[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 79.091 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet de goede, volgens mij krijg je daar een "compatible" part.
Het bw.. v4 is alleen te bestellen bij die ene shot met exorbitant hoge verzendkosten, misschien kan je een dealtje sluiten met de rest van notebookreview? Een groot daarvan zitten in de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had lcdtec al benaderd, kreeg het bericht terug dat ze die scherm niet op voorraad hadden.
Dit is ook bevestigd door een andere member van notebookreview.
Thx for the tip darkstone, we zullen zien hoeveel mensen reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drexxon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 15:14
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 15:04:
Hallo allemaal
Wie van jullie zouden geinteresseerd zijn in een gezamenlijke inkoop van de AU Optronics B173HW01 V.4 scherm zoals beschreven in de notebookreview forum 544174-official-swapping-xps-17-l701x-screen-thread ?
Deze FullHD scherm is geschikt voor XPS17, is geen 3D.
De scherm kost rond de $88 maar de verzendkosten voor 1 stuk is nogal duur $76 plus nog bank kosten.
Vandaar deze vraag. We willen minimaal 5 stuks afnemen, meer komt goedkoper uit natuurlijk.
Bij meer dan 5 doe ik wel mee en mocht dit niet lukken, wacht ik tot een volgende aanbieding. Ik wil er terzijnertijd wel een1920x1200 scherm in hebben 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Alleen jammer dat je een scherm nodig hebt met een aspectratio van 16:9, dus dat wordt 1920x1080 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Hallo allemaal
Wie van jullie zouden geinteresseerd zijn in een gezamenlijke inkoop van de AU Optronics B173HW01 V.4 scherm zoals beschreven in de notebookreview forum 544174-official-swapping-xps-17-l701x-screen-thread ?
De scherm kost rond de $88 maar de verzendkosten voor 1 stuk is nogal duur $76 plus nog bank kosten.
Vandaar deze vraag. We willen minimaal 5 stuks afnemen, meer komt goedkoper uit natuurlijk.
Ik ben geïnteresseerd. De vraag is echter, stel een bestelling van 5 stuks, wat dan de uiteindelijke prijs in euro's gaat worden. Wellicht moet je ook nog rekening houden met een duane import belasting.
Ja een leuke. Uitgaande van de info op de website daar krijg je het idee dat ze dit type verkopen. En als het niet op voorraad is, tsja dat kan gebeuren en afhankelijk of je erop wilt wachten geen probleem.

Maar het antwoord wat ik kreeg van lcdtec op mijn vraag wanneer ze dit model verwachten op voorraad te hebben kreeg ik dit antwoord:
Wij verkopen helaas geen enkel Full-HD schermen en hebben ook geen korte termijn plannen om dit te doen. Ik kan u aanraden om het onderdeelnummer in te tikken in Google opdat u de belangrijkste concurrenten kunt raadplegen.
Nou haal die FHD schermen dan van je website af als je het niet verkoopt en ook niet eens van plan bent het te verkopen. Je wordt inderdaad dan voorzien van een "compatibel" scherm die in hun ogen uiteraard vele malen beter is dan het gewenste type. En dit laatste is gewoon niet waar.

Dus oppassen met bestellen en altijd navragen of je exact krijgt wat je vraagt.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:29
Dat slaat werkelijk alles. Compatible betekend idd niet gelijkwaardig, maar je zou in dit geval (, waarbij allerlei specificaties gemeld zijn, waaronder de resolutie) toch verwachten dat een gelijkwaardig scherm (lees: met vergelijkbare eigenschappen resolutie/afmetingen/aansluiting) wordt bedoelt.

Mooi instinkertje is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Take
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-12-2024
Nou had op 12-01-2011 mijn Dell XPS 17 besteld vandaag binnen gekregen. Tot nu toe erg blij mee, echt goed geluid wat er uit komt. Heb nog niet echt een spel er op kunnen spelen dat ga ik vanavond proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twe4kers
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-04-2022
Nou, vandaag zijn ze binnengekomen. Erg snel geleverd: 19 jan besteld, 25 jan in huis, en er zat nog een weekend tussen ook - zeker niet slecht !!

Tot mijn verbazing zie ik dat de ene XPS 17 (de i5) slechts 2 geheugenbanken heeft ipv 4. De ander (i7) heeft wel gewoon 4 banken, dus die kan ik uitbreiden. Is op zich geen probleem aangezien ik de i5 niet wilde upgraden en de i7 wel, maar het verbaasde me wel dat de ene XPS 17 anders is op dat gebied dan de andere. Het zal vast wel ergens staan, maar dat heb ik dan duidelijk over het hoofd gezien.

Het assemblage team van Dell werkt helaas niet uniform: de ene laptop heeft de HDD én de reserve HDD bracket voor de 2e HD vast zitten met 4 schroefjes ieder (i7), bij de andere laptop zitten beiden vast met 3 schroefjes (i5). Waarschijnlijk luiheid van een assemblage miep, maar daar wil ik wel Dell even over aanspreken, want dat gaat bij actieve HD's misschien problemen opleveren (trilling, resonantie geluid, en misschien ook wel technische problemen als de HD behuizing op 1 hoek los zit?).

Gelukkig zitten de HDD brackets er tenminste wel al standaard bij voor een 2e HDD, dan kan ik morgen gerust mijn Vertex 2 SSD HDD van 120GB gaan halen en inbouwen in de i7.

Nog iets dat me opvalt: ik maak altijd standaard gelijk (nog voordat ik een systeem voor het eerst opstart) Ghost images van de installatie zoals hij door Dell geleverd wordt (voor het geval ik hem later wil verkopen, dan zet ik gewoon de Dell image terug en ben ik klaar), maar die is best groot op deze machines. Maar liefst circa 23 GB ! Dat past niet op mijn 16 GB USB stick... Maar goed, dat lossen we morgen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuga
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-04 06:17
Nog iets dat me opvalt: ik maak altijd standaard gelijk (nog voordat ik een systeem voor het eerst opstart) Ghost images van de installatie zoals hij door Dell geleverd wordt (voor het geval ik hem later wil verkopen, dan zet ik gewoon de Dell image terug en ben ik klaar), maar die is best groot op deze machines. Maar liefst circa 23 GB ! Dat past niet op mijn 16 GB USB stick... Maar goed, dat lossen we morgen op.
Dell XPS bevat ook een eigen restore partitie (14 gb dacht ik) met een Windows image van ~8gb. Verder is de nog de kleine diagnostics partitie. Je hebt dus eigenlijk een dubbele backup gemaakt. Als je de image maakt voor de verkoop zou ik het toch zo houden en de boel op dvd's branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
Binnenkort kijken naar de lx702 ! tenminste als hij op 1 februari op de website wordt toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberhank
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-02 12:24
Hallo allemaal
Ik ben geïnteresseerd.
Tenzij MySN bereid is me een vervangende Hannstar te sturen voor de LG die momenteel in m'n clevo x7200 is ingebouwd; hier hoop ik morgen op uitsluitsel :/

Wat is eigenlijk de actuele status en planning van de groepsbestelling ?

