[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 86.118 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter
Mede-auteur:
  • F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online

F.West98

Header head
Dit is het XPS 15 ervaringentopic. Heb je een vraag, mededeling, ervaring, kritiek of probleem met deze laptop: Dit is het topic waar je moet zijn.

Discussie over de XPS 17 kan hier:
[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 1
Nieuws over de XPS 14: XPS 14 officieel dood verklaard.

Header Reviews klein
XPS 15 gen 1 (L501x)
http://www.anandtech.com/show/3999/dell-xps-15-l501x-review (aanrader!)
http://www.notebookcheck....FHD-Notebook.41509.0.html (i7 840m, 1080p, Duitse versie)
Majesty in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1" (mooie real life pics!)
XPS 15 gen 2 (L502x)
http://www.notebookcheck....410M-GT-540M.50915.0.html (met i5-2520m)

Header Vraag & Antwoord

:? Wat is het verschil tussen het standaardscherm en het Full-HD scherm?
[Ervaringen]Laptops met hoge resolutie schermen
Ik raad je echt aan het Full-HD scherm te nemen, (ook al is het nu €200 duurder) het scherm is zoveel beter dan het standaard scherm. (Bijna net zo goed als het XPS 16 RGBled-scherm) Dan het gewoon dom is om hem niet te nemen. Het scherm is het selling point van deze laptop.

:? Wat is precies het verschil tussen de GT420M en de GT435M?
De GT420 presteert on par met de GT335 / HD4670 / HD5650, de HT435 presteert een procent of 20 beter.
De 420m is echter simpel te overclocken naar het niveau van de 435m of hoger, je bent dus niet verplicht de i7 te nemen voor de beste GPU.

:? Wat is nVidea Optimus
Optimus is een technologie om de (nVidia) grafische kaart uit te schakelen om stroom te besparen, deze feature is enkel aanwezig op platformen met een intergrated grafische kaart (lees: alles behalve de Clarksdale lijn (i7 7xxQm en hoger))

:? Hoe kom ik bij de Verborgen Configs?
Ga naar de configuratiepagina van een model, je ziet dan in de URL de string: N00XL501.
Vervang deze string door een andere, zoals N00XL502, of ...3
Dan zijn er ook nog de EPP-versies, deze hebben wat extra korting, deze bereik je door -EPP achter de string te plakken: N00XL502epp

:? Ik wil mijn toetsenbord/CPU/HDD upgraden, hoe?
Dell handleidingen: http://support.euro.dell....xpsL501X/en//sm/index.htm
Hoe keyboard verwijderen: http://forum.notebookreview.com/7328250-post12.html

:? De XPS 14, komt-ie nog?
nee

:? 9 Cel batterij, hoe ziet dat eruit?
TimeClypse in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1" (real life pics)
Majesty in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1" (dell soep)
YouTube: Dell XPS 15 Brief Hardware HD Overview (slecht belichte review)
Runtime met de extended batterij is +60%, gewicht is ongeveer 150 tot 200 gram extra.

:? Waar vind ik de webcam software?
https://smartsource.dell.com/web/main.aspx
IE only ( :X )

:? Ik wil hem hebbuhhh, nu, wanneer komt-ie???
Dell levertijden topic

Header Inspiron 15R klein
De XPS 15 vertoont enkele overeenkomsten met de Inpiron 15R. In het kort:
Anoniem: 303530 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:19:
Voorts, de xps is wel een stuk degelijker dan de inspiron, de xps heeft ook wat meer features als:
displayport
beter geluid
aluminium in plaats van plastic.
usb 3

maar je mist wel:
numpad
vga.
Zoek je een zo goedkoop mogelijk model, neem dan de Inspiron 15R, heb je iets meer te besteden, dan is de xps 15 een waardig alternatief, al ontloopt de performance elkaar niet veel.

Header problemen klein
|:( Mijn XPS maakt een tikgeluid, hoe los ik dit op?
tdsotm in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1"

|:( Mijn flash video's flikkeren
Anoniem: 382431 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1"
Dit is -een van de- kinderziekten van Optimus Technology, in een toekomstige update word dit mogelijk opgelost.

|:( Optimus doet niet wat ik wil, hoe krijg ik de nVidea kaart permanent ingeschakeld?
Remzz in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 2"

Header bestellen klein
Op dell.nl
Het is een goed idee om, alvorens te bestellen, alle configs eens door te kijken, vaak zit er een config tussen met korting op bepaalde handige dingen (zoals: 4 jaar garantie voor < €100).
Dan heb je ook nog de kortingsbonnen, deze zijn te verkrijgen via de nieuwsbrief van Dell, of Dell Waardebonnen Topic, deze zijn bijna altijd 5%

Dij de site http://nieuwepc.com/dellxps15.html kun je in 1 oogopslag de actuele aanbiedingen vinden, de epp-aanbiedingen moet je zelf uitvinden.

Header binnen klein
Hier worden de stappen beschreven die handig zijn om uit te voeren als je hem binnen hebt, denk aan driver updates en andere tweaks.

Met het 1080p scherm: zet in Windows de DPI instelling op 100%
Verwijderen als je het niet nodig hebt: Dell Dock, Dell Storage, Roxio Burn, en McaFee

Header slot klein
discussie over de studio XPS 16 kan hier:
[Ervaringen] Dell Studio XPS 16 - Deel 2
en [Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 1

Zie ook http://gathering.tweakers.../tag/dell;ervaring;laptop voor de rest van de Dell ervaringentopics.

Header Pics klein
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8734.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8736.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8747k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8754k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8760k.jpg
LET OP: de nieuwe serie (l502x met sandy bridge) bevat een clicket toetsenbord, verder is deze identiek.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 05-04-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Meest actuele berichten in het vorige topic:
Bozozo schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 10:36:
Is er geen informatie vrijgegeven over een update van de XPS15?

Ik vind het overigens heel vreemd dat de chipset malaise bij Intel zo weinig effect lijkt te hebben. Ten tijde van de 'not-a-recall' werd door diverse media gerekend op vertragingen tot eind maart / begin april. (bron)
wezep schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 10:38:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar.
Sta op het punt om een XPS15 te gaan bestellen, vandaar.
rundfunk rudi schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 11:21:
[...]

ja klopt ook wel. de nu te bestellen XPS 17 heeft een verwachte levertijd rond 21 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opposite
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 11:33
Mijn XPS 15 heeft het vandaag begeven, hij viel uit en ik dacht dat de batterij leeg was, omdat ik zonder netstroom aan het gamen was gaat zelfs de 9-cell snel leeg. Ik gooi hem daarna even een kwartiertje in de oplader. Daarna kon ik op de Aan/uit-knop drukken tot ik een ons woog, maar meewerken deed hij niet.
Morgen (23 feb.) sturen ze mij een doos toe, waarmee ik hem terug kan sturen, maarja.. Ik ben mijn nog geen 2 weken oude laptop weer 2 weken kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
stond je laptop toevallig op een plek zonder ventilatie, zoals op een deken?
Als je dat doet houd hij het inderdaad niet lang vol Al zou huj het weer moeten doen nadat hij is afgekoeld.

