[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 86.174 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tranzy schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 08:49:
Ligt het nou aan mij of is dit topic (inclusief voorgaande delen) dat dit topic enkel gaat over de configuraties die beschikbaar zijn en keuzes mbt de samenstelling van de XPS. Voor bestaande gebruikers is dit topic best saai en gaat het niet echt over de laptop en de ervaringen, want dat heb je pas als je dat ding binnen hebt?

Open dan een nieuw topic "Het grote Hoe bestel jij je Dell XPS 15 topic" of "Welke XPS 15 moet ik nemen?".

Ik zit niet echt te wachten op andermans configs. Ben wel benieuwd naar ervaringen en problemen/oplossingen. Drivers en Bios updates etc.. je snapt me wel.

Of ben ik nou een zeikerd ?... kan best hoor.
Je het een punt, Maar ik zie niet hoe we dit zo snel kunnen oplossen.
Op notebookreview hebben ze voor elke scheet een eigen topic. Dat is echt een verschrikkelijke constructie, alle data ligt compleet versnipperd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• city17
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-08 10:05
Zou het niet een idee zijn om extra subfora te maken per fabrikant, dan is het makkelijker overzicht houden tussen de verschillende types etc van die fabrikant. Bijv:

Forum » Harde waren » Complete Systemen & Laptops » DELL » XPS 15 TOPIC en
Forum » Harde waren » Complete Systemen & Laptops » HP » ENVY 14

of een andere manier (anders dan zoeken) om topics per fabrikant/type te sorteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het volume aan dell posts is veel te laag om een apart forum te rechtvaardigen. Bovendien krijgt iedereen dan oogkleppen op omdat iemand die in het acer gedeelte een topic aanmaakt vrijwel nooit het advies krijgt iets anders te kopen dan acer. (extreem voorbeeld) Omdat vrijwel iedereen die daar rondloopt in het hokje acer fanboy past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 06:15

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

offtopic:
robbertvdh schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:39:
of een andere manier (anders dan zoeken) om topics per fabrikant/type te sorteren.
Je kunt gewoon via de tags werken boven de forum.
http://gathering.tweakers...dtopics/forum/72/tag/dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesRuud
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-08 17:52
Hallo jongens,

Ik dacht eraan om een nieuwe laptop te kopen, dit ook met in het achterhoofd dat ik werktuigbouwkunde studeer. Mijn huidige laptop kan solidworks gewoon niet meer aan en de adapter is ook zonet naar de kloten gegaan (heb ik nogwel opnieuw kunnen solderen en afwerken dus die doet het wel weer). Ik dacht aan de onderstaalde setup ( E1029,- zonder kortingen). Mijn vraag aan jullie, hoe zit het met de processor, is de grafische kaart daarin sterk genoeg voor om normaal mee te kunnen surfen? Ook vraag ik me af of ik zo wel de slimste set-up gekozen heb met oog op de toekomst (deze laptop zal nog zo'n 3 jaar solidworks moeten draaien).

Inbegrepen bij uw systeem:
2e generatie Intel® Core™ i5-2520M Processor 2,5 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,2 GHz
15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
6144MB 1333MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1x4096 + 1x2048]
640GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive
1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Graphics Card
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)

130W AC Adaptor
1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC

Kiek em goan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je bent erg duur uit voor iets met die spec, je kunt beter het model van €799 kiezen en vandaar upgraden naar het full-hd scherm en eventueel 9 cel batterij.

Voor soildworks is de prijs van de quadcore zeker gerechtvaardigd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesRuud
  • Laatst online: 28-08 17:52
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:12:
Je bent erg duur uit, je kunt beter het model van €799 kiezen en vandaar upgraden naar het full-hd scherm en eventueel 9 cel batterij.

Voor soildworks is de prijs van de quadcore zeker gerechtvaardigd.
Solidworks kan niet goed gebruik maken van meerdere cores, dit ondersteunt SW op dit moment nog niet. Nu zal dit waarschijnlijk wel in de 2012 versie zijn verwerkt.

Het verschil is dus eigenlijk, wil ik een quad core (2Ghz) voor E1069,- of een dual (2.5Ghz) voor E1029,-.
(verder zijn de laptops hetzelfde) De quad core lijkt mij een zware overkill, daarintegen rechtvaardigd dit de E40,- niet natuurlijk (hoewel die meer stroom trekt). Hoeveel zal dit de accuduur verminderen? (dual is 35watt, quad is 45watt) (90kwh accu).

Edit: kwh -> wh (sorry, gewoonte :P)

Kiek em goan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De quad draait bij normaal gebruik constant op 2,8GHz, de dualcore moet het doen met 3,0Ghz als er 2 cores worden gebruikt. De turbo kan gewoon constant actief zijn uitgaande van fatsoenlijke koeling.

Het snelheidsverschil is dus niet eens zo groot, daar staat tegenover dat de quad een factor >1,5 sneller is in taken die meer dan 2 cores ondersteunen.

Edit: een nieuwe review:
http://www.notebookcheck....410M-GT-540M.50915.0.html

opvallend: dell is weer terug op de bloatware route:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.com/typo3temp/pics/8f709761d9.gif

-O-

De accuduur is ook een vreemde eend die bijt:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tWVn1vOTGz4TsTNvjw7P6Q26/full.png

wlan dezelfde accuduur als met surfen, notebookcheck doet duidelijk iets rampzaligs fout.

Edit: en nog even voor die mensen die azen op een zo goedkoop mogelijk config, ik kwam net hier achter:
Overigens, als ik de kortingsbon WSBQKXH70J0?05 en 4323K1QRGMSWVG toepas heb ik voor €798 het volgende:

1080p
i5 2410m
6GB
640GH HDD
lijkt mij een stuk betere deal dan i3, 500GB, 4GB, voor 50 euro minder.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:33:
[...]

Je het een punt, Maar ik zie niet hoe we dit zo snel kunnen oplossen.
Op notebookreview hebben ze voor elke scheet een eigen topic. Dat is echt een verschrikkelijke constructie, alle data ligt compleet versnipperd...
Begrijp het ook nog eens .. Je wil een notebook kopen en je gaat niet iets vragen in een topic waar nog niemand dat ding heeft. Dus vraag je het hier.

