[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 86.186 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:23:
[...]

Niet dat je niet tevreden hoeft te zijn met zo'n setup, maar ik heb ongeveer hetzelfde samengesteld maar dan met i7 en Bluetooth kaart (niet dat die nodig was, maar dan kon ik net de 70 euro korting gebruiken) voor 943,60 inclusief verzending. Voor mij zijn ze ook aan het kijken voor dat backlit toetsenbord, maar als het niet gaat cancel ik 'm weer.
Zeer mooi... Reden dat ik voor de i5 ben gegaan is omdat ik hoorde dat de i7 in sommige gevallen een hels kabaal kan maken. Daarbij heb ik voor mijn doeleinden meer aan een hogere snelheid dan aan meerdere cores :). Welke 70 korting was het trouwens als ik mag vragen? Want 70 > 40 :)

[ Voor 0% gewijzigd door Nefiorim op 06-04-2011 17:32 . Reden: Coupons gevonden! ]

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Is het eigenlijk mogelijk om 2 monitoren aan te sluiten? Bijvoorbeeld een op de DP en een op de HDMI. Of via een dvi splitter ofzo, of ...?
En kun je dan 3 schermen hebben? (2 externe monitoren plus laptop scherm) Of alleen 2 externe? Of maar max 1 extern scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Misschien een beetje een domme vraag, maar ik ben liever safe then sorry: Ik heb net mijn XPS 15 binnen en op / om het toetsenbord zit een plastic laagje. Deze kan / moet ik er toch gewoon vanaf halen? Ik kan me bijna niet voorstellen dat het moet blijven zitten, maar om nou gelijk al in de eerste minuut mijn laptop te vernaggelen lijkt me ook niks :)

Oh, en aansluiten op een niet geaard stopcontact is geen pretje :( De behuizing voelt dan erg onprettig aan door de stroom die erdoorheen gaat. Krijg er tintelende zweethanden van...

Edit: Damn wat is wit wit op dat scherm zeg. Ik heb hem naast mijn normale scherm staan en nu lijkt wit daar wel een soort van grijsgeel. De witte muren hier in de kamer zijn ook niet meer zo wit als ik dacht :)

[ Voor 16% gewijzigd door VanRoyal op 06-04-2011 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:12:
Voor de zwaardere taken kun je beter de i7 nemen, die heeft een stuk meer cores. Dat merk je wel tijdens het fotosoepen.

Het verschil tussen de i5'jes onderling is niet zo groot.
Deze computer gaat worden gebruikt om te:
Photoshoppen
Illustratoren
Indesignen
(alle de CS3 versie)

Ondersteunen deze quadcore? Zoja, dan is de quadcore wel de betere optie lijkt me.

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 06:15

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:30:
Is het eigenlijk mogelijk om 2 monitoren aan te sluiten? Bijvoorbeeld een op de DP en een op de HDMI. Of via een dvi splitter ofzo, of ...?
En kun je dan 3 schermen hebben? (2 externe monitoren plus laptop scherm) Of alleen 2 externe? Of maar max 1 extern scherm?
Via de chat (bijna) zelfde vraag gesteld en volgens hun/hem kon dat niet
03/09/2011 10:51:04AM Jeroen: "Kan je bij de XPS 17 laptop, zowel hdmi als displayport gelijk gebruiken? Dus dat je in totaal 3 schermen gebruikt?"
03/09/2011 10:51:16AM Agent (Samir_Hamsi): "Goedemorgen"
03/09/2011 10:51:21AM Agent (Samir_Hamsi): "nee dat is niet mogelijk"
03/09/2011 10:51:23AM Jeroen: "Goedemorgen"
03/09/2011 10:51:34AM Agent (Samir_Hamsi): "met 3GB grafische kaart een scherm"
03/09/2011 10:52:07AM Jeroen: "je kunt dus maar 1 van beide tegelijk gebruiken?"
03/09/2011 10:52:46AM Agent (Samir_Hamsi): "ja"
03/09/2011 10:53:06AM Jeroen: "ok, dank je wel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1 van beide schermen :'( _O-

Je kan er zeker 2 tegelijk aansluiten, en mogelijk 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:45:
1 van beide schermen :'( _O-

Je kan er zeker 2 tegelijk aansluiten, en mogelijk 3.
Ik zou dus in totaal 4 schermen kunnen gebruiken? 3 extern plus van de laptop?
Hoe gaat dit dan? Hdmi + DP>2xDVI? HDMI + 2xVGA? ...? :)
Trekken beide videokaarten dit? Of draait hij dan op de Nvidia?
En kun je dan zowel kiezen voor mirror als extended? Of een combi? ;)

Ik ga dit weekend mijn scherm calibreren m.b.v. de site die darkstone gaf, ik zal dan mijn ervaringen hier posten :)
Ik zal eventueel ook nieuwe foto's maken (voor TS?) omdat de andere detail foto's van de l501x waren. Al zijn de verschillen natuurlijk niet zo heel groot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wacht, je begrijpt mij verkeerd.

Ik bedoel dat je 2 schermen kan aansturen, en misschien 3. Een extern scherm doet het volgens mij alleen op de nvidia kaart, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik zit hier nog op de standaard meegeleverde image van dell. Heb het probleem dat als ik de laptop lock(windows +L) en vervolgens weer in wil loggen de melding krijg "wachtwoord onjuist" Als ik dan op Andere gebruiker klik en weer mn wachtwoord invul gaat het wel goed??

Mensen die dit probleem herkennen en/of oplossing (naast nieuwe installatie :P) hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 06:15

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Enige wat ik zo kan verzinnen is dat de landinstellingen van je toetsenbord veranderd. Waardoor vreemde tekens goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:56:
Wacht, je begrijpt mij verkeerd.

