Toon posts:

OpenSource 3D printing Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 23 Laatste
Acties:
  • 163.503 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:41

databeestje

Von PrutsHausen

De voorstelling draait weer, helaas kan ik geen bladen maken, dus maar een flens aan het printen.

Ik ga een sample naar formfutura opsturen om te kijken wat er mogelijk is, snelle reactie in ieder geval. Het zou volgens specificaties in ieder geval +/- 0,1mm moeten zijn, er is dus wat mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me eigelijk af wat jullie het beste vinden?
ABS of PLA?
Sinds ik dacht voor PLA heb je een fan nodig,
En ABS een heated bed, en die heb ik al, maar nog geen Fan mount of de fan zelf,

Dus vroeg ik me af, Wat ik nu het beste van de twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:51

Dogooder

dus...

Een fan heeft heel wat tweaking nodig wil het correct helpen. Blaast al snel te hard. Een heated bed is met PLA ook wel makkelijk, op 60 graden plakt het lekker.
Volgens mij begint iedereen met PLA, is iets makkelijker mooi resultaat te behalen. Het is ook iets minder stevig, maar als je toepassing dat toelaat geen probleem.
Als je geen kleine objectjes gaat maken met veel overhang, dan kom je nog wel weg met PLA zonder fan. Kleine objecten zijn ook met ABS een aardige uitdaging.

[ Voor 19% gewijzigd door Dogooder op 17-06-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dogooder schreef op maandag 17 juni 2013 @ 18:18:
Een fan heeft heel wat tweaking nodig wil het correct helpen. Blaast al snel te hard. Een heated bed is met PLA ook wel makkelijk, op 60 graden plakt het lekker.
Volgens mij begint iedereen met PLA, is iets makkelijker mooi resultaat te behalen. Het is ook iets minder stevig, maar als je toepassing dat toelaat geen probleem.
Kun je dan ook miss wat meer zeggen over ABS?

Hoe kun je een fan dan tweake? Dat kun je zeker in de firmware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder

Dogooder

dus...

ABS heeft wat extremere (hoger) temperaturen nodig, kan daardoor ook naar verhouding meer afkoelen en dan kan je last krijgen van warping (kromtrekken). Verder hecht het door de hogere temperuturen iets lastiger aan het bed.
De fan kan je tweaken vanuit je slicer. Als ik de fan op 100% zet vanaf het begin dan waait met object van het bed. Dus alleen aanzetten bij een bridge of als de layer tijd te klein is is dus noodzakelijk. Bij de laatste is langzamer printen ook een optie, beter eigenlijk. De fan is een paardenmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 08:43
Een hoop 'traditionele' voor/nadelen van beide plastics zijn niet echt waar gebleken met 3d-prints. ABS zou taaier, flexibeler en goedkoper moeten zijn, maar in de praktijk met 3d-geprinte objecten is PLA vaak minstens zo goed, zoniet beter. Een hoop problemen die men in het begin met PLA had zijn inmiddels beter begrepen en gecompenseerd in firmware/nozzles.

Als je je printer binnen hebt staan is het zeker aan te raden PLA te gebruiken vanwege de geur en temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je nou in dat PLA ook boren en tappen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
Ik heb erin geboord en getapt. Je moet er uiteraard wel netjes voor ontwerpen als je dat wil doen, en een schroefdraad in plastic is altijd maar zo-zo.

Je kunt beter messing inserts gebruiken als je een bout in plastic wil schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelftap werkt ook prima, maar zoals altijd met zelftap: het kan waarschijnlijk maar 1x nog uit elkaar en opnieuw in elkaar. Met geluk meerdere keren, maar reken er niet op. Afhankelijk van je toepassing maakt dat weinig uit verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kon je ook niet schroefdraad ready to go printen?
Maar dan moest je zeker vrij grote toleranties maken in je eigen schroefdraad ontwerp ofzo zeker?
En waarschijnlijk een grote afstand van de spoed, zodat hij het makkelijker kan printe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
Alleen M6-M8 en groter gaat goed. En dan nog moet je heel traag printen (50µ of 100µ lagen), dus het is het meestal niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 21:58
Gewoon lekker tappen. Draad printen is te veel werk

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hood schreef op maandag 17 juni 2013 @ 22:49:
Gewoon lekker tappen. Draad printen is te veel werk
Ik kan me ook niet voorstellen dat je betere schroefdraden krijgt met prints. Een goede tap is schoon en sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Hebben andere hier problemen ondervonden dat de seriele communicatie stilvalt met de printer? Ik moet de gehele machine herstarten om de USB poort weer vrij gegeven te krijgen.

Dit is met de arduino 1.0.5 drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
niet zelf gehad maar wel veel over gehoord. kan voorkomen als je je pc niet voldoende afgeschermd is voor noise eromheen, bv door een printer (2d), lamp, andere pc, of andere elektrisch apparaat. Wat je kan proberen is een ferriet ring om je usb kabel doen, een beter afgeschermde kabel kopen, een appart gevoede usb hub kopen (vooral bv bij kleine laptopjes die missen soms een een goede afgeschermde voeding op de USB).

Dat is in je hardware software matig kun je al je updates uitzetten, zo weinig mogelijk andere programma's laten lopen of aankoppelen in goede pc, of zorgen dat ie op SD kaartje kan printen.

Je zou even kunnen verder zoeken op reprapforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam dit tegen. Pretty awesome, zo kan je ieder soort constructiespeelgoed met ieder ander soort laten samenwerken :Y

Afbeeldingslocatie: http://www.notcot.com/images/2012/03/fuck1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

WeeDzi schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 09:07:
niet zelf gehad maar wel veel over gehoord. kan voorkomen als je je pc niet voldoende afgeschermd is voor noise eromheen, bv door een printer (2d), lamp, andere pc, of andere elektrisch apparaat. Wat je kan proberen is een ferriet ring om je usb kabel doen, een beter afgeschermde kabel kopen, een appart gevoede usb hub kopen (vooral bv bij kleine laptopjes die missen soms een een goede afgeschermde voeding op de USB).

