Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Delerium schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:59:
Voor de Sandy-bridge wachters is het wachten nu echt begonnen.
Hmmm, nu heb ik vorige week een iMac i7 besteld... Ach, als het nog een paar maanden gaat duren heb ik er nu plezier van, zullen we maar denken dan (stiekem baal ik wel, ik had extra performance verwacht, maar 'zo veel' nu ook weer niet). Je weet dat er een nieuw model komt, en toch ben ik er weer ingetrapt... ;)

[ Voor 95% gewijzigd door Nik op 03-01-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:33
Nik schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:16:
[...]

Hmmm, nu heb ik vorige week een iMac i7 besteld... Ach, als het nog een paar maanden gaat duren heb ik er nu plezier van, zullen we maar denken dan (stiekem baal ik wel, ik had extra performance verwacht, maar 'zo veel' nu ook weer niet). Je weet dat er een nieuw model komt, en toch ben ik er weer ingetrapt... ;)
Als je online hebt besteld zou je nog kunnen terug sturen? Echter, ik denk dat een update nog wel een maand of 4 (misschien langer gaat duren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Brm-G schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:23:
[...]

Als je online hebt besteld zou je nog kunnen terug sturen? Echter, ik denk dat een update nog wel een maand of 4 (misschien langer gaat duren)
Helaas niet online, maar bij mijn werkgever... Is al betaald ook.

Uitgaande van:
Product iMac
Recommendation: Neutral - Mid product cycle
Last Release July 27, 2010
Days Since Update 160 (Avg = 226)
Bron: http://buyersguide.macrumors.com/

Hebben we nog 226-160=66 dagen te gaan, oftewel 2 maanden. Tja, ik had het kunnen weten (maar had geen 2 maanden willen wachten, maar nu dan toch weer wel... Zucht :P Iemand een mooie iMac i7 early 2011 (ahum!) kopen? O-)

[ Voor 39% gewijzigd door Nik op 03-01-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Iedereen zit maar over die paar maanden te klagen.. wat zijn nou een paar maanden voor een computer waar je minimaal 2 ruggen aan uitgeef. Laat je niet leiden door hebzucht. Als je niet meer doet dan surfen op internet en hier en daar wat woorden typen in een doc..tja, boeiend. Als je een beetje performance wilt kan je beter even wachten.

[ Voor 48% gewijzigd door RoyK op 03-01-2011 22:29 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Nik schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:27:
[...]

Helaas niet online, maar bij mijn werkgever... Is al betaald ook.

Uitgaande van:

[...]

Bron: http://buyersguide.macrumors.com/

Hebben we nog 226-160=66 dagen te gaan, oftewel 2 maanden. Tja, ik had het kunnen weten (maar had geen 2 maanden willen wachten, maar nu dan toch weer wel... Zucht :P Iemand een mooie iMac i7 early 2011 (ahum!) kopen? O-)
Als je goed kijkt zie je ook dat er 3 updates van minder dan 3 maanden zijn, die halen het gemiddelde behoorlijk omlaag. Als je deze eruit laat kom je toch al gauw in de buurt van nog 4 maanden wachten. Daarnaast heb ik het idee dat Apple de laatste tijd hun cycles alleen maar verlengd. Maar goed, bij apple weet je het eigenlijk nooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25
Ik doe er juist geen hele zware dingen op dus juist geen reden om te wachten. Ik ben blij dat ik nu mijn pc verkocht heb want ik heb er nu nog een goede prijs voor gekregen. Ik kan mij goed voorstellen dat mensen willen wachten, net zoals er mensen zijn die gewoon nu kopen.
Brm-G schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:12:
Congratz met je iMac, mooi om te horen dat ze 'm nog op voorraad hadden.

Ik heb zelf de lowkey stand en vind deze prima (verhoogt de iMac met zo'n 2,5cm). Macessity verkoopt meerdere stand, je zou bijvoorbeeld een Laptuk Pro kunnen aanschaffen, deze is iets hoger en je kunt je iPad, toetsenbord of iets anders makkelijk kwijt

Een linkje naar sneltoetsen
Thanks, ziet er goed uit. iPad staat naast me in het dockingstation, maar ik kan mooi andere dingen kwijt in die sleuf... Ik ga me eens orienteren op een mooie stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Ik zit zelf inmiddels erg te twijfelen wat ik dit jaar ga doen. Dat er nieuwe CPU's uitkomen interesseert mij niet zoveel, de huidige zijn snel zat. Ik heb nu nog een Macbook pro uit 2008, maar sinds de iPad gebruik ik die alleen nog voor programmeer en foto/video-bewerkingen... en dan wil je toch eigenlijk weer snelheid ipv mobiliteit. Zo verandert er veel in 2 jaar qua workflow. :)

In principe is een iMac dus prima, 27" zou dan het model worden (hoewel ik zeker wacht aangezien er een gerucht is dat er wellicht een betere tussenmaat komt). Core i5 lijkt dan prima en er komt zeker een SSD in, dat effect is groot zo heb ik gemerkt met m'n hybride-drive in de Macbook. Maar een Mac Pro is er natuurlijk ook nog... is het eigenlijk niet beter zoiets aan te schaffen om voor langere tijd zaken te kunnen vervangen? De extra kosten vallen nog enigzins mee dan namelijk, aangezien je bijv. zelf een SSD erin kan zetten die veel goedkoper is dan de 256GB versie voor de iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik zat met hetzelfde, ik ben begonnen met een Macbook Pro voor mn Photoshop werk, kocht er toen een 24"ACD bij, gaandeweg een iMac i7 aangeschaft voor het betere Photoshop werk. De Macbook Pro is toen naar beneden verhuisd voor het serieuze Internet-op-de-bank werk. Toen kreeg ik een iPad die die rol weer ging vervullen (voor 90%).

