Toon posts:

[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 86.208 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:31
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:50:
[...]

Daar ga je bij 2 dingen al de fout in, sowieso niet voor de GT540M gaan aangezien het dezelfde kaart is als de 525M
Wat is er precies mis met de GT525M? Als er standaard een GT540M in zit geeft het toch niet als dat "dezelfde kaart" is als de GT525M?
En je moet nooit bij Dell een geheugen upgrade doen => is veel te duur
Als je die twee dingen dus niet doet en zelf los 6GB er van maakt, hoe groot is het verschil dan? (geen tijd om het nu uit te zoeken ;))
De XPS 15 met GT525M en 4 GB geheugen kost dan € 1069 (zonder korting).
En tevens heb je dan een véél beter scherm bij de Dell
Hoezo? Beide schermen zijn Full HD. Ik weet dat dat lang niet alles zegt, maar heb jij ergens een vergelijk gezien tussen beide schermen waaruit blijkt dat het scherm van Dell "véél beter" is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

daarvoor verwijs ik je door naar Darkstone ;)
ik heb zelf nog geen persoonlijke ervaring, maar zoek dit topic maar eens door. Dan kom je een review tegen waarin ook het scherm vergeleken wordt met andere schermen (staat ook in het TS)
Ook is er hier ergens een topic over hogere resolutie schermen, staat ook in dit topic > search
En tevens als ik alle verhalen in dit en afgelope topics moet geloven kun je er wel vanuit gaan dat het waar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlBundy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 03:10
slow whoop schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:46:
De Asus N53SV-SZ016V lijkt me een geduchte concurrent voor de XPS 15. De Asus kost bij bol.com nu nog geen € 950.

Als ik de Dell XPS 15 met dezelfde processor (Intel Core i7 2630QM), dezelfde grafische kaart (GeForce GT540M), 6GB geheugen, en het full HD scherm configureer kom ik op € 1199.

Dan heb ik in de XPS 15 wel een snellere harde schijf (7200 rpm) als in de Asus 95400 rpm), maar verder zie ik niet zo veel verschillen voor die € 250 prijsverschil. De Asus heeft nog een numeriek toetsenbord.
Verschil is dat (in ieder geval in mijn ervaring) de bouwkwaliteit van Acer laptops echt klote is en die dingen naar verloop van tijd uit zichzelf uit elkaar beginnen te vallen. Ik vind het echt een prutmerk, meerdere malen al slechte ervaringen mee gehad, zowel op het werk als privé.Het prijsverschil moet ook ergens vandaan komen natuurlijk :)

***** Excellent cron job. Will run again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
AlBundy schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:13:
[...]

Verschil is dat (in ieder geval in mijn ervaring) de bouwkwaliteit van Acer laptops echt klote is ...
Het gaat hier dan ook om een Asus, niet een Acer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Die review waarin het XPS 15 scherm vergeleken wordt met anderen ken ik. Maar een vergelijk met de Asus N53SV zie ik daar niet staan. Dat is ook logisch, want die review is van 11-10-2010, en de Asus is volgens mij pas dit jaar uitgekomen.

Ik kan me voorstellen dat er inmiddels laptops zijn (en gaan komen) die een vergelijkbaar of beter scherm hebben dan de XPS 15.

Overigens pretendeer ik niet dat de specs van Asus beter zou zijn dan die van Dell, maar het lijkt er op dat ze op z'n minst vergelijkbaar zijn, voor een soortgelijke prijs. Dat bedoelde ik in de eerste plaats met een geduchte concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyva
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:52
Het stoort mij een beetje dat vrijwel iedereen die beweerd dat de Dell maar x aantal euro duurder is dan laptop y, vrijwel altijd vergeet dat laptop y standaard 2 jaar garantie heeft en de dell standaard maar 1. Ik zit hier persoonlijk mijn hoofd over te breken, want de Dell heeft een mooier scherm, maar met 2 jaar garantie is deze wel echt een flink stuk duurder dan de Asus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is in laptopland helaas niet zo vanzelfsprekend dat de panelen van steeds hogere kwaliteit worden, het scherm van de XPS 15 is echt een uitzondering en ik verwacht de komende tijd dan ook niet snel een alternatief (voor een redelijke prijs) met zo'n kwaliteitsscherm.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlBundy
VanRoyal schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:16:
[...]

Het gaat hier dan ook om een Asus, niet een Acer :)
Oeps, slecht geslapen vannacht, sorry :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlBundy
Shyva schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:19:
Het stoort mij een beetje dat vrijwel iedereen die beweerd dat de Dell maar x aantal euro duurder is dan laptop y, vrijwel altijd vergeet dat laptop y standaard 2 jaar garantie heeft en de dell standaard maar 1. Ik zit hier persoonlijk mijn hoofd over te breken, want de Dell heeft een mooier scherm, maar met 2 jaar garantie is deze wel echt een flink stuk duurder dan de Asus..
Maar in Nederland krijg je gewoon 2 jaar garantie, dat zijn ze wettelijk verplicht. Als je laptop na een jaar kapot gaat en je wijst ze hierop, wordt je laptop ook gewoon gratis gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Shyva schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:19:
Volgens mij heb je inderdaad recht op 2 jaar garantie, net als AlBundy zegt. Zie ook de ConsuWijzer hiervoor.

Of je het ook echt (makkelijk) gaat krijgen als het er op aan komt is altijd maar de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruudvanelk schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:52:
Het net even in everest alles doorgekeken en mijn geheugen staat daar op 609 mhz. Is dit normaal?
het zou toch 1333 mhz moeten zijn ofniet?
Dat komt omdat het DDR (double data rate) is. Zie bijvoorbeeld ook deze tabel in het wiki-artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:41
ok thnx weer wat geleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowad
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-08 21:40
De Asus N53SV-SZ016V lijkt me een geduchte concurrent voor de XPS 15. De Asus kost bij bol.com nu nog geen € 950.

Als ik de Dell XPS 15 met dezelfde processor (Intel Core i7 2630QM), dezelfde grafische kaart (GeForce GT540M), 6GB geheugen, en het full HD scherm configureer kom ik op € 1199.

