[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 86.120 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-03-2024
Bij de eerste ronde sandy bridge (voordat de fout ontdekt werd) heb ik drie weken lang gehoord dat hij volgende week komt. Uiteindelijk was de fout er eerder (de vierde week) dan dat Dell hem zou gaan leveren. Dus wat ze zeggen zou ik niet teveel op vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanson16
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-05 09:32
Maar het feit dat ze in de VS en Duitsland al te bestellen zijn met een verwachte leverdatum van ik geloof 18 maart zegt genoeg toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-03-2024
Bij mij staat de linkerkant van de laptop al sinds aankoop wat bol aan de bovenkant (boven de fan) en er zit wat speling in. Het gaat om het gedeelte links van het toetsenbord net naast de rand van de laptop, iets boven het midden. Ik neem niet aan dat het normaal is maar is er een kans dat dit los(ser) komt te zitten of erger wordt na verloop van tijd? Het is namelijk maar heel licht maar als je er met je vinger overheen gaat merk je het wel i.v.m. de rest van het oppervlak van de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
http://www1.euro.dell.com...s1&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn

Die helemaal rechts is toch de nieuwe versie of niet>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter
Nee, de nieuwe processoren bestaan uit een nummer van 4 cijfers beginnend met een 2: i5 2420m bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omeomi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 20:48
Behalve dat er bij staat 'new i5' lijkt er niet echt veel anders aan dan de oude versie? (je kunt in elk geval nog geen SB kiezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-05 23:49
vraagje:

ik heb firewire nodig voor mijn HDV camera. Is het mogelijk een mini pci-e firewire kaart te installeren op bv de tv-tunerkaart plek?
Zo ja, hoe bereik je die, moet de hele laptop uit elkaar? En hoe sluit ik dan een kabeltje aan?
Of is er een andere aansluiting makkelijker te bereiken, bv de wifi kaart?

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:18

Animal_X

Rodin

Ik wou een tweedehands m1530 op de kop tikken voor mijn vrouw, maar heb inmiddels zo veel meldingen gelezen overhitting en korte levensduur van de notebooks dat ik ben gaan twijvelen... Is dIt terecht?

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-12-2024
Afgelopen vrijdag mijn laptop binnen gekregen. 19-02 besteld, 25-02 in huis. Eerste indrukken: zeer fijne laptop, en wat een vooruitgang vergeleken met mijn oude Acer. Het FHD scherm is erg mooi en het geluid is top, bouwkwaliteit ook een stuk hoger dan ik gewend ben.

Maar ik krijg de webcam niet aan de gang. Ik heb de driver al opnieuw geinstalleerd vanaf dell.nl (Quanta driver versie 1.0.1404.1005 A00) en ook de Dell webcam central opnieuw geinstalleerd via https://smartsource.dell.com. Maar niets helpt. Hij staat ook niet tussen aparaatbeheer, dus het lijkt alsof het systeem hem gewoon niet herkent. Ik heb alle drivers er nu af maar krijg ook geen melding van 'nieuwe hardware gevonden' o.i.d. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Animal_X schreef op zondag 27 februari 2011 @ 09:13:
Ik wou een tweedehands m1530 op de kop tikken voor mijn vrouw, maar heb inmiddels zo veel meldingen gelezen overhitting en korte levensduur van de notebooks dat ik ben gaan twijvelen... Is dIt terecht?
Overhitting, nee. Het doodgaan van de nvidia kaarten, ja.
Deproductiefout in de kaarten zorgt ervoor dat hij gewoon gegarandeerd stuk gaat binnen zoveel jaar, zie ook http://gathering.tweakers...=nvidia&data[boolean]=AND.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:18

Animal_X

Rodin

Anoniem: 303530 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 10:49:
[...]

Overhitting, nee. Het doodgaan van de nvidia kaarten, ja.
Deproductiefout in de kaarten zorgt ervoor dat hij gewoon gegarandeerd stuk gaat binnen zoveel jaar, zie ook http://gathering.tweakers...=nvidia&data[boolean]=AND.
Hmm... Thanks... Denk dat ik voor een tweedehandsje dan toch even kijk naar iets met een andere grafische kaart...

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:20
Animal_X schreef op zondag 27 februari 2011 @ 12:28:
[...]

Hmm... Thanks... Denk dat ik voor een tweedehandsje dan toch even kijk naar iets met een andere grafische kaart...
Tip: iets met een ATI gpu zit wel goed...

Ik zie trouwens dat op de Duitse Dell site de nieuwe XPS15 met SB is te bestellen. Zou hij deze week nog naar .nl komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-05 20:31
guapper schreef op zondag 27 februari 2011 @ 16:04:
[...]

Tip: iets met een ATI gpu zit wel goed...