Dat is in je hardware software matig kun je al je updates uitzetten, zo weinig mogelijk andere programma's laten lopen of aankoppelen in goede pc, of zorgen dat ie op SD kaartje kan printen.

Duidelijk, dan weet ik waar ik het moet zoeken, ik zie ook dat Erik Zalm bezig is met een nieuw platform die gewoon Ethernet gebruikt in plaats van USB. Dat zou pure win zijn.

Ik heb 2 USB over UTP verlengers, misschien dat deze de aarde lus ontkoppelen, dat zou mooi zijn. Ik zag ook een Bluetooth en een Wifi optie, even afwegen wat fijner is.

Edit: 2 ferriet kernen, een paar andere mini USB kabels en een aluminium doosje voor om de print heen. Daar ga ik eens fijn mee klussen, de ferriet kernen zijn zo geplaatst. Het kastje om de print heen bouwen gaat iets langer duren. Dat is een mooie gelegenheid alle kabels te labelen (schilderstape, krabbel).

[ Voor 11% gewijzigd door databeestje op 18-06-2013 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
matthijst schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 14:23:
[...]
415?
Welke versie heb je dan? Zie dat ze ze al voor 200 hebben, of 300 voor HT. Shipping is maar 35 dollar.
Belachelijk goedkoop dus, lijkt me ook een mooie optie om een beetje mee te hobbyen. Voor $235 of $335 kan je nog s een poging wagen.
Edit: ah, ze berekenen alvast 19% BTW, geen idee waarom. Irritant :(

Vraagje dan: PLA vs ABS, is ABS echt nodig, of gewoon de goedkope PLA versie kopen en eventueel later upgraden? Zo'n windmolentje bijvoorbeeld, is dat PLA of ABS?
Edit: ah, pla schijnbaar. Dan heb je dus voor $235 zon makibot.
[Over de MakiBox]

Ik ben nieuw in dit topic (wist niet dat het bestond), maar ik heb zelf ook al een tijdje geleden de MakiBox besteld. Ik ben erg benieuwd, ik heb mijn order geplaatst op het moment dat er echt schot in begon te komen, ik volgde het al vanaf het begin maar ik vond het te vaag (en terecht want het heeft een jaar geduurd voor er iets gebeurde). Maar nu zitten ze toch echt wel in het eindstadium.

Van die 19% BTW komt doordat ze een hele berg naar Duitsland gaan sturen, en vanaf daar uitleveren, dat mag dus in Europa (en is ook voordelig, scheelt je toch weer 2% en mij zelfs 4%).

Ik ga ook voor de PLA versie trouwens, ik dacht als ik voor een budget model ga, ga ik ook voor het allergoedkoopste. Bovendien zal mijn vriendin de geur van gesmolten ABS niet waarderen denk ik (ze kan er nu al niet tegen als ik met het raam open zit te solderen en dat vind ik eigenlijk best lekker ruiken 8) ). Gesmolten PLA schijnt wel lekker te ruiken, een beetje als suikerspin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ey iedereen, Heb eens aan Makerfarm een test exemplaar gevraagt,

Sinds je weinig modelen met zijn printer online vind,

Dit gaf hij:
http://puu.sh/3iGUH.jpeg

Is dit een goede print als je kijkt?
Sinds ik niet zeker ben of die rechte lijnen er altijd zo zijn en de bedoeling zijn,

In mijn opinie ziet het er netjes uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
die rechte lijnen zul je altijd blijven zien, wel een degelijk printje....

wel jammer dat ie precies naast het belichte gedeelte heeft gefotografeerd :D dan had je het beter kunnen zien. Maar Luigi zoals ze op het reprap forum ook al tegen je gezegd hebben maakt het niet zo gek veel uit welke printer je kiest. in principe zijn ze allemaal tot hetzelfde in staat, met een paar uitzonderingen hier en daar (extreem lage kwaliteit VS extreem hoge kwaliteit). Het gaat meer om je eigen inzet wat je er van maakt en wat er uitkomt en hoever je blijft tweaken.

dus doorhakken die knoop, makerfarm staat er gewoon om bekend dat ze kwaliteit leveren tegen iets hogere prijs. Ben je bereid dat te betalen dan heb je een goede verkoper aan hun, aftersales is bij hun prima in tegenstelling tot sommige anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
WeeDzi schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 09:07:

Mijn ervaring is dat als je een noisy voeding hebt op je reprap, dat dat noise dan via de ground connection van je usb wordt doorgekoppeld naar je PC, en dat dat problemen kan geven (aardlus dingen) die de communicatie beinvloeden (of je PC laten crashen).

Dat heeft verder niet zo vreselijk veel te maken met EMI shielding op het bordje en van de kabels.

Zelfde effect als dat met een slechte voeding op je telefoon je opeens de capacitieve touch niet goed meer kan gebruiken. Bij mijn laptop met de voeding voor de printrbot aan (en ingeplugd) kan ik de touchpad niet meer gebruiken, behalve als ik met een andere vinger/lichaamsdeel het metalen chassis aanraak zodat er geen stroom door m'n vinger en het touchpad wil vloeien (maar eromheen).

Verklaart btw ook de aardlek die eruit vloog toen ik hem aan m'n desktop had gehangen.