Nog even een overzicht van de recente ontwikkelingen:

nieuwe xps 15/17 met sandy bridge.
xps 14 EOL.
clicket toetsenbord.
Verwachte datum voor de xps 15: heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:26
Is er geen informatie vrijgegeven over een update van de XPS15?
In de VS is die al te bestelen; binnenkort ook hier.

Nog meer info via direct2dell:
Here are some specs both XPS 15 and XPS 17 customers can look forward to:

Support for a range of Sandy Bridge or Huron River CPU options: i3/i5/i7 Dual core and Quad core
The i7 version now supports Optimus, unless configured with the optional 3D FHD panel on the XPS 17– this uses the discrete GPU full time
Both support the full Stage experience on all panels
Both offer a wide WLED display (1920 x 1080 resolution) option
The i7 Quad core supports WiDi and can stream up to 1080p on both systems
Both feature the chiclet keyboard design
XPS 15: Starting weight with 6-cell battery = 5.96 pounds
XPS 17: Starting weight with 6-cell battery = 7.41 pounds
XPS 15: available with up to the NVIDIA GT 540M mobile graphics with 2GB RAM
XPS 17: available with up to the NVIDIA 555M mobile graphics with 3GB RAM
Both laptops offer all the other great enhancements the XPS line offers, like a Skype HD certified webcam, JBL speakers and Waves Maxx audio and USB 3.0
Lees hier verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57
opposite schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 00:45:
Mijn XPS 15 heeft het vandaag begeven, hij viel uit en ik dacht dat de batterij leeg was, omdat ik zonder netstroom aan het gamen was gaat zelfs de 9-cell snel leeg. Ik gooi hem daarna even een kwartiertje in de oplader. Daarna kon ik op de Aan/uit-knop drukken tot ik een ons woog, maar meewerken deed hij niet.
Morgen (23 feb.) sturen ze mij een doos toe, waarmee ik hem terug kan sturen, maarja.. Ik ben mijn nog geen 2 weken oude laptop weer 2 weken kwijt..
Probeer ook eens zowel de accu als de oplader te verwijderen van de XPS 15, waarna je een aantal keer de aan/uit-knop in moet drukken. Koppel daarna de oplader aan (en de batterij) en probeer het dan nogmaals. Het is bekend dat bij zowel desktops als laptops er nog wel eens 'stroom blijft vastzitten', waardoor aanzetten niet meer lukt.

Bij telefoons kan dit ook voortkomen, maar daar halen de meeste mensen alle stroomvoorzieningen meestal los voordat ze de telefoon dood verklaren :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
guapper schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 01:18:
XPS 15: available with up to the NVIDIA GT 540M mobile graphics with 2GB RAM
Is die 500 serie echt weer een stuk beter?

Ik wilde eigenlijk de XPS 15, maar nu ga ik erg twijfelen aan de XPS 17, omdat de update daar beschikbaar is. Hij is alleen erg groot!

Ik moet kiezen:
Of de nieuwe XPS 17 of de oude XPS 15 of wachten op de nieuwe XPS 15...

Het vervelende is dat Dell er nog niets over kan zeggen...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208913

Ik ben ook nog aan het twijfelen al heb ik wat minder haast (een tijdje geleden leek mijn M1330 het te begeven maar hij houdt het voorlopig toch nog). Die Dell-info over de XPS 15/17 is op zich interessant, maar er staat niet of de XPS 15 ook een 3D scherm als optie krijgt. Niet dat het een dealbreaker is, maar ik houd wel van dat soort gimmicks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:37
kunnen we de "oude" xps15 terug inleveren en een nieuwe bestellen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Anoniem: 208913 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 08:45:
Ik ben ook nog aan het twijfelen al heb ik wat minder haast (een tijdje geleden leek mijn M1330 het te begeven maar hij houdt het voorlopig toch nog). Die Dell-info over de XPS 15/17 is op zich interessant, maar er staat niet of de XPS 15 ook een 3D scherm als optie krijgt. Niet dat het een dealbreaker is, maar ik houd wel van dat soort gimmicks...
Ik denk het niet:
Here are some specs both XPS 15 and XPS 17 customers can look forward to:

[...] The i7 version now supports Optimus, unless configured with the optional 3D FHD panel on the XPS 17

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208913

Die zinsnede deed me inderdaad ook afschrikken, maar het zou kunnen dat de XPS 15 gewoon geen i7 optie heeft.

Nu ik op de US site kijk, lijkt dat ook wel te kloppen, maar toch is het 3D scherm daar alleen voor de XPS 17 te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dfrenner schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 07:40:
[...]

Is die 500 serie echt weer een stuk beter?
Nee, allemaal rebrands.. De 550m is een marginaal hoger geclockte rebrand van de GT435m

Pas vanaf de 555m heb je een pak meer shaders.
Anoniem: 208913 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:15:
Die zinsnede deed me inderdaad ook afschrikken, maar het zou kunnen dat de XPS 15 gewoon geen i7 optie heeft.

Nu ik op de US site kijk, lijkt dat ook wel te kloppen, maar toch is het 3D scherm daar alleen voor de XPS 17 te krijgen....
Oh jawel hoor, het woordje i7 zegt helemaal niets behalve dat het een flink prijzige CPU is.

Er komt geen 3D voor de xps 15. Anders was dat al maanden eerder bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik ben erg benieuwd naar de prijs van de XPS15, en dan met name de FHD upgrade. Als ik kijk naar de prijzen van de XPS17 hoop ik stiekem dat die combinatie rond de 1000 euro uitkomt.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De prijzen voor de upgrades blijven hetzelfde. De goedkoopste quadcore met een full-hd scherm gaat waarschijnlijk rond de €1050 kosten in lijn met de xps 17 (welke een kale prijs heeft van €879).
Met een beetje geluk zul je wel onder de €1000 uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:54:
Nee, allemaal rebrands.. De 550m is een marginaal hoger geclockte rebrand van de GT435m

Dan is de XPS 17 toch een betere optie en nu al leverbaar. Alleen wel zwaar. Twijfels....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
dfrenner schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:01:
[...]

Dan is de XPS 17 toch een betere optie en nu al leverbaar. Alleen wel zwaar. Twijfels....
Ook een stukje groter, waardoor teksten iets makkelijker leesbaar zijn op een FHD resolutie.