Vergeet niet dat je bij een Mac Pro ook een apart scherm moet aanschaffen, je kan echter wel makkelijker spullen erbij prikken en ik denk dat de lifespan van een Mac Pro ook langer is vergeleken met een iMac, mede door de verhoogde modulariteit. Als je een iMac koopt, koop dan zelf een SSD en zet die zelf erin (of laat die erin zetten), heb je tenminste een echte snelle schijf.

Waarom zou je precies voor een Mac Pro kiezen? Meer voor de modulariteit of...

[edit]
Ik was toen ook aan het twijfelen tussen een 2de handse Mac Pro of een nieuwe iMac en ben zelf blij dat ik voor de iMac heb gekozen, mooie machine met prachtig scherm!

[ Voor 10% gewijzigd door aramdin op 04-01-2011 12:18 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
aramdin schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:15:
Als je een iMac koopt, koop dan zelf een SSD en zet die zelf erin (of laat die erin zetten), heb je tenminste een echte snelle schijf.
Dat is ook een minimum-eis van mezelf. Maar ik dacht dat het zelf vervangen van schijven in de iMac nogal veel gedoe was...
Waarom zou je precies voor een Mac Pro kiezen? Meer voor de modulariteit of...
Puur voor de modulariteit inderdaad en een bijkomend leuk iets is dat een Xeon processor dan nog wat meer geschikt is voor reken-intensieve taken dan een i5... neem ik aan. Echt nodig heb ik het niet, een iMac volstaat prima en is wellicht in sommige gevallen al overkill, maar een Mac Pro blijft dus wat langer staan denk ik... ik wil er toch zeker 4-6 jaar mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 18:32

GerritGekke

Gamechanger

bassio schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:01:
Ga maar even flink wat lezen over OS X en alle sneltoetsen etc. Straks ook even met Bootcamp aan de slag.

Enige nadeel is dat het scherm eigenlijk net te laag staat. Had al de verschillende low key stands etc langs zien komen maar die lijken ook te laag. Hoe hebben jullie dat opgelost, als jullie er tenminste last van hebben?
Bootcamp moet je zeker doen, let wel op dat de speakers niet goed werken en de mic werk standaard met de drivers NIET. Google naar CirrusAudio.10.6.1.zip en een bijbehorende handleiding, dan klinkt het geluid weer goed en doet de mic het weer naar behoren.

Verder heb ik hier ook een 21.5 model staan. Ik vond het scherm ook wat aan de lage kant. Met kerst heeft heb ik een low key stand gekregen :D (wat weet de santa toch altijd goed wat ik nodig heb :P) en het probleem van hoogte is bij verleden tijd. Zelf ben ik 1.94 dus redelijk aan de lengte, maar het is hiermee wel opgelost.

De lowkey stand zorgt er voor dat de imac net geen 30mm hoger komt te staan. Dit is echt al een wereld aan verschil. Plus ik heb nu ook die nice hub voor de usb`s, wat ook echt geniaal is.,

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Goede tip van dat CirrusAudio, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Gisteren Bootcamp geinstalleerd en dat werkt echt super. Had wel een probleem met de USB driver maar dat is ook opgelost. Geluid heb ik nog niet echt getest, maar ga daar vanavond even naar kijken.

Ik heb gisteren even een boek eronder gelegd en dat was inderdaad veel beter. Anders zit je toch een beetje naar beneden te kijken. Ook nog even 2 boeken eronder gelegd voor de laptuk pro na te bootsen maar die was net te hoog.

Ik ga voor de SlimKey V2 Stand. Vind ik persoonlijk net wat mooier en ook goed dat de USB poorten aan de zijkant zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
bassio schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:48:
Gisteren Bootcamp geinstalleerd en dat werkt echt super. Had wel een probleem met de USB driver maar dat is ook opgelost. Geluid heb ik nog niet echt getest, maar ga daar vanavond even naar kijken.

Ik heb gisteren even een boek eronder gelegd en dat was inderdaad veel beter. Anders zit je toch een beetje naar beneden te kijken. Ook nog even 2 boeken eronder gelegd voor de laptuk pro na te bootsen maar die was net te hoog.

Ik ga voor de SlimKey V2 Stand. Vind ik persoonlijk net wat mooier en ook goed dat de USB poorten aan de zijkant zitten.
Ik vond de USB hub aan de voorkant juist handig omdat ik niet veel ruimte heb aan de zijkant. Echter, als je de ruimte hebt en je hoeft er geen speakers of externe harde schijf neer te zetten is de SlimKey V2 een uitstekende keuze (de kleur van het aluminium match wel niet helemaal maar dat is natuurlijk niet te voorkomen). Nog even ter info, ik heb besteld op Macupgrade.be en binnen een week heb je het als het goed is binnen, uitstekende service daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Xental schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:39:
Zolang het maar een kabeltje is van mini-displayport naar hdmi kun je hem aansluiten op je TV. De optische kabel kun je aansluiten op de combi-audioport (de mini-jack poort fungeert ook als optische aansluiting).
Dus je kan in de audio jack gewoon een standaard optische kabel stoppen?:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Nickalicious schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:43:
[...]

