[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 79.095 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:12:
zojuist weer gebeld met dell, en ze kunnen het nu regelen voor, 0 extra euro voor een backlit toetsenbord :D:D
polpol schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:48:
Backlit US/Internationaal Qwerty toetsenbord meerprijs € 0,00
echt :+ xD sorry moest even.

Hoop dat als de nieuwe xps17 wat ouder is er wat meer actie's komen :P zoals bij de vorige xps :P want nu is het nog niet veel ... >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn bericht was meer in de richting van wagt dat het geen extra geld kost om je bestelling te wijzigen, althans bij mij niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-03-2024
Zucht... ik heb de laptop (met 3GB 555M geannuleerd, om toch voor de 550M 1GB te gaan. Scheelt toch ffies 100 euro. Nu wil ik de engelse versie van windows, maar ik krijg dan incompatibiliteitsproblemen met de documentatie?!? Welke dodo heeft daar nu een link tussen gemaakt. Maar goed ik wil het telefonisch aanpassen, doen ze moeilijk over de kortingscode. Ze willen dan maximaal 2% korting geven ipv 5%. Waarom? Waarom uberhaupt een kortingscode? Waarom niet standaard die korting? En de chat doet het ook al niet, dus dat wordt de nederlandse versie accepteren. Helaas. Niet echt goede service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rundfunk rudi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 15:12
Gkomega schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:58:
Ik heb vanmiddag de Dell technische support gebeld met de vraag: Welke RAM Modules merk/type worden ondersteund voor de L701x.

Eerst zegt die gast: DDR3.
ik zeg: Ja dat weet ik. maar ik heb hier 2 merken voor me en ik vroeg me af of die ondersteund worden.
Zegt hij weer: maximaal 16 GB.
Ik begin een beetje geïrriteerd te raken. Vraag nog eens nu met specifiek even stil staan bij de woorden merk en type.
Komt hij terug: Sorry meneer maar alle upgrades buiten Dell worden niet ondersteund...
aaaaaaaah :@ daar word je toch gek van....

Nou is mijn vraag: Heeft iemand ervaring met upgraden van de RAM modules in de XPS 17. Wil eigenlijk 2x 4GB erbij prikken zodat ik 12 GB in totaal krijg.

Zat te denken aan: pricewatch: OCZ DDR3 PC3-10666 SODIMM of pricewatch: Corsair CM3X8GSDKIT1066

Bedankt!
Tja irritant altijd.. overigens kost 4 gb DDR3 ram (XPS compatible ;) ) bij dell 53 e incl verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
@GKHendri. Bij mij was hij volgens hun te ver in de bestelling. Ik heb hem nu helemaal geannuleerd, om de videokaart aan te passen, en toen wel een backlit toetsenbord genomen. Uiteindelijk komen we er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
@GKHendri Bij het aan laten passen van een order vervalt de 5% korting? Dat is tenminste wat ze zeggen. Dus in dat geval is een aanpassing niet kostenloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
Zo... had ff een chat met een Dell medewerker... maar daar werd ik niet vrolijk van:

02/25/2011 01:48:05PM Agent: "als u wilt ik kan u helpen maar de 5% vervalt"
02/25/2011 01:48:12PM Agent: "anders doet u dan online"
02/25/2011 01:48:54PM Wagt : "Raar hoor... De discussies die je met de klant hebt kost meer dan die 5%. Jullie lijken wel een echt bedrijf.. hahaha"
02/25/2011 01:50:45PM Agent: "ik dank u voor uw begrip"
02/25/2011 01:50:52PM Agent: "goedendag"
02/25/2011 01:50:53PM Wagt : "5% is een te hoog bedrag voor de engelse versie. Ik download wel een illegale versie van internet, en geef aan dat Dell niet echt behulpzaam was als ze erom vragen :-)"
02/25/2011 01:51:21PM Agent: "helaas wij doen onze best voor onze klanten"
02/25/2011 01:51:22PM Wagt : "Begrip?"
02/25/2011 01:51:36PM Agent: "in holland spreekt iedereen nederlands"
02/25/2011 01:51:44PM Agent: "goedendag"
02/25/2011 01:51:47PM Beëindigde zitting

En terwijl ik nog wat typ... weg meneer mohammed.

Of was ik ook te onvriendelijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:19
Je vraagt hem om advies wat je bij de buren het beste kan kopen. Dat wordt niet ondersteund, en daar kan ik wel inkomen.

Overigens maakt het merk niet uit, alleen de specificaties. Ik zou het daarom houden op DDR3 geheugen van 1333mhz.

Of je besteld het geheugen los bij Dell, zoaals Radio Rudi hierboven al aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De i7-2720QM en hoger gebruiken 1600mhz RAM, let daar ook op.

En als je slim bent download je zelf een engelse versie en installeer je die legaal met de licentie die je erbij krijgt. Of doe gewoon dit: [Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wagt als je het email adres wilt hebben voor de meid die het bij dell voor mij voor 0 euro heeft geregeld dan moet je me een pm sturen, ik heb zojuist mijn nieuwe bestelling binnen en het is voor 0 euro gelukt !!111!!!

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 06:15

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 15:41:
De i7-2720QM en hoger gebruiken 1600mhz RAM, let daar ook op.
1600? geen 1333? Dat zijn nl degene welke bij Dell zelf aan te schaffen zijn. Ze hebben daar ook niet de optie om 1600 te selecteren.