Ik zie trouwens dat op de Duitse Dell site de nieuwe XPS15 met SB is te bestellen. Zou hij deze week nog naar .nl komen?
De duurste XPS met een GT 540M heeft een best redelijke prijs zeg! Hopelijk zijn de prijzen in NL vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Duitsland is altijd €100 goedkoper op een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Anoniem: 303530 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 16:15:
Duitsland is altijd €100 goedkoper op een of andere manier.
'Vroeger' gingen audioliefhebbers ook naar Duitsland om hun apparatuur te kopen.
Hebben ze daar een ander BTW tarief voor electronica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lijkt er niet op:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1z8VKGlsBb3Xw2PgaXfL2j24/full.png
Gewoon 19%, ik vermoed dat het goedkoper is simpelweg vanwege de grotere markt. Ook zijn de importtariven in Nederland vrij hoog, maar ik weet niet hoe dat in Duitsland zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
@guapper

Donderdag

[ Voor 85% gewijzigd door Suave op 27-02-2011 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Waarom kan je bij Dell niet een eigen design insturen. Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324553

ben van plan om XPS 15 aan te schaffen met i5 ... 4 GB...
enkele vraagjes hierover:
- weet iemand of ik Imac 27 inch kan aansluiten op volledige resolutie?
- is het bijvoegen van SSD makkelijk ter vervanging van DVD ?
- is de snelheids winst de moeite om SSD te plaatsen?
Tnx
K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Imac? Kan dat sowieso? Ik dacht dat die geen video input hadden. Alleen output.

Met de mini displayport is het inderdaad mogelijk om een resolutie hoger dan 1200p aan te sturen. Ik zou wel een paar dagen wachten op sandy bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Waarom duitsland wel en Nederland nog geen XPS 15!?!?
Wat irritant is dat, gooi hem er gewoon vandaag in! Wijk eens af van die donderdag!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324553

laatste versie Imac's had ook video input..
dus hoop eigenlijk dat deze resolutie ondersteund wordt...
gaat er groot prijsverschil zijn met SB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donat
  • Laatst online: 18-03-2020
dfrenner schreef op maandag 28 februari 2011 @ 08:15:
Waarom duitsland wel en Nederland nog geen XPS 15!?!?
Wat irritant is dat, gooi hem er gewoon vandaag in! Wijk eens af van die donderdag!
Heb wat geduld. Het is niet alsof je hem vandaag kan bestellen dat je hem volgende week gaat hebben hoor...
Het maakt dus niet veel uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donat
Anoniem: 324553 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 08:21:
laatste versie Imac's had ook video input..
dus hoop eigenlijk dat deze resolutie ondersteund wordt...
gaat er groot prijsverschil zijn met SB ?
GT 540M
Dual-link DVI Support

Able to drive industry’s largest and highest resolution flat-panel displays up to 2560x1600 and with support for High-bandwidth Digital Content Protection (HDCP).
Bron:http://www.nvidia.co.uk/object/product-geforce-gt-540m-uk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HDMI is single link DVI zonder het analoge gedeelte plus geluid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donat
Heeft de XPS 15 alleen HDMI en mini displayport aanboord ? Heb de aansluitingen eigenlijk nog niet bekeken..

hoe sluit je dan nog een monitor via vga aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:37
Verloopje ;) Displayport -> D-SUB bestaat gewoon hoor :)

[ Voor 72% gewijzigd door GENETX op 28-02-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-05 14:37
edit: ging wat mis...

jammer dat die xps 15 laptops zo lelijk zijn, anders waren het hele leuke vervangers voor een macbook. Qua specs/geld maken ze namelijk echt gehakt van de mac'jes.

[ Voor 74% gewijzigd door Bastard op 28-02-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ach, het zal me een worst wezen hoe een laptop eruit ziet, als hij het maar doet.

En ik vind ze niet eens zo lelijk, al ben ik meer een fan van de thinkpad design dan dat van apple en sony.
Gebruiksgemak en degelijkheid moet imo voorgaan op design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
KAdrifter schreef op maandag 28 februari 2011 @ 12:44:
edit: ging wat mis...

jammer dat die xps 15 laptops zo lelijk zijn, anders waren het hele leuke vervangers voor een macbook. Qua specs/geld maken ze namelijk echt gehakt van de mac'jes.
Wat is er zo lelijk aan? Ik vind ze aardig in de buurt komen van een macbook qua uiterlijk.
Maar het gebrushte metaal aan de binnenkant vind ik een stuk mooier dan het alu eentonige uiterlijk van een macbook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik ben van plan een Dell XPS15 aan te schaffen, maar geraak er niet uit welke ik nu net nodig heb. (België)

Ik zou de laptop redelijk intensief gebruiken, websiteontwikkeling & af en toe wat foto's bijwerken, dagelijks toch een 5-6u bezig op het toestel.

Ik had dan een systeem samengesteld met de i5-560M. Nu blijkt dat er binnenkort de tweede generatie i5 processoren uitkomt in de XPS15, en de i5-2540M leek me dan beter. Sneller en langer op accu heb ik me laten vertellen. Nadeel is dat deze pas donderdag uitkomen en de kortingscode van 10% woensdag vervalt. Mijn samenstelling voor de i5-560M komt uit op 1012,49 euro exclusief de levering.

De Dell Chat raadt me eerder een XPS17 aan met een i7 processor, waarbij ik dan best kies voor de i7-2630QM volgens hen. Zelf sta ik nogal sceptisch t.o.v. een 17", dat lijkt gewoon zo groot voor een laptop. Hoewel er buiten de batterijduur en transport niet echt nadelen zouden zijn denk ik. Ook liet ik me vertellen dat een i7 eerder in een desktop hoort dan in een laptop, waarom weet ik niet. De samenstelling zou dan uitkomen op 1070,97 euro exclusief de levering.

