El_Bandito op 18-01-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2022
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:09:
Hij bevalt mij prima iig.

Alleen heb ik soms nog wel last van bizar lange opstarttijden. Dat lijkt niet helemaal te kloppen erges. Alles lijkt geladen maar het Dell macbook namaak interface boven in het midden duurt soms heel lang met laden. Is dr ook een manier die uit te zetten?
Mijn XPS 17 doet helemaal niets meer sinds vorige week zaterdag...

Hij bevalt mij helemaal niet, sinds de aankoop eind november 2010 heb ik nog geen dag lekker op de laptop kunnen werken.

Al 2 keer een monteur langs gehad ivm speling op het toetsenbord vanuit de midden naar de enter toets en Num lock toe, 2 keer toetsenbord vervangen door Dell, euvel niet opgelost, onder het toetsenbord in de midden zit 1 of andere kaart en bij iedere toetsaanslag tikt het toetsenbord die kaart aan wat een naar gehoor geeft ivm speling.
Laptop trilt op niet geaard stopcontact ivm aluminium behuizing.
Al 1 keer een totale crash gehad die na 3 uur gelukkig weer opgelost was.
En sinds vorige week zaterdag doet de laptop helemaal niets meer, de "aan" knop werkt niet meer, krijg de laptop niet meer aan de praat :(
Ben in overleg met Dell wat we gaan doen, wil t liefst mijn geld terug en een ander merk laptop gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
nevermind, ergens overheen gelezen

[ Voor 255% gewijzigd door Kid Jansen op 18-01-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij staat er wel in, de 4 na laatste.

Full-hd en 3d paneel komen volgende maand, het vermoeddelijke full-hd paneel staat er al in: dezelfde als in de studio 17 (95% color gamut)

edit:
...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Ik zat niet op te letten, staat er inderdaad wel in inderdaad. Wel raar trouwens dat je dan wel al 1920x1080 had op de 15.6" XPS 15, maar niet op de 17.3" XPS 17, dat zou je dan eerder andersom verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Heb mijn XPS17 sinds 6-12-'10 en geen dag spijt van was ook een mooi prijsje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net met Dell technische support gesproken,

dit keer wel een medewerker met verstand gesproken. Ik heb te horen gekregen dat de verlichte toetsenborden medio februari begin maart binnen komen. Dat word dus ff afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:45:
Net met Dell technische support gesproken,

dit keer wel een medewerker met verstand gesproken. Ik heb te horen gekregen dat de verlichte toetsenborden medio februari begin maart binnen komen. Dat word dus ff afwachten
Komen ze dan beschikbaar in de laptops, of beschikbaar om bij te bestellen?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Bij Dell helpdesk schijnbaar.

In de fabriek liggen ze gewoon in het rek, aangezien ze aan de andere kant van de plas gewoon te configureren zijn (als ze niet al standaard zijn).

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/pqhdx.png

[ Voor 13% gewijzigd door guapper op 19-01-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat? Als optie?

Vroeger waren ze standaard op de studio 15 en andere lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Ja jongen, dat krijg je als je ouder wordt; dan ga je terug verlangen naar vroeger.

/offtopic: hou je die muts op tot na de carnaval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke muts? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Amerika zijn ze inderdaad als upgrade te selecteren bij je bestelling :)

Ze zijn te bestellen als upgrade, ik weet niet zeker of je ze ook gelijk bij je xps17 configuratie kunt selecteren... T word afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag mensen,

Ik ben in het bezit van een xps17.
Zijn er meer mensen die geen geheel zwart scherm kunnen krijgen?
Er blijft altijd een lichte onderkant, bovenkant of beide op het scherm.(afankelijk van hoe je je hoofd houd)

Het gaat om het 1600x900 scherm.

Het is me bekent dat de kijkhoek niet zo goed is van die schermen, maar als ik er recht voor zit moet ik toch een redelijk egaal beeld kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Als je er recht voor zit, is de kijkhoek op de bovenkant van het scherm anders dan de kijkhoek op de onderzijde van het scherm.

Vandaar het belang van een grote kijkhoek waarbinnen geen kleurverloop plaats vind.

Anders krijg je idd dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/6145b50876.jpg

bron: XPS 17 review op Notebookcheck.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:43:
Het is me bekent dat de kijkhoek niet zo goed is van die schermen, maar als ik er recht voor zit moet ik toch een redelijk egaal beeld kunnen krijgen?
Ja, zou je toch wel verwachten van een scherm op een dergelijk geprijsde laptop.
De XPS 17 is een prachtige machine en de specs zijn gewoon goed. Maar Dell heeft wel een flater geslagen met het standaard aanbrengen van dit bagger scherm. Voor mij persoonlijk is dit een groot minpunt en ook de reden dat ik het scherm ga vervangen voor een betere (en meteen ook Full HD resolutie).