[edit]@Darkstone hieronder: duidelijk thanks. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Vae Victis op 25-02-2011 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wellicht is "tot 1600mhz" een betere uitspraak.
http://www.anandtech.com/...l-in-the-mobile-landscape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
nog wat helderder:
de i7-2630qm doet DDR3-1066/1333
de i7-2720qm doet DDR3-1066/1333/1600
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2j4sha9.jpg
bron: intel

[ Voor 4% gewijzigd door guapper op 25-02-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
http://ark.intel.com/Compare.aspx?ids=43122,50067,

Deze is ook wel leuk om tezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zegt vrij weinig, het aantal GHZ zegt geen drol als je het over verschillende architecturen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
guapper schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 20:10:
nog wat helderder:
de i7-2630qm doet DDR3-1066/1333
de i7-2720qm doet DDR3-1066/1333/1600
[afbeelding]
bron: intel
Alleen heeft hij wel een meerprijs van 180 euro...
Mijn config kwam al op 1600 euro uit...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKnoodle
  • Laatst online: 11:52
Nu ben ik echt aan het twijfelen tussen de 900 en 1080 scherm.
Lees overal dat de standaard 900 scherm hele slechte viewing angle heeft.
En nu lees ik dat de 1080 scherm ook last heeft van slechte viewing angles en dat je ook moet zoeken naar de 'sweet spot'. http://www.pcadvisor.co.u...ndex.cfm?reviewid=3262447

Ik zit nu dus met de vraag is het echt de moeite waard om te upgraden voor 235 voor de FHD 3D plus 40 voor de 3D capable videokaart?
Ik heb sowieso mijn twijfels over 3D, maar €275,- meer betalen voor een FHD met ook slechte viewing angles?
Sta op het punt om deze laptop te bestellen... maar met welke scherm???! :?

Of dan toch maar wachten voor de xps15 update met de FHD scherm die wel goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou niet vertrouwen op een of andere "review" van 1 pagina, ik ken tweakers die betere reviews in elkaar gooien.

Bovendien, lage kijkhoeken zijn inherent aan de TN techniek. Met de uitspraak "slechte kijkhoeken" ben je er nog niet: dat heeft elk scherm namelijk. Wacht gewoon de goede reviews af.

Je kan ook het 900p scherm nemen, en voor €100 een B173HW01 v4 erin zette, deze is precies even goed als het b+rg scherm uit de xps 15.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gezien het prijskaartje van het 1080p scherm
en de ervaringen van de dell schermen welke als upgrade kunnen worden bijgekocht in het algemeen
denk ik niet dat het een slecht scherm kan zijn, het zal mij iig verbazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
dfrenner schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 12:07:
[...]

Alleen heeft hij wel een meerprijs van 180 euro...
Mijn config kwam al op 1600 euro uit...
Erg typerend voor Dell ook weer. In de US van A kost dezelfde upgrade $ 30,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
Ik wil in de nabije toekomst een nieuwe laptop kopen waar ik hem voor de onderstaande zaken ga gebruiken:
- surfen, films bekijken, muziek luisteren, office achtige zaken
- Software ontwikkeling
- gamen (af en toe)

Mijn eisen aan een laptop zijn:
- moet zonder problemen het bovenstaande zaken met gemak aan te kunnen
- Laptop hoeft niet de meest zware games met constante framerate aan te kunnen. ik ben blij als de laptop
games als starcraft 2, left 4 dead 2, bullet storm, crysis etc met gemak aan kan
- Ik zal de laptop voornamlijk thuis gebruiken (af en toe in de woonkamer, slaapkamer etc) en zal hem zelden buiten huis gaan gebruiken)

Mijn oog is gevallen op Dell xps17 en voor 1060 euro voor de onderstaande config:

KLEUR KEUZE Silver Anodized Aluminum Cover
PROCESSOR 2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Engels
SYSTEM RECOVERY Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Office Starter 2010 – Nederlands
SERVICES EN SUPPORT 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
ACCIDENTAL DAMAGE-BESCHERMING Geen Accidental Damage-support
DATASAFE ONLINE BACK-UP DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
LCD-SCHERM 17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
GRAFISCHE KAART 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Graphics Card
GEHEUGEN 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
HARDE SCHIJF 640 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
OPTISCH(E) STATION(S) DVD+/-RW (DVD, CD read and write)
TOETSENBORD Backlit US/Internationaal Qwerty toetsenbord
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
TV-TUNER TvTuner niet inbegrepen

Dit lijkt mij een hele goede deal toch? of zijn er andere soorten laptops aanwezig met beter config / prijs aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Software ontwikkelen is wellicht de taak waarbij je het meeste hebt aan een overvloed aan pixels. Het is misschien boven je budget, maar ik zou zeker investeren in het full-hd scherm of evt een extern scherm erbij. Voor meer info zie [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKnoodle
  • Laatst online: 11:52
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 14:30:
Ik zou niet vertrouwen op een of andere "review" van 1 pagina, ik ken tweakers die betere reviews in elkaar gooien.

Bovendien, lage kijkhoeken zijn inherent aan de TN techniek. Met de uitspraak "slechte kijkhoeken" ben je er nog niet: dat heeft elk scherm namelijk. Wacht gewoon de goede reviews af.

Je kan ook het 900p scherm nemen, en voor €100 een B173HW01 v4 erin zette, deze is precies even goed als het b+rg scherm uit de xps 15.
Bedankt voor je reactie!
Ik denk dat ik voor de standaard scherm ga en dan later de AUO scherm erin laat zetten.
Heb veel gezocht over die type scherm en er wordt alleen maar met lof over gesproken.
Maar is het met 100% zekerheid dat ie erin past... qua kabeltjes en verlichting etc..? (xps=wled & AUO b+rg)
En je hebt een prijs van €100,-.... mag ik vragen waar je die vandaan kan halen?
Er wordt wel eentje verkocht voor €130,- incl. verzenden maar vanuit Engenland.