Phanteks Enthoo Luxe | Corsair RM1000x SHIFT 80 PLUS Gold | Gigabyte X570 Aorus Master | AMD Ryzen™ 9 5950X | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | MSI GeForce RTX 4090 Suprim X | G.SKILL F4-3600C16D-32GTZN, Samsung 980 PRO PCle 4.0 NVMe M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 09:08
Ik heb de mijne in Engeland besteld (woon ik ook) op 22 Januari. mijn eerste poging zonder korting kwam neer op een slordige £1200,- Toen een aanbieding in de mand gegooid en aangepast. Ook een coupon voor 10% gevonden op t interweb en nu heb ik de volgende configuratie voor

XPS L701x : Intel i7-740QM(1.73GHz) Mobile CPU
Display : 17.3in HD+ WLED True-Life (1600x900) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
LCD Back Cover : Anodized Aluminum WLAN Backcover L701X
Resource DVD : XPS L701x Diagnostics and Drivers
Memory : 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel
Hard Drive : 640GB Serial ATA (7200RPM)
Optical Drive : 8x DVD+/-RW Optical Drive
Power Cord : UK 250V
Power Supply : XPS 150W AC Adapter
Battery : Primary 9-cell 90W/HR LI-ION
Graphics : 3GB NVIDIA GeForce GT 445M Graphics Card
Wireless : European Intel Centrino Wireless-N 1000
Keyboard : Internal UK/Irish Qwerty Keyboard
Operating System : English Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT)
OS Media : MUI Windows 7 Home Premium (64 BIT) Resource DVD
1 year Accidental Damage Support
Computrace LoJack for Laptops, 1yr license - included with your PC
XPS L701x - UK HSB

Totale kosten: £ 839.95

en gisteren bericht dat hij maandag wordt afgeleverd, netjes

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twe4kers
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-04-2022
LOL

i7 740QM Out of the box Windows Experience Index: 5.9

Na herinstallatie met Win 7 Pro, plaatsen extra 8 GB memory (totaal 12) en plaatsen Vertex 2 120GB SSD primaire HDD: 6.9

Processor: 7.1
Memory: 7.4
Graphics: 6.9
Gaming Graphics: 6.9
Primairy HDD: 7.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwerveShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:48
Van de week contact gehad met Dell om via een EPP deal een XPS 17 te bestellen. Helaas kon ik geen e-value codes combineren met de EPP korting van 5%, dus dat viel een beetje tegen. Ook de communicatie met Dell verliep nogal stroef vanwege de gebrekkige beheersing van het Nederlands door de medewerker die mij hielp (volgens mij een Indiër). Heb lang getwijfeld of ik zou wachten op de L702x, maar vond het toch niet de moeite waard om op te wachten. De volgende configuratie heb ik besteld voor een totaal van 983,38 EUR:

ModuleBeschrijving
ProcessorIntel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C)
BesturingssysteemLegitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Geheugen4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM-geheugen [2 x 2.048]
ToetsenbordInternal US/International Qwerty Keyboard
Grafische kaart3GB NVIDIA® GeForce™ 445M GT grafische kaart
Harde schijf1 TB, dubbele harde schijf, SATA (2 x 500 GB - 7.200 rpm)
Optische stations8x optisch dvd+/-rw-station
Draadloze connectiviteitIntel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
CablesEuropean 250V Power Cord
VerzendingsdocumentenDutch Documentation
BundleN11XL706
Standard Warranty1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Services en Support1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Order InformationXPS L701x Order - Netherlands
Primary Battery9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
DraagtassenGeen draagtas
Dell System Media KitXPS L701x Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Kleuren, designs en beschilderingenAnodized Aluminum WLAN Backcover L701X
Accidental Damage SupportGeen Accidental Damage-support
Online BackupDataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
Theft Protection SolutionComputrace LoJack voor laptops, licentie van 1 jaar - inbegrepen bij uw pc
TV Tuner and Remote ControlTvTuner Not Included
LCD-scherm44 cm (17.3") HD (1600x900) WLED - breedbeeldscherm met TrueLife™
DataSafeDatasafe Local 2.3 Basic
Microsoft-softwareGeen productiviteitssoftware geselecteerd
Bescherm uw nieuwe pcMcAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Power Supply150W AC Adaptor
Operating System Recovery OptionsDvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Home Premium (64-bits)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel, het ziet er niet uit dat er veel meer mensen interesse hebben in de FullHD AU Optronics B173HW01 V.4 scherm
Totaal zijn er 3 personen, incl. mezelf, die zo'n scherm willen.

Xymox en Cyberhank, als jullie nog steeds interesse hebben dan vraag ik een prijsopgave voor 3 schermen aan.
Met wat mazzel zal dat de transport kosten op zijn minst halveren.

We moeten wel wat afstemmen over transport binnen NL, ik zit zelf in Amsterdam.
Pm me maar op hlieuw1@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuga
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:32:
Wel, het ziet er niet uit dat er veel meer mensen interesse hebben in de FullHD AU Optronics B173HW01 V.4 scherm
Ook geinteresserd, mail gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nie meer online kome met mn draadloze internet op deze laptop. Dat terwijl ik dat wel gewoom via mn mobiel kan doen. De laatste keer dat ik ook online ben geweest was toen ik voor et eerst met mn nieuwe mobiel op mn wifi ging. Heeft dat wat wat met mekaar te maken misschien? Hoe krijg ik weer internet op mn laptop? Is de wifi-kaart stuk misschien?

Edit: ik heb even een testje gedaan en daaruit blijkt dat de hardwareradio uit staat. Hoe kan ik deze weer aanzetten?

Edit: Lol, potverdrie, het enigste wat ik moest doen was op de F2 knop wat de draadloze inet knop is indrukken. Denk dat de kat er dan overheen is gelopen ofzo, had em zelf nooit aangeraakt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
hmm ja, ja.

De kat huh?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Gaat de grote onthulling morgen nog steeds door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:52
NxCPU schreef op maandag 31 januari 2011 @ 08:38:
Gaat de grote onthulling morgen nog steeds door?
Yep, in ieder geval al in de VS. Voor de rest van de wereld blijft het een mysterie... :|
Op de support-website van Dell is de L702X alvast toegevoegd, alhoewel als je doorklikt voor bv de handleidingen, dus link nog "dood" blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me dat dat nu niet door gaat. Lees net een artikel op deze website over dat er een ontwerpfout in de nieuwe sandy bridge processors zit. Ze gaan de hele boel terug halen en vervangen. Zal minimaal nog een maand duren voordat de nieuwe processors beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter wacht je eerst af wat er gaat gebeuren voordat je zonder bericht van dell gaat roepen dat het nog een maand moet duren 8)7

Ik verwacht hem overigens, zoals altijd, as. donderdag in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Inderdaad.
Denk eerlijk gezegd dat ze voor de VS zullen beginnen met de geplande verkoop, aangezien weinig klanten zullen klagen in de toekomst (meesten maken geen gebruik van sata-600 en/of zijn niet op de hoogte). Klanten die wel klagen, daar zal de technieker langskomen en een nieuw moederbord installeren.

De vraag is wanneer gepland was de L702X in Europa te lanceren? Dit is niet officieel aangekondigd en kunnen ze dus wel gemakkelijker uitstellen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het bewuste bericht: http://nl.hardware.info/n...-h67-chipsets-update-1837

En nu ook op T.net:
nieuws: Intel staakt levering Sandy Bridge-chipsets wegens ontwerpfout

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
De vraag zal dus zijn of sata 300 gebruikt wordt in L702X / of dell dan liever zowiezo wacht op de verbeterde versie.

