Hoe denken jullie dat de Geforce GT550m zich houd tegenover de 555m, zou er veel verschil in zitten?
Verwijderd
2e generatie Intel® Core™ i7-2620M Processor 2,70 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,40 GHz
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz
welke is beter?
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz
welke is beter?
2630 is een quad core de 2620 en dual core
Verwijderd
Ja, de 550m is een rebranded GT435m, waar de GT555m een rebranded GT445m is. Zie notebookcheck.F1xxer schreef op maandag 21 februari 2011 @ 13:06:
Hoe denken jullie dat de Geforce GT550m zich houd tegenover de 555m, zou er veel verschil in zitten?
geruchten, geruchten...Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 13:56:
de verbeterde xps 17 zou toch een chiclet toetsenbord krijgen?
Dat full-hd scherm is wel duur zeg, €225. hopelijk van goede kwaliteit.
Verwijderd
Ik sta op het punt deze te bestellen, is dit een nette prijs of kan het nog goedkoper, ben al eeuwen aan het wachten op de xps17 MET Full HD
Base 2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Nederlands
Geheugen 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Grafische kaart 1GB NVIDIA® GeForce® GT 550M Graphics Card - 3D Capable
Harde schijf 640 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optische stations DVD+/-RW (DVD, CD read and write)
Draadloze connectiviteit Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
Cables European 250V Power Cord
Verzendingsdocumenten Dutch Documentation
Gedis Bundle Reference N02X7M05
Standaardondersteuning 1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Services en Support 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Integrated Mobile Broadband Mobile Broadband Not Included
Order Information XPS L702x Order - Netherlands
Primary Battery 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Dell System Media Kit XPS L702x Resource DVD
Kleuren Silver Anodized Aluminum Cover
Accidental Damage Support Geen Accidental Damage-support
Online Backup DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
TV Tuner and Remote Control TvTuner niet inbegrepen
LCD 17.3 FHD 3D WLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
DataSafe Datasafe Local 2.3 Basic
Microsoft-software Microsoft® Office Starter 2010 – Nederlands
Beveiligingssoftware McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Power Supply 130W AC Adaptor
Operating System Recovery Options Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Home Premium (64-bits)
incl verzending en incl kortingsbon 1140 pleuro
Base 2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Nederlands
Geheugen 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Grafische kaart 1GB NVIDIA® GeForce® GT 550M Graphics Card - 3D Capable
Harde schijf 640 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optische stations DVD+/-RW (DVD, CD read and write)
Draadloze connectiviteit Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
Cables European 250V Power Cord
Verzendingsdocumenten Dutch Documentation
Gedis Bundle Reference N02X7M05
Standaardondersteuning 1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Services en Support 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Integrated Mobile Broadband Mobile Broadband Not Included
Order Information XPS L702x Order - Netherlands
Primary Battery 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Dell System Media Kit XPS L702x Resource DVD
Kleuren Silver Anodized Aluminum Cover
Accidental Damage Support Geen Accidental Damage-support
Online Backup DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
TV Tuner and Remote Control TvTuner niet inbegrepen
LCD 17.3 FHD 3D WLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
DataSafe Datasafe Local 2.3 Basic
Microsoft-software Microsoft® Office Starter 2010 – Nederlands
Beveiligingssoftware McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Power Supply 130W AC Adaptor
Operating System Recovery Options Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Home Premium (64-bits)
incl verzending en incl kortingsbon 1140 pleuro
Verwijderd
Een vaio F21 met dezelfde specs moet €1999 opbrengen... de prijs lijkt mij erg goed,
Let er wel op dat je met het 3d scherm geen optimus *zou* hebben.
Let er wel op dat je met het 3d scherm geen optimus *zou* hebben.
Verwijderd
ik weet niet eens wat optimus is joh, dus dat zit wel goed
mijn inspiron 9400 is gewoon op zijn einde naar 4 jaar en ik zoek iets wat er weer 4 jaar tegenaan kan
toch raar dat ze geen 1920 bij 1200 meer aanbieden......zoals ik toen bij mijn inspiron had genomen
1 stap vooruit 2 stappen terug??
toch raar dat ze geen 1920 bij 1200 meer aanbieden......zoals ik toen bij mijn inspiron had genomen
Hoe omzeilde je de compatibiliteitsproblemen in het verkoopsvenster bij het selecteren van een Full HD scherm?
Misschien niet de juiste plaats om deze vraag te stellen, maar ik ben al een tijdje (wanhopig) op zoek naar een nieuwe laptop en weinig modellen komen tegemoet aan de eisen die ik eraan stell (betrouwbaar merk [geen Acer meer]/Linux compatibel/numeriek toetsenbord/hoge resolutie/middelmatige gamingprestaties). De twee modellen die ik overwoog waren de Dell Vostro 3700 - die perfect was geweest ware het niet dat de Nvidia Optimus technologie de aparte grafische kaart onder linux reduceert tot dood gewicht -, en dus een Dell XPS.
Nu bij deze nieuwe Dell XPS 17 zijn de intel core i7 processors een stuk redelijker geprijsd en zou ik me zelfs een Full HD resolutie kunnen veroorloven, maar iemand enig idee hoe het dan zou zitten met de Linux - meer bepaald Ubuntu of Linux Mint - compatibiliteit? Ik zou Windows enkel en alleen nog gebruiken wanneer het niet anders kan (e.g.games).
Als ik in de U.S./U.K. woonde had ik al lang geleden een System76 laptop besteld en op een aparte partitie Windows XP gezet voor indien nodig, maar na door na eerst jaren een XP/Ubuntu dual-boot (Acer Aspire 1600) gehad te hebben, ede miskoop van een Linux-incompatibele Acer (geen geluid) te hebben gedaan waar dan ook nog eens Vista op stond, heb ik echt heimwee...