Niet veel, maar het kan net het verschil betekenen tussen wel/niet lekker lezen bij 100% tekengrootte als je geen arendsogen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb geen arendsogen, ik heb een bril :Y)

Een 17" is trouwens veel te zwaar om naar school te nemen, niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:18:

Ik heb geen van beiden, maar merk dat m'n ogen de laatste jaren wel wat achteruit gaan en FHD op een 15,6" lijkt me niet erg prettig meer.
Tijdje terug -0,5 aan beide zijden gemeten (schijnt normaal te zijn na jarenlang hele dagen naar de monitor te staren). Achter de monitor heb ik er gelukkig geen last van, en ik zit vaak wat verder van mijn scherm (17" wuxga) dan de gemiddelde gebruiker. Veraf is na een lange werkdag wel eens iets lastiger.

Als ik de laptop de hele dag mee zou moeten slepen zou ik ondanks bovenstaand verhaal toch op zeker voor een 15,6" FHD model gaan. Desnoods de tekengrootte opschroeven

[ Voor 13% gewijzigd door guapper op 23-02-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 08:04
guapper schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:31:
[...]

Ik heb geen van beiden, maar merk dat m'n ogen de laatste jaren wel wat achteruit gaan en FHD op een 15,6" lijkt me niet erg prettig meer.
Tijdje terug -0,5 aan beide zijden gemeten (schijnt normaal te zijn na jarenlang hele dagen naar de monitor te staren). Achter de monitor heb ik er gelukkig geen last van, en ik zit vaak wat verder van mijn scherm (17" wuxga) dan de gemiddelde gebruiker. Veraf is na een lange werkdag wel eens iets lastiger.

Als ik de laptop de hele dag mee zou moeten slepen zou ik ondanks bovenstaand verhaal toch op zeker voor een 15,6" FHD model gaan. Desnoods de tekengrootte opschroeven
Minstens sinds Windows XP (en misschien ook daarvoor al, dat kan ik me niet meer herinneren) heeft windows een optie om het aantal dpi's in te stellen waardoor schermresolutie en lettergrootte niet per se meer aan elkaar vast zitten.
Ik vind zelf deze optie in Windows 7 behoorlijk goed werken. Er zullen inderdaad nog programma's zijn die er niet perfect mee om gaan waardoor de letters niet groter worden, of waardoor ze niet perfect passen, maar de meeste programma's gaan er tegenwoordig goed mee om.
Ik zou zelf het Full HD scherm niet meer willen missen, ook al staan de letters wat groter dan 100%.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:18:

Ik hoef dan ook niet naar school ;)
Echter naar werk zal hij best meegaan, maar dan wel met de auto :)

Verder zit ik wel met het feit dat ik hem ook op de bank zal gebruiken. Dus dan is 15 inch lekkerder, maar voor gamen is de FHD en nvidea GT 555M wel lekker....

Misschien toch maar de XPS 17 met 9 cell... Alleen kwam ik totaal op 1350 ex de btw.
Dat is aardig wat...

Ik krijg vandaag twee foutmeldingen:
The selection - Silver Anodized Aluminum Cover is incompatible with LCD
The 3D screen you have selected requires you to change to a 3D-Compatible Graphics Card.

Dus de cover kan niet met het full hd scherm en ik hoef geen 3d bullshit. Maar oor het scherm, moet ik de videokaart nemen die dat wel aankan =duurder.

Liefts heb ik de 555 zonder 3d en het full hd scherm zit helaas 3d inbegrepen...

Heb nu dit staan dan maar:
Onderdelen
Legitieme Windows® 7 Ultimate 64 BIT – Nederlands
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz
OS Media MUI Windows® 7 Ultimate (64 BIT) Resource DVD
Microsoft® Office Starter 2010 – Nederlands
3 jaar Next Business Day Hardware Support
Geen Accidental Damage-support
DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
17.3 FHD 3D WLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
DVD+/-RW (DVD, CD read and write)
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Graphics Card - 3D Capable
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
TvTuner niet inbegrepen
Silver Anodized Aluminum Cover
Accessoires
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
Bevat ook
N02X7M05
XPS L702x Order - Netherlands
Dutch Documentation
Datasafe Local 2.3 Basic
XPS L702x Resource DVD
130W AC Adaptor
1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Geen draagtas
European 250V Power Cord
Mobile Broadband Not Included
Intern toetsenbord - US/Internationaal (qwerty)

1347.90 exclusief btw

Backlight toetsenbord nog geen optie op de site!?!?

[ Voor 58% gewijzigd door BlakHawk op 23-02-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
guapper schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:31:
[...]

-0,5 betekent dat je veraf niet goed kan zien. Ik heb -2.5 aan een oog en -2,75 met 0,25 cilinder (ofzo..) en kan het zonder bril ook nog lezen, hetzij iets waziger.als je er niet superdichtbij zit. (75cm op dit moment)

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 23-02-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-05 19:50
Of je nou -0,5 hebt of -2,5 hebt, maakt allemaal niet veel uit voor het scherm. Dichtbij kan je dan nog altijd goed zien, het enige is dat met de jaren je misschien een leesbril nodig hebt(dit kan ook het geval zijn als je een min sterkte hebt). Zelf heb ik -1,75, zit altijd met contactlenzen en dat bevalt me prima, kan alles normaal lezen. Ook al ga ik 's avonds zonder lenzen in een donkere kamer nog even op me laptop is alles ook prima te lezen. Of je nou full HD hebt of niet, in het begin is het misschien erg klein, maar je went er snel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik zie dat ik toen niet meer op gereageerd had, sorry :9 Danku! (wel gezien en gebruikt uiteraard, meerdere keren :+ )
Anoniem: 303530 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 15:41:
Je treft het: sinds kort ben ik mod en heb ik HTML rechten, kan ik gewoon mn HTML kopieren: kuch rechtenmisbruiking

[html]<a href="http://configure2.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=nl&cs=nldhs1&kc=NRSX1601&l=nl&m_30=321942&oc=N00XL501epp">01epp</a>
...
<a href="http://configure2.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=nl&cs=nldhs1&kc=NRSX1601&l=nl&m_30=321942&oc=N00XL559epp">59epp</a>

[/html]

en..