EDIT: Of gewoon doorgaat met de huidige planning dat kan natuurlijk ook =)

Maar dat zullen we moeten afwachten meer als speculeren "wat wij denken dat ze zullen doen" kunnen we toch niet doen :P

[ Voor 13% gewijzigd door Teutates op 31-01-2011 20:00 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, de xps 17 bevat namelijk 3 sata poorten.
De xps 15 bevat er 2, met een beetje geluk zijn dat allebei SATA3 poorten zodat de 15" geen vertraging oploopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:17:
Beter wacht je eerst af wat er gaat gebeuren voordat je zonder bericht van dell gaat roepen dat het nog een maand moet duren 8)7

Ik verwacht hem overigens, zoals altijd, as. donderdag in Nederland.
Dat stond in het tweakers artikel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Als ik nog een vraag stel, stort die Sandy Bridge waarschijnlijk helemaal in.
Mensen, mijn welgemeende excuses vanwege de vorige vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
On its conference call to discuss the issue, Intel told me that it hasn’t been made aware of a single failure seen by end users. Intel expects that over 3 years of use it would see a failure rate of approximately 5 - 15% depending on usage model. Remember this problem isn’t a functional issue but rather one of those nasty statistical issues, so by nature it should take time to show up in large numbers (at the same time there should still be some very isolated incidents of failure early on).
bron: anandtech

Als ik het goed begrijp valt het probleem allerzins mee, en gaan de meeste gebruikers er geen problemen mee ondervinden. Het lijkt me dan ook niet dat Dell de launch van de nieuwe XPS upgrades gaat uitstellen. De (imago)schade daarvan zal veel groter zijn dan de reparatiekosten van de falende hardware als de hierboven genoemde cijfers in de praktijk niet hoger uit vallen.
Het grootste probleem wat ik er in zie, is dat de hardware het begeeft nadat de standaard garantie periode al lang verlopen is. Indien je geen extra garantie hebt bijgekocht zal het nog niet zo gemakkelijk zijn de schade vergoed te krijgen, tenzij Intel hier duidelijke uitspraken over doet. Tegen die tijd is de huidige chipset waarschijnlijk alweer uitgefaseerd en vervangen door iets nieuwers.

Kort gevat komt het er op neer dat het kan gebeuren dat over een jaar of 3 je dvd-drive niet meer werkt doordat de controller/poort er mee ophoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
guapper schreef op maandag 31 januari 2011 @ 23:50:
[...]

bron: anandtech

Als ik het goed begrijp valt het probleem allerzins mee, en gaan de meeste gebruikers er geen problemen mee ondervinden. Het lijkt me dan ook niet dat Dell de launch van de nieuwe XPS upgrades gaat uitstellen. De (imago)schade daarvan zal veel groter zijn dan de reparatiekosten van de falende hardware als de hierboven genoemde cijfers in de praktijk niet hoger uit vallen.
Het grootste probleem wat ik er in zie, is dat de hardware het begeeft nadat de standaard garantie periode al lang verlopen is. Indien je geen extra garantie hebt bijgekocht zal het nog niet zo gemakkelijk zijn de schade vergoed te krijgen, tenzij Intel hier duidelijke uitspraken over doet. Tegen die tijd is de huidige chipset waarschijnlijk alweer uitgefaseerd en vervangen door iets nieuwers.

Kort gevat komt het er op neer dat het kan gebeuren dat over een jaar of 3 je dvd-drive niet meer werkt doordat de controller/poort er mee ophoud?
Ik krijg toch het idee dat ze de verkoop zullen uitstellen. De geplande lancering van de L702X in de VS is zo te zien nog niet waargemaakt. En op Dell support verwees de supportpagina van de Dell L702X naar de standaardpagina "de drivers en dergelijke zijn nog niet beschikbaar, aangezien die product nog moet uitkomen is... blablabla". Nu is zelfs deze verwijzing verwijdert.

De vraag is nu, hoe groot de vertraging zal zijn? Als we Intel mogen geloven zal dit ten vroegste eind februari zijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Behalve de sata-300-poorten stuurt de chipset echter ook twee sata-600-poorten aan, die geen last hebben van het probleem. Op dit moment is het dan ook aan te raden om de sata-600-poorten te gebruiken, om er zeker van te zijn dat zich geen moeilijkheden voordoen.
1)hd1
2)hd2(of slot 2)
3)Totaal 2x USB 2.0 (1 / 1 eSATA/powershare-combo) ??

hmmm too bad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi, I spoke to Dell rep this evening, they will be pulling all HM67 chipset motherboards 'till this new respin is ready.

That means no XPS 17 L702x and no Alienware M17x R3 for the foreseeable future.

Looks like mid march at the earliest.

Bummer.
bron

edit: Hehe, dell is eindelijk af van de belachelijke geheugenprijzen: +2GB kost nu $60 bij toekomstige modellen in plaats van €2xx :/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuga
Hehe, dell is eindelijk af van de belachelijke geheugenprijzen: +2GB kost nu $60 bij toekomstige modellen in plaats van €2xx :/
Geheugen upgrades in de US waren/zijn altijd al redelijker (nog steeds duurder dan zelf kopen).
Ik vrees dat we hier idiote prijzen zullen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Zou me ook verbazen indien Dell redelijkere prijzen zou vragen voor upgrades (met de kleine marges van tegenwoordig is het daar dat ze hun winst halen).

Zo te zien ging het sowieso even duren (Intel chipset-probleem of niet) voordat de basisconfiguratie van de xps 17 beschikbaar zal zijn. Die 1.449 $ was dus wel degelijk voor het ultieme model met full hd 3d scherm. Prijzen zullen dus waarschijnlijk niet veranderen, een model met "i7-2630QM - 1600x900 scherm" zal dus 9 kansen op 10 rond de 999$/€ zijn. De gouden vraag blijft hoeveel ze zullen vragen voor een upgrade naar een Full HD (niet-3d) scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gok 200..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt geen niet-3d full-HD scherm, alleen 3D+1080p, 900p, en 900p touch.

Voor zover ik heb gelezen, althans.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2011 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:48:
Er komt geen niet-3d full-HD scherm, alleen 3D+1080p, 900p, en 900p touch.