Misschien niet de juiste plaats om deze vraag te stellen, maar ik ben al een tijdje (wanhopig) op zoek naar een nieuwe laptop en weinig modellen komen tegemoet aan de eisen die ik eraan stell (betrouwbaar merk [geen Acer meer]/Linux compatibel/numeriek toetsenbord/hoge resolutie/middelmatige gamingprestaties). De twee modellen die ik overwoog waren de Dell Vostro 3700 - die perfect was geweest ware het niet dat de Nvidia Optimus technologie de aparte grafische kaart onder linux reduceert tot dood gewicht -, en dus een Dell XPS.
Nu bij deze nieuwe Dell XPS 17 zijn de intel core i7 processors een stuk redelijker geprijsd en zou ik me zelfs een Full HD resolutie kunnen veroorloven, maar iemand enig idee hoe het dan zou zitten met de Linux - meer bepaald Ubuntu of Linux Mint - compatibiliteit? Ik zou Windows enkel en alleen nog gebruiken wanneer het niet anders kan (e.g.games).
Als ik in de U.S./U.K. woonde had ik al lang geleden een System76 laptop besteld en op een aparte partitie Windows XP gezet voor indien nodig, maar na door na eerst jaren een XP/Ubuntu dual-boot (Acer Aspire 1600) gehad te hebben, ede miskoop van een Linux-incompatibele Acer (geen geluid) te hebben gedaan waar dan ook nog eens Vista op stond, heb ik echt heimwee...
Ook ik zit te twijfelen om dit systeem aan te schaffen.
3D lijkt me ook een leuke optie.
Voor die €225,- voor het full hd scherm zou je daar ook een 3D bril bij krijgen of moet je die zelf los nog aanschaffen?
3D lijkt me ook een leuke optie.
Voor die €225,- voor het full hd scherm zou je daar ook een 3D bril bij krijgen of moet je die zelf los nog aanschaffen?
[ Voor 6% gewijzigd door thespawn80 op 21-02-2011 15:43 ]
Verwijderd
Daar irriteer ik me al langer aan, laagbeeld heet datVerwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:41:
ik weet niet eens wat optimus is joh, dus dat zit wel goedmijn inspiron 9400 is gewoon op zijn einde naar 4 jaar en ik zoek iets wat er weer 4 jaar tegenaan kan
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2011 15:45 ]
Verwijderd
over die 3d bril heb ik ook al lopen zoeken, echter nergens wat over kunnen vinden.....
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik met zo'n bril naar me laptop ga lopen kijken, dus het interesseert me eigenlijk niet zo, het is een gimmick welke je misschien 5x gaat gebruiken, wat ik WEL jammer vind is dat er nog steeds niet standaard backlit inzit, ik bedoel komop veel interesse (ook hier) hoe lastig kan het zijn die optie te creëren
@ Doubter,
ik kom geen compatibilieteitsproblemen tegen bij het selecteren, andere browser ofzo proberen?
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik met zo'n bril naar me laptop ga lopen kijken, dus het interesseert me eigenlijk niet zo, het is een gimmick welke je misschien 5x gaat gebruiken, wat ik WEL jammer vind is dat er nog steeds niet standaard backlit inzit, ik bedoel komop veel interesse (ook hier) hoe lastig kan het zijn die optie te creëren
@ Doubter,
ik kom geen compatibilieteitsproblemen tegen bij het selecteren, andere browser ofzo proberen?
Tja, ik zit dan ook op de Belgische Dell site te bladeren.
Ik maak me vooral zorgen om Ubuntu compatibiliteit eigenlijk, ik hoop ergens terug te vinden dat ze dat Nvidia Optimus rotzooi nu ook niet uitgebreid hebben naar de i7 processors want dan kan ik Dell schrappen van het lijstje om een laptop met degelijke graka én Linux compatibiliteit te vinden.
Of een bevestiging dat die interne sandy bridge gpu's volstaan om alle 3D effecten in Linux de baas te kunnen, dat ik dan een linux compatibel game zoals Minecraft enkel onder Windows kan spelen is jammer maar kan ik nog mee leven...
Ik maak me vooral zorgen om Ubuntu compatibiliteit eigenlijk, ik hoop ergens terug te vinden dat ze dat Nvidia Optimus rotzooi nu ook niet uitgebreid hebben naar de i7 processors want dan kan ik Dell schrappen van het lijstje om een laptop met degelijke graka én Linux compatibiliteit te vinden.
Of een bevestiging dat die interne sandy bridge gpu's volstaan om alle 3D effecten in Linux de baas te kunnen, dat ik dan een linux compatibel game zoals Minecraft enkel onder Windows kan spelen is jammer maar kan ik nog mee leven...
Verwijderd
Was dat echt een probleem? Volgens mij had GENETX wel optimus werkend gekregen in linux met zijn U30jc.
Ik vind nergens iets van iemand die erin geslaagd is de aparte grafische kaart onder Linux te gebruiken wanneer Nvidia Optimus aanwezig is en er in de Bios geen optie is om de interne grafische kaart uit te schakelen.
Nvidia voorziet geen linux Optimus drivers, enkel drivers voor de kaart op zich, maar standaard is de interne GPU dus geactiveerd.
Nvidia voorziet geen linux Optimus drivers, enkel drivers voor de kaart op zich, maar standaard is de interne GPU dus geactiveerd.
Weet iemand misschien of het mogelijk is dat als je de laptop op je tv aansluit en dan het beeldscherm dichtklapt, het beeld dan niet verdwijnt doordat de laptop op stand by gaat? Misschien dat je dit kan instellen ergens, zou ideaal zijn. Is best wel vervelend om een film op 2 beeldschermen tegelijk te moeten kijken.
Verwijderd
TV als primair scherm instellen, maar ik weet niet zeker of dat ook echt werkt.
Weet je wat, ik probeer het wel even uit.
Dat gaat over het uitschakelen van de nVidia kaart omdat deze niet gebruikt wordt maar wel aan staat.