Naar mijn idee is het niets anders dan andere topics "Wat moet ik kopen". Beetje eigen studie wordt er dan van je gevraagd. Hier kan je toch ook wel verwachten dat iemand zijn huiswerk kan doen en de beste config voor zichzelf kan bedenken.

just my 2 cents.. maar back "on" topic ;)

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
  • Laatst online: 10-09 10:14
Heb zojuist een XPS 15 besteld, echter las ik ergens dat je je Windows licenties terug (qua geld) kan krijgen van MS? Is dit waar? Want ik installeer altijd mijn eigen Windows (met mijn sleutel) ipv. de bloatware Windows wat je altijd voorgeschoteld krijgt bij laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
Ah, top. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
Is de Intel Centrino N 6230 wifi/bluetooth ergens eenvoudig/goedkoop in de benelux te koop ?

Ik ben ook zo slim geweest het 720p scherm te bestellen...
Is het aangewezen om dit te vervangen of is het de moeite (en het risico) niet waard ?

[ Voor 154% gewijzigd door Greenie op 05-04-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skwzR
  • Laatst online: 27-03 16:10
@Greenie
Je hebt nu de keuze uit:

Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR) [Inbegrepen in prijs]

Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) [meerprijs € 15,00 of € 1/maand1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Greenie schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 18:08:
Is de Intel Centrino N 6230 wifi/bluetooth ergens eenvoudig/goedkoop in de benelux te koop ?

Ik ben ook zo slim geweest het 720p scherm te bestellen...
Is het aangewezen om dit te vervangen of is het de moeite (en het risico) niet waard ?
De kaart kan je vervangen, het scherm is wat moeilijker (maar we de moeite waard natuurlijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
skwzR schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:37:
@Greenie
Je hebt nu de keuze uit:

Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR) [Inbegrepen in prijs]

Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) [meerprijs € 15,00 of € 1/maand1]
Ik heb hem al besteld (en in transit) daarmee de vraag waar ik die evt zou kunnen vinden :)

edit: fixed quote

[ Voor 41% gewijzigd door Greenie op 05-04-2011 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier bijvoorbeeld: http://forum.notebookrevi...01x-lcd-display-swap.html

Of gewoon wet kopen op afstand.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
my bad verkeerde quote :)
en thx die post zal mss nog handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil ook een nieuwe XPS 15 aanschaffen. ik twijfel nog tussen de i5-2410 en de i7-2630QM. Ik wil de laptop gebruiken voor internet, photoshop en full hd video editing. Dat laatste doe ik niet superveel, maar ik wel een apparaat dat dit aan kan. Is de i-2410 hier voldoende krachtig voor of heb toch die quad core nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:37
Weet iemand hoe het full HD scherm van de XPS 15 zich verhoudt tot het full HD scherm van de XPS 17? Het scherm van de XPS 17 ondersteund 3D en dat van de XPS 15 niet, maar dat vind ik niet zo interessant.

Ik weet dat de XPS 15 een exceptioneel goed full HD scherm heeft. Geldt dit ook voor de XPS 17, of is de kwaliteit van dit scherm minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 09:13:
Het is een prima display, de vergelijking:

Contrast hetzelfde (~700:1)
Helderheid is hoger op de xps 17(400 vs 300cd/m)
De gamut van de xps 17 is lager (95% vs 70%)
De xps 17 is 3D

Een hogere heldderheid is niet zo zeer interessant aangezien 300cd/m al standje "oogverblindend" is. Verder is het maar de vraag of 95% gamut beter is dan 70%, die 2e ligt immers veel dichter bij de ideale 72% NTSC. Ik ga er dan voor het gemak vanuit dat je geen calibiratieapapratuur hebt.
Het xps 15 scherm is wel beter, maar het 17" scherm is ook niet slecht.

Maar, ik zou geen keuze maken op basis van de schermkwaliteit, maar op basis van de groote van het scherm, wil je hem meenemen? Dan is de xps 17 ronduit een slechte keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:37:
[...]

Het xps 15 scherm is wel beter, maar het 17" scherm is ook niet slecht.

Maar, ik zou geen keuze maken op basis van de schermkwaliteit, maar op basis van de groote van het scherm, wil je hem meenemen? Dan is de xps 17 ronduit een slechte keus.
Oh, die post van 4 april had ik even gemist, maar bedankt voor de vergelijking :) Ik heb weinig verstand van de kwalificatie van beeldschermen, maar ik vind een goed scherm wel heel belangrijk. Hoezo is een gamut van 72% NTSC ideaal? In mijn naïviteit zou ik geneigd zijn te denken: meer = beter, maar dat geldt hier kennelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Windows gaat uit van een bepaalde standaardgamut, beter bekend als sRGB. ongeveer 72% NTSC
Wat houd dat in? Elke ontwerper stelt zijn scherm in op sRGB, als hij vervolgens zijn content op het internet gooit ziet iedereen precies hetzelfde als op zijn scherm. Als webontwikkelaar hoef je je dan geen zorgen te maken dat een bepaalde subtiele detail opeens veel feller is op een "goed" scherm.
Veel schermen hebben echter sub-60% gamut, en dan zien de kleuren er doffer uit dan op een goed scherm.

Een hogere gamut is met name interessant met drukwerk, daar werken ze met aRGB, beter bekend als adobeRGB. Dit is 98% NTSC en zorgt ervoor dat hetgeen op je scherm zo dicht mogelijk bij je drukwerk komt.

Met een te hoge gamut kunnen de kleuren er "oversaturized" uit zien, maar als je niet bezig bent met webdeveloppement is dat geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzaaaaa
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-08-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:30:
...
opvallend: dell is weer terug op de bloatware route:
[afbeelding]
Jeetje wat een hoop zooi, ik heb m'n xps 15 net binnen maar er staat inderdaad al die troep op die jij ook laat zien. Zijn er nog programma's die er echt niet af mogen uit deze lijst?

Verder vind ik het ding eigenlijk best wel mooi, ziet er beter uit dan ik had verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Wazzaaaaa schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:02:
[...]

Jeetje wat een hoop zooi, ik heb m'n xps 15 net binnen maar er staat inderdaad al die troep op die jij ook laat zien. Zijn er nog programma's die er echt niet af mogen uit deze lijst?