Ik bedoel dat je 2 schermen kan aansturen, en misschien 3. Een extern scherm doet het volgens mij alleen op de nvidia kaart, maar dat weet ik niet zeker.
ok :+
Dan vatte jij de tekst van de medewerker denk ik ook verkeerd op. Volgens mij bedoelde hij dat je maar 1 van de 2 poorten (hdmi of DP port) kunt gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Waarom is de levertijd 6+ weken tegenwoordig? Heb ik iets raars meegeconfigureerd ofzo? Heb voor de i3 gekozen met 9-cells accu en een HD scherm. De rest is standaard.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:11:
[...]

ok :+
Dan vatte jij de tekst van de medewerker denk ik ook verkeerd op. Volgens mij bedoelde hij dat je maar 1 van de 2 poorten (hdmi of DP port) kunt gebruiken ;)
Nee, normaal kunnen de NVIDIA dGPU's 2 schermen aansturen. Ofwel het 15" scherm van de laptop + extern, en NORMAAL zou het ook mogelijk moeten zijn om 2 externe schemen aan te sturen (en waarschijnlijk niets op het 15" scherm). Maar 3 schermen betwijfel ik toch zeer (eventueel met dupliceren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 12:40
VanRoyal schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:33:
Misschien een beetje een domme vraag, maar ik ben liever safe then sorry: Ik heb net mijn XPS 15 binnen en op / om het toetsenbord zit een plastic laagje. Deze kan / moet ik er toch gewoon vanaf halen? Ik kan me bijna niet voorstellen dat het moet blijven zitten, maar om nou gelijk al in de eerste minuut mijn laptop te vernaggelen lijkt me ook niks :)
Bij mijn XPS zat er alleen een foam laagje tussen me toetsenbord en scherm(wit), geen folie. Neem aan dat je dit gewoon kan weghalen als het echt als bescherming is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Remzz schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:25:
[...]

Bij mijn XPS zat er alleen een foam laagje tussen me toetsenbord en scherm(wit), geen folie. Neem aan dat je dit gewoon kan weghalen als het echt als bescherming is.
Dat foamlaagje had ik ook, maar die bedoel ik niet. Het is echt een plastic laagje rondom de toetsen. In de hoeken zit het niet echt goed vast en er zitten flink wat luchtbobbeltjes onder, dus het lijkt me geen permanente oplossing :)

Ik heb nu trouwens dat de recovery disc creation voor de 2e keer bij 72% verifying blijft hangen. De eerst keer heb ik hem onderbroken omdat het zo lang duurde, maar nu heb ik het probleem weer.

[ Voor 15% gewijzigd door VanRoyal op 06-04-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
Zou je er misschien een foto van kunnen maken? Op mijn toetsen zit een glimmend laagje, alleen het lijkt me stug dat het folie is, anders lijkt het me een fabricage fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Remzz schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:47:
Zou je er misschien een foto van kunnen maken? Op mijn toetsen zit een glimmend laagje, alleen het lijkt me stug dat het folie is, anders lijkt het me een fabricage fout.
Ik heb het plastic folie al verwijderd. Was duidelijk een beschermlaagje voor de glanzende zwarte laag. Zal zo even een foto plaatsen, maar moet nu eerst even koken.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/16kaudd.jpg

Nu al de 3e DVD die bij 72% verifying blijft hangen. Deze laat ik maar even doorlopen, misschien dat hij nog verder gaat als ik maar lang genoeg wacht. Kwestie van heeeeel lang wachten.

[ Voor 8% gewijzigd door VanRoyal op 06-04-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:08
VanRoyal schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:27:
[...]

Ik heb nu trouwens dat de recovery disc creation voor de 2e keer bij 72% verifying blijft hangen. De eerst keer heb ik hem onderbroken omdat het zo lang duurde, maar nu heb ik het probleem weer.
ik heb min of meer hetzelfde probleem alleen bij mij zei dell data safe dat die hele partitie niet aanwezig was of beschadigd, heb toen dell gebeld die zeiden je moet de computer opnieuw opstarten en dan F8 indrukken en dan kun je bij de recovery partitie en op die manier je computer herstellen.

nog gevraagd of het mogelijk is om de disk te maken of anders te ontvangen van dell nee helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:12:
Voor de zwaardere taken kun je beter de i7 nemen, die heeft een stuk meer cores. Dat merk je wel tijdens het fotosoepen.

Het verschil tussen de i5'jes onderling is niet zo groot.
ik snap dat i7 makkelijker zwaarder werk aan kan dan i5. maar is de i5-2410 in staat 1080p HD video te editen? Ik zal dit niet super vaak doen, vandaar dat ik niet een superzwaar systeem hoef; als het systeem het maar aan kan. Geheugen wat ik wil installeren is 6 Gb.
ik heb nu een 3 jaar oude T7500 en die kan 720p net wel / net niet aan; vandaar mijn vraag, Op de adobe site staat dat je quadcore nodig hebt voor 1080p, maar Corel staat dat weer niet.

dus concreet: i5-2410 nemen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:09:
[...]
als het systeem het maar aan kan.
Dat is ook een ruim begrip, met een atom kan je ook full-hd video editen, ik zou het alleen niet doen.