Er loopt wel een project om opensource drivers te maken voor dit soort combinate-systemen maar momenteel werkt dat alleen met de techniek van AMD/ATI.
Verwijderd
"when i close the lid" op "do nothing" zetten, klap het scherm dicht en de TV gaat uit, en na 2 seconden weer een aan.Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:53:
TV als primair scherm instellen, maar ik weet niet zeker of dat ook echt werkt.
Je kan ook net zo lang op windows+P drukken totdat er "projector only" geselecteerd staat.
Heel veel doping ! Dan is mn laptop nu officieel ook mn htpc geworden.Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 17:00:
[...]
"when i close the lid" op "do nothing" zetten, klap het scherm dicht en de TV gaat uit, en na 2 seconden weer een.
Je kan ook net zo lang op windows+P drukken totdat er "projector only" geselecteerd staat.
Ik zal trouwens de begin post even updaten nu de nieuwe xps te koop is.
Verwijderd
Dat kan je hier nalezen:
http://www.notebookcheck....orce-GT-435M.35836.0.html
en
http://www.notebookcheck....orce-GT-550M.42264.0.html
Zie de tabel, de 555m is een rebrand van de 445m, de 550m is een iets hoger geclockte rebrand van de 435/420m. Verder ondersteunt de 4xx lijn ook al 3D (de 3xx lijn volgens mij niet)
http://www.notebookcheck....orce-GT-435M.35836.0.html
en
http://www.notebookcheck....orce-GT-550M.42264.0.html
Zie de tabel, de 555m is een rebrand van de 445m, de 550m is een iets hoger geclockte rebrand van de 435/420m. Verder ondersteunt de 4xx lijn ook al 3D (de 3xx lijn volgens mij niet)
Ja de nieuwe kaarten kunnen 3D op de laptop zelf afspelen, ik dacht dat de kaarten daar speciaal voor aangepast waren.
Verwijderd
Dat kan met een GT4xxm ook, het probleem is dat er bij laptops met die kaarten doorgaans geen dubbele LVDS aanwezig is welke benodigd is om een 120hz signaal te creëren. Voor zover ik weet.
Sterker nog, bij veel laptops is slechts een halve kabel aanwezig omdat dat al genoeg is om een signaal van 900p met 60Hz uit te zenden.
Sterker nog, bij veel laptops is slechts een halve kabel aanwezig omdat dat al genoeg is om een signaal van 900p met 60Hz uit te zenden.
Verwijderd
Om nog even terug te komen op mijn eerdere post over de chiclet toetsenborden
Dell heeft het eea sinds vanmiddag aangepast (het staat nu gewoon duidelijker op de site)
en inderdaad als je nu de galerij van de xps 17 vergelijkt met de NIEUW XPS 17 galerij
is het toetsenbord gewijzigd

EDIT: Zou het dan nu ook backlit zijn.....>>??
Dell heeft het eea sinds vanmiddag aangepast (het staat nu gewoon duidelijker op de site)
en inderdaad als je nu de galerij van de xps 17 vergelijkt met de NIEUW XPS 17 galerij
is het toetsenbord gewijzigd

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2011 19:26 ]
Ik denk het wel! In de specs staat het volgende:Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:25:
Multimedia-bedieningsknoppen
Externe display, draadloos aan/uit, uitgebreide batterijduur, helderheid -, helderheid +, inschakeling achtergrondverlichting toetsenbord, geluid uit, volume -, volume +, terug, afspelen/pauze, vooruit, knop voor uitschakelen touch
Dit vind ik geweldig leuk nieuws: NIEUW! XPS 17, spijtig nog niet voor België (iemand enig idee van de eta?) belgië staat hier maar werkt niet helemaal, enkel de 2 eerste
full HD scherm, maar niets over keyboard verlichting
edit
ik moet echt eens leren om op de frontpage te kijken .....
full HD scherm, maar niets over keyboard verlichting
edit
ik moet echt eens leren om op de frontpage te kijken .....

[ Voor 41% gewijzigd door dries007 op 21-02-2011 21:43 ]
En de site http://www1.euro.dell.com...x&s=dhs&cs=nldhs1 is ook alweer offline. Teveel bestellingen? Of was het toch nog iets te vroeg
. Ik zou vandaag net de mastercard binnenkrijgen voor 3% extra korting en dus gaan bestellen. Hopelijk komt ie vandaag toch weer online.
Verwijderd
Was nog te vroeg, dit was ook de eerste keer dat ik dell nederland iets zag toevoegen op de site op maandag. Dergelijke veranderingen komen altijd donderdag.
@Darkstone:
Komt er een normaal beeldscherm beschikbaar ja? Waar haar je die info vandaan?
Jammer dat er weinig bekend is over de kwaliteit van het 3D beeldscherm. Voor de rest zien de specs er erg goed uit.
edit:
helaas staat de handleiding nog niet online.
Jammer dat er weinig bekend is over de kwaliteit van het 3D beeldscherm. Voor de rest zien de specs er erg goed uit.
edit:
helaas staat de handleiding nog niet online.
[ Voor 11% gewijzigd door guapper op 22-02-2011 09:41 ]
PS; verwachte levertijd ca 21 maart.