Monteren gaat mij niet lukken denk ik dus ben ik van plan om het erin te laten zetten voor ongeveer €50-75
Dus bij elkaar opgeteld zit ik dan rond de €200,- dat is alsnog 75 goedkoper en dan weet ik zeker dat ik goed zit met mijn schermpie. :*)
(3D kan me geen worst schelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

HKnoodle schreef op zondag 27 februari 2011 @ 03:06:

Maar is het met 100% zekerheid dat ie erin past... qua kabeltjes en verlichting etc..? (xps=wled & AUO b+rg)
En je hebt een prijs van €100,-.... mag ik vragen waar je die vandaan kan halen?
Er wordt wel eentje verkocht voor €130,- incl. verzenden maar vanuit Engenland.
Ik heb vorige week de AUO v4 erin gezet. Binnen 20 minuten, waarvan de meeste tijd ik bezig ben geweest om die kleine schroefjes uit het frame te schroeven (met een iets te grote schroevendraaier).

En wat een verschil. Geweldige kleuren (het standaard scherm heeft een soort grijze/blauwe waas), goede kijkhoek. Bij het standaard scherm zat ik constant heen en weer te wiegen met mijn hoofd om het gedeelte van het scherm waar ik naar kijk goed qua kleuren te krijgen.
Ook de letters zijn scherper. Zeker zwart op wit ziet er strak uit.
Voor mij was de slechte kwaliteit van het 900 scherm de reden om het te vervangen, maar nu ik FHD gebruik is dit ook wel een voordeel. De extra ruimte op je desktop en in applicaties is voor mij net wat beter. Maar dat is persoonlijk.

Ik heb nu echt het idee dat de XPS af is.

Ik heb het scherm uit Engeland en in totaal kostte mij dit 137 euro (incl verzendkosten).

Wil je ook zo'n scherm dan kan ik je dus de persoon aanraden bij wie ik 'm heb besteld. Deze is betrouwbaar en kan van te voren het scherm testen op dode pixels.

Stuur dan een email naar

Lee Barlow
Kuzotronic
barlow00@googlemail.com

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2022
caspercornege schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:06:
@evdv Er zou vandaag een monteur langskomen. Nu had Dell echter niet de onderdelen geleverd aan Getronix... Dus kreeg vanochtend zo'n dame aan de lijn die zegt dat ze niets hebben ontvangen. Nou lekker is dat! Dag vrijgenomen om er bij te zijn aangezien niemand anders thuis was, heb ik dit weer! Volgende week word het weer lastig om zo'n afspraak te maken. Ach gelukkig zijn het dingen waar ik mee kan leven voor een klein poosje...
ach....als ik alles op moet schrijven wat ik de afgelopen 2 maanden heb meegemaakt met Dell dan wordt t een boek van 150 bladzijden denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweaker bezoekers,

Ook ik ben toe aan iets nieuws. En aangezien meneer Dell heeft besloten de xps15 nog niet van fatsoenlijke processoren te voorzien zal het wel een xps17 worden.
Maar.... ik wordt niet goed van de keuzes die je moet maken:
allereerst de processor. Aangezien de hoeveelheid power die het ding slurpt niet echt uitmaakt aangezien 99% van de tijd er toch op het lichtnet wordt gewerkt denk ik aan een i7 variant. Wel wil ik virtuele xp machines kunnen draaien. Is vt-x dan voldoende of moet de processor ook vt-d ondersteunen ? Bij meneer microsoft staat een tooltje die je kan draaien om te zien of de virtualisatie werkt, maar dan is het apparaat al aangeschaft.

Ten tweede: de keuze uit de schermen. Aangezien ik nu een inspiron 17 heb met 1920x1200 pixels is de upgrade naar breedbeeld een no brainer. Maar over de kwaliteit wordt heel verschillend gereviewed. Iemand ervaring ?

ten derde: bij de upgrade van het scherm moet er ook een 3d grafische kaart in. Waarom zou iemand de 3gb variant kiezen indien toepassing kantoorwerk en fotobewerking is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xymox schreef op zondag 27 februari 2011 @ 07:56:
[...]

Ik heb vorige week de AUO v4 erin gezet. Binnen 20 minuten, waarvan de meeste tijd ik bezig ben geweest om die kleine schroefjes uit het frame te schroeven (met een iets te grote schroevendraaier).
[..]
Voor meer informatie zie ook http://forum.notebookrevi...-l701x-screen-thread.html.
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 10:37:
Beste tweaker bezoekers,

Ook ik ben toe aan iets nieuws. En aangezien meneer Dell heeft besloten de xps15 nog niet van fatsoenlijke processoren te voorzien zal het wel een xps17 worden.
Wacht gewoon eventjes? Het is niet alsof de xps morgen binnenrolt als je hem vandaag bestelt.
allereerst de processor. Aangezien de hoeveelheid power die het ding slurpt niet echt uitmaakt aangezien 99% van de tijd er toch op het lichtnet wordt gewerkt denk ik aan een i7 variant. Wel wil ik virtuele xp machines kunnen draaien. Is vt-x dan voldoende of moet de processor ook vt-d ondersteunen ? Bij meneer microsoft staat een tooltje die je kan draaien om te zien of de virtualisatie werkt, maar dan is het apparaat al aangeschaft.
ark.intel.com

Je zoekt "vt-d" en "vt-x"
Ten tweede: de keuze uit de schermen. Aangezien ik nu een inspiron 17 heb met 1920x1200 pixels is de upgrade naar breedbeeld een no brainer. Maar over de kwaliteit wordt heel verschillend gereviewed. Iemand ervaring ?
Heb je het over het 900p scherm? Die is niet echt bijzonder, een gewoon cheap standaardscherm welke je ook in asus en acer modellen aantreft. Ik raad zeker de upgrade naar een van de 1080p schermen aan.
ten derde: bij de upgrade van het scherm moet er ook een 3d grafische kaart in. Waarom zou iemand de 3gb variant kiezen indien toepassing kantoorwerk en fotobewerking is ?
Vanwege de patsfactor 8) Maar aan 3GB heb je inderdaad niets.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 12:19
Ik ben aan het kijken naar xps17 met de volgende specs:

Intel® Core™ i5-2540M Processor 2,60 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,30 GHz
LCD-SCHERM 17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900)
GEHEUGEN 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM
HARDE SCHIJF 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde
TOETSENBORD Backlit US/Internationaal Qwerty toetsenbord
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)

Hier heb ik 2 vragen over:

1: de videokaart. Er is ook een keuze voor een 1gb variant. Maar wat is nu de betere keuze?
2: Processor: Deze i5 of toch een i7-2620m?