[html]
<a href="http://configure2.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=nl&cs=nldhs1&kc=NRSX1601&l=nl&m_30=321942&oc=N00XL501">01</a>
...
<a href="http://configure2.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=nl&cs=nldhs1&kc=NRSX1601&l=nl&m_30=321942&oc=N00XL559">59</a>[/html]

de shortcut "koppelingen openen in tabbladen" lijkt het overigens alleen te doen met tab mix plus erbij. Als alternatief werkt tab + ctrl-enter erg goed (open link in nieuw tabblad)

offtopic:
nogal overkill om hier html voor te gebruiken, maar ik heb geen zin om een nieuwe te bakken, voor niet-epp configs kan je ook http://nieuwepc.com/dellxps15.html gebruiken.
Ik heb even alle links verzameld waar je korting bij krijgt:

EPP
N00XL501epp
N00XL502epp
N00XL503epp
N00XL504epp
N00XL529epp

niet-EPP
N00XL502
N00XL503
N00XL504
N00XL510
N00XL522
N00XL523

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik twijfel wat ik moet doen, nu bestellen of wachten.
Ik wil het volgende hebben:
- i5-560M (iig iets in de i5-5##M of beter)
- FHD
- intel 6200 (of beter ;) )

Ik kom dan op de volgende 3 het goedkoopste uit met Epp en de twee erna zonder Epp. Zonder Epp hebben ook geen 3jr garantie maar de standaard 1jr.
(prijzen zijn zonder kortingsbonnen, verzendkosten, etc. Gewoon zoals je hem krijgt bij het selecteren)

N00XL503epp
- i5-560M
- FHD
- 4GB ram
- 500GB hdd
- intel 6200
- 3jr In-Home garantie
* DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
* McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
prijs: 999.01 euro

N00XL504epp
- i5-560M
- FHD
- 4GB ram
- 500GB hdd
- intel 6200
- 3jr In-Home garantie
+ Bluetooth Card 3.0
prijs: 1019.01 euro

N00XL502epp
- i5-560M
- FHD
- 4GB ram
- 500GB hdd
- intel 6200
- 3jr In-Home garantie
prijs: 1039.01 euro

N00XL503
- i5-560M
- FHD
- 4GB ram
- 320GB hdd
- intel 6200
- 1jr beperkte garantie
prijs: 924.01 euro

N00XL502
- i5-560M
- FHD
- 4GB ram
- 320GB hdd
- intel 6200
- 1jr beperkte garantie
prijs: 934.01 euro

( + is een leuke extra en * boeit me niet veel)

Minderprijs van 3jr naar 1jr bij de Epp is 45,- euro korting
Dus al bij al lijkt mij dat de 2 epp-loze afvallen en van de 3 Epp-ers de 503Epp de duidelijke winnaar is qua prijs.
Maar.. aangezien de nieuwe processoren er aankomen, en deze volgens Darkstone de quad-core versie rond de 1050.- euro zal komen. Dan zou ik voor een kleine meerprijs van 50 euro een quad core kunnen kopen. En betekent dat dan ook dat de dual-core (i5 serie) goedkoper wordt dan mijn huidige i5-560 setup?
Of loop ik straks het risico dat de huidige i5-560M niet meer leverbaar wordt en een vergelijkbare setup veel duurder zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tip: bestel nu op vooruitbetaling, betaal binnen 10 dagen.

Als je vandaag besteld gaan er nog 2 donderdagen voorbij voordat je bestelling na 10 dagen word geannuleerd. Mocht er volgende week donderdag niets zijn veranderd betaal je meteen. Geen risico dat je duurder uit bent.

En ik zou inderdaad voor een variant met extra garantie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Voor de liefhebbers die OSX op hun XPS willen hebben:

Italiaanse handleiding (google translate helpt genoeg) Wel voor i7, maar ik verwacht voor i3 en i5 minder problemen
http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=246548
Engelse handleiding voor XPS 17, maar zoals er staat wellicht ook bruikbaar voor de XPS 15
http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=247741

Iemand die er een poging aan wil wagen? Vooral iemand met een i5-560M :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 11:09
Er even vanuitgaande dat er in de 'vernieuwde' xps 15 dezelfde processoren gaan komen als in de 'nieuwe' xps 17: Wat zijn dan de verschil tussen een i5-560m 2.66ghz 3m en bijvoorbeeld een i5-2540m 2.60 ghz3 m?

En wat is dan eventueel het verschil tussen een i5-2540m 2.60 ghz 3m en een i5-2520 2.50 ghz 3m? Is een verschil van 0.1 ghz uberhaubt merkbaar?

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 17:17:
Voor de liefhebbers die OSX op hun XPS willen hebben:

Italiaanse handleiding (google translate helpt genoeg) Wel voor i7, maar ik verwacht voor i3 en i5 minder problemen
http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=246548
Engelse handleiding voor XPS 17, maar zoals er staat wellicht ook bruikbaar voor de XPS 15
http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=247741

Iemand die er een poging aan wil wagen? Vooral iemand met een i5-560M :)
Ik heb het ook wel eens geprobeerd, Het is erg veel gedoe, ik slaagde er maar niet om om verder te komen dan het witte appelscherm.
janvanmil schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 17:20:
Er even vanuitgaande dat er in de 'vernieuwde' xps 15 dezelfde processoren gaan komen als in de 'nieuwe' xps 17: Wat zijn dan de verschil tussen een i5-560m 2.66ghz 3m en bijvoorbeeld een i5-2540m 2.60 ghz3 m?

En wat is dan eventueel het verschil tussen een i5-2540m 2.60 ghz 3m en een i5-2520 2.50 ghz 3m? Is een verschil van 0.1 ghz uberhaubt merkbaar?

Jan
Wikipedia: Megahertz myth

kortom zoek een benchmark, je moet tegenwoordig niet meer naar hertzen kijken.

edit:
Anoniem: 202580 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:36:
Overigens interessant feitje voor degenen die een backlit toetsenbord willen hebben en dit niet online kunnen selecteren. Als je contact opneemt met dell via email kun je deze optie wel krijgen, hetzelfde geld voor een ssd schijf.
Anoniem: 202580 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 17:44:
Backlit toetsenbord is verkrijgbaar voor een meerprijs van 15 euro, heb het even nagevraagd.
*O*

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 23-02-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-05 20:31
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:54:
[...]

[...]

Oh jawel hoor, het woordje i7 zegt helemaal niets behalve dat het een flink prijzige CPU is.

Er komt geen 3D voor de xps 15. Anders was dat al maanden eerder bekend.
Ik moet je toch corrigeren. De GT 540M die in de nieuwe XPS 15 komt is echt een pak sneller dan de huidige GT 420M, de 540M is ongeveer 10% sneller dan de huidige GT 435M.
Therefore, the 540M is about 10% faster than the GT435M using DDR3 graphics memory.
Omg, ik lees gewoon verrot vandaag...je zegt dus ook dat de 540M hoger geklokt is dan de 435M, excuses ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Cubic X op 23-02-2011 18:55 . Reden: Ik moet leren lezen :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niet helemaal juist, het enige verschil tussen de GT435m en de GT540m is dat de 540m 3,3% hoger is geclockt, verwaarloosbaar dus.