Edit; Overigens vindt ik de prijs redelijk scherp een week geleden betaalde je voor de oude XPS met i7 740 en GT445M ongeveer hetzelfde.
met standaard scherm en 1 jaar garantie kom je met 5% korting op nog geen 1000euro uit
Edit; Overigens vindt ik de prijs redelijk scherp een week geleden betaalde je voor de oude XPS met i7 740 en GT445M ongeveer hetzelfde.
met standaard scherm en 1 jaar garantie kom je met 5% korting op nog geen 1000euro uit
[ Voor 76% gewijzigd door rundfunk rudi op 22-02-2011 10:28 ]
Verwijderd
Niet dat ik weet. De info komt gewoon van de site en diverse fora vandaan, ik heb helaas geen connecties met dell.guapper schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 09:27:
@Darkstone:
Verwijderd
vanavond besteld
XPS 17 2e generatie
i7-2630QM Processor
Windows 7 home premium
4096 MB 1.333MHz geheugen
1GB NVIDIA GT550M videokaart
640 GB HD
N-6230 Bluetooth combo card
1 year collect en return
9 cell batterij (standaard bij i7)
1080 P 17.3 3D WLED TL beeldscherm
130W Ac adaptor
DVD met hulpbronnen
Totaal 1144 incl verzending
ik houd jullie op de hoogte wanneer ik m binnen heb en zal mijn ervaring posten
XPS 17 2e generatie
i7-2630QM Processor
Windows 7 home premium
4096 MB 1.333MHz geheugen
1GB NVIDIA GT550M videokaart
640 GB HD
N-6230 Bluetooth combo card
1 year collect en return
9 cell batterij (standaard bij i7)
1080 P 17.3 3D WLED TL beeldscherm
130W Ac adaptor
DVD met hulpbronnen
Totaal 1144 incl verzending
ik houd jullie op de hoogte wanneer ik m binnen heb en zal mijn ervaring posten
Ik ben nu nog aan het twijfelen tussen die 550 en 555M is het zen 100 euro waard?
Zo te zien hebben ze (op notebookcheck.net) al benchmark-scores online gezet van een pre-sample van de xps17 met de 555M.Jeroomm schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:45:
Ik ben nu nog aan het twijfelen tussen die 550 en 555M is het zen 100 euro waard?
Een vergelijking met de scores van de xps 17 met 445M (vermoed gelijk te presteren met de 550M) geeft een idee van het prestatieverschil. Volgens mij is het niet de 100 euro waard.
3dMark06
555M: 10786
445M (~550M): 10304
3dMarkVantage:
555M: 5983
445M (~550M): 5478
Cinebench R10 (32-bit):
555M: 5436
445M (~550M): 4100
Verschil in Cinebench R10 is waarschijnlijk te wijten aan performantiewinst van Sandy Bridge. Dus deze benchmark is, volgens mij, minder relevant.
Bronnen:
http://www.notebookcheck....orce-GT-555M.41933.0.html
http://www.notebookcheck....orce-GT-445M.35835.0.html
Verwijderd
volgens de specs:
550m 13% sneller dan de 'good old' 435m
555m, hetzelfde als de 445m (!)
De scores van de 4xx lijn is reeds bekend, dus makkelijk vergelijken.
550m 13% sneller dan de 'good old' 435m
555m, hetzelfde als de 445m (!)
De scores van de 4xx lijn is reeds bekend, dus makkelijk vergelijken.
ligt er nogal aan hoe belangrijk de gpu snelheid voor je is: 555 is de helft sneller dan de 550.Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 00:38:
volgensmij is het het upgraden niet waard..... althans niet voor 75/100 euro
edit:
wel typische Dell aanbiedingen: voor €75,- kun je de upgrade van de 550 naar de 555 selecteren (bij config nr. 3), terwijl dezelfde standaard configuratie (nr. 4) € 100,- meer kost. Ondertussen claimt Dell dat er op systeem nr. 3 €144,- en op systeem nr. 4 €184,- korting gegeven zou worden.

[ Voor 34% gewijzigd door guapper op 23-02-2011 00:55 ]
ben van plan de nieuwe xps met fhd scherm te bestellen, echter weet iemand ook toevallig hoe je bij dell aan waardebonnen komt? ik kan er op de site van dell met de zoekfunctie niets over vinden
bedankt voor de waardebonnen tips, zat duidelijk in de verkeerde hoek te zoeken
Verwijderd
Hallo,
Ik probeer online een XPS17 te bestellen. Alleen heb ik er een factuur van nodig op naam van een bedrijf zodat ik later de btw kan recupereren. Daarom probeer ik via de shop voor kleine en middelgrote bedrijven de laptop te bestellen. Alleen werken epp en de kortingsbonnen daar spijtig genoeg niet... Kortingsbonnen voor de zakelijke shop vindt ik niet...
Weet iemand of je via de shop voor thuisgebruik ook een factuur kan vragen op naam van bedrijf ?
Alvast bedankt
Ik probeer online een XPS17 te bestellen. Alleen heb ik er een factuur van nodig op naam van een bedrijf zodat ik later de btw kan recupereren. Daarom probeer ik via de shop voor kleine en middelgrote bedrijven de laptop te bestellen. Alleen werken epp en de kortingsbonnen daar spijtig genoeg niet... Kortingsbonnen voor de zakelijke shop vindt ik niet...
Weet iemand of je via de shop voor thuisgebruik ook een factuur kan vragen op naam van bedrijf ?
Alvast bedankt
ik heb gisteren er een besteld via de zakelijke kanalen en ze hebben me daar de consumentenkorting gegeven en de verzendkosten kwijtgescholden. Dit is onze eerste besteling bij Dell, tot nu toe vind ik ze erg toeschietelijk en prettig in de omgang.Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 08:20:
Hallo,
Alvast bedankt
Ik heb de i7 / 4gb/ 550m / 500gb/ fhd 1080p 3d panel/ 6230 wifi voor 1100 inc. btw besteld. Geplande levering 21-03 zegt de bevestiging, was eerst 29-03 volgens de offerte.
Verwijderd
Mag ik vragen welke zakelijke kanalen je hebt gebruikt ? Via telefoon ?TdV schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:57:
[...]
ik heb gisteren er een besteld via de zakelijke kanalen en ze hebben me daar de consumentenkorting gegeven en de verzendkosten kwijtgescholden. Dit is onze eerste besteling bij Dell, tot nu toe vind ik ze erg toeschietelijk en prettig in de omgang.
Ik heb de i7 / 4gb/ 550m / 500gb/ fhd 1080p 3d panel/ 6230 wifi voor 1100 inc. btw besteld. Geplande levering 21-03 zegt de bevestiging, was eerst 29-03 volgens de offerte.