Voor zover ik heb gelezen, althans.
Ik heb zo mijn redenen om dit te verwachten. Alhoewel dat het wel meer voorkomt dat Dell sommige opties dan niet meer waar maakt of maar in bepaalde gebieden en voor beperkte tijd. En voor mij is de relevantie eigenlijk niet meer zo groot, wegens de te grote vertraging wegens de Intel-Sandy-Bridge-chipset-fout. :(
  • Volgens de Dell blog (link) is er een optie "Wide FHD WLED display (1920 x 1080 resolution) option".
  • De blog van software ingenieur Eric G. (link) vermeld dan weer geen niet-3D Full HD scherm als mogelijkheid
  • De handleiding van de Dell L701x (1st generatie XPS17) vermelde al een mogelijkheid van een Full HD scherm. Ik veronderstel dat ze geen leverancier vonden die voldoende productie kon garanderen en hoopte dat dit nu toch het geval zou zijn.. Helaas is de service manual van de L702x nog niet online beschikbaar.
Gezien de situatie (vroegste beschikbaarheid van Sandy Bridge eind maart, begin april) zal het waarschijnlijk geen Sandy Bridge laptop worden bij mij. Ik kan me niet veroorloven nog zoveel langer te wachten.
Het Full HD scherm kan ik dan nog altijd zelf nabestellen en zelf installeren. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c-mattic schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:19:
Het Full HD scherm kan ik dan nog altijd zelf nabestellen en zelf installeren. :D
Dat kan nu ook al, http://forum.notebookrevi...-l701x-screen-thread.html, het "wide full hd" scherm is een B156173HW01 v4, eenzelfde kwaliteit (= extreem goed) als het paneel in de xps 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
c-mattic schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:19:
[...]
Gezien de situatie (vroegste beschikbaarheid van Sandy Bridge eind maart, begin april) zal het waarschijnlijk geen Sandy Bridge laptop worden bij mij. Ik kan me niet veroorloven nog zoveel langer te wachten.
Is die Asus N53SV niet iets voor jou misschien? Die heeft geen problemen, wel Sandy Bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:22:
[...]

Dat kan nu ook al, http://forum.notebookrevi...-l701x-screen-thread.html, het "wide full hd" scherm is een B156HW01 v4, eenzelfde kwaliteit (= extreem goed) als het paneel in de xps 15.
Ben ervan op de hoogte (ook actief op NBR ;) ).
Bedoelde ik ook om dus dan de huidige L701x aan te schaffen en deze te tweaken met een bijgekocht full hd scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleA
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-05-2022
Voor mensen die nog een paar tientjes extra willen besparen. (En wie wil dat nou niet ;) )

Intel Core i3-380M 2,53GHz
17,3" WXGA LED TFT (1600x900) met TrueLife
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM-geheugen [2 x 2.048]
320GB harde schijf
1GB nVidia GeForce 435M GT
DVD+/-RW
McAfee SecurityCenter 15 maanden
N00XL722

€693 inclusief transport bij gebruik van waardebon

Bron: http://nieuwepc.com/dellxps17.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-03 22:49

propheseus

Doo mer heanig an

Nuja zeg, ik ben niet echt van het zelf vervangen van schermen. Ik baal echt ontzettend van die Sandybridge fout ook. Ik kan nu gaan wachten tot medio Maart of nog langer om mijn XPS17 te bestellen. Ik ben wel erg benieuwd of iemand een linkje heeft naar het 3d scherm wat erin komt? Ik moet zelf helemaal niets hebben van 3d maar ben erg benieuwd naar de kwaliteit van het scherm mbt de verdere prestaties en of deze in de buurt komt van de XPS15 kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neu, ik heb 1400 datasheets van displays hier, en niet een ervan is 3D. Maar de exemplaren op notebookcheck zijn weinig bijzonder: 200, 250 contrast stuk voor stuk.

Verwacht dus niet te veel.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2011 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus

propheseus

Doo mer heanig an

Dan begint het dilemma pas echt goed te leven.
1) Of wachten op een Dell XPS17 met sandybridge en een minder full HD scherm.
2) Of nu mijn Dell XPS17 bestellen en het scherm er apart bijhalen om het zelf te vervangen.
3) Of gewoon voor een ander merk gaan, dat kan natuurlijk ook nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]propheseus schreef op zondag 06 februari 2011 @ 10:27:[/
3) Of gewoon voor een ander merk gaan, dat kan natuurlijk ook nog...
Zoals? Het aanbod is niet bepaald denderend. je komt automatisch bij de oerlelijke toshiba Qosmio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspercornege
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-08 19:40
Ik heb al enige tijd dit forum zitten volgen, en ik ben nu dus ook echt klaar om een XPS 17 aan te schaffen met i7 740QM 3gb GPU en 4GB RAM maar daarbij krijg je standaard de 9cell batterij geleverd. Nu is het echter zo dat ik deze laptop wel vaak nog moet meenemen naar college. (ik weet al dat het niet de meest lichte laptop is om mee te nemen, maar ach ... ) Omdat ik dan niet altijd zo'n uitstekende 9cell accu wil hebben zou ik graag de 6 cell bij willen bestellen. Nu heb ik meerdere keren al via dell chat geprobeerd hier een antwoord op te krijgen of het mogelijk is die te bestellen, maar ik word er steeds uitgegooid door de vriendelijke mensen van Dell! Nu weet ik wel dat ik ergens anders op internet voor 100 euro zo'n accu kan bestellen, maar ik heb het toch liever van Dell zelf aangezien je dan in ieder geval weet dat het de zelfde accu is die er standaard ingaat bij de i3 en i5 versies. Ik heb al redelijk veel tijd doorgebracht met het zoeken op de site maar tot nu toe niets kunnen vinden. Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

17-inch + college = niet bepaald een geweldige combinatie.
zelf raad ik maximaal 16.4" aan als je hem veel wilt verplaatsen.

Ik hou je niet tegen hoor ;) Maar elke keer als ik iemand zie slepen met een 17" of groter ben ik toch blij met mijn studio 15 met veel hogere schermresolutie en lager gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspercornege
Ja ik zit ook te kijken naar de XPS 15 met full hd monitor en de i5 processor. Alleen die heeft als nadeel dat er maar een 1GB GPU in zit en dan klinkt die XPS 17 met 3GB GPU wel erg aantrekkelijk. Zeker omdat je daar ook nog eens tot 16GB aan RAM bij kunt steken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het aantal videoram heeft niets, maar dan ook niets te maken met de grafische prestaties, een grote hoeveelheid RAM is pure marketing.

Veel belangrijker is de snelheid van het geheugen, in beide gevallen GRRD3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk1982
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-12-2024
En dan zo'n i7 met juist een lichtere accu, dat lijkt me ook geen ideale combo.
Tenzij je standaard ook een aggregaat meesleept..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspercornege
Zojuist toch maar de XPS 17 met 740QM, 435M GT 445M GT (staat zo iig aangegeven bij Dell op de bestel lijst), 4GB RAM, 500GB HDD besteld.
Nu maar hopen dat hij snel binnen is zoals bij de meeste mensen hier!
:)

[ Voor 18% gewijzigd door caspercornege op 08-02-2011 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..Je bedoelt GT445m?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus

propheseus

Doo mer heanig an

Is voor gamen een iets mindere resolutie eigenlijk juist geen uitkomst? Ik zit namelijk nog steeds te overwegen om de XPS17 aan te schaffen als multimedia en game-laptop. Op notebookcheck.de las ik dat het apparaat wel luidruchtig en warm wordt. Kan iemand daar iets over kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een lagere resolutie is -inderdaad- voordelig bij gamen. Bij desktopwerk daartegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
propheseus schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:26:
Is voor gamen een iets mindere resolutie eigenlijk juist geen uitkomst? Ik zit namelijk nog steeds te overwegen om de XPS17 aan te schaffen als multimedia en game-laptop. Op notebookcheck.de las ik dat het apparaat wel luidruchtig en warm wordt. Kan iemand daar iets over kwijt?
De linkerkant word behoorlijk warm, maar et word nooit onwerkbaar. Geluid is af en toe wat te hard als de fan flink aanslaat om de kaart te koelen maar dit is dus af en toe.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-03-2024
Ik zit nog te twijfelen tussen een i7 740 of een i5 560, grofweg zo'n 100 euro verschil. Ik ga hem voor ongeveer alles gebruiken, behalve gaming (misschien eens een keer een spelletje). Maar vooral voor videobewerking en fotobewerking is wat power wel handig. Is het verschil in videokaart en processorkracht het waard om de i7 te nemen, of is dat te verwaarlozen? Ik kan me voorstellen dat de GT445m met 3GB een stuk sneller is dan de GT435M met 1GB en dat de processor kracht extra ook voordelen oplevert met het converteren. Maar ja.. ik mis daarin de ervaring.