Dat de 420m trager was dan de 435m was al bekend.

http://www.notebookcheck....orce-GT-420M.35837.0.html
en
http://www.notebookcheck....orce-GT-540M.41715.0.html
Zelfde gpu, hogere kloksnelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 17:20:
[...]
kortom zoek een benchmark, je moet tegenwoordig niet meer naar hertzen kijken.
[...]
Ok, Ik heb via http://www.notebookcheck....ok-Processor.40106.0.html het volgende kunnen vinden:

Cinebench R11.5:
i5-560m - 2.4
i5-2520m - 2.9
i5-2540m - 3.0

Ik heb geen idee wat een Cinebench R11.5 inhoud en wat de getallen betekenen. De vergelijkingstabel suggereert een schaal van 0 tot 10 waarbij 10 het snelst is. Het lijkt me dan ook dat de nieuwe processoren in vergelijking met de oude sneller 'iets' gedaan krijgen. Het verschil tussen de i5-2520m en de i5-2540m lijkt me dan echter erg klein.

Op notebookcheck.net wordt bij de i5-2540 wordt het volgende opgemerkt: "In synthetic benchmarks the performance should be on a level to the old Core i7-620M and therefore suited for even demanding tasks". En de i5-2520m wordt vergeleken met de i5-560m:"In synthetic benchmarks the performance should be on a level to the old Core i5-560M and therefore suited for even demanding tasks". De Cinebench is echter een 'real-world'-benchmark en daardoor niet te vergelijken met een 'synthetic' benchmark.

Nu zal ik enkele dingen wel verkeerd geïnterpreteerd hebben (en dat hoor ik dan graag), maar de vraag die blijft is: Ga je dit in de praktijk merken? Is het mogelijk om aan de hand van deze benchmarks te zien of een i5-2540m echt de moeite waard is ten opzichte van een i5-560m?

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het hangt er erg vanaf of je het in de praktijk kan merken, ga je videobewerken, renderen of iets dergelijks? dan is de 2e generatie 19% sneller per kloktik. Dat is dat het zeker waard. Ga je enkel surfen zou ik het alsnog doen omdat de accuduur van de sandy bridge drastisch verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
janvanmil schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 19:30:
[...]

Ok, Ik heb via http://www.notebookcheck....ok-Processor.40106.0.html het volgende kunnen vinden:

Cinebench R11.5:
i5-560m - 2.4
i5-2520m - 2.9
i5-2540m - 3.0

Ik heb geen idee wat een Cinebench R11.5 inhoud en wat de getallen betekenen. De vergelijkingstabel suggereert een schaal van 0 tot 10 waarbij 10 het snelst is. Het lijkt me dan ook dat de nieuwe processoren in vergelijking met de oude sneller 'iets' gedaan krijgen. Het verschil tussen de i5-2520m en de i5-2540m lijkt me dan echter erg klein.

Op notebookcheck.net wordt bij de i5-2540 wordt het volgende opgemerkt: "In synthetic benchmarks the performance should be on a level to the old Core i7-620M and therefore suited for even demanding tasks". En de i5-2520m wordt vergeleken met de i5-560m:"In synthetic benchmarks the performance should be on a level to the old Core i5-560M and therefore suited for even demanding tasks". De Cinebench is echter een 'real-world'-benchmark en daardoor niet te vergelijken met een 'synthetic' benchmark.

Nu zal ik enkele dingen wel verkeerd geïnterpreteerd hebben (en dat hoor ik dan graag), maar de vraag die blijft is: Ga je dit in de praktijk merken? Is het mogelijk om aan de hand van deze benchmarks te zien of een i5-2540m echt de moeite waard is ten opzichte van een i5-560m?

Jan
Cinebench is een benchmark van een renderprogramma (Maxon). Dit is zeer goed geoptimaliseerd om maximaal gebruik te maken van meerdere cpu's. Dat maakt het vooral representatief om de prestaties voor het renderen van 3D plaatjes/filmpjes en het renderen van films in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De schaal is overigens zo opgesteld dat een CPU die 2x zo snel is [in deze specifieke taak: renderen], ook 2x zoveel punten haalt. Een schaal van 1 tot 10 is dus niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 19:37:
Het hangt er erg vanaf of je het in de praktijk kan merken, ga je videobewerken, renderen of iets dergelijks? dan is de 2e generatie 19% sneller per kloktik. Dat is dat het zeker waard. Ga je enkel surfen zou ik het alsnog doen omdat de accuduur van de sandy bridge drastisch verbeterd is.
guapper schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 19:41:
[...]

Cinebench is een benchmark van een renderprogramma (Maxon). Dit is zeer goed geoptimaliseerd om maximaal gebruik te maken van meerdere cpu's. Dat maakt het vooral representatief om de prestaties voor het renderen van 3D plaatjes/filmpjes en het renderen van films in te schatten.
Bedankt!

Dat maakt het heel wat duidelijker. In het kort dus zeker een verbetering tov de oude i5-560m. Het verschil tussen de i5-2520m en de i5-2540m lijkt me dan vooral een kosten afweging. (80,- euro voor een processor die 3,3% sneller is per kloktik bij de xps 17)

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opposite
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 00:49:
stond je laptop toevallig op een plek zonder ventilatie, zoals op een deken?
Als je dat doet houd hij het inderdaad niet lang vol Al zou huj het weer moeten doen nadat hij is afgekoeld.

Hij stond gewoon op een bureaublad. Bovendien heb je met de 9-cell batterij nog meer ruimte onder de laptop dus zou hij nog makkelijker de hitte kwijt kunnen raken. Ook krijg ik op mijn desktop een waarschuwing mocht hij te heet worden. Koelt hij dan binnen X seconden dat niet af, dan schakelt hij zichzelf uit.
alex3305 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 01:25:
[...]

Probeer ook eens zowel de accu als de oplader te verwijderen van de XPS 15, waarna je een aantal keer de aan/uit-knop in moet drukken. Koppel daarna de oplader aan (en de batterij) en probeer het dan nogmaals. Het is bekend dat bij zowel desktops als laptops er nog wel eens 'stroom blijft vastzitten', waardoor aanzetten niet meer lukt.

Bij telefoons kan dit ook voortkomen, maar daar halen de meeste mensen alle stroomvoorzieningen meestal los voordat ze de telefoon dood verklaren :P.
Ik heb het geprobeerd. Ik had Dell gebeld en die zei hetzelfde tegen mij. Dus: batterij eruit, aan/uit-knop indrukken voor 30 sec, netstroom erin en toen...

Kwam het Dell logo tevoorschijn dus ik was vanbinnen alweer zielsgelukkig :D maar na 2 seconden viel hij alweer uit. :'(

Ze zouden vandaag de doos leveren maar ik heb niets gekregen. Als ik morgen nog niets heb ga ik toch maar eens bellen. Ik wil geen maand zonder laptop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik kijk ook nog even mee, wachtte op de SB processoren maar dat gaat nog effe duren waarschijnlijk. Misschien toch maar gewoon de i5 kopen. Wacht nog op een leuke aanbieding met FHD en i5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gaat nog effe duren? ik verwacht hem morgen :+

• BlakHawk
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 23:03:
Gaat nog effe duren? ik verwacht hem morgen :+
Bedoel je de update van de XPS 15? Of heb je er één besteld en verwacht je die vandaag?