Het verschil tussen de i5 en i7 is realatief groot voor het prijsverschil, of dat het waard is hangt af van je budget. Maar als ik het zo lees voldoet de i5 ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:09:
[...]

ik snap dat i7 makkelijker zwaarder werk aan kan dan i5. maar is de i5-2410 in staat 1080p HD video te editen? Ik zal dit niet super vaak doen, vandaar dat ik niet een superzwaar systeem hoef; als het systeem het maar aan kan. Geheugen wat ik wil installeren is 6 Gb.
ik heb nu een 3 jaar oude T7500 en die kan 720p net wel / net niet aan; vandaar mijn vraag, Op de adobe site staat dat je quadcore nodig hebt voor 1080p, maar Corel staat dat weer niet.

dus concreet: i5-2410 nemen of niet?
Adobe is hoe meer cores hoe beter aangezien adobe cs5 goed met meerdere cores kan omgaan.
Het ligt er ook aan wat je wilt gaan editen.en hoeveel :P En hoeveel geduld je hebt ;)
Dit is ook handig om te lezen. http://blogs.adobe.com/to...e-tip-dont-starve-yo.html
als het systeem het maar aan kan
mijn systeem kan ook cs5 aan zolang ik maar geen video importeer en ga editen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

VanRoyal schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:27:
[...]
Ik wilde net ook die recovery maken op een 8GB usb stick, nu blijkt de stick alleen 7,4GB te zijn. En volgens het programma moet hij perse minstens 8GB zijn. Ik heb toen geprobeerd om via een extra partitie hem daarop te zetten, maar hij herkent de partitie uiteraard niet als verwisselbare schijf. En via diskette kan ik ook geen image maken maar moet ik perse meteen een dvd/BR branden.
Is er een andere manier om die herstelmedia te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Laatst online: 11-09 14:12
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:52:
[...]

Ik wilde net ook die recovery maken op een 8GB usb stick, nu blijkt de stick alleen 7,4GB te zijn. En volgens het programma moet hij perse minstens 8GB zijn. Ik heb toen geprobeerd om via een extra partitie hem daarop te zetten, maar hij herkent de partitie uiteraard niet als verwisselbare schijf. En via diskette kan ik ook geen image maken maar moet ik perse meteen een dvd/BR branden.
Is er een andere manier om die herstelmedia te maken?
Is het niet mogelijk om de ISO van de herstelmedia gewoon op de harde schijf te plaatsen? Daarna kun je 'm gewoon op je NAS of wat dan ook zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon niet maken, een herinstallatie is in de meeste gevallen een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:56:
Gewoon niet maken, een herinstallatie is in de meeste gevallen een stuk makkelijker.
Ze vragen je wel 100 keer of je niet een DVD met herstelmedia erbij wil... Vandaag ook de reden gehoord: Bij de gemiddelde gebruiker gaat het blijkbaar zo snel fout dat zo'n DVD voor Dell gemiddeld in servicekosten een gigantische besparing betekent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
VanRoyal schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:00:
[...]

Ik heb het plastic folie al verwijderd. Was duidelijk een beschermlaagje voor de glanzende zwarte laag. Zal zo even een foto plaatsen, maar moet nu eerst even koken.

[afbeelding]

Nu al de 3e DVD die bij 72% verifying blijft hangen. Deze laat ik maar even doorlopen, misschien dat hij nog verder gaat als ik maar lang genoeg wacht. Kwestie van heeeeel lang wachten.
Duidelijk een ander toetsenbord dan bij mijn L501x. Waar mijn toetsenbord gewoon toetsen heeft die je kan indrukken, heeft de jouwe nog een soort behuizing overheen zitten(tegen stof en troep? of is het backlit?). Ziet er wel beter uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een clicket toetsenbord heet dat. Zoals op de macbooks en sony's.

Modbreak:Dat heet chiclet ;)

[ Voor 25% gewijzigd door DaMarcus op 06-04-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees8
  • Laatst online: 16-09 20:24
Inmiddels ook al een paar weken de XPS 15 in huis, alles werkt perfect, behalve de interne microfoon. Heeft iemand de interne microfoon al uitgeprobeerd? Ikzelf heb al vanalles geprobeerd om deze fatsoenlijk in skype aan de gang te krijgen: mic boost volledig open, opname kwaliteit omhoog gezet etc, maar zelfs als ik schreeuw, dan hoor ik alleen in de verte iets.

Heb ook de Dell diagnostiek software geprobeerd, maar ook hier klinkt het opgenomen geluid heel ver weg. (hierna een losse microfoon aangesluiten, en deze werkt perfect). Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:35
lol @ Mod Wars: Battle of the Typo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVliegNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-07 19:03
Zit op de recovery disk van dell ook al die bloatware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daarom heb je ook liever schone installatie DVD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVliegNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-07 19:03
Die optie heb ik nog niet opgemerkt :9

Edit: Die ken ik natuurlijk gewoon legaal wel ergens downloaden en later me key invoeren!

[ Voor 55% gewijzigd door SuperVliegNL op 06-04-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Precies, gewoon een kopietje van http://www.mydigitallife....ssional-and-home-premium/ afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeKiller
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 14:51
De recovery disk die ik had gekregen was gewoon een installatie-DVD van Windows. Niks geen bloatware.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De recovery disk van €5 ja, maar de disks die je zelf moet maken bevat volgens mij wel bloatware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Welke drivers zijn aan te raden om te installeren wanneer je een schone Win 7 installatie doet op een l502x? Aangezien drivers nogal eens met "hulpprogramma's" geleverd worden die vaak verder toch geen toegevoegde waarde hebben. En windows vaak zelf ook voor drivers zorgt met windows update. Ik begin me namelijk best te ergeren aan de Dell bloatware..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 09:46
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:52:
Welke drivers zijn aan te raden om te installeren wanneer je een schone Win 7 installatie doet op een l502x? Aangezien drivers nogal eens met "hulpprogramma's" geleverd worden die vaak verder toch geen toegevoegde waarde hebben. En windows vaak zelf ook voor drivers zorgt met windows update. Ik begin me namelijk best te ergeren aan de Dell bloatware..
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik heb mijn XPS 15 besteld, maar ook met mijn vorige laptop intstalleer ik een schone Windows ipv de voor geinstalleerde rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Laatst online: 26-08-2022
Het installen van de drivers lukt me maar niet met de dell driver management :s
Dit weekend eens individueel proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10-2019
Whooo! Eindelijk een backlit keyboard op eBay! De prijs is nog veel te hoog, maar ik verwacht dat er nu vrij snel goedkope alternatieven zullen volgen..