EDIT:

Deze kwam ik ook nog tegen. Zelfde prijs als bovenstaande. Wat is jullie voorkeur?

PROCESSOR 2e generatie Intel® Core™ i7-2720QM Processor 2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,30Gh
LCD-SCHERM 17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900)
GEHEUGEN 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
HARDE SCHIJF 640 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf

[ Voor 25% gewijzigd door Vibravis op 27-02-2011 11:22 . Reden: Aanvulling :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst even een compliment aan alle posters hier
Ik heb al een eenvoudige XPS voor een van de ouders besteld (internet alleen maar).

Maar ik mag van mij zelf ook een nieuwe.... :P

Even gewacht op de Sandy bridge.
Maar ik loop vast bij de keuze van i5 2520M vs i7-2630QM
Ik doe er veel mee, behalve gamen dat doe ik echt niet.
(internetten, films en evt wat foto en video bewerken uit de camera)

die i5 heeft een hogere snelheid, maar de i7 quadcore.
Ook heeft de i7 4 banken beschikbaar voor het geheugen en de i5 maar 2.
(blijft de vraag wat is het nut is van meer dan 8GB geheugen)

Nog een paar practische vragen waar ik na zoeken nog geen antwoord op heb gevonden.

Bij mijn vostro steekt de 9 cells batterij hinderlijk uit
Is er ook iets anders bij de XPS-17 op is dat eindelijk intern opgelost?
(ik kreeg de indruk dat hij wat dikker is naar onder toe??)

En ik las een enkel postje de de OCZ 120 gb SSD niet zou passen ivm afmetingen?

Kan iemand dat bevestigen.
Wat is het alternatief dan evt. want ik was er eigenlijk uit dat dat de best SSD voor het geld was.

Dank voor jullie tijd alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 13:27:
Allereerst even een compliment aan alle posters hier
Ik heb al een eenvoudige XPS voor een van de ouders besteld (internet alleen maar).

Maar ik mag van mij zelf ook een nieuwe.... :P

Even gewacht op de Sandy bridge.
Maar ik loop vast bij de keuze van i5 2520M vs i7-2630QM
Ik doe er veel mee, behalve gamen dat doe ik echt niet.
(internetten, films en evt wat foto en video bewerken uit de camera)

Nog een paar practische vragen waar ik na zoeken nog geen antwoord op heb gevonden.

Bij mijn vostro steekt de 9 cells batterij hinderlijk uit
Is er ook iets anders bij de XPS-17 op is dat eindelijk intern opgelost?
(ik kreeg de indruk dat hij wat dikker is naar onder toe??)

Wat is het alternatief dan evt. want ik was er eigenlijk uit dat dat de best SSD voor het geld was.

Ik lees even mee aangezien ik op bijna dezelfde processor zit. Waarom jouw keuze voor de i5 2520m en niet de i5 2540m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=35602260,noline]Maar ik loop vast bij de keuze van i5 2520M vs i7-2630QM
volgens de intelsite heeft de i7-2630qm ook 'maar' 2 memory channels met een max memory van 8gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet dat dat uitmaakt, single channel vs dual channel is ook maar 2% performancewist en enkel met een memory bandwidth...

Dat klopt: productreview: OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB review door gertvdijk
Koop alsjeblieft geen OCZ, dat bedrijf naait zijn klanten links en rechts. Koop liever een corsair Force met dezelfde controller, C300 met SATA3 aansluiting, of intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 10:37:
...Waarom zou iemand de 3gb variant kiezen indien toepassing kantoorwerk en fotobewerking is ?
Voor 'normaal' werk heb je inderdaad geen 3Gb aan videomemory nodig.
Echter bij het zwaardere grafische geweld is meer geheugen beter.
Vooral bij applicaties die gebruik maken van CUDA, daarbij wordt de GPU ingezet voor grafische effecten/coderen/filters etc.

Bijvoorbeeld Adobe Premiere Pro CS5 gebruikt CUDA om grafische effecten op video's te versnellen tijdens weergave en bij het transcoden. Zeker bij inzetten van meerdere effecten merk je het verschil duidelijk.

Afhankelijk van het videomateriaal (SD of HD) is dus meer GPU geheugen handig.

Om trouwens CUDA op je XPS te kunnen gebruiken is een simpele hack nodig en meer info kan je hier vinden:

http://forum.notebookrevi...read-248.html#post7161807

[ Voor 12% gewijzigd door Xymox op 27-02-2011 15:36 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar die 3GB is voor het grootste gedeelte buzz, in de pricewatch staan niet eens kaarten met 3GB, en 4GB is alleen voorbehouden aan de asus ares van €900... De gemiddelde consument heeft helemaal niets aan 3GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Is die 3GB videogeheugen van het type DDR3 of DDR5 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GDDR3, GDDR5 zou concurreren met de alienware lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Nut :P nou adobe cs5 kan volledig gebruik maken van een quadcore >_< en bij die cores heeft het systeem ook werkgeheugen nodig per core :P
En aangezien adobe cs5 ram eet als maaltijd zo ongeveer... :P

Verdere applicaties weet ik niet hoeveel baat ze hebben bij meer werkgeheugen.