Ik kan er dus niet meer aan uit en de specificaties van de processoren zeggen mij ook niet denderend veel. Misschien mensen met tips? Is het het waard om te wachten op de tweede generatie i5 processoren, wetende dat ik dan hoogstwaarschijnlijk 200 euro duurder uit ga zijn? (10% korting niet meer geldig en vermoedelijk zijn de processoren gewoon duurder) Met andere woorden; is het verschil echt voelbaar? Ik las elders dat de 2de generatie 19% sneller zou -kunnen- zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donat
Het is nu duidelijk dat de nieuwe XPS15 er donderdag aankomt.

Heb net een mail gekregen van Dell dat ze nu 10% geven op de meeste vorige modellen..

De code (BE) die ze in de mail gaven CL7LW7QC46M8S2

[ Voor 15% gewijzigd door donat op 28-02-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die 10% is ook puur marketing, volgens mij kwam iemand vorige week met de 5% bon op precies dezelfde prijs uit...

Als de xps inderdaad donderdag komt is het zeer aan te raden om even te wachten, het verschil is erg groot. Neem dan ten minste een xxxxQM model. Dit zijn de quadcores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05-2024
Rafael schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:28:

De Dell Chat raadt me eerder een XPS17 aan met een i7 processor, waarbij ik dan best kies voor de i7-2630QM volgens hen. Zelf sta ik nogal sceptisch t.o.v. een 17", dat lijkt gewoon zo groot voor een laptop. Hoewel er buiten de batterijduur en transport niet echt nadelen zouden zijn denk ik.
Als je er sceptisch over bent waarom doen ?
Voordeel van xps 17 is wel 2de hd slot en meer max ram maar je gebruikt ook een laptop om te kunnen verplaatsen :) en als je sceptisch bent kan je beter nemen wat jij denkt dat goed is ;)
Ook liet ik me vertellen dat een i7 eerder in een desktop hoort dan in een laptop, waarom weet ik niet.
zou niet weten waarom ? koeling maybe .... maar een toren kan ook koeling problemen hebben :/
Is het het waard om te wachten op de tweede generatie i5 processoren,
De review van tweakers.net zegt van wel :) ook al heeft de quadcore de meeste verbeteringen qua snelheid geloof ik.

Ook heeft adobe goede ondersteuning voor quadcore(weet niet of je adobe gebruikt voor fotobewerking im just guessing)
(10% korting niet meer geldig en vermoedelijk zijn de processoren gewoon duurder)
Bij de xps 17 zijn de nieuwe processoren niet duurder als de vorige generatie
Met andere woorden; is het verschil echt voelbaar? Ik las elders dat de 2de generatie 19% sneller zou -kunnen- zijn?
Nogmaals review van tweakers :) maar denk dat je erg snel aan de snelheid gewend bent :P en je hebt ook heel veel andere variable naast de processor die voor snelheid/traagheid kan zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
19% sneller per kloktik overigens, maar dat is niet het grootste verschil. de nieuwe generatie is geklokt van 2 tot 2,9ghz (de goedkoopste). Waar de oude generatie quadcores duurder was, minder zuinig, en slechts op 1,7ghz geklokt.

Een SB quadcore is zomaar 100% sneller dan de vorige generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 16:40:
Lijkt er niet op:
[afbeelding]
Gewoon 19%, ik vermoed dat het goedkoper is simpelweg vanwege de grotere markt. Ook zijn de importtariven in Nederland vrij hoog, maar ik weet niet hoe dat in Duitsland zit.
En dan heb je een duitse layout op je toetsenbord :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
True, en die toetsenbordjes kan ik nog steeds niet vinden op ebay. Duurt veel langer dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
trabuca schreef op zondag 27 februari 2011 @ 10:39:
Afgelopen vrijdag mijn laptop binnen gekregen. 19-02 besteld, 25-02 in huis. Eerste indrukken: zeer fijne laptop, en wat een vooruitgang vergeleken met mijn oude Acer. Het FHD scherm is erg mooi en het geluid is top, bouwkwaliteit ook een stuk hoger dan ik gewend ben.

Maar ik krijg de webcam niet aan de gang. Ik heb de driver al opnieuw geinstalleerd vanaf dell.nl (Quanta driver versie 1.0.1404.1005 A00) en ook de Dell webcam central opnieuw geinstalleerd via https://smartsource.dell.com. Maar niets helpt. Hij staat ook niet tussen aparaatbeheer, dus het lijkt alsof het systeem hem gewoon niet herkent. Ik heb alle drivers er nu af maar krijg ook geen melding van 'nieuwe hardware gevonden' o.i.d. Iemand een idee?
Niemand een idee? Vandaag een mail terug van dell, ze verdenken een hardware probleem. Ik kan hem opsturen en dan ben ik hem 4 weken kwijt, of voor 34 euro iemand langs laten komen. Van beide word ik niet echt vrolijk.