Dan bestel ik er zometeen ook ééntje, zo kunnen ze me wel over de streep halen.
Alvast bedankt,
Verwijderd
Klopt, die zijn er niet.Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 08:20:
Kortingsbonnen voor de zakelijke shop vindt ik niet...
Het zakelijke gedeelte is standaard 3% goedkoper dan de consumentensite. Let erop dat je via het zakelijke kaneel geen recht hebt op de wet kopen of afstand en wettelijke garantie.
Telefoontje naar de accountmanager inderdaad. Het is ook voor de zaak dus wat darkstone hierboven zegt klopt ook.Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:17:
[...]
Mag ik vragen welke zakelijke kanalen je hebt gebruikt ? Via telefoon ?
Dan bestel ik er zometeen ook ééntje, zo kunnen ze me wel over de streep halen.
Alvast bedankt,
Wat ik altijd onduidelijk vind bij Dell is: kun je er nou zelf een SSD in gooien en daar met de code die op je computer geplakt zit Windows opnieuw opzetten, of moet je dan een nieuwe OEM licentie kopen?
gewoon de Dell Windows dvd er in (elke versie werkt; home, pro, ultimatemux schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:39:
Wat ik altijd onduidelijk vind bij Dell is: kun je er nou zelf een SSD in gooien en daar met de code die op je computer geplakt zit Windows opnieuw opzetten, of moet je dan een nieuwe OEM licentie kopen?
[ Voor 4% gewijzigd door guapper op 23-02-2011 11:44 ]
Verwijderd
Ik ben sterk aan het overwegen om de nieuwe xps 17 te bestellen. Nu vind ik een 3dscherm een overbodige luxe, maar ik heb slechte verhalen gehoord over het standaard meegeleverde scherm:
-17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
Ik ga er van uit dat het scherm met de update naar Sandy Bridge, hetzelfde is gebleven.
Kan iemand mij hier iets meer over vertellen, is het echt een dramatisch scherm, of valt het allemaal wel mee?
-17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
Ik ga er van uit dat het scherm met de update naar Sandy Bridge, hetzelfde is gebleven.
Kan iemand mij hier iets meer over vertellen, is het echt een dramatisch scherm, of valt het allemaal wel mee?
Verwijderd
Het scherm is even goed als dat in tig andere notebooks, maar voor een premium apparaat is dat (imo) niet acceptabel. Zeker als je kijkt naar de xps 15 welke het op 1 na beste 15" scherm op de markt bevat.
Dan kan je imo niet aankomen met een crappy €50 LCD'tje welke in elk budgetmodel zit.
Dan kan je imo niet aankomen met een crappy €50 LCD'tje welke in elk budgetmodel zit.
Verwijderd
Dit brengt me wel aan het twijfelen om misschien toch te wachten op de xps 15 update. Wat is er precies zo veel beter aan het scherm daarvan?
Verwijderd
hogere resolutie
beter contrast
veel hogere color gamut
betere kijkhoeken
Zo'n beetje alles wat er beter kan zijn is beter bij dat scherm, behalve de prijs dan
Review: http://www.anandtech.com/...macbook-pro-alternative/6
beter contrast
veel hogere color gamut
betere kijkhoeken
Zo'n beetje alles wat er beter kan zijn is beter bij dat scherm, behalve de prijs dan
Review: http://www.anandtech.com/...macbook-pro-alternative/6
Zelfde verhaal, met dien te verstande dat er een geweldig optioneel scherm beschikbaar is/was (het B+RG scherm).Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:01:
Dit brengt me wel aan het twijfelen om misschien toch te wachten op de xps 15 update. Wat is er precies zo veel beter aan het scherm daarvan?
De grote vraag op het moment is welke kwaliteit het optionele FHD scherm van de nieuwe XPS 17 heeft.
Verwijderd
Mijn probleem is dat ik er dan gelijk 3d bij moet kopen, terwijl ik dat toch niet ga gebruiken
of zelf een goed FHD panel er in zetten.Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:10:
Mijn probleem is dat ik er dan gelijk 3d bij moet kopen, terwijl ik dat toch niet ga gebruiken
Verwijderd
Dat zelf inbouwen was niet van plan, is me een beetje te tricky. De meerprijs van dat full hd scherm op de xps 17 is overigens 235 euro en bij de xps 15 is full hd scherm ook 200 euro meerprijs, wat dat betreft scheelt het niet heel veel.
Maar die meerprijs vind ik alsnog een beetje te veel van het goede aangezien ik met mezelf een max budget van rond de 900 had afgesproken.
Zijn er in deze prijsklasse al sandy bridge modellen die zich met de xps 17 kunnen meten qua prestaties en voorzien zijn van een goed scherm?
Maar die meerprijs vind ik alsnog een beetje te veel van het goede aangezien ik met mezelf een max budget van rond de 900 had afgesproken.
Zijn er in deze prijsklasse al sandy bridge modellen die zich met de xps 17 kunnen meten qua prestaties en voorzien zijn van een goed scherm?
Verwijderd
Nee, de xps 15 is met ruime afstand de goedkoopste, de volgende goedkoopste kandiaat met een goed scherm is de macbook 13" voor €999 (en dan mis je nog een hoge resolutie).
Met dit budget is het heel simpel: de xps 15, of geen goed scherm. Volgens mij past hij nog net in je budget:
Ik_ben_Mark3 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 3" met de kortingsbon erbij. Je mist dan echter wel een betere GPU.
Al zijn de GT420m en de GT550m feitelijk dezelfde kaart, overklokken die hap
Edit: sterker nog, de xps 17 is zelfs met 3d scherm de goedkoopste 17" met full-hd in de pricewatch, hij is zelfs goedkoper dan de vaio F13
Met dit budget is het heel simpel: de xps 15, of geen goed scherm. Volgens mij past hij nog net in je budget:
Ik_ben_Mark3 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 3" met de kortingsbon erbij. Je mist dan echter wel een betere GPU.