Volgens intel als je de oude /nieuwe vergelijkt kunnen ze allebei max 8 aan.
Terwijl er op de oude xps17 4 sloten waren waar maximaal 16gb opkon...

Aantal pagina's terug had iemand het over 12 gb in xps 17 waar hij baat van had... >_<

Haal ik verschillende geheugens door elkaar of bedoelden ze wel ram geheugen bij intel :S

xps 17: max 16gb(4x4gb) ram?
intel i7 quadcore (8gb ?)
intel i7 sandybridge quadcore (8gb?)

Volgens mij maak ik een gedachtenfout of mis ik iets :P iemand die wel precies weet hoe het zit :P
Niet belangrijk maar ben nieuwsgierig geworden >_<
bij de upgrade van het scherm moet er ook een 3d grafische kaart in. Waarom zou iemand de 3gb variant kiezen indien toepassing kantoorwerk en fotobewerking is ?
Voorlopig denk ik dat mensen de 3d variant nemen om het fullhd scherm te krijgen :P en niet zo zeer vanwege het feit dat het 3d is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit dual channel in, maar je kan ook met een chippie 2 DIMM's per kanaal gebruiken. Uiteraard moeten er dan wel 4 fysieke sloten aanwezig zijn...

Volgens de dell site kan er 16GB in, Maar ik kan niet vinden of ze daarmee 4x4 of 2x8 bedoelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
uit de intel i7 mobile specs (pag. 23) (PDF):

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/1zywv4o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar word ik weinig wijzer van. Dat er 8GB per DIMM word ondersteund wisten we al lang. Het gaat erom of er 2 of 4 DIMM sloten aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:02

Xeo

Ik denk dat het mogelijk is om 4 Dimms te gebruiken. Dit baseer ik op de configurator die aan geeft dat er 4X 4096MB wordt geplaatst als men kiest voor de laptop met 16GB geheugen.

Nu ga ik er gemakshalve vanuit dat deze informatie klopt. :+

Hoop t in ieder geval van wel, want ik was van plan er 12GB geheugen in te stoppen, wat op zich wel handig is als je een paar VM's wilt draaien...

[ Voor 23% gewijzigd door Xeo op 27-02-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Dat leek me te voor de hand liggend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xeo schreef op zondag 27 februari 2011 @ 18:58:
Ik denk dat het mogelijk is om 4 Dimms te gebruiken. Dit baseer ik op de configurator die aan geeft dat er 4X 4096MB wordt geplaatst als men kiest voor de laptop met 16GB geheugen.
Welke configurator praten we hier over ? Qua opties bij de dell die onder 'XPS7 nieuw' staan is echt 8Gb ( 2x 4096 de max)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Hej, dat viel me ook net op: meer dan 8GB RAM komt pas in beeld wanneer je de upgradde naar 3D capable videokaart aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee inderdaad, wanneer ik de 3d capable grafische kaart selecteer komt er een optie van 4x4GB bij, die anders is verborgen. kost wel 900 euries....

Waarschijnlijk voegt de grafische kaart meer toe dan enkel een andere kabel. Even kijken of de chat het fatsoenlijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
*hoopt persoonlijk dat het marketing truc is*

zou beetje rot zijn als je per se de 3d kaart+beeldscherm (1 kan niet zonder ander.. ) erbij moet nemen...
Als je later je werkgeheugen wilt aanvullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, de chat is stuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom zou vandaag anders zijn darkstone?? lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gerucht ging dat de chat draaiende werd gehouden door Indiërs. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 14:35
Heren, ik heb dit eerder ook al gemeld. Ik heb het tijdens een chat sessie gevraagd. Mohammed (volgens mij is hij de enige die de chat draaiende houdt..), gaf aan dat je ook bij de niet-3d versie later tot 16gb erin kan prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
voor dat soort info kun je (volgens mij) beter contact opnemen met een NL of BE verkoper lijkt me. Die zijn iets beter uitgerust om configuratie vragen te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:10
Xymox schreef op zondag 27 februari 2011 @ 07:56:
[...]

Ik heb nu echt het idee dat de XPS af is.
Ik heb het scherm uit Engeland en in totaal kostte mij dit 137 euro (incl verzendkosten).

Wil je ook zo'n scherm dan kan ik je dus de persoon aanraden bij wie ik 'm heb besteld. Deze is betrouwbaar en kan van te voren het scherm testen op dode pixels.

Stuur dan een email naar

Lee Barlow
Kuzotronic
barlow00@googlemail.com
ik heb ook een scherm bij hem opgehaald, en petje af, ik heb nooit zo'n goede service gehad, ik woon zelf in de buurt van Manchester, ik kon bij hem langs komen, hij teste het scherm voor dode pixels, monteerde em in mijn laptop, zette een kop koffie voor me en dat alles voor £100. en het verschil... we hadden voor de swap mijn xps en de zijne naast elkaar gezet met een paar voorbeeld foto's.. het verschil! Ik heb echt £100 pond goed besteed :)

[ Voor 46% gewijzigd door The_Butler op 27-02-2011 22:10 ]

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Bedankt voor de prijsinfo. Ik volg het topic bij de buren ook al een poosje en vroeg me af wat de kosten waren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

$70 + $80 verzendkosten of iets dergelijks, de prijs valt in grote hoeveelheden echt enorm mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ik zie het echt niet zitten om €275,- te gaan betalen voor een FHD panel, zeker niet als er geen specs of goede review beschikbaar is.
Een config met het standaard panel en dat vervangen voor FHD is dan de enige potie die over blijft.

Maar vooralsnog twijfel ik nog steeds tussen 15 en 17.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij bent niet echt van de overhaaste beslissingen, ik zag je een jaar geleden ook al twijfelen over de aanschaf van een xps 16. Een half jaar geleden was dat opeens een vaio F waar ik overigens steeds meer klachten over lees..