Ik las het vorige deel iets over een losse kabel. Is een xps 15 goed uit elkaar te schroeven? Ben best handig en heb vaker laptops en pc uit elkaar gehaald en samengesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uit elkaar halen is niet zo moeilijk hoor: http://support.euro.dell....xpsL501X/en//sm/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
Bedankt, erg duidelijk omschreven. Een lezen of ik me er aan ga wagen.

edit: Poging gewaagd, probleem gevonden en opgelost! *O*

-Display Bezel losgeklikt aan de bovenzijde.
-Connector van de camera bekeken, zat er goed in maar heb hem iets aangedrukt.
-Plots krijg ik de melding "stuurprogramma niet geinstalleerd" (ja ik had de laptop nog aan staan ;) )
-Driver geinstallleerd en de camera deed het.
-Bezel dichtgeklikt, viel de camera weer uit -O- . Boel weer losgehaald, en merkte dat als ik op de behuizing van de LED lamp drukte de camera uitviel.
-Cameramodule verwijderd en de LED behuizing wat gepriegeld, alles deed het weer (sluiting naar een contactpunt misschien? )
-Paar keer licht op de behuizing drukken -> camera deed het nog steeds.
-Boel dicht gebouwd en alles werkt nog wat ik er ook mee doe _O-

edit2: toch niet helemaal succesvol. Als ik de bezel iets beweeg gaat de camera uit en weer aan. Zit toch iets niet lekker.

[ Voor 60% gewijzigd door trabuca op 28-02-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Weet iemand hoe de nieuwe 2GB GT540m presteert in verhouding met de 1GB GT550m en zelfs de 3GB GT555m???

Is de 540 wel redelijk te gebruiken voor games???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
dfrenner schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 09:09:
Weet iemand hoe de nieuwe 2GB GT540m presteert in verhouding met de 1GB GT550m en zelfs de 3GB GT555m???

Is de 540 wel redelijk te gebruiken voor games???
Voor benchmarks kun je hier kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
guapper schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 09:45:
[...]

Voor benchmarks kun je hier kijken.
Ik krijg niet echt een volledig beeld... Waar moet ik op letten?

1 NVIDIA GeForce GT 555M N12E-GE-B 144 590 1180 900 192 11 40
2 NVIDIA GeForce GT 550M N12P-GT 96 740 1480 900 128 11 40
3 NVIDIA GeForce GT 540M N12P-GS 96 672 1344 900 128 11 40

De vraag is dus: Zou de 540 genoeg zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 01-03-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Dat is geheel en al afhankelijk van jouw gebruik, en wat jij er van verwacht.

Zoek anders eens op reviews van de videokaart waarbij FPS en resolutie opgesomd worden.

Is daar trouwens geen apart topic over te vinden???

[ Voor 14% gewijzigd door guapper op 01-03-2011 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-05 23:49
birdibird schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 22:02:
ik heb firewire nodig voor mijn HDV camera. Is het mogelijk een mini pci-e firewire kaart te installeren op bv de tv-tunerkaart plek?
Zo ja, hoe bereik je die, moet de hele laptop uit elkaar? En hoe sluit ik dan een kabeltje aan?
Of is er een andere aansluiting makkelijker te bereiken, bv de wifi kaart?
Heeft iemand hier iets wijs over te zeggen?

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omeomi
birdibird schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:46:
[...]

Heeft iemand hier iets wijs over te zeggen?
Ik denk dat dat vrij lastig is omdat je dan zelf een opening in de behuizing zou moeten maken voor de aansluiting.

Ik weet niet precies hoe de onderdelen intern ingedeeld zijn, maar misschien kun je zo'n kaart installeren en dan een verlengkabeltje o.i.d. door de tv-tuner uitgang laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-03 21:14
dfrenner schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:20:
[...]

Ik krijg niet echt een volledig beeld... Waar moet ik op letten?

1 NVIDIA GeForce GT 555M N12E-GE-B 144 590 1180 900 192 11 40
2 NVIDIA GeForce GT 550M N12P-GT 96 740 1480 900 128 11 40
3 NVIDIA GeForce GT 540M N12P-GS 96 672 1344 900 128 11 40

De vraag is dus: Zou de 540 genoeg zijn?
ik gebruik meestal deze. die vind ik iets makkerlijker voor leeks als ik:
http://www.notebookcheck....raphic-Cards.13849.0.html
omeomi schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:03:

[...]

Ik denk dat dat vrij lastig is omdat je dan zelf een opening in de behuizing zou moeten maken voor de aansluiting.

Ik weet niet precies hoe de onderdelen intern ingedeeld zijn, maar misschien kun je zo'n kaart installeren en dan een verlengkabeltje o.i.d. door de tv-tuner uitgang laten lopen.
hier kan je kijke hoe de laptop is ingedeeld:
http://support.euro.dell....xpsL501X/en//sm/index.htm
ik heb zelf mijn netwerk kaart verwijderd. deze zit naast de tv-card. ik heb geen tv-card dus bij mij was deze ruimte leeg.
je hoeft alleen de cover die je onder je laptop ziet zitten te openen (3 schroeven)
de tv-card zit aan de voorkant van je laptop de tv aansluiting aan de achterkant er loopt gewoon een draad naar achter, deze kan (net als de wifi antennes) netjes worden weg gewerkt.

[ Voor 21% gewijzigd door Jahaa! op 01-03-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387881

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenm
  • Laatst online: 30-12-2024
FYI

De nieuwe xps 15 sandy bridge is eindelijk uit!
Check: http://www.dell.com/conte...s&cs=19&l=en&s=dhs&~ck=mn

Op dell.com helaas, maar hij komt er dus aan.
Ik kan niet wachten ^^

Had dell.nl op de chat en die kon me niets vertellen over een NL datum (pff)

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:14
greenm schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:02:
FYI

Ik kan niet wachten ^^

grtz
Dit was al een tijdje bekend.
Ook bij onze oosterburen is de nieuwe XPS15 al te bestellen.