Waarom is firewire bijna niet meer te krijgen op de DELL laptops. Voor mijn camera zou dat toch wel handig zijn. Ik zie wel converters van USB naar Firewire, maar deze zullen zeker snelheidsverlies opleveren, en misschien de stroom aan data niet echt goed aan kunnen op HD. Iemand hier ervaring mee? Is er inmiddels ook al een USB 3.0 naar firewire adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

wagt schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:04:
Ik zit nog te twijfelen tussen een i7 740 of een i5 560, grofweg zo'n 100 euro verschil. Ik ga hem voor ongeveer alles gebruiken, behalve gaming (misschien eens een keer een spelletje). Maar vooral voor videobewerking en fotobewerking is wat power wel handig. Is het verschil in videokaart en processorkracht het waard om de i7 te nemen, of is dat te verwaarlozen? Ik kan me voorstellen dat de GT445m met 3GB een stuk sneller is dan de GT435M met 1GB en dat de processor kracht extra ook voordelen oplevert met het converteren. Maar ja.. ik mis daarin de ervaring.
Voor videobewerking (zeker HD materiaal) heb je veel geheugen en een flinke CPU nodig.
Ik gebruik zelf Adobe Premiere Pro CS5 64Bits en deze is geoptimaliseerd voor multicore CPU's en ik moet zeggen het werkt lekker rap. Ik begon met 4 Gb aan geheugen en heb er 8 Gb bijgeplaatst (totaal dus 12 Gb). En de overstap van 4 naar 12 merk ik duidelijk. Alleen al het opstarten is een factor 2x sneller geworden.
Ik zou voor die 100 euro gewoon de i7 nemen en de 445. En hou er rekening mee dat je ook je GPU gebruikt bij videobewerking. In Premiere zitten pure GPU effecten en dan merk je het verschil wel.
Waarom is firewire bijna niet meer te krijgen op de DELL laptops. Voor mijn camera zou dat toch wel handig zijn. Ik zie wel converters van USB naar Firewire, maar deze zullen zeker snelheidsverlies opleveren, en misschien de stroom aan data niet echt goed aan kunnen op HD. Iemand hier ervaring mee? Is er inmiddels ook al een USB 3.0 naar firewire adapter?
Dat is een goeie. Ook ik zit met dat euvel. Ik moet nu mijn oude laptop behouden omdat ik nu alleen daar nog een FireWire aansluiting heb. Ik heb dus ook gezocht naar een alternatief voor de Dell, maar de converters die aangeboden worden werken niet.
De dataoverdracht zal niet zo het probleem zijn, maar het gaat voornamelijk over de controle-signalen over firewire om je camcorder aan te sturen. Als je wilt capturen zal je toch een start commando via FireWire moeten sturen om de camcorder de video te laten spelen over FireWire (en uiteraard de stop, rewind etc commando's). En die blijken niet te werken met zo'n USB adapter/converter.

En ik denk dat je er dan niets aan hebt.

Maar wellicht zijn er andere mogelijkheden. Als iemand een tip heeft, graag !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Heeft de XPS 17 een ExpressCard slot? Als dat zo is kan je namelijk naar deze dingen kijken. Daar moeten die commando's gewoon mee werken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xymox schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:04:
Alleen al het opstarten is een factor 2x sneller geworden.
Dat kan dus niet ;) 1GB of 100GB maakt voor het opstarten weinig uit: tenzij je het opstarten van een programma bedoelt.
Windows 7 cachet de meeste gebruikte bestanden in het RAM. Meer ram? des te meer veelgebruikte bestanden passen erin, hoe sneller $veelgebruikt_programma opstart. (tot op een bepaald punt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspercornege
XPS 17 heeft geen expresscard slot dus dan zit dat er ook niet in...

• propheseus

propheseus

Doo mer heanig an

Ben er denk ik uit en ga voor een XPS17 met de volgende spec:
Anodized Aluminum WLAN Backcover L701X
Processor Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C)
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Operating System Recovery Options Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Home Premium (64-bits)
Microsoft-software Geen productiviteitssoftware geselecteerd
Services en Support 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Accidental Damage Support Geen Accidental Damage-support
Online Backup DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
Bescherm uw nieuwe pc McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Digital Photography Niet inbegrepen
Theft Protection Solution Niet inbegrepen
LCD-scherm 44 cm (17.3") HD (1600x900) WLED - breedbeeldscherm met TrueLife™
Geheugen 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM-geheugen [2 x 2.048]
Optische stations 8x DVD+/- RW & Blu-ray Disc™ combo drive (Blu-ray Disc™ lezen en cd/dvd lezen/schrijven)
Harde schijf 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Grafische kaart 3GB NVIDIA® GeForce™ 445M GT grafische kaart
Primary Battery 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
TV Tuner and Remote Control TvTuner Not Included
Ik denk dat ik het geheugen en de harde schijf zelf ga uitbreiden. 4Gig geheugen voor heel wat minder dan Dell vraagt en een OCZ vertex 2 van 60 gig ofzo (misschien nog even zoeken naar aanbiedingen). Ik kom erachter dat alle bonnen van Dell momenteel afgelopen zijn, heeft iemand toevallig nog oog op de volgende actie van 5-10% aankoopkorting?

Het scherm kan misschien altijd later nog. Het enige dilemma punt wat ik nu nog heb is wat de sandybridge nu gaat doen. Voor dezelfde prijs 25% prestatieverhoging min de CPU maar dan weer wachten tot wanneer?

[ Voor 5% gewijzigd door propheseus op 10-02-2011 00:30 ]

Verwijderd

Ja hoor, de kortingsbon komt elke donderdagmiddag in de mail van de nieuwsbrief.

Zoals je -waarschijnlijk- al eerder hebt gehoord raad ik echter aan te wachten op sandy bridge.

• propheseus

propheseus

Doo mer heanig an

Is er al iets duidelijk over exacte prijzen en levertijden dan?

Verwijderd

Nee :P Ik denk dat je nog minimaal een maand moet wachten.

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Denk wel langer. Alles wat voor februari en maart stond gepland heeft zo'n twee maanden vertraging, april en mei ongeveer een maand en pas wat vanaf juni gepland is komt waarschijnlijk gewoon op tijd.

Verwijderd

De al aan moederbordfabrikanten geleverde chipsets zullen vanaf eind februari vervangen worden door de nieuwe versie, terwijl Intel denkt in april weer op schema met de productie van de chips te zitten
minimaal een maand dus, en nog langer voordat ze echt op voorraad zijn (lees: meer dan 10 exemplaren bij de mediamarkt die binnen een dag zijn uitverkocht).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 09:00 ]

• propheseus

propheseus

Doo mer heanig an

Ik snap Dell niet helemaal. Ze bieden zelf de 4 gig module intern geheugen voor de XPS17 aan voor 53 euro, mits je het dus zelf inbouwt. Waarom moet dat dan zoveel geld kosten als je dit binnen de configuratie laat doen? Afzetters.