Misschien word het tijd de knoop eens door te hakken? Of eigenlijk, waar wacht je in hemelsnaam op, Ivy Bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
ja, lach maar.

Probeer je eens voor te stellen dat ik op zoek ga naar een huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik ben voor de XPS 17 gegaan, kosten: 864 incl. verzending via Dell.

Reden van aankoop is dat ik geen game PC mee kan sleuren iedere week dus voor de komende 7 maanden een game laptop wil, met goede specs waar je goed op kunt gamen. Het hoeft geen bakbeest te zijn die alles vloeiend draait want daar schrijf je ontiechelijk op af, los van het feit dat ik geen 1500+ uit ga geven voor een game laptop. Ik vond 860eu al veel voor deze, omdat je voor dat geld ook een zeer goede game PC in elkaar kunt knutselen. Maar in mijn geval is het niet praktisch, vandaar ook de keuze voor een laptop. Deze kan ik tenminste in mn rugzak achterop de motor doen. Ik hoop dat de GT 555M het goed doet, de rest zit wel snor.

Specs:

17,3'' 1600x900
Proc: i7-2630QM
Ram: 4GB
HDD: 500GB 7200 RPM (waarschijnlijk vervangen door SSD meteen)
Gfx: GT 550M 1GB
Accu: 9 cell

En gekozen voor de backlit keys (zaten geen extra kosten aan verbonden)

Afbeeldingslocatie: http://demo.idg.com.au/images/pcw/Dell_XPS_17_Backlit_keyboard.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peakaboo schreef op zondag 27 februari 2011 @ 23:40:
HDD: 500GB 7200 RPM (waarschijnlijk vervangen door SSD meteen)
Ben je helemaal mal? Je prikt er gewoon een SSD bij, de xps 17" heeft plaats voor 2 HDD sloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
@guapper Hehehe.. humor..

Gelukkig heb ik de knoop wel doorgehakt en een laptop besteld... Dus mohammed is de enige die chat? Dus de chat is niet elke keer "stuk", maar mohammed doet weer een bakkie! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 23:41:
[...]

Ben je helemaal mal? Je prikt er gewoon een SSD bij, de xps 17" heeft plaats voor 2 HDD sloten.
Oh dat is relaxed, ik heb nog een (kleine) SSD liggen die pleur ik er dan bij _/-\o_ Daar OS op en programs, en op de 500GB steam + overige games + films. Thnx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe zit het nu tussen die i5 en i7 versie?

En als SSD disk voor de programma's naast de harde schijf voor opslag?
64GB voldoende of toch 128GB
Ik lees zeer goede tests over de samsung 470 serie maar die 128GB versie is weer 240 euro
Hahahaha, wat een luxe problemen ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 00:01:
Maar hoe zit het nu tussen die i5 en i7 versie?

En als SSD disk voor de programma's naast de harde schijf voor opslag?
64GB voldoende of toch 128GB
Ik lees zeer goede tests over de samsung 470 serie maar die 128GB versie is weer 240 euro
Hahahaha, wat een luxe problemen ook
Ken die 470 niet waar jij het over hebt, maar een Intel of OCZ zijn echt wel rap genoeg hoor.. zeker voor een laptop... 80GB is eigenlijk al meer dan genoeg, ik zou zelf voor een 60GB gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een 80GB en dat is ruim voldoende, Zorg wel dat je ntfs compressie aanzet, dat scheelt monsterlijk veel ruimte vij virtuele machines: zomaar 50%

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bht4lXwAHw9lkP3ymUxYgRbm/full.png

Het nadeel is dat je seq. write, bij mij altnans, is gecappet bij slecht comprimeerbare data, maar ik heb nog geen tijd gehad om te testen hoe hoog die cap is. Waarschijnlijk rond de 100MB/s input stream op mijn relatief trage processor.

Als je dit doet neem dan geen sandforce, het hele effect van comprimeerbare data is dan weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:53
Gisteren ook een XPS17 besteld bij dell.

17,3'' 1600x900
Proc: i5-2520
Ram: 4GB
HDD: 320GB 7200 RPM
- misschien een SSD erbij nemen
Gfx: GT 550M 1GB
Accu: 6 cell

Ik had eerst bijna een normale i5 laptop gekocht totdat ik eigenlijk per toeval op de sandy brigde processoren uitkwam. Ik had er vorige week wel wat over gelezen maar helemaal niet meer bij nagedacht. Nu dus toch maar de dell besteld!

Alleen jammer dat de verwachte leverdatum 30 maart is :'(

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@darkstone
Merci voor het compliment, maar je overschat mijn computerkennis...... :P

Ik ben helaas een gebruiker, geen tweaker.
Ik hoop dan ook dat een SSD plug en play is eigenlijk.
(klein beetje extra kennis heb ik wel hoor ondertussen)

http://www.techspot.com/review/340-samsung-470-series-ssd/

Samsung schijnt top of the bill te zijn, maar dat duurt in de computerwereld hooguit een maand of 3 en dan is de zaak al weer zwaar achterhaald 8)

Maar ik heb toch 2 vragen waar ik nog niet uit kom.

is de i7-2630QM veel beter dan de i5-2520M?

En niemand met een 9 cells batterij die kan bevestigen of hij gewoon binnen de behuizing
valt of ergens uitsteekt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Ik zie dat ik toch weer te snel besteld heb gisteren! Ik wil namelijk ook een backlit keyboard maar heb daar helemaal overheen gekeken.
We gaan zo dell maar is bellen om te kijken of ik mijn bestelling nog aan kan passen :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 9 cell steekt uit zie ook pagina 1 van dit deel, niet een heel gedetailleerd plaatje echter je ziet duidelijk dat hij uitsteekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:46:
http://www.techspot.com/review/340-samsung-470-series-ssd/

Samsung schijnt top of the bill te zijn, maar dat duurt in de computerwereld hooguit een maand of 3 en dan is de zaak al weer zwaar achterhaald 8)
Als je denkt dat hoge sequentiële snelheden garant staan voor het snel opstarten heb je het mis. De 4k read is de belangrijkste stat (of eigenlijk 4k-QD3, maar dat word alleen bij anandtech getest). Gek genoeg word die test bij die site totaal overgeslagen :F
is de i7-2630QM veel beter dan de i5-2520M?
Ja, grofweg 2x zo snel.