http://cgi.ebay.com/DELL-...4cf65d6f8c#ht_1778wt_1139

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Stphnvlstk schreef op woensdag 06 april 2011 @ 23:29:
Whooo! Eindelijk een backlit keyboard op eBay! De prijs is nog veel te hoog, maar ik verwacht dat er nu vrij snel goedkope alternatieven zullen volgen..

http://cgi.ebay.com/DELL-...4cf65d6f8c#ht_1778wt_1139
geen chiclet?

aha is de l#01x versie. Wist niet dat die er ook al in backlight was

[ Voor 7% gewijzigd door Markos op 06-04-2011 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Nee, nu heb ik wel gelezen dat chiclets eigenlijk minder goed zijn, en dat dat allemaal maar gewoon een hype is. Typsnelheid zou lager liggen, duurzaamheid ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah, ik heb nu niet het idee dat ik langzamer type als ik met een chiclet toetsenbord type. Ik vind een chiclet toetsenbord fijner omdat ik hierdoor minder vaak op de verkeerde toets aan het rammen ben. Dit omdat er wat ruimte tussen de toetsen zit. Ik denk trouwens dat het langzamer typen ligt aan het feit dat je nog moet wennen aan het toetsenbord. Heb je nog ergens een artikel over duurzaamheid en typesnelheid? Zou het namelijk best interessant vinden als er een goed onderzoek naar gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Goed onderzoek daarover heb ik nog niet gevonden, slechts opmerkingen van mensen op fora die mij de indruk gaven te weten waarover ze spraken.

Eerste hit op google: http://www.wisegeek.com/what-is-a-chiclet-keyboard.htm
Fans of traditional keyboards say hygienic considerations and aesthetic value aren't enough to get them to make the switch. Some feel a chiclet keyboard causes fatigue more easily, because the user must reach a bit farther for each key. Others claim their overall typing speed is negatively affected, particularly for those who rely on touch-typing, though this may simply be the result of getting used to a new piece of equipment. Some are also of the opinion that chiclet keyboards are less responsive, because the keys have less of a kick-back than the more robust keys of a traditional keyboard
Ik denk niet dat ik ga zitten wachten op een backlit chiclet keyboard als er geen voordelen - integendeel - zijn, hoe fancy of mooi dat ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Persoonlijk vind ik het chiclet juist lelijk, zeker met die glossy troep tussen de toetsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 00:13:
Persoonlijk vind ik het chiclet juist lelijk, zeker met die glossy troep tussen de toetsen...
Maar het is niet zo, dat je een keuze hebt, toch? Bij de configuratie zie ik daar toch niets voor staan om dat aan te passen.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 14:26
Gisteren de knoop doorgehakt en een XPS15 besteld.
M'n 'nieuwe' laptop van het werk beviel me steeds minder.
Nadat de vorige kapot was gegaan, kreeg ik een standaard model met 1280x800 resolutie.
Daarvoor had ik een HP met 1680x1050: heerlijk beelscherm.

Nu maar zelf eentje aangeschaft:
i5-2410
6Gb
650Gb
HD scherm (uiteraard)
9 cell accu
levertijd: 29-04

Bewust gekozen voor een wat lichtere CPU: verschillen met de andere i5's zijn niet erg groot en een quad vond ik nu nog wat ovedreven (huidige laptop heeft een AMD Turion64 X2, ga er vast op vooruit).
Daarnaats kwam ik op Ebay al i7-2720QM's tegen voor nog geen 200 euro.
Volgens mij is de processor in de XPS15 te vervangen toch?
Iets om over een paar jaar te doen (als Win8 uit is ;-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Nee de socket van de i7 is anders dan die van jou i5. Dat is een van de redenen waarom ik de 2630QM genomen heb. Dat is de lichtste quad van dit moment, maar over een paar jaar kan ik waarschijnlijk voor weinig een snellere quad core kopen (ebay/etc.) Als ik het nodig vind natuurlijk ;) Dat is voorlopig toekomst muziek.
Kijk maar op de intel site welke processoren dezelfde socket hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Mizitras schreef op donderdag 07 april 2011 @ 02:35:
[...]

Maar het is niet zo, dat je een keuze hebt, toch? Bij de configuratie zie ik daar toch niets voor staan om dat aan te passen.
Via dell niet nee, via andere shops kan je kopen wat je wilt. Chiclet heeft part number #PVDG3 , standaard #0KMP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walliewop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 18:29
Beste Tweakers,

Ik heb niet echt heel veel verstand van laptops, maar vroeg me af wat er mis is met deze laptop (Dell XPS 15 uiteraard), in de standaard uitvoering zonder extra's erbij te nemen:

http://www.dell.com/nl/p/...x5m03&model_id=xps-l502x&

Want hoe kan die nou maar 700 euro zijn? of zit er ergens een addertje onder het gras? En kan je hier fatsoenlijk op gamen? mvg

[ Voor 13% gewijzigd door walliewop op 07-04-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:47
walliewop schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:19:
Beste Tweakers,

Ik heb niet echt heel veel verstand van laptops, maar vroeg me af wat er mis is met deze laptop (Dell XPS 15 uiteraard), in de standaard uitvoering zonder extra's erbij te nemen:

http://www.dell.com/nl/p/...x5m03&model_id=xps-l502x&

Want hoe kan die nou maar 700 euro zijn? of zit er ergens een addertje onder het gras? En kan je hier fatsoenlijk op gamen? mvg
Maar 700? je hebt al laptops voor 400 euro. Er zit dus geen addertje onder het gras. Gamen kan prima, maar wil je elk spel op max settings spelen dan is kijken naar een duurder model misschien beter. De mijne draait in ieder geval alle nieuwe spellen prima(zelfde versie) alleen niet altijd alles op high settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walliewop
  • Laatst online: 16-09 18:29
Ruudvanelk schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:29:
[...]