Dan heb ik in de XPS 15 wel een snellere harde schijf (7200 rpm) als in de Asus 95400 rpm), maar verder zie ik niet zo veel verschillen voor die € 250 prijsverschil. De Asus heeft nog een numeriek toetsenbord.
het bedrag wat jij daar voor de dell zegt klopt niet helemaal aangezien je nog extra korting kan krijgen (bijvoorbeeld: http://www.actiepagina.nl/actiecode_kortingscode/6/Dell)
ook is 80euro voor wat extra geheugen erg veel aangezien je het zelf voor veel minder kan kopen.
ook is het scherm / het geluid van erg goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47

hardeschijf (standaard is 5400rpm bij asus)
max 16gb ram (15,6" bij asus) dat is volgens mij niet bij de dell variant van 15"
DDR3 1333 MHz SDRAM,4 x SO-DIMM socket for expansion up to 16 G SDRAM Quad Core,2 x SO-DIMM socket for expansion up to 8 G SDRAM Dual Core
alleen met quadcore max 16gb geloof ik
usb 3.0 is optioneel bij asus ( bij betalen gok ik)
max 6 cel batterij
(geluid) xps heeft dell samengewerkt voor heel goed geluidsysteem weet niet hoe dit met die asus vergelijkt.

Dit is wat ik kan vinden op de asus website zelf over die laptop :)

Is zeker wel een interessante laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zeg het nog een keer:

Asus:
+2 jaar garantie
+€60 goedkoper
+2GB RAM

Dell:
+veel beter scherm
+2x zo lange accuduur
+iets beter geluid
+zou iets steivger zijn.

take your pick, maar mijn voorkeur ligt duidelijk bij de xps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Ik vind het scherm het belangrijkste onderdeel van een laptop. Als het scherm van de XPS echt zoveel beter is dan de rest, zou dat voor mij een reden zijn om voor Dell te kiezen.

Ik heb nu een (7 jaar!) oude Acer laptop met een 15" mat scherm van 1400x1050 pixels, en ik ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe laptop. Ik ben geen fan van glimmende breedbeeld schermen, maar ik heb inmiddels de moed opgegeven een laptop te vinden met een mat scherm en een 4:3 verhouding.

Dell heeft wel zakelijke laptops met een mat 16:9 scherm, maar die vind ik eigenlijk te duur als ik verder soortgelijke specs als de XPS wil. De XPS staat dus nog steeds het hoogst op mijn verlanglijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik las dat 3M een matte folie heeft voor beeldschermen. Misschien heeft iemand hier ervaring mee of google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:49:
Ik las dat 3M een matte folie heeft voor beeldschermen. Misschien heeft iemand hier ervaring mee of google
Volgens mij (maar ik weet het niet zeker) zijn dergelijke folies voornamelijk bedoeld ter bescherming van je privacy en verkleinen ze de kijkhoek afhankelijkheid enorm. Dus dat iemand die naast je zit niet op je scherm kan meelezen. Een dergelijke folie lijkt me waardeloos in gebruik, als je even gaat verzitten zien de kleuren op je scherm er anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik meen dat het puur voor het matte was en niet voor de privacy, maargoed dat weet ik niet zeker dus. Ik zou zeggen google eens als je persé mat wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Hmm, ik zou toch een beetje huiverig zijn om een plastic folie op het scherm van m'n splinternieuwe laptop te plakken.

Kennelijk is er onder (particuliere) consumenten weinig vraag naar matte schermen, en is het aanbod navenant. Dat verbaasd me enigszins; de meeste professionele schermen zijn volgens mij mat, en niet voor niets. Ik zou dan ook verwachten dat in een topic als dit, waarin het scherm van de XPS 15 als "key selling point" beschouwd wordt, er meer mensen graag zouden willen dat dit een een mat scherm zou zijn.

Maar misschien wijst de praktijk uit dat het glanzende scherm geen nadeel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb liever een glansscherm. En velen met mij.

Zie bijvoorbeeld de mening van anandtech: http://www.anandtech.com/...tests-display-evaluated/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-10 12:02
Iemand trouwens enig idee wanneer er specifieke drivers voor de gt525m uitkomen ...
De zojuist gelanceerde beta drivers .. 170.xxx die zijn niet geschikt voor deze kaart ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:02
Heeft iemand een idee hoelang het kan duren voordat je een reactie krijgt van een medewerker van Dell? Heb vanochtend gechat met M. Haddad. Ik wilde ipv McAfee en DataSafe een verlicht toetsenbord. Heb de hele configuratie gemaild en ben ik afwachting op zijn reactie. Hopelijk duurt het niet al te lang.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf heel erg te twijfelen tussen een Dell xps 15 en de BTO 15CL35 (http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=509)

Ik vroeg me alleen af hoe het scherm van de bto zich verhoudt tot dat van de dell. (allebij full HD led)
Iemand die hier wat meer over weet? Kon hier zelf namelijk niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Weer niks veranderd op deze donderdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:33:
Ik zit zelf heel erg te twijfelen tussen een Dell xps 15 en de BTO 15CL35 (http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=509)

Ik vroeg me alleen af hoe het scherm van de bto zich verhoudt tot dat van de dell. (allebij full HD led)
Iemand die hier wat meer over weet? Kon hier zelf namelijk niks over vinden.
Zeer waarschijnlijk dit scherm: http://www.anandtech.com/...0-geforce-gt-425m-1080p/7

Maar ik zou hem niet nemen, de xps is een stuk rijker uitgerust en bovendien goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke scherm is waarschijnlijk mooi dus!
De BTO is toch wel iets goedkoper, ze hebben hem bij laptopplus voor 816 euro.(http://www.laptopplus.nl/...15cl35-quad-core/1022709/)
Maar hoezo is de xps rijker uitgerust? (naast de batterij want die is 6-cels bij de BTO, als ik deze bestel neem ik dan ook de 9cels batterij voor zon 45 euro extra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is trouwens 8 cel, maar ik heb geen idee hoeveel capaciteit het ding heeft omdat ze de juiste eenheid niet vermelden. Je mist ook Windows a €125, de fantastische speakers, en dat schijt toetsenbord van clevo...