Dus je kan in de audio jack gewoon een standaard optische kabel stoppen?:S
Dat hangt er vanaf wat je onder standaard verstaat. Je hebt een kabel nodig met aan de ene kant het gebruikelijke stekkertje en aan de andere kant een stekker in de vorm van een jack-plug. Veel computer en audiozaken verkopen dergelijke kabels wel. Er zijn ook verloopjes te koop die je op een gewone TOSLINK kabel kunt zetten, zodat deze in een jack socket past. Zie Wikipedia.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 18:32

GerritGekke

Gamechanger

bassio schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:48:
Neem aan de je ondertussen de laatste bootcamp geinstalleerd hebt? (3.2) Hier zit wel een audio fix in maar die haalt het niet bij de andere driver. Zoek wel een handleiding, want als je die gewoon gaat installeren dan is de driver na iedere boot verwijderd.
Als het goed is is de audio output van je imac nu ook rood?! Na het (goed) installeren van de driver is die niet meer rood. Daarnaast werkt de mic wel standaard gewoon in windows, maar niet in skype of WLM. Raar maar waar.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johansw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 15:15
Ik ben van plan om eenApple iMac 21.5-inch: 3.06GHz Intel Core i3 te kopen. Waar moet ik op letten en heeft iemand tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
johansw schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:23:
Ik ben van plan om eenApple iMac 21.5-inch: 3.06GHz Intel Core i3 te kopen. Waar moet ik op letten en heeft iemand tips??
Ik zou even dit topic doornemen ter voorbereiding, daarin vind je meer dan genoeg tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

johansw schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:23:
Met hierboven. En:

Inkoppertje: wat de verkoper zegt?

[ Voor 3% gewijzigd door Nik op 05-01-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjeuh
  • Registratie: Oktober 2008

Jantjeuh

zei iets zinnigs..

Een kleine follow up is hier toch wel op zijn plaats :) Ik heb ondertussen de iMac i5 27" aangeschaft en dit is mijn eerste bericht op Tweakers dat geschreven is vanaf de iMac. Nu kan het gewenningsproces beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

aramdin schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:15:
[...]
Als je een iMac koopt, koop dan zelf een SSD en zet die zelf erin (of laat die erin zetten), heb je tenminste een echte snelle schijf.
Ik heb eens navraag gedaan bij Stonehouse in Woerden over het vervangen van een harde schijf in een iMac (die dingen zijn relatief lastig open te krijgen) en het vervangen kost tussen de 50 en 75 euro. Harde schijf kunnen zij leveren, maar je mag ook zelf een (SSD) schijf meenemen die ze dan inbouwen.
Persoonlijk ga ik niet lopen hannessen om voor die 50-75 euro een iMac open en dicht te maken.

Zelf heb ik een 27 inch i7 iMac met SSD en een 1TB schijf. Booten e.d. van die SSD is een verademing. Vooral opstarten en werken met Photoshop en Lightroom is enrom prettig geworden. Lekker 'snappy'

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Maar, hoe bevalt de Mac store zover? Staan er nog leuke toevoegingen in voor je OS?

[ Voor 84% gewijzigd door RoyK op 07-01-2011 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:02:
Ja hoor Apple, lekker geloofwaardig.

Aperture in de mac store: 62,99 euro
http://itunes.apple.com/n...81426?mt=12&affId=1425564

Aperture in de winkel: 199 euro
http://store.apple.com/nl/product/MB957?afid=p204|1425564&cid=OAS-EMEA-AFF

Conclusie: Mensen die dit product in de winkel kopen worden genaaid op z'n Appeltjes. En je zou dus kunnen stellen dat de verpakking duurder is dan het product. Je zou bijna het cdtje weg moeten gooien en naar de verpakking gaan staren. Maar!! gezegd moet worden, levering is gratis. Dat dan weer wel.

Maar, hoe bevalt de Mac store zover? Staan er nog leuke toevoegingen in voor je OS?
[Mac OS X] App Store Ervaringen & Discussie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

kijk, die had ik nog niet gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentwaves_
  • Laatst online: 04-10 11:55
silentwaves_ schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:01:
Ik ben nu in het bezit van een macbook (late 2006) alleen soms merk ik dat hij het iets moeilijker kan bijbenen.. maar nu lijkt me een iMac super omdat hij ook zo compact is. Nu is mijn vraag is het raadzaam om tot volgend jaar te wachten? (na aanleiding van het bovenstaande bericht) of hem gewoon nu aan te schaffen.

Alvast bedankt.
Eind december heb ik de knoop doorgehakt en heb nu een Apple iMac 21,5" 3.06GHz. Ik moet zeggen nadat ik altijd gewerkt heb met een macbook op extern scherm.. is dit wel heel erg fijn! :)

En ja ik zat ook te twijfelen of ik moest wachten tot een andere update, maar zoals andere mensen zeggen dan kan je altijd blijven wachten omdat er misschien dit jaar een update komt * je weet niet wanneer*

Kortom ik ben er heel tevreden mee!

_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
silentwaves_ schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:36:
Eind december heb ik de knoop doorgehakt en heb nu een Apple iMac 21,5" 3.06GHz. Ik moet zeggen nadat ik altijd gewerkt heb met een macbook op extern scherm.. is dit wel heel erg fijn! :)

Gefeliciteerd! ;)

Heb hem toevallig zien staan bij V&D, maar de grootte vind ik tegenvallen. Hij ziet er namelijk veel kleiner uit dan m'n 24" iMac, terwijl het maar 2,5" scheelt. Als je niet groter bent gewent, dan is 21,5" natuurlijk een mooi formaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

silentwaves_ schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:36:
[...]

En ja ik zat ook te twijfelen of ik moest wachten tot een andere update, maar zoals andere mensen zeggen dan kan je altijd blijven wachten omdat er misschien dit jaar een update komt * je weet niet wanneer*

Tja, voorlopig zijn bijna alle reviews over de nieuwe cpu zeer goed. Ik begrijp de "haast" niet die mensen zichzelf opleggen. Ieder zijn eigen mug verder. Uiteraard veel plezier met je nieuwe systeem. Ik wacht nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-10 11:03

Maduth

Probeersel

Even ter controle, bij een Imac (model van nu) kan je geheugen en HDD wisselen en/of uitbreiden maar niet de videokaart, Correct? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Maduth schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:31:
Even ter controle, bij een Imac (model van nu) kan je geheugen en HDD wisselen en/of uitbreiden maar niet de videokaart, Correct? :D
heb nog nooit gehoord dat iemand zijn videokaart heeft vervangen in de iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Same here, je hebt dus gelijk Maduth :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ik heb al een tijdje het volgende probleem: mijn Dashboard werkt niet meer, ik kan er op klikken wat ik wil, maar het dashboard opent gewoon niet. Zowel het icoontje in het dock, als het icoontje in de applicatie-map werkt niet. Ook via spotlight en de F4 knop proberen te openen werkt niet.