Maar 700? je hebt al laptops voor 400 euro. Er zit dus geen addertje onder het gras. Gamen kan prima, maar wil je elk spel op max settings spelen dan is kijken naar een duurder model misschien beter. De mijne draait in ieder geval alle nieuwe spellen prima(zelfde versie) alleen niet altijd alles op high settings.
Dankje voor je reactie, ja weet dat er laptops zijn van 400, maar daar draai je de nieuwste games niet echt op. Oké, nog heel even rondkijken en anders wordt het deze denk ik :)

Maar bedoelde meer, kan nergens anders laptop van ongeveer die prijsklasse vinden die hetzelfde kunnen, of wel?

[ Voor 8% gewijzigd door walliewop op 07-04-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Laatst online: 15-09 17:11
walliewop schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:50:
Maar bedoelde meer, kan nergens anders laptop van ongeveer die prijsklasse vinden die hetzelfde kunnen, of wel?
Dit is niet het juiste forumtopic hiervoor. En verder verwijs ik je naar de bestbuy guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Ben nu een dag aan het stoeien met de XPS 15 en ben niet ontevreden :) Ik heb de default install van Windows 7 eraf gegooid en Windows 7 Professional erop gezet. Weg met al die bloatware. Volgens mij scheelt dat best wel in performance. Paar dingen die me tot nu toe zijn opgevallen:
  • Aansluiten op een niet-geaard stopcontact zorgt ervoor dat er wat stroom / spanning op de behuizing komt. Aanraken is dan niet zo prettig. Ik heb dat bijv. ook met de iPad, alleen daar is het veel minder merkbaar. Bij de XPS is het wel erg aanwezig: zweethandjes en tintelingen.
  • Het scherm is subliem. Het is zelfs zo helder dat ik, nadat ik met de laptop heb gewerkt, het idee heb dat er iets aan mijn ogen mankeert. De kleuren op mijn normale monitor zien er dan uit alsof er een (gelige) waas overheen zit. Gek genoeg heb ik dat eigenlijk ook met de rest van mijn omgeving: muren zijn niet wit meer, de vloer heeft een andere kleur, etc. Gaat na een tijdje wel over, maar een beetje apart is het wel :o
  • Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik prettig vind werken: DPI en browser op 125%, alles op 100% of iets er tussenin. 100% is wel erg klein om eerlijk te zijn. Voorlopig heb ik hem op 125% staan. Kan dit nog voor perfomance issues zorgen, als hij alles moet schalen?
  • De speakers zijn - zoals bekend - erg goed. Ik hoef voortaan niet meer slepen met speakers als de laptop mee gaat op vakantie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Darkstone. is onderstaand keyboard via EBay ook te gebruiken op de L501X ?
Groet Honus

http://cgi.ebay.nl/DELL-X...ss_RL&hash=item4cf65d6f8c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij wel, het formaat is hetzelfde. Bij de xps 15 is de overtollige ruimte opgevuld met speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 19:34:
Volgens mij wel, het formaat is hetzelfde. Bij de xps 15 is de overtollige ruimte opgevuld met speakers.
Dank Darkstone, ik zal contact met ze opnemen want mis toch wel de backlit keyboard op mijn XPS 15. De prijs is redelijk lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icebear
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05-2024
Ik heb nu een tijdje de dell xps 15 inch 501..

nou zat er destijds 4gb geheugen in de laptop ik wil eigenlijk graag dit upgraden naar 6 gb i.v.m. virtuele servers voor school etc....waar kan ik goedkoop deze kaartjes kopen?

op de dell website is 2 gb geheugen 40/50 euro inc verzending....erg prijzig of is dit normaal?

tevens kan je er wel een geheugen kaartje bij stoppen wat zit er nu in de laptop:P? (durf hem niet open te schroeven haha)

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Laatst online: 26-08-2022
Enkele vraagjes nog als nieuwe xps 15 gebruiker:
* Wat is het nut van de recovery partitie, en kan je die deleten / vrijmaken ?
* Is het aangeraden om de partitie van windows naar 80-100gb te verkleinen voor windows + een of twee belangrijke programma's, rest op andere partitie? Of is dit voorbijgestreefd vandaag de dag ?
* Wordt er door dell de laatste versie van de drivers geïnstalleerd ? (driver downloads doen lastig)

Ik vind het "720p" scherm ook best goed tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 20:54
stephandeloos schreef op donderdag 07 april 2011 @ 20:01:
Ik heb nu een tijdje de dell xps 15 inch 501..

nou zat er destijds 4gb geheugen in de laptop ik wil eigenlijk graag dit upgraden naar 6 gb i.v.m. virtuele servers voor school etc....waar kan ik goedkoop deze kaartjes kopen?

op de dell website is 2 gb geheugen 40/50 euro inc verzending....erg prijzig of is dit normaal?

tevens kan je er wel een geheugen kaartje bij stoppen wat zit er nu in de laptop:P? (durf hem niet open te schroeven haha)

bedankt!
Met de pricewatch op deze site kom je erg ver qua prijzen :)

Jouwe laptop heeft 2 geheugensloten, en waarschijnlijk heeft Dell die gevuld met 2x2Gb, dus die moet je dan vervangen (kun je dus beter meteen 2x4 kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Waar staat de webcam normaal bij apparaatbeheer? Hij doet het niet meer en ik kan hem nergens vinden (om de drivers te verwijderen).