En dan nog is hij maar €25 goedkoper. Bovendien weet je niet zeker welk scherm erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhm ik zal er nog even over nadenken,
Een nieuwe windows heb ik hier zelf nog liggen vandaar dat ik aan deze dacht, maar wat is er dan mis met dat toetsenbord?
Bedankt iig voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10 21:07
boaty schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:09:
Is er iemand die mij kan vertellen welke cd/dvd tjes hij meegeleverd heeft gekregen om dingen te restoren. Ik heb een SSD in mijn nieuwe laptopje geplaatst maar zou toch wel graag PowerDVD zoals dat op de originele HDD stond gebruiken, maar heb geen schijfje daarvan erbij ontvangen. Zijn er mensen die wel schijfjes van de software hebben ontvangen en welke software precies.
Niemand die mij kan helpen? Of een idee heeft hoe ik anders een Blu Ray schijfje af kan spelen?

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:26:
mhm ik zal er nog even over nadenken,
Een nieuwe windows heb ik hier zelf nog liggen vandaar dat ik aan deze dacht, maar wat is er dan mis met dat toetsenbord?
Bedankt iig voor de informatie!
Dit is er mis met het toetsenbord:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/galleries/847/overhead_575px.jpg

De fysieke home en end toetsen die ik verschrikkelijk vaak gebruik zijn opgeofferd voor een numpad met een lay-out die zo non-standaard is dat je hem vrijwel nooit zult gebruiken.
Als je veel in excel zit is dat prima, maar voor de rest van de bezigheden is het gewoon.. niet handig.
Sowieso: http://www.anandtech.com/...0-geforce-gt-425m-1080p/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik dit alles zo lees denk ik toch dat ik voor de Dell ga.
Zit nu alleen nog een beetje te twijfelen over het full HD-scherm of niet omdat ik dan eigenlijk over m'n budget ga, maar ik denk dat hem toch neem. Die betere kwaliteit is me dat extra geld wel waard :)
Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:16
Sorry voor het offtopic, maar ik vind het toch wonderbaarlijk dat op elke pagina dezelfde vraag wordt gesteld, met name over het scherm. Blader een paar pagina's terug, en je kunt precies uitvinden waarom dit notebook een goed product is voor een zeer scherpe prijs!

Ik zou graag mijn drie jaar oude notebook (768x1366 ruk scherm) upgraden voor deze jongen. Ik heb mezelf alleen nog niet overtuigd :P Hij doet het immers eigenlijk nog prima ......

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-10 10:52
nadroJ schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:26:
Heeft iemand een idee hoelang het kan duren voordat je een reactie krijgt van een medewerker van Dell? Heb vanochtend gechat met M. Haddad. Ik wilde ipv McAfee en DataSafe een verlicht toetsenbord. Heb de hele configuratie gemaild en ben ik afwachting op zijn reactie. Hopelijk duurt het niet al te lang.
Ik heb ook eerst met Mohammed Haddad in de chat gezeten en toen aan de lijn gehangen. Ik moet zeggen dat ik deze medewerker best wel heel erg strontvervelend vond:
1. In de chat: Op de vraag of er een B3 stepping of ouder moeder bord in zat was het antwoord 'ja'.
Toen ik duidelijk maakte dat je een 'dit of dat' vraag niet met 'ja' kan beantwoorden werd ik doorverwezen naar de technische dienst (als je het antwoord niet weet, dan moet je dat zeggen, niet eerst foutieve info geven).
2. Later aan de telefoon heb ik hem letterlijk 4 keer moeten vertellen dat ik ECHT geen recovery dvd's wou ('wilt u recovery dvd's' 'nee danku', 'maar die heeft u echt nodig meneer' 'nee danku', 'u kunt hiermee uw laptop herstellen als hij kapot gaat' 'nee danku', 'u weet zeker dat u geen recovery dvd's wilt' 'ja').
3. Rest van de stappen ging redelijk soepel. Afgezien dat hij de software niet kon verwijderen en geen 10% korting kon geven, maar hij zou proberen 5% te regelen. Was ik niet zo blij mee, maar ok.
4. Ik werd pas echt vrolijk toen ik de offerte zag waar hij doodleuk een XPS17 met andere specs op had gezet. Op mijn mail 'dit is een xps17, ik wou een xps15' heb ik nooit reactie gehad. Op mijn volgende 3 mails ook niet.
5. Twee dagen later nog niks van hem gehoord, dus gewoon nog een keer naar Dell gebeld en een andere medewerkster aan de lijn gekregen die wel de antivirus/backup software kon verwijderen, backlit toetsenbord en 10% korting kon regelen.

Lang verhaal kort:
Mijn ervaring met M. Haddad is dat je kan wachten tot je een ons weegt.
(Al is dat vermoedelijk alleen zo als je om korting of het verwijderen van software vraagt)

-edit-
Weet iemand toevallig of je bij Dell klachten in kan dienen over medewerkers? Ik wil hem niet ontslagen hebben ofzo, maar ik wil opzich wel ergens melden dat hij verkeerde offertes opstelt, niet reageert op ontvangen mails en erg onplezant is om mee aan de telefoon te hangen.

-edit2-
Heb met Nadia Anoui m'n order geregeld. Nadia_Anoui@dell.com.

[ Voor 15% gewijzigd door job_h op 31-03-2011 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Goed om te horen. Klinkt als een niet heel snuggere kerel. Heb je toevallig het emailadres van de contactpersoon die je uiteindelijk wel goed geholpen heeft?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Omdat ik snel een laptop nodig had voor school had ik 2e hands van een aardige tweaker een mooie 6710b over kunnen nemen. Nu ben ik langzamerhand op zoek naar een nieuwe laptop. Nu heb ik naar de asus de BTO en de dell zitten kijken. Van de asus snap ik niet waarom ze er een 5400rpm schijf in hebben gezet, zit hier enige logica achter?

Als ik de XPS samenstel met een i7 2630QM en 1920x1080 scherm word die al vrij prijzig en dan moet ik er nog wat geheugen los bij kopen om erin te zetten. Zijn er ook nog andere goede laptops op de markt of aangekondigd met die processor een goed scherm, lange accuduur en het liefst een 15,6'' formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De xps is überhaubt een van de weinige laptops met een full-hd scherm, ik hou een lijst bij in de topicstart van [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen

Het is of deze, of de N53, of significant meer betalen voor spul van een jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-10 15:55
Na 4 dagen gebruik van mijn XPS 15 kan ik niet meer zonder

- het full HD is een plaatje en werkt zwaar relax bij o.a. Photoshop
- Simkaartslot is een handige aanvulling, 3g kaartje van mn werk erin en overal internet waar je wenst!
- Toetsenbord typt lekker weg, moest even wennen aan de ruimere afstand van de toetsen tov mijn vorige notebook
- Fan slaat regelmatig aan, maar na 4 dagen ben ik eraan gewend en stoor ik me er niet meer aan
- Het grote trackpad werkt goed
- Geluid is dik in orde.