(aangezien ik vaker heb gelezen dat donderdag zaken worden aangepast bij dell, en laat het vandaag donderdag zijn :) )

Topicstarter
maw: ik verwacht de update van de xps 15 vandaag. Meestal komt een update in de ochtend, maar soms loop het uit tot halverwege de middag.

En ik bestel niets, ik ben nog tevreden met mijn studio 15. Ook met full-hd scherm.

• donat
  • Laatst online: 18-03-2020
Toen de XPS17 werd aangepast stond de dag ervoor er geen prijs meer bij het model en kon je hem dus niet meer aanpassen. ik gechat met een Dell medewerker en die kon me vertellen dat dit was omdat de dag erna de nieuwe serie eraan kwam...

Anoniem: 395268

Prijs van de Dell XPS 15 (i5-480M) is met ~ €90 omhoog.. :(

Zijn de verwachtingen (ook i.v.m. Sandy Bridge) dat de XPS 15 (i5-480M) volgende keer (2 maart) een stuk goedkoper wordt? En zo ja, hoe laag dan en wat is een goede prijs om te betalen voor deze XPS 15? Overigens wel opmerkelijk dat hij op de bedrijfspagina €50 (incl. BTW) goedkoper is ..

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 395268 op 24-02-2011 09:49 ]

• omeomi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 20:48
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de dvd-drive voor zo'n hdd-caddy? Ik ga de dvd-drive niet echt gebruiken, en zou graag een SSD+HDD combo hebben.

De caddy heb ik al wel gevonden: http://newmodeus.com/shop...duct_info&products_id=358

Topicstarter
Duur -O-

Goedkoop: http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=230562532363
Ik krijg mijn caddy deze week binnen (hoop ik.. levertijd is nogal lang), dan zal ik even een update posten.

• omeomi
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:18:
[...]

Duur -O-

Goedkoop: http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=230562532363
Ik krijg mijn caddy deze week binnen (hoop ik.. levertijd is nogal lang), dan zal ik even een update posten.
Ah nice, dat is inderdaad een stuk goedkoper :) . Ik wacht je update af. _/-\o_

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

De nieuwe i5 serie heeft niet hetzelfde socket als de nieuwe i7 ofwel? (wat ik zo snel vind via google) ofwel, in de verre toekomst kan ik bijvoorbeeld de i5-2520m niet vervangen voor een i7-2720qm. Zullen er nog wel andere processoren komen die aanzienlijk beter zijn dan de i5-2520m met hetzelfde socket?

• janvanmil
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:00:
De nieuwe i5 serie heeft niet hetzelfde socket als de nieuwe i7 ofwel? (wat ik zo snel vind via google) ofwel, in de verre toekomst kan ik bijvoorbeeld de i5-2520m niet vervangen voor een i7-2720qm. Zullen er nog wel andere processoren komen die aanzienlijk beter zijn dan de i5-2520m met hetzelfde socket?
Nee klopt de i5-2520m heeft een rPGA988B / BGA1023 socket terwijl de i7-2720qm een FCBGA1224, FCPGA988 socket heeft. (bron: notebookcheck.net) De i5-2540m en de i7-2620M hebben iig dezelfde socket als de i5-2520m, maar de i5-2540 beide me niet aanzienlijk beter.

Jan

• Suave
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Deze wil ik bestellen voor €1014,01

Inbegrepen bij uw systeem:
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Intel® Core™ i5-560M (2.66 GHz,3M)
Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen
Geen productiviteitssoftware geselecteerd
1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Geen Accidental Damage-bescherming
DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
40 cm (15.6") Full HD (1920x1080)1080p B+RGLED- breedbeeldscherm met TrueLife
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
8x optisch dvd+/-rw-station
1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart
TvTuner niet inbegrepen
Metalloid Aluminum WLAN Cover
Accessoires
Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card
Bevat ook
XPS L501x Order - Netherlands
Dutch Documentation
Datasafe Local 2.3 Basic
XPS L501x Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
90W AC Adaptor
1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Geen draagtas
1 Meter Power Cord (3 Wire) - European
Mobile Broadband Not Included
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
N02XL503

Goede keuze om deze te bestellen of kan ik beter op de volgende update wachten (en wanneer is dat)

Anoniem: 202580

Ik zou zeker even wachten op de update. Deze kan elk moment komen en heeft betere componenten.

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

En hij kan ook iets goedkoper als je naar mijn post op de vorige pagina kijkt: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35582393
Er gaat dan nog 45 euro van die prijs af omdat je 1jaar garantie neemt (die aanbieding van 3 jaar voor 45 euro isd overigens voorbij nu)

Ik zelf wacht nu nog een week af of de nieuwe processoren er eindelijk in zitten, anders ga ik ook gewoon bestellen

• Suave
  • Niet online
Anoniem: 202580 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 19:42:
Ik zou zeker even wachten op de update. Deze kan elk moment komen en heeft betere componenten.
is er enige nieuws over wanneer deze updates komen? Of wanneer ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De xps 17 heeft de update al gehad en in Amerika is de update van de 15 ook al verkrijgbaar. Ik verwacht hem eigenlijk sowieso wel volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Anoniem: 202580 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 00:33:
De xps 17 heeft de update al gehad en in Amerika is de update van de 15 ook al verkrijgbaar. Ik verwacht hem eigenlijk sowieso wel volgende week.
Ik zie op dell.com geen nieuwe processoren staan bij de XPS 15 hoor..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donat
Op de dell.com site kan je ook nog de oude bekijken.

check deze page :

http://www.dell.com/conte...n&s=dhs&~ck=mn&ref=gzilla

Ik was van plan om een XPS17 te bestellen maar ga nu toch wachten op de 15 denk ik.

Ik hoop alleen dat er wel i7 processoren inzitten en je nog steeds full hd scherm kan kiezen..

Ik begreep dat er tussen de GT 540M uit de XPS15 niet veel verschil zit met de 555M uit de XPS17 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Wat is dat epp nu eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
donat schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 07:21:
[...]
Ik begreep dat er tussen de GT 540M uit de XPS15 niet veel verschil zit met de 555M uit de XPS17 ?
de 555 heeft de helft meer shaders.
www.dell.nl/epp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24969

Weet iemand wat de resolutie is van het standaarscherm van de xps15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omeomi
Anoniem: 24969 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:01:
Weet iemand wat de resolutie is van het standaarscherm van de xps15?
1366x768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
dfrenner schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:42:
Ik hoef dan ook niet naar school ;)
Echter naar werk zal hij best meegaan, maar dan wel met de auto :)

Verder zit ik wel met het feit dat ik hem ook op de bank zal gebruiken. Dus dan is 15 inch lekkerder, maar voor gamen is de FHD en nvidea GT 555M wel lekker....