Verder vind ik het ding eigenlijk best wel mooi, ziet er beter uit dan ik had verwacht!
Kan me niet voorstellen dat Bloatware cruciaal is voor de juiste werking van een OS ;)
Je kan het gewoon veilig verwijderen. Mocht je het toch niet 100% vertrouwen kan je altijd eerst een restore point maken natuurlijk :)

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:03:
Windows gaat uit van een bepaalde standaardgamut, beter bekend als sRGB. ongeveer 72% NTSC
Wat houd dat in? Elke ontwerper stelt zijn scherm in op sRGB, als hij vervolgens zijn content op het internet gooit ziet iedereen precies hetzelfde als op zijn scherm. Als webontwikkelaar hoef je je dan geen zorgen te maken dat een bepaalde subtiele detail opeens veel feller is op een "goed" scherm.
Veel schermen hebben echter sub-60% gamut, en dan zien de kleuren er doffer uit dan op een goed scherm.

Een hogere gamut is met name interessant met drukwerk, daar werken ze met aRGB, beter bekend als adobeRGB. Dit is 98% NTSC en zorgt ervoor dat hetgeen op je scherm zo dicht mogelijk bij je drukwerk komt.

Met een te hoge gamut kunnen de kleuren er "oversaturized" uit zien, maar als je niet bezig bent met webdeveloppement is dat geen ramp.
Bedankt voor je duidelijk uitleg. Het is voor mij wel een eye-opener. Als amateurfotograaf word ik er wel blij van als m'n foto kleurecht worden weergegeven op m'n scherm, en het zou ook fijn zijn als de kleuren op het beeldscherm enigszins overeen komen met afdrukken. Maar ik schiet mijn foto's (volgens mij) altijd in sRGB en meestal in JPG, dus aan een beeldscherm met een hoger gamut dan 72% heb ik dan niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
Nefiorim schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:07:
[...]

Kan me niet voorstellen dat Bloatware cruciaal is voor de juiste werking van een OS ;)
Je kan het gewoon veilig verwijderen. Mocht je het toch niet 100% vertrouwen kan je altijd eerst een restore point maken natuurlijk :)
90% van bloatware is niet belangrijk :P maar met mijn huidige laptop zat er een programma bij dat je fan regelde.. :P nu heb ik w7 en het werkt er niet op >_< en heb standbye uitgezet omdat mijn fan daarna niet meer goed aanslaat >_<
Dus bloatware hoort geen functie tehebben... :P maar sommige doen het erom .... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
De dame van de Dell helpdesk was bijzonder verrast toen ze zag dat ik bij mijn offerte van vandaag 2 kortingsbonnen had kunnen toevoegen (40 euro en 10% korting). Ik had ze toch nog even gebeld om te kijken of ik er een backlit toetsenbord bij kon versieren :). Lang verhaal kort: Ze ging mn oude bestelling nog maar even niet annuleren, omdat ze niet zeker wist of die kortingen MET backlit tobo geaccordeerd zouden worden :). We gaan het zien en ik hou jullie op de hoogte :)

Binnenkort dus een XPS 15 met i5-2520, 6gb ram, 2gb GT540m, 640gb HDD en het full HD scherm voor 928,60 inclusief verzend, of + 36 euro met backlit tobo!

Ik ben tevreden :)

Nu alleen hopen dat er standaard 3 antennes in zo'n XPS 15 zitten. Heb hier nog een oud Intel 5300 kaartje liggen wat ik graag zou willen inbouwen in plaats van de standaard Intel 1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:18:
ik wil ook een nieuwe XPS 15 aanschaffen. ik twijfel nog tussen de i5-2410 en de i7-2630QM. Ik wil de laptop gebruiken voor internet, photoshop en full hd video editing. Dat laatste doe ik niet superveel, maar ik wel een apparaat dat dit aan kan. Is de i-2410 hier voldoende krachtig voor of heb toch die quad core nodig?
Heeft iemand een mening hierover?

En wat voor verschil is er tussen de verschillende I5 processoren? Ik zie namelijk alleen een klein verschil in de turboboost ranges, maar loont het zich om een duurdere versie te nemen van de i5 serie?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor de zwaardere taken kun je beter de i7 nemen, die heeft een stuk meer cores. Dat merk je wel tijdens het fotosoepen.

Het verschil tussen de i5'jes onderling is niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
RommelD schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:08:
[...]

Heeft iemand een mening hierover?

En wat voor verschil is er tussen de verschillende I5 processoren? Ik zie namelijk alleen een klein verschil in de turboboost ranges, maar loont het zich om een duurdere versie te nemen van de i5 serie?
http://www.notebookcheck....ok-Prozessor.43978.0.html
http://www.notebookcheck....ok-Prozessor.39809.0.html

De 25xx hebben tegenover de 24xx extra veiligheidsopties die een normale gebruiker nooit zal merken :)

VT-d, Trusted Execution & AES gaat het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nefiorim schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:45:
De dame van de Dell helpdesk was bijzonder verrast toen ze zag dat ik bij mijn offerte van vandaag 2 kortingsbonnen had kunnen toevoegen (40 euro en 10% korting). Ik had ze toch nog even gebeld om te kijken of ik er een backlit toetsenbord bij kon versieren :). Lang verhaal kort: Ze ging mn oude bestelling nog maar even niet annuleren, omdat ze niet zeker wist of die kortingen MET backlit tobo geaccordeerd zouden worden :). We gaan het zien en ik hou jullie op de hoogte :)

Binnenkort dus een XPS 15 met i5-2520, 6gb ram, 2gb GT540m, 640gb HDD en het full HD scherm voor 928,60 inclusief verzend, of + 36 euro met backlit tobo!

Ik ben tevreden :)
Niet dat je niet tevreden hoeft te zijn met zo'n setup, maar ik heb ongeveer hetzelfde samengesteld maar dan met i7 en Bluetooth kaart (niet dat die nodig was, maar dan kon ik net de 70 euro korting gebruiken) voor 943,60 inclusief verzending. Voor mij zijn ze ook aan het kijken voor dat backlit toetsenbord, maar als het niet gaat cancel ik 'm weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:23:
[...]