Alleen de 6 cells accu is snel leeg. Maar omdat ik toch veel op de adapter werk voor mij geen probleem.

kortom: ik ben erg tevreden!

[ Voor 0% gewijzigd door Mrk87 op 31-03-2011 23:45 . Reden: Typo :p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databit
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-10 11:25
job_h schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 18:49:
[...]
Lang verhaal kort:
Mijn ervaring met M. Haddad is dat je kan wachten tot je een ons weegt.
(Al is dat vermoedelijk alleen zo als je om korting of het verwijderen van software vraagt)
Eerste keer kreeg ik deze meneer ook aan de lijn. Ook ik was al erg snel in een fase waar ik vroeg naar een andere medewerker... Met die man is gewoon niet te onderhandelen.

Bij de tweede medewerker heb ik het wel voor elkaar gekregen om een backlit keyboard te combineren met 10% korting. Helaas lukte het mij toen nog niet om mcaffee, datasafe en windows achterwegen te laten, maar dat ga ik wel weer proberen zodra m'n xps15 binnen is ;)

korting: ik ben erg tevreden!
Kortom* :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Sinds maandag me XPS15 binnen.

Nog steeds vind ik een geweldig apparaat!

- Het backlit toetsenbord is echt een aanrader, wat zie dat er mooi uit en is erg handig. Sowieso typt het toetsenbord erg fijn.
- Heb het 720p scherm, tsjah, het is niet geweldig maar ik vind het meer dan prima.
- De 9-cell accu is zeker een aanrader! de laptop komt schuin te staan wat na mijn idee beter is voor de koeling. Maar je kan ook erg lang op de accu werken, heb nog niet helemaal uitgetest hoe lang. Als de accu vol is, dan laad de computer de accu ook niet meer op, viel me laatst op bij energiebeheer(dell baterijmeter).
- Het geluid is ook echt zo geweldig! voor een laptop heb ik nog nooit zo mooi geluid gehoord!
- Gamen wil prima, ik speel WoW op High/Ultra settings met bijna altijd boven de 60-70 FPS.(GT525 videokaart).

Nadelen?
Zijn die er dan... ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-09 11:30
Rtzrs schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 00:06:

- Gamen wil prima, ik speel WoW op High/Ultra settings met bijna altijd boven de 60-70 FPS.(GT525 videokaart).

Nadelen?
Zijn die er dan... ???
Sja, op die resolutie wel ja. Als je het 1080p scherm had waren die waardes natuurlijk minder ;)

Nadelen? De prijs voor een vol geconfigureerde XPS15 naar mijn 'wensen'? :9

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graaf404
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05-2023
Nixy schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 00:17:
[...]

Nadelen? De prijs voor een vol geconfigureerde XPS15 naar mijn 'wensen'? :9
Zijn die er dan goedkopere opties met alles er op en eraan, met deze qualiteit?
of kom ik nou erg over als een fanboy?
misscien ben ik dat ook wel een beetje na deze laptop een dag of 5 in gebruik te hebben (sorry daarvoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 21:22
Blijkbaar is er geen mogelijkheid meer om de Intel 6320 Wifi/Bluetooth kaart te bestelllen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
wezep schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:19:
Blijkbaar is er geen mogelijkheid meer om de Intel 6320 Wifi/Bluetooth kaart te bestelllen...
Inderdaad... Hij stond bij de accessoires bij Draadloze connectiviteit... En nu is hij weg, apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
job_h schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:10:
[...]

Inderdaad... Hij stond bij de accessoires bij Draadloze connectiviteit... En nu is hij weg, apart..
Gebeurt wel vaker dan is het (tijdelijk) niet meer leverbaar en dan halen ze het weg.

iets nieuws:
Transfer MyPC
Transfer MyPC with Application Mover is the smart, easy and fast solution to migrate applications, settings and data from your old system to your new Dell. No technical knowledge is required and everything you need is included in the box. Be fully productive on your new system in minutes!

The Replace MyPC Suite with Application Mover is a powerful, 3-in-1 solution to transfer applications, settings and data to your new Dell, to provide ongoing backup for this data there, and wipe the hard drive of your old PC forensically clean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiraNove
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

boaty schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:29:
[...]

Niemand die mij kan helpen? Of een idee heeft hoe ik anders een Blu Ray schijfje af kan spelen?
Heb je al geprobeerd om de trial versie te downloaden (hier)? Misschien dat je die kunt activeren, als je de licentiegegevens (nog) hebt.

Heb ik ook nog een vraagje voor jou. Ik las in een eerdere post dat je in je XPS15 de HDD hebt vervangen met een SSD. Ik heb ook een XPS15 en een losse SSD in bestelling staan. Ik vroeg me af welk gereedschap je hier voor nodig hebt. Ik heb al op de DELL website gekeken naar de nodige instructies, maar mij is niet helemaal duidelijk welk gereedschap je voor welke handeling nodig hebt.

Kan je daar iets over zeggen?

[ Voor 0% gewijzigd door FiraNove op 01-04-2011 11:41 . Reden: typos ]

Looking for a blessed bag of holding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
RobbieTheHut schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:36:
[...]

Heb je al geprobeerd om de trial versie te downloaden (hier)? Misschien dat je die kunt activeren, als je de licentiegegevens (nog) hebt.
Hier ben ik al uit. Het blijkt dat Dell alle software niet op schijf meeleverd tegenwoordig maar dat er een download centrum is waar je deze software kan downloaden. Dit staat alleen ergens in de handleiding dus het duurde even voor ik daar achter was. Daar kon ik dus McAffee, PowerDVD Roxio Creator en nog wat Dell rommel downloaden.
Heb ik ook nog een vraagje voor jou. Ik las in een eerdere post dat je in je XPS15 de HDD hebt vervangen met een SSD. Ik heb ook een XPS15 en een losse SSD in bestelling staan. Ik vroeg me af welk gereedschap je hier voor nodig hebt. Ik heb al op de DELL website gekeken naar de nodige instructies, maar mij is niet helemaal duidelijk welk gereedschap je voor welke handeling nodig hebt.