[ Voor 17% gewijzigd door Jasper Janssen op 18-06-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeeDzi schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:03:
die rechte lijnen zul je altijd blijven zien, wel een degelijk printje....

wel jammer dat ie precies naast het belichte gedeelte heeft gefotografeerd :D dan had je het beter kunnen zien. Maar Luigi zoals ze op het reprap forum ook al tegen je gezegd hebben maakt het niet zo gek veel uit welke printer je kiest. in principe zijn ze allemaal tot hetzelfde in staat, met een paar uitzonderingen hier en daar (extreem lage kwaliteit VS extreem hoge kwaliteit). Het gaat meer om je eigen inzet wat je er van maakt en wat er uitkomt en hoever je blijft tweaken.

dus doorhakken die knoop, makerfarm staat er gewoon om bekend dat ze kwaliteit leveren tegen iets hogere prijs. Ben je bereid dat te betalen dan heb je een goede verkoper aan hun, aftersales is bij hun prima in tegenstelling tot sommige anderen.
Hoge prijs?

Ik vin 540 - 580 dollar voor alles erop en eraan vrij goedkoop hoor,
niet?

Of ken jij goedkopere haha? :P

Ik vind bijna niks goedkoper om eerlijk te zijn, na wat incomplete kitjes.

Ach jah, Danke!

Ik ben tot nu toe gewoon nog beetje bang voor de duane die erg veel durven te vragen soms :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohw kwa kit misschien wel de goedkopere dan niet de goedkoopste op dit moment... ben er noet geheel mee bezig meer op kit basis. Tis iig duurder dan zelf bouw.... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeeDzi schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:23:
Ohw kwa kit misschien wel de goedkopere dan niet de goedkoopste op dit moment... ben er noet geheel mee bezig meer op kit basis. Tis iig duurder dan zelf bouw.... :-)
Jep,
Het is juist dat zelfbouw wel beter zal zijn,
Maar als beginneling wil ik graag profiteren van hun support en videos met instructies,
en ik vin die houten frame niet slecht,
Maakt het denk ik makkelijker om alles wat te verstoppe,

Btw onthoud je hierbij ook een schermpje erbij krijgt en SD reader etc,
Dus imo erg voordelig ^^

En ik heb gehoord hij op 50 micron layerheights kan werken, miss zelfs lager!

Ik ben aleen bang van de duane die soms belachelijk veel durven te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Jasper Janssen schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:33:
[...]

Mijn ervaring is dat als je een noisy voeding hebt op je reprap, dat dat noise dan via de ground connection van je usb wordt doorgekoppeld naar je PC, en dat dat problemen kan geven (aardlus dingen) die de communicatie beinvloeden (of je PC laten crashen).

Dat heeft verder niet zo vreselijk veel te maken met EMI shielding op het bordje en van de kabels.

Zelfde effect als dat met een slechte voeding op je telefoon je opeens de capacitieve touch niet goed meer kan gebruiken. Bij mijn laptop met de voeding voor de printrbot aan (en ingeplugd) kan ik de touchpad niet meer gebruiken, behalve als ik met een andere vinger/lichaamsdeel het metalen chassis aanraak zodat er geen stroom door m'n vinger en het touchpad wil vloeien (maar eromheen).

Verklaart btw ook de aardlek die eruit vloog toen ik hem aan m'n desktop had gehangen.
De voeding is een ATX voeding, deze heeft ook een belasting om deze tot rust te manen. Ik zou wellicht nog een kleine condensator erop kunnen zetten. Stiekem al even gekeken of ik ergens een paar TVS diodes kon krijgen, dat zou ook een oplossing kunnen zijn, voor het heated bed altijd een goed idee.

Nu dat je het zo stelt, ik ben wel een laptop gaan gebruiken in plaats van de vaste PC, stroom besparing enzo. Ik heb nu de 2 ferriet kernen geplaatst, morgen een poging doen.

Kastje eromheen bouwen kost nog wel wat moeite, en in verband met speelgoed geen tijd voor gehad. Is een aluminium kastje van 224 bij 75 bij 50. Daar zou de Melzi mooi in kunnen passen, gaatjes voor de USB en microsd aan de voorzijde, sleuf aan de achterzijde voor de kabelinvoer. De kap daar kan wel een mooi rooster in voor een langzaamdraaiende 80mm fan. Klinkt als een klusje voor de dremel tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:49:
[...]

Ik ben aleen bang van de duane die soms belachelijk veel durven te vragen.
Zo lang het geen turkse douane is loopt het denk ik wel los, nooit zo iets belachelijks te zien. Ze vroegen 350 euro invoerrechten op een 197 euro router. "Omdat ze vonden dat het niet kon" factuur hadden ze maling aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

databeestje schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:57:
Zo lang het geen turkse douane is loopt het denk ik wel los, nooit zo iets belachelijks te zien. Ze vroegen 350 euro invoerrechten op een 197 euro router. "Omdat ze vonden dat het niet kon" factuur hadden ze maling aan.
Zo hard zal het niet gaan, maar er kunnen toch soms best wat kosten bijkomen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:57

India Sierra

Learn by failure

Ben een tijdje niet zo actief geweest, maar aangezien ik nu vakantie heb heb ik wat meer tijd voor de printer. Wat betreft onderdelen is deze site wel handig: http://www.emakershop.com/

Bijvoorbeeld een mooi Prusa i3 kit met alle boutjes, mouren, draadstangen, glijassen, lagers, motoren, riemen, pulleys en het frame voor €206 ( http://www.emakershop.com/browse/listing?l=653 ) Rest alleen nog hotend + electronics + printed parts + eventuele heatbed. Lijkt aardig goedkoop kit.