Iemand een oplossing of een command om het dashboard in de terminal te herstarten?
(deze had ik al geprobeerd maar helpt niet: defaults write com.apple.dashboard mcx-disabled -boolean NO)

[ Voor 13% gewijzigd door SquareOne op 10-01-2011 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:24

John

🚀

Kan je het dashboard wel openen met F4 op je keyboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
bilzard schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:20:
Kan je het dashboard wel openen met F4 op je keyboard?
Oops dat was ik vergeten erbij te melden; dat werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Brm-G schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:01:
Ik heb al een tijdje het volgende probleem: mijn Dashboard werkt niet meer, ik kan er op klikken wat ik wil, maar het dashboard opent gewoon niet. Zowel het icoontje in het dock, als het icoontje in de applicatie-map werkt niet. Ook via spotlight en de F4 knop proberen te openen werkt niet.

Iemand een oplossing of een command om het dashboard in de terminal te herstarten?
(deze had ik al geprobeerd maar helpt niet: defaults write com.apple.dashboard mcx-disabled -boolean NO)
Wat vertelt de console tegen je zodra je Dashboard probeert te openen?

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Step schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:19:
[...]

Wat vertelt de console tegen je zodra je Dashboard probeert te openen?
Ik zal even een nieuw topic openen aangezien dit weinig met de iMac te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Maduth schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:31:
Geheugen kan gemakkelijk (klepje aan de ondezijde), voor de HDD moet je wel de iMac helemaal openen want daar is geen klepje voor (of ik zie wat over het hoofd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>>kdbruin
Nee, je zegt het goed, maar hoe je het opent, weet ik niet, het is nogal gebouwd als 1 stuk aluminium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 12:30

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 08:57:
>>kdbruin
Nee, je zegt het goed, maar hoe je het opent, weet ik niet, het is nogal gebouwd als 1 stuk aluminium.
Glasplaat zit met magneetjes vast, die kan er dus uitgetrokken. En vanaf daar is het 'gewoon' demonteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaikey
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-12-2020
Wow ik heb van de week op een Macbook Pro geprutst en moet zeggen dat dit zo heerlijk aanvoelde dat ik nog meer de kriebels heb gekregen om een iMac te halen (heb al iPad).

Echt leuk om al die fora af te stuinen naar ervaringen en discussies over Apple products..

Het enige wat mij nu nog bezig houdt is of ik met gebruik (beetje gaming, surfen, filmpje kijken) genoeg heb aan die iMac 21,5 i3 3,2Ghz (en direct om de hoek mee kan nemen bij Dixons/Xando) of dat ik via de store toch naar de i5 upgrade. Het is mijn eerste mac en wil gewoon met plezier gebruik maken van een computer. Mijn Windows Notebook is het een hel soms.. Ik zal nooit diepgaande Photoshop dingen gaan doen etc. Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Van de i5 kan je toch wel iets langer plezier beleven, ervanuitgaande dat programmatuur er de toekomst steeds beter van gebruik gaat maken. Voor de meeste games is een dual core nog steeds voldoende (tijdje geleden een mooie benchmark gezien ivm multicores, ben vergeten waar).

Voor de meeste taken is de i3 volgens mij prima en kan je het geld eerder steken in geheugen en mooie accessoires zoals een bijpassend speakersetje of bijvoorbeeld de Magic Trackpad.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
de i5 in het 21.5" model is ook maar duo core;) ik zou gewoon voor de i3 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Ik heb zelf uiteindelijk wel voor de i5 gekozen, vooral omdat deze misschien iets langer meegaat en toch 15-20% sneller is. Maar dat is uiteraard een keuze... Ik heb hem overigens bij de bijenkorf gehaald in A'dam waar de i5 op voorraad was.

Vandaag wordt mijn SSD ingebouwd en komt mijn memory binnen dus dan ben ik echt klaar en up to speed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
bassio schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:11:
Ik heb zelf uiteindelijk wel voor de i5 gekozen, vooral omdat deze misschien iets langer meegaat en toch 15-20% sneller is. Maar dat is uiteraard een keuze... Ik heb hem overigens bij de bijenkorf gehaald in A'dam waar de i5 op voorraad was.

Vandaag wordt mijn SSD ingebouwd en komt mijn memory binnen dus dan ben ik echt klaar en up to speed....
Wat vond jij van de SSD inbouwen? Moeilijk, of een eigenlijk een makkie? En hoe heb jij het scherm losgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ik denk dat ie het laat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaikey
Oef naja ik vraag me dan af wat men bedoeld precies met dat iets 'langer' meegaat. Als je bijvoorbeeld HD films edit en grote bestanden creeert, converteerd blabla dan is bijvoorbeeld 20% voor vele een goede investering. Maar ik heb niet het idee dat je bij bepaalde dingen die je doet het verschil echt gaat merken.
Ik heb me er namelijk nooit echt druk om gemaakt, ook niet bij het kopen van een windows computer. Dat soms iets wat langer duurt vind ik niet erg. Maar wil niet een iMac kopen en meteen tegen bergen beperkingen oplopen haha..