Misschien toch maar de XPS 17 met 9 cell... Alleen kwam ik totaal op 1350 ex de btw.
Dat is aardig wat...

Ik krijg vandaag twee foutmeldingen:
The selection - Silver Anodized Aluminum Cover is incompatible with LCD
The 3D screen you have selected requires you to change to a 3D-Compatible Graphics Card.

Dus de cover kan niet met het full hd scherm en ik hoef geen 3d bullshit. Maar oor het scherm, moet ik de videokaart nemen die dat wel aankan =duurder.

Liefts heb ik de 555 zonder 3d en het full hd scherm zit helaas 3d inbegrepen...

Heb nu dit staan dan maar:
Onderdelen
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 \[2 x 2.048]
Intern toetsenbord - US/Internationaal (qwerty)

1347.90 exclusief btw

Backlight toetsenbord nog geen optie op de site!?!?
Waaaat, nu 1520 euro!!! :-(

Zoek de verschillen met hierboven:
Onderdelen
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]

Dat is even 200 euro duurder in twee dagen... Verschil is wel dat er geen standaard i7 meer te bestellen is in het midden en kleinbedrijf...

[ Voor 19% gewijzigd door BlakHawk op 25-02-2011 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ook van de nieuwe xps15? Is daar al iets over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donat
Op DELL.de kan je volgend XPS15 systeem samenstellen:

N00X5M06

i7-2630QM
Ressourcen-DVD (+5 euro)
40 cm (15.6") FHD B+RGLED True-Life (1920x1080) 1080p mit 2.0 Mega Pixel integriertes Webcam (+200 Euro)
4.096 MB Dual-Channel DDR3 mit 1.333 MHz [2 x 2.048]
640-GB-Serial ATA-Festplatte (7.200 1/min) (+20 Euro)
2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafikkarte
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo-Karte) (+5 Euro)

Totaal 1028 euro zonder epp en zonder kortingbonnen !

Man als dit systeem nu eens hier zou willen uitkomen ik bestel het direct !!!

Vraagje, bij dit systeem wordt standaard een 9cell batterij geleverd, steekt die onderaan ook zo uit als bij een XPS17 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanson16
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-05 09:32
Anoniem: 24969 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:21:
[...]

ook van de nieuwe xps15? Is daar al iets over bekend?
Blijft hetzelfde bij de nieuwe. Standaard 1366x768 optioneel FHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook al bekend dan of er een backlit komt op de nieuwe xps 15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Ik denk dat we zeker tot 2 maart moeten wachten voor de updates, helaas......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Volgens mij is Duitsland ongeveer 100 euro goedkoper dan nederland (heb de nederlandse nieuwe XPS 17 met die van hun vergeleken). Maar wij hebben dan wel weer Epp (tenminste, ik denk dat hun dat niet hebben, of het heet natuurlijk anders ;))
Maargoed, waar ik naartoe wil is :+
Als ik bij hun het volgende XPS 15 systeem maak krijg je dit:
N00X5M03
- i5-2520M
- FHD
- 4GB
- 500GB
- GT 525M 1GB
- Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo-Karte)
933,99 euro

Dus zeg in Nederland dan 1035 euro, hopelijk een mooie Epp korting actie, dan hoop ik O-) rond de 980 te komen... :p Of 1035 met 3 of 4 jaar garantie ofzo

En voor de i7 liefhebber, hier nog 2 duitse setups met duitse prijzen:

N00X5M05
- i7-2630QM
- FHD
- 4GB
- 500GB
- GT 525M 1GB
953,99 euro

N00X5M06
- i7-2630QM
- FHD
- 4GB
- 500GB
- GT 540M 2GB
1003,99 euro

zullen vast nog wel goedkopere zijn, maar dat was te veel werk ;) ik ben maar tot de N00X5M06 gegaan

Wat ik me overigens afvraag, als ik zo naar het prijsverschil tussen de i5-2520M en i7-2630QM kijk, dan is dit minimaal. Hoe verhouden beide processoren t.o.v. elkaar?

edit:
Ik denk dat de i5-2520M een betere keuze is dan de i7-2630QM? Als ik tenminste naar de volgende vergelijking kijk:
http://ark.intel.com/Comp...s=52227,50067,52229,52219,
Of wordt het gebruik van 4 cores al goed ondersteund bij veel programma's?
Een ander voordeel van de i7 is wel dat je een socket hebt waar je een betere processor in kunt stoppen in de toekomst. Al is het natuurlijk de vraag, hoe snel zul je zoiets doen..?

[ Voor 14% gewijzigd door Markos op 25-02-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Staat hier:

http://www.anandtech.com/...l-in-the-mobile-landscape

Ik zou ten alle tijden de quad nemen tenzij je die 10 minuten accuduur wil of zo lang een singlethread programma gaat draaien dat de turbo het niet meer doet... Maar de kans dat dat gebeurt lijkt me niet echt groot: Dat kan enkele minuten duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De XPS 15-lijn heeft dus nooit een numeriek toetsenbord? :(
Uit de topicstart is het mij niet duidelijk, heeft de XPS 15 (en 15R) nu wél Nvidia Optimus of enkel de modellen met zware i7 core CPU ?
Kan je telefonisch niet een 9-cel batterij vragen ipv. de standaard 6-cel batterij of is dat altijd een extra batterij die je besteld? (lees: je zit actheraf met twee batterijen)

En dit is dus het nadeel van de 9-cel batterij, het uitsteken naar onder ???
Afbeeldingslocatie: http://i.dell.com/das/dih.ashx/314x314/images/global/products/314x314/9Cell_xps14.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Mizitras op 25-02-2011 12:21 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donat
Op de DE site is hier nieuwe model XPS15 N00X5M06 standaard uitgerust met 9cell batterij...

Ik wil denk ik liever een 6 cell, ik werk nooit lang op accu en vind dit echt onhandig en lelijk dat hij zo uitsteekt..

De optie om te downgraden naar een 6 cell batterij is er niet in de DE online shop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De xps 15 heeft geen numeriek toetsenbord, iets wat ik ook als voorbeeld beschouw aangezien ik dat nooit gebruik. Bovendien mis je met een numeriek toetsenbord ruimte voor de geweldige speakers.

alle modellen met een nvidia GPU en een IGP hebben optimus, ofwel de hele arrandale lijn (= 1e generatie i5) en de heel sandy bridge lijn (ix - 2000 serie).