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

printed parts 59,-

kit 219,-
daar kan je niet voor uit de UK importeren denk ik

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
er zijn hier wel tweakers die het voor een vriendenprijsje voor je printen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk.. dat is mooi :)
vorige week nog dacht ik erover om een snelle zeer degelijke vergrote 3D printer helemaal zelf te gaan maken.
nu.. wat relaxter ( zon !) en alles overwegende denk ik dat een I3 Prusa ook prima is om ervaring op te doen .. ben ook bang dat je er gewoon te weinig (zinvols) mee print als die er eenmaal staat, maar misschien vergis ik me.
Wellicht kunnen de 3d printer bezitters daar is wat over zeggen, je begint eraan, overwint veel problemen (tweaker duh) maar dan.. staat je investering dan stof te happen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tja ik gebruik em eigenlijk best veel. naast printersetje te printen voor anderen, print ik ook leuke hebbedingetjes en speelgoed en cadootjes. Daarnaast ook wel een aantal onderdelen die ik voorhobby oid gebruikt heb.....

daarnaast is 3d printen ook gewoon een hobby geworden dus nee hij staat niet in eht stof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is ook mijn gedachte.. je word ook min of meer gedwongen om zo 3D tekenpakketten onder de knie te krijgen en dat is ook 1 van mijn doelen, leuk leren, je tekend iets en je kan het uitprinten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neem aan dat je thingiverse wel kent, daar hebben mensen ook talloze leuke dingen staan die je zo kan printen meestal. maar inderdaad als je zelf je eigen dingen wilt maken (bv printeronderdelen) dan moet je wel een beetje verstand hebben van construeren/modelleren. Dat maakt het ook weer hobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, Of als je iets extra wilt printen, kun je u eigen Fan mount maken etc etc,

Het is imo echt nodig je dus ook de tekenpakket onder de knie krijgt,
Ik zelf gebruik SolidWorks.

En waarschijnlijk koop ik een Makerfarm denk ik, ziet het beste eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja thingiverse ken ik natuurlijk.
ik gebruik momenteel een online 3d pakketje, erg simpel maar het werkt, https://tinkercad.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-10 16:29
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:35:
kijk.. dat is mooi :)
vorige week nog dacht ik erover om een snelle zeer degelijke vergrote 3D printer helemaal zelf te gaan maken.
nu.. wat relaxter ( zon !) en alles overwegende denk ik dat een I3 Prusa ook prima is om ervaring op te doen .. ben ook bang dat je er gewoon te weinig (zinvols) mee print als die er eenmaal staat, maar misschien vergis ik me.
Wellicht kunnen de 3d printer bezitters daar is wat over zeggen, je begint eraan, overwint veel problemen (tweaker duh) maar dan.. staat je investering dan stof te happen :X
Dat was ook precies mijn overweging om een Kit te kopen. Gewoon om de leercurve behapbaar te houden, dan kan ik als volgende project een printer van de grond af aan opbouwen! :9

Eerst idd maar eens zien of ik hem veel ga gebruiken. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snik... mijn allereerste ontwerp .. een ei pen houder

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YYxJpK4.jpg

kijk , dat zijn nou zinvolle constructies, en er is over nagedacht, dat zie je gelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Alleen kun je die natuurlijk nooit printen zonder een enorme hoeveelheid support material :(

Mijn printer staat momenteel een dock te printen voor een Nokia DT-900 Qi lader waar ik mijn Nexus4 op kan leggen
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/L7WwJsTV1rp1uQVwIsso4L3n/medium.png

Denk alleen dat de hoek veel te stijl is, dus moet ook maar vast ergens een anti-slip matje zoeken :z

[ Voor 75% gewijzigd door frickY op 19-06-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:40:
Alleen kun je die natuurlijk nooit printen zonder een enorme hoeveelheid support material :(
mwah O-)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1RurBkB.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Niet het idee dat het echt opschiet vandaag:
Afbeeldingslocatie: http://leaf.dnsalias.org:8444/cam_1.jpg?uniq=0.5607635708533032

Wel een betere webcam gekocth, nu een poging om het blad te printen met de filament dikte op 3,1mm in Slic3r. Hopelijk ziet plan B er redelijk uit.

En met een beetje mazzel slaat ie vandaag niet uit. Jammer dat er zoveel meters van deze rol verloren is gegaan, krijg je met nieuwe dingen waar je geen ervaring mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
d:)b Heb je die pilaar onderaan zelf toegevoegd, of is jouw software intelligent genoeg om alleen dit zo toe te voegen? Als ik in MakerWare 'support' aanvink zou hij support over de volledige breedte en lengte van het ei printen.

Heb ik flink verkeerd ingeschat want zo heb je inderdaad maar een beetje overhang wat goed moet kunnen, en je foto bewijst het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb die .stl file uit tinkercad naar een vriend gestuurd om te printen en hij mailde deze foto.. neem aan dat hij die support erbij getekend heeft... zal het is aan hem vragen, ik heb er nog de ballen verstand van.
anyway.. bij het verwijderen van het 'eindprodukt brak er 1 voetje af.. :D

* update.. hij heeft handmating IN tinkercad de file aangepast met een support, gebruikt normaal 'inventor'

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder

Dogooder

dus...

databeestje schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:58:
...

Wel een betere webcam gekocth, nu een poging om het blad te printen met de filament dikte op 3,1mm in Slic3r. Hopelijk ziet plan B er redelijk uit.
...
Ik sta ook op het punt voor het aanschaffen van een webcam om het printen te monitoren. Wat zijn jouw definities van een betere webcam? Wat had je eerst en waarom niet goed genoeg? Ik dacht eerst aan de goedkoopst mogelijke camera, maar soms wil je natuurlijk we wat detail zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dogooder schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:27:
[...]

Ik sta ook op het punt voor het aanschaffen van een webcam om het printen te monitoren. Wat zijn jouw definities van een betere webcam? Wat had je eerst en waarom niet goed genoeg? Ik dacht eerst aan de goedkoopst mogelijke camera, maar soms wil je natuurlijk we wat detail zien.
Ik denk 720p wel genoeg zal zijn,

Dat is niet te duur, en tegelijk zie je dan normaal alles duidelijk,

Imo zal goedkoop ook gaan hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:04
Is er hier nog iemand met een prusa nozzle 0.4? Die van mij ( en andere op reprap.org ) werkt niet echt van harte namelijk.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Dogooder schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:27:
[...]