Niet dat je niet tevreden hoeft te zijn met zo'n setup, maar ik heb ongeveer hetzelfde samengesteld maar dan met i7 en Bluetooth kaart (niet dat die nodig was, maar dan kon ik net de 70 euro korting gebruiken) voor 943,60 inclusief verzending. Voor mij zijn ze ook aan het kijken voor dat backlit toetsenbord, maar als het niet gaat cancel ik 'm weer.
Zeer mooi... Reden dat ik voor de i5 ben gegaan is omdat ik hoorde dat de i7 in sommige gevallen een hels kabaal kan maken. Daarbij heb ik voor mijn doeleinden meer aan een hogere snelheid dan aan meerdere cores :). Welke 70 korting was het trouwens als ik mag vragen? Want 70 > 40 :)

[ Voor 0% gewijzigd door Nefiorim op 06-04-2011 17:32 . Reden: Coupons gevonden! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Is het eigenlijk mogelijk om 2 monitoren aan te sluiten? Bijvoorbeeld een op de DP en een op de HDMI. Of via een dvi splitter ofzo, of ...?
En kun je dan 3 schermen hebben? (2 externe monitoren plus laptop scherm) Of alleen 2 externe? Of maar max 1 extern scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Misschien een beetje een domme vraag, maar ik ben liever safe then sorry: Ik heb net mijn XPS 15 binnen en op / om het toetsenbord zit een plastic laagje. Deze kan / moet ik er toch gewoon vanaf halen? Ik kan me bijna niet voorstellen dat het moet blijven zitten, maar om nou gelijk al in de eerste minuut mijn laptop te vernaggelen lijkt me ook niks :)

Oh, en aansluiten op een niet geaard stopcontact is geen pretje :( De behuizing voelt dan erg onprettig aan door de stroom die erdoorheen gaat. Krijg er tintelende zweethanden van...

Edit: Damn wat is wit wit op dat scherm zeg. Ik heb hem naast mijn normale scherm staan en nu lijkt wit daar wel een soort van grijsgeel. De witte muren hier in de kamer zijn ook niet meer zo wit als ik dacht :)

[ Voor 16% gewijzigd door VanRoyal op 06-04-2011 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:12:
Voor de zwaardere taken kun je beter de i7 nemen, die heeft een stuk meer cores. Dat merk je wel tijdens het fotosoepen.

Deze computer gaat worden gebruikt om te:
Photoshoppen
Illustratoren
Indesignen
(alle de CS3 versie)

Ondersteunen deze quadcore? Zoja, dan is de quadcore wel de betere optie lijkt me.

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:30:
Is het eigenlijk mogelijk om 2 monitoren aan te sluiten? Bijvoorbeeld een op de DP en een op de HDMI. Of via een dvi splitter ofzo, of ...?
En kun je dan 3 schermen hebben? (2 externe monitoren plus laptop scherm) Of alleen 2 externe? Of maar max 1 extern scherm?
Via de chat (bijna) zelfde vraag gesteld en volgens hun/hem kon dat niet
03/09/2011 10:51:04AM Jeroen: "Kan je bij de XPS 17 laptop, zowel hdmi als displayport gelijk gebruiken? Dus dat je in totaal 3 schermen gebruikt?"
03/09/2011 10:51:16AM Agent (Samir_Hamsi): "Goedemorgen"
03/09/2011 10:51:21AM Agent (Samir_Hamsi): "nee dat is niet mogelijk"
03/09/2011 10:51:23AM Jeroen: "Goedemorgen"
03/09/2011 10:51:34AM Agent (Samir_Hamsi): "met 3GB grafische kaart een scherm"
03/09/2011 10:52:07AM Jeroen: "je kunt dus maar 1 van beide tegelijk gebruiken?"
03/09/2011 10:52:46AM Agent (Samir_Hamsi): "ja"
03/09/2011 10:53:06AM Jeroen: "ok, dank je wel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1 van beide schermen :'( _O-

Je kan er zeker 2 tegelijk aansluiten, en mogelijk 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:45:
1 van beide schermen :'( _O-

Je kan er zeker 2 tegelijk aansluiten, en mogelijk 3.
Ik zou dus in totaal 4 schermen kunnen gebruiken? 3 extern plus van de laptop?
Hoe gaat dit dan? Hdmi + DP>2xDVI? HDMI + 2xVGA? ...? :)
Trekken beide videokaarten dit? Of draait hij dan op de Nvidia?
En kun je dan zowel kiezen voor mirror als extended? Of een combi? ;)

Ik ga dit weekend mijn scherm calibreren m.b.v. de site die darkstone gaf, ik zal dan mijn ervaringen hier posten :)
Ik zal eventueel ook nieuwe foto's maken (voor TS?) omdat de andere detail foto's van de l501x waren. Al zijn de verschillen natuurlijk niet zo heel groot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wacht, je begrijpt mij verkeerd.

Ik bedoel dat je 2 schermen kan aansturen, en misschien 3. Een extern scherm doet het volgens mij alleen op de nvidia kaart, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik zit hier nog op de standaard meegeleverde image van dell. Heb het probleem dat als ik de laptop lock(windows +L) en vervolgens weer in wil loggen de melding krijg "wachtwoord onjuist" Als ik dan op Andere gebruiker klik en weer mn wachtwoord invul gaat het wel goed??

Mensen die dit probleem herkennen en/of oplossing (naast nieuwe installatie :P) hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Enige wat ik zo kan verzinnen is dat de landinstellingen van je toetsenbord veranderd. Waardoor vreemde tekens goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:56:
Wacht, je begrijpt mij verkeerd.