Kan je daar iets over zeggen?
Ja, eigenlijk heb je alleen een schroevendraaier nodig. Daarnaast is het handig om eerst eens de Dell demontage handleiding te bekijken. Dan heb je nog een stukje plastic oid nodig om de palmrest los te trekken. Neem daar rustig de tijd voor want dat is best lastig en je loopt de kans dat je iets beschadigd. Bij mij lukte het pas na 4 keer proberen. Ik was bang dat ik iets kapot maakte en heb het wel 3 keer teruggeduwd en weer opnieuw begonnen. Als je die los hebt ben je er eigenlijk al. Zorg er alleen voor dat als hij los is dat je uitkijkt dat je de kwetsbare kabel van het touchpad niet kapot maakt.

[ Voor 64% gewijzigd door boaty op 01-04-2011 12:07 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Zo, bestelling de deur uit: i5-2410 met FHD scherm, 9 cell batterij, GT 525m, 4gb. Ik ben benieuwd. McAfee en DataSafe kon Nadia geen refund voor geven. Verlicht toetsenbord was 36 euro. Totaalprijs is uiteindelijk 1094,60€ geworden (incl. 2 jaar next day hardware support). Verwachte levertijd 27 mei 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door nadroJ op 01-04-2011 12:36 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister mijn XPS15 weer teruggekregen van de reparatie van het toetsenbord. Nu werkt alles gelukkig weer naar behoren. Meteen even Crysis 2 aangezet om te kijken wat de laptop allemaal aankan, En ja hoor die laptop speelt crysis 2 zonder enig probleem af op een 720p resolutie en graphics op gamer style. Ik ben enorm blij met de laptop! ik had geen betere kunnen verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Laatst online: 22-10 22:18

Nikeo

Jawelles

Ik heb zonet de knoop maar doorgehakt en mijn XPS 15 besteld: leverdatum: 24 Mei (lol)

i3-2310
1920x1080p
4gb ram
500gb 7200 Hardeschijf
gt525
standaard garantie
voor 748,09 euro. (inclusief 10% korting)
Ik heb besteld via shopkorting.nl waar ik ook al een tijdje ingeschreven stond. Ik zal ws een cashback krijgen van 2% (sommige websites geven dell laptops ook 2,5% korting terug als je dat belangrijk vindt). De uiteindelijke prijs zal dus neerkomen op zo'n 733 euro. Niet slecht lijkt me :) Daarnaast is er ook nog een mogelijkheid om via haalmeeruitjecard.nl te bestellen voor zo'n soort korting.

Ik zal ook ontzettend mijn best doen om de windowslicentie te weigeren. Ik heb hier nog een legale versie liggen die ik zal gaan gebruiken. Ik heb echter weinig hoop maar ik zal strijden tot het bittere einde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
Nikeo schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 17:26:
Ik zal ook ontzettend mijn best doen om de windowslicentie te weigeren. Ik heb hier nog een legale versie liggen die ik zal gaan gebruiken. Ik heb echter weinig hoop maar ik zal strijden tot het bittere einde!
Goed vastleggen dat je de overeenkomst niet accepteert en windows niet gebruikt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10 20:37

Killjoy

Klingon lawn products

Zonet mijn bestelling gedaan. Interessant dat Nikeo via shopkorting voor dezelfde configuratie 4,51 euro goedkoper uit is. Mijn leverdatum is inderdaad ook 24 mei.

i3-2310
1920x1080 scherm
4 GB ram
500 GB 7200 Harde schijf
1 GB Video
standaard garantie
Recovery CD
voor 752,60 euro (inclusief 10% korting)

[ Voor 2% gewijzigd door Killjoy op 01-04-2011 22:32 . Reden: de cd vergeten ]

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo

Nikeo

Jawelles

Heb je niet toevallig een recoverycd er bijbesteld? dat is 5euro en dan zou er wel eens die 4,51 over kunnen blijven :D

Het lijkt trouwens mooi verdiend, via zo'n cashbacksite als haalmeeruitjecard.nl of shopkorting.nl, maar uit eigen ervaring weet ik dat het soms nog wel wat gesleur kan zijn omdat er wel eens wat mis kan gaan met de cookies die checken of je een product via een bepaalde site koopt. Dan moet je weer een ticket maken en duurt het een paar weken voor men heeft gekeken of het wel klopt (ervaring met Dell en haalmeeruitjecard)

[ Voor 64% gewijzigd door Nikeo op 01-04-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10 20:37

Killjoy

Klingon lawn products

Nikeo schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 21:11:
Heb je niet toevallig een recoverycd er bijbesteld? dat is 5euro en dan zou er wel eens die 4,51 over kunnen blijven :D

Het lijkt trouwens mooi verdiend, via zo'n cashbacksite als haalmeeruitjecard.nl of shopkorting.nl, maar uit eigen ervaring weet ik dat het soms nog wel wat gesleur kan zijn omdat er wel eens wat mis kan gaan met de cookies die checken of je een product via een bepaalde site koopt. Dan moet je weer een ticket maken en duurt het een paar weken voor men heeft gekeken of het wel klopt (ervaring met Dell en haalmeeruitjecard)
Ja, dat is het waarschijnlijk. Ik ben vergeten die in mijn lijstje te zetten. Tnx!

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
Volgens mijn offerte heb ik een
"Mobile Broadband : Internal Dell Wireless 5540 built-in 3G/HSDPA SIM not included"
in m'n xps15 zitten. En op de dell site staat dat de 5540 GPS ondersteunt...

Ik gok dat dit inhoudt dat ik mijn laptop als navigatie kan gebruiken? Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Laatst online: 09-07 01:28
Alweer een hele tijd geleden dat ik dit topic heb bezocht, maar ik zag toevallig de reactie staan van Darkstone bij de BBG over de toetsenborden. De l502x heeft dus een clicktec toetsenbord (En optioneel met backlight?), nu vraag ik me af of er een mogelijkheid is om zo'n backlight clicktec toetsenbord in mijn l501x in te bouwen?
Bij de aanschaf wat mensen gezien die het hadden over een backlight toetsenbord inbouwen, aangezien deze niet beschikbaar was in Nederland, maar als er ook de mogelijkheid is tot clicktec dan is dit voor mij ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Die levertijden... gaat het serieus zo lang duren of is Dell in de war? Zeven weken wachten is wel wat overdreven imo?