• wagt
Xymox schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:04:
[...]
Voor videobewerking (zeker HD materiaal) heb je veel geheugen en een flinke CPU nodig.
Ik gebruik zelf Adobe Premiere Pro CS5 64Bits en deze is geoptimaliseerd voor multicore CPU's en ik moet zeggen het werkt lekker rap. Ik begon met 4 Gb aan geheugen en heb er 8 Gb bijgeplaatst (totaal dus 12 Gb). En de overstap van 4 naar 12 merk ik duidelijk. Alleen al het opstarten is een factor 2x sneller geworden.
Ik zou voor die 100 euro gewoon de i7 nemen en de 445. En hou er rekening mee dat je ook je GPU gebruikt bij videobewerking. In Premiere zitten pure GPU effecten en dan merk je het verschil wel.
[...]
Dat is een goeie. Ook ik zit met dat euvel. Ik moet nu mijn oude laptop behouden omdat ik nu alleen daar nog een FireWire aansluiting heb. Ik heb dus ook gezocht naar een alternatief voor de Dell, maar de converters die aangeboden worden werken niet.
De dataoverdracht zal niet zo het probleem zijn, maar het gaat voornamelijk over de controle-signalen over firewire om je camcorder aan te sturen. Als je wilt capturen zal je toch een start commando via FireWire moeten sturen om de camcorder de video te laten spelen over FireWire (en uiteraard de stop, rewind etc commando's). En die blijken niet te werken met zo'n USB adapter/converter.

En ik denk dat je er dan niets aan hebt.

Maar wellicht zijn er andere mogelijkheden. Als iemand een tip heeft, graag !
Als het en op de processor aankomt en op de GPU dan is dat wel een verstandige keus. Ik ga dus voor de i7. Bedankt.

Ik had zelf ook al het idee om dan extra uit te breiden met 8GB. Is toch wel lekker die extra power :-).

Hmm dat met usb de controle-signalen niet meekomen is inderdaad ook lastig. Suf dat firewire niet ondersteunt wordt (eventueel als extra optie). En ook suf dat het niet mogelijk is om een pc-card of iets dergelijks erin te pluggen. Dan wordt het ook al makkelijker. Maar goed. Een converter naar usb hoeft ook niet echt, aangezien mijn cam ook usb aankan. Heb daar alleen nog geen ervaring mee omdat ik het altijd via firewire deed. En ik heb mijn oude desktop nog met firewire, dus zolang die het nog uithoudt, red ik me nog.

Heb jij een 9-cells batterij erin zitten? Hoe lang is de accuduur van de xps17+i7+445?

• propheseus

propheseus

Doo mer heanig an

Ik dacht dat ik gelezen had dat de XPS17 zelfs met GT445M en I7 een zeer redelijke batterijduur had voor een grote 17 inch laptop.

Vraagje:
Past deze in de Dell XPS17?
Intel Postville x25 80GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus

propheseus

Doo mer heanig an

Ik ben er achter gekomen dat bovenstaande SSD dus in de XPS17 past. Deze is er dus ook bij besteld. Nu nog een vraagje, aangezien ik aan het bouwen blijf. Ik heb ook dit forum doorgelezen maar ook op de internationale notebookreview, velen hebben een eigen backlit toetsenbordje ingebouwd en zeggen dat dit makkelijk is. Maar waar kan ik zo'n toetsenbordje aanschaffen? Nergens waar ik een link kan vinden. Daarbij zeggen sommigen dat je moet solderen? Dat is niet echt mijn sterke punt (zal uiteindelijk wel lukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
ik heb problemen met mijn dvd-rom speler.
als ik er een cd in doe geeft hij een ongelofelijke herrie, en hij leest ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongelofelijke herrie, dat doet elke DVD drive toch? prutdingen..

Dat lijkt mij een defect, al contact opgenomen met dell?

offtopic:
Woei, 7000e bericht

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
nee het is net of de cd op hol slaat, als ik mijn vinger er tegen aan houd dan is hij stil.
dvd,s leest hij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die laptopdrives trillen nu eenmaal als een gek..
En als dvd's het wel doen, ligt het dan niet aan de CD die je hebt getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
nee ik heb 6 cd,s geprobeert.
ik vind het ook een maf iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjj
  • Laatst online: 01-02-2023

mjj

mjj schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 23:48:
Heb net ook m'n XPS 17 binnen. Maar is het normaal dat die linker-fan zo belachelijk veel lawaai maakt als die aanslaat? Een beetje blazen, ok, maar deze klinkt echt als een draaiende motor, het gaat echt van RRRRRRR... Heb 't gevoel dat dit niet helemaal goed is ;(
Het was inderdaad niet goed, en Dell heeft een monteur langsgestuurd die de ventilator vervangen heeft, wat een rust opeens.

Overigens verdient Dell daarvoor wel een complimentje, want ik heb de standaard collect & return garantie, dus een monteur langssturen hadden ze eigenlijk niet eens hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspercornege
Afgelopen dinsdag al mijn XPS 17 besteld, en vandaag is hij al verzonden! Nu ben ik echter na het bestellen nog steeds blijven lezen over dit geweldige systeem, en kwam ik ergens tegen dat je met de rechter usb poort andere apparaten kunt opladen terwijl de laptop zelf uit staat. Kan iemand dit voor mij bevestigen? Dat zou namelijk wel makkelijk zijn om bijvoorbeeld mijn iPod 's nachts op te laden zonder dat mijn laptop aan moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu mijn XPS 17 i7 met 4 GB RAM en bevalt goed.
Alleen werk ik veel met tekenprogramma's en is die 4 GB RAM soms te weinig.
nu wil ik mijn RAM uitbreiden na een beetje zoeken op de site van dell zag ik deze uitbreiding:

http://ecomm.euro.dell.co...ype=SNA&details=undefined

site doet 't niet dan maar zo:

Technische specificaties
Algemeen
Opslagcapaciteit 4 GB

Upgradetype Systeemspecifiek
Geheugen
Type DRAM

Technologie DDR3 SDRAM

Model SO DIMM 204-pin

Geheugensnelheid 1333 MHz ( PC3-10600 )

Gegevensintegriteitscontrole Niet-ECC
Uitbreiding / Aansluiting
Uitwisselbare slots 1 x geheugen - SO DIMM 204-pin
Garantie van de fabrikant
Service & Support Levenslange beperkte garantie

en dan 2 x de 4 gb versie, nu zijn er al 2 slots vol met 2 x 2 gb RAM.
dit zou dat totaal 12 gb werkgeheugen zijn en denk ik wel genoeg..