Ik bedoel dat je 2 schermen kan aansturen, en misschien 3. Een extern scherm doet het volgens mij alleen op de nvidia kaart, maar dat weet ik niet zeker.
ok :+
Dan vatte jij de tekst van de medewerker denk ik ook verkeerd op. Volgens mij bedoelde hij dat je maar 1 van de 2 poorten (hdmi of DP port) kunt gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Waarom is de levertijd 6+ weken tegenwoordig? Heb ik iets raars meegeconfigureerd ofzo? Heb voor de i3 gekozen met 9-cells accu en een HD scherm. De rest is standaard.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:53
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:11:
[...]

ok :+
Dan vatte jij de tekst van de medewerker denk ik ook verkeerd op. Volgens mij bedoelde hij dat je maar 1 van de 2 poorten (hdmi of DP port) kunt gebruiken ;)
Nee, normaal kunnen de NVIDIA dGPU's 2 schermen aansturen. Ofwel het 15" scherm van de laptop + extern, en NORMAAL zou het ook mogelijk moeten zijn om 2 externe schemen aan te sturen (en waarschijnlijk niets op het 15" scherm). Maar 3 schermen betwijfel ik toch zeer (eventueel met dupliceren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 17:00
VanRoyal schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:33:
Misschien een beetje een domme vraag, maar ik ben liever safe then sorry: Ik heb net mijn XPS 15 binnen en op / om het toetsenbord zit een plastic laagje. Deze kan / moet ik er toch gewoon vanaf halen? Ik kan me bijna niet voorstellen dat het moet blijven zitten, maar om nou gelijk al in de eerste minuut mijn laptop te vernaggelen lijkt me ook niks :)
Bij mijn XPS zat er alleen een foam laagje tussen me toetsenbord en scherm(wit), geen folie. Neem aan dat je dit gewoon kan weghalen als het echt als bescherming is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Remzz schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:25:
[...]

Bij mijn XPS zat er alleen een foam laagje tussen me toetsenbord en scherm(wit), geen folie. Neem aan dat je dit gewoon kan weghalen als het echt als bescherming is.
Dat foamlaagje had ik ook, maar die bedoel ik niet. Het is echt een plastic laagje rondom de toetsen. In de hoeken zit het niet echt goed vast en er zitten flink wat luchtbobbeltjes onder, dus het lijkt me geen permanente oplossing :)

Ik heb nu trouwens dat de recovery disc creation voor de 2e keer bij 72% verifying blijft hangen. De eerst keer heb ik hem onderbroken omdat het zo lang duurde, maar nu heb ik het probleem weer.

[ Voor 15% gewijzigd door VanRoyal op 06-04-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
Zou je er misschien een foto van kunnen maken? Op mijn toetsen zit een glimmend laagje, alleen het lijkt me stug dat het folie is, anders lijkt het me een fabricage fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Remzz schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:47:
Zou je er misschien een foto van kunnen maken? Op mijn toetsen zit een glimmend laagje, alleen het lijkt me stug dat het folie is, anders lijkt het me een fabricage fout.
Ik heb het plastic folie al verwijderd. Was duidelijk een beschermlaagje voor de glanzende zwarte laag. Zal zo even een foto plaatsen, maar moet nu eerst even koken.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/16kaudd.jpg

Nu al de 3e DVD die bij 72% verifying blijft hangen. Deze laat ik maar even doorlopen, misschien dat hij nog verder gaat als ik maar lang genoeg wacht. Kwestie van heeeeel lang wachten.

[ Voor 8% gewijzigd door VanRoyal op 06-04-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Laatst online: 09:02
VanRoyal schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:27:
[...]

Ik heb nu trouwens dat de recovery disc creation voor de 2e keer bij 72% verifying blijft hangen. De eerst keer heb ik hem onderbroken omdat het zo lang duurde, maar nu heb ik het probleem weer.
ik heb min of meer hetzelfde probleem alleen bij mij zei dell data safe dat die hele partitie niet aanwezig was of beschadigd, heb toen dell gebeld die zeiden je moet de computer opnieuw opstarten en dan F8 indrukken en dan kun je bij de recovery partitie en op die manier je computer herstellen.

nog gevraagd of het mogelijk is om de disk te maken of anders te ontvangen van dell nee helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:12:

ik snap dat i7 makkelijker zwaarder werk aan kan dan i5. maar is de i5-2410 in staat 1080p HD video te editen? Ik zal dit niet super vaak doen, vandaar dat ik niet een superzwaar systeem hoef; als het systeem het maar aan kan. Geheugen wat ik wil installeren is 6 Gb.
ik heb nu een 3 jaar oude T7500 en die kan 720p net wel / net niet aan; vandaar mijn vraag, Op de adobe site staat dat je quadcore nodig hebt voor 1080p, maar Corel staat dat weer niet.

dus concreet: i5-2410 nemen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:09:
[...]
als het systeem het maar aan kan.
Dat is ook een ruim begrip, met een atom kan je ook full-hd video editen, ik zou het alleen niet doen.

Het verschil tussen de i5 en i7 is realatief groot voor het prijsverschil, of dat het waard is hangt af van je budget. Maar als ik het zo lees voldoet de i5 ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:09:
[...]

ik snap dat i7 makkelijker zwaarder werk aan kan dan i5. maar is de i5-2410 in staat 1080p HD video te editen? Ik zal dit niet super vaak doen, vandaar dat ik niet een superzwaar systeem hoef; als het systeem het maar aan kan. Geheugen wat ik wil installeren is 6 Gb.
ik heb nu een 3 jaar oude T7500 en die kan 720p net wel / net niet aan; vandaar mijn vraag, Op de adobe site staat dat je quadcore nodig hebt voor 1080p, maar Corel staat dat weer niet.

dus concreet: i5-2410 nemen of niet?
Adobe is hoe meer cores hoe beter aangezien adobe cs5 goed met meerdere cores kan omgaan.
Het ligt er ook aan wat je wilt gaan editen.en hoeveel :P En hoeveel geduld je hebt ;)
Dit is ook handig om te lezen. http://blogs.adobe.com/to...e-tip-dont-starve-yo.html
als het systeem het maar aan kan
mijn systeem kan ook cs5 aan zolang ik maar geen video importeer en ga editen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

VanRoyal schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:27:
[...]
Ik wilde net ook die recovery maken op een 8GB usb stick, nu blijkt de stick alleen 7,4GB te zijn. En volgens het programma moet hij perse minstens 8GB zijn. Ik heb toen geprobeerd om via een extra partitie hem daarop te zetten, maar hij herkent de partitie uiteraard niet als verwisselbare schijf. En via diskette kan ik ook geen image maken maar moet ik perse meteen een dvd/BR branden.
Is er een andere manier om die herstelmedia te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Laatst online: 09:53
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:52:
[...]