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donat
greenm schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:02:
FYI

Ik kan niet wachten ^^

grtz
Dit was al bekend, op de DE site staat hij trouwens ook al... Lees even de laaste pagina's van dit topic anders..

Verwachte lanceerdatum is trouwens nu donderdag..

[ Voor 4% gewijzigd door donat op 01-03-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:18:
[...]

Duur -O-

Goedkoop: http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=230562532363
Ik krijg mijn caddy deze week binnen (hoop ik.. levertijd is nogal lang), dan zal ik even een update posten.
Ik heb hem binnen, zoals beloofd een update.

Om hem te laten passen in een slot loading drive moet je het frontje eraf slopen, als het goed is kun je vervolgens het standaardfontje erop schroeven. Voor dit geld kun je er geen buil aan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwantz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2020
Wat een geniaal forum is dit. Het hele weekend aan het lezen geweest en donderdag bestel ik een nieuwe generatie XPS 15. Ik zal laten weten hoe hij bevalt!

Nog één vraagje: voor mij is naast soepeltjes gamen een lange accuduur bij niet-intensief gebruik (tekstverwerken en wifi) erg belangrijk. Kan ik dan beter gaan voor een i7 quadcore of de i5/i7 dual core? Volgens notebookcheck is de max power consumption van de i7 45w en van de i5 35w, maar ik heb eigenlijk geen idee of dat relevant is. :P
Hetzelfde speelt bij de schermupgrade. Geweldig natuurlijk, maar halveert dat de accutijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10-2019
De i5 is inderdaad zuiniger dan de i7, en hoewel dat geen uren verschil kan maken scheelt het toch een 10% denk ik zo?
Volgens Anandtech presteerden een 1080p en 720p configuratie vreemd genoeg even goed qua batterij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Stphnvlstk schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 17:23:
Volgens Anandtech presteerden een 1080p en 720p configuratie vreemd genoeg even goed qua batterij duur.
Dat is toch logisch? een 1080p display aansturen kost een halve watt, zelfs al zou een 720p display 50% zuiniger zijn scheelt het nog maar een paar minuten.

Ik zou overigens wachten op de sandy bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Teutates schreef op maandag 28 februari 2011 @ 17:00:
zou niet weten waarom ? koeling maybe .... maar een toren kan ook koeling problemen hebben :/
Misschien zijn er mensen met ervaring, 't zou onaangenaam zijn als de ventilator de hele tijd aan het werk is.
Teutates schreef op maandag 28 februari 2011 @ 17:00:
De review van tweakers.net zegt van wel :) ook al heeft de quadcore de meeste verbeteringen qua snelheid geloof ik.

Ook heeft adobe goede ondersteuning voor quadcore(weet niet of je adobe gebruikt voor fotobewerking im just guessing)

[...]

Bij de xps 17 zijn de nieuwe processoren niet duurder als de vorige generatie

[...]

Nogmaals review van tweakers :) maar denk dat je erg snel aan de snelheid gewend bent :P en je hebt ook heel veel andere variable naast de processor die voor snelheid/traagheid kan zorgen :)
Alle 3 de systemen zouden 4 GB ram hebben, DDR3 op 1333 mhz.
Dus puur op prestaties afgaande zou ik beter af zijn met de XPS17 met de i7-2630QM, gevolgd door de XPS15 i5-2540M en als laatste de XPS15 i5-560M ?

Wel vreemd dat de XPS17 2 à 3u minder lang op batterij zou kunnen dan de XPS15, althans volgens Dell zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
xps 15:
6-cel LI (2,6 Ah) standaard; tot 5 uur, 23 minuten* batterijduur met 6-cel batterij
9-cel LI (2,8 Ah); tot 8 uur, 29 minuten* batterijduur met 9-cel batterij
xps 17:
6-cel LI (2,6 Ah) standaard; tot x uur, x minuten* batterijduur met 6-cel batterij
9-cel LI (2,8 Ah); tot x uur, x minuten* batterijduur met 9-cel batterij
( :') )

new xps 17:
9-cel LI (2,8 Ah); tot 5 uur, 22 minuten2 batterijduur met 9-cel batterij
130 W wisselstroomadapter standaard; 150 W wisselstroomadapter met 3 GB grafische kaart
150 W wisselstroomadapter – 3D config
Ziet er niet uit alsof het betrouwbare cijfers zij, die 5 uur is waarschijnlijk met de 3d config zonder optimus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Ik citeer eigenlijk ook alleen maar Anandtech die het zelf opmerkelijk vonden, ik ben helemaal niet zo thuis in welke componenten hoeveel stroom verbruiken, maar bedankt voor de info.
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 17:25:
[...]

Dat is toch logisch? een 1080p display aansturen kost een halve watt, zelfs al zou een 720p display 50% zuiniger zijn scheelt het nog maar een paar minuten.

