Draait jouw droger wel eens terwijl je niet thuis bent? Dat is een mooie aansteker als ik er een zag.Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 22:50:
[...]
Vertrouw je dat? Mij lijkt het qua brandveiligheid en dat soort dingen toch nog niet helemaal optimaal. In een schuur ofzo zou ik het wel aandurven, maar thuis of in een werkplaats minder snel.
Nee, ik maak me niet zo zorgen, de voeding heeft een zekering, de firmware heeft een zekere vorm van failsfe.
Het printbed is van glas, en de rest van de printer is aluminium di-bond, niet iets wat makkelijk brand. Ik pruts ook wat met bestuurbare wagentjes, LiPo accus laden als ik niet aanwezig ben in dezelfde ruimte is niet iets wat ik zal doen. Dat is pas een risico.
Je kan van veel dingen argumenteren dat het link is, de meeste dingen wegen we af, en rationaliseren we. Over de kwaliteit van de Mendel90 maak ik me niet zo zorgen. De Computer ATX voeding is degelijk, en het printje rookt niet, ik heb er wel vertrouwen in, de eerste 100 meter is er toch al door. Dat geeft me genoeg vertrouwen.
Helaas was de voet die ik geprint had een net iets te kleine binnendiameter door de krimp dan gehoopt, dus dat wordt vijlen voor de laatste 0,1mm. Het blad voor de molen is goed gelukt, morgen nog maar 1. Gaat wel hard met de rol zo.