Ik zou de goedkoopste processor nemen met een QM als einde, dat betekent namelijk dat het een quadcore is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, het plaatje begint duidelijk te worden.
Merci hoor voor alle input.

Batterij steekt naar onderen zie ik, dat is een stuk fraaier dan ik nu heb.
(simpel een brok batterij dat naar achter steekt)

kies ik toch de i7 denk ik.

even nog in die 4k readtest duiken mooie tip.
(verschil ligt in de marge waarschijnlijk maar we moeten toch weer overgeinformeerd raken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 00:28:
Ik heb zelf een 80GB en dat is ruim voldoende, Zorg wel dat je ntfs compressie aanzet, dat scheelt monsterlijk veel ruimte vij virtuele machines: zomaar 50%

Het nadeel is dat je seq. write, bij mij altnans, is gecappet bij slecht comprimeerbare data, maar ik heb nog geen tijd gehad om te testen hoe hoog die cap is. Waarschijnlijk rond de 100MB/s input stream op mijn relatief trage processor.

Als je dit doet neem dan geen sandforce, het hele effect van comprimeerbare data is dan weg.
Over een tijdje een bezoekje doen aan het ssd topic voor mij =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Hoe groot is het verschil tussen de i7-2630QM en de i7-2720qm?

Zit nog in twijfel tussen beide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Dat is afhankelijk van de applicatie.

Benchmarks kun je hier vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Ben best onder de indruk, die 2630QM presteerd gewoon nagenoeg gelijk aan de desktop i7 920 :o

Hoop alleen dat die GT 555M een beetje goed is om mee te gamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De GT555m is zo ongeveer de snelste GPU met enigszins acceptabele accuuur, hij presteert precies als de GT445m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:48:
De GT555m is zo ongeveer de snelste GPU met enigszins acceptabele accuuur, hij presteert precies als de GT445m
In welke categorie? Want bijv. een 5870 mobility is weer wat beter, als ik notebookcheck mag geloven.. Maargoed, de laptops waar een 5870 in zit zijn over het algemeen wat duurder, met een i7 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als in "een stuk meer dan 1 uur" (volgens mij is 5 uur zelfs haalbaar met de 9 cel, maar ik heb nog geen reviews gezien die dat kunnen bevestigen), de HD5870 is wel fors sneller, maar daar haal je geen uur surfen mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:59:
Als in "een stuk meer dan 1 uur" (volgens mij is 5 uur zelfs haalbaar met de 9 cel, maar ik heb nog geen reviews gezien die dat kunnen bevestigen), de HD5870 is wel fors sneller, maar daar haal je geen uur surfen mee....
Nee oke helder.. Nou ja het is niet zo dat ik er lang op wil kunnen gamen op de accu, maar als je hem dan eens loskoppelt en hij is na een uur al leeg is ook niet zo prettig.

Ben beniewd wanneer de XPS 17 wordt geleverd... Denk nog 2-3 weken wachten...

Ik heb zelf overigens het idee best een goede koop te hebben gedaan qua prijs/specs verhouding. Het is wel zo dat ik binnen een paar weken een laptop in mn handen wil hebben en dus niet even de kat uit de boom kan kijken... Ik zie ook niet zo 1 2 3 een vergelijkbare laptop met ong dezelfde specs voor die prijs... (865)

Wat vinden jullie?

[ Voor 22% gewijzigd door peakaboo op 28-02-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:48:
Zie overigens net dat ik een GT 550M heb ipv een GT 555M. Is het de 70 euro extra waard voor 3GB vs 1GB? Qua performance zal het wel niet veel verschillen of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou net zeggen: Hoe kom je aan die prijs, ik kom €60 duurder uit..

De 555m is weldegelijk sneller dan de 550, de eerste bezit namelijk 142 shaders, waar de 550m er "slechts" 96 bezit. Als je gaat gamen is het die €70 Wel waard als je het mij vraagt, de 555m zou zo'n 20% sneller zijn en is daarnaast beter te overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 17:23:
Ik wou net zeggen: Hoe kom je aan die prijs, ik kom €60 duurder uit..

De 555m is weldegelijk sneller dan de 550, de eerste bezit namelijk 142 shaders, waar de 550m er "slechts" 96 bezit. Als je gaat gamen is het die €70 Wel waard als je het mij vraagt, de 555m zou zo'n 20% sneller zijn en is daarnaast beter te overclocken.
Met die 5% korting kom je weer uit op 65 euro. Maargoed, morgen maar ff bellen dan met Dell of ze mijn order kunnen wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben plots aan het twijfelen gedaan doordat xps 17 een tweede bay heeft om een SSD in te plaatsen..
iemand een tip welke hd best te gebruiken? (qua afmetingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
peakaboo schreef op maandag 28 februari 2011 @ 17:24:
[...]