Weet iemand of dat ik hier nog die 8 gb bij kan voegen, en of het überhaupt kan?? Of moet ik dan die slots van 2 gb verwijderen dan 2 van 4 plaatsen? Dit zou betekenen dat ik 8 GB RAM heb maar hier kan ik ook wel mee leven.

alvast bedankt

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2011 14:51 . Reden: link werkt niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 14:48:
Ik heb nu mijn XPS 17 i7 met 4 GB RAM en bevalt goed.
Alleen werk ik veel met tekenprogramma's en is die 4 GB RAM soms te weinig.
nu wil ik mijn RAM uitbreiden na een beetje zoeken op de site van dell zag ik deze uitbreiding:

http://ecomm.euro.dell.co...ype=SNA&details=undefined

site doet 't niet dan maar zo:

Technische specificaties
Algemeen
Opslagcapaciteit 4 GB

Upgradetype Systeemspecifiek
Geheugen
Type DRAM

Technologie DDR3 SDRAM

Model SO DIMM 204-pin

Geheugensnelheid 1333 MHz ( PC3-10600 )

Gegevensintegriteitscontrole Niet-ECC
Uitbreiding / Aansluiting
Uitwisselbare slots 1 x geheugen - SO DIMM 204-pin
Garantie van de fabrikant
Service & Support Levenslange beperkte garantie

en dan 2 x de 4 gb versie, nu zijn er al 2 slots vol met 2 x 2 gb RAM.
dit zou dat totaal 12 gb werkgeheugen zijn en denk ik wel genoeg..

Weet iemand of dat ik hier nog die 8 gb bij kan voegen, en of het überhaupt kan?? Of moet ik dan die slots van 2 gb verwijderen dan 2 van 4 plaatsen? Dit zou betekenen dat ik 8 GB RAM heb maar hier kan ik ook wel mee leven.

alvast bedankt
4 slots voor werkgeheugen in de xps 17 :)

en een paar post bericht had iemand het ook over werkgeheugen bijplaatsen (wat hij/zij gedaan heeft)

Link naar die persoon zijn specs:http://specs.tweak.to/12492 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teutates schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:25:
[...]

4 slots voor werkgeheugen in de xps 17 :)

en een paar post bericht had iemand het ook over werkgeheugen bijplaatsen (wat hij/zij gedaan heeft)

Link naar die persoon zijn specs:http://specs.tweak.to/12492 :)
bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus

propheseus

Doo mer heanig an

Heeft iemand antwoord hoe ik aan een backlit toetsenbord kan komen voor de Dell XPS17? Ik heb namelijk de manuals al doorgelezen voor het bijplaatsen van de SSD en het extra geheugen maar heb er ook graag een mooi verlicht toetsenbordje bij. Geeft het toch net iets meer game-looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
Eeeeekkk... de XPS17 met i7 processoren kunnen ook niet meer besteld worden. Zijn de processoren nu op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
Even doorge-googled. Wordt Sandy-bridge bij Dell nu ingezet?
"De oem-klanten, waaronder grote fabrikanten als Dell, krijgen de eerste chips op 14 februari. Fabrikanten van hardware voor eindgebruikers zullen nog wat langer op de aangepaste chips moeten wachten."

Bron: nieuws: Intel levert vanaf 14 februari gerepareerde Sandy Bridge-chipsets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
wagt schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:04:
Even doorge-googled. Wordt Sandy-bridge bij Dell nu ingezet?
"De oem-klanten, waaronder grote fabrikanten als Dell, krijgen de eerste chips op 14 februari. Fabrikanten van hardware voor eindgebruikers zullen nog wat langer op de aangepaste chips moeten wachten."

Bron: nieuws: Intel levert vanaf 14 februari gerepareerde Sandy Bridge-chipsets
De dell xps krijgt sandy-bridge wanneer weten ze nog niet.
En het moeten voor de xps 17 ook de gerapeerde zijn omdat ze niet alleen van de sata 600 poorten gebruikt maakt

1)hd1
2)hd2
3)esata
4)dvd/bluray drive
(dit waren ze geloof ik )

Dus we moeten nog even geduld hebben voordat de l702x (nieuwe xps 17 ) beschikbaar wordt :)
Het komt :P maar nog niet morgen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
Als ik Dell was, zou ik zo snel mogelijk die processoren aanbieden (als ze ze nu binnen krijgen), want én niet de oude én niet de nieuwe gaat heel veel markt kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus

propheseus

Doo mer heanig an

Ik heb mijn Dell XPS17 binnen sinds 15:30. De SSD harde schijf en het extra geheugen zitten er in. Ging vrij vlot en gemakkelijk. Windows 7 Home premium is nu aan het installeren op de SSD. Natuurlijk een schone versie van usenet. Zet ik daar mijn eigen code op.

Eerste indruk is dat het een stevige redelijk zware laptop is. Alles glimt en komt metaalachtig over waardoor hij eigenlijk luxer overkomt dan alle filmpjes en screens die ik had gezien. Hij is net zo zwaar als mijn oude acer met 15,4 inch scherm. Als hij straks helemaal geinstalleerd is maar kijken of hij makkelijk op schoot kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
propheseus schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:23:
Ik heb mijn Dell XPS17 binnen sinds 15:30. De SSD harde schijf en het extra geheugen zitten er in.
Hoe groot is de ssd en welk type ?

Algemeen vraagje wat zouden jullie persoonlijk doen een ssd voor de os ?
Of gewoon een 2de 7200rpm harddisk erbij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspercornege
Vanmiddag mijn XPS 17 binnen gekregen. Moet echter wel gelijk weer een monteur langskomen want mijn touchpad zijn hardware blijkt niet te werken en mijn toetsenbord zit los bij het numpad :( Daardoor maakt het heel de tijd een irritant geluid als ik type, maar ook zeer zeker als ik het volume van deze laptop op hoog zet. Nu dus zojuist Dell gebeld en ik kreeg een aardige Indier aan de lijn die ik na mijn 5 maanden stage in India gelukkig heel goed kon verstaan! Hij stuurt deze vrijdag al een monteur langs. Weet alleen niet hoe laat dus ik ga die dag maar even thuis spelen met deze laptop in plaats van werken...

Verder is de eerste indruk van de laptop goed. Hij is echt super snel en ziet er verder heel degelijk uit. Wat mij direct opviel is dat het gewicht dus heel erg mee valt. Monitor aan de andere kant is zeker niet van goede kwaliteit, maar dat maakt voor mij niet uit! Ik kan me daar geweldig aan aanpassen. Met alle andere voordelen van dit apparaat (prijs/kwaliteit) zou ik deze laptop iedereen aanbevelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus

propheseus

Doo mer heanig an

Teutates schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:29:
[...]

Hoe groot is de ssd en welk type ?

Algemeen vraagje wat zouden jullie persoonlijk doen een ssd voor de os ?
Of gewoon een 2de 7200rpm harddisk erbij ?
Intel Postville X25M 80Gig SSD met de 20 euro cashback actie. Ik heb hem gebruikt voor het OS en een aantal spellen. Ik scoor nu 7,7 in de prestatie-index. Ik las dat iemand met dezelfde specs 7,9 heeft gehaald dus ik moet nog even tweaken om het max eruit te halen :P

Ik zou echt wel voor een SSD gaan.

• ljd
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 23:01

ljd

Op belgische dell site is een XPS 17 niet meer te bestellen.

Waarschijnlijk komen de sandy bridge processors eraan.

• Teutates
ljd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:58:
Op belgische dell site is een XPS 17 niet meer te bestellen.