Ik wilde net ook die recovery maken op een 8GB usb stick, nu blijkt de stick alleen 7,4GB te zijn. En volgens het programma moet hij perse minstens 8GB zijn. Ik heb toen geprobeerd om via een extra partitie hem daarop te zetten, maar hij herkent de partitie uiteraard niet als verwisselbare schijf. En via diskette kan ik ook geen image maken maar moet ik perse meteen een dvd/BR branden.
Is er een andere manier om die herstelmedia te maken?
Is het niet mogelijk om de ISO van de herstelmedia gewoon op de harde schijf te plaatsen? Daarna kun je 'm gewoon op je NAS of wat dan ook zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon niet maken, een herinstallatie is in de meeste gevallen een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:56:
Gewoon niet maken, een herinstallatie is in de meeste gevallen een stuk makkelijker.
Ze vragen je wel 100 keer of je niet een DVD met herstelmedia erbij wil... Vandaag ook de reden gehoord: Bij de gemiddelde gebruiker gaat het blijkbaar zo snel fout dat zo'n DVD voor Dell gemiddeld in servicekosten een gigantische besparing betekent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
VanRoyal schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:00:
[...]

Ik heb het plastic folie al verwijderd. Was duidelijk een beschermlaagje voor de glanzende zwarte laag. Zal zo even een foto plaatsen, maar moet nu eerst even koken.

[afbeelding]

Nu al de 3e DVD die bij 72% verifying blijft hangen. Deze laat ik maar even doorlopen, misschien dat hij nog verder gaat als ik maar lang genoeg wacht. Kwestie van heeeeel lang wachten.
Duidelijk een ander toetsenbord dan bij mijn L501x. Waar mijn toetsenbord gewoon toetsen heeft die je kan indrukken, heeft de jouwe nog een soort behuizing overheen zitten(tegen stof en troep? of is het backlit?). Ziet er wel beter uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een clicket toetsenbord heet dat. Zoals op de macbooks en sony's.

Modbreak:Dat heet chiclet ;)

[ Voor 25% gewijzigd door DaMarcus op 06-04-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees8
  • Laatst online: 07-09 13:43
Inmiddels ook al een paar weken de XPS 15 in huis, alles werkt perfect, behalve de interne microfoon. Heeft iemand de interne microfoon al uitgeprobeerd? Ikzelf heb al vanalles geprobeerd om deze fatsoenlijk in skype aan de gang te krijgen: mic boost volledig open, opname kwaliteit omhoog gezet etc, maar zelfs als ik schreeuw, dan hoor ik alleen in de verte iets.

Heb ook de Dell diagnostiek software geprobeerd, maar ook hier klinkt het opgenomen geluid heel ver weg. (hierna een losse microfoon aangesluiten, en deze werkt perfect). Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:21
lol @ Mod Wars: Battle of the Typo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVliegNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-07 19:03
Zit op de recovery disk van dell ook al die bloatware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daarom heb je ook liever schone installatie DVD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVliegNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-07 19:03
Die optie heb ik nog niet opgemerkt :9

Edit: Die ken ik natuurlijk gewoon legaal wel ergens downloaden en later me key invoeren!

[ Voor 55% gewijzigd door SuperVliegNL op 06-04-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Precies, gewoon een kopietje van http://www.mydigitallife....ssional-and-home-premium/ afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeKiller
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-08 19:11
De recovery disk die ik had gekregen was gewoon een installatie-DVD van Windows. Niks geen bloatware.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De recovery disk van €5 ja, maar de disks die je zelf moet maken bevat volgens mij wel bloatware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Welke drivers zijn aan te raden om te installeren wanneer je een schone Win 7 installatie doet op een l502x? Aangezien drivers nogal eens met "hulpprogramma's" geleverd worden die vaak verder toch geen toegevoegde waarde hebben. En windows vaak zelf ook voor drivers zorgt met windows update. Ik begin me namelijk best te ergeren aan de Dell bloatware..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:52:
Welke drivers zijn aan te raden om te installeren wanneer je een schone Win 7 installatie doet op een l502x? Aangezien drivers nogal eens met "hulpprogramma's" geleverd worden die vaak verder toch geen toegevoegde waarde hebben. En windows vaak zelf ook voor drivers zorgt met windows update. Ik begin me namelijk best te ergeren aan de Dell bloatware..
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik heb mijn XPS 15 besteld, maar ook met mijn vorige laptop intstalleer ik een schone Windows ipv de voor geinstalleerde rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
Het installen van de drivers lukt me maar niet met de dell driver management :s
Dit weekend eens individueel proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10-2019
Whooo! Eindelijk een backlit keyboard op eBay! De prijs is nog veel te hoog, maar ik verwacht dat er nu vrij snel goedkope alternatieven zullen volgen..

http://cgi.ebay.com/DELL-...4cf65d6f8c#ht_1778wt_1139

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Stphnvlstk schreef op woensdag 06 april 2011 @ 23:29:
Whooo! Eindelijk een backlit keyboard op eBay! De prijs is nog veel te hoog, maar ik verwacht dat er nu vrij snel goedkope alternatieven zullen volgen..

http://cgi.ebay.com/DELL-...4cf65d6f8c#ht_1778wt_1139
geen chiclet?

aha is de l#01x versie. Wist niet dat die er ook al in backlight was

[ Voor 7% gewijzigd door Markos op 06-04-2011 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Nee, nu heb ik wel gelezen dat chiclets eigenlijk minder goed zijn, en dat dat allemaal maar gewoon een hype is. Typsnelheid zou lager liggen, duurzaamheid ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah, ik heb nu niet het idee dat ik langzamer type als ik met een chiclet toetsenbord type. Ik vind een chiclet toetsenbord fijner omdat ik hierdoor minder vaak op de verkeerde toets aan het rammen ben. Dit omdat er wat ruimte tussen de toetsen zit. Ik denk trouwens dat het langzamer typen ligt aan het feit dat je nog moet wennen aan het toetsenbord. Heb je nog ergens een artikel over duurzaamheid en typesnelheid? Zou het namelijk best interessant vinden als er een goed onderzoek naar gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Goed onderzoek daarover heb ik nog niet gevonden, slechts opmerkingen van mensen op fora die mij de indruk gaven te weten waarover ze spraken.