Ik vind een 9-cel wel een voordeel, zorgt voor betere luchtcirculatie. De keuze om deze standaard aan te bieden past niet echt in het dell straatje "laten we lekker veel geld vragen voor upgrades"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donat
Ik zie net dat bij de N00X5M05 er wel standaard een 6cell is en voor 70 Euro een upgrade naar een 9 cell mogelijk is.

Op deze (duitse) pagina is het verschil zeer duidelijk:
http://content.dell.com/d...xps-consumer.aspx?ref=CFG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die duiters hebben ook altijd voorrang he :( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donat
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:29:
Ik vind een 9-cel wel een voordeel, zorgt voor betere luchtcirculatie.
Ja dit klopt wel natuurlijk.. Maar is het handig om in de zetel de notebook op de schoot te hebben, en om bv te vervoeren in een tas ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daar ben ik ook nog niet over uit, het grootste nadeel is waarschijnlijk dat je tas asymmetrisch word. Sleeves doe ik niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donat
DELL =! LOGICA !!

Als ik de N00X5M06 naar wens configureer met 9 CELL batterij op de DE site kom ik op 1028 euro

Als ik de N00X5M05 exact hetzelfde configureer maar dan met 6 CELL batterij kom ik op 1054 euro

Dus ik betaal meer voor minder (aangezien de upgrade 6 cell -> 9 cell +70 Euro is)

Anyway het is allemaal speculatie, de prijzen en opties veranderen constant dus wordt het maar even afwachten tot ze hier beschikbaar komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:17:
Staat hier:

http://www.anandtech.com/...l-in-the-mobile-landscape

Ik zou ten alle tijden de quad nemen tenzij je die 10 minuten accuduur wil of zo lang een singlethread programma gaat draaien dat de turbo het niet meer doet... Maar de kans dat dat gebeurt lijkt me niet echt groot: Dat kan enkele minuten duren.
Hoe zit dat dan met de i7-2620M? Is dat dan een duo core i7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donat
Toch nog een vraagje,

Heeft de XP15 ook 4 geheugen slots ?

PS: is het normaal dat een latje 4 GB 1333 Mhz hier 50 Euro kost en in DE 185 Euro ?

[ Voor 41% gewijzigd door donat op 25-02-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05-2024
janvanmil schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:40:
[...]

Hoe zit dat dan met de i7-2620M? Is dat dan een duo core i7?
Even een lijstje :)
i7-2620M dualcore
i7-2630QM Quadcore (standaard)
i7-2720QM Quadcore
i7-2820QM Quadcore

dus ja het is een dualcore :)
PS: is het normaal dat een latje 4 GB 1333 Mhz hier 50 Euro kost en in DE 185 Euro ?
Dell is heel erg duur met ram :P was eerst zo duur in nl wordt waarschijnlijk weer omhoog gezet later :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donat
Teutates schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:54:
[...]

Dell is heel erg duur met ram :P was eerst zo duur in nl wordt waarschijnlijk weer omhoog gezet later :+
Dan maar hopen dat eerst de XPS15 uitkomt voor ze die geheugenprijzen weer omhoog jagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05-2024
donat schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:59:
[...]

Dan maar hopen dat eerst de XPS15 uitkomt voor ze die geheugenprijzen weer omhoog jagen!
Zelfs met die "goedkope" prijzen kan je ongeveer 15 euro per ram kaartje besparen als je het zelf doet en niet bij dell besteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Wat zijn de prijzen in andere landen toch goedkoop vergelijken met NL en ze zijn ook altijd eerder met upgrades :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Trouwens de chat ligt eruit bij Dell. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heeft die het ooit gedaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:18
De afgelopen week 3 keer gebruik van gemaakt.

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is dat nieuw voor mij :P Bij mij doet de chat het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De chat doet het wel, maar de mensen die erachter zitten zijn kortaf, onbeschoft en hebben weinig kennis van zaken. Tenminste dat is mijn ervaring:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tsja, ik denk ook niet dat je voor een dergelijke baan meer krijgt dan een vakkenvullersalaris...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Anoniem: 202580 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:27:
De chat doet het wel, maar de mensen die erachter zitten zijn kortaf, onbeschoft en hebben weinig kennis van zaken. Tenminste dat is mijn ervaring:P
Hou er rekening mee dat het geen nederlandstalige mansen zijn, maar dat ze ergens in azie zitten. In de vertaling gaat veel verloren..

Daarnaast hebben ze niet geweldig veel verstand van de hardware idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
De nieuwe XPS-15 zijn er as. donderdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Suave schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 15:55:
De nieuwe XPS-15 zijn er as. donderdag
Hoe weet je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
wishfull thinking... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tweakers zijn nu eenmaal kritisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Ik heb het gehoord in de Dell chat vanmiddag. Gevraagd aan de medewerker en die zei donderdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Maar ik neem toch een xps 17 denk ik. Valt best mee om die te vervoeren naar school/werk. Scheelt niet zoveel met 15"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ehh, jawel... 17" past niet in de meeste tassen.

Ik heb 2x een studio 15 en 1 studio 17, en de 17 is echt stukken logger, die wil ik echt niet mee naar school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanson16
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-05 09:32
17" constant meeslepen naar school? 8)7
Dat is echt geen aanrader, dan kun je echt beter op de 15 wachten. Ik denk dat je het extra gewicht en de logheid van zo'n 17 snel zat bent en dat ding dus minder mee gaat nemen.

[ Voor 34% gewijzigd door Johanson16 op 25-02-2011 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219684

Ik heb ook te horen gekregen dat ik mijn XPS 15 ergens midden volgende week kan verwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opposite
Johanson16 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 19:49:
17" constant meeslepen naar school? 8)7
Dat is echt geen aanrader, dan kun je echt beter op de 15 wachten. Ik denk dat je het extra gewicht en de logheid van zo'n 17 snel zat bent en dat ding dus minder mee gaat nemen.
Copy that.
Ik vind de 15 al erg groot, ookal is het voor mij geen probleem om mee te nemen. Laat staan de 17 die nog weer een stuk breder+hoger is.
Als je hem eenmaal aangekomen op een mooi bureau kan zetten zou ik zeggen doen. Maar als je hem gebruikt voor school is het voor mij persoonlijk een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
opposite schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 23:00:
[...]

Copy that.
Ik vind de 15 al erg groot, ookal is het voor mij geen probleem om mee te nemen. Laat staan de 17 die nog weer een stuk breder+hoger is.
Als je hem eenmaal aangekomen op een mooi bureau kan zetten zou ik zeggen doen. Maar als je hem gebruikt voor school is het voor mij persoonlijk een no-go.
Persoonlijk zou ik zelfs voor nog iets kleiners gaan, alleen dan wordt het lastig om er een met een 'goed' scherm voor een betaalbare prijs te vinden.
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
een vraag over de levertijden? dat kan in Dell levertijden topic