Met die 5% korting kom je weer uit op 65 euro. Maargoed, morgen maar ff bellen dan met Dell of ze mijn order kunnen wijzigen.
Dat is dus een heel gedoe.. Ze kunnen niks wijzigen in je huidige order. Ik twijfel ook om mijn order te wijzigen en te gaan voor i7 2630QM ipv een i5 2520m

Ik heb zondag mijn order geplaatst en het geld overgemaakt. Nu moet ik dus eerst wachten tot mijn betaling binnen is. Daarna cancellen ze de order en storten ze volgens mij het geld terug waarna je een nieuwe config kan bestellen. Ik twijfel in ieder geval nog.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:32
Kan vandaag ook gaan bellen met DELL. Als ik de letter h nodig heb dan mag ik wel een voorhamer meenemen voordat hij zich laat zien ;) Herkent iemand dit ?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Update [ 10:12 ] ; net gebeld met DELL en via menu en ingeven van mijn garantienummer een medewerker aan de lijn gekregen. Ze komen aankomende Zaterdag een nieuw toetsenbord bij mij tuis monteren d:)b

[ Voor 42% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 01-03-2011 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
In de specs van de cpu's zie ik een verschil in de bus/core ratio (8 tegen 22).
Betekent dat dat ze verschillende bus snelheden hebben?

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2j4sha9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar, zie ook de memory speed.

Wat een duur ding trouwens 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Hier issie duur ja, in de VS is de meerprijs tov de 2630QM maar € 30,-
Overigens leveren ze daar bij het 3D pakket ook een gratis 3D bril mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die kan verklaren waarom in de specifieke dell config met de 3gb 3d gt555m card er ineens tot 16gb in de laptop gestoken kan worden ?
Volgens intel is de max memory toch 8gb. Of lees ik de specs verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Vandaag gebeld met dell, kan de XPS 17 met 2630QM krijgen voor 1170 incl verzending.

Met 1920x1080 3d scherm
Geforce 555M 3GB 3d
4gb RAM
500GB

Vraag me af of ik dit wel moet doen... voor 1170 koop je ook een leuke medium/high game PCtje.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het niet doen, 3D is imo niet meer dan een grimmick, Bovendien is dat een enerme aanslag op je framerates..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:49:
Ik zou het niet doen, 3D is imo niet meer dan een grimmick, Bovendien is dat een enerme aanslag op je framerates..
dat 3d boeide me al niks, kan ook nog gaan voor de 3gb 555m en gewoon 1600x900.. Ben je 930eu kwijt... Voor +/- 950 heb je ook een snel game systeem incl monitor...

inventaris: Stage PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 100 pond heb je ook een aftermarket full-hd scherm wat je er zelf in kan schroeven. Dat scheelt aardig wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:24:
Voor 100 pond heb je ook een aftermarket full-hd scherm wat je er zelf in kan schroeven. Dat scheelt aardig wat.
Prijs is inmiddels 115 GBP, en het laatste scherm van die batch staat op eBay als het goed is.
Over een paar weken weer nieuwe.

-don't ask how...-
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:49:
Probleem is dat de XPS geen FHD scherm aanbiedt zonder 3d.
Ik denk dat ik dus toch voor de XPS15 ga, omdat ik eigenlijk absoluut geen 3D wil.

Kan niet anders dan dat het of duurder wordt, of de kwaliteit aantast...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb mijn toestel aangeschaft :

Base 2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz
Geheugen 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
Toetsenbord Intern toetsenbord - Belgisch (azerty)
Grafische kaart 1GB NVIDIA® GeForce® GT 550M Graphics Card
Harde schijf 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Nederlands
Optische stations DVD+/-RW (DVD, CD read and write)
Draadloze connectiviteit Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Cables European 250V Power Cord
Verzendingsdocumenten Dutch Documentation
Gedis Bundle Reference N02X7M05
Standaardondersteuning 1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Services en Support 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Integrated Mobile Broadband Mobile Broadband Not Included
Order Information XPS L702x Order - Belgium
Primary Battery 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Draagtassen Geen draagtas
Dell System Media Kit XPS L702x Resource DVD
Kleuren Silver Anodized Aluminum Cover
Accidental Damage Support Geen Accidental Damage-support
Online Backup DataSafe Online Backup 2GB - 1 year licence
TV Tuner and Remote Control Interne DVB-T TvTuner
LCD 17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
DataSafe Datasafe Local 2.3 Basic
Microsoft-software Microsoft® Office Starter 2010 – Nederlands
Beveiligingssoftware McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Power Supply 130W AC Adaptor
Operating System Recovery Options Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen

vraagjes hieromtrend:
- vermoedelijke leveringsdatum = 30/03 : zou dit ongeveer kunnen kloppen? is dit meestal correct?
- SSD installeren: is er een bepaald type welke niet zou passen? had vernomen dat OCZ 2 niet zou passen?
- hoe installeer ik dan best het OS op SSD? Image maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
peakaboo schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:46:
Vandaag gebeld met dell, kan de XPS 17 met 2630QM krijgen voor 1170 incl verzending.

Met 1920x1080 3d scherm
Geforce 555M 3GB 3d
4gb RAM
500GB

Vraag me af of ik dit wel moet doen... voor 1170 koop je ook een leuke medium/high game PCtje.....
hoe krijg je dit voormekaar want ik kom uit op een prijs van minstens 1224!

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drexxon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 15:14
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:39:
heb mijn toestel aangeschaft :

- SSD installeren: is er een bepaald type welke niet zou passen? had vernomen dat OCZ 2 niet zou passen?
- hoe installeer ik dan best het OS op SSD? Image maken?
SSD van OCZ past prima, ik heb zelf de Vertex 2. Je kan het OS prima installeren op de SSD ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Sir Vega schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:57:
[...]

hoe krijg je dit voormekaar want ik kom uit op een prijs van minstens 1224!
De kortingsbon optie invullen. code is 1BWHNF?MXPDXVK
Vervalt wel per vandaag. totaal bedrag is dan bij 1162.80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze persoon beweert anders:
productreview: OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB review door gertvdijk
Maar ik zou sowieso geen OCZ nemen vanwege het gezeik met 25mn flash en de miscommunicatie daarover.
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.