Al zijn de GT420m en de GT550m feitelijk dezelfde kaart, overklokken die hap
Edit: sterker nog, de xps 17 is zelfs met 3d scherm de goedkoopste 17" met full-hd in de pricewatch, hij is zelfs goedkoper dan de vaio F13
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2011 15:34 ]
Verwijderd
Dan moet ik natuurlijk ook weer inleveren op de cpu, van i7 naar de i5, ik neem aan dat dit ook wel een aardig prestatieverlies oplevert.
Ik zou zelf sowieso wachten op sandy bridge xps 15's voordat ik deze zou overwegen, maar dat schijnt niet lang meer te duren.
Ik zou zelf sowieso wachten op sandy bridge xps 15's voordat ik deze zou overwegen, maar dat schijnt niet lang meer te duren.
De xps is prijzig ja ... maar als je voor de gein is gaat vergelijken voor wat je ervoor krijgt is het nog best tedoen.Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:29:
Dat zelf inbouwen was niet van plan, is me een beetje te tricky. De meerprijs van dat full hd scherm op de xps 17 is overigens 235 euro en bij de xps 15 is full hd scherm ook 200 euro meerprijs, wat dat betreft scheelt het niet heel veel.
*voor de gein is bij de mediamarkt gekeken (slecht voorbeeld) dichtstbijzijnde was 700 euro meer met iets slechtere specificaties
Verwijderd
De xps is helemaal niet prijzig, Het is met afstand de goedkoopste laptop met een GPU die in het lagere high-end segment zit. Zeker als je de wat exotischere configs gaat nemen ben je veel goedkoper uit dan bij de andere bekende merken.
Verkeerde verwoording inderdaad.Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:54:
De xps is helemaal niet prijzig, Het is met afstand de goedkoopste laptop met een GPU die in het lagere high-end segment zit. Zeker als je de wat exotischere configs gaat nemen ben je veel goedkoper uit dan bij de andere bekende merken.
"het blijft veel geld ?"
Maar tot nu toe ben ik nog geen vergelijkbare tegengekomen voor de zelfde prijs of lager.
Dus zeker wel interessant om te overwegen als je het nodig denkt te hebben.
Verwijderd
Overigens interessant feitje voor degenen die een backlit toetsenbord willen hebben en dit niet online kunnen selecteren. Als je contact opneemt met dell via email kun je deze optie wel krijgen, hetzelfde geld voor een ssd schijf.
Kan hier nou een tweede hdd in? Dus ssd voor os en de 500/640gb voor andere zaken?
kun je via telefoon een kortingscode gebruiken?
(ik zou zowiso via telefoon moeten bestellen want ik krijg dit te zien: "The selection - Silver Anodized Aluminum Cover is incompatible with LCD" als ik het betere scherm selecteer
)
wat raden jullie verder aan/af aan deze configuratie?
Via telefoon te bestellen?
(ik zou zowiso via telefoon moeten bestellen want ik krijg dit te zien: "The selection - Silver Anodized Aluminum Cover is incompatible with LCD" als ik het betere scherm selecteer

wat raden jullie verder aan/af aan deze configuratie?
- 2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz
- Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Nederlands
- Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen
- Microsoft® Office Starter 2010 – Nederlands
- 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
- Geen Accidental Damage-support bewerken
- DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
- McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
- 17.3 FHD 3D WLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
- 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
- DVD+/-RW (DVD, CD read and write)
- 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
- 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Graphics Card - 3D Capable
- 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
- Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
- Backlit toetsenbord?

- SSD
- 8gb RAM extra, maar niet voor €600!
Via telefoon te bestellen?
Je kunt ook je configuratie in je mandje plaatsen. Daarna bel je met Dell en laat een verkoper de configuratie in je mandje aanpassen.
Verwijderd
@ dries007
Je kunt sowieso mailen waarna de mensen van Dell een offerte opstellen met backlit toetsenbord erbij. Waarschijnlijk kan dit ook via de telefoon, maar dat durf ik niet te zeggen.
Je kunt sowieso mailen waarna de mensen van Dell een offerte opstellen met backlit toetsenbord erbij. Waarschijnlijk kan dit ook via de telefoon, maar dat durf ik niet te zeggen.
Bij Dell USA kun je dual-drive configuraties kiezen.Aakab schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 19:05:
Kan hier nou een tweede hdd in? Dus ssd voor os en de 500/640gb voor andere zaken?
de xps17 heeft 2 slotenAakab schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 19:05:
je kan bellen om tevragen of ze daar meer mogelijkheden hebben.
je kan het zelf doen ... wat volgens de handleidingen en ervaringen(hier) zeer makkelijk is
of dat echt zo is
Is dit al ergens bekend?guapper schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:06:
Zelfde verhaal, met dien te verstande dat er een geweldig optioneel scherm beschikbaar is/was (het B+RG scherm).
De grote vraag op het moment is welke kwaliteit het optionele FHD scherm van de nieuwe XPS 17 heeft.
Dat vind ik dus ook! Ik zit helemaal niet te wachten op die rommel...Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:10:
Wat ik me wel afvraag:
Wat is het verschil tussen het full hd scherm in de XPS 17 en het full hd scherm in de XPS 15???
Ik begrijp dat XPS 17 3d ondersteunt, maar daar heb ik helemaal niets aan, het gaat me om de prestaties van het scherm zelf... Is daar al meer over bekend? Of is hij in de USA ook nog niet uitgeleverd en moeten we een maand wachten voor een antwoord hierop?