Eerste hit op google: http://www.wisegeek.com/what-is-a-chiclet-keyboard.htm
Fans of traditional keyboards say hygienic considerations and aesthetic value aren't enough to get them to make the switch. Some feel a chiclet keyboard causes fatigue more easily, because the user must reach a bit farther for each key. Others claim their overall typing speed is negatively affected, particularly for those who rely on touch-typing, though this may simply be the result of getting used to a new piece of equipment. Some are also of the opinion that chiclet keyboards are less responsive, because the keys have less of a kick-back than the more robust keys of a traditional keyboard
Ik denk niet dat ik ga zitten wachten op een backlit chiclet keyboard als er geen voordelen - integendeel - zijn, hoe fancy of mooi dat ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Persoonlijk vind ik het chiclet juist lelijk, zeker met die glossy troep tussen de toetsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 00:13:
Persoonlijk vind ik het chiclet juist lelijk, zeker met die glossy troep tussen de toetsen...
Maar het is niet zo, dat je een keuze hebt, toch? Bij de configuratie zie ik daar toch niets voor staan om dat aan te passen.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 22:07
Gisteren de knoop doorgehakt en een XPS15 besteld.
M'n 'nieuwe' laptop van het werk beviel me steeds minder.
Nadat de vorige kapot was gegaan, kreeg ik een standaard model met 1280x800 resolutie.
Daarvoor had ik een HP met 1680x1050: heerlijk beelscherm.

Nu maar zelf eentje aangeschaft:
i5-2410
6Gb
650Gb
HD scherm (uiteraard)
9 cell accu
levertijd: 29-04

Bewust gekozen voor een wat lichtere CPU: verschillen met de andere i5's zijn niet erg groot en een quad vond ik nu nog wat ovedreven (huidige laptop heeft een AMD Turion64 X2, ga er vast op vooruit).
Daarnaats kwam ik op Ebay al i7-2720QM's tegen voor nog geen 200 euro.
Volgens mij is de processor in de XPS15 te vervangen toch?
Iets om over een paar jaar te doen (als Win8 uit is ;-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Nee de socket van de i7 is anders dan die van jou i5. Dat is een van de redenen waarom ik de 2630QM genomen heb. Dat is de lichtste quad van dit moment, maar over een paar jaar kan ik waarschijnlijk voor weinig een snellere quad core kopen (ebay/etc.) Als ik het nodig vind natuurlijk ;) Dat is voorlopig toekomst muziek.
Kijk maar op de intel site welke processoren dezelfde socket hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Mizitras schreef op donderdag 07 april 2011 @ 02:35:
[...]

Maar het is niet zo, dat je een keuze hebt, toch? Bij de configuratie zie ik daar toch niets voor staan om dat aan te passen.
Via dell niet nee, via andere shops kan je kopen wat je wilt. Chiclet heeft part number #PVDG3 , standaard #0KMP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walliewop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 20:38
Beste Tweakers,

Ik heb niet echt heel veel verstand van laptops, maar vroeg me af wat er mis is met deze laptop (Dell XPS 15 uiteraard), in de standaard uitvoering zonder extra's erbij te nemen:

http://www.dell.com/nl/p/...x5m03&model_id=xps-l502x&

Want hoe kan die nou maar 700 euro zijn? of zit er ergens een addertje onder het gras? En kan je hier fatsoenlijk op gamen? mvg

[ Voor 13% gewijzigd door walliewop op 07-04-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 09:54
walliewop schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:19:
Beste Tweakers,

Ik heb niet echt heel veel verstand van laptops, maar vroeg me af wat er mis is met deze laptop (Dell XPS 15 uiteraard), in de standaard uitvoering zonder extra's erbij te nemen:

http://www.dell.com/nl/p/...x5m03&model_id=xps-l502x&

Want hoe kan die nou maar 700 euro zijn? of zit er ergens een addertje onder het gras? En kan je hier fatsoenlijk op gamen? mvg
Maar 700? je hebt al laptops voor 400 euro. Er zit dus geen addertje onder het gras. Gamen kan prima, maar wil je elk spel op max settings spelen dan is kijken naar een duurder model misschien beter. De mijne draait in ieder geval alle nieuwe spellen prima(zelfde versie) alleen niet altijd alles op high settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walliewop
  • Laatst online: 05-09 20:38
Ruudvanelk schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:29:
[...]

Maar 700? je hebt al laptops voor 400 euro. Er zit dus geen addertje onder het gras. Gamen kan prima, maar wil je elk spel op max settings spelen dan is kijken naar een duurder model misschien beter. De mijne draait in ieder geval alle nieuwe spellen prima(zelfde versie) alleen niet altijd alles op high settings.
Dankje voor je reactie, ja weet dat er laptops zijn van 400, maar daar draai je de nieuwste games niet echt op. Oké, nog heel even rondkijken en anders wordt het deze denk ik :)

Maar bedoelde meer, kan nergens anders laptop van ongeveer die prijsklasse vinden die hetzelfde kunnen, of wel?

[ Voor 8% gewijzigd door walliewop op 07-04-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Laatst online: 00:18
walliewop schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:50:
Maar bedoelde meer, kan nergens anders laptop van ongeveer die prijsklasse vinden die hetzelfde kunnen, of wel?
Dit is niet het juiste forumtopic hiervoor. En verder verwijs ik je naar de bestbuy guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Ben nu een dag aan het stoeien met de XPS 15 en ben niet ontevreden :) Ik heb de default install van Windows 7 eraf gegooid en Windows 7 Professional erop gezet. Weg met al die bloatware. Volgens mij scheelt dat best wel in performance. Paar dingen die me tot nu toe zijn opgevallen:
  • Aansluiten op een niet-geaard stopcontact zorgt ervoor dat er wat stroom / spanning op de behuizing komt. Aanraken is dan niet zo prettig. Ik heb dat bijv. ook met de iPad, alleen daar is het veel minder merkbaar. Bij de XPS is het wel erg aanwezig: zweethandjes en tintelingen.
  • Het scherm is subliem. Het is zelfs zo helder dat ik, nadat ik met de laptop heb gewerkt, het idee heb dat er iets aan mijn ogen mankeert. De kleuren op mijn normale monitor zien er dan uit alsof er een (gelige) waas overheen zit. Gek genoeg heb ik dat eigenlijk ook met de rest van mijn omgeving: muren zijn niet wit meer, de vloer heeft een andere kleur, etc. Gaat na een tijdje wel over, maar een beetje apart is het wel :o
  • Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik prettig vind werken: DPI en browser op 125%, alles op 100% of iets er tussenin. 100% is wel erg klein om eerlijk te zijn. Voorlopig heb ik hem op 125% staan. Kan dit nog voor perfomance issues zorgen, als hij alles moet schalen?
  • De speakers zijn - zoals bekend - erg goed. Ik hoef voortaan niet meer slepen met speakers als de laptop mee gaat op vakantie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Darkstone. is onderstaand keyboard via EBay ook te gebruiken op de L501X ?
Groet Honus