Ik kan je aanraden om een calibrated color profile te gebruiken voor het standaard scherm. Echter lost dit het probleem van de kijkhoek niet op, maar de kleuren zijn veel beter. De blauwige waas is dan verdwenen en je krijgt warmere kleuren.

Hier kan je een calibrated color profile downloaden
Mitchell2.24v color profile pack

(gebruik daaruit deze profile : 20110111 - LP173WD1_TL_A2.icm )

Meer info over de profiles en hoe je het installeert, lees de eerste pagina hier (eerste post, laatste stukje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Vanaf nu zitten we niet meer vast aan de Dell drivers voor de grafische kaart.
(eh, in iedergeval niet zonder een modificatie).
Kwestie van downloaden en installeren, geen "incompatibel" foutmelding meer.

Voor Win 7, 64Bit drivers, originele NVIDIA download hier:
http://www.nvidia.co.uk/o...66.58-whql-driver-uk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@guapper en Xymox

Bedankt voor jullie reacties.

Ik had niet verwacht dat het scherm zo slecht zou zijn.
Dat vervangen van het scherm, zou je dat ook kunnen laten doen met behoud van garantie?

Ik zal het color profile eens proberen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Het vervangen van het scherm hoeft geen probleem te zijn voor de garantie. Zolang je maar geen scherm-gerelateerde problemen krijgt. Ook schade welke veroorzaakt wordt tijdens het ombouwen komt uiteraard voor eigen rekening.

Een paar pagina's terug vindt je een link naar een gerelateerd topic op notebookreview. Daar zou je verder kunnen lezen indien je interesse hebt. Een goed FHD scherm kost je iets meer dan €130,-

Over openGL gesproken:
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/nfffns.png

Intel lijkt te begrijpen wat de cad-gebruiker wil!
Hoewel er toch een groot verschil is tussen de prestaties in Cinebench r10 en r11

[ Voor 33% gewijzigd door guapper op 21-01-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:13:
Als je er recht voor zit, is de kijkhoek op de bovenkant van het scherm anders dan de kijkhoek op de onderzijde van het scherm.

Vandaar het belang van een grote kijkhoek waarbinnen geen kleurverloop plaats vind.

Anders krijg je idd dit:
[afbeelding]

bron: XPS 17 review op Notebookcheck.net
Dat is zo irritant, heb ik met mijn Asus ook: zelfs als je recht voor het scherm zit zie je al verschillen in kleur. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Dat is niets nieuws hoor, deed mijn oude inspiron ook.
Sterker nog: dat doet ie nog steeds! (5 jaar alweer.) In wuxga zelfs.

[ Voor 7% gewijzigd door guapper op 21-01-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xymox schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 08:30:
[...]

Ja, zou je toch wel verwachten van een scherm op een dergelijk geprijsde laptop.
De XPS 17 is een prachtige machine en de specs zijn gewoon goed. Maar Dell heeft wel een flater geslagen met het standaard aanbrengen van dit bagger scherm. Voor mij persoonlijk is dit een groot minpunt en ook de reden dat ik het scherm ga vervangen voor een betere (en meteen ook Full HD resolutie).
Niet om het een of ander, maar er is geen enkele fabrikant, behalve apple (weet je meteen waar een deel van de "apple tax" naartoe gaat: uitmuntende schermen) die fatsoenlijke schermen gebruikt, er zijn slechts een paar uitzonderingen:

msi gamer series, zitten een aantal goede schermen tussen (contrast > 1000:1)
een heel rits dell schermen als optie.
de vaio F, maar alleen het premium model.

deze zijn allemaal een stuk duurder dan de xps 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjj
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-02-2023

mjj

Heb net ook m'n XPS 17 binnen. Maar is het normaal dat die linker-fan zo belachelijk veel lawaai maakt als die aanslaat? Een beetje blazen, ok, maar deze klinkt echt als een draaiende motor, het gaat echt van RRRRRRR... Heb 't gevoel dat dit niet helemaal goed is ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:39:
@guapper en Xymox

Bedankt voor jullie reacties.

Ik had niet verwacht dat het scherm zo slecht zou zijn.
Dat vervangen van het scherm, zou je dat ook kunnen laten doen met behoud van garantie?

Ik zal het color profile eens proberen iig.
Je overdrijft. De kleuren zijn prima. Bekijk de balk bovenin deze site maar. De zwart die je krijgt ziet er bij mij vol zwart uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 10:58:
[...]

Je overdrijft. De kleuren zijn prima. Bekijk de balk bovenin deze site maar. De zwart die je krijgt ziet er bij mij vol zwart uit.
Nee dat klopt, ik had over een voledig zwart scherm.
Net als het windows opstart scherm.
Ik had verwacht dat dat wel helemaal zwart zou zijn, en niet die lichte balken onder en boven in het scherm heeft (afankelijk van hoe je je hoofd houd).