[ Voor 5% gewijzigd door BlakHawk op 24-02-2011 08:57 ]
Gisteren heb ik de xps17 met i7-2630m processor besteld. Verder helemaal standaard (dus geen full-hd, was mij te duur tov de laptop, en is niet echt nodig). Maar wel het betere wlan-kaartje met blue-tooth voor 5 euries. Kreeg de melding dat hij op of voor 23 maart geleverd wordt... pffffffff... wat duurt dat nog lang. Waarom is er de melding dat de processoren op 14 februari weer geleverd werden aan Dell, terwijl de eerste echt levering naar de klant pas rond de 20ste maart beginnen? Doet Dell er een maand over om die processoren in de laptop te krijgen? :-)
Waarschijnlijk was die eerste batch processoren op 14 februari nog klein en met als doel essentiële testen nog eens door te voeren. De productie van Intel zal wel niet van de ene dag op de andere weer op maximaal niveau draaien en er wordt niet alleen aan Dell geleverd.wagt schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:01:
Gisteren heb ik de xps17 met i7-2630m processor besteld. Verder helemaal standaard (dus geen full-hd, was mij te duur tov de laptop, en is niet echt nodig). Maar wel het betere wlan-kaartje met blue-tooth voor 5 euries. Kreeg de melding dat hij op of voor 23 maart geleverd wordt... pffffffff... wat duurt dat nog lang. Waarom is er de melding dat de processoren op 14 februari weer geleverd werden aan Dell, terwijl de eerste echt levering naar de klant pas rond de 20ste maart beginnen? Doet Dell er een maand over om die processoren in de laptop te krijgen? :-)
Allemaal factoren waarmee je rekening moet houden. En Dell hanteert meestal de strategie van een marge in te rekenen bij de schatting van de levering. Kan dus heel goed zijn dat je het tot een week vroeger krijgt ofzo..
Laten we gewoon blij zijn dat het hele SB-chipset-probleem de productie bij intel nog niet teveel heeft vertraagd en we niet tot april moesten wachten!
Verwijderd
Hou dit topic in de gaten:dfrenner schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 08:54:
Wat ik me wel afvraag:
Wat is het verschil tussen het full hd scherm in de XPS 17 en het full hd scherm in de XPS 15???
Ik begrijp dat XPS 17 3d ondersteunt, maar daar heb ik helemaal niets aan, het gaat me om de prestaties van het scherm zelf... Is daar al meer over bekend? Of is hij in de USA ook nog niet uitgeleverd en moeten we een maand wachten voor een antwoord hierop?
[Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops
Het eerste wat ik ga doen als iemand een het 3d scherm in zijn bezit heeft is vragen of hij even een logje kan posten
Thnx, dat zal nog wel even gaan duren, gezien de te verwachten levertijden...Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:20:
Hou dit topic in de gaten:
[Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops
Het eerste wat ik ga doen als iemand een het 3d scherm in zijn bezit heeft is vragen of hij even een logje kan postenDan weten we meteen grofweg de kwaliteit van het scherm.
Toen ik belde vandaag werd me klaar en duidelijk verteld dat het backlit toetsenbord alleen in de VS verkrijgbaar is en niet in Europa. Hangt het af van wie je aan de lijn krijgt ofzo?
Ik kan niet wachten tot ik de kwaliteit te weten kom van het additionele scherm, FHD en 3d. Kom van de vostro 1700 met WUXGA en kan eigenlijk niet meer terug gaan in resolutie qua gewenning 
Hoe zat het eigenlijk met het voordeel wanneer je kiest voor een i5 ipv een i7? Ik d8 dat ik had gelezen dat de i5 in turbo sneller ging dan de i7, is dat nog steeds zo?
Ik twijfel dus nog tussen een quadcore en duo core
Hoe zat het eigenlijk met het voordeel wanneer je kiest voor een i5 ipv een i7? Ik d8 dat ik had gelezen dat de i5 in turbo sneller ging dan de i7, is dat nog steeds zo?
Ik twijfel dus nog tussen een quadcore en duo core
Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"
Verwijderd
ook ik heb vanmiddag gebeld, maar volgens de aardige (vlaamse) dame, was het backlit alleen in de US of A verkrijgbaar, helaas
ach zonder verlichte toetsjes is het ook leuk
Nieuwe opties bij de XPS17 NL
NVIDIA ® 3D Vision Active Shutter Glasses [€ 119,00]
1GB NVIDIA® GeForce® GT 550M Graphics Card - 3D Capable [meerprijs € 35,00]
Backlit US/Internationaal Qwerty toetsenbord meerprijs € 0,00
Overigens was de 550M tot gisteren inclusief, nu dus meerprijs...!
dat van die 3D ondersteuning zal een foutje geweest zijn. Van de andere kant is het wel lekker dat het backlit keyboard gratis is! Dat zal voor iedereen een verassing zijn, incl. de verkoop medewerkers.polpol schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:48:
Nieuwe opties bij de XPS17 NL
edit: zou dat toetsenbord nou een intern toetsenbord zijn, of krijg je het er los bij geleverd??
[ Voor 7% gewijzigd door guapper op 24-02-2011 22:58 ]
Ik heb vanmiddag de Dell technische support gebeld met de vraag: Welke RAM Modules merk/type worden ondersteund voor de L701x.
Eerst zegt die gast: DDR3.
ik zeg: Ja dat weet ik. maar ik heb hier 2 merken voor me en ik vroeg me af of die ondersteund worden.
Zegt hij weer: maximaal 16 GB.
Ik begin een beetje geïrriteerd te raken. Vraag nog eens nu met specifiek even stil staan bij de woorden merk en type.
Komt hij terug: Sorry meneer maar alle upgrades buiten Dell worden niet ondersteund...
aaaaaaaah
daar word je toch gek van....
Nou is mijn vraag: Heeft iemand ervaring met upgraden van de RAM modules in de XPS 17. Wil eigenlijk 2x 4GB erbij prikken zodat ik 12 GB in totaal krijg.
Zat te denken aan: pricewatch: OCZ DDR3 PC3-10666 SODIMM of pricewatch: Corsair CM3X8GSDKIT1066
Bedankt!