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 14:47
Imaging devices :)

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Greenie schreef op donderdag 07 april 2011 @ 20:04:
* Wat is het nut van de recovery partitie, en kan je die deleten / vrijmaken ?
Ja die kan weg als je dat wil. Als je bij opstarten de recovery start dan installeert hij dat met de Dell bloatware erbij. Ik heb hem er nog op staan, want als ik dat ding een keer opnieuw moet installeren en geen Windows 7 bij de hand heb dan kan het handig zijn. En die ruimte die dat gebruikt kan ik ook wel missen, 4 gb geloof ik.
* Is het aangeraden om de partitie van windows naar 80-100gb te verkleinen voor windows + een of twee
Ik heb zelf 1 week met de normale dell configuratie gewerkt, maar heb sinds gisteren toch maar Windows opnieuw geïnstalleerd en 2 partities gemaakt. 1 van 70gb voor Windows en de rest voor games/downloads/etc. Geen idee of dit nodig is o.i.d. maar ik vind het zelf namelijk erg makkelijk dat ik windows en de rest kan scheiden.
* Wordt er door dell de laatste versie van de drivers geïnstalleerd ? (driver downloads doen lastig)
Na mijn idee zijn deze up to date, maar het is ook allemaal vrij nieuw spul wat in de laptop zit dus verwacht wel snel nieuwe updates.
Ik vind het "720p" scherm ook best goed tot dusver.
Same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:52:
Installeer Windows en gebruik de DVD die Dell bij je laptop levert. Installeer hiermee je internet(wireless en wired), ga daarna naar Dell website en download daar de nieuwste drivers. Zo heb ik het gedaan. Alles werkt en geen Dell bloatware.

[ Voor 4% gewijzigd door Rtzrs op 07-04-2011 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 19:44:
[...]

Dank Darkstone, ik zal contact met ze opnemen want mis toch wel de backlit keyboard op mijn XPS 15. De prijs is redelijk lijkt mij.
De 0KMP3 is hét standaard backlit keyboard voor de L501X, die past zonder twijfel. €70 vind ik nu niet meteen een redelijke prijs als je kijkt naar bvb gemwon.com, maar als goedkopere alternatieven te lang uitblijven koop 'm zelf misschien ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Bedankt. Die categorie was ook verdwenen, maar nu is hij weer terug (incl webcam). Was even bang dat ik hem moest gaan opsturen.

Er staat sinds gisteren een nieuwe driver voor de geluidskaart online.

[ Voor 12% gewijzigd door Bozozo op 08-04-2011 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.anandtech.com/...g-dualcore-sandy-bridge/2
Rounding out the package, the speakers are still a weak point—every time I fire up a game or play some music on Dell’s XPS 15 (the L502x now has Sandy Bridge CPU support; review is coming soon!), just about every other laptop sounds horrible in comparison.
*O*

Dan kunnen we mooi zien wat de vooruitgang is accuduur is.

edit:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4262/36594.png

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2011 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Laatst online: 09:08
ik heb het volgende probleem:

als ik mijn XPS L502 in sluimerstand wil zetten start is gewoon weer opnieuw op ipv in de sluimerstand te gaan.

weet iemand een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuNNiX
  • Laatst online: 19-02-2024
Gisteren ontvangen, ging veel sneller dan verwacht! (25mei)

Kijkhoek van het FHD scherm is echt ongelooflijk, maar vind dat het rood wel wat te fel is, met AdoberRGB icc is het al beter, maar daar wordt hier over gesproken.

Rechts boven aan het scherm zat er iets nog niet echt goed vast en dat moest nog in elkaar geklikt worden.

De adapter maakt een raar klikkend geluid? Lijkt niet echt normaal?

Voor de rest echt een sjieke laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
GuNNiX schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 19:11:
Gisteren ontvangen, ging veel sneller dan verwacht! (25mei)

Kijkhoek van het FHD scherm is echt ongelooflijk, maar vind dat het rood wel wat te fel is, met AdoberRGB icc is het al beter, maar daar wordt hier over gesproken.

Rechts boven aan het scherm zat er iets nog niet echt goed vast en dat moest nog in elkaar geklikt worden.

Voor de rest echt een sjieke laptop.
Waneer heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dell.nl natuurlijk, in de winkels staan alleen de 768p versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 20:39:
Dell.nl natuurlijk, in de winkels staan alleen de 768p versies.
Ik vroeg "Wanneer", niet "Waar" ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh :F
Je kan via de intel drivers van de IGP handmatig wat dingetjes instellen, maar het is, zeker op een TN zeer moeilijk om dat fatsoenlijk in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuNNiX
25/03 besteld maar met mijn overschrijving hadden ze het geld pas 30/03.

Het was eigelijk dell.be maar goed ;)

Bedankt voor tip met intel igp, ga nog wat verder prutsen!

Brussels, Belgium 08/04/2011 12:47 Afgeleverd
08/04/2011 4:43 Aankomstscan
Koeln, Germany 08/04/2011 2:01 Vertrekscan
08/04/2011 0:48 Importscan
Koeln, Germany 07/04/2011 22:59 Aankomstscan
Warsaw, Poland 07/04/2011 21:07 Vertrekscan
07/04/2011 18:14 Aankomstscan
Almaty, Kazakhstan 07/04/2011 16:47 Vertrekscan
Koeln, Germany 07/04/2011 12:43 Pakketgeg verwerkt door inklaring. Wacht op vrijgave / Vrijg dr in-/uitkl inst. Nu in transit voor aflev
07/04/2011 11:15 Pakketgeg verwerkt door inklaring. Wacht op vrijgave
Almaty, Kazakhstan 07/04/2011 14:10 Aankomstscan
Incheon, Korea, Republic of 07/04/2011 10:37 Vertrekscan
07/04/2011 8:52 Aankomstscan
Shanghai, China 07/04/2011 6:06 Vertrekscan
Shanghai, China 06/04/2011 21:47 Exportscan
06/04/2011 21:42 Hubscan
China 06/04/2011 9:44 Bestelling Verwerkt: Klaar voor UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:24

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
GuNNiX schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 20:52:
25/03 besteld maar met mijn overschrijving hadden ze het geld pas 30/03.