Ik had alleen de camera welke in het scherm van de laptop zat, nu een andere laptop geregeld maar daar zat geen webcam in.

Het is een Logitech C270 geworden (30 euro), deze is 720p en over een paar jaar kan ik nog een driver vinden. Ook gewoon inpluggen en dan doet ie het. (Windows 7). De sweex scheelde 5 euro, dat vondt ik het wel waard.

Webcamxp is gratis en werkt prima, en de mobiele pagina werkt uitstekend op mijn android telefoon.

In ander nieuws, met de 2 ferriet kernen is de print vandaag goed gegaan, 9 uur lang. Hopelijk is het effect blijvend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:06:
printed parts 59,-

kit 219,-
Dat had ik niet eens gezien. Dat is wel goedkoop zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaconst
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 23:11
RemcoINC08 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:54:
Is er hier nog iemand met een prusa nozzle 0.4? Die van mij ( en andere op reprap.org ) werkt niet echt van harte namelijk.
Wat is er precies mis mee? Ik ben een hotend aan het kiezen nu en deze was toch wel een van de kanshebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RemcoINC08 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:54:
Wat print je ermee? Pla abs pc PEEK
En wat zijn je problemen? Wat is niet van harte? Beetje meer info kunnen wij wel gebruiken.

Met pla kun je eens kijken of je de bovenkant kan coolen pla zet uit bij het smelten en wil in sommige nozzle types wel eens blokkeren. De bovenkant van de prusa nozzles kunnen hu warmte niet kwijt doordat ze volledig van metaal zijn.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

printed parts 59,-

kit 219,-
Daar zitten geen motoren bij :) Per saldo zal het dus niet veel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke printer is dat met welk build volume?

Edit: het gaat lekker met dat dubbelposten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2013 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

printed parts 59,-

kit 219,-
Bij nader inzien toch niet zo goedkoop. Op dat kit waar ik heen linkte zaten ook stappenmotoren, riemen en pulleys bij. Zitten er hier niet bij, en dan kom je toch op hetzelfde bedrag ongeveer uit als je alles nog los moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thehawk007 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 02:09:
[...]

Bij nader inzien toch niet zo goedkoop. Op dat kit waar ik heen linkte zaten ook stappenmotoren, riemen en pulleys bij. Zitten er hier niet bij, en dan kom je toch op hetzelfde bedrag ongeveer uit als je alles nog los moet kopen.
heb je gelijk in, moet je nu nog invoerrechten betalen of btw , dat vind ik altijd zo vaag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 08:18:
heb je gelijk in, moet je nu nog invoerrechten betalen of btw , dat vind ik altijd zo vaag :X
Vanuit Engeland niet, de EU en vrij verkeer van goederen en zo :) Men kan klagen over de euro, dat is toch wel prettig geregeld :Y

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2013 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tnx.. heb nog nooit iets gekocht buiten nerdland.. ben nog maagd zeg maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamish
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Van open source hard-/software via .. naar Stratasys. Jammer toch. :/
van Twitter: Bre Pettis ‏@bre 7h
So proud of the MakerBot team and buckled up for an exciting adventure into a bright future with Stratasys.
http://www.makerbot.com/b...tratasys-announce-merger/

Commentaar op Techcrunch:
http://techcrunch.com/2013/06/19/why-makerbot-is-like-apple/

[ Voor 12% gewijzigd door Hamish op 20-06-2013 10:05 . Reden: links toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hamish schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:51:
Van open source hard-/software via .. naar Stratasys. Jammer toch. :/

[...]

http://www.makerbot.com/b...tratasys-announce-merger/
Jammer inderdaad. Zekerheid en stabiliteit lijkt verkozen boven innovatie en vrijheid. Begrijpelijk, absoluut, maar geen aanwinst voor de onafhankelijke 3D-printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blijft het geen open source dan ?

'What this means: MakerBot’s mission remains the same and will continue to operate as a separate subsidiary within Stratasys, once the transaction is complete.'

-
en om in Microsoft termen te denken : ' uw 3D printer moet minimaal 1 x per 24 uur online zijn '

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2013 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
Makerbot was al linksom en rechtsom open source licenties aan het breken door wél meuk uit het reprap-project te gebruiken maar de source niet vrij te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff tussendoor @ mux

niet zo mooi als die van jou maar ik ben ook blij 8)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1AXnteX.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
WeeDzi schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:37:
[...]

En wat zijn je problemen? Wat is niet van harte? Beetje meer info kunnen wij wel gebruiken.

Met pla kun je eens kijken of je de bovenkant kan coolen pla zet uit bij het smelten en wil in sommige nozzle types wel eens blokkeren. De bovenkant van de prusa nozzles kunnen hu warmte niet kwijt doordat ze volledig van metaal zijn.5
Als ik die prusanozzle zo zie dan vind ik hem helemaal niet zo logisch, maarja je zou denken dat ze wel weten wat ze doen.

Ik zou zelf een veel korter RVS tussenstukje maken, en daarop een alu heatsink stukje. Volgens mij is die lengte van het toevoer kanaal helemaal niet zo handig, en kun je die beter zo kort mogelijk maken (zoals de makerbot hotend doet bijv.)

Ik heb hier een Arcol nozzle en die is naar mijn idee wel iets complexer maar qua vastloopkans beter door het korte rvs stukje en het heatsinkje.
http://wiki.arcol.hu/blog:arcol-hotend-v4-2

Het lijkt me beter om het tussenstukje zo kort en dun mogelijk te maken en dan de excess hitte daarboven met een kleine sinkje af te vangen..

Weet iemand trouwens waar je materiaal kan halen om je hotend te isoleren zoals deze laatste arcol (ik heb een oudere) of de makerbot. Daar zit een soort glaswol omheen met kapton ofzo?