Ik heb ook hier in de buurt nog geen winkel gevonden waar de i5 zo even te 'halen' is. Moet dan allemaal via de Apple store en dan moet ik iets meer geduld hebben. Hmmz.. dilemma ^_^ naja gelukkig een luxe dilemma en niet iets van levensbelang..:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
MriMac schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:30:
Oef naja ik vraag me dan af wat men bedoeld precies met dat iets 'langer' meegaat. Als je bijvoorbeeld HD films edit en grote bestanden creeert, converteerd blabla dan is bijvoorbeeld 20% voor vele een goede investering. Maar ik heb niet het idee dat je bij bepaalde dingen die je doet het verschil echt gaat merken.
Ik heb me er namelijk nooit echt druk om gemaakt, ook niet bij het kopen van een windows computer. Dat soms iets wat langer duurt vind ik niet erg. Maar wil niet een iMac kopen en meteen tegen bergen beperkingen oplopen haha..
Als je er zo in zit zou ik lekker de i3 3.06 ghz nemen... Er zijn zeker geen beperkingen en alles werkt prima
Brm-G schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:17:
[...]

Wat vond jij van de SSD inbouwen? Moeilijk, of een eigenlijk een makkie? En hoe heb jij het scherm losgehaald?
Ik laat het inderdaad doen. PC's bouwen etc is appletje eitje, maar mat de iMac wil ik wat voorzichtiger doen. Zeker omdat hij pas een week oud is. Als hij twee jaar oud was had ik het denk ik wel zelf gedaa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Klopt, staat een pagina ofzo terug helemaal beschreven

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

@Bassio, Nu je het laat doen, blijft dan je garantie gewoon aanwezig? (ik neem aan dat je dit niet door Apple zelf laat doen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 15:05
Na meer dan een jaar gedoe en 3x ter reparatie te zijn gestuurd voor hoge piep tonen en vlekken achter het scherm wordt mijn iMac 21.5 eindelijk vervangen!
Toch denk ik dat ik in het vervolg een minder geïntrigeerde oplossing wil (mac mini+ACD 27 ofzo).

Op de support pagina van apple hoor ik echter steeds minder over de kinderziektes (Yellow tint, high pitch noise etc) van de nieuwe iMac's, heeft iemand een idee hoe het daar nu mee staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Ik heb verder geen klachten over mijn iMac. Geen last van Yellow tint, high pitch etc. Gewoon een perfect werkend exemplaar. Het nadeel van de Mac Mini's vind ik dat ze niet snel genoeg zijn en je weer een los scherm nodig hebt. En een Mac Mini kan je ook niet echt veel uitbreiden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
Dat is waar, een iMac is wel heel veel meer mac voor je geld...moeilijke afweging! Uitbreiden zit bij de nieuwe mini's trouwens wel redelijk goed, Ram is gewoon bereikbaar en HD kunnen ze voor 40,- vervangen bij een AASP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
misschien een domme vraag maar hoe orden ik bestanden in 'Finder'; ik wil zeg maar alle bestandstypes en mappen in de lijst achter elkaar zetten en niet op alfabet? Ik kan deze optie zelf nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 04-10 13:49

zAo

GPLv2 Fanboy

Brm-G schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:28:
misschien een domme vraag maar hoe orden ik bestanden in 'Finder'; ik wil zeg maar alle bestandstypes en mappen in de lijst achter elkaar zetten en niet op alfabet? Ik kan deze optie zelf nergens vinden.
Ehh; op de kolom met ''type" sorteren!? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
zAo schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:47:
[...]

Ehh; op de kolom met ''type" sorteren!? :z
ah heb het eindelijk gevonden. Moet nog erg wennen aan OSX 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 18:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

Jns1986 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:10:
Na meer dan een jaar gedoe en 3x ter reparatie te zijn gestuurd voor hoge piep tonen en vlekken achter het scherm wordt mijn iMac 21.5 eindelijk vervangen!
Toch denk ik dat ik in het vervolg een minder geïntrigeerde oplossing wil (mac mini+ACD 27 ofzo).

Op de support pagina van apple hoor ik echter steeds minder over de kinderziektes (Yellow tint, high pitch noise etc) van de nieuwe iMac's, heeft iemand een idee hoe het daar nu mee staat?
Daar hoor je eigenlijk nooit echt meer wat over, geloof dat die kinderziekte`s er wel uit zijn. Was met name door de hoge en dus snelle productie van de eerste type`s.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Jns1986 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:24:
Dat is waar, een iMac is wel heel veel meer mac voor je geld...moeilijke afweging! Uitbreiden zit bij de nieuwe mini's trouwens wel redelijk goed, Ram is gewoon bereikbaar en HD kunnen ze voor 40,- vervangen bij een AASP.
Bij een mini zou ik het wel aandurven om een HDD te vervangen. Maar de (relatief) trage CPU en de aanschaf van een kwalitatief gelijkwaardig scherm houden mij dan nog een beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Brm-G schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:56:
[...]

ah heb het eindelijk gevonden. Moet nog erg wennen aan OSX 8)7
In Windows werkt het niet anders toch ;) . Mocht je o.a. cut & paste functionaliteit willen, check dan ook TotalFinder (bron: http://totalfinder.binaryage.com/) een keer.
MriMac schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:30:

Ik heb ook hier in de buurt nog geen winkel gevonden waar de i5 zo even te 'halen' is. Moet dan allemaal via de Apple store en dan moet ik iets meer geduld hebben. Hmmz.. dilemma ^_^ naja gelukkig een luxe dilemma en niet iets van levensbelang..:P
Tjek eens wat er komt aanwaaien :) V&A aangeboden: Apple iMac 21,5" 3.2GHz (mid 2010) [Ongeopend]

[ Voor 59% gewijzigd door aramdin op 11-01-2011 14:55 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaikey
Hehe voor mij toch ietswat lastig met afhalen en zo. No car.. Ik ga hem denk ik morgen bij de Dixons halen, heb nog VVV bonnen dus kan er een meenemen voor ongeveer 1400.. Meer mensen hier een i3?