Heb ook een i3 besteld, met 1920x1080 scherm en grotere accu. Dus een paar tientjes hoger uit dan hierboven :)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
job_h schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 01:17:
Volgens mijn offerte heb ik een
"Mobile Broadband : Internal Dell Wireless 5540 built-in 3G/HSDPA SIM not included"
in m'n xps15 zitten. En op de dell site staat dat de 5540 GPS ondersteunt...

Ik gok dat dit inhoudt dat ik mijn laptop als navigatie kan gebruiken? Klopt dat?
Interesting. Op http://support.euro.dell....=DSN_365272&isLegacy=true staat iets meer info, maar: "GPS is not supported on every computer (if the GPS button is not shown or is grayed out it is not supported on your computer)." Geen idee of het op de XPS15 gaat werken.

Hoe werkt dat 3G/HSDPA modem eigenlijk? Is dat een kwestie van je normale SIM erin en gaan, of moet je daar een speciaal abonnement voor hebben bij je provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-10 15:55
VanRoyal schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 09:52:
[...]

Interesting. Op http://support.euro.dell....=DSN_365272&isLegacy=true staat iets meer info, maar: "GPS is not supported on every computer (if the GPS button is not shown or is grayed out it is not supported on your computer)." Geen idee of het op de XPS15 gaat werken.

Hoe werkt dat 3G/HSDPA modem eigenlijk? Is dat een kwestie van je normale SIM erin en gaan, of moet je daar een speciaal abonnement voor hebben bij je provider?
Je kan gewoon je simkaart erin doen! Vervolgens krijg je bij je netwerkverbindingen een breedbandverbinding erbij!
Afbeeldingslocatie: http://www.markgorter.nl/hspda.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo

Nikeo

Jawelles

Bestaat er ook zoiets als een aftermarket cover markt? Zoals je voor nokia bijvoorbeeld veel goedkope klikbare hoesjes had voor je 3310. Het zou wel cool zijn als je ergens een eigen design zou kunnen laten maken...

Het geld dat Dell vraagt is me net iets te veel. Die threadless prints zijn wel leuk maar ook te duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapb13
  • Laatst online: 27-08 22:06
Ik zit er aan te denken een xps 15 laptop te bestellen. Heb alleen nog wat vraagjes. Ik wil de i7-2630qm bestellen met de 525m videokaart.

Dan twijfel ik nog over de 6-cel batterij, hoe lang gaat deze mee op normaal gebruik(internetten, word enz.)? En is hij een stuk makkelijker mee te nemen dan de 9-cel?

Ik wil zelf de ram upgraden van 4 gb naar 8 gb. Ik las wat geruchten over 4 slots, maar is dat al definitief ontkracht?

Ook wil ik nog weten hoeveel prestatie winst ik kan halen uit het vervangen van de standaard 7200rpm hardeschijf door bijv. een hybrid.

En sinds kort is er nog maar een wlan kaart leverbaar, zit daar nog wel bleutooth in?

En wat is de prijs winst die jullie hebben gezien op het verwijderen van de OS en mcafee?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
Dan twijfel ik nog over de 6-cel batterij, hoe lang gaat deze mee op normaal gebruik(internetten, word enz.)? En is hij een stuk makkelijker mee te nemen dan de 9-cel?
Ik dacht dat de 6cel rond de 2 a 3 uur meeging bij normaal gebruik..
Ik wil zelf de ram upgraden van 4 gb naar 8 gb. Ik las wat geruchten over 4 slots, maar is dat al definitief ontkracht?
Zitten inderdaad maar 2 slots in.
Ook wil ik nog weten hoeveel prestatie winst ik kan halen uit het vervangen van de standaard 7200rpm hardeschijf door bijv. een hybrid.
Vrij veel. (Geen idee hoe goed de standaard harde schijf is, maar) als de standaard heel goed is, dan is een hybrid nog steeds een stuk sneller.
En sinds kort is er nog maar een wlan kaart leverbaar, zit daar nog wel bleutooth in?
Nope, de Intel® Centrino® Wireless-N 1000 heeft geen bluetooth ondersteuning.
En wat is de prijs winst die jullie hebben gezien op het verwijderen van de OS en mcafee?
Kheb zelf McAfee en het backup abonnement weggehaald en een backlit toetsenbord toegevoegd, kwam dacht ik 10 euro lager uit dan daarvoor. Als het backlit toetsenbord 35(?) koste scheelde die software dus blijkbaar 45 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job_h schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 14:13:

Kheb zelf McAfee en het backup abonnement weggehaald en een backlit toetsenbord toegevoegd, kwam dacht ik 10 euro lager uit dan daarvoor. Als het backlit toetsenbord 35(?) koste scheelde die software dus blijkbaar 45 euro.
Heb jij dat toetsenbord en verwijderde software via telefonisch contact geregeld? Ik krijg nl verlicht toetsenbord keuze niet bij de configuratiemogelijkheden te zien, en krijg de software ook niet weggevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 15:02:
Heb jij dat toetsenbord en verwijderde software via telefonisch contact geregeld? Ik krijg nl verlicht toetsenbord keuze niet bij de configuratiemogelijkheden te zien, en krijg de software ook niet weggevinkt.
Telefonisch ja, eerste verkoper was ontzettend vervelend. Maar toen ik nog een keer belde kreeg ik een vriendelijkere verkoopster aan de lijn die het wel kon regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Mrk87 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 11:22:
[...]

Je kan gewoon je simkaart erin doen! Vervolgens krijg je bij je netwerkverbindingen een breedbandverbinding erbij!
[afbeelding]
En waar steek je de simkaart in? :'( Kan het niet vinden :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
Ik heb gelezen dat je dat onder de batterij doet. Maar ik heb hier geen xps liggen dus ... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onder de batterij zoals met mijn studio 15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat net geprobeerd maar mijn xps 15 tript helemaal als die erin zit.