Ik begrijp nu dat dat heel normaal is bij dit soort schermen van deze prijs.
Heb ook niet zoveel ervaring met laptop schermen. :$
Het is verder wel goed te doen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjj schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 23:48:
Heb net ook m'n XPS 17 binnen. Maar is het normaal dat die linker-fan zo belachelijk veel lawaai maakt als die aanslaat? Een beetje blazen, ok, maar deze klinkt echt als een draaiende motor, het gaat echt van RRRRRRR... Heb 't gevoel dat dit niet helemaal goed is ;(
Bij mij maakt hij af en toe ook meer geluid, wanneer hij die geforce gaat gebruiken volgens mij.
Maar het is meer een zoemend geluid en geen RRRRRRRRR..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:01:
Niet om het een of ander, maar er is geen enkele fabrikant, behalve apple (weet je meteen waar een deel van de "apple tax" naartoe gaat: uitmuntende schermen) die fatsoenlijke schermen gebruikt, er zijn slechts een paar uitzonderingen:

msi gamer series, zitten een aantal goede schermen tussen (contrast > 1000:1)
een heel rits dell schermen als optie.
de vaio F, maar alleen het premium model.

deze zijn allemaal een stuk duurder dan de xps 17.
Zijn die Apple schermen zo goed dan? Dat is dan echt iets van de laatste jaren, want een oom van me heeft al jarenlang Apple en dat was meestal wel goed, maar niet uitmuntend. Z'n huidige MBP heb ik volgens mij nog nooit gezien, dus daar zou ik het niet van weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker wel:
http://www.anandtech.com/...tests-display-evaluated/4
http://www.anandtech.com/...-air-11-13inch-reviewed/5

Zelfs de standaard macbook bevat tegenwoordig een prima scherm, al is dat pas sinds een half jaar het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Inderdaad niet slecht, extreem hoge maximale helderheid van wit overigens, de meeste desktopschermen halen dat niet eens.

Gamut is overigens 72% NTSC, wordt daar als % Adobe RGB gegeven.

offtopic:
Dat zal ik ook even toevoegen in de Anandtech voetnoot in [Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops, want nu klopt dat dus niet, NTSC is 4.66% groter dan Adobe RGB, dus percentage is dan lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twe4kers
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-04-2022
Op 19 januari 's avonds besteld -> 2 stuks Dell XPS 17.

De ene kostte € 1000,03 en heeft als specs:

Intel i7-740QM(1.73GHz) Mobile CPU
17.3in HD+ WLED True-Life (1600x900) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel
500GB Serial ATA (7200RPM)
3GB NVIDIA GeForce GT 445M Graphics Card
European Bluetooth Card 3.0
Primary 9-cell 90W/HR LI-ION
8x DVD+/-RW Optical Drive

En de ander kostte € 807,06 en heeft als specs:

Intel i5-560M(2.66GHz)
17.3in HD+ WLED True-Life (1600x900) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel
320GB Serial ATA (7200RPM)
1GB NVIDIA GeForce GT 435M Graphics Card (Wireless N-1000 card only)
European Bluetooth Card 3.0
Primary 6-cell 56W/HR LI-ION
8x DVD+/-RW Optical Drive

Orderbevestiging op 20-jan ontvangen. Daarna kon ik de verwachtte leverdatum zien: de site vermeldde dat ze 23-feb geleverd zouden worden (veel te LANG !!). Vandaag, 2 dagen na de orderbevestiging dus, bericht gekregen dat ze al verzonden zijn (met dank aan accountmanager Dell), en de verwachtte leverdatum is teruggelopen naar komende maandag 24-jan !!

Maarrrrr... Kan iemand die reeds in bezit is van de XPS 17 me vertellen of er ook Advanced Format harde schijven in passen? Ik wil namelijk 8 GB extra geheugen ervoor kopen en als 2e HDD een 1 TB schijf bestellen en die zijn er geloof ik alleen in Advanced Format, en 12.5mm dik waar "normale" schijven max. zo'n 9.5mm ongeveer zijn.

Ik kan nergens terugvinden hoeveel ruimte de XPS 17 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twe4kers schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 22:19:
Ik kan nergens terugvinden hoeveel ruimte de XPS 17 heeft.
9,5mm, net zoals 99,99% van de notebooks.

die 1TB schijven zijn bedoeld als portable storage, niet om in je laptop te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal
Wie van jullie zouden geinteresseerd zijn in een gezamenlijke inkoop van de AU Optronics B173HW01 V.4 scherm zoals beschreven in de notebookreview forum 544174-official-swapping-xps-17-l701x-screen-thread ?
Deze FullHD scherm is geschikt voor XPS17, is geen 3D.
De scherm kost rond de $88 maar de verzendkosten voor 1 stuk is nogal duur $76 plus nog bank kosten.
Vandaar deze vraag. We willen minimaal 5 stuks afnemen, meer komt goedkoper uit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.lcdtec.nl/AU_O...l-hd--laptop-scherm.shtml

hier kost hij 134 euries + 8.50 verzend kosten

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 17:56 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.