[ Voor 13% gewijzigd door maratropa op 20-06-2013 10:12 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Must read als je een Prusa bij elkaar wilt sprokkelen: https://nurdspace.nl/Prus...t_at_full_BOM_per_printer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
maratropa schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:08:
[...]

Weet iemand trouwens waar je materiaal kan halen om je hotend te isoleren zoals deze laatste arcol (ik heb een oudere) of de makerbot. Daar zit een soort glaswol omheen met kapton ofzo?
Je kunt in feite gewoon alles eromheen gooien dat tegen de hitte kan. Glaswol is veruit het makkelijkste om aan te komen, maar cement (letterlijk dat spul waar je huizen van bouwt) en hittebestendige siliconenkit (er bestaat spul dat tot 250 graden gaat) werkt ook prima.

De vraag is alleen: waarom? Je hoeft hem niet te isoleren, er gaat nauwelijks energie verloren vanaf de hotend en het ding warmt op binnen een minuut. Bovendien wil je juist dat stukje rvs 'pijp' boven de hot end open en geventileerd hebben, anders loopt je filament erin vast.

@borroz: mwah, rigol ds2000 en agilent dsox2000 zijn vrij goed aan elkaar gewaagd hoor. Enige grote verschil: aantal waveform updates per seconde. Maar in feite heb ik dus een kleine 500 euro extra betaald alleen voor die feature, dus alleen als je het écht nodig hebt ;)

[ Voor 13% gewijzigd door mux op 20-06-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Makerbot was natuurlijk allang niet meer opensource en is door iedere hardcore opensource fan uitgekotst.
Toen men de licentie gebeuren van thiniverse onder de loep nam kregen ze daar ook al een klap.

maar goed iedereen gebruikt gewoon weer thingiverse behalve jozef prusa zelf, die hield voet bij stuk en ging totaal over op github

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:07:
ff tussendoor @ mux

niet zo mooi als die van jou maar ik ben ook blij 8)
[afbeelding]
Wat betaal je daar nou voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
Gezien ze zo goed werken heb ik mijn dempervoetjes maar op Thingiverse gezet: http://www.thingiverse.com/thing:106248

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:59:
[...]

Wat betaal je daar nou voor?
hangt een beetje van het type af natuurlijk.. dit is een vrij nieuwe serie met breedbeeld schermpjes
http://www.arbenelux.com/...ale-oscilloscopen/ds2000/

@mux.. handig die dempers .. zijn je buren vast ook erg blij mee 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
WeeDzi schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:37:
[...]

Ja het probleem is dat ie vaak verstopt raakt blijkt idd heel precies te komen hoe je de temperatuur instelt.
Vandaag gaat het zowaar prima geen idee wat er gebeurd is.

Nog wel een andere vraag:

Ik print een calibratie figuurtje uit van 25mm bij 25mm bij 25mm. Nu klopt de x en de y precies alleen de hoogte is maar 15mm. Als ik manueel 100mm omhoog vraag op de Z as klopt dit gek genoeg wel.
Daardoor zie ik ook geen verschil in laaghoogte als ik dit aangeef.

Aangezien de Z as de enige is die met draadeind werkt zal daar iets niet goed gaan. Iemand een idee?

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4ngler
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:27
Als je handmatig 100mm omhoog stuurt en dit klop, is er niks mis met je z-as. Het zou kunnen dat je maximale z snelheid te hoog staat in de firmware, waardoor er steps geskipped worden. Heb je in je slicer de optie aanstaan, dat de printer bij een travel move een stukje omhoog moet en weer naar beneden? Bij mij zorgt deze optie in Slic3r ervoor dat de printkop te laag terug komt.

Je hot end hoort niet zo gevoelig te zijn voor verschillende temperaturen. Bij 180 - 220 graden blijft mijn hot end prima extruden. De uiteindelijke kwaliteit hangt wel af van temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
M4ngler schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:46:
Heb je in je slicer de optie aanstaan, dat de printer bij een travel move een stukje omhoog moet en weer naar beneden? Bij mij zorgt deze optie in Slic3r ervoor dat de printkop te laag terug komt.
Afbeeldingslocatie: http://www.remcoinc.nl/Tweakers/slicer.jpg

Welke instelling is dat precies? Zit ik hier in het goede venster?

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 11:21
Lift Z is de optie, staat hier uit.

Bij mij was het uiteindelijk toch een te hoge acceleratie of max snelheid van de Z as in de firmware. Dat of het feit dat ik mijn Z assen " uit zette" zodra ze niks deden. (de motoren dus uit)
Ik laat nu de motoren altijd aan staan en dan gaat het prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
warcow schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:13:

Bij mij was het uiteindelijk toch een te hoge acceleratie of max snelheid van de Z as in de firmware. Dat of het feit dat ik mijn Z assen " uit zette" zodra ze niks deden. (de motoren dus uit)
_/-\o_ super bedankt dat is nu opgelost mn eerst printje is gelijk al een stuk hoger. Nu zie ik ook echt verschil in laaghoogte. Ook de motoren maken een ander ( beter ) geluid.