Het was eigelijk dell.be maar goed ;)

Bedankt voor tip met intel igp, ga nog wat verder prutsen!

Brussels, Belgium 08/04/2011 12:47 Afgeleverd
08/04/2011 4:43 Aankomstscan
Koeln, Germany 08/04/2011 2:01 Vertrekscan
08/04/2011 0:48 Importscan
Koeln, Germany 07/04/2011 22:59 Aankomstscan
Warsaw, Poland 07/04/2011 21:07 Vertrekscan
07/04/2011 18:14 Aankomstscan
Almaty, Kazakhstan 07/04/2011 16:47 Vertrekscan
Koeln, Germany 07/04/2011 12:43 Pakketgeg verwerkt door inklaring. Wacht op vrijgave / Vrijg dr in-/uitkl inst. Nu in transit voor aflev
07/04/2011 11:15 Pakketgeg verwerkt door inklaring. Wacht op vrijgave
Almaty, Kazakhstan 07/04/2011 14:10 Aankomstscan
Incheon, Korea, Republic of 07/04/2011 10:37 Vertrekscan
07/04/2011 8:52 Aankomstscan
Shanghai, China 07/04/2011 6:06 Vertrekscan
Shanghai, China 06/04/2011 21:47 Exportscan
06/04/2011 21:42 Hubscan
China 06/04/2011 9:44 Bestelling Verwerkt: Klaar voor UPS
duurde even tot ik doorhad dat je van beneden naar boven moet lezen ;)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
Dat probleem heb ik ook al een paar maanden. Het lijkt net alsof er binnen in de adapter constant vonkjes overspringen. Dit is alleen het geval als de adapter aan de laptop ligt, als ik de laptop er af haal stopt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuNNiX
Remzz schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 21:10:
[...]

Dat probleem heb ik ook al een paar maanden. Het lijkt net alsof er binnen in de adapter constant vonkjes overspringen. Dit is alleen het geval als de adapter aan de laptop ligt, als ik de laptop er af haal stopt het.
Maar je hebt er geen problemen (behalve het geluid) mee ondervonden? Zou ik vragen om dit te laten vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er komt een XPS 15z: http://dell-lab.posterous.com/dell-xps-l511z

Waar die Z voor staat? Goede vraag, ik gok op een dunnere versie van de xps 15, er is ook geen quadcore config mogelijk. Wel een 8-cel 64Wh accu, wat neerkomt op li-polymeer (het type wat in de macs gebruikt word, duurder, maar je kan het elke vorm geven die je wilt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Remzz schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 21:10:
[...]

Dit viel mij pas ook al op. Lijkt me niet helemaal normaal, maar vooralsnog levert het ook geen problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmans
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 11:23
De Dell XPS 15 spreekt mij erg aan en ik heb al een beetje dit topic rondgelezen en nu heb ik toch nog een paar vragen rondom het telefonisch bestellen:
  1. Ik heb gelezen dat de optie om een back-lit toetsenbord te nemen alleen bij een telefonische bestelling aangeboden word, maar welke kosten word er voor deze keuze dan in rekening gebracht?
  2. Ik heb via couponcodes op de website een flinke korting kunnen regelen (10% + €40), is dat ook telefonisch mogelijk?
  3. Is het mogelijk om je bestelling te traceren via de website bij een telefonische bestelling?
  4. Klopt het dat telefonische bestellingen een hogere prioriteit hebben en dus eerder afgeleverd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
mmans schreef op zondag 10 april 2011 @ 14:46:
Ik heb gelezen dat de optie om een back-lit toetsenbord te nemen alleen bij een telefonische bestelling aangeboden word, maar welke kosten word er voor deze keuze dan in rekening gebracht?
Bij mij was die €35.
Ik heb via couponcodes op de website een flinke korting kunnen regelen (10% + €40), is dat ook telefonisch mogelijk?
Soms wel, soms niet. Ik had het wel voor elkaar gekregen dat ik de 10% kortings coupon kon toevoegen. Maar ze doen daar erg moeilijk over.
Is het mogelijk om je bestelling te traceren via de website bij een telefonische bestelling?
Ja, dit kan je gewoon tracen.
Klopt het dat telefonische bestellingen een hogere prioriteit hebben en dus eerder afgeleverd worden?
Kan heel goed kloppen, maar kan ik je niet vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xps15z

Wireless: Intel 6230 (WiFi a/b/g/n + BT3.0) minicard

dan zal die release nog wel even duren ;) alle orders met die kaart zijn voorlopig gecancelled.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
GuNNiX schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 21:15:
[...]

Maar je hebt er geen problemen (behalve het geluid) mee ondervonden? Zou ik vragen om dit te laten vervangen?
Nee, geen problemen tot nu toe(na ongeveer 3 maanden gebruik).
Ga hem daarom ook niet vervangen, misschien dat ik me laptop wel opstuur in de meivakantie omdat een van de USB 3.0 poorten het heeft begeven, dan zal ik direct het probleem van de adapter er bij vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Laatst online: 15-09 17:11
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 15:21:
xps15z
Wireless: Intel 6230 (WiFi a/b/g/n + BT3.0) minicard
dan zal die release nog wel even duren ;) alle orders met die kaart zijn voorlopig gecancelled.
Gecancelled ja? Ik heb donderdag een mail gestuurd en er is mij vertelt dat ik mijn laptop binnen 10 werkdagen zou ontvangen... en ik heb een 6230 in m'n configuratie zitten...

Edit
29-3-2011 besteld, staat nog op werk in uitvoering...