Edit, Nu die eruit is nog steeds problemen met netwerk... Snap er werkelijk niks van.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Hey lekker handig daar :/. Ze hadden het beter naast het kaartlezer kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MrJames schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 17:32:
Hey lekker handig daar :/. Ze hadden het beter naast het kaartlezer kunnen plaatsen.
Zodat iedereen je SIM kaart eruit kan halen als je eventjes je laptop laat staan? Al dan niet docked of op je werk ofzo ... SIM kaart van je mobiel zit ook niet voor niks achter de batterij :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graaf404
jaapb13 twijfelde op zaterdag 02 april 2011 @ 13:46:

Ik heb nu ongeveer een week m'n xps 15 met een 9 cell batterij.
Met "gewoon" internetten, mailen, excel, word e.d.
gaat mijn batterij gewmiddeld zo'n 6 uur mee.
En door de opstaande accu (vind ik) is de ventilatie onder de laptop wat beter.
Hoe het is met meenemen weet ik niet.
Ik neem hem hooguit mee naar de tuin, en dan heb ik er geen last van ;-)

Heerlijk, mijn oude laptop (6 cell) ging nog maar een kwartier mee op de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En jij hebt een i5?

Net resultaat, op welke helderheid zit je dan ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Laatst online: 09-07 01:28
Adante schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 01:17:
Alweer een hele tijd geleden dat ik dit topic heb bezocht, maar ik zag toevallig de reactie staan van Darkstone bij de BBG over de toetsenborden. De l502x heeft dus een clicktec toetsenbord (En optioneel met backlight?), nu vraag ik me af of er een mogelijkheid is om zo'n backlight clicktec toetsenbord in mijn l501x in te bouwen?
Bij de aanschaf wat mensen gezien die het hadden over een backlight toetsenbord inbouwen, aangezien deze niet beschikbaar was in Nederland, maar als er ook de mogelijkheid is tot clicktec dan is dit voor mij ideaal.
Heeft iemand hier toevallig een reactie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapb13
Heeft iemand een idee wanneer de Intel 6320 Wifi/Bluetooth weer beschikbaar is? Of laten ze daar bij dell er niks over los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaapb13 schreef op zondag 03 april 2011 @ 08:40:
Heeft iemand een idee wanneer de Intel 6320 Wifi/Bluetooth weer beschikbaar is? Of laten ze daar bij dell er niks over los?
Een duidelijk antwoord kan je wel vergeten. Misschien dat het a.s. donderdag zomaar weer een optie is, misschien de week daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graaf404
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 00:09:
En jij hebt een i5?

Net resultaat, op welke helderheid zit je dan ongeveer?
Idd een i5-2540M.
De helderheid staat op 73.
En m'n toetsebord verlichting staat volledig aan (gaat natuurlijk wel uit als ik de laptop een paar minuten niet gebruik).

[ Voor 20% gewijzigd door graaf404 op 03-04-2011 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaapb13 schreef op zondag 03 april 2011 @ 08:40:
Op notebookreview.com wordt 5 a 6 weken wachttijd genoemd.

Ik ga 1 juni voor 5 maanden naar het buitenland, dus ik hoop dat ik de XPS voor die tijd heb mogen ontvangen.. Frusterend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Adante schreef op zondag 03 april 2011 @ 07:36:
[...]

Heeft iemand hier toevallig een reactie op?
Het is een clicket toetsenbord, mac style dus.

Je kan inderdaad dat toetsenbord in je l501x inbouwen, maar dan moet je er eerst een vinden. De xps onderdelen hebben de 2ehand markt nog niet bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patbott
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-10 21:17
Heeft iemand al geprobeerd zijn gt 525m over te clocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Zijn er hier mensen met ervaring over hoe Dell omgaat met het openschroeven van je laptop (ivm garantie enzo?)

Anders loont het zich om zo'n 6230 module los te halen en in te bouwen. Zelfde als met HDD omgooien eigenlijk.

Heb het zelf zo snel niet kunnen vinden op de Dell site

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar gaat dell heel soepel mee om, je behoud gewoon je garantie met uitzondering van het onderdeel wat je erin schroeft, maar dat spreekt voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 19:26:
Daar gaat dell heel soepel mee om, je behoud gewoon je garantie met uitzondering van het onderdeel wat je erin schroeft, maar dat spreekt voor zich.
Dat is mooi om te horen! Dan zou ik als laatste voor ik om ben nog wel van iemand willen weten of de XPS 15 (sandy bridge versie) hier in Europa met 2 of 3 antenna's geleverd wordt. Hier is bij notebookcheck nog enige onduidelijkheid meen ik.

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakkie1946
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-02-2024
Ik heb ook ongeveer een week een xps 15 met 9 cell batterij en HD scherm.
Als de batterij volgeladen is staat er rechtsonder dat de batterij maar 3 uur mee gaat.
Heb dit overigens niet uitgeprobeerd.
graaf404 schreef op zondag 03 april 2011 @ 00:04:
[...]

Ik heb nu ongeveer een week m'n xps 15 met een 9 cell batterij.
Met "gewoon" internetten, mailen, excel, word e.d.
gaat mijn batterij gewmiddeld zo'n 6 uur mee.
En door de opstaande accu (vind ik) is de ventilatie onder de laptop wat beter.
Hoe het is met meenemen weet ik niet.
Ik neem hem hooguit mee naar de tuin, en dan heb ik er geen last van ;-)

Heerlijk, mijn oude laptop (6 cell) ging nog maar een kwartier mee op de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik heb dezelfde config... hij zegt meestal iets tussen de 6 en 8 uur bij een volle batterij. Nog niet daadwerkelijk getest tot dusver...

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapb13
Vanochtend even gechat met een dell medewerker, mij werdt verteld dat het telfonisch/via email gewoon mogelijk is om de Intel 6320 Wifi/Bluetooth te bestellen. Ook het backlit keyboard is mogelijk om op deze manier te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
Waar kan je die 6230 kaartjes goedkoop (betrouwbaar) online kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Het is me opgevallen dat mijn XPS15 regelmatig niet opstart als er USB apparaten (muis/tobo) zijn aangesloten. Hebben meer mensen hier last van?