Ik zou overigens wachten op de sandy bridge.
On a side note: net een mailtje gestuurd naar gemwon om te informeren naar het backlit keyboard. Ik hoop op een spoedig antwoord, en laat het hier natuurlijk weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 17:46:
Ziet er niet uit alsof het betrouwbare cijfers zij, die 5 uur is waarschijnlijk met de 3d config zonder optimus.
Dus je bedoelt dat die 5u realistisch zijn als minimum en het misschien zelfs meer kan zijn? Dat klinkt wel interessant dan..

Edit: nog een domme vraag allicht: hoe kan een i7 aan 2 Ghz (boost tot 2,9 Ghz) sneller zijn dan een i5 aan 2,6 Ghz (boost tot 3,2 Ghz) ? Is dat doordat deze 4 cores heeft ipv 2? Tests tonen dat wel aan, maar dat klinkt zo gek..

[ Voor 24% gewijzigd door Rafael op 01-03-2011 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omeomi
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:59:
[...]

Ik heb hem binnen, zoals beloofd een update.

Om hem te laten passen in een slot loading drive moet je het frontje eraf slopen, als het goed is kun je vervolgens het standaardfontje erop schroeven. Voor dit geld kun je er geen buil aan vallen.
Thanks! Ik heb de caddy ook besteld dus ben benieuwd wanneer die binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Om nog even terug te komen op het NTFS compressieverhaal:

Lezen gaat met de normale snelheid.
Schrijven gaat trager, 20MB/s. Al snap ik daar maar weinig van: zowel de hdd (20MB/s) als de cpu (32% op een dualcore) lijken niet echt druk bezig.

edit: that is, 20MB/s input stream, als je data hebt die 50% comprimeerbaar is schrijf je alsnog met "40MB" data per seconde.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 01-03-2011 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398123

dit forum net ontdekt, al héél wat interessante info gevonden. toch had ik nog een vraagje.

Op de duitse site van dell kan je bij de XPS15 kiezen tussen twee schermen:

40 cm (15.6") HD WLED True-Life (1366x768) 720p
40 cm (15.6") FHD B+RGLED True-Life (1920x1080) 1080p

Omdat beiden me even groot lijken en er toch een meerprijs is van €200 is, vroeg ik me af wat er zo verschillend aan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen?

er is al aardig wat over het onderwerp geschreven, zie ook de review van anandtech: http://www.anandtech.com/...s-macbook-pro-alternative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398123

bedankt voor de handige links!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05-2024
Anoniem: 398123 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 18:42:
Op de duitse site van dell kan je bij de XPS15 kiezen tussen twee schermen:

40 cm (15.6") HD WLED True-Life (1366x768) 720p
40 cm (15.6") FHD B+RGLED True-Life (1920x1080) 1080p

Omdat beiden me even groot lijken en er toch een meerprijs is van €200 is, vroeg ik me af wat er zo verschillend aan is?
1)gewoon scherm :720p
2)Full High definition scherm :1080p

even groot maar niet even goed ;)

Klein offtopic vraagje: iemand weleens zo'n belkin data transfer kabel gebruikt die bij "Accessoires" staat ?
Is dat nog erg handig of externe hd goed genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Zonet de HDD caddy besteld die Darkstone hier een paar posts geleden gelinkt heeft, nu ben ik nog op zoek naar een goedkope case voor de optische drive. Aangezien ik die helemaal niet veel ga gebruiken wil ik er dus niet veel geld aan geven, maar op de momenten dat je'm nodig hebt is het meestal wel goud waard (system recoveries en van die toestanden, vaak eenvoudiger dan via USB). Ik loop echter wat verloren in het aanbod, weet niet goed op welke specificaties ik moet letten. Zijn de 3 hieronder alle 3 goed? Heeft er iemand een nog betere optie gevonden (hoeft zeker niet persé eBay te zijn).

http://cgi.ebay.co.uk/Sli...3effde0019#ht_3419wt_1139
http://cgi.ebay.co.uk/Ext...m4150fcb827#ht_3385wt_989
http://cgi.ebay.co.uk/USB...3cb59f6b92#ht_2004wt_1139

Ik koop samen met een vriend, de bij sommige hoge initiële verzendkost is dus niet zo van belang.
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oh, ik heb een losse usb <-> SATA/IDE adapter die ik zo nodig gebruik, gehaald bij de lokale elektronicaboer (= een echt woord volgens mijn spellingscontrole) voor een veel te hoge prijs, maar ik had haast

Die laatste link is overigens IDE, je hebt nodig: een SATA 12,7mm tray trive. Ik zoek zelf een slot loading versie, maar alleen als het echt goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397885

Darkstone,
Sorry dat ik deze thread hijack maar ik veronderstel dat de macbook pro superdrive ook perfect in die standaard 12.7 mm enclosure past, of moet ik daarvoor een speciale slotloading vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
een mbp drive is "slim" dwz 9,5mm.

Het past wel, maar het gaat aardig wiebelen als hij niet vast zit met een paar schroefjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbj
  • Laatst online: 04-03-2023
Weet iemand of er ook toetsenbordverlichting komt bij de nieuwe laptops die waarschijnlijk donderdag uitkomen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donat
mrbj schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:18:
Weet iemand of er ook toetsenbordverlichting komt bij de nieuwe laptops die waarschijnlijk donderdag uitkomen ??
Ik vermoed sterk van wel aangezien dit een optie is op de DE site (+40€ dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
donat schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:24:
[...]