Ik had een HP PAVILLION met ongeveer onderstaande specs:
2.1 Ghz Intel Core 2 Duo, 320 gb harde schijf, 2/3 gb werkgeheugen,Nvidia Geforce 8400M GS

Neem aan dat ik met mijn iMac wel meer plezier ga beleven. Laptop is onderhand 3 jaar oud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
@ MetaFrame: Inderdaad dat idee kreeg ik dus ook al. Ik denk dat ik dan toch de stap maar ga wagen naar de 27" iMac

@ aramdin: Thanks voor de reclame :) (zelf doen mag natuurlijk niet) Alleen jammer dat MriMac niet wil...

@MriMac: Ik heb je een DM gestuurd
bassio schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:30:
[...]
Bij een mini zou ik het wel aandurven om een HDD te vervangen. Maar de (relatief) trage CPU en de aanschaf van een kwalitatief gelijkwaardig scherm houden mij dan nog een beetje tegen.
Dat is waar, feit is natuurlijk wel dat het hele systeem vervangen wel weer veel makkelijker gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Jns1986 op 11-01-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 18:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

Jns1986 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:51:
@ MetaFrame: Inderdaad dat idee kreeg ik dus ook al. Ik denk dat ik dan toch de stap maar ga wagen naar de 27" iMac
Een keuze waar je denk ik geen spijt van gaat krijgen, ik heb weinig problemen ondervonden bij de oplevering. Alles werkte zoals het moest, het enige waar ik dan last van had was mn Airport Extreme N. Had wisselend bereik maar dat was met een firmware update ook weer verholpen.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaikey
Hehe of ik niet wil of wel wil is niet zo erg belangrijk voor de rest hier neem ik aan..:P

Ik loop al weken te zagen over welke iMac voor mij goed is. En ik weet het gewoon nog niet. Zucht.. Ook het feit dat ik m morgen om de hoek op kan halen speelt een rol haha.. Maja.. i3, i5, 21.5 inch 27 inch..argh teveel keuze!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Als je het geld ervoor over hebt: ga 27inch, zal je geen spijt van krijgen. Pracht van een scherm!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaikey
Nou die is op dit moment met de ruimte die ik heb een beetje overkill, ben op dit moment dan ook wel gewoon tevreden met 21,5 inch. Haal gewoon de 1500 euro versie in de winkel.. Dan kan ik hopelijk wel ff vooruit. En wie weet wat er over enkel wat jaarkes op mijn bureau komt.. Tegen die tijd wellicht meer ruimte etc..

Heb er in ieder geval zin in morgen mee te spelen! Woohoo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 13:14
Zelf heb ik ook een i3 en imho is deze snel zat. Ook is 21,5 prima te doen.. Sterker nog, een 27" zou ik niet eens in mijn huis kwijt kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaikey
Nou ik kan overal ruimte voor maken maar (moeilijk uit te leggen) maar het komt heel vreemd uit in mijn huisie/kamer.. Ik neem gewoon de iets gepimpte i3 en thats it.. Altijd ruimte om verder te dromen ^_^ Me eerste echte mac..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentwaves_
  • Laatst online: 04-10 11:55
MriMac schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:47:
Hehe of ik niet wil of wel wil is niet zo erg belangrijk voor de rest hier neem ik aan..:P

Ik loop al weken te zagen over welke iMac voor mij goed is. En ik weet het gewoon nog niet. Zucht.. Ook het feit dat ik m morgen om de hoek op kan halen speelt een rol haha.. Maja.. i3, i5, 21.5 inch 27 inch..argh teveel keuze!!
Ik ken het probleem, maar heb toch uiteindelijk de keuze gemaakt en gehaald.

_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 21:20
Ik heb nou me oude Imac binnen..
Alleen heb geen software erop het geeft een mapje met vraagteken en de finderlogo aan.
Iemand idee?
Als het goed is moet ik gewoon 10.2 hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Is het een G3? Dan kun je 10.2 prima er op zetten, en dan de comboupdate naar 10.2.x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Ja het is een G3..
Alleen kan ik de software gratis krijgen of is dit niet mogelijk?

Deze 10.6 is niet mogelijk ofwel?
http://store.apple.com/nl...are/apple?mco=MTM3NjYxNDA

[ Voor 40% gewijzigd door Krishh op 11-01-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 11:00
Krishh schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 23:11:
Ja het is een G3..
Alleen kan ik de software gratis krijgen of is dit niet mogelijk?

Deze 10.6 is niet mogelijk ofwel?
http://store.apple.com/nl...are/apple?mco=MTM3NjYxNDA
Ik denk niet dat je de software gratis kan krijgen (hoewel je het volgens mij ook niet officieel kan kopen bij apple).

10.6 kan sowieso niet, want die heeft een Intel processor nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Ik wil mijn 27" i5 mid 2010 iMac een kleine upgrade geven met wat extra geheugen. Als het goed is (volgens de Apple site) zit er nu 2 x 2GB in. Nu zit ik erover te denken om gewoon deze erbij te kopen:

OCZ DDR3 PC3-10666 SODIMM
4GB Dual Channel DDR3 (SODIMM)-kit

Een setje van 2 x 2GB dus. Ik ga er vanuit dat deze gewoon werkt, maar aangezien ik veel met audio werk (en veel plugins) is het misschien beter om er een setje van 2 x 4GB bij in te zetten. Dan kom ik uit op 12GB totaal.

Kan dit zomaar, of moeten de slots gelijkwaardig gevuld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
hmm dat wordt lastig dan ja..
Heb al gekeken op marktplaats maar ook niks..
Even doorzoeken dan maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ik heb nu een paar weken een I3 27 inch. Bevalt me prima, snel genoeg voor office toepassingen en internet. Ook voor Photoshop en Lightroom snel genoeg. Als ik XBMC draai op de achtergrond voor muziek, en ondertussen wat download met sabNZB dan wordt het Dock wat schokkerig, maar mi niet storend, en de andere toepassingen blijven wat mij betreft vlot genoeg.
Mijn snelste pc is een Core2DUO E8600 met een Radeon 4870. Die is wel sneller maar dan ook bedoelt om mee te gamen. Daar is de i3 iMac te traag voor. Heb Shaun White Snowboarding geinstalleerd gehad en ook Alien vs Predator. Ten eerste loopt dat wat traag en ten tweede is het grafisch outdated (maar dat valt Apple natuurlijk niet te verwijten). Ik wil nog eens met Bootcamp GTR Evo of Race On proberen, maar vrees dat dat ook te traag zal zijn (op de E8600 80fps).