Langzamerhand kom ik er wel haha.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M4ngler schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:46:
Je hot end hoort niet zo gevoelig te zijn voor verschillende temperaturen. Bij 180 - 220 graden blijft mijn hot end prima extruden. De uiteindelijke kwaliteit hangt wel af van temperatuur.
Jij hebt dan waarschijnlijk ook niet dezelfde hotend dan hij, die van mij heeft daar namelijk ook niet zon probleem mee.

maar heb je het probleem ook bij bv ABS ? bovenkant koelen is echt de enige optie ben ik bang. Ik heb een jhead maar die koel ik ook standaard aan de bovenkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
Nou wel minder idd. Ik koel hem zoals "het hoort " volgens de maker zelf. En zoals jij zegt de bovenkant.
Het probleem wat meerdere mensen met mij hebben is dat het niet echt een betrouwbaar ding is. Tenminste NOG niet. Hij heeft gewoon een wat steilere leercurve zoals iemand anders opmerkte. Niet slim voor mn eerste printer maargoed haha.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!
haha als je het straks dan doorhebt ben je king.... :D

je kan er een heatsinkje tegen aan plakken. dan heb je meer oppervlakte denk dat dat al wel helpt. zo zie je de meeste all metal hotends koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over wat hebben jullie het met die heat sinks als ik het mag vragen?
Ben van plan een Makerfarm te kopen, Dus als er nog iets was voor de veiligheid hoor ik dat graag ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meen je dat nou.....

echt te veel moeite om 10 post terug te lezen of weet je het echt niet. Een paar dingetje googlen kan ook geen kwaad als je iets denkt te missen. Prusa nozzle komt bijv uit op dit

er zijn hotends die dus uit alleen maar metaal bestaan naast bv een PEEK body. Ze zijn nieuwer en dus niet geheel doorontwikkeld.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeeDzi schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:18:
meen je dat nou.....

echt te veel moeite om 10 post terug te lezen of weet je het echt niet. Een paar dingetje googlen kan ook geen kwaad als je iets denkt te missen. Prusa nozzle komt bijv uit op dit

er zijn hotends die dus uit alleen maar metaal bestaan naast bv een PEEK body. Ze zijn nieuwer en dus niet geheel doorontwikkeld.....
Daarom ik het vroeg ^^
Ik dacht het al over iets anders ging ofzo,
Ach jah,

De enige voordeel is dan dat wat op de website staat dat hij meer fillements kan?
of is deze fijner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meen je dat nu echt?? ga het niet weer zeggen staat echt op deze pagina.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
warcow schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:13:

Vermoedelijk had je dan layer heights die niet op hele stappen uitkwamen voor de Z stappenmotor(s). Als je op een microstep staat en je zet de motor uit dan gaat ie naar de vorige of volgende hele stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
Wat vinden jullie het fijnst werken / gebruiken jullie als optie voor infill? Voor top bottom als pattern?

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gewoon recht to recht an :D

heb die andere wel eens geprobeerd en slicer prutst ze er btw nog wel eens door voor tussenliggende lagen. maar vind liniar toch wel meest practische en mooie eigenlijk

ik ken wel een aantal voorbeelden van telefoon cases waar ze dan met verschillende kleuren plastic werkte daar waren andere infil methodes wel mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein crosspostje:
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 19:12:
Weet iemand een fijn en niet al te duur adres voor het lasersnijden/waterjetsnijden/CNC-frezen van 3 of 4 millimeter aluminium. Het moet uiteindelijk het frame van een 3D-printer worden en gaat om enkele onderdelen.

Bij voorkeur omgeving Utrecht (of eventueel Groningen), maar afhankelijk van de prijs mag verder weg ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
WeeDzi schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 19:25:
gewoon recht to recht an :D

heb die andere wel eens geprobeerd en slicer prutst ze er btw nog wel eens door voor tussenliggende lagen. maar vind liniar toch wel meest practische en mooie eigenlijk

ik ken wel een aantal voorbeelden van telefoon cases waar ze dan met verschillende kleuren plastic werkte daar waren andere infil methodes wel mooi
Op zich is concentric voor top en bottom layers ook best aardig, in sommige modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Jasper Janssen schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 23:38:
[...]

Op zich is concentric voor top en bottom layers ook best aardig, in sommige modellen.
Hier gebruik ik honingraat, gaat wel goed maar maakt flink herrie, nog geen probleem mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Ik heb op de reprap IRC rond gevraagd waarna ik bij iemand in UK terecht ben gekomen. Misschien wil hij je ook verder helpen. Ik zal hem eens vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboticPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 11:34
@Camacha: Misschien een FabLab opzoeken in Nederland? http://fablab.nl/
Ik weet dat er een in Eindhoven en een in Arnhem zit.

Forum Lurker, Reageer weinig, lees veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
In Utrecht is ook een Fablab, op de amsterdamse straatweg. Aan mijn kant (Oost) is een hackerspace (randomdata) maar ik denk niet dat die lasercutter/waterjet capability hebben voor metaal. Misschien de fablab ook wel niet trouwens -- 3-4 mm dik alu snijden is niet echt kattenpis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iedereen,
Heb snel even een vraagje,

Is er een groot verschil met die Prusa i3 in aluminium en lasercutted wood?

Zoals Makerfarm heeft een mooie wooden,
Maar Charlies 3D gaat binnenkort een aluminium versie uitbrengen,
Dus jah, ik zou zelf sneller makerfarm willen sinds er een LCD controller is etc,
maar sinds ik bang ben van de duane, ga ik miss toch maar Charlies 3D kit kopen,

maar dan is mijn uiteindelijke vraag, is deze hetzelfde of eigelijk 1 van hen toch wel beter?

Bedankt iedereen ^^

Groeten,
Luigi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Voor de mensen die vroegen naar hoe dat windmolentje eruit zou zien even een paar lager mounts geprint met de faberdashery die ik over had zodat ik deze op de stok kon steken.
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-yX5eFN5wNA0/Ucf3dl4duhI/AAAAAAAAEgs/HOvGDVdvskQ/w506-h284-o/DSC_0050.jpg

Wachten op een nieuwe rol wit voordat ik verder kan, de bladen kosten 15 meter PLA per stuk, dat gaat redelijk hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
15 meter valt me eigenlijk nog wel mee vanuitgaande van de 0.2 euro per meter (faberdash is dacht ik 40 cent per meter?) praat je over ongeveer 4 euro per vleugeldeel.

hoeveel meter heb je besteld dan?

als ik je zo hoorde over de diameter problemen die je had, is de kwaliteit van Faberdashery niet eens zoveel beter dan de gemiddelde chineese fabrikant. ik heb inmiddels heel wat meters verstookt en ik heb zelf daar bv nooit echt problemen mee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