Eerst zegt die gast: DDR3.
ik zeg: Ja dat weet ik. maar ik heb hier 2 merken voor me en ik vroeg me af of die ondersteund worden.
Zegt hij weer: maximaal 16 GB.
Ik begin een beetje geïrriteerd te raken. Vraag nog eens nu met specifiek even stil staan bij de woorden merk en type.
Komt hij terug: Sorry meneer maar alle upgrades buiten Dell worden niet ondersteund...
aaaaaaaah
Nou is mijn vraag: Heeft iemand ervaring met upgraden van de RAM modules in de XPS 17. Wil eigenlijk 2x 4GB erbij prikken zodat ik 12 GB in totaal krijg.
Zat te denken aan: pricewatch: OCZ DDR3 PC3-10666 SODIMM of pricewatch: Corsair CM3X8GSDKIT1066
Bedankt!
Ja, fraai is dat hé.
Hij zal vast wel bereid zijn om je die RAM latjes zelf te verkopen voor een flinke zak geld, maar om je de juiste weg wijzen bij de concurrent voelt ie zich te goed...
Hij zal vast wel bereid zijn om je die RAM latjes zelf te verkopen voor een flinke zak geld, maar om je de juiste weg wijzen bij de concurrent voelt ie zich te goed...
Verwijderd
Bij mij waren er twee keuzes mogelijk met backlit nl: QWERTY US international of AZERTY Frans...Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:14:
ook ik heb vanmiddag gebeld, maar volgens de aardige (vlaamse) dame, was het backlit alleen in de US of A verkrijgbaar, helaas
Maar nu lees ik dat het er al standaar bij zit...
Ik heb nog geprobeerd om mijn order aan te passen aangezien de backlit toetsenbord nu gratis aangeboden wordt. Maar aanpassen kan niet, dan moet ik de order cancelen en opnieuw aanmaken. Maar dan kom ik alsnog duurder uit ivm de intel6230 kaart die nu 20 euro duurder is (ook in NL dus). En die vind ik belangrijker. Dus toch maar zo laten.
Morgen zal er wel gratis een extra harde schijf van 1TB bijgeleverd worden ofzo, maar dan is een scherm een optie geworden :-)... ze weten idd niet wat ze willen.
Morgen zal er wel gratis een extra harde schijf van 1TB bijgeleverd worden ofzo, maar dan is een scherm een optie geworden :-)... ze weten idd niet wat ze willen.
Mijn keuze was woensdag 1348 euro en nu 1520 eurowagt schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:29:
Ik heb nog geprobeerd om mijn order aan te passen aangezien de backlit toetsenbord nu gratis aangeboden wordt. Maar aanpassen kan niet, dan moet ik de order cancelen en opnieuw aanmaken. Maar dan kom ik alsnog duurder uit ivm de intel6230 kaart die nu 20 euro duurder is (ook in NL dus). En die vind ik belangrijker. Dus toch maar zo laten.
Ik bestel zakelijk en dit is het gevolg:
Zoek de verschillen met hierboven:dfrenner schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:42:
Onderdelen
Legitieme Windows® 7 Ultimate 64 BIT – Nederlands
3 jaar Next Business Day Hardware Support
17.3 FHD 3D WLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 \[2 x 2.048]
DVD+/-RW (DVD, CD read and write)
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Graphics Card - 3D Capable
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Silver Anodized Aluminum Cover
Intern toetsenbord - US/Internationaal (qwerty)
1347.90 exclusief btw
Onderdelen
Legitieme Windows® 7 Ultimate 64 BIT – Nederlands
3 jaar Next Business Day Hardware Support
17.3 FHD 3D WLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
DVD+/-RW (DVD, CD read and write)
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Graphics Card - 3D Capable
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Silver Anodized Aluminum Cover
Nu 1520 euro exclusief BTW via midden en klein bedrijf....
was er afgelopen week niet een hele goede actie voor de 3 jaar NBD garantie? Daar lijkt het in te zitten. Klopt ook wel qua prijsverschil.
Waarom is de standaard xps17 met 3gb 55m videokaart in duitsland 80 euro goedkoper en krijg je ook nog een gratis update naar 640 GB harddisk?
En waarom kost hij voor de thuismarkt dan 1634 euro???guapper schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:41:
was er afgelopen week niet een hele goede actie voor de 3 jaar NBD garantie? Daar lijkt het in te zitten. Klopt ook wel qua prijsverschil.
Daar zit ook geen gratis NBD support bij.
Dus inclusief BTW kost hij 1634 via de thuis markt.
En zodra je de laptop zakelijk bestelt kost hij 1520 euro exclusief BTW...
Dus zakelijk wordt je hard genaaid!
Al denk ik dat ze de standaard optie gewoon weggehaald hebben om zakelijk een i7 te bestellen en dat dat het probleem is. Ik moet nu een i5 aanklikken aanpassen naar i7. Dat is altijd duurder. Maar de standaard i7 is wel beschikbaar in de thuismarkt...
Ik ga proberen de thuismarkt prijs zakelijk te bestellen. Andersom heb ik dat ook wel eens voor elkaar gekregen. Ze pakten toen de zakelijke prijs en deden daar 19% BTW op.
[ Voor 15% gewijzigd door BlakHawk op 25-02-2011 11:06 ]
Verwijderd
Moet lukken, heb ik ook zo verkregen. Zelfs met kortingsbonnen en al erin. (wel geen epp natuurlijk)dfrenner schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:05:
[...]
Ik ga proberen de thuismarkt prijs zakelijk te bestellen.
Gewoon winkelmandje consumenten in detail met kortingen afdrukken als pdf en opsturen met de vraag op basis hiervan een zakelijke offerte op te stellen..
Verwijderd
zojuist weer gebeld met dell, en ze kunnen het nu regelen voor, 0 extra euro voor een backlit toetsenbord :D:D
Dit topic is gesloten.