Het 27 inch scherm vond ik eerst wel erg groot, maar ben er nu wel aan gewend geraakt, en met Lightroom is het een verademing om de te bewerken foto niet op postzegelformaat te hoevven bekijken terwijl alle menu's open staan links en rechts. En films kan ik incidenteel zo ook nog prima van een afstandje bekijken.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
CoiLive schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 02:12:
Ik wil mijn 27" i5 mid 2010 iMac een kleine upgrade geven met wat extra geheugen. Als het goed is (volgens de Apple site) zit er nu 2 x 2GB in. Nu zit ik erover te denken om gewoon deze erbij te kopen:

Een setje van 2 x 2GB dus. Ik ga er vanuit dat deze gewoon werkt, maar aangezien ik veel met audio werk (en veel plugins) is het misschien beter om er een setje van 2 x 4GB bij in te zetten. Dan kom ik uit op 12GB totaal.

Zou je hiermee nou verschil merken in het dagelijks gebruik?

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan gewoon. Ik heb zelf ook het standaard geheugen plus 2x4 gig van een niet apple verkoper. Die van mij heb ik gekocht via simmcity. Gevonden via tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Niet ongebruikelijk. Sterker nog, de enige manier om 12 GB te krijgen en dat komt toch redelijk vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Same here, mijn 8GB komt als het goed is vandaag binnen. Die ga ik gewoon naast de hudige 2x2 zetten. Moet goedkomen. Als mijn iMac vanmiddag weer terug is met SSD en geheugen is binnen laat ik even weten hoe het gegaan is. Mijn geheugen heb ik ook bij simmcity vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Laatst online: 08-08 14:47
Idem, ook 2x 4GB erbij en ook gekocht via simmcity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Weet iemand waar ik Mac OS X 10.2 kan krijgen in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
flopdoc schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:45:
[...]

Zou je hiermee nou verschil merken in het dagelijks gebruik?
Ik denk het wel. Ik maak veel gebruik van een aantal sample libraries die de samples die nodig zijn in het geheugen zetten. Met een aantal simpele drums is het nu net te doen, maar ik wel graag complexere dingen gebruiken en dan geeft mijn iMac meteen aan "kan niet".

Als er dan grote piano's uit Komplete bij komen en een mooi basje uit Trillian, dan loop ik snel vast :)
kdbruin schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:21:
Idem, ook 2x 4GB erbij en ook gekocht via simmcity.
bassio schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:43:
Same here, mijn 8GB komt als het goed is vandaag binnen. Die ga ik gewoon naast de hudige 2x2 zetten. Moet goedkomen. Als mijn iMac vanmiddag weer terug is met SSD en geheugen is binnen laat ik even weten hoe het gegaan is. Mijn geheugen heb ik ook bij simmcity vandaan.
Delerium schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:02:
[...]
Niet ongebruikelijk. Sterker nog, de enige manier om 12 GB te krijgen en dat komt toch redelijk vaak voor.
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:53:
[...]
kan gewoon. Ik heb zelf ook het standaard geheugen plus 2x4 gig van een niet apple verkoper. Die van mij heb ik gekocht via simmcity. Gevonden via tweakers.
Dank jullie wel :)

[ Voor 48% gewijzigd door CoiLive op 12-01-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaikey
Ik heb mijn kleine Imac vanochtend gehaald en ben er zo blij mee! Echt een super ervaring.. Werkt zo goed allemaal.. Love it!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Goed bezig, geniet ze :) Check ook dit topic: Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 6

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
MriMac schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 18:38:
Ik heb mijn kleine Imac vanochtend gehaald en ben er zo blij mee! Echt een super ervaring.. Werkt zo goed allemaal.. Love it!!
Heb je de 3.2Ghz i3 genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Goed gedaan MriMac...

Ik heb mijn iMac ook weer terug. SSD zit erin en mijn memory was ook binnen. Het ding is nu echt bloedsnel en erg stil. OSX en alle progs weer geïnstalleerd. Ik zal nog even wat ervaringen in het SSD in je Apple topic posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
bassio schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:11:
Goed gedaan MriMac...

Ik heb mijn iMac ook weer terug. SSD zit erin en mijn memory was ook binnen. Het ding is nu echt bloedsnel en erg stil. OSX en alle progs weer geïnstalleerd. Ik zal nog even wat ervaringen in het SSD in je Apple topic posten...
Welk geheugen heb je uiteindelijk genomen? de KTA-MB1333/2G?

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaikey
@Brm-G ja dat klopt!!

Ik heb alleen problemen met het installeren van een game....Vanmiddag installeerde ie prima tot een bepaalde deel....Toen alles gedeinstalleerd en opnieuw vanaf het begin geprobeerd.. Dus ben benieuwd.. Hij bleef steeds hangen.. Dus weer aan de slag.... Hij is voor de dingen die ik ermee doe echt prima.. Super snel.. Weet niet of dat bij een MAC afneemt zoals bij een windows pc maar oke.. Hartstikke bedankt voor de topic @Aramdin

Ik ga verder knutselen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
NickySantoro schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:19:
[...]
Welk geheugen heb je uiteindelijk genomen? de KTA-MB1333/2G?
2x de 4GB variant KTA-MB1333/4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Ik heb nou 10.2 op me pc staan.
Maar ik wil hem graag branden op een dvdje
het probleem is nou dat er 2 mappen zijn.
DISK1 en DISK2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-09 19:08
Krishh schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 00:04:
Ik heb nou 10.2 op me pc staan.
Maar ik wil hem graag branden op een dvdje
het probleem is nou dat er 2 mappen zijn.
DISK1 en DISK2.
En de vraag is..?
Brand het gewoon op 2 cd'tjes en installeren maar. Of 2 dvd'tjes als je geen cd's hebt.
Waarschijnlijk kan je het ook gewoon installeren met een USB stick, maar dan moet je even kijken of je iMac dit ondersteund, vast genoeg over te vinden met Google :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Ja maar het zijn 2 iso bestanden..
Hoe kan ik die dan het best branden op een dvd van 4,7 gig?
Disk 1 is 640MB
en Disk 2 340 MB

Zou het met nero lukken om beide isos op 1 dvd te branden?