Waarschijnlijk komen de sandy bridge processors eraan.
En op de nederlandse dell is de i7 verdwenen. (als standaard optie)
Waarschijnlijk verkopen ze nu nog de laatste en gaan dan over op de nieuwe xps sytemen.
propheseus schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:13:
Intel Postville X25M 80Gig SSD met de 20 euro cashback actie. Ik heb hem gebruikt voor het OS en een aantal spellen.
Ik zou echt wel voor een SSD gaan.
Hmmm ze zijn nog wel prijzig :/ maar heb er nog meer over bij gelezen en de snelheiden zijn idd wel goed.
Bedankt in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspercornege
Op de site van Dell staan voor €54 geheugen strips met 4GB en 1333Mhz te koop. Nu heb ik even rondgezocht op het internet en ik kan zo 1 2 3 niet iets goedkopers vinden. Ik neem aan dat er anderen hier zijn die ook RAM hebben toegevoegd en vroeg ik me dus af waar jullie het hebben gehaald.

Ik zit er aan te denken om 2x 4gb erbij te steken. Nu is mijn huidig aantal GB 4 en dus 2x 2GB zit er al in. Wat is de beste opstelling om er nog 8gb bij te steken? Kan ik ze gewoon in de bovenste twee slots steken? Of moet ik die van 2GB ieder vervangen voor de 4GB strips en die van 2GB in de bovenste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
caspercornege schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:40:
Op de site van Dell staan voor €54 geheugen strips met 4GB en 1333Mhz te koop. Nu heb ik even rondgezocht op het internet en ik kan zo 1 2 3 niet iets goedkopers vinden. Ik neem aan dat er anderen hier zijn die ook RAM hebben toegevoegd en vroeg ik me dus af waar jullie het hebben gehaald.

Ik zit er aan te denken om 2x 4gb erbij te steken. Nu is mijn huidig aantal GB 4 en dus 2x 2GB zit er al in. Wat is de beste opstelling om er nog 8gb bij te steken? Kan ik ze gewoon in de bovenste twee slots steken? Of moet ik die van 2GB ieder vervangen voor de 4GB strips en die van 2GB in de bovenste doen?
Ik veronderstel dat je een configuratie hebt met i7 processors, aangezien alleen deze vier slots voor ram-geheugen hebben.
Al gekeken in de Pricewatch? Ik vind daar toch goedkoper geheugen hoor... (36 ipv 54 euro)
http://tweakers.net/price...-9oc6QJ77wtsEqCsOpwm3WusP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspercornege
@c-mattic Bedankt! Die zijn inderdaad een stuk goedkoper! Scheelt me weer een paar tientjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus

propheseus

Doo mer heanig an

caspercornege schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:40:

Ik heb zelf de 4 Gig in de standaard config uitgebreid met een 4 Gig geheugen stick ook van Dell. In de configuratie koste het 400 euro meer en als je het zelf doet inderdaad 54 euro. Erg gemakkelijk en in de startpost staat een linkje naar de manual. Of je iets goedkoper uit wil zijn en het voor 36 euro op wil pikken dat kun je doen. Ik heb uit gemak het gewoon direct bijbesteld naast de XPS17.

Als je de kast opendoet dan zie je twee plekken voor geheugen waar je achter elkaar 2 strips in kan zetten. Als je met 4 Gig besteld dan heb je in beide plekken 1 strip zitten met 2 Gig geheugen. In mijn geval moest ik 1 strip van 2 Gig weghalen en bij de andere plaatsen en de nieuwe losse 4 Gig heb ik alleen in de andere plek geplaatst. Wijst zich allemaal vanzelf.

Harde schijf bijplaatsen ging idem net zo makkelijk en snel.

[ Voor 16% gewijzigd door propheseus op 18-02-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2022
caspercornege schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 18:22:
Vanmiddag mijn XPS 17 binnen gekregen. Moet echter wel gelijk weer een monteur langskomen want mijn touchpad zijn hardware blijkt niet te werken en mijn toetsenbord zit los bij het numpad :( Daardoor maakt het heel de tijd een irritant geluid als ik type, maar ook zeer zeker als ik het volume van deze laptop op hoog zet. Nu dus zojuist Dell gebeld en ik kreeg een aardige Indier aan de lijn die ik na mijn 5 maanden stage in India gelukkig heel goed kon verstaan! Hij stuurt deze vrijdag al een monteur langs. Weet alleen niet hoe laat dus ik ga die dag maar even thuis spelen met deze laptop in plaats van werken...

Verder is de eerste indruk van de laptop goed. Hij is echt super snel en ziet er verder heel degelijk uit. Wat mij direct opviel is dat het gewicht dus heel erg mee valt. Monitor aan de andere kant is zeker niet van goede kwaliteit, maar dat maakt voor mij niet uit! Ik kan me daar geweldig aan aanpassen. Met alle andere voordelen van dit apparaat (prijs/kwaliteit) zou ik deze laptop iedereen aanbevelen!
Ik hoop dat je toetsenbord probleem opgelost kan worden bij jou, bij mij zijn er 2 monteurs voor langsgeweest en die hebben t probleem niet kunnen verhelpen, komt omdat er onder t toetsenbord een kaart zit en daar tikt t toetsenbord op. Hoort bij dit model zeiden ze.. :(
In de nieuwe XPS series die eraan komen gaat Dell chiclet toetsenborden gebruiken en dan heb je t tik probleem niet meer.

Ik vond dat getik van t toetsenbord zo irritant dat ik de aankoop heb laten ontbinden, na 2 maanden touwtrekken met Dell en totaal 17 uur telefonisch contact met dat @#$% bedrijf heb ik eindelijk mn geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspercornege
@evdv Er zou vandaag een monteur langskomen. Nu had Dell echter niet de onderdelen geleverd aan Getronix... Dus kreeg vanochtend zo'n dame aan de lijn die zegt dat ze niets hebben ontvangen. Nou lekker is dat! Dag vrijgenomen om er bij te zijn aangezien niemand anders thuis was, heb ik dit weer! Volgende week word het weer lastig om zo'n afspraak te maken. Ach gelukkig zijn het dingen waar ik mee kan leven voor een klein poosje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de BE site zijn de nieuwe modellen te bestellen.

Ik denk dat ik één ga bestellen..

Alleen als je op aanpassen drukt heb je bij processor keuze iets raar met de processor modellen, ga ik nog eens bekijken. [edit:ok ik begrijp dat de 2620 maar 2 cores heeft]

Je kan ook een full hd 3D scherm als optie nemen voor +200 euro

Ook kan ik blijkbaar geen bluetooth meer bijbestellen ?? Spijtig.. [edit:bij de Advanced-N 6230 wifi adapter zit ook BT]

Als je bij intel de oude en nieuwe i7 naast elkaar zet is er eigenlijk bar weinig verschil te vinden, iets snellere basis snelheid en 32nm.. Zou er een significant voordeel zijn van de nieuwe ?

http://ark.intel.com/Compare.aspx?ids=49024,52219

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2011 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rundfunk rudi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 15:12
ja hij is er op de nl site ook.

http://www1.euro.dell.com...xps-l702x&s=dhs&cs=nldhs1

@donat er zijn verschillende benchmarks maar de 2e gen i7 beduidend beter scoort dan de 1e, (vooral de quad core) dus ik zou wel voor de 2630 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Je kan hem alleen nog niet bestellen met een 3D scherm omdat de cover niet compatible is met het scherm en je nog geen andere cover kan bestellen. Tenminste ik kreeg een foutmelding daarover toen ik hem wilde selecteren.
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.