Op de vraag of het niet goed genoeg is zoals ze hem gekalibreerd afleveren........ nee want ik kreeg in eerste instantie nauwelijks iets uit de printer. Nadat ik M92 E620 bij mijn start gcode had ingevoerd kwam er iets bruikbaars uit. Echter krijg ik nu een vergroting van wat ik wil printen.WeeDzi schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 08:59:
de avrdude foutmelding verteld dat je geen contact maakt tijdens de upload. of je baudrate staat te hoog, of je hebt niet de juiste libraries in arduino staan, of niet de juiste arduino versie.
Welke versie van Arduino IDE gebruik je? welke libraries heb je er op staan? wat voor baudrate? goede compoort geselecteerd? welk bordje heb je geselecteerd in je firmware (nr graag)? al eens een andere kabel geprobeerd ( klinkt raar maar heb het eerder gelezen)? vraag je producent eens wat hij heeft gebruikt en vraag hem de exacte software te sturen.
Het voordeel van jou zou moeten zijn dat je het kant en klaar gekocht hebt bij een maker waar je terug kan gaan voor support. Dit lijkt me zon actie af ze moeten hem gecalibreert afleveren en dan is de vraag is dat niet goed genoeg?
ik gebruik de 1.01 IDE aangezien er voor sanguino een versie was met support voor 1.01. Hiervoor waren de volgende instructies:
Ik heb nog niet een ander kabel geprobeerd. Dit zal ik vanavond eens doen.copy /sanguino to arduino-0018/hardware/ You should end up with arduino-0018/hardware/sanguino/
Baudrate.... ja...... in repetier en printrun maak ik verbinding met 250000 boudrate. Nu heb ik dat geprobeert in boards.txt onder hardware in arduino. Dit had geen effect. Verder kon ik niet direct een verwijzing vinden waar ik dat nou kon wijzigen. Ik zat door een aantal datasheets te lezen van de atmega644 en 644p en toen kwam ik op een methode om baudrate te berekenen. Mijn vraag is nu... is baudrate een waarde voor de totale baud per seconden? Of is baudrate de waarde voor baud per clock?
Ik heb bordje 51 geselecteerd.
Groet,
Bart
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2013 11:02 . Reden: typfout ]