http://cgi.ebay.nl/DELL-X...ss_RL&hash=item4cf65d6f8c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij wel, het formaat is hetzelfde. Bij de xps 15 is de overtollige ruimte opgevuld met speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 19:34:
Volgens mij wel, het formaat is hetzelfde. Bij de xps 15 is de overtollige ruimte opgevuld met speakers.
Dank Darkstone, ik zal contact met ze opnemen want mis toch wel de backlit keyboard op mijn XPS 15. De prijs is redelijk lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icebear
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05-2024
Ik heb nu een tijdje de dell xps 15 inch 501..

nou zat er destijds 4gb geheugen in de laptop ik wil eigenlijk graag dit upgraden naar 6 gb i.v.m. virtuele servers voor school etc....waar kan ik goedkoop deze kaartjes kopen?

op de dell website is 2 gb geheugen 40/50 euro inc verzending....erg prijzig of is dit normaal?

tevens kan je er wel een geheugen kaartje bij stoppen wat zit er nu in de laptop:P? (durf hem niet open te schroeven haha)

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
Enkele vraagjes nog als nieuwe xps 15 gebruiker:
* Wat is het nut van de recovery partitie, en kan je die deleten / vrijmaken ?
* Is het aangeraden om de partitie van windows naar 80-100gb te verkleinen voor windows + een of twee belangrijke programma's, rest op andere partitie? Of is dit voorbijgestreefd vandaag de dag ?
* Wordt er door dell de laatste versie van de drivers geïnstalleerd ? (driver downloads doen lastig)

Ik vind het "720p" scherm ook best goed tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:35
stephandeloos schreef op donderdag 07 april 2011 @ 20:01:
Ik heb nu een tijdje de dell xps 15 inch 501..

nou zat er destijds 4gb geheugen in de laptop ik wil eigenlijk graag dit upgraden naar 6 gb i.v.m. virtuele servers voor school etc....waar kan ik goedkoop deze kaartjes kopen?

op de dell website is 2 gb geheugen 40/50 euro inc verzending....erg prijzig of is dit normaal?

tevens kan je er wel een geheugen kaartje bij stoppen wat zit er nu in de laptop:P? (durf hem niet open te schroeven haha)

bedankt!
Met de pricewatch op deze site kom je erg ver qua prijzen :)

Jouwe laptop heeft 2 geheugensloten, en waarschijnlijk heeft Dell die gevuld met 2x2Gb, dus die moet je dan vervangen (kun je dus beter meteen 2x4 kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Waar staat de webcam normaal bij apparaatbeheer? Hij doet het niet meer en ik kan hem nergens vinden (om de drivers te verwijderen).

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 17:09
Imaging devices :)

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Greenie schreef op donderdag 07 april 2011 @ 20:04:
* Wat is het nut van de recovery partitie, en kan je die deleten / vrijmaken ?
Ja die kan weg als je dat wil. Als je bij opstarten de recovery start dan installeert hij dat met de Dell bloatware erbij. Ik heb hem er nog op staan, want als ik dat ding een keer opnieuw moet installeren en geen Windows 7 bij de hand heb dan kan het handig zijn. En die ruimte die dat gebruikt kan ik ook wel missen, 4 gb geloof ik.
* Is het aangeraden om de partitie van windows naar 80-100gb te verkleinen voor windows + een of twee
Ik heb zelf 1 week met de normale dell configuratie gewerkt, maar heb sinds gisteren toch maar Windows opnieuw geïnstalleerd en 2 partities gemaakt. 1 van 70gb voor Windows en de rest voor games/downloads/etc. Geen idee of dit nodig is o.i.d. maar ik vind het zelf namelijk erg makkelijk dat ik windows en de rest kan scheiden.
* Wordt er door dell de laatste versie van de drivers geïnstalleerd ? (driver downloads doen lastig)
Na mijn idee zijn deze up to date, maar het is ook allemaal vrij nieuw spul wat in de laptop zit dus verwacht wel snel nieuwe updates.
Ik vind het "720p" scherm ook best goed tot dusver.
Same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:52:
Installeer Windows en gebruik de DVD die Dell bij je laptop levert. Installeer hiermee je internet(wireless en wired), ga daarna naar Dell website en download daar de nieuwste drivers. Zo heb ik het gedaan. Alles werkt en geen Dell bloatware.

[ Voor 4% gewijzigd door Rtzrs op 07-04-2011 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 19:44:
[...]

Dank Darkstone, ik zal contact met ze opnemen want mis toch wel de backlit keyboard op mijn XPS 15. De prijs is redelijk lijkt mij.
De 0KMP3 is hét standaard backlit keyboard voor de L501X, die past zonder twijfel. €70 vind ik nu niet meteen een redelijke prijs als je kijkt naar bvb gemwon.com, maar als goedkopere alternatieven te lang uitblijven koop 'm zelf misschien ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Bedankt. Die categorie was ook verdwenen, maar nu is hij weer terug (incl webcam). Was even bang dat ik hem moest gaan opsturen.

Er staat sinds gisteren een nieuwe driver voor de geluidskaart online.

[ Voor 12% gewijzigd door Bozozo op 08-04-2011 09:38 ]

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.anandtech.com/...g-dualcore-sandy-bridge/2
Rounding out the package, the speakers are still a weak point—every time I fire up a game or play some music on Dell’s XPS 15 (the L502x now has Sandy Bridge CPU support; review is coming soon!), just about every other laptop sounds horrible in comparison.
*O*

Dan kunnen we mooi zien wat de vooruitgang is accuduur is.

edit:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4262/36594.png

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2011 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Laatst online: 09:02
ik heb het volgende probleem:

als ik mijn XPS L502 in sluimerstand wil zetten start is gewoon weer opnieuw op ipv in de sluimerstand te gaan.

weet iemand een oplossing
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
een vraag over de levertijden? dat kan in Dell levertijden topic