Ik vermoed sterk van wel aangezien dit een optie is op de DE site (+40€ dacht ik)
Bij de XPS 15? Die optie zie ik toch nergens staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
helemaal onderaan (in list view mode)

[ Voor 2% gewijzigd door guapper op 01-03-2011 21:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Ah inderdaad, ik was bij het basismodel van €579 aan het zien en daar is dat geen optie, maar bij de duurdere modellen wel. Weet iemand of de nieuwe toetsenborden backwards compatible zijn met L501X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donat
Stphnvlstk schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:53:
Ah inderdaad, ik was bij het basismodel van €579 aan het zien en daar is dat geen optie, maar bij de duurdere modellen wel. Weet iemand of de nieuwe toetsenborden backwards compatible zijn met L501X?
is zo'n toetsenbord apart te bestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Als ze ook in NL/BE beschikbaar worden als optie (wat me vrij waarschijnlijk lijkt) zou dat wel mogelijk moeten zijn ja, dan blijft alleen de vraag wat dat gaat kosten. Aangezien een upgrade al €40 is, gok ik op €60 + shipping. Da's nog altijd een heleboel meer dan de keyboards op Gemwon, dus ik hoop dat ze daar ook iets kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb voor €17 een keyboard op gemwom besteld voor mn studio, €40 is een best wel belachelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
jahaa schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:21:
ik gebruik meestal deze. die vind ik iets makkerlijker voor leeks als ik:
http://www.notebookcheck....raphic-Cards.13849.0.html
Is alles boven de 25 fps echt goed???
Daarnaast zijn er nog geen gegeven over de 550 en 555...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenm
  • Laatst online: 30-12-2024
Qwantz schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 17:08:
Wat een geniaal forum is dit. Het hele weekend aan het lezen geweest en donderdag bestel ik een nieuwe generatie XPS 15. Ik zal laten weten hoe hij bevalt!

Nog één vraagje: voor mij is naast soepeltjes gamen een lange accuduur bij niet-intensief gebruik (tekstverwerken en wifi) erg belangrijk. Kan ik dan beter gaan voor een i7 quadcore of de i5/i7 dual core? Volgens notebookcheck is de max power consumption van de i7 45w en van de i5 35w, maar ik heb eigenlijk geen idee of dat relevant is. :P
Hetzelfde speelt bij de schermupgrade. Geweldig natuurlijk, maar halveert dat de accutijd?
Ik hoop dat de nl versie nu ook een backlighted keyboard heeft en ik wil m ook zo snel mogelijk halen.

Wat mij opviel op de USA dell site is dat de leverdatum pas over 3 weken was??

Is daar ook al nieuws over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleA
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-05-2022
De nieuwe serie Dell XPS kan je al bereiken via http://nieuwepc.com/dellxps15.html

Alleen het instapmodel is qua prijs interessant, maar ik verwacht dat de prijzen voor de duurdere varianten morgen wel naar beneden gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donat
Net nog even gechat, natuurlijk met Mr. Mohammed :)

Anyway, ik wist niet dat er in de XPS 15 ook 4 geheugen slots voorhanden waren.. Dit is wel handig.
Ook bevestigd hij dat er een backlit keyboard voor BE bestaat..

10:33:56 Customer donat Eerste vraag/Commentaar: Geheugen ?
10:34:07 Systeem Systeem Wij danken u dat u voor een chat hebt gekozen om hulp te vragen bij uw aankoop op Dell.com. Een chatexpert van Dell.com zal u zo meteen te woord staan.
10:34:17 Systeem Systeem U wordt nu met een medewerker van Dell Technical Support verbonden. Wij danken u voor het gebruiken van Dell Chat.
10:34:17 Systeem Systeem U bent verbonden met Mohammed_Haddad
10:34:21 Agent Mohammed_Haddad goedendag
10:34:23 Customer donat Hallo
10:34:27 Agent Mohammed_Haddad welkom bij dell
10:34:41 Customer donat Hoeveel geheugen slots heeft de XPS 15 ?
10:35:42 Agent Mohammed_Haddad Maximaal 8 GB Dual Channel DDR3-geheugen 1.066 MHz geheugen standaard bij i3- en i5-processoren; 1.333 MHz standaard bij i7-processoren
10:35:57 Agent Mohammed_Haddad 4 slots
10:36:16 Customer donat dus er zijn sowiso 4 slots voorhanden ?
10:36:57 Agent Mohammed_Haddad ja meneer
10:37:42 Agent Mohammed_Haddad heeft u nog vragen?
10:38:00 Customer donat Blijft dit hetzelfde als de nieuwe XPS 15 uitkomt met 2e generatie i7 processoren ?
10:39:45 Customer donat Ja ik heb nog een tweede vraag, komt er een backlit keyboard uit in BE AZERTY uitvoering ??
10:40:41 Customer donat Bent u daar nog Mr Mohammed ???
10:40:52 Agent Mohammed_Haddad ja meneer
10:40:57 Agent Mohammed_Haddad ik ben er nog
10:41:37 Agent Mohammed_Haddad ja een verlichte toetsenvbord is op de xps 17 beschikbaar
10:41:43 Agent Mohammed_Haddad goedendag
10:41:46 Customer donat wacht
10:41:56 Customer donat Is dit een BE AZERTY uitvoering meneer ????
10:42:18 Agent Mohammed_Haddad ja hoor
10:43:00 Customer donat ok dus u bevestigd dat er 4 geheugenslots beschikbaar zijn op de XPS 15 en ook dat er op de XPS 17 een Backlit BE AZERTY keyboard kan genomen worden ?
10:44:32 Agent Mohammed_Haddad bij de nieuwe xps 17
10:44:38 Customer donat ah zo
10:44:46 Customer donat ok bedankt Mr. Mohammed
10:44:51 Customer donat goede dag verder
10:45:44 Agent Mohammed_Haddad heeft u nog vragen
10:48:09 Agent Mohammed_Haddad ik dank u en wens ik u een fijne dag verder
10:48:14 Systeem Systeem Mohammed_Haddad heeft de sessie verlaten!
10:48:14 Systeem Systeem De sessie is beeindigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwantz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2020
De nieuwe XPS 17 is inmiddels te bestellen op de dell site, XPS 15 nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat weten we al een week hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Dark; raad je voor de xps 15 de i7 of i5 aan? en is er grote verschil tussen Geforce 525 en de 540.