[ Voor 19% gewijzigd door Krishh op 13-01-2011 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-09 19:08
Krishh schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 00:22:
Ja maar het zijn 2 iso bestanden..
Hoe kan ik die dan het best branden op een dvd van 4,7 gig?
Disk 1 is 640MB
en Disk 2 340 MB

Zou het met nero lukken om beide isos op 1 dvd te branden?
Nee, dat gaat niet lukken. Wellicht kan je de 2 iso's omvormen tot 1 iso, zou je even moeten googlen of dit mogelijk is met de installatiediscs van 10.2. En anders kost het je gewoon 2 DVD's, ook niet zo'n probleem lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Nee dat is anders geen probleem joh 2 dvds;)
Als ik maar me G3 kan laten werken..
Dus dan moet ik denk ik gewoon eerst disk 1 erin doen..
en daarna disk 2 ?

En hoe kan ik het de best branden de isos?
Gewoon met Nero Rom neem ik aan?
Want ik wou de ISO uitpakken maar dat gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

2 CD's natuurlijk he? Gewoon branden met Nero :) Daarna bij Apple de comboupdate van 10.2 downloaden en goan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo, ik heb ook mijn allereerste (negatieve) ervaring met apple er op zitten............. Vrijdag werd mijn online bestelde 27" i7 thuisbezorgd. Dus ik zo blij als een klein kind naar huis om de doos uit te pakken !
Ik had er ook de vesa adapterset bijbesteld omdat we hem graag op wilden hangen.
Dus uitpakken die doos en meteen aan de slag om de adapterset te monteren. Ik ben precies zoals in de gebruiksaanwijzing staat te werk gegaan ( bovenop aanduwen en dan met bijgeleverde tool zorgen dat hij gelockt word) . Ik haalde de standaardvoet er af en toe schoot de beugel terug de imac in :( :( :( :( . ( terwijl dat eigenlijk niet kon, want de beugel was gelockt)
De strip om de vesa adapter aan te bevestigen zat dus "in" de mac. Daar baalde ik dus enorm van!!!
Ik meteen bellen naar de helpdesk van apple. Na ca 30 minuten werd ik geholpen en de helpdeskmedewerker vertelde me dat ik contact op moest nemen met de dichtstbijzijnde applestore om het te laten repareren. Die zouden dan wel bepalen of het onder garantie zou vallen 8)7 . Al vlug werd duidelijk dat dit niet onder garantie viel. Dus nu zit ik met een nieuwe mac , zonder voet die nog niet eens aan heeft gestaan en kan hem nu wegbrengen om hem te laten repareren.................

Ik ben in staat om alles weer te gaan verkopen en meteen weer terug te gaan naar een windows machine ....

( jullie willen niet weten hoe pissig ik ben )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Met alles respect, maar wat heeft dit nu per se met een iMac te maken? Zoek en vervang 27" i7 door Panasonic 42" Plasma en je hebt hetzelfde verhaal. Ga je dan ook nooit meer een Plasma kopen maar alleen nog maar LCD?. Uiteraard is het zwaar k#$%^& dat je nu niet van je iMac kan genieten, maar om daarmee gelijk alles van apple de deur uit te doen en terug te gaan naar Windows is een beetje krom, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ik heb net een how-to video gekeken en ik snap dus echt niet hoe je het voor elkaar hebt gekregen... En volgens mij moet je die beugel nog wel terug kunnen vissen met die creditcard of met de voet?
the same thing happened to me. I was able to get it back out using some dental floss believe it or not. There's a little nub on the arm holder, I took about 4 ft of floss and doubled it up on itself twice making about a 1 ft piece of floss that is 4x strong. I was then able to loop the floss over the nub and wrapped the other end around a screwdriver to get a better grip. I then pulled, and had to pull considerably hard untilr the hinge came back out and clicked into locked position. I imagine fishing line would probably work better being that its stronger, but I didn't have any at the time. Hope this helps.

[ Voor 93% gewijzigd door sebastius op 15-01-2011 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 21:49

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Misschien, ( lees het maar even door)
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=878347
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=973050

Als ik het verkeerd heb begrepen, lees je er maar overheen

[ Voor 57% gewijzigd door Montana op 16-01-2011 00:18 ]

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Als ik het zo lees is het inderdaad niet heel handig gedaan met die vesa mount en ben je niet de enige met het probleem. Ik hoop dat je met de trics hierboven het zelf kan repareren, want wegbrengen schiet ook weer niet echt op. Ben benieuwd of het lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:03

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:59:
( jullie willen niet weten hoe pissig ik ben )
"Ik ben lomp en onhandig en geef Apple de schuld"

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Laatst online: 04-10 09:13
Hoe hard moet je drukken om het geheugen in de achterste modules te krijgen. De voorste modules was geen probleem, iets aandrukken tot de klik. Iemand er ervaring mee?

Ik had de pagina http://support.apple.com/kb/HT3918 er al bijgehad, maar daar zie ik niks bijzonders op dan aandrukken en klaar.

[ Voor 28% gewijzigd door rhodium op 16-01-2011 04:05 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 8