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
  • Laatst online: 16-08 02:21
Ik wordt er een beetje zat van. Probeer al anderhalve week een XPS15 te bestellen bij Dell via de telefoon (ivm backlit toetsenbord) en telkens zou ik terug gebeld of gemailed worden, maar het komt er maar niet van. Nu zit ik ondertsueen alweer 5 minuten in de wachtrij met die irritante muziek =(. Waarom mag ik niet gewoon een laptop bestellen?! =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XilenceSR schreef op maandag 04 april 2011 @ 17:38:
Ik wordt er een beetje zat van. Probeer al anderhalve week een XPS15 te bestellen bij Dell via de telefoon (ivm backlit toetsenbord) en telkens zou ik terug gebeld of gemailed worden, maar het komt er maar niet van. Nu zit ik ondertsueen alweer 5 minuten in de wachtrij met die irritante muziek =(. Waarom mag ik niet gewoon een laptop bestellen?! =(
sowieso al raar dat die optie backlit tb niet bij de online keuzes voor de XPS15 zit, bij de XPS17 mag je 'm wel zelf kiezen. Vind die levertijd toch wel een showstopper zeg... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Welke garantie-voorwaarden kopen jullie eigenlijk aan? Want de 2-jarige kost (hier in Belgie) meteen 100 euro bovenop de aankoop. Wat veel geld is... laat staan 3-jarige, vaak komt er dan nog eens 40 euro bij of meer.

Is het nog altijd zo, dat als ik zou bellen, er nog geld af te pingelen valt of speciale dingen die via de online configuratie niet kunnen? (Grotere batterij, laten vallen van erzndkosten, etc....)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:27:
[...]

sowieso al raar dat die optie backlit tb niet bij de online keuzes voor de XPS15 zit, bij de XPS17 mag je 'm wel zelf kiezen. Vind die levertijd toch wel een showstopper zeg... :(
Is ook raar dat je het niet kan kiezen, snap echt niet waarom. Ik heb 1 april besteld met een levertijd op 27 mei. Na gevraagd te hebben waarom het zo lang duurt kreeg ik als antwoord dat de laptop vrijwel zeker ruim voor 27 mei geleverd wordt en waarschijnlijk zeker binnen 10-15 werkdagen.
Mizitras schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:32:
Welke garantie-voorwaarden kopen jullie eigenlijk aan? Want de 2-jarige kost (hier in Belgie) meteen 100 euro bovenop de aankoop. Wat veel geld is... laat staan 3-jarige, vaak komt er dan nog eens 40 euro bij of meer.

Is het nog altijd zo, dat als ik zou bellen, er nog geld af te pingelen valt of speciale dingen die via de online configuratie niet kunnen? (Grotere batterij, laten vallen van erzndkosten, etc....)
Ik heb gekozen voor 2yr. next day hardware support. Was dacht ik 130 euro extra. Of het echt nodig is geweest moet ik afwachten, maar het is wel chill dat als er iets met de laptop aan de hand is dat je de volgende dag een monteur thuis hebt.

[ Voor 39% gewijzigd door nadroJ op 04-04-2011 19:37 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-10 08:54
Bozozo schreef op maandag 04 april 2011 @ 17:38:
Het is me opgevallen dat mijn XPS15 regelmatig niet opstart als er USB apparaten (muis/tobo) zijn aangesloten. Hebben meer mensen hier last van?
de 1e keer bij het opstarten had ik er een muis aanhangen toen blijf ie hangen op het zwarte scherm met windows logo. toen muis unpluggeden en reboot,

nu geen last er meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Iemand die al geprobeerd heeft Ubuntu te installeren en daarbij een oplossing gevonden heeft hoe de 6230 draadloze adapter te installeren? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar.

[ Voor 12% gewijzigd door boaty op 04-04-2011 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Is het FHD beeld bij iedereen een beetje rood? Voor mijn gevoel is hij wanneer het scherm aangaat een tijdje te rood waarna het minder wordt (of ik eraan gewend raak)

Verder nog weinig te melden over de laptop, ik heb mezelf tot vrijdag (laatste tentamen) verbannen van de computer :+

En tot slot, weet iemand een 9cel accu te koop op ebay ofzo? Dan heb ik mooi een reserve erbij. Ik las in oudere topics een paar keer dat deze goedkoop aangeboden werden (goedkoper dan de optie bij Dell zelf, wat dus inhield dat je voor minder geld 2 accu's zou hebben) Ik kan hem alleen niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt, hij is vrij rood:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NR2r3tUr9AJervZldKBB6iRY/full.png

Wit is wat je scherm kan weergeven, rood is wat windows denkt dat het kan weergeven.

Op te lossen met wat gepiel in het intel GPU configuratiescherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ok dan ga ik daar maar een keer voor zitten :)
Moet ik dat dan ook 2x doen? Voor de intel gpu en voor de nvidia?
En toevallig handleidingen ervoor hoe je dit het beste kunt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij alleen in het intel configuratiescherm.

Deze pagina is daar handig voor:
http://www.lagom.nl/lcd-test/gamma_calibration.php
Zorg er wel voor dat je exact loodrecht op je scherm zit, TN is kut qua kijkhoeken...

Je moet het een beetje op gevoel doen, ik doe GOT altid fullscreen en vervolgens probeer ik de achtergrondkleur zo neutraal mogelijk grijs te krijgen, zonder vergelijking is dit erg moeilijk.

Edit: en nu we er toch mee bezig zijn, het valt me opeens op dat ik bij http://www.lagom.nl/lcd-test/contrast.php#colorbands.png niet eens de laatste 4 rode/paarse blokken van elkaar kan onderscheiden..

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ligt het nou aan mij of gaat dit topic (inclusief voorgaande delen) enkel over de configuraties die beschikbaar zijn en keuzes mbt de samenstelling van de XPS. Voor bestaande gebruikers is dit topic best saai en gaat het niet echt over de laptop en de ervaringen, want dat heb je pas als je dat ding binnen hebt?

Open dan een nieuw topic "Het grote Hoe bestel jij je Dell XPS 15 topic" of "Welke XPS 15 moet ik nemen?".

Ik zit niet echt te wachten op andermans configs. Ben wel benieuwd naar ervaringen en problemen/oplossingen. Drivers en Bios updates etc.. je snapt me wel.

Of ben ik nou een zeikerd ?... kan best hoor.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 21:22
Volgens mij zijn er wat wijzigingen in de verschillende configuraties aangebracht:
6Gb memory
640Gb hard disc
Dit bij het model van 699 en 799.
Nog steeds geen mogelijkheid voor het selecteren van een backlit toetsenbord of 6230 wifi kaart (wel Intel 1030).
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
een vraag over de levertijden? dat kan in Dell levertijden topic