de laptop gebruik ik voor school/photoshop/games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik raad je ten zeerste aan te wachten tot morgen, de performancewinst is zo groot dat het gewoon veel slimmer is om nog even te wachten.

Ik zou zelf de goedkoopste quadcore nemen, zeker met de turbo erbij is het de meerprijs van een duurdere quad niet waard met mijn gebruikspatroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Je merkt dat alleen als je veel aan het renderen gaat: duurt het op een 2720qm 60 min., dan ben je op de 2630qm 70 min. kwijt.

De vraag is of je daar €180,- extra voor wil betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat een marktwerking weer: alleen de 2720QM bezit VT-d:
http://ark.intel.com/Compare.aspx?ids=50067,52219

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
En AES, wat leuk is als je je schijven wilt encrypten. (Vooral handig als je bezoek van Brein of Justitie verwacht.)

[ Voor 0% gewijzigd door guapper op 02-03-2011 15:10 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:55:
Ik raad je ten zeerste aan te wachten tot morgen, de performancewinst is zo groot dat het gewoon veel slimmer is om nog even te wachten.

Ik zou zelf de goedkoopste quadcore nemen, zeker met de turbo erbij is het de meerprijs van een duurdere quad niet waard met mijn gebruikspatroon.
Ja ik bedoel ook met de nieuwe generatie processoren. Als ik bijv. naar deze site kijk http://nieuwepc.com/dellxps15.html wat hier al werd gepost. Ik denk dat een i5 voldoende voor mij is en scheelt toch aanzienlijk in de prijs. Ik zou daar trouwens maar 1 nieuwe generatie i5 en 2 i3.. maar 2 i7's. Ik zit er aan te denken om de i5-2410M te nemen.. dat is ook de enige i5. Mijn vraag is dus of ik voor 62euro extra niet beter de i7 2630QM kan nemen.

Ah ik zie het al :P je raadt de goedkoopste i7 aan dus

[ Voor 3% gewijzigd door Suave op 02-03-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De goedkoopste quadcore, een i5 2630QM is ook een quad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
:shocked:

darkstone is OM.

quadcore rulez the world!

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat is daar zo vaag aan? in tegenstelling tot het (hete..) misbaksel i7-720QM levert de sandy bridge quadcore wel degelijk betere prestaties tegen bijna hetzelfde verbruik.
De clarksdale was een vrij grote mislukking als je het mij vraagt, enkele procenten sneller, maar wel 2x het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:42:
De goedkoopste quadcore, een i5 2630QM is ook een quad.
Dat is toch een i7 en geen i5?
Of heb je beide in 2630QM uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
7(8)7

Dat doe ik dus al een week fout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• city17
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-03 21:26
Er werd op dit forum steeds gezegd (als ik niet verkeerd gelezen heb) dat de 15 deze donderdag zou worden upgedate naar Sandy Bridge. Een Dell chat medewerker wist mij te melden dat ik aan het einde van de maand/begin volgende maand pas weer zou hoeven checken. Ik weet natuurlijk niet hoe betrouwbaar dit is, maar zoals het nu lijkt duurt dat dus nog wel minstens een maand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Dell chat support (ergens in Zuid-Afrika zeker?): verlicht toetsenbord beschikbaar.
Dell telefonisch support: verlicht toetsenbord NL binnen schatting 2 maanden, BE binnen schatting 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Tegen mij werd ook gezegd dat het morgen niet zou komen. Echt rare figuren bij Dell, willen klanten wegjagen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237914

Volgens mij komen ze morgen wel, want je kunt ze via de achterdeur al configureren.

http://configure2.euro.de...028f10bcdbaea9e1cbc1bd668

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbj
  • Laatst online: 04-03-2023
Wat is eigenlijk het verschil tussen:

Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)

of

Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)

Het scheelt maar €5,-.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donat
Anoniem: 237914 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 18:25:
Volgens mij komen ze morgen wel, want je kunt ze via de achterdeur al configureren.

http://configure2.euro.de...028f10bcdbaea9e1cbc1bd668
Ik hoop dat ze de prijs nog wat aanpassen ! En een stevige lancerings aanbieding...
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
een vraag over de levertijden? dat kan in Dell levertijden topic