WeeDzi schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:15:
15 meter valt me eigenlijk nog wel mee vanuitgaande van de 0.2 euro per meter (faberdash is dacht ik 40 cent per meter?) praat je over ongeveer 4 euro per vleugeldeel.

hoeveel meter heb je besteld dan?

als ik je zo hoorde over de diameter problemen die je had, is de kwaliteit van Faberdashery niet eens zoveel beter dan de gemiddelde chineese fabrikant. ik heb inmiddels heel wat meters verstookt en ik heb zelf daar bv nooit echt problemen mee gehad
Ik moet nog bestellen, maar de Rabobank is stuk :'(

De faberdashery is gewoon beter, dat is het beige op de foto. De diameter problemen die had ik met de FormFutura frosty white, dat zijn de witte vleugels. Nog geen reactie van FormFutura gehad op het sample dat ik gestuurd had.

Uiteindelijk veel van het witte redelijk uit de printer gekregen door in Slic3r aan te geven dat het filament 3,1mm was. Echter niet voordat ik meer dan 20 meter verspild had, zonde. Daarnaast was er nog een hoop verloren gegaan door afgebroken print jobs (usb kabel).,

De FormFutura frosty white is 26,45 per rol van een Kg. Ze hebben ook ecoPLA in het wit, en deze is 33 euro per Kg.

Ik zie dat plastic2print ook wit heeft en rollen van 2,3Kg. Misschien dat ik die eens probeer. Wel meteen 53 euro. Maarja, meer dan 2 keer zo veel. Ik moet nog een grote flens van 35 meter printen, dan heb ik liever een grote rol.

In ander nieuws, ik denk dat de 2 ferriet kernen goed werken, het gaat vooralsnog goed. Het alu kastje is nog niet ingebouwd, of beter gezegd, het printje in het kastje gebouwd. Mijn oren zijn nog goed genoeg om het hoog frequent op te pikken van het schakelen van het hotbed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
Ik moet zeggen dat ik totnogtoe geen problemen heb gehad met inconsistent PLA, ondanks dat ik het relatief goedkope Reprapworld-PLA gebruik (€18,75/kg). Ik denk dat dat ook wel te maken heeft met m'n Arcol hotend, die er echt op is gemaakt om het PLA zo koud mogelijk te houden tot het in de laatste paar mm van de melt zone zit. Dan heb je een stuk minder kans op het uitzetten en zodanig vastlopen van PLA in de buis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

mux schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:12:
Ik moet zeggen dat ik totnogtoe geen problemen heb gehad met inconsistent PLA, ondanks dat ik het relatief goedkope Reprapworld-PLA gebruik (€18,75/kg). Ik denk dat dat ook wel te maken heeft met m'n Arcol hotend, die er echt op is gemaakt om het PLA zo koud mogelijk te houden tot het in de laatste paar mm van de melt zone zit. Dan heb je een stuk minder kans op het uitzetten en zodanig vastlopen van PLA in de buis.
Met jouw ervaring net een rol 2,3kg PLA wit 3mm besteld bij reprapworld, hopelijk morgen binnen. Tot nog toe geen problemen met de J-head gehad welke meegeleverd was met de Mendel90.

Handig van Reprapworld, meteen 2 nieuwe lm8uu lagers besteld, 1 van de lagers op de Y as begint grommend geluid te maken, dat klinkt als een knorrige kogellager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 21:58
Mijn PLA komt ook bij reprapworld vandaan nog geen problemen gehad (oranje). Zodra het op is ga ik daar zeker weer bestellen. Ik gebruik de mendel-parts v5 hotend en ook daar nog geen problemen mee gehad.

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een keer een grijze rol PLA gehad van reprapworld. Deze werd na een tijdje ineens heel erg hard en broos, de hele rol is in duizend stukjes uit elkaar gevallen toen ik deze wou afrollen om te kijken waarom het zo hard geworden was.

Verder wel nog veel andere rollen van reprapworld en nooit andere problemen gehad. Dus lijkt mij dat er iets mis was met die rol waardoor ie onstabiel is geworden. Mogelijk ook een fout aan mijn kant, maar ik heb er niets geks mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
databeestje schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:08:
[...]

De FormFutura frosty white is 26,45 per rol van een Kg. Ze hebben ook ecoPLA in het wit, en deze is 33 euro per Kg.
Die laatste is geen kilogram, hun ecoPLA rollen zijn maar 750 gram terwijl die frosty white gwone PLA wel 1kg is. Dus dat ecoplastic is effectief wel een stuk duurder. Ik zat toevallig ook naar deze shop te kijken omdat ik daar wel eens in de buurt kom en dus verzendkosten kan besparen. Ik dacht dat ik maar voor hun gewone PLA zou gaan, het is beide sowieso ecoplastic immers. Maar je mindere ervaringen er mee doen me nu toch twijfelen :)

Overigens heb ik nog geen printer.. Maar ik wil alvast wat filament in huis hebben voor als hij binnen komt.

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 24-06-2013 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboticPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 11:34
Goedenavond,

Ik ben bezig met een project waar ik een 4 tal beugeltjes voor nodig heb.
Dus ik denk dat dit makkelijk te 3D printen is maar wat is jullie mening?

(De afmetingen zijn 75x50x20 mm)
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/5agfgy.png
Klik om te vergroten.

Als dit te printen is weten jullie ook iemand op GoT of ergens anders die bereid zou zijn
om dit te printen?

[ Voor 4% gewijzigd door RoboticPro op 24-06-2013 20:06 ]

Forum Lurker, Reageer weinig, lees veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt mij heel eenvoudig om te printen, al kan er nog wel wat verbeterd worden in het ontwerp afhankelijk van je specifieke eisen.
Pagina: 1 ... 19 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.