[ Voor 6% gewijzigd door job_h op 10-04-2011 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn laptop moet geruild worden ivm het gekloot rondom de 4 geheugen sloten (xps17) en 6230 is niet leverbaar meer alternatief ook niet.

daarnaast genoeg gebruikers die melden dat ze te horen hebben gekregen dat hun order niet mogelijk was met die kaart.

dus wanneer heb jij besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
je kunt de 6230 zelf los bestellen (op ebay vind je ze voor 30-35 euro) en erin draaien.. als ik mijn laptop krijg zal ik wel even melden of dit goed ging maar het lijkt me wel. Op de dell site heb ik een beschrijving gevonden hoe te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
zoooper schreef op zondag 10 april 2011 @ 16:24:
je kunt de 6230 zelf los bestellen (op ebay vind je ze voor 30-35 euro) en erin draaien.. als ik mijn laptop krijg zal ik wel even melden of dit goed ging maar het lijkt me wel. Op de dell site heb ik een beschrijving gevonden hoe te vervangen.
Weet je toevallig ook of je deze kaart ook in de L501x kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan hoor, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
Oke thanks. Toch is kijken of er meerwaarde is voor mij om bluetooth te nemen over de 6200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:41

Carnifex

auch

zoooper schreef op zondag 10 april 2011 @ 16:24:
Ik 1 april een XPS 15 besteld (met backlit tobo, via telefoon, met 10% korting), maar toen was de 6230 niet meer mee te bestellen. Ben dus wel geïnteresseerd als ik dat kaartje zelf kan bestellen/installeren. Ik heb hem nog niet kunnen vinden op ebay...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Carnifex schreef op zondag 10 april 2011 @ 20:57:
[...]

Ik 1 april een XPS 15 besteld (met backlit tobo, via telefoon, met 10% korting), maar toen was de 6230 niet meer mee te bestellen. Ben dus wel geïnteresseerd als ik dat kaartje zelf kan bestellen/installeren. Ik heb hem nog niet kunnen vinden op ebay...
Hier is er eentje, die van mij heb ik hier ook gekocht en is onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 18:37

Nikeo

Jawelles

Heeft iemand hier al daadwerkelijk zijn dvd-drive vervangen door een caddy met een SSD op de L502? Ik heb al diverse threads gevonden op internationale pages maar ik vroeg me af of iemand er hier al mee bezig geweest is, welke dingen hij heeft besteld en of het moeilijk was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*zucht* notebookcheck :F

http://www.notebookcheck....410M-GT-540M.51186.0.html
In particular, the B+RG LED display is in a class of its own. The one or other external monitor will have to watch out. Additionally, the large and accurate touchpad with its pleasant surface, the cleverly arranged ports and the, to the largest part, high quality manufacturing has to be mentioned. The competition will likely turn green with envy in view of the sound quality. The installed 2.1 sound system from JBL is simply awesome.
Workmanship 88%
Connectivity 78%
Display 86%
A class of it's own, en dan een score van 86%? Notebookcheck is echt ver heen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 00:59:
A class of it's own, en dan een score van 86%? Notebookcheck is echt ver heen...
Die review is gewoon een (hier en daar slechte) vertaling van de duitse. Daar gaven ze ook al dat cijfer :)

Kijk maar eens naar het lijstje pluspunten. Zowel great performance als prima leistung? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Van het weekend een LAN gehad en even de XPS 15 goed getest.
i7-2630QM, 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Graphics Card, 4 Gig mem, 640 GB 7200 rpm hd

Ik had een extern 17 inch aangesloten zodat ik altijd op de max resolutie van dit scherm werkte 1280*1024.

Hiermee heb ik alle volgende spellen op max. detail soepel gespeelt:
- Warcraft3 Frozen Throne
- Warcraft3 DOTA
- UT 2004
- UT
- Quake 3
- Leauge of Legends
- Left for Dead 2
- Command & Conquer 3 Kane's Wrath
- Call of Duty 4
- Split Second (op insane detail haperde hij, maar dat ligt volgens mij aan de engine van het spel).

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Game performance valt mij ook mee. Dragon Age: Origins loopt prima op 1920x1080 met high detail. De fan blaast wel als een malle moet ik zeggen... tijdens stille scenes is dat lichtelijk storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Als ik mijn laptop op mijn full-hd tv aansluit is het beeld te groot en moet ik dus via Nvidia config het bureaublad formaat aanpassen. Ik kom dan uit op iets van 1200 x 900 ofzo. Dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling?? Ik heb niet voor niets een 1080p tv gekocht..
En dat lijkt me ook al niet bevorderend voor de scherpte van mijn films. Stel ik heb 1080p film, die moet hij dan eerst verkleinen en vervolgens wordt hij weer uitgerekt

Iets anders, hoe werkt e-sata eigenlijk. Ik zie alleen kabeltjes van esata naar sata. Krijgt de hardeschijf zijn voeding via de sata kabel dan? Hij heeft toch gewoon een extra voedings kabel nodig? (Of is dat alleen bij 3.5"? Als ik zo naar foto's kijk lijkt me dat ook het geval bij 2,5"?) Of moet je alsnog een extra voedings kabel trekken? Want ik zie dat er ook eSATAp is, in deze laptop zit gewoon eSATA toch?
(zoals je kunt zien, nieuw mbt sata schijven :) mijn oude laptop dateert uit het IDE tijdperk |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:05:
Als ik mijn laptop op mijn full-hd tv aansluit is het beeld te groot en moet ik dus via Nvidia config het bureaublad formaat aanpassen. Ik kom dan uit op iets van 1200 x 900 ofzo. Dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling?? Ik heb niet voor niets een 1080p tv gekocht..
En dat lijkt me ook al niet bevorderend voor de scherpte van mijn films. Stel ik heb 1080p film, die moet hij dan eerst verkleinen en vervolgens wordt hij weer uitgerekt
Welke aansluiting gebruik je hiervoor? Mini-display naar HDMI of gewoon HDMI rechtstreeks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

hdmi <-> hdmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd